• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 15:25
JoJo_nl schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:10:
[...]

Nee erger. Gewoon minder gas geven, het ding heeft teveel koppel vanaf lage toeren al.
De ESP doet dat gok ik. Zie je zo'n geel lampje kort knipperen met een weg met n slingerspoor er in.
Dat is dus het gekke, er gebeurd niks met esp ofzo er gaat ook niks branden.

• sgouman
JoJo_nl schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Niet doen, je wil niet meer terug dan :P
Vergeleken met de GT is de rest traag..
Als ik de 3D chip en gaspedaal box uitzet gaat het al te traag voor me en werkt op mijn zenuwen O-)
P.s. bij de GT wil je niet het gaspedaal plattrappen bij het wegrijden of in ze 2e versnelling, dan gaat ie stuiteren.
Wat is een 3d chip? En gaspedaalbox?
En stuitteren doet die van mij nu ook bij indrukken gaspedaal. Geen verschil met gt dus:(

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:08
JoJo_nl schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:10:
[...]

Nee erger. Gewoon minder gas geven, het ding heeft teveel koppel vanaf lage toeren al.
De ESP doet dat gok ik. Zie je zo'n geel lampje kort knipperen met een weg met n slingerspoor er in.
Dit idd.
Ik heb dit ook gehad bij al mijn auto's, voornamelijk Opel, dus niet alleen bij kia. Glad/nat wegdek, rustig gas geven anders gaat de esp ingrijpen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-01 17:42
Pfffffffffff met domme kop vanochtend in de garage schade gereden door een bocht te nauw te nemen, ding is 4 maanden oud, heb best de pest in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aclD70GScSo9F1QKW1Aem5feoc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CflYHGwQYhQajIZOChn9chDT.jpg?f=user_large

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ai, dat is niet zo fraai :(

Vanavond ter ontspanning even een borrel nemen en morgen naar de schadehersteller.

• KilljoyNL
Oh ben ik vandaag al geweest, niet goedkoop, maar over 2 weken moet het weer mooi zijn, voelde me zo stom.
Oh en een biertje ben ik goed aan bezit :)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-01 15:39
sgouman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:40:
Zaterdag proefrijden in een Proceed GT, ik ga zelf voor de gt plusline maar hij had niks anders staan :D
Zelf afgelopen zaterdag ook in een Proceed 1.4t GT-Line wezen proefrijden. Wat me op viel is dat mijn Leon 1.5t eTSI gelijk flink tegen viel zo wel qua wegligging en hoe die reageert op het gaspedaal. Heb nu een offerte neer gelegd bij de leasemaatschappij voor de Proceed 1.5t DCT7 GT-plusline was helemal weg van de Proceed en wilde eigenlijk mijn tijdelijke shortlease Leon laten staan :)

De GT vondt ik qua bijtelling iets te veel worden ten opzichte van de 1.5.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09-2025

JoJo_nl

Yu !

sgouman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:35:
[...]

Dat is dus het gekke, er gebeurd niks met esp ofzo er gaat ook niks branden.
sgouman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:37:
[...]

Wat is een 3d chip? En gaspedaalbox?
En stuitteren doet die van mij nu ook bij indrukken gaspedaal. Geen verschil met gt dus:(
Dan geef je gewoon teveel gas en gaan de voorwielen stuiteren. Wat ik al zei de auto heeft veel koppel, ook bij lage toeren.
Een 3D chip is een kastje wat tussen de motorsturing gaat en voert het vermogen op. De gaspedaal box zit tussen de kabel van het gaspedaal/DCT en zorgt er voor dat de DCT sneller schakelt en je de karakteristiek van het gaspedaal kan aanpassen . Het gaspedaal reageert dan directer en zo snel als je wilt.

If something sucks make it better...

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

KilljoyNL schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:57:
Pfffffffffff met domme kop vanochtend in de garage schade gereden door een bocht te nauw te nemen, ding is 4 maanden oud, heb best de pest in.

[Afbeelding]
Maar geen netflix kijken onderweg dan :P
Zonde man. Duur grapje.

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Joenino schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 02:43:
[...]

Zelf afgelopen zaterdag ook in een Proceed 1.4t GT-Line wezen proefrijden. Wat me op viel is dat mijn Leon 1.5t eTSI gelijk flink tegen viel zo wel qua wegligging en hoe die reageert op het gaspedaal. Heb nu een offerte neer gelegd bij de leasemaatschappij voor de Proceed 1.5t DCT7 GT-plusline was helemal weg van de Proceed en wilde eigenlijk mijn tijdelijke shortlease Leon laten staan :)

De betere keuze :*)

• KilljoyNL
JoJo_nl schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:32:
[...]

Maar geen netflix kijken onderweg dan :P
Zonde man. Duur grapje.
Hahaha ik was misschien dom, maar niet zo dom :D

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

KilljoyNL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:07:
[...]
Hahaha ik was misschien dom, maar niet zo dom :D
Onhandig hooguit. Kan gebeuren he. Ik heb soms met de proceed ook aardig moeite om achter wat te zien. Zonder camera was het niet te doen. Vanochtend nog een trekhaak aangetikt, gelukkig niet hard maar toch. Die camera is net iets te traag heb ik gemerkt of ik te snel O-)

• KilljoyNL
Ik denk dat ik ondertussen door heb dat 1 knop is om de parkeersensoren aan te zetten als ik hem voorwaarts in het vak wil prakken. Die knop met die pilon erop net voor de handremschakelaar.

• Rickg84
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-01 10:07
Rickg84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Heb er een video van gemaakt , misschien helpt dat. YouTube: Kia ceed CD crdi 1.6 weird noise

Het is in het engels ( aangezien ik dezelfde vraag op kia UK heb gezet) Ik zal hem ook even op het duitse forum zetten.
Update voor iedereen die geinteresseerd is: De brandstof pomp is vervangen. Het geluid is weg en het verbruik is ook een stuk beter nu. De monteur zei dat er nog een andere auto met zelfde motor ( CRDI 1.6 136) zelfde bouwjaar en grofweg zelfde aantal kms het zelfde geluid had ontwikkeld. Alles is onder de KIA 7 jaar garantie vervangen. Ook op verschillende fora heb ik mensen met het zelfde probleem gesproken. Dus als je dit geluid hoort dan snel naar de Dealer. Kop koffie en na een uur of 1,5 is het verholpen. Bedankt voor alle suggesties iedereen !

• ThijsBL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:53
Joenino schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 02:43:
[...]

Informeer bij je leasemaatschappij of je snel in contact kan komen met de dealer. Ik heb vorige week de Proceed GT-PlusLine 1.5 DCT besteld en kreeg een belletje van de dealer of ik hem in een andere kleur wilde hebben (voorraadbestelling die morgen gelost zal worden in de haven), dan zou ik binnen 14 dagen kunnen rijden, ipv de eerder aagegeven week 18... Voor mij een no-brainer _/-\o_

Toch wel erg fijn dat er maar een paar smaakjes te bestellen zijn. Uitvoering, kleur, wel/geen pano-dakje.

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-01 13:45
ThijsBL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:48:
[...]

Informeer bij je leasemaatschappij of je snel in contact kan komen met de dealer. Ik heb vorige week de Proceed GT-PlusLine 1.5 DCT besteld en kreeg een belletje van de dealer of ik hem in een andere kleur wilde hebben (voorraadbestelling die morgen gelost zal worden in de haven), dan zou ik binnen 14 dagen kunnen rijden, ipv de eerder aagegeven week 18... Voor mij een no-brainer _/-\o_

Toch wel erg fijn dat er maar een paar smaakjes te bestellen zijn. Uitvoering, kleur, wel/geen pano-dakje.
Ik ga aanstaande zaterdag hopelijk hetzelfde meemaken na een proefrit bij mijn kia dealer.

• sgouman
Hmm, ik zit in de prijslijst en op de kia site te kijken maar de optie voor parkeersensoren voor op de proceed is weg.
Ik wil heel graag parkeersensoren voor(het liefst geintegreerd met het systeem) maar daarvoor wil ik niet helemaal naar een GT upgraden.

• Joenino
sgouman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:41:
Hmm, ik zit in de prijslijst en op de kia site te kijken maar de optie voor parkeersensoren voor op de proceed is weg.
Ik wil heel graag parkeersensoren voor(het liefst geintegreerd met het systeem) maar daarvoor wil ik niet helemaal naar een GT upgraden.
Klopt die mogelijkheid is er niet meer ik ben voor after market gegaan want voor zo'n grote auto wil ik ze er gewoon op hebben. Ze worden overigens wel in de kleur van de auto meegespoten. Moet alleen even de knoop doorhakken of ik 4 tientjes eigen bijdrage wil betalen of bv het pano dak eraf laat om dat bedrag nog iets te drukken. Wordt helaas getoets op 48 maanden en 40k per jaar, lease budget is 700 ex btw en ex brandstof.

Offerte van leasemaatschappij is 740 de maand voor 48 maanden en 40k per jaar. In ieder geval de plusline en automaat moet blijven dus heb weinig keuze haha. Die 4 tientjes regel ik er wel op een andere manier weer bij :)

• sgouman
Joenino schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:33:
[...]

Klopt die mogelijkheid is er niet meer ik ben voor after market gegaan want voor zo'n grote auto wil ik ze er gewoon op hebben. Ze worden overigens wel in de kleur van de auto meegespoten. Moet alleen even de knoop doorhakken of ik 4 tientjes eigen bijdrage wil betalen of bv het pano dak eraf laat om dat bedrag nog iets te drukken. Wordt helaas getoets op 48 maanden en 40k per jaar, lease budget is 700 ex btw en ex brandstof.

Offerte van leasemaatschappij is 740 de maand voor 48 maanden en 40k per jaar. In ieder geval de plusline en automaat moet blijven dus heb weinig keuze haha. Die 4 tientjes regel ik er wel op een andere manier weer bij :)
Waar ga jij het laten doen dan de parkeersensoren?
740 per maand is trouwens wel extreem duur. Bij athlon kom ik voor een gt plusline DCT7 uit op 642 per maand voor 40.000 km per jaar en 48 maanden. En met glazen dak kom ik op 652 euro

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-01 15:46
Oke, maar hoe ben je dan verder gegaan op dit scherm? Het opvragen van de UVO routes (aanbevolen/alternatief) blijft op zo'n moment mislukken en de "Navigatie starten" knop is niet beschikbaar.
Of heb je nog de 'oude' infotainment software en is dit wellicht een probleem van de phase-2 versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w67BPIHko2uXmiHe8MwifWSj6Vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcFgKnm4vwG5J73vBucfwzVQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Joenino
sgouman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:22:
[...]

Waar ga jij het laten doen dan de parkeersensoren?
740 per maand is trouwens wel extreem duur. Bij athlon kom ik voor een gt plusline DCT7 uit op 642 per maand voor 40.000 km per jaar en 48 maanden. En met glazen dak kom ik op 652 euro
Parkeersensoren werden door de kia dealer zelf gedaan.

Dat leasebedrag wat jij zegt haal ik niet bij Athlon met dezelfde voorwaardes als de lease maatschappij waar mijn bedrijf zaken mee doet. Ook moet de auto zwart zijn en dat kost ook al extra. Als ik het een beetje hetzelfde doet dan moet eigen risico naar 0 wat al niet kan. Na 24 uur vervangend vervoer, inzittende verzekering, winterbanden, velgen in kleur mee gespoten, parkersensoren voor, pechhulp europa en tankpas nederland. Kom dan al rond de 690 uit. Daar komt nog 1 of andere co2 belasting op.... moet de offerte nog inzien maar ik denk dat Athlon wel in de richting komt vanwege de extras die ik heb gekozen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JohanF schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:09:
[...]

Oke, maar hoe ben je dan verder gegaan op dit scherm? Het opvragen van de UVO routes (aanbevolen/alternatief) blijft op zo'n moment mislukken en de "Navigatie starten" knop is niet beschikbaar.
Of heb je nog de 'oude' infotainment software en is dit wellicht een probleem van de phase-2 versie?

[Afbeelding]
Klikken op navigatieroute en dan laadt hij de offline kaart.
En nee, ik heb ook de nieuwste versie.

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-01 15:46
Erazzzer schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:12:
[...]

Klikken op navigatieroute en dan laadt hij de offline kaart.
En nee, ik heb ook de nieuwste versie.
Thanks, ik ga het de volgende keer proberen :)

Edit:
Toevallig was het vanmorgen raak en inderdaad via "Navigatieroute" kom je bij de offline bepaling. Niet heel logisch qua naamgeving maar het werkt, bedankt (y)

[ Voor 23% gewijzigd door JohanF op 18-02-2021 11:38 ]

• sgouman
Joenino schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 22:35:
[...]

Parkeersensoren werden door de kia dealer zelf gedaan.

Dat leasebedrag wat jij zegt haal ik niet bij Athlon met dezelfde voorwaardes als de lease maatschappij waar mijn bedrijf zaken mee doet. Ook moet de auto zwart zijn en dat kost ook al extra. Als ik het een beetje hetzelfde doet dan moet eigen risico naar 0 wat al niet kan. Na 24 uur vervangend vervoer, inzittende verzekering, winterbanden, velgen in kleur mee gespoten, parkersensoren voor, pechhulp europa en tankpas nederland. Kom dan al rond de 690 uit. Daar komt nog 1 of andere co2 belasting op.... moet de offerte nog inzien maar ik denk dat Athlon wel in de richting komt vanwege de extras die ik heb gekozen.
Hmm.

Het gekke is dat normaal in de prijslijst als accesoire de parkeersensor genoemd werden maar die bij de dealer geinstalleerd werden maar dat nu niet het geval meer is

• Joenino
sgouman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 06:32:
[...]

Hmm.

Het gekke is dat normaal in de prijslijst als accesoire de parkeersensor genoemd werden maar die bij de dealer geinstalleerd werden maar dat nu niet het geval meer is
Ik heb dat gevraagd waarom het niet meer een vaste optie is. Het letterlijke antwoord was dat ze je willen pushen naar de GT. En ze op deze manier meer standaard auto's kunnen verschepen en verkopen.

Ik heb iig akkoord gegeven voor de offerte en hij gaat besteld worden door de leasemaatschappij :9~

• sgouman
Joenino schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb dat gevraagd waarom het niet meer een vaste optie is. Het letterlijke antwoord was dat ze je willen pushen naar de GT. En ze op deze manier meer standaard auto's kunnen verschepen en verkopen.

Ik heb iig akkoord gegeven voor de offerte en hij gaat besteld worden door de leasemaatschappij :9~
Nice, gefeliciteerd. Ik ga als de proefrit morgen bevalt binnekort de proceed gt plusline DCT7 in orange fusion bestellen.
Zit alleen te twijfelen over de parkeersensoren voor. Ze zijn niet geintegreerd in het systeem en je moet ze aan en uitzetten met een knopje. Volgens mij werken ze ook alleen als je voorruit rijdt.

• KilljoyNL
sgouman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:34:
[...]

Nice, gefeliciteerd. Ik ga als de proefrit morgen bevalt binnekort de proceed gt plusline DCT7 in orange fusion bestellen.
Zit alleen te twijfelen over de parkeersensoren voor. Ze zijn niet geintegreerd in het systeem en je moet ze aan en uitzetten met een knopje. Volgens mij werken ze ook alleen als je voorruit rijdt.
Dan wel een foto als je hem hebt he :)

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-01 11:09
De juiste kleur voor een ProCeed GT is banaangeel.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• sgouman
KilljoyNL schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:04:
[...]

Dan wel een foto als je hem hebt he :)
Zeker, ik wil hem graag in orange fusion maar misschien mag het niet van de leasemaatschappij, zou zo maar kunnen :D

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Ik heb de GT en als je harder dan 20 hebt gereden dan moet je de voorsensors alsnog zelf aanzetten, in zijn achteruit niet gek genoeg. Ergens wel irritant.

• sgouman
JoJo_nl schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:48:
Ik heb de GT en als je harder dan 20 hebt gereden dan moet je de voorsensors alsnog zelf aanzetten, in zijn achteruit niet gek genoeg. Ergens wel irritant.
Wow dat is wel heel slecht geimplementeerd door KIA, aangezien in de GT de voor sensoren er wel af fabriek in zitten toch?

• Rockstaert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-06-2021
Ergens wel logisch toch? Je wil niet dat de parkeersensoren vóór elke keer als je in de file staat beginnen te piepen. Dus die moet je handmatig activeren. Filerijden in zijn achteruit komt vrij weinig voor dus die kunnen gewoon altijd aanstaan.

• sgouman
Rockstaert schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:22:
Ergens wel logisch toch? Je wil niet dat de parkeersensoren vóór elke keer als je in de file staat beginnen te piepen. Dus die moet je handmatig activeren. Filerijden in zijn achteruit komt vrij weinig voor dus die kunnen gewoon altijd aanstaan.
In de mercedes van mijn ouders en bij volgens mij elk ander merk waar ik heb gereden hoef je ze niet zelf aan te zetten. Het is niet dat ik in de file zo dicht op iemand sta dat die sensoren aan gaan.

• Rockstaert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-06-2021
Laat wel zien dat ik weinig ervaring heb met luxe uitgevoerde auto's :p
Lijkt me dat KIA besloten heeft dat ze het wel willen aanbieden maar het niet belangrijk genoeg vinden om er veel kosten aan willen hebben en dus een eenvoudiger (goedkoper) systeem gekozen hebben.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
sgouman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 06:32:
[...]

Hmm.

Dat was bij mij destijds ook het geval.

De verkoper vertelde bij aflevering van de auto trots dat de monteur de parkeersensors voor met een spuitbus op de juiste kleur had gebracht 8)7

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

sgouman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:22:
[...]

Wow dat is wel heel slecht geimplementeerd door KIA, aangezien in de GT de voor sensoren er wel af fabriek in zitten toch?
Yup. Ze zullen hun afwegingen wel gemaakt hebben gok ik zo. Het zit wel onder 1 knopje naast de automaat pook.

[ Voor 7% gewijzigd door JoJo_nl op 18-02-2021 22:20 ]

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Rockstaert schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:22:
Klinkt logisch idd. Ze staan wel automatisch aan als je start. Het is alleen vervelend als je na het rijden weer gaat parkeren. Het zal een afgewogen keuze zijn geweest net als die auto-hold en sportstand en de start-stop. Voel me net n piloot af en toe in die auto, knopje dit, knopje dat, even wachten, knopje sport, deur dicht anders doet auto-hold het niet. :Z

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
sgouman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:01:
[...]

Zeker, ik wil hem graag in orange fusion maar misschien mag het niet van de leasemaatschappij, zou zo maar kunnen :D
Ik ken geen leasemaatschappij die dat uitmaakt (dan gaat hoogstens het de leaseprijs omhoog als de restwaarde lager zou zijn, wat ik niet denk), hoogstens een werkgever die niet wilt dat een werkgever in een bepaalde kleur rijdt.

• sgouman
Gluten Parody schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:24:
De juiste kleur voor een ProCeed GT is banaangeel.
Die is dan helaas niet leverbaar. de CLA van mercedes wel maar als de proceed in geel leverbaar was had ik er wel over nagedacht.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:44
De Rio is wel leverbaar in (Most yellow) geel. Als kleur je prioriteit is :)

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• renzo4000
  • Laatst online: 08:09
Je kan altijd nog een wrap overwegen ... dan heb je alle vrijheid!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• KilljoyNL
renzo4000 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:48:
Je kan altijd nog een wrap overwegen ... dan heb je alle vrijheid!
Nou heb ik honger :(

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

sgouman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:01:
[...]

Ik mocht die kleur niet van de werkgever. Rij jij ook naar klanten? Hou er dan wel rekening mee hoe klanten erover gaan denken. Dat was bij ons de reden die kleur te verbieden.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:39

Quad

Doof

Meestal heb je bij een leaseovereenkomst tussen werkgever en werknemer te maken met een courantheidsklasse. Hierin kan staan welke kleur, carosserie, verbrandingsmotor enz je uit kan kiezen. Bij sommige bedrijven mag je hierin ook afwijken, zoals bij mijn WG inmiddels wel het geval was. We konden kiezen uit een hatchback, station of sedan. Het halve bedrijf rijdt tegenwoordig in een SUV/Crossover. :P

Ik heb trouwens de Niro vandaag weggebracht voor een beurt, ik kreeg helaas een Stonic mee, niet echt een gelijkwaardige auto gezien de leasecontracten wat we hebben (leenauto luxe), maar soit, maak ik dat model ook een keertje mee.

Motor is een klein blokje, pittig in de eerste meters maar komt al snel te kort op de hogere snelheden. Achterin is wel heel krap bemeten, met name achter mij, kofferruimte is prima voor dat segment.

Ik dacht even dat er een adaptieve cruisecontrol aanwezig was, gezien de radar voorop, maar dit is niet het geval, enkel voor ongevallen detectie zo lijkt het. Over cruisecontrol gesproken, irritatiepunt bij deze auto is wel dat je de ingestelde snelheid niet ziet, dat is echt heel vervelend.

Ruimte voorin is goed, maar de ruimtelijke beleving zoals in de Niro is niet aanwezig, een Clio of Ibiza voelen ruimer aan.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• sgouman
Erazzzer schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Ik mocht die kleur niet van de werkgever. Rij jij ook naar klanten? Hou er dan wel rekening mee hoe klanten erover gaan denken. Dat was bij ons de reden die kleur te verbieden.
Ja ik rijd ook naar klanten. We gaan het zien wat de werkgever ervan vindt

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Toch ziet die orange fusion er niet heel klantonvriendelijk uit. Zag een tijdje terug er eentje.
Evengoed blij dat ik geen lease heb en zelf mag bepalen wat ik rij.

• sgouman
JoJo_nl schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:45:
Toch ziet die orange fusion er niet heel klantonvriendelijk uit. Zag een tijdje terug er eentje.
Evengoed blij dat ik geen lease heb en zelf mag bepalen wat ik rij.
Het is ook niet fel oranje gelukkig.

Weet iemand hoe ik kan fixen dat ik mijn teams in de auto op kan nemen. Als ik via teams gebeld wordt gaat die soms wel in de auto over maar soms ook niet. En ik moet eigenlijk altijd via mijn telefoon zelf opnemen en werkt het niet om op te nemen via het stuur. Als ik dan op heb genomen dan kan ik wel gewoon bellen via de speaker in de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 19-02-2021 18:59 ]

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Android ? Apple ? Met of zonder carplay ? Via usb of BT of wifi verbonden?
Details.. , belangrijk. Indien apple dan is het een oplossing om alle BT apparaten te verwijderen en opnieuw toe te voegen, ook in de autoradio zelf.

• sgouman
WAUW
Net in de proceed GT proefgereden. Hij was van de verkoper en er stond 37km op de teller. Hij had hem ook getuned naar 250PK. Wat een bak, jammer dat die niet in mijn leasebudget valt anders was dat hem zeker geworden.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-01 22:03

Nemean

3:16

Erazzzer schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Bestaan er serieus klanten die gaan klagen over de kleur van een auto? 8)7 Gelukkig hebben wij een vrije keuze in de kleuren.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nemean schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:10:
[...]

Bestaan er serieus klanten die gaan klagen over de kleur van een auto? 8)7 Gelukkig hebben wij een vrije keuze in de kleuren.
Ze klagen niet, maar als je iets wil verkopen, dan moet je niet met een te overdreven kleur aankomen. Opvallen is nooit goed.

• Nemean

Nemean

Erazzzer schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:15:
[...]

Ze klagen niet, maar als je iets wil verkopen, dan moet je niet met een te overdreven kleur aankomen. Opvallen is nooit goed.
Als het verkopen van mijn diensten en producten afhangt van de kleur van mijn auto dan vraag ik mij echt af welke diensten en producten ik dan verkoop dat het zoveel impact heeft. Vind het overigens erg klinken als de gedachte "Oh, de directeur rijdt in een <Porsche, Lambo etc> dus daar zal al mijn geld wel heen gaan".

Ik vind de oranje kleur bij de Kia helaas niet oranje genoeg anders was het zeker de kleur geworden. :D

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:08
Vandaag mijn Ceed SW even door de stofzuiger gehaald. Sommige dingen hebben ze beter voor elkaar dan mijn vorige Astra, ik kan nu bij de meeste plekken om de stoel met de stofzuiger komen, word het ook iig schoon :)

Jammer is wel is dat hoogglans plactic. Na een half jaar zit de midden console al vol krassen, terwijl er nooit wat ligt..

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nemean schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:19:
[...]

Als het verkopen van mijn diensten en producten afhangt van de kleur van mijn auto dan vraag ik mij echt af welke diensten en producten ik dan verkoop dat het zoveel impact heeft. Vind het overigens erg klinken als de gedachte "Oh, de directeur rijdt in een <Porsche, Lambo etc> dus daar zal al mijn geld wel heen gaan".

Ik vind de oranje kleur bij de Kia helaas niet oranje genoeg anders was het zeker de kleur geworden. :D
Als jouw product maar door 2 leveranciers wereldwijd gemaakt wordt, dan wil je niet te overdreven uitkomen. Met een oranje auto kom je over als een klein kind en dan wil je niet dat de klant onbewust voor de "serieuzere" partij kiest. Een verkoper van simpele producten hoeft zich uiteraard niet druk te maken om dit soort zaken.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Erazzzer schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:51:
[...]

Als jouw product maar door 2 leveranciers wereldwijd gemaakt wordt, dan wil je niet te overdreven uitkomen. Met een oranje auto kom je over als een klein kind en dan wil je niet dat de klant onbewust voor de "serieuzere" partij kiest. Een verkoper van simpele producten hoeft zich uiteraard niet druk te maken om dit soort zaken.
Ik heb nog nooit gehoord dat een bedrijf iets niet verkocht omdat ze in een oranje of gele auto reden. Hebben jullie dan ook een kledingvoorschrift? Dat je bepaalde (kleuren) kleding niet mag dragen. Ik zou namelijk sneller iets van een verkoper in een blitse kleur auto kopen dan een in een slecht zittend pak.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 20-02-2021 16:34 ]

• Nemean

Nemean

Erazzzer schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:51:
[...]

En de CEO rijdt in een gifgroene Lambo? :+

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:39

Quad

Doof

Nemean schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:10:
[...]

Waarschijnlijk niet, eerder een werkgever die het fijn vindt dat elke werknemer in een courante kleur rijdt, zoals zwart of grijs, wanneer het wellicht past bij hun huisstijl.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Nemean

Nemean

Quad schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Waarschijnlijk niet, eerder een werkgever die het fijn vindt dat elke werknemer in een courante kleur rijdt, zoals zwart of grijs, wanneer het wellicht past bij hun huisstijl.
Dat inderdaad. Ik heb in een omgeving gewerkt waarbij een collega op teenslippers en een korte broek op bezoek ging. Ik vond dat 'tenenkrommend'.

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

sgouman schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:14:
WAUW
Net in de proceed GT proefgereden. Hij was van de verkoper en er stond 37km op de teller. Hij had hem ook getuned naar 250PK. Wat een bak, jammer dat die niet in mijn leasebudget valt anders was dat hem zeker geworden.
Bij tinholt toevallig? Naast de start knop zo'n mini kastje met n ledje en cijfer erboven?
Rijd super he, nu blijft het elke keer in je gedachten zitten als je de langzamere versie rijd lol 8)

• sgouman
JoJo_nl schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:07:
[...]

Bij tinholt toevallig? Naast de start knop zo'n mini kastje met n ledje en cijfer erboven?
Rijd super he, nu blijft het elke keer in je gedachten zitten als je de langzamere versie rijd lol 8)
Ja dat had die wel, ik weet niet waar hij het heeft laten doen. Maar ik heb er nu meer in gereden dan hij :D
Ik stapte daarna weer in mijn 1.4 met 140PK maar wat is dat traag zeg.
Echt zo jammer dat die GT 43.000+ euro kost...

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

sgouman schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Ja dat had die wel, ik weet niet waar hij het heeft laten doen. Maar ik heb er nu meer in gereden dan hij :D
Ik stapte daarna weer in mijn 1.4 met 140PK maar wat is dat traag zeg.
Echt zo jammer dat die GT 43.000+ euro kost...
Haha ja ken het.. kreeg zo'n ceed 1.0turbo mee toen mijn auto bij de garage was. Wilde bijna flintstones actie gaan uithalen, bodemplaat dr uit en meerennen.
Zonder die chip rijd het ook een stuk minder fijn.
Heb de gegevens in je pm gezet, kost wel 750€.
Mijn GT was een review auto met alle toeters en bellen en kia logo en nu dorpel verlichting ook, foto's in dit topic ergens. Kostte maar 48.950€ nieuw. Heb er 33400 voor betaald jaar oud.

• sgouman
JoJo_nl schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:17:
[...]

Haha ja ken het.. kreeg zo'n ceed 1.0turbo mee toen mijn auto bij de garage was. Wilde bijna flintstones actie gaan uithalen, bodemplaat dr uit en meerennen.
Zonder die chip rijd het ook een stuk minder fijn.
Heb de gegevens in je pm gezet, kost wel 750€.
Mijn GT was een review auto met alle toeters en bellen en kia logo en nu dorpel verlichting ook, foto's in dit topic ergens. Kostte maar 48.950€ nieuw. Heb er 33400 voor betaald jaar oud.
Dank je, het betreft helaas een leaseauto dus waarschijnlijk mag het niet. al dat tunen.

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

sgouman schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:32:
[...]
Dank je, het betreft helaas een leaseauto dus waarschijnlijk mag het niet. al dat tunen.
Officieel denk ik niet al hebben sommige leasemaatschappijen er geen moeite mee, maar de chipbox heeft stekkers en je kan hem gewoon er tussenuit halen en stekkers weer inmekaar dan zien ze er niks van. Kia Nederland heeft er ook geen problemen mee en gebruikt ze zelf ook. Die tuner heeft de box in samenwerking met kia gemaakt.
Je kan hem ook nog laten finetunen tot 260pk 332Nm dan zit ie aan de max vd fabrieksmarge . Meer kan niet gezien de DCT dat niet trekt. 350Nm max koppel die bak. Duitse versie kia sportuitlaat dr onder en wagnerkoeler dan gaat ie als n raket. De 1.4 met die box is ook n behoorlijk verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door JoJo_nl op 20-02-2021 18:46 ]

• Nemean

Nemean

JoJo_nl schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 18:42:
[...]

Officieel denk ik niet al hebben sommige leasemaatschappijen er geen moeite mee, maar de chipbox heeft stekkers en je kan hem gewoon er tussenuit halen en stekkers weer inmekaar dan zien ze er niks van. Kia Nederland heeft er ook geen problemen mee en gebruikt ze zelf ook. Die tuner heeft de box in samenwerking met kia gemaakt.
Je kan hem ook nog laten finetunen tot 260pk 332Nm dan zit ie aan de max vd fabrieksmarge . Meer kan niet gezien de DCT dat niet trekt. 350Nm max koppel die bak. Duitse versie kia sportuitlaat dr onder en wagnerkoeler dan gaat ie als n raket. De 1.4 met die box is ook n behoorlijk verschil.
Wat zijn de prijzen eigenlijk voor zo'n tuning? Vind het met lease toch altijd een gevaarlijk idee, schade aan een auto die niet van jezelf is. Uitlaat zou ik eventueel nog overwegen, gezien die neppe eigenlijk er maar zielig uit zien. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Nemean op 20-02-2021 21:06 ]

• renzo4000
Wat betreft het tunen van je Kia. Ik zou het niet doen. In het geval van een garantiediscussie trek je aan het kortste eind.

Een lokale (Kia) dealer gaat hier niet over maar gaat via Kia Nederland. Zij bepalen of iets binnen de internationale Kia garantievoorwaarden valt en die zijn bij Kia echt streng.

Over het wel of niet zichtbaar zijn in de software... daarover zal ik kort zijn. Ja, alles is zichtbaar in de loggings. Afwijkingen tov de standaard fabriekswaarden zullen altijd te herleiden zijn (denk aan aanpassingen brandstofinspuiting bijv).

Het zal 99 voor de 100 keer goed gaan ... maar is het risico wel waard?

Maar goed ik heb daar al eens eerder mijn mening over gegeven: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Als tuning al toegestaan wordt door leasemaatschappijen is dat alleen officiële tuning van de fabrikant zelf. In het verleden was dat bij de VAG auto's bijv het geval.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Nemean

Nemean

renzo4000 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:35:
Wat betreft het tunen van je Kia. Ik zou het niet doen. In het geval van een garantiediscussie trek je aan het kortste eind.

Een lokale (Kia) dealer gaat hier niet over maar gaat via Kia Nederland. Zij bepalen of iets binnen de internationale Kia garantievoorwaarden valt en die zijn bij Kia echt streng.

Over het wel of niet zichtbaar zijn in de software... daarover zal ik kort zijn. Ja, alles is zichtbaar in de loggings. Afwijkingen tov de standaard fabriekswaarden zullen altijd te herleiden zijn (denk aan aanpassingen brandstofinspuiting bijv).

Het zal 99 voor de 100 keer goed gaan ... maar is het risico wel waard?

Maar goed ik heb daar al eens eerder mijn mening over gegeven: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Als tuning al toegestaan wordt door leasemaatschappijen is dat alleen officiële tuning van de fabrikant zelf. In het verleden was dat bij de VAG auto's bijv het geval.
Daarom zou ik een uitlaat nog eerder doen. Heb wel eens contact gehad met een Seat dealer toen ik nog een Leon had. En die zagen het wel zitten en de leasemaatschappij ook. Mits ik de uitlaat liet zitten bij inlevering of alles tot de originele staat kon terug brengen. Uit eindelijk van baan gewisseld en het niet gedaan. Geen idee wat de voorwaarden van Kia zijn :-)

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Heeft iemand een idee wat de levertijd is van een nieuwe Kia Proceed?

Ben zelf aan het rondkijken voor een opvolger van de huidige leaseauto, Renault Megane, en dit lijkt me wel wat :)

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:48
RobKJ schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:57:

Ben zelf aan het rondkijken voor een opvolger van de huidige leaseauto, Renault Megane, en dit lijkt me wel wat :)
De mijne is op 17 januari besteld en kan ik as vrijdag halen.

Betreft een 1.5 T-GDI automaat GT plusline in Dark Penta Metal

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
p.d.akkerman schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:53:
[...]

De mijne is op 17 januari besteld en kan ik as vrijdag halen.

Betreft een 1.5 T-GDI automaat GT plusline in Dark Penta Metal
Dat is een voorraad model neem ik aan?

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:48
RobKJ schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:58:
[...]

Dat is een voorraad model neem ik aan?
Geen idee. Ik denk eigenlijk van niet. Het is het nieuwe model dat dit jaar is uitgekomen.

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Wat zijn de prijzen eigenlijk voor zo'n tuning? Vind het met lease toch altijd een gevaarlijk idee, schade aan een auto die niet van jezelf is. Uitlaat zou ik eventueel nog overwegen, gezien die neppe eigenlijk er maar zielig uit zien. :+
500 voor tunebox en 250 gaspedaal box.
Schade :O
Blijft gewoon ruim binnen de fabrieksmarge en zelfs daarboven is de kans op schade zeer minimaal . Ze hebben tientallen leasebakken gedaan en 0 schadegevallen. Mijn ceed had een halfbakken rotzooichip van vtune en 160k km finaal afgetrapt , gebeurd niks mee. De motormanagement zorgt er voor dat je em niet kunt opblazen of verbranden.

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:38:
[...]

Daarom zou ik een uitlaat nog eerder doen. Heb wel eens contact gehad met een Seat dealer toen ik nog een Leon had. En die zagen het wel zitten en de leasemaatschappij ook. Mits ik de uitlaat liet zitten bij inlevering of alles tot de originele staat kon terug brengen. Uit eindelijk van baan gewisseld en het niet gedaan. Geen idee wat de voorwaarden van Kia zijn :-)
Dat zou ik niet doen, dan ben je 100% gegarandeerd je garantie op de hele motortrain kwijt. Dat is dus motor,versnellingsbak, overbrenging, koppeling, uitlaat, spruitstuk en alle electronica die er aan vast hangt. Die 3D box kan je er tussenuit trekken en er valt niks te zien, ook niet in de logs wat sommige beweren.

• sgouman
RobKJ schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:57:

Gister bij de dealer geweest en die gaf aan ongeveer 12 weken.

• Mossie09
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb de proceed gt plusline - casa white
12 januari besteld en word de 2de helft van maart geleverd.

Kan niet bepaald wachten haha!

Iemand bekend met de auto de-chrome? Zoja, wat mag dat ongeveer kosten?

Zou alles wat chrome is graag zwart willen hebben.

Bedankt alvast!!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Mossie09 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:49:
Ik heb de proceed gt plusline - casa white
12 januari besteld en word de 2de helft van maart geleverd.

Kan niet bepaald wachten haha!

Iemand bekend met de auto de-chrome? Zoja, wat mag dat ongeveer kosten?

Zou alles wat chrome is graag zwart willen hebben.

Bedankt alvast!!
250€ ommenabij voor de raamranden

• Mossie09
JoJo_nl schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:52:
[...]

250€ ommenabij voor de raamranden
Thanks, zou ook nog de grill willen en als het kan de letters proceed in het zwart.

Ken je toevallig een goede wrapper?

Gefeliciteerd trouwens haha

• KilljoyNL
Mossie09 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Thanks, zou ook nog de grill willen en als het kan de letters proceed in het zwart.

Eminem is nog steeds best goed

• Mossie09
KilljoyNL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:08:
[...]

Eminem is nog steeds best goed
Vraagt denk ik een beetje veel om me proceed te laten wrappen -_-

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 10:10
vraag over de ACC:
(proceed 1.4 DCT gt plusline my2020, 18" OEM velgen)

eigenlijk heb ik al vanaf het begin (maart 2020) het gekke geval dat als ik op automatisch cruisecontrol rijd dat de "ingestelde acc snelheid" bijvoorbeeld 106kmh aangeeft maar de digitale snelheidsmeter 107 of 108. eigenlijk altijd minimaal +1 en soms +2.
voor de volledigheid, dit zijn dus beiden waardes die ik op de zelfde digitale cockpit zie.

de dealer heeft er naar gekeken en kwam met:
- "ligt aan de verkeerde maat velgen/banden" (gwn fabriek-af meegeleverd maar goed). toen ik vroeg waarom dan niet beide getallen in de cockpit even veel afwijking hadden had hij daar geen antwoord op.
- "ja de een is gewone snelheid en de andere gps snelheid". dit klopt ook niet want mijn gsm geeft als gps snelheid netjes 102kmh ofzo aan (vandaar dat ik bij 100kmh max de acc op 106 instel).

tevens wist de dealer te vertellen dat dit geen bekend probleem is en dat hij het ook niet kon nabootsen bij een andere proceed. ik heb nog een paar keer heen en weer gemaild met de dealer maar dat is toen naar de achtergrond verdwenen.

nou is dit geen idioot groot probleem maar ik irriteer me er wel aan dat de auto steevast 1 a 2 km harder gaat rijden dan ik instel.
volgende week gaat de auto weer naar de garage voor banden check ivm pulserend rolgeluid achterin de auto tijdens het rijden (mogelijk gecupte banden, 25k mee gereden -O- ) en dan zal ik het probleem van de ACC nogmaals aanhalen, maar iemand hier toevallig bekend met deze kwaal?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja het is nou eenmaal geen BMW :p
Mijn Proceed heeft er ook een handje van en ik zie ook vaker de +1 dan de ingestelde snelheid. Heb me er maar bij neergelegd :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• boblelie
Atlas schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:39:
Ja het is nou eenmaal geen BMW :p
Mijn Proceed heeft er ook een handje van en ik zie ook vaker de +1 dan de ingestelde snelheid. Heb me er maar bij neergelegd :)
ik had me er ook bij neergelegd maar recent heb ik me er weer bij on-neergelegd >:) .
maar even zonder gein, het is toch gek? beide waardes worden in de ECU geregeld. beiden zijn niet gebaseerd op gps, dan zal het dus op wielsnelheid gebaseerd zijn. en op basis van die aanname wil ik nog best wel enige afwijking accepteren door de grotere velgen (maar dan zou die afwijking dus voor beide waardes moeten gelden). als de ECU de auto op de kilometer nauwkeurig (op basis van de wielsnelheid) kan laten rijden dan moet de ECU de auto toch op de ingestelde snelheid willen krijgen door gas te geven of af te remmen? how hard can it be. nee serieus, ik snap echt niet waarom dit niet werkt.
ok blijkbaar een halve rage, sorry O-)

[ Voor 3% gewijzigd door boblelie op 23-02-2021 15:50 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik snap wel meer dingen van mijn Kia niet:
- waarom moet ik elke dag de cruise control aanzetten?
- waarom moet ik elke dag de auto hold aanzetten?
- waarom draaien de spiegels niet naar beneden tijdens het inparkeren.

Enz enz enz :p

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sgouman
boblelie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:35:
vraag over de ACC:
(proceed 1.4 DCT gt plusline my2020, 18" OEM velgen)

eigenlijk heb ik al vanaf het begin (maart 2020) het gekke geval dat als ik op automatisch cruisecontrol rijd dat de "ingestelde acc snelheid" bijvoorbeeld 106kmh aangeeft maar de digitale snelheidsmeter 107 of 108. eigenlijk altijd minimaal +1 en soms +2.
voor de volledigheid, dit zijn dus beiden waardes die ik op de zelfde digitale cockpit zie.

de dealer heeft er naar gekeken en kwam met:
- "ligt aan de verkeerde maat velgen/banden" (gwn fabriek-af meegeleverd maar goed). toen ik vroeg waarom dan niet beide getallen in de cockpit even veel afwijking hadden had hij daar geen antwoord op.
- "ja de een is gewone snelheid en de andere gps snelheid". dit klopt ook niet want mijn gsm geeft als gps snelheid netjes 102kmh ofzo aan (vandaar dat ik bij 100kmh max de acc op 106 instel).

tevens wist de dealer te vertellen dat dit geen bekend probleem is en dat hij het ook niet kon nabootsen bij een andere proceed. ik heb nog een paar keer heen en weer gemaild met de dealer maar dat is toen naar de achtergrond verdwenen.

nou is dit geen idioot groot probleem maar ik irriteer me er wel aan dat de auto steevast 1 a 2 km harder gaat rijden dan ik instel.
volgende week gaat de auto weer naar de garage voor banden check ivm pulserend rolgeluid achterin de auto tijdens het rijden (mogelijk gecupte banden, 25k mee gereden -O- ) en dan zal ik het probleem van de ACC nogmaals aanhalen, maar iemand hier toevallig bekend met deze kwaal?
Ik heb een gewone ceed uit 2019 en heb hetzelfde probleem. ACC ingesteld op zeg 100 en hij rijdt dan altijd 101 of 102. Is eigenlijk met alle snelheden zo. Ik heb volgens mij dan maar 16 lichtmetalen velgen

• sgouman
Heeft er iemand al een trucje gevonden dat ik niet elke 15-20 seconden aan mijn stuur hoef te zitten als de auto over de snelweg rijdt.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

sgouman schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:13:
Heeft er iemand al een trucje gevonden dat ik niet elke 15-20 seconden aan mijn stuur hoef te zitten als de auto over de snelweg rijdt.
Ja knie onder je stuur :p
Ik vind het vooral rente irritant dat hij zelfs gaat zeiken als ik mijn handen wel aan het stuur heb :/

• sgouman
Atlas schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Ja knie onder je stuur :p
Ik vind het vooral rente irritant dat hij zelfs gaat zeiken als ik mijn handen wel aan het stuur heb :/
Dat heb ik dus ook, maar als ik mijn knie onder mijn stuur doe dan doe ik hem of te los waardoor ik nogsteeds de melding heb. of te straks waardoor hij niet meer stuurt :D

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Mossie09 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:58:
[...]

Thanx ! Eindelijk na zoveel jaren een stille verjaardag :*)
Grill en letters heb ik niet gevraagd, maar dat zal ook wel richting die prijs gaan denk ik gezien minder wrap maar meer tijd en gepriegel. Ik ken er een in Amersfoort, weet niet of dat in de buurt is ?
Kan kiezen tussen mat en glans bij hem en audio doet hij ook. Smeert je geen dingen aan en heeft er best wel verstand van.

[ Voor 10% gewijzigd door JoJo_nl op 23-02-2021 22:44 ]

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Hier ook +1 en regelmatig meer waarna het afzakt naar +1. Op lange vlakke stukken gaat ie op gegeven moment wel exact op de ingestelde snelheid rijden. Mijn oudere ceed doet het wel op de ingestelde snelheid.
Tikje tegen het stuur elke 25s werkt wel. heb nog niet gevonden of het geluid uit te zetten valt, waarschijnlijk niet.
Met audio-router op de gehackte radio kun je wel de motorgeluid speaker uit zetten.

• sgouman
JoJo_nl schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:36:
[...]

Thanx ! Eindelijk na zoveel jaren een stille verjaardag :*)
Grill en letters heb ik niet gevraagd, maar dat zal ook wel richting die prijs gaan denk ik gezien minder wrap maar meer tijd en gepriegel. Ik ken er een in Amersfoort, weet niet of dat in de buurt is ?
Kan kiezen tussen mat en glans bij hem en audio doet hij ook. Smeert je geen dingen aan en heeft er best wel verstand van.
Heb je toevallig de naam van die wrapper in Amersfoort? Ik woon namelijk in Amersfoort en wil ook chrome weg laten halen bij mijn toekomstige proceed

• Mossie09
Als je de gegevens zou kunnen delen van die winkel uit Amersfoort graag!! Thanks!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Is die motor geluid speaker ook actief als je niet in de sportstand staat?

• boblelie
heeft hier iemand een OEM trekhaak op een proceed (nieuwe model) laten plaatsen?

ik ben op zoek naar een 13 polige afneembare trekhaak (mag eventueel ook automatisch wegdraaiend) waar je geen sporen van ziet als die niet gemonteerd is. ik meen dat één van de Kia OEM modellen exact dat bied maar ik kan er te weinig over vinden in de Kia accessoires lijst.

als iemand hier zo'n trekhaak heeft kan die dan een foto posten van het uiterlijk van de bumper als de trekhaak niet gemonteerd is?

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Atlas schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:17:
Is die motor geluid speaker ook actief als je niet in de sportstand staat?
Nope en alleen op de GT ook.

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

sgouman schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:56:
[...]

Heb je toevallig de naam van die wrapper in Amersfoort? Ik woon namelijk in Amersfoort en wil ook chrome weg laten halen bij mijn toekomstige proceed
Mossie09 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:59:
Als je de gegevens zou kunnen delen van die winkel uit Amersfoort graag!! Thanks!
https://www.bregman-inbouw.nl/
Xenonweg 39

• renzo4000
Gisteren was mijn Proceed een jaartje oud *O* en zijn eerste reguliere onderhoudsbeurt gehad. Krankzinnig eigenlijk als je weet dat er pas 7200km op staat :o . Voor de corona reed ik gemiddeld 4000km per maand.

Zoals verwacht geen bijzonderheden en alles tip top in orde. Ik had vooraf wel gezegd dat ik geen navigatie update wenste ivm de slechte ervaringen en wegvallen van de 3 widgets. Dat snapte ze wel, want er waren al meer klachten bij hun over gekomen.

Ook nog even aangegeven dat ze mijn auto niet hoefde te wassen. Mijn dealer Wassink (what's in the name?) doet dit als service voor de klant standaard maar ik zit niet te wachten op een lak vol swirls aangezien ik mijn auto altijd met het handje was. Ze zeiden al dat ze hem ook zo weer in de showroom konden zetten :D

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Dat is weinig. Ik zit al aan de 55000 nu. Beetje zonde ergens van die beurt, maarja garantiebepalingen he. Ze hadden mijne onder het bordje "de nieuwe proceed " gezet op hun showplekje voor de deur op een verhoging. Kennelijk ben ik de enige daar met een GT en zelf hebbenze er geen. Gelukkig hadden ze em nog niet voor een proefrit uitgeleend :F

• renzo4000
Tja Corona en werk fulltime vanuit huis...

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01 15:14
Ik meen in mijn onderhoudsboekje gelezen te hebben mijn onderhoudsinterval 30k of 2 jaar is. Beide heb ik nog niet aangetikt.

Ik heb de 1.6 CRDi.

[ Voor 8% gewijzigd door Wutroe op 26-02-2021 12:20 ]

• renzo4000
Voor de diesel is dat kennelijk anders dan voor de benzine motoren. Dat is namelijk 15k of 1 jaar.

• boblelie
boblelie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:08:
heeft hier iemand een OEM trekhaak op een proceed (nieuwe model) laten plaatsen?

ik ben op zoek naar een 13 polige afneembare trekhaak (mag eventueel ook automatisch wegdraaiend) waar je geen sporen van ziet als die niet gemonteerd is. ik meen dat één van de Kia OEM modellen exact dat bied maar ik kan er te weinig over vinden in de Kia accessoires lijst.

als iemand hier zo'n trekhaak heeft kan die dan een foto posten van het uiterlijk van de bumper als de trekhaak niet gemonteerd is?
Niemand hier met een oem trekhaak? :)
Pagina: 1 ... 24 ... 73 Laatste