[TU Delft] Laptopproject 2018-2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJaapK
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2022
grundel schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:11:
Ik heb telefonisch contact gehad met Misco over de accu capaciteit van de G5. Zij hebben daarna contact opgenomen met HP en deze heeft hun aangegeven dat ivm de zware aparte videokaart de G5 ook alleen maar geleverd wordt met een 6 cels accu. Misco heeft mij dat verteld toen zij mij daarover terugbelden.
Tevens geven zij aan dat de x360 een kwetsbaarder apparaat is dan de G5.
Zij raden dan ook aan om als je de x360 aanschaft ook een extra verzekering aan te schaffen.
Ik heb om bovenstaande redenen dan ook besloten om de gewone G5 aan te schaffen.
Uiteindelijk is het ding bedoeld om betrouwbaar door de studieperiode heen te komen.
Ik denk dat het bijvoorbeeld een presentatie best wat kracht bij kan zetten als je een laptop tevoorschijn tovert en die in tentmodus neerzet om visualisaties op te laten zien. Maar dat hangt een beetje af van je opleiding. Ik ga straks met de master beginnen en verwacht het zeker te gebruiken. En uiteraard maakt de 360 scharnier het apparaat wat minder stabiel, maar ik verwacht er geen problemen mee als ik er niet mee ga gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:06
Ik heb telefonisch contact gehad met Misco over de accu capaciteit van de G5. Zij hebben daarna contact opgenomen met HP en deze heeft hun aangegeven dat ivm de zware aparte videokaart de G5 ook alleen maar geleverd wordt met een 6 cels accu. Misco heeft mij dat verteld toen zij mij daarover terugbelden.
Zij raden dan ook aan om als je de x360 aanschaft ook een extra verzekering aan te schaffen.
Ik heb om bovenstaande redenen dan ook besloten om de gewone G5 aan te schaffen.
Uiteindelijk is het ding bedoeld om betrouwbaar door de studieperiode heen te komen.
Ik zou dat van Misco met een korreltje zout nemen, ze zetten wel enorm in op die verzekering, elke mail die ik heb gekregen bevatte wel iets in de trend van 'vergeet niet de verzekering te nemen'. Als je gewoon je laptop in een goede tas doet en er niet mee gooit komt het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-04 07:03
Wel bijzonder van de accu, voor zover ik weet beschikken beide laptops gewoon over NVIDIA Optimus en maakt de zware grafische kaart dus relatief weinig uit voor de accuduur bij gebruik dat niet grafisch intensief is. Over de kwetsbaarheid zou ik me niet al te veel zorgen maken, deze notebooks zijn ontworpen met langdurig gebruik in het achterhoofd en hebben 3 jaar garantie. Uiteraard ga ik ervanuit dat je niet van plan met het notebook te gaan gooien of scubadiven. De medewerkers van Misco lijken wel erg graag die verzekering voor te schotelen, denk dat ze daar een behoorlijke kickback van krijgen. En naar mijn weten is de verzekering niet af te sluiten (via Misco) na de aanschaf dus ook bijzonder dat ze hem toch nog pushen als je, je notebook al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-04 23:32
Afgelopen jaar heb ik nog een macbook air voor totaal zo'n 140 euro verzekerd. Ik ben heel zuinig met het apparaat omgegaan. Dit was eigenlijk voor het eerst dat ik ineens een technisch apparaat ging verzekeren. Achteraf niks aan gehad. Deze keer hoop ik weer dat er niks onverhoopt misgaat, en anders vraag ik me af of de dekking wel zo goed is gezien dit bericht van Gregor:
gregor160300 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:23:
[...]

Ik heb besloten zonder te bestellen, vooral vanwege de polisvoorwaarden. Zo zag ik dat de vergoeding naar dagwaarde ging en na 6 maanden naar 80% gaat, na 12 naar 60% en na 2 jaar naar 40%. Verder werd diefstal uit openbare ruimtes (zoals dus de TU) niet gedekt. Ik vond deze nadelen te groot om bijna een kwart van het notebook bij te betalen (voor 3 jaar).
Volgens mij valt er ook nog wel het een en ander onder de inboedelverzekering, als je die hebt. Ik heb dus ook besloten niet te verzekeren. Hopelijk blijft hij dus heel de komende (hopelijk) 5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
Aangezien er Windows 10 Home ipv Home Advanced op de laptops staat wilde ik even laten weten dat je via surfspot een licentie voor windows 10 Education kan krijgen, die bevat eigenlijk alles van Windows 10 Pro en nog een paar extra functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten2200
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-05-2024
Mijn Studio 360x heeft ook last van de coil whine. Het lijkt soms weg te gaan maar komt dan 5 minuten later weer terug. Ik hoor overigens geen ruis over de audio jack.

Iemand al een oplossing gevonden of wat van Misco hierover gehoord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bramosditaljano
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01-2022
gregor160300 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:47:
Aangezien er Windows 10 Home ipv Home Advanced op de laptops staat wilde ik even laten weten dat je via surfspot een licentie voor windows 10 Education kan krijgen, die bevat eigenlijk alles van Windows 10 Pro en nog een paar extra functies.
Via MA3D / MSDNAA / AcademicShop (https://www.academicshop.be/) kun je gratis een W10 Pro versie downloaden. Eerst een account aanmaken met je TU-mailadres, daar dan het gratis product MSDNAA mee aanschaffen, en dat geeft je 'n aparte login voor softwaredownload. Je vind daar trouwens ook (o.a.) MS Project en Visio.

EDIT
JanJaapK schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:29:
[...]

Ik denk dat het bijvoorbeeld een presentatie best wat kracht bij kan zetten als je een laptop tevoorschijn tovert en die in tentmodus neerzet om visualisaties op te laten zien.
Groot voordeel wat ik zelf zie is dat ik 'm in tent-modus kan neerzetten en er dan een volledig toetsenbord (met numpad) vóór kan zetten, zonder dat m'n bureau heel diep hoeft te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door bramosditaljano op 28-07-2018 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• julestweakers
  • Niet online
bramosditaljano schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 11:28:
Via MA3D / MSDNAA / AcademicShop (https://www.academicshop.be/) kun je gratis een W10 Pro versie downloaden. Eerst een account aanmaken met je TU-mailadres, daar dan het gratis product MSDNAA mee aanschaffen, en dat geeft je 'n aparte login voor softwaredownload. Je vind daar trouwens ook (o.a.) MS Project en Visio.
Hier is een tutorial voor de geïnteresseerden (zelfde stappen voor Windows 10): https://adhok.bk.tudelft....dows8-installation1.3.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
Misschien kan iemand mij helpen. Ik heb een 4K scherm en geen los toetsenbord. Ik wil mijn x360 helemaal omklappen om alleen het toetsenbord te gebruiken, zonder het laptopscherm. Zo bespaar ik veel ruimte op mijn bureau tov de laptop 180 graden omklappen.

Helaas kan ik het toetsenbord niet gebruiken als ik de laptop helemaal open klap. Ik heb de optie (alleen tweede scherm & helemaal omklappen) nog niet gevonden, maar misschien weet jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:10

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Zojuist een clean install gedaa met Win10 Education en de recovery partitie gewiped aangezien ik die nooit heb hoeven gebruiken en de HP-meuk hoef ik ook niet.

Maargoed, nu vroeg ik me af of er bij de standaard installatie nog iets van software is om de knoppen op de pen te configureren? Bij Wacom kon ik dat per applicatie configureren. Erg fijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Pingu op 28-07-2018 18:53 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Mr Pingu schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:42:
Zojuist een clean install gedaa met Win10 Education en de recovery partitie gewiped aangezien ik die nooit heb hoeven gebruiken en de HP-meuk hoef ik ook niet.

Maargoed, nu vroeg ik me af of er bij de standaard installatie nog iets van software is om de knoppen op de pen te configureren? Bij Wacom kon ik dat per applicatie configureren. Erg fijn.
Soms installeert Windows 10 bij een schone installatie de benodigde software voor o.a. trackpad. Anders zal je die handmatig van de HP website of van Wacom moeten downloaden en installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

gregor160300 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:17:
[...]

Soms installeert Windows 10 bij een schone installatie de benodigde software voor o.a. trackpad. Anders zal je die handmatig van de HP website of van Wacom moeten downloaden en installeren.
Alles heb ik gevonden via: https://support.hp.com/us...ible-workstation/20075826
Overigens wel slordig van HP van HP, ze zijn de chipset driver vergeten te noemen op de page van x360. Op de page van de 'gewone' G5 staat deze wel.

Behalve dus eventueel software voor de pen. De pen werkt gewoon maar ik vind het bijvoorbeeld fijn om in fotoshop de onderste toets naar alt te mappen. Op mijn wacom tablet+pen kan ik het volgende doen:

https://www.derivative.ca.../4/48/WacomProperties.jpg

Omdat ik clean ben begonnen weet ik niet of ik aan het zoeken ben naar iets wat er uberhaupt niet is, hebben jullie wel de mogelijkheid/ stukje software die zulke dingen bewerkstelligt?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Mr Pingu schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Alles heb ik gevonden via: https://support.hp.com/us...ible-workstation/20075826
Overigens wel slordig van HP van HP, ze zijn de chipset driver vergeten te noemen op de page van x360. Op de page van de 'gewone' G5 staat deze wel.

Behalve dus eventueel software voor de pen. De pen werkt gewoon maar ik vind het bijvoorbeeld fijn om in fotoshop de onderste toets naar alt te mappen. Op mijn wacom tablet+pen kan ik het volgende doen:

https://www.derivative.ca.../4/48/WacomProperties.jpg

Omdat ik clean ben begonnen weet ik niet of ik aan het zoeken ben naar iets wat er uberhaupt niet is, hebben jullie wel de mogelijkheid/ stukje software die zulke dingen bewerkstelligt?
Misschien de moeite om bij de drivers van de HP Spectre x360 15inch te kijken. Gebruiken vermoedelijk dezelfde pen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanJaapK
Het zou Misco sieren als ze voortaan gebruik maken van een postservice dat niet zo achterhaald is als GLS. Ik denk dat iedereen het die paar euro extra per pakket er wel voor over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03-2024
Voor de UT mensen, bij mijn bestelling wordt aangegeven dat die vandaag verzonden wordt en dat ik hem morgen thuis heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:37

thechib12

aka ChiB

mmx36 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:50:
Voor de UT mensen, bij mijn bestelling wordt aangegeven dat die vandaag verzonden wordt en dat ik hem morgen thuis heb. :)
Bij mij ook! Hoe weet je of hij morgen geleverd wordt? ik heb geen (werkende?) tracking. Is wel handig om te weten ivm werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 23:21
thechib12 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:31:
[...]

Bij mij ook! Hoe weet je of hij morgen geleverd wordt? ik heb geen (werkende?) tracking. Is wel handig om te weten ivm werk.
Hier ook verzonden, maar ook geen werkende tracking info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
De status bij mij (x360, Delft) is veranderd van oudjaar naar "1 artikel kan worden verzonden vanaf 08-08-2018, afgeleverd vanaf 09-08-2018, mits de order compleet is". Ik heb de stiekeme hoop dat de computer misschien wel eerder dan weer 33 komt. Zou toch leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1212
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06-2024
Bas079 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:10:
De status bij mij (x360, Delft) is veranderd van oudjaar naar "1 artikel kan worden verzonden vanaf 08-08-2018, afgeleverd vanaf 09-08-2018, mits de order compleet is". Ik heb de stiekeme hoop dat de computer misschien wel eerder dan weer 33 komt. Zou toch leuk zijn.
Dat staat er bij mij nu ook!
Ik deel dezelfde hoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
thechib12 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:31:
[...]

Ik had met dezelfde vraag vanmiddag een mailtje gestuurd. Ze hebben bevestigd dat de laptop morgen geleverd wordt. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hier is dan mijn review: https://www.techbelike.co...-hp-zbook-studio-g5-x360/ :)

De review wordt binnenkort ook op tweakers geplaatst, maar ik moet nog even een script schrijven om alle html code om te zetten naar de UBB code van tweakers.

Positieve punten:
Snelheid
Design
Toetsenbord
Muis
Speaker

Negatieve punten:
Scherm
Microfoon

Neutrale punten:
Webcam
Prijs
Accuduur

[ Voor 24% gewijzigd door Frozen op 30-07-2018 22:01 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gregor160300
Ik heb de x360 sinds vanmiddag in handen en ben erg tevreden, netjes afgewerkt, lekker vlot en erg bruikbaar over het algemeen. Echter maakt de mijne heel veel lawaai zodra de cpu ook maar een beetje aan het werk gaat. Ook vond ik de support (drivers e.d.) een beetje tegenvallen.

Echter na wat zoekwerk is hier de handleiding van de x360: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06048628

Hier staan ook de nummers in voor vervangende onderdelen. Met deze nummers kan je zo de onderdelen uit de HP Parts store bestellen. Veel is nog niet verkrijgbaar, zo ook het belgische toetsenbord (Nr: L34210-A41), wel is b.v. het RAM (ruim 400 euro 8)7 ), de accu (6 cel ~150, 4 cel ~120 euro) en het display (~350) al te bestellen.

Ook heb ik op mijn werk getest met een USB-C lader (65W) en ik kan bevestigen dat dit op beide poorten wordt ondersteund.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i5PrEI5.jpg

Ook gaf mijn notebook een melding dat er voor de configuratie van de pen een app van de store te downloaden viel, maar als ik klikte op downloaden kwam er niks naar voren.Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bhx0dTa.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door gregor160300 op 30-07-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:59:
Ik heb de x360 sinds vanmiddag in handen en ben erg tevreden, netjes afgewerkt, lekker vlot en erg bruikbaar over het algemeen. Echter maakt de mijne heel veel lawaai zodra de cpu ook maar een beetje aan het werk gaat. Ook vond ik de support (drivers e.d.) een beetje tegenvallen.

Echter na wat zoekwerk is hier de handleiding van de x360: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06048628

Hier staan ook de nummers in voor vervangende onderdelen. Met deze nummers kan je zo de onderdelen uit de HP Parts store bestellen. Veel is nog niet verkrijgbaar, zo ook het belgische toetsenbord (Nr: L34210-A41), wel is b.v. het RAM (ruim 400 euro 8)7 ), de accu (6 cel ~150, 4 cel ~120 euro) en het display (~350) al te bestellen.

Ook heb ik op mijn werk getest met een USB-C lader (65W) en ik kan bevestigen dat dit op beide poorten wordt ondersteund.
[afbeelding]

Ook gaf mijn notebook een melding dat er voor de configuratie van de pen een app van de store te downloaden viel, maar als ik klikte op downloaden kwam er niks naar voren.[afbeelding]
Je foto's werken niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Ik zie het, ik gebruik het forum niet zoveel, nog tips om dit te fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Ik zie het, ik gebruik het forum niet zoveel, nog tips om dit te fixen?
hetgene wat tussen de img-tags staat, moet eindigen op .jpg of iets in die richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Laatst online: 28-03 20:53
Frozen schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:30:
Hier is dan mijn review: https://www.techbelike.co...-hp-zbook-studio-g5-x360/ :)

De review wordt binnenkort ook op tweakers geplaatst, maar ik moet nog even een script schrijven om alle html code om te zetten naar de UBB code van tweakers.

Positieve punten:
Snelheid
Design
Toetsenbord
Muis
Speaker

Negatieve punten:
Scherm
Microfoon

Neutrale punten:
Webcam
Prijs
Accuduur
Het contrast met 641:1 valt wel tegen. Ik wilde graag een zwart thema gebruiken :( Heb je last van back light bleeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
Is er iemand die beschermende artikelen koopt voor de laptop, en in wat voor tas vervoeren jullie de laptop? Ik heb nu een ruime eastpak rugtas waar in principe een 15"-laptop in past. Echter is het misschien niet zo praktisch met ook een oplader, pen en muis mee. Wat is jullie ervaring met rug- en schoudertassen qua veiligheid en hoe praktisch ze zijn?

@Frozen @gregor160300 ; wat vinden jullie van de stevigheid en slijtvastheid van het scherm? Ik las in de review van frozen dat hij wel snel vies wordt, maar ik zag zo 123 niks over de duurzaamheid ervan. Ik weet ook niet of er na een paar dagen gebruik al wat over te vertellen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

tweakerjunior schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:11:
[...]

Het contrast met 641:1 valt wel tegen. Ik wilde graag een zwart thema gebruiken :( Heb je last van back light bleeding?
Nope, geen last van backlightbleeding. Ik ben het contrast nogmaals doormeten, want zelfs ik vind dit aan de zeer lage kant... Echter meet ik nu 750:1, vreemd... ik ga het morgen nog een keer hermeten
Bas079 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:14:
Is er iemand die beschermende artikelen koopt voor de laptop, en in wat voor tas vervoeren jullie de laptop? Ik heb nu een ruime eastpak rugtas waar in principe een 15"-laptop in past. Echter is het misschien niet zo praktisch met ook een oplader, pen en muis mee. Wat is jullie ervaring met rug- en schoudertassen qua veiligheid en hoe praktisch ze zijn?

@Frozen @gregor160300 ; wat vinden jullie van de stevigheid en slijtvastheid van het scherm? Ik las in de review van frozen dat hij wel snel vies wordt, maar ik zag zo 123 niks over de duurzaamheid ervan. Ik weet ook niet of er na een paar dagen gebruik al wat over te vertellen valt.
Ik heb even getordeerd aan het scherm, maar het is best wel stevig. Echter als je met de pen over het scherm gaat om te schrijven dan zie je wat strepen. Je kent het wel als je hard op het scherm drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Bas079 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:14:

Ik vervoer hem zelf in een caselogic rugzak met een apart gevoerd laptopvak, over het scherm heb ik na 1 dag te zeggen dat ik het erg stevig vindt overkomen, alleen als je met de pen te hard drukt zie je wel "oliekringen" als je begrijpt wat ik bedoel, echter zijn die gelijk weer verdwenen zodra je loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
victorheld schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:24:
Ik liep tegen een probleem aan met het wifi tijdens het installeren van archlinux, ik heb een bug report geopened waarin ik ook beschrijf wat de workaround is voor dit probleem: https://bugs.archlinux.org/task/59434 , voor als iemand anders ook archlinux op de laptop wilt installeren en tegen ditzelfde probleem aanloopt.
Ik heb zelf nu ubuntu, antergos en manjaro geprobeerd en op geen van allen werkt mijn touchpad en touchscreen. Vanavond ga ik eens puur arch linux installeren, heb je nog tips of speciale stappen die ik moet doen om alles goed werkend te krijgen met normale arch linux?

Sowieso wilden geen van alle live environments booten met de beide grafische kaarten aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBlueOne
tweakerjunior schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:11:
[...]

In de spec sheet van de laptop staat dat het full hd scherm een 600:1 contrast hoort te hebben met een 400 cd/m brightness. Zou dus redelijk overeen komen.

Edit:
http://www8.hp.com/h20195/v2/getpdf.aspx/c05939925.pdf

Pagina 20

[ Voor 8% gewijzigd door ThaBlueOne op 31-07-2018 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

gregor160300 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:59:

Ook gaf mijn notebook een melding dat er voor de configuratie van de pen een app van de store te downloaden viel, maar als ik klikte op downloaden kwam er niks naar voren.[afbeelding]
Ah dat stukje software was ik ook naar op zoek. Staat blijkbaar nergens in de support pages of is ergens beschikbaar. Bijzonder.
Vandaag HP eens contacten en kijken of er ook wat aan de coil whine op de 3,5mm poort gedaan kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0x76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 11:38
gregor160300 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Ik heb zelf nu ubuntu, antergos en manjaro geprobeerd en op geen van allen werkt mijn touchpad en touchscreen. Vanavond ga ik eens puur arch linux installeren, heb je nog tips of speciale stappen die ik moet doen om alles goed werkend te krijgen met normale arch linux?

Sowieso wilden geen van alle live environments booten met de beide grafische kaarten aan
Het touchscreen lijkt nog geen drivers te hebben in de linux kernel en voor je touchpad moet je de i2c_hid kernel module blacklisten. Hier heb ik al een bestandje staan met de verschillende problemen ik tegenaan ben gelopen met het installeren en goed werkend krijgen van Arch Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
Edit: paniek om niks, site doet het weer.

Bij mij is de order spontaan verdwenen, de website lijkt ook heel traag te reageren. Ik heb Misco meteen gemaild, maar voor nu nog geen reactie.

Heeft iemand anders dit probleem ook?

@Frozen @gregor160300, dank voor jullie antwoorden. Hebben jullie nog last van krassen of andere slijtage?

[ Voor 6% gewijzigd door Bas079 op 31-07-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Ik heb de x360 vorige week dinsdag besteld. Via de mail heb ik verder niets gehoord. Moet ik nog iets van een mail te krijgen met een verwachte leverdatum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Bas079 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:55:

Bij mij is de order spontaan verdwenen, de website lijkt ook heel traag te reageren. Ik heb Misco meteen gemaild, maar voor nu nog geen reactie.

@Frozen @gregor160300, dank voor jullie antwoorden. Hebben jullie nog last van krassen of andere slijtage?
Ik heb 'm nog. Website reageert ook verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBlueOne
tweakerjunior schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:22:
Ik heb de x360 vorige week dinsdag besteld. Via de mail heb ik verder niets gehoord. Moet ik nog iets van een mail te krijgen met een verwachte leverdatum ?
Je kunt inloggen op de order it now website en onderin de orderstatus aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
ThaBlueOne schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:44:
[...]

Je kunt inloggen op de order it now website en onderin de orderstatus aanklikken.
Bij mij staat het volgende als ik de bestelling uit klap: ''1 artikel kan worden verzonden vanaf 08-08-2018, afgeleverd vanaf 09-08-2018, mits de order compleet is'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bas079 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:55:

De laptop is net een week oud, tuurlijk heb ik daar nog geen last van :P

Wel had ik last van een aantal irritante software dingen, dus heb ik wat optimalisaties doorgevoerd. Het artikel is vrij lang geworden dus daarom maar weer hier te lezen: 📓 De HP ZBook G5 als MacBook Pro!

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 31-07-2018 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:46:
[...]

De laptop is net een week oud, tuurlijk heb ik daar nog geen last van :P

Wel had ik last van een aantal irritante software dingen, dus heb ik wat optimalisaties doorgevoerd. Het artikel is vrij lang geworden dus daarom maar weer hier te lezen: 📓 De HP ZBook G5 als MacBook Pro!
Nu nog volledig Macintosh ;) (zou mogelijk moeten zijn aangezien de nieuwe macbooks dezelfde cpu hebben, waarschijnlijk wel met alleen de intel graphics)

EDIT:
Voor wie een 4k scherm wilt, bij HP is het spare part momenteel alleen zonder webcam beschikbaar, echter kost deze 1200 euro, dus geen aanrader.

[ Voor 10% gewijzigd door gregor160300 op 31-07-2018 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Ik heb mijn zbook G5 binnen (Twente). Als er animo voor is schiet ik zo wel wat plaatjes

edit: Pohh hij heeft een ingebouwd klepje om de webcam af te dekken. 5/5

[ Voor 30% gewijzigd door thechib12 op 31-07-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Frozen schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:30:

Positieve punten:
Snelheid
Design
Toetsenbord
Muis
Speaker

Negatieve punten:
Scherm
Microfoon

Neutrale punten:
Webcam
Prijs
Accuduur
Je hebt de eerste x360 review ter wereld! 8)
Wat is het exacte gewicht van deze laptop, en is het fijn om als tablet te gebruiken op schoot/op de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

H92! schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:35:
[...]

Je hebt de eerste x360 review ter wereld! 8)
Wat is het exacte gewicht van deze laptop, en is het fijn om als tablet te gebruiken op schoot/op de bank?
Thanks! Hahahhaa
Nee hij is absoluut niet te gebruiken als dichtgevouwen tablet, daarvoor is hij veel te zwaar om hem omhoog te houden. Wel kan je hem 270 graden draaien en hem dan plat op je schoot neerleggen met het scherm richting je gezicht. Echter kan je dan ook weer niet te hard drukken omdat de laptop anders 360 graden draait.

Voor het exacte gewicht heb ik een weegschaal nodig met grammen en die heb ik niet. Misschien kan iemand anders dat meten zodat ik dat aan mijn review kan toevoegen?

Wat ik vanavond ga toevoegen:
Intel XTU tests
Gedeelte over laptop als tablet
Contrast updaten
Duurzaamheid van scherm
Olievlekken wanneer je met pen over het scherm gaat

Edit: vriendinlief heeft de deur dichtgedaan terwijl mijn vinger er tussen zat, dus het werd iets later. Updates zijn toegevoegd inclusief advies aan de TU Delft.

[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 01-08-2018 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Frozen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:41:

Olievlekken wanneer je met pen over het scherm gaat
Volgens mij is dat gewoon een feature. Of ben ik nu heel scheef.

Betreft contact met HP. Heb nog geen telefoonnummer of fatsoenlijk support mail kunnen vinden zeg. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nummer van HP wat ik altijd bel voor support is +31 20 504 0646 .
Dan kiezen voor pro computers en dan gaat het (in mijn geval) altijd goed. Betreffen wel los gekochte machines, wellicht dat het hier niet opgaat i.v.m. inkoop via TU en hun leveranciers. Die korting moet ergens vandaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julestweakers
  • Niet online
gregor160300 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:14:
Nu nog volledig Macintosh ;) (zou mogelijk moeten zijn aangezien de nieuwe macbooks dezelfde cpu hebben, waarschijnlijk wel met alleen de intel graphics)
Dit is het eerste wat ik ga uitproberen als ik de laptop heb opgehaald! Moet 'helaas' eerst nog 2 weken vakantie uitspelen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Frozen schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:41:
Voor het exacte gewicht heb ik een weegschaal nodig met grammen en die heb ik niet.
Even meenemen naar de supermarkt en op de groenteweegschaal leggen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanJaapK
Eärendil schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:56:
[...]

Even meenemen naar de supermarkt en op de groenteweegschaal leggen :P
Mijn weegschaal zegt 2345 gram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:56
Weet iemand het exacte gewicht van de non-x360 versie? Twijfel momenteel nog tussen de twee maar neig toch iets meer naar de normale studio G5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Kaalus schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:19:
Nummer van HP wat ik altijd bel voor support is +31 20 504 0646 .
Dan kiezen voor pro computers en dan gaat het (in mijn geval) altijd goed. Betreffen wel los gekochte machines, wellicht dat het hier niet opgaat i.v.m. inkoop via TU en hun leveranciers. Die korting moet ergens vandaan komen ;)
Ik had altijd 0900-1170000. En ondanks dat ik mijn vorige laptops (EB 8540W, eerste serie ZBook) via het laptopproject heb aangeschaft, hebben die me altijd (met de on site service) fantastisch geholpen. Sindsdien ga ik buiten de Student-IT-Desks en het servicepunt op de campus om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deejac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-04 05:49
Het gewicht van de high-end Utwente laptop is 2135 gram.
Het gewicht van de adapter + kabels is 435 gram (zeul je ook mee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
bramosditaljano schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:53:
[...]

Ik had altijd 0900-1170000. En ondanks dat ik mijn vorige laptops (EB 8540W, eerste serie ZBook) via het laptopproject heb aangeschaft, hebben die me altijd (met de on site service) fantastisch geholpen. Sindsdien ga ik buiten de Student-IT-Desks en het servicepunt op de campus om.
Alleen 0900 is een betaald nummer, 020 niet :)

PS: Eerste generatie ZBook het ook zo, de voorgaande waren EliteBook Workstations. /miereneukmodus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Kaalus schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:18:
[...]

Alleen 0900 is een betaald nummer, 020 niet :)

PS: Eerste generatie ZBook het ook zo, de voorgaande waren EliteBook Workstations. /miereneukmodus :P
Het waren ook twee laptops. Eén Elitebook, één ZBook ;) /mierenneukmodus-terug ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Werken bij jullie de action/function keys goed op de x360? Misschien heb ik teveel bloatware van hp verwijderd maar mijn speaker en microfoon mute-knop licht branden beide niet meer als ik ze indruk. de microfoon knop schijnt ook niks te doen in het B&O audio panel. Ook werken de helderheid knoppen niet.

Daarnaast, heeft iemand een manier gevonden om de screen sharing en telefoon knoppen voor skype for business aan de praat te krijgen voor de gewone skype of een andere functie eraan toe te kennen?

Is de simkaart houder nou gewoon een dummy slot? hoe moet deze anders open, ik krijg het niet voor elkaar

[ Voor 9% gewijzigd door HUIPI3 op 01-08-2018 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBlueOne
HUIPI3 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:19:
Werken bij jullie de action/function keys goed op de x360? Misschien heb ik teveel bloatware van hp verwijderd maar mijn speaker en microfoon mute-knop licht branden beide niet meer als ik ze indruk. de microfoon knop schijnt ook niks te doen in het B&O audio panel. Ook werken de helderheid knoppen niet.
Dan had je waarschijnlijk net als ik de HP hotkey software verwijderd. Deze is van de hp site weer te downloaden en installeren.

Met betrekking tot the throtteling, ook te zien in Frozen's review. Het is op verschillende manieren op te lossen. Je kunt de power limit omhoog aanpassen, de koeling lijkt toereikend om het ook bij 50 Watt vol te houden, als is dit voor langdurig gebruik niet aan te raden. Zelf zit ik nu redelijk comfortabel op een undervolt van 200 180mV, hierdoor is er ook geen throtteling meer en wordt de turbo van 3.9 GHz gehaald met een max temperatuur van ongeveer 72 graden C. (ten opzichte van in de 80 graden)

Edit: wat verbeteringen.
En hier mn userbench: http://www.userbenchmark.com/UserRun/10016954

[ Voor 5% gewijzigd door ThaBlueOne op 01-08-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Voor de Twente Zbook G5 kan ik een M.2 toevoegen. Moet ik hier dan voor de sata of de pci kiezen, dat kan ik nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
thechib12 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:47:
Voor de Twente Zbook G5 kan ik een M.2 toevoegen. Moet ik hier dan voor de sata of de pci kiezen, dat kan ik nergens vinden?
Ze worden beiden ondersteund werd mij door hp verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
HUIPI3 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:19:
Is de simkaart houder nou gewoon een dummy slot? hoe moet deze anders open, ik krijg het niet voor elkaar
Dit is een dummy slot, deze kan je er alleen uit halen door het notebook open te schroeven, er zijn modellen met een sim slot, die van ons niet. Het kan echter wel toegevoegd worden en de onderdelen daarvoor kan je via de HP parts store bestellen, kost wel 120 of 200 euro, afhankelijk van welke kaart je wilt.

EDIT:
Ik heb uitgezocht waar het metalen ringetje voor is bij de pen, deze kan je gebruiken om de tips te verwisselen. Ook ben ik erachter gekomen dat er een redelijk sterke magneet in de pen zit, helaas is het notebook van aluminium en blijft hij dus niet hangen, misschien koop ik wel een stukje magnetisch tape o.i.d. zodat dit wel kan, moet nog wel uitzoeken of dat niet schadelijk is voor het notebook.

[ Voor 28% gewijzigd door gregor160300 op 01-08-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJaapK
gregor160300 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:59:
[...]

Dit is een dummy slot, deze kan je er alleen uit halen door het notebook open te schroeven, er zijn modellen met een sim slot, die van ons niet. Het kan echter wel toegevoegd worden en de onderdelen daarvoor kan je via de HP parts store bestellen, kost wel 120 of 200 euro, afhankelijk van welke kaart je wilt.

EDIT:
Ik heb uitgezocht waar het metalen ringetje voor is bij de pen, deze kan je gebruiken om de tips te verwisselen. Ook ben ik erachter gekomen dat er een redelijk sterke magneet in de pen zit, helaas is het notebook van aluminium en blijft hij dus niet hangen, misschien koop ik wel een stukje magnetisch tape o.i.d. zodat dit wel kan, moet nog wel uitzoeken of dat niet schadelijk is voor het notebook.
De pen blijft wel hangen aan weerszijden van het toetsenbord als je de pen zo neerlegt met de knoppen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
Is het mogelijk om het toetsenbord wél te laten werken in tabletmodus bij de x360? Het uitzetten van de Intel integrated sensor solutions driver of de Intel SMbus driver werkt in ieder geval niet, alhoewel dat de oplossing was bij andere modellen. Ik heb ook nog niet een process zien verschijnen zoals bij toshibas het geval schijnt te zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door Kluis op 01-08-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
ThaBlueOne schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:36:
[...]

Dan had je waarschijnlijk net als ik de HP hotkey software verwijderd. Deze is van de hp site weer te downloaden en installeren.

Met betrekking tot the throtteling, ook te zien in Frozen's review. Het is op verschillende manieren op te lossen. Je kunt de power limit omhoog aanpassen, de koeling lijkt toereikend om het ook bij 50 Watt vol te houden, als is dit voor langdurig gebruik niet aan te raden. Zelf zit ik nu redelijk comfortabel op een undervolt van 200 180mV, hierdoor is er ook geen throtteling meer en wordt de turbo van 3.9 GHz gehaald met een max temperatuur van ongeveer 72 graden C. (ten opzichte van in de 80 graden)

Edit: wat verbeteringen.
En hier mn userbench: http://www.userbenchmark.com/UserRun/10016954
Welk programma gebruik jij om de cpu spanning mee aan te passen? Wel gaaf dat je daar zoveel winst mee kan halen, zal ook wel verschil maken op de accuduur lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

mmx36 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:40:
[...]

Welk programma gebruik jij om de cpu spanning mee aan te passen? Wel gaaf dat je daar zoveel winst mee kan halen, zal ook wel verschil maken op de accuduur lijkt me.
Dat heet Intel XTU, anders is het ook gewoon in het BIOS te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheEchelon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-04 08:04
woeiex schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:21:
[...]

Zou je hiervoor ook een macbook kunnen gebruiken? En hoe groot zijn de projecten in Solidworks meestal? Is een echte beest van een machine nodig of zou je ook overweg kunnen met een minder krachtige machine.
Veel software, waaronder SolidWorks draait niet op macOS. Je zou dus bootcamp of dergelijke moeten gebruiken om het op je mac te kunnen installeren. Ik moet er wel bij vermelden dat hier studenten zijn die gewoon nog een macbook (pro) gebruiken. Zij gebruiken dan bootcamp of de computers hier op de faculteit. Het is dus mogelijk, maar ideaal is het zeker niet.

De SW projecten zijn in principe niet zo groot, maar als je overweegt om een Windows machine te kopen, dan raad ik je zeker aan om een van de high end modellen aan te schaffen (via laptopproject). Support en bouwkwaliteit is immers velen malen beter dan een 'consumenten' laptop met vergelijkbare specs.

Als je programma's als SolidWorks leuk vindt om te gebruiken, dan zul je zelf steeds ingewikkeldere modellen kunnen maken. Daarnaast zullen renderprogramma's als Keyshot zeker profiteren van een krachtige computer. Mijn 6 jaar oude HP Elitebook 8570w, die destijds een beest was, is niet meer vooruit te branden in Photoshop, SolidWorks, After Effects etc. doordat mijn projectfiles nu aanzienlijk groter zijn geworden (ik gebruik het nu immers ook voor werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
Ik heb de spanning van de CPU met 185mV terug kunnen schroeven, in userbenchmark maakt het echt een groot verschil :)

Voor de UTwente mensen, onze laptops zijn uitgerust met een Samsung PM961 NVMe SSD.

Mijn benchmark: http://www.userbenchmark.com/UserRun/10029423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
Als ik een extern scherm op de hdmi aansluit gaat automatisch de discrete GPU aan, ik vermoed dat dit is omdat het een hdmi 2.0 poort is en dat alleen ondersteunt wordt via de NVidia GPU. Is jammer voor het geven van presentaties op de batterij.

Heeft iemand al kunnen testen dat als je via de usb c poort een scherm aansluit of dan ook de NVidia GPU aan gaat? Dat zou evt een oplossing zijn, met een dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

En nu ook op tweakers beschikbaar (in een wat lelijkere layout, maarja... daar kan ik ook weinig aan veranderen): productreview: HP ZBook Studio x360 G5 ZC62EA review door Frozen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
ThaBlueOne schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:24:
Als ik een extern scherm op de hdmi aansluit gaat automatisch de discrete GPU aan, ik vermoed dat dit is omdat het een hdmi 2.0 poort is en dat alleen ondersteunt wordt via de NVidia GPU. Is jammer voor het geven van presentaties op de batterij.

Heeft iemand al kunnen testen dat als je via de usb c poort een scherm aansluit of dan ook de NVidia GPU aan gaat? Dat zou evt een oplossing zijn, met een dongle.
De hdmi poort zit inderdaad gekoppeld in de hardware aan de Nvidia GPU, de USB-C poorten zitten op de Intel GPU, dit is te zien in het BIOS, als je daar de Nvidia GPU uitschakelt geeft hij een melding hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-11-2019
Heeft iemand nog nieuws betreffende de coil whine die je via een koptelefoon hoort? Ik heb de voorbije week niet de kans gehad erachteraan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Elle13 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:12:
Heeft iemand nog nieuws betreffende de coil whine die je via een koptelefoon hoort? Ik heb de voorbije week niet de kans gehad erachteraan te gaan.
Nee, want ik heb er zelf helemaal geen last van. Kan je specificeren hoe ik het zou moeten horen en hoe ik het het beste kan horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Ik hoor de coil whine het ene moment wel en het andere niet, vooral als de fans hard draaien niet en ook niet op koptelefoon en met speakers aan, maar als alles stil is wel, vooral aan de bovenkant van het toetsenbord hoor ik het als de fans langzaam draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
  • Laatst online: 13:06
Elle13 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:12:
Heb mailtje naar Misco gestuurd, konden zij niet oplossen en moest daarvoor bij hp zijn, maar ze hadden het over DOA, wat natuurlijk niet het geval was.
Frozen schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:56:
[...]

Nee, want ik heb er zelf helemaal geen last van. Kan je specificeren hoe ik het zou moeten horen en hoe ik het het beste kan horen?
Hoog frequentie geluid (vaker een licht bijna onhoorbaar zoem geluid) dat over de aux poort komt, wordt veroorzaakt door electromagnetische interferentie van andere onderdelen in de computer, desktops hebben hier soms ook last van. Cable whine zelf is dat je een piep hoort vanuit het device zelf wat ook op een soortgelijke manier ontstaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gregor160300
Ik heb zojuist uit niewsgierigheid mijn zbook x360 opengemaakt. Het was lastiger dan ik had gedacht, vooral omdat de clipjes die het onderpaneel (dat trouwens van plastic is) vasthouden redelijk stevig vast zitten, vooral bij de Thunderbolt poorten en de aan-/uitknop.

Ik heb gelijk foto's gemaakt voor de geïntereseerden: https://photos.app.goo.gl/ePfqHxY5UutY3fV78
En ik heb een lijst samengesteld met de (naar mijn inzicht) belangrijke onderdelen en hun nummers en prijs: https://docs.google.com/s...3ySi3_P8/edit?usp=sharing

Ik hoop dat dit iemand helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Frozen schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 17:56:
[...]

Iets als dit, maar zonder de ruis: YouTube: HP Spectre x360 annoying noise / coil whine.

Als je muziek op de achtergrond hebt valt het niet op, maar als het stil is wel. Hetzelfde geluid komt door de koptelefoon ook al doe ik niks met de laptop.
Remc0_ schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:56:
Heb mailtje naar Misco gestuurd, konden zij niet oplossen en moest daarvoor bij hp zijn, maar ze hadden het over DOA, wat natuurlijk niet het geval was.
Wat kon HP als oplossing bieden? Dat telefoontje staat morgen op het programma, dus het zou fijn zijn om te weten waar ik het gesprek heen moet sturen.

Overigens is me ook opgevallen dat we volgens de TUD en Misco 3 jaar next business day onsite support hebben, maar volgens de info die ik bij HP vindt op basis van het serienummer is het niet NBD en niet onsite. Onderaan de laptop staat ook 3/3/0 hoewel dat 3/3/3 zou moeten zijn voor NBD onsite (zie hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Elle13 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:48:
Overigens is me ook opgevallen dat we volgens de TUD en Misco 3 jaar next business day onsite support hebben, maar volgens de info die ik bij HP vindt op basis van het serienummer is het niet NBD en niet onsite. Onderaan de laptop staat ook 3/3/0 hoewel dat 3/3/3 zou moeten zijn voor NBD onsite (zie hier).
Dit viel mij net bij het openmaken ook op, het staat gelukkig wel op de factuur dus die kan je altijd overleggen als bewijs, maar het zou ook kunnen dat het nog even duurt voor de NBD garantie wordt geactiveerd. Ik weet niet of je dit zelf moet doen of niet, er was wel een melding over in de HP support tool op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Daan_L schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:59:
[...]

Bedankt! Leverancier: EET Europarts
Er zijn blijkbaar 2 verschillende toetsenborden, dus heeft hij de productnummer nodig om te kijken welke het moet zijn.

@ryayo Kan jij het productnummer van de gewone studio even doorsturen?
Heeft het nog wat opgeleverd bij de leverancier?
gregor160300 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:45:
Ik heb zojuist uit niewsgierigheid mijn zbook x360 opengemaakt. Het was lastiger dan ik had gedacht, vooral omdat de clipjes die het onderpaneel (dat trouwens van plastic is) vasthouden redelijk stevig vast zitten, vooral bij de Thunderbolt poorten en de aan-/uitknop.

Ik heb gelijk foto's gemaakt voor de geïntereseerden: https://photos.app.goo.gl/ePfqHxY5UutY3fV78
En ik heb een lijst samengesteld met de (naar mijn inzicht) belangrijke onderdelen en hun nummers en prijs: https://docs.google.com/s...3ySi3_P8/edit?usp=sharing

Even ter info: die prijzen zijn excl. BTW.
gregor160300 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:52:
[...]

Dit viel mij net bij het openmaken ook op, het staat gelukkig wel op de factuur dus die kan je altijd overleggen als bewijs, maar het zou ook kunnen dat het nog even duurt voor de NBD garantie wordt geactiveerd. Ik weet niet of je dit zelf moet doen of niet, er was wel een melding over in de HP support tool op Windows.
Ik heb het hier nagekeken en dit zou mijns inziens wel correct moeten zijn, omdat deze info van HP komt. Ook daar staat echter niks over onsite of NBD voor mijn serienummer.
Servicetype Wty: HP HW Maintenance Offsite Support
Status Actief: Gedekt door fabrieksgarantie, 36 maanden resterend.

Serviceniveau Std Office Hrs Std Office Days
Std Office Hrs Std Office Days
Global Coverage
Standard Material Handling
Standard Parts Logistics
Pickup by HP
10 Business Days Turn-Around
No Usage Limitation
HP Ships to Customer Site
Services Hardware Problem Diagnosis
Offsite Support & Materials

Servicetype Wty: HP Support for Initial Setup
Status Actief: Gedekt door fabrieksgarantie, 3 maanden resterend.

Serviceniveau NextAvail TechResource Remote
Std Office Hrs Std Office Days
2 Hr Remote Response
Unlimited Named Callers
Services Initial Setup Assistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

[...]

Iets als dit, maar zonder de ruis: YouTube: HP Spectre x360 annoying noise / coil whine.

Als je muziek op de achtergrond hebt valt het niet op, maar als het stil is wel. Hetzelfde geluid komt door de koptelefoon ook al doe ik niks met de laptop.

[...]

Wat kon HP als oplossing bieden? Dat telefoontje staat morgen op het programma, dus het zou fijn zijn om te weten waar ik het gesprek heen moet sturen.

Ik kan het volgende vaststellen met betrekking tot de interferentie/coilwhine van de audiojack:
  • Het is met in-ears luider dan met een koptelefoon, heeft te maken met de impedantie.
  • Het geluid is er alleen op het moment dat de laptop niet aan het stopcontact ligt
  • Op het moment dat je geen geluid luistert voor 20 seconden of je zet de speakers op mute, wordt de audiomodule uitgeschakeld en is de coilwhine ook weg.
  • Op het ergst (met in-ears en zonder aan de lader te hangen) hoor ik het duidelijk boven mijn muziek heen (als ik op 5% volume luister).
Ik ga het gelijk toevoegen aan de review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julestweakers
  • Niet online
[...]

Op welke pagina kan je deze onderdelen precies bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
julestweakers schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:40:
[...]

Op welke pagina kan je deze onderdelen precies bestellen?
Dat staat rechts in het excel sheet, alleen weet ik niet zeker of het voor consumenten te bestellen is aangezien de website begint te zeuren over een activatiecode.

https://parts.hp.com/hpparts/ als je hier het part nummer invult krijg je te zien wat het kost en kan je hem in de winkelwagen doen. De N/A zijn trouwens onderdelen die pas later te bestellen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
gregor160300 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:52:
[...]

Dat staat rechts in het excel sheet, alleen weet ik niet zeker of het voor consumenten te bestellen is aangezien de website begint te zeuren over een activatiecode.

https://parts.hp.com/hpparts/ als je hier het part nummer invult krijg je te zien wat het kost en kan je hem in de winkelwagen doen. De N/A zijn trouwens onderdelen die pas later te bestellen zijn
Je kan als consument bestellen, dat heb ik in 2016 gedaan.
Via https://parts.hp.com/Hpparts/CountryChoice.aspx krijg ik niks over een activatiecode en ik heb het net getest tot betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

TheEchelon schreef op donderdag 2 augustus 2018 Mijn 6 jaar oude HP Elitebook 8570w, die destijds een beest was, is niet meer vooruit te branden in Photoshop, SolidWorks, After Effects etc. doordat mijn projectfiles nu aanzienlijk groter zijn geworden (ik gebruik het nu immers ook voor werk).
Reepje extra RAM erbij van de V&A en SSD op mSATA aansluiting en je 8570w kan best nog evem vooruit.
Die van mij doet het ook nog prima, maar bestel alsnog een nieuwe omdat het waarschijnlijk het laatste jaar is dat ik het kan en de 8570 heeft zich wel bewezen. Qua stevigheid en snelheid nog niet in de steek gelaten na upgrade van RAM en SSD :)
Frozen schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:18:
[...]

Ik kan het volgende vaststellen met betrekking tot de interferentie/coilwhine van de audiojack:
  • Het is met in-ears luider dan met een koptelefoon, heeft te maken met de impedantie.
  • Het geluid is er alleen op het moment dat de laptop niet aan het stopcontact ligt
  • Op het moment dat je geen geluid luistert voor 20 seconden of je zet de speakers op mute, wordt de audiomodule uitgeschakeld en is de coilwhine ook weg.
  • Op het ergst (met in-ears en zonder aan de lader te hangen) hoor ik het duidelijk boven mijn muziek heen (als ik op 5% volume luister).
Ik ga het gelijk toevoegen aan de review!
Ik heb het zowel aan de lader, als dat de lader niet aan de laptop ligt.
Het gaat soms even weg, maar dat is alleen als de laptop idle gaat.
Afhankelijk van de load?? is het een hoge toon / pitch tot zelfs knarsetandend geluid. Heel irritant.
[...]

[...]

Ik heb met HP gebeld en zij halen mijn laptop morgen op om ter reparatie aan te bieden. Zij waren het er over eens dat het niet zou moeten bij eem nieuwe laptop. Met een DOA gingen ze niet akkoord en ben de laptop tot 14 dagen kwijt. Wat wel fijn is dat ik hiervoor nog niet naar delft moet. Ik zou proberen het gesprek richting next business day maar verder deden ze totaal niet moeilijk over mijn klacht. Ze willen wel uitsluiten dat het niet aan jou ligt, dus krijg je zo'n instructie doe je moet doorlopen met zo'n support medewerker.

[ Voor 37% gewijzigd door Mr Pingu op 02-08-2018 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mr Pingu schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 23:14:
[...]

Reepje extra RAM erbij van de V&A en SSD op mSATA aansluiting en je 8570w kan best nog evem vooruit.
Die van mij doet het ook nog prima, maar bestel alsnog een nieuwe omdat het waarschijnlijk het laatste jaar is dat ik het kan en de 8570 heeft zich wel bewezen. Qua stevigheid en snelheid nog niet in de steek gelaten na upgrade van RAM en SSD :)

[...]

Ik heb het zowel aan de lader, als dat de lader niet aan de laptop ligt.
Het gaat soms even weg, maar dat is alleen als de laptop idle gaat.
Afhankelijk van de load?? is het een hoge toon / pitch tot zelfs knarsetandend geluid. Heel irritant.

[...]

Ik heb met HP gebeld en zij halen mijn laptop morgen op om ter reparatie aan te bieden. Zij waren het er over eens dat het niet zou moeten bij eem nieuwe laptop. Met een DOA gingen ze niet akkoord en ben de laptop tot 14 dagen kwijt. Wat wel fijn is dat ik hiervoor nog niet naar delft moet. Ik zou proberen het gesprek richting next business day maar verder deden ze totaal niet moeilijk over mijn klacht. Ze willen wel uitsluiten dat het niet aan jou ligt, dus krijg je zo'n instructie doe je moet doorlopen met zo'n support medewerker.
Al geprobeerd om de nieuwste drivers te installeren? De nieuwste zijn namelijk van 30 mei 2018, ik ben daar nu mee bezig en zal de resultaten wel in dezelfde post zetten. :)

Het heeft niets geholpen

Ook ik heb contact opgenomen met Misco. Ik ga mezelf in ieder geval niet laten afschepen met een tweeweekse reparatie (tentamentijd en vakantie). We hebben immers bij de laptop 3 years next business day on site garantie gekregen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Frozen op 03-08-2018 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Ik hoop dat ze bij HP iets aan de coil whine kunnen doe @Mr Pingu zou je ons kunnen laten weten wat ze precies hebben gedaan (en of we dit eventueel zelf kunnen doen).

Masr ik ben het helemaal met @Frozen eens dat ik niet voor garantie ga tenzij het NBD is, je kan niet zomaar 2 weken je laptop missen. Ik ben benieuwd wat Misco hierover gaat zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

gregor160300 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 06:45:
Ik hoop dat ze bij HP iets aan de coil whine kunnen doe @Mr Pingu zou je ons kunnen laten weten wat ze precies hebben gedaan (en of we dit eventueel zelf kunnen doen).

Masr ik ben het helemaal met @Frozen eens dat ik niet voor garantie ga tenzij het NBD is, je kan niet zomaar 2 weken je laptop missen. Ik ben benieuwd wat Misco hierover gaat zeggen.
Ik houd jullie even op de hoogte. Voor mij is het toch vakantir dus die 2 weken zijn prima. Anders moet ik een keer naar delft. Vind het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne

Ik kreeg zelf de clipjes niet los, hoe is dat jou gelukt? Een plastic iets gebruikt of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ThaBlueOne schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:31:
[...]

Ik kreeg zelf de clipjes niet los, hoe is dat jou gelukt? Een plastic iets gebruikt of iets dergelijks?
Ik heb er met een plastic tool dst er voor gemaakt is en veek kracht, het best ging vanaf de linker (wanneer ondersteboven) scharnier en dan de achterkant en linker zijkant, dan onderkant en dan rechterzijde (waar de power knop zit)

EDIT:

Ik heb bericht van Misco over de garantie:

Goedemorgen Gregor,

De laptops hebben garantie vwb 3 jaar next business day ; 3y;3y;3y

Echter is het e.e.a. nog niet helemaal adm bij HP verwerkt, waardoor dit nog niet zichtbaar is.

Met vriendelijke groet, Kind regards,
Misco Solutions B.V.

[ Voor 25% gewijzigd door gregor160300 op 03-08-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:58:
[...]

Ik heb er met een plastic tool dst er voor gemaakt is en veek kracht, het best ging vanaf de linker (wanneer ondersteboven) scharnier en dan de achterkant en linker zijkant, dan onderkant en dan rechterzijde (waar de power knop zit)

EDIT:

Ik heb bericht van Misco over de garantie:

Goedemorgen Gregor,

De laptops hebben garantie vwb 3 jaar next business day ; 3y;3y;3y

Echter is het e.e.a. nog niet helemaal adm bij HP verwerkt, waardoor dit nog niet zichtbaar is.

Met vriendelijke groet, Kind regards,
Misco Solutions B.V.
Ik heb gebeld naar HP en het blijkt een bekend probleem te zijn. Ook deze laptops staan in dat lijstje en ze weten dus wat er vervangen moet worden. Maar in hun systeem staat inderdaad nog niet dat deze laptops next business day on site garantie hebben. Dus de meneer heeft het even voor mij nagevraagd (intern of hij daar NBD on-site op kon geven), dat was echt niet duidelijk dus nu gaat HP er achteraan. Als het goed is komt hier dan dinsdag een monteur.

De reparatie is aangemaakt en de smartcard reader en moederbord zijn het probleem, zij veroorzaken deze ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

Ik heb gebeld naar HP en het blijkt een bekend probleem te zijn. Ook deze laptops staan in dat lijstje en ze weten dus wat er vervangen moet worden. Maar in hun systeem staat inderdaad nog niet dat deze laptops next business day on site garantie hebben. Dus de meneer heeft het even voor mij nagevraagd (intern of hij daar NBD on-site op kon geven), dat was echt niet duidelijk dus nu gaat HP er achteraan. Als het goed is komt hier dan dinsdag een monteur.

De reparatie is aangemaakt en de smartcard reader en moederbord zijn het probleem, zij veroorzaken deze ruis.
Oke dus ze moeten bij alle laptops het moederbord en die reader gaan vervangen, duur geintje. Ik ga zodra ik de next business day garantie heb ook maar eens contact zoeken, ik vind het zelf niet extreem vervelend maar voor 1300 euro wil ik toch wel iets dat werkt zonder gekke fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:35:
[...]

Oke dus ze moeten bij alle laptops het moederbord en die reader gaan vervangen, duur geintje. Ik ga zodra ik de next business day garantie heb ook maar eens contact zoeken, ik vind het zelf niet extreem vervelend maar voor 1300 euro wil ik toch wel iets dat werkt zonder gekke fratsen.
Yup, de TU Delft heeft zelf nog geen spare parts. Daar zal je dus de komende tijd weinig aan hebben...
Maandag worden de codes geüpload naar HP vanuit Misco en heb je de 3y On-site NBD garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
[...]

Dank je voor de update. Waar mag de smartcard reader dan wel zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Elle13 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

Dank je voor de update. Waar mag de smartcard reader dan wel zitten?
Hier: https://www.techbelike.co...studio-g5-x360/#Zijkanten

Edit: Er is mij verteld dat Misco het topic volgt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 03-08-2018 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneakerdead
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-01-2024
[...]

Over welk lijstje heb je het? En ik neem aan dat HP niet zelf erachteraan zal gaan en dat ik dit zelf moet gaan doen? Ik heb namelijk ook een hoog frequentie gepiep dat heel irritant is als het een beetje stil is en voor een nieuwe laptop van 1300 euro kan dit natuurlijk niet (neem ik aan). Hoe zal ik het moeten aanpakken als ik wil dat een monteur langskomt om dit te fixen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Sneakerdead schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Over welk lijstje heb je het? En ik neem aan dat HP niet zelf erachteraan zal gaan en dat ik dit zelf moet gaan doen? Ik heb namelijk ook een hoog frequentie gepiep dat heel irritant is als het een beetje stil is en voor een nieuwe laptop van 1300 euro kan dit natuurlijk niet (neem ik aan). Hoe zal ik het moeten aanpakken als ik wil dat een monteur langskomt om dit te fixen?
Ik heb het over het lijstje in het systeem van HP met laptops bij welke dit probleem voorkomt.

Wil je dit probleem opgelost hebben, dan moet je wachten tot dinsdag nadat Misco de serienummers heeft doorgegeven en vervolgens contact opnemen met HP voor NBD on-site garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Kan iemand van de x360 misschien foto's maken met scherm buiten in de zon en maximale helderheid? Ik ben benieuwd hoe erg de glare is, en hoe ervaren jullie die?

*Zware twijfelmodus*

[ Voor 12% gewijzigd door H92! op 03-08-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Laatst online: 16:12
H92! schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:27:
Kan iemand van de x360 misschien foto's maken met scherm buiten in de zon en maximale helderheid? Ik ben benieuwd hoe erg de glare is, en hoe ervaren jullie die?

*Zware twijfelmodus*
Als we het daar dan toch over hebben, hoe is het verder met de kijkhoeken gesteld? Bij mijn 8570w was die bij een beetje van boven of beneden kijken qua contrast en kleur totaal verschillend. Is dit beter bij dit model?

[ Voor 15% gewijzigd door iklucas op 03-08-2018 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
iklucas schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

Als we het daar dan toch over hebben, hoe is het verder met de kijkhoeken gesteld? Bij mijn 8570w was die bij een beetje van boven of beneden kijken qua contrast en kleur totaal verschillend. Is dit beter bij dit model?
Ik vind het een erg mooi paneel met mooie kleuren, wel wat lastig met licht vanachter door de glans, ik heb hem nog niet meer naar buiten genomen. Het contrast en de kijkhoek zijn voor mij ruim voldoende, het is voor zover ik weet ook een ips paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Misschien loop ik wat achter op de huidige termen, maar voor mij is dat een SD card reader, vandaar de verwarring. Bij mijn weten zit er geen smart card reader op.

Ik heb het geluid nog even getest (hij heeft de afgelopen week in de doos gezeten) en het probleem doet zich voor zowel als hij aan het stopcontact hangt als op de accu.

Nog iets apart: de Fn-lock lijkt omgekeerd te werken. Als de Fn-lock uit staat (lampje uit) werkt de bovenste rij toetsen alsof Fn-lock aan staat en omgekeerd. Het opnieuw installeren van de hotkey support heeft hier niks aan gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-03 07:38
Elle13 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:20:
[...]
Nog iets apart: de Fn-lock lijkt omgekeerd te werken. Als de Fn-lock uit staat (lampje uit) werkt de bovenste rij toetsen alsof Fn-lock aan staat en omgekeerd. Het opnieuw installeren van de hotkey support heeft hier niks aan gewijzigd.
Is sinds een paar jaar bij HP de standaard instelling. Geen idee of het verder aan te passen is, maar het is 'normaal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
gregor160300 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:35:
[...]

Ik vind het een erg mooi paneel met mooie kleuren, wel wat lastig met licht vanachter door de glans, ik heb hem nog niet meer naar buiten genomen. Het contrast en de kijkhoek zijn voor mij ruim voldoende, het is voor zover ik weet ook een ips paneel
Dat is goed om te horen. Ik denk dat elk scherm tegenwoordig beter is dan mijn 900p tn monitor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryayo
  • Laatst online: 17-03 13:40
Ik heb m'n Thunderbolt dock G2 120W binnen. Alle video-output helemaal geslaagd, nu 3 externe monitoren aangesloten op m'n ZBook (2xfullHD, 1xQHD). Ook laad ie heel behoorlijk op. Helaas lijken de USB poorten niet te werken: USB sticks, toetsenbord noch muis werkt.

Ik heb even met HP gebeld en die geven aan vrij weinig te kunnen doen: de laptop is zogezegd niet compatible. Heeft iemand hier misschien een idee mbt een oplossing? Ik heb er maar 110 euro voor betaald en hij doet wat ik het belangrijkste vind (alle schermen aansluiten en opladen), maar dit zou toch ook wel erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ryayo schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:58:
Ik heb m'n Thunderbolt dock G2 120W binnen. Alle video-output helemaal geslaagd, nu 3 externe monitoren aangesloten op m'n ZBook (2xfullHD, 1xQHD). Ook laad ie heel behoorlijk op. Helaas lijken de USB poorten niet te werken: USB sticks, toetsenbord noch muis werkt.

Ik heb even met HP gebeld en die geven aan vrij weinig te kunnen doen: de laptop is zogezegd niet compatible. Heeft iemand hier misschien een idee mbt een oplossing? Ik heb er maar 110 euro voor betaald en hij doet wat ik het belangrijkste vind (alle schermen aansluiten en opladen), maar dit zou toch ook wel erg fijn zijn.
Je zou het in een live usb van bv Ubuntu kunnen proberen, maar het lijkt mij nogal een extreme oplossing zelfs al zou het werken
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste