• p.d.akkerman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06:45
boblelie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 07:11:
[...]

Niemand hier met een oem trekhaak? :)
Mss dat je het http://www.kiaclub.nl eens kan vragen

• DaLass
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:53

DaLass

Where is Peach?

[...]

Jawel, maar niet op een (nieuw model) proceed. ;)

[A] - Zelfbouw MHI Airco WiFi controller (vanaf €25,-). Aansturing/uitlezing via MQTT of ESPHome in HomeAssistant, Domoticz, etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

[...]

Met OEM bedoel je af fabriek?
Mijn proceed (model MY2020) heeft er inderdaad 1 en daar zie je bijna niets van als hij niet gemonteerd is. Enige wat je ziet als je iets door je knieen gaat is het haakje van de oplooprem :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• boblelie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 19:53
ok ik ben net klaar bij de dealer.

- banden pulserend geluid:
banden zijn onevenredig versleten aan binnenkant maar hebben nog 5mm profiel. mag dus niet zomaar vervangen worden via leasemaatschappij. ik heb ze verzocht om dit toch aan te vragen aangezien het geluid bijzonder irritant is als de radio uit staat. daarnaast horen banden gewoon "recht" af te slijten lijkt me zo. dit waren ze met me eens en gingen ze aanvragen.

- km afwijking cruisecontrol:
ze hebben het geconstateerd en bevestigd dat dit niet hoort. kia NL zou hier niks vanaf weten en het wegwuiven als "afwijking in de marge". dat vind ik te makkelijk en daar was de dealer het mee eens. ze gaan het bij kia NL laten onderzoeken. ps, ze hebben het tevens met setje 17" oem proceed banden getest en hier was de afwijking het zelfde.

OEM trekhaak:
de afneembare versie zou idd niet zichtbaar zijn indien gedemonteerd. zou €1019 kosten.

[Voor 6% gewijzigd door boblelie op 02-03-2021 12:25]

• DatBassie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 09:12
Heeft iemand al eens draadloos Android Auto gebruikt? Ik geduldig afwachten en de update zo snel mogelijk installeren, lees ik na veel proberen en zoeken dat het niet kan... Blijkbaar als je UVO aan hebt, staat het WiFi access point in de auto uit en is alleen de SIM actief?
Zelfs Google geeft aan dat de auto compatibel is.

Vind dit wel jammer, en nog steeds hebben ze AA niet full-screen gekregen.

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09:04
DatBassie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:35:
Heeft iemand al eens draadloos Android Auto gebruikt? Ik geduldig afwachten en de update zo snel mogelijk installeren, lees ik na veel proberen en zoeken dat het niet kan... Blijkbaar als je UVO aan hebt, staat het WiFi access point in de auto uit en is alleen de SIM actief?
Zelfs Google geeft aan dat de auto compatibel is.

Vind dit wel jammer, en nog steeds hebben ze AA niet full-screen gekregen.
Google geeft aan dat de auto compatible is. Echter maakt google geen onderscheid tussen wireless en bedraad op hun website. Maar je kan wel een kastje kopen die moet je dan op de usb van de kia aansluiten en dan werkt het wel draadloos.

• boblelie
sgouman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Google geeft aan dat de auto compatible is. Echter maakt google geen onderscheid tussen wireless en bedraad op hun website. Maar je kan wel een kastje kopen die moet je dan op de usb van de kia aansluiten en dan werkt het wel draadloos.
Ja die kastjes zijn hier en daar verkrijgbaar. Iemand ervaring mee? Zou best 100 euro willen betalen als het maar goed en gebruiksvriendelijk werkt...

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Zover ik weet zijn er maar weinig Kia modellen ACP / AA wireless werkt vanaf de fabriek. Bij de allernieuwste modellen (zoals de Sorento) wordt dit mondjesmaat uitgerold (die hebben de hardware ervoor aan boord). Bij de huidige (Pro)CEED, Niro, etc modellen is het simpelweg niet mogelijk.

En van die dongles hoor ik nog maar vrij weinig. Er zijn wat kickstarter projecten geweest maar volgens mij zijn de ervaringen erg wisselend (met name op AA).

Wat je ook zou kunnen overwegen is een "oudere" telefoon op te offeren en die standaard aangesloten te houden. Deze ligt dan standaard onder het schuifklepje (in de CEED iig). Als je een dual sim hebt kan je zorgen dat telefoneren ook gewoon gaat zoals je gewend bent. Voordeel is dat je eigen telefoon dan in je broekzak blijft zonder volledig leeggetrokken te worden, want dat is toch wel een achilleshiel van wireless AA of ACP. Dit trekt je batterij binnen no-time leeg als je wat langer onderweg bent.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• boblelie
renzo4000 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:27:
Zover ik weet zijn er maar weinig Kia modellen ACP / AA wireless werkt vanaf de fabriek. Bij de allernieuwste modellen (zoals de Sorento) wordt dit mondjesmaat uitgerold (die hebben de hardware ervoor aan boord). Bij de huidige (Pro)CEED, Niro, etc modellen is het simpelweg niet mogelijk.

En van die dongles hoor ik nog maar vrij weinig. Er zijn wat kickstarter projecten geweest maar volgens mij zijn de ervaringen erg wisselend (met name op AA).

Wat je ook zou kunnen overwegen is een "oudere" telefoon op te offeren en die standaard aangesloten te houden. Deze ligt dan standaard onder het schuifklepje (in de CEED iig). Als je een dual sim hebt kan je zorgen dat telefoneren ook gewoon gaat zoals je gewend bent. Voordeel is dat je eigen telefoon dan in je broekzak blijft zonder volledig leeggetrokken te worden, want dat is toch wel een achilleshiel van wireless AA of ACP. Dit trekt je batterij binnen no-time leeg als je wat langer onderweg bent.
Ja accu is idd een ding. Daarom zou ik de gsm voor alle ritten boven de 5 minuten alsnog op de qi lader leggen, maar dan zonder die lelijke kabel.

• DatBassie
boblelie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:51:
[...]

Ja accu is idd een ding. Daarom zou ik de gsm voor alle ritten boven de 5 minuten alsnog op de qi lader leggen, maar dan zonder die lelijke kabel.
Dit was inderdaad ongeveer mijn idee. Heb alleen geen telefoon die draadloos kan laden, dus dan vind ik het in ieder geval minder erg als ik weet dat het zo snel gaat :D
sgouman schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Ik meende ergens een lijst gezien te hebben waar dat wel het geval was. Dacht dat ik een lijst vond met Wireless-compatible auto's...

