Ik heb maandagavond de G5 x360 besteld. Hopelijk was ik nog net op tijd om hem uit voorraad te laten komen, ik kijk er namelijk best wel naar uit. In mijn account staat "verzonden vanaf 19-07-2018, afgeleverd vanaf 20-07-2018, mits de order compleet is". Verder nog geen mailtje gehad over verzending.
Gezien de muis pas vanaf 30-7 bezorgd kan worden ga ik ervan uit dat met geluk de x360 aankomt rond begin augustus, anders vrees ik dat ik bij de groep zit met 6 weken levertijd en het eind augustus (ofwel net op tijd, ik heb hem al meteen op 3-9 nodig) aankomt.
Dus helaas nog geen goed nieuws
Edit: Achteraf dacht ik zelfs dat ik voor tech. natuurkunde misschien beter de 'normale' G5 of de low-end had kunnen bestellen. Ik was alleen bang dat de low-end maar net genoeg zou zijn en ik er wel even mee door wil dus vandaar de keuze voor de high-end, en voor zo'n 10% extra heb je er toch een handige functionaliteit bij. Hierbij ging ik ook wat af op het volgende bericht:
ThaBlueOne schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:07:
Ik ben zelf een 4de jaars Applied Physics student. My2cents:
1. 6-cel batterij, belangrijk om een hele dag gebruik te kunnen maken van de laptop.
2. 512GB SSD, 256 raakt al snel op met Matlab, LabView, Maple etc.
3. 16 GB Ram, 8GB is niet meer van deze tijd, voor een laptop die 5 jaar mee moet kunnen gaan
4. Omklapbaar, handig om aantekeningen in colleges te maken en evt handig voor design opdrachten.
5. Touchscreen, impliciet aan omklapbaar
6. UHD Scherm, niet perse nodig voor de studie maar is wel de standaard voor highend laptops*
7. Xeon, eigenlijk nergens voor nodig
8. Windows 10 Pro, ook nergens voor nodig
Is het ook dit jaar weer de bedoeling dat er 2 omdellen aangeboden gaan worden? (misschien dus 1 die omklapbaar is en 1 die dat niet is)
*ik zie bij anandtech dat touch ook meteen UHD betekent
@
Balance is het niet toevallig zo dat het of 6 cell batterij is of 2.5inch Bay? (het lijkt me namelijk dat er niet genoeg ruimte is voor beide)
Helaas nu wel kans op zeer lange leeftijd, wellicht toch beter op onderstaande comment af kunnen gaan:
Elle13 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:50:
[...]
Ik heb zelf een ProBook gehad voor de Zbook Studio G3. Ik heb deze buiten het laptopproject om gekocht, omdat de timinig niet goed uitkwam en heb er vier jaar mee gedaan voor ik vrijwillig ben overgestapt naar de G3 ( ProBook werkte nog). Ik vond het prijs/kwaliteit een prima ding en merkte echt wel het verschil met een consumentenmodel. De hardware die er nu in zit is stukken sneller dan wat ik had, zeker met een NVMe SSD i.p.v. een HDD.
Volgens de quick specs is het geheugen uitbreidbaar tot 16GB indien nodig, maar er lijkt wel maar één M.2-slot te zijn. Je moet dus zelf uimaken of je 256GB genoeg vindt en of je eventueel de kosten wilt maken voor een upgrade.
Persoonlijk vind ik 14" te klein, dus dat zou voor mij de dealbreaker zijn.
Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat de aanbeveling per studie in veel gevallen waarschijnlijk overkill is. Het is uiteraard lekker om een supersnelle laptop te hebben, maar er hangt heel veel af van de keuzes die je tijdens je studie gaat maken. Ik heb bv. alleen in m'n eerste jaar de verplichte uurtjes CAD-introductie gehad en heb er later nooit meer wat mee gedaan. Toch is dat de reden waarom een high-end laptop aangeraden wordt i.p.v. de low-end. Als de TU de ProBook aanraadt voor jouw studie dan zal die in mijn ogen ruim voldoende zijn.
De toekomst zal het uitwijzen, voorlopig dus nog niet verzonden, maar er is nog een heel klein beetje hoop dat hij rond morgen toch aankomt.
[
Voor 75% gewijzigd door
Bas079 op 19-07-2018 21:47
. Reden: Alles na "edit:" toegevoegd ]