Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Vermoed dat dit wel het geval is.sgouman schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:21:
De ceed is nog geeneens een jaar uit. dus ik denk niet dat ze nu al een upgrade door gaan voeren.
Leasemaatschappij wilde na indienen offerte meteen weten of de auto akkoord was wegens uitgaand model.
Daarop de Kia dealer in Breda gebeld om te vragen hoe en wat.
Hij heeft de vraag doorgezet naar de importeur en daarna wist hij me te vertellen dat er een modeljaar update aankwam. En er daarom na 17-05 een orderstop op de ceed zat.
Betrof aanpassingen aan het interieur en via Kia fora hebben ze het ook over een mogelijke motoraanpassing (zuiniger maken van de huidige).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hmm dat is heel erg balen. dan had ik beter even kunnen wachten. Ben benieuwd wat er dan gaat veranderen behalve de motor. De motor maakt mij niet heel veel uit maar als het interieur helemaal zou veranderen zou ik dat wel jammer vinden.Bastie-88 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:05:
[...]
Vermoed dat dit wel het geval is.
Leasemaatschappij wilde na indienen offerte meteen weten of de auto akkoord was wegens uitgaand model.
Daarop de Kia dealer in Breda gebeld om te vragen hoe en wat.
Hij heeft de vraag doorgezet naar de importeur en daarna wist hij me te vertellen dat er een modeljaar update aankwam. En er daarom na 17-05 een orderstop op de ceed zat.
Betrof aanpassingen aan het interieur en via Kia fora hebben ze het ook over een mogelijke motoraanpassing (zuiniger maken van de huidige).
[ Voor 7% gewijzigd door sgouman op 21-05-2019 20:30 ]
Zou me niks verbazen als ze de digitale tellers van de (e)Niro overnemen. Een van de "kritiek" punten op de ceed was dat het instrumentarium uit een auto van 10 jaar terug kon komen.sgouman schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:23:
[...]
Hmm dat is heel erg balen. dan had ik beter even kunnen wachten. Ben benieuwd wat er dan gaat veranderen behalve de motor. De motor maakt mij niet heel veel uit maar als het interieur helemaal zou veranderen zou ik dat wel jammer vinden.

Ze moeten iets hè, in het najaar komen er een hoop nieuwe C-segmenters aan (VAG groep) en daar zullen ze wel op willen anticiperen vermoed ik.
Btw: mijn ceed is besteld en voorlopig 20 aug op de stoep

[ Voor 4% gewijzigd door Bastie-88 op 21-05-2019 20:45 ]
Ben benieuwd. mijn auto is voor de 17-05 besteld dus ik hoop eigenlijk dat die dan pas na de productiestop gemaakt wordt. Maar dat zal wel niet. of toch dat er niets veranderd.Bastie-88 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:43:
[...]
Zou me niks verbazen als ze de digitale tellers van de (e)Niro overnemen. Een van de "kritiek" punten op de ceed was dat het instrumentarium uit een auto van 10 jaar terug kon komen.![]()
Ze moeten iets hè, in het najaar komen er een hoop nieuwe C-segmenters aan (VAG groep) en daar zullen ze wel op willen anticiperen vermoed ik.
De wijzen komen uit het Oosten!
Overigens heb ik contact opgenomen met Arval over de levertijd ze claimde zelf namelijk "rijden binnen 16 weken". Dat zouden er nu 20 worden. Ben benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.
Heeft de Ceed andere tellers dan de Proceed? Dan zou ik het helemaal raar vinden. De Proceed is er sinds februari. Hadden ze daar beter meteen hetzelfde kunnen doen?Bastie-88 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:43:
[...]
Zou me niks verbazen als ze de digitale tellers van de (e)Niro overnemen. Een van de "kritiek" punten op de ceed was dat het instrumentarium uit een auto van 10 jaar terug kon komen.![]()
[ Voor 4% gewijzigd door Mirved op 22-05-2019 12:15 ]
Volgens de kia chat is er nu al een productiestop op de ceed en zou de verwachte herstart in september zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door sgouman op 22-05-2019 12:22 ]
Oh, ik dan na 4 maanden..sgouman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:17:
Belachelijk snel. Als je een auto prive koopt heb je al na 1 jaar! een verouderde auto.
Volgens de kia chat is er nu al een productiestop op de ceed en zou de verwachte herstart in september zijn.

Ja ik ook ongeveer ik krijg hem in juli helaas.
Had dan beter even 2 maanden kunnen wachten.
[ Voor 12% gewijzigd door sgouman op 22-05-2019 12:26 ]
Vanmiddag maar eens na gaan vragen bij de dealer of hun iets weten.sgouman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:25:
[...]
Ja ik ook ongeveer ik krijg hem in juli helaas.
Had dan beter even 2 maanden kunnen wachten.
Hoezo verouderd?sgouman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:17:
Belachelijk snel. Als je een auto prive koopt heb je al na 1 jaar! een verouderde auto.
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nee maar een facelift komt bijna nooit na 1 jaar. Meestal is het na 3-4 jaarRoom42 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:16:
[...]
Hoezo verouderd?Omdat het niet meer het nieuwste model is? Maar je koopt een auto toch sowieso voor een aantal jaar? Dan heb je toch per definitie al een "verouderde" auto? Volgens mij zie je de auto nu als gadget maar dat lijkt me niet terecht.
*kuch* Audi *kuch*sgouman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:19:
[...]
Nee maar een facelift komt bijna nooit na 1 jaar. Meestal is het na 3-4 jaar
*sowieso
Ik heb zojuist te horen gekregen dat er een aantal dingen worden toegevoegd aan de Kia Ceed en de Kia ProCeed. De mogelijke wijzigingen zijn de toevoeging van 10,25” navigatiesysteem met UVO Telematics Services en een digitaal instrumentencluster.
Zolang er niet bekend is wat er aangepast wordt is het speculeren. En daarnaast, je hebt nu juist een uniek model!sgouman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:17:
Net een filmpje bekeken. Lay-out van de headunit lijkt op de huidige lay-out.
Op het stuur van de Proceed zit een knopje met logo voor spraak opdrachten
[ Voor 44% gewijzigd door p.d.akkerman op 22-05-2019 19:08 ]
Spraakopdrachten kan volgens mij in de huidige ceed ook al. Ik heb geen idee wat het verschil is in spraakopdrachten tussen de huidige ceed en de facelift met UVO systeem.p.d.akkerman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 18:41:
Dat UVO Telematics Services klinkt wel interessant, kan er ook ook een hiervan geüpdatet worden?
Net een filmpje bekeken. Lay-out van de headunit lijkt op de huidige lay-out.
Op het stuur van de Proceed zit een knopje met logo voor spraak opdrachten
Volgens de dealer was er vanwege de leasemarkt ook een motor update, om hem zuiniger te maken.
De Kia connected services, zit deze standaard bij een Kia, ik heb de dealer nu al 2x deze vraag gesteld, maar blijkbaar communiceren zij alleen nog maar met mijn lease maatschappij.
[ Voor 3% gewijzigd door Griffx op 23-05-2019 09:59 ]
Ik begreep dat je je Kia wel op het internet kan hangen door een wifi hotspot te maken op je telefoon. Dan doet de TomTom ook file info e.d. ophalen als het goed is.
Als dit inderdaad alleen met wifi hotspot kan, en niet met bluetooth tethering, dan regel ik gewoon een mifi routertje voor in de kofferbak met een duo sim erin.
Ik begrijp van mijn dealer trouwens dat er geen facelift komt, maar een optie om digitale tellers en een groter multimedia scherm erbij te nemen.
[ Voor 16% gewijzigd door Damian op 23-05-2019 10:37 ]
Een modeljaar update is geen facelift ofzo he, zoals sommigen in dit topic lijken te denken. Is best wel standaard voor vrijwel elk automerk. Vaak wordt er dan met wat opties geschoven ofzo, iets wat heel erg veel gevraagd is bijvoorbeeld standaard gemaakt in Modeljaar 2020.NoepZor schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:40:
Wel raar dat ze zo’n update na een jaar al doen. Dit hadden ze ook toen kunnen voorzien. Ik krijg mijne voor de bestelstop als t goed is. Is natuurlijk ook nog de vraag vanaf welk uitrustingsniveau zo’n digitale klokkenwinkel er op zit. Ik heb gekozen voor een dynamicplusline.
https://zerauto.nl/kia-in...maticasysteem-wat-is-het/
[ Voor 19% gewijzigd door Damian op 23-05-2019 10:54 ]
Fly or Die
En toch is het zo. Dat is dus ook de reden dat de fabriek dicht gaat voor een maand, om de boel hier op voor te bereiden.Fjeze schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:56:
Ik zou het ook vreemd vinden als de (Pro)ceed nu ineens een extra optie krijg voor het multimedia systeem en bijvoorbeeld de digitale tellers. Zeker voor de Proceed welke nu net een paar maanden leverbaar is, bovendien vraag ik mij af of er dan niet veel aan het interieur moet veranderen, vooral voor het 10 inch scherm. Deze kan niet zomaar in het bestaande dashboard geplaatst worden volgens mij.
Als je het 8 inch scherm ziet zit er nog best een zwarte rand rond, daar krijgen ze wel een 10inch scherm ingepropt.Fjeze schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:56:
Ik zou het ook vreemd vinden als de (Pro)ceed nu ineens een extra optie krijg voor het multimedia systeem en bijvoorbeeld de digitale tellers. Zeker voor de Proceed welke nu net een paar maanden leverbaar is, bovendien vraag ik mij af of er dan niet veel aan het interieur moet veranderen, vooral voor het 10 inch scherm. Deze kan niet zomaar in het bestaande dashboard geplaatst worden volgens mij.
Alleen ik vermoed dat het inderdaad enkel voor de duurdere modellen zal zijn.
De digitale cockpit is fancy, maar een maatje van me heeft het op zijn Seat en daar toch al wat storingen mee gehad en zelfs al 2 keer vervangen

Vanuit dat oogpunt zou het me niet verbazen als de parkeersensoren voor opgenomen worden in de standaard opties.Scrtz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Een modeljaar update is geen facelift ofzo he, zoals sommigen in dit topic lijken te denken. Is best wel standaard voor vrijwel elk automerk. Vaak wordt er dan met wat opties geschoven ofzo, iets wat heel erg veel gevraagd is bijvoorbeeld standaard gemaakt in Modeljaar 2020.
Ik heb het digitaal display nu in mijn Audi en zou echt nooit meer zonder willen. Stuk veiliger ook omdat eigenlijk alle nuttige informatie in je gezichtsveld wordt getoond ipv dat je naar de middenconsole moet gaan staren voor bijv de navigatie etc.Bastie-88 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:09:
[...]
Als je het 8 inch scherm ziet zit er nog best een zwarte rand rond, daar krijgen ze wel een 10inch scherm ingepropt.
Alleen ik vermoed dat het inderdaad enkel voor de duurdere modellen zal zijn.
De digitale cockpit is fancy, maar een maatje van me heeft het op zijn Seat en daar toch al wat storingen mee gehad en zelfs al 2 keer vervangen. Ja ik weet het is een andere fabrikant, maar toch doe mij maar analoge klokken.
[...]
Vanuit dat oogpunt zou het me niet verbazen als de parkeersensoren voor opgenomen worden in de standaard opties.
Momenteel is het hybride heScrtz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:14:
[...]
Ik heb het digitaal display nu in mijn Audi en zou echt nooit meer zonder willen. Stuk veiliger ook omdat eigenlijk alle nuttige informatie in je gezichtsveld wordt getoond ipv dat je naar de middenconsole moet gaan staren voor bijv de navigatie etc.
Deel analoge klokken deel digitaal.
Navi kan getoond worden tussen de klokken en is voor mij voldoende.
Als dat schermpje kapot gaat is dat minder erg dan je volledige instrumentarium.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk
Update:
KIA Schets nieuw interieur
Die schets lijkt verdacht veel op wat er aan info lekt over de (pro)ceed

[ Voor 18% gewijzigd door Bastie-88 op 23-05-2019 13:49 ]

De navi komt recht uit de Hyundai's. En ik weet niet of ik dat nou mooier vind..
[ Voor 17% gewijzigd door DeluxZ op 24-05-2019 12:20 ]
Puur uit nieuwsgierigheid hoe ver het staat met auto.
Bedoel je de GPS-positie? Want wat bedoel je in die context met "hoe ver het staat met auto"?Griffx schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:18:
Is er bij Kia een manier om je auto tracken?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Je bedoelt in welk fabrikage stap de auto zich bevind? Kun je beter aan je dealer vragen.Griffx schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:18:
Is er bij Kia een manier om je auto tracken?
Dan moet je wel weten welke dealer hem gaat leveren. Dat heeft Arval bij mij nog niet bekend gemaakt.jongetje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:55:
[...]
Je bedoelt in welk fabrikage stap de auto zich bevind? Kun je beter aan je dealer vragen.
Ik had begrepen dat er een mogelijkheid zou zijn, om het productieproces van de auto te volgen.Room42 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:41:
[...]
Bedoel je de GPS-positie? Want wat bedoel je in die context met "hoe ver het staat met auto"?
Kan alleen niet meer vinden hoe, en de dealer geeft vooralsnog geen antwoord.
Die is gelukkig bekend, aangezien de dealer mee ging in de eisen van de leasemaatschappij.Mirved schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:17:
[...]
Dan moet je wel weten welke dealer hem gaat leveren. Dat heeft Arval bij mij nog niet bekend gemaakt.
[ Voor 31% gewijzigd door Griffx op 03-06-2019 14:57 ]
Ik heb dit gevonden:Griffx schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:53:
[...]
Ik had begrepen dat er een mogelijkheid zou zijn, om het productieproces van de auto te volgen.
Kan alleen niet meer vinden hoe, en de dealer geeft vooralsnog geen antwoord.
STAP 1 -
Neem contact op met je Kia Dealer en vraag naar je Chassisnummer.
STAP 2 -
Ga naar https://www.eukor.com/ek/..._Support/cargoTracking.do
STAP 3 -
Klik op register en vul alleen de noodzakelijke velden in
Er is geen bevestigingsmail mee gemoeid.
STAP 4 -
Nu ben je ingelogd en heb je links op je scherm en menu,
Klik daar op "Cargo Tracking"
STAP 5 -
Selecteer daarna niet "B/L No" maar zet het op "Chassis No"
En vul in het vak rechts je chassis nummer.
En voila, daar heb je je laadbon inc bootnaam en ETA (estimated time of arrival)
Geen idee of dit nog werkt.
Levertijd is opgeschoven van Juli naar September.(10 mei besteld)
Ik vraag me echt af of ik dan de facelift krijg en zo ja of ik hier dan moet bijbetalen(waarmee ik niet akkoord ga)
Ook kon hij mij niet garanderen dat als er opties die ik nu op de dynamicsplusline zitten en bijvoorbeeld naar executiveline gaan of ik ook die opties zou krijgen.
Grote kans dat je een facelift gaat krijgen, maar als ik jou was zou ik dan inderdaad wel even gaan doorvragen.sgouman schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:31:
Net met mijn Kia dealer gebeld.
Levertijd is opgeschoven van Juli naar September.(10 mei besteld)
Ik vraag me echt af of ik dan de facelift krijg en zo ja of ik hier dan moet bijbetalen(waarmee ik niet akkoord ga)
Ook kon hij mij niet garanderen dat als er opties die ik nu op de dynamicsplusline zitten en bijvoorbeeld naar executiveline gaan of ik ook die opties zou krijgen.
Ik heb namelijk in januari (!!!) mijn auto besteld en ben toen door LeasePlan gebeld dat de order niet verwerkt kon worden ivm een facelift. Ik kreeg toen de optie om een duurdere variant te kiezen of te wachten met bijbehorende prijsverhoging (+/- 1k). Ook de opties waren niet bekend en kon niks over gezegd worden.
Aangezien de duurdere variant (ruim) boven leasebudget uitkwam, ben ik akkoord gegaan met de facelift.
Helaas hebben ze bij de Kia Niro het schuif-/kanteldak uit de DynamicPlus line gehaald en verplaatst naar de Executive line... Zo zijn er nog wel wat aanpassingen, maar helaas...
Moet nu nog tot week 30 wachten tot ie geleverd gaat worden... Zal dan week 33 worden dat ik 'm op kan halen i.v.m. geplande vakantie.
Ik ga private leasen bij Arval.BastaRhymez schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:03:
[...]
Grote kans dat je een facelift gaat krijgen, maar als ik jou was zou ik dan inderdaad wel even gaan doorvragen.
Ik heb namelijk in januari (!!!) mijn auto besteld en ben toen door LeasePlan gebeld dat de order niet verwerkt kon worden ivm een facelift. Ik kreeg toen de optie om een duurdere variant te kiezen of te wachten met bijbehorende prijsverhoging (+/- 1k). Ook de opties waren niet bekend en kon niks over gezegd worden.
Aangezien de duurdere variant (ruim) boven leasebudget uitkwam, ben ik akkoord gegaan met de facelift.
Helaas hebben ze bij de Kia Niro het schuif-/kanteldak uit de DynamicPlus line gehaald en verplaatst naar de Executive line... Zo zijn er nog wel wat aanpassingen, maar helaas...
Moet nu nog tot week 30 wachten tot ie geleverd gaat worden... Zal dan week 33 worden dat ik 'm op kan halen i.v.m. geplande vakantie.
Arval geeft aan dat we de pre facelift hebben besteld. Ik kan er dus ook vanuit gaan dat deze geleverd gaat worden. Ik hoop ook heel erg dat ik gewoon de pre facelift krijg. En niet de facelift omdat ik niet meer wil gaan betalen per maand.
Als consument ga ik toch ook niet bij aflevering meer betalen als ik al op 10 mei heb besteld.
[ Voor 8% gewijzigd door sgouman op 04-06-2019 16:42 ]
Ik ga private leasen bij Arval.
Arval geeft aan dat we de pre facelift hebben besteld. Ik kan er dus ook vanuit gaan dat deze geleverd gaat worden. Ik hoop ook heel erg dat ik gewoon de pre facelift krijg. En niet de facelift omdat ik niet meer wil gaan betalen per maand. En omdat ik speciaal voor de dynamicsplusline ben gegaan omdat daar de opties inzitten die ik wil.
Als consument ga ik toch ook niet bij aflevering meer betalen als ik al op 10 mei heb besteld.
Er komt helemaal geen facelift versie. Er komt een optie tot digitale klokkenwinkel en 10" scherm i.c.m. UVO Telematics. Meerpijs van deze optie is 1000 euro volgens dealer. Zal je er dus gewoon echt los bij moeten kiezen als je die optie wil, en ik denk niet dat ze hem er nu maar gratis op zetten voor jeBastaRhymez schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:03:
[...]
Grote kans dat je een facelift gaat krijgen, maar als ik jou was zou ik dan inderdaad wel even gaan doorvragen.
Zo heeft de GT-PlusLine ook geen automatische parkeerhulp en geventileerde stoelen. Die krijg je er ook niet ineens zomaar gratis bij.
[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 04-06-2019 20:25 ]
Misschien niet zozeer een facelift. Echter wel dat de auto 3000 euro duurder wordt door de WLTP. Dit wil ik niet gaan bijbetalen als ik de auto voor deze prijsverhoging heb besteld.Damian schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:24:
[...]
Er komt helemaal geen facelift versie. Er komt een optie tot digitale klokkenwinkel en 10" scherm i.c.m. UVO Telematics. Meerpijs van deze optie is 1000 euro volgens dealer. Zal je er dus gewoon echt los bij moeten kiezen als je die optie wil, en ik denk niet dat ze hem er nu maar gratis op zetten voor je
Zo heeft de GT-PlusLine ook geen automatische parkeerhulp en geventileerde stoelen. Die krijg je er ook niet ineens zomaar gratis bij.
Maak je je daar maar geen zorgen om. Jij krijgt gewoon datgene wat je besteld hebt voor de prijs waarvoor je besteld is. En als ze toch de opties er bij opzetten alleen maar mooi meegenomen. Meer betalen zal je echt niet.sgouman schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:21:
[...]
Misschien niet zozeer een facelift. Echter wel dat de auto 3000 euro duurder wordt door de WLTP. Dit wil ik niet gaan bijbetalen als ik de auto voor deze prijsverhoging heb besteld.
Ik heb zelf nog niets te horen gekregen, zou half juni in NL zijn en eind gereed staan. Nu ik al die verhalen hier en op kiaclub (ik ben daar RickBBBB trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door NoepZor op 04-06-2019 22:42 ]
Oooow, dacht al dat die RickBBBB jou forumpic gejat hadNoepZor schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:41:
...
Nu ik al die verhalen hier en op kiaclub (ik ben daar RickBBBB trouwens)
...
Gisteren contact gehad met mijn dealer (Kooijman voor een Kia Ceed 1.4 T-Gdi DCT7 GT-Line) en die geeft aan dat mijn Ceed 2 augustus zou moeten arriveren.
Expliciet gevraagd naar wat je hier leest en op Kiaclub m.b.t. levertijden maar hij gaf aan dat er geen reden tot paniek was en de auto er "gewoon" zou zijn dan.
Moet wel zeggen dat de verhalen vaak over de Diesel versie gaan.
(Alhoewel die van mijn collega ook van 30 mei naar 5 juli is verhuist qua leverdata (Dealer Autohaag Zeeuw))
Ik reageerde alleen maar op @sgouman die zelf aangaf een pre facelift te hebben besteld.Damian schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:24:
[...]
Er komt helemaal geen facelift versie. Er komt een optie tot digitale klokkenwinkel en 10" scherm i.c.m. UVO Telematics. Meerpijs van deze optie is 1000 euro volgens dealer. Zal je er dus gewoon echt los bij moeten kiezen als je die optie wil, en ik denk niet dat ze hem er nu maar gratis op zetten voor je
Helaas heeft mijn Kia Niro Hybrid tijdens het bestelproces wel een facelift gekregen en krijg dus ook het "nieuwere" model. Dat is ook waar de rest van mijn reactie op gebaseerd was, de ervaring die ik heb en dat ik wel een facelift model krijg (ondanks dat toen ik 'm bestelde deze nog niet officieel bekend was) en dat ik al akkoord moest geven (op +/- 1000 euro hogere cataloguswaarde), zonder te weten wat ik daarvoor terug zou krijgen. Zoals gezegd heb ik ook de optie toen gekregen om een duurdere / luxere variant te leasen, maar dat ging boven mijn budget is / was het mij niet waard.
Nu inmiddels bekend is, wat er met de facelift van de Kia Niro veranderd is het een gemengd gevoel. Zo is bijvoorbeeld het schuif-/kanteldak naar de duurdere versie verplaatst. Daarentegen krijg ik (weet niet of ik er blij mee moet zijn volgens sommigen) 18" velgen voor terug ;-)
Daarnaast krijg ik ook de 1k extra kosten voor "mijn" kiezen. Aangezien de bijtelling gebaseerd is op de cataloguswaarde van de auto. Kost mij dus ook 880 euro bruto meer dan gepland over de leaseperiode (en als het tegenzit nog iets meer, aangezien ik verwacht langer dan 4 jaar met deze auto te moeten gaan doen i.v.m. lage kilometers momenteel).
Hij geeft aan de auto is voor 17 mei besteld. daardoor krijg jij nog het oude model met dezelfde prijs als waarvoor die destijds verkocht is.
Maar er is helemaal geen oud model... Er komen nieuwe opties bij...sgouman schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:19:
Net nogmaals met de vestingsdirecteur gebeld van mijn dealer(van mossel)
Hij geeft aan de auto is voor 17 mei besteld. daardoor krijg jij nog het oude model met dezelfde prijs als waarvoor die destijds verkocht is.
"oud" ze noemen het bij kia een facelift ook omdat er pakketten gaan veranderen.Damian schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:33:
[...]
Maar er is helemaal geen oud model... Er komen nieuwe opties bij...
Wat ik mij afvraag:
- wat is het nut van wifi?
- kan ik de navigatie-sd vervangen door een eigen sd-kaart met MP3's erop? (Navigeren doe ik via Waze / Android auto).
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik rijd de Stonic maar ik neem aan dat veel zaken overeen komen. Bij mij is WiFi voor het verbinden met de hotspot van mijn telefoon. Hij haalt dan verkeersinformatie op.pven schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:29:
De komende maanden rijd ik in een Kia Ceed station (lease). Prima auto wmb.
Wat ik mij afvraag:
- wat is het nut van wifi?
Nee, de SD-kaart is enkel voor navigatie, niet voor media. Ik gebruik een USB-hub om zowel m'n USB-stick (voor muziek) als de telefoon voor Android Auto aan te sluiten.- kan ik de navigatie-sd vervangen door een eigen sd-kaart met MP3's erop? (Navigeren doe ik via Waze / Android auto).
Tip: Neem korte en dikke USB-kabels, anders kan het instabiel zijn.
Werkt dat samen ja? En welke gebruik jij als ik vragen magRoom42 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 00:30:
[...]
Nee, de SD-kaart is enkel voor navigatie, niet voor media. Ik gebruik een USB-hub om zowel m'n USB-stick (voor muziek) als de telefoon voor Android Auto aan te sluiten.
Tip: Neem korte en dikke USB-kabels, anders kan het instabiel zijn.

Ja, dat was wel kieskeurig, ja. Ik zal straks even kijken!Bastie-88 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:05:
[...]
Werkt dat samen ja? En welke gebruik jij als ik vragen mag
PSN: Europhea
Ben benieuwd of dit dan ook de optie voor de normale Ceed lijn gaat zijn

Bron Autoweek: Klik
De Niro moet het doen met een ruime 7" paneel. (Executive versie).
Ik ben wel nieuwsgierig wat de hybride versie van de XCeed gaat doen.
De XCeed lijkt qua uitstraling op een Niro met een aflopende C lijn, zal vast wel iets minder inhoud gaan worden maar sportiever.
Ik vraag mij af welk segment dit moet bedienen.
Tussen de Stonic en Niro? Of juist boven de Niro ivm sportiviteit (net als de ProCeed boven de Ceed SW wordt geplaatst).
[ Voor 66% gewijzigd door Quad op 11-06-2019 12:06 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat ziet er mooi uit maar iemand die mij kan vertellen wat de motortemperatuur van de XCeed waar deze klokken in zitten?Bastie-88 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:04:
De KIA XCeed krijgt een digitaal insturmentarium.
Ben benieuwd of dit dan ook de optie voor de normale Ceed lijn gaat zijn![]()
[Afbeelding]
Bron Autoweek: Klik
Waar ik tegenaan loop is dat ik bij de Niro moet kiezen welke informatie is zie. Ik zou graag motortemperatuur, verbruik en analoge snelheidsmeter tegelijk zien. Dat kan dus niet

Welke temperatuur bedoel je met motortemperatuur?
Afijn, gister contact gehad met de dealer en mijn Ceed SW is inmiddels in NL en wordt ergens deze of volgende week verwacht bij de dealer. Daarna gaan ze een afspraak maken voor aflevering. Dus met een week of 2-3 kan ik mij Kia rijder noemen

Nice! Wel foto's plaatsen he als je hem hebtNoepZor schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:37:
[...]
Welke temperatuur bedoel je met motortemperatuur?
Afijn, gister contact gehad met de dealer en mijn Ceed SW is inmiddels in NL en wordt ergens deze of volgende week verwacht bij de dealer. Daarna gaan ze een afspraak maken voor aflevering. Dus met een week of 2-3 kan ik mij Kia rijder noemen
Ben erg tevreden met de auto, hieronder een paar plaatjes van dag van aflevering :-)
Gemiddeld verbruik tot nu toe na iets van 6500KM zit zo rond de 6,5L/100KM.

[ Voor 12% gewijzigd door silasje1 op 12-06-2019 12:06 ]
Ik bedoel LED interieur verlichting upgrade set. Daarover, op de prijslijst van Kia staat de verkeerde set op (van de Niro). Mocht je deze dus willen bestellen kies dan die op de site staat en niet in de PDF (tenzij zij dat hebben gewijzigd).NoepZor schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:45:
Nice, welke kleur is dit? Lunar silver? En wat bedoel je met LED? Heb je led koplampen laten plaatsen?
Ja, Lunar Silver
Impressie:

[ Voor 20% gewijzigd door NoepZor op 12-06-2019 12:00 ]
Cool! Ben benieuwd hoe ze staan. Ik heb voor de standaard gekozen omdat ik niet wist welke dat precies zouden zijn. Als je via Kia samenstellen kijkt zie je steeds andere soort velgen namelijk. Ben verder wel content met de standaard velgen, al zou zo een setje niet misstaan.NoepZor schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:58:
Ah oke! Ik heb als enige accessoire een andere velgenset. Wel in dezelfde bandenmaat als de standaard DynamicPlusLine velgen i.v.m. eventuele co2 gevolgen en duurdere bandenmaat in de lease.
Impressie:
[Afbeelding]
Heb je ook automaat gekozen?
https://webshop.kia.nl/accessoires/velgen/0/J7400ADE06BC/
Nee, gewoon een handgeschakelde 1.0 DynamicPlusLine in Dark Penta Metal. Die config had voor mijn leasebudget meeste bang-for-buck.
[ Voor 24% gewijzigd door NoepZor op 12-06-2019 12:11 ]
Sommige zeggen dat dit vrij gehorig is op hogere toerentallen.
Van de motor hoor ik zo goed als niks, die is stil zat. Het is meer banden wat je hoort als je op slechter wegdek rijdt. Ik weet niet of het erger is dan andere stations omdat ik hiervoor alleen hatchbacks heb gereden.Bastie-88 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:11:
@silasje1 hoe bevalt bij jou het rijgeluid?
Sommige zeggen dat dit vrij gehorig is op hogere toerentallen.
Ik stoor mij er niet aan, kan zijn dat een bepaalde soort eco banden het geluid verergeren
[ Voor 9% gewijzigd door silasje1 op 12-06-2019 14:26 ]
Haha idem hier, vroeg me het alleen af. Vond de 1.0 wel aanwezig bij optrekken in de SW.silasje1 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:22:
[...]
Van de motor hoor ik zo goed als niks, die is stil zat. Het is meer banden wat je hoort als je op slechter wegdek rijdt. Ik weet niet of het erger is dan andere stations omdat ik hiervoor alleen hatchbacks heb gereden.
Ik stoor mij er in iedergeval niet heel erg aan, heb altijd wel muziek op
Mooie kleur ook trouwens dat zilver.
Ben benieuwd of we ze nu vaker op de weg gaan zien, hier (omg Breda) ben ik er nog maar 1 in het wild tegen gekomen.
1.0 heb ik niet gereden, kan best zijn dat die meer geluid maakt.Bastie-88 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:26:
[...]
Haha idem hier, vroeg me het alleen af. Vond de 1.0 wel aanwezig bij optrekken in de SW.
Mooie kleur ook trouwens dat zilver.
Ben benieuwd of we ze nu vaker op de weg gaan zien, hier (omg Breda) ben ik er nog maar 1 in het wild tegen gekomen.
Moet zeggen dat ik er ook nog weinig heb gezien, wel laatst een ProCeed!
Deze had je nog tegoed: Het betreft een Sitecom Fast Charging USB 3.0 hub 4 port (CN-072 v1.001) met deze USB 3-kabel. De hub is alleen niet meer verkrijgbaar, zo te zien.Bastie-88 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:05:
[...]
Werkt dat samen ja? En welke gebruik jij als ik vragen mag

Hoe worden de parkeersensoren voor weergegeven in de auto? Gewoon op het originele systeem net als bij de parkeersensoren achter? of een losse "module" met lampjes of iets dergelijks?silasje1 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:43:
Ik heb nu een 1,5 maand de Kia Ceed SW 1.4T-GDI DCT. In uitvoering DynamicPlus Line plus een paar dealer opties (LED interieur upgrade, afneembare trekhaak, parkeersensoren voor, instapverlichting).
Ben erg tevreden met de auto, hieronder een paar plaatjes van dag van aflevering :-)
Gemiddeld verbruik tot nu toe na iets van 6500KM zit zo rond de 6,5L/100KM.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Fly or Die
Is een losse module met piepjes. Je krijgt een knopje rechts naast de verlichting sterkte (op het dashboard links onder achter het stuur).Fjeze schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:03:
[...]
Hoe worden de parkeersensoren voor weergegeven in de auto? Gewoon op het originele systeem net als bij de parkeersensoren achter? of een losse "module" met lampjes of iets dergelijks?
Je kan dan de sensor uit en aan zetten, voor de rest piept die alleen. Je krijgt dus helaas niet een grafische weergave hoever je ongeveer bent. Moet zeggen dat die soms ook afslaat zonder er iets voor is (ik zeg altijd een grote bromvlieg die voorbij komt
Is een achteraf optie dus, iets wat je dealer knutselt. (https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/ZKCD99C0394F/)
[ Voor 3% gewijzigd door silasje1 op 12-06-2019 15:13 ]
⏩ PVOutput☀️
Bastie-88 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:01:
Oh dat is wel jammer, is de schakelaar wel mee geïntegreerd in de bestaande knoppen of is het echt een aparte switch? Ik heb ze er ook bij besteld

Sorry voor de slippers ;-).
Losse knop dus.
[ Voor 15% gewijzigd door silasje1 op 12-06-2019 21:49 ]
Ik vraag me af of je dit ook krijgt als je af fabriek de parkeersensoren voor besteld.
Ik heb een vraagje over mijn Kia Ceed. Ik heb de centrale deurvergrendeling aan staan. Als ik even stop om bv een kindje uit de auto te laden, dan moet ik of de sleutel eruit trekken of handmatig de deur van het slot doen. Is er nou nergens een optie dat dit anders kan? Het is vervelend om iedere keer voor die paar seconden een extra actie te moeten doen. Alternatief is natuurliijk om de centrale deurvergrendeling uit te schakelen, maar bij mijn vorige auto (Skoda) was dit geen probleem.
[ Voor 9% gewijzigd door pven op 13-06-2019 09:15 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Vraag ik mij ook af hoe de af fabriek versie er uit ziet.sgouman schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:35:
Dit vind ik persoonlijk echt niet goed van kia. Alle auto's kunnen tegenwoording parkeersensoren voor krijgen en dan heb je niet zo'n vaag knopje wat erop geplakt is.
Ik vraag me af of je dit ook krijgt als je af fabriek de parkeersensoren voor besteld.
Gelukkig zie je het knopje bijna niet omdat het achter het stuur weg valt. Het zou mooier zijn als ze het lege knopje hadden gebruikt die nu ongebruikt is...
Dat en het is uberhaubt raar dat je alleen maar piepjes hoort en niet op je dashboard ziet hoe dichtbij je bent. Dit lijkt me meer iets bedacht van oh we hebben voor geen parkeersensoren maar dit moet de markt wel hebben. Maar software updaten is duur dus dan maar zo.silasje1 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:33:
[...]
Vraag ik mij ook af hoe de af fabriek versie er uit ziet.
Gelukkig zie je het knopje bijna niet omdat het achter het stuur weg valt. Het zou mooier zijn als ze het lege knopje hadden gebruikt die nu ongebruikt is...
Volgens mij is er op geen enkel model een af-fabriek optie (volgens prijslijst)silasje1 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:33:
[...]
Vraag ik mij ook af hoe de af fabriek versie er uit ziet.
Maar had het op z'n minst op de lege positie gemaakt onder de lane assist knop dan...
Had het nog enigzins in je interieur gepast
Bedankt voor de reacties en de foto. Ben nu extra blij dat ik ze niet heb besteld op mijn Proceed, vind dit echt een verschrikkelijke oplossing. Lelijk knopje, niet op het huidige systeem aangesloten... Dan liever zonder sensoren voor.silasje1 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:38:
[...]
[Afbeelding]
Sorry voor de slippers ;-).
Losse knop dus.
Fly or Die
De e-Niro heeft af fabriek sensoren voor en achter? Zie knop rechtsonderBastie-88 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:51:
[...]
Volgens mij is er op geen enkel model een af-fabriek optie (volgens prijslijst)
Maar had het op z'n minst op de lege positie gemaakt onder de lane assist knop dan...

Maar werkt helaas ook niet perfect, bij schakelen naar achteruit gaan ze automatisch aan, maar bij langzaam vooruit inparkeren moet je ze handmatig activeren
[ Voor 28% gewijzigd door _eLMo_ op 13-06-2019 14:10 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Kan best zijn dat een andere dealer dat wel doet, weet niet of er richtlijnen voor zijn?Bastie-88 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:51:
[...]
Volgens mij is er op geen enkel model een af-fabriek optie (volgens prijslijst)
Geen idee, welke dealer had jij?silasje1 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:54:
[...]
Kan best zijn dat een andere dealer dat wel doet, weet niet of er richtlijnen voor zijn?
Mijne is besteld bij Kooijman in Utrecht
Autohaag Zeeuw Schiedam. Ben benieuwd hoe die bij jou zit ;-).Bastie-88 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:56:
[...]
Geen idee, welke dealer had jij?
Mijne is besteld bij Kooijman in Utrecht
Ben blij dat ik er vanaf heb gezien, als ik de montage zo zie.
Oke, now I'm confusedGriffx schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:34:
Mede hierdoor heeft de Kia dealer de sensoren afgeraden. Vooral omdat ze ook tijdens het rijden signalen geven die je niet wil.
Ben blij dat ik er vanaf heb gezien, als ik de montage zo zie.

Waarom beschrijft de manual van de Ceed de parkeersensoren niet als losse module?
Er lijkt inderdaad een knop voorzien te zijn bij de automaat zoals @_eLMo_ zegt

Parkeersensoren voor zijn er alleen in de amerikaanse uitvoeringen volgens mij. De ProCeed heeft ze volgens mij wel weer standaard in de GT uitvoering.Bastie-88 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:37:
[...]
Oke, now I'm confused
[Afbeelding]
Waarom beschrijft de manual van de Ceed de parkeersensoren niet als losse module?
Er lijkt inderdaad een knop voorzien te zijn bij de automaat zoals @_eLMo_ zegt
⏩ PVOutput☀️
Op Pag 206 zie je het plaatje van de automaat wat ik bedoelde.
Edit:
Gewoon ff dealer gebeld, handiger dan speculeren.
Sensoren komen inderdaad los achteraf, enkel de GT heeft ze af-fabriek.
Ze kunnen inderdaad met een schakelaar worden gemonteerd of snelheidsafhankelijk.
Dealer gaf aan binnenkort even langs te komen om te kijken wat de mogelijkheden zijn m.b.t. de knop monteren achter een lege ruimte.
En thnx @DRaakje las jou reactie terwijl ik met de dealer aan de telefoon was, wat betreft de kleur ook daar gaan ze naar kijken wat mogelijk is
[ Voor 63% gewijzigd door Bastie-88 op 17-06-2019 14:03 ]
Je kan parkeersensoren op 2 manieren krijgen. Namelijk als onderdeel van je versie. Hij zit standaard bij de executive line. Dan zitten ze er standaard op (zoals in het boekje beschreven). Of als optie/extra, en dan krijg je een soort aftermarket ding, heb ik gedaan, en is niet zo mooie oplossing als vanuit de fabriek, maar het werkt. Nadeel is ook dat die dingen niet in de kleur van de bumpers zijn.
Een tijdje terug was er hier gepost over het lage volume van de achter luidsprekers. Toevallig al meer eigenaren hier die er last van hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 27-06-2019 09:29 ]
Ik kom inmiddels tot de conclusie dat dit 'by design' is.Kabbie_Kabbie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:23:
Volgens mij is het de importeur die bepaald hoe de uitvoering niveaus worden ingevuld. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Duitse prijslijst, dan zie je dat de pakketten totaal verschillen met de Nederlandse met in de Platinum ook parkeersensoren voor. Link
Een tijdje terug was er hier gepost over het lage volume van de achter luidsprekers. Toevallig al meer eigenaren hier die er last van hebben?
Op een Kia forum wordt massaal geroepen dat iedereen dit heeft, dat het normaal is, dat andere merken het ook hebben, en dat het te maken heeft met het creeeren van een ruimtelijk/podium effect.
Ik laat het verder dus maar voor wat het is.
Lensent schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:58:
Dan prijs ik mezelf gelukkig dat ik inmiddels een weekje of 2 trots in mn Flame Blue CEED SW GT Line rondcross!
Sinds een week de 1.4 Ceed SW GT-Line in de kleur Flame Blue in bezit! Erg tevreden! Ik ben vóór de lease zelf op zoek gegaan naar dit model bij de dealers in NL. Uiteindelijk de laatste gevonden in Zwolle! Enige nadeel tot nu toe vind ik is dat dat 1.4 blok wel een aardige slok lust en dan heb ik nog relatief rustig gereden. Maar goed, hier een impressie:Razenko schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:28:
Heb je toevallig ook wat foto's?
Ben namelijk van plan om precies dezelfde auto te bestellen maar twijfel nog heel erg over de kleur