Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 16:04
marti28 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:21:
Ik zoek me al een paar dagen de blubber, maar kan nergens een goed antwoord vinden. Wellicht weten jullie Kia rijders hier een antwoord op :)

Het gaat om het volgende. Over een paar maandjes word onze nieuwe Proceed 1.5 GT-Line geleverd. Er zit geen trekhaak op maar ik zit toch te kijken of er een fietsendrager op de achterklep kan. Nu zie ik allerlei mooie systemen van bijvoorbeeld Thule, maar formeel wordt de Proceed niet ondersteund. Zijn hier Proceed rijders die ook een fietsendrager voor op de achterklep hebben of anderen met ervaring op dit vlak?

Tnx alvast voor de moeite :)
Hier staat wel het eea. https://www.kiaclub.nl/to...ia-proceed-2019/#comments
Anders is wellicht een sea sucker een goede oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 23:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

corneedebruin schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:50:
[...]

heb de dealer gesproken en die hadden hier helaas ook nog nooit van gehoord. Was een erg ongemakkelijk gesprek.. 8)7

Heb het vandaag niet meer mee gemaakt maar vertrouwen heeft hierdoor wel een klein deukje opgelopen.

Heb over 2 weken de eerste beurt dus hopelijk kunnen ze iets uit lezen.
Mijn Kia Proceed deed iets soortsgelijks. Deze trok de handrem aan op de snelweg waarna mijn gehele auto in storing ging. Zie onderstaande quote:
Nemean schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:58:
Rij zojuist op de snelweg en voel de achterkant in eens wegglijden. Een melding dat de handrem erop staat en vervolgens deze lampjes op het dashboard.

[Afbeelding]

Was even schrikken, maar benieuwd wat dit nu weer is...
Toen later weer hetzelfde probleem:
Nemean schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:34:
Vandaag is weer mijn Kia Proceed in storing gegaan. Wederom een botsing detectie en vervolgens het icoontje op het dashboard.

Gelukkig geen ingreep gehad dit keer, maandag terug naar de garage. Wat een drama.

Foto genomen door m'n vriendin overigens. ;)
[Afbeelding]
Uiteindelijk bleek het om een losse stekker te gaan van de radar. Maar nogmaals, het gaf mij geen vertrouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 10:10
Helaas moet ik nog even mijn shortlease contract (loopt af 1 Augustus) uitzitten maar 26 Juli mag ik mijn Zwarte Kia Proceed 1.5T GT-Plusline met panorama dak ophalen bij de dealer! Duurt me eigenlijk nog te lang nu ik weet dat hij al in Nederland is haha

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

turkeyhakan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:14:
[...]

Nee, de afstelling van de koplampen conform richtlijnen RDW. Deze moet tussen de 0,5 en 4 zijn afgesteld. Alleen vraag ik mij af op welke waarde een Niro met LED koplampen vanuit de fabriek wordt afgesteld.
1,404

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Joenino schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:17:
Helaas moet ik nog even mijn shortlease contract (loopt af 1 Augustus) uitzitten maar 26 Juli mag ik mijn Zwarte Kia Proceed 1.5T GT-Plusline met panorama dak ophalen bij de dealer! Duurt me eigenlijk nog te lang nu ik weet dat hij al in Nederland is haha
Zwart een bewuste keuze? Ben normaal ook van de zwarte auto’s maar nu toch blij dat ik deluxe white heb gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
j0eyv schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 19:27:
[...]

Zwart een bewuste keuze? Ben normaal ook van de zwarte auto’s maar nu toch blij dat ik deluxe white heb gepakt.
Bedrijfsbeleid helaas anders was ik voor flame orange gegaan. Puur omdat ik die kleur nog nergens heb gezien en hem in de configurator wel tof vond. Maar zwarte versie met zwart meegespoten velgen in dezelfde kleur zwart is ook heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Joenino schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:32:
[...]

Bedrijfsbeleid helaas anders was ik voor flame orange gegaan. Puut omdat ik die kleur nog nergens heb gezien en hem in de configurator wel tof vond. Maar zwarte versie met zwart meegespoten velgen in dezelfde kleur zwart is ook heel mooi.
Ik vond de flame orange zelf een beetje tegen vallen in het echt, leek meer een beetje bruin. Op deze foto bijvoorbeeld vind ik het wel weer mooi:
Afbeeldingslocatie: https://c8.alamy.com/comp/W16TW1/poznan-poland-march-2019-orange-red-kia-proceed-gt-line-station-wagon-at-poznan-international-motor-show-combi-manufactured-by-kia-motors-W16TW1.jpg

Maar zo weer niet:
Afbeeldingslocatie: https://autocar.com.ph/wp-content/uploads/2021/03/IMG_1051JPG.jpg

Maar wellicht vind jij het tweede ook mooi. :D

Collega heeft de Kia Ceed in Flame Orange besteld. Ik hoop dat het in het echt eruit ziet als de eerste foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Vind toch echt de blauwe en lunar silver het beste passen. Zwart is het net niet in combinatie met de chrome randjes en wielen en dat orange is gewoon lelijk in het echt. Rood en wit kan nog net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Nemean schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:36:
[...]

Ik vond de flame orange zelf een beetje tegen vallen in het echt, leek meer een beetje bruin. Op deze foto bijvoorbeeld vind ik het wel weer mooi:
[Afbeelding]

Maar zo weer niet:
[Afbeelding]

Maar wellicht vind jij het tweede ook mooi. :D

Collega heeft de Kia Ceed in Flame Orange besteld. Ik hoop dat het in het echt eruit ziet als de eerste foto.
Dat is ook geen orange fusion op die stonic.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnXSSPBABxpoWOpLugQApjb7GBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHQdHibSLAD5Raoc5FGYvSBN.jpg?f=fotoalbum_large dit is orange fusion op een proceed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Aan de andere kant heb je dan wel een unieke kleur die je vrijwel niet ziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

sgouman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:41:
[...]

[Afbeelding] dit is orange fusion op een proceed
@Joenino had het over Orange Flame en dat is volgens dit artikel deze kleur: https://autocar.com.ph/new-kia-on-the-block/
JoJo_nl schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:43:
Aan de andere kant heb je dan wel een unieke kleur die je vrijwel niet ziet :+
Persoonlijk vind ik rood ook goed passen, nadeel van de blauwe kleur is voornamelijk bij de GT uitvoering dat er een rode lijn in het model verwerkt zit. En blauw en rood is naar mijn mening vloeken in de kerk.

Zwart vind ik de Kia Proceed juist een luxe uitstraling krijgen. Rood bevalt mij ook prima, heb veel positieve reacties ontvangen. Zelfs als trouwauto was hij geschikt. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qeftzZGN2w8vNfM0lbdN66KMzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHpcdlnU91Ox6r9ndb2bkQkg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Nemean op 10-06-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:46:
[...]

@Joenino had het over Orange Flame en dat is volgens dit artikel deze kleur: https://autocar.com.ph/new-kia-on-the-block/
Klopt. Hij is alleen een beetje goed gepoetst en veel schaduw/donker op deze foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

JoJo_nl schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:49:
[...]

Klopt. Hij is alleen een beetje goed gepoetst en veel schaduw/donker op deze foto's. Zo lijkt het meer een infra red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Omg foruminstellingen heeft ruimte voor verbetering...
Maargoed de foto van @sgouman is erg flets en overexposed en die van @Joenino te donker en te weinig hue. Evengoed zijn ze dezelfde kleur. De infra red heeft minder glanslook en is meer kersrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Hier is de orange fusion goed te zien... ook dat lichtinval gedurende de opname de lak verschillende kleuren oranje laat zien:

YouTube: 2020 Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 7-DCT - Kaufberatung, Test deutsch, R...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Idd. Das een beetje het probleem met foto's maken er van.
En trouwauto.. kennelijk haha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDjB6ad7IWxdnjJvq1NIJGD8SWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r03XqBwb47kevPW9yzphZWwq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

JoJo_nl schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:07:
Idd. Das een beetje het probleem met foto's maken er van.
En trouwauto.. kennelijk haha
[Afbeelding]
Zo zag de mijne er niet uit hoor :+. Gewoon met lint versiert niet te overdreven. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:10:
[...]

Zo zag de mijne er niet uit hoor :+. Gewoon met lint versiert niet te overdreven. :D
:*) beetje overkill idd maar ik ben van de als je het toch doet dan goed. Wel n topdag voor mijn buurman/vriend en daar gaat het tenslotte toch om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

JoJo_nl schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:12:
[...]

:*) beetje overkill idd maar ik ben van de als je het toch doet dan goed. Wel n topdag voor mijn buurman/vriend en daar gaat het tenslotte toch om.
Uiteraard, maar dat is vermoed ik ook wel een cultuur verschil (niet negatief bedoeld). Nederlanders zitten in een kringetje een kaasplankje met worst en chocolade door te geven op een verjaardag en mijn zwager (Roemeen) die geeft een compleet feest met enorm veel eten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:23:
[...]

Uiteraard, maar dat is vermoed ik ook wel een cultuur verschil (niet negatief bedoeld). Nederlanders zitten in een kringetje een kaasplankje met worst en chocolade door te geven op een verjaardag en mijn zwager (Roemeen) die geeft een compleet feest met enorm veel eten. :+
Absoluut. Veel uitbundiger en als enige nederlander heb ik me nog nooit zo gastvrij er bij horend gevoeld. Om eerlijk te zijn, zijn Nederlanders maar saai en opzichzelf gericht volk. Ook niet negatief bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

JoJo_nl schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:28:
[...]

Absoluut. Veel uitbundiger en als enige nederlander heb ik me nog nooit zo gastvrij er bij horend gevoeld. Om eerlijk te zijn, zijn Nederlanders maar saai en opzichzelf gericht volk. Ook niet negatief bedoeld :P
Denk dat Nederlanders het ook niet echt nodig vinden. "Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg." Ben wel benieuwd wanneer ik de eerste Nederlander met een Nederlandse vlag zijn bruiloft zie vieren ga tegen komen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Nou in Nederland kennen we nogal uitersten hé ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw0mpDnQMyQqFhpDPdViC5xv_kY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hY68TtLujhto5zszBueUShcp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8U7NbvQ2kGnpeXGP-CI3ssWQxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aZ4XovY1bmnlr4x4dDnfmSaZ.png?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:35:
Nou in Nederland kennen we nogal uitersten hé ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Allemaal voor de flame orange gekozen op de laatste afbeelding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 10:18
Ik mis een kaas en worstplankje :o

[ Voor 8% gewijzigd door Ilankroon op 11-06-2021 08:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

En nu weer terug naar de auto's ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Die orange flame ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Vandaag stuur te heet om beet te pakken, brande mijn handen er gewoon aan. Geen residu of plakkerigheid , gewoon kurkdroog en glad. Had er een tijd terug met de eerste hittegolf wel last van.
Voor het eerst ook dat de lane-assist het spoor bijster was. Wel groene ledjes maar hij ging flink over de streep. Rij dat stuk al n half jaar met zelfde instellingen etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28
JohanF schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:10:
Ik kom me ook alvast even melden als toekomstig Kia rijder :)
...
heb ik begin augustus (privé) een XCeed PHEV in Orange Fusion besteld.
...
de DynamicPlusLine uitvoering
...
Zodra hij geleverd is volgen er natuurlijk foto's.
Belofte maakt schuld, sinds eind november ruim 4000 comfortabele kilometers. Heb sinds de aflevering pas 1x hoeven tanken en er zit nu nog 40% in :P
Tevens een pleidooi voor Orange Fusion :+ een tamelijk unieke kleur die zeker op de XCeed een mooi contrast vormt met het zwarte kunststof en de zilverkleurige delen.

Al met al erg blij mee tot nu toe!

Op een bewolkte dag (vlak voor aflevering), haast terracotta:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHvk2_tzUI6IzHxyr4tqzhcGYAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYILJKkFYYbF8TCEvB2k06uS.jpg?f=fotoalbum_large

In de volle zon dieporanje, lastig om de exacte kleur op de foto te krijgen, maar je ziet het hier vooral op de hoek goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9Vlfb5M1mj8bZA2zvikHa4haTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrPqFaMnlOandcuH1FomtsX7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 10:26
Nice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
sgouman schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:41:
[...]

[Afbeelding] dit is orange fusion op een proceed
Vind het helemaal niks maar dat is natuurlijk persoonlijk. De proceed zie je sowieso al niet zo super veel rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
JohanF schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:22:
[...]

Belofte maakt schuld, sinds eind november ruim 4000 comfortabele kilometers. Heb sinds de aflevering pas 1x hoeven tanken en er zit nu nog 40% in :P
Tevens een pleidooi voor Orange Fusion :+ een tamelijk unieke kleur die zeker op de XCeed een mooi contrast vormt met het zwarte kunststof en de zilverkleurige delen.

Al met al erg blij mee tot nu toe!

Op een bewolkte dag (vlak voor aflevering), haast terracotta:
[Afbeelding]

In de volle zon dieporanje, lastig om de exacte kleur op de foto te krijgen, maar je ziet het hier vooral op de hoek goed:
[Afbeelding]
Nice! Ik kom af van een picanto dus dit is echt een ‘kleine’ verbetering. Ik had lang getwijfeld tussen oranje en blauw. Uiteindelijk voor blauw gegaan.

XCeed PHEV ExecutiveLine in Blue Flame
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBP8iqiZ5hDjSDHbPEWKxMJ8B3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7rduqn4oL28jAnSfctRkhYr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRKWBKFmW-lP1lfq---tuo9jEz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0BmziUH6xAO2isL7V0jRqhB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz55cvt8_fL2BZafTKBUAtcUbvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOWppN2kXXvpEvFHMVdcbLCS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28
Dikkie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:59:
[...]
Nice! Ik kom af van een picanto dus dit is echt een ‘kleine’ verbetering. Ik had lang getwijfeld tussen oranje en blauw. Uiteindelijk voor blauw gegaan.

XCeed PHEV ExecutiveLine in Blue Flame
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is zeker een verbetering :*)
Op een XCeed zijn de wat opvallendere kleuren (orange fusion, quantum yellow en blue flame) imho wel het mooist, maakt het allemaal net even wat spannender dan de zoveelste crossover in de straat/op de weg. :w
Op een ProCeed bijv. zou ik dan weer niet zo snel kiezen voor orange.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• j0eyv
2 foto’s van de mijne in Deluxe White.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN4ob5qFFfQs1HkM0-M0MnZRRlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJMLHE2QQDMfXi4R1n7mlPgL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZpVHFOmV6NbXudZDU5LHQXqN_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mt7EE1qtXRkuY6dLESFUCnAM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door j0eyv op 14-06-2021 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@j0eyv met een witte blijf je zitten zeggen ze dan ;)

Nou niet met deze Proceed. Ik vind het in het wit een erg mooie een sjieke verschijning.

Ik moet zeggen dat ik ook nog steeds erg blij ben met mijn Dark Penta Metal, al zie je de Proceed (als je hem al ziet) wel vaak in deze kleur. Deze lak heeft ook een mooi kleurverloop met de verschillende lichtinvallen. Van heel donkergrijs (soms tegen het zwarte aan) tot relatief lichtgrijs (ik noem het wel KOMO vuilniszak grijs :D).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUAto54oiguMYZcaagsUX-5-e-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8HWNVfn1dhdtCJkw7B0gMyc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSkkYpfFdFqSA-84ea_BeN7OJUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeRCMajUpX9CqVT15hXiVGGv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
renzo4000 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:32:
@j0eyv met een witte blijf je zitten zeggen ze dan ;)
Dat is het probleem van de leasemaatschappij ;)
Denk dat die uitspraak al sinds een jaartje of 10/15 niet meer rechtmatig is. In de jaren 80/90 was het denk ik nog wel een dingetje maar tegenwoordig zie je zoveel wit.

Er is wat mij betreft wel een enorm verschil in wit. Bestelwagen wit is natuurlijk een vreselijke kleur op een personenwagen. De wat luxere witte kleuren kunnen erg mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik kom geregeld een witte Proceed tegen in Zeeland en dan moet ik toch geregeld even jaloers kijken. Blijf het ook een prachtige wagen vinden, zeker in combinatie met de achterlichten. Mooie wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Zag er vd week nog een naast me staan met gewrapte raamranden. Op zich niet verkeerd, maar het word zo snel vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Ritje Duitsland met 170 gemiddeld levert toch een behoorlijk insectenkerkhof op op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
@JoJo_nl

Met 80 door de binnenweggetjes hier ook hoor😅

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

@Renegade666 om over de modder aanslag nog maar te zwijgen.. kan ik in mijn geval 2x daags gaan poetsen en tis al zo warm :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
JoJo_nl schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:02:
Ritje Duitsland met 170 gemiddeld levert toch een behoorlijk insectenkerkhof op op de voorkant.
Daar heb ik een doekje en insectenspray voor in de kofferbak. 1 x per 2 dagen veeg ik ff over de gril/voorbumper. 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

j0eyv schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:29:
[...]

Daar heb ik een doekje en insectenspray voor in de kofferbak. 1 x per 2 dagen veeg ik ff over de gril/voorbumper. 5 minuten werk.
Heb je daar een linkje of merk van voor me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@JoJo_nl ik kan je van harte Poorboys Bug Squash aanraden voor de hardnekkige meuk: https://www.carclean.com/...rld-bug-squash-473ml.html

Overigens gebruik ik hem bijna nooit, het goed in de sealant zetten van je auto helpt enorm.

Je kan ook een natte deken (warm water) over je bumper en motorkap leggen ... na een uurtje voorzichtig verwijderen en dikke kans dat je alle lijkjes en sappen zo kan weghalen met een microvezeldoekje en een autoshampoo sopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

renzo4000 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 19:24:
@JoJo_nl ik kan je van harte Poorboys Bug Squash aanraden voor de hardnekkige meuk: https://www.carclean.com/...rld-bug-squash-473ml.html

Overigens gebruik ik hem bijna nooit, het goed in de sealant zetten van je auto helpt enorm.

Je kan ook een natte deken (warm water) over je bumper en motorkap leggen ... na een uurtje voorzichtig verwijderen en dikke kans dat je alle lijkjes en sappen zo kan weghalen met een microvezeldoekje en een autoshampoo sopje.
Fiets verkocht ? :+
Bedankt voor het idee. Beetje goed waxen helpt idd enorm. Helaas is dankzij de corona mijn vaste adres daarvoor failliet gegaan. Ze werkten met jongens die lichtelijk down syndroom hebben of adhd of een ander kwaaltje waardoor ze niet in de gewone maatschappij mee konden draaien en hier een kans op een redelijk normaal leven hadden. De kwaliteit en service waren beter dan wat je maar kunt wensen ervan en allemaal natuurlijke basis producten.
Maargoed het zelf doen is geen optie en iets anders teleurstellend. Ik ga die natte handdoek met een beetje groene zeep eens proberen. Zoals je weet heb ik het niet zo op chemische wondermiddelen tenzij het echt extreem is en het minstens een 95% blijheidsrate heeft bij experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@JoJo_nl Poorboys producten zijn absoluut veilig voor je auto, check de reviews maar eens. Maar vermoedelijk kom je al een heel eind met de andere methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 11:39
Zijn er meer mensen in afwachting van de Ceed (SW) facelift die voor dit jaar op de kalender staat? Ik mag vanaf het einde van de zomer gaan kijken naar een volgende lease auto en nijg erg naar de Ceed SW GT-line. Nu is er natuurlijk een mooie actie met de GT-line business, maar helaas komt dit te vroeg voor mij.

Ik lees geruchten over aanpassingen als de nieuwe KIA logo's, andere LED koplampen, andere grill etc.

Doet KIA doorgaans ook aan 'first editions' of 'launch editions' na de release van een nieuw model? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:17
@DeeleNL Ik was voornemens om begin deze week een Proceed te bestellen, maar de leasemaatschappij gaf aan dat ik ook nog ff kon wachten omdat ze binnen nu en een paar weken de MY2022 met lichte facelift verwachten van de Proceed en ook de gewone Ceed SW. Wat ze me ook konden vertellen is dat waarschijnlijk de basisuitrusting niet veranderd, er geen speciale launch edities komen, maar dat het vooral incrementele updates zijn aan het infotainment (beter scherm, wireless carplay/android auto, haptic feedback op knoppen) en wat visuele zaken aan de bumpers enzo. Dat bevestigd de geruchten waar jij het over hebt. Beetje Googlen levert een klein bergje aan spyshots op die dit ook lijken te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
marti28 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:16:
@DeeleNL Ik was voornemens om begin deze week een Proceed te bestellen, maar de leasemaatschappij gaf aan dat ik ook nog ff kon wachten omdat ze binnen nu en een paar weken de MY2022 met lichte facelift verwachten van de Proceed en ook de gewone Ceed SW. Wat ze me ook konden vertellen is dat waarschijnlijk de basisuitrusting niet veranderd, er geen speciale launch edities komen, maar dat het vooral incrementele updates zijn aan het infotainment (beter scherm, wireless carplay/android auto, haptic feedback op knoppen) en wat visuele zaken aan de bumpers enzo. Dat bevestigd de geruchten waar jij het over hebt. Beetje Googlen levert een klein bergje aan spyshots op die dit ook lijken te bevestigen.
Top! Zag inderdaad al wat spyshots van de nieuwe LED koplampen, deze lijken nu in 3 compartimenten verdeeld te zijn i.p.v. 1 LED beam met 4 DRL pitjes eromheen. De basisuitrusting vind ik prima zo, moeten ze niet te veel aan veranderen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
Ohja, en voor ik het vergeet. Het lijkt er op dat er voor de gehele lineup mild hybrid aan komt. Op zich heb ik daar niet zoveel mee, maar met een beetje geluk brengt dat de fiscale waarde / adviesprijs wel omlaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
marti28 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:34:
Ohja, en voor ik het vergeet. Het lijkt er op dat er voor de gehele lineup mild hybrid aan komt. Op zich heb ik daar niet zoveel mee, maar met een beetje geluk brengt dat de fiscale waarde / adviesprijs wel omlaag :)
kleine kans dat dat hem omlaag brengt. hij zal eerder duurder worden. Toen de Ceed SW mild hybrid werd is die ook duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
sgouman schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:47:
[...]

kleine kans dat dat hem omlaag brengt. hij zal eerder duurder worden. Toen de Ceed SW mild hybrid werd is die ook duurder geworden.
Prijzen zullen wel weer stijgen inderdaad, en het lease budget blijft helaas al jaren gelijk. Daarom hoopte ik op een mooie actie aan het begin van de release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marti28
Hm, dat zou ook kunnen. Hoe ik zat te denken: Mild hybrid, theoretisch lagere uitstoot > minder BPM > lagere prijs. Of is dat echt te optimistisch gedacht :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

DeeleNL schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:25:
[...]

Top! Zag inderdaad al wat spyshots van de nieuwe LED koplampen, deze lijken nu in 3 compartimenten verdeeld te zijn i.p.v. 1 LED beam met 4 DRL pitjes eromheen. De basisuitrusting vind ik prima zo, moeten ze niet te veel aan veranderen ;)
Jammer dat ze deze koplampen of neus niet naar Europa brengen. <3

Afbeeldingslocatie: https://specials-images.forbesimg.com/imageserve/602883d8fa2ae62535d9be7d/960x0.jpg?fit=scale

Deze neus op de proceed zou echt niet misstaan. O+

[ Voor 23% gewijzigd door Nemean op 17-06-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
marti28 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:05:
Hm, dat zou ook kunnen. Hoe ik zat te denken: Mild hybrid, theoretisch lagere uitstoot > minder BPM > lagere prijs. Of is dat echt te optimistisch gedacht :P
In nederland is dat te optimisch gedacht ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
Nemean schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:07:
[...]

[Afbeelding]

Zou mooi staan in het Nederlandse straatbeeld 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:52
Nemean schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Jammer dat ze deze koplampen of neus niet naar Europa brengen. <3

[Afbeelding]

Zou echt een verbetering zijn.. Stuk sportiever om te zien. Maar vooral die kleur i.c.m. zwarte onderdelen... Nardo Grey / Shadow Grey..

[ Voor 8% gewijzigd door TumTum op 17-06-2021 11:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Heb de ProCeed dit weekend alweer 1 jaar in bezig, 0 spijt gehad. Krijg veel complimenten, ook wel leuk dat je hem nog niet zo heel veel ziet rijden :D

Nog wat mooie shots die een collega heeft gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeb1IpMg4SmTbr84HH-A5-wprLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Sd1TLBBlLt8QzDYj3e0ziMk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pT-TEK4E7rvXY_TpPpNVObxFCYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPbd16QxGRSaadHU5rkz8EQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
elcapon schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:51:
Heb de ProCeed dit weekend alweer 1 jaar in bezig, 0 spijt gehad. Krijg veel complimenten, ook wel leuk dat je hem nog niet zo heel veel ziet rijden :D

Nog wat mooie shots die een collega heeft gemaakt
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie hem hier wel vaker rijden in verschillende kleuren. Maar het is zeker wel een van de mooiste Kia's. Alleen jammer dat de ProCeed zo laag is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0eyv
JoJo_nl schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:03:
[...]

Heb je daar een linkje of merk van voor me ?
Niet schrikken.. Gewoon van de dunlop bij de action en een standaard keukendoekje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
ik zit te twijfelen om in de proceed parkeersensoren voor als extra te nemen.
iemand hier ervaring mee hoe ze werken? moet je ze bijvoorbeeld constant aanzetten als je naar voren rijdt of gaat het automatisch?
en als je achteruit fileparkeert werken ze dan ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
sgouman schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:07:
ik zit te twijfelen om in de proceed parkeersensoren voor als extra te nemen.
iemand hier ervaring mee hoe ze werken? moet je ze bijvoorbeeld constant aanzetten als je naar voren rijdt of gaat het automatisch?
en als je achteruit fileparkeert werken ze dan ook?
Als je parkeersensoren in de search intikt krijg je antwoorden op je vragen. Als je mij vraagt zijn de parkeersensoren die je als dealer accessoire neemt (ze zijn alleen standaard in de GT uitvoering) krijg je een halfbakken oplossing. Ik zou het geld er niet aan uitgeven iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYNpvNHJzwx0UGCND_DmEeYnoXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nw7C6QOvmdHh1cDErL877Qzn.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas, eerste schade is een feit. Een Belgse barbie in haar Tesla duwt mij en mijn vrouw van de weg waardoor ik uit moest wijken naar een stoeprandje.

Helaas, maar even kijken of dit nog te repareren valt en wat de kosten kunnen en gaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Nemean aaaii altijd pijnlijk! Maar als de situatie zodanig was zou ik de tegenpartij aansprakelijk stellen... of een beetje overvallen door situatie en is de Belg vertrokken?

Je zou kunnen kijken bij develgendokter.nl. Heb ik al vaker verhalen over gehoord dat ze dit mooi kunnen herstellen (zelf geen ervaring mee). Maar er zullen meer van dit soort partijen zijn uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

@Nemean dit valt te repareren, is alleen duur grapje gezien het gepolijst, gebalanceerd en gespoten moet worden. Dat laatste ivm 2 kleur is erg bewerkelijk. https://www.develgfabriek.nl hier toen laten doen en kostte 300 nog wat voor een simpelere velg dan die vd proceed. Zaten wel flinke happen in en coating ernstig aangetast. Kwaliteit was wel uitmuntend.
https://www.emwheels.nl/cnc-draaien/ deze lui zijn ook zeer goed en redelijke prijzen.

[ Voor 23% gewijzigd door JoJo_nl op 19-06-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik word zo onwijs krankjorum van die echo over de carkit van mijn Proceed... En er lijkt ook totaal geen verband in te zitten wanener het gebeurt. Soms via Carplay, soms via Bluetooth, soms alleen via normala bellen, soms ook via WhatsApp. Auto heeft de laatste update helaas al :/

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Atlas schreef op zondag 20 juni 2021 @ 13:00:
Ik word zo onwijs krankjorum van die echo over de carkit van mijn Proceed... En er lijkt ook totaal geen verband in te zitten wanener het gebeurt. Soms via Carplay, soms via Bluetooth, soms alleen via normala bellen, soms ook via WhatsApp. Auto heeft de laatste update helaas al :/
Hier ook helaas vooral met apple carplay en het vervelende is dat het niet bij iedereen is dus ene keer moet ik de kabel eruit halen en bij de ander weer erin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Mijn inmiddels wat oudere Kia Rio 1.4CRDi ( 2014 en nu met 280.000 op de teller ) staat sinds donderdag bij de garage. Ik heb al een tijdje dat de motor koelvloeistof verliest. Het ligt in elk geval niet onder de auto. De garage heeft al een en ander bekeken en kwam vorige week nog met het idee om de EGR koeler te controleren.

EGR koeler en klep zijn dermate vervuild van binnen dat ze vervangen moeten worden. En de bron van mijn koelvloeistoflek is ook nog steeds niet gevonden jammer genoeg.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:35
JoJo_nl schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 00:35:
[...]

Mijn proceed is geregeld vies en onder de modder/zand gezien ik dagelijks op bouwterreinen kom, dit heeft de werking tot nu toe niet gehinderd.
Heb de noodstop nu 2x ervaren, was geen pretje vooral de 2e keer met de yellowstuff blokjes ging dat behoorlijk extreem en degene die achter me reed raakte in slip bijna van de weg af. Het heeft me wel gedwongen meer afstand te houden tegenwoordig O-)
Maar spookgevaar tot nu toe niet gehad in de 50k km die ik gereden heb. Ook niet met voorbij vliegende vogels. Vind het een apart verhaal en zou er ook niet gerust op zijn. Als er iets mis is met de sensor staat dat in de boordcomputer geregistreerd dus dan zou het technisch in orde moeten zijn.
Ik heb met mijn zomer 2019 Ceed SW GT Line al diverse keren gehad dat de auto een noodstop maakte, heb er zelfs een lichte hersenschudding aan over gehouden... Dat was oktober 2019, ik kwam uit de Efteling, we reden de snelweg op en al snel file bij de eerste afrit, ik remde hard en de auto greep opeens in en ik stond van iets van 60 naar 0 stil in 1 seconde... Ik zat te wachten op de klap achter me, maar die ontweek me net op de vluchstrook.. Me hoofd klapte in het luchtledige en toen had ik opeens een heet achterhoofd. 's Nachts misselijk en barstende hoofdpijn. Volgens huisarts hersenschudding en ik had helemaal niet mogen slapen.

Anyway doorgegeven aan de KIA dealer en veel ongeloof aldaar. Daarna bij het wisselen naar de winterbanden duurde het wel 2 uur. "Ja meneer, we moesten iets doen aan het remsysteem en daarna ontluchten bla bla"...

Maar heb het daarna nog enkele keren meegemaakt. Bijvoorbeeld een keertje toen ik wilde voor sorteren voor linksaf en er voor rechtdoor auto's voor het stoplicht stonden, ik reed de linkerstrook op en de auto raakte weer in paniek, en toen rook ik weer rubber...

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
marti28 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:16:
Ik had begrepen dat de nieuwe pas eind dit jaar kwam en voor mij was dat geen optie. Wel balen dat er dan wel wireless carplay in zit dat heeft degene die op 26 juli voor mijn deur afgeleverd wordt helaas niet. Misschien komt er nog een aftermarket optie vanuit kia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Joenino schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Ik had begrepen dat de nieuwe pas eind dit jaar kwam en voor mij was dat geen optie. Wel balen dat er dan wel wireless carplay in zit dat heeft degene die op 26 juli voor mijn deur afgeleverd wordt helaas niet. Misschien komt er nog een aftermarket optie vanuit kia zelf.
Je kan ook kijken voor een AAwireless dongle(in de video betreft het toevallig ook een Kia!):

Als ik de reacties zo lees zijn de ervaringen nogal wisselend maar het is nog een jong product waar waarschijnlijk nog veel verbeteringen voor komen via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb mijn auto inmiddels weer terug, bijna 1400 euro armer. Hij had de EGR koeler nog liggen, die was zeer zwaar vervuild.

Grappige was wel dat na 500 meter rijden het motor management lampje ging branden. Na uitlezen P0405, issue met de EGR klep. Storing gereset en ik word morgen terug gebeld wat het mogelijk zou kunnen zijn.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
[...]

Vind het ook vreemd dat de geruchten gaan dat hij vanaf juli gepresenteerd zou worden, maar er is nog maar bar weinig informatie over te vinden. Mijn vader was op zoek naar een opvolger van zijn Picanto in de private lease en ik had een boekje van de Ceed liggen, waar hij nog niet aan gedacht had. Ik wilde zelf erg graag de GT-line in de zakelijke lease. Een paar dagen later appte hij me dat hij een proefrit had gemaakt. Vervolgens ging hij naar de dealer voor de Dynamic plus line, maar eenmaal aan de koffie was daar de verkoper die met de actie van de GT-line business edition aan kwam zetten, wat ik al een aantal weken wist maar hij zou voor de Dynamic gaan dus dat had ik hem niet verteld. Als ik nu mocht kiezen, zou ik deze sowieso kiezen.

Straks is hij trotse rijder van een Ceed GT-line business edition, en voor mij is het afwachten wat er op mijn pad komt, als ik over enkele maanden aan de beurt ben :) een dergelijke actie als de business zou wel erg fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Vandaag de eerste beurt en ze hebben netjes genoteerd van het spookremmen.

Zullen ze toch niks mee doen maar goed :)

Ben wel benieuwd of ze iets vinden wat ze hier dus wel deden was netjes melden dat ze de navigatie doen updaten en dat het grafisch wat veranderingen met zich mee brengt maar dat weten wij natuurlijk al. Ze waren dan ook verbaasd dat hij al up to date was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-07 10:07
Potverdorie sta ik net bij de was straat, voorwas met de hogedruk reiniger blaas ik ineens een heel stuk van de vinyl coating af die op de voorbumper zit ... iemand hier ervaring mee ? Ik wist niet eens dat die er op zat ! Wist wel van die stukjes aan de achterkant bij de wielkast ivm steenslag maar aan de voorkant wist ik het niet. Is dit garantie werk ?

Blijkbaar is er een steentje geweest die de coating heeft doorbroken en met de hogedruk ben ik er onder gekomen :/ KIA Ceed MY21 SW

Verf eronder is niet beschadigd of eraf alleen de coating zeg maar. Maar ik kijk nu wat beter en het vernis is er gewoon vanaf ... dan moet de hele bumper opnieuw gespoten worden denk ik ? Ik heb wel allrisk gelukkig. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGhx7BB3xapdO1AMi-9dAlrFqrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrgX2LxVCApdRngZ9qRwCftV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsj1woTXJN1jzjWJJ63N5_8BZSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaQETI8j5alBJSCFu4DvF37l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Rickg84 op 24-06-2021 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Het is zo te zien gewoon je blanke lak die je eraf gespoten hebt. Dat is wel extreem ... hoeveel druk zit er op die hogedrukreiniger?! Sowieso nooit "recht" op je lak spuiten en altijd onder een hoek (nee, dus ook niet even snel eroverheen jakkeren om dit vliegenlijkjes eraf te krijgen). Hopelijk valt dit onder je voorwaarden en geen eigen risico in terugval in schadevrije jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
renzo4000 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:32:
Het is zo te zien gewoon je blanke lak die je eraf gespoten hebt. Dat is wel extreem ... hoeveel druk zit er op die hogedrukreiniger?! Sowieso nooit "recht" op je lak spuiten en altijd onder een hoek (nee, dus ook niet even snel eroverheen jakkeren om dit vliegenlijkjes eraf te krijgen). Hopelijk valt dit onder je voorwaarden en geen eigen risico in terugval in schadevrije jaren...
Ja het is wel mijn eigen schuld. Ik ging er wel
heel snel overheen. Ik heb het altijd zo gedaan en nooit problemen gehad. Dus ik heb altijd veel geluk gehad of nu dikke pech.

Nou ja het is niet anders. Zal wel gespoten moeten worden ! Ik ga morgen de dealer bellen hoe en wat en ook maar meteen de verzekering. Gelukkig heb ik wat extra verzekeringen afgesloten ivm steenslag en parkeer schade (mogelijke) en hier in Denemarken heb je eigen risico maar met lage kosten ga je niet echt een schaal omhoog of zoiets. Ik kan me echt wel voor mijn kop slaan 😭. Als het niet gedekt is dan kijk ik wel tegen 2k aan gok ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Rickg84 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:20:
Potverdorie sta ik net bij de was straat, voorwas met de hogedruk reiniger blaas ik ineens een heel stuk van de vinyl coating af die op de voorbumper zit ... iemand hier ervaring mee ? Ik wist niet eens dat die er op zat ! Wist wel van die stukjes aan de achterkant bij de wielkast ivm steenslag maar aan de voorkant wist ik het niet. Is dit garantie werk ?

Blijkbaar is er een steentje geweest die de coating heeft doorbroken en met de hogedruk ben ik er onder gekomen :/ KIA Ceed MY21 SW

Verf eronder is niet beschadigd of eraf alleen de coating zeg maar. Maar ik kijk nu wat beter en het vernis is er gewoon vanaf ... dan moet de hele bumper opnieuw gespoten worden denk ik ? Ik heb wel allrisk gelukkig. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had vandaag precies hetzelfde. Ook met hogedruk. Volgens mij is het gewoon een sticker die erop zit net zoals voor de achterwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
[...]

Klopt. Er is een productiestop. Het is allemaal nog niet 'officieel'. Er zijn wat geruchten, maar de verwachting is eind dit jaar. Hierdoor 2 maanden terug de Ceed SW laten staan. Ik kan helaas niet maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
sgouman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:54:
[...]

Ik had vandaag precies hetzelfde. Ook met hogedruk. Volgens mij is het gewoon een sticker die erop zit net zoals voor de achterwielen.
Nou dat is het rare want onder de “sticker” is het dus niet glanzend dus het daadwerkelijk de lak die er af komt . Misschien eens met de eigenaar van de was straat praten want die hogedruk is echt bizar sterk dan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Aparte vorm sticker dan. Die sticker voor steenslag spuit je echt niet zomaar even kapot hoor, dat is behoorlijk stevig plastic. Wat @renzo4000 zegt , je blanke lak ligt er af en het heeft precies de vorm van een hogedrukspuit die er te vlak tegenaan is gehouden. Zo'n spuit moet je op minimaal 20cm afstand houden gezien zo'n professionele hogedruk behoorlijk wat bar er achter heeft zitten. Een gemiddelde kärcher doet nog niet de helft daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
JoJo_nl schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:01:
Aparte vorm sticker dan. Die sticker voor steenslag spuit je echt niet zomaar even kapot hoor, dat is behoorlijk stevig plastic. Wat @renzo4000 zegt , je blanke lak ligt er af en het heeft precies de vorm van een hogedrukspuit die er te vlak tegenaan is gehouden. Zo'n spuit moet je op minimaal 20cm afstand houden gezien zo'n professionele hogedruk behoorlijk wat bar er achter heeft zitten. Een gemiddelde kärcher doet nog niet de helft daarvan.
Nou . eh ... bedankt voor je aardige reactie? Ik baal al genoeg dat ik dit zelf heb gedaan, maar dankzij je belerende reactie heb ik er nu echt wat van geleerd. Merci

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
lang gewacht stil gezwegen...
Morgen de nieuwe Ceed SW Dynamic plus line ophalen :9 *O*
Dikke stap omhoog van een 206 3 deurs uit 2006.

Voor wie het interessant vindt: Via https://www.rdw.nl/restapi/lukapi/get?vehicle=1 kun je kijken wat het laatst uitgegeven kenteken is. Natuurlijk hetzelfde als op https://www.rdw.nl/, maar dan zonder overhead en ook in te bouwen in een andere app of website als je een beetje handig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Rickg84 Wat je eventueel zou kunnen overwegen is bij een goede schadehersteller langs rijden en hun eens te laten beoordelen hoe de schade eruit ziet. Wellicht kunnen ze met hun expertise inschatten of er sprake is van een slecht aangebrachte (blanke)lak laag. Als dat het geval is kan je met een onderbouwd verhaal naar je Kia dealer gaan en wellicht onder garantie de lak laten herstellen(of op zijn minst onder coulance)

In de regel zou je natuurlijk gewoon je auto moeten kunnen afspuiten in de wasbox. Normaliter zijn die hogedrukreinigers juist niet zo heel sterk afgesteld, juist om te voorkomen dat er om de haverklap klanten zijn die klagen of met claims komen aanzetten. Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk dat bepaalde wasboxen met een veel te hoge bar werken. Maar normaal gezien zou dit eigenlijk niet mogen gebeuren. Het zou met dus niks verbazen dat er al een lakfout is geweest OF dat er al aanzienlijke (steenslag)schade aanwezig was wat ervoor zorgt dat de blanke lak eerder los laat. De Kia's staan helaas niet bekend om hun goede lak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Kia gaat bij mij kijken of het onder lakgarantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 10:26
sgouman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:50:
Kia gaat bij mij kijken of het onder lakgarantie valt.
*fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Net bij schadebedrijf geweest om te kijken wat het kost. Moet die alleen de onderste lip doen is het 250 euro. Moet de hele voorbumper is het 800 euro. Maar hij zou het heel gek vinden als KIA dit niet vergoedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Rickg84 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Nou . eh ... bedankt voor je aardige reactie? Ik baal al genoeg dat ik dit zelf heb gedaan, maar dankzij je belerende reactie heb ik er nu echt wat van geleerd. Merci
Was niet onaardig bedoeld hoor. Ik en de meesten hier zouden er flink van balen als zoiets gebeurd.
Als het je troost, ik heb zondag een behoorlijke steen op mijn ruit gekregen. 2 gaatjes van 2cm bij elkaar, bijna door de ruit heen. Baal dus ook flink.
Maar ik zou zowiezo bij kia gaan klagen, want dit is wel extreem.
Enne dingen gebeuren, neem het niet zo zwaar op. Niemand is gewond en de auto rijd. De schade is eenvoudig te repareren ook.

[ Voor 14% gewijzigd door JoJo_nl op 27-06-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Wat zijn hier de ervaringen met het standaard audio systeem in de KIA Ceed (SW)?
Lees vooral ook tegenvallende reviews van de JBL installatie. Ik heb nu een SEAT Ibiza met een sound upgrade, dus ben er wel min of meer aan gehecht geraakt. I.v.m. de geboorte van onze dochter wil ik graag groter gaan rijden en de Ceed is een van de gegadigden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Ik ben erg tevreden juist over de JBL installatie , de bas iets omhoog gezet en mid.

Het is maar net wat je gewend bent ook hoor. Zou het zelf even in de showroom luisteren met spotify dat heb ik toen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Vraagje vanuit mijn kant , de reflectie van het dashboard begint nu toch wel erg storend te worden.

Iemand nog goede tips om dit tegen te gaan ? soms is het met de zon erop zo erg dat ik er erg door afgeleid word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DeeleNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:59:
Wat zijn hier de ervaringen met het standaard audio systeem in de KIA Ceed (SW)?
Lees vooral ook tegenvallende reviews van de JBL installatie. Ik heb nu een SEAT Ibiza met een sound upgrade, dus ben er wel min of meer aan gehecht geraakt. I.v.m. de geboorte van onze dochter wil ik graag groter gaan rijden en de Ceed is een van de gegadigden :)
Het geluid is "oke" en voor de meeste berijders meer dan prima. Zelf was ik niet tevreden omdat het dynamisch bereik een 'rommeltje" is. Ik heb daarom wel een upgrade laten uitvoeren die het allemaal net even wat lekkerder laat klinken. Zelf heb ik een Leon gehad met een audio pakket en die was echt beter dan de Kia JBL upgrade.

Ik zou zeggen ga eerst zelf luisteren en laat op basis daarvan een evt upgrade uitvoeren.

renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
renzo4000 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Het geluid is "oke" en voor de meeste berijders meer dan prima. Zelf was ik niet tevreden omdat het dynamisch bereik een 'rommeltje" is. Ik heb daarom wel een upgrade laten uitvoeren die het allemaal net even wat lekkerder laat klinken. Zelf heb ik een Leon gehad met een audio pakket en die was echt beter dan de Kia JBL upgrade.

Ik zou zeggen ga eerst zelf luisteren en laat op basis daarvan een evt upgrade uitvoeren.

renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"
Bedankt voor je reactie. Alleen achteraf audio laten vervangen zou ik bij een lease auto weer niet snel doen. Het zou tof zijn als de Ceed MY22 toch (ondanks de kleine kans) met een leuke launch- of first edition komt, vergelijkbaar de GT-line business van dit moment. Als ik nu mocht kiezen zou ik twijfelen tussen de GT-line en de GT-line Business edition, afweging is dan het Panorama dak, de suede bekleding en het digitale instrumentenpaneel tegenover de JBL audio installatie en de lagere bijtelling en dan is de GT-line ook een super mooie bak natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door DeeleNL op 28-06-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@DeeleNL Jij hebt wel systemen die je weer mee kunt nemen naar je volgende (lease)auto waaronder die van Match.

Dit keer hebt ik er alleen voor gekozen een andere sub bij te plaatsen (Rockford fosgate p300-12). Hierdoor kan je de bass goed terug schroeven van je Kia systeem en komen de standaard speakers veel beter tot hun recht.

Daarnaast is de laagweergave met het jbl systeem gewoon niet goed en af en toe ongecontroleerd geboost. Je moet ervan houden zullen we maar zeggen.

Nu heb ik een beter gebalanceerd systeem en een veel betere en strakkere laag weergave. De subwoofer neem ik gewoon weer mee naar de volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

DeeleNL schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:28:
[...]

Bedankt voor je reactie. Alleen achteraf audio laten vervangen zou ik bij een lease auto weer niet snel doen. Het zou tof zijn als de Ceed MY22 toch (ondanks de kleine kans) met een leuke launch- of first edition komt, vergelijkbaar de GT-line business van dit moment. Als ik nu mocht kiezen zou ik twijfelen tussen de GT-line en de GT-line Business edition, afweging is dan het Panorama dak, de suede bekleding en het digitale instrumentenpaneel tegenover de JBL audio installatie en de lagere bijtelling en dan is de GT-line ook een super mooie bak natuurlijk
Dan kun je beter voor de lagere bijtelling gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Ik kan vanaf nu ook mij gaan melden, per 1 september ga ik wegrijden in een Kia E-niro DynamicPlus 64 kWh clear white.
Papierwerk allemaal rond en per september omdat dat de dag is dat ik in dienst ga bij de klant waar ik dan 22 maanden gedetacheerd geweest ben en de huidige auto in moet leveren.

Dat wordt een hele upgrade van een standaard lease 208 naar een luxe EV voor mij.

Zijn er zaken waar ik aan het begin extra op moet letten?

[ Voor 7% gewijzigd door Suicyder op 29-06-2021 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Er is ook al een nieuw Niro verwacht voor 2022:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xt2BC-uXScshio1iV3B6mqhuaU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PQvR8sYBmjNZmb8zOxK2C1ZW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-spfJw6mMOHM4V4AZe6coilHu8U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PrCoMCoa75SkLc1tb4wltZ0Y.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E1sOb3qiLpAZ8OHNmi_upDGlnGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3R1lbXvsF7iaW6ZXLYt0hnAm.png?f=user_large

Een stuk scherper gelijnd en iets minder "oudbollig". Het is natuurlijk nog even afwachten hoe hij er echt uit gaat zien. Ik verwacht wel dat Kia hier werk van gaat maken gezien de populariteit van dit model die best scherp in de markt is/wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Suicyder schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:11:
Ik kan vanaf nu ook mij gaan melden, per 1 september ga ik wegrijden in een Kia E-niro DynamicPlus 64 kWh clear white.
Papierwerk allemaal rond en per september omdat dat de dag is dat ik in dienst ga bij de klant waar ik dan 22 maanden gedetacheerd geweest ben en de huidige auto in moet leveren.

Dat wordt een hele upgrade van een standaard lease 208 naar een luxe EV voor mij.

Zijn er zaken waar ik aan het begin extra op moet letten?
Op het overige verkeer :*)
Al die nieuwe toeters en bellen leiden nogal af als je de auto voor het eerst rijd. En dat het ding zichzelf corrigeert en noodstop gaat maken als je te dicht op iemands bumper zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
Hmm, heb je al bijna een jaar mijn Ceed SW, en dan kom je er vandaag achter dat er een brillenhouder in het plafond zit |:(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Het valt niet onder garantie van de blanke laklaag.
Volgens hun zie je steenslag en als er dan water onder komt dan laat de blanke laklaag los. En dit kan ook al gebeuren als je in een plas water rijdt.
Aangezien die bumper 10cm boven de grond zit grote kans dat je steenslag krijgt. Dus KIA maakt eigenlijk auto's waat je niet mee kan rijden omdat de lak te gevoellig is voor een steentje.....

Erg vreemd en de lakgarantie heeft dus totaal geen waarde.

Ik rijdt zelf al een paar jaar auto van andere merken en mijn ouders al 40 jaar en die hebben dit nog nooit gehad.....

Dat betekend dat als ze bij de kia garage je auto wassen en het daar gebeurd. Je een maand later zelf je auto door de wasstraat doet en het dan pas opmerkt je zelf nogsteeds de pineut bent en je eigen verzekering moet aanspreken terwijl dit bij KIA is gebeurd.

Ik blijf het erg vreemd vinden... en heb spijt dat ik weer een KIA heb besteld.

Toen ik vanmiddag KIA NL toevallig belde gaven ze aan dat ze toevallig vanmiddag ook irmand hadden gesproken met hetzelfde probleem op zijn nero. Het is dus wel degelijk een KIA probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door sgouman op 03-07-2021 00:01 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 73 Laatste