Ik heb hetzelfde probleem met de audio drivers voor de audio jack dat een ruisend geluid geeft, maar het was me niet gelukt ze te updaten.
Hoe heb je ze precies geüpdatet en welke drivers heb je daarvoor precies verwijderd (mocht je voor het updaten de drivers hebben verwijderd)? Ik zie drie soorten audio drivers op
https://support.hp.com/us...bile-workstation/18865653
Als ik echter de eerste probeer te installeren, veranderen de versies van de al geïnstalleerde drivers op mijn pc niet naar de nieuwere versies van de HP website. Ik zie 4 audio drivers in mijn device manager:
Conexant ISST Audio onder het kopje "sound, video and game controllers".
En onder het kopje "audio inputs and outputs":
Headphones (Conexant ISST Audio)
Microphone (Conexant ISST Audio)
Speakers (Conexant ISST Audio)
Hulp wordt gewaardeerd!
MrBoa schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:00:
[...]
Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem van de audio. Misschien heeft het dan ook niet te maken met de intel XTU maar gewoon een ander probleem (ik had oortjes in op het moment van crashen en speelde muziek af). Verder zal ik dan wel opnieuw proberen de goede undervolt te vinden voor mij laptop. Doet het eigenlijk schade als je een te lage undervolt toepast binnen intel XTU en hij crasht? ik las ergens dat het wel veilig was en ervoor zorgt dat alles weer goed komt, maar toch niet zo prettige gevoel als het crasht?
Ik ben net langs de servicedesk geweest en ze adviseerde me om HP te bellen voor een DOA dus dat ga ik zo maar doen dan en hopelijk heb ik snel een nieuwe werkende laptop voor me :)!
EDIT: heb met HP aan de lijn gezeten en het probleem met de audio is verholpen door de driver voor geluid te deinstaleren en de nieuweste versie te instaleren, ook werd de graphics driver geupdate wat misschien zou conflicteren met de audio (waarschijnlijk wat hierboven werd genoemnd met aansluiten van hdmi)
@
ThaBlueOne
thanks voor de commands!