[TU Delft] Laptopproject 2018-2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-07 13:10
LogEnd28 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 23:02:
Wat zijn de ervaringen met het later toegevoegde, Low-End model? Dit is de HP ProBook 440 G1 – X360. Zelf ga ik een studie doen waar deze laptop in principe voor geschikt is maar ik wil eigenlijk met de laptop die ik ga kopen wel 5 jaar toe kunnen. Zit dat er in met het goedkopere model?
Ik heb zelf een ProBook gehad voor de Zbook Studio G3. Ik heb deze buiten het laptopproject om gekocht, omdat de timinig niet goed uitkwam en heb er vier jaar mee gedaan voor ik vrijwillig ben overgestapt naar de G3 ( ProBook werkte nog). Ik vond het prijs/kwaliteit een prima ding en merkte echt wel het verschil met een consumentenmodel. De hardware die er nu in zit is stukken sneller dan wat ik had, zeker met een NVMe SSD i.p.v. een HDD.

Volgens de quick specs is het geheugen uitbreidbaar tot 16GB indien nodig, maar er lijkt wel maar één M.2-slot te zijn. Je moet dus zelf uimaken of je 256GB genoeg vindt en of je eventueel de kosten wilt maken voor een upgrade.
Persoonlijk vind ik 14" te klein, dus dat zou voor mij de dealbreaker zijn.

Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat de aanbeveling per studie in veel gevallen waarschijnlijk overkill is. Het is uiteraard lekker om een supersnelle laptop te hebben, maar er hangt heel veel af van de keuzes die je tijdens je studie gaat maken. Ik heb bv. alleen in m'n eerste jaar de verplichte uurtjes CAD-introductie gehad en heb er later nooit meer wat mee gedaan. Toch is dat de reden waarom een high-end laptop aangeraden wordt i.p.v. de low-end. Als de TU de ProBook aanraadt voor jouw studie dan zal die in mijn ogen ruim voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek32
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-06 15:08
Als ik een harde schijf wil toevoegen aan de laptop (de 'normale' Studio G5), heb ik daar dan nog een bracket voor nodig of zit deze gewoon al in de laptop, ondanks dat er geen 2.5" harde schijf in zit? En zo ja, waar kan ik dat bracket dan kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
jellek32 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:12:
Als ik een harde schijf wil toevoegen aan de laptop (de 'normale' Studio G5), heb ik daar dan nog een bracket voor nodig of zit deze gewoon al in de laptop, ondanks dat er geen 2.5" harde schijf in zit? En zo ja, waar kan ik dat bracket dan kopen?
Daarvoor moet je de TU mailen of wachten tot iemand hem in huis heeft. Als er geen bracket in zit dan kan je die bestellen bij de HP part store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
De x360 staat nu op de tu delft site met 96whr accu!

edit: ik heb niet alles terug gelezen maar zag dat het nog verkeerd staat op de openings pagina.

[ Voor 49% gewijzigd door ThaBlueOne op 02-07-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-07 11:31
Ik heb de G3 van 2 jaar geleden en werk nog steeds met die net te kleine SSD en maar 8 Gb werkgeheugen.

Ik doe IO in Delft en kan nu of de G5 nemen al dan niet met touchscreen of een grotere SSD kopen en het geheugen uitbreiden....

Upgraden:
https://tweakers.net/pric...ung-860-evo-m2-500gb.html
https://tweakers.net/pric...ucial-ct2k8g4sfs824a.html
Dus ongeveer 300€

De nieuwe G5 nemen:
G3 verkopen, wat gaat dat opbrengen?
Snellere CPU en GPU en verse accu...

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Dat is natuurlijk compleet afhankelijk van jouw portemonnee en behoeftes. Iemand zal vast nog wel een leuk bedrag over hebben voor jouw G3 (als ik even snel op Marktplaats kijk en een pessimistische bril opzet +-€750?). Ik denk dus dat je voor €300 + verkoop G3 de G5x360 niet kan bekostigen, de gewone G5 zou net wel/niet moeten lukken.

Maar stel jezelf eens de vraag of je daadwerkelijk een tekort aan werkgeheugen hebt (schakel onnodige auto-startups uit). Wellicht is een externe harde schijf een goede en relatief goedkope oplossing is om dat grote project van vorig jaar (beeldspraak voor oude bestanden) op te slaan en ruimte op je SSD vrij te maken? Heb je bovendien van de HP recall-actie gehoord om je batterij gratis te laten vervangen?

Persoonlijk zou ik de G3 nog zeker een paar jaar gebruiken, dat is een prima laptop en kan qua hardware nog een tijdje mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Bojan023 op 03-07-2018 15:30 ]

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 18:59

thechib12

aka ChiB

Voor de 4TU/Twente makkers, de laptops zijn vandaag later op de dag te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvk_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-07 11:54
thechib12 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:06:
Voor de 4TU/Twente makkers, de laptops zijn vandaag later op de dag te bestellen
Dat zou gaaf zijn, waar heb je deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjelmer1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:43
florisvk_ schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Dat zou gaaf zijn, waar heb je deze info vandaan?
Op de site van UTwente staat een mooie countdown timer bij het orderportal (staat op t moment van schrijven op 2 uur en 22 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik ben nog heel erg aan het twijfelen om die thunderbolt 3 dock mee te bestellen, er is op internet amper een positieve review over te vinden. Die reviews zijn alleen wel allemaal in combinatie met het oudere G3 model.

Denken jullie dat het verstandig is om die docking mee te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

mmx36 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:42:
Ik ben nog heel erg aan het twijfelen om die thunderbolt 3 dock mee te bestellen, er is op internet amper een positieve review over te vinden. Die reviews zijn alleen wel allemaal in combinatie met het oudere G3 model.

Ik zit hier ook over na te denken. Als ik thuis ga werken wil ik natuurlijk mijn 2 schermen en randapparatuur direct kunnen gebruiken. Dit kan waarschijnlijk ook wel met die traveldock, die 200 euro goedkoper is maar wellicht is die thunderbolt 3 ook wel een optie. Zijn er eventueel andere alternatieven voor deze notebook om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek32
Ik ga toch maar voor de x360-versie met een externe harde schijf. Ik denk dat de voordelen van de grotere batterij, het touchscreen en de flexibiliteit van een externe schijf toch groter zijn dan de netheid van een interne schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
  • Laatst online: 02-07 13:16
De bestelwebsite van Delft was gisteren ook even online, alleen was er toen niks te bestellen. De website van Delft zal binnenkort dus ook wel open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:43
mmx36 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:42:

Je zou ook naar deze kunnen kijken: pricewatch: HP USB-C Dock G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Bij de staples voor 97,- met code HGHMUKST4

edit: de dock in kwestie is slechts 65w. Werkt dat?

[ Voor 7% gewijzigd door thechib12 op 11-07-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:05

Illusion

(the art of)

Als je het thunderbolt dock bestelt, bestel dan één variant lichter dan nodig. Bij de laptop zit waarschijnlijk een 150w voeding ( bij mijn 17”G3 zat een 200w). Gebruik je de zware voeding op het dock, en een wat lichtere voeding voor onderweg. Die laadt minder snel, maar weegt een stuk minder (mijn 200w voeding is geloof ik 900gr!!)

[ Voor 3% gewijzigd door Illusion op 11-07-2018 20:55 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Iemand enig idee wat de batterij duur zal zijn bij die 6 cellen G5 van UT Twente?
Er is bijna niet over te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door jobr op 11-07-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:00
https://store.hp.com/Neth...d=2UK37AA&opt=ABB&sel=ACC net dit dock besteld, nieuw gereleased met de laptops en vond het een betere prijs dan die 200-250 euro kostende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
  • Laatst online: 20-09-2023
Remc0_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:04:
https://store.hp.com/Neth...d=2UK37AA&opt=ABB&sel=ACC net dit dock besteld, nieuw gereleased met de laptops en vond het een betere prijs dan die 200-250 euro kostende.
Voor de Studio kan je beter de 200 W versie van dit dock bestellen. Dan komt die met een combi power-usb kabel waardoor die de laptop met de maximale 150 W kan opladen.
Maat zoals iemand anders eerder aanhaalde is die kabel veel stugger en buiten sneller opgeladen weinig voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Remc0_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:04:
Dat ziet er uit als een goede aanbieding! Is dit ook echt zo of is die extreem hoge prijs kunstmatig? Weet iemand ook hoe lang die aanbieding duurt, ik kan het nergens vinden.
Daan_L schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:19:
[...]

Voor de Studio kan je beter de 200 W versie van dit dock bestellen. Dan komt die met een combi power-usb kabel waardoor die de laptop met de maximale 150 W kan opladen.
Maat zoals iemand anders eerder aanhaalde is die kabel veel stugger en buiten sneller opgeladen weinig voordeel.
Waar vind jij die, ik zie geen 200W versie van de G2 dock, bedoel je de thunderbold 3 dock?

Zou de x360 leeglopen als hij aan de G2 dock met 100W laad of word de batterij dan gewoon minder snel opgeladen ten opzichte van de 150W adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ryayo
  • Laatst online: 07-07 18:57
Ik heb ook even naar de docks gekeken omdat die aanbieding wel erg scherp lijkt. In de US store staat ie voor 269 dollar. Elders voor 195 euro te krijgen, maar 110 lijkt wel een buitenkansje.

Hier de pricewatch: pricewatch unsorted: HP Thunderbolt dock 120 W G2 (2UK37AA)

Amerikaanse site: https://store.hp.com/us/e...t-dock-120w-g2-with-audio

En voor 195: https://www.centralpoint....NSvmIz8mNwCFRSZdwodKZwMLg

Ben alleen benieuwd of deze versie ook de speaker heeft. Lijkt me wel gezien de afbeeldingen eronder, maar op de US site staat weer specifiek met audio.

EDIT: Lijkt me dat 'ie geen speaker heeft. Voor mij geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.

Hier versie met audio: https://store.hp.com/Neth...d=3YE87AA&opt=ABB&sel=DEF

Vraag ik me meteen weer af hoe goed die deal nou is...

[ Voor 12% gewijzigd door ryayo op 12-07-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
Daan_L schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:19:
[...]

Weet jij zeker dat dit geen gevolgen voor de prestaties kan hebben? Wat als de laptop zonder laden meer vermogen vraagt tijdens gamen dan 100W wat die dock over Thunderbolt kan leveren?

Als het geen invloed heeft op de prestaties dan ben ik er wel uit, dan bestel ik vandaag nog die G2 dock _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remc0_
Prijzen voor deze docks zijn vaak zo hoog dankzij de royalty's die bedrijven aan Intel betalen voor de Thunderbolt 3 certificering, heb alleen wel wat rond horen zingen dat die lager gaan worden of zelfs gratis worden, dus dat zou sowieso voor lagere prijzen moeten zorgen. Maar ik denk dat die 110 euro wel heel netjes is voor een 100 W out dock. (Als je langere kabels wilt moet je wel een 'active' tb 3 kabel hebben en die zijn wel prijzig dus dat moet je wel meerekenen.)

En met de vraag of 100 W genoeg is om op te laden zou je denk ik zelfs bij full performance genoeg hebben, Quadro + CPU = 92 W dus dan houdt je weinig over voor de rest maar ik gok zo dat de thermal solution niet goed genoeg is om er niet voor te zorgen dat ze geen thermal throttling hebben. Volgens mij kwamen er toch sowieso 2 opladers voor uit? Een met 150 W voor fast charging en 100 W voor normaal opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellek32
Ik heb net aan Misco gemaild en volgens hen komen de laptops van Delft volgende week beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Ik heb de quick specs van het G2-dock er even bij gehaald en daaruit blijkt het volgende:

1. er komt nog een versie van de G2 met 230W, maar die staat nog niet te koop bij HP;
2. volgens dit bestand zijn de Studio's compatible met de versie van 230W, maar niet die van 120W;
3. volgens diezelfde specs leveren beide versies echter "up to 100W" power to system;

Heeft iemand enig idee waar het verschil in compatibility dan precies zit? De versie van 230W heeft een combo cable, dus ik vermoed dat het opladen dan volledig via de power connector gaat en helemaal niet via TB.
Zou dit inderdaad betekenen dat de Studio's sowieso meer verbruiken dan wat via TB (en dus het dock van 120W) geleverd kan worden? Het is een mooie prijs, maar als dit zo is dan heb je er weinig aan.

De audiomodule kan je overigens ook apart bestellen bij HP voor een kleine €80. Het is momenteel dus goedkoper om beide delen apart te bestellen dan samen, maar hoe lang het duurt voor ze deze "aanbieding" ontdekken is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
Elle13 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:29:
Ik heb de quick specs van het G2-dock er even bij gehaald en daaruit blijkt het volgende:

1. er komt nog een versie van de G2 met 230W, maar die staat nog niet te koop bij HP;
2. volgens dit bestand zijn de Studio's compatible met de versie van 230W, maar niet die van 120W;
3. volgens diezelfde specs leveren beide versies echter "up to 100W" power to system;

Heeft iemand enig idee waar het verschil in compatibility dan precies zit? De versie van 230W heeft een combo cable, dus ik vermoed dat het opladen dan volledig via de power connector gaat en helemaal niet via TB.
Zou dit inderdaad betekenen dat de Studio's sowieso meer verbruiken dan wat via TB (en dus het dock van 120W) geleverd kan worden? Het is een mooie prijs, maar als dit zo is dan heb je er weinig aan.

De audiomodule kan je overigens ook apart bestellen bij HP voor een kleine €80. Het is momenteel dus goedkoper om beide delen apart te bestellen dan samen, maar hoe lang het duurt voor ze deze "aanbieding" ontdekken is een andere vraag.
Hij zal sowieso werken want de G2 is in theorie met elke TB 3 laptop compatible. Alleen zou het dan wel zo zijn dat de TB 3 de laptop niet kunnen opladen, dus zal je altijd een tweede kabel nodig hebben. Dan betwijfel ik of dan die 230 W dock het waard is, klinkt meer alsof je dan 2 laptops te gelijk zou kunnen opladen. (Wat handig zou zijn voor bedrijven aangezien ze dan maar 1 per 2 persoons bureau hoeven aan te schaffen.)

Maar zou het persoonlijk vreemd vinden als ze in een 2500-3000 € euro kostende laptop geen USB Power delivery in geen van beide TB 3 poorten heeft.

Edit: Ja er is een aparte poort voor opladen dus als er geen USB Power delivery inzit moet je sowieso met 2 kabels gaan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Remc0_ op 12-07-2018 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBlueOne
jellek32 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:20:
Ik ga toch maar voor de x360-versie met een externe harde schijf. Ik denk dat de voordelen van de grotere batterij, het touchscreen en de flexibiliteit van een externe schijf toch groter zijn dan de netheid van een interne schijf.
je kunt er ook altijd nog een tweede m.2 in plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
https://tudelft.orderitnow.nl/nieuws/ vanaf maandag 16 Juli zijn de laptops dus te bestellen. Ik weet inmiddels wel zeker dat ik voor de x360 ga, echter twijfel ik nog of ik er een klikzeker verzekering bij neem. Heeft iemandhier ervaring met zo'n verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
gregor160300 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 07:31:
https://tudelft.orderitnow.nl/nieuws/ vanaf maandag 16 Juli zijn de laptops dus te bestellen. Ik weet inmiddels wel zeker dat ik voor de x360 ga, echter twijfel ik nog of ik er een klikzeker verzekering bij neem. Heeft iemandhier ervaring met zo'n verzekering?
Meer specs van de laptop: https://tudelft.orderitnow.nl/laptops/selectie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De laptops zijn vanaf nu te bestellen. Bij de specs van de x360 staat wel 64wh maar ik heb gemaild met de vraag of dat niet 96 hoort te zijn. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Remc0_ schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:35:
[...]

Hij zal sowieso werken want de G2 is in theorie met elke TB 3 laptop compatible. Alleen zou het dan wel zo zijn dat de TB 3 de laptop niet kunnen opladen, dus zal je altijd een tweede kabel nodig hebben. Dan betwijfel ik of dan die 230 W dock het waard is, klinkt meer alsof je dan 2 laptops te gelijk zou kunnen opladen. (Wat handig zou zijn voor bedrijven aangezien ze dan maar 1 per 2 persoons bureau hoeven aan te schaffen.)

Maar zou het persoonlijk vreemd vinden als ze in een 2500-3000 € euro kostende laptop geen USB Power delivery in geen van beide TB 3 poorten heeft.

Edit: Ja er is een aparte poort voor opladen dus als er geen USB Power delivery inzit moet je sowieso met 2 kabels gaan werken.
De poorten zullen inderdaad wel werken, maar als je alsnog een aparte voeding moet aansluiten is het het toch net niet vind ik. Hoe dan ook, HP heeft de prijsfout ontdekt dus nu ben je er het dubbele voor kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
Frozen schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:54:
De laptops zijn vanaf nu te bestellen. Bij de specs van de x360 staat wel 64wh maar ik heb gemaild met de vraag of dat niet 96 hoort te zijn. :)
Net gebeld. Het staat inderdaad fout op de site van Misco. 96 wh is juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Ik heb zojuist het x360 model besteld, nu is het afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisvk_
  • Laatst online: 05-07 11:54
gregor160300 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 07:31:
Ik twijfel hier ook nog over, heeft iemand hier ervaring met deze (of een andere vergelijkbare) verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
florisvk_ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:12:
[...]

Ik twijfel hier ook nog over, heeft iemand hier ervaring met deze (of een andere vergelijkbare) verzekering?
Ik heb besloten zonder te bestellen, vooral vanwege de polisvoorwaarden. Zo zag ik dat de vergoeding naar dagwaarde ging en na 6 maanden naar 80% gaat, na 12 naar 60% en na 2 jaar naar 40%. Verder werd diefstal uit openbare ruimtes (zoals dus de TU) niet gedekt. Ik vond deze nadelen te groot om bijna een kwart van het notebook bij te betalen (voor 3 jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek32
Domme vraag misschien, maar krijg ik de bevestiging op mijn eigen mail of op die van de TU?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
jellek32 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:54:
Domme vraag misschien, maar krijg ik de bevestiging op mijn eigen mail of op die van de TU?
Zo te zien op je tudelf mail, aangezien ik daar alles heb ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Ik zie nu op de factuur dat er een model met 256 GB SSD staat. Ik zal eens mailen met Misco

[ Voor 18% gewijzigd door gregor160300 op 13-07-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:09:
Ik zie nu op de factuur dat er een model met 256 GB SSD staat. Ik zal eens mailen met Misco
Ik heb ze gebeld over de SSD. Ze gaan het uitzoeken en ik word erover gemaild

Edit:
Het hoort 512 te zijn, website wordt aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 13-07-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
mmx36 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:52:
[...]

Weet jij zeker dat dit geen gevolgen voor de prestaties kan hebben? Wat als de laptop zonder laden meer vermogen vraagt tijdens gamen dan 100W wat die dock over Thunderbolt kan leveren?

Als het geen invloed heeft op de prestaties dan ben ik er wel uit, dan bestel ik vandaag nog die G2 dock _/-\o_
Mijn mening is dat je altijd beter het maximale vermogen beschikbaar geeft aan de oplader. Maar al eerder in dit topic is er gezegd dat de laptop ook met minder kan en dus met 100 Watt.
Maar ik geef liever iets meer geld voor de 230 Watt versie met combI kabel. Dan werkt het snelladen ook nog steeds. Dat is iets dat je zelf moet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
Hoe kan je de laptop bestellen als je nog niet ingeschreven bent (1ste jaar aan TU Delft)? Ik moet eerst nog herexamens doen in augustus voor ik mij kan inschrijven eind augustus. Maar, ik zou de laptop begin september wel al willen hebben.

Modbreak:Aub de volgende keer de wijzigknop gebruiken als je nog iets wilt toevoegen. Tweemaal achter elkaar reageren wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 13-07-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Daan_L schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:54:
Hoe kan je de laptop bestellen als je nog niet ingeschreven bent (1ste jaar aan TU Delft)? Ik moet eerst nog herexamens doen in augustus voor ik mij kan inschrijven eind augustus. Maar, ik zou de laptop begin september wel al willen hebben.
Je hoeft alleen een TU account te hebben om te bestellen, dit account krijg je zodra je je inschrijft via Studielink en hier hoef je nog geen diploma voor te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
Ook de x360 besteld.
Modbreak:Statusupdates en "ik ook" reacties voegen eigenlijk nooit wat toe. Hier dus ook niet.

[ Voor 71% gewijzigd door br00ky op 13-07-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
florisvk_ schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:12:
[...]
Geen ervaring mee, maar dit heb ik ook zien staan:
Deelname aan het laptopproject is niet verplicht maar biedt veel voordelen:
  • je krijgt een krachtige computer met een goed scherm voor een zeer redelijke prijs.
  • je krijgt drie jaar garantie op de laptop en batterij.
  • gaat de laptop binnen die tijd kapot dan wordt hij gratis gerepareerd (lees voorwaarden). Tijdens de reparatietijd krijg je een leenapparaat, merk en type gelijk aan je eigen laptop.
Als dit klopt is m.i. geen verzekering nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door LogEnd28 op 13-07-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

LogEnd28 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:58:
[...]

Geen ervaring mee, maar dit heb ik ook zien staan:

[...]

Als dit klopt is m.i. geen verzekering nodig?
Dat is geen verzekering maar garantie. Kapot gaan onder garantie? 3 jaar de tijd en leenapparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
gregor160300 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:58:
[...]

Je hoeft alleen een TU account te hebben om te bestellen, dit account krijg je zodra je je inschrijft via Studielink en hier hoef je nog geen diploma voor te hebben
Ik ben een Belgische student die volgend jaar aan de TU Delft een vervolgopleiding Bouwkunde gaat doen. Maar ik moet eerst geslaagde zijn voor mijn opleiding nu vooraleer ik mij kan inschrijven aan de TU. Dus ik heb nog geen TU account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Daan_L schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:31:
[...]

Ik ben een Belgische student die volgend jaar aan de TU Delft een vervolgopleiding Bouwkunde gaat doen. Maar ik moet eerst geslaagde zijn voor mijn opleiding nu vooraleer ik mij kan inschrijven aan de TU. Dus ik heb nog geen TU account.
Ik begrijp het, dan heb ik het verkeerd begrepen, ik sprak uit mijn ervaring als middelbare scholier naar 1e jaars student. Ik denk dat het dan niet mogelijk is een laptop te bestellen voor ingeschreven te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:58

Mr Pingu

Professioneel Prutser

jellek32 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:20:
Heeft de x360 geen mogelijkheid tot het plaatsen van een extra schijf dan?

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
Mr Pingu schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:03:
[...]

Heeft de x360 geen mogelijkheid tot het plaatsen van een extra schijf dan?
Nee daar kan je enkel een M.2 SSD inplaatsen omdat de grotere 6-cell accu de plaats inneemt waar de harde schijf in de gewone studio zou zitten.

Als ik het zo zie vind ik dat de TU Twente een mooiere deal heeft voor hun laptop. Hun studio G5 is 100 euro goedkoper, maar heeft wel de grotere 6-cell accu. Enkel de SSD is maar 256 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:58

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Daan_L schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:42:
[...]

Nee daar kan je enkel een M.2 SSD inplaatsen omdat de grotere 6-cell accu de plaats inneemt waar de harde schijf in de gewone studio zou zitten.

Als ik het zo zie vind ik dat de TU Twente een mooiere deal heeft voor hun laptop. Hun studio G5 is 100 euro goedkoper, maar heeft wel de grotere 6-cell accu. Enkel de SSD is maar 256 GB.
Ah duidelijk. Jammer had gehoopt een 2TB hdd er in te stoppen. Goed dat ik die schijf nog niet besteld heb. Dan maar externe hdd aanschaffen. 2TB m.2 SSD gaat mn bankrekening niet leuk vinden. :P

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
Voor het weekend besteld en met een beetje geluk vrijdag binnen, de webshop zegt inmiddels dit:
'1 artikel kan worden verzonden vanaf 19-07-2018, afgeleverd vanaf 20-07-2018, mits de order compleet is'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUIPI3
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Salomon schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:56:
Voor het weekend besteld en met een beetje geluk vrijdag binnen, de webshop zegt inmiddels dit:
'1 artikel kan worden verzonden vanaf 19-07-2018, afgeleverd vanaf 20-07-2018, mits de order compleet is'
Welk model heb je besteld?
edit: ik heb de x360 besteld en daarbij staat hetzelfde

[ Voor 7% gewijzigd door HUIPI3 op 16-07-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJaapK
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2022
Salomon schreef op maandag 16 juli 2018 @ 17:56:
Vorig jaar werd die datum enkele weken dagelijks een dagje opgeschoven, dus ik zou uitgaan van de 'uiterlijke leverdatum van 15 werkdagen' zoals staat vermeld op de site van de TU. Mocht het dan eerder komen dan ben je blij verrast ipv teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
Ik heb de laptop vorige week besteld bij de UT en bij mij wordt aangegeven dat die op 26-08 verstuurd zal worden, ik denk helaas dat die leverdatum realistischer is.

Ik heb al eens eerder een laptop besteld bij de UT en die kwam ook in de laatste week van augustus binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

mmx36 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:25:
Ik heb de laptop vorige week besteld bij de UT en bij mij wordt aangegeven dat die op 26-08 verstuurd zal worden, ik denk helaas dat die leverdatum realistischer is.

Ik heb al eens eerder een laptop besteld bij de UT en die kwam ook in de laatste week van augustus binnen.
Dit staat er bij mij ook, ik heb het wel even voor de zekerheid nagevraagd paar dagen terug. Dit kreeg ik als reactie:
Goedemorgen thechib12,

Je notebook zal waarschijnlijk begin augustus binnen zijn.

Hou er wel rekening dat dit onder voorbehoud is.

Vergeet niet de verzekering op je notebook af te sluiten.

Met vriendelijke groet, Kind regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

thechib12 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:47:
[...]

Dit staat er bij mij ook, ik heb het wel even voor de zekerheid nagevraagd paar dagen terug. Dit kreeg ik als reactie:

[...]
Ook ik kreeg de reactie "vergeet niet de verzekering af te sluiten." Wat is dat nou weer voor vreemde marketingstrategie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aep
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01-2022

Aep

Ik had de x360 in mijn winkelwagen gedaan, registreer voor een account.. winkelwagen leeg.

Kan de x360 ook nergens meer vinden.. leuk dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
Aep schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:16:
Ik had de x360 in mijn winkelwagen gedaan, registreer voor een account.. winkelwagen leeg.

Kan de x360 ook nergens meer vinden.. leuk dit weer.
Heb je een TU Twente of een TU Delft account? TU Twente biedt enkele de gewone studio aan en niet de x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aep

Aep

Daan_L schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:39:
[...]

Heb je een TU Twente of een TU Delft account? TU Twente biedt enkele de gewone studio aan en niet de x360.
TU Delft :) Ik heb een mailtje gestuurd naar support, maar nog geen reactie

https://tudelft.orderitno...ox360-g5-tud-a-handmatig/ geeft error

[ Voor 16% gewijzigd door Aep op 17-07-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-05 12:01
Aep schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:43:
[...]

TU Delft :) Ik heb een mailtje gestuurd naar support, maar nog geen reactie

https://tudelft.orderitno...ox360-g5-tud-a-handmatig/ geeft error
Het lijkt bijna alsof hij niet meer beschikbaar is, hij staat namelijk ook niet meer onder 'laptops' bovenin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-05 12:01
Zelf student aan de UT, en na 5 jaar met de Probook 430 G1 te hebben gedaan wel toe aan een nieuwe. Zit te kijken naar de HP Zbook Studio G5, vooral vanwege zijn slanke design maar krachtige prestaties, maar ik begrijp nooit waarom ze er een Quadro in gooien ipv een Geforce (volgens mij is bewezen dat de laatste generatie Geforce's prima geschikt zijn voor 3D rendering, niet dat ik dat ooit gebruik in natuurkunde en programmeervakken.) Iemand die voor +- hetzelfde bedrag een gelijkwaardige laptop heeft gevonden (vooral ook accu) met een Geforce 1050 of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aep

Aep

bramboy95 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:21:
[...]

Het lijkt bijna alsof hij niet meer beschikbaar is, hij staat namelijk ook niet meer onder 'laptops' bovenin...
De HP studio X360 was even van de site. Inmiddels is hij weer beschikbaar.

Hou er wel rekening mee dat er op dit moment een levertijd van +/- 6 weken op zit.

De HP studio G5 is een goed en gelijkwaardig alternatief dat begin augustus leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Ik heb even nagevraagd of de levertijd van 6 weken voor de x360 ook voor bestaande bestellingen geldt en het antwoord was dat die waarschijnlijik begin augustus uitgeleverd worden. De levertijd van 6 weken geldt dus alleen voor nieuwe bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aep

Aep

Elle13 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:38:
Ik heb even nagevraagd of de levertijd van 6 weken voor de x360 ook voor bestaande bestellingen geldt en het antwoord was dat die waarschijnlijik begin augustus uitgeleverd worden. De levertijd van 6 weken geldt dus alleen voor nieuwe bestellingen.
Ja klopt. Er stond toen ik de laptop toevoegde vanochtend (rond 9 uur) nog rond de +/- 3 weken levertijd. Maar nu is die niet meer uit voorraad leverbaar en veranderd naar 6 weken :'( Ach.. dan doe ik nog maar even wat langer met m'n HP Zbook 15G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:17
Toch jammer dat ze in Twente de x360 versie niet hebben. Daar zou wel mijn voorkeur naar uit zijn gegaan. En dan ook nog een grotere SSD. 256GB zal snel krap worden ben ik bang.
Maargoed, de Zbook G5 in Twente is nog steeds een ontzettend goede deal, dus die maar besteld.

Als ik het goed begrepen heb is er nog wel plek voor een extra m.2 SSD. Denk dat ik er daar tzt ook maar één van bij ga kopen, hoeft niet veel te kosten als snelheid niet heel belangrijk is geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythonium
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Weet iemand of de normale G5 een mat of glossy scherm heeft? De x360 lijkt me glossy aangezien dat een touch scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjelmer1
pythonium schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:03:
Weet iemand of de normale G5 een mat of glossy scherm heeft? De x360 lijkt me glossy aangezien dat een touch scherm is.
Denk mat (anti-glare). Ik zie als opties in Quicksoecs pdf van Hp alleen 4 matte displays staan:

Widescreen 15.6-inch diagonal LED-backlit display:
o FHD IPS eDP + PSR anti-glare, 400 nits with ambient light sensor (1920x1080)
o HP Sure View FHD IPS eDP + PSR anti-glare 650nits (1920x1080)
o UHD IPS eDP + PSR anti-glare, 400 nits with ambient light sensor (3840x2160)
o HP DreamColor Technology UHD IPS eDP + PSR anti-glare, 600 nits 100% Adobe RGB (3840x2160)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek32
Ik weet het antwoord eigenlijk al, maar vraag het toch maar: iemand z'n laptop al verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
jellek32 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:13:
Ik weet het antwoord eigenlijk al, maar vraag het toch maar: iemand z'n laptop al verzonden?
Mijn x360 nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
  • Laatst online: 27-06 16:09
jellek32 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:13:
Ik heb maandagavond de G5 x360 besteld. Hopelijk was ik nog net op tijd om hem uit voorraad te laten komen, ik kijk er namelijk best wel naar uit. In mijn account staat "verzonden vanaf 19-07-2018, afgeleverd vanaf 20-07-2018, mits de order compleet is". Verder nog geen mailtje gehad over verzending.

Gezien de muis pas vanaf 30-7 bezorgd kan worden ga ik ervan uit dat met geluk de x360 aankomt rond begin augustus, anders vrees ik dat ik bij de groep zit met 6 weken levertijd en het eind augustus (ofwel net op tijd, ik heb hem al meteen op 3-9 nodig) aankomt.

Dus helaas nog geen goed nieuws :/

Edit: Achteraf dacht ik zelfs dat ik voor tech. natuurkunde misschien beter de 'normale' G5 of de low-end had kunnen bestellen. Ik was alleen bang dat de low-end maar net genoeg zou zijn en ik er wel even mee door wil dus vandaar de keuze voor de high-end, en voor zo'n 10% extra heb je er toch een handige functionaliteit bij. Hierbij ging ik ook wat af op het volgende bericht:
ThaBlueOne schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:07:
Ik ben zelf een 4de jaars Applied Physics student. My2cents:

1. 6-cel batterij, belangrijk om een hele dag gebruik te kunnen maken van de laptop.
2. 512GB SSD, 256 raakt al snel op met Matlab, LabView, Maple etc.
3. 16 GB Ram, 8GB is niet meer van deze tijd, voor een laptop die 5 jaar mee moet kunnen gaan
4. Omklapbaar, handig om aantekeningen in colleges te maken en evt handig voor design opdrachten.
5. Touchscreen, impliciet aan omklapbaar

6. UHD Scherm, niet perse nodig voor de studie maar is wel de standaard voor highend laptops*
7. Xeon, eigenlijk nergens voor nodig
8. Windows 10 Pro, ook nergens voor nodig

Is het ook dit jaar weer de bedoeling dat er 2 omdellen aangeboden gaan worden? (misschien dus 1 die omklapbaar is en 1 die dat niet is)

*ik zie bij anandtech dat touch ook meteen UHD betekent

@Balance is het niet toevallig zo dat het of 6 cell batterij is of 2.5inch Bay? (het lijkt me namelijk dat er niet genoeg ruimte is voor beide)
Helaas nu wel kans op zeer lange leeftijd, wellicht toch beter op onderstaande comment af kunnen gaan:
Elle13 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:50:
[...]

Ik heb zelf een ProBook gehad voor de Zbook Studio G3. Ik heb deze buiten het laptopproject om gekocht, omdat de timinig niet goed uitkwam en heb er vier jaar mee gedaan voor ik vrijwillig ben overgestapt naar de G3 ( ProBook werkte nog). Ik vond het prijs/kwaliteit een prima ding en merkte echt wel het verschil met een consumentenmodel. De hardware die er nu in zit is stukken sneller dan wat ik had, zeker met een NVMe SSD i.p.v. een HDD.

Volgens de quick specs is het geheugen uitbreidbaar tot 16GB indien nodig, maar er lijkt wel maar één M.2-slot te zijn. Je moet dus zelf uimaken of je 256GB genoeg vindt en of je eventueel de kosten wilt maken voor een upgrade.
Persoonlijk vind ik 14" te klein, dus dat zou voor mij de dealbreaker zijn.

Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat de aanbeveling per studie in veel gevallen waarschijnlijk overkill is. Het is uiteraard lekker om een supersnelle laptop te hebben, maar er hangt heel veel af van de keuzes die je tijdens je studie gaat maken. Ik heb bv. alleen in m'n eerste jaar de verplichte uurtjes CAD-introductie gehad en heb er later nooit meer wat mee gedaan. Toch is dat de reden waarom een high-end laptop aangeraden wordt i.p.v. de low-end. Als de TU de ProBook aanraadt voor jouw studie dan zal die in mijn ogen ruim voldoende zijn.
De toekomst zal het uitwijzen, voorlopig dus nog niet verzonden, maar er is nog een heel klein beetje hoop dat hij rond morgen toch aankomt.

[ Voor 75% gewijzigd door Bas079 op 19-07-2018 21:47 . Reden: Alles na "edit:" toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Bas079 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:37:
In mijn account staat "verzonden vanaf 19-07-2018, afgeleverd vanaf 20-07-2018, mits de order compleet is". Verder nog geen mailtje gehad over verzending.

Gezien de muis pas vanaf 30-7 bezorgd kan worden ga ik ervan uit dat met geluk de x360 aankomt rond begin augustus, anders vrees ik dat ik bij de groep zit met 6 weken levertijd en het eind augustus (ofwel net op tijd, ik heb hem al meteen op 3-9 nodig) aankomt.
Ik heb alleen de laptop besteld, bij mij staat hetzelfde maar is er ook nog niks verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBlueOne
als reactie op:
Je zou natuurkunde kunnen doen met een laptop van 500 euro incl een hdd, dual core etc. alleen zal je ervaring een stuk minder fijn zijn dan met het evt high-end model.

Het 'zwaarste' wat je moet kunnen draaien is Matlab (voor technische natuurkunde), dus als je hiervan de minimum specs opzoekt zou je al goed zitten. Ik denk dat de 'low-end' model ook al een goede ervaring geeft, mbt tot de studie. En op het moment dat je voor een vak iets zwaarders moet draaien (bv fluid dynamics simulatie voor je Bachelor project) dan is er vaak toegang tot een 'compute cluster' of een workstation met de benodigde power.

De keuze tussen low-end en high-end zou ik eerder af laten hangen van hoe je de laptop in je vrije tijd gaat gebruiken/naast je studie en of de meerprijs opweegt tegen de iets beter ervaring.

Al heb ik zelf wel de mening dat het x360 model de beste aanbieding is die er tussen zit, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke use case.

system requirments matlab: https://nl.mathworks.com/support/sysreq.html
het 'low-end' model voldoet zelfs aan de recommended specs (op videogeheugen na)

[ Voor 13% gewijzigd door ThaBlueOne op 20-07-2018 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanJaapK
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-06-2022
Salomon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:45:
[...]

Ik heb alleen de laptop besteld, bij mij staat hetzelfde maar is er ook nog niks verzonden.
Die datum zal gedurende de komende +- 2 weken elke dag een dagje opschuiven, net als vorig jaar. Ga maar gewoon uit van de 3 weken levertijd zoals op de website van de TU Delft staat vermeld, tenzij je in de latere batch zit en de levertijd 6 weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
ThaBlueOne schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:00:
als reactie op:

[...]

Je zou natuurkunde kunnen doen met een laptop van 500 euro incl een hdd, dual core etc. alleen zal je ervaring een stuk minder fijn zijn dan met het evt high-end model.
Hier hecht ik ook wel waarde aan. Je kan van A naar B komen, maar ook een beetje lekker zitten.
ThaBlueOne schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:00:
als reactie op:

[...]

De keuze tussen low-end en high-end zou ik eerder af laten hangen van hoe je de laptop in je vrije tijd gaat gebruiken/naast je studie en of de meerprijs opweegt tegen de iets beter ervaring.

Al heb ik zelf wel de mening dat het x360 model de beste aanbieding is die er tussen zit, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke use case.
Ik hoop eigenlijk dat ik met die laptop een eventuele playstation 5 kan vervangen. Met alle toeters en bellen kost een nieuwe PS al gauw 550 euro. Ik zat al langer te twijfelen om over te stappen op PC gaming, maar dit zou wel erg mooi uitkomen. Waar je denk ik een PS niet echt kan gebruiken voor studie kan dat met de x360 natuurlijk wel.
Dat over de beste deal herken ik wel, ik zat even snel op de site van hp te kijken en de computer leek 'normaal' ongeveer 3000-3500 euro te kosten. Dan is dit écht een goede aanbieding.

[ Voor 0% gewijzigd door Bas079 op 20-07-2018 12:03 . Reden: woordkeuze wat verbeterd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0x76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 20:21
De website is bij mij nu geupdate van vandaag levering naar: verzonden vanaf 24-07-2018, afgeleverd vanaf 25-07-2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
Voor de geïnteresseerden, het lijkt erop dat de 120W en 230W G2 dock identiek zijn. Waarschijnlijk is er enkel een andere USB-C kabel en een zwaardere adapter meegeleverd. De laptop zal aangesloten worden met twee USB-C aansluitingen.

Bron: YouTube: HP ZBook Dock with Thunderbolt 3 Technology Overview | Z Workstatio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
mmx36 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:07:
Voor de geïnteresseerden, het lijkt erop dat de 120W en 230W G2 dock identiek zijn. Waarschijnlijk is er enkel een andere USB-C kabel en een zwaardere adapter meegeleverd. De laptop zal aangesloten worden met twee USB-C aansluitingen.

Bron: YouTube: HP ZBook Dock with Thunderbolt 3 Technology Overview | Z Workstatio...
Volgens de productpagina heeft de 120W-versie een enkele TB-aansluiting, niet de dubbele die je in dit filmpje ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmx36
Elle13 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Volgens de productpagina heeft de 120W-versie een enkele TB-aansluiting, niet de dubbele die je in dit filmpje ziet.
Klopt, de 120W dock kan de laptop voeden met maximaal 100W. Dat is over te dragen met een enkele USB-C kabel.

Ik zit eraan te denken om mijn opstelling met de 120W dock te gebruiken en dat ik dan onder het bureau een extra USB-C lader heb die ik kan aansluiten voor als ik zware applicaties draai en de laptop snel moet opladen. Met die opstelling zal ik voor 95% van de tijd voldoende hebben aan een enkele USB-C kabel, wat in mijn ogen netter en handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remc0_
Elle13 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Ik maak nou uit dat filmpje niet op wat het nut is van die 2e kabel, zelfde charging hoeveelheid, en die 40 Gb/s data transfer zijn de standaard tb 3 specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_L
Remc0_ schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:11:
[...]

Ik maak nou uit dat filmpje niet op wat het nut is van die 2e kabel, zelfde charging hoeveelheid, en die 40 Gb/s data transfer zijn de standaard tb 3 specs.
Maximaal kan je 100 Watt door een thunderbolt-aansluiting sturen. De zbook studio vraagt 150 Watt bij zwaar gebruik. 2 thunderbolt-aansluitingen geeft 200 Watt maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Remc0_ schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:11:
[...]

Zoals Daan al zei heeft het met de voeding te maken. Ik heb de details nog niet gevonden, maar ik gok dat het ook te maken heeft met een multi-monitor set-up. Je kan nl. maar twee 4K-monitors aansluiten op één TB3-poort. Met de dubbele kabel kan het marketingteam daar 4 van maken.

Ik gebruik zelf 2x2K daisy-chained en dan via dit ding pricewatch: Startech.com USB-C naar DisplayPort adapter kabel 1m 4K / 60 Hz naar TB3 op mijn G3 Studio en zelfs dat loopt niet altijd even soepel. Ik kan me inbeelden dat de grafische professionals waar ze op doelen daar geen genoegen mee nemen. Uiteraard heeft het ook met de kabel te maken, maar dit was het enige wat op de markt was anderhalf jaar geleden.

[ Voor 5% gewijzigd door Elle13 op 22-07-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
1 artikel wordt verzonden op 23-07-2018, afgeleverd op 24-07-2018 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Elle13 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:37:
Ik heb vandaag Misco gemaild en gevraagd hoe het zit. Ze hebben bevestigd dat het deze week wordt geleverd. Mijn laptop staat nu op verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Salomon schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Ik heb vandaag Misco gemaild en gevraagd hoe het zit. Ze hebben bevestigd dat het deze week wordt geleverd. Mijn laptop staat nu op verzonden.
Er staat inderdaad verstuurd, maar volgens de legende deels verstuurd. Ik vermoed dat dat door de orderkosten is? Ik heb nl. geen accessoires besteld. Ook meen ik mij te herinneren dat er vorige keer een trackingnummer bijstondt, maar nu (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Elle13 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:37:
Dat staat er bij iedereen en het wordt elke dag een dagje opgeschoven. ;)
Salomon schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Op verzonden of op: Order is deels geleverd ?
Daar staat die van mij namelijk op.

Bij verstuurd staat naast de laptop een "1".

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 23-07-2018 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
Frozen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:42:
[...]

[...]

Op verzonden of op: Order is deels geleverd ?
Daar staat die van mij namelijk op.
Nee, hij is bij mij van 19/20-07 naar 24/25-07 gesprongen net als bij victorheld. Nu staat er 23/24 dus het is een dag vervroegd en bij de laptop staat er nu 1 verstuurd en 0 te leveren.

Er staat inderdaad deels geleverd, maar in het Engels part-shipped, dus het is gewoon slecht verwoord in het Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon
Frozen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:42:
[...]

Misco stuurde als reactie op mijn vraag dit:
Je notebook zal deze week worden uitgeleverd.

Hou de track en trace via de site goed bij, dit is n.l. de juiste informatie.
Dus deze week zal dan wel kloppen.
En inderdaad, deels geleverd. De orderkosten zijn niet verstuurd 8)7 , maar de laptop wel. Dus ik vermoed dat we ergens vanavond een track & trace krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Dan hebben we dus een wereldprimeur! Ik heb nog geen enkele echte foto, video of review van het ding kunnen vinden. De enige beelden die niet uitgegeven zijn door HP zijn die twee filmpjes van NAB 2018 op YT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Elle13 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:51:
Dan hebben we dus een wereldprimeur! Ik heb nog geen enkele echte foto, video of review van het ding kunnen vinden. De enige beelden die niet uitgegeven zijn door HP zijn die twee filmpjes van NAB 2018 op YT.
Ik ga een review plaatsen ;)

Mailje gehad: uw pakket is verzonden

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 23-07-2018 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Frozen schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:52:
[...]

De site van GLS vindt de mijne nog niet, maar ik heb toch maar even een tijdstip aangevraagd via de flex delivery: morgen tussen 9:30 en 12:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
[...]

Nice! Ben vooral benieuwd naar de batterijduur, geluidsproductie en schermkwaliteit... Zit zelf in de tweede batch, maar ben toch al benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmx36
Elle13 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:40:
[...]

De site van GLS vindt de mijne nog niet, maar ik heb toch maar even een tijdstip aangevraagd via de flex delivery: morgen tussen 9:30 en 12:30.
Gaaf! Een paar 'echte' foto's zullen ontzettend gewaardeerd worden! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas079
Bij mijn x360 staat er nog steeds 'afgeleverd vanaf 25-7, mist de order compleet is' :'( . Hopelijk zit ik niet bij de groep van 6 weken levertijd. Kan best gezien ik de avond voordat die levertijd gehanteerd werd besteld heb.

Ik heb er wel een muis bij besteld. Hebben jullie allemaal géén assesoires besteld? Is er iemand die met assesoires wel een verzonden laptop heeft?

Edit: is iemand misschien van plan iets van een screen protector voor het touchscreen aan te schaffen, en zo ja welke?

[ Voor 14% gewijzigd door Bas079 op 23-07-2018 19:29 . Reden: Deel na "Edit" en een smiley toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramosditaljano
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01-2022
@Bas079 , hier ook maandagavond besteld, maar zonder accessoires. Orderstatus is "1 artikel kan worden verzonden vanaf 24-07-2018, afgeleverd vanaf 25-07-2018, mits de order compleet is".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janjelmer1
[...]

Tof! Ik ben benieuwd naar je review! Ben benieuwd naar 'echte' foto's, de batterijduur, warmteontwikkeling en ook de kwaliteit/kleurreproductie van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Bas079 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:05:

Edit: is iemand misschien van plan iets van een screen protector voor het touchscreen aan te schaffen, en zo ja welke?
Hmm daar had ik nog niet aan gedacht... Is dat nodig met Gorilla glass? Ik heb ook geen idee of dat invloed heeft op de werking van de pen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas079
Elle13 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:29:
[...]

Hmm daar had ik nog niet aan gedacht... Is dat nodig met Gorilla glass? Ik heb ook geen idee of dat invloed heeft op de werking van de pen.
Over de functionaliteit vd pen had ik ook niet echt nagedacht. Ik heb geen ervaring verder met het glas, ik heb ook nooit eerder een computer gehad met touchscreen dus ik hoopte dat iemand hier misschien wat ervaringen had en wilde delen.

Zou @Frozen in zijn review misschien wat eerste indrukken kunnen/willen delen over de glaskwaliteit en -functionaliteit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
Bas079 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:45:
[...]

Over de functionaliteit vd pen had ik ook niet echt nagedacht. Ik heb geen ervaring verder met het glas, ik heb ook nooit eerder een computer gehad met touchscreen dus ik hoopte dat iemand hier misschien wat ervaringen had en wilde delen.

Zou @Frozen in zijn review misschien wat eerste indrukken kunnen/willen delen over de glaskwaliteit en -functionaliteit?
Ik heb nu anderhalf jaar een HP Spectre X360 en er zit bij mij nog geen krasje op het glas. Ga zelf dan ook geen screenprotector gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1097393

Bij mij staat de levertijd ook op 25 juli. Ik hoop dat ie dan ook komt want vanaf 26 juli ben ik voor 3 weken op vakantie :|
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste