Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 10:26
Het is wel leuk om de verschillende motivaties te lezen voor wat men van een auto wil.
Voor mij is het een stuk gereedschap om van A naar B te komen en zijn de opties voor mij van belang zolang ze meer gemak en veiligheid opleveren.
Een velg of band zal mij persoonlijk niet boeien :D maar dat is grotendeels ook omdat auto rijden voor mij niet een plezier maar een noodzaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 23:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

KilljoyNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:00:
Het is wel leuk om de verschillende motivaties te lezen voor wat men van een auto wil.
Voor mij is het een stuk gereedschap om van A naar B te komen en zijn de opties voor mij van belang zolang ze meer gemak en veiligheid opleveren.
Een velg of band zal mij persoonlijk niet boeien :D maar dat is grotendeels ook omdat auto rijden voor mij niet een plezier maar een noodzaak is.
Dit inderdaad, ik vond vroeger een mooie auto met stoere velgen, dikke uitlaat, snel optrekken en een mooi broembroem geluid super belangrijk.

Tegenwoordig is dat wel anders, uiteraard vind ik het nog steeds belangrijk om in een mooie auto te rijden, maar wat ik vooral belangrijk ben gaan vinden is comfort, ruimte, goeie stoelen, panorama dakje voor in de zomer en sinds kort stoelverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Nemean schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:06:
[...]

Dit inderdaad, ik vond vroeger een mooie auto met stoere velgen, dikke uitlaat, snel optrekken en een mooi broembroem geluid super belangrijk.

Tegenwoordig is dat wel anders, uiteraard vind ik het nog steeds belangrijk om in een mooie auto te rijden, maar wat ik vooral belangrijk ben gaan vinden is comfort, ruimte, goeie stoelen, panorama dakje voor in de zomer en sinds kort stoelverwarming.
Ik ben nu in de 40, rijbewijs gehaald op 39, dus ik heb dat vroeger nooit gehad.
Sinds een paar maanden rij ik in een mooie Niro 2020 Executive, daarvoor in een 16 jaar oude Mazda 2. Ik moet wel zeggen, de luxe zit en e.d. wennen wel erg snel.
Pas geleden moest hij gerepareerd worden en heb ik een weekje in de Yaris van mijn partner gereden, het voelde wel erg als koekblik aan, koud, benauwd, etc.
Ben erg verwend O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

KilljoyNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:13:
[...]

Ik ben nu in de 40, rijbewijs gehaald op 39, dus ik heb dat vroeger nooit gehad.
Sinds een paar maanden rij ik in een mooie Niro 2020 Executive, daarvoor in een 16 jaar oude Mazda 2. Ik moet wel zeggen, de luxe zit en e.d. wennen wel erg snel.
Pas geleden moest hij gerepareerd worden en heb ik een weekje in de Yaris van mijn partner gereden, het voelde wel erg als koekblik aan, koud, benauwd, etc.
Ben erg verwend O-)
Ik moest van een Seat Leon naar een Renault Clio. Elke dag instappen met een zucht. :+

Ik ken het gevoel haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

Gelukkig zijn de GT standaardvelgen best mooi.
Ik moest voor de grote beurt 3 dagen in een picanto 1.0 turbo rijden, wat een ellende was dat. Heb het gaspedaal als aan/uit schakelaar moeten gebruiken en nog net niet door de bodemplaat getrapt. Nog het gevoel dat je nauwelijks vooruit komt. Geen navi, geen stoelverwarming, schakelbak die niet echt lekker schakelt, stoel helemaal ruk. Wereld van verschil ten opzichte van de GT. Aan de andere kant weet ik nu wel dat het de redelijk hoge meerprijs het meer dan waard is.

[ Voor 16% gewijzigd door JoJo_nl op 15-04-2021 19:30 ]

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Iemand de nieuwe firmware al geïnstalleerd? Ik denk dat ik dit van het weekend maar ga proberen. Met name dat je nu iig AA icm een widget kan kiezen is al een betere oplossing. Ik bedacht me ook dat ondanks het niet fullscreen is, dat dit nog steeds even groot is als de my2019 uitvoering met een kleiner scherm ;)

Daarnaast zijn er ook verbeteringen doorgevoerd op het homescherm en schijnt de audio erop vooruit te zijn gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnGxrpVEJcTqJiLAyAMmRL_PPO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdCYq06M8fAgTqK2zr1yEWGx.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:19
renzo4000 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:37:
Iemand de nieuwe firmware al geïnstalleerd? Ik denk dat ik dit van het weekend maar ga proberen. Met name dat je nu iig AA icm een widget kan kiezen is al een betere oplossing. Ik bedacht me ook dat ondanks het niet fullscreen is, dat dit nog steeds even groot is als de my2019 uitvoering met een kleiner scherm ;)

Daarnaast zijn er ook verbeteringen doorgevoerd op het homescherm en schijnt de audio erop vooruit te zijn gegaan.
[Afbeelding]
Vanmorgen uitgevoerd. Maar dat wist je al.

Wat ik iig fijn vind is de instelling dat je radio nu uitgaat als je de auto ook uitzet. En niet pas bij het openen van de deuren.

