Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 10:26
renzo4000 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:29:
@Erazzzer zie mijn eerdere post, de proceed is nogal conservatief afgesteld en piept al heel snel dat je moet tanken.

renzo4000 in "Het grote Kia topic - deel 2"

@JoJo_nl ik vind het een beetje hoog cowboy gehalte hebben, no way dat jij die model standaard range te pakken krijgt. Sowieso heeft een elektrische motor nagenoeg direct alle koppel beschikbaar waarbij jouw turbo nog aan het opbouwen is.

De model 3 sr haalt dat wel, gemeten op de gps:
YouTube: Tesla Model 3 SR+ | V9, Test 0-100 km/h und 0-200 km/h + vmax, so sc...

Misschien heeft jouw baas gewoon een issue met zijn auto. Er zijn ook genoeg filmpjes waarbij hij zelfs sneller is.

Maar goed ik laat je graag verder in je illusie maar geloofwaardig is het niet. Het is inmiddels wel bekend dat we regelmatig(niet altijd!) tegenover elkaar staan. Dat is een groot goed dat dit ook kan in dit topic :) d:)b
Daarom zit ik lekker met popcorn te kijken/lezen zeg maar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:25

Erazzzer

Fear me, I'm German!

renzo4000 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:29:
@Erazzzer zie mijn eerdere post, de proceed is nogal conservatief afgesteld en piept al heel snel dat je moet tanken.
Maar 10 liter, met pinnetje helemaal weg? Een 10 liter reserve zou wel erg flink zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Erazzzer schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:46:
[...]

Maar 10 liter, met pinnetje helemaal weg? Een 10 liter reserve zou wel erg flink zijn.
Klinkt wel logisch. Ik kon 1 keer ongeveer 45 liter tanken. Dat er nog iets reserve zat kan ik wel geloven aangezien ik nog een 30km kon rijden volgens de Kia.

Maar goed dat was een noodsituatie normaal gesproken tank ik al wanneer hij op een kwart zit. Aangezien leeg rijden niet heel gezond is voor zover ik weet.

[ Voor 18% gewijzigd door Nemean op 18-11-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
Nee klopt, dat kun je beter niet altijd doen. Er kan we bezinksel op de bodem liggen wat niet zo lekker is voor de verbrandingsketen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

Mm ja natuurlijk is er iets mis met zijn tesla en bij die andere ook, het is tenslotte een tesla . De grootste reden dat ik die niet heb gekocht, ondanks het non-cowboy gehalte er van (uch uch).
De kia bevalt dus nog steeds prima, zelfs zonder de popcorn kan ik rustig netflix kijken tijdens het zelf rijden vd auto op hele lange stukken snelweg. Zonder te stoppen onderweg of uren in de rij te staan bij de medevakantiegangers. Geen bijwerkstipje nodig en een jaarlijkse check bij de garage is bijna een overbodige luxe. Geen maandelijkse firmware update om te zorgen dat je er niet uitgetrokken word door n 'kia' . En ja je kunt er zelfs discussies over houden met mede kia-familiegenoten zonder haantjesgedrag en samen blij de deur uit te lopen. Zeg me bij welk merk je dit vind en of je nog steeds die niet-kia wil voor bak meer geld dan t waard is.

If something sucks make it better...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:01

Arno

PF5A

Erazzzer schreef op woensdag 18 november 2020 @ 17:42:
Wat mij net opvalt, tankinhoud 50L? Als ik hem op rij kan er net een litertje of 38 in, dus denk eerder dat het een 40L is..
Of zit er nog piepschuim in mijn tank? :D
Ik heb wel eens getankt net een rijbereik van -20km en toen ging er met moeite 42 liter in. Ik denk dat die sensor behoorlijk ruim is afgesteld.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Ik heb afgelopen week ongeveer 60 km gereden nadat de waarschuwing kwam. Rijbereik wordt onder de 10km weergegeven als streepjes. Pomp sloeg af bij 42,nogwat liter. Met veel geklik uiteindelijk af kunnen toppen op 43,6 liter. Dus er zat ondanks dat hij echt leeg was volgens Kia vermoedelijk nog wel een liter of 6-7 in.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
Waarschijnlijk hebben jullie met de (pro)ceed ook stoel en stuur ververwarming er in zitten.
Hebben jullie bij de stuurverwarming na 4/5 min dat hij wat brandiger begint te ruiken? Meestal is het koude er dan wel af, dus zet ik hem weer uit. En verdwijnt de lucht ook weer. maar vind het wel wat vreemd (en stinken)

[ Voor 7% gewijzigd door Renegade666 op 20-11-2020 09:17 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb hem nog nooit geroken ... en al een paar keer zeker een uur aan gehad (hmmm lekker voor mijn zwakke onderrug).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBassie
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 12:21
NoepZor schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:24:
Ik heb afgelopen week ongeveer 60 km gereden nadat de waarschuwing kwam. Rijbereik wordt onder de 10km weergegeven als streepjes. Pomp sloeg af bij 42,nogwat liter. Met veel geklik uiteindelijk af kunnen toppen op 43,6 liter. Dus er zat ondanks dat hij echt leeg was volgens Kia vermoedelijk nog wel een liter of 6-7 in.
Klikken is een slecht idee! Dat gebeurt juist om ruimte over te houden voor het uitzetten door temperatuur, het zou anders problemen kunnen veroorzaken.
Waarschijnlijk weet je dat al, maar bedoel het goed :P
Renegade666 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:15:
Waarschijnlijk hebben jullie met de (pro)ceed ook stoel en stuur ververwarming er in zitten.
Hebben jullie bij de stuurverwarming na 4/5 min dat hij wat brandiger begint te ruiken? Meestal is het koude er dan wel af, dus zet ik hem weer uit. En verdwijnt de lucht ook weer. maar vind het wel wat vreemd (en stinken)
Nope! Wel vaak langer dan dat aan, maar nooit het gevoel gehad iets te ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Hmm, zal het even in de gaten houden, anders maar even naar de dealer.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Ik geniet zelf voorlopig nog van de new car smell :D Het leer is heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:05:
Ik heb hem nog nooit geroken ... en al een paar keer zeker een uur aan gehad (hmmm lekker voor mijn zwakke onderrug).
Zo herkenbaar dit. :D

Maar inderdaad ook nog nooit geroken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Als het naar bacon ruikt zou ik een broek aan doen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Erazzzer schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:30:
[...]

Helemaal als het naar bratwurst ruikt :N -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

In het begin wel iets als de auto echt koud is en n paar dagen stil heeft gestaan, maar niet echt dat je zegt van er klopt iets niet. Doe hem meestal ook niet lang aan, stoelverwarming op stand 1 wel, erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
Erazzzer schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:30:
[...]

Flauw hoor, ik weet niet hoe jij rijdt maar je zit toch niet met je billen op het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

JoJo_nl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:28:
[...]

In het begin wel iets als de auto echt koud is en n paar dagen stil heeft gestaan, maar niet echt dat je zegt van er klopt iets niet. Doe hem meestal ook niet lang aan, stoelverwarming op stand 1 wel, erg fijn.
Ik zet hem ook vaak even op stand 3 en daarna naar stand 1. Als ik hem te lang op stand 3 zet, krijg ik het gevoel alsof ik elk moment in mijn broek kan gaan zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
jongetje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:28:
[...]

Flauw hoor, ik weet niet hoe jij rijdt maar je zit toch niet met je billen op het stuur?
Sommigen kunnen wat lastig lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:30:
[...]

Ik zet hem ook vaak even op stand 3 en daarna naar stand 1. Als ik hem te lang op stand 3 zet, krijg ik het gevoel alsof ik elk moment in mijn broek kan gaan zwemmen.
Eerlijk gezegd durf ik die stand 2 en 3 niet eens te gebruiken, 1 is al iets te warm voor mij. Heb ooit in een volvo stand 3 opgedrongen gekregen , leek wel of je op n gloeiend hete kachel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:18
Kia lanceert nieuwe motoren voor de Ceed familie:

https://www.autoblog.nl/n...et-meer-dan-159-pk-190343

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dan ben ik toch benieuwd wat de echte "pk/nm's" zijn van deze nieuwe mild hybrid. De huidige 1.4 heeft namelijk al laten zien dat ie veel meer vermogen levert dan opgegeven (160 pk ipv 140 pk, zie autoweek rollerbank test).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik denk dat daar niet veel veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

JoJo_nl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:10:
[...]

Eerlijk gezegd durf ik die stand 2 en 3 niet eens te gebruiken, 1 is al iets te warm voor mij. Heb ooit in een volvo stand 3 opgedrongen gekregen , leek wel of je op n gloeiend hete kachel zat.
Ik heb hem altijd op standje 3 staan en vind het daarom ook altijd erg irritant als hij automatisch naar standje 2 terug gaat... Ook de stuur verwarming die na een half uur automatisch uitgaat irriteert me :P

(en het feit dat ik eigenlijk niet in die auto pas met mijn 1m98....)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Atlas schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:16:
[...]

Ik heb hem altijd op standje 3 staan en vind het daarom ook altijd erg irritant als hij automatisch naar standje 2 terug gaat... Ook de stuur verwarming die na een half uur automatisch uitgaat irriteert me :P

Welke Kia had jij ook alweer? Ik ben 1.95 en pas gelukkig in een Niro, als ik kleiner was had ik mogelijk een kleinere auto gekocht. Deze is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

KilljoyNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:17:
[...]

Welke Kia had jij ook alweer? Ik ben 1.95 en pas gelukkig in een Niro, als ik kleiner was had ik mogelijk een kleinere auto gekocht. Deze is wel erg groot.
Proceed met pano dak.
Ik vond die Niro met alle respect een verschrikkelijke auto :X Dat was echt niets voor mij.

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Atlas schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:18:
[...]

