Marstek Venus E v3 | v147 | NoM | HWP1
[ Voor 5% gewijzigd door A87 op 02-05-2018 23:57 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Hahaha, ik zit nu in het laatste jaar van de havo en heb binnenkort examens, maar weet het zelf ook niet zo goed. Ik weet niet eens of je de kans op een iPhone X kan bereken met deze variabelen. Er moet toch een simpel formuletje voor zijn zou je zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:56:
[...]
Flashback naar middelbare school wiskunde boek.
*kijkt halfdood uit raam ziet vogel wormen uit de grond trekken*
Eindelijk een zinnige vraag. Die kans is heel veel kleiner danA87 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:57:
Hoe groot is de kans om cryptomillionair te worden zonder Iphone ?
Ik heb nu 5 LTC, er zijn in totaal ongeveer 56.353.463 LTC in omloop. Ik heb dus ongeveer heel weinig van het totaal.Tominatie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:52:
Ik heb nu 102 tickets op upcoin, er zijn nu ongeveer 5050 tickets in de totale omloop. Dus ik heb ongeveer 2% van het totaal. Er zijn nog 9 dagen om een iPhone X te winnen, hoe groot is dan mijn kans?
@A87 kan jij dit misschien voor mij oplossen, misschien iets met PARABOLIC MOVES?
When moon?
Zero.
KOPEN KOPEN KOPEN !!! We zouden zo dadelijk een een moonreis moeten gaan maken.
Verwachte lengte van de groene candle is 61,18 meter
[ Voor 12% gewijzigd door Turbo-Puppy op 03-05-2018 00:00 ]
Jij hebt ongeveer 23% van wat ik bezit op het moment. When moon?Pelox schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:59:
[...]
Ik heb nu 5 LTC, er zijn in totaal ongeveer 56.353.463 LTC in omloop. Ik heb dus ongeveer heel weinig van het totaal.
When moon?
De kans is 2%. Dat je negen dagen na elkaar meedoet vergroot de kans een heel klein beetje, maar dat is in feite verwaarloosbaar.Tominatie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:52:
Ik heb nu 102 tickets op upcoin, er zijn nu ongeveer 5050 tickets in de totale omloop. Dus ik heb ongeveer 2% van het totaal. Er zijn nog 9 dagen om een iPhone X te winnen, hoe groot is dan mijn kans?
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Verwijderd
Tussen 3 Mei en 9 Mei, volgens de waarzegger..dat dan weer welPelox schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:59:
[...]
Ik heb nu 5 LTC, er zijn in totaal ongeveer 56.353.463 LTC in omloop. Ik heb dus ongeveer heel weinig van het totaal.
When moon?
jup!TomTorquay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:02:
@Chris.nl Begrijp ik nu goed dat je wel een prijs hebt voor de airdrop, maar dat je geen zin hebt om een wedstrijd te organiseren?
Hierbij organiseer ik een airdrop.Chris.nl schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:57:
[afbeelding]
Ik heb 35,38 gulden NLG gevonden.
Spelregels:
- Ik organiseer géén airdrop.
- Deze prijs is voor de winnaar van de volgende airdrop.
- Mocht iemand een airdrop willen organiseren, puur en alleen voor deze 35,38 gulden, so be it.
Hoe doe je mee?
Stuur even een berichtje aan Chris
Verwijderd
Het is voor mij 18 jaar geleden. En heel wat substanties daartussen.Tominatie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:57:
[...]
Hahaha, ik zit nu in het laatste jaar van de havo en heb binnenkort examens, maar weet het zelf ook niet zo goed. Ik weet niet eens of je de kans op een iPhone X kan bereken met deze variabelen. Er moet toch een simpel formuletje voor zijn zou je zeggen.
Ik ga je hier echt niet verder mee kunnen helpen.
Geleerde mensen aanwezig? Help deze snotneus even aan zn iPhone
Dat is prima te berekenen, al is dat een beste formule maar op basis van welke variabelen wordt er geloot?Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:04:
[...]
Het is voor mij 18 jaar geleden. En heel wat substanties daartussen.
Hahaha @TomTorquay kwam al met het geniale antwoord wat eigenlijk compleet logisch is. De kans is elke dag gewoon 2%. Dus die iPhone X kan ik wel vergeten. Vraag me uberhaubt af of ik die powerbanks ga ontvangen.Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:04:
[...]