• boblelie
Als ik me niet vergis heeft de my2019 versie geen UVO maar wel wifi? Wellicht dat het met die combi wel kan?

• renzo4000
  • Nu online
boblelie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:02:
Als ik me niet vergis heeft de my2019 versie geen UVO maar wel wifi? Wellicht dat het met die combi wel kan?
Nope...

Als een Kia model de optie wel ondersteunt zou je daar de volgende stappen voor moeten ondernemen:

http://webmanual.kia.com/...tion.html#phoneprojection

Een werkende Apple Car Play dongle:
https://cplay2air.com/pro...e-and-mirror-link-feature

Nog een:
https://carlinkitcarplay....NrGguwp9Iw4YaAqsTEALw_wcB

Voor Android Auto:
https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/

> alleen nog weinig ervaring specifiek met de Kia. Maar volgens de berichten zou dit dus ook moeten werken. Iemand op het kia forum heeft de eerdere versie al mogen testen en die werkte goed:

Voor €67 (incl verzending) zou hij in April moeten aankomen. Je zou dat kunnen overwegen, anders kun je het waarschijnlijk altijd nog wel verkopen voor een eerlijke prijs als het niet goed werkt met een Kia.

Nog eentje maar minder bekend:
https://carsifi.com/

Voor mij blijft AA nog wel een doorn in het oog op het 10"25 scherm aangezien er nog steeds geen full screen support is. Ik hoop dat met de update dit voorjaar dat dit een keer wordt opgelost.

[Voor 97% gewijzigd door renzo4000 op 02-03-2021 13:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 11:38
Ik krijg vandaag heel erg vaak de kriebels bij melding uit mijn UVO app, deur niet op slot, achterbak open.
Heb zo de neiging om alles te sluiten op afstand, maar ik denk dat ik het schadeherstelbedrijf dan een beetje in de weg zit :/

• Atlas
  • Niet online

Atlas

KilljoyNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:42:
Ik krijg vandaag heel erg vaak de kriebels bij melding uit mijn UVO app, deur niet op slot, achterbak open.
Heb zo de neiging om alles te sluiten op afstand, maar ik denk dat ik het schadeherstelbedrijf dan een beetje in de weg zit :/
_o-

De van mij gaat volgende week voor zijn beurt, dus ik zal die appjes ook wel krijgen. Nog niet over na gedacht :D

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• renzo4000
  • Nu online
@KilljoyNL Hahaha herkenbaar. De mijne was vorige week voor een beurt. Moest de Proceed op tijd brengen op de dag zodat ze voldoende tijd hadden... Je raad het al, pas rond een uur of 15:00 kreeg ik de eerste meldingen binnen via UVO dat de motorkap etc open stond :P. Zoveel tijd hadden ze niet nodig dus ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KilljoyNL
renzo4000 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:22:
@KilljoyNL Hahaha herkenbaar. De mijne was vorige week voor een beurt. Moest de Proceed op tijd brengen op de dag zodat ze voldoende tijd hadden... Je raad het al, pas rond een uur of 15:00 kreeg ik de eerste meldingen binnen via UVO dat de motorkap etc open stond :P. Zoveel tijd hadden ze niet nodig dus ;)
Mwoah, zoals ze bij operaties bij mensen het vaak via de kleinste gaatjes kunnen hebben ze bij jouw auto het meeste gedaan via de uitlaat, geen krassen, geen littekens :D

• yekurtal
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online
Hoi allemaal, recentelijk ben ik de trotse eigenaar van een knalrode Kia Picanto uit 2018.

Nu is het zo dat de 2e beurt (klein onderhoud) in 10-2020 niet uitgevoerd is, heeft iemand ervaring met Kia op dit gebied? Kia Nederland geeft aan dat de dealer indien er een euvel is gaat beoordelen.

Alvast bedankt,

Yunus

• renzo4000
  • Nu online
Ik kan met voorstellen dat je daarover afspraken kan maken bij de volgende beurt. Als de dealer een volledige inspectie doet en daar komt niks uit zou je haast verwachten dat dit dan geen impact zou moeten hebben op de Kia garantie. Maar goed, dit is op basis van aannames die ik nu doe. Kwestie van afstemmen met je dealer en Kia Nederland.

• Roland_EM25
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 07:59

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Komend weekend gaan we is praten over de aanschaf van een een nieuwe Kia Picanto.
Deze willen we ter vervanging van onze 2e auto, een Renault Twingo uit 2012.

Bij de Renault dealer wist ik altijd wel een goede deal te krijgen, maar aangezien we de nieuwe Twingo niks vinden gaan we uitwijken naar een ander merk.
Maar dan dan de vraag, wat zijn jullie ervaringen met het onderhandelen bij een Kia dealer?

We krijgen momenteel al een aardig bedrag terug voor de Twingo. Volgens de koerslijst van de ANWB zou de auto nog ongeveer 3250 euro waard zijn bij inruil. De dealer heeft nu een "extra inruil premie" van 1500 euro, waardoor de inruilprijs op 4800 euro uit zou komen.

Ik vraag me af of deze extra premie vanuit de dealer z'n zak of vanuit Kia Nederland komt en of er daarom nog wel enige onderhandeling mogelijk zou zijn.

De Kia Picanto kost in de uitvoering Dynamic Line € 15995 euro.
Metallic lak kost € 495 extra en voor € 59,50 zit er nog een afleverpakket bij met EHBO doos, hesje e.d.
In totaal komt er dus nog € 545,50 bij, wat het totaal brengt op € 16.540 euro (en 50 cent ;) )

We zouden de auto graag met all weather banden geleverd zien, geen idee of dat dit mogelijk is en wat eventueel de extra kosten zijn.

Tot slot twijfelen we nog over eventueel een luxe niveau hoger, waardoor de auto wordt voorzien van o.a. climate control, privacy glass en een smart key. Echter kost dit pakket weer € 1300 euro meer, en er zitten een hoop zaken in die we eigenlijk niet willen. (navigatie van Kia, elektrisch inklapbare spiegels, 15 inch velgen)

Ons eerste voorstel zou dan zijn:
- Extra kosten metallic lak en afleverpakket vervallen.
- 50% korting op niveau upgrade (of inzetten op gratis upgrade??)

Geen idee of dit reeel is, aangezien de marge op kleine auto's gering is en we al een aardig bedrag voor de Twingo krijgen.

Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• renzo4000
  • Nu online
Hoe graag wil je perse een nieuwe auto aanschaffen? Een Picanto met de kop eraf is erg interessant en bedenk zelf dat een auto zodra hij de showroom verlaat direct 20% minder waard is.

Zonder echt te zoeken bijvoorbeeld: https://www.autotrack.nl/a/kia-picanto-benzine-2020-50245943

Amper ingereden en dan heb je wel de dynamic plusline met extra accessoires. Moet de kleur je wel aanstaan natuurlijk. Vaak zit er op een auto met de kop eraf ook wat meer onderhandelingsruimte. Je zou kunnen proberen in te zetten op €10.000 met inruil van je twingo.

• KilljoyNL
Nou de Niro is bij de hersteller, vandaag naar en van werk gereden in de Yaris van mijn partner.
Na lang in de Niro gereden te hebben voelt de Yaris echt aan als een koekblik op wielen, er is niks met de auto maar het verschil is wel ERG groot.

Ik hoop dat de Niro weer netjes en mooi wordt en dat ik niet meer zoiets doms doe als met die garagepaal.

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:42
KilljoyNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:51:

Ik hoop dat de Niro weer netjes en mooi wordt en dat ik niet meer zoiets doms doe als met die garagepaal.
Auto onder een doek in de garage zetten O-)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Erazzzer
  • Laatst online: 08:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

KilljoyNL schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:42:
Mijn proceed heeft 1,5 maand bij de schadeherstel gestaan. Dacht dat ik gek werd :D

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• KilljoyNL
Yay de schade is hersteld, morgen ophalen

• JoJo_nl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19-08 10:07
yekurtal schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:30:
Hoi allemaal, recentelijk ben ik de trotse eigenaar van een knalrode Kia Picanto uit 2018.

Nu is het zo dat de 2e beurt (klein onderhoud) in 10-2020 niet uitgevoerd is, heeft iemand ervaring met Kia op dit gebied? Kia Nederland geeft aan dat de dealer indien er een euvel is gaat beoordelen.

Alvast bedankt,

Yunus
Dit is geen probleem zolang de auto bij een kia-dealer in onderhoud is en bij de recentste onderhoudsbeurt in orde is gebleken. Indien er iets mee is word dit door de dealer beoordeeld en in geval dat deze twijfelt dan word het doorgeschoven naar kia Nederland die het dan beoordeeld. Let wel in alle garantie gevallen heeft kia Nederland het laatste woord en geven in alle gevallen de uiteindelijke goedkeuring.

If something sucks make it better...

• JoJo_nl
KilljoyNL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:23:
Yay de schade is hersteld, morgen ophalen
Ik zie een beeld voor me van de auto ingepakt met matrassen. :+

• yekurtal
  • Niet online
JoJo_nl schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:18:
[...]

Dit is geen probleem zolang de auto bij een kia-dealer in onderhoud is en bij de recentste onderhoudsbeurt in orde is gebleken. Indien er iets mee is word dit door de dealer beoordeeld en in geval dat deze twijfelt dan word het doorgeschoven naar kia Nederland die het dan beoordeeld. Let wel in alle garantie gevallen heeft kia Nederland het laatste woord en geven in alle gevallen de uiteindelijke goedkeuring.
Heb al reactie van Kia Nederland, die zeggen doodleuk dat ik geen garantie meer krijg. Ik had ook gevraagd of indien een Kia dealer alles zou controleren icm beurt het wel kon, ook niet zeiden ze...

Heerlijk zo :(

• renzo4000
  • Nu online
JoJo_nl schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:21:
[...]

Ik zie een beeld voor me van de auto ingepakt met matrassen. :+
Zoiets als dit:

:+

In Amerika zijn ze wel creatief als ze weer een zware hagelstorm verwachten. Ze hebben zelf professionele oplossingen:

Hail protectors ...

• KilljoyNL
Oh die zijn wel heel mooi, zeker gezien sommige hagels echt als tennisballen zo groot uit de lucht knallen.
Maar om 15:00 klaar, dan partner ophalen, samen naar herstelbedrijf en dan samen naar huis rijden met weer mooie auto

• JoJo_nl
yekurtal schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Heb al reactie van Kia Nederland, die zeggen doodleuk dat ik geen garantie meer krijg. Ik had ook gevraagd of indien een Kia dealer alles zou controleren icm beurt het wel kon, ook niet zeiden ze...

Heerlijk zo :(
Hmm dat is wel apart dan. Kleine beurt is nou niet wat je zegt heel impactgevend voor de auto. Heb bij mijn beide kia's een beurt overgeslagen en verkeerde beurt gehad , wel bij de kia dealer altijd, maar daar deden ze niet moeilijk over. De ceed is de eerste 2 jaar bij Renault dealer onderhouden zelfs. Heb je je kenteken of adres doorgegeven aan kia nl ? Anders kan je gewoon die kia zomercheck laten doen zo en de gemiste beurt alsnog doen maar dan grote beurt, doorgaans hebben ze dan niks meer te zeuren. De helpdesk van kia nl lepelpt vaak standaard antwoorden op en zou ik me niet op vastpinnen. Als het fabrieksfouten zijn of terugroepactie dan moeten ze je wettelijk gezien het repareren/vervangen onder garantie.

• JoJo_nl
KilljoyNL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:20:
Oh die zijn wel heel mooi, zeker gezien sommige hagels echt als tennisballen zo groot uit de lucht knallen.
Maar om 15:00 klaar, dan partner ophalen, samen naar herstelbedrijf en dan samen naar huis rijden met weer mooie auto
Luchtpomp in de aanslag :P :*)

• KilljoyNL

Zo, hij ziet er weer perfect uit, ben echt onder de indruk :)

• sgouman
Weet iemand wanneer de nieuwe logo's op de auto's komen.
Ik mag binnenkort een nieuwe auto uitzoeken maar als ik hem net bestel en een maand later komen de nieuwe logo's erop dan wacht ik nog wel een maandje.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:42
sgouman schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:30:
Weet iemand wanneer de nieuwe logo's op de auto's komen.
Ik mag binnenkort een nieuwe auto uitzoeken maar als ik hem net bestel en een maand later komen de nieuwe logo's erop dan wacht ik nog wel een maandje.
Dan plak je er toch een sticker over als je dat belangrijk vindt?

• JoJo_nl
Iemand toevallig deze dingen in gebruik ?

https://a.aliexpress.com/_uWYZdr

[Voor 71% gewijzigd door JoJo_nl op 05-03-2021 23:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nog meer Ali troep?

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• JoJo_nl
Ja waarom niet, ziet er leuk uit :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JoJo_nl schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 00:01:
[...]

Ja waarom niet, ziet er leuk uit :P
Nee, het ziet er als goedkope plastic troep uit. Normaal zie je dat alleen op die oude beemers en golfjes waar die bontkraagjes en petjes inzitten.

• JoJo_nl
Erazzzer schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 00:11:
[...]

Nee, het ziet er als goedkope plastic troep uit. Normaal zie je dat alleen op die oude beemers en golfjes waar die bontkraagjes en petjes inzitten.
Geen idee heb ze nog niet in het echt gezien vandaar de vraag. Petjes en bondkraagjes draag ik niet :*)
Denk ook niet dat die een nieuwe proceed gt kunnen betalen :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Dat is nou juist precies het punt. Dit soort "Halfords-tuning" hoort imho echt bij 18 jarigen die hun eerste afgetrapte Golf 3 proberen te pimpen. Dit doet echt afbreuk aan de Proceed (of welke andere nieuwe auto dan ook). Ik vind het altijd een beetje triest en smakeloos overkomen. Maar dit vind ik al gauw met alle Alie troep zoals stickers, plakkers, spoilers, ledjes, etc. Al moet ik zeggen dat ik wel een handig inlegbakje voor onder de armsteun heb gescoord :+

Maat goed iedereen moet natuurlijk zelf beslissen wat hij/zij mooi vindt.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Het enige wat nog mist op zijn Proceed is een "wieuwieuwieu trtrtrtrtrtr oooooeeeep oooooeeeep ieoe ieoe ieoe" alarm.

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:39

Quad

Selectief doof

Als het past en werkt, dan werkt het. Vergeet niet dat de kleur wel oranje moet zijn. Blauw is verboden in NL en wit komt niet door de APK keuring.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• JoJo_nl
Quad schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 07:44:
[...]

Als het past en werkt, dan werkt het. Vergeet niet dat de kleur wel oranje moet zijn. Blauw is verboden in NL en wit komt niet door de APK keuring.
Dat blauw en wit doet ie alleen als je de auto van slot haalt en/of spiegels openklapt. Kun je ook niet gebruiken of maar 1 van beide. Tijdens het rijden is het gewoon oranje, dus dat zou dan goed moeten zijn.
Vraag me alleen af hoe het er uit ziet , zoals cheapo aliexpress versie of gewoon ok. En dan zou het ook het mooiste zijn als alle richtingaanwijzers hetzelfde doen, deze heb ik echter niet kunnen vinden nog.

• yekurtal
  • Niet online
JoJo_nl schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Hmm dat is wel apart dan. Kleine beurt is nou niet wat je zegt heel impactgevend voor de auto. Heb bij mijn beide kia's een beurt overgeslagen en verkeerde beurt gehad , wel bij de kia dealer altijd, maar daar deden ze niet moeilijk over. De ceed is de eerste 2 jaar bij Renault dealer onderhouden zelfs. Heb je je kenteken of adres doorgegeven aan kia nl ? Anders kan je gewoon die kia zomercheck laten doen zo en de gemiste beurt alsnog doen maar dan grote beurt, doorgaans hebben ze dan niks meer te zeuren. De helpdesk van kia nl lepelpt vaak standaard antwoorden op en zou ik me niet op vastpinnen. Als het fabrieksfouten zijn of terugroepactie dan moeten ze je wettelijk gezien het repareren/vervangen onder garantie.
Heb je bij beide kia's een garantie geval gehad?

Ze geven bij mij aan dat de gat tussen onderhoud dusdanig groot is dat er schade kan zijn voortgevloeid en dat indien hij kapot gaat het niet zwart op wit zal zijn. Zoals ik het lees op internet over zulke gevallen is dat ze dan een coulance zullen aanbieden (tegen woekerprijzen).

In de tussentijd heb ik de koper (een dealergroep, onder andere kia) gesproken en die geven aan dat het niet zou moeten uitmaken, want het stond bij de dealer in opslag. We zullen zien...

• JoJo_nl
yekurtal schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Heb je bij beide kia's een garantie geval gehad?

Ze geven bij mij aan dat de gat tussen onderhoud dusdanig groot is dat er schade kan zijn voortgevloeid en dat indien hij kapot gaat het niet zwart op wit zal zijn. Zoals ik het lees op internet over zulke gevallen is dat ze dan een coulance zullen aanbieden (tegen woekerprijzen).

In de tussentijd heb ik de koper (een dealergroep, onder andere kia) gesproken en die geven aan dat het niet zou moeten uitmaken, want het stond bij de dealer in opslag. We zullen zien...
Bij de ceed jd heb ik 2x koplamp vervangen en knopjes vh stuur onder garantie, gratis. Knopjes vonden ze onder slijtage vallen, maar heb doorgezeurd dat het een standaard kwaaltje was. Katalysator niet via garantie gekregen wegens niet-conform garantie richtlijnen rijgedrag en modificatie aan de drive-train (vtune chip).
Bij de proceed was een oliebeurt gedaan ipv kleine beurt, deze laatst vervangen door grote beurt en schriftelijke erkenning dat de garantie onverminderd geldig is en blijft. Dit terwijl er een ontkoppelbare 3D chip en gaspedaal modificatie aanwezig was. Het kan meegespeeld hebben dat dit een press-auto van kia zelf is geweest en nog als dusdanig geregistreerd stond, maar dat betwijfel ik. Inmiddels is dit na dit verhaal rechtgetrokken en alle connecties met kia nl verwijderd uit de registratie.
Coulance is het zowiezo. Ofwel aan slijtage onderhevige onderdelen die stuk gaan en je een evenredig deel conform slijtage moet meebetalen. Ofwel een fabrieksfout , alwaar ze volledig op voor moeten draaien binnen de in redelijke termijn verwachte levensduur. Al zeggen ze dat het aan je rijgedrag ligt en proberen ze je de rekening te presenteren, kun je dit eenvoudig voor het gerecht laten komen en win je dit vrijwel zeker. In het geval van grove aantoonbare nalatigheid en/of modificaties waardoor het voertuig niet meer aan de garantie voorwaarden voldoet, draai je zelf op voor alle kosten. Welke uiteraard eerst voorgelegd worden ter uwer goedkeuring.
Edit: kleine beurt omhelst olie+filter vervangen en controlecheck op iets van 33 punten (bij dct en panodak iets meer) . Eventuele afwijkende punten worden gelijk meegenomen dan.
Maargoed er KAN schade uit voortgevloeid zijn, vandaar ik ook adviseerde een zomercheck + grote beurt te laten doen. Dan kun je glashard aantonen dat er geen schade uit IS voortgevloeid. Door de zomer en wintercheck te doen (toch gratis) kun je ook laten zien zwart op wit dat je alle mogelijke moeite hebt gedaan om de auto in topconditie te houden.