Proceed met pano dak.
Ik vond die Niro met alle respect een verschrikkelijke auto :X Dat was echt niets voor mij.
Kan mij voorstellen idd dat iemand van 1,95 te groot is.
In mijn Ceed SW heb ik de stoel al op de achterste stand, en ik ben maar 1,84..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Atlas schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:18:
[...]

Proceed met pano dak.
Oh wow, een snelle google image search op Kia Proceed laat ook best een hele mooie auto zien :)

Ik ben bij die Kia Niro 2020 terecht gekomen nadat ik even in een occassion heb gezeten van de Niro 2019.
Daarna ben ik voor de nieuwe 2020 gaan kijken, mij sprak hij wel aan want:
a: Ik pas in de auto (yay)
b: Uiterlijk komt beetje over als een bruut beest (net als ik)
c: Hybride rijden is toch wel fijn, denk dat ik net niet de 800km haal op 1 tank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

KilljoyNL schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:31:
[...]

Oh wow, een snelle google image search op Kia Proceed laat ook best een hele mooie auto zien :)

Ik ben bij die Kia Niro 2020 terecht gekomen nadat ik even in een occassion heb gezeten van de Niro 2019.
Daarna ben ik voor de nieuwe 2020 gaan kijken, mij sprak hij wel aan want:
a: Ik pas in de auto (yay)
b: Uiterlijk komt beetje over als een bruut beest (net als ik)
c: Hybride rijden is toch wel fijn, denk dat ik net niet de 800km haal op 1 tank
Goed te horen dat hij bevalt :)
De Niro was ook mijn eerste keuze tot de proefrit, maar daarna was hij snel weer van mijn lijstje af. De zit beviel me niet, ik vond het allemaal erg plastic, rij-gedrag zinde me niet. De klik was er gewoon niet.
Toen even de Ceed SW meegenomen (zelfde als de Proceed) en die beviel echt stukke beter. Dus dat is hem geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Smaken verschillen ja.

Met mijn 1,91 zit ik heerlijk in de Niro met de bestuurdersstoel in de hoogste stand.
Voor mijn gevoel beslist niet slechter dan in de Passat die ik daarvoor had. Wel jammer dat nepleer bij de standaard stoelen werd gebruikt maar verder heb ik niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Hier de Niro omdat deze in mijn lease het meeste waar voor z'n geld bood. Liever de Corolla station gehad, deze reed echt een stuk verfijnder, maar met mn lengte moest stoel op laagste stand en zat ik niet relaxed.
Tevens gereden in de Ceed SW, iets minder relaxed maar dikke prima verder. Uiteindelijk bij m'n eerste keus gebleven, de Niro.

Wist overigens niet dat de DynamicLine over een grootlicht assistent beschikt. Hoewel ik het nooit heb gebruikt werkt het wel goed nu ik hem even heb getest.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Atlas schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:16:
[...]

Ha ha kijk daar zou ik nou nooit achter gekomen zijn als je dat niet had ondervonden.
Ik pas ook maar net aan met mijn 1.93 , maar het gaat en ik zou hem voor geen goud ruilen.
Ik was eigenlijk teleurgesteld in de nieuwe ceed. Mijn oude was gewoon bijna perfect en het enige wat ze hoefden te doen is die nieuwe ACC en achterklep toevoegen. Maar nee ze moesten zonodig het imago n beetje oppoetsen voor de low budget lease wereld.
Net als de niro, xceed en ceed sw mis ik buiten de klik ook het vertrouwde rijgedrag en zit. Tot ik per toeval in de proceed terecht kwam bij een tesla verkoper. Was gelijk overtuigd en heb mijn huidige auto zo blind via internet gekocht, geen spijt van gehad en ik ontdek nog steeds leuke nieuwe features. Zelfs deze vd stuur/stoelverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Heeft iemand al de laatste versie van het infotainment in zijn of haar ProCeed?
Lees her en der dat UVO2 is uitgebracht; YouTube: Kia Proceed GT 2020 - UVO 2 Update (neues Design, UVO App, Naturklän...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb de update hier al een tijdje klaar staan op mijn pc maar niet geïnstalleerd. Er zijn veel klachten over de nieuwe keuzes in deze update door Kia (waaronder het ontbreken van de 3 keuzes widgets). Ik wacht dus nog even tot er een nieuwe update komt en dan hopelijk met AA fullscreen of op z'n minst met split-screen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:02:
Ik heb de update hier al een tijdje klaar staan op mijn pc maar niet geïnstalleerd. Er zijn veel klachten over de nieuwe keuzes in deze update door Kia (waaronder het ontbreken van de 3 keuzes widgets). Ik wacht dus nog even tot er een nieuwe update komt en dan hopelijk met AA fullscreen of op z'n minst met split-screen optie.
Van die 3 keuzes widgets heb ik inderdaad gehoord, maar vind dat nog niet eens zo erg. Dat Android nog steeds niet fullscreen kan blijft echt heel vreemd... Baalde wel was overgestapt van een iPhone naar een Samsung telefoon met Android en toen zag ik inderdaad dat je geen fullscreen optie hebt...

Hoe kom jij aan die update(s)? Telkens als ik op fora kijk ben ik net te laat voor de downloads, de downloads worden elke keer snel offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
https://www.dropbox.com/s..._UND_MAP_10_2020.zip?dl=0

Net nog gecheckt en werkt ... geen idee voor hoelang :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 16:13
Ik ga hem zo installeren gebruik toch voornamelijk Apple Carplay.

Bedankt nogmaals Renzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcapon
  • Niet online
Zie je bericht nu pas, maar krijg alweer een 404 error :+ ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Denk een paar Tweakers hier die voor teveel dataload hebben gezorgd :D

Ik heb nu weinig tijd maar zal proberen morgen een upload ergens te doen en hier te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Zo juist geïnstalleerd en vind het echt een verbetering nu al.

Vind de looks echt mooi nu en niet zo ouderwets overkomen wat grappige opties erbij zoals natuurgeluiden.

Ben benieuwd of nu het Echo probleem minder is vermoed van niet.. had Kia gebeld hier over en die gaven aan het geluid zachter te zetten maar dan hoor ik mensen niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

corneedebruin schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:31:
Zo juist geïnstalleerd en vind het echt een verbetering nu al.

Vind de looks echt mooi nu en niet zo ouderwets overkomen wat grappige opties erbij zoals natuurgeluiden.

Ben benieuwd of nu het Echo probleem minder is vermoed van niet.. had Kia gebeld hier over en die gaven aan het geluid zachter te zetten maar dan hoor ik mensen niet meer.
Ow als je echo weg is laat het dan ajb weten, daar erger ik me ook nog mateloos aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
@Atlas Helaas niet opgelost. Het heeft bij mij echt puur te maken met Car play als ik dit niet gebruik en via BT bel is er niks aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

elcapon schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:36:
Heeft iemand al de laatste versie van het infotainment in zijn of haar ProCeed?
Lees her en der dat UVO2 is uitgebracht; YouTube: Kia Proceed GT 2020 - UVO 2 Update (neues Design, UVO App, Naturklän...
ik heb hem al een paar weken. Over het algemeen vind ik hem erg prettig. Alleen jammer dat het home screen niet echt meer aan te passen is, al is deze lekker rustig. En navigatie stel ik alleen via spraak of UVO app in. Via het scherm is het onmogelijk geworden. En oh ja, bij gedetailleerde informatie geeft hij alle afslagen op een weg aan. Erg irritant en is niet uit te zetten. Dus je zult altijd in eenvoudige mode gaan kijken. Maar geen echo met de phone!

Edit:
Oh ja, grootste ergernis nog niet gemeld over navigatie. Auto-zoom is compleet zinloos geworden. In het oude systeem, en in elke andere auto op aarde, werkt autozoom op afstand. Hoe dichter je bij een afslag komt, hoe verder hij inzoomt. Nu gebeurt dat op snelheid. Dus als jij op een 80 weg rijdt zoomt hij niet meer in als je dichter bij de afslag komt, omdat je snelheid nog steeds 80 is...

[ Voor 17% gewijzigd door Erazzzer op 01-12-2020 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Precies genoeg redenen voor mij om deze update nog niet te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Komt deze update ook voor de Niro 2020?
Interne navigatie heb ik nog nooit gebruikt, ik doe alles met Google maps op Android auto.

Dat gezegd hebbende, ik zou het wel prettig vinden als je ooit kan kiezen om radio als splitscreen toe kan voegen aan AA.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mocht er nog iemand behoefte hebben aan de update, laat het me dan even weten via PM dan kan ik je een linkje sturen (ik wil hem niet in een openbaar forum plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@renzo4000 als het ook moet werken op een Niro dan houd ik me aanbevolen. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
In principe is het voor alle 10'25" widescreen modellen geschikt van Kia en Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik heb sinds kort een nieuw probleem met mijn Kia. Hij klapt mijn audio in één keer naar een lagere stand terwijl deze gewoon op 20-25 blijft staan. Wil je je audio (spotify bijv.) alsnog horen moet je je geluid dus op 40+/- zetten. Nader je dan een onoverzichtelijke spoorweg overgang gaat Flitsmeister wel op 100%. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Nemean Is dat alleen als je via bluetooth aan het luisteren bent? Hoe hoog staat het "mediavolume" op dat moment van je telefoon? Wellicht dat er een app oid op je telefoon dit dan (ongewenst) aanpast).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Is er iemand met cloudstorage waar voldoende ruimte beschikbaar is (21 GB) en voldoende data-usage? Mijn Google Drive heeft het bestand inmiddels geblokkeerd door de vele downloads :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Vandaag heb ik geleerd dat er op de Proceed maar 1 achteruit rij lampje zit..🤣

Half uur in de garage zitten wachten tot ze lachend aan kwamen gelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Had de vraag eerst ff hier gesteld, dan hadden we je "the walk of shame" kunnen besparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
corneedebruin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:00:

Ach je hebt wat geleerd (heel belangrijk) en mensen hebben gelachen, ik zie alleen maar positieve zaken ^_^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

renzo4000 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:20:
Is er iemand met cloudstorage waar voldoende ruimte beschikbaar is (21 GB) en voldoende data-usage? Mijn Google Drive heeft het bestand inmiddels geblokkeerd door de vele downloads :P
Geüpload naar mijn OneDrive, stuur DM om te verkrijgen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

renzo4000 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:05:
@Nemean Is dat alleen als je via bluetooth aan het luisteren bent? Hoe hoog staat het "mediavolume" op dat moment van je telefoon? Wellicht dat er een app oid op je telefoon dit dan (ongewenst) aanpast).
Ik heb het ook met de radio een keer gehad. Maar verder ervaar ik dit het meeste via Bluetooth. Mijn mediavolume staat ongeveer halverwege en mijn geluidswitch staat standaard op uit (OnePlus 6T heeft een hardwarematige switch).

Het is heel gek want het gebeurd soms weken niet en dan plots ervaar je het probleem.

Overigens als ik het geluid op mijn telefoon harder zet is het voor de auto maar een marginaal verschil. Maar zodra Flitsmeister een melding geeft dan zit je zowaar op de achterbank. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Nemean op 01-12-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Oke als het met de radio ook gebeurd dan heeft je telefoon er inderdaad niks mee te maken. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad. Gebruik je voor Flitsmeister het "telefoon geluids kanaal" soms? Dat zorgt er ook voor dat het geluid wellicht wordt beinvloed. Anders toch eens een reset uitvoeren van je mediasysteem of langs de dealer om een verse installatie uit te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Heb nog de oude radio met 2019 gehackte firmware met audiorouter en flitsmeister op media kanaal. Over het algemeen gaat de radio niet hard genoeg, maar af en toe sporadisch klinkt ie ineens keihard terwijl de flitsmeister gewoon hetzelfde geluidsniveau blijft. Heb het vermoeden dat het iets te maken heeft met die dynamische volume setting vd radio. De telefoon kan het gewoon niet zijn imho
P.s. Mocht er nog cloudstorage nodig zijn, ik heb een eigen webserver met 530mbit/s unlimited upload en n terrabyte of 12 ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

corneedebruin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:00:

Lol jij ook al :P
Vond het maar n klein lampje en de andere kant ziet er uit als n niet werkende idd. Na wat zoeken op internet is gebleken dat het standaard in europa om er maar 1 te hebben. De andere is de mistlamp achter blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nieuwe deur instap stripjes binnen gekregen.
Benieuwd hoe het er gaat uit zien zodra ik de garage zover heb gekregen om ze in te bouwen samen met de achterdeuren led logo's :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiQ03SfL6sz2R70bPVNDcPxBQPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4YTcnjMn9h04wUGV4IUnPtXi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustC
Nice @JoJo_nl ben benieuwd of ze dat inderdaad zo aan kunnen sluiten.

Begreep inderdaad dat de andere een mistlamp was daarom misschien ook de verwarring ach ja 🤣

De eerste 6000KM zitten er al weer op tot nu toe nog wel tevreden. Wel grappig hoe vaak ik de opmerking krijg van "is het geld op" of "gaat het slecht bij het bedrijf" omdat ik van Mercedes naar Kia ben overgestapt.

Dit houdt meestal wel op zodra ik zeg ga er maar eens in zitten 😊

Over het algemeen krijg ik erg leuke reacties op de auto en de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
[b]corneedebruin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:13: Wel grappig hoe vaak ik de opmerking krijg van "is het geld op" of "gaat het slecht bij het bedrijf" omdat ik van Mercedes naar Kia ben overgestapt.

Dit houdt meestal wel op zodra ik zeg ga er maar eens in zitten 😊

Over het algemeen krijg ik erg leuke reacties op de auto en de looks.
Toen ik aan het kijken was voor een nieuwe auto heb ik Kia grotendeels links laten liggen, had over de Kia van een collega vaak genoeg de grap gemaakt dat KIA voor Killed In Action stond, maar toen ik in een Niro 2019 occassion ben gaan zitten beviel dat zo goed, had niet door dat het een Kia was.

Ben meer dan tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

JoJo_nl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:04:
Nieuwe deur instap stripjes binnen gekregen.
Benieuwd hoe het er gaat uit zien zodra ik de garage zover heb gekregen om ze in te bouwen samen met de achterdeuren led logo's :P
[Afbeelding]
Komen die dingen van AliExpress vandaan? Dat arial lettertype ziet er wel heel goedkoop uit zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mijn vrouw en ik wisselen regelmatig de Niro aan elkaar uit, dus het komt voor dat de spiegels verzet moeten worden.
Maar waarom de knoppen( L R) van de buitenspiegels niet verlicht zijn is mij een raadsel.. Ja je gebruikt ze niet meer als je ze eenmaal hebt ingesteld, maar 's ochtends of 's avonds is het donker en dan zie je de knoppen gewoon niet als je de auto hebt gestart en de binnenverlichting is uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkPVcXeMCboA1PXXZUAJjaE2Iws=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/944PjdNrgvNxmo87l9CEt90d.png?f=user_large

Dit is nu wel ons irritatiepuntje op het moment. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 02-12-2020 12:20 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@Quad Oplossing > extra auto kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Had beter een andere auto kunnen leasen. :P
M'n vrouw heeft zelf een Renault Clio, maar als de auto thuis staat en zij wilt ff weg dan is die van mij beschikbaar, scheelt weer in de kosten.

Maar ja, zegt ook wel genoeg over de Niro als we dit een irritatiepunt vinden, voor de rest is het gewoon een fijne en snelle wagen.

Om toch nog iets te noemen, de automatische ruitenwisser is mwoah, hij is vaak te laat of gebruikt een te trage stand. Ik moet regelmatig de wisser handmatig op stand 1 zetten. Dat was bij de vorige auto, Seat Leon, niet nodig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
"Om toch nog iets te noemen, de automatische ruitenwisser is mwoah, hij is vaak te laat of gebruikt een te trage stand. Ik moet regelmatig de wisser handmatig op stand 1 zetten. Dat was bij de vorige auto, Seat Leon, niet nodig."

BIj de Ceed SW is dit precies het zelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Quad schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:14:
Mijn vrouw en ik wisselen regelmatig de Niro aan elkaar uit, dus het komt voor dat de spiegels verzet moeten worden.
Maar waarom de knoppen( L R) van de buitenspiegels niet verlicht zijn is mij een raadsel.. Ja je gebruikt ze niet meer als je ze eenmaal hebt ingesteld, maar 's ochtends of 's avonds is het donker en dan zie je de knoppen gewoon niet als je de auto hebt gestart en de binnenverlichting is uit.

[Afbeelding]

Dit is nu wel ons irritatiepuntje op het moment. :+
Zijn de spiegels geen onderdeel van het rijprofiel? Of ondersteunt de Niro geen aparte profielen afhankelijk van de gebruiker?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jeroenneman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:45:
[...]

Zijn de spiegels geen onderdeel van het rijprofiel? Of ondersteunt de Niro geen aparte profielen afhankelijk van de gebruiker?
De DynamicLine in elk geval niet, wellicht wel op de Executive uitvoering icm elektrisch verstelbare stoel?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Quad schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:46:
[...]

De DynamicLine in elk geval niet, wellicht wel op de Executive uitvoering icm elektrisch verstelbare stoel?
Poe ik zal het even testen, kan meteen de partner haar instellingen doen voor geheugenslot 2, kijken of dan inderdaad de spiegels meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Bij mijn Proceed wel profielen mogelijk voor de elektrische stoel, helaas zijn de spiegels niet gekoppeld hieraan. Erg jammer en een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Erazzzer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:08:
[...]

Komen die dingen van AliExpress vandaan? Dat arial lettertype ziet er wel heel goedkoop uit zeg :X
Yup. Had je liever sans serif ?
De originele strips zien er net zo goedkoop uit, deze heeft ledjes ^^
Als t toch niks is gaan ze er gewoon weer uit ;)
Linkje :
€ 24,94 51%OFF | Sncn 4 Stuks Acryl Moving Led Welkom Pedaal Auto Scuff Plaat Pedaal Instaplijsten Pathway Licht Voor Kia Overgaan Gt 2019 2020
https://a.aliexpress.com/_BPPilX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
JoJo_nl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:47:
[...]

Lol jij ook al :P
Vond het maar n klein lampje en de andere kant ziet er uit als n niet werkende idd. Na wat zoeken op internet is gebleken dat het standaard in europa om er maar 1 te hebben. De andere is de mistlamp achter blijkbaar.
Ik heb dit net even bekeken, maar mijn ceed sw heeft wel 2. Als ik hem in de achteruit zet, zie ik op de camera ligt van 2 kanten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Renegade666 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:44:
"Om toch nog iets te noemen, de automatische ruitenwisser is mwoah, hij is vaak te laat of gebruikt een te trage stand. Ik moet regelmatig de wisser handmatig op stand 1 zetten. Dat was bij de vorige auto, Seat Leon, niet nodig."

BIj de Ceed SW is dit precies het zelfde..
Idem bij mijn proceed.. bij mijn 2013 ceed werkt het een stuk beter gek genoeg, sporadischiets te ijverig dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Renegade666 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:38:
[...]
Ik heb dit net even bekeken, maar mijn ceed sw heeft wel 2. Als ik hem in de achteruit zet, zie ik op de camera ligt van 2 kanten komen.
Apart.. De koreaanse versie heeft er ook 2.
Die vd ceed geeft ook meer licht lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

JoJo_nl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:34:
[...]