Wat hebben die 9 dagen ermee te maken?Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:04:
[...]
Hoeveel iPhones worden er uitgedeeld? Kan 1 persoon meerdere iPhones winnen?
Wil je de kans weten dat je *precies* 1 iPhone wint of de kans dat je er 1 of meer wint?
De truc in dit soort gevallen is altijd om de kans te berekenen dat je 'm *niet* wint.
[ Voor 7% gewijzigd door Specy op 03-05-2018 00:08 ]
Ok, dan wil ik het wel op mij nemen, als je dat goed vindt.
Leuk! Doe je ding!TomTorquay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:07:
[...]
Ok, dan wil ik het wel op mij nemen, als je dat goed vindt.
Ze hebben een "random software generator" die dus random getallen (tickets) loot. Dat is live te zien op het youtube kanaal van upcoin, best geinig. Daar staat 1 of ander mokkel uit het oostblok gebrekkig engels te praten.Turbo-Puppy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:06:
[...]
Dat is prima te berekenen, al is dat een beste formule maar op basis van welke variabelen wordt er geloot?
Vandaag mijn eerste powerbank al binnen, hopelijk morgen een Ledger of iPhone.
Als je alle gegevens ff bij elkaar zet hier kunnen we het zo berekenen. Maar ik ga echt niet zoeken om alles bij elkaar te vinden... Dus roep even wat de regels en getallen zijn en we geven je zo een uitkomstTominatie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:08:
[...]
Ze hebben een "random software generator" die dus random getallen (tickets) loot. Dat is live te zien op het youtube kanaal van upcoin, best geinig. Daar staat 1 of ander mokkel uit het oostblok gebrekkig engels te praten.
(Plus argumentatie)
Ok ... dat gaat mij waarschijnlijk boven m'n pet dan, maar hier iets verderop loopt een topic waarin algoritmes besproken worden en de moderator van desbetreffend topic haarfijn uitlegt hoe dat allemaal werkt. Wellicht daar even de vraag inschieten? Ik vermoed dat ze er daar wel zin in hebben om eens te bekijken.Tominatie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:08:
[...]
Ze hebben een "random software generator" die dus random getallen (tickets) loot. Dat is live te zien op het youtube kanaal van upcoin, best geinig. Daar staat 1 of ander mokkel uit het oostblok gebrekkig engels te praten.
(zal even het topic opzoeken)
Oke:Specy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:10:
[...]
Als je alle gegevens ff bij elkaar zet hier kunnen we het zo berekenen. Maar ik ga echt niet zoeken om alles bij elkaar te vinden... Dus roep even wat de regels en getallen zijn en we geven je zo een uitkomst
(Plus argumentatie)
Ik heb ongeveer 2% a 3% van alle tickets in handen (dus de random nummers die worden verloot) van het totale aantal tickets
Elke dag wordt een iPhone X en een Ledger Nano verloot (plus 5 powerbanks, maar dat boeit niet).
Met elke dag bedoel ik nu nog 9 DAGEN.
Hoe groot is dan de kans dat ik er met de Ledger of iPhone vandoor ga?
50%Tominatie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:13:
[...]
Oke:
Ik heb ongeveer 2% a 3% van alle tickets in handen (dus de random nummers die worden verloot) van het totale aantal tickets
Elke dag wordt een iPhone X en een Ledger Nano verloot (plus 5 powerbanks, maar dat boeit niet).
Over 9 dagen weet je immers of je die wel of niet gewonnen hebt. Ik zou ervoor gaan!
Als het random is .. en je bezit 2 of 3% van het totaal, dan is de kans toch ook 2 of 3% ... ik ben hier niet erg sterk in, maar in het kader van ... 100000 loten en we trekken 1 nummer, heeft ook iedereen evenveel kans, heb je er 2, dan verdubbel je letterlijk je kans om te winnen ????Tominatie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:13:
[...]
Oke:
Corrigeer me gerust als ik dat verkeerd zie.
Verwijderd
Meestal gewoon met mn handen op de laptop of telefoon. Met hefboom heb ik wel geprobeerd maar ik ramde telkens alle toetsen kapot.TweakerVincent schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:16:
Handelen jullie met een hefboom? Ik las op diverse plekken dat dat niet aan te raden is? Wat is jullie ervaring?
Waarom zou je dat doen in deze toch al enorm volatiele markt waar pump & dumps, manipulatie dagelijks voorkomen. Gooi je geld in een coin en je hebt al vaak een prachtig rendement.TweakerVincent schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:16:
Handelen jullie met een hefboom? Ik las op diverse plekken dat dat niet aan te raden is? Wat is jullie ervaring?
Dat lijkt me de meest risicovolle manier van investeren in een risicovolle markt. Bijna net zo dom als al je geld in één coin steken. Respect wanneer je een eventueel verlies komt melden!TweakerVincent schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:16:
Chris.nl was zo vriendelijk om 35,38 NLG ter beschikking te stellen als inzet van deze gokronde. Omdat hij zelf geen zin heeft om de boel te organiseren, neem ik het van hem over. Dat komt goed uit, want ik wou zelf wel eens iets organiseren, maar was te gierig om zelf zo'n airdrop te sponsoren
Bij deze de vraag van 1 miljoen: wat is de waarde van 1 volledige bitcoin op donderdag 3 mei 2018 om 22u00? Inzendingen zijn welkom tot donderdag 17u00. Ik zal deze oproep morgenmiddag nog eens op het forum herhalen.
De prijs wordt afgelezen op Binance en zal de openingswaarde zijn van de candle op 22u00.
Faites vos jeux!
Let op: Slechts een stem per persoon! Het eerste bedrag dat ik ontvang via mail, is het bedrag waar je voor meespeelt. Er worden geen bedragen aangepast!
[ Voor 84% gewijzigd door Chris.nl op 03-05-2018 00:29 ]
Verwijderd
Haha maar als je goed zit dan heb je ook heerlijke winst!Chris.nl schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:25:
[...]
Dat lijkt me de meest risicovolle manier van investeren in een risicovolle markt. Bijna net zo dom als al je geld in één coin steken. Respect wanneer je een eventueel verlies komt melden!
Bezorg ik je zo dadelijkChris.nl schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:26:
wat is je mailadres?
Het gokken dient uiteraard te gebeuren via interne mail.
Verwijderd
TomTorquay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:25:
Ok heren, bij deze heet ik jullie van harte welkom bij de volgende Tweakers-airdrop.
Chris.nl was zo vriendelijk om 35,38 NLG ter beschikking te stellen als inzet van deze gokronde. Omdat hij zelf geen zin heeft om de boel te organiseren, neem ik het van hem over. Dat komt goed uit, want ik wou zelf wel eens iets organiseren, maar was te gierig om zelf zo'n airdrop te sponsoren
Bij deze de vraag van 1 miljoen: wat is de waarde van 1 volledige bitcoin op donderdag 3 mei 2018 om 22u00? Inzendingen zijn welkom tot donderdag 17u00. Ik zal deze oproep morgenmiddag nog eens op het forum herhalen.
De prijs wordt afgelezen op Binance en zal de openingswaarde zijn van de candle op 22u00.
Faites vos jeux!
Let op: Slechts een stem per persoon! Het eerste bedrag dat ik ontvang via mail, is het bedrag waar je voor meespeelt. Er worden geen bedragen aangepast!
Wel leuk om te zien dat we nu een hele accurate bitcoin stand gaan krijgen!
I like it. I like it allot
Niet doen! Met hefboom eindig je niet op €0, het kan je ook nog eens bakken geld extra gaan kosten...TweakerVincent schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:16:
haha... ik bedoelde dat je het woordje 'mail' gebruikt ipv privébericht.TomTorquay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:28:
[...]
Bezorg ik je zo dadelijk
Het gokken dient uiteraard te gebeuren via interne mail.
Het eerste bedrag dat ik ontvang via mail, is het bedrag waar je voor meespeelt.
[ Voor 19% gewijzigd door Chris.nl op 03-05-2018 00:32 ]
Geleerd niet echt, en bijna 30 jaar geleden, dus een kansberekeningsformule fabriceren lukt me niet meer (was iets met faculteiten geloof ik?)Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:04:
[...]
Maar simpel gesteld - als de winnende tickets eruit gaan en er elke dag een iPhone en een powerbank weggegeven wordt - extra moeilijk wordt het als jij nog extra powerbanks zou winnen en daarmee tickets verbranden, niet nog eens doen dus
Dag 1: 102/5050 of 1 op 49.51 (2.0198%)
Dag 2: 102/5048
Dag 3: 102/5046
Dag 4: 102/5044
...
Dag 9:102/5034 of 1op 49.35 (2.0262%)
Allemaal dichtbij 2% inderdaad, en de kans wordt slechts minimaal groter
[\nerdy maniac
Met de ondersteunende brainwave van alle topicbezoekers verhoogt de kans natuurlijk wel, maar daar heb ik al helemaal geen formule voor
Oh ja, bijna vergeten: MOOOON!! Lambo! Iphone!
Ah, ok, ja. Nou, bij deze weet je me dus ook privé te bereikenChris.nl schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:30:
[...]
haha... ik bedoelde dat je het woordje 'mail' gebruikt ipv privébericht.
Verwijderd
Dat zijn de echte kerels. Nooit hoor je ze, maar als de nood aan de man is staan ze voor je klaar. Met oplossingen.wouter_va schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:33:
[...]
Geleerd niet echt, en bijna 30 jaar geleden, dus een kansberekeningsformule fabriceren lukt me niet meer (was iets met faculteiten geloof ik?)
Maar simpel gesteld - als de winnende tickets eruit gaan en er elke dag een iPhone en een powerbank weggegeven wordt - extra moeilijk wordt het als jij nog extra powerbanks zou winnen en daarmee tickets verbranden, niet nog eens doen dus
Dag 1: 102/5050 of 1 op 49.51 (2.0198%)
Dag 2: 102/5048
Dag 3: 102/5046
Dag 4: 102/5044
...
Dag 9:102/5034 of 1op 49.35 (2.0262%)
Allemaal dichtbij 2% inderdaad, en de kans wordt slechts minimaal groter
[\nerdy maniac]
Met de ondersteunende brainwave van alle topicbezoekers verhoogt de kans natuurlijk wel, maar daar heb ik al helemaal geen formule voor
Oh ja, bijna vergeten: MOOOON!! Lambo! Iphone!
Ondertussen heb ik al bijna 4% van alle tickets in handen. Ben even aan het no lifen, ik moet die fucking iPhone X hebben. En ja, die $500 gratis fee moet ook gewoon op.
Edit:
BTW als jullie me live in actie willen zien:
https://upcoin.com/trade/EVX-LTC
Ik heb trouwens een concurrent die hetzelfde doet op SALT/LTC. Flikker
[ Voor 29% gewijzigd door Tominatie op 03-05-2018 00:48 ]
Hebben ze hun script eigenlijk ook ergens gepubliceerd? Zo lang ze dat niet doen valt het namelijk niet echt te bewijzen of het echt om random selecties gaat.Tominatie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:46:
@wouter_va Legend.
Ondertussen heb ik al bijna 4% van alle tickets in handen. Ben even aan het no lifen, ik moet die fucking iPhone X hebben. En ja, die $500 gratis fee moet ook gewoon op.
I dont know, maar ik heb vandaag een winnend nummer en dat geeft me al enig vertrouwen. Welliswaar een powerbank maar ik denk dat ze het wel fair doen.Bmfd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:48:
[...]
Hebben ze hun script eigenlijk ook ergens gepubliceerd? Zo lang ze dat niet doen valt het namelijk niet echt te bewijzen of het echt om random selecties gaat.
ONT heeft een dipje en kan dus een optie zijn, maar die is al zo veel gestegen de laatste tijd...
Interesseert ons niet. Geef gewoon de link naar dat OostblokgrietjeTominatie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:46:
BTW als jullie me live in actie willen zien:
https://upcoin.com/trade/EVX-LTC
YouTube: UPcoin Exchange Live StreamTomTorquay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:52:
[...]
Interesseert ons niet. Geef gewoon de link naar dat Oostblokgrietje![]()
Hahaha vooruit, ik heb haar liever voor mezelf.
Ik word er trouwens een beetje moe van. Telkens dat klikken, die kerel op SALT is echt niet bij te houden. Baas boven baas, moet ik toegeven.
Zul je zien dat we allemaal worden gediskwalificeerd.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:37:
[...]
Dat zijn de echte kerels. Nooit hoor je ze, maar als de nood aan de man is staan ze voor je klaar. Met oplossingen.
Tja, gezien LTC nu wel beweegt en mijn portfolio hun normale rol lijkt overgenomen te hebben, was dit een goede om peinzend bij over de -uiteraard lange- baard te strijken
Werd ook net wat uitgebreid dus nog even nabewerkt:
Gezien er blijkbaar elke dag een iphone, een Ledger en 5 Powerbanks uitgaan wordt het potentieel elke dag nog een minuscuul beetje interessanter.
Op voorwaarde dat je geen extra Powerbanks wint dan toch, eentje eraf van de teller van de breuk heeft een grotere impact in negatieve zin dan de kans per dag verbetert...
Ik zie dat je ook je aantal tickets aan het verhogen bent, maar ik denk dat het nu wel duidelijk is hoe aan te passen
Nog even met de informatie van extra dingen die weggegeven worden ter laatste voorbeeld:
Elke dag 7 van de noemer eraf ( dag 1 blijft gelijk natuurlijk)
Dag 9: 102/4994 of 1 op 48.961 (2.042%)
Ik oefen alvast een brainwave om je kansen te verhogen (al liggen iPhones normaal ver buiten mijn gedachten, voor een medetweaker moet je wat overhebben)
Maar het aantal tickets blijft ook stijgen toch?Tominatie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:13:
[...]
Oke:
Laten we even aannemen dat je elk van die 9 dagen 3% van alle tickets hebt. Dan is elke dag de kans dat je een iPhone wint 3%. Je zou dan misschien denken, 9 dagen * 3% = 27%, maar zo werkt het natuurlijk niet - dan zou je er na 34 dagen gegarandeerd een hebben en dat is natuurlijk niet het geval. Vandaar mijn eerdere opmerking: Je moet de kans berekenen dat je er GEEN wint.
De kans dat je op 1 van die 9 dagen NIET een iPhone wint is 100%-3% = 97%.
Doe je dit 9 dagen, dan is de kans 0.97 ^ 9 (ofwel .97 * .97 * .97 * .97 * .97 * .97 * .97 * .97 * .97) = 0.76. De kans dat je er 1 of meer (!) wint is daarmee 24%.
Als je nu al ziet aankomen dat je een steeds hoger percentage van de tickets hebt kun je die .97's hierboven in die lange vermenigvuldiging aanpassen (het hoeft niet elke dag hetzelfde percentage te zijn).
Ah! Nice! .94 ^ 9 = .57, dus inmiddels 43% - en er is zelfs een behoorlijke kans aan het ontstaan op meer dan 1Tominatie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:43:
@Specy bedankt! We zullen zien wat er gaat gebeuren. Heb nu iets meer dan 6% in bezit dus zou mooi zijn als ik een Ledger Nano of een iPhone X win. Mocht ik de iPhone X winnen, ga ik die gelijk verkopen natuurlijk. Wat moet ik nou met zo'n ding. Het geld wat ik daarmee pak investeer ik gewoon weer lekker in crypto.
Dat zou al helemaal wat zijn. Maar vraag me af of ze me niet gewoon gaan negeren. Ik heb nu al recht op 2 powerbanks (op de 1e dag). Heb ze een mailtje gestuurd dus ben benieuwd wat ze mij gaan vertellen. Stel ik win dan ook nog een iPhone of een Ledger, of een van beide 2 keer dan gaan ze me dat niet geven denk ik.Specy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:45:
[...]
Ah! Nice! .94 ^ 9 = .57, dus inmiddels 43% - en er is zelfs een behoorlijke kans aan het ontstaan op meer dan 1
Sorry, maar het is gewoon onwaar wat je hier neerschrijft. De kans is gewoon telkens 2%. De trekking op dag n+1 houdt immers geen enkele rekening met het resultaat tijdens de trekking op de dag voordien. Wat is de kans dat ik vandaag een teerling gooi en dat ik zes gooi? 1/6. Wat is de kans morgen? 1/6. Wat jij berekent is een soort variant op "wat is de kans dat ik 6 dagen na elkaar een 6 gooi". Dat is dan (1/6)^6 ofte 16,66% tot de zesde macht. 0.002% dus.Specy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:41:
[...]
Maar het aantal tickets blijft ook stijgen toch?
Laten we even aannemen dat je elk van die 9 dagen 3% van alle tickets hebt. Dan is elke dag de kans dat je een iPhone wint 3%. Je zou dan misschien denken, 9 dagen * 3% = 27%, maar zo werkt het natuurlijk niet - dan zou je er na 34 dagen gegarandeerd een hebben en dat is natuurlijk niet het geval. Vandaar mijn eerdere opmerking: Je moet de kans berekenen dat je er GEEN wint.
De kans dat je op 1 van die 9 dagen NIET een iPhone wint is 100%-3% = 97%.
Doe je dit 9 dagen, dan is de kans 0.97 ^ 9 (ofwel .97 * .97 * .97 * .97 * .97 * .97 * .97 * .97 * .97) = 0.76. De kans dat je er 1 of meer (!) wint is daarmee 24%.
Als je nu al ziet aankomen dat je een steeds hoger percentage van de tickets hebt kun je die .97's hierboven in die lange vermenigvuldiging aanpassen (het hoeft niet elke dag hetzelfde percentage te zijn).
Moet welSpecy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:51:
Goeie vraag. Ik weet niet hoe handig het was om een mail te sturen....
"How Do I Claim My Prize?
If your number won, please email us at info@upcoin.com"
Maar vindt het sowieso al een raar systeem: ten eerste moet je zelf achter je prijs aan, zij doen dat blijkbaar niet. Ten tweede: het rommelt aan alle kanten (ze hebben bijvoorbeeld nergens voorwaarden staan: dat je bijvoorbeeld niet mag wash-traden etc..), ten derde: het is nog een hele kleine beginnende exchange (en wie weet is de random number generator) niet zo random en kan niemand de iPhone/Ledger winnen.
We will see. Ik hou jullie iedergeval op de hoogte van mijn eventuele prijzen/of ik het ontvangen heb.
Weer het feestje verpesten, maar meer dan 99,99% kan niet, zelfs niet met jouw (verder verkeerde) redenering. Een macht van een getal kleiner dan 1 kan nooit groter worden dan 1.Specy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:45:
[...]
Ah! Nice! .94 ^ 9 = .57, dus inmiddels 43% - en er is zelfs een behoorlijke kans aan het ontstaan op meer dan 1
Hahaha dit wordt zo langzamerhand een bijscholing wiskunde op de middelbare school. Ik denk zelf ook dat als je 6% van de tickets bezit, dat je elke dag 6% kans hebt maar omdat je dus wel meerdere dagen hebt dat het wel significant omhoog gaat. Maar niet enorm.TomTorquay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:57:
[...]
Weer het feestje verpesten, maar meer dan 99,99% kan niet, zelfs niet met jouw (verder verkeerde) redenering. Een macht van een getal kleiner dan 1 kan nooit groter worden dan 1.
Ja, maar er komt dus ook nooit meer dan 100% uit. Laat je dit 100 dagen doorlopen dan krijg je dus 1 - .94^100 = 99.8%. Wat precies is wat jij zegt, dus deze formule klopt.TomTorquay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:57:
[...]
Weer het feestje verpesten, maar meer dan 99,99% kan niet, zelfs niet met jouw (verder verkeerde) redenering. Een macht van een getal kleiner dan 1 kan nooit groter worden dan 1.
Als je jouw redenering volgt (elke dag 6% kans, en dat gewoon optellen) dan kom je in dit voorbeeld op 600% uit. En dat kan inderdaad niet. Maar dat is dan ook niet wat ik schreef.
Precies. Het gaat elke dag omhoog, maar elke dag een beetje minder omdat je nooit de 100% kunt halen. Vandaar dus 1 - (1 - kans) ^ dagen. De limit naar oneindig aantal dagen geeft 1, mits kans niet precies 0 is dan.Tominatie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:59:
[...]
Hahaha dit wordt zo langzamerhand een bijscholing wiskunde op de middelbare school. Ik denk zelf ook dat als je 6% van de tickets bezit, dat je elke dag 6% kans hebt maar omdat je dus wel meerdere dagen hebt dat het wel significant omhoog gaat. Maar niet enorm.
Om dit voorbeeld nog even te nemen: Wat is de kans dat ik op dag 1 een 6 gooi? 1/6TomTorquay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:53:
[...]
Sorry, maar het is gewoon onwaar wat je hier neerschrijft. De kans is gewoon telkens 2%. De trekking op dag n+1 houdt immers geen enkele rekening met het resultaat tijdens de trekking op de dag voordien. Wat is de kans dat ik vandaag een teerling gooi en dat ik zes gooi? 1/6. Wat is de kans morgen? 1/6. Wat jij berekent is een soort variant op "wat is de kans dat ik 6 dagen na elkaar een 6 gooi". Dat is dan (1/6)^6 ofte 16,66% tot de zesde macht. 0.002% dus.
Dag 2: 1/6
Dag 3: 1/6
Dag 4: 1/6
Dag 5: 1/6
Dag 6: 1/6
Maar nu is de vraag: Hoe groot is de kans dat ik MINSTENS 1 keer 6 heb gegooid in 6 dagen. (Ofwel: Hoe groot is de kans dat ik MINSTENS 1 iPhone win)
Dat is dus NIET 1/6 + 1/6 + 1/6 + 1/6 + 1/6 + 1/6 want dat zou 1 zijn. En dat slaat nergens op: Als je 6 keer gooit wil dat niet zeggen dat je gegarandeerd minstens 1 keer 6 gegooid hebt.
Als je mijn berekening volgt, is de kans dat je MINSTENS 1 keer 6 gegooid hebt:
1 - (1 - 1/6) ^ 6 = .665, ofwel 66.5%. Klinkt best redelijk toch voor 6 keer gooien?
-
Edit: Om dit nog even verder te onderbouwen: Je kunt ook berekenen hoeveel mogelijkheden er zijn. Als je 6 keer gooit en elke keer 6 mogelijke getallen eruit kunt krijgen heb je 6^6 = 46656 mogelijke combinaties.
Er zijn 5^6 combinaties waar geen 6 in voorkomt (want dan kun je dus overal maar uit 5 getallen kiezen). 5^6 = 15625.
Daarmee zijn er dan dus 46656 - 15625 = 31031 combinaties die wel een 6 bevatten.
31031 / 46656 = .665. Mooi. 2 totaal verschillende berekeningen die hetzelfde resultaat geven is altijd fijn ter bevestiging
[ Voor 18% gewijzigd door Specy op 03-05-2018 02:42 ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
De kans dat je ooit een keer een zes gooit in een zes-keer-na-elkaar-dobbelspel heeft niks te maken met de kans van @Tominatie om de pot te winnen. Toch niet zoals hij ze bekijkt, met zijn % binnengehaalde lotjes.
Als we de analogie maken van jouw voorbeeld van de teerlingen, dan kom ik voor de Upcoin-lotterij op volgend verhaaltje uit. Bij het lottoverhaal is de kans op winst 0,1% (ik zeg maar wat, 1 winnaar uit 1000 inzendingen). Kans dat je niet wint is 99,9%. Als we negen dagen na elkaar een winnaar trekken, dan is de kans dat je op een van de dagen het lot NIET wint inderaad (0.999)^9 oftewel 0.991. De kans dat we het lot dan wel winnen is 0.009, 0,9% dus.
De kans dat we met een lotje iets winnen bij trekking x is de volgende:
Trekking 1: 0.1% = 1-0.999^1
Trekking 2: 0.2% = 1-0.999^2
Trekking 3: 0.3% = ...
Trekking 4 : 0.4%
Trekking 5: 0.5%
Trekking 9: 0.9%
Trekking 50: 4.88%
Trekking 100: 9.8%
Trekking 1000: 63%
Hierbij gaan we er van uit dat er ook meerdere keren hetzelfde nummer kan getrokken worden, wat in feite een onrealistische weergave is, maar goed (vandaar 63% op trekking 1000, en geen 100%).
Nou, dat is één manier om het te bekijken. De kans per lotje.
Tominatie bekijkt het echter vanuit een andere hoek. Hij heeft niet een lotje, nee, hij heeft zowaar 6% van de lotjes in handen. Dus, redeneert hij, heeft hij 6% kans om te winnen. Dat is de kans geredeneerd vanuit zijn percentage lotjes. En dat is iets anders dan de kans als je slechts één lotje hebt. En die twee redeneringen zijn niet zomaar op elkaar af te stemmen.
Anders komen we tot volgende redenering. Hij heeft 6% van de lotjes. Dat zijn er 60 op 1000 uit ons voorbeeld. Ieder lotje weet niet van de rest of het wint.
De kans dat je wint is dan:
Trekking 1: 0.1% x 60 = 6% (stel, je hebt alle lotjes, kans is 0.1% x 1000 = 100%)
Trekking 2: 0.2% x 60 = 12%
Trekking 3: 18%
Trekking 4 : 24%
Trekking 5: 30%
Trekking 9: 54%
Trekking 50: 270%
Trekking 100: 600%
Trekking 1000: 3700%
En zo werkt het natuurlijk niet...
Nou, vergeef het mij als ik hier quatsch zit te vertellen, maar het is voor mij ook al veel te laat. En morgen rest mij nog het werk om duizenden bitcoin-inzendingen op te lijsten
[ Voor 26% gewijzigd door TomTorquay op 03-05-2018 04:54 ]
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Ze hebben wel een punt.
Weg
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Nee. Ze hebben een capslock die steeds blijft hangen
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P
Beter dan dat de Aziaten telkens de hele markt leeg trekken.Rebbelx schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:16:
:-) Gotta love dat hele crypto wereldje...mooi omhoog deze nacht en paar uur in de ochtend ==> Hoppa alles weg als sneeuw voor de zonAhja laat iedereen maar tevreden zijn elke dag een paar procentjes uit de markt te halen.. Ik laat alles mooi staan en ga voor de grote winst
Verwijderd
Als dat zo doorgaat is ergens dit jaar die airdrop van 1000 stuks misschien wel 20k waard.Rookert25 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:24:
Had toch die vakantie moeten annuleren en ONT moeten claimen.. idioot die prijs.
Echt he ik twijfelde nog toen ie voor het eerst omhoog schoot naar 2,10 maar ik koop nooit na z'n stijgingRookert25 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:24:
Had toch die vakantie moeten annuleren en ONT moeten claimen.. idioot die prijs.
Prepare for the next ATH
Verwijderd
Heb er zo'n 100 verkocht rond 4,40Elixyr schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:26:
[...]
Echt he ik twijfelde nog toen ie voor het eerst omhoog schoot naar 2,10 maar ik koop nooit na z'n stijging![]()
Ach ja, ik weet dat ik toch wel had verkocht op USD 4 en in VEN gestopt, had hem echt niet zo lang gehouden.Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:26:
[...]
Als dat zo doorgaat is ergens dit jaar die airdrop van 1000 stuks misschien wel 20k waard.
Prepare for the next ATH
Verwijderd
Hij gaat echt heerlijk zo, ben benieuwd waar dit eindigt.sourcecode schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:08:
[...]
heb er een berg gekocht toen ze gelist werden op binance, dat betaald zich nu uit
mooie munt met prima case wat ze gaan doen.
Prepare for the next ATH
My thoughts exactly!Slux schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:12:
Jullie noemen precies de grootste shitcoins die er zijn, vergeet XVG niet
Al heb ik er hier en daar wel wat aan verdiend. Met name door gewoon in te stappen en binnen het uur de boel met 2% winst weer te verkopen.
M'n browser loopt gewoon vast zo hard gaat VEN.sourcecode schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:14:
VEN MOON MOON
[ Voor 20% gewijzigd door Ypuh op 03-05-2018 09:20 ]
deze heeft tijdje niks gedaan maar komt nu beweging in
Prepare for the next ATH
Ja wat een ellende he.. elke dag denk ik; zou ik? ''Nee wacht nog maar ff''. Hij blijft maar gaanRebbelx schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:30:
Tjonge jonge...Wanchain blijft maar stijgen dag na dag...
Prepare for the next ATH
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
CryptoGeorge
The price continues to trade within the 5H 8,842.91 - 9,566.88 Rectangle (RSI = 53.028, ADX = 19.094) on the 5th straight 1D candle of < 30K volume. If my estimation of the 1D Channel Up (MACD =343.800, RSI = 57.743, BBP = 472.9596) is correct, the the Higher Low is already printed and we should see a break-out above 10,000 in the coming days. Even 1W has the SMA20 = 10,317.20 as the last Resistance and potential TP.
an hour ago· 2 · Reply
wat betekent dit ook al weer, aantal munten wordt gehalveerd ?
Prepare for the next ATH
Dit topic is gesloten.
![]()
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!