[TU Delft] Laptopproject 2018-2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2024
Weet iemand of de accu zichzelf uitschakelt als deze opgeladen is? Zijn ergens batterij instellingen verstopt? Bv opladen tot 80% / desktopmodus/ etc.
Je kan hem namelijk niet eruit klikken en lange batterij levensduur is wel zo prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ironhydrax schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:53:
Weet iemand of de accu zichzelf uitschakelt als deze opgeladen is? Zijn ergens batterij instellingen verstopt? Bv opladen tot 80% / desktopmodus/ etc.
Je kan hem namelijk niet eruit klikken en lange batterij levensduur is wel zo prettig.
Yep, in de bios (escape en F10 bij aanzetten) kun je hem tot 80% laten opladen.. Heb hem zelf er ook op ingesteld.

Toch een vraagje, moet ik hem bij 80% ook losmaken van netstroom en weer leeg laten lopen of kan ik hem dan wel aangesloten laten zonder teveel negatieve effect op accu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mailtje van HP gehad, ze krijgen 22 september nieuwe onderdelen binnen. ;)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
ironhydrax schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

Via bestelling of via DOA?
Vraag mij namelijk af of je bij DOA gewoon de eerst volgende krijgt en nog steeds met het probleem kampt. |:(
Nee dit was DOA. Ik heb zo lang mogelijk na DOA aanmelding gewacht met inleveren, maar n (net) niet lang genoeg dus.

[ Voor 53% gewijzigd door Kluis op 25-08-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 19:58
Weet iemand waar je in de instellingen de fans minder luid laat draaien als de laptop verbonden is aan de oplader ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gangrrio99
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-08-2023
Het geluid van de fans zetten mij aan het twijfelen over de aankoop. Is er een mogelijkheid dat iemand de laptop filmt zodat ik het geluid van de fans kan horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 07:53
tweakerjunior schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:20:
Weet iemand waar je in de instellingen de fans minder luid laat draaien als de laptop verbonden is aan de oplader ?
Dit kan je vinden onder Setting > System > Power & Sleep > Additional power settings > Change plan settings > Change advanced power settings > Processor power management > System cooling policy en hier moet je bij "plugged in" "active" veranderen naar "passive"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dickwhad
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
InEtVa schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:48:
[...]

Dit kan je vinden onder Setting > System > Power & Sleep > Additional power settings > Change plan settings > Change advanced power settings > Processor power management > System cooling policy en hier moet je bij "plugged in" "active" veranderen naar "passive"
Ik zou niet aan je fan speed zitten als je hem op passive zet vertraagd je CPU/GPU om af te koelen, in plaats van dat je fans gaan draaien ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Dickwhad op 31-08-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H92! schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Yep, in de bios (escape en F10 bij aanzetten) kun je hem tot 80% laten opladen.. Heb hem zelf er ook op ingesteld.

Toch een vraagje, moet ik hem bij 80% ook losmaken van netstroom en weer leeg laten lopen of kan ik hem dan wel aangesloten laten zonder teveel negatieve effect op accu?
Waar in de bios kan dit :? Bij PowerMangement Options onder het tabje Advanced, zie ik geen settings om dit tot 80% te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik heb de laptop nu binnen gekregen. Wat zouden de problemen moeten zijn? Wat zou ik moeten merken aan de x360?

EDIT: En hoe kan ik de HP pen koppelen/werkend krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door battia op 28-08-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01-2022
Eerst opladen, dan Bluetooth apparaat toevoegen. Pairing mode schakel je in door de achterste knop 5 seconden ingedrukt te houden.

Wat issues betreft: scroll door dit topic, zou ik zeggen. Heb je voor 'n groot deel ook meteen de oplossing erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battia
bramosditaljano schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:04:
Eerst opladen, dan Bluetooth apparaat toevoegen. Pairing mode schakel je in door de achterste knop 5 seconden ingedrukt te houden.

Wat issues betreft: scroll door dit topic, zou ik zeggen. Heb je voor 'n groot deel ook meteen de oplossing erbij.
Yup, ik hoor het al, een piepend geluid (coil whine), maar als ik hem aan de oplader zet is de laptop muisstil! En bij het uitzetten van het toetsenbordverlichting hoor ik ook haast niks meer. Volgens Misco behoorde mijn x360 tot de nieuwe batch, nou blijkbaar niet want ik heb het probleem ook nog steeds.

DOA aanvragen of wachten op reparatie van HP of?

[ Voor 6% gewijzigd door battia op 28-08-2018 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

battia schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:20:
Ik heb de laptop nu binnen gekregen. Wat zouden de problemen moeten zijn? Wat zou ik moeten merken aan de x360?

EDIT: En hoe kan ik de HP pen koppelen/werkend krijgen?
Je zou ook even het topic kunnen doorlezen/doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
Frozen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

Je zou ook even het topic kunnen doorlezen/doorzoeken.
Ik heb het probleem gevonden. Wat kan ik het beste doen, DOA of reparatie van HP opwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
battia schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:27:
[...]

Yup, ik hoor het al, een piepend geluid (coil whine), maar als ik hem aan de oplader zet is de laptop muisstil! En bij het uitzetten van het toetsenbordverlichting hoor ik ook haast niks meer. Volgens Misco behoorde mijn x360 tot de nieuwe batch, nou blijkbaar niet want ik heb het probleem ook nog steeds.

DOA aanvragen of wachten op reparatie van HP of?
Helaas heb je er last van. Ik heb mijne vorige week aangevraagd en toen als DOA opgegeven. Blijkbaar is het probleem nog niet opgelost. Je kan een DOA aanvragen en het inleveren uitstellen en hopen op een laptop die geen last heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb nieuwe informatie binnen. Het probleem kan alleen opgelost worden door HP. Misco (studenten it desk Delft) heeft ook medewerkers in dienst maar kunnen het moederbord niet vervangen. Dit omdat het moederbord belangrijke oem informatie bevat die alleen door HP-medewerkers overgezet kan worden. Het is dus nutteloos om met het ruisprobleem aan te kloppen bij de TU Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-01-2024
Frozen schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:04:
Ik heb nieuwe informatie binnen. Het probleem kan alleen opgelost worden door HP. Misco (studenten it desk Delft) heeft ook medewerkers in dienst maar kunnen het moederbord niet vervangen. Dit omdat het moederbord belangrijke oem informatie bevat die alleen door HP-medewerkers overgezet kan worden. Het is dus nutteloos om met het ruisprobleem aan te kloppen bij de TU Delft.
Ben zelf ook langs geweest en dit is mij ook verteld. Alleen probeer ik nu de DOA van HP te vinden maar heb er geen geluk mee gehad. Als ik mijn product registreer op de site van HP krijg ik te zien dat ik nog wel garantie heb maar dat ze het niet meer ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneakerdead schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:20:
[...]
Ben zelf ook langs geweest en dit is mij ook verteld. Alleen probeer ik nu de DOA van HP te vinden maar heb er geen geluk mee gehad. Als ik mijn product registreer op de site van HP krijg ik te zien dat ik nog wel garantie heb maar dat ze het niet meer ondersteunen?
Voor een DOA moet je HP bellen, het nummer staat op de support pagina van Misco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:01:
[...]

Voor een DOA moet je HP bellen, het nummer staat op de support pagina van Misco.
Dit heb ik ook geprobeerd maar het gesprek wordt automatisch afgebroken nadat 10 seconde of zo. Kan je alleen bellen tussen bepaalde tijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sneakerdead schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 19:03:
[...]

Dit heb ik ook geprobeerd maar het gesprek wordt automatisch afgebroken nadat 10 seconde of zo. Kan je alleen bellen tussen bepaalde tijden?
Volgens mij zijn ze inderdaad alleen bereikbaar tijdens hun 'office hours' al kan ik nu niet vinden wat die precies zijn. Je zou het morgenochtend opnieuw kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Oke Ik heb nu met ze gebeld en ze doen er moeilijk over dat het meer dan 30 dagen geleden is dat ik het heb ontvangen en ik het niet eerder heb laten weten. En langer dan 30 dagen kan ik geen DOA krijgen. Ik had met bellen gewacht totdat ik wist wat er aan kon worden gedaan door dit topic te volgen maar nu heb ik dus problemen.

EDIT
Ik moet nu wachten totdat de nieuwe onderdelen beschikbaar zijn en dan zullen ze een afspraak maken met me voor wanneer een monteur langs kan komen om het te maken. De onderdelen zijn nog niet binnen maar ze zullen me op de hoogte houden. Geen DOA dus voor mensen die het langer dan 30 dagen in hun bezit hebben en die het nog niet eerder heb gemeld.

[ Voor 35% gewijzigd door Sneakerdead op 29-08-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
Hoeveel tijd heb je vanaf het moment dat je het DOA-formulier hebt om je laptop in te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Als ik het goed herinner moet je de laptop binnen 2 weken inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
tweakerjunior schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:16:
Als ik het goed herinner moet je de laptop binnen 2 weken inleveren.
Net HP gebeld, zij weten niet wanneer de nieuwe batch zal komen die geen problemen heeft :?

Dan maar toch wachten met aanvragen DOA of toch reparatie?

EDIT: Misco ook maar ff gebeld om te kijken of zij weet wanneer de nieuwe batch komt, ze zeggen dat de nieuwe batch op punt van binnenkomen staat, maar ze weten niet of deze probleemloos is.

[ Voor 21% gewijzigd door battia op 29-08-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
battia schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:22:
[...]

Net HP gebeld, zij weten niet wanneer de nieuwe batch zal komen die geen problemen heeft :?

Dan maar toch wachten met aanvragen DOA of toch reparatie?

EDIT: Misco ook maar ff gebeld om te kijken of zij weet wanneer de nieuwe batch komt, ze zeggen dat de nieuwe batch op punt van binnenkomen staat, maar ze weten niet of deze probleemloos is.
Ik heb gisteren mijn DOA ingeleverd. Ik hoop dat de volgende batch het niet heeft. Anders maak ik een afspraak dat een monteur thuis komt. Ik denk dat een weekje wachten met inleveren wel verstandig is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Nieuwe update van HP: HP zegt dat ze sinds vandaag gestopt zijn met DOA's voor deze laptops omdat het probleem niet wordt opgelost door een DOA. (Letterlijk hun woorden). Het enige wat helpt is een reparatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Met andere woorden de nieuwere batches hebben ook dit probleem?
Want DOA is mijn inziens niets anders dan hele laptop retour sturen en een nieuw model krijgen uit de nieuwere batch die het probleem niet heeft.

Als ze dus claimen dat een DOA geen zin heeft, dan zeggen ze met andere woorden\impliciet dat modellen uit de nieuwere batches het probleem ook hebben en het dus daarom geen zin heeft. Blijf het vreemd vinden van HP. Volgens mij hebben ze gewoon geen zin in allemaal geopende en gebruikte notebooks retour te nemen.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Yellowneck schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:32:
Met andere woorden de nieuwere batches hebben ook dit probleem?
Want DOA is mijn inziens niets anders dan hele laptop retour sturen en een nieuw model krijgen uit de nieuwere batch die het probleem niet heeft.

Als ze dus claimen dat een DOA geen zin heeft, dan zeggen ze met andere woorden\impliciet dat modellen uit de nieuwere batches het probleem ook hebben en het dus daarom geen zin heeft. Blijf het vreemd vinden van HP. Volgens mij hebben ze gewoon geen zin in allemaal geopende en gebruikte notebooks retour te nemen.
Klopt, ze zeiden ook dat ze niet weten of deze batch het probleem heeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
Frozen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:26:
Nieuwe update van HP: HP zegt dat ze sinds vandaag gestopt zijn met DOA's voor deze laptops omdat het probleem niet wordt opgelost door een DOA. (Letterlijk hun woorden). Het enige wat helpt is een reparatie.
Dus een DOA heeft geen zin meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Nouja, ik neem het met een korreltje zout. HP lijkt wel alles bij elkaar te zuigen en afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt en wanneer je belt, krijg je een ander verhaal aangesmeerd. Tenminste, ik lees toch veel tegenstrijdige berichten van mensen die gebeld hebben naar HP en\of Misco.

Ik kan mij haast niet voorstellen dat je als bedrijf een product blijft door produceren en uitleveren met een bekend defect. Wellicht hopen ze dat 90% van de gebruikers het defect misschien niet door heeft, dan zou ik het misschien kunnen begrijpen. Dat hoeven ze maar voor die 10% een recall te doen, reparatiekosten te betalen, onderdelen vervangen etc. Maar als dit is hoe ze omhoog met hun klanten en producten ....dannneh..

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangrrio99
Geeft HP een uitleg hoe je het probleem op kan lossen? Wat willen ze dat je met de laptop doet, opsturen of hebben ze een andere manier?

• ironhydrax
Na wat mooie driver updates via 'hp support assistant' werken de knoppen voor beeldscherm lichter of donker (birghtness) maken niet meer. Ook hebben youtube video's last van lag(geluid gaat, scherm staat stil), in de eerst 5 seconden bij het starten van een video.
Heeft iemand anders dit ook?
Weet iemand de oplossing?

• JanJaapK
  • Laatst online: 26-06-2022
Frozen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:26:
Hopelijk geldt dit alleen voor laptops met kleinere issues zoals ruis of niet-werkende functieknoppen? Mijn laptop start helemaal niet meer op en power cyclet tot de batterij leeg is.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

JanJaapK schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:42:
[...]

Hopelijk geldt dit alleen voor laptops met kleinere issues zoals ruis of niet-werkende functieknoppen? Mijn laptop start helemaal niet meer op en power cyclet tot de batterij leeg is.
Yup, het geldt alleen daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickwhad
  • Niet online
ironhydrax schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:30:
Na wat mooie driver updates via 'hp support assistant' werken de knoppen voor beeldscherm lichter of donker (birghtness) maken niet meer. Ook hebben youtube video's last van lag(geluid gaat, scherm staat stil), in de eerst 5 seconden bij het starten van een video.
Heeft iemand anders dit ook?
Weet iemand de oplossing?
Zoeken op model en het woord drivers (Hp Zbook studio (x360) g5 voor de nieuwe) en alles uitklappen met het plusje. Zoeken met ctrl+f naar het woord "hotkey" driver installeren en downloaden. Dan zouden de fn knoppen het weer moeten doen. Voor het beeld/geluid lag kan de Conexant driver van de audio de boosdoener zijn of hp velocity. Dus Conexant driver downloaden van de hp pagina, of HP Velocity uninstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Uiteindelijk heb ik met veel moeite alsnog een DOA gekregen. Laptop wordt dinsdag ingeleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:40

ndb

Zijn er hier meer mensen waarbij de coil whine na de (automatische) recente biosupdate via HP Support Assistant luider is geworden?

(HP Zbook Studio G5)

[ Voor 8% gewijzigd door ndb op 31-08-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-07 19:36
ndb schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:56:
Zijn er hier meer mensen waarbij de coil whine na de (automatische) recente biosupdate via HP Support Assistant luider is geworden?

(HP Zbook Studio G5)
Ik heb hier nog geen bios update ontvangen en ik zie er ook nog geen staan op de website van hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The emperor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-08-2019
Bij een andere laptop leverancier clevo/bto (waarbij je laptop zelf kan samenstellen) bieden ze aan goede/betere koelpasta aan te brengen dan standaard fabriek, wat graden schijnt te kunnen schelen.

Zou zoiets ook moeite waard zijn uit te zoeken voor de zbook ivm fan lawaai? Weet niet hoe gemakkelijk hetgeen uit elkaar te halen is en toe te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
The emperor schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 20:44:
Bij een andere laptop leverancier clevo/bto (waarbij je laptop zelf kan samenstellen) bieden ze aan goede/betere koelpasta aan te brengen dan standaard fabriek, wat graden schijnt te kunnen schelen.

Zou zoiets ook moeite waard zijn uit te zoeken voor de zbook ivm fan lawaai? Weet niet hoe gemakkelijk hetgeen uit elkaar te halen is en toe te passen?
Betere koelpasta kan soms helpen, afhankelijk van de standaard kwaliteit. In het geval van de zbooks vond ik het al een hels karwei om de bottom cover eraf te krijgen. Echter leek het relatief makkelijk de koeler los te maken, uiteraard valt elke fout die je hierbij begaat (iets afbreken oid) voor je eigen risico en kosten en niet die van HP

En of dit helpt met de fan noise betwijfel ik zelf, aangezien het voor mijn gevoel redelijk willekeurig is wanneer ze te luid zijn

[ Voor 7% gewijzigd door gregor160300 op 31-08-2018 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerjunior
Frozen schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:55:
Uiteindelijk heb ik met veel moeite alsnog een DOA gekregen. Laptop wordt dinsdag ingeleverd. :)
Ik hoop dat we niet meer 3 weken hoeven te wachten op de vervangende laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel2000
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 11:41
Wrm trouwens een DOA aangevraagd, de laptop die je gaat krijgen zal het probleem toch weer hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Sneakerdead schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:47:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen
Ik ben al drie weken bezig met het regelen van een DOA/reparatie. Van het kastje naar de muur gestuurd maar uiteindelijk na veel bellen is het gelukt.
Wessel2000 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:00:
[...]

Wrm trouwens een DOA aangevraagd, de laptop die je gaat krijgen zal het probleem toch weer hebben?
De onderdelen voor de reparatie zijn pas in november beschikbaar, dit is dus voor nu de snelste oplossing. Baat het niet dan schaadt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die geen problemen heeft ondervonden met de HP ZBook G5 / G5 x360? Het lijkt alsof iedereen het probleem heeft met het gepiep (coil whine) uit de laptop of geruis op de 3,5 mm audio poort. Ik lees nergens dat iemand zegt dat zijn model wel goed functioneert.

Ook lijkt het dat de problemen zich vaker voordoen bij de x360 model, de meeste mensen hebben het over dit model. Of hebben ook veel mensen met de HP ZBook G5 (clamshell) last van coil whine of geruis op de audio poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangrrio99
Zijn er meer mensen die op hun laptop wachten? Ik heb als order status: Verwachte leverdatum kon niet worden bepaald (inkoopopdrachten niet toereikend). De gemiddelde nabesteltijd is 20 dagen.
Iemand anders heeft dat die pas na januari 2019 geleverd zullen worden. Klopt dit of hebben anderen al meer dit soort statussen gehad, of met late levertijden? Zou beetje vreemd zijn als laptops pas zo laat geleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Na een volledige reset en de zinnige drivers zelf weer geïnstalleerd te hebben kan ik m'n pen niet meer verbinden. Zowel via Bluetoothapparaat toevoegen in de Win10-instellingen als via de HP pen-instellingen app wordt de pen niet gevonden. Voor de reset had ik 'm wel werkend, hij is ook opgeladen. Iemand ideeën hoe dit te fixen? Eerder vandaag heb ik zonder problemen een bluetooth muis aangesloten. Ook na die uitgezet te hebben of weer te ontkoppelen (via win10 instellingen verwijderd) reageert de pen niet
Edit: inmiddels via Apparaatbeheer het 'bluetoothapparaat' verwijderd en weer toegevoegd, en daarna de Bluetooth driver opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat werkt niet

[ Voor 35% gewijzigd door LogEnd28 op 01-09-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:36:
Is er iemand die geen problemen heeft ondervonden met de HP ZBook G5 / G5 x360? Het lijkt alsof iedereen het probleem heeft met het gepiep (coil whine) uit de laptop of geruis op de 3,5 mm audio poort. Ik lees nergens dat iemand zegt dat zijn model wel goed functioneert.

Ook lijkt het dat de problemen zich vaker voordoen bij de x360 model, de meeste mensen hebben het over dit model. Of hebben ook veel mensen met de HP ZBook G5 (clamshell) last van coil whine of geruis op de audio poort?
Gisteren mijn x360 binnengekregen (levertijd 4 weken) en nog niks kunnen vinden. Geen geruis op audio poort, ook niet bij de verschillende standen toetsenbordverlichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessel2000
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 11:41
Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:12:
[...]

Gisteren mijn x360 binnengekregen (levertijd 4 weken) en nog niks kunnen vinden. Geen geruis op audio poort, ook niet bij de verschillende standen toetsenbordverlichting.
Ik heb hem zojuist binnen gekregen, kan hetzelfde zeggen! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangrrio99
Wessel2000 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:17:
[...]

Ik heb hem zojuist binnen gekregen, kan hetzelfde zeggen! :) :)
Wanneer heb je hem besteld? En had je toen ook al de "6 weken levering" erbij staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Gangrrio99 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:10:
Zijn er meer mensen die op hun laptop wachten? Ik heb als order status: Verwachte leverdatum kon niet worden bepaald (inkoopopdrachten niet toereikend). De gemiddelde nabesteltijd is 20 dagen.
Iemand anders heeft dat die pas na januari 2019 geleverd zullen worden. Klopt dit of hebben anderen al meer dit soort statussen gehad, of met late levertijden? Zou beetje vreemd zijn als laptops pas zo laat geleverd kunnen worden.
Ik heb dinsdag een DOA ingeleverd en heb ook een nabesteltijd van 20 dagen.
[...]

Ook als hij niet aan de oplader is aangesloten ?

[ Voor 21% gewijzigd door tweakerjunior op 01-09-2018 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerjunior schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:54:
Ook als hij niet aan de oplader is aangesloten ?
Ik merk geen verschil tussen wel of niet opladen, maar misschien heb ik iets te vroeg gejuicht. Zonder headphones of iets anders aangesloten, hoor ik met name aan de linkerkant vd laptop gepiep en geruis. Vergelijkbaar met deze demo. Ik hoor het echter pas als ik er echt op ga letten. In ieder niet de moeite voor een DOA of reparatie waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:07:
[...]

Ik merk geen verschil tussen wel of niet opladen, maar misschien heb ik iets te vroeg gejuicht. Zonder headphones of iets anders aangesloten, hoor ik met name aan de linkerkant vd laptop gepiep en geruis. Vergelijkbaar met deze demo. Ik hoor het echter pas als ik er echt op ga letten. In ieder niet de moeite voor een DOA of reparatie waard.
Helaas is het niet 100% weg maar als je er moeite voor moet doen is het al een verbetering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gangrrio99
tweakerjunior schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:54:
[...]

Ik heb dinsdag een DOA ingeleverd en heb ook een nabesteltijd van 20 dagen
Oke ben ik niet alleen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:06
gregor160300 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:40:
[...]

Betere koelpasta kan soms helpen, afhankelijk van de standaard kwaliteit. In het geval van de zbooks vond ik het al een hels karwei om de bottom cover eraf te krijgen. Echter leek het relatief makkelijk de koeler los te maken, uiteraard valt elke fout die je hierbij begaat (iets afbreken oid) voor je eigen risico en kosten en niet die van HP

En of dit helpt met de fan noise betwijfel ik zelf, aangezien het voor mijn gevoel redelijk willekeurig is wanneer ze te luid zijn
Ik denk bijna voor 90% zeker dat de fans vooral door het opladen komen. Als ik hem namelijk aan de 150 W charger leg lijkt het bijna op een straaljager maar bij de 100 W van mijn G2 dock is dat al weer stukke minder. En waar ik ook achter kwam was dat Firefox 25-30% CPU gebruikte en nadat ik dat had gefixt waren de keren dat hij random echt veel lawaai gaat maken zo goed als weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoundRock
  • Laatst online: 02-07-2020
Ik heb hetzelfde probleem met de audio drivers voor de audio jack dat een ruisend geluid geeft, maar het was me niet gelukt ze te updaten.

Hoe heb je ze precies geüpdatet en welke drivers heb je daarvoor precies verwijderd (mocht je voor het updaten de drivers hebben verwijderd)? Ik zie drie soorten audio drivers op https://support.hp.com/us...bile-workstation/18865653

Als ik echter de eerste probeer te installeren, veranderen de versies van de al geïnstalleerde drivers op mijn pc niet naar de nieuwere versies van de HP website. Ik zie 4 audio drivers in mijn device manager:
Conexant ISST Audio onder het kopje "sound, video and game controllers".
En onder het kopje "audio inputs and outputs":
Headphones (Conexant ISST Audio)
Microphone (Conexant ISST Audio)
Speakers (Conexant ISST Audio)

Hulp wordt gewaardeerd!
MrBoa schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit probleem van de audio. Misschien heeft het dan ook niet te maken met de intel XTU maar gewoon een ander probleem (ik had oortjes in op het moment van crashen en speelde muziek af). Verder zal ik dan wel opnieuw proberen de goede undervolt te vinden voor mij laptop. Doet het eigenlijk schade als je een te lage undervolt toepast binnen intel XTU en hij crasht? ik las ergens dat het wel veilig was en ervoor zorgt dat alles weer goed komt, maar toch niet zo prettige gevoel als het crasht?

Ik ben net langs de servicedesk geweest en ze adviseerde me om HP te bellen voor een DOA dus dat ga ik zo maar doen dan en hopelijk heb ik snel een nieuwe werkende laptop voor me :)!

EDIT: heb met HP aan de lijn gezeten en het probleem met de audio is verholpen door de driver voor geluid te deinstaleren en de nieuweste versie te instaleren, ook werd de graphics driver geupdate wat misschien zou conflicteren met de audio (waarschijnlijk wat hierboven werd genoemnd met aansluiten van hdmi)

@ThaBlueOne
thanks voor de commands! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoundRock
  • Laatst online: 02-07-2020
Had iemand anders ook het probleem dat de tekst in Windows 10 er soms wazig uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangrrio99
Reactie van Misco, ze weten niks over levertijd. Waarschijnlijk 4-6 weken. Je moet de status dus niet serieus nemen. Al twijfel ik ook over de gegeven status van 4-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Niet online
HoundRock schreef op maandag 3 september 2018 @ 01:12:
Had iemand anders ook het probleem dat de tekst in Windows 10 er soms wazig uitziet?
Ja, maar ben het tot nu toe eigenlijk alleen nog tegengekomen bij InstallShield wizards dus ben nog niet op zoek gegaan naar een fix
e: ook af en toe in windows settings

[ Voor 5% gewijzigd door LogEnd28 op 03-09-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waardoor Firefox hoog in het CPU/Memory gebruik kom te zitten, en hoe dit evt gefixt kan worden? De fans draaien namelijk volle toeren bij niet geheel intensief gebruik 8)7 .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry0killer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 16:08
Zijn er andere mensen die bij waar de sd card slot hoort een soort van plastic cover hebben die in het midden scharniert? Ik krijg deze er niet uit en kan de sd card slot ook niet gebruiken zo, ik kan als ik aan een kant duw hem 10 graden draaien maar daarna gebeurt er niks.

https://i.imgur.com/gHmW04H.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door jerry0killer op 03-09-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerry0killer schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:04:
Zijn er andere mensen die bij waar de sd card slot hoort een soort van plastic cover hebben die in het midden scharniert? Ik krijg deze er niet uit en kan de sd card slot ook niet gebruiken zo, ik kan als ik aan een kant duw hem 10 graden draaien maar daarna gebeurt er niks.

https://i.imgur.com/gHmW04H.jpg
wat je moet doen is proberen die voorkant vast te pakken, heen-en-weer zo dat je hem recht uit de laptop kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry0killer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 16:08
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:08:
[...]

wat je moet doen is proberen die voorkant vast te pakken, heen-en-weer zo dat je hem recht uit de laptop kan trekken.
Ah jeetje wat een onnodig ingewikkeld ding, hij zat er ook redelijk stroef in dus hij verboog zelfs tijdens het eruit trekken. Staat ook helemaal niks over in de installatie gids. Thanks though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na Windows update (1803) werken de functie-toetsen f3 en f4 niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:52:
Brightness knoppen bedoel je? Ja heb ik ook, nog geen fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:52:
Zelfde verhaal :(

Blijkbaar hebben deze laptops van HP veel kinderziektes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:20:
Iemand een idee waardoor Firefox hoog in het CPU/Memory gebruik kom te zitten, en hoe dit evt gefixt kan worden? De fans draaien namelijk volle toeren bij niet geheel intensief gebruik 8)7 .
Dit is al eerder voorbij gekomen, volgens mij ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

battia schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:35:
[...]

Zelfde verhaal :(

Blijkbaar hebben deze laptops van HP veel kinderziektes :'(
Probleem is al lang bekend incl. oplossing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
[...]

Kan je misschien bevestigen met een of andere product code dat het hem een nieuwe 'batch' etc gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ironhydrax
Frozen schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:04:
[...]

Probleem is al lang bekend incl. oplossing 8)7
Gevonden!!!

quote:
bramosditaljano schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:17:
@Frozen , @Mr Pingu : thanks, ik ga eerdaags even contacten met HP. Eerst nog even die ruis goed onderzoeken, anders kan dat in één keer mee.

Helderheid aanpassen via F3/F4 werkt bij mij (W10) ook niet. Getest met en zonder adaptive brightness.
@Frozen @bramosditaljano Ik heb de Brightness control kunnen oplossen door de Hp Hotkey support te downloaden onder software-oplossingen op https://support.hp.com/nl...ible-workstation/20075826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBoa
  • Laatst online: 04-12-2022
HoundRock schreef op maandag 3 september 2018 @ 00:36:
Ik heb hetzelfde probleem met de audio drivers voor de audio jack dat een ruisend geluid geeft, maar het was me niet gelukt ze te updaten.

Hoe heb je ze precies geüpdatet en welke drivers heb je daarvoor precies verwijderd (mocht je voor het updaten de drivers hebben verwijderd)? Ik zie drie soorten audio drivers op https://support.hp.com/us...bile-workstation/18865653

Als ik echter de eerste probeer te installeren, veranderen de versies van de al geïnstalleerde drivers op mijn pc niet naar de nieuwere versies van de HP website. Ik zie 4 audio drivers in mijn device manager:
Conexant ISST Audio onder het kopje "sound, video and game controllers".
En onder het kopje "audio inputs and outputs":
Headphones (Conexant ISST Audio)
Microphone (Conexant ISST Audio)
Speakers (Conexant ISST Audio)

Hulp wordt gewaardeerd!

[...]
Ik weet niet precies welke driver het was, ik had HP ervoor gebeld en zei hebben het op afstand weten te fixen en hadden drivers gedownload direct via de download link. Ik zou zeggen bel HP support en dan kunnen ze het voor je fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten2200
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05-2024
Heeft iemand ervaring met het opladen van de ZBook 360x met USB-C? Zo ja, is dat mogelijk met iedere adapter of alleen met de HP Docks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb zojuist mijn laptop als DOA ingeleverd bij de SID-DRW. Echter vraag ik me af hoe capabel die mensen daar zijn. Er stond een meisje met accuduurproblemen en ik moest hem nog uitleggen dat hij een windows battery report moest maken om te kijken wat er aan de hand was...

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 04-09-2018 15:42 . Reden: Kleurtje vocht weinig toe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
maarten2200 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:55:
Heeft iemand ervaring met het opladen van de ZBook 360x met USB-C? Zo ja, is dat mogelijk met iedere adapter of alleen met de HP Docks?
Ik heb het met een random Chinese lader van 65 watt geprobeerd, dat werkte. Mijn telefoonlader van 18W niet, dan klaagt de laptop dat hij te weinig stroom krijgt en weigert te laden. Dus ik denk dat je minstens 45W moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:43:
Ik heb zojuist mijn laptop als DOA ingeleverd bij de SID-DRW. Echter vraag ik me af hoe capabel die mensen daar zijn. Er stond een meisje met accuduurproblemen en ik moest hem nog uitleggen dat hij een windows battery report moest maken om te kijken wat er aan de hand was...
Ja helaas is dat vaker bij help desks ook op andere gebieden

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 04-09-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:17:
[...]

Waar in de bios kan dit :? Bij PowerMangement Options onder het tabje Advanced, zie ik geen settings om dit tot 80% te zetten?
Ik was even op vakantie, vandaar de late reactie:
Advanced -> Power Management Options -> Battery health manager -> [Dropdown]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• battia
Wat kan ik nu het beste doen, DOA of reparatie?

Ik heb liever mijn laptop niet kwijt voor even, maar ik weet niet wat het beste te doen is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:40

ndb

H92! schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:42:
[...]

Ik was even op vakantie, vandaar de late reactie:
Advanced -> Power Management Options -> Battery health manager -> [Dropdown]
Zijn dat soort dingen nog steeds nodig op moderne laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01-2022
Had gisteren HP nog even aan de lijn voor mijn toetsenbord-issue (linker CTRL werkt niet lekker). Medewerker daar zei dat het onderdeel nog niet geactiveerd is in hun systeem en dat dat medio september wel gaat gebeuren. Dan kunnen ze het dus bestellen en fixen. "Het is namelijk nogal een nieuwe laptop, meneer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
Ik heb m zelf gewoon ter reparatie aangemeld en krijg bericht als de onderdelen er zijn. Zag niet echt toegevoegde waarde van DOA, behalve misschien dat je langer moet wachten op een laptop zonder het probleem. Maar dat weegt bij mij op tegen hoe beperkt ik last heb van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ironhydrax schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:21:
[...]

Kan je misschien bevestigen met een of andere product code dat het hem een nieuwe 'batch' etc gaat?
Ik heb geen idee hoe ik dat zou kunnen controleren. Persoonlijk verwacht ik dat de laptops die nu nog van de band rollen geen last van de ruis hebben. Steeds minder mensen rapporteren de problemen hier die eerder wel werden genoemd.

Ik heb nu een hele dag intensief de laptop op school gebruikt en kan bevestigen dat me op geen enkel moment iets is opgevallen. Ik ben juist verbaasd hoe solide het apparaat is en hoe heerlijk bv. het typen gaat. Louter positief dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
gregor160300 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:45:
[...]

Ik heb het met een random Chinese lader van 65 watt geprobeerd, dat werkte. Mijn telefoonlader van 18W niet, dan klaagt de laptop dat hij te weinig stroom krijgt en weigert te laden. Dus ik denk dat je minstens 45W moet hebben.
Iemand al geprobeerd om de Zbook op te laden met de Macbook Pro oplader (dat ook USB-C is)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag een DOA ingeleverd en vandaag een nieuwe X360 binnen. Deze heeft echter nog steeds last van de coilwhine op de audio-uitgangen. Het valt echter alleen op als het vrij stil is of een koptelefoon/oortjes gebruikt worden.
Dan maar wachten tot reparatie mogelijk is...

Goed gehoor is ook nodig, mijn pa en sommige vrienden kunnen hem niet horen, omdat hij vrij hoog is ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Voor iedereen die nog een USB-C hub/dock zoekt kan ik deze aanraden. Werkt prima en veel goedkoper dan de docks die HP verkoopt. Voor opladen zijn er dan twee mogelijkheden:
  1. Je kan je een USB-C oplader op het dock gebruiken (nog geen ervaring mee). Dit zal langzamer gaan en onder volle belasting mogelijk de batterij leegtrekken.
  2. De standaard HP adapter op de laptop (150W) in combinatie met het dock. Nadeel is dat je twee kabels moet aansluiten ipv één.

[ Voor 12% gewijzigd door DoubleTo op 05-09-2018 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerjunior
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:34:
Donderdag een DOA ingeleverd en vandaag een nieuwe X360 binnen. Deze heeft echter nog steeds last van de coilwhine op de audio-uitgangen. Het valt echter alleen op als het vrij stil is of een koptelefoon/oortjes gebruikt worden.
Dan maar wachten tot reparatie mogelijk is...

Goed gehoor is ook nodig, mijn pa en sommige vrienden kunnen hem niet horen, omdat hij vrij hoog is ;)
Gister na DOA nieuwe laptop gekregen. Helaas heeft hij nog steeds best veel ruis. Gisteren merkte ik het niet maar nu is het best hard. Op de 3.5mm hoor ik niks.

• ironhydrax
tonyto_tp schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:46:
Voor iedereen die nog een USB-C hub/dock zoekt kan ik deze aanraden. Werkt prima en veel goedkoper dan de docks die HP verkoopt. Voor opladen zijn er dan twee mogelijkheden:
  1. Je kan je een USB-C oplader op het dock gebruiken (nog geen ervaring mee). Dit zal langzamer gaan en onder volle belasting mogelijk de batterij leegtrekken.
  2. De standaard HP adapter op de laptop (150W) in combinatie met het dock. Nadeel is dat je twee kabels moet aansluiten ipv één.
Deze is ook goed:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dtCpyft

Met deze skip je audio poort
https://www.aliexpress.co...937460.0.0.6abf2e0efOOY2H

• ironhydrax
tweakerjunior schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:00:
[...]

Gister na DOA nieuwe laptop gekregen. Helaas heeft hij nog steeds best veel ruis. Gisteren merkte ik het niet maar nu is het best hard. Op de 3.5mm hoor ik niks.
Als u op de 3.5mm niks hoort, waar hoort u het dan wel? We hebben het over ruis/ coil whine/ piepen als je koptelefoon/oortjes met draadaansluit op de 3.5mm jack toch? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerjunior
ironhydrax schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:35:
[...]

Als u op de 3.5mm niks hoort, waar hoort u het dan wel? We hebben het over ruis/ coil whine/ piepen als je koptelefoon/oortjes met draadaansluit op de 3.5mm jack toch? :?
Het is een piep geluid dat je hoort boven het toetsenbord.

• MrBoa
  • Laatst online: 04-12-2022
tweakerjunior schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:00:
[...]

Hoe kom je zo snel aan een nieuwe laptop? Ik had hem vorige week dinsdag ingeleverd en ga gebeld te hebben met misco zeiden ze tegen mij dat er geen laptops beschikbaar waren en weer tot 6 weken kan wachten op een nieuwe?

• tweakerjunior
MrBoa schreef op donderdag 6 september 2018 @ 14:20:
[...]

Hoe kom je zo snel aan een nieuwe laptop? Ik had hem vorige week dinsdag ingeleverd en ga gebeld te hebben met misco zeiden ze tegen mij dat er geen laptops beschikbaar waren en weer tot 6 weken kan wachten op een nieuwe?
Ik had de DOA vorige week ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangrrio99
Orderstatus is naar volgende week vrijdag veranderd, dus hij komt er aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb mijn nieuwe HP Zbook studio G5 x360 binnen (nadat de vorige DOA was gegaan) en ook deze heeft last van dit probleem, echter is de ruis weg op het moment dat ik het toetsenbord op maximale helderheid zet. Even voor de zekerheid, dat je het weet als je het DOA-pad gaat bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
Frozen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:30:
Ik heb mijn nieuwe HP Zbook studio G5 x360 binnen (nadat de vorige DOA was gegaan) en ook deze heeft last van dit probleem, echter is de ruis weg op het moment dat ik het toetsenbord op maximale helderheid zet. Even voor de zekerheid, dat je het weet als je het DOA-pad gaat bewandelen.
Dus ruis/piepen op audio jack is weg (in elke situatie, met/zonder voeding, alle toetsenbordverlichtingsstanden)? Als verlichting uitstaat is het ook weg?
De piep boven het toetsenborden in alle verlichtingsstanden is er nog?

Waar kan ik de regeling omtrent hp service/ doa etc vinden? Misco stuurt alleen dat ik het moet doen, maar niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
Heeft iemand ook problemen met youtube (binnen chrome)? Ik heb dat de eerste 5 sec het beeld bevroren is, audio loop wel.
En hier en daar preformance problemen die niet mogelijk zouden moeten zijn. Beeld groot naar klein of heen en weer skippen zit ook vaak lag in.
Drivers van intel hd en p1000 al een paar keer opnieuw en met verschillende versies gedaan.
Iemand een idee of heeft dit probleem ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

ironhydrax schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:49:
[...]

Dus ruis/piepen op audio jack is weg (in elke situatie, met/zonder voeding, alle toetsenbordverlichtingsstanden)? Als verlichting uitstaat is het ook weg?
De piep boven het toetsenborden in alle verlichtingsstanden is er nog?

Waar kan ik de regeling omtrent hp service/ doa etc vinden? Misco stuurt alleen dat ik het moet doen, maar niet hoe.
Nee, je leest het verkeerd. De ruis is er nog steeds maar gaat nu weg als ik (of net als voorheen de laptop aan de oplader hang) of het toetsenbordlicht op maximaal zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJaapK
  • Laatst online: 26-06-2022
Frozen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:30:
Ik had mijn x360 2 dagen later ingeleverd, en heb zojuist de keuze gekregen om of mijn geld terug te krijgen, of 6-8 weken te wachten op een nieuwe laptop vanwege een leverprobleem. Net buiten de boot gevallen denk ik...

• LogEnd28
  • Niet online
Af en toe wanneer mijn pen buiten bereik is, krijg ik hiervan een melding op het scherm en vliegt de laptop 5 seconden later in slaapstand/wordt ie vergrendeld. Ik vermoed dat dit de optie Dynamisch vergrendelen is, maar die heb ik uitstaan in de Windows instellingen. Iemand anders met dit probleem?

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

LogEnd28 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:09:
Af en toe wanneer mijn pen buiten bereik is, krijg ik hiervan een melding op het scherm en vliegt de laptop 5 seconden later in slaapstand/wordt ie vergrendeld. Ik vermoed dat dit de optie Dynamisch vergrendelen is, maar die heb ik uitstaan in de Windows instellingen. Iemand anders met dit probleem?
Kijk eens bij je "pen" instellingen of in de HP app die je mogelijk hebt gedownload voor de pen.

• LogEnd28
  • Niet online
Frozen schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:45:
[...]

Kijk eens bij je "pen" instellingen of in de HP app die je mogelijk hebt gedownload voor de pen.
Dynamisch vergrendelen is geen optie in de HP pen-instellingen app die ik heb, en staat uit in de Windows instellingen, waar kan ik nog meer kijken?
Unrelated note: wat doet de instelling Kantelgevoeligheid in de HP app? Kan 'm verschuiven van 0 naar 1 naar 2, geen idee wat t doet

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

LogEnd28 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:47:
[...]

Dynamisch vergrendelen is geen optie in de HP pen-instellingen app die ik heb, en staat uit in de Windows instellingen, waar kan ik nog meer kijken?
Unrelated note: wat doet de instelling Kantelgevoeligheid in de HP app? Kan 'm verschuiven van 0 naar 1 naar 2, geen idee wat t doet
Je kunt kijken in het bios.

De kantelgevoeligheid heeft er mogelijk mee te maken dat strepen breder en lichter worden als je tekent met de pen gekanteld. Dat had je zelf toch ook wel even kunnen googlen of bedenken? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Frozen op 13-09-2018 21:17 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste