[TU Delft] Laptopproject 2018-2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik heb de x360 binnen! Eerste wat in ieder geval opvalt is dat het scharnier stevig aan voelt. Ik ga m aanzwengelen en laat vanmiddag wat foto's zien.

[ Voor 0% gewijzigd door Kluis op 24-07-2018 09:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Das snel! Ben zeker benieuwd naar de foto's. Verder twijfel ik zelf nog tussen de x360 en de 'normale highend'. Ik ben benieuwd hoe goed het scherm het doet in de zon (reflectie, met mijn huidige ultrabook is dat dramatisch en heb ik daardoor een hekel aan glossy schermen, maar hopelijk valt het mee). En wat is het exacte gewicht, klopt de 2.26 kg?

Zo te zien schrijft Frozen enorm gedetailleerde reviews op Tweakers. Daar kijk ik ook naar uit!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kluis
https://1drv.ms/f/s!AmdJceDRfqut2TGqdri4kIAz0kPq

Hierboven een link met wat foto's. De meeste ervan heb ik gemaakt met het schermlicht op 50%

Wat verder al opvalt:

+
Voelt super stevig aan, extreem mooie behuizing.
Geluid kan hard en is mooi, ook een handig menutje van B&O.
Oplader is klein, dun en licht.
Ventilatoren aan de zijkant zijn stil.

-
Scherm is een beetje reflecterend, alhoewel het op z'n helderst niet opvalt.
Beetje inherent aan een touchscreen, maar als je naar tablet modus gaat, dan raak je waarschijnlijk het scherm aan.

P.S.: kan iemand even zeggen of die link goed werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Kluis op 24-07-2018 10:53 . Reden: Toevoegingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-07 13:10
Kluis schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:49:
https://1drv.ms/f/s!AmdJceDRfqut2TGqdri4kIAz0kPq

Hierboven een link met wat foto's. De meeste ervan heb ik gemaakt met het schermlicht op 50%

Wat verder al opvalt:

+
Voelt super stevig aan, extreem mooie behuizing.
Geluid kan hard en is mooi, ook een handig menutje van B&O.
Oplader is klein, dun en licht.
Ventilatoren aan de zijkant zijn stil.

-
Scherm is een beetje reflecterend, alhoewel het op z'n helderst niet opvalt.
Beetje inherent aan een touchscreen, maar als je naar tablet modus gaat, dan raak je waarschijnlijk het scherm aan.

P.S.: kan iemand even zeggen of die link goed werkt?
De link werkt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-07 19:36
Ik zie dat mijn laptop ook is afgeleverd, helaas ben ik zelf nog op vakantie, zou iemand mij intussen kunnen vertellen hoe het zit met de upgradebaarheid van de x360. Zitten er bijvoorbeeld nog ergens verborgen schroeven onder de rubbers o.i.d. En kloppen de specs zoals ze staan beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Ik ben aan het uitpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Zou iemand de thermales kunnen checken. Bv Intel xtu installeren en de cpu stress test doen om te kijken of hij throttled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:28
Even een benchmark gedaan, lijkt me vrij oké. Maar de gene die er mee wilde gamen gaat denk ik niet gebeuren. SSD wel erg traag, geen idee hoe dat zou komen. http://www.userbenchmark.com/UserRun/9873753

Edit: Dit is op batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door Remc0_ op 24-07-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remc0_ schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:38:
Even een benchmark gedaan, lijkt me vrij oké. Maar de gene die er mee wilde gamen gaat denk ik niet gebeuren. SSD wel erg traag, geen idee hoe dat zou komen. http://www.userbenchmark.com/UserRun/9873753

Ik game zelf met een Quadro P1000. Gaat prima. Het is geen GTX 1070 maar toch kan ik games prima op med/high draaien.

YouTube: PNY Quadro P1000 - The Witcher 3: Wild Hunt | 1080p Ultra+ Settings ...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeiex
  • Laatst online: 16-08 14:42
Weet iemand of dit een goede laptop is voor de opleiding Industrial design? Volgens mij is dit alleen een goede deal als je veel gebruik gaat maken van CAD software. Voor industrial desing kon ik op de website van TU/e niks vinden over 3d modeling alleen Adobe.

[ Voor 26% gewijzigd door woeiex op 24-07-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mijn laatste update was gister 19:41 depot Hub Utrecht, status: Doorgestuurd naar GLS depot. Vanaf gister geen update meer, zou hij zijn gestolen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4iw4SDT.png

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Remc0_ schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:38:
Even een benchmark gedaan, lijkt me vrij oké. Maar de gene die er mee wilde gamen gaat denk ik niet gebeuren. SSD wel erg traag, geen idee hoe dat zou komen.

Domme vraag misschien, maar hoe zorg je ervoor dat hij de quadro gaat testen? Ik heb even een run gedaan, maar hij test bij mij de Intel HD630. Ook heeft hij de SSD niet getest en staat er bij de drie modes bovenaan 0% en incomplete.

Ik heb al wat andere benchmarks gedaan en wat foto's gemaakt, dus een update volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
Elle13 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Domme vraag misschien, maar hoe zorg je ervoor dat hij de quadro gaat testen? Ik heb even een run gedaan, maar hij test bij mij de Intel HD630. Ook heeft hij de SSD niet getest en staat er bij de drie modes bovenaan 0% en incomplete.

Ik heb al wat andere benchmarks gedaan en wat foto's gemaakt, dus een update volgt.
Voor de GPU moet je naar Nvidia Control Panel > Manage 3D Settings en dan bij preffered grahpics processor de dedicated gpu selecteren. Waarom hij de ssd niet test zou ik niet zo 1, 2, 3 weten.

P.S. niet vergeten de settings dan later weer terug te zetten naar auto-select anders gaat de laptop sneller leeg op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:23:
Mijn laatste update was gister 19:41 depot Hub Utrecht, status: Doorgestuurd naar GLS depot. Vanaf gister geen update meer, zou hij zijn gestolen?
[afbeelding]
Ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Bij de computerwinkel waar ik werk hebben we wel vaker te maken gehad met raar gedoe met GLS (en andere bezorgers). Zo stond er een keer dat de bezorger langs was geweest en we niet aanwezig waren terwijl we gewoon heel de dag open waren. Ook komt het bij GLS vaker voor dat een zending hoewel al door hen ontvangen pas 2 dagen later geleverd wordt. Dus voorlopig gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relinquir
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-01 22:20
Ik heb even Fortnite op de laptop geinstalleerd en die draait goed op de op een na hoogste graphics setting. Niet verkeerd als ik het met de laptops van een paar jaar geleden vergelijk die 15fps draaien op de laagste graphics settings. Het scherm spiegelt wel maar ook buiten is het beeld nog steeds heel helder. Minecraft werkt ook leuk met het touchscreen.

Wat me wel opviel is dat de pen voor het touchscreen opgeladen moet worden. Er zit een USB-C aansluiting in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
  • Laatst online: 20-09-2023
Is er al iemand die de gewone studio (niet x360) ontvangen heeft en daar foto's van wil posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Bij de computerwinkel waar ik werk hebben we wel vaker te maken gehad met raar gedoe met GLS (en andere bezorgers). Zo stond er een keer dat de bezorger langs was geweest en we niet aanwezig waren terwijl we gewoon heel de dag open waren. Ook komt het bij GLS vaker voor dat een zending hoewel al door hen ontvangen pas 2 dagen later geleverd wordt. Dus voorlopig gewoon afwachten.
De laatste scan was gister om 19:41 dus GLS vond het zelf ook vreemd dat er vandaag geen scan was geweest. Ik moest daarom ook contact opnemen met Misco. Jammer want ik wilde hem vandaag heel erg graag uitpakken en erover schrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 0x76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 20:21
Ik liep tegen een probleem aan met het wifi tijdens het installeren van archlinux, ik heb een bug report geopened waarin ik ook beschrijf wat de workaround is voor dit probleem: https://bugs.archlinux.org/task/59434 , voor als iemand anders ook archlinux op de laptop wilt installeren en tegen ditzelfde probleem aanloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:47
Voor de Twente gangers: Hoe staat het er bij jullie voor? Vandaag is mijn leverdatum aangepast naar: 10-08-2018, afgeleverd vanaf 13-08-2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03-2024
thechib12 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:11:
Voor de Twente gangers: Hoe staat het er bij jullie voor? Vandaag is mijn leverdatum aangepast naar: 10-08-2018, afgeleverd vanaf 13-08-2018.
Bij mij is de leverdatum vandaag ook aangepast naar 10-08 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-09 12:45
Bij mij (Delft) staat nu dat de x360 vanaf 1-8 geleverd kan worden. Hopelijk niet eind augustus.

Gaan jullie een virusscanner / internet / total sercurity aanschaffen en zo ja welke? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het verplicht is (anders was ik het echter toch al van plan). Ik begreep vd consumentenbond dat bitdefender goed uit de test kwam, dus ik overweeg nu de total sercurity. Heeft iemand misschien aanbevelingen/tips over waar op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
thechib12 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:11:
Bij mij pas 28-08 :(
Twente dus

Edit: wacht, zie nu net dat het 13-08 is geworden. Was vanochtend nog niet

[ Voor 11% gewijzigd door Hathi op 24-07-2018 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
Bas079 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:35:
Bij mij (Delft) staat nu dat de x360 vanaf 1-8 geleverd kan worden. Hopelijk niet eind augustus.

Gaan jullie een virusscanner / internet / total sercurity aanschaffen en zo ja welke? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het verplicht is (anders was ik het echter toch al van plan). Ik begreep vd consumentenbond dat bitdefender goed uit de test kwam, dus ik overweeg nu de total sercurity. Heeft iemand misschien aanbevelingen/tips over waar op te letten?
Ik ben zelf van plan om Windows zo snel mogelijk naar een vm te verplaatsen en arch linux te draaien. Maar een virusscan is voor zover ik weet niet verplicht vanuit de TU Delft. Echter als je van plan bent internet te bankieren is een betaalde virusscan wel verstandig, omdat de banken dan niet kunnen zeggen dat je nalatig bent geweest in geval van fraude. Wat de kwaliteit van de scanners heb ik redelijk veel ervaring door de winkel waar ik werk. Alle virusscanners gebruiken onnodig veel CPU power en werkgeheugen en maken extreem veel disk read/writes. Wat beveiliging betreft zijn alle grote namen vrijwel hetzelfde, het grootste verschil zijn tegenwoordig de extra's die ze bieden. Ik heb wel vaak mensen met problemen gezien met Bitdefender, omdat deze nogal eens al het internetverkeer blokkeert bij een bepaalde instelling. Ditzelfde geldt echter ook voor GDATA en andere pakketten die SSL certificaten kunnen controleren. Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een merk dat bekend is en je goedkoop kan aanschaffen zonder al te veel toeters en bellen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Elle13
Bij deze probeer ik een antwoord te geven op de meest courante vragen en te delen wat mijn eerste indruk is.

Dit was de eerste keer dat ik laptop mocht uitpakken die zo mooi verpakt was. In de normale kartonnen doos van HP zit nog zwarte matte doos met een subtiele vermelding van wat erin zit. Het lijkt wel een cadeautje :) . Daarnaast zit nog een kleinere doos met de accessoires.

https://drive.google.com/...-QuTa1AbCYDmqolm8TQMuZXO6

Op de foto zie je de adapter, de voedingskabel, de adapter van RJ-45 naar USB-C, de pen en een houdertje voor de pen.

Hieronder zie je de grootte van de adapter in verhouding tot die van de G3 Studio.
https://drive.google.com/...eW9TRrTx5lY3zFRrYmE1Ym_eG

De pen is een HP Active Pen G2 gemaakt door Wacom lijkt het, maar je moet hem opladen via USB-C voor gebruik en die kabel zit er niet bij... Ik heb hem dus nog niet kunnen testen. Er zitten 10 extra tips bij maar ook de tool om die te vervangen ontbreekt (inmiddels gevonden). Dit zou een rond metalen dingetje moeten zijn als je naar andere types kijkt. Ook zit er geen handleiding o.i.d. bij en staat hij niet op de site van HP. Volgens de quick specs van de x360 zou er een Zbook x360 pen zijn, maar dit lijkt hem dus niet te zijn.
Het houdertje past in het SD-slot, alleen hangt hij ondersteboven als je de laptop als tablet gebruikt.

Het toetsenbord en de touchpad voelen goed aan. Het toetsenbord is op z'n Macs geïntegreerd in de body, dus het wordt voor de Belgen waarschijnlijk erg duur om er een azerty van te maken. De uitsparingen voor de toetsen zitten namelijk niet 100% op dezelfde plaats vergeleken met een qwerty dus je moet echt de halve metalen behuizing vervangen. Gelukkig is het in Windows makkelijk om een qwerty als een azerty te doen typen en krijg je in de touchmodus ook gewoon een azerty te zien.

https://drive.google.com/...7gbwt_KzL-uoAgahHjlPeYseE

Het geluid is beduidend beter dan bij de G3 Studio, maar het blijft een laptop. In eerste instantie werden Windowsgeluidjes ingeleid door luid gekraak, maar na 2 reboots heb ik dat niet meer kunnen reproduceren.

Ik heb gemerkt dat ik de ledjes mis die aan de voorzijde zitten bij de G3. Nadat ik even met iets anders bezig geweest was, kon ik niet meteen zien of hij nu uitgeschakeld was of het scherm gedimd was. Dan zijn ledjes handig.

Voor zover ik kan zien staat er trouwens Windows 10 Home op en niet Home Advanced zoals aangekondigd door de TUD. Het is W10 1803, dus inclusief de update van april.

Windows biedt geen gezichtsherkenning aan, dus ik vermoed dat de webcam niet de IR-versie is. Ik heb echter geen idee of er een betere manier is om dit uit te vissen. Het is me ook niet duidelijk of er wel of niet een ambient light sensor in zit. Windows biedt adaptive brightness aan, dus het lijkt erop dat de sensor aanwezig is. De aanpassing is me echter nog niet opgevallen.

Hieronder de screenshots van CPU-Z:

https://drive.google.com/...wqbTcf915lGreAyW_4Ivl6NKW

Ik heb ook CrystalDiskInfo en CrystalDiskMark gedraaid nadat ik Bitdefender geïnstalleerd heb. De beschikbare ruimte wijkt dus iets af van die net uit de doos. Van de 512GB bleef maar een dikke 400GB over door Windows en de recovery partition van HP. De temperatuur van de SSD was 51° voor de benchmark en 58° erna.

https://drive.google.com/..._v4NtDZCYRJR9C_0Tx5Dveyil

Net als de bij de G3 wordt de behuizing van de G5 best warm, dus daar hebben ze na twee jaar nog geen oplossing voor gevonden.

Het onderpaneel zit vast met 9 T9-schroeven dus je kan desgewenst upgraden zonder rubber weg te halen o.i.d. Er was al best veel bekend over de upgradebaarheid, dus ik vermeld hier alleen de details die we nog niet wisten van de TUD.

Zoals je ziet in de screenshots van CPU-Z is het aanwezige geheugen dual rank van Samsung met CL 19, 1.2V: pricewatch: Samsung M471A2K43CB1-CTD.

De SSD is een Toshiba: pricewatch: Toshiba XG5 (Non-SED) 512GB
Er is een tweede M.2-slot vrij waarin je een tweede SSD kan plaatsen. Ik denk dat dit hetzelfde slot is waar HP optane memory in stopt als je de standaardconfiguratie op hun site koopt. In tegenstelling tot de G3 zijn de schroef en bracket niet aanwezig in het tweede M.2-slot. Bij de G3 had je specifiek die bracket nodig, maar in de maintenance manual van de G5 wordt dit niet vermeld, dus ik denk dat je alleen een schroef nodig hebt.

Het moederbord van de x360 heeft ook aansluitingen voor een 2.5" SSD of HDD. Dit is dus niet alleen zo bij de clamshell, maar dan moet je wel de juiste bracket en de kabel bestellen én de 6-cells batterij vervangen door een 4-cells. De aansluiting voor de NFC-module is ook aanwezig als je die zou willen toevoegen.
De behuizing heeft ook een SIM-slot en er zijn aansluitingen voorzien voor een WWAN-module, maar ik denk dat het hele moederbord verwijderd moet worden om deze te plaatsen. Het slot is nl. geblokkeerd met een insert die er niet zomaar uitklikt zoals bij een SD-slot.

M'n keukenweegschaal gaat maar tot 2kg dus nauwkeurig wegen was geen optie. Volgens een bagageweegschaal weegt de x360 2,4kg in een plastic tas. De G3 Studio weegt 2,2kg in dezelfde tas. De getallen zullen niet helemaal kloppen, maar reken dus op zo'n 200g meer dan de G3 Studio.

Ook met het advies van Remc0_ is het niet gelukt om de Quadro te testen met Userbenchmark. Sowieso kreeg ik na 3 pogingen heel verschillende resultaten, dus ik hecht er niet echt belang aan.

Als laatste nog iets dat me irriteert: ik ben iemand die heel vaak de sluimerstand gebruikt, maar ik krijg de optie maar niet tevoorschijn getoverd. De gebruikelijke "powercfg.exe /hibernate on" verandert helaas niks aan het afsluitmenu van Windows. Zou dit in de BIOS uitgeschakeld kunnen zijn?
Inmiddels opgelost:
1. open cmd als admin en typ "powercfg.exe /hibernate on";
2. klik rechts op het Windowslogo > energiebeheer > extra energie-instellingen > het gedrag van de aan-/uit-knoppen bepalen > instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn > sluimerstand aanvinken en opslaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Elle13 op 25-07-2018 11:15 . Reden: Volgorde van de foto's gefikst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:23

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Heeft er iemand een handleiding om de pen aan de praat te krijgenm. Aan de bovenzijde zit een soort rubbertje / schuifje maar lijkt goed vast te zitten en ben bang dat ik het mol.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Elle13 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:34:
...

Als laatste nog iets dat me irriteert: ik ben iemand die heel vaak de sluimerstand gebruikt, maar ik krijg de optie maar niet tevoorschijn getoverd. De gebruikelijke "powercfg.exe /hibernate on" verandert helaas niks aan het afsluitmenu van Windows. Zou dit in de BIOS uitgeschakeld kunnen zijn?
Ik weet uit ervaringen met verschillende zakelijke HP modellen dat er inderdaad verschillende instellingen voor slaapstand in de bios zijn. Mocht je het daar echter ook niet vinden dan zou het kunnen helpen de intel graphics driver te updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
Mr Pingu schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:49:
Heeft er iemand een handleiding om de pen aan de praat te krijgenm. Aan de bovenzijde zit een soort rubbertje / schuifje maar lijkt goed vast te zitten en ben bang dat ik het mol.
Je kan het rubbertje gewoon met je vinger losmaken langs de kant van de letters. Het zit aan één kant vast zodat je niet kan verliezen.
gregor160300 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:51:
[...]

Ik weet uit ervaringen met verschillende zakelijke HP modellen dat er inderdaad verschillende instellingen voor slaapstand in de bios zijn. Mocht je het daar echter ook niet vinden dan zou het kunnen helpen de intel graphics driver te updaten.
Dank je, ik ga het morgen proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Elle13 op 24-07-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Elle13 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Je kan het rubbertje gewoon met je vinger losmaken langs de kant van de letters. Het zit aan één kant vast zodat je niet kan verliezen.
Ah zo is het duidelijk. Bedankt

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek32
  • Laatst online: 20-07 16:42
Er zitten 10 extra tips bij, maar ook de tool om die te vervangen ontbreekt. Dit zou een rond metalen dingetje moeten zijn als je naar andere types kijkt. Ook zit er geen handleiding o.i.d. bij en staat hij niet op de site van HP.
Bij mij zat er een soort open metalen ringetje met een inkeping aan één uiteinde bij de pen. Is dat niet de tool die je bedoelt?
Daarnaast miste ik de handleiding ook wel. Hoe moet ik nu weten wat de knopjes op de zijkant van de pen doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
jellek32 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 22:42:
[...]

Bij mij zat er een soort open metalen ringetje met een inkeping aan één uiteinde bij de pen. Is dat niet de tool die je bedoelt?
Daarnaast miste ik de handleiding ook wel. Hoe moet ik nu weten wat de knopjes op de zijkant van de pen doen :+
Ja, dat is inderdaad de tool die ik bedoel. Die zit er bij mij niet in.

Edit: ik denk dat ik gisteren last had van de zon. Hij zit er wel gewoon in 8)7 .

[ Voor 8% gewijzigd door Elle13 op 25-07-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
gregor160300 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:17:
[...]
Ik ben zelf van plan om Windows zo snel mogelijk naar een vm te verplaatsen en arch linux te draaien. Maar een virusscan is voor zover ik weet niet verplicht vanuit de TU Delft.
Volgens deze website:
https://intranet.tudelft....scanner-voor-thuisgebruik
Is het wel verplicht. Echter weet ik niet of de site wat gedateerd is.

Verder veel dank voor je advies, het is zeer nuttig!

Edit: site kan zeker gedateerd zijn, ik kan het op de nieuwe site vd tu delft niet meer vinden. Alsnog ga ik dus een betaalde scanner kopen, ik verwacht namelijk zo nu en dan te gaan bankieren.

[ Voor 14% gewijzigd door Bas079 op 24-07-2018 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florisvk_
  • Laatst online: 05-07 11:54
Ik heb mijn x360 vandaag ook binnengekregen. Mooi ding! Alleen heeft de mijne erg last van coil whine. Zoveel zelfs dat het na een tijdje vervelend wordt om hem te gebruiken. Verder hoor ik dezelfde coil whine ook door mijn koptelefoon als ik deze aansluit. Toch maar even een mailtje naar Misco sturen...

[ Voor 0% gewijzigd door florisvk_ op 25-07-2018 00:57 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zou iemand een afbeelding kunnen plaatsen van zijn track en trace tijden aub? Die van mij blijft nog steeds haken op:
23-07-2018
19:41 Netherlands
Hub Utrecht The parcel has left the GLS location.

Dan weet ik of ik het pakketje vandaag wel kan verwachten aan de hand van wat ze 's avonds/'s nachts daar doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 04:08:
Zou iemand een afbeelding kunnen plaatsen van zijn track en trace tijden aub? Die van mij blijft nog steeds haken op:
23-07-2018
19:41 Netherlands
Hub Utrecht The parcel has left the GLS location.

Dan weet ik of ik het pakketje vandaag wel kan verwachten aan de hand van wat ze 's avonds/'s nachts daar doen. :)
Bij mij is er na uw pakket is onderweg naar uw regio (19:39) geen tijd geplaatst bij uw pakket is aangekomen op het depot in uw regio. Bij onderweg naar het afleveradres staat 7:31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09 09:15
Ga via het Control Panel naar Power Options en klik op Choose what the power buttons do, in het menu daaronder kan je dan Hibernation aanzetten.
florisvk_ schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 00:57:
Ik heb mijn x360 vandaag ook binnengekregen. Mooi ding! Alleen heeft de mijne erg last van coil whine. Zoveel zelfs dat het na een tijdje vervelend wordt om hem te gebruiken. Verder hoor ik dezelfde coil whine ook door mijn koptelefoon als ik deze aansluit. Toch maar even een mailtje naar Misco sturen...
Op m'n werk gebruiken we hier ook een aantal x360's, echter zitten er wat rotte appels tussen. Even een RMA opvragen en terugsturen. Vervangend exemplaar heeft er dan hopelijk geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
Ik kan mijn aux poort niet gebruiken, zit enorm veel interferentie op waardoor je constant een piep hoort.

Edit:
Bas079 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:09:
[...]

Volgens deze website:
https://intranet.tudelft....scanner-voor-thuisgebruik
Is het wel verplicht. Echter weet ik niet of de site wat gedateerd is.

Verder veel dank voor je advies, het is zeer nuttig!

Edit: site kan zeker gedateerd zijn, ik kan het op de nieuwe site vd tu delft niet meer vinden. Alsnog ga ik dus een betaalde scanner kopen, ik verwacht namelijk zo nu en dan te gaan bankieren.
Je bent op het medewerkersportal aan het kijken, dus behalve als je werkt voor de TU ben je niet verplicht een virus scanner te kopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Remc0_ op 25-07-2018 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
Bas079 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:35:
gregor160300 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:17:
[...]

Ik ben zelf van plan om Windows zo snel mogelijk naar een vm te verplaatsen en arch linux te draaien. Maar een virusscan is voor zover ik weet niet verplicht vanuit de TU Delft. Echter als je van plan bent internet te bankieren is een betaalde virusscan wel verstandig, omdat de banken dan niet kunnen zeggen dat je nalatig bent geweest in geval van fraude. Wat de kwaliteit van de scanners heb ik redelijk veel ervaring door de winkel waar ik werk. Alle virusscanners gebruiken onnodig veel CPU power en werkgeheugen en maken extreem veel disk read/writes. Wat beveiliging betreft zijn alle grote namen vrijwel hetzelfde, het grootste verschil zijn tegenwoordig de extra's die ze bieden. Ik heb wel vaak mensen met problemen gezien met Bitdefender, omdat deze nogal eens al het internetverkeer blokkeert bij een bepaalde instelling. Ditzelfde geldt echter ook voor GDATA en andere pakketten die SSL certificaten kunnen controleren. Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een merk dat bekend is en je goedkoop kan aanschaffen zonder al te veel toeters en bellen.
Je kan van de meeste grote namen een trialversie downloaden om te proberen wat je fijn vindt. Ik heb zelf Kaspersky en Bitdefender geprobeerd en vond de laatste fijner. BD had een actie waarbij je voor een kleine €120 3 jaar lang 10 devices kon beveiligen, dus ik heb de kosten gedeeld met 2 familieleden. Noch op de G3, noch op Android ben ik tegen problemen aangelopen met BD dus hopelijk blijft dat voor de G5 ook zo. Overigens bood de TUD tot x aantal jaar geleden F-Secure gratis aan en die draaide goed op m'n Probook, dus dat is ook een optie.
RADRIGUZ schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Ga via het Control Panel naar Power Options en klik op Choose what the power buttons do, in het menu daaronder kan je dan Hibernation aanzetten.
Dank je, het was gisteravond inderdaad nog via die langere weg gelukt. Wel apart dat het in cmd niet werkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09 09:15
Elle13 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:41:
Dank je, het was gisteravond inderdaad nog via die langere weg gelukt. Wel apart dat het in cmd niet werkte.
Via CMD activeer je de hibernate mode, via het control panel activeer je ook de knop, zijn 2 losse acties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
RADRIGUZ schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:48:
[...]

Via CMD activeer je de hibernate mode, via het control panel activeer je ook de knop, zijn 2 losse acties ;)
Aaaah... Weer iets bijgeleerd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
@Kluis en @Elle13 dank jullie voor de eerste ervaringen! Ik heb linkjes in de topic-start toegevoegd naar jullie post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Ik heb daarnet voor de eerste keer een koptelefoon aangesloten en heb helaas hetzelfde probleem. Ik heb drie stuks getest op de x360 en de G3 en ze hebben het alledrie enkel bij de x360.

Heb je al een reactie gekregen? Ik vraag me af of dit iets is wat met Misco moet afgehandeld worden of rechtstreeks met HP. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
Goed opgemerkt, gisteren niet aan gedacht... Mijn x360 heeft het ook heel erg. Als dit niet op een of andere manier op te lossen is, dan is de laptop mijn inziens onbruikbaar is om mee te studeren :| . Wellicht audio via de thunderbold luisteren?

[ Voor 50% gewijzigd door Kluis op 25-07-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elle13 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:21:
[...]

Ik heb daarnet voor de eerste keer een koptelefoon aangesloten en heb helaas hetzelfde probleem. Ik heb drie stuks getest op de x360 en de G3 en ze hebben het alledrie enkel bij de x360.

Heb je al een reactie gekregen? Ik vraag me af of dit iets is wat met Misco moet afgehandeld worden of rechtstreeks met HP. .
Dat klinkt niet goed... Coil whine kan je niet zelf oplossen door nieuwere software oid. Waarschijnlijk moet de x360 teruggestuurd worden naar HP :'(
Hopelijk is dit niet ook een probleem bij de standaard ZBook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek32
Hier ook aardig wat coil whine. Zonder koptelefoon moet ik echt m'n oor op het toetsenbord leggen om het te horen, maar met koptelefoon is het meteen merkbaar. Fikse domper. Misschien dat dit ook de reden was dat die release date zo onduidelijk was?

E: na wat langer muziek te luisteren kan ik het wel een beetje wegdenken, alleen moet het volume dan wel wat harder dan ik gewend ben.

[ Voor 22% gewijzigd door jellek32 op 25-07-2018 14:44 . Reden: stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
Bied het tweede m.2 slot ook ondersteuning voor NVMe of alleen SATA 600. De customer support van Misco lijkt niks af te weten van een tweede slot.

Edit: via HP, het blijkt ook NVMe te ondersteunen

[ Voor 15% gewijzigd door ThaBlueOne op 25-07-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
jellek32 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:37:
Hier ook aardig wat coil whine. Zonder koptelefoon moet ik echt m'n oor op het toetsenbord leggen om het te horen, maar met koptelefoon is het meteen merkbaar. Fikse domper. Misschien dat dit ook de reden was dat die release date zo onduidelijk was?

E: na wat langer muziek te luisteren kan ik het wel een beetje wegdenken, alleen moet het volume dan wel wat harder dan ik gewend ben.
Gisteren had ik muziek op de achtergrond, dus niks gemerkt. Vandaag leek het in eerste instantie alleen merkbaar te zijn met koptelefoon en met m'n oor aan het toetsenbord, maar Windows ging updaten en nu hoor ik het ook op normale afstand.

Ik heb geen idee wat er gebeurd is trouwens: gisteren stond er bij systeem W10 1803 (build 17134.165) en vandaag opeens maar 1709, dus hij ging een megaupdate doen naar 1803 build 17134.191. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryayo
  • Laatst online: 08-09 13:27
Zojuist m'n 'normale' Studio G5 (dus geen x360) ontvangen. Ik vond de verpakking vrij karig: wel veilig in een kartonnen doos met een speciaal soort schuim maar dat is het dan ook.

Laptop voelt stevig aan, steviger dan de Studio G4 die ik wel eens van studiegenoten heb gebruikt. In vergelijking met mijn laptop van +- 5 jaar geleden daarnaast een heel stuk lichter en mooier. Toetsenbord typt best lekker, hoewel de toetsen ver uit elkaar staan en ik daar even aan moet wennen.

Coil whine hoorde ik net bij het opstarten van chrome heel lichtjes door m'n oortjes. Zonder oortjes sowieso niet te horen en nu bij het afspelen van een video ook niet. Voor mij is het niet direct een onoverkomelijk probleem, maar misschien denk ik daar over een paar dagen anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheEchelon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-07 10:51
woeiex schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:08:
Weet iemand of dit een goede laptop is voor de opleiding Industrial design? Volgens mij is dit alleen een goede deal als je veel gebruik gaat maken van CAD software. Voor industrial desing kon ik op de website van TU/e niks vinden over 3d modeling alleen Adobe.
Voor industrial design is CAD een must. Op de TU gebruiken we SolidWorks en deze laptops zijn daarvoor gecertificeerd. Ik zou dus zeker voor een van de high end modellen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03-2024
ryayo schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:50:
Zojuist m'n 'normale' Studio G5 (dus geen x360) ontvangen. Ik vond de verpakking vrij karig: wel veilig in een kartonnen doos met een speciaal soort schuim maar dat is het dan ook.

Laptop voelt stevig aan, steviger dan de Studio G4 die ik wel eens van studiegenoten heb gebruikt. In vergelijking met mijn laptop van +- 5 jaar geleden daarnaast een heel stuk lichter en mooier. Toetsenbord typt best lekker, hoewel de toetsen ver uit elkaar staan en ik daar even aan moet wennen.

Coil whine hoorde ik net bij het opstarten van chrome heel lichtjes door m'n oortjes. Zonder oortjes sowieso niet te horen en nu bij het afspelen van een video ook niet. Voor mij is het niet direct een onoverkomelijk probleem, maar misschien denk ik daar over een paar dagen anders over.
Gaaf! Zou jij misschien ook een paar 'echte' foto's willen posten van de laptop? :)

Voor de geïnteresseerden, ik heb de onderstaande laptop stand besteld bij AliExpress. Kan gebruikt worden om de laptop verticaal icm een dockingstation op het bureau te plaatsen. Ik heb hem binnen en de kwaliteit is super! Hij kost 18 euro, een koopje dus. :) De gleuf is 2cm breed en de laptop is 19mm dik, dat moet dus precies passen als het goed is.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1JiYORVXXXXbOaXXXq6xXFXXXd/SAMDI-Berken-Walnoot-Natuurlijke-Eenvoudige-Verticale-Desktop-Hout-Laptop-Stand-Notebook-Houten-Houder-Ondersteuning-Voor-Mac.jpg_640x640.jpg

Mijn foto:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Zq8K0cLfeMRoj_Zeg211CWv_Ku7KVWeVvA6DsCIotczwV4kXRU1dQnenvJhc6NuNKTd1X95frv2tdXfgC1uAibG6NbNvRcL7lbaIW-p845k6k0_60JN08gyH2Q-RrX4pcSZ7L3zAxKLhjDCvBwL_l2TNwdOzJ00ASETlC3deZVlVkCDUBGDLQnQMGPMjkRNYd3zswoZawexsfW5LsMM4yKHkQkeOX65blDBylXHdM8XL8gQBhm8Bwb1MPiOLQzdcYs97kWHc68Pr1I6F-78uX11kDiOGc4syfK3qxth8Fmjhf7L5vUgCfWf2l7cX_yLWGmiNciwdadXKYWrBhukUTz3D8E5dAxdZW02eI_cmCOdWlKzPLnWkZyyt0JfR9ooD8_tWA-5rrJc2Qz7sptAjmxOowQQtjYLDFfPjfPdwDS97roJEqDQIGcdTU8GjmvzwQ2jZgRfhmfJBbX_5OFJr1q75CW4-Wz-v9U0pr5m9mC-HT1sxZQU61V20ItJMm-5oGGyaSVW_sGAm7myW3ZHPE1k2ApeO5mLd8HnWE8W0ZxAHUylKs8Dzpp4ymd3jlT3_SuhNIqQFvvxvDZ3mlIitUqgru78zKFTjGJnM0C8s=s943-no

Link: https://nl.aliexpress.com...-For-Mac/32818398046.html

[ Voor 66% gewijzigd door mmx36 op 25-07-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
Oké een paar tips voor de setup.

Afgezien van alle bloatware verwijderen die microsoft nu standaard meelevert met windows 10, meeste van hp zou ik ook verwijderen zoals de hulpgids etc.

En een paar belangrijkere dingen die ik heb gevonden bij het energie schema: Zoek in windows: Edit power plan > Geavanceerde opties > dan bij de wifi chip ook op batterij full performance selecteren. Zo zijn er daar een paar meer dingen zoals display kwaliteit etc, die zou ik ook op maximaal zetten. Ook heb ik zelf om batterij te besparen bij 'closing lid' de hibernation optie gekozen. Dit gecombineerd met de setting in de bios dat bij het openen van de laptop deze opstart is het bijna even snel als uit slaapstand komen.

En ook een groot gedeelte van de cablewhine ben ik achtergekomen komt van de backlight van het toetsenbord. Dus dat lijkt me een interessant ding, heeft iemand anders hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek32
Remc0_ schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 21:46:
En ook een groot gedeelte van de cablewhine ben ik achtergekomen komt van de backlight van het toetsenbord. Dus dat lijkt me een interessant ding, heeft iemand anders hetzelfde?
Zojuist even uitgeprobeerd, coil whine lijkt inderdaad minder te worden wanneer ik het backlight uitzet met f9. Gek genoeg blijft het wel klinken als het backlight 'uit zichzelf' uitgaat als ik het toetsenbord niet aanraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Iemand de laptop al open geschroeft? Ben wel benieuwd naar interne foto's. Of bijvoorbeeld de wifi-kaart te vervangen is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Balance schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 23:12:
Iemand de laptop al open geschroeft? Ben wel benieuwd naar interne foto's. Of bijvoorbeeld de wifi-kaart te vervangen is.
Nope, maar ik weet wel dat die te vervangen is. In de maintenance manual staat dat namelijk op pagina 44.

Voor de geïnteresseerden, ik heb alvast +- 50 foto's online gezet: klik

De review komt binnenkort! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

jellek32 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 14:37:

Hier hetzelfde. Zonder koptelefoon niet storend maar met is het echt heel erg. Iemand al wat gehoord van Misco?

Wel typisch. Met de 8570w had HP dit ook al en de spectre x360 lijkt er ook last van te hebben als ik coil whine in combinatie met HP google. Lijkt wel vaker voor te komen bij HP's dus :(

Edit: hebben jullie het ook als deze aan de adapter zit?

[ Voor 16% gewijzigd door Mr Pingu op 26-07-2018 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Frozen Thanks, ook voor de uitgebreide foto-serie. Powerbrick ziet er echt een heel stuk kleiner uit, kan je een paar vergelijkingsfoto's maken met die van een vorige ZBook?

De schermranden onder en boven zijn echt huge! Er had zo te zien makkelijk een 16:10 of zelfs 3:2 scherm met dezelfde breedte in gepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iX5egcrDxocpa1CCnuXdIeMR/full.jpgMet 16:10 schermAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Uip71OIovcpl6fa8IQ9vlX51/full.jpgMet 3:2 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
Balance schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:36:
De schermranden onder en boven zijn echt huge! Er had zo te zien makkelijk een 16:10 of zelfs 3:2 scherm met dezelfde breedte in gepast.

[afbeelding]Met 16:10 scherm[afbeelding]Met 3:2 scherm
Ze zullen er een reden voor hebben mss: availability van schermen tegen een goede prijs, plekken om de laptop vast te houden in tablet modus, scherm hoogte (vooral de onder bezel), electronica die ergens in de bezel verwerkt moet worden, sensoren voor de Windows hello webcams (niet in ons model maar is wel een optie) etc. En je wilt ook geen webcam placement zoals bij de XPS 15. Het is in iedergeval fijn dat de side bezels redelijk smal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik zou graag de x360 willen bestellen vandaag, ik weet het, ben een beetje te laat, maar goed. Wanneer zou ik hem dan kunnen verwachten denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

battia schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 12:43:
Ik zou graag de x360 willen bestellen vandaag, ik weet het, ben een beetje te laat, maar goed. Wanneer zou ik hem dan kunnen verwachten denken jullie?
Ik denk pas over 3 weken :) Op de website staat dat de levertijd 6 weken is, maar dat zal uiteindelijk wel 3 weken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
Heeft iemand al een standby-shortcut/knop gevonden? Ik wil de powerknop eigenlijk instellen als hibernate.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sneakerdead
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-01-2024
Ben ik de enige die een USB C naar USB A kabel mist bij zijn pen/ stylus? Heb erover contact gehad en dit hoor je blijkbaar te hebben meegekregen om je stylus/ pen op te laden

[ Voor 41% gewijzigd door Sneakerdead op 26-07-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
Bij mijn x360 staat nu "1 artikel kan worden verzonden vanaf 31-12-2018, afgeleverd vanaf 01-01-2019, mits de order compleet is". Heeft iemand anders dit ook? Anders mail ik vanavond wel even maar Misco, hopelijk komt hij nog op tijd voor het collegejaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Sneakerdead schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:17:
Ben ik de enige die een USB C naar USB A kabel mist bij zijn pen/ stylus? Heb erover contact gehad en dit hoor je blijkbaar te hebben meegekregen om je stylus/ pen op te laden
Nee, die heb ik niet gehad!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander1212
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06-2024
Bas079 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:31:
Bij mijn x360 staat nu "1 artikel kan worden verzonden vanaf 31-12-2018, afgeleverd vanaf 01-01-2019, mits de order compleet is". Heeft iemand anders dit ook? Anders mail ik vanavond wel even maar Misco, hopelijk komt hij nog op tijd voor het collegejaar.
Ja, dat heb ik ook!
Ik had hem op de avond van 16-07-2018 besteld.
Ik heb net een e-mail naar ze gestuurd.
Hopelijk komt hij inderdaad op tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Frozen schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:38:
[...]

Nee, die heb ik niet gehad!?
mij werd verteld dat deze erbij hoort te zitten. Hoe anders moeten we hem opladen?

En het zou erg onverantwoordelijk zijn van hp/misco als je er een pen bij krijgt die je niet kan opladen zonder iets ernaast te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Sneakerdead schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:47:
[...]

mij werd verteld dat deze erbij hoort te zitten. Hoe anders moeten we hem opladen?

En het zou erg onverantwoordelijk zijn van hp/misco als je er een pen bij krijgt die je niet kan opladen zonder iets ernaast te kopen
Ik snap je punt, ik heb zelf zo'n kabel om mijn smartphone op te laden, maar ik snap dat sommigen deze niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
Sneakerdead schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:17:
Ik wist niet eens dat dat zou moeten. Heb nu een TB3 to TB3 gekocht. Snoertje van nog geen meter kost €30..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Kluis schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:00:
[...]

Ik wist niet eens dat dat zou moeten. Heb nu een TB3 to TB3 gekocht. Snoertje van nog geen meter kost €30..
Als niemand het heeft gekregen moet het misschien niet maar toen ik contact op zocht net misco zeiden zij dat er een usb c naar a kabel bij hoorde te zitten. Misschien heeft de persoon met wie ik contact had het mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
Sander1212 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:39:
[...]

Ja, dat heb ik ook!
Ik had hem op de avond van 16-07-2018 besteld.
Ik heb net een e-mail naar ze gestuurd.
Hopelijk komt hij inderdaad op tijd!
Zou je de reactie van Misco misschien willen delen hier? Dat scheelt mij een mailtje typen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander1212
Bas079 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:42:
[...]

Zou je de reactie van Misco misschien willen delen hier? Dat scheelt mij een mailtje typen :)
Uiteraard!
Voor de duidelijkheid: ik heb ook het x360-model besteld.
Ik ben benieuwd wat hun reactie is. December/januari is wel wat aan de late kant. 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Sander1212 op 26-07-2018 21:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
Sander1212 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:47:
[...]

Uiteraard!
Voor de duidelijkheid: ik heb ook het x360-model.
Ik ben benieuwd wat hun reactie is. December/januari is wel wat aan de late kant. 8)7
Dank!

Ik heb trouwens ook op ma 16-7 in de avond besteld. We hebben net de boot gemist voor de voorraadmodellen vrees ik. :'(

Bij mijn muis staat overigens dat hij 27-8 kan komen, maar dat lijkt keurig elke 24u een dag te verschuiven. In eerste instantie gaf de site voor de computer zo ver ik weet 1 augustus aan. Ik denk dat 31-12/1-1 wellicht iets van een standaarddatum is als de levertijd onbekend is. Voor nu reken ik op de laatste week van augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanJaapK
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2022
Ik heb het x360 model ook besteld op 16-7, maar er staat nu dat het vandaag is verstuurd :D Wel raar dat ik geen mailtje heb ontvangen om de zending te volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dat *Als jullie op de fn-knop drukken, gaat het lampje dan branden (dat puntje tussen fn en de windows toets)? Bij mij namelijk niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Frozen op 27-07-2018 02:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0x76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 20:21
Dat lampje gaat branden als je 'fn lock' aanzet door op fn + shift te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1212
@Bas079

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen.

Goedemorgen Sander,

De notebook verwachten wij in week 33 uit te kunnen leveren.

Met vriendelijke groet, Kind regards,
Misco Solutions B.V.

Week 33 is de week van maandag 13 augustus. Dat vind ik dan eigenlijk best meevallen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
Sander1212 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:44:
@Bas079

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen.

Goedemorgen Sander,

De notebook verwachten wij in week 33 uit te kunnen leveren.

Met vriendelijke groet, Kind regards,
Misco Solutions B.V.

Week 33 is de week van maandag 13 augustus. Dat vind ik dan eigenlijk best meevallen. :9
Top! :) Dat stelt gerust. Dank voor het delen van de reactie. Ik ga er even vanuit dat hetzelfde voor mij geldt.
JanJaapK schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:54:
Ik heb het x360 model ook besteld op 16-7, maar er staat nu dat het vandaag is verstuurd :D Wel raar dat ik geen mailtje heb ontvangen om de zending te volgen...
Ik denk dat JanJaap misschien een gelukje heeft hier, geniet ervan! Is hij inmiddels al aangekomen?
Bij mij is de status verder niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01-2022
@Bas079 , denk het wel, want ik had zojuist precies dezelfde reactie als naar @Sander1212 is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grundel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08 17:58
Net contact gehad met Student IT Desk Delft. De gewone G5 laptops die ze binnen hebben gekregen hebben ook 6 cel batterijen 96-WHr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJaapK
Bas079 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat JanJaap misschien een gelukje heeft hier, geniet ervan! Is hij inmiddels al aangekomen?
Bij mij is de status verder niet veranderd.
Ben bang dat ik te vroeg heb gejuicht. Als ik nu de Track&Trace code aanklik krijg ik een levering te zien van een pakketje van 0,1 kg voor iemand in Groningen, die afgehaald moet worden in Duitsland. Even contact opgenomen met GLS en die heeft geen zendingen in het systeem staan naar mijn adres. Dus nu maar even een mail gestuurd naar Misco voor opheldering. Ik zit dan toch in de batch van 13 augustus, denk ik zo. Dat is balen :p Ik vind wachten niet zo erg, maar als je denkt dat het eraan komt en dan toch niet, dat is wel zuur, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryayo
Bij mij was de Track & Trace en informatie van GLS ook een groot drama. Nadat het pakket volgens Misco was verstuurd duurde het nog een dag voor de Track & Trace werkte, daarvoor kreeg ik een ander ' voorbeeld' pakket te zien. Toen heb ik geprobeerd om 'm donderdag af te laten leveren via flex delivery service, maar kreeg ik een mailtje dat hij woensdag zou worden verzonden. Ik speciaal voor die zending eerder naar Delft, waarna ik prompt een mailtje kreeg dat het toch donderdag zou worden. Als klap op de vuurpijl werd er aan het eind van het tijdvak toch aangebeld en werd ie dus wel bezorgd...

Kortom: weinig aantrekken van de informatie van GLS: als Misco zegt dat ze hem hebben verstuurd zou ik het daar navragen en niet bij GLS.

Dan wat betreft de batterij: ik ga even kijken hoe makkelijk ik kan zien of het 4 of 6-cels is. Zal zometeen editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJaapK
ryayo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:46:
Bij mij was de Track & Trace en informatie van GLS ook een groot drama. Nadat het pakket volgens Misco was verstuurd duurde het nog een dag voor de Track & Trace werkte, daarvoor kreeg ik een ander ' voorbeeld' pakket te zien. Toen heb ik geprobeerd om 'm donderdag af te laten leveren via flex delivery service, maar kreeg ik een mailtje dat hij woensdag zou worden verzonden. Ik speciaal voor die zending eerder naar Delft, waarna ik prompt een mailtje kreeg dat het toch donderdag zou worden. Als klap op de vuurpijl werd er aan het eind van het tijdvak toch aangebeld en werd ie dus wel bezorgd...

Kortom: weinig aantrekken van de informatie van GLS: als Misco zegt dat ze hem hebben verstuurd zou ik het daar navragen en niet bij GLS.
Wat een gedoe. Maar zoals je zei hoef ik waarschijnlijk inderdaad niet lang te wachten. Ik heb zojuist een mailtje gekregen met het bericht dat de laptop vandaag verstuurd wordt en niet gisteren was verstuurd zoals stond aangegeven. Het wordt dan maandag afgeleverd (als het goed is).

Ik blijf voorlopig wel van die Track&Trace code af, als ik het aanklik op mijn mobiel dan krijg ik ook een heel ander pakket te zien dan wanneer ik het aanklik op de pc, maar geen van beide pakketten zijn voor mij bestemd :p Ik ben maandag de hele dag thuis, dus ik zie het wel verschijnen!

Heeft iemand Civilization al getest op de x360 in tablet modus? Dat lijkt me wel tof :)

[ Voor 3% gewijzigd door JanJaapK op 27-07-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• primmi
  • Laatst online: 10-09 20:14

Dan wat betreft de batterij: ik ga even kijken hoe makkelijk ik kan zien of het 4 of 6-cels is. Zal zometeen editten.
Zou je ook een paar foto's van jouw laptop willen uploaden? Ben wel benieuwd hoe de gewone G5 er in het echt uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryayo
Even hele snelle foto's met zeer matige camera: https://imgur.com/a/GGmB8Zs

Hij ziet er op een paar uitzonderingen na eigenlijk precies hetzelfde uit als de x360 versie. Het verschil zit 'm voorzover ik kan zien alleen in het scherm en de scharnieren.

Het scherm is veel minder glossy dan de x360. Het scherm van de x360 ziet er verder uit alsof de bezels even diep zijn als het scherm zelf (logisch voor een touchscreen). Bij de gewone G5 is het scherm een beetje 'ingelegd', zoals normaal bij een laptop.. Verder is er nog een praktisch verschil: voor de webcam zit een klein plastic schuivertje dat je voor de webcam kan schuiven als je hem niet gebruikt. Ik vind het design zelf in ieder geval erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• primmi
  • Laatst online: 10-09 20:14
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
Hallo,

Zou iemand het productnummer van de gewone studio en de x360 kunnen posten?
Ik heb een leverancier gevonden die voor de Belgische studenten een AZERTY toetsenbord vervanging kan leveren, maar deze heeft een productnummer nodig van de laptop.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Daan_L schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:28:
Hallo,

Zou iemand het productnummer van de gewone studio en de x360 kunnen posten?
Ik heb een leverancier gevonden die voor de Belgische studenten een AZERTY toetsenbord vervanging kan leveren, maar deze heeft een productnummer nodig van de laptop.

Alvast bedankt!
De x360 is 4QH33ES. Over welke leverancier heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
Elle13 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:46:
De x360 is 4QH33ES. Over welke leverancier heb je het?
Bedankt! Leverancier: EET Europarts
Er zijn blijkbaar 2 verschillende toetsenborden, dus heeft hij de productnummer nodig om te kijken welke het moet zijn.

@ryayo Kan jij het productnummer van de gewone studio even doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:54
ryayo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:12:
Even hele snelle foto's met zeer matige camera: https://imgur.com/a/GGmB8Zs

Hij ziet er op een paar uitzonderingen na eigenlijk precies hetzelfde uit als de x360 versie. Het verschil zit 'm voorzover ik kan zien alleen in het scherm en de scharnieren.

Het scherm is veel minder glossy dan de x360. Het scherm van de x360 ziet er verder uit alsof de bezels even diep zijn als het scherm zelf (logisch voor een touchscreen). Bij de gewone G5 is het scherm een beetje 'ingelegd', zoals normaal bij een laptop.. Verder is er nog een praktisch verschil: voor de webcam zit een klein plastic schuivertje dat je voor de webcam kan schuiven als je hem niet gebruikt. Ik vind het design zelf in ieder geval erg geslaagd.
Dat ronde links van je camera, zit in de normale wel een IR camera? Werkt Hello wel op de normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woeiex
  • Laatst online: 16-08 14:42
TheEchelon schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:27:
[...]

Voor industrial design is CAD een must. Op de TU gebruiken we SolidWorks en deze laptops zijn daarvoor gecertificeerd. Ik zou dus zeker voor een van de high end modellen gaan.
Zou je hiervoor ook een macbook kunnen gebruiken? En hoe groot zijn de projecten in Solidworks meestal? Is een echte beest van een machine nodig of zou je ook overweg kunnen met een minder krachtige machine.

[ Voor 20% gewijzigd door woeiex op 27-07-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
woeiex schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:21:
[...]

Zou je hiervoor ook een macbook kunnen gebruiken? En hoe groot zijn de projecten in Solidworks meestal? Is een echte beest van een machine nodig of zou je ook overweg kunnen met een minder krachtige machine.
In het algemeen (ik ben géén IO student!) denk ik dat een macbook niet echt een handige keuze is. Voor IO zijn een aantal eisen voor een computer de volgende:
"Tenminste 8 GB RAM (aanbevolen 16 GB)
Tenminste 256 GB opslag (aanbevolen 512 GB)
Minimaal 15” Full HD scherm (1920 x 1080)"
(bron: https://www.tudelft.nl/st...es-industrieel-ontwerpen/)

Gezien een macbook en een macbook air kleiner zijn dan 15", heb je dus een 15" macbook pro nodig. Dat gaat zo'n 2.800 euro kosten. Dat is ruim 2x zo veel als de x360 via het laptopproject.

Zelf heb ik hier ook wat over getwijfeld. Ik heb nog een macbook air van een andere studie en wil komend jaar TN gaan studeren. Wil ik aan de eisen voldoen dan kost een Apple wel heel erg veel. De deal was gewoon heel erg goed en ik kan mijn computer waarschijnlijk kwijt aan familie.

Ik weet verder niet hoe goed de ondersteuning van macs precies is, maar een HDMI aansluiting is op zich ook al best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
woeiex schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:21:
[...]

Ik heb veel in SW gewerkt. De grootte van SW files vallen mee. Ik heb een keer geprobeerd om op de vaste TU computers Solidworks te draaien, dat is een drama. Vooral als je freeform gebruikt, surfaces, of wilt renderen, dan vergt dat best veel van de CPU en een berg RAM. Op de oude Elitebook 8570w (toen high-end) is SW redelijk te runnen als je de 8GB upgrade naar 16GB. Dus je kan dat als referentie nemen. Ik neem dus aan dat SW/Rhino in ieder geval op de x360 het probleemloos runt, maar ik twijfel bij de low-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battia
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-08-2024
Wat raden jullie mij aan people, voor de gewone G5 gaan of x360 versie? Wat maakt de x360 toch de betere variant naast het touchscreen? Wil graag jullie meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
battia schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:09:
Wat raden jullie mij aan people, voor de gewone G5 gaan of x360 versie? Wat maakt de x360 toch de betere variant naast het touchscreen? Wil graag jullie meningen!
De x360 zou naast een touchscreen ook een grotere accu hebben dan de normale g5, dit was voor mij wat het de beste deal maakte. Echter las ik hierboven dat iemand meldde dat de normale g5 ook een 96 wH accu heeft, of dit waar is weten we pas als iemand die hem heeft dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Zou iemand mij kunnen vertellen of de x360 via de thunderbolt 3 (usb c) poorten ook op te laden is, of alleen via de dc poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ryayo
@Daan_L : Productnummer is 4QH32ES.

@iklucas : Ik denk idd dat dit een IR sensor is, maar hij heeft geen optie voor face recognition.

Dan nog wbt accu: ik mis helaas nu een tool (ziet eruit als kleine torx) om 'm open te schroeven.

@gregor160300 : als ik m'n telefoonoplader aansluit geeft hij aan dat die te weinig stroom levert. Ik denk dus dat dit werkt (als je een goede usb-c oplader hebt). Getest dus op normale versie, maar dat lijkt me geen verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ryayo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:11:
@Daan_L : Productnummer is 4QH32ES.

@iklucas : Ik denk idd dat dit een IR sensor is, maar hij heeft geen optie voor face recognition.

Dan nog wbt accu: ik mis helaas nu een tool (ziet eruit als kleine torx) om 'm open te schroeven.

@gregor160300 : als ik m'n telefoonoplader aansluit geeft hij aan dat die te weinig stroom levert. Ik denk dus dat dit werkt (als je een goede usb-c oplader hebt). Getest dus op normale versie, maar dat lijkt me geen verschil te maken.
Oke, ik denk dat de telefoonlader hooguit 36w is, de meeste usb c laptop laders zijn 45w of 65w, ik zal maandag op m'n werk eens testen. Je zou eventueel met een Ubuntu bootable stick kunnen kijken, die geven bij de accu informatie in de instellingen ook het aantal wH aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
- Werkt 5 GHz wifi bij jullie wel? Bij mijn (oude, maar wel dual-channel) router is de 5 Ghz link erg instabiel, de 2.4 werkt prima
- Iemand al een standby-knop gevonden los van de powerknop die je als dusdanig kan instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBlueOne

Wat betreft de accu kan je de command prompt (CMD.exe) als administrator openen. Dan typen: powercfg batteryreport
En enter.

Er wordt dan een HTML file battery-report.html gecreëerd, die kan je openen door vervolgens: battery-report.html te typen en enter. Hier kan je het aantal kWh van de batterij zien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ryayo
Thanks! Antwoord: 99 mWh, dus dan zit er inderdaad ook in de normale G5 een 6-cells batterij. Of in ieder geval in deze eerste batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Over de IR gesproken, het blijkt dat de optie om hiermee te unlocken mogelijk pas verschijnt na het instellen van Windows Hello en een profielfoto toe te voegen aan je account. https://social.technet.mi...?forum=win10itprosecurity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grundel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08 17:58
Ik heb telefonisch contact gehad met Misco over de accu capaciteit van de G5. Zij hebben daarna contact opgenomen met HP en deze heeft hun aangegeven dat ivm de zware aparte videokaart de G5 ook alleen maar geleverd wordt met een 6 cels accu. Misco heeft mij dat verteld toen zij mij daarover terugbelden.
Tevens geven zij aan dat de x360 een kwetsbaarder apparaat is dan de G5.
Zij raden dan ook aan om als je de x360 aanschaft ook een extra verzekering aan te schaffen.
Ik heb om bovenstaande redenen dan ook besloten om de gewone G5 aan te schaffen.
Uiteindelijk is het ding bedoeld om betrouwbaar door de studieperiode heen te komen.
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste