• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:18
@sgouman hmmz beetje Kia onwaardige reactie die je eerder uit een VAG hoek verwacht.

Misschien iets harder de bal terug spelen en aangeven dat dit zeker niet gebruikelijk is en dat je de kwestie uit handen gaat geven aan je rechtsbijstand... kijken wat ze daar van vinden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• TumTum
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 17:29
sgouman schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 23:58:
Het valt niet onder garantie van de blanke laklaag.
Volgens hun zie je steenslag en als er dan water onder komt dan laat de blanke laklaag los. En dit kan ook al gebeuren als je in een plas water rijdt.
Aangezien die bumper 10cm boven de grond zit grote kans dat je steenslag krijgt. Dus KIA maakt eigenlijk auto's waat je niet mee kan rijden omdat de lak te gevoellig is voor een steentje.....

Erg vreemd en de lakgarantie heeft dus totaal geen waarde.

Ik rijdt zelf al een paar jaar auto van andere merken en mijn ouders al 40 jaar en die hebben dit nog nooit gehad.....

Dat betekend dat als ze bij de kia garage je auto wassen en het daar gebeurd. Je een maand later zelf je auto door de wasstraat doet en het dan pas opmerkt je zelf nogsteeds de pineut bent en je eigen verzekering moet aanspreken terwijl dit bij KIA is gebeurd.

Ik blijf het erg vreemd vinden... en heb spijt dat ik weer een KIA heb besteld.

Toen ik vanmiddag KIA NL toevallig belde gaven ze aan dat ze toevallig vanmiddag ook irmand hadden gesproken met hetzelfde probleem op zijn nero. Het is dus wel degelijk een KIA probleem.
Op reddit zie ik ook soms vergelijkbare klachten voorbij komen en dan vooral met de witte lak.

Misschien is dit een goed advies:
https://www.anwb.nl/experts/auto/136/loslatende-lak

[Voor 16% gewijzigd door TumTum op 03-07-2021 09:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
Kia heeft zelf de garantie heel erg hoog in het vaandel staan en daar zie je ook genoeg voorbeelden van terug in dit topic. Vandaar dat ik refereer aan "Kia onwaardig".

Daarnaast is de opgelopen schade en de manier waarop op zijn minst betwistbaar. Je zou op zijn minst een coulance regeling mogen verwachten.

[Voor 52% gewijzigd door renzo4000 op 03-07-2021 11:47]

• TumTum
renzo4000 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:07:
[...]

- knip -

Kia heeft zelf de garantie heel erg hoog in het vaandel staan en daar zie je ook genoeg voorbeelden van terug in dit topic. Vandaar dat ik refereer aan "Kia onwaardig".

Daarnaast is de opgelopen schade en de manier waarop op zijn minst betwistbaar. Je zou op zijn minst een coulance regeling mogen verwachten.
Excuus! dan was het niet helemaal duidelijk. Je bedoelde een onwaardige reactie van Kia die je vanuit de vag hoek eerder verwacht.

[Voor 22% gewijzigd door TumTum op 03-07-2021 11:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
TumTum schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:11:
[...]

Excuus! dan was het niet helemaal duidelijk. Je bedoelde een onwaardige reactie van Kia die je vanuit de vag hoek eerder verwacht.
Excuses aanvaard ;) ... ik heb mijn post nog eens gelezen en als je het te snel leest kan ik een beetje inkomen dat je het anders zou kunnen interpreteren. Maar het feit dat ik @sgouman adviseer om zijn rechtsbijstand in te schakelen had het toch wel duidelijk moeten maken dat ik hier echt Kia zelf bedoelde. Ik heb mijn reactie op jou iets aangepast...ging er zelf ook een beetje met gestrekt been in :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TumTum
3-LED point lichten op de gelekte ProCeed GT.

Ziet er wel heel sportief uit. Lijkt (helaas) niet op de neus zoals te zien op de afbeelding van @Nemean
De vorm is wel anders. Een kleine smile :)

Eerste afbeelding is de huidige versie.

[Voor 3% gewijzigd door TumTum op 04-07-2021 19:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13:05
TumTum schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:49:
3-LED point lichten op de gelekte ProCeed GT.

Ziet er wel heel sportief uit. Lijkt (helaas) niet op de neus zoals te zien op de afbeelding van @Nemean
De vorm is wel anders. Een kleine smile :)

Eerste afbeelding is de huidige versie.
[Afbeelding]
Kwam laatst ook deze tegen, vind dit er wel een stuk dikker uit zien dan de huidige 4 LED pitjes:

[Voor 3% gewijzigd door DeeleNL op 04-07-2021 20:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13:19
En dynamische knipperlichten:

[Voor 62% gewijzigd door sgouman op 04-07-2021 20:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeleNL
Die had ik ook al gespot.. :Y
Erg benieuwd wanneer ze deze gaan presenteren, iemand enig idee? Dealer gaf aan deze maand..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TumTum
DeeleNL schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:11:
[...]

Die had ik ook al gespot.. :Y
Erg benieuwd wanneer ze deze gaan presenteren, iemand enig idee? Dealer gaf aan deze maand..
Is voor de dealer ook een verrassing denk ik. Dit jaar moet wel lukken zo te zien en dan volgend jaar verkrijgbaar? We gaan het zien

Die koplampen zijn wel erg mooi vanaf de zijkant. Achterlichten slecht te zien. Effect is wel leuk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sgouman
Auto zou vanaf november/december weer leverbaar zijn. Dus zal inderdaad deze of volgende maand aangekondigd worden denk ik.

Maar behalve uiterlijk veranderd er niet heel veel.

In other news:
Mijn proceed kan ik zaterdag ophalen :D

• sgouman
Vandaag Kia proceed gehad. Hele fijne auto.

Alleen ik mis een scherm voor bandenspanning in de proceed waar ik in proef gereden heb stond dat er wel volgens mij of in ieder geval waardes.

Weet iemand of het ook mogelijk is in het digitale dashboard die menuschermen te laten verdwijnen tenzij je op die knop drukt

Als ik met spotify mijn muziek via bluetooth afspeel dan is op het stuur het pijltje naar boven om een nummer terug te gaan en het pijltje naar beneden om het volgende nummer af te spelen.
Dit is best irritant. Hebben meer mensen dit probleem? Op mijn andere Ceed 3 uit 2019 was het precies andersom en veel logischer.

[Voor 62% gewijzigd door sgouman op 10-07-2021 19:46]

• renzo4000
@sgouman

Bandenspanning is niet meer uit te lezen, dit kon op de my2019 wel volgens mij. Nu wordt je alleen gewaarschuwd als het bandenspanningsverschil ineens te groot is geworden. Volgens mij mis je er ook niet zoveel aan toch?

Er is altijd een "gekozen" menu in beeld. Uitschakelen is niet mogelijk.

Volgende/vorige is idd "omgedraaid" ... ik was er naar een week aan gewend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:25:
@sgouman

Bandenspanning is niet meer uit te lezen, dit kon op de my2019 wel volgens mij. Nu wordt je alleen gewaarschuwd als het bandenspanningsverschil ineens te groot is geworden. Volgens mij mis je er ook niet zoveel aan toch?

Er is altijd een "gekozen" menu in beeld. Uitschakelen is niet mogelijk.

Volgende/vorige is idd "omgedraaid" ... ik was er naar een week aan gewend.
Dankje voor de antwoorden. Dan weet ik dat.

Heb jij ook dat je achteruitrijcamera lag lijkt te hebben. Met lag bedoel ik lage fps als ik achteruitrij dat schokt het beeld gewoon lijkt het

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
@sgouman ik heb daar nooit zo op gelet en ik moet eerlijk zeggen dat ik de camera eigenlijk nooit zo goed bekijk aangezien ik meer op mijn buitenspiegels en de piepjes focus. Dat gezegd hebbende, de camera van de (pro)ceed is niet echt denderend en ook niet echt meer van deze tijd imho. De resolutie is erg laag, kwaliteit in het donker zeer matig en is de lens erg snel vies waardoor hij onbruikbaar wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:05:
@sgouman ik heb daar nooit zo op gelet en ik moet eerlijk zeggen dat ik de camera eigenlijk nooit zo goed bekijk aangezien ik meer op mijn buitenspiegels en de piepjes focus. Dat gezegd hebbende, de camera van de (pro)ceed is niet echt denderend en ook niet echt meer van deze tijd imho. De resolutie is erg laag, kwaliteit in het donker zeer matig en is de lens erg snel vies waardoor hij onbruikbaar wordt.
Ah oke ja dat had ik ook al gemerkt.

Weet je toevallig of je nog ergens in kan stellen dat je ipv xxL/100km gewoon km per liter krijgt.

Dit kon bij mijn 2019 ceed wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
@sgouman Ja dat kan je instellen want dat heb ik namelijk zelf ook aangepast. Ik zal eens kijken de volgende keer. Maar dit zou ook wel terug te vinden zijn in de handleiding ergens.

• sgouman
ik heb nu 2 dagen de t.5 tgdi dct7 proceed maar ik merk dat als je een beetje hard optrekt dat je hem voelt schakelen. Dit had ik bij de 1.4 tgdi dct7 helemaal niet. Iemand die hier ook last van heeft?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle meldt zich even hier, althans, het kon wel eens handig zijn om dit topic in mijn topics te hebben :)
Eagle Sr. heeft van het weekend een 2017 Ceed SW 1.6 GDI automaat geleverd gekregen. Zou me niks verbazen als daar binnenkort mog wat vragen uit komen :)

Overigens verbazingwekkend hoe weinig automaten er te koop stonden. Waren er welgeteld 3 in een omtrek van 50 km :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TumTum
sgouman schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:58:
ik heb nu 2 dagen de t.5 tgdi dct7 proceed maar ik merk dat als je een beetje hard optrekt dat je hem voelt schakelen. Dit had ik bij de 1.4 tgdi dct7 helemaal niet. Iemand die hier ook last van heeft?
Is het de MHEV of de normale 1.5 tgdi? nvm. MHEV is (nog) niet beschikbaar op de proceed volgens de site. Ik weet het helaas niet.

[Voor 12% gewijzigd door TumTum op 12-07-2021 22:48]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
Voor degene die in de running zijn voor een nieuwe (pro) ceed... hopelijk kan je nog een my2021 krijgen want de facelift heeft de voorkant volledig "verkracht"... omg wat is dat lelijk. Wellicht is komt de preview foto er niet helemaal lekker uit maar wat ik nu zie is echt een enorme achteruitgang.

YouTube: Ceed PE European Premiere

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:18

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:27:
Voor degene die in de running zijn voor een nieuwe (pro) ceed... hopelijk kan je nog een my2021 krijgen want de facelift heeft de voorkant volledig "verkracht"... omg wat is dat lelijk. Wellicht is komt de preview foto er niet helemaal lekker uit maar wat ik nu zie is echt een enorme achteruitgang.

[Afbeelding]

Wtf is er met die bumper gebeurd. 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TumTum
Dan klopt de 'spy' foto toch. Neus loopt al redelijk rond/naar beneden en valt iets meer op met deze grill. Ik weet het niet. De ceed sw vind ik wel redelijk netjes in het wit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 11:02
Ze hebben hem een beetje gelijkgetrokken met de Forte... alleen dan wat gekker.

De nieuwe KIA's die ik zie, vind ik wel mooi, maar dat zijn de grotere auto's in Amerika enzo, ik had hiervan meer verwacht. Misschien hopen op de volgende generatie?

• danny1909
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 07:37
Morge, sinds 3 weken in bezit van een nieuwe Proceed, hiervoor een 2018 Ceed gehad. Ik loop tegen onderstaande aan weet iemand dit?

Hoe krijg ik dit werkend in de UVO app? Melding komt wanneer ik op profielfoto of naar instellingen wil gaan. Moet ik in de auto iets doen? Andere opties in de app doen het prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sgouman
danny1909 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:36:
Morge, sinds 3 weken in bezit van een nieuwe Proceed, hiervoor een 2018 Ceed gehad. Ik loop tegen onderstaande aan weet iemand dit?

Hoe krijg ik dit werkend in de UVO app? Melding komt wanneer ik op profielfoto of naar instellingen wil gaan. Moet ik in de auto iets doen? Andere opties in de app doen het prima.

[Afbeelding]
Ja, in je auto naar instellingen>Profiel en hierna je uvo koppelen met je telefoonnummer.

• danny1909
sgouman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:08:
[...]

Ja, in je auto naar instellingen>Profiel en hierna je uvo koppelen met je telefoonnummer.
Thanks, ga straks even kijken.

*Dat was het, bedankt nogmaals*

[Voor 6% gewijzigd door danny1909 op 13-07-2021 23:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sgouman
Er zijn meer afbeeldingen opgedoken:

https://thekoreancarblog....official-pictures-leaked/

Tsja, wat zal je ervan zeggen.
Wat is die achterlamp verscrikkelijk lelijk.

• TumTum
sgouman schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:31:
Er zijn meer afbeeldingen opgedoken:

https://thekoreancarblog....official-pictures-leaked/

Tsja, wat zal je ervan zeggen.
Wat is die achterlamp verscrikkelijk lelijk.
Ai... Ziet er niet goed uit nee. Koplampen gaan wel. Ben benieuwd morgen..

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Oef daar heeft Kia wel een verkeerde keuze gemaakt zeg. Hopelijk oogt ie in het echt mooier.

• DeeleNL
Oei ik schrik ook in eerste instantie van deze foto’s van de nieuwe Ceed! Andere kop- en achterlampen oké, maar die achterlampen vind ik voor wat ik nu kan beoordelen echt een misser :F

Edit:

Deze vind ik in het Penta Metal nog wel interessant denk ik
renzo4000 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:27:

[Afbeelding]

[Voor 70% gewijzigd door DeeleNL op 13-07-2021 18:53]

• renzo4000
Er zijn weer wat afbeeldingen opgedoken:

Wellicht valt het in het echt wel mee ... maar ik vind het echt niet mooi. Soms moet een facelift even wennen en ga je het daarna vanzelf mooier vinden maar ik ben bang dat Kia hier de plank echt heeft misgeslagen.

De Kia CEED (Community of Europe, with European Design) is echt voor de Europese markt gemaakt onder leiding van designer Peter Schreyer. Maar die is wat anders gaan doen binnen Kia en het lijkt erop dat er weer een Koreaans (druk) sausje overheen gegoten is. Als ze nu de invloeden van de Forte hadden toegepast had ik het nog begrepen:

Dit neusje kan ik dan nog wel waarderen ...

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarom heeft mijn Kia Proceed elke 15k kilometer nieuwe olie nodig? Dat is toch ook niet meer van deze tijd? :/

[Voor 6% gewijzigd door Atlas op 14-07-2021 09:28]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TumTum

Forte is idd mooier om te zien. Grill van de i30 N-line is ook een stuk agressiever en vind ik nog steeds beter. Neus van de nieuwe Ceed gaat wel.. Maar ik vind de vorm niet heel mooi. Achterkant is.. tsja..

• KilljoyNL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:31
Atlas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:28:
Waarom heeft mijn Kia Proceed elke 15k kilometer nieuwe olie nodig? Dat is toch ook niet meer van deze tijd? :/
Is een beetje te ja, of iets loopt ergens niet goed door of er lekt ergens iets, laat je plasjes achter?

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

KilljoyNL schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:15:
[...]

Is een beetje te ja, of iets loopt ergens niet goed door of er lekt ergens iets, laat je plasjes achter?
Nee zijn de standaard onderhouds intervallen die door Kia afgegeven worden (en wat de auto ook meldt..) en waar ik me dus aan moet houden (want lease). Helaas :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:46
Ik vond de achterlichten van de huidige CEED hatchback ook niet mooi. Verder idd een kwestie van smaak, het front is nu "anders", niet per se mooier of lelijker.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:10
Atlas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Nee zijn de standaard onderhouds intervallen die door Kia afgegeven worden (en wat de auto ook meldt..) en waar ik me dus aan moet houden (want lease). Helaas :)
Gewone olie is altijd 15k en longlife olie 30k, je kunt dus de dealer vragen of er ook longlife olie in mag/kan.

• KilljoyNL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:31
Atlas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:18:
[...]

Ik is dom, ik las 15km niet 15000km :D

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:08
Atlas schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:28:
Die van mij heeft ook die beurt gehad vorige week, kan ik weer 15k vooruit😅

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Xmoo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:17

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

DRaakje schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:42:
http://mohammad.moghtader...je-kia-of-hyundai-hebben/

Goede uitleg over hoe je in de engineering mode en de android schil kan komen. Ik zat te denken om Waze op die manier te instaleren.
Thx voor het delen van mijn link. Inmiddels mijn Kia Stonic Executiveline ingeruild voor een Kia Niro PHEV Executiveline. Eens een kijkje nemen hoe ik in de Engineering mode kan komen met de juni 2021 update.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 08:28
Vanochtend om 9.00 officiële launch van de CEED lijn op YT: YouTube: Ceed PE European Premiere

• The Eagle

The Eagle

Misschien is ie al langs gekomen, kon het niet vinden echter:
Voor mijn Passat heb ik OBD11 waarmee ik vanalles kan tweaken. Bestaat er ook zoiets voor Kia? Zoals ik al aangaf heeft mijn pa sinds kort een 2017 CEED SW, kan wel eens zijn dat die nog wat dingen ingesteld zou willen hebben (indien mogelijk).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• renzo4000
@The Eagle Bij Kia zit tweaken er niet in (redelijk gesloten systeem) maar uitlezen van allerlei motor informatie ed. kan wel.

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 08:28
@The Eagle Er zijn wel een aantal modellen waar het een en ander aan te veranderen valt, zie: http://mohammad.moghtader...je-kia-of-hyundai-hebben/

• The Eagle

The Eagle

Dank mannen. Was er al bang voor dat het een redelijk gesloten systeem zou zijn.
In de link van @marti28 zie ik dat er voornamelijk zaken als netflix aan het entertainment toegevoegd worden. Da's niet echt iets waar mijn pa (de man is 76) op zit te wachten geloof ik :+
Ik zat eerder te denken aan het aanpassen van bijvoorbeeld de geluidststerkte van de piep bij inschakeling parkeersensoren / achteruitrijversnelling. Maar dat gaat hem dan niet worden.

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21-09 21:23
Bij mijn weten is het aanpassen van de geluidsterkte van de parkeersensoren in onze Xceed gewoon aan te passen, dus zonder tweaks.

Het staat hier ook beschreven, al heeft Kia de laatste keer best wel een grote aanpassing van de software gedaan, waar ik persoonlijk niet helemaal gelukkig mee ben: http://webmanual.kia.com/...tch/driverassistance.html

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• sgouman
Heeft iemand de 1.5 T-gdi DCT7 op een ceed variant toevallig?

Want ik heb hem nu een week en ik merk toch dat die best schokt bij het schakelen. Dit was bij mijn vorige ceed DCT7 1.4 t-gdi helemaal niet.

• danny1909
sgouman schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:02:
Heeft iemand de 1.5 T-gdi DCT7 op een ceed variant toevallig?

Want ik heb hem nu een week en ik merk toch dat die best schokt bij het schakelen. Dit was bij mijn vorige ceed DCT7 1.4 t-gdi helemaal niet.
Ja ik heb een nieuwe Proceed met deze specificaties. Ik herken dit niet echt ook al is het mijn eerste automaat.

• sgouman
danny1909 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:15:
[...]

Ja ik heb een nieuwe Proceed met deze specificaties. Ik herken dit niet echt ook al is het mijn eerste automaat.
Hmm oke, ja ik merk echt dat die inhoud tijdens het schakelmoment.

• sgouman
Ik heb nu nog een probleem met mijn proceed.

Steeds na het rijden heb ik last van mijn onderrug.

Meer mensen die hier last van hebben of hier misschien iets aan gedaan hebben?

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

sgouman schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:28:
Ik heb nu nog een probleem met mijn proceed.

Steeds na het rijden heb ik last van mijn onderrug.

Meer mensen die hier last van hebben of hier misschien iets aan gedaan hebben?
Moet je even kijken of de bolling in je rug wel goed staat. Die zou je als het goed is moeten kunnen stellen.

• sgouman
Nemean schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:33:
[...]

Moet je even kijken of de bolling in je rug wel goed staat. Die zou je als het goed is moeten kunnen stellen.
De lendensteun inderdaad. Maar die staat bij mij dat die niet is gebold zegmaar. Anders zit het echt niet lekker.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:01
Zag laatst weer een stinger rijden. Dikke bak,maar ook een stukje duurder dan een audi A7.

Ikzelf hoop dat mijn E-Niro in goed leverbare kleur dit jaar nog op naam gezet wordt.

• Rednas_N
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18:05
Hoi, wij hebben een Kia Ceed SW uit 2020 met een afneembare trekhaak. Als ik de specificaties van de auto nakijk op de site van Kia staat er dat het maximale (geremde) trekgewicht 1000kg is. Echter geeft RDW bij het invullen van mijn kenteken aan dat het trekgewicht 1200 zou moeten zijn. Een zoekopdracht in Google geeft ook vooral 1200kg maar dat zijn geen officiële Kia bronnen. Iemand enig idee hoe dat zit?

Just do it.

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:36
Rednas_N schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 17:51:
Hoi, wij hebben een Kia Ceed SW uit 2020 met een afneembare trekhaak. Als ik de specificaties van de auto nakijk op de site van Kia staat er dat het maximale (geremde) trekgewicht 1000kg is. Echter geeft RDW bij het invullen van mijn kenteken aan dat het trekgewicht 1200 zou moeten zijn. Een zoekopdracht in Google geeft ook vooral 1200kg maar dat zijn officiële Kia bronnen. Iemand enig idee hoe dat zit?
RDW is leidend 😉

Kia Niro Hybrid Platinum Graphite MY20 | Expecting Q4 E-Tron Sportback 50 S-Competition Quattro Mythos Zwart

• Rednas_N
Thanks, ging ik al een beetje vanuit. Heb het Kia ook even gevraagd en die gaan het uitzoeken geven ze aan.

Edit: het instructieboekje geeft ook 1200 aan.

[Voor 8% gewijzigd door Rednas_N op 17-07-2021 20:21]

Just do it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 13:09
Begrijp ik het goed en komt er een nieuwe Kia shooting brake uit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
d.castello schreef op zondag 18 juli 2021 @ 17:40:
Begrijp ik het goed en komt er een nieuwe Kia shooting brake uit?
Er komt een facelift aan van de ceed, ceed sw en shooring brake.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d.castello
sgouman schreef op zondag 18 juli 2021 @ 18:50:
[...]

Er komt een facelift aan van de ceed, ceed sw en shooring brake.
Goed om te weten. Wanneer gaat dat zijn? Ik ben nu op zoek naar de shooting brake uit 2019. Dan zal het iets met de prijs gaan doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sgouman
d.castello schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:30:
[...]

Goed om te weten. Wanneer gaat dat zijn? Ik ben nu op zoek naar de shooting brake uit 2019. Dan zal het iets met de prijs gaan doen.
Vanaf augustus te bestellen bij de dealer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:10
d.castello schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:30:
[...]

Er komt van elke auto regelmatig een facelift uit. Dat zijn maar kleine veranderingen (daarom heet het een facelift). Ik denk niet dat met de huidige levertijden van auto's en krapte op de 2e hands markt daardoor een iets ouder model in prijs daalt. Daarbij is in augustus pas bestelbaar pas in november rijden als het meezit.

• Rednas_N
Rednas_N schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:17:
[...]

Thanks, ging ik al een beetje vanuit. Heb het Kia ook even gevraagd en die gaan het uitzoeken geven ze aan.

Edit: het instructieboekje geeft ook 1200 aan.
Kleine toevoeging, dit is wat Kia zegt:
Inmiddels hebben wij reactie mogen ontvangen. Het klopt dat de nieuwe 1.0 TGDI een lager trekgewicht heeft van 1000 kilo. Voor jouw auto geldt; dat het een 2020 modeljaar 1.0 TGDI is, en die heeft inderdaad 1200 kilo trekgewicht, zoals de RDW aangaf. De 1000 kilo is pas vanaf modeljaar 2021. ^JL

Just do it.

• d.castello
Er staan weinig Kia shootingbrakes te koop.

Eisen
Budget is €27000
Automaat
Benzine
GT stoelen

Graag ontvang ik tips. Welke motor moet er minimaal in zitten?

[Voor 47% gewijzigd door d.castello op 19-07-2021 18:59]

• renzo4000
@d.castello de 1.6 natuurlijk!

Maar even serieus, wat vraag je nu precies van ons? Dat wij je eisen invullen op autotrader, autotrack, marktplaats? Wij gaan echt niks anders vinden dan jij zelf al kunt vinden natuurlijk.

En qua motor? Tja dat ligt een beetje wat je wil. Geef je niet zoveel om de 0-100 cijfers dan volstaat in Nederland de 1.0. Wil je wat rapper weg zijn bij het stoplicht en met je tussensprints? Dan kies je de 1.6... of een beetje ertussenin? Dan de 1.4.

Je zou ook eens in Duitsland kunnen kijken. Daar is de Proceed ook best populair dus wellicht wel interessant om er eentje te importeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

d.castello schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:46:
Er staan weinig Kia shootingbrakes te koop.

Eisen
Budget is €27000
Automaat
Benzine
GT stoelen

Graag ontvang ik tips. Welke motor moet er minimaal in zitten?
De 1.0 moet er minimaal inzitten, Kia levert de Proceed namelijk niet zonder motor.

Zonder dollen; zoals @renzo4000 aangeeft is het afhankelijk wat je wilt. De 1.4 is vlot genoeg in Nederland, ben je (te) zwaar beladen elke dag zul je merken dat de 1.4 meer moeite heeft is mijn ervaring.

Kortom je vraag is te persoonlijk, wat rij je nu?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe auto. Hoeft niet de grootste te zijn, maar ook niet de kleinste. Dus ik ben aan het kijken naar een Kia Stonic. Zie in dit topic helaas wel weinig posts over dit model (maargoed, kan ook positief zijn :+).

Nu heb ik een mooi exemplaar gezien bij een ("merkloze"/universeel) garage. Het is een model uit 2018 en is uit Duitsland geimporteerd, maar al wel op kenteken gezet. Het onderhoudsboekje is netjes volgens de voorschriften afgestempeld bij een officiele Kia garage in Duitsland en in theorie zou ik dus nog 4 jaar fabrieksgarantie hebben. Echter, zo'n onderhoudsboekje is natuurlijk redelijk fraudegevoelig. Nu weet ik van Hyundai dat zij dit ook digitaal bijhouden en dat in principe ook leidend is. Doet Kia dit ook? Dan zou ik dus wellicht een chassisnummer kunnen vragen en deze bij een lokale Kia garage kunnen controleren?

Dus kortom: heeft Kia een (internationaal) digitaal onderhoudsrapportage van voertuigen?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:46
Nemean schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:02:
[...]

De 1.0 moet er minimaal inzitten, Kia levert de Proceed namelijk niet zonder motor.

Zonder dollen; zoals @renzo4000 aangeeft is het afhankelijk wat je wilt. De 1.4 is vlot genoeg in Nederland, ben je (te) zwaar beladen elke dag zul je merken dat de 1.4 meer moeite heeft is mijn ervaring.

Kortom je vraag is te persoonlijk, wat rij je nu?
Ligt er ook aan wat je gewend bent, ik had privé een Peug 207 met een 1.4 en 95pk. Nu een 208 met 82pk. In vergelijking daar mee loopt de 1.0 Kia Ceed welke ik via mijn werk lease een stuk vlotter. Mijn broertje heeft een Ford Focus 2e generatie met een 1.8 motor. Die heeft 125pk en 165nm. Daar doet de 1.0 niet veel voor onder qua specs (120 pk en 172nm), plus dat je door de turbo vroeger koppel hebt. Blijkbaar is er tegenwoordig een trend dat alles onder de 160pk sloom is, terwijl vroeger een 1.6 of een 1.8 met 120pk meer dan dikke prima was. Kijk voor de gein eens wat een oude GTI of GSI uit de jaren '80 doet :+ (ja die koektrommels waren 400 kilo lichter).

De wijzen komen uit het Oosten!

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13:43
Ben erg benieuwd naar de facelift van de Kia Niro. Heeft in 2019 natuurlijk al een facelift gehad, maar de geruchten gaan rond dat er in 2022 een nieuwe variant komt. Benieuwd wat ze er nog aan gaan kunnen veranderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 17-09 12:17
mprkooij schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 02:05:
Ben erg benieuwd naar de facelift van de Kia Niro. Heeft in 2019 natuurlijk al een facelift gehad, maar de geruchten gaan rond dat er in 2022 een nieuwe variant komt. Benieuwd wat ze er nog aan gaan kunnen veranderen.
Hij is in Zuid-Korea reeds gespot. Wel met grotendeels camouflage.

Bron: YouTube: 니로 풀체인지 트림별 컬러별 4대 목격

[Voor 25% gewijzigd door Schepseltje op 23-07-2021 18:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Korte vraag voor de Kia Ceed rijders: mijn pa heeft zoals gezegd een 2017 ceed sw. Wat me opviel was dat de parkeersensors achter niet in kleur waren meegespoten. Is dat standaard zo of is hier naa verwachting ooit iets aan de hand geweest?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:44
Achteraf montage?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lejavh
  • Laatst online: 18:34
Problemen met de nieuwe UVO app en bijhorende firmware update voor het infotainmentsysteem.

Sinds de nieuwe update werkt de auto met profielen. 1 profiel per bestuurder. Echter krijg ik mijn KIA account niet gekoppeld aan mijn auto.. ik krijg telkens de foutmelding dat mijn mobiele nummer niet is geregistreerd.

Heeft iemand anders dit ook? Of weet iemand toevallig een oplossing?

Auto: KIA Proceed (GT) (2020)
Software iPhone: iOS 14.7
UVO App: 2.0.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
The Eagle schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:08:
Korte vraag voor de Kia Ceed rijders: mijn pa heeft zoals gezegd een 2017 ceed sw. Wat me opviel was dat de parkeersensors achter niet in kleur waren meegespoten. Is dat standaard zo of is hier naa verwachting ooit iets aan de hand geweest?
Af fabriek worden de parkeersensoren achter gewoon meegespoten in kleur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

sgouman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:27:
[...]

Af fabriek worden de parkeersensoren achter gewoon meegespoten in kleur.
Ook in 2017 ja? If so, dan is dit of achteraf inbouw, of een keer schade geweest. Eerste boeit me niet, tweede zou jammer zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
The Eagle schreef op zondag 25 juli 2021 @ 19:34:
[...]

Ook in 2017 ja? If so, dan is dit of achteraf inbouw, of een keer schade geweest. Eerste boeit me niet, tweede zou jammer zijn.
Is dat het nieuwe model of nog het oude model? Ik had hem uit 2018 en bij mij was het meegespoten. Lijkt me dat dat in 2017 ook al gebeurde. Werken ze wel samen met het systeem(dus zie je ze in het scherm). Als dat zou is zijn ze niet achteraf ingebouwd.

[Voor 12% gewijzigd door sgouman op 25-07-2021 20:31]

• Dikkie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:29
Lejavh schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:15:
Problemen met de nieuwe UVO app en bijhorende firmware update voor het infotainmentsysteem.

Sinds de nieuwe update werkt de auto met profielen. 1 profiel per bestuurder. Echter krijg ik mijn KIA account niet gekoppeld aan mijn auto.. ik krijg telkens de foutmelding dat mijn mobiele nummer niet is geregistreerd.

Heeft iemand anders dit ook? Of weet iemand toevallig een oplossing?

Auto: KIA Proceed (GT) (2020)
Software iPhone: iOS 14.7
UVO App: 2.0.1

[Afbeelding]
Ja ik had iets soortgelijks. Zorg er voor dat je het nummer identiek invult. Ik weet niet meer precies welke combinatie maar +31 6 of +31 06 etc.

• Lejavh
Dikkie schreef op maandag 26 juli 2021 @ 01:00:
[...]

Ja ik had iets soortgelijks. Zorg er voor dat je het nummer identiek invult. Ik weet niet meer precies welke combinatie maar +31 6 of +31 06 etc.
Maar dat lijkt mij juist het issue.. in de app wordt er juist +31 voor gezet, maar op de autoradio kan ik geen + typen.

• synx6
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:27
Yellowneck schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:12:
Ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe auto. Hoeft niet de grootste te zijn, maar ook niet de kleinste. Dus ik ben aan het kijken naar een Kia Stonic. Zie in dit topic helaas wel weinig posts over dit model (maargoed, kan ook positief zijn :+).
Ik zou niet snel voor de stonic gaan. Matige stoelen, geen fijn onderstel en veel plastic.
Dit na 180dkm in een niro en 10dkm in een stonic.

De up van mijn vrouw rijdt fijner, stiller, betere stoelen. Alleen een stukje kleiner… ter info ;)

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:44
Lejavh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 07:14:
[...]

Maar dat lijkt mij juist het issue.. in de app wordt er juist +31 voor gezet, maar op de autoradio kan ik geen + typen.
0 lang vasthouden?

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 11:02
Als het goed is, doet 00 het ook! Dus 00316<blabla>, meen ik me te herinneren :)

• The Eagle

The Eagle

sgouman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:28:
[...]

Is dat het nieuwe model of nog het oude model? Ik had hem uit 2018 en bij mij was het meegespoten. Lijkt me dat dat in 2017 ook al gebeurde. Werken ze wel samen met het systeem(dus zie je ze in het scherm). Als dat zou is zijn ze niet achteraf ingebouwd.
Ik durf het niet tezeggen, hij is van begin 2017. Maar zie The Eagle in "Show je auto - deel 168 - Zomertopic!" voor een plaatje:)
Meen wel het eea in het scherm te zien, maar aangezien ze op 40 min rijden wonen kan ik niet zo vaak checken of testen :)

• sgouman
The Eagle schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:31:
[...]

Ik durf het niet tezeggen, hij is van begin 2017. Maar zie The Eagle in "Show je auto - deel 168 - Zomertopic!" voor een plaatje:)
Meen wel het eea in het scherm te zien, maar aangezien ze op 40 min rijden wonen kan ik niet zo vaak checken of testen :)
Ik kan dat forum niet in helaas. Kan je de foto hier delen?

• sgouman
hoeveel komen jullie met een tank met de proceed 1.5 tgdi dct7. Ik red met moeite 400km op een tank....

• Lejavh
Ik ontdek net dat de rode verf van mij “GT” strip op de bumper los laat, het valt er gewoon vanaf. Wat denken jullie, garantie of niet? Ik heb er niet met een hogedruk spuit o.i.d. op gestaan. Baal er enorm van.

• Renegade666
Gewoon garantie. Verf hoort er niet af te vallen in mijn ogen.

@Lejavh

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• sgouman
Lejavh schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:40:
Ik ontdek net dat de rode verf van mij “GT” strip op de bumper los laat, het valt er gewoon vanaf. Wat denken jullie, garantie of niet? Ik heb er niet met een hogedruk spuit o.i.d. op gestaan. Baal er enorm van.

[Afbeelding]
Kleine kans dat het garantie is. Bij mij liet de blanke laklaag los en ze gooiden het op steenslag.

• The Eagle

The Eagle

sgouman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Ik kan dat forum niet in helaas. Kan je de foto hier delen?
Alstu:

• sgouman
Ah, ja dat is het oude model. Dan weet ik niet of ze meegespoten werden.

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-09 16:36
sgouman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:25:
hoeveel komen jullie met een tank met de proceed 1.5 tgdi dct7. Ik red met moeite 400km op een tank....
Heb sinds Maandag mijn Proceed 1.5 tgdi dct7 maar de benzine gaat inderdaad hard... Kan ook door mijn rechter voet komen :) Ding nodigt te veel uit om hard te rijden haha. Op snelweg is hij wel een stuk zuiniger.
.

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - RX6800 - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• JustC
  • Laatst online: 21-09 23:53
Hier met de 1.4 ongeveer 450KM maar de de reservetank is volgens mij ook nog 10 liter dit weet ik niet zeker.

Hij nodigt inderdaad uit voor lekker optrekken gaat zo soepel en de sport stand is heerlijk rijden :)

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik dacht dat ik best sportief reed, maar blijkbaar kan het nog erger. :+

Ik haal tegenwoordig gemiddeld zo'n 650 ~ 700 km per tank. Met de 1.4 motor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JustC
netjes , zou mijn werkgever meer op prijs stellen denk ik :)

Ik doe wel veel korte ritjes dat scheelt natuurlijk flink.

Gemiddeld 1 op 11.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Renegade666
@Nemean

Of die 1.4 is zeer zuinig, of mijn 1.0 is gewoon een slurper :P wat dat rij ik ook ongeveer met mijn Ceed

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Renegade666 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:44:
@Nemean

Of die 1.4 is zeer zuinig, of mijn 1.0 is gewoon een slurper :P wat dat rij ik ook ongeveer met mijn Ceed
Ik heb mijn tank beurten een tijdje bijgehouden. En ik kon gemiddeld zo'n 650+ boven op de oude km stand tellen.

Zal het binnenkort weer eens bij houden, heb vrij recent de 25.000km aangetikt.

• Xmoo
  • Laatst online: 15:17

Xmoo

Ever seen a beast like me?!?!

Iemand hier die weet of er voor Kia (Niro) alternatieven zijn zoals Beemercode? Waardoor je wat meer instellingen kunt beheren/wijzigen mbv code'en.

http://www.Twitter.com/Xmoo

• sgouman
Waarom elke keer als kia een update doorvoert van hun multimediasysteem wordt het een stukje slechter.
Nu is de achteruitrijcamera weer kleiner geworden....

Dit was zeker weten eerst groter.

Ik heb ook nog 2 andere dingen waar misschien iemand mee kan helpen.

Ik heb dempen van volume aanstaan bij navigatiestemgeluid. Maar als ik de muziek hard heb staan dempt het niet genoeg waardoor ik niks hoor wat de navigatie zegt....

De kruisend verkeerdetectie achter hoor ik ook bijna niet zelfs als het geluid zacht staat.

Hebben jullie ook dat er een vertraging is van ong 1 seconden als je op een knop drukt(de touch knoppen onder het scherm) en dat het scherm verplaatst.

[Voor 29% gewijzigd door sgouman op 27-07-2021 19:26]

• renzo4000
@sgouman herkenbaar allemaal. Kia maakt prima auto's maar softwareupdates zijn niet hun sterkste troef (hun originele software met de 3 widgets was gewoon goed en snel)

• MisterChaoSs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16:49

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

sgouman schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:11:
Waarom elke keer als kia een update doorvoert van hun multimediasysteem wordt het een stukje slechter.
Nu is de achteruitrijcamera weer kleiner geworden....
[Afbeelding]

Dit was zeker weten eerst groter.

Ik heb ook nog 2 andere dingen waar misschien iemand mee kan helpen.

Ik heb dempen van volume aanstaan bij navigatiestemgeluid. Maar als ik de muziek hard heb staan dempt het niet genoeg waardoor ik niks hoor wat de navigatie zegt....

De kruisend verkeerdetectie achter hoor ik ook bijna niet zelfs als het geluid zacht staat.

Hebben jullie ook dat er een vertraging is van ong 1 seconden als je op een knop drukt(de touch knoppen onder het scherm) en dat het scherm verplaatst.
Deze is mij nog niet opgevallen, morgen eens opletten. Waar ik me wel weer dood aan stoor is de spraakherkenning, het is zo ontiegelijk slecht geworden.

Eerst kon ik nog heel makkelijk 'Bel [voornaam] (en soms +[achternaam]) zeggen zodat hij iemand ging bellen. Nu continu; sorry opnieuw, teveel achtergrond geluid, snap het niet... bloedirritant

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• JustC
Dat de camera kleiner is was mij ook ook nog niet opgevallen moet ik zeggen.
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee