Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-05 14:56
Ik heb een vraagje.
Ik heb gister nog een keer een proefrit gemaakt in een ceed. nu probeerde ik via stemherkenning een adres in te spreken. Dit kwam echter totaal niet in de buurt van wat ik insprak.
Heeft iemand anders deze ervaringen ook?

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 16:39

Fjeze

AllesPerfect!

Fjeze schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:32:
Gisteren een proefrit gemaakt in de Proceed, de auto rijdt er fijn moet ik zeggen en ziet we echt gaaf uit! Mijn vrouw vond hem iets wat zwaar sturen, maar kan ook komen omdat ik nu als huurauto een Renault Clio heb.

De ruimte binnenin is prima, je merkt wel dat de auto lager is dan de meeste andere auto's, maar met de stoel op de laagste stand kon ik prima zitten (ben 1.83).
Verder is hij net iets minder pittig als mijn vorige auto (Seat Leon FR ST 1.4 DSG), maar zeker vlot genoeg!
En het is gewoon echt een prachtige auto, zowel in wit als in Penta Grey.
Ik hen Een offerte laten maken voor een Proceed GTplus-line 1.4 automaat, omdat ik vind dat de zwarte accenten dan niet wat beter uitkomen en de Penta Grey in de zon erg mooi is, maar daarbuiten toch wat saai/onopvallend oogt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De witte uit de showroom:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Kia Proceed GTplusline 1.4 T-GDI DCT7 automaat is besteld door de leasemaatschappij.
Kleur: Deluxe White
Opties: In-/uitstapverlichting LED wit.

Even afwachten wat de levertijd wordt, misschien was er nog 1 beschikbaar welke al in productie is dan zou de levertijd een week of 6 zijn.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

De nieuwe Ceed/Ceed SW/Proceed heeft al veel Led verlichting, echter op een aantal plaatsen nog niet. Nu hoopte ik dat iemand hier mij wellicht kan helpen. Ik heb in de handleiding reeds de types van alle lampjes gevonden, echter voor de kofferbak ruimte, dashbord kastje voorin en de lampjes onder de zonnekleppen staat het volgende type: festoon, deze heb je in meerdere afmetingen.

Kan iemand mij helpen aan de afmetingen van de verschillende posities zoals kofferbak lampje, lampje in dashbord kastje, en lampjes onder de zonnekleppen?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Fjeze schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:04:
De nieuwe Ceed/Ceed SW/Proceed heeft al veel Led verlichting, echter op een aantal plaatsen nog niet. Nu hoopte ik dat iemand hier mij wellicht kan helpen. Ik heb in de handleiding reeds de types van alle lampjes gevonden, echter voor de kofferbak ruimte, dashbord kastje voorin en de lampjes onder de zonnekleppen staat het volgende type: festoon, deze heb je in meerdere afmetingen.

Kan iemand mij helpen aan de afmetingen van de verschillende posities zoals kofferbak lampje, lampje in dashbord kastje, en lampjes onder de zonnekleppen?
Je vraagt 10 keer hetzelfde... wacht totdat je de auto hebt en ga dan naar de garage of langs heuts. Verder mooie auto. Kende dit model nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:43
Fjeze schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:04:

Ik zou de lampen onder de zonneklep niet aanpassen naar LED, dit heeft een niet-realistische kleur in je gezicht. Maak je geen punten bij vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Landon schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:40:
[...]

Ik zou de lampen onder de zonneklep niet aanpassen naar LED, dit heeft een niet-realistische kleur in je gezicht. Maak je geen punten bij vrouwen.
Meest realistische beeld creeer je met 5000/6000K (daglicht) zeker niet met 3000K.
Maar of ze dat ook daadwerkelijk mooier vinden is een tweede natuurlijk. ;)

En ik vind het gewoon mooier, en stuk moderner staan in een auto.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Mensen die hier een ceed 3 rijden het liefst automaat.
Wat is het gemiddelde verbruik wat je haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05 11:30
Ik hoor dat de Kia Niro hybride zo zuinig is (1:20)...met een 45 ltr tank..
Is er iemand die 900 km doet op 1 tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 20:46
@wwwmarcel Ik rij gemiddeld 1:17 met mij Niro. Rij de snelheid zoals aangegeven en maak veelvuldig gebruik van de airco, verwarmde stoelen en verwarmd stuur.
Daarnaast gaat de standkachel ook nog regelmatig aan als het koud is.
(Als ik die niet zou gebruiken, dan zou het verbruik waarschijnlijk nog iets lager uitkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nee, ik haal ook geen 1:20 maar ik heb ook diverse excuses:
- ik heb er onzuinige all-seasonbanden onder
- ik heb veel korte ritjes
- bij snelwegritten rij ik minimaal 125 op de teller wat je gemiddelde fors naar beneden haalt
- bij de verkeerslichten sta ik meestal op de snelle baan wan ik hou er graag het tempo in
- mijn partner weet niet hoe de cruise control werkt

Over een jaar rij ik 1:18 gemiddeld. Zeker niet slecht voor een benzineauto van 1400 kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@nokiaan958GB Wat rij jij? Ik de Stonic automaat (1.0) en ik rij nu 1:12. Maar ik heb hem nog niet zo lang dus ik weet niet hoe dat in de zomer zit. Rij ik 80 km-wegen, dan haal ik 1:15 ongeveer. Ik vind het best tegenvallen. Maar ik ben wel van het pittig optrekken, kan me voorstellen dat dat een erg negatief effect heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 27-02-2019 23:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
O sorry, ik reageerde op het verbruik van de Kia Niro Hybrid. Idd bij mij is het verbruik in de winter ook hoger dan in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
wwwmarcel schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:09:
Ik hoor dat de Kia Niro hybride zo zuinig is (1:20)...met een 45 ltr tank..
Is er iemand die 900 km doet op 1 tank?
Volgens mij gaat er maar 40l in? Ik haal met weinig moeite 800km eruit! Inmiddels 85k ermee gereden.

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-05 11:30
Even nagekeken..maar ik zie toch echt 45ltr staan..sorry, zou anders wel super zijn 1:20 met weinig moeite

• sgouman
Maar niemand hier met een ceed 3 automaat met een gemiddeld verbruik?

• nokiaan958GB
  • Niet online
sgouman schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:57:
Maar niemand hier met een ceed 3 automaat met een gemiddeld verbruik?
Joh, wees een even concreet.
Geen idee welk model je bedoelt diesel/benzine, bouwjaar en cilinderinhoud
Kijk even op autoweek, daar staan ook vaak verbruikscijfers van berijders bij.
Zie: https://www.autoweek.nl/c.../?transmissie=automatisch bij specificaties van een model staan ook vaak die van eigenaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:30
Vandaag een proefrit mogen maken in de Kia Niro Hybrid ExecutiveLine met 18 inch velgen, ik vond zelf dat de auto een erge fijn rijervaring bied. Zelf zou ik hem waarschijnlijk uitkiezen met 16 inch velgen (dynamicline). Heeft hier iemand een persoonlijke ervaring waarbij ze het verschil in rijervaring kunnen aangeven tussen 16 en 18 inch velgen voor deze auto?(Kon hem helaas niet proefrijden op 16 inch velgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleyroy12
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-05 16:51
Ik heb een Kia Pro'Ceed uit 2009 gekocht, de navigatie en software is niet up2date. De dealer kan dit helaas niet regelen. Op marktplaats kan ik een update kopen welke geschikt is voor mijn software versie. De update duurt echter zo'n 1,5 uur en hierbij moet het contact aanblijven. Als ik dit doe zonder de motor te laten draaien loopt mijn accu binnen de kortste keren helemaal leeg... kan ik een accu lader (druppelaar) gewoon aansluiten op mijn accu en het contact aan laten staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
chrusherman schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:07:
Vandaag een proefrit mogen maken in de Kia Niro Hybrid ExecutiveLine met 18 inch velgen, ik vond zelf dat de auto een erge fijn rijervaring bied. Zelf zou ik hem waarschijnlijk uitkiezen met 16 inch velgen (dynamicline). Heeft hier iemand een persoonlijke ervaring waarbij ze het verschil in rijervaring kunnen aangeven tussen 16 en 18 inch velgen voor deze auto?(Kon hem helaas niet proefrijden op 16 inch velgen)
Hoi,
Ik heb ook de Dynamicline met 16 inch. Uit economische motieven gekozen omdat de 18inch boven de 100gkm co2 uitkwam waardoor de bpm omhoog ging.
Zelf hou ik ook nogal van rijcomfort en vond 17 inch op mijn vorige auto al vrij hard. Dus bewust voor 16 inch gekozen. Nu is het wel zo dat Kia voorschrijft dat de bandendruk 2,5 bar is. De garage doet er zelfs standaard 2,6 bar in. Dat is erg hard tov van andere merken.
Hou zelf 2,5 bar icm met all-seasonbanden aan en ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-04 12:20
Goedemiddag,

Ik heb vanochtend een proefrit gemaakt in de Kia Proceed GT-plusline. Over de auto, qua wegligging sturen etc. ben ik zeer enthousiast! Echter het JBL Premium Sound System vind ik enorm tegenvallen. Ik heb al even met de instellingen zitten priegelen, maar kreeg het niet veel beter.

Zijn er andere mensen die deze ervaring delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:21
Deures schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 13:51:
Goedemiddag,

Ik heb vanochtend een proefrit gemaakt in de Kia Proceed GT-plusline. Over de auto, qua wegligging sturen etc. ben ik zeer enthousiast! Echter het JBL Premium Sound System vind ik enorm tegenvallen. Ik heb al even met de instellingen zitten priegelen, maar kreeg het niet veel beter.

Zijn er andere mensen die deze ervaring delen?
Wat vond je tegenvallen. Rij zelf Kia Ceed sw gtline van 2016. Voor een standaard installatie vind ik die niet slecht.
Collega heeft de nieuwe Sw executive met JBL en heb hier heel kort naar geluisterd. Vond het niet slecht en beter dan mij standaard installatie.

Waarmee doe je jouw vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
BastaRhymez schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:23:
Klein schopje

Hier de Kia Niro 1.6 .6 GDi Hybrid DynamicPlusLine besteld (lease) in Platinum Graphite.
Wat een rijk uitgeruste auto is het, met een hoop standaard opties _/-\o_
  • parkeersensoren achter
  • achteruitrijcamera
  • verwarmde zitplaatsen voor
  • verwarmd stuurwiel
  • middenarmsteun voor
  • automatisch dimmende binnenspiegel
  • navigatiesysteem
  • regensensor
  • privacy glas achter
  • schuif/kanteldak
  • inklapbare buitenspiegels
Enige wat ik mis (maar heb je gelukkig maar een paar keer per jaar "nodig") is voorruit verwarming...

Nu wachten tot ik bericht krijg met de leverdatum.
Gister bericht gehad van LeasePlan...
Verwachte levering bij dealer: week 30 ;( :N

Rondom mei komt de face lift van de DynamicPlus Line, dus moest sowieso daar al op wachten. Maar daar komt nu nog een maand of twee bij...

Me is not happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Iemand enig idee welke kleur deze Kia Ceed SW is? Op Autowereld kan ik het niet vinden.
Zou dit de Blue Flame of Cosmo Blue zijn?

https://www.autowereld.co...-sw-is-beter-dan-een-golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
Ik vond met name de bass tegenvallen, kan niet vinden of er een subwoofer bij dit JBL systeem zit(ik geloof van niet). Daarnaast vond ik het geluid bij een wat hoger volume erg schel klinken.

Ik vergelijk het met mijn huidige Audi A3 met Audi soundsystem. Daarnaast ook proef gereden met de focus met B&O systeem, dat geeft een heel andere ervaring dan de Proceed in combinatie met JBL.
p.d.akkerman schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Wat vond je tegenvallen. Rij zelf Kia Ceed sw gtline van 2016. Voor een standaard installatie vind ik die niet slecht.
Collega heeft de nieuwe Sw executive met JBL en heb hier heel kort naar geluisterd. Vond het niet slecht en beter dan mij standaard installatie.

Waarmee doe je jouw vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Vraagje,
Ik ben nog niet bij de dealer geweest en de chat wist het niet.
Als ik op de kia site kijk en b.v de ceed dynamicspluslinr selecteer. Dan kan ik bijvoorbeeld niet als extra optie het supervision cluster aanzetten of een panoramadak. Klopt dit of kan dit bij een dealer wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 20:05
sgouman schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:25:
Vraagje,
Ik ben nog niet bij de dealer geweest en de chat wist het niet.
Als ik op de kia site kijk en b.v de ceed dynamicspluslinr selecteer. Dan kan ik bijvoorbeeld niet als extra optie het supervision cluster aanzetten of een panoramadak. Klopt dit of kan dit bij een dealer wel
Apart dat de chat het niet wist, maar dit soort opties zijn niet los “aan te vinken” je zult als je deze opties wilt hebben een uitrustingsniveau hoger moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Weet iemand als je een ceed dynamic+ neemt. Deze kan standaard op de snelweg autonoom rijden. Als ik dan in de file sta. Moet ik dan ook steeds het stuur aantikken? Om de zoveel seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:32
sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:26:
Deze kan standaard op de snelweg autonoom rijden.
Volgens mij is het systeem in een Kia niet zo dat hij autonoom kan rijden. Hij assisteert alleen om binnen de lijnen te blijven en hij remt af met ACC maar je moet je handen gewoon aan het stuur houden. Er is op dit moment geen auto die in Nederland autonoom mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
jongetje schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Volgens mij is het systeem in een Kia niet zo dat hij autonoom kan rijden. Hij assisteert alleen om binnen de lijnen te blijven en hij remt af met ACC maar je moet je handen gewoon aan het stuur houden. Er is op dit moment geen auto die in Nederland autonoom mag rijden.
Excuus. Level 2 autonoom. Dus je kan even je handen van het stuur halen zonder dat hij begint te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:32

mb1

Zijn er mensen met de Picanto 3 dus het nieuwste type die een lampje hebben in het dashboard kastje?
In het instructie boekje staat deze gewoon beschreven en wij hebben ook niet het instapmodel (GT-Line).
graag even wat reacties, wij hebben dit niet en in onze Picanto 2 zat dit wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
mb1 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:10:
Zijn er mensen met de Picanto 3 dus het nieuwste type die een lampje hebben in het dashboard kastje?
In het instructie boekje staat deze gewoon beschreven en wij hebben ook niet het instapmodel (GT-Line).
graag even wat reacties, wij hebben dit niet en in onze Picanto 2 zat dit wel....
Goeie vraag. Ik heb de Stonic DynamicPlus en die heeft er ook geen, dan wel staat deze uit. Dat viel mij ook al op. Sowieso vind ik het kastje behoorlijk klein. :/
sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:40:
[...]

Excuus. Level 2 autonoom. Dus je kan even je handen van het stuur halen zonder dat hij begint te piepen.
Even, dus reken er maar op dat dat op lage snelheid in de file ook zo is. Het is geen autonoom stuursysteem, het is lane keeping assist. ;) In de Stonic werkt die trouwens sowieso pas vanaf ~60 km/h (op de teller).

Of heeft de Ceed al echt autonoom rijden? Gaat ie ook inhalen en zo? Niet toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 16-03-2019 12:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Room42 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:46:
[...]

Goeie vraag. Ik heb de Stonic DynamicPlus en die heeft er ook geen, dan wel staat deze uit. Dat viel mij ook al op. Sowieso vind ik het kastje behoorlijk klein. :/

[...]

Even, dus reken er maar op dat dat op lage snelheid in de file ook zo is. Het is geen autonoom stuursysteem, het is lane keeping assist. ;) In de Stonic werkt die trouwens sowieso pas vanaf ~60 km/h (op de teller).

Of heeft de Ceed al echt autonoom rijden? Gaat ie ook inhalen en zo? Niet toch?
Nee alleen lane keep assist en acc. Alleen als de stonic pas vanaf 60 werkt. Dan kan je daar dus geen file mee rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:01:
[...]

Nee alleen lane keep assist en acc. Alleen als de stonic pas vanaf 60 werkt. Dan kan je daar dus geen file mee rijden?
Ik heb geen ACC (Adaptive Cruise Control) dus ik zal het in de file echt helemaal zelf moeten doen. Maar het sturen zal dus sowieso zelf moeten.

Ik weet niet of je de automaat neemt maar ik vind de automaat in de Stonic erg slecht. Ik zet hem meestal maar in Manual Mode ("sportstand") omdat ik anders passagier in mijn eigen auto ben.
Ik zou deze auto niet snel meer kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 16-03-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Room42 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:03:
[...]

Ik heb geen ACC (Adaptive Cruise Control) dus ik zal het in de file echt helemaal zelf moeten doen. Maar het sturen zal dus sowieso zelf moeten.
Oh dat is jammer. Ik dacht dat de ceed ook in de file wel kon sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Room42 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:03:
[...]

Ik weet niet of je de automaat neemt maar ik vind de automaat in de Stonic erg slecht. Ik zet hem meestal maar in Manual Mode ("sportstand") omdat ik anders passagier in mijn eigen auto ben.
Ik zou deze auto niet snel meer kiezen.
Oh na even zoeken kan de ceed het wel. Deze heeft lane following assist en deze werkt vamaf 0 tot 130 kph.

In de proefrit van de ceed vond ik de automaat niet slecht rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door sgouman op 16-03-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
sgouman schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:07:
[...] In de proefrit van de ceed vond ik de automaat niet slecht rijden.
Nee, dat vond ik de mijne ook niet maar nu, in de praktijk, blijkt ie toch niet fijn te werken. Zeker als je veel moet versnellen en vertragen, zoals in een file, vind ik hem erg hinderlijk. Ook als je bijvoorbeeld nog snel ergens voorlangs wilt, duurt het terugschakelen gewoon te lang waardoor je eigenlijk toch net te laat bent. Erg irritant. In zulke situaties zet ik hem dan op handmatig en schakel ik zelf eerder terug om direct koppel te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 16-03-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Room42 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:22:
[...]

Nee, dat vond ik de mijne ook niet maar nu, in de praktijk, blijkt ie toch niet fijn te werken. Zeker als je veel moet versnellen en vertragen, zoals in een file, vind ik hem erg hinderlijk. Ook als je bijvoorbeeld nog snel ergens voorlangs wilt, duurt het terugschakelen gewoon te lang waardoor je eigenlijk toch net te laat bent. Erg irritant. In zulke situaties zet ik hem dan op handmatig en schakel ik zelf eerder terug om direct koppel te hebben.
Hm.

Dan moet ik daar nog wel even goed naar kijken. Als als ik nog een proefrit maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
wesleyroy12 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:10:
Ik heb een Kia Pro'Ceed uit 2009 gekocht, de navigatie en software is niet up2date. De dealer kan dit helaas niet regelen. Op marktplaats kan ik een update kopen welke geschikt is voor mijn software versie. De update duurt echter zo'n 1,5 uur en hierbij moet het contact aanblijven. Als ik dit doe zonder de motor te laten draaien loopt mijn accu binnen de kortste keren helemaal leeg... kan ik een accu lader (druppelaar) gewoon aansluiten op mijn accu en het contact aan laten staan?
Of stationair laten draaien 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 13:42
Hoe zijn hier de ervaringen met de nieuwe Ceed in combinatie met de 1.0 motor? Deze heeft 172nm, waar vroeger een flinke 1.8/2.0 voor nodig was. Maar in vergelijk met bijvoorbeeld een Focus Ecoboost, Peugeot 1.2 puretech of een 1.0 TSI 115 van VW ligt het koppel wel een stuk lager. Merk je dit in de praktijk?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-05 11:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben op zoek naar een vervanger voor mijn Focus Wagon (2005).
Kijk al een tijdje naar de Ceed Sportswagon (1.6 GDI 2013), nog niet test gereden.
Afgelopen zaterdag een Hyundai i30 wagon gereden, deze zou je kunnen vergelijken met een Ceed.
Iemand een idee wat de verschillen zijn?

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van Kia?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:34
lauranvh schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:20:
Iemand enig idee welke kleur deze Kia Ceed SW is? Op Autowereld kan ik het niet vinden.
Zou dit de Blue Flame of Cosmo Blue zijn?

https://www.autowereld.co...-sw-is-beter-dan-een-golf
Volgens mij is dat de Cosmo Blue

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:31

Damian

Insane Obtrusion

Besteld:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/0m63rz1asbt1e6d/58_5_D_BLACK_0001.jpg?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/8wux3xymc71o266/2019-03-13_13h16_12.png?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/vp1k6qg8z1ujnmf/2019-03-13_13h16_19.png?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/a826wcu34ihkver/2019-03-13_13h16_29.png?raw=1

Kia Ceed GT-PlusLine DCT7 automaat met 1.4 T-GDi (140pk) dikkere uitvoering kon ik niet vinden :P

Nu gaat het wachten op levering beginnen :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Damian schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:58:
Besteld:

Kia Ceed GT-PlusLine DCT7 automaat met 1.4 T-GDi (140pk) dikkere uitvoering kon ik niet vinden :P

Mooi hoor.
Wachten is altijd vervelend. 3 of 4 maanden levertijd?

Wat vond jij van het zelfrijdende deel van de auto? Ik vond het redelijk goed werken.

weet jij iets over het gemiddelde verbruik met deze motor? Ik ben er namelijk ook voor aan het kijken.

[ Voor 55% gewijzigd door sgouman op 22-03-2019 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Ik heb de bestelling geplaatst voor de Kia proceed 1.6 diesel 7DCT
Gtplusline in deluxe white.

Ik hoop dat ze hem rond 1 juli kunnen leveren, net voor m'n vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300004

Ik heb een Kia ceed sw 1.4 executive zwart besteld met 7dct. Levertijd daarvan was zeker 12 weken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 300004 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:04:
Ik heb een Kia ceed sw 1.4 executive zwart besteld met 7dct. Levertijd daarvan was zeker 12 weken :(
Een kleine 3 maanden is toch niet zo raar, wat had je verwacht ? Er zijn weinig fabrikanten waar je (veel) sneller een nieuwe auto geleverd krijgt. Dan moet je een voorraad model nemen. Ik zit regelmatig op het skodaforum en een levertijd van een jaar op een Kodiaq is geen uitzondering... (al is dat wel extreem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:02
Damian schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:58:
Besteld

Mooie auto!

Deze staat bij mij ook hoog op mijn lijstje (zelfde kleur en motor maar dan handgeschakeld).

Vorige week bij de dealer geweest om even te kijken met de vrouw en zelfs zij was positief

Volgende week een proefrit maken!

PSN: Europhea

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 09:56
🙂
YouTube: Kia Ceed 1.0 T-GDI - Op de Rollenbank
NoepZor schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:52:
Hoe zijn hier de ervaringen met de nieuwe Ceed in combinatie met de 1.0 motor? Deze heeft 172nm, waar vroeger een flinke 1.8/2.0 voor nodig was. Maar in vergelijk met bijvoorbeeld een Focus Ecoboost, Peugeot 1.2 puretech of een 1.0 TSI 115 van VW ligt het koppel wel een stuk lager. Merk je dit in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 13:42
Ik had hem inderdaad gezien, lijkt meer koppel te hebben dan opgegeven. Volgens mij is die motor geen strepentrekker maar ruim voldoende om vlot met het verkeer mee te gaan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Razenko schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:52:
[...]

Mooie auto!

Deze staat bij mij ook hoog op mijn lijstje (zelfde kleur en motor maar dan handgeschakeld).

Vorige week bij de dealer geweest om even te kijken met de vrouw en zelfs zij was positief

Volgende week een proefrit maken!
Mag ik vragen waarom handgeschakeld? Het is goedkoper. Maar je mist dan wel veel opties zoals autonoom level 2 rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
sgouman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:09:
[...]

Mag ik vragen waarom handgeschakeld? Het is goedkoper. Maar je mist dan wel veel opties zoals autonoom level 2 rijden
Autonoom level 2 heeft voor mij persoonlijk geen meerwaarde.

De voornaamste reden om handgeschakeld te nemen is omdat ik een vrouw heb die snel wagenziek wordt en dat is erger voor haar met een automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Razenko schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:04:
[...]

De voornaamste reden om handgeschakeld te nemen is omdat ik een vrouw heb die snel wagenziek wordt en dat is erger voor haar met een automaat.
Dat is bijzonder aangezien je zelf nooit zo soepel kan schakelen als een automaat met dubbele koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
jongetje schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:41:
[...]

Dat is bijzonder aangezien je zelf nooit zo soepel kan schakelen als een automaat met dubbele koppeling.
Eens, echter heb ik een half jaar automaat gereden en was ik wel klaar met het wekelijks opruimen van haar lichaamsvocht... ;)

Zij vind het prettiger met een schakelbak, voor de prijs doe ik het niet want beiden vallen ruim binnen leasebudget (40K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Weet iemand of de nieuwe kia ceed standaard keyless entry en go heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
sgouman schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:02:
Weet iemand of de nieuwe kia ceed standaard keyless entry en go heeft?
Wat ik mij meen te herrineren pas vanaf de dynamicplusline keyless entry en stop en go altijd. Maar op de site van kia kan je dit makkelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
DRaakje schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:08:
[...]

Wat ik mij meen te herrineren pas vanaf de dynamicplusline keyless entry en stop en go altijd. Maar op de site van kia kan je dit makkelijk vinden.
Op de site van kia staat niks over keyless entry. Zelfs niet bij de executiveline. Er staat alleen smart key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
Afbeeldingslocatie: https://tinyimg.io/i/vtE5B6n.png

Ontvangen via KIA Motors Nederland na een FB chat omdat ik ook vragen had over de uitrusting.

Ik kijk toch zo uit naar de levering van mijn GT Line he, als ik al die goodies zie O+ :9~ _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Lensent op 28-03-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Lensent schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:31:
[Afbeelding]

Ontvangen via KIA Motors Nederland na een FB chat omdat ik ook vragen had over de uitrusting.

Ik kijk toch zo uit naar de levering van mijn GT Line he, als ik al die goodies zie O+ :9~ _/-\o_
Zie jij hier toevallig iets staat over kyeless entry? Ik niet namelijk

[ Voor 8% gewijzigd door sgouman op 28-03-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamas
Onder DynamicPlusLine staat Smart Key met Start/stopknop.
Dat is volgens mij tevens keyless entry, in mijn Niro is dat namelijk ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
jamas schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:37:
Onder DynamicPlusLine staat Smart Key met Start/stopknop.
Dat is volgens mij tevens keyless entry, in mijn Niro is dat namelijk ook zo.
Ah oke dan ga ik daarvan uit.

Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Wat ik niet precies kan uitvogelen is het automatisch inparkeren. Dat heb ik in filmpjes van de Kia Ceed (SW) zeker langs zien komen, kan echter de optie nergens vinden in de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Damian schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:24:
Wat ik niet precies kan uitvogelen is het automatisch inparkeren. Dat heb ik in filmpjes van de Kia Ceed (SW) zeker langs zien komen, kan echter de optie nergens vinden in de lijst...
Verschilt per land inderdaad.
Ik vind het zelf ook vreemd dat het op zo weinig auto's van Kia zit. Ik heb zelf de Proceed GT-Plusline 1.4 T-GDI DCT7 besteld en hier zit het ook niet op. Heel vreemd!

Parkeersensoren voor (en dus automatisch inparkeren) zit alleen op de Kia Proceed GT, vind dit ook echt een vreemde keuze van Kia.
Als je dan kijkt naar de reviews uit de UK daar zitten bij de GT-Line (of de Plusline) wel parkeersensoren, en dus automatisch inparkeren.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13
Waar ik wel naar benieuwd ben is hoe de JBL premium sound system klinkt in de verschillende Kia modellen. Ik ben voornemens om een Proceed 1.4GDI GT Line plus DCT7 te gaan leasen en vind een beetje degelijk geluid wel een pré. Levert dit JBL systeem een beetje power? Met name de sub ben ik benieuwd na of deze in staat is enige voelbare laag weergave te produceren. Mensen hier ervaring mee? Anders ben ik toch weer aangewezen om dit te upgraden elders maar ben ik ga gauw weer €1500-€2000 verder.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik vond hem (niet afgesteld) prima klinken, maar met wat tweaks denk ik nog wel beter. Sub zit in de kofferbak en vond hem goed hoor/voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 14:07
NoepZor schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:47:
Ik had hem inderdaad gezien, lijkt meer koppel te hebben dan opgegeven. Volgens mij is die motor geen strepentrekker maar ruim voldoende om vlot met het verkeer mee te gaan.
Voor een 3-cilinder 1.0 liter blok vind ik de prestaties behoorlijk goed. Ik denk wel dat de ecoboost en de TSI net wat betere prestaties hebben.

Wat mij betreft is het gevoel dat het blok geeft wel machtig. Het is niet zomaar 'klepel naar beneden en gaan', je kunt er mee spelen. Door de juiste combinatie versnelling, toerental en pedaalstand kun je spelen met het turbogaatje en de mate van acceleratie. Als je dan op het juiste toerental zit als je de bocht uit komt is het turbogat al weg en pakt het blok prachtig op.

Misschien dat dit bij compacte turbo-blokjes van andere merken ook zo is, bij de motor van Kia valt me het in ieder geval wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 17:13
renzo4000 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:37:
Waar ik wel naar benieuwd ben is hoe de JBL premium sound system klinkt in de verschillende Kia modellen. Ik ben voornemens om een Proceed 1.4GDI GT Line plus DCT7 te gaan leasen en vind een beetje degelijk geluid wel een pré. Levert dit JBL systeem een beetje power? Met name de sub ben ik benieuwd na of deze in staat is enige voelbare laag weergave te produceren. Mensen hier ervaring mee? Anders ben ik toch weer aangewezen om dit te upgraden elders maar ben ik ga gauw weer €1500-€2000 verder.
Ik heb nu een 308SW met standaard audio, en na een proefrit met de Ceed SW met standaard audio kan ik melden dat het standaard systeem van de KIA de Peugeot ruimschoots overtreft.

Ik heb dus niet voor de upgrade gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 00:48
Wat zijn naar jullie idee tegenhangers van de Proceed als je op dit moment een auto moet uitzoeken? Vandaag bij Kia gaan kijken, dit wordt mijn eerste stationwagen. Maar wil zeker ook nog andere auto's gaan bekijken (als is deze erg mooi). Vriendin heeft voorkeur voor een "hogere" auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Protax schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:39:
Wat zijn naar jullie idee tegenhangers van de Proceed als je op dit moment een auto moet uitzoeken? Vandaag bij Kia gaan kijken, dit wordt mijn eerste stationwagen. Maar wil zeker ook nog andere auto's gaan bekijken (als is deze erg mooi). Vriendin heeft voorkeur voor een "hogere" auto.
Eigenlijk is de enige tegenhanger de Mercedes CLA Shooting brake, maar die is wel een stuk duurder als je dezelfde opties wilt en heeft een kleinre kofferbak.
Persoonlijk vind ik hem ook minder mooi (huidig model, nieuwe model moet nog in de showroom komen volgens mij)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Fjeze schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:04:
[...]

Eigenlijk is de enige tegenhanger de Mercedes CLA Shooting brake, maar die is wel een stuk duurder als je dezelfde opties wilt en heeft een kleinre kofferbak.
Persoonlijk vind ik hem ook minder mooi (huidig model, nieuwe model moet nog in de showroom komen volgens mij)
Thanks, ja daar zit ik nu ook naar te kijken.
Valt me op dat je ook daar weinig kan "configureren" en krijg via de site niet helemaal duidelijk wat er nou meer of minder op zit dan bij de Kia.

https://kia-samenstellen....-a/7785-sparkling-silver/

vs

https://www.mercedes-benz...onfigurator-qr_ci-summary

Gezien ik geet wit mag, Dark Penta Metal / Sparkling Silver of Lunar Silver? |:( En standaard geen parkeersensoren voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Protax op 30-03-2019 05:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 19:22

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Protax schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 04:55:
[...]

Valt me op dat je ook daar weinig kan "configureren" en krijg via de site niet helemaal duidelijk wat er nou meer of minder op zit dan bij de Kia.

vs

Gezien ik geet wit mag, Dark Penta Metal / Sparkling Silver of Lunar Silver? |:( En standaard geen parkeersensoren voor?
Ik denk dat dit komt omdat dit de oude shooting brake is. Deze zijn ze aan het uitfaseren. Binnenkort staat er namelijk een nirjwe bij de dealer. Ik weet niet hoeveel geld je voor een auto wilt stukslaan maar dan zou ik denk toch voor een cla shooting brake gaan. Mercedes rijdt velen malen lekkerder dan kia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Protax schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 04:55:
[...]

vs

Ik vond Dark Penta ook mooi, wel vooral in de zon moet ik zeggen. Wel vallen hier de zwart accenten wat meer weg.

En wat betreft de parkeersensoren voor, inderdaad heel vreemd maar deze zitten alleen op de Proceed GT, niet op de GT-line of de GT-Plusline
sgouman schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 07:15:
[...]

Ik denk dat dit komt omdat dit de oude shooting brake is. Deze zijn ze aan het uitfaseren. Binnenkort staat er namelijk een nirjwe bij de dealer. Ik weet niet hoeveel geld je voor een auto wilt stukslaan maar dan zou ik denk toch voor een cla shooting brake gaan. Mercedes rijdt velen malen lekkerder dan kia.
Ja weet inderdaad ook niet wat je budget is, maar reken er maar op dat de CLA shooting brake met dezelfde opties toch wel over de 45k gaat denk ik.
Het actiemodel heeft volgens mij geen mogelijkheid tot adaptieve cruisecontrol, en zie ook nergens Apple CarPlay / Android auto staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Fjeze op 30-03-2019 07:45 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Fjeze schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 07:29:
[...]

Ik vond Dark Penta ook mooi, wel vooral in de zon moet ik zeggen. Wel vallen hier de zwart accenten wat meer weg.

En wat betreft de parkeersensoren voor, inderdaad heel vreemd maar deze zitten alleen op de Proceed GT, niet op de GT-line of de GT-Plusline

[...]

Ja weet inderdaad ook niet wat je budget is, maar reken er maar op dat de CLA shooting brake met dezelfde opties toch wel over de 45k gaat denk ik.
Het actiemodel heeft volgens mij geen mogelijkheid tot adaptieve cruisecontrol, en zie ook nergens Apple CarPlay / Android auto staan.
Vermoed dat 45K niet haalbaar is met mijn leasebudget (of net maar dan betaal ik mij groen en geel aan bijtelling). Ga zo even kijken bij Mercedes, maar ik denk dat ik meer neig naar de Kia. Wil vandaag nog wat andere stations gaan bekijken, maar het meeste wordt binnenkort allemaal vervangen voor nieuwe modellen. Viel mij overigens op dat Opel ook echt kostbaar is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Protax schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:54:
[...]

Vermoed dat 45K niet haalbaar is met mijn leasebudget (of net maar dan betaal ik mij groen en geel aan bijtelling). Ga zo even kijken bij Mercedes, maar ik denk dat ik meer neig naar de Kia. Wil vandaag nog wat andere stations gaan bekijken, maar het meeste wordt binnenkort allemaal vervangen voor nieuwe modellen. Viel mij overigens op dat Opel ook echt kostbaar is geworden!
Houd er rekening mee dat de nieuwe cla shooting brake nog niet bij de dealer staat. de sedan misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13
Interieur-wise kan je uitgaan van de a-klasse. Ik vind het verschil met de a klasse sedan vs cla niet zo groot btw.

https://www.autoblog.nl/n...des-cla-vs-de-rest-119151

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Net nog een keer in een ceed een proefrit gemaakt. Met automatisch handrem.

Weet iemand het idee erachter waarom de handrem er niet automatisch opgaat als je de auto uitzet. Ik moet echt op hrt knopje drukken.

En heeft iemand hier wel is last gehad van windgeruis in een ceed bij de b stijl. Voornamelijk op de snelweg.

En waar zie je sneller krasjes en deukjes op. Op track red of casa white?

Ook vond ik hem redelijk zwaar sturen. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 21:15
Heb je alle standen van de stuurbekrachtiging uitgeprobeerd? Deze is namelijk in 3 standen in te stellen: Comfort, Normaal en Sportief. Comfort maakt de bekrachtiging zeer sterk en is handig met inparkeren. Bij Normaal is de weerstand van het stuur iets groter. Dit is de ideale instelling voor dagelijks gebruik. En Sport is de fijnste stand als je van een zware besturing houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
marrabel schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:46:
Heb je alle standen van de stuurbekrachtiging uitgeprobeerd? Deze is namelijk in 3 standen in te stellen: Comfort, Normaal en Sportief. Comfort maakt de bekrachtiging zeer sterk en is handig met inparkeren. Bij Normaal is de weerstand van het stuur iets groter. Dit is de ideale instelling voor dagelijks gebruik. En Sport is de fijnste stand als je van een zware besturing houdt.
Oh, waar stel je dit in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-01 21:15
Ik ging er vanuit dat het in de nieuwe Ceed hetzelfde zou zijn als in mijn 2012-2018 model Cee'd. Op internet vond ik een handleiding van het 2019 model en daar wordt niet gesproken over de 3 standen, maar een intelligent systeem dat de mate van stuurbekrachtiging regelt op basis van o.a. snelheid. Dus kennelijk werkt het in de nieuwe Ceed anders.

Handleiding, pagina 4-46.
Electric power steering (EPS)
Power steering uses an electric
motor to assist you in steering the
vehicle. If the engine is off or if the
power steering system becomes
inoperative, the vehicle may still be
steered, but it will require increased
steering effort.
The EPS is controlled by the power
steering control unit which senses
the steering wheel torque, steering
wheel position and vehicle speed to
command the motor.
The steering wheel becomes heavier
as the vehicle’s speed increases and
becomes lighter as the vehicle’s
speed decreases for better control of
the steering wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
marrabel schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 19:15:
Ik ging er vanuit dat het in de nieuwe Ceed hetzelfde zou zijn als in mijn 2012-2018 model Cee'd. Op internet vond ik een handleiding van het 2019 model en daar wordt niet gesproken over de 3 standen, maar een intelligent systeem dat de mate van stuurbekrachtiging regelt op basis van o.a. snelheid. Dus kennelijk werkt het in de nieuwe Ceed anders.

Handleiding, pagina 4-46.

[...]
Hmm vreemd,

Ik heb in 2 ceeds gereden beide over de snelweg en in de wijk. 1 stuurde echt aanzienlijk zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Op dit moment staat de nieuwe Proceed bij mij op 1 als keuze voor de nieuwe leaseauto (ik hink nog op de gedachte MB CLA). Dit vooral omdat het een nieuw model is met de nieuwste systemen erin. Vanuit het bedrijf mag ik geen echter geen witte of rode auto en laat wit nou net mijn favoriete kleur voor deze auto. Wat is jullie optiek the second best (zakelijk gezien)?

Dan twijfel ik nog over de optie parkeersensoren voor, ik heb deze optie op mijn huidige auto zitten en maak daar veel gebruik van. Is er een reden dat dit niet standaard op de Proceed zit? Zo'n automatisch stop systeem of iets dergelijks?

Hopelijk kunnen jullie mij van tips voorzien, dan dien ik morgen direct de offerte in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Protax schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:42:
Op dit moment staat de nieuwe Proceed bij mij op 1 als keuze voor de nieuwe leaseauto (ik hink nog op de gedachte MB CLA). Dit vooral omdat het een nieuw model is met de nieuwste systemen erin. Vanuit het bedrijf mag ik geen echter geen witte of rode auto en laat wit nou net mijn favoriete kleur voor deze auto. Wat is jullie optiek the second best (zakelijk gezien)?

Dan twijfel ik nog over de optie parkeersensoren voor, ik heb deze optie op mijn huidige auto zitten en maak daar veel gebruik van. Is er een reden dat dit niet standaard op de Proceed zit? Zo'n automatisch stop systeem of iets dergelijks?

Hopelijk kunnen jullie mij van tips voorzien, dan dien ik morgen direct de offerte in :)
Ik zou persoonlijk de MB nemen. Mercedes rijdt in mijn optiek veel beter dan Kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
De keuze van de kleuren zou voor mij nog wel een dingetje zijn. Zo was de donkerblauwe kleur van Kia erg lelijk.

Ik heb nog nooit met deze mercedes gereden maar verwacht dat hij beter rijdt en is afwerkt dan de Kia. Wat voor voor dan weer een afknapper is bij mercedes zijn de ronde ventilatierooster in het dashboard. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
nokiaan958GB schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:56:
De keuze van de kleuren zou voor mij nog wel een dingetje zijn. Zo was de donkerblauwe kleur van Kia erg lelijk.

Ik heb nog nooit met deze mercedes gereden maar verwacht dat hij beter rijdt en is afwerkt dan de Kia. Wat voor voor dan weer een afknapper is bij mercedes zijn de ronde ventilatierooster in het dashboard. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind bijvoorbeeld de ventilatieroosters die licht geven in de mercedes wel weer heel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:30
Tijdje terug de Kia Niro Hybride Dynamicline als nieuwe lease auto gekozen, afgelopen zaterdag te horen gekregen dat ik het facelift model ga ontvangen (ergens in juni). Hierbij natuurlijk meteen de vraag gesteld wat de wijzigingen zijn qua opties die ik ga ontvangen ten op zichtte van huidige model:

ComfortLine
- 8” Audio display
- Achteruitrijcamera
- 4.2” Supervisioncluster cluster cluster
- 1300kg trekgewicht
- Actieve rijbaanassistentie
- Cruise control
- Dual zone climate control
- 16” lichtmetalen velgen met aerodynamische sierdeksels
- Groothoek zijspiegel
DynamicLine heeft extra t.o.v. ComfortLine
- 10,25” Navigatiesysteem + DAB+ Telematics
- Elektronische parkeerrem
- Schakelflippers
- Autonome noodremassistentie
- Lane following assist
- Adaptieve cruise control
- 16” lichtmetalendesignvelgen
- Parkeersensoren achter
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Regensensor
- USB aansluiting in de middenarmsteun
- Ventilatie uitgangen achter
- Stof/leder combinatie bekleding - Dakrails
- Bagage rolhoes

Persoonlijk ben ik aangenaam verrast door deze wijzigingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamas
Waarom nog steeds geen Parkeersensoren voor?
De e-Niro heeft die wel.

Fijn dat er nu wel een Elektronische Parkeerrem op zit.
De mijne/oude heeft zo'n rare Voetrem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Wat volgens mij alleen nieuw is t.o.v. de "oude" Dynamicline zijn de volgende zaken:
- 10,25” Navigatiesysteem + DAB+ Telematics
- Elektronische parkeerrem
- Schakelflippers
- Autonome noodremassistentie
- Lane following assist
- Adaptieve cruise control
- 16” lichtmetalendesignvelgen
- Stof/leder combinatie bekleding?

Zijn de stoelen met leer/stof-combinatie trouwens tegenwoordig nog steeds nepleer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Donderdagmiddag mag ik mijn auto ophalen!

Kia Proceed GT-Plusline 1.4 T-GDI DCT7 Deluxe white.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

nokiaan958GB schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:19:
Zijn de stoelen met leer/stof-combinatie trouwens tegenwoordig nog steeds nepleer?
Dat mag ik hopen, ik heb echt leer in mijn e-Niro (voor het eerst echt leer in een auto). Ik heb vind zwaar tegen vallen t.o.v. van de nepleer / alcantara producten die ik eerder heb gehad. Echt leer stinkt gewoon als je je auto in de zon hebt laten staan, en het wordt ook een stuk soepeler / stijver met temperatuur.
Persoonlijk ben ik voor nepleer / alcantara, stuk luxer.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Fjeze schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:42:

Wat was de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman

Ben benieuwd. Ik heb de diesel variant besteld. Maar die komt pas eind juni als mijn huidige lease afloopt.

Zie graag je foto's hier verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

De bestelling is de 1e week van Maart door de leasemaatschappij uitgezet bij de dealer. Dus valt mij niks tegen!

Ik had hem al iets eerder op kunnen halen, echter heb ik als accessoire de in- en uitstap verlichting onder in de voorportieren besteld, dit was nog niet binnen bij de dealer en moest nog ingebouwd worden.

Wel benieuwd naar dit effect in de avonden, vind het zonde dat er geen welkom verlichting onder in de spiegels zit, dit vond in bij mijn Leon wel erg prettig.

[ Voor 41% gewijzigd door Fjeze op 09-04-2019 21:25 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

p.d.akkerman schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:51:
[...]

Ben benieuwd. Ik heb de diesel variant besteld. Maar die komt pas eind juni als mijn huidige lease afloopt.

Zie graag je foto's hier verschijnen
Ook in Deluxe White?

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Yep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deures
Foto's, foto's! Hoe bevallen de 1e kilometers?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Deures schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:07:
Foto's, foto's! Hoe bevallen de 1e kilometers?

[...]
Even snel 2 snapshots van vandaag, zit dit weekend midden in een verhuizing.

Maar de eerste kilometers bevallen zeer goed! Rijdt en zit heerlijk!

Front
Back

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Kan niet wachten tot dat die mij er is.

Heb je ook wat foto's van het supercluster display. En dan van de verschillende schermen die beschikbaar zijn.
Ik zag op sommige foto's online ook de mogelijkheid om torque en Turbo te zien. Of is dat alleen voorbehouden de de GT....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellax
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-06-2021
Goedendag allen,
Kwam toevallig op deze forum terecht.
Heb zelf ook een Kia proceed gt plus besteld via de lease. Alleen heb ik kleur rood van de Gt line
Als goed is midden maart besteld.
Ik ga uit van 4 mnd levertijd, maar als ik zo lees kan het weleens veel eerder zijn.
Zie er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deures
Heel gaaf! Gefeliciteerd _/-\o_
Fjeze schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:32:
[...]

[Afbeelding: Front]
[Afbeelding: Back]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 09:04

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:32:
[...]

[Afbeelding: Front]
[Afbeelding: Back]
Nice. Blijft er erg goed uit zien de ProCeed in het wit. Heb hem een aantal weken geleden in het 'wild' zien rijden in de buurt van Rotterdam. Leek een Porsche vanuit mijn binnenspiegel gezien met de lichten :D

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Pagina: 1 2 ... 72 Laatste