Yup. Had je liever sans serif ?
De originele strips zien er net zo goedkoop uit, deze heeft ledjes ^^
Als t toch niks is gaan ze er gewoon weer uit ;)
Linkje :
€ 24,94 51%OFF | Sncn 4 Stuks Acryl Moving Led Welkom Pedaal Auto Scuff Plaat Pedaal Instaplijsten Pathway Licht Voor Kia Overgaan Gt 2019 2020
https://a.aliexpress.com/_BPPilX
Zou zelf niet zo gauw elektra van Aliexpress in mijn lease (of eigen wagen) in bouwen. Ooit een keer een ledstrip gehaald van Ali maar de kwaliteit is voor mijn gevoel altijd op bezuinigd. Maar op de afbeeldingen ziet het er goed uit. Succes met het inbouwen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik denk dat bij de Proceed er sprake is van een design keuze. Dus één achteruitrijlicht en één mistlicht. Bij de gewone ceed zitten de mistlampen helemaal onderin de bumper volgens mij en is er dus ruimte voor de achteruitrijlichten in de clusters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Morgen de 45k beurt van mijn Ceed MY19, was daar al een nieuwe navi of software update van? Sowieso ga ik klagen over de piepende middenconsole waar ik nu na ruim een jaar last van heb.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Nemean schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:49:
[...]

Zou zelf niet zo gauw elektra van Aliexpress in mijn lease (of eigen wagen) in bouwen. Ooit een keer een ledstrip gehaald van Ali maar de kwaliteit is voor mijn gevoel altijd op bezuinigd. Maar op de afbeeldingen ziet het er goed uit. Succes met het inbouwen. :D
Ik zat met dezelfde gedachte idd. Heb een tijdje getwijfeld en toen ze helft vd prijs waren en de reviews over het algemeen positief zijn ze toch maar gekocht. Imho zien ze er in het echt beter uit dan de standaard opgeplakte deurstrips. Hoe lang de leds het blijven doen valt nog te bezien uiteraard. Aansluitsnoer en de draadklemmen zien er ook degelijk uit, iets wat bij die goedkope leddingen van aliexpress doorgaans niet zo is.
Ze worden aangesloten op de binnenverlichting draden, geen idee welke en geen zin in om het zelf te doen vandaar via garage. De logoleds hebben ze ook erg netjes gedaan en mijn ceed ook de strips vervangen dus heb daar wel vertrouwen in.
In een lease auto zou ik dat of elke andere verandering persoonlijk nooit doen, want het is dan niet mijn eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Arno schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:43:
Morgen de 45k beurt van mijn Ceed MY19, was daar al een nieuwe navi of software update van? Sowieso ga ik klagen over de piepende middenconsole waar ik nu na ruim een jaar last van heb.
Ja, maar ze hebben wel redelijk wat veranderd. Weet niet of je daar gelukkig van gaat worden. Ik heb zelf nog de 2019 1e versie met hack, de nieuwste moet je daarvoor erg moeilijk gaan doen. De map update is voornamelijk poi updates dus daar mis je weinig aan. Ik zou het persoonlijk niet updaten tenzij je apple car gebruikt.
Dat piepen van console en krakende/klapperende geluidjes vh panorama dak heb ik meer gelezen, schijnt dat het te los aangedraaide schroefjes zijn. Op te lossen door er 3M dunne dubbelzijdig tape tussen te plakken en de scharnieren een beetje vaseline tussen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ik gebruik actief CarPlay, dus ik merk weinig van de software update. Ik vind de opstart waarschuwing wel irritanter geworden.

Console hadden ze nog nooit van gehoord, maar ze hebben de scharnieren gesmeerd. Was overigens niet de oplossing.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Als mijn Proceed de whatsapp berichten voorleest doet hij dat in het engels. Soms als ik iemand probeer te bellen en hij begrijpt het niet dan doet hij ook de nederlandse melding dat het niet lukt in het engels voorlezen. Dat was in het begin wel even grappig maar begint nu toch erg irritant te worden. Iemand een idee hoe ik dit oplos want zie nergens bij de instellingen een taalkeuze of iets dergelijks. In het begin deed hij dit niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Mirved is een bekend Android Auto issue. Geen oplossing momenteel voor handen behalve wachten tot Google dit ooit gaat fixen.

[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 04-12-2020 09:06 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@Arno
Dat opstart scherm is idd irritant, de ene keer snel en weg, de andere keer duurt het gewoon een eeuwigheid dat je op bevestig kan drukken.

@Mirved
AA doet dit bij mij ook, had het idee dat het enkele versies terug (in het begin toen ik de auto kreeg) AA dit niet deed. En die heb ik als enige geupdate af en toe. dus zal idd daar in zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wellicht dat de taalproblemen met AA binnenkort dan opgelost zijn, binnenkort komt AA officieel naar Nederland:

https://www.ad.nl/auto/an...-naar-nederland~ae48cd6f/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
NVT

[ Voor 100% gewijzigd door Renegade666 op 04-12-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
renzo4000 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:14:
Wellicht dat de taalproblemen met AA binnenkort dan opgelost zijn, binnenkort komt AA officieel naar Nederland:

https://www.ad.nl/auto/an...-naar-nederland~ae48cd6f/
Het zou een keer tijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Arno schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:50:
Ik gebruik actief CarPlay, dus ik merk weinig van de software update. Ik vind de opstart waarschuwing wel irritanter geworden.

Console hadden ze nog nooit van gehoord, maar ze hebben de scharnieren gesmeerd. Was overigens niet de oplossing.
Lullige is dat carplay een hoop bugfixes heeft in de nieuwste software, maar je krijgt een aantal vervelende 'extra's' als kado er bij.
Begrijp ik dat ze nooit van een middenconsole gehoord hebben, dat kost ze n halve dag om dat uit elkaar te halen en in mekaar te zetten. Probleem is dat het plastic over het metaal schuurt waar het aan vastgeschroefd is. Een foutje wat binnen de tolerantie valt zeg maar. In latere modellen is dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Renegade666 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:47:
@Arno
Dat opstart scherm is idd irritant, de ene keer snel en weg, de andere keer duurt het gewoon een eeuwigheid dat je op bevestig kan drukken.

@Mirved
AA doet dit bij mij ook, had het idee dat het enkele versies terug (in het begin toen ik de auto kreeg) AA dit niet deed. En die heb ik als enige geupdate af en toe. dus zal idd daar in zitten..
De radio staat in standby voor n tijd en gaat daarna helemaal uit. Laatste geval moet deze complete boot maken , dat duurt ff.
AA NL versie is nu uit, zal het wel gefixt worden alleen dat kan wel even duren . WhatsApp had n foutje in die versie en het hebben van 2 talen op telefoon is ook n probleem. Veel telefoons hebben engels als basisrom en als standaard taal Nederlands. Als het net zo snel gaat als bij google home dan kan het maar zo n jaar duren gezien NL geen prioriteit heeft bij google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
Is inderdaad erg irritant dat bevestigen.

Soms is het inderdaad heel snel maar soms moet ik ook 2-3 minuten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mocht iemand nog een downloadlink willen voor de widescreen update, zie hier: https://fromsmash.com/tGDbweHIFT-dt

Geen idee hoelang deze in de lucht blijft dus wees er snel bij. Het betreft: Gen5-STD5W-10-2020-WIDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
Holy smeg, 21GB?
Snel ff downloaden, dan later even kijken of die van toepassing is op mijn auto :D en wat eventuele voordelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
We hebben nu een Ceed SW uit 2018.
Daar staan nu 2 autostoelen (maxi cosi titan en een maxi cosi van dezelfde breedte) in maar in het midden is dan nog maar heel weinig plek over.
Heeft iemand van jullie vergelijkbare stoelen achter in de Niro en is er dan nog ruimte over voor een smalle stoelverhoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Er zijn maar heel weinig c-segementers die drie volwaardige kinderzitjes kwijt kunnen. Wellicht dat het in een octavia net zal lukken en dat is toch wel de ruimste in zijn segment. Als je echt drie plekken wil op de achterbank dan kan je ook naar zoiets kijken: https://www.multimac.com/quick_checker_results

Je kan er dan zelfs 4 plaatsen van maken, moeten de kinderen denk ik niet te groot zijn :)

Ennuh dat wordt diep in de buidel tasten ... €1600 ...holy moly!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3eB5yGn9eoH_eKjTj2sI9FaP5k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/klcjCa9ldfb3iDPmI6GrZiGy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRa86oCRmTO1m3VrA6Il2jzZNb8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NOQpS9FuAj9rjWJBR2Un5rfc.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door renzo4000 op 15-12-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
renzo4000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:37:
Mocht iemand nog een downloadlink willen voor de widescreen update, zie hier: https://fromsmash.com/tGDbweHIFT-dt

Geen idee hoelang deze in de lucht blijft dus wees er snel bij. Het betreft: Gen5-STD5W-10-2020-WIDE
Is dit dezelfde als die je eerder gepost hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

renzo4000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:51:
Je kan er dan zelfs 4 plaatsen van maken, moeten de kinderen denk ik niet te groot zijn :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En niet woonachtig zijn in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
corneedebruin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:35:
[...]

Is dit dezelfde als die je eerder gepost hebt ?
Ja is dezelfde, komt weer van het bekende duitse forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Erazzzer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:56:
[...]

En niet woonachtig zijn in de EU.
Want? Als er vier zitplaatsen zijn met 4 autogordels mag dat gewoon ...? Maar goed, je hebt ook een 3 zits model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

renzo4000 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:12:
[...]

Want? Als er vier zitplaatsen zijn met 4 autogordels mag dat gewoon ...? Maar goed, je hebt ook een 3 zits model.
Dat mag niet, want de auto is toegelaten als 5 zitter en je maakt er een 6 zitter van. Als je een 7 zitter hebt en je verwijderd de 2e rij, dan mag het wel. Al moeten die zitjes dan wel aan het chassis vastgemaakt worden. Dus denk dat er dan sowieso nog een keuring overheen moet.

[ Voor 6% gewijzigd door Erazzzer op 15-12-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Erazzzer je hebt gelijk daarin heb ik me vergist. Maar de 3-zits variant is dus wel toegestaan.

Pagina: 1 ... 20 ... 73 Laatste