Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rickg84
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 19:30
sgouman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:17:
Aangezien ik binnenkort hoogstwaarschijnlijk een proceed rij en het mij leuk leek om hem te de-chromen is wat offertjes opgevraagd.

JDCustoms vraagt 1100 ex btw voor het de-chromen van de grill,uitlaten(moeten gesepoten worden volgens hun), sideskirts en raamlijsten.

Dit is toch een niet normale hoge prijs of ligt dat aan mij?
De ter*ng wat een geld joh! Dat is echt veel te duur..

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
@sgouman lijkt mij ook aan de hoge kant. Nu is JDCustoms denk ik ook niet de goedkoopste gezien hun populaire status.

Maar lijkt me toch dat ze dit gaan wrappen? Voor die paar strookjes wrap ben je nog geen 100 euro kwijt aan materiaal kan me voorstellen. Het meeste gaat hem zitten in het aanbrengen waar natuurlijk wel wat tijd in gaat zitten. Er zijn een aantal users hier in het topic die het volgens mij al hebben laten doen. Dus wellicht bij hun even navragen waar ze het hebben laten doen en wat de kosten waren.

Check ook het Kia forum, daar zijn er ook een aantal die hun Proceed hebben laten de-chromen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• JeyJey
  • Laatst online: 17-06 18:33
Ik kijk naar een aantal automodellen als opvolger van onze ouwe yaris van 2003. Baby op komst, tijd voor iets ruimers :).

O.a. de Kia Ceed (ca 2015-2017) vind ik interessant. Hoe zijn ervaringen hier met de ceed mbt ruimte op de achterbank? Is dit voldoende bij bijvoorbeeld maxicosi's? Of is het een niet zo ruimte auto wat dat betreft?

De Ceed is iets korter dan een toyota auris station, maar laatstgenoemde staat al niet bekend om ruimte op de 2e rij..

• Rickg84
renzo4000 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:59:
[...]

Dat kan kloppen omdat dit recentelijk is gewijzigd. Overigens als het lichtbeeld gewoon goed is zal er geen haan naar kraaien bij een apk controle.
Ok even navraag gedaan hier bij de dealer :
Conversie naar full led kan wel maar twee koplampen met bedrading en ombouw kost naderhand rond de 3360 euro voor de onderdelen en dan kwam er ook nog wat arbeid bij kijken. Vooral omdat de lampen units los al per stuk iets van 1500 euro kosten.

De dealer zei wel erbij dat ik gewoon retrofit led lampjes kon installeren. Dan moest ik die wel weer omzetten naar origineel als de auto door de apk moet , maar aangezien heel veel mensen dit al doen was het geen probleem en konden ze gewoon voor me doen. Met totale kosten dan rond de 200-250 euro.

• renzo4000
  • Nu online
Als je een beetje handig bent kan je het ook zelf, wel opletten dat je hem juist plaatst zodat het lichtbeeld correct is (en niet de hemel aan het verlichten is). Wat je kan doen is op een muur (als de auto mooi recht/waterpas staat) eerst de huidige lichtbeeld situatie markeren (bijv. met tape) en daarna checken als je de lampjes hebt vervangen. Beste is uiteraard door de dealer te laten doen, die hebben geschikte apparatuur om dit correct te doen.

• Rickg84
renzo4000 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:19:
Als je een beetje handig bent kan je het ook zelf, wel opletten dat je hem juist plaatst zodat het lichtbeeld correct is (en niet de hemel aan het verlichten is). Wat je kan doen is op een muur (als de auto mooi recht/waterpas staat) eerst de huidige lichtbeeld situatie markeren (bijv. met tape) en daarna checken als je de lampjes hebt vervangen. Beste is uiteraard door de dealer te laten doen, die hebben geschikte apparatuur om dit correct te doen.
Top idee !

• DRaakje
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik heb net de AAWireless binnen, en het werkt prima. Nu zie ik alleen dat ie als de auto uit staat toch stroom krijgt. Is het mogelijk om dit te veranderen, zonder de werking van android auto te interupteren?

Het gaat om een Ceed SW uit 2019

[Voor 7% gewijzigd door DRaakje op 17-03-2021 14:28]

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:12

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Quad schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Dit ligt aan Google, er komt in de komende periode een update hiervoor dat mogelijk maakt om op dat resterende stukje scherm bijvoorbeeld Spotify te laten afspelen.
Google wijst naar Kia, Kia wijst naar Google. En de consument denkt het zijne. :+
renzo4000 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 23:08:
[...]
Wat jij overigens bedoelt is de widgetruimte aan de rechterkant waar nu levensgroot "android auto" staat... als ze daar vrije widgetkeuze van maken (wat dus niet hetzelfde is als fullscreen AA) is dat voor de time beeing een mooie tussenoplossing, maar zelfs die moeite hebben ze niet genomen bij Kia.
Bij mij betekend fullscreen ook echt fullscreen (beeld vullend). Die lege ruimte aan de rechterkant is gewoon hinderlijk irritant. Ik wil mijn navigatie fullscreen ervaren.

• renzo4000
  • Nu online
@Nemean Kia hoeft niet eens te wijzen naar Google aangezien full screen volledig supported is door AA. De implementatie van deze sources ligt toch echt bij Kia zelf. Er zijn al vele fabrikanten die dit prima op orde hebben en dat ook netjes fullscreen tonen.

Maar goed, het blijft hopen op nog een firmwareupdate die dit gaat implementeren. Al bestaat de kans dat dit "te veel werk" is voor Kia die waarschijnlijk nu hun effort aan het stoppen zijn in een toekomstig Kia/Hyundai platform en dan gaan wij helemaal niks meer krijgen. Een schrale troost zou zijn als ze de "lege ruimte" vrij maken voor andere widgets.

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Vraag. Recent een proefrit gemaakt in een ProCeed 1.4 T-GDi met automaat, GT-line met panoramadak. Fijne auto, stuurt goed, motortje is potent, dus dat zal met de nieuwe 1.5 nog wel wat beter zijn.

Eén maar: dit was een GT-line, maar wel zonder elektrische stoelen, alleen elektrische lendesteun. Nu is volgens mij de nieuwe GT-PlusLine wel met elektrische verstelbare stoelen? Scheelt dat óók nog in centimeters? Verkoper wist het me niet te vertellen. Ik zat tijdens de proefrit al meerdere malen tegen de hendel te duwen of die stoel écht niet nog wat lager kon (lees: kop in het dak, opgesloten gevoel). Ik overweeg dus om het panoramadak weg te laten, wat wel echt heel jammer is.

Ik verbaas me er ook echt over. Zijn wij nou echt zo'n uitzonderlijk volkje? Want ik ben niet eens de langste (net aan 1,90m). In een Duitse bolide heb ik daar nog nooit last van gehad met panoramadak.

• KilljoyNL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 07:58
BigSmurf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:57:
Vraag. Recent een proefrit gemaakt in een ProCeed 1.4 T-GDi met automaat, GT-line met panoramadak. Fijne auto, stuurt goed, motortje is potent, dus dat zal met de nieuwe 1.5 nog wel wat beter zijn.

Eén maar: dit was een GT-line, maar wel zonder elektrische stoelen, alleen elektrische lendesteun. Nu is volgens mij de nieuwe GT-PlusLine wel met elektrische verstelbare stoelen? Scheelt dat óók nog in centimeters? Verkoper wist het me niet te vertellen. Ik zat tijdens de proefrit al meerdere malen tegen de hendel te duwen of die stoel écht niet nog wat lager kon (lees: kop in het dak, opgesloten gevoel). Ik overweeg dus om het panoramadak weg te laten, wat wel echt heel jammer is.

Ik verbaas me er ook echt over. Zijn wij nou echt zo'n uitzonderlijk volkje? Want ik ben niet eens de langste (net aan 1,90m). In een Duitse bolide heb ik daar nog nooit last van gehad met panoramadak.
Ik ben 1.95 meter, ik zat bij bijna elke auto tegen het dak aan, totdat ik een Niro probeerde, dus dat is hem geworden :) Misschien ook leuk om naar te kijken?

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zelfde probleem hier met mijn 1m98.
Elektrische stoelen zijn nog 1-2 cm hoger, dus die zou ik zeker niet nemen. Ik kan er net tussen met het pano dak, maar moet niet veel lager zijn...

De Niro heeft idd een stuk meer ruimte maar ik vond dat een onding en de proefrit van de Proceed daarna was een verademing :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BigSmurf
  • Niet online
Die Niro vind ik echt een hok, excusez le mot. :)

Panoramadak vind ik vooral esthetisch mooi bij de ProCeed, dat hij open kan is mooi meegenomen. Die valt dan dus af - dan maar het dak zwart laten wrappen i.c.m. Blue Flame -, maar dan ga ik nog wel even kijken of er ergens een MY21 staat met elektrische stoelen zónder panoramadak. Want in een normale Ceed SW zonder panoramadak had ik zat hoofdruimte, maar ik durf die 1-2 cm met elektrische stoelen toch niet te gokken.

• KilljoyNL
Heh niks mis met een andere smaak BigSmurf ^_^

• renzo4000
  • Nu online
BigSmurf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:19:

Panoramadak vind ik vooral esthetisch mooi bij de ProCeed, dat hij open kan is mooi meegenomen. Die valt dan dus af - dan maar het dak zwart laten wrappen i.c.m. Blue Flame -, maar dan ga ik nog wel even kijken of er ergens een MY21 staat met elektrische stoelen zónder panoramadak. Want in een normale Ceed SW zonder panoramadak had ik zat hoofdruimte, maar ik durf die 1-2 cm met elektrische stoelen toch niet te gokken.
Staat er nergens een Proceed met eletrische stoelen? Waar in de buurt ben je aan het kijken? Ik ben zelf 1m85 en heb ongeveer twee vingers ruimte boven mijn hoofd. Maar ik kan me voorstellen dat 1m90 net teveel is, al ligt dat ook aan je bouw (verhouding benen/romp).

Ik deel overigens je ervaring qua opgesloten gevoel. Toen ik de eerste keer in de Proceed zat moest ik daar ook echt aan denken (ik kwam van een Octavia af met bergen ruimte). Dit wordt overigens versterkt door de zwarte hemelbekleding. Gelukkig geeft het panoramadak dan juist weer extra licht en ruimtelijk gevoel.

et voordeel van de elektrische stoelen is dat je ze wel lekker "achterover" kan kantelen waardoor ik heel erg goed zit in deze stoelen. Het geeft direct ook meer steun aan mijn onderbenen. Ander handigheidje is natuurlijk de geheugenfunctie, eentje voor mij en eentje voor mijn vrouw. Alleen jammer dat de spiegels niet ook worden opgeslagen in het profiel.

Kortom, ik zou toch nog even proberen ergens te "proefzitten".

• JoJo_nl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16-06 20:50
Rickg84 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:02:
[...]

Ok even navraag gedaan hier bij de dealer :
Conversie naar full led kan wel maar twee koplampen met bedrading en ombouw kost naderhand rond de 3360 euro voor de onderdelen en dan kwam er ook nog wat arbeid bij kijken. Vooral omdat de lampen units los al per stuk iets van 1500 euro kosten.

De dealer zei wel erbij dat ik gewoon retrofit led lampjes kon installeren. Dan moest ik die wel weer omzetten naar origineel als de auto door de apk moet , maar aangezien heel veel mensen dit al doen was het geen probleem en konden ze gewoon voor me doen. Met totale kosten dan rond de 200-250 euro.
Wat een onzin .. je kunt gewoon novsight led lampen er in zetten met kia adapter. Het probleem is alleen dat het in de dimlichten net niet past en je een diepere deksel nodig hebt. Kun je eventueel met 3D printer uitprinten of bij thingyverse laten uitprinten. Zonder kap er op gaat ook best. Die 200€ kostende led h7 van kia zijn ook gewoon novsight en kosten iets van 45€ en 3€ voor de adapter ring. Ik heb nog nieuwe iets betere versie liggen met adapterring mocht je interesse hebben. Ze komen gewoon door de apk keuring heen zowel op mijn ceed vorig jaar augustus, als wel op de ford focus van mijn zus in november.
Voor HID lampen en led conversie heb je andere lamp units nodig idd, veels te duur grapje. Die van de Proceed GT kosten 1635€ /stuk bv.
Edit: philips heeft nieuwe led h7 met koel flapjes welke een stuk minder uitsteken en wel zouden moeten passen in de dimlichten al is t krap aan met deksel er op. Zijn echter wel prijzig.

[Voor 5% gewijzigd door JoJo_nl op 17-03-2021 18:12]

If something sucks make it better...

• JoJo_nl
BigSmurf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:19:

Ceed sw is iets hoger dan de proceed. Ik heb de proceed met electrische stoelen en panodak en dat staat op de laagste stand met achterleuning iets naar achter . Past net aan en zit met mijn 1.93 net niet tegen het dak aan. Het is wel zo beetje het maximale wat net kan. Wat @renzo4000 zegt , zelf testen is het beste.

• Rickg84
JoJo_nl schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:08:
[...]

Wat een onzin .. je kunt gewoon novsight led lampen er in zetten met kia adapter. Het probleem is alleen dat het in de dimlichten net niet past en je een diepere deksel nodig hebt. Kun je eventueel met 3D printer uitprinten of bij thingyverse laten uitprinten. Zonder kap er op gaat ook best. Die 200€ kostende led h7 van kia zijn ook gewoon novsight en kosten iets van 45€ en 3€ voor de adapter ring. Ik heb nog nieuwe iets betere versie liggen met adapterring mocht je interesse hebben. Ze komen gewoon door de apk keuring heen zowel op mijn ceed vorig jaar augustus, als wel op de ford focus van mijn zus in november.
Voor HID lampen en led conversie heb je andere lamp units nodig idd, veels te duur grapje. Die van de Proceed GT kosten 1635€ /stuk bv.
Edit: philips heeft nieuwe led h7 met koel flapjes welke een stuk minder uitsteken en wel zouden moeten passen in de dimlichten al is t krap aan met deksel er op. Zijn echter wel prijzig.
Nou, de chef werkplaats van de dealer zei dat ik zelf gewoon die sets moest inbouwen. Dat was zo gepiept idd.. Maar aangezien ik voor dim als het groot licht een aparte lamp nodig heb, het op 4 lampen totaal komt. Dan ga je bij Osram of bij Philips kijken ( iets anders wil ik eigenlijk niet echt proberen) dan kom je al gauw op een euro of 200 voor 4 lampen totaal. Zoals je zei die philips hebben wel een heel erg fijn laag profiel. Dus past wel mooi :)

• BigSmurf
  • Niet online
Regio Rotterdam, maar ik rij net zo graag een uurtje ergens heen om te proefzitten.

Wat niet helpt is dat ik relatief dicht op het stuur zit altijd, echt een actieve rijhouding. Aan de andere kantelde ik in m’n V40 ook altijd de stoel wat naar achteren. Nog meer reden om gewoon even wat berichtjes uit te sturen naar diverse dealers. Goede info, thanks! :)

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13:28
Heeft iemand enig idee wat de leaseprijzen zijn voor de kia proceed?
Mijn collega neemt een 1.0 handgeschakeld GT-Line en panoramadak en komt uit 624. o.b.v. 48mnd 35.000km per jaar.

Ik heb in januari een leaseprijs opgevraagd voor een GT-Plusline automaat (zonder panoramadak) en ik kwam uit op 615 voor zelfde maanden en aantal kilometers.

• JvdW
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:08
JoJo_nl schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:08:
[...]

Deze passen samen met de losse driver in zijn geheel in de koplamp unit met de originele kappen ! _/-\o_
En ik ben tot nu toe echt tevreden over deze set, véél licht, strakke lijnen.

Samen met de adapters ben je voor het dimlicht 45 euro kwijt.
Als je ook groot licht wilt, het dubbele :+

Groot licht heb ik (nog) niet vervangen, maar gebruik het groot licht eigenlijk ook niet meer met deze lampen.

• JustC
  • Laatst online: 08:36
sgouman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:31:
Mijn collega neemt een 1.0 handgeschakeld GT-Line en panoramadak en komt uit 624. o.b.v. 48mnd 35.000km per jaar.

Ik heb in januari een leaseprijs opgevraagd voor een GT-Plusline automaat (zonder panoramadak) en ik kwam uit op 615 voor zelfde maanden en aantal kilometers.
Hier is het voor een GT plus line 1.4 DCT TGDI 48MND 25K 650 per maand.

• JoJo_nl
Rickg84 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:51:
[...]

Nou, de chef werkplaats van de dealer zei dat ik zelf gewoon die sets moest inbouwen. Dat was zo gepiept idd.. Maar aangezien ik voor dim als het groot licht een aparte lamp nodig heb, het op 4 lampen totaal komt. Dan ga je bij Osram of bij Philips kijken ( iets anders wil ik eigenlijk niet echt proberen) dan kom je al gauw op een euro of 200 voor 4 lampen totaal. Zoals je zei die philips hebben wel een heel erg fijn laag profiel. Dus past wel mooi :)
Ja zoveel moeite kost het niet. Als je die novsight/nighteye neemt kun je de adapter ring gewoon los klikken. De duurdere versie kost dan iets van 36€ per paar. Mjn zus heeft ze al 4 jaar in dr focus zitten en 3x apk gehad. Ik heb ze 3 jaar in de ceed jd. Gewoon degelijk spul, zelfde kwaliteit als philips.

• JoJo_nl
JvdW schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:46:
[...]

[Afbeelding]

Deze passen samen met de losse driver in zijn geheel in de koplamp unit met de originele kappen ! _/-\o_

Groot licht heb ik (nog) niet vervangen, maar gebruik het groot licht eigenlijk ook niet meer met deze lampen.
Ben geen fan van die fans , ze kunnen slecht tegen stof en extreme weersveranderingen en als ze stoppen met draaien smelt je lamp behuizing weg. Ook zit het heel dicht op de kap te blazen.
In de ceed jd passen deze denk ik ook niet gezien je maar 3cm totaal ruimte hebt ommenabij. In het grootlicht past alles wel ruim. In proceed geen idee, mijn GT heeft fabrieks ledunits er in die helemaal dicht zitten.

• JoJo_nl
BigSmurf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:05:
Regio Rotterdam, maar ik rij net zo graag een uurtje ergens heen om te proefzitten.

Wat niet helpt is dat ik relatief dicht op het stuur zit altijd, echt een actieve rijhouding. Aan de andere kantelde ik in m’n V40 ook altijd de stoel wat naar achteren. Nog meer reden om gewoon even wat berichtjes uit te sturen naar diverse dealers. Goede info, thanks! :)
Bent welkom ;)
Electrische stoel met panodak.. (klinkt enger dan het is :+ )

• Erazzzer
  • Laatst online: 12:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb het dak er inderdaad uit gelaten door mijn lengte. Ik vond het ook wel jammer, maar achteraf maakt het me niet uit. Blijft een mooie auto.

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• sgouman
corneedebruin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:05:
[...]

Hier is het voor een GT plus line 1.4 DCT TGDI 48MND 25K 650 per maand.
Dat is wel heel duur lijkt mij?
Athlon geeft nu op de site aan gt-plusline DCT 7 met pano en kleur 625. Hoop dat dat het ook echt is. Dit is o.b.v. 35.000 per jaar en 48MND

• j0eyv
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:38
sgouman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:31:

GT Plusline AUT 1.5 met panorama, deluxe white, winterbanden.

36 maanden a 30.000 km p/j = € 689
48 maanden a 30.000 km p/j = € 647

• sgouman
j0eyv schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:01:
[...]

GT Plusline met panorama, deluxe white, winterbanden.

36 maanden a 30.000 km p/j = € 689
48 maanden a 30.000 km p/j = & 647
Is dat met automaat? En 1.5 motor?
En welke leasemaatachappij?

Edit: verkeerd gelezen.... dus 627 ong zonder winterbanden. Dat valt mee.

[Voor 10% gewijzigd door sgouman op 21-03-2021 08:08]

• j0eyv
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:38
sgouman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:04:
[...]

Is dat met automaat? En 1.5 motor?
En welke leasemaatachappij?
Aangepast: 1.5 met automaat. Auto staat nu in bestelling. Prijs was uit de offerte van een maand geleden.

LM is een kleine regionale club (Wealer Lease).

• sgouman
j0eyv schreef op zondag 21 maart 2021 @ 08:08:
[...]

Aangepast: 1.5 met automaat. Auto staat nu in bestelling. Prijs was uit de offerte van een maand geleden.

LM is een kleine regionale club (Wealer Lease).
Prijs is niet veranderd sinds januari van de proceed. Kleine LM is meestal duurder dan een grote volgens mij. Nu nog een maand in spanning zitten of ik hem mag rijden.

Dankje voor de prijzen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rockstaert
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 01-06 15:05
JeyJey schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:36:
Ik kijk naar een aantal automodellen als opvolger van onze ouwe yaris van 2003. Baby op komst, tijd voor iets ruimers :).

O.a. de Kia Ceed (ca 2015-2017) vind ik interessant. Hoe zijn ervaringen hier met de ceed mbt ruimte op de achterbank? Is dit voldoende bij bijvoorbeeld maxicosi's? Of is het een niet zo ruimte auto wat dat betreft?

De Ceed is iets korter dan een toyota auris station, maar laatstgenoemde staat al niet bekend om ruimte op de 2e rij..
Wij hebben het huidige model ceed sw (2019) en dat past goed met twee kinderen achterin. De oudste zit al in een stoeltje en de jongste zit in de maxi cosi.
Uiteraard hangt dit ook af van lengte van de mensen voorin: wij zijn beide niet zo groot. De maxi cosi staat achter de bijrijder (mijn vriendin meestal) en als mijn vader daar zit klaagt hij meestal een beetje dat de stoel niet verder naar achter kan, maar erg groot is het probleem niet. Dit probleem is ook tijdelijk, want met ze zitten meestal maar maximaal tot 1,5 jaar in een maxi cosi. De kinderstoeltjes nemen minder ruimte in.

Ik zou zeggen: neem een maxi cosi mee naar de proefrit en probeer het uit. Met isofix zit zo'n zitje er in een paar minuten in (gaat meer om de afmeting dan veilig installeren) en weet je meteen of het voor jullie ruim genoeg is.

[Voor 0% gewijzigd door Rockstaert op 21-03-2021 10:00. Reden: typo]

• Rickg84
[...]

[Afbeelding]

En deze geven geen foutmeldingen ? Edit: Ik zie nu dat ze canbus hebben dus dan zal het wel niet :)

ik zal eens gaan kijken

[Voor 6% gewijzigd door Rickg84 op 23-03-2021 09:00]

• JustC
sgouman schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:26:
[...]

Dat is wel heel duur lijkt mij?
Athlon geeft nu op de site aan gt-plusline DCT 7 met pano en kleur 625. Hoop dat dat het ook echt is. Dit is o.b.v. 35.000 per jaar en 48MND
Durf het niet te zeggen hebben er bij 3 opgevraagd en de meeste zaten rond de 700.

Dit is wel inclusief winterbanden en panorama dak en de goedkoopste meer prijs voor KM als dit aan de orde zou zijn.

• sgouman
corneedebruin schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:08:
[...]

Durf het niet te zeggen hebben er bij 3 opgevraagd en de meeste zaten rond de 700.

Dit is wel inclusief winterbanden en panorama dak en de goedkoopste meer prijs voor KM als dit aan de orde zou zijn.
Ik snap dan nogsteeds niet dat ik bij athlon eerst op 615 kom maar toen mocht ik hem nog niet bestellen. Hoop zo dat die 615 klopt.

• JustC
Bij Athlon was hij bij mij ook goedkoper maar de echte prijs lijkt anders te zijn waar dit aan ligt durf ik niet te zeggen.

Kan best zijn dat hij nu goedkoper is geworden wegens hogere restwaarde ?

• renzo4000
  • Nu online
Het ligt er een beetje aan per leasemaatschappij en wat de contractafspraken zijn met de werkgever. Hier kan soms ook een kortingcomponent in zitten. Zo kan via werkgever X met de zelfde voorwaarden een lager tarief krijgen voor een zelfde auto als werkgever Y.

Directlease geeft ook altijd wel een aardige indicatie vind ik zelf. Ik heb hier wel rekening gehouden met een laag eigen risico, winterbanden, en budget vervangend vervoer:

Ik denk dat je echt rekening moet houden met €650-700

[Voor 50% gewijzigd door renzo4000 op 23-03-2021 09:39]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:38:
Het ligt er een beetje aan per leasemaatschappij en wat de contractafspraken zijn met de werkgever. Hier kan soms ook een kortingcomponent in zitten. Zo kan via werkgever X met de zelfde voorwaarden een lager tarief krijgen voor een zelfde auto als werkgever Y.

Directlease geeft ook altijd wel een aardige indicatie vind ik zelf. Ik heb hier wel rekening gehouden met een laag eigen risico, winterbanden, en budget vervangend vervoer:

[Afbeelding]
Wij konden ongeveer €100 van Directlease aftrekken om op het juiste bedrag uit te komen per auto. :+

• sgouman
renzo4000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:38:

[Afbeelding]
Dat zou heel jammer zijn was uitgegean van 615 tot 620
dit zijn de prijzen die ik in januari van ahtlon kreeg

Kia ProCeed GT-PlusLine DCT7 MY21 1.5 T-GDi kleur Infra Red € 615
Kia e-Niro ExecutiveLine 64kWh MY21 kleur Yacht Blue € 760
Kia Ceed Sportswagon ExecutiveLine DCT7 MY21 1.5 T-GDi MHEV kleur Infra Red € 599
Kia Ceed Sportswagon GT-PlusLine DCT7 MY21 1.5 T-GDi kleur Infra Red € 628

bovenstaande is 48MND 35.000 per jaar

• renzo4000
  • Nu online
Je weet het pas zeker als je het tarief terugkrijgt van je leasemaatschappij. Er is soms ruimte om wat te onderhandelen in het leasetarief (is mijn ervaring, maar dat is hooguit een paar tientjes).

• sgouman
renzo4000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:33:
Je weet het pas zeker als je het tarief terugkrijgt van je leasemaatschappij. Er is soms ruimte om wat te onderhandelen in het leasetarief (is mijn ervaring, maar dat is hooguit een paar tientjes).
Ja inderdaad, nouja ik mag tot 650 maar dan moet ik 50 zelf bijleggen.
Die leaseprijzen zijn sowieso raar. De GT-line SW heeft dezelfde opties als de executiveline SW en is 200 euro duurder in aanschaf maar in leaseprijs 34 euro duurder per maand. dan betaal ik 1600 euro meer voor een auto die 200 euro meer kost.

[Voor 5% gewijzigd door sgouman op 23-03-2021 10:36]

• renzo4000
  • Nu online
Je eigen bijdrage valt netto lager uit, dus ik zou daar niet teveel tegenslag van verwachten.

• sgouman
renzo4000 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:36:
Je eigen bijdrage valt netto lager uit, dus ik zou daar niet teveel tegenslag van verwachten.
huh? hoezo lager? Dat bedrag wat ik moet bijbetalen die 50 komt netto bovenop de bijtelling. en mag ik helaas niet bij de bruto bijtelling rekenen.

[Voor 8% gewijzigd door sgouman op 23-03-2021 10:40]

• renzo4000
  • Nu online
Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet netto €50 meer kwijt bent voor je eigen bijdrage.
Voorbeeld:

Werknemer heeft een normleasebudget van €700 en wil een auto leasen van €800 (volgens de normcalculatie). De werknemer betaalt daarom (€800 – €700=) €100 eigen bijdrage per maand. Deze wordt verrekend met het nettoloon.

Vervolgens kan dit worden afgetrokken van de bruto bijtelling. Stel de bijtelling is 22% over €45.000 dan is de bruto bijtelling €825 per maand. Na verrekening wordt dit (€825 – €100=) €725 per maand. Wat de netto impact is hangt af van je inkomen en lees je in het artikel over netto bijtelling. Let wel op of er nog consequenties zijn voor je inkomensafhankelijke algemene heffingskorting en arbeidskorting.

Kort samengevat betekent dit:

voor de werknemer dat de €100 eigen bijdrage hem netto ongeveer de helft gaat kosten vanwege de verrekening met de bijtelling
voor de werkgever dat de kosten met €100 omlaag gaan vanwege de bijdrage door de werknemer
Je kan het berekenen op bijvoorbeeld https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvdW
Rickg84 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:38:
[...]

En deze geven geen foutmeldingen ? Edit: Ik zie nu dat ze canbus hebben dus dan zal het wel niet :)

ik zal eens gaan kijken
Nee geen foutmeldingen.
Ik heb ze er ondertussen 18.000km in en ze doen het nog steeds naar alle tevredenheid.

Ik heb ook een setje goedkopere Cnsunnylight LED H11/H8 in de mistlichten/bochtverlichting.
Volgens mij zonder canbus, en die geven ook geen foutmelding, en zijn ook een mooie aanvulling om alles in dezelfde kleur te hebben. :+

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 10-06 14:56

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Zag net dit bericht voorbijkomen en ben benieuwd wanneer en of Kia dit ook gaat uitrollen:
nieuws: TomTom brengt nieuwe versie van inbouwnavigatiesoftware uit

Het ziet er verder aardig uit en hoop dat dit dadelijk gewoon netjes geupdate gaat worden

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11:46
@MisterChaoSs

Denk dat het wel even gaat duren. Updates bij fabrikanten komen vaak laat of helemaal niet.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 10-06 14:56

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Renegade666 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:31:
@MisterChaoSs

Denk dat het wel even gaat duren. Updates bij fabrikanten komen vaak laat of helemaal niet.
Yeah ben ik verder ook nog redelijk nuchter in. Echter, die 'nieuwe' update heb ik onlangs ook gewoon met werkplaatafspraak meegekregen. Stiekem hoop ik dus wel op een 'vlotte' uitrol O-)

Time will tell denk ik
Renegade666 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:41:
Tjah, en met die update is AA fullscreen nog steeds niet gefixt :P
Dus zo snel gaat dat.
Ja ik merk ook dat de update ervoor heeft gezorgd dat spraakherkenning wat minder goed is. Voorheen kon ik heel makkelijk mensen bellen middels spraakcommando. Nu is de herkenning wel echt een stuk minder geworden en heeft hij vaker last van 'achtergrondgeluid', wat gewoon door de mindere isolatiekwaliteit van Kia komt :+

[Voor 37% gewijzigd door MisterChaoSs op 25-03-2021 11:43]

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• Renegade666
Tjah, en met die update is AA fullscreen nog steeds niet gefixt :P
Dus zo snel gaat dat.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-06 09:45
Het zou nu mogelijk moeten zijn om met de nieuwste android Auto(in mijn geval v6.2.610914) ook sygic te gebruiken.
Helaas, als ik mijn Poco F2 Pro verbind dan zie ik in Android Auto launcher in mijn Kia(PHEV)de standaard apps wel staan, maar geen Sygic icon.
Daarna Android Auto opnieuw geïnstalleerd, maar nog steeds geen Sygic icon te zien.
Volgens Android Planet :Sygic wás al te gebruiken in Android Auto, maar dan kreeg je gewoon de telefoon-app te zien op je scherm. De nieuwe versie heeft een simpele interface die speciaal is gemaakt voor het grotere display in je auto. Je ziet alleen de noodzakelijke informatie en kunt je verder concentreren op de kaart

Heeft iemand tip om Sygic wel werkend in Android Auto te krijgen?

• DRaakje
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
doggy1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:03:
Heeft iemand tip om Sygic wel werkend in Android Auto te krijgen?
Ik meen mij te herrineren dat ik het een maandje geleden heb geprobeerd. Miscchien moet je een betaald iets unlocken of je inschrijven voor de beta?

• doggy1
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16-06 09:45
Ik heb me nu maar aangemeld voor de beta en wacht tot ik de update ontvang

• Erazzzer
  • Laatst online: 12:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

In het grappige plaatjes topic kwam ik een post over JoJo tegen :+

LordSinclair in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2021!"

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Hoi,

Hier ook een Sygic gebruiker.
Had nog niet niets van de AA integratie meegekregen.

Binnenkort maar eens testen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JeyJey
  • Laatst online: 17-06 18:33
Bij deze mag ik me hier ook melden, aangezien we een Niro van 2017 hebben gekocht (hybrid, dynamicline). Heel veel zin om dat ding op te halen binnenkort.

Het zoekproces naar een nieuwe auto heeft even geduurd, waarbij ik lang mijn pijlen had gericht op een Toyota hybride (Prius 2012). Na wat proefritjes kreeg ik de nodige twijfel over de CVT automaat. De Kia vond ik een stuk prettiger rijden. En daarnaast is de Niro i.m.o. ook een veel mooiere bak ;)
KilljoyNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:51:
Nou de Niro is bij de hersteller, vandaag naar en van werk gereden in de Yaris van mijn partner.
Na lang in de Niro gereden te hebben voelt de Yaris echt aan als een koekblik op wielen, er is niks met de auto maar het verschil is wel ERG groot.

Ik hoop dat de Niro weer netjes en mooi wordt en dat ik niet meer zoiets doms doe als met die garagepaal.
Wij maken precies de stap van een yaris (2003) naar de Niro. Dat is inderdaad een stap vooruit in elk denkbaar aspect. Oke, de lasten nemen wel toe natuurlijk. En met parkeren zullen we ongetwijfeld ook af en toe terug verlangen naar deze oude metgezel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KilljoyNL
JeyJey schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:18:
Bij deze mag ik me hier ook melden, aangezien we een Niro van 2017 hebben gekocht (hybrid, dynamicline). Heel veel zin om dat ding op te halen binnenkort.

Het zoekproces naar een nieuwe auto heeft even geduurd, waarbij ik lang mijn pijlen had gericht op een Toyota hybride (Prius 2012). Na wat proefritjes kreeg ik de nodige twijfel over de CVT automaat. De Kia vond ik een stuk prettiger rijden. En daarnaast is de Niro i.m.o. ook een veel mooiere bak ;)

[...]

Wij maken precies de stap van een yaris (2003) naar de Niro. Dat is inderdaad een stap vooruit in elk denkbaar aspect. Oke, de lasten nemen wel toe natuurlijk. En met parkeren zullen we ongetwijfeld ook af en toe terug verlangen naar deze oude metgezel.
Ik heb eerst in een Niro 2017 gezeten voordat ik de 2020 versie ging testen. Hele fijne auto, eerste auto waar ik niet met mijn kop tegen het plafond zit.
Dat je er maar veel plezier van mag hebben :)

• renzo4000
  • Nu online
Zo zo ... Kia is wel lekker bezig hoor de laatste jaren. Die maken ze daar in Duitsland steeds zenuwachtiger ;)

De Kia EV6! Dat kan zomaar eens mijn volgende auto gaan worden aangezien een elektrische auto dan wel op de planning staat. Even afwachten wat de prijzen en uitvoeringen gaan doen maar het ziet er goed uit!

https://www.autoweek.nl/a...r-dan-500-km-actieradius/

• sgouman
Ik krijg net van mijn dealer te horen dat er nog deze week alleen een proceed besteld kan worden.
Daarna wordt het wachten op het 2022 model en worden ook de nieuwe prijzen bekendgemaakt. Hopelijk wordt die niet veel duurder want dan pas die niet in mijn leasebudget.

[Voor 17% gewijzigd door sgouman op 31-03-2021 10:40]

• Rickg84
[...]

[Afbeelding]

Nou heb net twee setjes besteld , een reserve in de auto mocht ie kapot gaan onderweg. Ben benieuwd ! Was beetje aan het twijfelen tussen deze en de Bevinsee maar die laatste heeft geen canbus ingebouwd en dan ben ik bang dat er geen plaats in de kap is voor de extra adapters.
Weet jij toevallig of je er ook adapter ringen bij hebt gekocht of past alles in een keer zonder problemen ?

• Renegade666
renzo4000 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:05:
Zo zo ... Kia is wel lekker bezig hoor de laatste jaren. Die maken ze daar in Duitsland steeds zenuwachtiger ;)

[Afbeelding]

De Kia EV6! Dat kan zomaar eens mijn volgende auto gaan worden aangezien een elektrische auto dan wel op de planning staat. Even afwachten wat de prijzen en uitvoeringen gaan doen maar het ziet er goed uit!

Ziet er wel leuk uit.
Maar ik moet nog 3.5 jaar met mijn Ceed. dus wie weet :o

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13:20

Quad

Selectief doof

Vandaag afscheid genomen van de Kia Niro HEV DynamicLine. Wegens ander werk heb ik de auto in kunnen leveren. Ik heb er een jaar en 1 maand in mogen rijden.

Ik betwijfel wel, als de mogelijkheid zich zou aan doen, of ik weer een Kia Niro zou uitzoeken. Ten eerste is de kofferbak wel onder de maat, eenmaal in gebruik viel deze echt wel tegen. Daarnaast rijdt de automaat van Toyota of VAG wel fijner, daarom privé een VW Golf Variant met automaat aangekocht.
Ten derde zijn de rijhulpsystemen niet super relaxed in gebruik, zoals de LKA of de ACC, soms te agressief en soms irritant.

Overall is de auto wel een goede 7.5 waard, betrouwbaar, vlot en voorin en achterin voor de passagiers meer dan voldoende ruimte.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:03:
[Afbeelding]

Vandaag afscheid genomen van de Kia Niro HEV DynamicLine. Wegens ander werk heb ik de auto in kunnen leveren. Ik heb er een jaar en 1 maand in mogen rijden.

Ik betwijfel wel, als de mogelijkheid zich zou aan doen, of ik weer een Kia Niro zou uitzoeken. Ten eerste is de kofferbak wel onder de maat, eenmaal in gebruik viel deze echt wel tegen. Daarnaast rijdt de automaat van Toyota of VAG wel fijner, daarom privé een VW Golf Variant met automaat aangekocht.
Ten derde zijn de rijhulpsystemen niet super relaxed in gebruik, zoals de LKA of de ACC, soms te agressief en soms irritant.

Overall is de auto wel een goede 7.5 waard, betrouwbaar, vlot en voorin en achterin voor de passagiers meer dan voldoende ruimte.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan.

Ik rij ook de Niro maar vind juist de DCT automaat super soepel en bijna ongemerkt schakelen. Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit eerder met een andere automaatbak heb gereden.
Waar schort het wat jou betreft aan?

• JvdW
Rickg84 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Nou heb net twee setjes besteld , een reserve in de auto mocht ie kapot gaan onderweg. Ben benieuwd ! Was beetje aan het twijfelen tussen deze en de Bevinsee maar die laatste heeft geen canbus ingebouwd en dan ben ik bang dat er geen plaats in de kap is voor de extra adapters.
Weet jij toevallig of je er ook adapter ringen bij hebt gekocht of past alles in een keer zonder problemen ?
Ja je hebt zeker adapterringen nodig!
En bestel er een extra setje, het is kunstof wat nog wel eens kan breken.

Het past allemaal net en het is wel even een gepriegel om het erin te krijgen maar het kan!

• JoJo_nl
renzo4000 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:05:

[Afbeelding]

Mooie gadgets wel. Precies alle lampjes en dashboard wat er nog miste er in. Het dynamische remlicht ook echt mooi gedaan. Denk dat de EV6 GT mijn nieuwe auto gaat worden in de nabije toekomst. Tenzij ik een K900 full option kan vinden ergens natuurlijk :P
Edit: vanaf prijs 63000€

• Rickg84
JvdW schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:57:
[...]

Ja je hebt zeker adapterringen nodig!
En bestel er een extra setje, het is kunstof wat nog wel eens kan breken.

Het past allemaal net en het is wel even een gepriegel om het erin te krijgen maar het kan!
Kan je me adviseren waar ik die ringen kan vinden dan ? Ik kon op de site van die handelaar geen ringen vinden voor de Ceed. Er zijn ook zo veel verschillende maten en versies dat ik niet echt snap welke ik moet bestellen. Kan er ook niet veel over vinden op de forums.

[update] : is al niet meer nodig , heb een ombouwer hier in de buurt gevraagd en die heeft me 3 setjes toegestuurd voor de ceed 3. 😎

[Voor 23% gewijzigd door Rickg84 op 03-04-2021 19:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:49
Ben mij aan het orienteren voor een Niro Hybrid uit 2019 of 2020.
Zojuist deze review van Autovisie gezien en daar is de reviewer toch een beetje sceptisch over het elektrische aspect van de auto. Hij vindt de accu erg klein qua capaciteit en je hebt bij langzaam rijden in de stad nauwelijks invloed of dat op elektriciteit of op de verbrandingsmotor gebeurt. Zo rijdt ie op stroom en zo weer op benzine en dat vindt ie niet fijn.
Ervaren de bezitters van een Hybrid dit hier ook?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KilljoyNL
Ja dat klopt wel, maar als ik in de stad rij en laat even het gas los schakelt hij over naar elektrisch tenzij ik hard optrek, dus an sich valt het wel mee. Een knop EV mode had wel fijn geweest. (Niro 2020 trouwens)

[Voor 5% gewijzigd door KilljoyNL op 04-04-2021 16:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13:20

Quad

Selectief doof

rowicom schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:22:
Ben mij aan het orienteren voor een Niro Hybrid uit 2019 of 2020.
Zojuist deze review van Autovisie gezien en daar is de reviewer toch een beetje sceptisch over het elektrische aspect van de auto. Hij vindt de accu erg klein qua capaciteit en je hebt bij langzaam rijden in de stad nauwelijks invloed of dat op elektriciteit of op de verbrandingsmotor gebeurt. Zo rijdt ie op stroom en zo weer op benzine en dat vindt ie niet fijn.
Ervaren de bezitters van een Hybrid dit hier ook?
Je merkt anders niks aan het schakelen tussen de type motoren. De auto bepaald zelf wat het zuinigst is, en met gemiddelde van 1 op 21 doet hij het meer dan prima!
KilljoyNL schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:54:
Ja dat klopt wel, maar als ik in de stad rij en laat even het gas los schakelt hij over naar elektrisch tenzij ik hard optrek, dus an sich valt het wel mee. Een knop EV mode had wel fijn geweest. (Niro 2020 trouwens)
Dat is met deze Niro juist niet handig, je komt dan een kilometer of 3 ver, dat is dus veel te weinig om er een knop in te bouwen.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
@Nemean jammer dat de getunde GT van @JoJo_nl er niet bij zit... die had gehakt gemaakt van deze line-up ;)

Geintje @JoJo_nl :+

• Renegade666
Dat belooft wat :)

Maar vreemd dat ze alleen supercars er bij doen, maar niet even bv een soortgelijke EV. bv de Taycan.

• renzo4000
  • Nu online
Er lijkt op korte termijn weer een nieuwe update aan te komen. Op het Duitse Kia forum is daar al over gesproken:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Renegade666
@renzo4000
Blijft bijzonder dat ze nog steeds niet OTA gaan.. Zit een SIM in, gebruikt dat ding dan ook..

• MichelKlok
  • Registratie: juli 2017
  • Nu online
Waarschijnlijk heeft dat gewoon te maken met de afspraken die Kia heeft gemaakt met Vodafone. Zie hun FAQ:

"Elk voertuig uitgerust met UVO heeft een eigen datapakket van Vodafone. Door de samenwerking van Kia met Vodafone kan overtollig datagebruik worden gedekt door resterende ongebruikte gegevens van andere UVO-gebruikers. Deze datapool is groot genoeg om een regelmatig gebruik van de diensten volledig te dekken."

Waarschijnlijk is die afgesproken datapool niet groot genoeg om de navigatiesystemen van alle Kia's een aantal keren per jaar te kunnen updaten.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

• danny1909
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17-06 18:52
MichelKlok schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:40:
Waarschijnlijk heeft dat gewoon te maken met de afspraken die Kia heeft gemaakt met Vodafone. Zie hun FAQ:

"Elk voertuig uitgerust met UVO heeft een eigen datapakket van Vodafone. Door de samenwerking van Kia met Vodafone kan overtollig datagebruik worden gedekt door resterende ongebruikte gegevens van andere UVO-gebruikers. Deze datapool is groot genoeg om een regelmatig gebruik van de diensten volledig te dekken."

Waarschijnlijk is die afgesproken datapool niet groot genoeg om de navigatiesystemen van alle Kia's een aantal keren per jaar te kunnen updaten.
Zou dan toch leuke optie zijn als dit wel mogelijk is via een eigen wifi hotspot.

• MichelKlok
  • Nu online
Die WiFi hotspot configuratie kom ik niet tegen in de navigatie van onze Kia XCeed. Anders zou dat inderdaad een alternatief kunnen zijn en ben je als eigenaar/bestuurder niet/minder afhankelijk van de dealer.

• danny1909
MichelKlok schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:18:
Die WiFi hotspot configuratie kom ik niet tegen in de navigatie van onze Kia XCeed. Anders zou dat inderdaad een alternatief kunnen zijn en ben je als eigenaar/bestuurder niet/minder afhankelijk van de dealer.
Ow dat wist ik niet, ik heb nog een Ceed uit 2018 en daar zit die optie er wel in. Nieuwe Proceed is overigens in bestelling.

• MichelKlok
  • Nu online
We hebben onze Xceed pas een kleine week, dus we zijn nog wat zoekende.
Mogelijk dat ik die optie alsnog tegenkom.

Onze Xceed heeft wel de nieuwere software, met de paarse iconen. Ik ben er niet helemaal gelukkig mee, want bijvoorbeeld adressen invullen op basis van plaatsnaam, straat etc. kan in deze versie niet meer.

• nokiaan958GB
  • Niet online
MichelKlok schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:13:
We hebben onze Xceed pas een kleine week, dus we zijn nog wat zoekende.
Mogelijk dat ik die optie alsnog tegenkom.

Onze Xceed heeft wel de nieuwere software, met de paarse iconen. Ik ben er niet helemaal gelukkig mee, want bijvoorbeeld adressen invullen op basis van plaatsnaam, straat etc. kan in deze versie niet meer.
Ik las vandaag dat in de nieuwste update:
" 2021-1 Update is uit sinds gisteren.

Belangrijkste fixes:

Zoeken op adres is weer terug op de widescreen versie!

Zendervolgorde kan weer worden aangepast.

Tijdens navigeren zijn er diverse veranderingen doorgevoerd. "

• renzo4000
  • Nu online
Sterker nog zie onderstaande van onze Duitse vrienden:

Hier te downloaden: https://drive.google.com/...kUMBcEK6UnjjDUg9DH4_/view

Aantal goede verbeteringen maar nog niet waar ik op zit te wachten...AA fullscreen of op zijn minst een vrije widget keuze ipv het waardeloze AA logo. En ja ... het is nog steeds paars :+

[Voor 36% gewijzigd door renzo4000 op 08-04-2021 23:01]

• yekurtal
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
renzo4000 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aantal goede verbeteringen maar nog niet waar ik op zit te wachten...AA fullscreen of op zijn minst een vrije widget keuze ipv het waardeloze AA logo. En ja ... het is nog steeds paars :+
Van welke duitse forum haal je dit als ik vragen mag?

goto yekurtal.com

• MichelKlok
  • Nu online
Het gebruik van profielen in het navigatiesysteem zou niet lastig moeten zijn, maar ik loop dan toch tegen een probleem aan.

In onze XCeed heb ik twee profielen aangemaakt: één voor mijn vrouw en één voor mezelf. Mijn vrouw luistert vaak maar naar een paar radiozenders, dus die zijn als favoriet ingesteld.

Onder mijn profiel heb ik een aantal andere zenders opgeslagen. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat bij het starten van de auto mijn profiel automatisch wordt gekozen, maar een radiozender wordt afgespeeld die mijn vrouw wel als voorkeur heeft en ik niet. Als ik dan vervolgens mijn favorietenlijst met zenders bekijk dan is die helemaal leeg. Ik heb in de afgelopen week nu al vier keer die zenders in mijn profiel opgeslagen, maar om de één of andere reden verdwijnen ze na verloop van tijd. Je zou zeggen dat dit één van de redenen is voor het bestaan van meerdere gebruikersprofielen.

Iemand anders hier al tegenaan gelopen? Ter info: ik heb dus de laatste versie van de software.

• renzo4000
  • Nu online
@yekurtal check dit forum: https://www.motor-talk.de...d-proceed-xceed-b915.html
@MichelKlok heb je de versie die ik hierboven heb gepost geïnstalleerd? Dat is namelijk de laatste versie (paar dagen oud).

• Renegade666

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe wast ook alweer? USB op FAT32 toch?

Ik heb nog een wat oudere, dus geen mooie paarse kleurtje :+ s. IS het verstandig om te updaten?

• renzo4000
  • Nu online
Ik zou eerst even wachten (wel vast downloaden, want er zit vast weer een data beperking op de gdrive) en het forum in de gaten houden wat de resultaten zijn.

• MichelKlok
  • Nu online
@renzo4000 Nee en dat ga ik voorlopig ook nog niet doen. De auto hebben we nu een week.

Het is allereerst aan de Kia dealer om antwoord te geven op onze vragen en naar het probleem te kijken dat ik heb met het verdwijnen van de voorkeurzenders. Die vragen liggen daar ook inmiddels.

Ik ga niet zelf direct met andere software aan de gang. In principe zou dit ook goed met de huidige software moeten werken, ook al ben ik niet helemaal gecharmeerd van de huidige interface.

• danny1909

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan je deze nou ook op een Ceed uit 2018 zetten? Of het is alleen op nieuwere types.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
danny1909 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:10:
[...]

Kan je deze nou ook op een Ceed uit 2018 zetten? Of het is alleen op nieuwere types.
Jij moet de versie voor het kleinere scherm hebben ... ik weet de dat "wide gen5" voor de 10'25" schermen zijn.

edit:

Zoals verwacht nog steeds geen AA fullscreen ... maaarrr nu wel de mogelijkheid om de ongebruikte ruimte (met het grote AA logo) iig te gebruiken voor een widget. Beter iets dan niet zullen we maar zeggen. Hopelijk in de volgende update dan wel fullscreen.

Edit 2:

Eerste (Duitse) walkthrough:

YouTube: Kia Proceed GT 2020 - neues UVO Update (210303 - 2021-1 Gen5 Wide)

[Voor 50% gewijzigd door renzo4000 op 09-04-2021 20:29]

• Mossie09
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 15-06 06:29
Iemand bekend met de optie leren stoelen in de Kia proceed?

Mijn auto staat al 2,5 week in Nederland en het leer bedrijf kwam er gister achter dat het verkeerde leer was bested -_-.

Nog even geduld dus!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoJo_nl
renzo4000 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:36:
@Nemean jammer dat de getunde GT van @JoJo_nl er niet bij zit... die had gehakt gemaakt van deze line-up ;)

Geintje @JoJo_nl :+
Dat zou wat zijn he.
Die electrische porsche maakt er wel gehakt van , om maar te zwijgen van de nieuwe tesla model s v2

• JoJo_nl
Mossie09 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:25:
Iemand bekend met de optie leren stoelen in de Kia proceed?

Mijn auto staat al 2,5 week in Nederland en het leer bedrijf kwam er gister achter dat het verkeerde leer was bested -_-.

Nog even geduld dus!
Ik had ze in mijn ceed jd maar kan niet echt zeggen dat ik er blij van werd. Mijn proceed heeft deels leer en die ventilatie onder je kont heeft wel zo zijn voordelen, vooral in de winter icm stoelverwarming aan.

• rowicom
Gisteren proefgereden in een Niro Hybrid uit 2020. Dit was een Executive Line uit 2020. We waren eigenlijk gekomen voor een Dynamic Line, maar die bleek bij een filiaal een heel eind verder te staan. Op de foto's van die Dynamic Line zie ik dit klokkenpaneel:

De Executive Line waar we gisteren in reden had een ander paneel, met rechts de snelheid in cijfers en dus niet in klokvorm.

Mijn vraag: is de variant met cijfers er alleen in de EL-uitvoering? En de uitvoering die je hierboven op de foto ziet.... is dat een conventionele snelheidsmeter met een bewegende naald of is het slechts een beeld op een display? Kan op dit display de snelheid ook digitaal worden weergegeven? Want dat vindt mijn vrouw een prettige weergave namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
rowicom schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:49:
Gisteren proefgereden in een Niro Hybrid uit 2020. Dit was een Executive Line uit 2020. We waren eigenlijk gekomen voor een Dynamic Line, maar die bleek bij een filiaal een heel eind verder te staan. Op de foto's van die Dynamic Line zie ik dit klokkenpaneel:
[Afbeelding]

De Executive Line waar we gisteren in reden had een ander paneel, met rechts de snelheid in cijfers en dus niet in klokvorm.

Mijn vraag: is de variant met cijfers er alleen in de EL-uitvoering? En de uitvoering die je hierboven op de foto ziet.... is dat een conventionele snelheidsmeter met een bewegende naald of is het slechts een beeld op een display? Kan op dit display de snelheid ook digitaal worden weergegeven? Want dat vindt mijn vrouw een prettige weergave namelijk.
Ik heb zelf geen Niro maar als ik de prijslijst bekijk noemen ze dit het 'supervision cluster'. Alleen bij de Executive line krijg je de volledig digitale 7 inch variant, bij alle modellen eronder is het een 4 inch scherm met analoge snelheidsmeter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rowicom
Tsja, de Niro. Gisteren dus zogezegd proefgereden. Met een Executive Line. Ben haast wel veroordeeld tot deze uitvoering, want vind de standaard wielen onder de Dynamic line spuuglelijk. Ik kom nog uit de tijd dat we met een groepje vrienden bij een auto met mooi lichtmetaal konden staan likkebaarden. En kijk eens naar de websites waar je je auto virtueel kunt pimpen met mooie wielen. In zilver, grijs of zwart lichtmetaal. En dan koop je nu een Niro met kunststof inzetstukken op de velg. Dat is toch vloeken in de kerk mensen? Dat is toch echt helemaal geen porem? En daarbij: hoe hou je dat schoon, want er gaat natuurlijk volop vuil tussen zitten. Kunststof hou je natuurlijk uberhaupt al niet zo mooi als gecoat lichtmetaal.
''Dan koop je er toch andere wielen onder", hoor ik de fanaten hier al zeggen. Tuurlijk, maar dat komt er dan financieel gezien wel weer bij, terwijl ik gedacht had voor pakweg 26 rooitjes toch een Dynamic line uit 2020 met weinig kilometers op de kop zou kunnen tikken.
Dus nog maar even nadenken. Met de standaard ''bamischijven'' eronder is het voor mij vooralsnog een no-go.

• renzo4000
  • Nu online
Tja, als een koop op een setje velgen blijft hangen zit je waarschijnlijk al verkeerd te zoeken qua budget als je het mij vraagt. Maar dan nog, als de auto bij een autodealer staat kan je vast wel tot een akkoord komen door er andere velgen onder te laten leggen. Wellicht met inruil van de oude, of die gebruik je voor een wintersetje ofzo.

• JoJo_nl
Setje velgen kost misschien 1000€ dat is zo ramp toch niet ? Dat kostte mijn laatste onderhoudsbeurt met wat extra dingen :z
Goede deal vind je ook niet even zo. Ik heb er een half jaar aan besteed. Voordeel is dan ook dat ie dan wel 1000 minder is tegen die tijd. De auto word er niet minder om daarentegen.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

rowicom schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:37:
Tsja, de Niro. Gisteren dus zogezegd proefgereden. Met een Executive Line. Ben haast wel veroordeeld tot deze uitvoering, want vind de standaard wielen onder de Dynamic line spuuglelijk. Ik kom nog uit de tijd dat we met een groepje vrienden bij een auto met mooi lichtmetaal konden staan likkebaarden. En kijk eens naar de websites waar je je auto virtueel kunt pimpen met mooie wielen. In zilver, grijs of zwart lichtmetaal. En dan koop je nu een Niro met kunststof inzetstukken op de velg. Dat is toch vloeken in de kerk mensen? Dat is toch echt helemaal geen porem? En daarbij: hoe hou je dat schoon, want er gaat natuurlijk volop vuil tussen zitten. Kunststof hou je natuurlijk uberhaupt al niet zo mooi als gecoat lichtmetaal.
''Dan koop je er toch andere wielen onder", hoor ik de fanaten hier al zeggen. Tuurlijk, maar dat komt er dan financieel gezien wel weer bij, terwijl ik gedacht had voor pakweg 26 rooitjes toch een Dynamic line uit 2020 met weinig kilometers op de kop zou kunnen tikken.
Dus nog maar even nadenken. Met de standaard ''bamischijven'' eronder is het voor mij vooralsnog een no-go.
Het verbaasd mij sowieso dat er nog zoveel merken zijn die auto's leveren die de volgende opties niet beschikken:
- Lichtmetalen velgen.
- Led (dag)rijverlichting (zal wel zijn omdat het luxe is dus moet het meer kosten).
- Airco (Ja echt auto's zonder airco).
- Geen navigatie (Seat Mii bijv. 8)7 )
JoJo_nl schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 06:03:
Setje velgen kost misschien 1000€ dat is zo ramp toch niet ? Dat kostte mijn laatste onderhoudsbeurt met wat extra dingen :z
Goede deal vind je ook niet even zo. Ik heb er een half jaar aan besteed. Voordeel is dan ook dat ie dan wel 1000 minder is tegen die tijd. De auto word er niet minder om daarentegen.
€1000 euro uitgeven aan vier velgen die je nooit en te nimmer ziet als je in de auto zit. Ik weet betere investeringen. 8)7 Als je dan nog in een leuke Nissan Skyline, of Toyota Supra rijdt prima, maar onder een Niro. :+

• turkeyhakan
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:13
Mijn Niro heeft sinds de update een bijzonder airco issue. Deze staat altijd op de automatische stand en als ik deze op 20 graden zet, lijkt het na 5 minuten wel of er geen luchtstroom meer zit in de auto. Is dit een bekend probleem?

• renzo4000
  • Nu online
Nemean schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 06:12:
[...]

Het verbaasd mij sowieso dat er nog zoveel merken zijn die auto's leveren die de volgende opties niet beschikken:
- Lichtmetalen velgen.
- Led (dag)rijverlichting (zal wel zijn omdat het luxe is dus moet het meer kosten).
- Airco (Ja echt auto's zonder airco).
- Geen navigatie (Seat Mii bijv. 8)7 )

[...]

€1000 euro uitgeven aan vier velgen die je nooit en te nimmer ziet als je in de auto zit. Ik weet betere investeringen. 8)7 Als je dan nog in een leuke Nissan Skyline, of Toyota Supra rijdt prima, maar onder een Niro. :+
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind het setje knappe velgen toch wel erg belangrijk. Die bepalen voor een groot deel de "looks" van je auto. Dus ook wanneer de auto op de oprit staat (in deze tijden vrij veel in mijn geval :o ) is dat wel belangrijk.

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:46:
[...]

Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind het setje knappe velgen toch wel erg belangrijk. Die bepalen voor een groot deel de "looks" van je auto. Dus ook wanneer de auto op de oprit staat (in deze tijden vrij veel in mijn geval :o ) is dat wel belangrijk.
Uiteraard, mooie velgen onder een auto is heel persoonlijk. Maar waar het mij meer omgaat is de €1000. :+
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True