Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48
@MaTr1x knappe wagen! Gefeliciteerd!

Iemand hier een ceed met jbl premium sound? Hoe klinkt deze upgrade? Kan de sub een beetje laag en druk produceren?

[ Voor 15% gewijzigd door renzo4000 op 30-06-2019 07:42 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
De 1.4 is zeker niet zuinig nee.
Beter dan 6.7/100 is mij niet gelukt.

15 km binnen bbk
65 km snelweg

Dat is mijn werkweek. Wel files erbij en verder veel cruisecontrol. Top doordeweeks hoger dan 130 lukt eigenlijk niet. Dakraam ook dicht gehad en banden zijn op spanning. 2.4 rondom.
Schakel ook vlot door.

Erg wennen tov mijn 1.6 diesel vd 308sw, daar reed ik makkelijk 700 a 800 km mee op een tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 17:37
Thanks!
Lensent schreef op zondag 30 juni 2019 @ 08:56:
De 1.4 is zeker niet zuinig nee.
Beter dan 6.7/100 is mij niet gelukt.

15 km binnen bbk
65 km snelweg

Dat is mijn werkweek. Wel files erbij en verder veel cruisecontrol. Top doordeweeks hoger dan 130 lukt eigenlijk niet. Dakraam ook dicht gehad en banden zijn op spanning. 2.4 rondom.
Schakel ook vlot door.

Erg wennen tov mijn 1.6 diesel vd 308sw, daar reed ik makkelijk 700 a 800 km mee op een tank.
Ik rijd dagelijks totaal 90km waarvan 20km provinciale weg en 5km bbk.

Ik heb nog niet uitgerekend wat het verbruik is, maar ter vergelijking:

Ik heb 3 maanden met een voorloop leaseauto gereden, een 1.0 Kia Rio (1.0 T-GDI 100pk) uit 2018 (ik weet minder zwaar en kleiner blok). Maar voor dezelfde dagelijkse afstand tankte ik 1x in de 2 weken en daar reed ik ook nog eens erg pittig mee. Met deze 1.4 heb ik dinsdagmiddag op de terugweg getankt en ik zit nu al op de helft van de tank :o

En v.w.b. bandenspanning, jij hebt 2.4 rondom erin zitten. De dealer heeft bij mij rondom 2.9 erin gedaan, terwijl er zonder last voor 2.2 in moet en achter iets meer...

π MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 22:18
De knoop is doorgehakt, offerte van een nieuwe Kia ceed SW 1.4 GT Line is naar kantoor gestuurd en inmiddels ook akkoord!

Na veel twijfelen uiteindelijk gekozen voor Track Red omdat de vrouw dat een mooie kleur vind :)

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Daar gaan jullie veel plezier aan hebben! Bij Van Mossel Amersfoort staat nog een 1.4 SW GT-Line met 18” velgen in de kleur Track Red, erg strak! Dat is een demo auto en daar heb ik dan ook een proefrit mee gemaakt. Maar die is dus ook te koop. Kan wel wat foto’s plaatsen als je wilt.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:32

Damian

Insane Obtrusion

MaTr1x schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:47:
Daar gaan jullie veel plezier aan hebben! Bij Van Mossel Amersfoort staat nog een 1.4 SW GT-Line met 18” velgen in de kleur Track Red, erg strak! Dat is een demo auto en daar heb ik dan ook een proefrit mee gemaakt. Maar die is dus ook te koop. Kan wel wat foto’s plaatsen als je wilt.
Met rode naafkapjes toevallig? Heb ik de "eigenaar" nog over gesproken :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42
MaTr1x schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:58:
[...]

[...]

Sinds een week de 1.4 Ceed SW GT-Line in de kleur Flame Blue in bezit! Erg tevreden! Ik ben vóór de lease zelf op zoek gegaan naar dit model bij de dealers in NL. Uiteindelijk de laatste gevonden in Zwolle! Enige nadeel tot nu toe vind ik is dat dat 1.4 blok wel een aardige slok lust en dan heb ik nog relatief rustig gereden. Maar goed, hier een impressie:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie kleur, ik kan niet wachten tot mijn Proceed er is in Blue Flame.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
MaTr1x schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:47:
Als het kan heel graag! Heb de auto alleen in Infra Red gezien maar mevrouw wou heel graag de Track Red ...

Volgens de dealer zou er aan de opties niets gaan veranderen tijdens de productie stop, met die toezegging de keuze ook gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Razenko schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Als het kan heel graag! Heb de auto alleen in Infra Red gezien maar mevrouw wou heel graag de Track Red ...
offtopic:
Daar heb je alleen wat aan als de foto's een gekalibreerde witbalans gebruiken en jij jouw scherm gekalibreerd hebt. Anders zijn de kleuren waarschijnlijk niet vergelijkbaar met de realiteit ;) Kortom, je kunt hem dan beter in het echt gaan bekijken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 23:26
MaTr1x schreef op zondag 30 juni 2019 @ 00:58:
[...]

[...]

Sinds een week de 1.4 Ceed SW GT-Line in de kleur Flame Blue in bezit! Erg tevreden! Ik ben vóór de lease zelf op zoek gegaan naar dit model bij de dealers in NL. Uiteindelijk de laatste gevonden in Zwolle! Enige nadeel tot nu toe vind ik is dat dat 1.4 blok wel een aardige slok lust en dan heb ik nog relatief rustig gereden. Maar goed, hier een impressie:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik die foto's zo zie kan ik niet wachten tot ie bij mij voor de deur staat.
Wat een mooie bak :9~

Update: Parkeersensoren voor er via de leasemaatschappij laten afhalen, vond de in/opbouw opties niet oke.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Heel toevallig vandaag de blue flame SW in Barneveld gezien, een hele mooie auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTr1x
Damian schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:35:
Met rode naafkapjes toevallig? Heb ik de "eigenaar" nog over gesproken :P
Klopt, dat is hem. Ik wilde namelijk eerst voor die gaan. Zie hieronder.
Razenko schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:12:

Volgens de dealer zou er aan de opties niets gaan veranderen tijdens de productie stop, met die toezegging de keuze ook gemaakt
Bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/GoT_KIA/Track_Red_01.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/GoT_KIA/Track_Red_02.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/GoT_KIA/Track_Red_03.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://matr1x.nl/GoT_KIA/Track_Red_04.jpeg

π MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Deze auto komt echt beter tot zijn recht met die 18" velgen. De auto is gewoon te groot eigenlijk voor kleinere.

Gelukkig heb ik hem besteld met als GT-Plus-Line met die dikke velgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Falcon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 20:43
Zoveel mooie kleuren op die Ceed SW

https://www.autohaagzeeuw...tot-150-000-km-490249398/

Ik vind de orange fusion ook super vet (staat al tijden op hun website en is niet op voorraad overigens...)

Ik heb in het verleden al een Kia Ceed SW GT Line (Track Red 2016) gereden en ga er mogelijk weer 1 kiezen, dan dit keer wel de GT Plus Line

Het model staat nog niet zo vast proceed of ceed sw, of misschien zelfs toch de XCeed als ik lang genoeg kan wachten 8)7

Kia Optima lijkt mij ook super mooi, maar toch net wat aan de dure kant volgens vriendin lief :F

Dus dan overmorgen nog een proefritje in een Nissan Qashqai omdat het moet :z (stoelen zitten zo lekker :o ) omdat die een vergelijkbare prijs heeft als de Ceed SW Gt PlusLine en wel 360 graden camera, 4weg lenden steun en adaptieve verlichting heeft :'(

Ik had bijna een kia optima sw gt line uit voorraad laten bestellen, echter vroegen de lease maatschappijen ongeveer 70 euro per maand meer om hem uit voorraad te leveren bij die dealer waar ie stond dan in mijn lease portaal zonder voorkeurs keuze |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Mijn bestelde auto is nu in NL :P

volgende week issie bij de dealer, gaat er nog een trekhaak onder en dan kan ik hem ophalen.

Pfff, suspense is killing me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:59
Damian schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:20:
Mijn bestelde auto is nu in NL :P

volgende week issie bij de dealer, gaat er nog een trekhaak onder en dan kan ik hem ophalen.

Pfff, suspense is killing me :P
Wanneer had je hem besteld?

[ Voor 83% gewijzigd door Mirved op 05-07-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Mirved schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:40:
[...]

Wanneer had je hem besteld?
Ergens half/einde maart

Net gebeld door de dealer, word waarschijnlijk de 18de :D

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 05-07-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 23:00

DeluxZ

Livin' the good life

Damian schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:41:
[...]

Ergens half/einde maart

Net gebeld door de dealer, word waarschijnlijk de 18de :D
En wat heb je besteld?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

de Ceed SW GT PlusLine 1.4 T-GDI met DCT7 :D in de kleur Infra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mellax
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-06-2021
Gebeld door de dealer,

Mijn proceed plus wordt geleverd 17de van Juli.
Mijn kleur is infra red.

Nog een paar dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Ik heb mijn Proceed sinds afgelopen dinsdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 17-06 14:13
Mijn auto was sinds half juni in NL, eind juni bij dealer en zou 2 juli geleverd worden. Maar... kreeg de donderdag voor aflevering een telefoontje dat de bestelde velgen in backorder staan. Dus nu in afwachting van de auto, maar geen idee hoe lang het gaat duren.. :/ Auto was begin mei besteld, dus was eigenlijk erg blij dat het zo snel ging (2 maand levertijd).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
DeluxZ schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:24:
Ik heb mijn Proceed sinds afgelopen dinsdag :D
Gefeliciteerd!

Heb je ook foto’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:38
Ik mag mijn Proceed gt plus in deluxe White, diesel automaat morgen ophalen .

Zojuist m'n Ceed sw van 2016 een laatste spoel en stofzuig beurt gegeven.
Privé spullen eruit en headunit gereset naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Vandaag in Nijmegen geweest bij Wassink. De verkoper wist mij te vertellen dat de prijs van de proceed MJ2020 ongewijzigd blijft; met dien verstande dat het panoramadak nu een optie is van €795. Mijn inziens acceptabel, wetende dat je daar nu een digitale cockpit voor terug krijgt en een groter infotainment systeem.

Ik heb tevens een proefrit gemaakt met een gtline 1.4 dct7 en dat viel mij niet tegen. Prima motor en transmissie en voelde vlotter aan dan het opgeven vermogen/koppel. As woensdag nog even met de gt plusline uitvoering rijden maar de kans is groot dat dit hem gaat worden.

De kleur ben ik nog niet over uit, maar ik neig nu het meeste naar de penta grey.

[ Voor 6% gewijzigd door renzo4000 op 11-07-2019 20:13 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-06 22:56
renzo4000 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:12:
Vandaag in Nijmegen geweest bij Wassink. De verkoper wist mij te vertellen dat de prijs van de proceed MJ2020 ongewijzigd blijft; met dien verstande dat het panoramadak nu een optie is van €795. Mijn inziens acceptabel, wetende dat je daar nu een digitale cockpit voor terug krijgt en een groter infotainment systeem.

Ik heb tevens een proefrit gemaakt met een gtline 1.4 dct7 en dat viel mij niet tegen. Prima motor en transmissie en voelde vlotter aan dan het opgeven vermogen/koppel. As woensdag nog even met de gt plusline uitvoering rijden maar de kans is groot dat dit hem gaat worden.

De kleur ben ik nog niet over uit, maar ik neig nu het meeste naar de penta grey.
Ik ben de afgelopen weken ook bij Wassink in Nijmegen geweest. Destijds was er nog geen duidelijkheid over de meerkosten van de het infotainment systeem dan wel de cockpit. Daarnaast gaven ze aan dat door de WLTP-keuring/test de prijs ook omhoog kan/zal gaan. Hebben ze daar nu ook meer info over?

Vanwege deze onduidelijkheden, en ik op korte termijn een beslissing wilde maken, ben ik toch voor de Corolla gegaan, hoewel ik de Ceed voor het oog een mooiere auto vind..

Overigens had Wassink toen nog een 1.4 Dynamicplusline en een 1.4 dct7 op voorraad. Maar dan moet de kleurstelling je natuurlijk ook nog aanstaan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ebbao op 12-07-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De betreffende verkoper zei dat de prijzen voor de proceed ongewijzigd blijven, dus ook niet irt de WLTP. Echter het panoramadak is niet meer standaard (volgens mij was dit ook alleen in de NL trim standaard, andere landen hebben dit niet als standaard) en wordt nu een optie van €795. Dus je zou dat als "prijsverhoging" kunnen zien, echter krijg je nu natuurlijk wel een digitale klokkenwinkel en 10.25" infotainment systeem. Dat ziet er overigens wel geweldig uit, er stond een nieuwe e-soul in Nijmegen waar je dit al kon zien.

Vanaf 3m40:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

renzo4000 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:12:

Apart dat er verschillende dealer verschillende dingen vertellen :) Autohaag Zeeuw in Rotterdam zei dat ze 1000 euro duurder worden ivm nieuwe WLTP keuring welke ze moesten doen.
Mellax schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:54:
[...]

Gefeliciteerd!

Heb je ook foto’s?
Yes, ofcourse :9 Hierrrrr gallery: DeluxZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Onlangs contact gehad met mijn dealer in Assen en die kon mij melden dat alles hetzelfde bleef, dus de pano dak standaard en geen grotere navigatie of digitale tellers...

Zal dit weekend maar weer even gaan bellen, in de offerte stond wel een Panorama dak vermeld en zo is de auto ook besteld, mag aannemen dat ze dat niet zomaar gaan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja dat is waarschijnlijk omdat jij al eerder hebt besteld; de verkoper uit Nijmegen gaf aan dat alle nieuwe bestellingen (vanaf heden) in principe met het nieuwe display worden geleverd; tenzij er nog een voorraadmodel aanwezig is. Hij beweerde dat de nieuwe prijslijsten er ook al waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Voor de normale Ceed staat een juni 2019 prijslijst online. Maar ik heb hier zo op het oog nog geen verschillen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
renzo4000 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:52:
Ja dat is waarschijnlijk omdat jij al eerder hebt besteld; de verkoper uit Nijmegen gaf aan dat alle nieuwe bestellingen (vanaf heden) in principe met het nieuwe display worden geleverd; tenzij er nog een voorraadmodel aanwezig is. Hij beweerde dat de nieuwe prijslijsten er ook al waren.
Dat zou al heel wat verklaren, mijn bestelling is begin Juli geplaatst als het goed is.

Ik kan prima zonder de grotere navi en digitale tellers, daar heb ik de Kia niet voor gekozen, maar ben wel voor de GT Line gegaan vanwege o.a het dakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
DeluxZ schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Apart dat er verschillende dealer verschillende dingen vertellen :) Autohaag Zeeuw in Rotterdam zei dat ze 1000 euro duurder worden ivm nieuwe WLTP keuring welke ze moesten doen.

[...]

Yes, ofcourse :9 Hierrrrr gallery: DeluxZ
Mooi, erg mooi.
Zat echt te twijfelen tussen wite of rode gt line kleur.
Uit eindelijk voor rood gekozen, hoewel ik die nooit in echt heb gezien, maar zag er erg mooi uit in boekje en internet.
Wou ook wat anders, heb nu een witte peugot 308, maar blijft mooi om te zien de gt lijn in die kleur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukie223
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik mag vrijdag aanstaande mijn nieuwe Kia Proceed GT ophalen, uitgevoerd in Deluxe White :-) Ik kan nog wel een aantal foto's plaatsen als er geïnteresseerden zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:59
Mijne is 15 mei besteld en moet nog geproduceerd worden. Verwachting staat nog op 24 september....

Ben benieuwd of deze dan nog in de oude uitvoering geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Luukie223 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:40:
Ik mag vrijdag aanstaande mijn nieuwe Kia Proceed GT ophalen, uitgevoerd in Deluxe White :-) Ik kan nog wel een aantal foto's plaatsen als er geïnteresseerden zijn :-)
Bedankt voor het aanbod. Maar ik loop wel ff naar buiten als ik er een wil zien oOo

Ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mirved schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:50:
Mijne is 15 mei besteld en moet nog geproduceerd worden. Verwachting staat nog op 24 september....

Ben benieuwd of deze dan nog in de oude uitvoering geleverd wordt.
Volgens de verkoper worden bestellingen vanaf juli pas het "my2020" model, maar wie weet heb je mazzel. Ik vraag mij dan wel af of je een extra bedrag moet betalen van €795 voor het panorama dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

renzo4000 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:36:
[...]

Volgens de verkoper worden bestellingen vanaf juli pas het "my2020" model, maar wie weet heb je mazzel. Ik vraag mij dan wel af of je een extra bedrag moet betalen van €795 voor het panorama dak.
Ga er nou maar gewoon van uit dat je dat bij de bestelling dan al gehoord zou hebben, dat je meer of minder moet betalen of dat je een model hoger/lager gaat krijgen of meer/minder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Luukie223 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:40:
Oeh, dat zal een van de eerste GTs zijn in Nederland? Zul je niet veel gaan zien hier gok ik zo ivm BPM :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukie223
DeluxZ schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:12:
[...]

Oeh, dat zal een van de eerste GTs zijn in Nederland? Zul je niet veel gaan zien hier gok ik zo ivm BPM :-(
Volgens de dealer was de mijne de 94'e die op kenteken is gezet, al vraag ik me af hoe ze dat berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Die nieuwe Proceed GT Line is mooi! Ik heb ook een GT, maar dan de Rio 2018. Ik heb trouwens nog geen enkele andere Rio GT gezien in het wild.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-yyz1-1.cdninstagram.com/vp/606571ba3440c2b478615abd04a5fdd8/5DADF983/t51.2885-15/sh0.08/e35/s750x750/44454526_103341320621587_8800191212096911629_n.jpg?_nc_ht=scontent-yyz1-1.cdninstagram.com&ig_cache_key=MTkwMzkxNzU0MzU3ODI3NTY4Mw%3D%3D.2&_nc_ig_catcb=1

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gister maar eens contact opgenomen met de dealer...

Volgens LeasePlan staat vanaf week 30 de Kia Niro DynamicPlus Line klaar, maar had nog niks gehoord van de dealer. Eerste keer werd (na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan) de verbinding automatisch verbroken. Nog een keer gebeld, was de verkoper druk. Ik zou teruggebeld worden.
Na 2,5 uur nog niks gehoord, dus zelf nog maar een keer gebeld. Verkoper was wéér druk, maar zou een nieuw terugbel verzoek komen. Uiteindelijk om vijf voor zes teruggebeld door een ietwat chagrijnige verkoper.

Het was ook niet de bedoeling dat men zelf contact opneemt om te vragen wanneer de auto uitgeleverd gaat worden. Toen ik zei dat ik mijn bestelling in januari (ja, een half jaar geleden!) al had geplaatst en dat ik toch wel graag wilde weten wat de status was.
Maargoed, eind van het gesprek kwam er dan eindelijk uit, dat de auto op transport stond en dat ze morgen (vandaag) of de overmorgen een vracht verwachten. Hier zat dan ook zijn showroom model bij.

Helaas moet ik dus nog een maandje wachten, aangezien wij vrijdag vertrekken voor de vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Luukie223 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:33:
[...]

Volgens de dealer was de mijne de 94'e die op kenteken is gezet, al vraag ik me af hoe ze dat berekenen.
Als je via deze link https://www.kenteken.tv/h...oort=Alles&filter=Proceed het excelletje download. Even bewerkt en dan de 2 prijzen van de GT filtert (automaat en handbak) en zie je precies hoeveel er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
Vandaag mijn Kia proceed gt line plus gehad in de kleur infra rood.
Heel mooi, ben blij dat ik deze kleur heb gekozen.
Weet alleen niet hoe ik hier foto’s post.
Krijg niet de optie om te plakken of iets erbij te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je moet niet kiezen voor de "quickreply" optie maar via de "reageer" button helemaal linksonderin. Je kan eventueel ook werken met "img tags"

code:
1
[img]<webadres van je foto>[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukie223
Gaaf, net even gedaan! Wij hebben dan wel een uniek wagentje ;-)
p.d.akkerman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:13:
[...]

Als je via deze link https://www.kenteken.tv/h...oort=Alles&filter=Proceed het excelletje download. Even bewerkt en dan de 2 prijzen van de GT filtert (automaat en handbak) en zie je precies hoeveel er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
p.d.akkerman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:13:
[...]

Leuk linkje 8)

Voor de gein op Kia Niro gezocht.
Tot mijn verbazing, kom ik bij de duurste Kia uit op (schrik niet):
spoiler: duurste kia
€ 202.045
voor een Kia Soul :o

Kenteken opgezocht bij het RDW en ook daar staat ie voor dit absurde bedrag! 8)7
Hij is zelfs al een keer van eigenaar gewisseld...

Ga d'r maar van uit, dat dit een "foutje" in het systeem is. Kan mij niet voorstellen dat iemand dit neerlegt voor een Kia Soul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

BastaRhymez schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:55:
[...]

Leuk linkje 8)

Voor de gein op Kia Niro gezocht.
Tot mijn verbazing, kom ik bij de duurste Kia uit op (schrik niet):
spoiler: duurste kia
€ 202.045
voor een Kia Soul :o

Kenteken opgezocht bij het RDW en ook daar staat ie voor dit absurde bedrag! 8)7
Hij is zelfs al een keer van eigenaar gewisseld...

Ga d'r maar van uit, dat dit een "foutje" in het systeem is. Kan mij niet voorstellen dat iemand dit neerlegt voor een Kia Soul...
Ik weet niet wat voor prijzen dat zijn, maar dan kan alleen maar een auto zijn waar echt alle opties aan vastgeschroefd zijn. Ik heb de 'duurste' uitvoering van een Stonic, en met een paar opties kwam ik maar aan iets meer dan 27K (pre automaat bestelling), op die site zie ik zo snel maar 1 prijs staan, en die is al 10k duurder. Dat haal je met een 'standaard uitvoering' niet.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
/off topic
@BLACKfm ik vermoed dat het gewoon een database fout is.
Zo had ik ook even op Skoda gekocht (huidige auto die ik rijd) en daar was de duurste Skoda Octavia uitvoering meer dan 3 miljoen euro... Lijkt mij ook niet geheel te kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:23
Leuk voor je bijtelling zo'n foutje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tav de MY2020 wijzigingen voor de (pro)ceed familie;

Inmiddels is de prijslijst op de kia site ook aangepast met de MY2020 wijzigingen. Inderdaad nu dus standaard met 12.3" instrumenten cluster en 10.25" infotainment display. Panoramadak is een meerprijs geworden van €795 voor de proceed. De prijs van de benzine uitvoering is verder ongewijzigd.

https://www.kia.com/nl/prijslijst/#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
renzo4000 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:59:
Tav de MY2020 wijzigingen voor de (pro)ceed familie;

Inmiddels is de prijslijst op de kia site ook aangepast met de MY2020 wijzigingen. Inderdaad nu dus standaard met 12.3" instrumenten cluster en 10.25" infotainment display. Panoramadak is een meerprijs geworden van €795. De prijs van de benzine uitvoering is verder ongewijzigd.

https://www.kia.com/nl/prijslijst/#/
Als ik zo naar de model prijslijst kijk dan zie ik dat voor de ceed SW de pano dak nog steeds standaard erbij zit?

Daar lijkt dus weinig aan veranderd, wel inderdaad de grotere navi erin.

Zal eens contact opnemen met de dealer morgen en vragen of deze extra opties dan ook bij mijn bestelling komen

Kleine edit: fiscale waarde is ook veranderd, de 1.4 SW GT Line zat eerst op 30.500 en nu op 31.200

Daarbij zijn de GT Line en GT plusline niet meer in diesel te verkrijgen

Edit2: bij de Proceed is een glazen schuif en kanteldak inderdaad een optie geworden, heel begrijpelijk want die extra ruimte kan er voor zorgen dat sommige mensen nu wel goed in de auto zitten

[ Voor 19% gewijzigd door Razenko op 19-07-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
Dubbel post... Excuses

[ Voor 95% gewijzigd door Razenko op 18-07-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
Dankje wel,
Maar blijkt dat ik niet genoeg karma hebt om foto’s te plaatsen.
200 nodig, heb er maar 6😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mellax schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:55:
Dankje wel,
Maar blijkt dat ik niet genoeg karma hebt om foto’s te plaatsen.
200 nodig, heb er maar 6😳
offtopic:
Je kunt ze altijd extern hosten (hier, bijvoorbeeld) en dan hier embedden of linken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
De Ceed en Ceed SW zijn inderdaad ook duurder geworden door een hogere BPM en BTW, die is fors hoger. Wel is de netto catalogusprijs wat gedaald om voor de stijging te compenseren lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Hoe zijn de ervaringen met het JBL soundsysteem?
Bij de GT Line viel de audio mij enorm tegen, hopelijk is het in de GT Plusline beter.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Mwoah ik denk dat het voor de meeste mensen wel voldoet maar ik ga wel een upgrade laten uitvoeren. Het verschil is klein met de gewone gt line iig.

Mis vooral een stukje finesse in de mid en hoog en het sublaag. Het ligt er een beetje aan hoeveel waarde je hecht aan goede audio. Ik zit veel op de weg en luister graag een stukje muziek en is mij ook wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Hopelijk gaat KIA dan ook dakdragers uitbrengen voor de Proceed zodat er een koffer op kan. Dit doen ze nu nog niet namelijk, waarschijnlijk vanwege het dakraam. Er is schijnbaar wel een universele van Thule die je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 14:20
Volgens mij is er bijna niks veranderd bij de ceed en ceed SW in de configuratie. Ik zie alleen bij de dynamicline dat je al het 10.25 inch scherm krijgt. Wat ik opzich wel graag gewild had maar net te vroeg besteld. Voorderest is er geloof ik niks gewijzigd lijkt het.

[ Voor 10% gewijzigd door sgouman op 19-07-2019 14:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Leuk speelgoed hoor :P Gisteren opgehaald.

Kia CEED SW GT-PlusLine
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ssYFjNjIvEzTvmtUzgpevRfq/thumb.jpgCeed 3Ceed 2
Ceed 1

[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 19-07-2019 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
sgouman schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:56:
Volgens mij is er bijna niks veranderd bij de ceed en ceed SW in de configuratie. Ik zie alleen bij de dynamicline dat je al het 10.25 inch scherm krijgt. Wat ik opzich wel graag gewild had maar net te vroeg besteld. Voorderest is er geloof ik niks gewijzigd lijkt het.
Bij de GT Line staat ook nog de 12 inch display, verder lijkt alles gelijk te zijn inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
Kijken of dit helps.
Foto’d van infra rood proceed
https://m.imgur.com/gallery/yPe6XFu
[/quote]

[ Voor 85% gewijzigd door Mellax op 20-07-2019 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
dubbel post , sorry!

[ Voor 81% gewijzigd door Mellax op 20-07-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Mellax pagina kan niet worden gevonden... Verkeerde linkje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
NoepZor schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:34:
Mijn auto was sinds half juni in NL, eind juni bij dealer en zou 2 juli geleverd worden. Maar... kreeg de donderdag voor aflevering een telefoontje dat de bestelde velgen in backorder staan. Dus nu in afwachting van de auto, maar geen idee hoe lang het gaat duren.. :/ Auto was begin mei besteld, dus was eigenlijk erg blij dat het zo snel ging (2 maand levertijd).
Gister dealer nog maar eens gestalked, week 35... mooi is dat. 2 maand wachten op de auto, om vervolgens bijna 2 maand te wachten op een paar velgen voor ze ‘m uit mogen leveren. Zou erom spannen met de vakantie. Anders mogen zij nog een maandje wachten. Had beter later kunnen bestellen, was het een MY 2020 met groter navischerm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
De SW in GT Line ziet er zeker ook goed uit zeg.
Mooie kleur ook trouwens

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mellax
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0gDrPbBh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LhzXINdh.jpg

Proceed gt line plus infra Rood

Posing 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
renzo4000 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 06:42:
@Mellax pagina kan niet worden gevonden... Verkeerde linkje denk ik.
Thx, heb weer een Nieuwe poging gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
3x is scheepsrecht, ziet er goed uit. Veel plezierige kilometers @Mellax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:45

Quad

Doof

@Mellax vette bak!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Hier een impressie van het nieuwe instrumentarium en infotainment scherm voor de my2020 ceed modellen. Ziet er goed uit, ben wel blij met de upgrade en ben blij dat ik gewacht heb met bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door renzo4000 op 20-07-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
renzo4000 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 15:42:
Hier een impressie van het nieuwe instrumentarium en infotainment scherm voor de my2020 ceed modellen. Ziet er goed uit, ben wel blij met de upgrade en ben blij dat ik gewacht heb met bestellen.

[YouTube: Kias erster digitaler Tacho (12,3 Zoll) im Kia XCeed im kurzen Test - Kia Supervision]

[YouTube: The new KIA XCeed Infotainment System Explanation]
Ik heb een Kia Ceed sw GT Line besteld deze maand. Krijg ik dan dit dashboard of nog het "oude"?
Heb dat nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat zal erom spannen denk ik, jouw dealer kan het weten lijkt me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-06 19:06
Voor het eerst kan ik wat plaatsen in dit topic! 5 augustus ontvang ik mijn nieuwe Kia Niro. Wel het nieuwe 2019 model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

mprkooij schreef op zondag 21 juli 2019 @ 00:29:
Voor het eerst kan ik wat plaatsen in dit topic! 5 augustus ontvang ik mijn nieuwe Kia Niro. Wel het nieuwe 2019 model :)
Welke versie besteld?
Ik kan niet vinden of de nieuwe front verlichting ook op de DynamicPlusLine aanwezig is.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-06 19:06
Quad schreef op zondag 21 juli 2019 @ 00:47:
[...]

Welke versie besteld?
Ik kan niet vinden of de nieuwe front verlichting ook op de DynamicPlusLine aanwezig is.
Ik ben gegaan voor de DynamicLine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Nou dat digitale display heb je ook niet veel aan zoals ik kan beoordelen. Geen mogelijkheid tot navigatie tussen je klokken? Zoals bij VAG. Grotere media scherm was wel leuk geweest maar ben echt super blij met mijn Proceed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Nieuwe scherm is niks aan veranderd lijkt zo, alleen iets breder geworden. Software is verder identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jawel, je kan nu drie schermen laten tonen (bijv navigatie, audio en auto info). Daarnaast heeft het een hogere resolutie en is 8" vs 10,25" een behoorlijk groter oppervlak waardoor je beter zicht hebt op je informatie. Persoonlijk ziet dit er allemaal wat strakker uit en niet meer als een oudbollige tablet die erop geplakt is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m0H0TDFW9YDa8V6x5ZuucNV6/thumb.jpg

Wat betreft het digitale instrumenten cluster schrijft Kia het volgende:
Nieuw hoge resolutie display voor messcherpe weergave
Het 12,3-inch Supervision cluster is ontworpen om informatie zo duidelijk mogelijk weer te geven. Het biedt een hoge schermresolutie van 1920 x 720 pixels en komt in de plaats van de snelheidsmeter en toerenteller, zoals die in de huidige modellen te zien zijn. Een enkel, naadloos display projecteert messcherp digitale meters voor snelheid en toerental. Door de snelle beeldverversingscyclus reageren de wijzers snel en soepel op de input van de bestuurder. Tussen de beide digitaal weergegeven meters is een multifunctioneel display te zien dat is te bedienen via schakelaars op het stuurwiel. In dit deel van het digitale instrumentarium kan de rijder kiezen uit weergave van navigatieaanwijzingen, audio-informatie, informatie van de smartphone en contacten of ritgegevens. Dat betreft onder meer actueel of gemiddeld brandstofverbruik. Het systeem kan ook onderhouds- of controlewaarschuwingen voor het voertuig weergeven. En het is mogelijk om meldingen te krijgen van de talrijke actieve veiligheids- en bestuurdersassistentiesystemen of actuele verkeersinformatie te tonen. Het multifunctionele centrale display toont daarnaast aanwijzingen van het Driver Attention Warning systeem, te weten adviezen om een pauze te nemen omdat vermoeidheid is geconstateerd.

Zodra de bestuurder de auto heeft geparkeerd en de motor afzet, laat het nieuwe instrumentarium kort een grafische afbeelding van de rijdende auto zien, plus een samenvatting van de ritgegevens; gereden tijd, afgelegde afstand, gemiddeld verbruik en de resterende actieradius met de nog aanwezige brandstofvoorraad.

Drive Mode graphics
Net als bij andere Ceed-modellen zal ook de Kia XCeed leverbaar zijn met het Drive Mode Select systeem. De lay-out van het Supervision instrumentarium verandert ook bij het wisselen van rijmodus. In de stand Normal biedt het scherm actuele informatie over brandstofefficiency en traditionele digitale meters voor snelheid en toerental, plus aanvullende ritgegevens. In de stand Sport zijn snelheid en toerental prominenter in beeld. Niet essentiële informatie is dan verborgen om de bestuurder zo min mogelijk af te leiden.

[ Voor 79% gewijzigd door renzo4000 op 22-07-2019 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luukie223
Afgelopen vrijdag m'n Kia ProCeed GT in Deluxe white uitgevoerd :-)

https://imge.to/i/HeNzF
https://imge.to/i/HeZ9i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 14:20
renzo4000 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:19:
Jawel, je kan nu drie schermen laten tonen (bijv navigatie, audio en auto info). Daarnaast heeft het een hogere resolutie en is 8" vs 10,25" een behoorlijk groter oppervlak waardoor je beter zicht hebt op je informatie. Persoonlijk ziet dit er allemaal wat strakker uit en niet meer als een oudbollige tablet die erop geplakt is.

[Afbeelding]

Wat betreft het digitale instrumenten cluster schrijft Kia het volgende:

[...]
bij de ceed zit het 10.25 inch scherm er nogsteeds gewoon opgeplakt. Niet verwerkt in het dashboard zoals bij de niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Klopt maar is platter en breder, meer in lijn van het horizontale dashboard itt de oude navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 14:27
Eind juni de kia ceed dynamicline in bestelling gedaan, wordt gelukkig 2020 model. Misschien is het voor de hand liggend maar ik kon nergens een bevestigt krijgen of het nieuwe nav systeem ook bij de dynamicline er er al in zit, even rond gevraagd bij de dealer of dat het geval was, en dat blijkt zo te zijn. Geen instrument cluster maar dat viel te verwachten bij deze samenstelling. Weet iemand of er nog iets anders veranderd is tussen 2019 en 2020 model jaar?

De levertijd is overigens volgens de dealer ~4 maand. Duimen maar :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zojuist een bestelling laten plaatsen door mijn leasemaatschappij van mijn volgende (lease) auto; een Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine - Dark Penta Metal.

Mijn shortlist was als volgt:

- Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid full options > uiteindelijk wist mij de CVT niet te overtuigen evenals het interieur. Verder wel een mooie auto die redelijk goed reed en veel waar voor je geld is

- Skoda Karoq 1.5 DSG Sportline > totaal ander type auto, best een mooie kar om te zien in de sportline trim en veel ruimte. Qua opties (gelijk aan de proceed) liep het al gauw in de papieren en het sportieve rijgedrag was hier een stuk minder (logisch)

- Proceed GT > initieel wilde ik "all in" met de proceed en voor de 1.6 gaan. Echter na de proefrit met de 1.4 DCT vond ik dat deze al "sportief" genoeg was en was me de meerprijs het niet waard aangezien de GT-plusline al erg goed in de opties zit.

Daarnaast nog wat additionele opties laten toevoegen, waaronder instapverlichting met kia logo, voetenverlichting en kofferbak mat. Tevens zal ik nog een audio upgrade gaan uitvoeren aangezien ik de JBL upgrade nou niet echt geweldig vind klinken. Helaas zal ik nog even geduld moeten hebben voordat hij geleverd wordt, vermoedelijk 1e week van januari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TP4SC8lRqgCZsrYVylVLARqS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Loopt hard op met de levertijden dus.
Al zal hij wss veel eerder bij de dealer staan, meeste LM leveren niet in de laatste maanden van het jaar.

Prachtige auto ook om te zien.

[ Voor 44% gewijzigd door Quad op 25-07-2019 07:49 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

RareAMV schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:56:
Eind juni de kia ceed dynamicline in bestelling gedaan, wordt gelukkig 2020 model. Misschien is het voor de hand liggend maar ik kon nergens een bevestigt krijgen of het nieuwe nav systeem ook bij de dynamicline er er al in zit, even rond gevraagd bij de dealer of dat het geval was, en dat blijkt zo te zijn. Geen instrument cluster maar dat viel te verwachten bij deze samenstelling. Weet iemand of er nog iets anders veranderd is tussen 2019 en 2020 model jaar?

De levertijd is overigens volgens de dealer ~4 maand. Duimen maar :D.
Productie van MY2020 start pas in september volgens mijn dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Fabriek ging in augustus dicht toch voor aanpassingen? Daar zal die extra maand levertijd van komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

Eindelijk, 17 oktober staat de levering geplanned voor m'n nieuwe auto, een Kia Niro 1.6 Hybrid Edition - facelift model :)

Heb naar verbazing van al m'n naasten gekozen voor de Runway Red kleur 8)
Kan niet wachten om er in rond te sturen :9

Wat ik alleen niet snap, ik zie bv. hier een soortgelijke auto staan, ook Edition facelift..
maar op deze foto loopt de chroomlijn boven de deuren niet door.. alleen het ruitje achter,
terwijl op alle andere auto's, ook editions, wel doorlopend is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cLv7ULA7w1KFB215Va06PcSo/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eUkazF0nsX7aR3jrPtsWjSSn/thumb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door mvz op 26-07-2019 10:35 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
Onverwacht telefoontje van Kia, de Proceed is in Nederland en staat bij de Kia Dealer. (een maand eerder dan verwacht)

Velgen zijn vandaag in besteld, het is nu wachten op groen licht van de leasemaatschappij om een maand eerder te wisselen.
Bij goedkeuring krijg ik hem week 35.

[ Voor 4% gewijzigd door Griffx op 30-07-2019 14:47 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-04 12:20
Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb bij de leasemaatschappij van mijn werkgever(Arval) ook het verzoek ingediend om 6 weken eerder te wisselen. Echter hier wilden ze niet aan beginnen helaas.

Ik mag de Proceed volgende week donderdag dan eindelijk ophalen. :*)
Griffx schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:43:
Onverwacht telefoontje van Kia, de Proceed is in Nederland en staat bij de Kia Dealer. (een maand eerder dan verwacht)

Velgen zijn vandaag in besteld, het is nu wachten op groen licht van de leasemaatschappij om een maand eerder te wisselen.
Bij goedkeuring krijg ik hem week 35.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36

Arno

PF5A

Komende donderdag kan ik mijn Ceed GT-Line SW ophalen, gekozen voor de 1.4 uitvoering. Zoals meerderen in dit topic gekozen voor blue flame. By far de beste kleur voor mij.

Ding staat al 4 weken bij de dealer, lease maatschappij wilde pas vanaf 1/8 de levering hebben, dus dan maar gelijk op die dag de afspraak maken :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Arno schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 15:38:
Komende donderdag kan ik mijn Ceed GT-Line SW ophalen, gekozen voor de 1.4 uitvoering. Zoals meerderen in dit topic gekozen voor blue flame. By far de beste kleur voor mij.

Ding staat al 4 weken bij de dealer, lease maatschappij wilde pas vanaf 1/8 de levering hebben, dus dan maar gelijk op die dag de afspraak maken :D
Ik heb precies dezelfde besteld maar dan automaat.
Veel plezier ervan!
Zuur dat je nog 4 weken hebt moeten wachten. Ik moet er nog zeker 10 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Baas boven baas, ik tot 1e week van januari ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36

Arno

PF5A

lauranvh schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 17:15:
Ik heb precies dezelfde besteld maar dan automaat.
Veel plezier ervan!
Zuur dat je nog 4 weken hebt moeten wachten. Ik moet er nog zeker 10 wachten.
Och was bekend dat ik tot 1/8 moest wachten. WLTP had deze keer roet in het eten gegooid in mijn voordeel :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammertk
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-07-2021
renzo4000 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:59:
Mwoah ik denk dat het voor de meeste mensen wel voldoet maar ik ga wel een upgrade laten uitvoeren. Het verschil is klein met de gewone gt line iig.

Mis vooral een stukje finesse in de mid en hoog en het sublaag. Het ligt er een beetje aan hoeveel waarde je hecht aan goede audio. Ik zit veel op de weg en luister graag een stukje muziek en is mij ook wel wat waard.
@renzo4000 & @Griffx
Hallo,
Sinds een weekje rijd ik nu rond in mijn nieuwe 1.4 T-GDI ExecutiveLine. Over het weggedrag en de toffe opties alleen maar lof, behalve het geluid (dat JBL premium systeem dus). Bij het ophalen van de auto was de verkoper er zelf enthousiast over, ik heb hem niet verteld dat ik muziektechnoloog ben en audio in een auto niet snel een grote indruk zal achterlaten bij mij. In die zin bijzaak voor mij, tenzij ik me er aan erger. Na een weekje luisteren en tweaken kom ik tot de conclusie dat het onmogelijk goed te krijgen is. Er zit een enorm gat/dip in het midlaag (250/500 a 600 hz). Zelfs als je android auto uitschakeld en via bluetooth streamt (zodat je op je telefoon nog die frequenties kan boosten) lijkt het alsof alle satteliet speakers gewoon cutoff hebben en die frequenties er simpelweg niet zijn of onderdrukt worden.
Het gevolg is dat ik (ongeacht muziekstijl) op hogere snelheden stemmen niet kan verstaan in muziek, er een enorme bult laag uit de kofferbak komt en vooral heel veel schel hoog uit de satelieten.

Ik ben benieuwd Renzo hoe je die upgrade wilt uitvoeren, is het softwarematig met crossovers te fixen of moet er dan gesleuteld worden denk je? Als leaserijder lijkt sleutelen aan hardware voor mij geen optie denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
Dat ga ik samen met mijn lokale audio specialist bekijken. Vermoedelijk wordt het een dsp, versterker, vervangen van alle speakers voor nieuwe composet en toevoegen van een "echte" sub. Dit doen ze zeer netjes en word op mijn verzoek gewoon weer hersteld naar origineel bij inleveren van mijn leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammertk
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-07-2021
Interessant en het overwegen waard. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:23
Ik schrik er wel een beetje van dat een audio upgrade zo tegen kan vallen. Lijkt me dat een bedrijf als Kia en JBL hier toch wel een iets meer energie in hadden moeten stekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dat ligt puur aan de meerprijs van het systeem en de insteek van de samenwerking. Ik heb een HP laptop met Bang & Olufsen audio, maar dat hoor je er ook niet aan af..

Pagina: 1 ... 5 ... 72 Laatste