Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rockstaert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-06-2021
Sinds anderhalve week zijn wij de de eigenaar van onze "nieuwe" Kia ceed sw. Occasion leasebak van 2 jaar oud (dus MY19) en 60k km op de teller en 2 kleine parkeerschades die goed gemaakt zijn en dus totaal onzichtbaar zijn.

Een handgeschakelde 1.4 liter in DynamicPlusLine uitvoering. Nog weinig in gereden met al het thuiswerken maar tot nu toe erg blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAhhTGkDRtrBUccKlRWeLQsCGGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkIfYmOTqiCrgp5ldkgQ6vGY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:29
Veel plezierige en veilige kilometers gewenst @Rockstaert !

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:41

JoJo_nl

Yu !

Atlas schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:15:
@JoJo_nl ik hoop oprecht dat je een keer de verkeerde tegenkomt tijdens het kijken van je Netflix video’s tijdens het rijden. Doe eens even lekker normaal ofzo, Netflix kijken tijdens het rijden is echt compleet debiel en getuigt echt van een compleet wereldvreemd beeld van rijden in het algemeen
Dus doe ons en jezelf ajb een lol en kijk die Netflix series alleen als je stilstaat. Rijden doe je met je volle verstand en niet tijdens het kijken van Fast and Furius.
Wauw nog 8 likes krijgen voor een doodswens ook. Sorry maar dat is vele malen erger dan mijn netflix kijken op een lege snelweg in Duitsland met tientallen km's geen op/afritten . En die verkeerde zijn/haar leven is jullie ook niks waard blijkbaar. Gaat wel ver, serieus... en dan roepen dat ik normaal moet doen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door JoJo_nl op 03-02-2021 21:23 ]

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

@Rockstaert veel plezier van je auto. Staat erg mooi dat blauw met die velgen en ziet er netjes uit nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 16:17

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JoJo_nl schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:20:
[...]

Wauw nog 8 likes krijgen voor een doodswens ook. Sorry maar dat is vele malen erger dan mijn netflix kijken op een lege snelweg in Duitsland met tientallen km's geen op/afritten . En die verkeerde zijn/haar leven is jullie ook niks waard blijkbaar. Gaat wel ver, serieus... en dan roepen dat ik normaal moet doen O-)
Ik ga Atlas ook een like geven. Netflix kijken tijdens het rijden is compleet debiel. Als jij jezelf in de prak daarmee rijdt maakt mij totaal niet uit, maar dat je niet het besef hebt dat je een gevaar voor anderen bent is gewoon kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Mijn auto weer terug vd garage. Grote beurt en alle ledjes ingebouwd ook. Ben wel blij mrt het resultaat. Camera vd telefoon kan slecht tegen fel tegenlicht in het donker jammer genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdBRz-8ukhnRVhH-t84WuWI_A58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVOWQfMHnYNwsPBnUTig7ODu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

..

[ Voor 99% gewijzigd door JoJo_nl op 03-02-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Mm ja want dat protest gaat helpen ofzo ? Niemand houd je tegen hoor. Gevaar voor wie op een lege snelweg ? Natuurlijk heeft de weg prioriteit, maar de enige die ik in gevaar breng ben ik zelf . Al die vooroordelen die niet kloppen zijn net zo goed een gevaar , net als doodswensen.

[ Voor 17% gewijzigd door JoJo_nl op 03-02-2021 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JoJo_nl schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:38:
[...]
Natuurlijk heeft de weg prioriteit, maar de enige die ik in gevaar breng ben ik zelf .
Bedankt voor het bevestigen dat je niet al te snugger bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Erazzzer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:40:
[...]

Bedankt voor het bevestigen dat je niet al te snugger bent.
Nog een vooroordeel.. hoeveel woorden gaan er nog aan besteed worden wat niks toevoegd aan dit topic ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JoJo_nl schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:42:
[...]

Nog een vooroordeel.. hoeveel woorden gaan er nog aan besteed worden wat niks toevoegd aan dit topic ?
Je hebt gelijk, laten we stoppen met jou te veel aandacht te geven.

Back ontopic!
Erazzzer schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:25:
Wat krijg je als een dronken Marcedoniër door rood rijdt?

[Afbeelding]

Een kapotte Proceed. Het is op de foto niet goed te zien, maar het wiel staat niet helemaal meer in de positie waar je een wiel zou verwachten....

Dus, laatste week september deze auto gekregen. In november gebeurde dit:

[...]

En nu dit weer. Gaat goed.
Vrijdag krijg ik hem eindelijk terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Erazzzer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:45:
[...]

Je hebt gelijk, laten we stoppen met jou te veel aandacht te geven.

Back ontopic!

[...]

Goed plan.
Erg spijtig dat je deze ellende is overkomen, toch wel naar.
Hoop dat je weer veilig kunt rijden nu en er zelf geen lichamelijke klachten aan overgehouden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

JoJo_nl schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:20:
[...]

En wat nou als ik met verkeerde de poltie bedoelde? In jouw ogen doe jij niets verkeerd dus zijn zij de verkeerde. Dat je een keer een brake-test krijgt door een vrachtwagen die jou film ziet kijken is niet mijn probleem.

En ZEKER in Duitsland waar de onderlinge snelheids verschillen zo enorm groot kunnen zijn moet je nog beter opletten dan in Nederland. Ow en de politie vordert daar ook een stuk sneller auto's in. Dus met een beetje geluk voor je mede weggebruikers mag je dadelijk fietsen :) Ow en ook daar is het verboden om film te kijken tijdens het fietsen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Atlas Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat het gedrag op dat gebied van @JoJo_nl niet pluis is. Ik vraag me overigens af of dit niet een beetje grootdoenerij is van hem. Je leest dat wel in meer van zijn berichten tussen de regels door waaronder over het tunen van zijn auto e.d. Ik denk dat het in de praktijk allemaal wel mee zal vallen.

Wellicht hebben we hem aan het denken gezet en zal hij een volgende keer een goede overweging maken het niet te doen. Want laten we eerlijk zijn, hoe lekker "kijkt" dat nou op een 8" schermpje terwijl je aan het rijden bent ... kan je beter "veilig en wel" thuis op de bank doen met een hapje en een drankje.

Wat mij betreft laten we dit nu voor wat het is, het punt is nu wel gemaakt (daar ben ik zelf ook debet aan uiteraard).

Back on-topic!

Het viel mij laatst op dat de automatisch handrem redelijk vast zat na enige dagen stilstand (kadunk! ... klonk het). Meer mensen dat gehad? Mijn auto moet einde van de maand voor zijn eerste beurt, want hij is dan 1 jaar oud. Er staat pas 7000km op ... echt bizar! Normaal gesproken zou er na een jaar al 50k op hebben gestaan :D

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
@renzo4000
Die handrem is redelijk normaal. Hangt voornamelijk van het weer af. Mijn auto staat in het weekend ook 2 a 3 dagen stil, en als ik maandag weg rij heb ik dat vaak ook.
Maar als het koud is zoals enkele nachten geleden, doet hij het na 1 nacht ook.
Denk niet dat het schadelijk is, en anders hebben ze bij Kia wat te doen :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:20

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:22:
Het viel mij laatst op dat de automatisch handrem redelijk vast zat na enige dagen stilstand (kadunk! ... klonk het). Meer mensen dat gehad? Mijn auto moet einde van de maand voor zijn eerste beurt, want hij is dan 1 jaar oud. Er staat pas 7000km op ... echt bizar! Normaal gesproken zou er na een jaar al 50k op hebben gestaan :D
Bij mij staat er inmiddels bijna 17.000km op. Voornamelijk veel kilometers gemaakt door een verhuizing en redelijk wat ritjes naar Rotterdam van af Zeeland. De eerste beurt (olie) inmiddels gehad.

Verder heb ik die kadunk! ( :+ ) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Renegade666 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:30:
@renzo4000
Die handrem is redelijk normaal. Hangt voornamelijk van het weer af. Mijn auto staat in het weekend ook 2 a 3 dagen stil, en als ik maandag weg rij heb ik dat vaak ook.
Het is mij bij eerdere auto's nooit opgevallen maar lijkt dus bij onze Kia's een gegeven. Ik zal het in ieder geval zelf even aangeven bij mijn beurt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Het moge duidelijk zijn dat Netflix (of welke andere video ook) kijken achter het stuur van het rijdende auto niet de bedoeling is. Tips om dit mogelijk te maken willen we hier niet zien, en verdere discussie over of het aanstellerij is of niet ook niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:56
Renegade666 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:30:
@renzo4000
Ik heb ook een poos last gehad van de remmen die vast zaten, maar dit waren de gewone remmen en niet de handrem (ik heb nog een hendel, geen automatische/elektronische). Alleen thuis op de oprit waar de auto meerdere dagen stil staat.

Ik heb mezelf aangeleerd om de auto zonder rem stil te zetten. Dus auto achteruit oprit op, dan zacht weer vooruit laten rollen, motor af en dan op de koppeling stil zetten. Op die manier is de rem niet bekrachtigd als de auto stil komt te staan. Hoe dit werkt met een automatische handrem weet ik niet, maar is een optie om te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb een DCT en automatische handrem dus die worden sowieso aangetrokken bij het parkeren. Ik zal het gewoon benoemen bij de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:54
met de dct heb ik soms dat hij dus automatisch aantrekt en soms niet.

Weet iemand of hier voor een bepaalde handeling nodig is ? tevens vind ik de DCT bij het begin echt heel fijn werken en nu schokkerig overkomen of dat hij heel lang over een versnelling na denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

corneedebruin schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:22:
Hier heb ik ook last van. Ik heb de automatische functie maar uitgezet en het me aangeleerd het handmatig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 13:15

JB

Cédric roelt!

Wie heeft de Apple Car al besteld?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
@JB De iKia :P ?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockstaert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-06-2021
Heeft er iemand ervaring met het weghalen van de vakken onder de vloer in de ceed sw?
Ik las al een stuk terug in dit forum dat ze er vrij gemakkelijk uit te schroeven zijn, maar vroeg me af wat de maat van de onderliggende vloer is. Past hier een normale mat op (zoals deze uit de Kia webshop ) of verschillen de afmetingen te veel? Uiteraard met eventueel wat extra geknutsel met een houten plaat voor onder de mat.

Ik kan het natuurlijk altijd zelf gaan meten maar als iemand het al gedaan heeft scheelt dat weer. Dit weekend wordt het namelijk niet echt lekker weer om op de oprit bezig te zijn :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:50
corneedebruin schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:22:
Weet iemand of hier voor een bepaalde handeling nodig is ?
Ja, volgens de gebruiksaanwijzing B) zou hij bij ingeschakelde "Auto Hold" functie ook automatisch de parkeerrem moeten inschakelen bij parkeren/motor uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

JohanF schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:56:
[...]

Ja, volgens de gebruiksaanwijzing B) zou hij bij ingeschakelde "Auto Hold" functie ook automatisch de parkeerrem moeten inschakelen bij parkeren/motor uitschakelen.
Dit geldt bij de Niro (facelift) idem. ;)
Verder zet de Niro de handrem er niet automatisch op..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Oh dat is een goede, ik gebruik de autohold functie ook maar niet altijd (want Kia vond het logisch dat de instelling niet onthouden wordt na het uitzetten van de motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Dat verklaart , dankjewel! 🥳

Auto hold vergeet ik altijd aan te zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Dat vind ik echt zo achterlijk en jammer dat de Kia geen instellingen onthoudt. Ja ik wil elke keer de cruise en auto hold aan hebben, waarom moet ik dat elke keer weer aanzetten :/

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-05 22:34
Weet iemand of de SCC sensor verwarmd is? Dit zo volgende week met de sneeuw wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

sgouman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:15:
Weet iemand of de SCC sensor verwarmd is? Dit zo volgende week met de sneeuw wel handig zijn.
Verwacht het niet.

Vorig jaar met enorm heftige regenval is de SCC van de Niro ook wel even uitgeschakeld geweest, tsja zelf rijden lijkt mij met gladheid / sneeuwval wel fijner dan de SCC/CC gebruiken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 14:54
Zo, is iedereen voorbereid op de sneeuw? Ik ga in ieder geval de spiegels openzetten, dat was met de vrieskou pas een beetje eng geluid met openen toen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34
Ik ga gewoon niet weg met de auto 😉
(sneeuw, corona, thuiswerken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Erazzzer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:45:
[...]

En toen kreeg ik hem niet terug!
Ik wou wegrijden. Eerst even stoel goed zetten. Toen hield de elektronica van de stoel ermee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Quad schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Verwacht het niet.

Vorig jaar met enorm heftige regenval is de SCC van de Niro ook wel even uitgeschakeld geweest, tsja zelf rijden lijkt mij met gladheid / sneeuwval wel fijner dan de SCC/CC gebruiken.
Nee en met dit soort weer moet je cruisecontrol ook gewoon niet gebruiken, dat is gevaarlijk gezien deze geen rekening met sneeuw en gladheid houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Atlas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:56:
[...]

En wat nou als ik met verkeerde de poltie bedoelde? In jouw ogen doe jij niets verkeerd dus zijn zij de verkeerde. Dat je een keer een brake-test krijgt door een vrachtwagen die jou film ziet kijken is niet mijn probleem.

En ZEKER in Duitsland waar de onderlinge snelheids verschillen zo enorm groot kunnen zijn moet je nog beter opletten dan in Nederland. Ow en de politie vordert daar ook een stuk sneller auto's in. Dus met een beetje geluk voor je mede weggebruikers mag je dadelijk fietsen :) Ow en ook daar is het verboden om film te kijken tijdens het fietsen.
Mm ja dat zijn nogal wat aannames. Zoals ik al zei doe ik dat op een lege weg en hooguit n 2x per jaar. Ik ben bekend met de regels. En zeg er bij dat je het niet moet doen en ik geef ook geen instructies of mogelijkheden dat je het ook kan doen . Conform richtlijnen tweakers. Iets wat dit geklaag en meningen en vooroordelen niet zijn for the record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Erazzzer schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:36:
[...]

En toen kreeg ik hem niet terug!
Ik wou wegrijden. Eerst even stoel goed zetten. Toen hield de elektronica van de stoel ermee op.
Het zit je ook niet mee he . Kan me voorstellen dat je enorm de balen er van hebt. Het is allemaal gelukkig te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

KilljoyNL schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:56:
Zo, is iedereen voorbereid op de sneeuw? Ik ga in ieder geval de spiegels openzetten, dat was met de vrieskou pas een beetje eng geluid met openen toen :D
Ja hoor. Spiegels open, dekje er op, krabber in de aanslag, geen cruisecontrol en dat soort gebruiken, gelijk na starten wegrijden anders vind de motor dat niet leuk ivm koeling, winterruitesproeiervloeistof dr in, automatisch handrem er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
JoJo_nl schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:01:
[...]

Ja hoor. Spiegels open, dekje er op, krabber in de aanslag, geen cruisecontrol en dat soort gebruiken, gelijk na starten wegrijden anders vind de motor dat niet leuk ivm koeling, winterruitesproeiervloeistof dr in, automatisch handrem er af.
Mijn auto staat gewoon met spiegels ingeklapt en op de handrem.
Het is verschrikkelijk droog, dus zal wel meevallen. Ramen zijn ook nog schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:20

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Atlas schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:45:
Dat vind ik echt zo achterlijk en jammer dat de Kia geen instellingen onthoudt. Ja ik wil elke keer de cruise en auto hold aan hebben, waarom moet ik dat elke keer weer aanzetten :/
Of dat het display achter je stuur in eens naar een ander tab/scherm springt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Vanmorgen lekker door de sneeuw gereden(20km) Niks aan de hand. Spiegels gingen gewoon open zonder gekraak en de remmen ook. Je kunt beter goed droge kou hebben, dan die natte vrieskou van de weken er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:28
Wij zijn opzoek naar een andere auto.
We twijfelen nu tussen een

Toyota Auris ts 1.6 2014 (dus niet de hybride)

Of dus eventueel een Kia ceed sw 1.6
Beide benzine motoren.

De auto's moeten een kleine caravan kunnen trekken van max beladen 1000kg.

Nu zag ik dat Kia 100kg meer mag trekken dan de Toyota. Namelijk 1400 VS 1300.

Nu ken ik de kwaliteit van Toyota. Maar niet van Kia. Toyota is namelijk wel een stuk duurder in aanschaf. Zeker als je naar de optie's op de auto kijkt.

Is een Kia net zo betrouwbaar als een Toyota? Ook op hogere km standen? En heeft deze ook een ketting? Zijn er verder nog aandachtspunten waar ik bij deze auto op moet letten? En wat is jullie verbruik ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Renegade666 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Mijn auto staat gewoon met spiegels ingeklapt en op de handrem.
Het is verschrikkelijk droog, dus zal wel meevallen. Ramen zijn ook nog schoon.
Hier in Utrecht niet hoor. Hele auto bedolven, ijs met poedersneeuw, sommige stukken in de straat zijn spiegelglad. Vanochtend 10 min over gedaan om de bocht hier door te komen :|
Het zal wel gaan wat je zegt , maar ga het er niet op gokken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

vangoghnl schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:00:
Wij zijn opzoek naar een andere auto.
We twijfelen nu tussen een

Toyota Auris ts 1.6 2014 (dus niet de hybride)

Of dus eventueel een Kia ceed sw 1.6
Beide benzine motoren.

De auto's moeten een kleine caravan kunnen trekken van max beladen 1000kg.

Nu zag ik dat Kia 100kg meer mag trekken dan de Toyota. Namelijk 1400 VS 1300.

Nu ken ik de kwaliteit van Toyota. Maar niet van Kia. Toyota is namelijk wel een stuk duurder in aanschaf. Zeker als je naar de optie's op de auto kijkt.

Is een Kia net zo betrouwbaar als een Toyota? Ook op hogere km standen? En heeft deze ook een ketting? Zijn er verder nog aandachtspunten waar ik bij deze auto op moet letten? En wat is jullie verbruik ongeveer.
toon volledige bericht
Mijn zus had zo'n auris , vind het niet echt een prettige auto om in te rijden gezien mijn lengte. De navigatie is ruk en teveel knopjes die niet blindelings te vinden zijn of te drukken zonder dat je andere meedrukt. Betrouwbaarheid zal echt niet onderdoen voor de Toyota. De ceed sw rijd 1 op 14 en als je rustig rijd 1 op 16 ook nog wel. Alles zit op een logische plek en rijd erg stabiel met aanhangwagen, die auris doet dat net wat minder . Heeft ketting, beide als ik me niet vergis. Aandachtspunten voor de kia is de dakrand bovenin voorraam en katalysator. Voor de auris motor en dat de fabrieks terugroepacties gedaan zijn. Ik zou toch voor de kia kiezen, niet alleen omdat ik fan ben, maar deze rijd en zit een stuk fijner en alles klopt en zit op de juiste plek, de navigatie is 10x beter zowiezo. Die 100kg meer trekvermogen zou ik me niet blind op staren, belangrijker is dat de trekhaak de juiste stekker aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
JoJo_nl schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:13:
[...]

Hier in Utrecht niet hoor. Hele auto bedolven, ijs met poedersneeuw, sommige stukken in de straat zijn spiegelglad. Vanochtend 10 min over gedaan om de bocht hier door te komen :|
Het zal wel gaan wat je zegt , maar ga het er niet op gokken iig.
Ik woon ook meer dan 1 uur noordelijker dan Utrecht, dus bij ons is nogal minder gevallen (helaas :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Heh morgen maar lekker met OV naar de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:28
JoJo_nl schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:25:
[...]

Mijn zus had zo'n auris , vind het niet echt een prettige auto om in te rijden gezien mijn lengte. De navigatie is ruk en teveel knopjes die niet blindelings te vinden zijn of te drukken zonder dat je andere meedrukt. Betrouwbaarheid zal echt niet onderdoen voor de Toyota. De ceed sw rijd 1 op 14 en als je rustig rijd 1 op 16 ook nog wel. Alles zit op een logische plek en rijd erg stabiel met aanhangwagen, die auris doet dat net wat minder . Heeft ketting, beide als ik me niet vergis. Aandachtspunten voor de kia is de dakrand bovenin voorraam en katalysator. Voor de auris motor en dat de fabrieks terugroepacties gedaan zijn. Ik zou toch voor de kia kiezen, niet alleen omdat ik fan ben, maar deze rijd en zit een stuk fijner en alles klopt en zit op de juiste plek, de navigatie is 10x beter zowiezo. Die 100kg meer trekvermogen zou ik me niet blind op staren, belangrijker is dat de trekhaak de juiste stekker aansluiting heeft.
Thanks voor je antwoord!
Wat het dashboard en knoppen betreft ben ik het met je eens haha. Moet allebei nog proef gaan rijden.

Kan ik dat van de katalysator ergens controleren?
En wat bedoel je als aandachtspunt de motor bij Toyota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 20:52
Afgelopen week mijn Kia Proceed laten in bestelling gezet bij de leasemaatschappij. Bedenk ik mij net dat ik niet expliciet vermeld heb om de luxe kentekenplaten erop te zetten. Kan me bijna niet voorstellen dat dit niet standaard is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ligt een beetje aan je dealer. Mijn dealer (Wassink Nijmegen) zet ze er standaard onder op de Proceed. Ik heb er nog wel bij aangegeven dat ik een kentekenhouder wilde zonder reclame. Dus nu mooi strak geheel. Geef het gewoon even aan bij je dealer dat je dit wil en dan wordt het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Renegade666 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:33:
[...]

Ik woon ook meer dan 1 uur noordelijker dan Utrecht, dus bij ons is nogal minder gevallen (helaas :'( )
Nou dat wil ik niet echt helaas noemen. 10 minuten nodig om in parkeervak te komen, elke bocht glijden, halve meter sneeuw voor de deur omdat het nogal waait hier. Bijna 5 botsingen omdat mensen niet snappen dat hun winterbanden geen extra grip hebben op glad wegdek. 1 achter me die dankzij de stoeprand niet in de sloot belande omdat ie dacht die 3 meter achter me wel te redden met remmen met zijn bus met winterbanden. Pas vandaag dat de weg sneeuwvrij is gemaakt terwijl in Rotterdam alles gister al geruimd was. Ik sla het liever over. De kids hadden de grootste lol dat maakte het nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
@JoJo_nl

Als er zo'n bak sneeuw lag zoals bij jullie, had ik mij niet druk gemaakt en nog even een knippertje gedaan :)
En daarna thuis aan het werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

vangoghnl schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:58:
[...]

Thanks voor je antwoord!
Wat het dashboard en knoppen betreft ben ik het met je eens haha. Moet allebei nog proef gaan rijden.

Kan ik dat van de katalysator ergens controleren?
En wat bedoel je als aandachtspunt de motor bij Toyota?
Het is natuurlijk persoonlijk welk je het beste vind passen, maar ik denk dat je de kia fijner vind en navigatie op reis is voor mij iig al een must. Aan beide kan je geen buil vallen iig.
Katalysator kan je beste bij de kia dealer uit laten lezen, als de voltages kloppen is t goed. Sommige mensen gooien er E5 98 in en gaan planken terwijl de motor koud is dat vind de katalysator niet leuk . Ik gok als ze je kunnen vertellen wie de vorige eigenaar was dat je wel een aardig beeld hebt. Ik heb de hatchback versie opgevoerd en 168k km finaal afgetrapt en de kat was t enige die t niet overleefd heeft, 1 vd 4 banken weggebrand. Als ie netjes zijn onderhoud heeft gehad moet het wel heel toevallig zijn wil je er problemen mee krijgen. Stond op plek 3 vd auto's, volgens statistieken met de minste problemen.
De auris was een ander verhaal, stuk duurder en meer problemen. Elk jaar wel iets mee. Motor houd soms in, electronica soms problemen, rijd belabberd op e10 95. De kia is afgesteld op e10 94 in de rest van (oost) Europa is dit zo'n beetje de standaard. De Toyota is op 98 afgesteld, stuk minder verkrijgbaar in half Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Renegade666 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:44:
@JoJo_nl

Als er zo'n bak sneeuw lag zoals bij jullie, had ik mij niet druk gemaakt en nog even een knippertje gedaan :)
En daarna thuis aan het werk :D
Wou dat het kon, echt. Ik moet bouwplaatsen afrijden en overal en nergens heen. Onmogelijk om thuis te werken.
P.s. klipsch fan _/-\o_ , wil klipsch in mijn auto maar daar hebben ze niks voor jamner genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door JoJo_nl op 09-02-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Ik heb vanochtend op trams gewacht die niet kwamen, zag iedereen rustig rijden, dus toch maar naar de auto gelopen. Eng zo'n eerste keer, maar het is gelukt, zonder brokken heen en weer van en naar werk :D

Na het krabben en sneeuwruimen vanochtend nog nooit zo blij geweest met stuurverwarming OMG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Bus reed hier ook niet. Werelduitvinding die stoel en stuurverwarming, vooral na het met blote handen sneeuw vd auto schuiven :F
Verwarmde buitenspiegels ook echt geen overbodige luxe. Gaan aan met achterruitverwarming kennelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door JoJo_nl op 09-02-2021 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:24

Arno

PF5A

JoJo_nl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:16:
Verwarmde buitenspiegels ook echt geen overbodige luxe. Gaan aan met achterruitverwarming kennelijk.
Ja klopt, maar dat had mijn Astra 15 jaar geleden al :9

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bij mijn vorige auto (Octavia) kon ik de spiegelverwarming apart aanzetten middels een knopje bij de bedieningsunit van ramen/spiegels. Conclusie; spiegels waren het hele jaar door verwarmd ;-). Maar in de regel is het zo dat wanneer je spiegels enorm beslagen/bevroren zijn je achterruit dat meestal ook is dus dan maakt het niet zoveel uit, maar dit is niet altijd het geval natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Pfffffffffff lekker rijden hoor, met die sneeuw, zat een idioot achter mij, moest en zou mij inhalen, grove snelheid op gladde weg, 6 meter verderop, hoppa voor hetzelfde stoplicht waar ik stopte, gefeli domme VW, je bent 1 persoon opgeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Als ik sommige mensen zie rijden dan denk ik echt van waarom hebben ze die n rijbewijs gegeven. Gewoon ronduit levensgevaarlijk. Geen ruime afstand houden, bumperkleven op 1m afstand met 100km/u, totaal geen benul van hoe lang hun remweg is op sneeuw, denken dat winterbanden zo goed zijn dat je zelfs op ijsplakaten en ondergesneeuwde wegen nog grip hebt. Daar is mijn netflix kijken niks bij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Nu online
Mooiste was nog van maandagochtend. Sneeuwwegen, auto niet schoon/geen zicht, en vervolgens een telefoon aan het oor....

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Jeuj, Proceed terug!
Maar nu heb ik wel een kleine ergernis, die er al in zit voor het ongeluk, na een update. Ik heb 2 mobiele telefoons gekoppeld. Nu heb ik mobiel A als prio ingesteld en mobiel B als 2e. Echter na de update houdt het systeem hier geen rekening mee en is mobiel B automatisch geselecteerd bij het opstarten. Iemand een idee?

• Renegade666
  • Nu online
B er af halen ?

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nope, A is mijn zakelijke en B is mijn prive. Buiten kantooruren wil ik natuurlijk wel dat mijn prive verbonden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Maar ze zijn toch allebei verbonden? Of werkt er standaard altijd maar eentje waar een telefoongesprek op gevoerd kan worden? Ik weet dat de telefoon van mijn vrouw en die van mij allebei tegelijk verbonden zijn en kan ik ook switchen tussen de audio sources van deze twee telefoons. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit de situatie gehad dat we beiden gebeld werden in de auto.

Edit: kennelijk kan je wel de prioriteit aangeven van de verbonden bluetooth telefoons. Dit is wat ik zo snel gevonden heb uit de handleiding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4smmIZw9D3KeiP97ZUc-Eztiv4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ERacZfqdXr742GM1tbLcjXm7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
* KilljoyNL leert dat hij meer dan 1 toestel kan pairen met zijn Niro :D

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

renzo4000 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:15:
Maar ze zijn toch allebei verbonden? Of werkt er standaard altijd maar eentje waar een telefoongesprek op gevoerd kan worden? Ik weet dat de telefoon van mijn vrouw en die van mij allebei tegelijk verbonden zijn en kan ik ook switchen tussen de audio sources van deze twee telefoons. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit de situatie gehad dat we beiden gebeld werden in de auto.

Edit: kennelijk kan je wel de prioriteit aangeven van de verbonden bluetooth telefoons. Dit is wat ik zo snel gevonden heb uit de handleiding:

[Afbeelding]
Ja, ik heb ook aangegeven in mijn post dat ik de prio heb ingesteld. Dit heeft altijd gewerkt, maar nu negeert hij de prio.

En helaas kunnen niet beide telefoons tegelijk actief gesteld worden. In mijn VW kon dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Dan zou ik zoals @Renegade666 al aangaf maar dan even alle devices verwijderen uit je Kia en opnieuw pairen en daarna prio geven en kijken of dat lukt.

• sgouman
Weet iemand waarom de proceed geen geventileerde voorstoelen heeft?
Toch jammer dat een proceed zo veel mooier is dan een Ceed SW maar de ceed sw geventileerde voorstoelen en bij de executiveline ook nog een panoramadak heeft.

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-05 21:30
sgouman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:49:
Toch jammer dat een proceed zo veel mooier is dan een Ceed SW maar de ceed sw geventileerde voorstoelen en bij de executiveline ook nog een panoramadak heeft.
Die SW heeft wel luxere stoelen dan de gewone SW, maar niet van die hele sportieve als de Proceed
Dacht ik

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

sgouman schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:49:
Bij de Proceed is het panoramadak een gratis optie. Tenminste, bij de my2020 was dat.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Erazzzer schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:26:
[...]

Bij de Proceed is het panoramadak een gratis optie. Tenminste, bij de my2020 was dat.
Die koste mij toch echt 800 euro voor mijn proceed.

• JustC
Bij mij was de 2020 echt geen gratis optie :)

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hmm, bijzonder. Ik kon hem als gratis optie kiezen en het werd bij bestellen nog apart gevraagd of ik met of zonder wou. Ik heb voor niet gekozen vanwege het lage dak en mijn lengte.

• renzo4000
Bij het my19 was het een onderdeel van het gtplusline pakket (toen nog met het 8" navigatiescherm en analoge tellercluster). Toen het my20 model kwam is er een 10.25" navigatiescherm voor gekomen en een digitaal cluster maar kwam het panoramdak te vervallen en was een optie voor een meerprijs. Dus ik denk dat jij @Erazzzer mazzel hebt gehad dan ;)

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

renzo4000 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:32:
Bij het my19 was het een onderdeel van het gtplusline pakket (toen nog met het 8" navigatiescherm en analoge tellercluster). Toen het my20 model kwam is er een 10.25" navigatiescherm voor gekomen en een digitaal cluster maar kwam het panoramdak te vervallen en was een optie voor een meerprijs. Dus ik denk dat jij @Erazzzer mazzel hebt gehad dan ;)
Nou ja mazzel, ik heb hem niet gekozen, omdat het dak dan 5 cm lager werd. Maar iemand anders had mazzel kunnen hebben :')

Edit:
Trouwens, na wat stoeien heb ik het prio probleem met de mobiels opgelost. Nu is het nadeel dat UVO geen online route kan vinden :D

UVO lijkt wel te werken, met de app kan ik inloggen in de auto, Het UVO bereik is goed volgens dashboard, maar routeberekening gaat mis.

[ Voor 19% gewijzigd door Erazzzer op 11-02-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Bij de GT was het dak ook een gratis optie , beide MY tot voor kort iig. Maar het veranderd nogal eens bij kia, vaak akties e.d.
Navigatiesysteem tja, ik had al gemeld dat je niet blij word van de nieuwe update. Er zitten nog teveel bugs in en dan met name het apple carplay en het coresysteem. Nieuwe update komt pas ergens tegen het eind van dit jaar. Beter even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Erazzzer schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:05:
[...]
Trouwens, na wat stoeien heb ik het prio probleem met de mobiels opgelost. Nu is het nadeel dat UVO geen online route kan vinden :D

UVO lijkt wel te werken, met de app kan ik inloggen in de auto, Het UVO bereik is goed volgens dashboard, maar routeberekening gaat mis.
Vandaag doet hij het weer. Waarschijnlijk gewoon toeval dat UVO het even moeilijk had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Goedemorgen,

Even een vraag mbt Rio.
Een probleem op het Dashboard?

Bij aanzetten contact hebben de meters op het dashboard net als normaal een volledige Needle Sweep.
Echter bij het rijden werken de kilometer teller en de brandstof indicator niet meer.
Kilometers lopen ook niet meer op bij de digitale meter.
Zal nog even vragen of de kilometers van de brandstoftank wel registreren/

Iemand een indicatie wat het kan zijn of waar te zoeken.

Lijkt te maken te hebben met de vrieskou van deze week, vorige week werkte alles nog normaal,kan uiteraard ook toeval zijn.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

De ABS sensor of de toerental opnemer sensor . Geen idee waar die zitten bij de rio. In de motorruimte ergens op of naast het motorblok. Je kan kijken bij het linkervoorwiel of daar ijsvorming of donkere sneeuw tussen zit en dat weghalen. Kan ook zijn dat er vocht/ijs op de stekkerverbinding zit linksonder naast de motor. Even een 100km rijden en de auto goed warm stoken wil ook wel eens helpen.

[ Voor 52% gewijzigd door JoJo_nl op 14-02-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
JoJo_nl schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:36:
Even een 100km rijden en de auto goed warm stoken wil ook wel eens helpen.
100km, de snelheid of de afstand ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

KilljoyNL schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:38:
[...]

100km, de snelheid of de afstand ;)
Ik denk afstand, anders stond er wel 100km/h. :P
Met koude motor zit je zo aan de 100km/h, maar dan is ie nog niet warm.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
Kan je nagaan hoe dom ik wel niet ben :D, ik dacht letterlijk het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

KilljoyNL schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:52:
Kan je nagaan hoe dom ik wel niet ben :D, ik dacht letterlijk het tegenovergestelde.
Domme mensen bestaan niet, hooguit onwetende.. :z
100km afstand idd. Dan is de motor wel goed warm en heeft het ijs, smeltwater en vastgevroren stekertje wel genoeg opwarming en rijwind gehad om opgedroogd te zijn. Vergeet ook niet de airco aan te zetten om het vocht uit het interieur te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:50
Erazzzer schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:37:
[...]

Vandaag doet hij het weer. Waarschijnlijk gewoon toeval dat UVO het even moeilijk had
Toen UVO geen online route kon plannen, kreeg je op dat moment wel een offline route voorgeschoteld?
De afgelopen keren dat mij dit gebeurde kon ik alleen kiezen om het opnieuw te proberen via UVO (aanbevolen of alternatief), maar niet om een route door de navigatie zelf (offline) te laten bepalen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JohanF schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:33:
[...]

Toen UVO geen online route kon plannen, kreeg je op dat moment wel een offline route voorgeschoteld?
De afgelopen keren dat mij dit gebeurde kon ik alleen kiezen om het opnieuw te proberen via UVO (aanbevolen of alternatief), maar niet om een route door de navigatie zelf (offline) te laten bepalen... :?
Offline was wel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Zaterdag proefrijden in een Proceed GT, ik ga zelf voor de gt plusline maar hij had niks anders staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Ga je geen spijt van krijgen :)

De 1.4 doet het ook super kom je niks mee tekort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
corneedebruin schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:57:
Ga je geen spijt van krijgen :)

De 1.4 doet het ook super kom je niks mee tekort
Misschien wel omdat ik dan niet meer terug wil naar de proceed 1.5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Oh ja de nieuwe heeft een 1.5 :)

De GT is natuurlijk erg leuk speelgoed dat klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Qua vermogen zul je dat zeker wel merken, maar met 160pk is dat prima voor de Nederlandse omstandigheden. Daarnaast is de GT iets stijver dan GTplusline en komt er iets meer geluid uit de uitlaat (en geluidsgenerator). Verder zijn er geen echte verschillen (rode accenten vs zilver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

sgouman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:40:
Zaterdag proefrijden in een Proceed GT, ik ga zelf voor de gt plusline maar hij had niks anders staan :D
Let erop dat als je langer dan 1m90 bent je geen pano dak wil.
Ik ben 1m98 en het was heel lang zoeken naar een goede zit positie :X (en na 5000km zakte de stoel wat in zodat ik nu beter zit :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik heb een vraagje,
ik heb de Ceed HB DCT7 met de standaard zomerbanden.
Maar nu met het natte weer zodra ik maar iets teveel gas geef uit stilstand begint de auto gigantisch te stotteren.Soort van springen over het asfalt zegmaar
De auto van mijn ouders(mercedes) ook met zomerbanden heeft hier helemaal geen last van.
ABS lampje gaat ook niet branden in de Ceed
iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen.

[ Voor 5% gewijzigd door sgouman op 15-02-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

sgouman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:36:
Ik heb een vraagje,
ik heb de Ceed HB DCT7 met de standaard zomerbanden.
Maar nu met het natte weer zodra ik maar iets teveel gas geef uit stilstand begint de auto gigantisch te stotteren.Soort van springen over het asfalt zegmaar
De auto van mijn ouders(mercedes) ook met zomerbanden heeft hier helemaal geen last van.
ABS lampje gaat ook niet branden in de Ceed
iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen.
Niro kan dat ook, met winterbanden. :P Is dus gaspedaal doseren..

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Quad schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:08:
[...]

Niro kan dat ook, met winterbanden. :P Is dus gaspedaal doseren..
Gaspedaal doseren, ik druk hem echt een kwart in en hij sputtert al tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het is echt een kwestie van doseren. Ik herken wat je schrijft @sgouman, zeker met dit weer. Maar je moet echt een beetje gas geven en zodra je rolt kan je geleidelijk meer gas geven. Waarschijnlijk is dat bij de Mercedes van je ouders elektrisch beter afgevangen, die heeft echt niet wonderbaarlijk meer grip tov jouw Kia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:51:
Het is echt een kwestie van doseren. Ik herken wat je schrijft @sgouman, zeker met dit weer. Maar je moet echt een beetje gas geven en zodra je rolt kan je geleidelijk meer gas geven. Waarschijnlijk is dat bij de Mercedes van je ouders elektrisch beter afgevangen, die heeft echt niet wonderbaarlijk meer grip tov jouw Kia ;)
Als je winterbanden hebt is het dan minder of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb dit seizoen voor het eerst geen winterbanden gemonteerd, want Corona en ben niet veel op de weg... en tja wanneer is het nou echt nodig in Nederland. Toen kwam de sneeuw en heeft ie dus ruim een week stil gestaan :)

Maar met winterbanden zou het wel iets minder moeten zijn ivm de zachtere compound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

sgouman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Als je winterbanden hebt is het dan minder of niet?
Nee erger. Gewoon minder gas geven, het ding heeft teveel koppel vanaf lage toeren al.
De ESP doet dat gok ik. Zie je zo'n geel lampje kort knipperen met een weg met n slingerspoor er in.

[ Voor 16% gewijzigd door JoJo_nl op 15-02-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

sgouman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:40:
Niet doen, je wil niet meer terug dan :P
Vergeleken met de GT is de rest traag..
Als ik de 3D chip en gaspedaal box uitzet gaat het al te traag voor me en werkt op mijn zenuwen O-)
P.s. bij de GT wil je niet het gaspedaal plattrappen bij het wegrijden of in ze 2e versnelling, dan gaat ie stuiteren.

[ Voor 12% gewijzigd door JoJo_nl op 15-02-2021 22:16 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 72 Laatste