Voor de rest een beetje spelen. Maar als je filmpjes kijkt van napX82 op YouTube heeft hij eea goed
uitgelegd

https://youtu.be/LuA0jZ5Bm2Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
Hij is bij mij nu ook aan het update, maar staat nu al 5 a 10 min op valideren.. Dus zal wel even duren gok i zo..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 10:18
Ik heb een 8" scherm (Kia Niro Executive uit 2016). Is de update ook voor deze auto? (via dealer?)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KilljoyNL
Daar zat ik dan, een nederlander die naar een duitser zat te luisteren die russische updates installeert met engelse ondertitels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
Die van is gelukt. Kijken hoe het de komende dagen gaat :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb nu een kleine 4 jaar een Niro en wil iets anders. Vandaag de ProCeed en de Ceed SW gereden. Ik zoek vooral iets meer kofferbakruimte (reistas er goed in zonder stoelen plat te moeten doen, ski’s rechtuit erin en mogelijkheid om ook 2 racefietsen mee te nemen.

De 1.5 7 traps automaat rijdt prima en verder zijn het, volgens mij, praktisch dezelfde auto’s...Wel viel me op dat zo’n groter scherm ook wel erg prettig is en de GT line stoelen zijn ook prettiger dan de stoelen in mijn
Niro. Mijn vriendin vond de lage zit iets minder (vergeleken met De Niro), maar ik vond dat qua rijden wel lekker...de proceed met schuifdak was net te laag voor mij, in de ceed sw ging dat goed (die is dus net iets hoger), maar de cm’s die je extra krijgt zonder schuifdak zijn denk ik voldoende. Zijn hier lange proceed rijders?

Maar eens goed over nadenken, in ieder geval, maar Kia doet het wel echt goed, worden steeds betere auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

ZieMaar! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:24:
Ik heb nu een kleine 4 jaar een Niro en wil iets anders. Vandaag de ProCeed en de Ceed SW gereden. Ik zoek vooral iets meer kofferbakruimte (reistas er goed in zonder stoelen plat te moeten doen, ski’s rechtuit erin en mogelijkheid om ook 2 racefietsen mee te nemen.

De 1.5 7 traps automaat rijdt prima en verder zijn het, volgens mij, praktisch dezelfde auto’s...Wel viel me op dat zo’n groter scherm ook wel erg prettig is en de GT line stoelen zijn ook prettiger dan de stoelen in mijn
Niro. Mijn vriendin vond de lage zit iets minder (vergeleken met De Niro), maar ik vond dat qua rijden wel lekker...de proceed met schuifdak was net te laag voor mij, in de ceed sw ging dat goed (die is dus net iets hoger), maar de cm’s die je extra krijgt zonder schuifdak zijn denk ik voldoende. Zijn hier lange proceed rijders?

Maar eens goed over nadenken, in ieder geval, maar Kia doet het wel echt goed, worden steeds betere auto’s.
Ja genoeg lange proceed rijders hier. Boven de 1.90 word het krapjes, maar met mijn 1.93 en elektrische stoel op de laagste stand en schuifdak gaat het net aan. Heb nog 2cm ruimte over ongeveer. Kwestie van zelf uitproberen hoe het voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
turkeyhakan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:22:
Mijn Niro heeft sinds de update een bijzonder airco issue. Deze staat altijd op de automatische stand en als ik deze op 20 graden zet, lijkt het na 5 minuten wel of er geen luchtstroom meer zit in de auto. Is dit een bekend probleem?
Niemand?

Additionele vraag: kunnen wij updates zelf niet installeren? Kia heeft wel een tool voor de US bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
turkeyhakan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:50:
[...]

Niemand?

Additionele vraag: kunnen wij updates zelf niet installeren? Kia heeft wel een tool voor de US bijv.
Ik doe eigenlijk niet updaten zolang alles goed naar mijn zin werkt, dus ik kan je niet met ervaring helpen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
turkeyhakan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:50:
[...]

Niemand?

Ja dat kan als je dat zou willen (ik heb dit reeds ook gedaan, evenals een paar anderen hier). Als je de update hebt gedownload en op je usb-stickie hebt gezet is het een kwestie van in je auto prikken en laten installeren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
renzo4000 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:19:
[...]

Ja dat kan als je dat zou willen (ik heb dit reeds ook gedaan, evenals een paar anderen hier). Als je de update hebt gedownload en op je usb-stickie hebt gezet is het een kwestie van in je auto prikken en laten installeren.
En hoe kom je aan de bestanden? Zijn dit officiële, door Kia uitgegeven, bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wij hebben hier in NL nog geen toegang tot de officiële update portal van Kia(https://update.kia.com/). Dat zal er op termijn wel gaan komen (andere landen zoals de US hebben dit al wel).

Zoals dat wel vaker gaat is een dergelijke update vrij snel in handen van de particulier en verspreid zich dat via het www. Meestal is het Duitse Kia forum een goed kanaal en hebben zij hem vrij snel in handen. Mocht je hem willen hebben kan je hem oa hier vandaan halen: https://mega.nz/file/7BYQ...3yV149XxxMjE43dqe2yF2cwCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
renzo4000 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:28:
Wij hebben hier in NL nog geen toegang tot de officiële update portal van Kia(https://update.kia.com/). Dat zal er op termijn wel gaan komen (andere landen zoals de US hebben dit al wel).

Zoals dat wel vaker gaat is een dergelijke update vrij snel in handen van de particulier en verspreid zich dat via het www. Meestal is het Duitse Kia forum een goed kanaal en hebben zij hem vrij snel in handen. Mocht je hem willen hebben kan je hem oa hier vandaan halen: https://mega.nz/file/7BYQ...3yV149XxxMjE43dqe2yF2cwCA
Werkt deze ook voor de Kia Niro uit 2016 (8" scherm) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
renzo4000 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:28:

De dealer heeft de update vanochtend voor mij geïnstalleerd! Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
JoJo_nl schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 05:56:
[...]

Ja genoeg lange proceed rijders hier. Boven de 1.90 word het krapjes, maar met mijn 1.93 en elektrische stoel op de laagste stand en schuifdak gaat het net aan. Heb nog 2cm ruimte over ongeveer. Kwestie van zelf uitproberen hoe het voor jou is.
Elektrische stoel en schuifdak heb ik gereden, dat paste eigenlijk nét niet. Misschien dat ik eens moet kijken of ik ergens een handmatige stoel en een auto zonder schuifdak kan proberen. Met 2 extra cm's ben ik er wel, denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ilankroon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:28:
[...]

Werkt deze ook voor de Kia Niro uit 2016 (8" scherm) ?
Nope alleen 10'25" schermen, voor de 8" is er nog geen update volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
renzo4000 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:59:
[...]

Nope alleen 10'25" schermen, voor de 8" is er nog geen update volgens mij.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

ZieMaar! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:24:

Ik heb een ProCeed met pano dak en ben 1m98. En dat past eigenlijk net, met de (handmatige) stoelen op de laagste stand... Het was wel echt even zoeken naar de beste positie, want de eerste 5000km had ik wel last van mijn rug :X . Nu bevalt hij eigenlijk wel prima, met 1cm ruimte tot het dak :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Jep, de Proceed kies je zeker niet voor zijn binnenruimte. Vorm boven functie zullen we maar zeggen.

Ik ben ongeveer 1m84 en heb de elektrische stoelen en panodak en ik heb ongeveer twee vingers ruimte boven mijn hoofd.

Wat mij nog wel regelmatig gebeurt is dat ik mijn hoofd stoot tegen het dak bij het in/uitstappen al is dat niet meer zo vaak als in het begin :+.

Het advies is dus wel dat je altijd in jouw configuratie gaat proefzitten/rijden en niet afgaat op de ervaringen van anderen. Want de één heeft in verhouding langere benen en een kortere romp en vice versa. Ik durf wel te stellen dat je met 1m82 of kleiner altijd wel goed zit, daarboven kan het wel lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja precies. De 'gewone' Ceed met elektrische stoelen en pano dak was wel groot genoeg, maar ja, die is toch echt wel een stukje praktischer minder mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Er is toch geen verschil tussen de Ceed en de ProCeed?
De eerste 80% van de auto is identiek, pas vanaf het begin van de kofferbak loopt het anders. Zitpositie is dus voor beiden 100% gelijk.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens mij is het dak van de ProCeed 4 cm lager maar staat ie niet lager op z'n wielen. Oftewel de afstand tussen onderkant en bovenkant auto verschilt 4 cm als je het nog begrijpt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

De ceed is wel degelijk hoger. Ik kan mijn hand er tussen houden en bij de proceed 2 vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Bijzonder, twee dealers zeiden tegen mij dat de auto’s de eerste 80% geheel identiek waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theerik009
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-07 19:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BJdnECnHyx5-S_sCviG0oW83Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q25gNc0OQteJf3EQMXMvAWMz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vandaag de nieuwe firmware gekregen. Tot nu toe erg positief over, al is het wel even flink wennen.

EDIT: Is bij mij gewoon door de Kia dealer tijdens een beurt (op verzoek) geinstalleerd.

[ Voor 8% gewijzigd door theerik009 op 20-04-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theerik009
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-07 19:42
Atlas schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:40:
Er is toch geen verschil tussen de Ceed en de ProCeed?
De eerste 80% van de auto is identiek, pas vanaf het begin van de kofferbak loopt het anders. Zitpositie is dus voor beiden 100% gelijk.
Ik ben relatief lang, heb uiteindelijk voor de reguliere Ceed hatchback gekozen omdat ik qua ruimte bij de Proceed toch wel erg krap zat. Zit dus echt wel verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Atlas schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:01:
Bijzonder, twee dealers zeiden tegen mij dat de auto’s de eerste 80% geheel identiek waren....
Geloof nooit een dealer... Als er iemand geen verstand heeft van de opties en mogelijkheden is het wel een dealer. Na het lezen van wat forums en de folder moet ik vaak uitleggen dat dingen wel of niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Hier ook hetzelfde 1,87 met panorama dak ( kia proceed)

Absoluut niet de ruimste maar ik zit er nu ik de elektrische stoel goed afgesteld heb best goed in terwijl met de proefrit dit echt een no go was.

Echt vorm boven functie zoals Renzo al aan gaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Nou heb een update probleem de update blijft momenteel hangen op 98% al ruim een uur...

Weet even niet wat te doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@corneedebruin heb je snelle of uitgebreide installatie gedaan? In het laaste geval kan het wel 1,5 uur duren wat ik zo heb gelezen. Ligt ook een beetje aan de snelheid van je stick. Ik heb de snelle installatie gedaan en die duurde 40 mintuten ipv de aangekondigde 32 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Ik heb de snelle installatie gedaan en de stick is wel usb 3.0 maar niks bijzonders.

Laat hem voor nu wel even staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hmm dan lijkt het niet goed te gaan ... zou wel sneller moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
Heb hem uiteindelijk gereset en hij start in ieder geval nog op.

Ik ga even een andere usb stick proberen.

Het is gelukt.

Nieuwe usb gepakt op kantoor ntfs geformatteerd en liep nu direct snel door. |:(

[ Voor 31% gewijzigd door JustC op 23-04-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 12:21
Wat is nou precies het verschil tussen de snelle en uitgebreide installatie?

Ik doe altijd uitgebreid, waarna hij altijd alsnog even een kwartier nodig heeft waarin ik het systeem niet kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@DatBassie snelle update duurt plus minus 30 minuten en kan je op dat moment geen gebruik maken van je infotainment. Gebruik je de uitgebreide installatie duurt het ongeveer 3x zo lang en kan je grotendeels wel gebruik blijven maken van je infotainment. Eindresultaat is hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Ik hoor net bij de dealer dat de productiestop voor de Ceed Ceed SW en proceed tot het einde van 2021 zou gaan duren omdat dan pas het nieuwe model uitkomt. Ik kan het me bijna niet voorstellen eerlijk gezegd.

Heeft iemand toevallig meer informatie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Heeft er iemand enig idee hoe de nieuwe stem assistent werkt? Ik krijg met geen mogelijkheid een adres ingevoerd.

Voorheen sprak je navigeer naar: en dan de plaatsnaam, straatnaam en huisnummer in en dat was het.

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 26-04-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
sgouman schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:15:
Ik hoor net bij de dealer dat de productiestop voor de Ceed Ceed SW en proceed tot het einde van 2021 zou gaan duren omdat dan pas het nieuwe model uitkomt. Ik kan het me bijna niet voorstellen eerlijk gezegd.

Ik zag het ook. Er komt waarschijnlijk een refresh/facelift aan.
https://thekoreancarblog....ed-tourer-facelift-spied/

Ik ben zelf voor de Hyundai i30 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
turkeyhakan schreef op maandag 26 april 2021 @ 11:21:
Heeft er iemand enig idee hoe de nieuwe stem assistent werkt? Ik krijg met geen mogelijkheid een adres ingevoerd.

Voorheen sprak je navigeer naar: en dan de plaatsnaam, straatnaam en huisnummer in en dat was het.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik gebruik deze functie niet en denk eerlijk gezegd dat weinig mensen de voice assistant gebruiken. Dat ding heeft voor mij nog geen enkele keer gewerkt. Eigenlijk in geen enkele auto. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:50

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik roep altijd straat en woonplaats en werkt perfect.
Of ja perfect, het werkt. Want sinds het nieuwe systeem is handmatig invoeren geen optie meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Erazzzer schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:45:
[...]

Ik roep altijd straat en woonplaats en werkt perfect.
Of ja perfect, het werkt. Want sinds het nieuwe systeem is handmatig invoeren geen optie meer :D
Maar in welke volgorde? Je drukt op de knop en spreekt direct de straat en woonplaats in?

Handmatig invoeren werkt, maar dan moet je alles handmatig overtypen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

turkeyhakan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Maar in welke volgorde? Je drukt op de knop en spreekt direct de straat en woonplaats in?

Handmatig invoeren werkt, maar dan moet je alles handmatig overtypen..
"Navigeer naar "straatnaam" "huisnummer" in "Plaatsnaam""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Erazzzer schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:52:
[...]

"Navigeer naar "straatnaam" "huisnummer" in "Plaatsnaam""
Dat werkt dus niet.. heb je de nieuwste update?

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 02-05-2021 13:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 18:42
Zo de eerste week met mijn 2018 Kia Niro Hybrid Bussines Edition zit erop...

Wat een heerlijke auto om in te rijden zeg, heerlijk rustig interieur met ietwat band geruis soms.
Lekkere leren stoelen die prima zitten en de nodige goodies als Lane-assist en Adap cruis controle.
Apple carplay werkt prima, heerlijk om zo je what's app berichten in te spreken en voor te laten lezen :-)

Mijn vrouw heeft er voornamelijk woon-werk verkeer mee gereden (35km per dag) en we hebben er wat fun en kennismaking ritjes gedaan. Nu zo'n kleine 500 km mix stad b-wegen en snelweg.

Gemiddeld nu 1 op 20,7 echt top..

Ik kom van een corsa diesel maar daarvoor een Golf, Lancer en een Mercedes B200 Turbo en een Seat Leon Cupra gehad.
Uiteraard totaal andere auto's maar deze Niro heeft me echt verbaasd het rijd echt soepel en in de sport stand kun je er best vlotjes mee weg sprinten bij het stoplicht.

Ik denk dat hier de komende jaren wel vele plezierige km's zal gaan rondrijden 8)

[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 02-05-2021 13:33 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

turkeyhakan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Ja

Spreek je met een accent? Misschien snapt hij je gewoon niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 19-09 22:41

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

turkeyhakan schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:25:
[...]

Sinds maandag heb ik de laatste firmware update, die waar de agenda implementatie in zit. Echter, de update ervoor, dus wel met de paarse schermen, heb ik ook veel gekloot gehad met de spraakherkenning. Mensen bellen riep POI zoekresultaten op en adressen verstond het systeem vaak niet.

Nu met de laatste update merk ik dat hier wel weer verbetering in zit. Voor navigatie zeg ik ook altijd iets ihkv 'Navigaar naar 'straat + huisnummer', 'Plaatsnaam'. Vaak gaat dit wel in één keer goed.

Met de laatste update werkt mn camera ook weer goed, maar toch werd ik door de dealer gebeld. Ze gaan het hele systeem om een of andere reden toch vervangen .... :+

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
MisterChaoSs schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Sinds maandag heb ik de laatste firmware update, die waar de agenda implementatie in zit. Echter, de update ervoor, dus wel met de paarse schermen, heb ik ook veel gekloot gehad met de spraakherkenning. Mensen bellen riep POI zoekresultaten op en adressen verstond het systeem vaak niet.

Nu met de laatste update merk ik dat hier wel weer verbetering in zit. Voor navigatie zeg ik ook altijd iets ihkv 'Navigaar naar 'straat + huisnummer', 'Plaatsnaam'. Vaak gaat dit wel in één keer goed.

Met de laatste update werkt mn camera ook weer goed, maar toch werd ik door de dealer gebeld. Ze gaan het hele systeem om een of andere reden toch vervangen .... :+
Vervangen? Heb je problemen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 19-09 22:41

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

turkeyhakan schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Vervangen? Heb je problemen dan?
Nee, eigenlijk niet meer sinds de update. Ik werd gebeld, omdat ze een afspraak wilden inplannen en ik gaf aan dat ik maandag al geweest was. Hij ging even navragen en belde me terug met het verzoek om toch een afspraak in te plannen. Tijdens de afspraak vervangen ze het hele systeem dus ben benieuwd...

Volgende week woensdag heb ik de afspraak, dus dan vraag ik het maar meteen

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Erazzzer schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Ja

Spreek je met een accent? Misschien snapt hij je gewoon niet. :D
Werkt helaas niet. Alleen de tekst "adres zoeken" pakt die wel. Maar als ik daarna het adres in spreek, krijg ik niet het juiste adres. Heel bijzonder. Met de oude update werkte alles perfect.

Navigeer naar werkt niet, dan zegt die "sorry, spreek het opnieuw in".

Moet ik iets in de instellingen aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

*knip*Op basis van een gebruikersnaam aannames doen over mogelijke accenten is niet echt meer van deze tijd...*knip*

[ Voor 85% gewijzigd door deepbass909 op 07-05-2021 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12

Vanaf wanneer is dit? Heb ongeveer 1/1.5 maand geleden mijn proceed besteld. Hoop niet dat de LM over een paar weken laat weten dat ik niks meer krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
j0eyv schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:39:
[...]

Vanaf wanneer is dit? Heb ongeveer 1/1.5 maand geleden mijn proceed besteld. Hoop niet dat de LM over een paar weken laat weten dat ik niks meer krijg.
Die krijg je nog wel. Orderboeken zijn pas 2-3 weken geleden gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Vraag me af waar Kia mee bezig is. Vorig jaar zomer tot december kon je ook al geen nieuwe CEED (SW) bestellen. Blijkbaar kunnen de fabrieken het helemaal niet aan? Wel vervelend voor de dealers die klanten moeten wegsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
jongetje schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Vraag me af waar Kia mee bezig is. Vorig jaar zomer tot december kon je ook al geen nieuwe CEED (SW) bestellen. Blijkbaar kunnen de fabrieken het helemaal niet aan? Wel vervelend voor de dealers die klanten moeten wegsturen.
Er komt een Facelift aan van de Ceed familie(behalve de xceed) daarom worden alleen nu nog de bestaande orders uitgevoerd(voordat die klaar zijn duurt natuurlijk ook even) en dan wordt de fabriek aangepast voor de nieuwe facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Weet iemand hoe het zit met de updates op de navigatie bij aanschaf/lease van een nieuwe Ceed? Ben namelijk bang dat er hooguit een paar jaar updates inclusief zijn en dat je dan een aardig bedrag moet betalen voor een update.

Of overschat ik dat en kan ik beter gewoon altijd via Android Auto mijn eigen navigatie gebruiken?

N.B. Voor het op 'Reageer' rammen toch even een onderzoekje gedaan, volgens https://www.kia.com/nl/service/onderweg/navigatie-updates/ zijn er "onder voorwaarden" levenslange updates beschikbaar.

Verder staat er nog
7 jaar kaartupdates
Het programma geldt alleen op nieuwe Kia voertuigen die gekocht zijn na 1 september 2013 met LG Navigatie. Er kunnen arbeidsuren berekend worden bij het servicepunt voor het updaten van het systeem. Het 7 jaar kaartupdates programma biedt zes kaartupdates, omdat alle Kia voertuigen vanuit de fabriek zijn uitgerust met de laatste update. De garantie van het navigatiesysteem wordt niet beïnvloed door dit programma. Kia is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de kaartgegevens door leverancier Navteq.
Zal het overigens ook wel gewoon aan de dealer vragen ;)

Heerlijke auto trouwens, daar komt m.i. de Opel Astra niet eens in de buurt :*)

[ Voor 3% gewijzigd door MeanGreen op 07-05-2021 11:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Erazzzer schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:31:
[mbr]*knip*Op basis van een gebruikersnaam aannames doen over mogelijke accenten is niet echt meer van deze tijd...*knip*[/]
Als je de post gelezen had voordat je hem modde had je gezien dat dit juist niet het geval was, maar dat het puur toeval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
MeanGreen schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:14:
Weet iemand hoe het zit met de updates op de navigatie bij aanschaf/lease van een nieuwe Ceed? Ben namelijk bang dat er hooguit een paar jaar updates inclusief zijn en dat je dan een aardig bedrag moet betalen voor een update.
De link gaf het al aan, en de dealer bevestigde dat: KIA geeft 7 jaar updates. Het schijnt deels gedurende het jaar ook al up te daten via de online services, maar een deel gebeurt bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Gratis updates voor 7 jaar, dat is al sinds 2013 zo.
Daarbuiten is het iets van 190€ voor 4 updates. Prijzen en versies worden bijna jaarlijks veranderd dus de huidige weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

jongetje schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:10:
[...]

Ze hebben tekort aan ic's van zowel TSCM en NXP, deze kunnen de grote vraag niet aan. En ook Bosch kampt met corona gerelateerde problemen en tekorten. Dit zal voorlopig het komende jaar niet veranderen. En dan komt er ook nog de nieuwe facelift. Niet alleen KIA ondervind hier problemen van, alle merken zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Vandaag telefoon gekregen van de dealer dat mijn ProCeed volgende week zal worden afgeleverd. Helaas, door Corona niet zelf ophalen in de showroom. Blijft toch altijd het leukste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
  • Laatst online: 21-07 10:07
j0eyv schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:05:
Vandaag telefoon gekregen van de dealer dat mijn ProCeed volgende week zal worden afgeleverd. Helaas, door Corona niet zelf ophalen in de showroom. Blijft toch altijd het leukste..
Ik weet het. Was wel een beetje een domper voor me. Zo goed als nieuw , flink bedrag voor mij. En dan werd de auto gewoon door de verkoper bij de voordeur van de showroom neergezet. Ben ingestapt en weggereden . Houdoe en bedankt he ;w ..

beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Rickg84 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:27:
[...]

Ik weet het. Was wel een beetje een domper voor me. Zo goed als nieuw , flink bedrag voor mij. En dan werd de auto gewoon door de verkoper bij de voordeur van de showroom neergezet. Ben ingestapt en weggereden . Houdoe en bedankt he ;w ..

beetje jammer
Stom. Ik kreeg tenminste nog een fles champagne.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Rickg84 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 15:27:
[...]

beetje jammer
Het ergste is nog wel dat een ingehuurd studentje van 18/19 jaar mijn gloed nieuwe Proceed bij mij thuis mocht komen afleveren. Ook al is het lease, je wil gewoon de eerste zijn die bij de showroom vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Kortom, gister dus mijn Proceed GT Plusline in ontvangst mogen nemen. Vallen mij meteen 2 dingen op waar ik min of meer aan stoor.

1) De lane assist staat elke keer opnieuw aan. Ik kan mij voorstellen dat dit onder de noemer "veiligheid" niet kan worden aangepast?

2) De auto hold optie staat elke keer opnieuw uit. Ik wil deze standaard "aan" hebben staan zodat deze stil blijft staan bij een stoplicht o.i.d. Valt dit wel aan te passen? Lijkt mij niet echt een veiligheidsding?

Edit: Dat lijkt dus niet te kunnen 8)7
https://www.kiaclub.nl/topic/24835-autohold-altijd-aan/

[ Voor 9% gewijzigd door j0eyv op 26-05-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

j0eyv schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Het ergste is nog wel dat een ingehuurd studentje van 18/19 jaar mijn gloed nieuwe Proceed bij mij thuis mocht komen afleveren. Ook al is het lease, je wil gewoon de eerste zijn die bij de showroom vertrekt.
Dit heb ik wel bij Shortlease ervaren maar nooit bij een zakelijke lease. Mijn Proceed werd op een trailer gebracht.
j0eyv schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:17:
Kortom, gister dus mijn Proceed GT Plusline in ontvangst mogen nemen. Vallen mij meteen 2 dingen op waar ik min of meer aan stoor.

1) De lane assist staat elke keer opnieuw aan. Ik kan mij voorstellen dat dit onder de noemer "veiligheid" niet kan worden aangepast?

2) De auto hold optie staat elke keer opnieuw uit. Ik wil deze standaard "aan" hebben staan zodat deze stil blijft staan bij een stoplicht o.i.d. Valt dit wel aan te passen? Lijkt mij niet echt een veiligheidsding?

In beide gevallen kan dit inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Auto hold heb je wel een memory module die de laatste stand onthoudt. Moet je wel even zoeken op ebay bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
renzo4000 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:39:
Auto hold heb je wel een memory module die de laatste stand onthoudt. Moet je wel even zoeken op ebay bijv.
Had daar een link van gezien die je lang geleden eens had gepost. Heb je toevallig meer informatie hoe dit werkt? Maw hoe ingrijpend is het om deze te plaatsen? En met oog op garantie enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
j0eyv schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:48:
[...]

Had daar een link van gezien die je lang geleden eens had gepost. Heb je toevallig meer informatie hoe dit werkt? Maw hoe ingrijpend is het om deze te plaatsen? En met oog op garantie enzo?
Ik kan zo gauw alleen deze even vinden: http://www.4gochip.com/443433964

Ik vind het een hoop gedoe. En eerlijk gezegd ben ik er al aan gewend het zelf telkens te doen. Overigens las ik dat sommige een kleine wig klemmen door de knop in te drukken en daarmee de knop "ingedrukt" houdt. Op die manier staat ie ook altijd aan ;). Misschien niet de allermooiste oplossing maar zeker wel functioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0eyv
renzo4000 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:17:
[...]

Ik kan zo gauw alleen deze even vinden: http://www.4gochip.com/443433964

Ik vind het een hoop gedoe. En eerlijk gezegd ben ik er al aan gewend het zelf telkens te doen. Overigens las ik dat sommige een kleine wig klemmen door de knop in te drukken en daarmee de knop "ingedrukt" houdt. Op die manier staat ie ook altijd aan ;). Misschien niet de allermooiste oplossing maar zeker wel functioneel.
Dat gaat me inderdaad te ver.. Dat laatste misschien wel eens het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
j0eyv schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:17:

Bij mij is het precies andersom! In mijn Rio GT Line staat auto hold standaard aan (ik wil hem standaard uit) en de lane assist standaard uit (die wil ik ook uit, dus dat is prima). 8)7

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
Zojuist gebeld door de dealer dat mijn Xceed PHEV ExecutiveLine(Blue Flame) binnen is. Volgende week vrijdag ophalen.

Besteldatum 23 maart. Dat is dus iets meer dan twee maanden. Had verwacht dat door de chip crisis dit wel eens 4 a 5 maanden had kunnen worden dus zeer blij verrast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 16:04
Dikkie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:10:
Zojuist gebeld door de dealer dat mijn Xceed PHEV ExecutiveLine(Blue Flame) binnen is. Volgende week vrijdag ophalen.

Besteldatum 23 maart. Dat is dus iets meer dan twee maanden. Had verwacht dat door de chip crisis dit wel eens 4 a 5 maanden had kunnen worden dus zeer blij verrast!
KIA/Hyundai heeft op het juiste moment chips ingekocht en volgens mij voldoende voorraad. Probleem speelt dus minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
danny1909 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:58:
[...]

KIA/Hyundai heeft op het juiste moment chips ingekocht en volgens mij voldoende voorraad. Probleem speelt dus minder.
Het lijkt er inderdaad wel op. Ik had dat gerucht ook gelezen, maarja ik hoor en zie om mij heen toch ook uitstel van levering bij Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Negakinu schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:53:
[...]

Bij mij is het precies andersom! In mijn Rio GT Line staat auto hold standaard aan (ik wil hem standaard uit) en de lane assist standaard uit (die wil ik ook uit, dus dat is prima). 8)7
Vaag! Uit welk jaar is je Rio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
j0eyv schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:44:
[...]

Vaag! Uit welk jaar is je Rio?
2019

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
hebben jullie ook dat als de auto een tijd in de zon gestaan heeft en dan voornamelijk op de voorruit dat heel het stuur dan glimt en plakt? Bij mij is dit namelijk wel zo. Het lijkt alsof er iets is uitgekomen ofzo. Alleen geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Heb er zelf nog niks van gemerkt bij mijn (ruim) 1 jaar oude proceed. Het zouden weekmakers kunnen zijn die een beetje vrijkomt. Dit zie je vooral bij (relatief)nieuwe auto's nog wel eens gebeuren. Op zich vrij onschuldig als een beetje is ... bij twijfel even langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:40:
Heb er zelf nog niks van gemerkt bij mijn (ruim) 1 jaar oude proceed. Het zouden weekmakers kunnen zijn die een beetje vrijkomt. Dit zie je vooral bij (relatief)nieuwe auto's nog wel eens gebeuren. Op zich vrij onschuldig als een beetje is ... bij twijfel even langs de dealer.
Heel mijn stuur zit onder ermee.
Mijn auto is al 2 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Weet iemand van jullie op welke waarde de afstelling van de koplampen van een Niro (2020) met LED staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
sgouman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:15:
[...]

Heel mijn stuur zit onder ermee.
Mijn auto is al 2 jaar oud
Maak je het stuur niet soms met teveel sop schoon? Dan trekt dat in en bij veel warmte gaat dat misschien wel beetje reageren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
danny1909 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Maak je het stuur niet soms met teveel sop schoon? Dan trekt dat in en bij veel warmte gaat dat misschien wel beetje reageren ofzo.
Nee, heb mijn stuur nog nooit schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
turkeyhakan schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:34:
Weet iemand van jullie op welke waarde de afstelling van de koplampen van een Niro (2020) met LED staat?
Je bedoelt de koplamp afstelling met de knop? Die hoort standaard op nul juist gekalibreerd te zijn. Je past dit alleen aan bij toenemende belading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
renzo4000 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:09:
[...]

Je bedoelt de koplamp afstelling met de knop? Die hoort standaard op nul juist gekalibreerd te zijn. Je past dit alleen aan bij toenemende belading.
Nee, de afstelling van de koplampen conform richtlijnen RDW. Deze moet tussen de 0,5 en 4 zijn afgesteld. Alleen vraag ik mij af op welke waarde een Niro met LED koplampen vanuit de fabriek wordt afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@turkeyhakan we begrijpen elkaar niet goed. Ik had het over de afstelling via de knop op je dashboard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
renzo4000 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:33:
@turkeyhakan we begrijpen elkaar niet goed. Ik had het over de afstelling via de knop op je dashboard ;)
Gaat inderdaad niet om de knop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Weet iemand hoe je de Adaptive Cruise Control kan uitschakelen naar “normale” cruise control in een Proceed? Lees verschillende reacties op internet waardoor ik wat twijfel.

Het enorm hard/vroeg remmen bij voorliggers is echt irritant. Ondanks dat deze al op de laagste stand is ingesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
@j0eyv

Aktiveer de cruise control. Het woord cruise control licht groen op(dus nog geen snelheid instellen!).

Druk vervolgens op de afstandsselectieknop en houdt deze een paar seconden ingedrukt.

Je kunt nu kiezen of je CC of SCC wilt gebruiken.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0eyv
renzo4000 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:20:
@j0eyv

Aktiveer de cruise control. Het woord cruise control licht groen op(dus nog geen snelheid instellen!).

Druk vervolgens op de afstandsselectieknop en houdt deze een paar seconden ingedrukt.

Je kunt nu kiezen of je CC of SCC wilt gebruiken.

.
Check, die is iets duidelijker omschreven zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danny1909
Gister gebeld door de dealer, Proceed 15 maart besteld en volgende week dinsdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Jullie wel eens mee gemaakt op af en op ritten snelweg dat de ESP aan gaat terwijl dit eigenlijk echt niet kan..

Gisteren tot 2 keer toe op de snelweg mee gemaakt en waarbij dus de auto van 100 afremde naar 80 zonder enkele reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@corneedebruin ik heb het één keer gehad op de snelweg. Het was wel wat drukker en sprake van beginnende filevorming. Mijn Proceed ging toen vol in de ankers terwijl dat echt nog niet nodig was. Gelukkig lette degene achter mij goed op anders had ie in mijn kofferbak gezeten. Gelukkig daarna niet meer voorgekomen. Is je radar in de bumper goed schoon? Anders toch even langs de dealer met dit verhaal want het is levensgevaarlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Ik zoek me al een paar dagen de blubber, maar kan nergens een goed antwoord vinden. Wellicht weten jullie Kia rijders hier een antwoord op :)

Het gaat om het volgende. Over een paar maandjes word onze nieuwe Proceed 1.5 GT-Line geleverd. Er zit geen trekhaak op maar ik zit toch te kijken of er een fietsendrager op de achterklep kan. Nu zie ik allerlei mooie systemen van bijvoorbeeld Thule, maar formeel wordt de Proceed niet ondersteund. Zijn hier Proceed rijders die ook een fietsendrager voor op de achterklep hebben of anderen met ervaring op dit vlak?

Tnx alvast voor de moeite :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
renzo4000 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:27:
@corneedebruin ik heb het één keer gehad op de snelweg. Het was wel wat drukker en sprake van beginnende filevorming. Mijn Proceed ging toen vol in de ankers terwijl dat echt nog niet nodig was. Gelukkig lette degene achter mij goed op anders had ie in mijn kofferbak gezeten. Gelukkig daarna niet meer voorgekomen. Is je radar in de bumper goed schoon? Anders toch even langs de dealer met dit verhaal want het is levensgevaarlijk...
heb de dealer gesproken en die hadden hier helaas ook nog nooit van gehoord. Was een erg ongemakkelijk gesprek.. 8)7

Heb het vandaag niet meer mee gemaakt maar vertrouwen heeft hierdoor wel een klein deukje opgelopen.

Heb over 2 weken de eerste beurt dus hopelijk kunnen ze iets uit lezen.
Pagina: 1 ... 27 ... 73 Laatste