Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300004

Heren, de Kia Ceed sw executiveline staat in bestelling.

Iemand enig idee hoe groot het vakje is waar je de telefoon in kan leggen om draadloos op te laden. Zou daarin de iPhone 8 plus passen. En werk CarPlay dan ook?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 15:40
Ik zal volgende week mijn Ceed SW in ontvangst gaan nemen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:43

Damian

Insane Obtrusion

Anoniem: 300004 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:21:
Heren, de Kia Ceed sw executiveline staat in bestelling.

Iemand enig idee hoe groot het vakje is waar je de telefoon in kan leggen om draadloos op te laden. Zou daarin de iPhone 8 plus passen. En werk CarPlay dan ook?

Bedankt
Vakje is groot zat, maar weer lekker onzinnig want voor CarPlay / Android Auto heb je altijd een kabel nodig, dus dat draadloos opladen is dan mega overbodig.

CarPlay en Android Auto zit er verder netjes in, al even getest tijdens mijn proefritje.

Mijn Ceed SW GT-PlusLine is vorige week besteld, levertijd staat op uiterlijk eind juni :D

[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 17-04-2019 12:07 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

Is de automaat van de Proceed een twee traps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Hmmz. net Ashley via de Kia Chat gesproken en geeft aan dat de facelift van de Kia Niro Hybrid pas eind dit jaar gaat komen...
Strange, aangezien LeasePlan week 33 mij het facelift model van de DynamicPlusLine gaat leveren...

Ze zijn lekker op de hoogte bij de chat

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 79% gewijzigd door BastaRhymez op 17-04-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:51

DeluxZ

Livin' the good life

Anoniem: 21889 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:14:
Is de automaat van de Proceed een twee traps?
Nee een 7 traps automaat. Tenzij je met twee traps, twee koppelingen bedoeld. Ja, dat is een automaat met dubbele koppeling

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:16
BastaRhymez schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:16:
Hmmz. net Ashley via de Kia Chat gesproken en geeft aan dat de facelift van de Kia Niro Hybrid pas eind dit jaar gaat komen...
Strange, aangezien LeasePlan week 33 mij het facelift model van de DynamicPlusLine gaat leveren...

Ze zijn lekker op de hoogte bij de chat

Members only:
Bij het opvragen van de wijzigingen van de Dynamicline heb ik ook nog van de andere modellen informatie gekregen:

Members only:

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
chrusherman schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:25:
[...]

Bij het opvragen van de wijzigingen van de Dynamicline heb ik ook nog van de andere modellen informatie gekregen:

Members only:

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)
Hmmz! Als dat klopt, is het een kleine afknapper.
De 18" velgen zijn daarentegen wel gaaf! Maar als daardoor het schuif-/ kanteldak die er nu wel op zou zitten eruit gaat, net als de leren bekleding... hmmz

Mar even een nachtje over slapen

[ Voor 7% gewijzigd door BastaRhymez op 17-04-2019 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://mohammad.moghtader...je-kia-of-hyundai-hebben/

Goede uitleg over hoe je in de engineering mode en de android schil kan komen. Ik zat te denken om Waze op die manier te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-07 22:37
Ik ben voornemens om een Kia Ceed SW te bestellen, alleen ik twijfel nog over de volgende zaken
1. Is de DynamicPlusLine de upgrade waard t.o.v. de DynamicLine (op laatste zit het 'noodzakelijke' al wel op)
2. Welke kleur verdient aanbeveling? Ik twijfel persoonlijk erg tussen Deluxe White, Penta Metal en Lunar Silver.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
NoepZor schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:57:
Ik ben voornemens om een Kia Ceed SW te bestellen, alleen ik twijfel nog over de volgende zaken
1. Is de DynamicPlusLine de upgrade waard t.o.v. de DynamicLine (op laatste zit het 'noodzakelijke' al wel op)
2. Welke kleur verdient aanbeveling? Ik twijfel persoonlijk erg tussen Deluxe White, Penta Metal en Lunar Silver.
Tjah, als voor jou al het noodzakelijke al op de DynamicLine zit, moet je je afvragen of het € 1.500 euro waard vind om dat nog verder uit te breiden met de extra's die de DynamicPlusLine te bieden heeft.

En kleur, dat is ook persoonlijk. Wit zou ik sowieso nooit doen. Hier je echt alles op!
Maar tussen die 3 kleuren, zou ik persoonlijk voor de Penta Metal gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
NoepZor schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:57:
Exact de versie die ik heb (SW in Penta Metal Plusline). Ik wilde graag de versie met de automatische voetganger detectie, en ik moet zeggen dat de stoeverwarming wel erg prettig is in de winter. Vrouwlief sliep heerlijk toen we snachts terugreden van vakantie. De bekleding is ook wel een stukje beter volgens mij, iets robuuster en minder vlek gevoelig had ik het idee. En met de privacyglass slapen de kids wel iets beter en minder heet achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik ga de auto leasen via het werk, dan kost deze upgrade 24 euro, maar net over budget dus eigen bijdrage. Komt neer op 13-14 euro netto dan per maand. Stoelverwarming is inderdaad prettig en privacy glass vind ik zelf de auto wat stoerder maken. Denk dat ik dit wel doe. Hoe bevalt jou de kleur in de prakijk? Ik ben gister nog even bij de dealer geweest en ik denk dat ik de lunar silver te blauwig vindt. Penta metal is nu eerste keus, al vind ik die ietswat aan de donkere kant. Of is het in de praktijk een hele mooie om te zien? Internet plaatjes lijken ook steeds anders, de penta metal moest ik gister van buiten door de ruit heen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
NoepZor schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:34:
Hoe bevalt jou de kleur in de prakijk?
Sjiek grijs, die voornamelijk terug ziet bij merken als Audi. Nee, ben erg blij met de kleur, en icm privacy glass, ook wel een beetje stoer uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 12-07 06:51
lochpatje schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:57:
[...]
Onze favoriete kleur is eigenlijk Blue Flame maar op die kleur zie je echt heel snel steenslag en krassen dus toch maar het oude en vertrouwde metallic wit.
Is dat zo van die steenslag bij die kleur? Want ik heb een Ceed SW uitgezocht als nieuwe lease-auto (1.4 DynamicPlus DCT7 of handgeschakeld) en ik vind die Blue Flame metallic er wel erg mooi uitspringen. Kleur doet me een beetje denken aan de eerste Focus RS.
Room42 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:22:

Nee, dat vond ik de mijne ook niet maar nu, in de praktijk, blijkt ie toch niet fijn te werken. Zeker als je veel moet versnellen en vertragen, zoals in een file, vind ik hem erg hinderlijk. Ook als je bijvoorbeeld nog snel ergens voorlangs wilt, duurt het terugschakelen gewoon te lang waardoor je eigenlijk toch net te laat bent. Erg irritant. In zulke situaties zet ik hem dan op handmatig en schakel ik zelf eerder terug om direct koppel te hebben.
Geldt dit alleen voor de 1.0 automaat (ik zie dat jij deze hebt in de Stonic) of de automaat in het algemeen in de Kia? Want ik heb dit in alle reviews die ik heb gelezen nog niet teruggezien.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 21:14
MaTr1x schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:34:
[...]

