Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

renzo4000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:37:
Mocht iemand nog een downloadlink willen voor de widescreen update, zie hier: https://fromsmash.com/tGDbweHIFT-dt

Geen idee hoelang deze in de lucht blijft dus wees er snel bij. Het betreft: Gen5-STD5W-10-2020-WIDE
Vroeg me nog af, hoe flash je eigenlijk een update naar je auto toe?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Ik rij sinds 12 november in een nieuwe Kia Ceed SW in de kleur sparkling silver.
Nu viel mij dit weekend het volgende op:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5VadR8b.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iGbue4t.png

Dit is met de achterklep open.
Is dit normaal bij Kia? De spuiter robot is net het randje om geweest met de metallic.
Is natuurlijk wel een grote kostenbesparing x zoveel auto's :P

Ik had hiervoor een Megane IV ook in zilvergrijs, maar die was keurig overal in dezelfde kleur gespoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Quad schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:51:
[...]

Vroeg me nog af, hoe flash je eigenlijk een update naar je auto toe?
Zet de (uitgepakte) bestanden op een usbstick en stop hem in je usb (data) poort. Vervolgens de stappen op je scherm volgen. Thats it!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

renzo4000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:12:
[...]

Zet de (uitgepakte) bestanden op een usbstick en stop hem in je usb (data) poort. Vervolgens de stappen op je scherm volgen. Thats it!
Lol okay.
Ik had al een manual met linkjes naar een tool van een Kia updater.. O-)
Maar ik kon er geen oliebol van maken om het te matchen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 12:21
Volgens mij moet je USB ook FAT32 geformatteerd zijn, right? NTFS werkte bij mij niet.

Tegenwoordig toch vaker de standaard, en sommige sticks/schijven doen al niet meer FAT32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 10:26
FAT32 is ook wat ik gelezen heb inderdaad, is redelijk standaard voor dit soort zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey140
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-08-2024
@corneedebruin hoe bevalt de update ik twijfel naar aanleiding van de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
@Jeffrey140

Hij bevalt mij uitstekend maar ik gebruik dan ook voornamelijk Apple Carplay voor het navigeren.

Vind vooral de sereniteit van het start scherm erg fijn en de nieuwe kleuren.

• KilljoyNL
Krijgt de auto het niet binnen over OTA? alhoewel 22gb een beetje veel is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

KilljoyNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:52:
Krijgt de auto het niet binnen over OTA? alhoewel 22gb een beetje veel is
Nee. De 22GB is omdat er 4 systemen firmware upgrades in het bestand staan. 3 onnodige aldus.

If something sucks make it better...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

JoJo_nl schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:29:
[...]

Nee. De 22GB is omdat er 4 systemen firmware upgrades in het bestand staan. 3 onnodige aldus.
In het bestand wat ik al heb zit er 20GB aan navi bestanden in. Firmware zelf is bij elkaar 100MB oid.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Quad schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:15:
[...]

In het bestand wat ik al heb zit er 20GB aan navi bestanden in. Firmware zelf is bij elkaar 100MB oid.
Die heb je ook idd. Evengoed moet je deze apart op sdcard zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

JoJo_nl schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:16:
[...]

Die heb je ook idd. Evengoed moet je deze apart op sdcard zetten.
Vanochtend ff uitgevoerd. Gekozen voor de snelle update, duurde evengoed 30 minuten. Wel is het paarse foeilelijk.. :(

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Quad schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:17:
[...]

Vanochtend ff uitgevoerd. Gekozen voor de snelle update, duurde evengoed 30 minuten. Wel is het paarse foeilelijk.. :(
Scheelt dat het goed is gegaan en er geen kwalijke code bij is gepropt ;)
Maar dat en de reden van de hack en veranderde indeling en missende autozoom functie en dat de hack veel lastiger is in te brengen is voor mij reden genoeg om het bij de 2019 versie te houden. Qua mapupdates zie je er toch weinig van terug. Here maps doet maar eens in de 4 jaar een daadwerkelijke update en de meeste updates doen daarom ook alleen maar de poi's updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Waar ik nu wel last van heb is een blijven hangende autogordel. Nog n punt voor de 45k oliebeurt. Ze gaan veel werk krijgen van me bij de garage , maar ik heb er volste vertrouwen in dat ze dat allemaal wel voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

JoJo_nl schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:43:
[...]

Scheelt dat het goed is gegaan en er geen kwalijke code bij is gepropt ;)
Maar dat en de reden van de hack en veranderde indeling en missende autozoom functie en dat de hack veel lastiger is in te brengen is voor mij reden genoeg om het bij de 2019 versie te houden. Qua mapupdates zie je er toch weinig van terug. Here maps doet maar eens in de 4 jaar een daadwerkelijke update en de meeste updates doen daarom ook alleen maar de poi's updaten.
De laatste update heeft wel degelijk nieuwe wegen die er nog niet waren bij de vorige update. Dus ik rij niet langer meer offroad op mijn dagelijkse route.

EDIT: Ik had het over de MY20 wide navigatie. jij blijkbaar over het oude model :+

[ Voor 5% gewijzigd door Psycho_Mantis op 22-12-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:18

mb1

JvdW schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:31:
Ik rij sinds 12 november in een nieuwe Kia Ceed SW in de kleur sparkling silver.
Nu viel mij dit weekend het volgende op:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit is met de achterklep open.
Is dit normaal bij Kia? De spuiter robot is net het randje om geweest met de metallic.
Is natuurlijk wel een grote kostenbesparing x zoveel auto's :P

Ik had hiervoor een Megane IV ook in zilvergrijs, maar die was keurig overal in dezelfde kleur gespoten.
Dat ziet er wel cheap uit ja.
Nu is in mijn ogen de lak niet het sterkste punt van de Kia en wellicht van Aziatische auto's in het algemeen....
De Picanto van m'n vrouw hebben we (na een zwarte Picanto) maar eens in het wit genomen, niet alleen omdat dit de auto erg goed staat, maar ook omdat bij de zwarte je met je nagel de lak zodanig kon beschadigen dat de witte grondlaag er door kwam!

Zelf ooit eens een Mazda 6 gehad die vanaf splinternieuw na 6000 km eruit zag of die gezandstraald was..
Zelfs het monteren van de dakdragers op de roofrails lukte bijna niet zonder krassen in de lak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29
Hmm, Sinds gisteren begint de TMS te miepen over de banden. Waar vervolgens niks aan mankeerd.
Maar ik krijg die k. melding niet weg. Moet 3 sec. op set indrukken, maar gebeurd niks.. Straks maar langs de garage.. Van mogen ze hem ook gelijk houden, maar zal helaas niet gaan.

Laatst wou ik ook wat spul vervoeren, maar kofferbak kon niet niet dicht, en was vast gezet met een spin. Maar rijden kun je dan ook niet.. Gelukkig dat kunnen omzeilen door het slot in te drukken van de klep. Maar toch.
Vroeg reed je met de auto, nu mag je geluk hebben dat de auto rijd met jou..

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja die bandenspanning melding kreeg ik ook een aantal keer. Na het checken was daar idd weinig mis mee :/
Het resetten ging toen ook niet, daar moest de auto echt voor uit en weer aan.

Je merkt wel dat de kwaliteit van de Kia toch minder is dan die van bv Volkswagen of BMW. De prijs is natuurlijk ook minder, maar denk niet dat mijn volgende auto een Kia wordt.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Prijstechnisch is een kia niet echt minder, maar je krijgt er gewoon meer opties voor terug. Maar dan is het wel mooi dat die opties goed werken. Ik ben nu bv meer kwijt per maand dan mijn Astra hiervoor, maar heeft ook wat meer opties, maar helaas net zoveel ergenis..

Ik heb het idee dat oude autos in verhouding betrouwbaarder zijn dan de hedendaagse elektronica bakken.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• KilljoyNL
Ik las van de week dat Kia het dit jaar bizar goed gedaan heeft in Nederland en dat de Kia Niro de best verkopende auto was.
Wat mij betreft goed nieuws, dan kunnen ze service beter blijven leveren, o.a. voor de Niro :)

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Elke fabrikant heeft wel electronica of andere problemen, het gaat er meer om hoe ze het oplossen. Bij kia doen ze dat erg goed en veelal gratis onder garantie. Ik heb nu al 17 auto's versleten intussen van verschillende merken en de enige waar ik het tot nu toe al 8 jaren goed mee kan vinden is mijn kia. Mijn skoda was ik ook erg blij mee, maar die had toch veel minder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfowitz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-01-2024
Hi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, nooit een Kia gereden, en hopelijk kan iemand helpen met wat vragen.
Voor mijn werk mag ik een nieuwe lease auto uitzoeken tot om en nabij de 500,- p.m. (o.b.v. 60 maanden + 25000KM)

Ons gezin is sinds dit jaar uitgebreid, en daarom ben ik op zoek naar een stationwagon :)
Mijn oog viel op de Kia Ceed Sportswagon.

Ik ben erg gevoelig voor schermpjes en electronica, en ik vraag me dan ook af, vanaf welk jaar/type/uitvoering heeft de Sportswagon een digitaal instrumentenpaneel/cockpit ? (geen analoge tellers)

Weet iemand meer verschilen tussen de: GT Line / GT Line Edition / Dynamic plus line uitvoeringen ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Wolfowitz
Bij de DPL heb je iig geen digitaal instrumentenpaneel. Alleen in het midden een 10" display (infotainment)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Wolfowitz voor de verschillen moet je de brochures bij Kia downloaden. Daar is in een PDF duidelijk te zien wat welke uitvoering heeft.

Volgens mij kan je het ook op de modelpagina al zien.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Wolfowitz ik heb ook het digitale cluster. Ja, het ziet er goed uit maar je krijgt geen extra functionaliteit tov de analoge klokken (met display er tussenin). Dus om die reden zou ik je keuze zeker niet laten hangen. Het is geen multifunctionele variant zoals bijvoorbeeld bij de VAG auto's waar je veel meer naar keuze kan instellen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_s_1972
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben benieuwd of er al iemand ervaring heeft met Kia Sorento leveringen en gaat dit ook volgens planning? Leasemaatschappij stelt nl. regelmatig de levering bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 23:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

paul_s_1972 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:23:
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben benieuwd of er al iemand ervaring heeft met Kia Sorento leveringen en gaat dit ook volgens planning? Leasemaatschappij stelt nl. regelmatig de levering bij.
Geen ervaring met de Sorento. Maar de levering van mijn Kia Proceed ging ook totaal niet volgens planning. Wanneer heb je hem besteld? Als dat nog maar sinds kort is zou ik de planning voorlopig met een korreltje zout nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Al lange tijd heb ik mijn zinnen gezet op de Kia Proceed. Mijn huidige auto loopt uit de lease en mag vervangen worden.

Zojuist uit interesse nog eens gekeken op de website van Kia. Nu zie ik het volgende:

Uitvoering:
- GT-PlusLine DCT7 pano MY21 1.5 T-GDi 160 (A)
- GT-PlusLine DCT7 MY20 1.4 T-GDi DCT7 (A)

Het stukje “pano” is mij duidelijk. Maar wat wil MY20 en MY21 zeggen? Ik zie ook dat er een de 1.4 is en de andere de 1.5. Is er een nieuw type uitgebracht voor 2021 met een nieuwe motor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:14
My21 is het nieuwe modeljaar met nieuwe motoren (en misschien andere wijzigingen maar zo goed zit ik er niet in, is kwestie van de folder en optielijst lezen). Ik vermoed dat de my20 alleen nog voorraad modellen zijn en al niet meer af fabriek te bestellen zijn.

MY == Model Year

[ Voor 30% gewijzigd door jongetje op 02-01-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Voordeel is dan wel dat de gtplusline alle opties al aan boord heeft (muv accessoires achteraf, maar dat kan de dealer dus altijd nog regelen) en hoef je dus niet perse "nieuw uit de fabriek" te bestellen. Het enige is de beperking op beschikbare kleuren uiteraard. Grootste verschil met de MY21 is natuurlijk de phev motoren. Qua prestaties ontlopen ze elkaar niet veel, qua verbruik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Ik ken deze motoren nog niet helaas. Toen ik een testrit maakte was het de gt plusline 1.4. Wat is er zo anders aan de 1.5? Hoeveel PK levert deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
J0eyv, hoe beviel die testrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Op papier 160 pk en de 1.4 140 pk. Van die laatste weten we inmiddels dat dit veel meer is (160 pk op de rollerbank, bron autoweek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Dat is alweer meer als een jaar geleden dus de details weet ik niet meer exact. Het viel me in ieder geval niet tegen want dan was hij niet de eerste keuze gebleven ;)

De ProCeed stuurde wel heel licht t.o.v mijn huidige Golf GTE welke middels de GTE stand lekker zwaar en sportief stuurt. Dat is wel echt iets dat ik ga missen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_s_1972
Nemean schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:22:
[...]

Geen ervaring met de Sorento. Maar de levering van mijn Kia Proceed ging ook totaal niet volgens planning. Wanneer heb je hem besteld? Als dat nog maar sinds kort is zou ik de planning voorlopig met een korreltje zout nemen. ;)
Ok, dank voor je ervaring en antwoord....25 oktober 2020 besteld. Communicatie vanuit Kia Nederland, de dealer en leasmaatschappij loopt niet echt synchroon :) ....het is wel bijzonder. Ik ben dit niet gewend, voorheen ook vooral EU auto's gehad, maar het is ook een hele reis vanuit Korea :)
Dealer zegt week 1 of 2, leasemaatschappij week 9...week 9 zou 4 maanden inhouden.
Dealer is wel redelijk ferm en duidelijk moet ik zeggen, dus dat geeft hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

paul_s_1972 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Ok, dank voor je ervaring en antwoord....25 oktober 2020 besteld. Communicatie vanuit Kia Nederland, de dealer en leasmaatschappij loopt niet echt synchroon :) ....het is wel bijzonder. Ik ben dit niet gewend, voorheen ook vooral EU auto's gehad, maar het is ook een hele reis vanuit Korea :)
Dealer zegt week 1 of 2, leasemaatschappij week 9...week 9 zou 4 maanden inhouden.
Dealer is wel redelijk ferm en duidelijk moet ik zeggen, dus dat geeft hoop.
Hier kun je mijn exacte ervaring vinden. Mijn gehele order was een drama.

Uiteindelijk mei 2020 ontvangen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_s_1972
Nemean schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Hier kun je mijn exacte ervaring vinden. Mijn gehele order was een drama.

Uiteindelijk mei 2020 ontvangen. :D
Tjee...dat is echt te lang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
I raise @Nemean met bestelt in juli 2018, verwachte levering in oktober en werd uiteindelijk eind februari 2019 :(

renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Hier ook ruim 6-7 maanden moeten wachten.

Kwam grotendeels wel door Corona begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Hier in april 2020 besteld, augustus 2020 gekregen. Maar dit was een Ceed SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Renegade666 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:11:
Hier in april 2020 besteld, augustus 2020 gekregen. Maar dit was een Ceed SW.
Die worden in Polen gemaakt toch? Dan heb jij alleen met een tijdelijke fabrieksluiting te maken gehad.

De Niro heb ik in december 2019 besteld, maar met voordeel dat deze al onderweg was, voorraad auto op de boot. half februari 2020 gekregen op kenteken en uitgeleverd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 21:01

Arno

PF5A

Quad schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:39:
[...]

Die worden in Polen gemaakt toch? Dan heb jij alleen met een tijdelijke fabrieksluiting te maken gehad.
Niet in Polen, maar wel ergens in Oost Europa.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
Quad schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:39:
[...]

De Niro heb ik in december 2019 besteld, maar met voordeel dat deze al onderweg was, voorraad auto op de boot. half februari 2020 gekregen op kenteken en uitgeleverd.
Ik had een aantal maanden terug het geluk dat de Niro 2020 Executiveline op voorraad was in de door mij gewenste kleur, ik had hem binnen een week :D

Blije bestuurder hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Net even de nieuwe prijstlijst bekeken voor de ceed SW

Paar vraagjes:

Weet iemand het verschil tussen de motor 1.5 T-GDI MHEV DCT7 en de 1.5 T-GDI DCT7 de eerste heeft alleen mild hybrid maar is wel goedkoper?

Enige verschil wat ik kan zien is dat de gewone DCT 7 wel in gt plusline leverbaar is en de MHEV alleen in executiveline maar de opties tussen GT plusline en exectuveiline zijn volgens mij hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:55
sgouman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:07:
Net even de nieuwe prijstlijst bekeken voor de ceed SW

Paar vraagjes:

Weet iemand het verschil tussen de motor 1.5 T-GDI MHEV DCT7 en de 1.5 T-GDI DCT7 de eerste heeft alleen mild hybrid maar is wel goedkoper?

Enige verschil wat ik kan zien is dat de gewone DCT 7 wel in gt plusline leverbaar is en de MHEV alleen in executiveline maar de opties tussen GT plusline en exectuveiline zijn volgens mij hetzelfde.
Weet je zeker dat het 1.5 T-GDI's zijn en niet voorraad 1.4 T-GDI's met dat GT plusline pakket?

Algemene vraag voor de Ceed 3 rijders hier. Heb een paar dagen een Ceed SW met de 1.0 GDI dynamicline gereden. Auto beviel op alle vlakken goed maar t*ring jetje er kwam wel veel bandenherrie binnen in het interieur. :o. Echt geen vergelijk met de Megane estate uit '17 waarmee ik nu nog in rijdt.

Heb al in dit topic zitten neuzelen en lees her en der dat het wel een 'kritiek' puntje is van de Ceed. Weet iemand of de hatckback stiller is? Of is eenMegane een ontzettend stille auto waardoor de Ceed in vergelijking nogal luidruchtig is? :>

[ Voor 30% gewijzigd door Cigarguy op 04-01-2021 22:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Heb je de bandenspanning al gecontroleerd ? die van mij werd afgeleverd met 3,5 bar toen teruggezet volgens mij op 2.6 (staat in je deur) en toen was het al een stuk minder.

Hij maakt nog steeds wel lawaai maar ben er nu aan gewend geraakt merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Cigarguy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Weet je zeker dat het 1.5 T-GDI's zijn en niet voorraad 1.4 T-GDI's met dat GT plusline pakket?

Algemene vraag voor de Ceed 3 rijders hier. Heb een paar dagen een Ceed SW met de 1.0 GDI dynamicline gereden. Auto beviel op alle vlakken goed maar t*ring jetje er kwam wel veel bandenherrie binnen in het interieur. :o. Echt geen vergelijk met de Megane estate uit '17 waarmee ik nu nog in rijdt.

Heb al in dit topic zitten neuzelen en lees her en der dat het wel een 'kritiek' puntje is van de Ceed. Weet iemand of de hatckback stiller is? Of is eenMegane een ontzettend stille auto waardoor de Ceed in vergelijking nogal luidruchtig is? :>
Dat (en het feit dat ik eigenlijk te weinig ruimte heb tot het dak :X ) zijn toch wel de 2 grootste ergenissen van mijn Kia Proceed. Voor de rest vind ik het nog steeds de mooiste mainstream auto.
Motorisering is dik in order (1.4 automaat).
De hoeveelheid opties is ongekend voor de prijsklasse (Stuur verwarming O+, ACC O+).

Maar of mijn volgende auto weer een Kia word betwijfel ik ten zeerste...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Kia heeft net het nieuwe logo aangekondigd.

Vind het best mooi:
YouTube: [LIVESTREAM] Introducing New Kia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

sgouman schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:12:
Kia heeft net het nieuwe logo aangekondigd.

Vind het best mooi:
YouTube: [LIVESTREAM] Introducing New Kia
Ziet er goed uit, zouden ze nieuwe emblemen kunnen plaatsen op huidige Kia modellen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Schijnbaar in december 2019 al gespot.
Wel strak, maar zonder achtergrond informatie moet je wel even nadenken over de letters.

Afbeeldingslocatie: https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/2019/12/kia-new-badge-design-4-768x352.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 06-01-2021 11:22 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja had ze ook al ergens voorbij zien komen op een webshop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JbPjuTIU75I7fp-93vi6XmsjF48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t2SLqaII6pz5I8mx09idOVcp.png?f=user_large

De vraag is even of ze bij de toekomstige modellen nog voor een "embleem" gaan of alleen de letters (wat je steeds meer ziet bij automerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:42
Ik wil een trekhaak onder mijn Ceed SW laten zetten (model 2019). Nu heb ik een offerte liggen v/d dealer à 1089 euro en bij trekhaakcentrum voor 690 euro. Zit er nog verschil in deze twee opties? Of is het voornamelijk de prijs die het verschil maakt? Die van trekhaakcentrum is overigens ook een afneembare trekhaak.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
NoepZor schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:27:
Ik wil een trekhaak onder mijn Ceed SW laten zetten (model 2019). Nu heb ik een offerte liggen v/d dealer à 1089 euro en bij trekhaakcentrum voor 690 euro. Zit er nog verschil in deze twee opties? Of is het voornamelijk de prijs die het verschil maakt? Die van trekhaakcentrum is overigens ook een afneembare trekhaak.
Ik meen mij te herrineren dat ik eerst (begin 2019) 650 euro moest betalen (vast 7polig), na melden dat ik het een stuk goedkoper kon doen bij de concurrent. Ze hebben het toen gematched geloof ik . Op de bon betaalde ik uiteindelijk 454.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
NoepZor schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:27:
Ik heb eind 2018 op mijn nieuwe CEED SW een trekhaak door de dealer er op laten zetten bij oplevering. Was volgens mij 500 euro extra. Ik zou een andere dealer gaan zoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 16:40
ik ben inmiddels van een rio uit 2015 naar een van dit jaar gegaan. Alleen de meldingen die je krijgt is nog wel lastig:

- Gordel niet om blijft piepen, niet alleen in het begin. (boodschappenkrat staat op de stoel, ik heb netjes de gordel om :+ )
- Handen aan het stuur houden, ook al doe je dat
- Je moet tanken! (echt elke 10 seconden) dit terwijl de tank vol zit. Auto herstarten/uvo updaten helpt niet.

En de auto die binnen de lijntjes wil blijven is leuk, maar aub niet in een 60 zone en al helemaal niet bij wegversmallingen, hij stuurt je dan richting de betonnen bloembak. Maar het zal vast veiliger zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Lane-Assist: Zo zat ik een keer op de snelweg, maar een vrachtwagen rechtsvoor mij zat heel erg over de lijn, dus ik wijk uit, de auto probeerde me telkens terug te duwen, was ff schrikken, heb nog nooit zo krampachtig het stuur vastgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Tonkey schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:18:
- Handen aan het stuur houden, ook al doe je dat

En de auto die binnen de lijntjes wil blijven is leuk, maar aub niet in een 60 zone en al helemaal niet bij wegversmallingen, hij stuurt je dan richting de betonnen bloembak. Maar het zal vast veiliger zijn 8)7
Die eerste en laatste komen bekend voor. Die lane assist zou ik het liefst uitgooien, standaard. Ik rij vaak over een smalle dijk en hij heeft mij al tientallen keren of van de dijk af willen sturen dat ik echt een ruk aan mijn stuur krijg of hij stuurt mij richting een tegenligger. Beide zijn geen prettig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Lane assist is hopeloos idd. Hier ook soms domme acties. Doe hem tegenwoordig samen met de parkeersensoren voor standaard al uit als de auto gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Lane assist in de Niro heb ik geen problemen mee, ook nog geen baat van gehad. Ben nog nooit in slaap gevallen of afgeleid geweest.

De CC vind ik wel bagger. Hij houdt de snelheid niet goed vast. Hij kan zomaar 2 km/h beneden of boven de ingestelde snelheid gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
@nokiaan958GB Heb jij de sportmodus al gebruikt? Kan dat ingeschakeld worden tijdens het rijden of is beter om stil te staan, om te gooien en dan pas te gaan rijden?
Schiet hij dan heel naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

KilljoyNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:41:
@nokiaan958GB Heb jij de sportmodus al gebruikt? Kan dat ingeschakeld worden tijdens het rijden of is beter om stil te staan, om te gooien en dan pas te gaan rijden?
Schiet hij dan heel naar voren?
Soms ben ik aan het gassen maar dan gaat 't voor m'n vrouw niet snel genoeg, die drukt dan de sportstand ff om. :P
Werkt prima, je gas is gelijk responsief. Alleen niet prettig in gebruik bij stadsverkeer of vanaf stilstand voor je passagiers. Dan is 't een beetje schokkerig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Ok fijn om te weten, vreesde een beetje dat ik wat kapot zou maken, ding was duur zat, ben ERG voorzichtig
Dank je wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Die sportstand is ook niet zo "spannend" in de CEED. Het is inderdaad een softwarematige aanpassing van je gasrespons en toerenbereik en doet verder niks met je vermogen oid wat schadelijk zou kunnen zijn voor je aandrijflijn.

Wat je ook kan doen (indien je een DCT hebt) is werken met de flippers. Als ik wil inhalen dan tik ik even naar een lagere versnelling en is mijn Proceed meteen bij de les. Doe ik dat niet dan wil de DCT nog wel eens te lang nadenken welk verzet die wil kiezen en dat is niet altijd naar mijn wens ;).

Echter had ik dat ook met de verschillende DSG uit de VAG groep al vind ik die DSG met name op snelheid wel iets beter dan de DCT van Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:05:
[...]

Soms ben ik aan het gassen maar dan gaat 't voor m'n vrouw niet snel genoeg, die drukt dan de sportstand ff om. :P
Werkt prima, je gas is gelijk responsief. Alleen niet prettig in gebruik bij stadsverkeer of vanaf stilstand voor je passagiers. Dan is 't een beetje schokkerig.
Mijn vrouw mag al ik rijd niet aan mijn pook (en niet aan de radio) komen.

De sportstand gebruik ik wel eens. Meestal bij verkeerslichtsprintjes als er een golfje op de snelle baan naast mij komt staan. Of als ik een zware kar achter de auto heb.
Eigenlijk vind ik de Niro door elektrische ondersteuning bij het wegrijden in de ecostand snel zat.
Maar inderdaad, je kunt gewoon onder het rijden de pook naar links trekken zodat de sportstand wordt geactiveerd. Sterker nog, je merkt de overgang niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Ik vind hem in eco stand ook vlot optrekken, vanochtend een paar keer expres gedaan om zo snel mogelijk aan de 50 te komen, was toch stil en zat niemand voor, achter of naast me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Quad schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:22:
Schijnbaar in december 2019 al gespot.
Wel strak, maar zonder achtergrond informatie moet je wel even nadenken over de letters.

[Afbeelding]
Hey, rij jij een KN?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 12:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nee, een KVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

KilljoyNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:43:
Ok fijn om te weten, vreesde een beetje dat ik wat kapot zou maken, ding was duur zat, ben ERG voorzichtig
Dank je wel :)
Gebeurd niks mee, alles wat je doet in de auto wat kwaad zou kunnen voert deze toch niet uit. Handbak uitgezonderd dan logischerwijs.
Het enige wat sportstand doet is je stuur wat zwaarder zetten, hoger toerental, uitlaatkleppen open zetten, speakertje onder de voorruit aanzetten en gaspedaal reaktie vlotter. Scheelt iets van 6pk met de 1.6 GT. Zoals je dan snel merkt gaan de voorwielen stuiteren bij vol gas wegtrekken of slippen. Stuitert op de veerblokken, geen gewoonte van maken dat vind je vering niet leuk.

[ Voor 12% gewijzigd door JoJo_nl op 09-01-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat is inderdaad wel een nadeel van de Kia met dct dat ie al snel doorslaat. Met een handbak kan je dat veel beter doseren icm je koppeling. Gelukkig is de esp niet zo agressief zoals bij veel merken. Hij grijpt in wanneer nodig maar niet zo extreem als bijv bij de VAG auto's waar abrupt de totale aandrijving tot een halt wordt geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-07 10:07
Zondag de 17e een voor mij nieuwe diesel ceed sw GT line MY2020 ophalen . Ex demo auto. 5 maanden oud in het wit en ik ben erg tevreden over de aankoop.

Nu zie ik heel vaak voorbij komen op verschillende sites en reviews dat er nogal storend afrol geluid kan zijn bij snelweg snelheden. Nu heb ik dat zelf niet echt gemerkt tijdens de proefrit(ten) maar ik denk ik ben de irritatie voor aangezien hier in Denemarken waar ik woon het asfalt nogal luidruchtig kan zijn. Ik heb al de stilste winterbanden gehaald die ik kon vinden (Michelin alpin 6 ). Alleen om de afrol geluiden van de zomerbanden voor te zijn zoek ik wat oplossingen.

Heeft er iemand ervaring met geluidsabsorptie of geluidsdemping van de afrol geluiden? Ik zit te denken aan bitumen matten in de achterbak bij het reserve wiel waar er kaal metaal is. En de binnenkant van de achterklep achter de afdekking met wat isolatie schuim matten. Sorry als dit het verkeerde forum is maar leek me wel een goede optie aangezien er hier veel Kia eigenaren op zitten. Ik doe ongeveer 30k km per jaar dus als de radio niet op 10 hoeft te staan om er overheen te komen dan is dat al een mooie uitkomst. Ik weet dat bitumen matten meer voor audio doeleinden gebruikt worden maar misschien heeft iemand wat tips hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Rickg84 check ook even het Duitse kia forum: https://www.motor-talk.de...d-proceed-xceed-b915.html

Ik heb daar reeds al meerdere oplossingen gezien om zelf extra isoleren. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat er originele extra geïsoleerde wielkastkuipen zijn die in andere landen standaard onder de ceed worden geleverd. Even de search gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickg84
renzo4000 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:20:
@Rickg84 check ook even het Duitse kia forum: https://www.motor-talk.de...d-proceed-xceed-b915.html

Ik heb daar reeds al meerdere oplossingen gezien om zelf extra isoleren. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat er originele extra geïsoleerde wielkastkuipen zijn die in andere landen standaard onder de ceed worden geleverd. Even de search gebruiken.
Ok thanks ! Ja ik ben niet echt op zoek geweest naar Duitse resultaten. Is moeilijk informatie over te vinden en met Google translate weet ik niet altijd de juiste key words te vinden. Maar dit is zeer interessant ! Met name die wielkast kuipen ! Ik ga daar even in dat forum pluizen . Nogmaals bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Als via google zoekt op "extra isoleren kia ceed wielkasten" krijg je wel een hoop hits voor inspiratie. Zo kwam ook een Russisch bedrijf tegen die het wel heel rigoureus aanpakt ;)

Maar wellicht handig qua ideeën:

https://oborudow.ru/nl/ty...izolyaciya-kolesnyh-arok/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
renzo4000 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 07:49:
Als via google zoekt op "extra isoleren kia ceed wielkasten" krijg je wel een hoop hits voor inspiratie. Zo kwam ook een Russisch bedrijf tegen die het wel heel rigoureus aanpakt ;)

Maar wellicht handig qua ideeën:

https://oborudow.ru/nl/ty...izolyaciya-kolesnyh-arok/
Ja die was ik al tegen gekomen idd ! Ik ga wel wat aankloten :)

Nog een kleine vraag. Misschien weet iemand dat wel hier. Ik heb een mooi setje originele stalen velgen gevonden voor een kia ceed uit 2011 met product nummer: 52910 - 1H600 . Deze hebben afmeting : 6Jx16 ET51

Het zijn precies dezelfde afmetingen als voor de ceed 2020 maar de breedte is 0.5 verschil. ( 2020 kia wil graag 6.5Jx16 ET 51 hebben.)

Zou dit problemen kunnen opleveren als ik er toch 6J onder gooi ? Iemand hier heeft vast wel zijn winterbanden van de oudere ceed onder de nieuwe gedaan ?

Ik zou het normaal niet doen maar omdat mijn gebruikelijke zeer goed aangeschreven banden service center op hun offerte de zelfde maat velg had geplaatst toen ik vroeg om een banden met velg offerte dacht ik ik vraag het even. Als het echt niet slim is dan ga ik wel naar de dealer voor een set originele in de 6.5J maat. Maar ik blijf nederlander he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Rickg84 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Ja die was ik al tegen gekomen idd ! Ik ga wel wat aankloten :)

Nog een kleine vraag. Misschien weet iemand dat wel hier. Ik heb een mooi setje originele stalen velgen gevonden voor een kia ceed uit 2011 met product nummer: 52910 - 1H600 . Deze hebben afmeting : 6Jx16 ET51

Het zijn precies dezelfde afmetingen als voor de ceed 2020 maar de breedte is 0.5 verschil. ( 2020 kia wil graag 6.5Jx16 ET 51 hebben.)

Zou dit problemen kunnen opleveren als ik er toch 6J onder gooi ? Iemand hier heeft vast wel zijn winterbanden van de oudere ceed onder de nieuwe gedaan ?

Ik zou het normaal niet doen maar omdat mijn gebruikelijke zeer goed aangeschreven banden service center op hun offerte de zelfde maat velg had geplaatst toen ik vroeg om een banden met velg offerte dacht ik ik vraag het even. Als het echt niet slim is dan ga ik wel naar de dealer voor een set originele in de 6.5J maat. Maar ik blijf nederlander he
Geen idee, of je er iets aan hebt, maar van mijn oude ceed sw uit 2010 heb ik ook mijn velgen meegenomen naar mijn ceed sw uit 2019. Exacte maten weet ik niet, maar het rijd prima, en de dealer vond het prima. Nu heb ik de oude velgen voor de winterbanden, en de nieuwe velgen voor de all weather banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
DRaakje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Geen idee, of je er iets aan hebt, maar van mijn oude ceed sw uit 2010 heb ik ook mijn velgen meegenomen naar mijn ceed sw uit 2019. Exacte maten weet ik niet, maar het rijd prima, en de dealer vond het prima. Nu heb ik de oude velgen voor de winterbanden, en de nieuwe velgen voor de all weather banden.
Kijk dat zijn de goede tips. Op een forum in DK heb ik gevonden dat de remklauw zou kunnen aanlopen tegen de velg. Maar dit is dus niet waar blijkbaar !

In de tussentijd nog een beetje verder gezocht en ik heb een andere originele set gevonden maar nu met de juiste maat 6.5jx16. Die verkoopt ook zijn hele set pilot sport 4 erbij (zonder velgen) met nog iets van 70% profiel er op. Dus ik ga die maar halen ...dan zit het iig goed en heb ik een extra setje zomerbanden voor later er bij :) blijkbaar was die dus ook klaar met het banden lawaai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Ok de nieuwe winterbanden zijn binnen gekomen en nu heb ik 12 banden in de schuur liggen (had die twee setjes gisteren gekocht)... dussss ik kn wel eventjes vooruit nu 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KilljoyNL
Hang ze gewoon allemaal onder de auto, dan een stuk metaal eromheen en je hebt rupsbanden, groot kanon op de bovenkant en KIA staat voor Killer In Action :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
DRaakje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Ik meen mij te herrineren dat ik eerst (begin 2019) 650 euro moest betalen (vast 7polig), na melden dat ik het een stuk goedkoper kon doen bij de concurrent. Ze hebben het toen gematched geloof ik . Op de bon betaalde ik uiteindelijk 454.
sikman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Ik heb eind 2018 op mijn nieuwe CEED SW een trekhaak door de dealer er op laten zetten bij oplevering. Was volgens mij 500 euro extra. Ik zou een andere dealer gaan zoeken...
Ik heb nog eens bij een andere dealer nagevraagd en die verwijzen naar de webshop. Als je daar kijkt kost een trekhaak afneembaar €719 incl. montage en de 13 polige kabelset €390 incl. montage. Dat is samen ook ruim 1100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Ik heb nog eens bij een andere dealer nagevraagd en die verwijzen naar de webshop. Als je daar kijkt kost een trekhaak afneembaar €719 incl. montage en de 13 polige kabelset €390 incl. montage. Dat is samen ook ruim 1100 euro.
Dan kan het handig zijn om eens te kijken op de sloop of misschien op onderdelenlijn ? Beetje zoeken en Ik heb net https://www.porza.nl/product/kia-ceed-trekhaak-gdw-2330t38 gevonden voor 245 euro. Heeft de keurmerken dus het kan wel goedkoper. Kia vraagt altijd wel veel voor de accessoires. Natuurlijk is dit niet origineel maar dat maakt volgens mij niet uit als de caravan er achter hangt of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Rickg84 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Dan kan het handig zijn om eens te kijken op de sloop of misschien op onderdelenlijn ? Beetje zoeken en Ik heb net https://www.porza.nl/product/kia-ceed-trekhaak-gdw-2330t38 gevonden voor 245 euro. Heeft de keurmerken dus het kan wel goedkoper. Kia vraagt altijd wel veel voor de accessoires. Natuurlijk is dit niet origineel maar dat maakt volgens mij niet uit als de caravan er achter hangt of wel ?
Nadeel kan wel zijn als je het niet bij Kia doet dat ze kunnen gaan zeuren om de garantie. Daarom had ik de keuze gemaakt om het bij de dealer te doen waar de kia vandaan komt.

Uit ervaring weet ik helaas dat die 7 jaar garantie lastig te claimen is als aanpassingen elders zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickg84
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Nadeel kan wel zijn als je het niet bij Kia doet dat ze kunnen gaan zeuren om de garantie. Daarom had ik de keuze gemaakt om het bij de dealer te doen waar de kia vandaan komt.

Uit ervaring weet ik helaas dat die 7 jaar garantie lastig te claimen is als aanpassingen elders zijn gemaakt.
Ja ik snap zelf ook niet veel van die garantie regels.

Dat zou betekenen dat als ik andere velgen heb maar niet bij de dealer gekocht (bijvoorbeeld BBS velgen) dat als mijn motor vastloopt in de garantie periode dat ik dan niet gedekt ben? Volgens mij moet je om gedekt te zijn gewoon je onderhoud bij de Kia dealer laten doen . Althans dat was mijn veronderstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Rickg84 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:12:
[...]

Ja ik snap zelf ook niet veel van die garantie regels.

Dat zou betekenen dat als ik andere velgen heb maar niet bij de dealer gekocht (bijvoorbeeld BBS velgen) dat als mijn motor vastloopt in de garantie periode dat ik dan niet gedekt ben? Volgens mij moet je om gedekt te zijn gewoon je onderhoud bij de Kia dealer laten doen . Althans dat was mijn veronderstelling
Velgen zal wel meevallen met ellende lijkt me. Maar met een trekhaak wordt er wel aan de bedrading van je auto gewerkt.
Sommige garages vinden het nogal makkelijk om een irrelevant iets aan te wijzen als veroorzaker van een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:13:
[...]

Velgen zal wel meevallen met ellende lijkt me. Maar met een trekhaak wordt er wel aan de bedrading van je auto gewerkt.
Sommige garages vinden het nogal makkelijk om een irrelevant iets aan te wijzen als veroorzaker van een probleem.
Daarom blijf ik lekker overal van af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wat krijg je als een dronken Marcedoniër door rood rijdt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6RFIUuZ9QhF7F3v2uv8glcZ5M0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9ubPj04XDcYNoRbzW0lBXlw.jpg?f=fotoalbum_large

Een kapotte Proceed. Het is op de foto niet goed te zien, maar het wiel staat niet helemaal meer in de positie waar je een wiel zou verwachten....

Dus, laatste week september deze auto gekregen. In november gebeurde dit:
Erazzzer schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:14:
Jeuj, mijn net nieuwe Proceed heeft zijn eerste aanrijding gehad. Een 12 jarige fietser die niet oplette bij het oversteken en vol in mijn zijkant reed. Deur aan de bestuurderskant beschadigd. Nou ja, gelukkig niet mijn schuld, dus verzekering lapt hem wel weer op.
En nu dit weer. Gaat goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Erazzzer op 17-01-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Awww shittttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt, dat is zo klote :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Erazzzer sterkte man! Zelf niets aan over gehouden?

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Quad schreef op zondag 17 januari 2021 @ 01:25:
@Erazzzer sterkte man! Zelf niets aan over gehouden?
Zere rug, pijnlijke knie, klein beetje hoofdpijn. Maar het zit allemaal op het randje "stel je niet aan".
Eens kijken hoe het morgenochtend gaat :D

Ik ben trouwens heel blij dat het een lease is. Politie belde nog om te zeggen, ten eerste, dat de Macedoniër is aangehouden. Drank, rood licht, geen vaste verblijfsplaats in Nederland en niet kunnen verklaren wat hij op dit moment in Nederland doet. En ten 2e dat ik niet hoef te verwachten dat er een verzekering bekend zal worden die iets uit gaat keren. Deze ellende had je niet willen hebben met een privé auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Zucht, mooi kut @Erazzzer maar je moet idd blij zijn dat het lease is.

Goed dat die man is aangehouden, maar ik denk dat die morgen gewoon weer op straat staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Erazzzer schreef op zondag 17 januari 2021 @ 01:31:
[...]

Zere rug, pijnlijke knie, klein beetje hoofdpijn. Maar het zit allemaal op het randje "stel je niet aan".
Eens kijken hoe het morgenochtend gaat :D

Ik ben trouwens heel blij dat het een lease is. Politie belde nog om te zeggen, ten eerste, dat de Macedoniër is aangehouden. Drank, rood licht, geen vaste verblijfsplaats in Nederland en niet kunnen verklaren wat hij op dit moment in Nederland doet. En ten 2e dat ik niet hoef te verwachten dat er een verzekering bekend zal worden die iets uit gaat keren. Deze ellende had je niet willen hebben met een privé auto.
Horen de gordijnairbags niet uit te klappen of heeft de proceed dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

sgouman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 09:45:
[...]

Horen de gordijnairbags niet uit te klappen of heeft de proceed dat niet?
Hij zou gordijnairbags moeten hebben, Maar die zijn niet af gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Impact te laag geweest om de gordijnairbags te activeren. Airbags gaan niet bij het minste geringste af (gelukkig maar). Sterkte met de afwikkeling @Erazzzer gelukkig is het materiële schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

renzo4000 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:19:
Impact te laag geweest om de gordijnairbags te activeren. Airbags gaan niet bij het minste geringste af (gelukkig maar). Sterkte met de afwikkeling @Erazzzer gelukkig is het materiële schade.
Dat zei de afsleper ook. Dan zou je meer schade hebben dan nodig. En gezien ik er goed vanaf gekomen ben waren ze ook inderdaad niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Erazzzer schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:25:

[Afbeelding]

Een kapotte Proceed. Het is op de foto niet goed te zien, maar het wiel staat niet helemaal meer in de positie waar je een wiel zou verwachten....

[...]

Oei! Sterkt ermee! Al enig idee hoe dat gaat met verzekering en autovervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Kimi-Alonso schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Oei! Sterkt ermee! Al enig idee hoe dat gaat met verzekering en autovervanging?
Ik heb nu een leenauto (Kia Xceed). Verzekering is gelukkig niet mijn zorg, maar de zorg van Leaseplan. En uiteindelijk wordt hij of gerepareerd, of total loss verklaard en moet ik een nieuwe auto uitzoeken. Maar ik denk dat de klap niet groot genoeg was om het blok aan te tikken, dus zal wel reparatie worden. En daar ben ik tevreden mee, want de auto blijft top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het is inderdaad afwachten wat het schadebedrijf concludeert. Hoewel de schade aan de buitenzijde mee lijkt te vallen kan het onderstel toch een behoorlijke tik hebben gehad wat kan resulteren in scheefstand. Dit laatste is vaak best lastig te herstellen. Kans is dan aanwezig dat hij economisch afgeschreven wordt (total-loss), hoewel ik die kans klein acht aangezien hij praktisch nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:19:
Dan vraag ik me af wanneer wel. Bij mij bij mijn ceed is er een keer iemand in de zijkant gereden waar zelfs de binnenbekleding van de deur vervormd was maar geen gordijnairbags die zijn uitgeklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Rickg84 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Het is een leaseauto, dus ik voel er weinig voor om er zelf een trekhaak onder te hobby'en. Goedkoopste optie is nog om 690 euro af te tikken bij trekhaakcentrum lijkt het.
Erazzzer schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:25:

[Afbeelding]

[...]

Ai vervelend altijd, gelukkig geen letselschade zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:14
NoepZor schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:12:
[...]
Het is een leaseauto, dus ik voel er weinig voor om er zelf een trekhaak onder te hobby'en. Goedkoopste optie is nog om 690 euro af te tikken bij trekhaakcentrum lijkt het.
Bij een leaseauto zal je sowieso akkoord moeten hebben van je leasemaatschappij om een aanpassing te doen aan de auto.
Pagina: 1 ... 21 ... 73 Laatste