[TU Delft] Laptopproject 2018-2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:40
ryayo schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:58:
Ik heb m'n Thunderbolt dock G2 120W binnen. Alle video-output helemaal geslaagd, nu 3 externe monitoren aangesloten op m'n ZBook (2xfullHD, 1xQHD). Ook laad ie heel behoorlijk op. Helaas lijken de USB poorten niet te werken: USB sticks, toetsenbord noch muis werkt.

Ik heb even met HP gebeld en die geven aan vrij weinig te kunnen doen: de laptop is zogezegd niet compatible. Heeft iemand hier misschien een idee mbt een oplossing? Ik heb er maar 110 euro voor betaald en hij doet wat ik het belangrijkste vind (alle schermen aansluiten en opladen), maar dit zou toch ook wel erg fijn zijn.
Vreemd gebruik hem nu al een tijdje (paar dagen na de x360) en daar heb ik geen problemen met de USB poorten, muis etc. werkt gewoon goed.

Ik zou denken dat het een driver issue is met windows, zou me in ieder geval niet verbazen, ik zou het dus of op een ander tb3 device proberen of met bijvoorbeeld een ubuntu live usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheEchelon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-07 10:51
Mr Pingu schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:14:
[...]

Reepje extra RAM erbij van de V&A en SSD op mSATA aansluiting en je 8570w kan best nog evem vooruit.
Die van mij doet het ook nog prima, maar bestel alsnog een nieuwe omdat het waarschijnlijk het laatste jaar is dat ik het kan en de 8570 heeft zich wel bewezen. Qua stevigheid en snelheid nog niet in de steek gelaten na upgrade van RAM en SSD :)
De high end modellen van dit jaar zien er erg goed uit, dus ik zal de mijne gewoon met pensioen laten gaan en het vervangen met een G5 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryayo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:11
Gelukkig probleem met de dock opgelost! Nieuwe thunderbolt 3 driver gedownload, ik denk dat dat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:35

Mr Pingu

Professioneel Prutser

TheEchelon schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:08:
[...]

De high end modellen van dit jaar zien er erg goed uit, dus ik zal de mijne gewoon met pensioen laten gaan en het vervangen met een G5 :P
Zeker waar :p

Bij HP naar DOA gevraagd en moet nu deze inleveren en dan krijg ik spoedig een nieuwe toegestuurd en dan hoop ik dat deze geen last van de ruis / coil whine heeft. Is dit issue nu bij HP bekend?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mr Pingu schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:55:
[...]

Zeker waar :p

Bij HP naar DOA gevraagd en moet nu deze inleveren en dan krijg ik spoedig een nieuwe toegestuurd en dan hoop ik dat deze geen last van de ruis / coil whine heeft. Is dit issue nu bij HP bekend?
Frozen in "[TU Delft] Laptopproject 2018-2019"

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
Zojuist geprobeerd en mijn laptop heeft ook last van coilwhine... jammer. Het is volgens mij niet zo extreem als hier veel beschreven, maar toch jammer. Het treed op in beide gevallen; batterij en aan de voeding.

Toetsenbordverlichting aan of uit, maakt niets uit qua geluid. Het is overigens compleet weg als de mute knop ingedrukt is. (De audio kaart uit?) Of als er daadwerkelijk muziek wordt afgespeeld... Nee het wordt niet verbloemd, het is er simpelweg niet meer.

Het overigens om het Utwente model, dus de normale studio G5. Twijfel of ik hier nog actie op moet ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mr Pingu schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:08:
[...]

Dus bij jou komt er gewoon een monteur langs?
Als misco maandag de codes invoert: ja :)

Ik heb btw de laptop met intel xtu 200mv undervolt, nu presteert hij beter :)

[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 04-08-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-07 19:36
Frozen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Als misco maandag de codes invoert: ja :)

Ik heb btw de laptop met intel xtu 200mv undervolt, nu presteert hij beter :)
Ik ben benieuwd of het vervangen van het moederbord helpt, volgens mij komt de pieptoon meer van de fans.

En klokt jullie laptop wel tot 4.1 GHz? Ik kan geen Turbo Boost aanzetten in XTU (staat wel aan in de BIOS). Ik zit met 200mv undervolt rond de 55 graden (2.2GHz), zonder undervolt rond de 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:28:
[...]

Ik ben benieuwd of het vervangen van het moederbord helpt, volgens mij komt de pieptoon meer van de fans.

En klokt jullie laptop wel tot 4.1 GHz? Ik kan geen Turbo Boost aanzetten in XTU (staat wel aan in de BIOS). Ik zit met 200mv undervolt rond de 55 graden (2.2GHz), zonder undervolt rond de 60
Nee, hij blijft vaak haken bij 3,88. Turbo boost technology wordt inderdaad geregeld in het BIOS en daarom is het grayed out. Maar turbo boost short power max kan ik wel aan of uit zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

Nee, hij blijft vaak haken bij 3,88. Turbo boost technology wordt inderdaad geregeld in het BIOS en daarom is het grayed out. Maar turbo boost short power max kan ik wel aan of uit zetten. :)
Ja hetzelfde hier alleen komt die van mij niet over de 2,19 GHz ipv 3,88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:33:
[...]

Ja hetzelfde hier alleen komt die van mij niet over de 2,19 GHz ipv 3,88
Zit je misschien op de batterij?
Heb je bij de batterijinstellingen het processorgebruik gelimiteerd door het op een bepaald percentage te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:42:
[...]

Zit je misschien op de batterij?
Heb je bij de batterijinstellingen het processorgebruik gelimiteerd door het op een bepaald percentage te zetten?
Nee ik zit op netstroom en het staat op minimaal 100% en maximaal 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:43:
[...]

Nee ik zit op netstroom en het staat op minimaal 100% en maximaal 100%
Reset je bios eens en check of je XTU is te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:10:
[...]

Reset je bios eens en check of je XTU is te resetten.
Zal ik doen, ik zit nu op -220mv en 18minuten stabiele stress test (nog wel maximaal 2.19GHz) rond de 50 graden.

EDIT:
Na het resetten van de BIOS zit ik rond 4,00GHz (zonder undervolt nog), ik denk dat ik wat power opties had uitgeschakeld om te kijken of dit hielp met Linux waar het touchscreen door een fout in het power management (van de kernel) niet werkt.

EDIT 2:
Met een undervolt van 230mv blijft hij hier ook hangen op 3,88GHz bij gemiddeld 65 graden.

EDIT 3:
Bij meer dan -200mv crasht mijn laptop op accu, op accu heb ik bij elke underclock een lagere snelheid omdat het te weinig power geeft.

[ Voor 48% gewijzigd door gregor160300 op 04-08-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:13:
[...]

Zal ik doen, ik zit nu op -220mv en 18minuten stabiele stress test (nog wel maximaal 2.19GHz) rond de 50 graden.

EDIT:
Na het resetten van de BIOS zit ik rond 4,00GHz (zonder undervolt nog), ik denk dat ik wat power opties had uitgeschakeld om te kijken of dit hielp met Linux waar het touchscreen door een fout in het power management (van de kernel) niet werkt.

EDIT 2:
Met een undervolt van 230mv blijft hij hier ook hangen op 3,88GHz bij gemiddeld 65 graden.

EDIT 3:
Bij meer dan -200mv crasht mijn laptop op accu, op accu heb ik bij elke underclock een lagere snelheid omdat het te weinig power geeft.
Dat was de oplossing dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moesten jullie invoeren als track&trace code? Ik heb werkelijk geen idee waar het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:40:
Wat moesten jullie invoeren als track&trace code? Ik heb werkelijk geen idee waar het staat.
Dat stond bij mij gewoon in de mail!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gregor160300
Ik heb inmiddels het touchscreen en de pen ook werkend met Linux, voor de geinterresserden is alle informatie hier te vinden: https://github.com/linuxw...hid-descriptors/issues/34 ik zal binnenkort een volledige gids maken voor Linux als ik alles werkend heb zoals op Windows

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Frozen schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

De single core turbo is 4.1 GHz. De multicore turbo is 3.9 (hence 3.88), dit kan je ook in de xtu utility zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Update:
Het gaat zo, misco geeft ordernummers door aan HP, HP uploadt ze naar het portal, 1 dag wachten: Garantie aangepast op de website

HP zegt: Wij hebben helemaal niets binnen, geen serienummers et cetera. Bel maar naar Misco.
Misco zegt: Wij hebben ordernummers doorgegeven, maar waarom meld je hem niet aan ter reparatie?
Ik zeg: Dat heb ik gedaan, maar HP gaat geen NBD geven totdat jullie de ordernummers hebben geüpload.
Misco zegt: Waarom meld je hem niet DOA?
Ik zeg: Ik heb windows al geüpgrade naar windows 10 education
Misco zegt: Wat is dan de oplossing?
Ik zeg: De serienummers uploaden
Misco zegt: Ik ga even bellen *2 minuten later* geef je ordernummer en factuurnummer door, ik ga kijken wat ik voor je kan doen.
Ik zeg: Okee

Eindconclusie:
Misco kan niets doen
HP heeft geen onderdelen dus je hebt niets aan next business day on-site
TU Delft heeft geen onderdelen, dus daar kan je hem ook niet inleveren
Enige optie is DOA aanmelden, dan ben je hem wel een paar dagen kwijt...

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 06-08-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01-2022
@Frozen , dank voor het uitzoeken en rapporteren hier! Had één van de partijen enig idee wanneer dit wel NBD is op te lossen? Ik krijg 'm eerdaags binnen en stuur 'm liever niet DOA terug. Als het echter óf DOA is óf X maanden wachten tot een NBD(-achtige) oplossing, wordt dat misschien 'n ander verhaal.

Edit: Oh, en is er reden om er vanuit te gaan dat een nieuwe (i.g.v. DOA-aanmelding) dit probleem níet heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door bramosditaljano op 06-08-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

bramosditaljano schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:50:
@Frozen , dank voor het uitzoeken en rapporteren hier! Had één van de partijen enig idee wanneer dit wel NBD is op te lossen? Ik krijg 'm eerdaags binnen en stuur 'm liever niet DOA terug. Als het echter óf DOA is óf X maanden wachten tot een NBD(-achtige) oplossing, wordt dat misschien 'n ander verhaal.

Edit: Oh, en is er reden om er vanuit te gaan dat een nieuwe (i.g.v. DOA-aanmelding) dit probleem níet heeft?
Ondanks dat ik hem morgen ga inleveren in Delft, ben ik wel benieuwd of die nieuwe niet hetzelfde probleem heeft.

Overigens heb ik ook al geupgrade en de recovery partitie verwijderd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
De Windows upgrade maakt niet uit, die kan je op een ander notebook zonder problemen nog eens uitvoeren. Maar ik zou er bij doa niet vanuit gaan dat de vervanging niet het zelfde probleem heeft. Het lijkt me dat dit in de productie moet worden aangepast. Het zou mij echter niets verbazen dat dit te verhelpen is met een bios update.

[ Voor 13% gewijzigd door gregor160300 op 06-08-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Maargoed blijf wel zolang zeuren totdat ik gewoon een goeie heb. Het is mogelijk, als ik de mensen hier zo hoor. En volgens Frozen is dit bekend bij HP; dus het moet op een of andere manier goedkomen.

Het is me net wat te duur apparaat om het te accepteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Pingu op 06-08-2018 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-01-2024
Kunnen we er van uitgaan dat Misco de codes in de nabije toekomst zal uploaden waardoor we wel een monteur langs kunnen krijgen die dit probleem met ruis/ coil whine weet op te lossen of zit dit er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

bramosditaljano schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:50:

Het is of DOA of (ik schat) een week wachten na aanmelding van reparatie. :)
Sneakerdead schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:38:
Kunnen we er van uitgaan dat Misco de codes in de nabije toekomst zal uploaden waardoor we wel een monteur langs kunnen krijgen die dit probleem met ruis/ coil whine weet op te lossen of zit dit er niet in?
yup, ik hoop dat dat deze week nog gebeurt. Het helpt denk ik in ieder geval als meer mensen bellen over wanneer ze die serienummers doorgeven aan HP.
@Verwijderd @Verwijderd

[ Voor 30% gewijzigd door Frozen op 06-08-2018 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-07 13:10
Maar hoe gaan ze repareren als er geen onderdelen zijn? NBD of niet, het probleem blijft hetzelfde.

Edit: volgens @Verwijderd is het niet op te lossen met software, dus ik neem aan ook niet met een BIOS update? De pulserende fans van de G3 hebben ze wel zo opgelost.

[ Voor 46% gewijzigd door Elle13 op 06-08-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Elle13 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:20:
Maar hoe gaan ze repareren als er geen onderdelen zijn? NBD of niet, het probleem blijft hetzelfde.

Edit: volgens @Verwijderd is het niet op te lossen met software, dus ik neem aan ook niet met een BIOS update? De pulserende fans van de G3 hebben ze wel zo opgelost.
Er zijn geen onderdelen op voorraad, maar die laten ze dan uit de productielijn trekken en shippen naar NL met priority gok ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Ik wacht het wel even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 19:58
Ik krijg mijne over paar dagen. Ik hoop dat het probleem in de volgende batch verholpen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
Ik denk dat het nog wel even duurt voor alle problemen opgelost zijn, persoonlijk vindt ik het geen dealbreaker voor dagelijks gebruik, maar voor een apparaat van 1300 euro (normaal zelfs 3000) vind ik het niet kunnen, ben ook benieuwd hoe zakelijke partners van HP dit soort dingen afhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:58:
Ik denk dat het nog wel even duurt voor alle problemen opgelost zijn, persoonlijk vindt ik het geen dealbreaker voor dagelijks gebruik, maar voor een apparaat van 1300 euro (normaal zelfs 3000) vind ik het niet kunnen, ben ook benieuwd hoe zakelijke partners van HP dit soort dingen afhandelen.
Zullen we het eens groter vermelden in de review en de award weghalen? Moet je eens kijken hoe snel ze dan reageren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:23:
[...]

Zullen we het eens groter vermelden in de review en de award weghalen? Moet je eens kijken hoe snel ze dan reageren. ;)
Haha helaas werkt het wel zo, verkocht is verkocht tenzij ze aan jou nog meer kunnen verdienen, oftewel als reviewer of groot bedrijf dat haar laptops moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Frozen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:23:
[...]

Ben ik niet tegen, haha ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Doe maar, haha.

Stond praktisch in de rij voor DOAs bij Misco.
Zojuist nog even HP gebeld en zij zeiden weer dat het probleem niet bekend was.... ben benieuwd wat ze er bij HP echt aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mr Pingu schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:55:
Doe maar, haha.

Stond praktisch in de rij voor DOAs bij Misco.
Zojuist nog even HP gebeld en zij zeiden weer dat het probleem niet bekend was.... ben benieuwd wat ze er bij HP echt aan gaan doen.
Dan krijg je echt sukkels aan de lijn volgens mij. Het probleem is namelijk wel bekend. :)

Op de TU zeggen ze dat sommige mensen er last van hebben maar niet allemaal. Ook zeggen ze dat er mensen zijn die hun laptop al 2x DOA hebben aangemeld.

Okee het is feest
1. Tu delft heeft geen laptops meer om uit te lenen
2. Reparatie kost wel een tijd en ben je dan ook een tijd je laptop kwijt
3. DOA melden is k*t omdat ik dan ook mijn laptop een paar dagen kwijt ben en ik er al een windows upgrade tegenaan heb gegooid.

Misco vertikt het om met spoed de carepacks aan de serienummers te koppelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Frozen op 07-08-2018 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
Weten jullie hoe de DOA's verder verlopen? Kom je op die lijst met 6 weken wachttijd of krijg je voorrang?

Edit: de garantie is overigens nog steeds niet bijgewerkt naar NBD.

[ Voor 25% gewijzigd door Elle13 op 07-08-2018 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar Misco met:
Dat het tijd wordt om de carepacks te koppelen aan de serienummers, en de vraag of ze dat in mijn specifieke geval ook kunnen doen.
Ook staat er een link naar dit topic, wat ondertussen een klachtentopic is geworden met meer dan 43000 views.

Ik heb de review aangepast. Ik hou daar absoluut niet van, maar als dit de reden is om klanten te beschermen tegen dit soort vreemde praktijken dan moet dat maar. Je koopt een laptop met Next Business Day On-Site garantie, maar de verkoper vertikt het om deze Next Business Day On-Site garantie "aan" te zetten. Daarbij heeft de laptop een defect en zijn er geen onderdelen om dit probleem te verhelpen, tenzij HP ze met Next Business Day On-Site garantie met priorityshipping uit China laat halen.

Ik zal er ongetwijfeld gezeur door krijgen op een bepaalde manier, maar mijn rol als userreviewer is het adviseren en daarmee dus ook het beschermen van potentiële kopers. Zeker omdat dit zo goed als de enige review van deze laptop ter wereld is.

[ Voor 53% gewijzigd door Frozen op 07-08-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:13:
Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar Misco met:
Dat het tijd wordt om de carepacks te koppelen aan de serienummers, en de vraag of ze dat in mijn specifieke geval ook kunnen doen.
Ook staat er een link naar dit topic, wat ondertussen een klachtentopic is geworden met meer dan 43000 views.

Ik heb de review aangepast. Ik hou daar absoluut niet van, maar als dit de reden is om klanten te beschermen tegen dit soort vreemde praktijken dan moet dat maar. Je koopt een laptop met Next Business Day On-Site garantie, maar de verkoper vertikt het om deze Next Business Day On-Site garantie "aan" te zetten. Daarbij heeft de laptop een defect en zijn er geen onderdelen om dit probleem te verhelpen, tenzij HP ze met Next Business Day On-Site garantie met priorityshipping uit China laat halen.
Helemaal mee eens, helaas zou het met veel andere merken niet beter gaan. En uit China onderdelen halen helpt alleen als ze in de productielijn al iets hebben aangepast om het probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
Weet iemand tot hoe lang je DOA kan melden? Ik heb er namelijk een hard hoofd in dat het binnen twee weken na DOA melding verholpen is. Vele laptops zijn immers nog niet geleverd. Kortom, zou je bijvoorbeeld over een maand DOA kunnen melden, zodat de "rij" wat korter is en je HP de tijd hebt geeft om onderdelen binnen te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
Kluis schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:36:
Weet iemand tot hoe lang je DOA kan melden? Ik heb er namelijk een hard hoofd in dat het binnen twee weken na DOA melding verholpen is. Vele laptops zijn immers nog niet geleverd. Kortom, zou je bijvoorbeeld over een maand DOA kunnen melden, zodat de "rij" wat korter is en je HP de tijd hebt geeft om onderdelen binnen te halen?
Info hier:
Defecte of beschadigde levering
Mocht je na het openen van de doos - en bij het voor het eerst opstarten van je laptop - een defect of beschadiging constateren, dan kun je in aanmerking komen voor de Dead On Arrival (DOA) procedure van HP. Meldt hiervoor jouw DOA binnen 30 dagen aan bij het Service Centre van HP op telefoonnummer 020–5040646. De medewerkers van het HP Service Centre staan voor je klaar om de DOA procedure op te starten en je verder te voorzien van informatie en advies.

Wanneer je de DOA aangemeld hebt bij HP volgt een eerstelijns trouble shooting door de medewerker van HP. Als hierna blijkt dat het defect niet verholpen is, dan ontvang je vanuit HP een ingevuld DOA autorisatieformulier met alle bijbehorende details. Het DOA autorisatieformulier kun je vervolgens per e-mail naar ons versturen, waarna wij - aan de hand van het DOA autorisatieformulier - bekijken welke oplossing er door ons geboden kan worden.

Indien er sprake is dat het defecte systeem vervangen wordt voor een nieuwe laptop dien je je defecte laptop iedere dinsdag en donderdag van 10:00 -11:00 uur in te leveren bij de TU Delft SID op de Cornelis Drebbelweg 5. Na ontvangst zal er een nieuw systeem worden afgestuurd naar het gewenste afleveradres aangegeven op de oorspronkelijke order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Betekent 'aanmelden' als DOA ook direct inleveren/opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

bramosditaljano schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:34:
Yup! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
bramosditaljano schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:34:
deze email kreeg ik net binnen, na DOA aanvraag:
geachte heer ****,

De DOA aanvraag moet binnen 30 dagen van de factuur datum gedaan worden (dat is nu dus gedaan) [..door de factuur op te sturen..].
Vervolgens gaat mijn collega de factuur controleren en als deze DOA-aanvraag wordt goedgekeurd dan ontvangt u een formulier waarmee u naar uw leverancier moet gaan , dit formulier is 14 dagen gelding (binnen deze 14 dagen moet dan contact opgenomen worden met uw leverancier).

Met vriendelijke groet,

HP Support

[ Voor 5% gewijzigd door Kluis op 07-08-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Helaas... Dank voor de info, though!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:53
Ik krijg de mijne als het goed is deze donderdag binnen, zal laten weten of het probleem ook bij deze batch aanwezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Mijn order is bijgewerkt naar "1 artikel wordt verzonden op 07-08-2018, afgeleverd op 08-08-2018". Vanmorgen stond ie nog op "kan worden verzonden vanaf 08-08 en afgeleverd van 09-08". Nog geen track & trace code maar die zal vermoedelijk vanavond nog komen

[ Voor 20% gewijzigd door LogEnd28 op 07-08-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-09 12:45
LogEnd28 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:45:
Mijn order is bijgewerkt naar "1 artikel wordt verzonden op 07-08-2018, afgeleverd op 08-08-2018". Vanmorgen stond ie nog op "kan worden verzonden vanaf 08-08 en afgeleverd van 09-08". Nog geen track & trace code maar die zal vermoedelijk vanavond nog komen
Bij mij exact hetzelfde! Verder nu nog geen mail ontvangen.

Weet iemand misschien of je ook zelf thuis moet zijn om de laptop te ontvangen, of mag iemand anders op hetzelfde adres ook de bestelling in ontvangst nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Ik heb misco een mail gestuurd. Er werd mij verteld dat ze de x360 verwachten te leveren in week 35. Bij mij staat: 1 artikel kan worden verzonden vanaf 08-08-2018, afgeleverd vanaf 09-08-2018, mits de order compleet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramosditaljano
+1 op @LogEnd28 en @Bas079 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
Bas079 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:05:
[...]

Bij mij exact hetzelfde! Verder nu nog geen mail ontvangen.

Weet iemand misschien of je ook zelf thuis moet zijn om de laptop te ontvangen, of mag iemand anders op hetzelfde adres ook de bestelling in ontvangst nemen?
Ik heb hem gewoon op mijn werk laten leveren, zolang er iemand is om te tekenen voor ontvangst is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
@LogEnd28 en @Bas079 hebben jullie de x360 of de normale g5 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Niet online
tweakerjunior schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:45:
Ik heb de x360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerjunior schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:15:
Ik heb misco een mail gestuurd. Er werd mij verteld dat ze de x360 verwachten te leveren in week 35. Bij mij staat: 1 artikel kan worden verzonden vanaf 08-08-2018, afgeleverd vanaf 09-08-2018, mits de order compleet is.
Werd de status bij jou hier naartoe geüpdatet nadat je dit antwoord van Misco kreeg? Of moet ik concluderen dat de verwachte leverdatum niet zoveel betekent?

(Mijn status is ook "1 artikel kan worden verzonden vanaf 08-08-2018, afgeleverd vanaf 09-08-2018, mits de order compleet is", x360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1212
  • Laatst online: 12-06-2024
Bij mij is de status ook zoals bij Bas079.
Ik heb de x360 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerjunior
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:20:
[...]

Werd de status bij jou hier naartoe geüpdatet nadat je dit antwoord van Misco kreeg? Of moet ik concluderen dat de verwachte leverdatum niet zoveel betekent?

(Mijn status is ook "1 artikel kan worden verzonden vanaf 08-08-2018, afgeleverd vanaf 09-08-2018, mits de order compleet is", x360)
De status was al zo voor Ik misco een mail stuurde. Ik hoop dat de laptops zsm geleverd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas079
tweakerjunior schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:45:
Ik heb de x360 op 16 juli besteld. Hopelijk komt hij dus morgen aan, ik zorg voor een constante voordeurbezetting. Ik begreep dat de bezorgdienst niet altijd betrouwbaar was dus ik zorg er maar voor dat er morgen en donderdag steeds iemand thuis is. Gelukkig begreep ik van @gregor160300 dat ik niet zelf 24u per dag aanwezig hoef te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerjunior
Bas079 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:02:
[...]

Ik heb de x360 op 16 juli besteld. Hopelijk komt hij dus morgen aan, ik zorg voor een constante voordeurbezetting. Ik begreep dat de bezorgdienst niet altijd betrouwbaar was dus ik zorg er maar voor dat er morgen en donderdag steeds iemand thuis is. Gelukkig begreep ik van @gregor160300 dat ik niet zelf 24u per dag aanwezig hoef te zijn.
Ik heb de x360 24 juli besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb dus gemaild naar Misco en heb samengevat de volgend antwoorden gekregen:
Het proces met carepack registratie loopt en ze doen hun best dat zo spoedig mogelijk af te handelen.
Volgens hen zegt HP dat er geen onderdelen zijn en dat een DOA procedure geen garantie biedt op een laptop zonder dit probleem.
HP werkt aan een oplossing en ze denken rond 20 augustus onderdelen te hebben, maar kunnen dat niet met zekerheid zeggen.

Misco zit er bovenop en er zijn intern wat acties uitgezet om tot een nette oplossing te komen en een eenduidige verklaring. Nu is het, begrip & wachten of DOA melden (zonder garantie op een laptop zonder dit probleem),.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Niet online
Frozen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:56:
Het proces met carepack registratie loopt en ze doen hun best dat zo spoedig mogelijk af te handelen.
Volgens hen zegt HP dat er geen onderdelen zijn en dat een DOA procedure geen garantie biedt op een laptop zonder dit probleem.
HP werkt aan een oplossing en ze denken rond 20 augustus onderdelen te hebben, maar kunnen dat niet met zekerheid zeggen.

Misco zit er bovenop en er zijn intern wat acties uitgezet om tot een nette oplossing te komen en een eenduidige verklaring. Nu is het, begrip & wachten of DOA melden (zonder garantie op een laptop zonder dit probleem),.
Of je nieuwe laptop opnieuw DOA melden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Frozen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:56:

Dank je voor de update. 20 augustus is dan wel erg nipt om een DOA aan te vragen als je in de eerste batch zat.
Ik heb vandaag een DOA aangevraagd, maar de persoon aan de andere kant had nog nooit van dit model gehoord, kon hem niet vinden in het systeem en heeft de klacht nagelezen als cold whine. Komt goed hoop ik! :P
Hij heeft wel beloofd op basis van de factuur de garantie aan te zullen passen naar NBD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Elle13 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:05:
[...]

Dank je voor de update. 20 augustus is dan wel erg nipt om een DOA aan te vragen als je in de eerste batch zat.
Ik heb vandaag een DOA aangevraagd, maar de persoon aan de andere kant had nog nooit van dit model gehoord, kon hem niet vinden in het systeem en heeft de klacht nagelezen als cold whine. Komt goed hoop ik! :P
Hij heeft wel beloofd op basis van de factuur de garantie aan te zullen passen naar NBD.
Serieus? Kan je eens de HP Warranty check doen en vertellen of daar Next business day on-site staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Frozen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

Serieus? Kan je eens de HP Warranty check doen en vertellen of daar Next business day on-site staat?
De een kan het wel, de ander niet. Die customer care b8j HP is op z'n minst bijzonder.

Ben benieuwd of ik nu een laptop krijg zonder het probleem, maar dat kunnen ze niet garanderen. Ben echt benieuwd wanneer HP met een goede oplossing gaat komen @Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
Frozen schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:20:
[...]

Momenteel is er nog niets veranderd, maar ik zou sowieso pas morgen reactie krijgen op de mail.
De kans is ook klein dat ze het nog gaan aanpassen als op hetzelfde moment een DOA aangevraagd wordt. We zien wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1212
Ik heb uiteindelijk geen e-mail ontvangen en er staat nu dat hij vandaag wordt verzonden en morgen wordt afgeleverd. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Jup, ben ook weer terug naar verzonden op 8, geleverd op 9.

Hoop overigens wel dat we niet weer terug bij af zijn met data die steeds verschuiven. Mailcontact met Misco van 'n tijd terug (doen de leverdatum ineens op de jaarwisseling stond) leverde 'n schatting van week 33.

Het orderoverzicht meldt intussen dat 'ie verzonden is. Daar staat ook een T&T-link, maar ik mis nog het 'pakketnummer'. Ook nog geen T&T-mail van Misco/TU.

[ Voor 87% gewijzigd door bramosditaljano op 08-08-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1212
bramosditaljano schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:54:
Jup, ben ook weer terug naar verzonden op 8, geleverd op 9.

Hoop overigens wel dat we niet weer terug bij af zijn met data die steeds verschuiven. Mailcontact met Misco van 'n tijd terug (doen de leverdatum ineens op de jaarwisseling stond) leverde 'n schatting van week 33.

Het orderoverzicht meldt intussen dat 'ie verzonden is. Daar staat ook een T&T-link, maar ik mis nog het 'pakketnummer'. Ook nog geen T&T-mail van Misco/TU.
Hier nu ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Hier nog geen track and trace helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
Bij mij staat er bij de status een soort cirkeldiagram die voor 3/4e gevuld is met de verzendauto ernaast. In de legenda staat niet meer wat dat exact betekent. Verder nog teen t&t gevonden. Heeft iemand anders dit ook?

Edit: Er staat bij de computer wel in de tabel wel "te leveren: 0, verstuurd 1". Nog geen mail ontvangen.

Edit 2: volgens mij betekenen de icoontjes dat de order deels verzonden is. Bij de muis die ik erbij besteld heb staat namelijk nog niet dat hij verzonden is.

[ Voor 39% gewijzigd door Bas079 op 08-08-2018 11:15 . Reden: Stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Ik heb alleen vinkje bij de orderstatus en nog 0 verstuurd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas079
Waar zien de mensen met track & trace die precies staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander1212
Als je bij de orderstatus op de twee naar beneden wijzende pijltjes klikt, dan krijg je een gedetailleerder overzicht van de bestelling.
Daar staat bij mij ook een gedeelte "Leveringsinformatie" waar informatie van GLS bij staat.
Hier staat de Track & Trace link.
Maar als ik er op klik, kom ik op een pagina waar ik het pakketnummer in moet vullen en voor zover ik weet, heb ik die niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanJaapK
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2022
Sander1212 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:37:
Als je bij de orderstatus op de twee naar beneden wijzende pijltjes klikt, dan krijg je een gedetailleerder overzicht van de bestelling.
Daar staat bij mij ook een gedeelte "Leveringsinformatie" waar informatie van GLS bij staat.
Hier staat de Track & Trace link.
Maar als ik er op klik, kom ik op een pagina waar ik het pakketnummer in moet vullen en voor zover ik weet, heb ik die niet.
Dan is die link nog niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheEchelon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-07 10:51
Heeft de normale G5 overigens ook last van coil whine? Wellicht heb ik erover heen gelezen, maar dit probleem lijkt hier alleen voor het X360 model vermeld te worden.

Edit: Ik zie dat Deejac ook coilwhine heeft met zijn G5 Studio.
Wellicht dat ik maar moet wachten met het aanschaffen van de laptop met de hoop dat dit probleem in de toekomstige batches verholpen wordt.

[ Voor 38% gewijzigd door TheEchelon op 08-08-2018 14:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bramosditaljano
Misco kon mij niet aan een pakketnummer helpen. Vervolgens GLS gebeld, die had de zending nog niet in het systeem. Vervolgens terug naar Misco - het pakket wordt vandaag (einde dag) aan GLS aangeboden en ligt dus nog in hun 'postvak uit' (ondanks dat er in het orderoverzicht al staat dat 'ie verzonden is). Denk dat dat bij @Bas079, @Sander1212 en @tweakerjunior ook het geval is.

GLS adviseerde me om rond 19:00 uur nog even te checken, waarschijnlijk is T&T dan wel actief. Levering is dan normaal gesproken de volgende dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander1212
Oké, bedankt @bramosditaljano, nu weten we meer. :)
@JanJaapK ook bedankt voor de informatie over de Track & Trace!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas079
Verzonden :D
Nu kan ik de t&t wel zien, maar net zoals bij @Sander1212 geeft de link nog geen verdere informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
bramosditaljano schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:58:
Misco kon mij niet aan een pakketnummer helpen. Vervolgens GLS gebeld, die had de zending nog niet in het systeem. Vervolgens terug naar Misco - het pakket wordt vandaag (einde dag) aan GLS aangeboden en ligt dus nog in hun 'postvak uit' (ondanks dat er in het orderoverzicht al staat dat 'ie verzonden is). Denk dat dat bij @Bas079, @Sander1212 en @tweakerjunior ook het geval is.

GLS adviseerde me om rond 19:00 uur nog even te checken, waarschijnlijk is T&T dan wel actief. Levering is dan normaal gesproken de volgende dag.
Bedankt voor het vragen. Helaas heb ik geen track and trace op mijn order pagina. Ik heb het menu open geklapt maar zie verder niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tweakerjunior schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Bedankt voor het vragen. Helaas heb ik geen track and trace op mijn order pagina. Ik heb het menu open geklapt maar zie verder niks.
Staat hij wel al op verzonden bij jou? Ben bang dat de mensen waarbij de status niet werd vervroegd naar 07-08, vandaag buiten de boot vallen. Bij mij ook helaas nog niets verzonden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerjunior
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Staat hij wel al op verzonden bij jou? Ben bang dat de mensen waarbij de status niet werd vervroegd naar 07-08, vandaag buiten de boot vallen. Bij mij ook helaas nog niets verzonden...
Helaas staat er niks over dat iets verzonden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander1212
Ik heb zojuist een verzendbevestiging gekregen via de e-mail mét werkende Track & Trace. :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zijn er hier al mensen die de laptop DOA hebben gemeld en een nieuwe hebben ontvangen? Zo ja, hoe lang duurde dat proces?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas079
Ik heb doorgekregen dat de laptop (ten minste, dat hoop ik) is aangekomen :D
Vanmiddag even kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:03
Mijn order staat nog steeds op 8-8 verzenden en vanaf 9-8 afgeleverd, maar geen bericht dat de x360 daadwerkelijk verzonden is.
Dus net maar even Misco gebeld, en die houden nog steeds stug week 35 aan. Ook maar even vriendelijk verzocht om de levertijd op hun site bij te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
jackorobot schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:39:
Mijn order staat nog steeds op 8-8 verzenden en vanaf 9-8 afgeleverd, maar geen bericht dat de x360 daadwerkelijk verzonden is.
Dus net maar even Misco gebeld, en die houden nog steeds stug week 35 aan. Ook maar even vriendelijk verzocht om de levertijd op hun site bij te laten werken.
Precies hetzelfde hier. Gefeliciteerd met je verjaardag :) *O*

[ Voor 4% gewijzigd door tweakerjunior op 09-08-2018 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:03
tweakerjunior schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Precies hetzelfde hier. Gefeliciteerd met je verjaardag :) *O*
En ik dacht nog wel dat wordt een leuk verjaardagscadeau ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
Bij mij komt er wel wat geluid van de ventilatoren af die erg actief waren. Had iemand anders dat probleem ook net na installatie? De computer is/was ook aardig warm geworden.

Edit: was alleen in het begin. Nu geen punt meer.

[ Voor 19% gewijzigd door Bas079 op 09-08-2018 12:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bramosditaljano
Pro-tip voor de mensen die 'n verse installatie doen: er is op de driver download pagina (onder 'Restore') een Cloud Recovery Client waarmee je een USB-stick in één keer kan volladen met alle benodigde drivers. Installatie daarvan is dan per stuk - zodat je de bloatware buiten houdt.

Werkte bij mij beter dan losse installaties, want daarvan runden er 'n aantal niet en gaf de NVIDIA-driver aan niet compatibel te zijn met mijn versie van Windows (10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Bas079 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:03:
Bij mij komt er wel wat geluid van de ventilatoren af die erg actief waren. Had iemand anders dat probleem ook net na installatie? De computer is/was ook aardig warm geworden.

Edit: was alleen in het begin. Nu geen punt meer.
Ja de ventilators worden bij mij ook al snel erg luid, maar daardoor blijft alles wel lekker koel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funzig
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-08 14:02
Hoe zit het nu eigenlijk precies met het geheugen van deze laptops?

Want is het nu een 512GB interne SSD, met als extra uitbreidingsopties: 1x 2.5inch sata HD en 1x M.2 storage (dus ruimte voor een extra 2,5inch én nog een M2). En welke type/key heeft deze M2 in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Funzig schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:04:
Hoe zit het nu eigenlijk precies met het geheugen van deze laptops?

Want is het nu een 512GB interne SSD, met als extra uitbreidingsopties: 1x 2.5inch sata HD en 1x M.2 storage (dus ruimte voor een extra 2,5inch én nog een M2). En welke type/key heeft deze M2 in dit geval?
Het gaat in beide gevallen G5 en X360 (voor de TU Delft) om een 512GB NVMe M.2 SSD, met als uitbreidingsmogelijkheid 1x M.2 80mm, de 2,5" schijf kan je er niet meer inzetten tenzij je een kleinere accu en bracket bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Mijn care pack is aangepast op de site. Ik heb geen idee of dit door een actie van Misco komt of dat HP het aangepast heeft op basis van de factuur, want over de DOA-aanvraag heb ik nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Elle13 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:03:
Mijn care pack is aangepast op de site. Ik heb geen idee of dit door een actie van Misco komt of dat HP het aangepast heeft op basis van de factuur, want over de DOA-aanvraag heb ik nog niks gehoord.
Ik wilde net hetzelfde zeggen. De HP Care Pack is inderdaad nu gekoppeld waardoor we NBD On-site garantie hebben.

Ik heb trouwens nog last van een ander probleem, waar jullie misschien ook last van hebben. Ik heb ongeveer 1x per uur last van een hiccup, waarbij mijn muziek stopt voor een seconde en de computer bevriest. Na deze seconde gaat de muziek weer verder en word mijn in de tussentijd geschreven tekst in hoog tempo "geschreven" op het schem.

[ Voor 28% gewijzigd door Frozen op 09-08-2018 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
Over de coil whine:
Ik had net HP aan de lijn. Garantie is inmiddels duidelijk, dus dat is mooi. Product vinden was wat moeilijk (verschillende databases nodig) maar probleem is ook bekend, en werd verteld dat moederbord en smartcard vervangen moeten worden (meneer aan de telefoon vermoedde dat met smartcard dan eigenlijk sd-cardreader bedoeld werd). Meneer ging vervolgens proberen de vervangende onderdelen te bestellen, maar die productnummers van de voorgeschreven vervanging zijn in weer een andere database 'invalid'. Dus dat werd overleg met de productspecialist. Maar dat werkte niet, er moet een formeel verzoek bij de logistieke afdeling dus dat gaat weer even duren. Als er een update is word ik gebeld.

TL;DR: probleem bekend, garantiestatus correct, maar geen correcte artikelnummers in het systeem dus nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Salomon schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:58:
Over de coil whine:
Ik had net HP aan de lijn. Garantie is inmiddels duidelijk, dus dat is mooi. Product vinden was wat moeilijk (verschillende databases nodig) maar probleem is ook bekend, en werd verteld dat moederbord en smartcard vervangen moeten worden (meneer aan de telefoon vermoedde dat met smartcard dan eigenlijk sd-cardreader bedoeld werd). Meneer ging vervolgens proberen de vervangende onderdelen te bestellen, maar die productnummers van de voorgeschreven vervanging zijn in weer een andere database 'invalid'. Dus dat werd overleg met de productspecialist. Maar dat werkte niet, er moet een formeel verzoek bij de logistieke afdeling dus dat gaat weer even duren. Als er een update is word ik gebeld.

TL;DR: probleem bekend, garantiestatus correct, maar geen correcte artikelnummers in het systeem dus nog geen oplossing.
Ze komen ook pas rond begin september binnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Over de coil whine:

Nu het probleem bekend is,denken jullie dat de batch die in week 35 beschikbaar komt gefixt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:54
Over de coil whine:

Vraagje: Hoe zit het met deze garantie via HP, is die op naam of op het product, en dus persoon onafhankelijk? Moet bijvoorbeeld bij het next businessday garantie deze door de koper op het bezorgadres gebeuren, of kan deze door iedereen overal in Nederland worden uitgevoerd?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Leuk hoe we ook allemaal een ander antwoord krijgen. De meneer die ik aan de lijn had was niet bekend met de laptop, laat staan het probleem. In tegendeel, hij vroeg of ik wel zeker was dat het niet de fans waren. Door een koptelefoon, echt? Vrouw aan de lijn = ze moet wel dom zijn?

@Frozen hij zit nog steeds netjes in de doos tot er nieuws is over de oplossing, dus ik heb geen ervaring met het bevriezen.

Edit:
iklucas schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:21:
[...]

Vraagje: Hoe zit het met deze garantie via HP, is die op naam of op het product, en dus persoon onafhankelijk? Moet bijvoorbeeld bij het next businessday garantie deze door de koper op het bezorgadres gebeuren, of kan deze door iedereen overal in Nederland worden uitgevoerd?:)
Dit gaat op basis van serienummer, dus het adres doet er niet toe.

[ Voor 36% gewijzigd door Elle13 op 09-08-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
iklucas schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:21:
[...]

Volgens mij op product. Na vermelden serienummer kreeg ik de vraag wat mijn naam was en waar de laptop was.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste