Ik kwam op het Kia forum het volgende tegen, had je deze optie ook al getest, en wat is je bevinding hiermee.lammertk schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:34:
[...]
@renzo4000 & @Griffx
Hallo,
Sinds een weekje rijd ik nu rond in mijn nieuwe 1.4 T-GDI ExecutiveLine. Over het weggedrag en de toffe opties alleen maar lof, behalve het geluid (dat JBL premium systeem dus). Bij het ophalen van de auto was de verkoper er zelf enthousiast over, ik heb hem niet verteld dat ik muziektechnoloog ben en audio in een auto niet snel een grote indruk zal achterlaten bij mij. In die zin bijzaak voor mij, tenzij ik me er aan erger. Na een weekje luisteren en tweaken kom ik tot de conclusie dat het onmogelijk goed te krijgen is. Er zit een enorm gat/dip in het midlaag (250/500 a 600 hz). Zelfs als je android auto uitschakeld en via bluetooth streamt (zodat je op je telefoon nog die frequenties kan boosten) lijkt het alsof alle satteliet speakers gewoon cutoff hebben en die frequenties er simpelweg niet zijn of onderdrukt worden.
Het gevolg is dat ik (ongeacht muziekstijl) op hogere snelheden stemmen niet kan verstaan in muziek, er een enorme bult laag uit de kofferbak komt en vooral heel veel schel hoog uit de satelieten.
Ik ben benieuwd Renzo hoe je die upgrade wilt uitvoeren, is het softwarematig met crossovers te fixen of moet er dan gesleuteld worden denk je? Als leaserijder lijkt sleutelen aan hardware voor mij geen optie denk ik.
afijn, lang verhaal kort, de bas -middel-hoog instellingen doen inderdaad maar weinig, mag eigenlijk ook geen equalizer heten.
vervolgens echter onder geavanceerd de sdnogwat instelling (automatische volumecontrole) aangevinkt en ingeschakeld, die stond uit.
en zie daar... Niet alleen volume komt tot leven, ook totaal ander geluid en zelfs voelbare bassen.