[Voor 13% gewijzigd door JoJo_nl op 06-03-2021 15:07]

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-09 09:54
Ik heb vorige maand een Kia Niro HEV ui 2017 geërfd.
In april mag hij voor een grote beurt.

Nu begrijp ik dat ik vrij ben het onderhoud bij een Bovag garage te laten doen en toch mijn 7 jaar garantie niet te verliezen.

Nu heb ik niet de indruk dat de tarieven bij Kia erg hoog liggen. Ik verwacht daarom dat het prijsverschil niet wereldschokkend zal zijn. Maar ik mis wel de gratis navi update als ik het niet bij een dealer doe.

Volgens diverse bronnen op het web die ik heb gevonden schijn je zelf de update relatief eenvoudig uit te kunnen voeren. Maar.... de website https://update.kia.com/ waar steeds naar verwezen wordt heeft geen Europa-sectie meer! Alleen Korea/USA/Canada/Australie/Nieuw-Zeeland en Midden-Oosten.

Kan iemand mij vertellen hoe ik zelf die update dan wél kan doen?
Dan kan ik onderhoud bij mijn lokale garage overwegen, scheelt nl. best wat reistijd.

• renzo4000
  • Nu online
Check even eerdere berichten (van bijv. mij) over het updaten van je infotainment in dit topic. Dat kan je zeker weten zelf doen. Echter, over het algemeen wil een Kia dealer dit ook wel voor je doen. Sommige vragen hier wel geld voor.

P.s. let wel op dat je de juiste updatebestanden gebruikt, die ik heb gedeeld zijn alleen voor de 10.25" schermen en niet voor de 8".

[Voor 22% gewijzigd door renzo4000 op 08-03-2021 14:52]

• KilljoyNL
Pffffffffffff heb ik net mijn auto terug van schade herstel, vanochtend steenslag op mijn voorruit.
Meer een stouto dan een auto op deze manier.

• renzo4000
  • Nu online
Wordt een nieuwe voorruit, het scheelt als die op voorraad is duurt het niet al te lang voordat er een nieuwe in zit. En je hebt weer een schone voorruit, dus zie het als iets positiefs :) @KilljoyNL

• KilljoyNL
Ze komen vanmiddag, ik wil liever eerst proberen te laten repareren. We zien wel wat er gebeurt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Ja ligt er een beetje aan hoe erg diep de steenslag is en wat de kans van doorschuren is. Als het meevalt zullen ze hem opvullen. Jammere is dat je het altijd iets blijft zien, zeker als het in je gezichtsveld zit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:42
@KilljoyNL
Nog even en je hebt een volledig nieuwe auto :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• KilljoyNL
Het zit gelukkig diep onderin, net boven de ruitenwissers, dus nog wel op het doorzichtige gedeelte, daar kan ik mee leven. Ben al blij dat de allrisk verzekering het dekt zonder gezemel over de premie

• KilljoyNL
Zo het is hersteld, nu heeft de auto een klein moedervlekje :D
Geeft dan maar karakter zeg ik maar (en identificeerbaar punt bij eventuele diefstal)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoJo_nl
@KilljoyNL nu begrijp ik je naam..
het zit je echt niet mee hè. Hopelijk blijft het hierbij en jij en je auto nog lang gelukkig.

• KilljoyNL
JoJo_nl schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:05:
@KilljoyNL nu begrijp ik je naam..
het zit je echt niet mee hè. Hopelijk blijft het hierbij en jij en je auto nog lang gelukkig.
Hahahaha die naam komt eerder het oude Wing Commander tijdperk, dat je een callsign in moet vullen voor je karakter :) Yes I am old.

• JoJo_nl
KilljoyNL schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:17:
[...]
Hahahaha die naam komt eerder het oude Wing Commander tijdperk, dat je een callsign in moet vullen voor je karakter :) Yes I am old.
OMG beste vlieggame ever. Wings of fury en 29 retalliator enzo. Mijn eerste computer was een commodore vic20 , als je het over oud heb :*)
Ps. Freelancer niet vergeten, jaren server voor gedraaid met 783 users forum
Ontopic:
Heb de richtingaanwijzers gekocht, zie t wel of past of het wat is, anders mag johnnie ze hebben :)

[Voor 19% gewijzigd door JoJo_nl op 10-03-2021 09:31]

• ilhanko
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug een proefrit gemaakt in een Niro; hele fijne auto maar ik wil toch ook nog even kennis maken met de ProCeed. De dealer heeft geen automaat staan maar ik heb nu al twee keer gebeld en er wordt mij beloofd dat ik teruggebeld word, maar helaas schiet het niet echt op. Iemand die dezelfde ervaring heeft of een dealer weet waar de automaat wel staat? Bij Kooijman in Utrecht in ieder geval dus niet... Blijkbaar willen ze geen (lease)auto verkopen daar ;)

• DatBassie
Ik heb een proefrit gedaan in Hoofddorp bij Vaneman, daar hadden ze toen een ProCeed met automaat staan. Een verkoper reed erin, dus die zal wel niet zo snel verkocht zijn :)

• renzo4000
  • Nu online
Ik heb zelf tot op heden goede ervaringen met Wassink Nijmegen en Arnhem. Goede service en voldoende mogelijkheden gehad voor proefritten. Dit zal nu ivm Corona iets anders geregeld zijn maar het verbaasd me soms hoe moeilijk dealers kunnen doen (lease auto of niet). Uiteindelijk zouden ze juist heel veel effort in potentiele leaserijders moeten steken, de kans dat jij dan bij hun het onderhoud laat uitvoeren is dan groter (mits je een vrije dealer mag kiezen van de leasemaatschappij). Hier verdienen ze namelijk uiteindelijk het meeste aan.

• DaLass
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:53

DaLass

Where is Peach?

ilhanko schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:05:
Ik heb een tijdje terug een proefrit gemaakt in een Niro; hele fijne auto maar ik wil toch ook nog even kennis maken met de ProCeed. De dealer heeft geen automaat staan maar ik heb nu al twee keer gebeld en er wordt mij beloofd dat ik teruggebeld word, maar helaas schiet het niet echt op. Iemand die dezelfde ervaring heeft of een dealer weet waar de automaat wel staat? Bij Kooijman in Utrecht in ieder geval dus niet... Blijkbaar willen ze geen (lease)auto verkopen daar ;)
Ik rij dagelijks langs de Kia dealer in Amersfoort (industrieterrein Calveen, langs de A1) en daar staan wel wat Proceeds waar het personeel ook zelf in rijdt. Het is wellicht de moeite waard om daar eens heen te bellen of daar een automaat bij zit?

[A] - Zelfbouw MHI Airco WiFi controller (vanaf €25,-). Aansturing/uitlezing via MQTT of ESPHome in HomeAssistant, Domoticz, etc.

• danny1909
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 09:25
Paar weken geleden nog proefrit gereden in een Proceed met automaat bij Zeeuw en Zeeuw in Voorburg. Automaat stond er eerst niet maar is speciaal naar de dealer gebracht.

• ilhanko
  • Niet online
Thanks voor de tips! Ik ga Amersfoort wel even contacten, dat is ook nog wel prima in de buurt. :)

• sgouman
ilhanko schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:18:
Thanks voor de tips! Ik ga Amersfoort wel even contacten, dat is ook nog wel prima in de buurt. :)
Amersfoort heeft zeker een automaat staan. Een verkoper rijdt daar in een GT automaat.

• ilhanko
  • Niet online
Ik denk dat ze hier stiekem mee lezen want ik werd zojuist gebeld dat ik a.s. zaterdag een proefrit kan maken, ben benieuwd! :9

• JoJo_nl
Stom toeval denk ik. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het je wel gaat bevallen. Mocht het geen proceed GT zijn en je wil dat serieus uitproberen, mag je wel een stukje in de mijne rijden eventueel. ik woon in Utrecht.

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-09 16:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:43:
Ik heb zelf tot op heden goede ervaringen met Wassink Nijmegen en Arnhem. Goede service en voldoende mogelijkheden gehad voor proefritten. Dit zal nu ivm Corona iets anders geregeld zijn maar het verbaasd me soms hoe moeilijk dealers kunnen doen (lease auto of niet). Uiteindelijk zouden ze juist heel veel effort in potentiele leaserijders moeten steken, de kans dat jij dan bij hun het onderhoud laat uitvoeren is dan groter (mits je een vrije dealer mag kiezen van de leasemaatschappij). Hier verdienen ze namelijk uiteindelijk het meeste aan.
De meeste dealers zijn er niet happig op omdat de banden, ruiten e.d. bij een ander bedrijf gedaan moet worden (bij mijn LM het geval). Met als gevolg dat de leaserijder weer met klachten komt die door een ervaren dealer mogelijk niet gemaakt worden maar wel weer moet verhelpen.

Zo heb ik van een collega vernomen dat de KIA-dealer (ga geen namen noemen) heel moeilijk deed over een reparatie van zijn E-Niro (airco deed het niet, radio deed het niet afgelopen zomer) en dat de dealer in kwestie er niets aan de werkzaamheden zou verdienen en dat lease rijden gewoon niet slim is.

Wat er allemaal van waar is wat de dealer zegt durf ik helaas niet te zeggen. Wat ik van mijn collega begreep was de dealer alles behalve vriendelijk. ;)

[Voor 4% gewijzigd door Nemean op 10-03-2021 23:19]

• renzo4000
  • Nu online
Het zal ook een beetje liggen aan beiden. Een goede dealer, lees verstandige dealer, investeert op de lange termijn en op klantbehoud. Nu kan ik een leaseauto rijden maar misschien wil ik volgende maand wel een 2e privé auto voor erbij... wellicht wel een kia ;). You got the idea. Nog even los van het feit dat de dealer worden uitgeknepen door de leasemaatschappijen, het is veruit het grootste bestand van nieuwe auto's.

Ik heb dan waarschijnlijk al 16 jaar geluk, zowel bij Fiat, Renault, Skoda en Kia in de regel alleen maar goede ervaringen gehad.

• sgouman
Dat uitknijpen valt wel mee vind ik.
Normaal zit er op een nieuwe auto 5% winst bij voor de dealer. Bij een leaseauto is dit nogsteeds. 3.5% tot 4% winst voor de dealer.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:42
sgouman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:15:
Dat uitknijpen valt wel mee vind ik.
Normaal zit er op een nieuwe auto 5% winst bij voor de dealer. Bij een leaseauto is dit nogsteeds. 3.5% tot 4% winst voor de dealer.
Kun je dat aantonen? Mijn dealer gaf aan een pure aflever vergoeding te krijgen en dat het verder helemaal was uitgeknepen door de leasemaatschappij.

• sgouman
jongetje schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Kun je dat aantonen? Mijn dealer gaf aan een pure aflever vergoeding te krijgen en dat het verder helemaal was uitgeknepen door de leasemaatschappij.
Ik heb 2 collega's die verkoper zijn geweest die allebei dit verhaal bevestigen.
en een andere collega die met bijna elke dealer in nederland heeft werkt om hun van software te voorzien.

• JoJo_nl
Als ze er niet op verdienen dan zou geen enkele dealer er aan beginnen, lijkt me logisch. Daarbij net wat @renzo4000 zegt, klantvriendelijkheid levert positieve feedback op en familie, vrienden en kennissen die wellicht ook een auto willen kopen en/of onderhouden.

• renzo4000
  • Nu online
sgouman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Ik heb 2 collega's die verkoper zijn geweest die allebei dit verhaal bevestigen.
en een andere collega die met bijna elke dealer in nederland heeft werkt om hun van software te voorzien.
Dit valt niet helemaal te zeggen, dit ligt soms ook aan de constructie die een merk/importeur hanteert. Ik meen me te herinneren dat bij Skoda de verdienste liggen op het aantal verkochte auto's en dat daar een bepaalde "vergoeding" tegenover staat vanuit Skoda Nederland en niet zozeer op de auto zelf alleen.

• sgouman
Weet iemand of de stoelen in de GT-Line en GT-Plusline hetzelfde zijn(proceed)?
Ik vond de stoelen in de Gt-Line die ik vanmiddag reed namelijk niet super lekker zittten.

• renzo4000
  • Nu online
Gtplusline heeft een elektrische bestuurdersstoel. Verder zijn zijn ze het hetzelfde volgens mij.

Overigens vind ik het wel fijne stoelen met voldoende steun overal, ik ben behoorlijk fors en 1m85 en heb zelden zo'n goede zit kunnen vinden in een c segmenter maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Als je niet van de sportstoelen houdt wordt het lastiger al kan je altijd voor alternatieve stoelen op maat gaan als je daar bereid bent ervoor te betalen.

• sgouman
renzo4000 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:00:
Gtplusline heeft een elektrische bestuurdersstoel. Verder zijn zijn ze het hetzelfde volgens mij.

Overigens vind ik het wel fijne stoelen met voldoende steun overal, ik ben behoorlijk fors en 1m85 en heb zelden zo'n goede zit kunnen vinden in een c segmenter maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Als je niet van de sportstoelen houdt wordt het lastiger al kan je altijd voor alternatieve stoelen op maat gaan als je daar bereid bent ervoor te betalen.
Ik vond de GT stoelen lekkerder zitten. Maar dat is natuurlijk ook een hele andere auto.
Alleen er stond daar ook een Gt-Line Edition en die had ook weer andere stoelen volgens mij. Soort ruitpatroon waar bij de GT-line en GT-plusline de alcantara zit.

• renzo4000
  • Nu online
Ja vergeten, de edition is nieuw natuurijk. Kan die stoelen niet mooi vinden en zullen ook minder steun geven.

Overigens zijn de stoelen in de GT hetzelfde als de gt(plus)line muv het logo.

• sgouman
renzo4000 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:11:
Ja vergeten, de edition is nieuw natuurijk. Kan die stoelen niet mooi vinden en zullen ook minder steun geven.

Overigens zijn de stoelen in de GT hetzelfde als de gt(plus)line muv het logo.
Echt? Oh dat wist ik niet, ik heb in de GT gereden en daar waren ze sowieso rood maar zag het alcantara er ook anders uit dacht ik.

Zit nog te twijfelen tussen orange fusion en blue flame. En weet niet of ik parkeersensoren voor zal nemen. Vind het eigenlijk jammer dat het niet standaard op de auto zit omdat die aftermarket dingen niet geintegreerd in het multimediasysteem zijn.

• renzo4000
  • Nu online
Ja klopt de GT heeft rode accenten in het interieur vs zilver/grijs voor de (plus)line. Verder helemaal hetzelfde.

• Rickg84
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 13:22
Weet er iemand of het mogelijk is om bij de dealer LED lichten te laten inbouwen ?

Ik heb een MY2020 Ceed sw maar heb geen LED (alleen de ice cubes dag verlichting is in LED), nu mis ik dat wel ontzettend en ik wil niet met ali express dingen aan de gang gaan aangezien dat afbreuk doet van de rest waarde. Ik weet dat fabrieks af het een optie is maar dat kan dan niet meer later worden omgezet ? Is dit een kwestie van de units vervangen of moet er nog veel meer aan gedaan worden?

Ja ik weet het ik had het moeten kopen maar de mijne is een ex demo auto en alle opties zaten er op behalve LED plus dit was de enige Diesel in Denemarken uit 2020 te koop.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik vind die nieuwe software geen verbetering :/ Ik wil mijn oude terug! :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Rickg84 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:40:
Weet er iemand of het mogelijk is om bij de dealer LED lichten te laten inbouwen ?

Ik heb een MY2020 Ceed sw maar heb geen LED (alleen de ice cubes dag verlichting is in LED), nu mis ik dat wel ontzettend en ik wil niet met ali express dingen aan de gang gaan aangezien dat afbreuk doet van de rest waarde. Ik weet dat fabrieks af het een optie is maar dat kan dan niet meer later worden omgezet ? Is dit een kwestie van de units vervangen of moet er nog veel meer aan gedaan worden?

Ja ik weet het ik had het moeten kopen maar de mijne is een ex demo auto en alle opties zaten er op behalve LED plus dit was de enige Diesel in Denemarken uit 2020 te koop.
Je hebt twee opties:

1. De standaard lampjes vervangen door LED varianten. Dit is verreweg het goedkoopste en het eenvoudigste om te doen (kan je zelf, genoeg tutorials te vinden op youtube ed). Let wel op met goedkope Chinese rommel die slecht zijn gekoeld en canbus errors kunnen geven. Ga voor de gerenomeerde merken zoals Philips, Osram, etc.

2. De lichtunits vervangen voor de full-led variant. Ik weet echter niet in hoeverre dat zomaar 1,2,3 te realiseren is. Maar dit kan jouw dealer uiteraard je vertellen. Dit zal echter wel de duurste optie zijn maar onderaan de streep wel het beste lichtbeeld geven.

• sikman
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06-08 16:15
Atlas schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:49:
Ik vind die nieuwe software geen verbetering :/ Ik wil mijn oude terug! :P
Wat is er veranderd? Ik moet binnenkort naar de garage voor een beurt en wil dan vragen de software en kaarten te updaten. Tenzij het een achteruitgang is.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

sikman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:15:
[...]

Wat is er veranderd? Ik moet binnenkort naar de garage voor een beurt en wil dan vragen de software en kaarten te updaten. Tenzij het een achteruitgang is.
Ik vind het geheel minder overzichtelijk geworden, kan een kwestie van gewenning zijn maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Ze hebben opeens ook gebruikers wat ik helemaal niet wil. Gelukkig werkt Apple Carplay wel nog gewoon en eigenlijk gebruik ik dat 9 van de 10x :)

• renzo4000
  • Nu online
Ik zou zeggen kijk eens wat filmpjes op youtube, dan kan je voor jezelf bepalen of je het waard vind. Ik heb besloten om de update niet uit te laten voeren de afgelopen beurt.

In dit voorbeeld is er een Kia Soul gebruikt, dat maakt op zich niet uit want de basis is hetzelfde (op een paar EV scherrmen na enzo).

Voor mij het grootste gemis zijn de 3 widgets, die gebruik ik altijd als standaard scherm.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16-09 16:39

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Mijn ervaring met de nieuwe interface is eigenlijk bedroevend.

1. Wanneer je via bluetooth een nummer skipped, blijft de interface hangen op het vorige nummer. Bij elk nieuw nummer blijven de gegevens (Titel en Artiest) van datzelfde nummer terugkomen.
2. Nieuwe route ingeven is bizar slecht verwerkt, met name het zoek op adres is echt bizar slecht geworden.
3. Wanneer je op de klok zit heb je nog een gedeelte van een map zichtbaar (zie je ook in de video van @renzo4000 ). Dat is in de Kia ProCeed zo donker dat je niet eens iets van de map kunt zien.
4. De nieuwe interface springt geregeld naar de radio toe, ondanks dat ik altijd met bluetooth verbonden ben. Hij springt dan ook niet terug naar DAB maar naar AM. Kortom nog eens waardeloze ruis.
5. Het lijkt dat de software update ook indirect impact heeft op het digitale instrumentarium. Waar ik voorheen altijd de snelheid had staan, gaat hij nu geregeld terug naar route info/verbuik e.d.
6. Er zitten nu waardeloze instellingen in als Openhaard-, Terras-, Zee-, Sneeuwgeluiden.
7. Android Auto nog steeds niet fullscreen? For real?

• yekurtal
  • Niet online
renzo4000 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:02:
[...]
1. De standaard lampjes vervangen door LED varianten. Dit is verreweg het goedkoopste en het eenvoudigste om te doen (kan je zelf, genoeg tutorials te vinden op youtube ed). Let wel op met goedkope Chinese rommel die slecht zijn gekoeld en canbus errors kunnen geven. Ga voor de gerenomeerde merken zoals Philips, Osram, etc.
Is dat niet verboden?

Alleen lampjes met ECE keurmerk zijn officieel toegestaan op de openbare weg en ik kan er geen één vinden namelijk. 8)7

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

sgouman schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:06:
[...]

Maar dat is natuurlijk ook een hele andere auto.
Behalve dat ze exact hetzelfde zijn :D
De GT heeft een iets zwaardere motor, maar voor de rest is alles hetzelfde qua opties en uitrusting. Alleen de accenten verschillen van kleur (rood/grijs).

Ik ben trouwens inmiddels wel gewend aan die nieuwe update. Ik vind het startscherm wel lekker rustig. Invoeren van een adres blijft een ramp, maar ik gebruik nu alleen nog maar spraak als invoer. Werkt 10x sneller. De mood-geluiden zijn wel leuk. Die speel ik als ik even geen zin in muziek heb.

[Voor 29% gewijzigd door Erazzzer op 16-03-2021 19:45]

• renzo4000
  • Nu online
@Erazzzer er zijn nog wat minimale verschillen, onderstel is iets stugger en krijg je de kunstmatige motorspeaker erbij. Daarnaast nog wat verschillen:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
yekurtal schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:12:
[...]

Is dat niet verboden?

Alleen lampjes met ECE keurmerk zijn officieel toegestaan op de openbare weg en ik kan er geen één vinden namelijk. 8)7
Dat kan kloppen omdat dit recentelijk is gewijzigd. Overigens als het lichtbeeld gewoon goed is zal er geen haan naar kraaien bij een apk controle.

[Voor 9% gewijzigd door renzo4000 op 16-03-2021 21:03]

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

renzo4000 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:52:
@Erazzzer er zijn nog wat minimale verschillen, onderstel is iets stugger en krijg je de kunstmatige motorspeaker erbij. Daarnaast nog wat verschillen:

[Afbeelding]
Wat precies is die slimme parkeerhulp?
Sensoren voor heb ik ook, maar die van de GT zijn dan geïntegreerd?
Voor de rest, alleen de accenten dus.

• renzo4000
  • Nu online
@Erazzzer De GT heeft fabrieksaf sensoren vóór en daarmee ook slim automatisch inparkeren. Een functie die je twee keer gebruikt voor de gein/show want zelf parkeer je 10x sneller in. Daarnaast heeft de GT een echte dubbele einddemper die daadwerkelijk uit komen op de uitlaatsierstukken ipv de neppe kokers op de gtline.

Uiteraard is het grootste verschil de motor die toch een stuk krachtiger is dan bijv. de 1.4, al is dat ook echt geen suffe motor.

• sgouman
renzo4000 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:44:
@Erazzzer De GT heeft fabrieksaf sensoren vóór en daarmee ook slim automatisch inparkeren. Een functie die je twee keer gebruikt voor de gein/show want zelf parkeer je 10x sneller in. Daarnaast heeft de GT een echte dubbele einddemper die daadwerkelijk uit komen op de uitlaatsierstukken ipv de neppe kokers op de gtline.

Uiteraard is het grootste verschil de motor die toch een stuk krachtiger is dan bijv. de 1.4, al is dat ook echt geen suffe motor.
Fileparkeren doet die slimme parkeerhulp verassend snel.
Dat is echt het enige wat ik mis op de GT-plusline

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

sgouman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:26:
[...]

Fileparkeren doet die slimme parkeerhulp verassend snel.
Dat is echt het enige wat ik mis op de GT-plusline
Als je 70+ bent oke, maar anders gebruik je dat toch echt nooit?

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09:39

Quad

Selectief doof

Nemean schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:12:

7. Android Auto nog steeds niet fullscreen? For real?
Dit ligt aan Google, er komt in de komende periode een update hiervoor dat mogelijk maakt om op dat resterende stukje scherm bijvoorbeeld Spotify te laten afspelen.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
Stem hier voor koffie op GoT!

• renzo4000
  • Nu online
@sgouman Nou dat is dan strikt persoonlijk natuurlijk. Ik heb het ook getest tijdens een van de proefritten en vond het om te jeuken eerlijk gezegd :+

Alleen al als ik naar onderstaande fragment kijk wordt je helemaal gek van die piepjes en handelingen.
YouTube: KIA ProCeed GT Einparkassistent Review, Quer einparken, längs einpar...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
  • Nu online
Quad schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Dit ligt aan Google, er komt in de komende periode een update hiervoor dat mogelijk maakt om op dat resterende stukje scherm bijvoorbeeld Spotify te laten afspelen.
Dat ligt zeker niet aan Google. De resources zijn al geruime tijd aanwezig die fabrikanten kunnen aanroepen om widescreen AA fullscreen te tonen. Het zijn de ontwikkelaars van Kia die al enige tijd aan zet zijn dit op te lossen in hun firmware.

Wat jij overigens bedoelt is de widgetruimte aan de rechterkant waar nu levensgroot "android auto" staat... als ze daar vrije widgetkeuze van maken (wat dus niet hetzelfde is als fullscreen AA) is dat voor de time beeing een mooie tussenoplossing, maar zelfs die moeite hebben ze niet genomen bij Kia.

[Voor 22% gewijzigd door renzo4000 op 16-03-2021 23:10]

• KilljoyNL
Erazzzer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Als je 70+ bent oke, maar anders gebruik je dat toch echt nooit?
Als het goed genoeg werkte, dan zou ik het zeker gebruiken, jammer genoeg heeft mijn Kia het niet.

• Rickg84
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 13:22
renzo4000 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:59:
[...]

Dat kan kloppen omdat dit recentelijk is gewijzigd. Overigens als het lichtbeeld gewoon goed is zal er geen haan naar kraaien bij een apk controle.
Ik zal er eens naar kijken, volgens mij is het hier in Denemarken ook niet toegestaan , maar goed als je ze juist afstelt dan moet het geen probleem zijn volgens mij. Ik heb het iig even aan mijn dealer gevraagd

• sgouman
Aangezien ik binnenkort hoogstwaarschijnlijk een proceed rij en het mij leuk leek om hem te de-chromen is wat offertjes opgevraagd.

JDCustoms vraagt 1100 ex btw voor het de-chromen van de grill,uitlaten(moeten gesepoten worden volgens hun), sideskirts en raamlijsten.

Dit is toch een niet normale hoge prijs of ligt dat aan mij?
Pagina: 1 ... 25 ... 31 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee