Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:44
jongetje schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:55:
[...]

Bij een leaseauto zal je sowieso akkoord moeten hebben van je leasemaatschappij om een aanpassing te doen aan de auto.
Dat akkoord is wel mogelijk voor wat betreft de trekhaak (is al contact geweest tussen wagenparkbeheerder en leasemij).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlime
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 22:45
Binnenkort wil ik een jong gebruikte Kia Ceed of Hyundai i30 kopen maar zoals jullie weten zijn de showrooms dicht. Ik heb geen idee wat het effect daarvan gaat zijn op het aanbod en de prijzen. Heeft iemand van jullie daar zicht op? Op aanbod websites lijkt wat minder te staan maar dat zou ook kunnen komen doordat dealers nu minder plaatsen en of hun aanbod verwijderen. Ik houd bij openen van de showrooms rekening met een piek in de vraag en een niet gelijke toename van ingeruilde wagens zoals ik die zoek. Of denken jullie dat dit meevalt en zijn er factoren die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-05 17:35
Ik heb een hele mooie nog model gevonden die me interesse wekt Kia carens

Kia Carens 2.0 CVVT X-ecutive CLIMATE CONTROL / CRUISE CONTR
€ 4.450,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Nog ergens rekening mee houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 10:26
Mooi ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:41

Quad

Doof

NoepZor schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:05:
[...]

Dat akkoord is wel mogelijk voor wat betreft de trekhaak (is al contact geweest tussen wagenparkbeheerder en leasemij).
Gewoon opnemen in je leasecontract, kost 't je niet zoveel in 1x.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LilShorty
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-01-2023
onlime schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:24:
Binnenkort wil ik een jong gebruikte Kia Ceed of Hyundai i30 kopen maar zoals jullie weten zijn de showrooms dicht. Ik heb geen idee wat het effect daarvan gaat zijn op het aanbod en de prijzen. Heeft iemand van jullie daar zicht op? Op aanbod websites lijkt wat minder te staan maar dat zou ook kunnen komen doordat dealers nu minder plaatsen en of hun aanbod verwijderen. Ik houd bij openen van de showrooms rekening met een piek in de vraag en een niet gelijke toename van ingeruilde wagens zoals ik die zoek. Of denken jullie dat dit meevalt en zijn er factoren die ik over het hoofd zie?
Ik heb vorige week mijn Kia Ceed Sportwagon opgehaald. De dealer (Kia Voorburg) had veel voorraad staan waar ze vanaf wilden. Een model van de 2019. Dus in mijn ogen nog nieuw. Ging voor een mooie prijs weg en goede inruil voor mijn autootje. Proefrit was aan huis, dus dat was ideaal. Had niet het idee dat de prijs te hoog was door de coronacrisis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57
@LilShorty Ik mag hopen een model uit 2020 en niet 2019....
Ik zie op hun site alleen: https://www.zeeuwenzeeuw....2&vm_orderby=created-desc
en dat is een PHEV. Die had normaal toch ook al 4k korting vanwege een actie deze zomer?

Ik had misschien wel een KIA CEED gereden, maar als alle dealers in Nederland alleen een berg Dynamic (plus)line op voorraad hadden in de zomer toen ik ging bestellen en er nergens een executive line te bestellen viel hield het voor mij helaas op. Maar mijn nieuwe Octavia 4 is ook geen straf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LilShorty
  • Laatst online: 26-01-2023
jongetje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:04:
@LilShorty Ik mag hopen een model uit 2020 en niet 2019....
Mijn auto is van december 2019. Het is geen nieuwe uit voorraad, maar uit hun lease voorraad. Ik was bewust op zoek naar een tweedehands maar nog wel jonge auto met niet te veel op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
LilShorty schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Mijn auto is van december 2019. Het is geen nieuwe uit voorraad, maar uit hun lease voorraad. Ik was bewust op zoek naar een tweedehands maar nog wel jonge auto met niet te veel op de teller.
Niks mis mee, vaak goede prijzen voor goede spullen.
Bij mijn partner zijn u wel vaak alle banden te zacht binnen de 6 maanden bovag garantie, dus maar een afspraakje gemaakt met de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@KilljoyNL dan even de bandjes oppompen toch? Of zie ik het verkeerd. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Quad schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:31:
@KilljoyNL dan even de bandjes oppompen toch? Of zie ik het verkeerd. ;)
Al gedaan een paar keer, is gewoon iets niet goed denk ik, mag de garage naar kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

KilljoyNL schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Al gedaan een paar keer, is gewoon iets niet goed denk ik, mag de garage naar kijken :)
Logisch! d:)b

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 13:04
Ik weet niet of iemand toevallig in een Ceed met halogeen en LED heeft gereden maar zit er hoever het ligt schijnt en de sterkte veel verschil in? Normaal is LED namelijk een stuk sterker dan halogeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 14:43
sgouman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:09:
Ik weet niet of iemand toevallig in een Ceed met halogeen en LED heeft gereden maar zit er hoever het ligt schijnt en de sterkte veel verschil in? Normaal is LED namelijk een stuk sterker dan halogeen.
Ik heb een Ceed sw met hallogeen met de LED daglichten. Daarvoor had ik een Renault clio met LED koplampen... over het hoe ver kan ik niet echt praten maar LED geeft wel een bak meer licht hebik het gevoel. Ook omdat het licht wat koeler is is het allemaal wel beter te zien. Dus als je de kans krijgt neem de FULL LED koplampen. Dit is een fabriek af optie en het kost nogal wat om dat origineel in te laten bouwen als je net als mij een hallogeen hebt.

Er zijn mensen die LED lampen inbouwen in de koplampen en dat is ook een hele goede optie hoor. Alleen het vergt wat meer werk en als je niet technisch bent kan het ingebouwd worden maar kost ook weer extra geld.

Voor nu blijf ik met de hallogeen rijden wat voor mij goed genoeg is , maar voor de doorverkoop is full led wel heel fijn. En voor het zicht tijdens de nachten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
Hoewel ik de full led koplampen van mijn Proceed "prima" vind is het ook niet meer dan dat.

Mijn vorige Octavia had bi-xenon met afs. Deze gaven toch een stuk meer licht nog dan mijn huidige Proceed. Tevens had de Octavia actieve bochtverlichting wat zeker een meerwaarde is. Ook kon hij zijn lichtbeeld automatisch breder maken als je bijvoorbeeld in een woonwijk rijdt waardoor de stoep naast de weg veel beter verlicht wordt. En natuurlijk automatische hoogte verstelling en koplamp sproeiers.

Ik vind dus integratie van de verlichting van de Kia dus maar "matig" maar altijd nog beter dan "hallo-geen-licht"

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:08:
Hoewel ik de full led koplampen van mijn Proceed "prima" vind is het ook niet meer dan dat.

Mijn vorige Octavia had bi-xenon met afs. Deze gaven toch een stuk meer licht nog dan mijn huidige Proceed. Tevens had de Octavia actieve bochtverlichting wat zeker een meerwaarde is. Ook kon hij zijn lichtbeeld automatisch breder maken als je bijvoorbeeld in een woonwijk rijdt waardoor de stoep naast de weg veel beter verlicht wordt. En natuurlijk automatische hoogte verstelling en koplamp sproeiers.

Ik vind dus integratie van de verlichting van de Kia dus maar "matig" maar altijd nog beter dan "hallo-geen-licht"
Hmm oke, mijn ouders rijden Mercedes en hebben ook led verlichting. Die schijnt echter 600 meter ver. Niet te vergelijken met de Kia denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Mijn Kia Niro 2020 heeft van de fabriek uit ledverlichting, wel een erg mooi helder licht moet ik zeggen, ik ben pro-led :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@sgouman ik heb zelf niet gemeten hoever de led verlichting van mijn Proceed schijnt maar die komt ook behoorlijk ver, maar dat maakt niet meteen dat het de beste verlichting is ;) Je mist gewoon een aantal zaken die hedendaags steeds meer gemeengoed zijn (of op zijn minst een optie) zoals automatische afstelling, bochtenverlichting of zelfs matrix (gebieden kunnen uitschakelen zoals tegenliggers bij groot licht).

@KilljoyNL ik ben ook zeker "pro-led" alleen Kia heeft hier niet de beste in de markt, ik denk gemiddeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 16:17:
@sgouman ik heb zelf niet gemeten hoever de led verlichting van mijn Proceed schijnt maar die komt ook behoorlijk ver, maar dat maakt niet meteen dat het de beste verlichting is ;) Je mist gewoon een aantal zaken die hedendaags steeds meer gemeengoed zijn (of op zijn minst een optie) zoals automatische afstelling, bochtenverlichting of zelfs matrix (gebieden kunnen uitschakelen zoals tegenliggers bij groot licht).

@KilljoyNL ik ben ook zeker "pro-led" alleen Kia heeft hier niet de beste in de markt, ik denk gemiddeld.
Ja klopt matrix hebben mijn ouders en vind het erg jammer dat kia dat niet heeft. Werkt automatisch grootlicht(HBA) ook met LED of zijn dat dan weer halogeenlampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:57
Mijn Ceed SW DPL heeft standaard HG lampen, en had geen optie voor LED, wel voor XENON, dus die zitten er ook in.
Tegenover mijn vorige auto's is het licht wat witter en iets meer, maar kan niet zeggen, goh, wat zie ik meer.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:24
Ik heb een Ceed SW van 11-'20.
Helaas inderdaad geen mogelijkheid om LED te bestellen of Xenon af fabriek.
Was wel mogelijk als achteraf optie via de garage, maar ik ga geen dik 300,- voor wat LED lampen in dezelfde koplamp units leasen |:(

Ik heb op Alie deze besteld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WNlcltH.png

De MAXGTRS F6 voor ~€42,-
Montage was even pielen (nog losse adapter nodig en weinig ruimte voor de losse driver ) maar het resultaat erg goed!

Ik heb ook een Megane 4 gereden (ook projector koplampen) met xenon setje ingebouwd.
Ik kan niet anders zeggen dat dit echt veel beter is.

Als ik nu het groot licht aan zet welke nog H7 halogeen is (af fabriek) dan zie ik alleen dat ik een beetje geel erbij krijg in de hoogte, eigenlijk nutteloos nu. En nee, de koplampen verblinden niet, goed afgesteld en hebben een strakke lijn conform halogeen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 02:40

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Rij zojuist op de snelweg en voel de achterkant in eens wegglijden. Een melding dat de handrem erop staat en vervolgens deze lampjes op het dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdKkd2gXHScNfToh5onuFVf-j-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVuYFfaUS2SkuFGvbM1PEXZ3.jpg?f=fotoalbum_large

Was even schrikken, maar benieuwd wat dit nu weer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Geen meter meer mee rijden en Kia laten ophalen. Buitengewoon gevaarlijke situatie natuurlijk. Je kan het risico niet nemen om er nog verder mee te rijden. Dus, Kia laten afslepen en vervangend vervoer laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:47:
Geen meter meer mee rijden en Kia laten ophalen. Buitengewoon gevaarlijke situatie natuurlijk. Je kan het risico niet nemen om er nog verder mee te rijden. Dus, Kia laten afslepen en vervangend vervoer laten regelen.
De servicemonteur heeft er een rondje mee gereden en de meldingen verdwenen. En van Kia vervolgens opdracht gekregen om gewoon verder te rijden. Tevreden ben ik er niet over dus daar gaat nog wel een bericht over naar Kia/LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik zou dit toch niet accepteren inderdaad. Het is een storing in het aeb en je wil toch niet dat er te pas en te onpas een noodremactie wordt uitgevoerd. Vind het ook een laconieke houding van de servicemonteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:41

JoJo_nl

Yu !

De auto zou op zijn minst toch aan de computer gehangen moeten worden in de kia garage voor onderzoek. Net wat @renzo4000 zegt, niet accepteren.

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Ik heb nog een nooit gebruikt setje H7 led met kia adapters mocht iemand die willen voor n redelijk vergoeding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHm_2heNt9Ps2aVCD_9oJ9nVe2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZVkwWLB8W29WLTqoJSr0bWL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAGOJDmDn7s7Ww6C7t1RPBCIQM4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhzAbHTCWa4Sg6Gi41IikXNy.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

sgouman schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:09:
De bovenstaande had ik voor mijn ceed jd 2013 gekocht, zijn hele degelijke. Mijn zwager rijd er al 5 jaar mee nu in zijn ford focus zonder problemen, komt ook door de apk heen. Ze passen echter niet zonder de dop/kap aan de achterkant er af te halen. Past wel in het grootlicht. Ze geven minstens 2x zoveel licht en schijnen 1/3 verder dan halogeenlampen. Heb er nu osram nightbreaker zitten, die halen het niet bij de led maar zijn een redelijke verbetering op de standaard halogeen. Philips ultravision 130 zijn ook goed, maar binnen een jaar op. Let wel op, de meeste ledlampen zijn rotzooi en snel kapot of het past niet goed, lichtbeeld wijkt af, nauwelijks feller dan halogeen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door JoJo_nl op 23-01-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
En je loopt kans op fouten ivm de canbus. Daarnaast laten sommige koelelementen nog wel eens te wensen over met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:37
Met 2 kinderen (<10) + een kleine onderweg zijn we opzoek naar iets groters. Zojuist een proefrit gehad in een Kia Stonic DynamicPlusLine. Deze beviel erg goed en prijs technisch erg aantrekkelijk. Wat mij wel wat tegenviel was de kofferbak ruimte.

Hoe ervaren overige Stonic gebruikers met (kleine)kinderen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Ryan_ ik rijd een Niro en ik vind met 1 kind van <1 jaar de ruimte al aan de wat krappe kant in de kofferbak.
Een volgende auto wordt toch eentje met iets meer volume achterin.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

@Ryan_ ik heb vd zomer voor een verjaardagsfeestje 4 kids op de achterbank gehad en dat gaat prima, kofferbak heeft zee van ruimte.
Proceed is ideaal voor n gezin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickg84
@Ryan_ ik stem ook mee in dat je beter een proceed of een ceed SW kunt nemen als je ruimte zoekt . Alleen de afloop van de achterbak is wel iets waar je mee rekening moet houden bij de proceed . Ik zou zeggen ga eens bij de dealer kijken . Of kijk wat reviews van autogefuhl omtrent de Kia auto’s op YouTube . Die meet namelijk altijd met een duimstok alle dimensies van de achterbak in zijn video’s :) . Ik zelf ben voor de ceed SW gegaan aangezien we twee honden hebben en die honden kooi paste niet in de proceed achterbak vanwege de afloop. Misschien anders een optima een optie ? Die is helemaal groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:10
Ik heb een Kia Ceed uit 2018. Met de vorst wil ik niet meer dat de zijspiegels automatisch inklappen bij het op slot zetten van de auto. Ik heb zitten zoeken maar kan het niet vinden.

Weet iemand hoe en of dit mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
Het was heel eng om vanochtend dat kraken te horen bij mijn spiegels inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danny1909
KilljoyNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:36:
Dat dus, en in deze tijd even de ruitenwissers van de 'auto' stand afhalen na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
KilljoyNL schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:36:
Was ik niet de enige iig :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik hoorde het niet bij mijn Niro, maar dat kan dan weer een andere oorzaak hebben.. :P
Wel een goede tip, bij de Niro kan je het namelijk wel instellen met de knoppen in de deur. (open, auto, dicht).

Als de Ceed dit niet heeft verwacht ik dat dit een software matige optie is die in de settings verstopt zitten.
Even zoeken via de boordcomputer achter het stuur met de knoppen op het stuur.

@danny1909

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 25-01-2021 11:40 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Wat is het voordeel eigenlijk op phev in de lease te nemen, als ik kijk naar de xceed doet de phev 11 seconden over de 0 100 en de gewone 9.2. Je hebt minder kofferbakruimte door de accu en je betaald meer bijtelling.

Is er dan wel iets nuttigs aan het hele phev gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@sgouman
Vroeger had het bijtelling technisch voordeel, tegenwoordig niet meer omdat alles 22%, op EV's na, wat nu 12% is.
Waar je het dan voor doet is het milieu, omdat je verbruik lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

sgouman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:45:
Wat is het voordeel eigenlijk op phev in de lease te nemen, als ik kijk naar de xceed doet de phev 11 seconden over de 0 100 en de gewone 9.2. Je hebt minder kofferbakruimte door de accu en je betaald meer bijtelling.

Is er dan wel iets nuttigs aan het hele phev gedeelte?
Als je een leaseovereenkomst hebt inclusief brandstof, kan een dikkere PHEV of HEV ineens wél in je leasecontract.

Zo had ik een brandstofvoorschot van een Skoda Kamiq op ruim 300 euro en bij een Niro op 130 euro waardoor de Niro binnen het budget paste.

Kan ook zijn dat je werkgever een voordeeltje geeft in bijvoorbeeld korting op eigen bijdrage bij gebruik PHEV, HEV of EV.

Uiteindelijk draait het voor de meeste gebruikers om de centen en de mooiste wagen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Quad schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:29:
[...]

Als je een leaseovereenkomst hebt inclusief brandstof, kan een dikkere PHEV of HEV ineens wél in je leasecontract.

Zo had ik een brandstofvoorschot van een Skoda Kamiq op ruim 300 euro en bij een Niro op 130 euro waardoor de Niro binnen het budget paste.

Kan ook zijn dat je werkgever een voordeeltje geeft in bijvoorbeeld korting op eigen bijdrage bij gebruik PHEV, HEV of EV.

Uiteindelijk draait het voor de meeste gebruikers om de centen en de mooiste wagen.
Bij ons is het excl brandstof dus het maakt dan bij mij niet uit. Alleen de Xceed PHEV is 15 euro maandelijks goedkoper dan de gewone xceed

Weet iemand ook of de SCC sensor verwarmd is? Ik had vanochted ook ijs op de voorruit liggen en deze helemaal schoongemaakt maar toch deed de LFA en automatisch sturen het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door sgouman op 25-01-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
Quad schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:37:
Ik hoorde het niet bij mijn Niro, maar dat kan dan weer een andere oorzaak hebben.. :P
Wel een goede tip, bij de Niro kan je het namelijk wel instellen met de knoppen in de deur. (open, auto, dicht).

Als de Ceed dit niet heeft verwacht ik dat dit een software matige optie is die in de settings verstopt zitten.

@danny1909
Ik heb alle menu's inmiddels al 3 keer gezien. Ik.kan het niet vinden. Knoppen in de deur zijn alleen voor het inklappen en afstellen sleutels. Meer keuze is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Quad schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:37:

@danny1909
Dank voor de tip, net de knop opgezocht en op niet inklappen ingesteld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

danny1909 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Ik heb alle menu's inmiddels al 3 keer gezien. Ik.kan het niet vinden. Knoppen in de deur zijn alleen voor het inklappen en afstellen sleutels. Meer keuze is er niet.
Kan het in het menu iets zijn over meeloop verlichting spiegels?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 20:52
Is er hier iemand met een Kia ProCeed die een audio upgrade heeft uitgevoerd? Ik wil het liefst een actieve sub in de kofferbak ergens weg werken welke (bijvoorbeeld) via 12v werkt.

Het doel is gewoon net iets meer bass sound. Valt dat eenvoudig aan te sluiten op het media systeem zonder al te veel te verbouwen? ‘T is tenslotte een lease auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@j0eyv jazeker! Ik heb een actieve subwoofer laten plaatsen. Zie mijn eerdere bericht: renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Ik zou niet gaan knutselen aan een standaard sigaretten 12v aansluiting aangezien die vaak niet voldoende vermogen kunnen leveren (180w uit mijn hoofd). Je zal toch echt 12v vanaf de accu moeten halen (apart afzekeren) en helemaal naar achteren moeten brengen. Negatief haal je via de kofferbak op het kale plaatwerk vandaan. Heb je de JBL premium upgrade? Dan zit onder de bestuurdersstoel de versterker van JBL en kan je daar je high level input vandaan halen. Bij voorkeur zet je er een H/L pass filter tussen. Sommige actieve subwoofers hebben dit ingebouwd maar zijn niet altijd van de beste kwaliteit.

Zoals je ziet is het niet direct een "plug and play" oplossing en heb ik ervoor gekozen dit te laten doen door een specialist. Maar ben je een beetje handig dan kan je dit zelf ook wel. De setup die ik nu heb is ook relatief eenvoudig weer weg te halen zodra ik mijn leaseauto inlever en kan ik het weer de volgende inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Goed idee zo! Ga ik eens onderzoeken.

Ik ga voor de GT-Plusline MY21. Daar zit de JBL upgrade al in toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja in de MY2020 in ieder geval wel. Heb je dit systeem überhaupt gehoord? Misschien dat je het best prima vindt klinken? De meeste mensen zijn volgens mij best tevreden over het standaard JBL pakket. Er zit namelijk al een kleine sub in het JBL pakket. Het is maar net hoe kritisch je zelf bent (zoals ik bijvoorbeeld ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Ik ben zeer te spreken over de JBLs in de Niro, nu draai ik geen harde bonkie bonkie muziek, laatste tijd alleen maar Utada Hikaru albums, wat luisteren jullie zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb zelf geen specifiek genre wat ik luister en gaat alle kanten op (net waar ik zin in heb). Dus denk aan UB40, Direstraits, Queen, hedendaags POP, R&B en zelfs op zijn tijd wat beukmuziek (hardstyle, old school 90's eurodance, etc).

Mij gaat het ook niet perse om "bonkie bonkie" muziek en dat je nummerplaten van je auto aftrillen. Het zit hem met name in het dynamische bereik van het standaard JBL systeem die zo zijn grenzen kent. De ingebouwde subwoofer mag die naam eigenlijk niet eens dragen imho met een 6" driver + passieve radiator.

Doordat ik mijn actieve subwoofer het sublaag laat afhandelen (en ik de bass settings in de EQ van de radio flink kan terugschroeven) komt dit ten goede voor alle speakers die zich voornamelijk kunnen focussen op de midbass en mid en high. Daarnaast heb ik onder mijn stuur een actieve controller waar ik de sub mee kan bijstellen. Soms missen bepaalde nummers wat laag en kan ik dat snel bijstellen en vice versa.

En ja, als ik wil kan de actieve sub behoorlijk "bonkie bonkie" laten doen ... met voelbare druk op het lichaam. Dat gebeurt alleen niet zo vaak, maar soms kan dat wel erg lekker zijn. Muziek moet je soms niet alleen horen maar ook voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Oh zeker weten, sommige Utada nummers hoor en voel je ook goed, hoogste volume wat ik tot nu toe heb gedaan is op 25, is meer dan hard zat voordat het eventueel onveilig wordt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25
danny1909 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:31:
Ik heb een Kia Ceed uit 2018. Met de vorst wil ik niet meer dat de zijspiegels automatisch inklappen bij het op slot zetten van de auto. Ik heb zitten zoeken maar kan het niet vinden.

Weet iemand hoe en of dit mogelijk is?
Ik heb de 2019 uitvoering en daar zit het in de boordcomputer via het stuur:
Tandwieltje, Gebruikersinstellingen, Handig, Welkom spiegel/licht, vergrendelen/ontgrendelen van deur.

Die moet je ff uitvinken.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Vreemd probleem hier met de "nieuwe Ceed sw CRDI 136 MY20:

Probleem: Raar geluid na starten auto.

Hoe klinkt het ? : Als een electrische pomp of iets , het is vrij hoog maar geen piepend geluid . Het klinkt een beetje alsof je in een gehorig huis woont en de buren aan het stofzuigen zijn. Maar het enige wat je hoort is de frequentie zoem / piep van de electromotor van de stofzuiger.
Wat beinvloed het geluid? : Als ik aan de knoppen van de stoel verwarming of raam verwarming zit. Dan gaat het geluid in frequentie een beetje omlaag , maar daarna weer omhoog naar de originele frequentie. Auto rijden / gas geven etc heeft geen enkele invloed op het geluid zelf. Hoe ik het gas in trap heeft geen invloed op het geluid.
Wanneer hoor ik het: Na het starten , tijdens het rijden , als de motor stationair draait.
Waar komt het geluid vandaan? : Ik heb de motorkap open gezet en getracht het geluid te vinden. Het komt niet van de dynamo af. Ik hoor het geluid in de auto en dan hoor ik het ook vooral aan de achterzijde van de auto.

Zou het misschien komen door de benzine pomp? Dat lijkt me het meest logische. En dat verklaart ook wel de beinvloeding als ik iets electrisch gebruik in de auto.

Heeft er iemand ervaring met dit ? Misschien kan het door de kou komen hier is het namelijk rond de -2 constant. Ik heb al 600 km met de auto gereden en nog niet eerder gehoord. Maar lijkt me vreemd dat dat kan met een vrijwel nieuwe auto. Al mijn vorige autos hebben dit probleem niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Nou bij de garage geweest, ze hebben kunnen constateren dat de ABS actief is geweest maar verder geen fouten kunnen uitlezen. Ook een proefrit liet niets geks horen of zien. Het lijkt er op dat de sensor aan de voorzijde van de Proceed iets heeft waargenomen, waardoor het leek dat er een botsing plaats vond.

Ik heb zelf niets gezien:
  • Gebeurde op een rechte weg.
  • De auto achter mij was zeker op een afstand van 200m
  • De auto voor mij was zeker op een afstand van 400 meter
  • Geen troep zien liggen of iets voorbij zien vliegen
Kortom of de sensor is gewoonweg vies geweest, maar dan vind ik het een hele enge sensor. Of er is toch echt iets voorbij gevlogen en/of tegen aangekomen waardoor het deze situatie alsnog veroorzaakte. Ik weet het niet en de garage helaas ook niet.

Het heeft mij zeker nog niet gerustgesteld maar ik ga het de komende tijd maar eens aan kijken. Inmiddels al weer over de 16000km op de teller en nu toch al wel geregeld wat problemen opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
DaLass schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Ik heb de 2019 uitvoering en daar zit het in de boordcomputer via het stuur:
Tandwieltje, Gebruikersinstellingen, Handig, Welkom spiegel/licht, vergrendelen/ontgrendelen van deur.

Die moet je ff uitvinken.
Thanks ga morgen ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:36:
Nou bij de garage geweest, ze hebben kunnen constateren dat de ABS actief is geweest maar verder geen fouten kunnen uitlezen. Ook een proefrit liet niets geks horen of zien. Het lijkt er op dat de sensor aan de voorzijde van de Proceed iets heeft waargenomen, waardoor het leek dat er een botsing plaats vond.

Ik heb zelf niets gezien:
  • Gebeurde op een rechte weg.
  • De auto achter mij was zeker op een afstand van 200m
  • De auto voor mij was zeker op een afstand van 400 meter
  • Geen troep zien liggen of iets voorbij zien vliegen
Kortom of de sensor is gewoonweg vies geweest, maar dan vind ik het een hele enge sensor. Of er is toch echt iets voorbij gevlogen en/of tegen aangekomen waardoor het deze situatie alsnog veroorzaakte. Ik weet het niet en de garage helaas ook niet.

Het heeft mij zeker nog niet gerustgesteld maar ik ga het de komende tijd maar eens aan kijken. Inmiddels al weer over de 16000km op de teller en nu toch al wel geregeld wat problemen opgemerkt.
Mijn proceed is geregeld vies en onder de modder/zand gezien ik dagelijks op bouwterreinen kom, dit heeft de werking tot nu toe niet gehinderd.
Heb de noodstop nu 2x ervaren, was geen pretje vooral de 2e keer met de yellowstuff blokjes ging dat behoorlijk extreem en degene die achter me reed raakte in slip bijna van de weg af. Het heeft me wel gedwongen meer afstand te houden tegenwoordig O-)
Maar spookgevaar tot nu toe niet gehad in de 50k km die ik gereden heb. Ook niet met voorbij vliegende vogels. Vind het een apart verhaal en zou er ook niet gerust op zijn. Als er iets mis is met de sensor staat dat in de boordcomputer geregistreerd dus dan zou het technisch in orde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Rickg84 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:18:
Vreemd probleem hier met de "nieuwe Ceed sw CRDI 136 MY20:

Probleem: Raar geluid na starten auto.

Hoe klinkt het ? : Als een electrische pomp of iets , het is vrij hoog maar geen piepend geluid . Het klinkt een beetje alsof je in een gehorig huis woont en de buren aan het stofzuigen zijn. Maar het enige wat je hoort is de frequentie zoem / piep van de electromotor van de stofzuiger.
Wat beinvloed het geluid? : Als ik aan de knoppen van de stoel verwarming of raam verwarming zit. Dan gaat het geluid in frequentie een beetje omlaag , maar daarna weer omhoog naar de originele frequentie. Auto rijden / gas geven etc heeft geen enkele invloed op het geluid zelf. Hoe ik het gas in trap heeft geen invloed op het geluid.
Wanneer hoor ik het: Na het starten , tijdens het rijden , als de motor stationair draait.
Waar komt het geluid vandaan? : Ik heb de motorkap open gezet en getracht het geluid te vinden. Het komt niet van de dynamo af. Ik hoor het geluid in de auto en dan hoor ik het ook vooral aan de achterzijde van de auto.

Zou het misschien komen door de benzine pomp? Dat lijkt me het meest logische. En dat verklaart ook wel de beinvloeding als ik iets electrisch gebruik in de auto.

Heeft er iemand ervaring met dit ? Misschien kan het door de kou komen hier is het namelijk rond de -2 constant. Ik heb al 600 km met de auto gereden en nog niet eerder gehoord. Maar lijkt me vreemd dat dat kan met een vrijwel nieuwe auto. Al mijn vorige autos hebben dit probleem niet gehad.
Heb er een video van gemaakt , misschien helpt dat. YouTube: Kia ceed CD crdi 1.6 weird noise

Het is in het engels ( aangezien ik dezelfde vraag op kia UK heb gezet) Ik zal hem ook even op het duitse forum zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Rickg84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Heb er een video van gemaakt , misschien helpt dat. YouTube: Kia ceed CD crdi 1.6 weird noise

Het is in het engels ( aangezien ik dezelfde vraag op kia UK heb gezet) Ik zal hem ook even op het duitse forum zetten.
Wat heeft de Kia dealer er al over gezegd? Ik neem aan dat je dit als eerste al bij hun gemeld hebt?

Ik moet zeggen dat ik uit de video weinig geluid waarneem, om heel eerlijk te zijn. Maar komt misschien ook omdat je door de video heen praat. ;) Heb je geen opname van het geluid waarbij er weinig omgevingsgeluid is?

Edit: ligt aan mijn telefoon. Op de laptop hoor je het beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Nemean op 27-01-2021 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:25
Rickg84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Je hoort het buiten de auto ook best goed vind ik, vooral als je er achter staat. Of als je filmt bij de achterbank. Het klinkt inderdaad als een stofzuiger bij de buren.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Nemean schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Wat heeft de Kia dealer er al over gezegd? Ik neem aan dat je dit als eerste al bij hun gemeld hebt?

Ik moet zeggen dat ik uit de video weinig geluid waarneem, om heel eerlijk te zijn. Maar komt misschien ook omdat je door de video heen praat. ;) Heb je geen opname van het geluid waarbij er weinig omgevingsgeluid is?

Edit: ligt aan mijn telefoon. Op de laptop hoor je het beter.
Ja helaas moet je het volume wat hoog zetten maar je hoort het heel goed als je beetje aan het einde van de video ( achterbank en achterbak ) kijkt . Dat geluid dreunt dan de hele auto door en ik word er helemaal gek van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Volgens het UK forum zou het zeker de brandstof pomp kunnen zijn. Er word wel bijgezet dat als er geen batch bekend is van foutieve brandstofpompen dat kia het waarschijnlijk pas vervangt als de pomp er mee stopt.. lekker dan. Ik heb de dealer even de video toegestuurd en gevraagd een monteur er naar te laten kijken. We gaan het zien.. ik zou niet graag langs de weg willen staan met dit probleem dat hij er ineens mee stopt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Klinkt meer als een timing issue van de distributieriem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
JoJo_nl schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:26:
Klinkt meer als een timing issue van de distributieriem
Interessante invalshoek . Maar dan vraag ik me af waarom ik het niet in het motorruim hoor maar wel onder de achterbank .. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

@Rickg84 heeft de dealer er al naar gekeken en wat zeggen zij erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Nemean schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:58:
@Rickg84 heeft de dealer er al naar gekeken en wat zeggen zij erover?
Ik ben op dit exacte moment bij de dealer, de monteur kan duidelijk horen dat het de benzine pomp is dus hij gaat even bij een vergelijkbare auto met zelfde motor luisteren hoe het normaal moet klinken.

Ik ben namelijk bij een auto dealer die de officiele dealer is van meerdere merken ( volvo , renault, kia, mazda, opel ) en de monteurs weten niet alles van elke auto af zoals een specialist monteur die enkel bij KIA werkt. ( het is wel een officiele kia dealer met officiele kia werkshop). Ik weet zodadelijk wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Rickg84 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Interessante invalshoek . Maar dan vraag ik me af waarom ik het niet in het motorruim hoor maar wel onder de achterbank .. :?
Omdat het in dat geval in de uitlaat gaat resoneren. Heeft hij de uitlaat al gecheckt op deukjes en losse pakkingen/verbingdingstukken/rubbers ?
Kan ook maar zo dat het wel die pomp is hoor. Begrijp alleen niet waarom hij het verschil bij een andere auto moet horen. Overduidelijk dat het niet normaal klinkt toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickg84
JoJo_nl schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Omdat het in dat geval in de uitlaat gaat resoneren. Heeft hij de uitlaat al gecheckt op deukjes en losse pakkingen/verbingdingstukken/rubbers ?
Kan ook maar zo dat het wel die pomp is hoor. Begrijp alleen niet waarom hij het verschil bij een andere auto moet horen. Overduidelijk dat het niet normaal klinkt toch ?
Ok, klinkt wel aanemelijk maar denk niet dat dit in mijn situatie toepasbaar is. Aangezien de frequentie van het geluid een dip maakt als ik de ruit verwarming of elke andere electrische functie gebruik die veel energie trekt zoals de stoel verwarming etc. De positie van het gaspedaal heeft geen enkele invloed op de frequentie van het geluid.

In iedergeval; de monteur heeft even een andere auto gebruikt als referentie middel aangezien het namelijk geen voorkomend probleem is in de KIA database. 1 Maart gaat er een geheel nieuw brandstof pomp behuizing met pomp in, inclusief een nieuw brandstof filter. De monteur zei dat het naar behoren werkt maar voor de zekerheid gewoon de hele pomp vervangen aangezien het geluid niet normaal is. Tis gelukkig allemaal garantie werk dus kost me niets.

Weet ik in iedergeval waar het echt vandaan komt nu. Moet alleen wachten ivm lange levertijden van reserve onderdelen van Kia. De diesel variant is niet echt een populaire motor hier in DK dus dan hebben ze die niet op voorraad liggen. Ik laat wel weten als het probleem verholpen is 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Hopelijk is dat het probleem dan. Ben wel benieuwd of het daarmee opgelost word. Het kost je iig niks behalve ergenis dan, scheelt weer. Voorlopig nog even doorbijten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
JoJo_nl schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:50:
Hopelijk is dat het probleem dan. Ben wel benieuwd of het daarmee opgelost word. Het kost je iig niks behalve ergenis dan, scheelt weer. Voorlopig nog even doorbijten dan.
Inderdaad ja , dat is ook de insteek ! Gelukkig heeft mijn dealer een hele hoek van de showroom ingericht als home office dus er zaten wel meer mensen te werken terwijl ze op hun auto aan het wachten waren . Dus van huis werken of bij de showroom geen verschil . Dan is het niet zo erg om vaker naar de garage te gaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Inventief haha. Evengoed vervelend als ze het niet kunnen repareren.
Bij mij waren ze de grote beurt vergeten. Zou voor een oliebeurt moeten, maar dat word nu een grote beurt. Gelijk maar even de logo led aan de achterportieren laten doen en ze gaan kijken of de dorpel led platen ingebouwd kunnen worden voor een redelijke prijs. Gaat me weer 3x zoveel kosten als gepland :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Vandaag is weer mijn Kia Proceed in storing gegaan. Wederom een botsing detectie en vervolgens het icoontje op het dashboard.

Gelukkig geen ingreep gehad dit keer, maandag terug naar de garage. Wat een drama.

Foto genomen door m'n vriendin overigens. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjyVjc3a_w7dS5sNYwwM22Hc0DI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oO3hKi5eN9leufVkrM8JNwHg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Het geeft aan dat er een fout in het botsingdetectie circuit zit. Je kan kijken of er een kras of deuk op de detectors zit. Camera bovenin de voorruit, sensorplaat onder de voorbumper (dat ding wat op een tablet lijkt) stekkers vastzitten en in orde zijn. Of gewoon de garage lastig vallen ermee en eisen dat ze het repareren. Dat laatste lijkt me het beste plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

JoJo_nl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:03:
Het geeft aan dat er een fout in het botsingdetectie circuit zit. Je kan kijken of er een kras of deuk op de detectors zit. Camera bovenin de voorruit, sensorplaat onder de voorbumper (dat ding wat op een tablet lijkt) stekkers vastzitten en in orde zijn. Of gewoon de garage lastig vallen ermee en eisen dat ze het repareren. Dat laatste lijkt me het beste plan.
Ga inderdaad de garage lastig vallen, kon vandaag gelijk komen en krijg een leenwagen mee. Even afwachten wat er gebeuren gaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Kia moet dit zelf ook niet willen natuurlijk. Want als er een situatie optreedt waarbij er een false positive gegeven wordt en er daardoor een ongeluk ontstaat is dat natuurlijk erg slecht voor de reputatie van Kia (nog even los van de mogelijke ernstige gevolgen). Ik zou in ieder geval niet meer lekker in de auto zitten, wetende dat dit speelt. Hopelijk vinden ze dus de oorzaak @Nemean !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:05

bert pit

asdasd

Nemean schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:34:
Vandaag is weer mijn Kia Proceed in storing gegaan. Wederom een botsing detectie en vervolgens het icoontje op het dashboard.

Gelukkig geen ingreep gehad dit keer, maandag terug naar de garage. Wat een drama.

Foto genomen door m'n vriendin overigens. ;)
[Afbeelding]
Is er een overeenkomst in de verkeerssituatie ten opzichte van de vorige keer?

Het systeem werkt met detectie, net als radar cruisecontrol. Mijn radar cruisecontrol gaat in de westerscheldetunnel in de ankers. Hij detecteert blijkbaar iets wat hij ziet als een te dicht bijzijnde voorligger (ventilatoren oid). Ik las dat ik niet de enige Kia rijder was die dat op die plek had.

Wellicht is iets dergelijks aan ook bij de bots detectie aan de hand.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De ACC van mijn ProCeed vindt hellingen ook niet leuk want dan remt hij ook automatisch af als je van de neergaande beweging naar de opgaande beweging gaat...
Blijft een Kia he, geen BMW :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:16:
Kia moet dit zelf ook niet willen natuurlijk. Want als er een situatie optreedt waarbij er een false positive gegeven wordt en er daardoor een ongeluk ontstaat is dat natuurlijk erg slecht voor de reputatie van Kia (nog even los van de mogelijke ernstige gevolgen). Ik zou in ieder geval niet meer lekker in de auto zitten, wetende dat dit speelt. Hopelijk vinden ze dus de oorzaak @Nemean !
Eens! Dit keer greep de Proceed ook niet zelf in, dus dat was wel fijn. :)
bert pit schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:28:
[...]
Is er een overeenkomst in de verkeerssituatie ten opzichte van de vorige keer?

Het systeem werkt met detectie, net als radar cruisecontrol. Mijn radar cruisecontrol gaat in de westerscheldetunnel in de ankers. Hij detecteert blijkbaar iets wat hij ziet als een te dicht bijzijnde voorligger (ventilatoren oid). Ik las dat ik niet de enige Kia rijder was die dat op die plek had.

Wellicht is iets dergelijks aan ook bij de bots detectie aan de hand.
De enige overeenkomst die ik kan bedenken was de rechte weg. De vorige keer was het wegdek droog, dit keer een nat wegdek. De snelheid lag dit keer ook lager en de auto remde ook niet uit zichzelf.
Atlas schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:31:
De ACC van mijn ProCeed vindt hellingen ook niet leuk want dan remt hij ook automatisch af als je van de neergaande beweging naar de opgaande beweging gaat...
Blijft een Kia he, geen BMW :P
Dit is wel een compleet andere situatie. Dit staat los van ACC (heeft de handbak niet eens volgens mij). Tijdens de eerste situatie brak de achterkant gewoon uit. Dat is geen situatie waar je in wilt zitten, zelfs niet als het in een BMW gebeurd.

[ Voor 16% gewijzigd door Nemean op 01-02-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Nemean schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:31:
[...]

Dit is wel een compleet andere situatie. Dit staat los van ACC (heeft de handbak niet eens volgens mij). Tijdens de eerste situatie brak de achterkant gewoon uit. Dat is geen situatie waar je in wilt zitten, zelfs niet als het in een BMW gebeurd.
Nee klopt, maar ik wilde aangeven dat ik dit soort vage dingen toch eerder in een Kia (en alle Franse autos :+ ) verwacht dan in een BMW oid :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Ik gebruik de ACC eigenlijk alleen maar omdat het zo makkelijk is als automatische rem. Zolang je het gaspedaal licht ingedrukt houd override dit het automatisch afstand houden en als je het dan loslaat en te dicht op de voorligger zit gaat het automatisch afremmen. Soort van gas en rempedaal in 1. Heb het nog niet meegemaakt dat deze van slag was of voor afwijkende acties gezorgd heeft. Ook niet op Belgische en duitse wegen en in het zwarte woud wat vol zit met haarspeldbochten en dalen/bergen. Ik kijk er daarom wel van op dat dit geen opzichzelf staand issue is. Misschien andere versie of firmware of iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:25
Ik gebruik ACC eigenlijk alleen maar zo heel nu en dan. Op provinciale wegen vooral, waar tegenliggers en inhalen weinig voorkomen.
Misschien gebruik ik hem heel soms op de snelweg, dan ook alleen bij file.

Vind het zelf altijd wat irritant dat hij netjes afremt (of vaak wat te hard) totdat ik 5-10 km/h langzamer rijd dan ik zelf zou doen. Of hij gaat netjes met 80 achter een vrachtwagen rijden.
De afstand waarop dat gebeurt is nogal lang, voordat hij ooit afremt opzij gaan betekent dat dat erg vroeg moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
ACC in mijn Ceed is af en toe ook wel een beetje apart. Ik heb soms dat hij tijdens het afremmen ineens weer gas bij geeft om naar de ingestelde snelheid te komen. Dat is bij verkeerslichten af en toe wel even opletten. ( tot nu toe 2 keer gebeurd).
Daarnaast op rotondes als je ACC aan hebt staan en de auto voor je rijdt weg en je gaat er achter aan dat de auto soms erg hard optrekt in de rotonde en dat is niet zo fijn. Voor de rest is het prima vertoeven op de snelweg met het systeem. Werkt goed en remt goed af en op tijd. Alleen in de bebouwde kom is het niet helemaal geweldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

De stekker van de sensor aan de voorzijde zat er blijkbaar losjes in. Waardoor deze nu wel een storing gaf bij het uitlezen van de Kia Proceed. Nu even afwachten of hij het goed blijft doen.

Ik heb nu wel een nieuwere versie firmware in mijn auto. Met o.a. nieuwe kleuren interface, duo profielen en ook nieuw start scherm. Ziet er goed uit maar de natuurgeluiden van een openhaard tot aan terrasgeluiden is een functie die ik niet vaak ga gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Nemean dat zou zondermeer de verklaring kunnen zijn natuurlijk. Fijn dat het gevonden is (hopelijk). Nu is wel de vraag, hoe kan het dat deze stekker losjes erin zit?

Ik blijf het grootste gemis nog steeds dat de mogelijkheid van de drie widgets (die ik standaard altijd aan heb staan) echt een misser in de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:27:
De stekker van de sensor aan de voorzijde zat er blijkbaar losjes in. Waardoor deze nu wel een storing gaf bij het uitlezen van de Kia Proceed. Nu even afwachten of hij het goed blijft doen.

Ik heb nu wel een nieuwere versie firmware in mijn auto. Met o.a. nieuwe kleuren interface, duo profielen en ook nieuw start scherm. Ziet er goed uit maar de natuurgeluiden van een openhaard tot aan terrasgeluiden is een functie die ik niet vaak ga gebruiken.
Dat vermoeden had ik al idd. Zou toch het eerste moeten zijn waar ze beginnen met foutopsporing gezien de rest via de EMC uit te lezen valt. Komt natuurlijk ook weinig voor dat een kia storing heeft :z
Die nieuwe radio firmware had ik al gezien in de Amerikaanse versie, vind het er niet op vooruit gegaan. Ik hou het voorlopig maar bij de originele, vind netflix kijken tijdens het automatisch rijden vd auto wel fijn. Ik doelde echter op een firmware update voor de dct versie ECU die pas uitgekomen is. Fijn te horen dat je weer gerust kan rondkarren zonder stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
JoJo_nl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:28:
[...]
Ik hou het voorlopig maar bij de originele, vind netflix kijken tijdens het automatisch rijden vd auto wel fijn.
Netflix tijdens het rijden? Kan dat in de proceed zonder thirth party aanpassingen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
@j0eyv Nee dat kan officieel niet, daarvoor moet je het MY2019 model hebben met het kleinere 8" scherm. Daar kan je de software "aanpassen" en applicaties sideloaden, het is tenslotte een android ecosysteem.

Ik kan het je ook van harte afraden dat te willen, al helemaal tijdens het rijden. Je bent dan een gevaar voor jezelf en vooral voor anderen. Er is een reden waarom dit niet standaard kan op de fabrieksinfotainment systemen. Daarnaast loop je ook een risico dat je van de weg wordt geplukt als ze het zien.

Een bekeuring kan dan volgen o.b.v. artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 wat luidt:

"Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

j0eyv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:30:
[...]
Netflix tijdens het rijden? Kan dat in de proceed zonder thirth party aanpassingen?
Nee. Dan moet je radio hacken. Dit kan bij elk model na 2019, alleen nieuwere versies is het zeer lastig om het voor elkaar te krijgen. De oudere zijn niet snel genoeg om een fatsoenlijke framerate te halen.
Je hebt ook ACC en een DCT bak nodig.
Ik doe dit alleen op zo goed als lege snelweg zonder al te scherpe bochten waar ik zeker weet dat het automatisch sturen werkt . Duitsland heb je kilometers snelweg richting Oostenrijk zonder invoegstroken dan is t risico vrij laag. Nederland is wat lastiger om dit te doen. En ja allerlei regels die zeggen dat je dat niet mag. De tesla heeft dit ook. Voor beginnende bestuurders : niet doen, je hebt geen ervaring genoeg om 2 dingen tegelijk te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:44
JoJo_nl schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:36:
[...]
Voor beginnende bestuurders : niet doen, je hebt geen ervaring genoeg om 2 dingen tegelijk te doen.
Voor ervaren bestuurders: niet doen, je denkt dat je genoeg ervaring hebt om 23 dingen tegelijk te doen. Maar dat heb je niet. Net zoals dat op de kruising tussen de Boslaan en de Dennenweg nooit iemand van rechts komt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

NoepZor schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:41:
[...]

Voor ervaren bestuurders: niet doen, je denkt dat je genoeg ervaring hebt om 23 dingen tegelijk te doen. Maar dat heb je niet. Net zoals dat op de kruising tussen de Boslaan en de Dennenweg nooit iemand van rechts komt.
Dit inderdaad.

Netflix kijken als je je goedkope burger bij een fastfoodketen op zit te vreten? Prima.
Tijdens het auto rijden? Heb je volgens mij je verstand op de parkeerplaats laten liggen.

Ik zie tegenwoordig echt enorm veel mensen (jong & oud) met een telefoon voor hun mond of aan hun oor bellen. En dan kunnen ze nog zo ervaren zijn. Je bent gewoon dom bezig.

En laten we voorop stellen dat je een 'ervaren bestuurder bent' en het gene wat je doet (bellen, video kijken, boek lezen whatever) belangrijker vindt dan je eigen leven. Het feit blijft, je bestuurt een object wat in een paar seconden tot een moordwapen kan veranderen en wat je met je eigen leven doet is jouw ding, maar andere weggebruikers en mij in gevaar brengen omdat jij zo nodig moet bellen, Netflixen of wat dan ook is echt ronduit belachelijk. Van mij mag het gewoon een dikke bekeuring en een EMG zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
JoJo_nl schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:36:
[...]
En ja allerlei regels die zeggen dat je dat niet mag. De tesla heeft dit ook. Voor beginnende bestuurders : niet doen, je hebt geen ervaring genoeg om 2 dingen tegelijk te doen.
Bovenstaande is niet juist, ook Tesla staat video in motion niet toe. Wellicht dat het ook dit kan met een hack maar is een zelfde verhaal. Uiteraard ben je vrij om te doen wat je zelf wil. Echter in dit geval ga je bewust een risico creëren en een potentieel gevaar voor de medeweggebruiker. Ik denk dat niemand zit te wachten op een krantenkop "Auto met kinderen aangereden door bestuurder met Netflix in de auto".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Het is voor mij ook niet de bedoeling om te netflixen tijdens het rijden. Ik draai muziek via youtube en zou dit op deze manier kunnen doen waardoor de telefoon in feite telefoon blijft.

Dit is dus niet meer mogelijk op een MY2021 GT-Plusline? Het gaat om een DCT en ACC uitvoering.

[ Voor 7% gewijzigd door j0eyv op 02-02-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@j0eyv ik heb nog niet gelezen dat de software gehacked is voor de MY20 en MY21. Maar je kan YT toch gewoon op je telefoon "spelen" en alsnog als telefoon gebruiken? Als je Youtube premium hebt kan je het op de achtergrond gebruiken of als je daar niet voor wil betalen heb je ook Youtube Vanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_s_1972
  • Laatst online: 31-03-2021
Heeft er iemand al een nieuwe Kia Sorento besteld en ook zo'n lange levertermijn? Ik heb omstreeks 25 oktober besteld. Het is van week 1 2021, naar week 6/7 en laatste schatting is nu week 13 , 2021 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
paul_s_1972 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:16:
Heeft er iemand al een nieuwe Kia Sorento besteld en ook zo'n lange levertermijn? Ik heb omstreeks 25 oktober besteld. Het is van week 1 2021, naar week 6/7 en laatste schatting is nu week 13 , 2021 :(
Bah dat is wel klote ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
renzo4000 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:05:
@j0eyv ik heb nog niet gelezen dat de software gehacked is voor de MY20 en MY21. Maar je kan YT toch gewoon op je telefoon "spelen" en alsnog als telefoon gebruiken? Als je Youtube premium hebt kan je het op de achtergrond gebruiken of als je daar niet voor wil betalen heb je ook Youtube Vanced.
Ik verrek het om ervoor te betalen inderdaad ;)
Ik heb iOS dus Youtube Vanced is geen optie. Youtube Music heeft inderdaad de functies die ik zoek: op achtergrond afspelen, video uitschakelen (ivm data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
j0eyv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Ik verrek het om ervoor te betalen inderdaad ;)
Ik heb iOS dus Youtube Vanced is geen optie. Youtube Music heeft inderdaad de functies die ik zoek: op achtergrond afspelen, video uitschakelen (ivm data).
Ik ben niet meer zo thuis in iOS maar geen idee of dit een optie is voor jou: https://iosgods.com/topic...ube-5-for-youtube-no-ads/

Geen idee of je daar nog voor moet jailbreaken oid (zo te lezen niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Daarom zeg ik ook dat ik het op een lege snelweg doe. Ik ben bekend met de eventuele consequenties.
Youtube kan je afspelen via gehackte radio, dit werkt niet helemaal volautomatisch en trekt meer aandacht van je weg dan netflix gezien je knop aan het stuur moet gebruiken in combinatie met scherm aanraken in een kort tijdsbestek en het wil niet graag meewerken en is traag van begrip. Via de telefoon is handiger maar dan geldt hetzelfde, het vraagt teveel aandacht en geconcentreerd kijken. Via android auto kan het ook met carstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

j0eyv schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:46:
Het is voor mij ook niet de bedoeling om te netflixen tijdens het rijden. Ik draai muziek via youtube en zou dit op deze manier kunnen doen waardoor de telefoon in feite telefoon blijft.

Dit is dus niet meer mogelijk op een MY2021 GT-Plusline? Het gaat om een DCT en ACC uitvoering.
Jawel maar dit vraagt om gevorderde android kennis+bepaalde bestanden + android development abbo en neemt erg veel tijd in beslag. Niet te doen voor de gemiddelde tweaker. De ACC is voornamelijk nodig vanwege het automatisch rijden en sturen, niet nodig voor de hack+apps zelf.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

@JoJo_nl ik hoop oprecht dat je een keer de verkeerde tegenkomt tijdens het kijken van je Netflix video’s tijdens het rijden. Doe eens even lekker normaal ofzo, Netflix kijken tijdens het rijden is echt compleet debiel en getuigt echt van een compleet wereldvreemd beeld van rijden in het algemeen
Dus doe ons en jezelf ajb een lol en kijk die Netflix series alleen als je stilstaat. Rijden doe je met je volle verstand en niet tijdens het kijken van Fast and Furius.

Pagina: 1 ... 22 ... 72 Laatste