Is dat zo van die steenslag bij die kleur? Want ik heb een Ceed SW uitgezocht als nieuwe lease-auto (1.4 DynamicPlus DCT7 of handgeschakeld) en ik vind die Blue Flame metallic er wel erg mooi uitspringen. Kleur doet me een beetje denken aan de eerste Focus RS.
Dat kreeg ik als tip bij de Toyota dealer toen ik aan het kijken was naar een Auris die ongeveer dezelfde kleur blauw was.
Sindsdien ben ik er op gaan letten bij andere auto’s met dezelfde kleur en je ziet idd heel snel krasjes en steenslag, die worden dan wit waardoor ze zo opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MaTr1x schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:34:
[...]

Geldt dit alleen voor de 1.0 automaat (ik zie dat jij deze hebt in de Stonic) of de automaat in het algemeen in de Kia? Want ik heb dit in alle reviews die ik heb gelezen nog niet teruggezien.
Dat vind ik op zich wel een interessante vraag. Ik kan je het niet zeggen, omdat dit mijn eerste en enige ervaring met deze Kia is. Dus ik ben zeker benieuwd naar andere ervaringen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42
Is 1 van jullie wellicht een Kia Proceed in de kleur Blue Flame tegen gekomen bij een dealer?
Ik heb omgeving Rotterdam redelijk afgebeld maar er staan alleen maar rode/witte/zwarte.

PC Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Griffx schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:55:
Is 1 van jullie wellicht een Kia Proceed in de kleur Blue Flame tegen gekomen bij een dealer?
Ik heb omgeving Rotterdam redelijk afgebeld maar er staan alleen maar rode/witte/zwarte.
Bij Kia Winters in Valkenswaard (onder Eindhoven) staat een Blue Flame. Ik heb er een foto van (wel binnen helaas)

Wat meer foto's van ProCeed in verschillende kleuren.. gallery: DeluxZ

Blue Flame

[ Voor 35% gewijzigd door DeluxZ op 29-04-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Volgende maand mag ik een nieuwe leaseauto bestellen, het zal dan de Kia ProCeed GT-PlusLine DCT7 1.4 T-GDi DCT7 worden, ik twijfel alleen tussen blue flame en de black pearl.

Ik lease hem voor 5 jaar, zwart is een zekerheid, en ik weet niet of ik de blue flame zat zal worden.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Griffx schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:20:
Volgende maand mag ik een nieuwe leaseauto bestellen, het zal dan de Kia ProCeed GT-PlusLine DCT7 1.4 T-GDi DCT7 worden, ik twijfel alleen tussen blue flame en de black pearl.

Ik lease hem voor 5 jaar, zwart is een zekerheid, en ik weet niet of ik de blue flame zat zal worden.
Ik vond hem persoonlijk niet zo mooi. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Als ik jou was, en je wilt er een eindje voor rijden, gewoon een keer langs gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroepmoesje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-07 15:10
Hallo,

Een stomme vraag, maar ik vind er niet echt informatie over op internet. We willen met een groep van 5 man een auto huren. Nu is de vraag, welke is groter, in de zin van meer ruimte binnenin om te zitten. De Cee'd Estate of de Stonic?

De Cee'd Estate heeft naar het lijkt een grotere kofferruimte, maar daar geven we juist niet zoveel om. Het gaat om het vervoeren van de passagiers.

[ Voor 23% gewijzigd door kroepmoesje op 29-04-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@kroepmoesje Ik kan je alleen een indicatie voor de Stonic geven, ik heb bij het uitzoeken bewust gekeken naar de beenruimte. Ik ben 1,85m en kan comfortabel zitten achter 'mezelf'. Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar je kunt natuurlijk even bij een dealer binnenstappen om te testen :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-07 09:22
Weet iemand of de dimlichten in de ceed dynamics+ line halogeen is.

Ik vroeg dit na bij de dealer en volgens hem waren het "gewone koplampen" en zou zelfs halogeen beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gewone koplampen bevatten vaak een generieke H4 of H7 lamp. Dit zijn halogeenlampen, vandaar dat je ze ook niet met blote vingers mag beetpakken aan het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

DRaakje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:39:
[...]

Sjiek grijs, die voornamelijk terug ziet bij merken als Audi. Nee, ben erg blij met de kleur, en icm privacy glass, ook wel een beetje stoer uiterlijk.
Ik vond hem in de zon erg gaaf met die kleur, maar als het zonnetje net een beetje weg gaat vond ik hem toch te donkergrijs. Als het echt die kleur grijs was die je nu vaak ziet (o.a. Audi) dan had ik meteen voor die kleur gekozen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
kroepmoesje schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:59:
Hallo,

Een stomme vraag, maar ik vind er niet echt informatie over op internet. We willen met een groep van 5 man een auto huren. Nu is de vraag, welke is groter, in de zin van meer ruimte binnenin om te zitten. De Cee'd Estate of de Stonic?

De Cee'd Estate heeft naar het lijkt een grotere kofferruimte, maar daar geven we juist niet zoveel om. Het gaat om het vervoeren van de passagiers.
Recentelijk met mijn 2019 Ceed SW 3000 km gereden met 3 passagiers (4 totaal incl bestuurder) en het zat ruimer dan achterin de 3 serie van m'n pa.

Gemiddelde lengte van de heren zo tussen 1.80 en 1.94.

edit

Wel iets apart ontdekt bij mijn auto. De deurspeakers staan altijd ruim de helft zachter tov de voorspeakers is me opgevallen.

Langsgeweest bij de dealer, en die had het nog niet gerealiseerd maar bij de showroomauto hetzelfde.

Beetje aparte eigenschap als je het mij vraagt...?

[ Voor 17% gewijzigd door Lensent op 01-05-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Lensent schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:24:
[...]

Recentelijk met mijn 2019 Ceed SW 3000 km gereden met 3 passagiers (4 totaal incl bestuurder) en het zat ruimer dan achterin de 3 serie van m'n pa.

edit

Wel iets apart ontdekt bij mijn auto. De deurspeakers staan altijd ruim de helft zachter tov de voorspeakers is me opgevallen.

Langsgeweest bij de dealer, en die had het nog niet gerealiseerd maar bij de showroomauto hetzelfde.

Kan je dit niet instellen via een menu ergens? meeste auto's hebben dit namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
sgouman schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:40:
[...]

Kan je dit niet instellen via een menu ergens? meeste auto's hebben dit namelijk?
Fader en balans staan keurig in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Lensent schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:51:
[...]

Fader en balans staan keurig in het midden
Oke, ik heb zelf(nnog) geen Kia maar ik lees op internet bij een topic uit 2016(misschien niet meer relevant) dat er ook een optie is om virtual surround aan of uit te zetten. Als dit aan staat dan spelen de achterste speakers zachter. Als dit uit staat zou het wel gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
sgouman schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Oke, ik heb zelf(nnog) geen Kia maar ik lees op internet bij een topic uit 2016(misschien niet meer relevant) dat er ook een optie is om virtual surround aan of uit te zetten. Als dit aan staat dan spelen de achterste speakers zachter. Als dit uit staat zou het wel gelijk zijn.
Ben de menu's al tig keer doorgegaan en niks gevonden wat hier op lijkt. Daarbij is de mijne gloedjenieuw dus er zal ook wel een ander infotainmentsysteem inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

[...]

edit

Heb je JBL Premium Sound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Wat zijn hier de ervaringen van de LFA(lane following assit) van de kia's met automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Damian schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 07:40:
[...]

Heb je JBL Premium Sound?
Nope, gewoon standaard audio.
Heb het qua fader/balans/equalizer inmiddels aardig goed afgesteld staan dus schenk er niet zoveel waarde meer aan maar blijf het een beetje gek vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

sgouman schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 08:10:
Wat zijn hier de ervaringen van de LFA(lane following assit) van de kia's met automaat?
Ik heb er tijdens mijn proefrit maar even mee kunnen spelen. Ik weet alleen niet of ik nou Lane Departure Assist heb ervaren of het LFA stukkie, maar hij stuurt heel mooi tegen op het moment dat je richting de lijnen rijd, erg grappig om te voelen. Het hele autonoom rijden stuk kan ik niet veel over zeggen nog dus...

Denk dat mijn vriendin het heel eng gaat vinden en niet weet hoe snel ze het uit moet zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Damian schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Ik heb er tijdens mijn proefrit maar even mee kunnen spelen. Ik weet alleen niet of ik nou Lane Departure Assist heb ervaren of het LFA stukkie, maar hij stuurt heel mooi tegen op het moment dat je richting de lijnen rijd, erg grappig om te voelen. Het hele autonoom rijden stuk kan ik niet veel over zeggen nog dus...

Denk dat mijn vriendin het heel eng gaat vinden en niet weet hoe snel ze het uit moet zetten :P
Dat klinkt inderdaad als LDA. Als je je stuur loslaat ben je een flipperkast. Niet heel comfortabel (veilig), zeker met verkeer om je heen. Ook mist ie nog wel eens een lijntje en dan schakelt het systeem gewoon uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Room42 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Dat klinkt inderdaad als LDA. Als je je stuur loslaat ben je een flipperkast. Niet heel comfortabel (veilig), zeker met verkeer om je heen. Ook mist ie nog wel eens een lijntje en dan schakelt het systeem gewoon uit :o
Nou stuur loslaten zou dus in het dikste model prima moeten kunnen, die heeft level 2 autonoom rijden namelijk... Hetzij niet voor een heel lange periode helaas :(

Kan ff niet met geluid luisteren ivm werk, maar:

[YouTube: SAFE ENOUGH?! 2019 KIA CEED LANE KEEPING ASSIST (LKA) ROAD TEST!]

[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 03-05-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Room42 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:54:
[...]

LFA is volgens mij alleen bij automaat het geval. Deze zou je wel in de lijn houden als het goedi s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Wat is de reden dat je enkel bij de automaat-versie van de GT-plusline 18" lichtmetalen velgen kijkt krijgt en niet bij de handgeschakelde?

Zal een 1 inch grote wielen t.o.v. de standaard 17" velgen gevolgen hebben voor het rijcomfort? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-07 09:52
[...]
-knip-

Toevallig kwam ik er vandaag ook achter dat mijn achter speakers nauwelijks werken. Als ik de “balans” volledig naar achteren zet hoor ik niets meer.... binnenkort toch maar is langs de dealer. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 05-05-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Kabbie_Kabbie schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:55:
[...]

Toevallig kwam ik er vandaag ook achter dat mijn achter speakers nauwelijks werken. Als ik de “balans” volledig naar achteren zet hoor ik niets meer.... binnenkort toch maar is langs de dealer. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Hou me op de hoogte, heb op korte termijn niet genoeg tijd om hier achteraan te gaan.

Ik heb overigens geen trekhaak dus er is niks met de bekabeling gedaan op welke manier dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
radem205 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:32:
Wat is de reden dat je enkel bij de automaat-versie van de GT-plusline 18" lichtmetalen velgen kijkt krijgt en niet bij de handgeschakelde?

Zal een 1 inch grote wielen t.o.v. de standaard 17" velgen gevolgen hebben voor het rijcomfort? Iemand hier ervaring mee?
Dat ga je zeker merken en ook qua afrolgeluid van de banden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:41
Lensent schreef op maandag 6 mei 2019 @ 06:37:
[...]

Dat ga je zeker merken en ook qua afrolgeluid van de banden :)
Maar waarom zou dit niet bij een automaat zijn? Dit is eerder ''marketing'' om de automaatjes te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
radem205 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:32:

Bij de handgeschakelde kan je ze er bij bestellen.
Nadeel is wel dat bij de gt plusline met automaat de auto een d label is en de handgeschakelde door de 17" een C label is.

Zaterdag bij de blue flame wezen kijken in Zoetermeer, de kleur is in het daglicht nog mooier dan verwacht.
Het is nu wachten op een seintje van de leasemaatschappij.

[ Voor 16% gewijzigd door Griffx op 06-05-2019 09:39 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Griffx schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Bij de handgeschakelde kan je ze er bij bestellen.
Nadeel is wel dat bij de gt plusline met automaat de auto een d label is en de handgeschakelde door de 17" een C label is.

Zaterdag bij de blue flame wezen kijken in Zoetermeer, de kleur is in het daglicht nog mooier dan verwacht.
Het is nu wachten op een seintje van de leasemaatschappij.
Mijn leasemaatschappij vond het gelukkig niet erg :P

Infra Red Ceed SW GT-PlusLine 1.4 t-Gdi DCT7 met die dikke 18" velgen staat uiterlijk eind juni op de stoep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Damian schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Mijn leasemaatschappij vond het gelukkig niet erg :P

Infra Red Ceed SW GT-PlusLine 1.4 t-Gdi DCT7 met die dikke 18" velgen staat uiterlijk eind juni op de stoep :D
Ik ga ze in ieder geval niet wijzer maken dan ze al zijn.
De automaat is ook zuiniger dan de handbak, dus ik hoop dat ze toehappen.

Ik ga voor de blue flame en dan bij de carwrapper een blackout laten uitvoeren op alle aluminum details. :D :9~

Gaat helaas nog wel ff duren, auto wordt pas oktober/november omgewisseld ;(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik ben toch voor de Penta metal kleur gegaan, Ceed DynamicPlusLine 1.0 met handbak. Als optie lichtmetalen velgen 16" type Sonwon bicolour. Net wat sportiever dan de standaard 16 LM velgen. Ik vond de Infra red wel mooi, maar vriendin niet. Blue Flame vind ik iets te heftig voor een standaard stationwagon. Wit wordt vies, zwart is maar zwart en lunar silver neigde vaak naar blauwzilver ipv tinten van donkergrijs. En dat blauwzilver vind ik niet mooi. Maar het blijft lastig qua kleur. Er was niet echt een "must have" kleur voor mij bij en dan is het zoeken naar the best of the rest.

Voorlopige leverdatum staat gepland voor eind juni, best vlot. Kia dealer in Hengelo gaf bij oriëntatie aan dat de levertijd ongeveer 3 maanden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
NoepZor schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:10:
Ik ben toch voor de Penta metal kleur gegaan, Ceed DynamicPlusLine 1.0 met handbak. Als optie lichtmetalen velgen 16" type Sonwon bicolour. Net wat sportiever dan de standaard 16 LM velgen. Ik vond de Infra red wel mooi, maar vriendin niet. Blue Flame vind ik iets te heftig voor een standaard stationwagon. Wit wordt vies, zwart is maar zwart en lunar silver neigde vaak naar blauwzilver ipv tinten van donkergrijs. En dat blauwzilver vind ik niet mooi. Maar het blijft lastig qua kleur. Er was niet echt een "must have" kleur voor mij bij en dan is het zoeken naar the best of the rest.

Voorlopige leverdatum staat gepland voor eind juni, best vlot. Kia dealer in Hengelo gaf bij oriëntatie aan dat de levertijd ongeveer 3 maanden is.
Was de Cosmo blue geen goed alternatief? Ik heb hetzelfde als jou; geen één kleur springt er voor mij uit. Ik neig naar Cosmo blue of toch de Flame blue.

Ondanks dat de GT plusline wat meer opties heeft dan de Executiveline, ga ik waarschijnlijk voor de Executiveline. Vind de executiveline toch iets meer een gezinsauto (hetgeen ik zoek) dan de GT Line.

[ Voor 9% gewijzigd door radem205 op 06-05-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Cosmo blue ook licht overwogen, maar die neigt ook algauw naar grijs. De Penta metal oogt of donkergrijs, of in zonlicht medium grijs. Beide gevallen geen storende kleur. Wit oogt ook mooi vind ik persoonlijk, maar zoals gezegd oogt dat snel weer vies (net als zwart!).Op zwart zie je ook gauw krassen. Gezien het een leaseauto is, is een camouflerende kleur altijd gunstiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Ik neig naar de kleur Cooper Stone (Executive versie). Mijns inziens geeft dit de auto een luxe uitstraling Ik ben alleen wel benieuwd hoe deze keur in werkelijkheid is. De kleure in de KIA configurator vertekenen nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Krijg net door dat er per 17 mei 12:00 een bestel stop is voor alle Kia Ceeds en Proceeds. Dus vrijdag mijn proceed maar bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Griffx op 08-05-2019 12:25 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Griffx schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 11:45:
Krijg net door dat er per 17 mei 12:00 een bestel stop is voor alle Kia Ceeds en Proceeds. Dus vrijdag mijn proceed maar bestellen.
Weet je ook waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
Meestal komt er een bestelstop omdat dan de huidige modellen ingepland kunnen worden in de fabriek. Daarna kan dan gestart worden met een nieuw model jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Volgens mij komt dit omdat in augustus de productie 1 maand stopt. Dit komt omdat waar de fabriek staat alle mensen die maand met vakantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Sinds vandaag zijn de leaseprijzen van de Kia Ceed bij diverse leasemaatschappijen flink omhoog gegaan. Paar dagen geleden viel de Sportswagon executiveline ruim binnen budget en sinds vandaag valt ie ruim buiten het budget. Iemand hiervoor een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Echt geen idee.
Wellicht omdat er te veel vraag is momenteel?
Ik had van Kia begrepen dat zij juist niet doen aan zomersluiting.

Was dus blij dat de leasemaatschappij gelijk belde.

Kia gaf ook geen termijn, kan een maand zijn kan een half jaar zijn.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik zie bij directlease nog geen verschil in mijn referentie. Leverdata lijken momenteel nog mee te vallen. Dealer gaf indicatie 3 maand maar mijn Ceed SW staat zoals gezegd voor eind juni indicatie. Afgelopen maandag besteld door de LM bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 07:31
Zag op Arval idd ook geen ceed's meer staan. Als het goed is wordt mijne maandag besteld door Arval dan is de 2 weken bedenktijd op. Hopelijk heeft dit geen invloed hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Dan prijs ik mezelf gelukkig dat ik inmiddels een weekje of 2 trots in mn Flame Blue CEED SW GT Line rondcross!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mirved schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:56:
Zag op Arval idd ook geen ceed's meer staan. Als het goed is wordt mijne maandag besteld door Arval dan is de 2 weken bedenktijd op. Hopelijk heeft dit geen invloed hierop.
Die van mij is vandaag besteld door Arval bij de kia dealer.

Levertijd in de week van 9 september. Wat vreemd is want als je volgenss de dealer voor de 16r besteld dan had je de auto ergens in juli

[ Voor 11% gewijzigd door sgouman op 09-05-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Mirved schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:56:
Bij Arval kan je toch alleen de actie auto's bekijken? Of hebben zij ook een totaal overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
jongetje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:22:
Meestal komt er een bestelstop omdat dan de huidige modellen ingepland kunnen worden in de fabriek. Daarna kan dan gestart worden met een nieuw model jaar.
sgouman schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:31:
Volgens mij komt dit omdat in augustus de productie 1 maand stopt. Dit komt omdat waar de fabriek staat alle mensen die maand met vakantie gaan.
Dit is toch wel gek eigenlijk, ze kunnen toch ook na 17 mei de levertijd een maand ophogen? En wat is de invloed van modeljaar? Zitten er dan veranderingen in de auto (mini facelift) of zijn de wagens gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

NoepZor schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:05:
[...]

[...]

Dit is toch wel gek eigenlijk, ze kunnen toch ook na 17 mei de levertijd een maand ophogen? En wat is de invloed van modeljaar? Zitten er dan veranderingen in de auto (mini facelift) of zijn de wagens gelijk?
Ik denk gewoon omdat ze de productie niet bij kunnen houden, de Ceed SW en ProCeeds gaan als warme broodjes, vooral in zakelijke lease land. Echt niet omdat er al een nieuw model aan gaat komen o.i.d.

Iemand trouwens de gebruikershandleiding van de Ceed SW ergens online gevonden? Kan ik me vast inlezen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 10-05-2019 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Damian schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Ik denk gewoon omdat ze de productie niet bij kunnen houden, de Ceed SW en ProCeeds gaan als warme broodjes, vooral in zakelijke lease land. Echt niet omdat er al een nieuw model aan gaat komen o.i.d.
Toch zie ik ze op de weg nog niet heel veel rijden.Ik rijd wel voornamelijk 60/80 weg waar ik maximaal 10 auto's tegenkom en bebouwde kom :) Mijn vriendin heeft er wel enkele gespot op de snelweg.

De configurator van alphabet geeft een levertijd van max. 8 weken. Die van mij is via pon besteld bij de Kia dealer in Arnhem. Hier staat vooralsnog laatste week juni als afleverdatum.Aftellen dus :) Beter dan die horrorverhalen die je soms bij VAG leest.
Iemand trouwens de gebruikershandleiding van de Ceed SW ergens online gevonden? Kan ik me vast inlezen :P
https://www.kiaclub.nl/topic/23332-handleiding-ceed-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

NoepZor schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Toch zie ik ze op de weg nog niet heel veel rijden.Ik rijd wel voornamelijk 60/80 weg waar ik maximaal 10 auto's tegenkom en bebouwde kom :) Mijn vriendin heeft er wel enkele gespot op de snelweg.

De configurator van alphabet geeft een levertijd van max. 8 weken. Die van mij is via pon besteld bij de Kia dealer in Arnhem. Hier staat vooralsnog laatste week juni als afleverdatum.Aftellen dus :) Beter dan die horrorverhalen die je soms bij VAG leest.

[...]

https://www.kiaclub.nl/topic/23332-handleiding-ceed-3/
Bij mij rijd er 1 in de buurt rond, en die is van de dealer zelf :P

Thanks voor de link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
[...]
Dit is de versie die in mijnKia staat, Nederlands voor de Kia Ceed (SW).

https://www.dropbox.com/s/zw7xf1jlol3a7do/ceed-cd.pdf?dl=0

[ Voor 22% gewijzigd door DRaakje op 10-05-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Dat lijkt me gek. Skoda heeft bijv. voor de Kodiaq een levertijd van een half jaar tot een jaar. Daar vallen de levertijden van een Ceed bij in het niets.
Ik heb begrepen dat een zomersluiting meestal een moment is om in een fabriek groot onderhoud te doen en ook gebruikt wordt voor een nieuw model jaar. Of dat hier ook zo is weet ik niet. Anders zou het idd handiger zijn om de bestellingen gewoon te laten aansluiten. Zo heb je kans dat je orders misloopt omdat mensen moeten bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 10-05-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooltje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-04 15:55
Afgelopen week de Kia Ceed SW 1.4 DynamicPlusLine handgeschakeld in DarkPenta metallic besteld. Levertijd ergens in september/oktober werd mij verteld.

[ Voor 5% gewijzigd door ooltje op 10-05-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mijn dealer gaar nogsteeds uit van juli. Ookal gaat Arval uit van september. Maar ik heb de hatchback. Misschien gaat dat sneller. Mijn huidige prive auto is namelijk verkocht in juli

[ Voor 43% gewijzigd door sgouman op 10-05-2019 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Zie deze post Griffx in "Keuze leaseauto - Deel 5" over levertijden en waarom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Griffx schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:36:
[...]
De bestelstop duurt tot september, en is vanwege een motor modificatie, om ze zuiniger te maken, heb ik mij net laten vertellen.
hierboven het betreffende stukje.

Ben benieuwd wat voor een gevolgen dit gaat hebben voor mijn aanvraag en hoe ze dit gaan oplossen. Arval heeft namelijk beloofd op hun website "rijden binnen 16 weken"

[ Voor 9% gewijzigd door Mirved op 10-05-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-07 18:29
Lensent schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:58:
Dan prijs ik mezelf gelukkig dat ik inmiddels een weekje of 2 trots in mn Flame Blue CEED SW GT Line rondcross!
Heb je toevallig ook wat foto's?

Ben namelijk van plan om precies dezelfde auto te bestellen maar twijfel nog heel erg over de kleur :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Vanavond de definitieve handtekening gezet onder de:
Kia Proceed 1.4 T-GDi GT-PlusLine blue flame.
-18" kimhae velgen.
-Velgsloten
-Afneembare trekhaak.

Testrit met de 1.0 beviel prima. Had het gevoel in de 1.4 te zitten maar bleek achteraf niet zo te zijn.
Fijne auto om te rijden. Het lange wachten kan beginnen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:36

Quad

Doof

De Niro facelift prijzen zijn bekendgemaakt.
Standaard vanaf € 28.995 voor de ComfortLine versie.
Verder de Dynamic Line (€ 30.995), de DynamicPlusLine (€ 33.745) en de ExcecutiveLine (€ 36.745). Tijdelijk is er een Hybrid Edition leverbaar voor een € 29.995.

Einde van dit jaar mag ik weer een auto uitzoeken, deze facelift (DPL versie) staat bovenaan op mn lijstje. Zodra proefrit mogelijk wordt, zsm de auto bekijken. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
@Quad waar heb je deze info vandaan?
En zijn ook de standaard uitrusting en opties bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Quad schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:49:
Dat is duurder dan een CEED, waarom zou je dan voor de Niro of niet voor een andere kleinere auto kiezen van een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

jongetje schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:13:
[...]

Dat is duurder dan een CEED, waarom zou je dan voor de Niro of niet voor een andere kleinere auto kiezen van een ander merk?
De uitvoeringen van de Kia Niro zijn behoorlijk uitgebreid qua opties.
De hybride variant is voor mij aantrekkelijk vanwege het verbruik, iets lager verbruik tov concurrentie is meer auto voor hetzelfde geld.

Ik kan vermoedelijk de Niro in executive model leasen waarbij de Ceed SW niet verder dan DynamicPlusLine gaat. Daarnaast is de Niro ruimer en groter dan een hatchback, maar iets minder dan station wagen.
Ik rijd nu in een Seat Leon ST. Mag wel wat hoger en ruimer op de achterbank.

@BastaRhymez, deze info staat op diverse sites. Schijnbaar al te bestellen bij de dealer, vanaf juli in de showroom.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Quad schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:42:
[...]

De uitvoeringen van de Kia Niro zijn behoorlijk uitgebreid qua opties.
De hybride variant is voor mij aantrekkelijk vanwege het verbruik, iets lager verbruik tov concurrentie is meer auto voor hetzelfde geld.

Ik kan vermoedelijk de Niro in executive model leasen waarbij de Ceed SW niet verder dan DynamicPlusLine gaat. Daarnaast is de Niro ruimer en groter dan een hatchback, maar iets minder dan station wagen.
Ik rijd nu in een Seat Leon ST. Mag wel wat hoger en ruimer op de achterbank.

@BastaRhymez, deze info staat op diverse sites. Schijnbaar al te bestellen bij de dealer, vanaf juli in de showroom.
Huh? De Ceed SW is er toch ook gewoon in executiveline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

sgouman schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Huh? De Ceed SW is er toch ook gewoon in exectiveline?
Ja, maar deze gaat ivm brandstofvoorschot niet binnen leasebudget vallen. Niro is iets zuiniger en doet dat wel.

Maar dit is voor nu nog even niet van toepassing, eerst rijden en uitproberen, daarna offertes opvragen einde vh jaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 11-05-2019 22:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Op autoweek stond gisteren ook een artikel over de nieuwe prijzen van de Niro.

De gewone Niro rijdt je gemiddeld makkelijk 1:18 mee en is altijd een automaat, volwassenen kunnen achterin fatsoenlijk zitten en de kofferbak heeft een redelijk volume. En je zit redelijk hoog icm een hoge instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:42:
[...]

Had in januari al een bestelling gedaan voor de Niro DynamicPlusLine. Maar deze is door de leasemaatschappij 'on hold' gezet ivm de facelift.
Ze konden toen niet aangeven wat er zou veranderen met de facelift, wat het met de cataloguswaarde zou doen of wanneer die geleverd kon worden.

Ook meermaals op de chat gezeten met de kia servicedesk. Helaas kon (of mocht) niemand daar bevestigen wanneer de facelift uit zou komen, wat er zou wijzigen, etc.

Hoop dat de bestelling nu eindelijk verder kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Quad schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:49:
Standaard vanaf € 28.995 voor de ComfortLine versie.
Verder de Dynamic Line (€ 30.995), de DynamicPlusLine (€ 33.745) en de ExcecutiveLine (€ 36.745). Tijdelijk is er een Hybrid Edition leverbaar voor een € 29.995.

Einde van dit jaar mag ik weer een auto uitzoeken, deze facelift (DPL versie) staat bovenaan op mn lijstje. Zodra proefrit mogelijk wordt, zsm de auto bekijken. :)
BastaRhymez schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:56:
@Quad waar heb je deze info vandaan?
En zijn ook de standaard uitrusting en opties bekend?
Kia heeft afgelopen Vrijdag meer informatie naar buiten gebracht over de nieuwe Kia Niro die per Juli op de markt komt in NL. De nieuwe Kia Niro is momenteel al te bestellen/pre-orderen via het Private Lease collectief van de Consumentenbond. Het gaat dan om de nieuwe 'DynamicLine' uitvoering met de volgende specs:
Niro Hybrid
ComfortLine
- 8-inch Audio display
- Achteruitrijcamera
- 4,2-inch Supervision cluster
- 1 300 kg trekgewicht
- Actieve rijbaanassistentie
- Cruise control
- Dual zone climate control
- Lichtmetalen 16-inch wielen met aerodynamische sierdeksels
- Groothoek zijspiegel

Edition extra t.o.v. ComfortLine
- Elektronische parkeerrem
- Schakelflippers
- Autonome noodremassistentie (LFA)
- Lane following assist (LFA)
- Adaptieve cruise control (SCC)
- Digitale radio (DAB+)
- Lichtmetalen 16-inch designwielen
- Parkeersensoren achter
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Regensensor
- USB-aansluiting in de middenarmsteun
- Ventilatie uitgangen achter
- Stof/leder combinatie bekleding
- Dakrails
- Bagage rolhoes

DynamicLine extra t.o.v. Edition
- 10,25-inch navigatiesysteem + UVO Connect en TomTom Live Services
Bron: https://pers.kia.com/pers...hybrid-en-plug-in-hybrid/

Ik was benieuwd hoe deze nieuwe velgen en instrumentencluster eruit gaan zien. Aangezien de vernieuwde Kia Niro al een paar maanden verkrijgbaar is in Zuid Korea, heb ik even wat zitten Googlen in m'n beste Koreaans om te kijken of ik wat kiekjes kon vinden en dat is gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CpkEwdC.png
Links het instrumentencluster met 4.2" scherm wat op de DynamicLine uitvoering zit (gelijk aan het instrumentencluster wat ook in de huidige Niro zit) en rechts het instrumentencluster met 7" scherm dat op de duurste 'ExecutiveLine' uitvoering zit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ms4cQwE.png
Links de sierdeksels die op de huidige/oude DynamicLine zitten (en op de nieuwe Comfortline), in het midden de nieuwe lichtmetalen 16-inch designwielen die op de nieuwe DynamicLine zitten en rechts de velgen die op de duurste 'ExecutiveLine' uitvoering zitten.

1 kleur is overigens al van de Consumentenbond site verdwenen, namelijk Graphite Blue. Ik gok dat ze door de reserveringen heen zijn. Ik was gelukkig net op tijd :)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Via dit nieuwsbericht staat er een verwijzing naar de samenstelling van de Kia Niro modellen.

Even een schaamteloze copy paste:
Prijzen vernieuwde Kia Niro Hybrid en Plug-in Hybrid

• Krachtiger, sportiever en gestroomlijnder uiterlijk
• Nieuwe wielen en kleuren voor Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid
• Nieuw dashboard, nieuw navigatiesysteem en nieuwe systemen voor autonoom rijden
• Prijzen nieuwe Niro Hybrid vanaf € 28.995,-, nieuwe Niro Plug-in Hybrid vanaf € 36.195,-

Breukelen, 10 mei 2019 – De Kia Niro is uiterst succesvol op de Nederlandse markt. Om dit succes te continueren, introduceert Kia een vernieuwde versie van de Niro Hybrid en Plug-in Hybrid. De vernieuwde Niro Hybrid is er vanaf
€ 28.995,- en de Niro Plug-in Hybrid vanaf € 36.195,-.

Sinds zijn introductie in 2016 heeft Kia in Nederland al meer dan 13.000 exemplaren van de hybride Niro verkocht. Daarmee is de Niro de bestverkochte hybride van de afgelopen jaren en in 2018 was de Niro zelfs de nummer twee in het C-SUV-segment. Met de vernieuwde Niro Hybrid en Niro Plug-in Hybrid bouwt Kia het succes verder uit.

Krachtiger, sportiever, gestroomlijnder
Aan de voorzijde zijn de grille, de nieuwe pijlvormige LED-dagrijverlichting en de skidplate in de geheel nieuwe bumper opgenomen. Daardoor heeft de Niro een krachtiger, sportiever en gestroomlijnder aanzien gekregen. Ook de achterlichten en de achterbumper zijn vernieuwd. Zo hebben de achterlichten een nieuwe indeling gekregen en zijn de reflectors in de achterbumper nieuw vormgegeven, in dezelfde stijl als de pijlvormige dagrijverlichting aan de voorzijde.

Nieuwe wielen, nieuwe kleuren
Behalve dat er nieuwe lichtmetalen 16- en 18-inch wielen leverbaar zijn, is er ook een nieuwe carrosseriekleur voor de vernieuwde Kia Niro: Horizon Blue, hiermee telt het kleurengamma nu tien kleuren.

De blauwe accenten op de Niro Plug-in Hybrid zijn verdwenen, zodat die versie zich aan de buitenzijde alleen nog onderscheidt van de Niro Hybrid door de verchroomde stootstrips over de portieren.

Modern nieuw dashboard
Het dashboard van de Kia Niro is geheel nieuw ontworpen en heeft een moderne uitstraling. Standaard levert Kia de Niro nu met een 8-inch audiodisplay met voorbereiding voor Apple CarPlay en Android Auto. Verder behoort tot de standaarduitrusting een achteruitrijcamera en een 4,2-inch digitaal instrumentencluster. Vanaf uitvoeringsniveau DynamicLine installeert Kia een fors 10,25-inch navigatiesysteem voorzien van UVO Connect, waarover Kia later meer bekend maakt. Verder is de nieuwe Niro vanaf de uitvoering DynamicPlusLine voorzien van Ambient lighting, waarmee de sfeerverlichting in het interieur, net als in de e-Niro, naar wens in te stellen is. De topversie, de ExecutiveLine, biedt onder andere een schuif-/kanteldak en het geheel nieuwe 7-inch digitale instrumentencluster.

Level 2 autonoom rijden
De vernieuwde Kia Niro is vanaf de uitvoering DynamicLine voorzien van de mogelijkheid om op level 2 autonoom te rijden. Dat houdt in dat de systemen in de auto in bepaalde situaties zelfstandig kunnen sturen, remmen en accelereren.. De Niro is daarom voortaan uitgerust met Autonome rijbaanvolgassistentie (LFA) gecombineerd met adaptieve cruise control (SCC). Vanaf de DynamicPlusLine behoort ook snelheidsbordenherkenning (SLIF) tot de uitrusting. Daarmee betreedt de Kia Niro een hoger segment als het gaat om veiligheidssystemen.

Elektronische parkeerrem en schakelflippers
Als laatste van de reeks vernieuwingen aan de Kia Niro is vanaf uitvoering DynamicLine de voetparkeerrem vervangen door een elektronische parkeerrem en zijn er voortaan schakelflippers geplaatst achter het stuur voor handmatig schakelen.

Niro Hybrid Edition
De Kia Niro Hybrid Edition is gelimiteerd beschikbaar. Deze uitvoering heeft slechts een meerprijs van € 1.000,- ten opzichte van de ComfortLine. Extra specificaties ten opzichte van de ComfortLine zijn onder andere 16-inch lichtmetalen design velgen, parkeersensoren achter, elektrisch inklapbare buitenspiegels met LED-richtingaanwijzer, automatisch dimmende binnenspiegel en bekleding in stof-/leder combinatie. Op het gebied van veiligheid wordt autonome rijbaanvolgassistentie (LFA), autonome noodremassistentie (AEB) en adaptieve cruise control (SCC) toegevoegd. Hiermee is de berijder in staat om autonoom level 2 te rijden.

De vernieuwde Kia Niro Hybrid en Plug-in Hybrid staat vanaf juli bij de Nederlandse Kia-dealers en is per direct te bestellen.

Uitvoeringen en prijzen
Motor Uitvoering kW (pk) Energielabel CO2 Consumentenadviesprijs
1.6 GDi Hybrid DCT6
ComfortLine 104 (141) A 86 € 28.995,00
Edition 104 (141) A 86 € 29.995,00
DynamicLine 104 (141) A 86 € 30.995,00
DynamicPlusLine 104 (141) A 99 € 33.745,00
ExecutiveLine 104 (141) A 99 € 36.745,00
1.6 GDi PHEV DCT6
DynamicLine 104 (141) A 29 € 36.195,00
DynamicPlusLine 104 (141) A 29 € 37.695,00

Specificaties
Niro Hybrid
ComfortLine
- 8-inch Audio display
- Achteruitrijcamera
- 4,2-inch Supervision cluster
- 1 300 kg trekgewicht
- Actieve rijbaanassistentie
- Cruise control
- Dual zone climate control
- Lichtmetalen 16-inch wielen met aerodynamische sierdeksels
- Groothoek zijspiegel

Edition extra t.o.v. ComfortLine (+ 1.000 euro)
- Schakelflippers
- Autonome noodremassistentie (LFA)
- Digitale radio (DAB+)
- Parkeersensoren achter
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Regensensor
- Ventilatie uitgangen achter
- Dakrails
- Bagage rolhoes

DynamicLine extra t.o.v. Edition (+ 1.000 euro)
- 10,25-inch navigatiesysteem + UVO Connect en TomTom Live Services

DynamicPlusLine extra t.o.v. DynamicLine (+ 2.750 euro)
- Lichtmetalen 18-inch wielen
- Dodehoekdetectie met kruisend verkeersdetectie achter
- Snelheidsbordenherkenning (SLIF)
- Parkeersensoren voor
- Aluminium pedalen
- Ambient lighting
- Verwarmbare voorstoelen en stuurwiel
- Privacy glas
- Smart Key met start-/stopknop

ExecutiveLine extra t.o.v. DynamicPlusLine (+ 3.000 euro)
- LED-mistlampen voor
- 7-inch Supervision cluster
- Schuif-/kanteldak
- LED-binnenverlichting
- Lederen bekleding
- LED-koplampen
- JBL premium sound system
- Draadloze smartphone-oplader
- Luxe instaplijsten
- Elektrisch bedienbare bestuurdersstoel met geheugen
- Geventileerde voorstoelen
- Verwarmbare achterbank

Niro Plug-In Hybrid
DynamicLine
- 10,25-inch navigatiesysteem + DAB + Telematics
- Schakelflippers
- Parkeersensoren vóór en achter
- Autonome noodremassistentie
- Automatische dimmende binnenspiegel
- Regensensor
- Ventilatie-uitgangen achter
- Dakrails
- Bagage rolhoes
- 1.300 kg trekgewicht

DynamicPlusLine extra t.o.v. DynamicLine (+ 1.500 euro)
- Dodehoekdetectie met kruisend verkeersdetectie achter
- Snelheidsbordenherkenning (SLIF)
- Aluminium pedalen
- Ambient lighting
- Verwarmbare voorstoelen en stuurwiel
- Privacy glas
- Smart Key met start-/stopknop
Ik dacht dat in de huidige DynamicPlusLine ook al het schuif-/kanteldak zat, maar daar twijfel ik nu over...
Zou het jammer vinden als die nu is verschoven naar de ExecutiveLine.
Wel straks 18" velgen :) Vind ik persoonlijk net wat stoerder staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
18 inch is slecht voor je verbruik en slecht voor je comfort :P
De Niro namelijk best wel stevig afgeveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
Kia proceed via Arval

13-4 aanvraag gedaan
17-4 EDR check afgerond
29-4 contract gekregen en geretourneerd
14-5 auto besteld

verwachte levering volgens Arval:
in de week van 24 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 22:22
Ik heb mijn proceed (1.4 dct7 gt-line, deluxe white met 18 gr wielen) besteld op 20 maart. 4 mei seintje gekregen dat de auto binnen is gekomen maar de wielen nog niet. Die komen vrijdag. Levering is 24 mei. Dik 2 maanden dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Moeten we misschien een "Het grote Kia levertijden-topic" maken? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 14-05-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-06-2021
Kia proceed plus line 1.4 met kleur infra rood besteld laatste week van maart, voornu staat leveren bij dealer op 17 Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Weet iemand of in de kia ceed hatchback(2019 model) in de middenbak een usb poort zit? Hier wil ik namelijk een mifi router in gaan doen maar ik wil ook graag mijn telefoon opladen. En om dan steeds de mifi router eruit te halen.

De usb poort voor android auto zit volgens mij namelijk beetje vooraan bij het dashboard

[ Voor 16% gewijzigd door sgouman op 16-05-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 12:26
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1674633-0/sigarettenaansteker-autolader-2x-usb-laadstroom-2x-usb-1200-ma.jpg
Je kan eventueel ook dit nog gebruiken als extra usb aansluiting. Ik weet niet of er ook in de kofferbak een aansluiting zit? Dan kan je de router mooi uit het zicht plaatsen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
renzo4000 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:22:
[Afbeelding]
Je kan eventueel ook dit nog gebruiken als extra usb aansluiting. Ik weet niet of er ook in de kofferbak een aansluiting zit? Dan kan je de router mooi uit het zicht plaatsen.
Dat weet ik helaas ook niet. Ik heb de auto helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 12:26
Check de handleiding, genoeg mogelijkheden zo te zien.

https://www.kia.com/nl/we...cec0eb2&checkmobile=false

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Verwachte levertijd van de bestelde Kia, 29-9-2019 :(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Griffx schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:50:
Verwachte levertijd van de bestelde Kia, 29-9-2019 :(
Ceed of ProCeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
De Kia ProCeed GT-PlusLine 1.4 T-GDi

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
4 maanden is toch niet zo lang met een zomerstop ertussen? Het is geen televisie die je bij bol.com online besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
jongetje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:57:
4 maanden is toch niet zo lang met een zomerstop ertussen? Het is geen televisie die je bij bol.com online besteld.
Ik zeg ook niet dat het te lang duurt, alleen een week eerder bestellen had bijna een maand minder geweest.
Kia heeft overigens geen zomerstop, volgens de diverse Kia dealers in NL.

[ Voor 9% gewijzigd door Griffx op 20-05-2019 12:59 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Griffx schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:58:
[...]

Ik zeg ook niet dat het te lang duurt, alleen een week eerder bestellen had bijna een maand minder geweest.
Een zomerstop (of afname in productie) zou wel die maand extra verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
[...]

Mijne 24 september maar heb de hoop nog dat het toch eerder wordt. Lees op andere plekken dat ongeveer 2 maanden duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
[...]

Kia heeft volgens verschillende dealers in mijn buurt toch echt een zomerstop van een maand.
Pagina: 1 ... 3 ... 72 Laatste