Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02
LCHero schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:54:
@Major_ton, gefeliciteerd met het goede nieuws en sterkte met het slechte nieuws!

Ik ben toch weer om voor de 75XE9005, e.e.a. gelezen over bias lighting en de gok genomen met een Hue strip. En dat maakt een behoorlijk verschil zeg! Filmbalken zijn veel zwarter en blooming valt ook minder op. Het is er nog wel bij felle HDR beelden op een donkere achtergrond, maar nu zeker acceptabel.

Wat ook scheelt is dat ik de TV nog mocht gebruiken v/h weekend vanwege uitblijven van de LG. Dan maakt die 75' wel veel indruk. Vandaag even bij de Media Markt geweest en een 65' oogt dan toch klein.

Dus lange slingerweg, maar wel het doel bereikt. Nu tijd om te gaan genieten. :9~

[afbeelding]

[afbeelding]
Gaaf! Hoe ziet dat er aan de achterkant uit?

(En wat heb je betaald voor je 75XE9005?)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LCHero schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:54:
@Major_ton, gefeliciteerd met het goede nieuws en sterkte met het slechte nieuws!

Ik ben toch weer om voor de 75XE9005, e.e.a. gelezen over bias lighting en de gok genomen met een Hue strip. En dat maakt een behoorlijk verschil zeg! Filmbalken zijn veel zwarter en blooming valt ook minder op. Het is er nog wel bij felle HDR beelden op een donkere achtergrond, maar nu zeker acceptabel.

Wat ook scheelt is dat ik de TV nog mocht gebruiken v/h weekend vanwege uitblijven van de LG. Dan maakt die 75' wel veel indruk. Vandaag even bij de Media Markt geweest en een 65' oogt dan toch klein.

Dus lange slingerweg, maar wel het doel bereikt. Nu tijd om te gaan genieten. :9~

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ben ik nog vergeten te benoemen in mijn laatste post. Ik heb ook een beetje geëxperimenteerd met bias lighting achter de 75XF9005 en dat maakt een huge verschil inderdaad. Ik heb er nu tijdelijk zo'n Philips living colors lamp (ofzo) achter hangen en ik merk dat blauw het beste contrast oplevert. Je gelooft je ogen amper wat dat doet met het beeld.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:27
S0epkip schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Gaaf! Hoe ziet dat er aan de achterkant uit?

(En wat heb je betaald voor je 75XE9005?)
Gewoon de strip (2m + 1m uitbreiding) net binnen de randen opgeplakt. Wel beetje gepiel met de bochten met deze Hue strip, maar verspreiding licht lijkt goed. Twijfel of ik nog een meter erbij haal voor de onderkant. Zo ziet het er nu aan de achterkant uit:

Achterkant tv Hue strip

Heb E2600 betaald voor de TV en nu nog eens E100* voor de strip. Die E100 is het dubbel en dwars waard, echt een groot verschil in beleving contrast en zichtbaarheid blooming. En vind het ook rustiger om naar te kijken in een verdere donkere kamer.

* Zijn ook goedkopere varianten strips, maar ik heb veel van Hue in huis en werkt perfect. Hoef tegen m'n horloge maar 'Bios' te zeggen en hij springt op het goede (blauwige) licht en dimt alle andere lampen in de kamer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

85XF85

of

75ZF9

Dat is de vraag..... als de 85XF90 ook in nederland te koop was dan was het een abctje maar nu ga ik toch twijfelen met die 85XF85..

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Is die ZF9 al verkrijgbaar? Het hangt van je use case af. Het zijn beiden natuurlijk monsters van televisies.

PVO

Verwijderd

S0epkip schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:58:
Is die ZF9 al verkrijgbaar? Het hangt van je use case af. Het zijn beiden natuurlijk monsters van televisies.
Staat al te koop bij paar winkels.

Maar ik ga dus verhuizen en wil een zo groot mogelijke tv in me lichte huiskamer en geen Oled of projector.
Vooral voor voetbal en PlaySation 4 en straks 5.
Dus voetbal en gamen.

Kijk ook wellis een film, maar ben geen filmfanaat. Dus ik ben niet zo kritisch op totale zwartwaardes en letterbox “problemen” enz dus ik kan waarschijnlijk wel leven met een XF80 in tegenstelling tot andere mensen. Voetbal en gamen doe je overdag of met wat licht aan, terwijl je films toch echt vaak in het donker kijkt.

Maar moet er wel bij zeggen, als je een 85 inch tv hebt met een goed geluidssysteem dan wordt je misscien wel vanzelf filmfanaat, en begin je misschien vervolgens ook te verlangen naar beter beeld dan de XF80 biedt, maar dat is een zorg voor later.

Alleen zal je zien dat volgend jaar er wel een 85XG90 komt of een 85 inch versie van een nog betere serie.
En slijt dan maar is je 85 inch tv aan iemand.
Maar ook dat is een zorg voor later.

Of toch een 75ZF9 als de recensies het bombarderen tot beste LCD tv op de markt. Maar de Q9F van Samsung van dit jaar verslaan wordt moeilijk. De ouwe ZD9 verslaan ook trouwens.

Hoef in december pas te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Het zal uberhaupt lastig worden om een 85" model te slijten denk ik...
Ik heb nu een 65XC85, maar heb wel last van backlight bleed aan de zijkanten. Wat dat betreft is het jammer dat de XF930 niet groter dan 75" gaat.
Als de XF85 daar geen last van heeft is hij op zijn minst goed genoeg en wordt het wat mij betreft lastig om het prijsverschil met de ZF9 te rechtvaardigen.

Veel plezier met kiezen, 85" zal heel impressive zijn :O

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

👍😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major_ton schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:37:
Vanmiddag heb ik nog even de 85XF8596 bekeken en hoewel ik er nog steeds (er kom geen eind aan met mij...) niet uit ben, blijft het een indrukwekkend ding! Helaas stond er geen 75XF9005, maar wel een 55" versie. Ik heb hier ook nog even rustig naar gekeken een eerlijk is eerlijk, dat ziet er beter uit. Vanwege de betere zwartwaarde en de hogere helderheid heeft het beeld meer een 3D effect, je kijkt meer de diepte in zeg maar. Maar toch... Naar een kwartiertje naar dat 85" lerp te hebben gekeken ben ik even naar een Samsung 75" TV gelopen en dan lijkt dat in eens echt klein. Lastig, lastig! En dan blijkt maar weer, zoals altijd, de ideale TV bestaat niet. Je kan blijven wikken en wegen, blijven vergelijken en fora af blijven struinen, maar uiteindelijk moet er toch gekozen worden! En ik denk dat ik dat heb gedaan :Y
Weet iemand in welke winkel een 85XF85 opgesteld staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja weet je, ik ga gewoon die 85 inch kopen, of ik em nou ergens eerst kan zien of niet.
Zit op 4,5 meter dus dan is alleen een 85 inch of groter echt “groot”.
Denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:54:
Nou ja weet je, ik ga gewoon die 85 inch kopen, of ik em nou ergens eerst kan zien of niet.
Zit op 4,5 meter dus dan is alleen een 85 inch of groter echt “groot”.
Denk ik.
Winkel Major_ton in "Hoe groter, hoe beter? 65" vs 75" and beyond."
Impressie Major_ton in "Hoe groter, hoe beter? 65" vs 75" and beyond."
Review apis29 in "Hoe groter, hoe beter? 65" vs 75" and beyond."

;)

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 11-09-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:44:
[...]

Weet iemand in welke winkel een 85XF85 opgesteld staat?
PlatteTV Amsterdam.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dank je wel apis en major
Plattetv.nl in amsterdam
Ga ik maar eens langs dan, misschien staat ie er nog
Gelijk ook de ZF9 zien dan binnenkort

Als er een 85XF90 of 85ZF9 op de markt zouden komen hier was het een abctje

Misschien volgend jaar de 85XG90 wel hier te koop maar zo lang wil ik niet wachten
Geduld is een schone zaak, maar voor hetzelfde geld komt ie niet of ben ik tegen die tijd al de pijp uit dus yolo gewoon nu doen

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-04 12:45
Hallo iedereen, aangezien jullie allemaal liefhebbers zijn van de grotere formaten: wat vinden jullie van de 75 inch van Philips 8303/12 ten opzichte van een 75 inch Sony 9005, 9405 of ZD9?
Is de Philips te vergelijken met wat je zou verwachten (waarschijnlijk) een 9005 bijvoorbeeld? De ZD9 krijgt ontzettend goede scores, maar is alweer van eind 2016 en is nog steeds een hap duurder dan alle andere genoemden, ik heb een 9005 staan van 55 inch en die valt me toch nog tegen qua zones (30 uit mijn hoofd), dus wil voor de 75 inch nu voor een kwaliteit hoger gaan....
Prijzen varieren van 2500 euro (de 8303/12 en de 9005) tot tegen de 3900 euro voor de ZD9.

[ Voor 24% gewijzigd door Eagles op 04-10-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 18:28
Eagles schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:07:
Hallo iedereen, aangezien jullie allemaal liefhebbers zijn van de grotere formaten: wat vinden jullie van de 75 inch van Philips 8303/12 ten opzichte van een 75 inch Sony 9005, 9405 of ZD9?
Is de Philips te vergelijken met wat je zou verwachten (waarschijnlijk) een 9005 bijvoorbeeld? De ZD9 krijgt ontzettend goede scores, maar is alweer van eind 2016 en is nog steeds een hap duurder dan alle andere genoemden, ik heb een 9005 staan van 55 inch en die valt me toch nog tegen qua zones (30 uit mijn hoofd), dus wil voor de 75 inch nu voor een kwaliteit hoger gaan....
Prijzen varieren van 2500 euro (de 8303/12 en de 9005) tot tegen de 3900 euro voor de ZD9.
Je noemt de zd9 als optie maar de zf9 is ook al verkrijgbaar, en die is nog iets goedkoper dan de zd9.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
Oke dat wist ik niet..ik dacht zelfs dat ze die hele zd9 serie hadden gestopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Eagles schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:31:
Oke dat wist ik niet..ik dacht zelfs dat ze die hele zd9 serie hadden gestopt..
Die tv is ook sinds 5 september pas op de markt. Ook heeft hij nog niet veel publiciteit gekregen.

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/z9f

[ Voor 7% gewijzigd door Marcievg op 05-10-2018 09:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
Bedankt voor de link, ik zie nu wel dat die toch wel behoorlijk aan de prijs is. De ZD9 75 inch kost nu als je goed zoekt 3900 euro, de nieuwere zit op 5,5k euro...
Dan kom ik weer op de eeuwige afweging die ik mezelf al zovaak gesteld heb: koop ik misschien het nieuwste model 65 inch of de 75 inch ouder model..ik weet dat je nu ook al 65 inch OLEDs voor die prijzen kunt krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
65 OLED is 2100 Euro.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:04
Iemand ervaring met de sony kd-70xf8305 die nu voor € 1550,- te koop is. Ik kan er maar weinig reviews over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik ben blij dat ik niet heb gewacht op de 75ZF9. Wat een teleurstelling is dat en al helemaal voor dat geld! De 75XF9005 bevalt mij echt meer dan goed op alle fronten behalve met HDR content. Dan merk je dat de LCD technologie er gewoon niet helemaal geschikt voor is, of in ieder geval de manier waarop het backlight wordt aangestuurd nog een hoop ontwikkeling te gaan heeft. Voor een hoop heldere elementen in het beeld gaan één of meerdere backlight zones op standje 'vol gas' waardoor het contrast op die plekken in elkaar stort. Met SDR content gebeurt dit niet, zelfs niet op momenten die zichtbaar meer helder zijn dan bij bepaalde HDR highlights. Bias licht van achter de TV helpt wel gelukkig. Ik zal hier later nog wel eens dieper op ingaan.

Series in SDR en full bitrate 1080p zijn fenomenaal om naar te kijken, ook in een compleet verduisterde kamer. Op dit moment worden de 2de en 3de verdieping bij ons verbouwd en staat het monster tijdelijk in de slaapkamer. Waarbij ik voorheen de TV eigenlijk alleen voor het retoucheren van foto's en het graden van dronebeelden gebruikte, kijk ik er nu daadwerkelijk ook eens films en series op en dat is even episch als asociaal zo op de slaapkamer. De motion handling is zoals bekend echt heel fijn op dit toestel en ook de upscaling is behoorlijk indrukwekkend. De serie The Expanse komt waanzinnig over ondanks de vele donkere ruimte scènes en op geen moment heb ik de behoefte om in de woonkamer te gaan kijken waar de OLED TV staat. Voor 75" vind ik deze TV echt de sweetspot als het om prijs en kwaliteit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
@Major_ton ik heb ook heel lang getwijfeld over die 9005 van vorig jaar, die staat nu rond de 2450 asngeboden, toch heb ik besloten nog even te wachten, ik ben wel heel erg benieuwd of je de 9405 en ZD9 van 75 inch ook hebt bekeken? de 9405 rond de 3000 en de ZD9 rond de 3800. Dit zijn wel de modellen die een stukje ouder zijn maar wel veel meer dimming zones hebben dan de 9005 of bij de ZD9 concurrerend met OLED worden genoemd.
Weet niet of de xf9005 die een jaar nieuwer is enorm veel verschillen heeft met bovengenoemden van een jaar eerder...
Voor de prijs van een Xf9005 koop je ook een oudere ZD9 die Full Array heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Eagles op 12-10-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eagles schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:32:
@Major_ton ik heb ook heel lang getwijfeld over die 9005 van vorig jaar, die staat nu rond de 2450 asngeboden, toch heb ik besloten nog even te wachten, ik ben wel heel erg benieuwd of je de 9405 en ZD9 van 75 inch ook hebt bekeken? de 9405 rond de 3000 en de ZD9 rond de 3800. Dit zijn wel de modellen die een stukje ouder zijn maar wel veel meer dimming zones hebben dan de 9005 of bij de ZD9 concurrerend met OLED worden genoemd.
Weet niet of de xf9005 die een jaar nieuwer is enorm veel verschillen heeft met bovengenoemden van een jaar eerder...
Voor de prijs van een Xf9005 koop je ook een oudere ZD9 die Full Array heeft.
Het probleem is dat een 75ZD9 en 9405 bijna niet meer zijn te vinden en dat was ook al het geval toen ik in juli de XF9005 kocht. De XF is echt weer een stukje beter tov de XE modellen van vorig jaar. Het nadeel van de 75XF9005 is dat hij best nog wel aan de prijs is, maar als je ergens een mooie deal kan maken, dan is het zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
Major_ton schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:20:
[...]

Het probleem is dat een 75ZD9 en 9405 bijna niet meer zijn te vinden en dat was ook al het geval toen ik in juli de XF9005 kocht. De XF is echt weer een stukje beter tov de XE modellen van vorig jaar. Het nadeel van de 75XF9005 is dat hij best nog wel aan de prijs is, maar als je ergens een mooie deal kan maken, dan is het zeker de moeite waard.
Klopt dit is zeker waar. Bij plattetv staat die nog wel te koop maar die prijs is niet redelijk (4000). In juni heb ik hem online nog bij verschillende shops gezien voor rond de 3500...dat waren de display modellen denk ik. De nieuwe modellen vind ik duur als je de specs ziet, maar ik geloof direct dat het alsnog een genot is, Sony en 75 inch met local dimming zones is puur genieten.
Ik ben al maanden aan het wachten met mijn beslissing, ik heb heel veel van die ING punten en dan is die Philips 75 inch PUS 8303/12 voor rond de 2300 nog een optie misschien, maar ik ben enorm fan van het beeld dat Sony levert en ook met betreft upscaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eagles schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:55:
[...]

Klopt dit is zeker waar. Bij plattetv staat die nog wel te koop maar die prijs is niet redelijk (4000). In juni heb ik hem online nog bij verschillende shops gezien voor rond de 3500...dat waren de display modellen denk ik. De nieuwe modellen vind ik duur als je de specs ziet, maar ik geloof direct dat het alsnog een genot is, Sony en 75 inch met local dimming zones is puur genieten.
Ik ben al maanden aan het wachten met mijn beslissing, ik heb heel veel van die ING punten en dan is die Philips 75 inch PUS 8303/12 voor rond de 2300 nog een optie misschien, maar ik ben enorm fan van het beeld dat Sony levert en ook met betreft upscaling...
Heeft de Philips niet een IPS paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
Major_ton schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Heeft de Philips niet een IPS paneel?
Klopt inderdaad. Is dat de reden dat je niet voor de 75 inch van Philips bent gegaan eigenlijk? Of de meerwaarde van ambilight niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Even een korte update over mijn Samsung UE75NU8000 tv na zo'n 2 a 3 maanden gebruik.

- Achteraf gezien had ik denk ik toch liever voor een 65 inch OLED gekozen. Liever beter beeldkwaliteit dan 10 inch groter beeldscherm.
- Ik merk dat ik vooral s avonds de tv gebruik en dan voornamelijk Netflix/Videoland/YouTube. Dan komt OLED pas echt goed tot zijn recht.
- De helderheid van de Samsung is prima maar de zwart waarden zijn behoorlijk dramatisch te noemen.
- Tizen OS (smart tv) is prima. Lekker vloeiend en ziet er in mijn ogen mooi en strak uit.
- Het formaat went heel snel. Ik zit zo een 3,5m van de tv vandaan en was na enkele dagen al gewend aan het formaat.

Al met al zou ik de NU8000 serie niet zo snel aanbevelen. De prijs/formaat/kwaliteit verhouding kan simpelweg beter denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Is met een kijkafstand van zo'n 300-310 cm (ergens daartussenin), 65" een leuk formaat of is dat wel heel groot? Zijn er veel die ongeveer dezelfde setup hebben? Ik ga uiteraard wel kijken in de winkel maar ervaringen zijn altijd goed om te horen.

[ Voor 5% gewijzigd door brambello op 14-10-2018 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
brambello schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:18:
Is met een kijkafstand van zo'n 300-310 cm (ergens daartussenin), 65" een leuk formaat of is dat wel heel groot? Zijn er veel die ongeveer dezelfde setup hebben? Ik ga uiteraard wel kijken in de winkel maar ervaringen zijn altijd goed om te horen.
Vraag het 10 mensen en je krijgt 10 verschillende antwoorden. Thuis kijken wij naar 65" vanaf 4,5 meter en dat vind ik wat de beleving aangaat 65" veel te klein. Als ik alleen ben schuif ik meestal de loungestoel voor de TV op zo'n 2,2 meter afstand en dat is fantastisch met films en games. Als ik een film kijk op zolder/kantoor dat ga ik meestal op 2,5 meter van het 75" scherm zitten. Echt geweldig is dat. Dus ik zeg doen!! Wel OLED nemen dan en 's avonds alle lampen uit. Wát een feest is dat! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crobo
Ben het met @Major_ton eens. 65 inch op 3m afstand is okey maar als je het mij vraagt zou ik nog liever 85 inch op die afstand willen. Helaas laat mn portemonnee dat op dit moment niet toe. Zoals ik kort hierboven schreef: ben na enkele dagen al aan 75 inch op 3.5m afstand gewend. Ik zou echt nog minimaal 10 inch groter willen.

En ik ben er inmiddels echt van overtuigd dat je voor OLED moet gaan (mocht je het kunnen betalen natuurlijk).

[ Voor 19% gewijzigd door crobo op 14-10-2018 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eagles
Ik hoor van vrijwel iedereen dat ze spijt hebben dat ze te klein hebben gekocht. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze te groot hebben gekocht. Ik denk dat dat al wel genoeg zegt.
Ik twijfel nog steeds voor de 75 inch te gaan met LCD of 65 inch OLED. Dat is mi de enige goede reden om voor 65 inch te gaan ipv 75 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:28

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

brambello schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 19:18:
Ik zit op net 4 meter afstand en vind 65 een mooi formaat, met gamen (shooters zoals fallout 4 en The Division) vind ik het net te klein.

Qua prijs/kwaliteit, immersie en beleving zou ik echter niet voor een grotere tv kiezen maar meteen de sprong naar een projector nemen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Eagles schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:59:
Ik hoor van vrijwel iedereen dat ze spijt hebben dat ze te klein hebben gekocht. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze te groot hebben gekocht. Ik denk dat dat al wel genoeg zegt.
Ik twijfel nog steeds voor de 75 inch te gaan met LCD of 65 inch OLED. Dat is mi de enige goede reden om voor 65 inch te gaan ipv 75 inch.
Hoi ik vind dat we onze 32" hadden moeten houden ipv een 42" te kopen.

32 stond mooi in de hoek en viel niet op, 42 is eigenlijk net iets te groot en steekt wat uit. Maar ja vriendin wilde groter...

Zo nu heb je het wel een keer gehoord. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Flagg schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:02:
[...]

Hoi ik vind dat we onze 32" hadden moeten houden ipv een 42" te kopen.

32 stond mooi in de hoek en viel niet op, 42 is eigenlijk net iets te groot en steekt wat uit. Maar ja vriendin wilde groter...

Zo nu heb je het wel een keer gehoord. :P
Wait, what? Jij heb toch een projector? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Fraggert schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:13:
[...]

Wait, what? Jij heb toch een projector? :P
Hehe yep in de mancave. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramones73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 14:53
Ben zelf aan het twijfelen tussen een LG OLED65C8PLA en bijv de LG 75SK8100PLA ... (beide cashback op)

Kijken nu naar een Panasonic plasma (G20) van 50" , maar wil wat groter gaan.
Ook in het bezit van een Ps4 pro , en wil van de 4K kunnen genieten.

Qua techniek gaat de voorkeur eingelijk naar de OLED , maar qua grootte zou ik toch eerder een 75" willen om na een paar jaar niet weer te moeten zeggen/denken " had ik maar groter gekocht. Jammer genoeg is de grotere OLED een eind buiten budget ...

Van de SK8100 is wel niet echt veel te vinden , zijn er nog andere interessante LED's in het 75" formaat ? (die wat met een OLED kunnen concurreren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@ramones73

Houd even het oled prijzen topic hier in de gaten, ik las fanmiddag dat de cashback actie van LG verlengd zou zijn, en dus zelfs tijdens black friday zou gelden.

Dit zou dus wel eens dubbel voordeel en belachelijk lage prijzen betekenen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramones73
Fraggert schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:56:
@ramones73

Houd even het oled prijzen topic hier in de gaten, ik las fanmiddag dat de cashback actie van LG verlengd zou zijn, en dus zelfs tijdens black friday zou gelden.

Dit zou dus wel eens dubbel voordeel en belachelijk lage prijzen betekenen *O*
Die volg ik al een paar weken op de voet ;)

Laten we hope, ja , zou de max zijn.

Los daarvan , Grote (75) LED of iets minder grote (kleinere klinkt gewoon niet juist) OLED blijft dan nog wel een dilemma ... (ja , luxeprobleem , i know ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
ramones73 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:06:
Ben zelf aan het twijfelen tussen een LG OLED65C8PLA en bijv de LG 75SK8100PLA ... (beide cashback op)

Kijken nu naar een Panasonic plasma (G20) van 50" , maar wil wat groter gaan.
Ook in het bezit van een Ps4 pro , en wil van de 4K kunnen genieten.

Qua techniek gaat de voorkeur eingelijk naar de OLED , maar qua grootte zou ik toch eerder een 75" willen om na een paar jaar niet weer te moeten zeggen/denken " had ik maar groter gekocht. Jammer genoeg is de grotere OLED een eind buiten budget ...

Van de SK8100 is wel niet echt veel te vinden , zijn er nog andere interessante LED's in het 75" formaat ? (die wat met een OLED kunnen concurreren)
Ik zou voor 65 inch OLED gaan. Je komt van een 50 inch, dus je hebt dan sowieso 15 inch groter. Later kan je dan altijd nog naar 75 inch.

Ik zat met het zelfde dillema en ben voor 75 inch led gegaan maar de zwartwaarden en contrast is behoorlijk teleurstellend tegenover OLED, en dan druk ik het nog zacht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramones73
crobo schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:21:
[...]

Ik zou voor 65 inch OLED gaan. Je komt van een 50 inch, dus je hebt dan sowieso 15 inch groter. Later kan je dan altijd nog naar 75 inch.

Ik zat met het zelfde dillema en ben voor 75 inch led gegaan maar de zwartwaarden en contrast is behoorlijk teleurstellend tegenover OLED, en dan druk ik het nog zacht uit.
Ik neig ook meer naar die keuze , alleen toen ik daarstraks een 75" in de winkel zag :9~

Natuurlijk stond daar een 4K demo disk op te draaien en op de C8 discovery channel.

Eerste oogde spectaculair , 2de toch een beetje dramatisch ... (ik weet het , source ...)

Gelukkig stond er onderin en helemaal vanachter ook nog een E8 met een demo zodat ik het OLED beeld ook in 4k kon zien ... (wel maar 55")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagles
Ik heb zelf dus hetzelfde dilemma...al echt maanden wacht ik nu met een beslissing nemen...maar die OLED LG van 75/77 inch uit mijn hoofd is inmiddels als je een display model koopt te krijgen voor 4500 euro... dan begin je al angstig dicht bij de prijs van een nieuw model 65 inch OLED te komen. Ik zit nu te denken om misschien maar gewoon nog 1 prijsverlaging af te wachten en dan de OLED van 75/77 inch aan te schaffen, want als je toch al 2 a 3 duizend wilt uitgeven kun je net zo goed voor het beste mogelijk gaan, als je tenminste zoals ik heel graag die bioscoop ervaring zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramones73
Eagles schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:49:
Ik heb zelf dus hetzelfde dilemma...al echt maanden wacht ik nu met een beslissing nemen...maar die OLED LG van 75/77 inch uit mijn hoofd is inmiddels als je een display model koopt te krijgen voor 4500 euro... dan begin je al angstig dicht bij de prijs van een nieuw model 65 inch OLED te komen. Ik zit nu te denken om misschien maar gewoon nog 1 prijsverlaging af te wachten en dan de OLED van 75/77 inch aan te schaffen, want als je toch al 2 a 3 duizend wilt uitgeven kun je net zo goed voor het beste mogelijk gaan, als je tenminste zoals ik heel graag die bioscoop ervaring zoekt.
Haha , ik zat van de week (toen ik de prijzen bekeek) precies hetzelfde te denken ;)

Maar het is natuurlijk nog wel bijna het dubbel he ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 15:43
Als je twijfelt tussen 65" en 75"/77" dan kan je wmb het beste voor een high end 75" LED kiezen of toch door sparen/wachten totdat de 77" C8 betaalbaar is. Zeker als je verwacht een aantal jaar met een tv te willen doen, anders slaat het upgrade virus misschien toch sneller toe dan je zou willen

De high end LED's (Q9, ZD9, ZF9) doen echt niet onder voor de OLED's al hebben beide technieken plus en min punten. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn XE9405 ipv de 65" B6 die binnen garantie kapot was gegaan.

Movies: letterboxd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
Het probleem is alleen, verder ben ik het met je eens, dat de high end LED zoals de ZD9/ZF9 nauwelijks nog in prijs schelen met de OLED van LG. Dan zou ik toch wel eerder voor de OLED kiezen, ondanks dat ze aan elkaar gewaagd zijn, OLED is toch nog iets unieks en speciaals, vooral als je in het donker kijkt en die bioscoop ervaring zoekt. Als de ZD9/ZF9 goedkoper was geweest was het een makkelijke keuze, maar het gaat nu om nog “slechts” 800-1000 euro verschil met de LG Oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Zoals @Eagles aangeeft. Een high-end 75 inch LED (QLED bijvoorbeeld) is zowat evenduur als een 75 inch OLED. Pas met een mid-range LED zoals mijn Samsung NU8000 zit je behoorlijk onder evengrote OLED's en high-end LED's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desjaak909
Dat is het probleem inderdaad de 77" OLED is eigenlijk gewoon veel te duur als je naar de kleinere maten kijkt. 55" 1300e, 65" 2200e, 77" 5000. Dan zou de 77" eigenlijk gewoon rond de 3500 moeten kosten. Al verwacht ik dat ook wel over een jaar of 2 als de nieuwe fabriek op stoom is.

Dus een goede 75" LED is dan toch nog wel 1000 euro goedkoper. Maar dan wel weer bijna 2x zo duur dan een 65" OLED.

Wmb: 77" OLED > 75" high end LED > 65" OLED > 75" Mid range LED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant topic! Ik heb dit dan ook met plezier gelezen.

Ik zit zelf ook met het "luxe" dilemma....

Ga ik in de nieuwe woning voor 65" of 75"?

Het gaat waarschijnlijk de Samsung Q9FN worden, in 65" of 75". Waarom? In de nieuwe woning heb ik redelijk wat lichtinval. Verder lijkt het wel alsof mijn vriendin bang is in het donker... vandaar dat er bij ons altijd wat ahtergrond licht brandt en het het nooit volledig donker is tijdens het tv kijken (anders was het overduidelijk een OLED geworden). Ik ben ook een grote fan van de One-Connect box. TV zal vooral gebruikt worden voor het binchwatchen van series en films op Netflix, verder voor gewoon tv kijken maar niet voor gaming.

Mijn vraag aan jullie; heeft iemand ervaring met de Q9FN serie van Samsung? Wat zijn jullie bevindingen? Ik vraag me al langer af hoe de ondertiteling op deze tv uitziet. Staat dit in een letterbox? Licht de ondertiteling misschien te veel op? Nog negatieve opmerkingen over de tv?

Ik weet dat de Q9FN 65" en 75" nog redelijk geprijsd zijn maar dit is niet extreem belangrijk aangezien de tv gesponsord wordt door ons tv spaarpotje.

Jullie onderbouwde meningen en argumenten worden gewaardeerd! 8)

FYI deze erkende Belgische dealer maakt mooie promotieprijzen! Zeker de moeite waard om de website eens te bekijken voor mensen die aan een gunstige prijs een tv willen aanschaffen! http://www.fransdesmet.be/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:57

Funky22

Guild invite

Ben er uit we gaan hier lekker voor de 82q6 €3299 is ook nog eens een nette prijs vvoor die grote, zwart is goed uiteraard niet zo goed als bij oled maar de qled zijn kleur en helderheid vind ik dan weer veel beter, gaat een leuke verjaardag worden in november.

Tegenwoordig nog 55/65 inch kopen en er 3/4 meter vanaf zitten is toch ook niet logish als je een 4k tv koopt

[ Voor 17% gewijzigd door Funky22 op 24-10-2018 17:13 ]

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mossie09
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik zit met hetzelfde dilemma;)
Dus lees mee!!
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:58:
Interessant topic! Ik heb dit dan ook met plezier gelezen.

Ik zit zelf ook met het "luxe" dilemma....

Ga ik in de nieuwe woning voor 65" of 75"?

Het gaat waarschijnlijk de Samsung Q9FN worden, in 65" of 75". Waarom? In de nieuwe woning heb ik redelijk wat lichtinval. Verder lijkt het wel alsof mijn vriendin bang is in het donker... vandaar dat er bij ons altijd wat ahtergrond licht brandt en het het nooit volledig donker is tijdens het tv kijken (anders was het overduidelijk een OLED geworden). Ik ben ook een grote fan van de One-Connect box. TV zal vooral gebruikt worden voor het binchwatchen van series en films op Netflix, verder voor gewoon tv kijken maar niet voor gaming.

Mijn vraag aan jullie; heeft iemand ervaring met de Q9FN serie van Samsung? Wat zijn jullie bevindingen? Ik vraag me al langer af hoe de ondertiteling op deze tv uitziet. Staat dit in een letterbox? Licht de ondertiteling misschien te veel op? Nog negatieve opmerkingen over de tv?

Ik weet dat de Q9FN 65" en 75" nog redelijk geprijsd zijn maar dit is niet extreem belangrijk aangezien de tv gesponsord wordt door ons tv spaarpotje.

Jullie onderbouwde meningen en argumenten worden gewaardeerd! 8)

FYI deze erkende Belgische dealer maakt mooie promotieprijzen! Zeker de moeite waard om de website eens te bekijken voor mensen die aan een gunstige prijs een tv willen aanschaffen! http://www.fransdesmet.be/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Funky22 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:11:
Ben er uit we gaan hier lekker voor de 82q6 €3299 is ook nog eens een nette prijs vvoor die grote, zwart is goed uiteraard niet zo goed als bij oled maar de qled zijn kleur en helderheid vind ik dan weer veel beter, gaat een leuke verjaardag worden in november.

Tegenwoordig nog 55/65 inch kopen en er 3/4 meter vanaf zitten is toch ook niet logish als je een 4k tv koopt
Niet om roet in het eten te gooien, maar een Q6 is gelijk aan een NU8000, maar dan met een quantum dot filter voor een grotere kleurruimte. Deze kleurruimte haalt het echter niet bij de Q7FN en omhoog en OLED TV's. Ook de maximale helderheid zoals die haalbaar is bij dagelijkse content (dus geen optimum demo spul) ligt lager dan bij OLED TV's (echt waar), om nog maar te zwijgen over het waar te nemen contrast. De zwartwaardes van de Q6 met edge lit backlight? Met sfeerverlichting aan ga je het glowing black effect van LCD panelen al zien.

Begrijp me niet verkeerd, de 82" Q6 is een beest, maar hemel de TV niet teveel op, want dan kom je bedrogen uit. Vergeet ook de Sony 85 XF8596 niet! Mmmmmmonster!!!!

Ik heb hier thuis een LG 65 B6 en een Sony 75 XF9005 en als ik moest kiezen om er ééntje te houden, dan zou ik het oprecht niet weten! Beide zijn mooi met minpunten, maar beide zijn ook oh zo anders! Ik denk overall dat de Sony toch net aan wint, totdat je HDR content opzet en dan... Whaaahh! Nee, het is echt nooit goed.

Als beide echter hetzelfde formaat hadden gehad, dan was het werkelijk een no-brainer. 100% de OLED!! Het is dat de 77" OLED toestellen nog zo duur zijn, maar eerlijk gezegd snap ik niet dat in 65" land mensen nog twijfelen... Marketing is a bitch zeg maar, want een OLED TV kan voor overdag TV kijken écht helder genoeg! Ik ervaar het elke dag met de 65 B6 naast 10m2 glas. Een C8 doet het nóg beter!

Leuk trouwens dat (de betere en dus duurdere) LCD TV's een hogere maximale helderheid hebben, maar die heb je ook wel nodig om door het gebrek aan absoluut zwart toch nog een gevoel van goed contrast te krijgen, zélfs met een FALD LCD TV zoals de XF9005. Regelmatig lijkt de 65B6 gewoon meer helder, terwijl dit feitelijk niet zo is. Absoluut zwart is gewoon toch echt erg belangrijk voor de contrast beleving, ook met sfeerverlichting aan.

Mijn persoonlijke conclusie (na dit topic te zijn gestart) :

55" - OLED.
65" - OLED.
75"/77" - FALD LCD tenzij je OLED kan en wilt betalen. Zodra de prijsverhouding hetzelfde wordt als bij 65" en 55" TV's, dan weer 100% OLED!
85" - LCD wegens een gebrek aan opties (of een mooie beamer in een batcave, maar dat is geen eerlijk vergelijk vanwege de bruikbaarheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Vond de 82q6 beter dan de Sony KD-85XF8596 het ging uiteindelijk tussen deze 2 de Lg 77 viel af omdat ik 4k beter vond op de Qled.

Heb ze alle 3 meerdere uren naast elkaar mogen vergelijken zowel met licht als verduisterd mocht ook alle instellingen aanpassen op alle 3 de tv's en voor mij kwam de Q6 er prijs/kwaliteit het best uit.

Er stond ook een 82NU maar dan het model van het jaar ervoor (7000?) en die was toch duidelijk een heel stuk minder qua beeldkwaliteit

uiteindelijk bij de definitieve keuze vergelijk ik ook met de huidige tv die ik thuis heb staan en dan is elk 2017/2018 model 10 stappen vooruit tov de 7 jaar oude 60inch lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
Ik heb deze mooie aanbieding van een 77 inch LG Oled nog niet voorbij zien komen: https://www.smitsarnhem.nl/televisies/77g7v
En dat voor "maar" €4999. Als je in de markt ben voor >65" dan is dit bijna een nobrainer! :P

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Heb die Lg 77 uitgebreid naast de Qled getest geen zin om in 4k achteruit te gaan en dan nog een €1800 meer te betalen omdat het Oled is.

Heb ook de Sony/Panasonic Oled gezien dan spreek je toch over iets anders tov Lg zijn Oled maar die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Funky22 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:24:
Heb die Lg 77 uitgebreid naast de Qled getest geen zin om in 4k achteruit te gaan en dan nog een €1800 meer te betalen omdat het Oled is.

Heb ook de Sony/Panasonic Oled gezien dan spreek je toch over iets anders tov Lg zijn Oled maar die prijs...
Als je OLED TV's van verschillende merken, maar wel van dezelfde generatie gaat vergelijken, dan zijn de verschillen zo minimaal dat het amper waar te nemen is. De voorwaarde is wel dat ze allemaal gekalibreerd zijn natuurlijk, maar zelfs zonder kalibratie zijn de verschillen klein in gelijke kleurmodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Ik krijg gauw mijn 65 inch tv binnen, maar is dat zelf aan te sluiten (tuurlijk zijn de kabels simpel, maar meer qua gewicht en kantelen). Ik wil het minstens met zn tweeen maar eigenlijk met zn drieen doen. Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
brambello schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:24:
Ik krijg gauw mijn 65 inch tv binnen, maar is dat zelf aan te sluiten (tuurlijk zijn de kabels simpel, maar meer qua gewicht en kantelen). Ik wil het minstens met zn tweeen maar eigenlijk met zn drieen doen. Tips?
2 man is echt genoeg. Een derde zou meer in de weg lopen. Het gewicht van tv's valt wel mee. Tenzij je een plasma uit 2005 hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
sony-bravia-kd-85xf8596 voor 3500 nu

https://nl.hardware.info/...9/sony-bravia-kd-85xf8596

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

brambello schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:24:
Twee man is zat.
Qua gewicht zou je het in je eentje kunnen tillen, maar je krijgt ja armen niet om het toestel heen :D
Een tv tillen met drie man lukt ook gewoon niet.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Major_ton schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 23:27:
[...]
Mijn persoonlijke conclusie (na dit topic te zijn gestart) :

55" - OLED.
65" - OLED.
75"/77" - FALD LCD tenzij je OLED kan en wilt betalen. Zodra de prijsverhouding hetzelfde wordt als bij 65" en 55" TV's, dan weer 100% OLED!
85" - LCD wegens een gebrek aan opties (of een mooie beamer in een batcave, maar dat is geen eerlijk vergelijk vanwege de bruikbaarheid).
Heb dit topic globaal doorgelezen want twijfel enorm over de aanschaf LG 75SK8100PLA vs 65" OLED. De 75" is nu bereikbaarder dan ooit want na cashback is deze te krijgen voor 1635 EUR. Het verschil OLED en LCD is behoorlijk in prijs. Ik neig qua OLED want techniek is geniaal maar prijs en formaat staan mij tegen.

Waarom ben jij niet voor de 75SK8100PLA gegaan, heb ik dat gemist?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
Ibidem schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:40:
[...]

Heb dit topic globaal doorgelezen want twijfel enorm over de aanschaf LG 75SK8100PLA vs 65" OLED. De 75" is nu bereikbaarder dan ooit want na cashback is deze te krijgen voor 1635 EUR. Het verschil OLED en LCD is behoorlijk in prijs. Ik neig qua OLED want techniek is geniaal maar prijs en formaat staan mij tegen.

Waarom ben jij niet voor de 75SK8100PLA gegaan, heb ik dat gemist?
Omdat de 75XF9005 een FALD is en die LG een edge lit. Daar zit nog wel een groot verschil tussen. Dan is de beeldkwaliteit van die Sony toch wel een heel stuk beter, dus die keuze snap ik wel.

En voor @Major_ton geldt zo te zien hetzelfde want hij heeft het over FALD LCD voor 75 inch en die LG is edge lit.

Enige is dat een FALD wel weer stuk duurder is, weliswaar goedkoper dan OLED maar niet zo goedkoop als een edge lit.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 26-11-2018 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ibidem en @Arjant2 De LG 75SK8100 heeft FALD, maar helaas ook een IPS paneel. Dat zorgt voor enorm veel blooming en in veel situaties alsnog een erg laag contrast. De Sony 75XF9005 is ook niet perfect, maar al met al nog altijd een fantastisch toestel. De LG is nu erg goedkoop voor het formaat, maar gezien de ergernissen die ik ervan zou krijgen vind ik het alsnog teveel geld. Ik zou er persoonlijk nog geen € 500,- aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
@Major_ton Oke ik ging uit van de specs in de pricewatch die edge lit zegt. Dus die kloppen niet dan ;)

Overigens zegt de site van LG ook dat het edge lit is? Dus dan is die blooming wel te begrijpen.
https://www.lg.com/de/tv/lg-75SK8100

[ Voor 40% gewijzigd door Arjant2 op 26-11-2018 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjant2 schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:38:
@Major_ton Oke ik ging uit van de specs in de pricewatch die edge lit zegt. Dus die kloppen niet dan ;)

Overigens zegt de site van LG ook dat het edge lit is? Dus dan is die blooming wel te begrijpen.
https://www.lg.com/de/tv/lg-75SK8100
Prachtig al die marketing! Van de LG website;

"IPS 4K Nano Cell technology allows for consistent pixel placement one nanometre apart, now with Full Array Local Dimming for improved black levels"

Misschien is het zo'n zelfde systeem als bij de Sony XE9305, local dimming met leds aan de zijkanten. Hoe dan ook, het is niet om aan te gluren dus veel maakt het niet uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Rtings zegt inderdaad edge lit, maar met vertical dimming zones, dus inderdaad een zelfde soort systeem.

Die dimming is zo slecht zdat ze aanraden om dat maar uit te zetten ;)

Quote van Rtings:
Local Dimming : Yes
Backlight : Edge

Local dimming performance is poor. This is due to the way local dimming is performed on this TV. The zones are vertical and thus it can not work effectively with images that interchange bright dark areas vertically.

We recommend that you leave the local dimming setting to medium and if you find that the screen brightness changes are bothering you, then you should turn it to off.

[ Voor 56% gewijzigd door Arjant2 op 26-11-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
@All, vriendelijk dank voor de gegeven antwoorden. Een stuk wijzer en weet nu dat de 75SK8100PLA niet mijn toestel gaat worden. Dan maar op zoek naar een 75" TV met FALD en nog een betaalbaar model ook, wordt een helse opgave zo te lezen :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
Ibidem schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:02:
@All, vriendelijk dank voor de gegeven antwoorden. Een stuk wijzer en weet nu dat de 75SK8100PLA niet mijn toestel gaat worden. Dan maar op zoek naar een 75" TV met FALD en nog een betaalbaar model ook, wordt een helse opgave zo te lezen :?
Er zijn maar een paar goede 75" FALDs, Sony XF/ZD9/ZF9 en de Samsung Q9, je zou wat kunnen rondbellen of er nog ergens een winkel is die nog een verdwaalde ZD9 heeft staan en in de uitverkoop doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wil fald ook zeggen dat het direct beter beeld geeft dan local dimming ? ik heb de XE93 en deze heeft een sublieme beeldkwaliteit. Ja, er is soms wat blooming te zien in de zwarte balken thats it.

[ Voor 46% gewijzigd door Farabi op 27-11-2018 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamazaki schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 13:45:
wil fald ook zeggen dat het direct beter beeld geeft dan local dimming ? ik heb de XE93 en deze heeft een sublieme beeldkwaliteit. Ja, er is soms wat blooming te zien in de zwarte balken thats it.
Nee, dit is niet persé het geval. De Sony XE9305 is echter wel een uitzondering die van edge lit een succes heeft gemaakt. Hierop zou prima voortgeborduurd kunnen worden, maar kennenlijk is het voor fabrikanten niet interessant genoeg. Een VA paneel, genoeg zones en vooral de implementatie aan de software kant is de sleutel tot succes. En ook FALD zal op contrast nooit zo goed worden als een emissive display zoals bij plasma en nu OLED het geval is. Zelfs 1.000 zones staan in schril contrast met de ruim 8 miljoen 'zones' van een huidig OLED display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, enthousiast gemaakt door de oorspronkelijke keuze van Major_ton (@ thanks!) i.z. de Sony 85xf8596 (Bigger is better (ook) in mijn geval :-) ) ben ik gaan kijken welke zaak deze t.v. in de showroom heeft staan in regio Den Haag, om zelf te aanschouwen of het beeld mij aanstaat.

Navraag leert dat in elk geval bij de Mediamarkt in Nederland deze uitvoering enkel in Amsterdam Arena staat.
Echter, a.s. vrijdag 30 november (zeer waarschijnlijk ... / check telefonisch vooraf 070-3306400) komt in de ochtend voor een potentiële klant dit toestel een dagdeel naar het filiaal in Den Haag / Grote Marktstraat 17 waar hij even bekeken kan worden ...

Voor eventuele andere geïnteresserden die in de buurt wonen van 070 is dit wellicht ook een optie.

En mocht 1 van de lezers ergens nog een "onafhankelijke" review hier over vinden dan zou dat mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 22:41

Insidious

Professionele amateur

Na jarenlang groot, groter, grootst te hebben nagestreefd, en momenteel in het bezit van 75 inch lcd, denk ik dat als je eenmaal OLED hebt gehad, je dan niet meer terug wilt naar lcd. Dan zou 75 inch lcd < 65 inch OLED zijn. Heb je nog nooit OLED gehad (zoals ikzelf) dan is wmb 75 inch lcd > 65 inch OLED omdat je toch meer bang for your buck krijgt. Voorlopig is “te groot bestaat niet” nog steeds mijn lijfspreuk. Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord die spijt heeft van zijn aankoop omdat diegene toch liever het kleinere model had gehad. Andersom hoor je nog regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

De Sony komt er hier toch maar belabberd uit tov de Samsung
Is dat nu omdat ze een andere maat dan de 85inch bij Sony test tv hebben gebruikt (enkel de 85 is VA)
dit is toch ook bij ons de Sony 85 XF8596?

https://www.rtings.com/tv...?usage=4854&threshold=0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious

Insidious

Professionele amateur

Funky22 schreef op zondag 9 december 2018 @ 05:13:
Is dat nu omdat ze een andere maat dan de 85inch bij Sony test tv hebben gebruikt (enkel de 85 is VA)

Dat lijkt er wel op. Het VA-paneel presteert vooral beter qua zwartwaarden. Bij IPS zijn met name de kijkhoeken beter maar dat is voor een TV vaak niet heel relevant.

Bij ons is dat inderdaad de 85XF8596. Zelf heb ik het 75 inch model van het jaar daarvoor, de 75XE8596, en deze heeft ook een VA-paneel. Bij hetzelfde model van dit jaar is dat dan weer een IPS-paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

De 85inch 85XF8596 heeft ook een Va paneel, scheelt dat dan zoveel?
Want hier is toch wel duidelijk de Q6f de betere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Mark12121979 schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:00:
[...]

Bij IPS zijn met name de kijkhoeken beter maar dat is voor een TV vaak niet heel relevant.
Watte? Bij een computermonitor zijn kijkhoeken vaak wat minder relevant, want de meeste mensen zitten er vrij recht voor. Maar ik zie mensen in de raarste hoeken tv kijken, dus kijkhoeken bij tv's zijn veel relevanter dan bij monitoren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious

Insidious

Professionele amateur

Hahn schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:31:
[...]

Watte? Bij een computermonitor zijn kijkhoeken vaak wat minder relevant, want de meeste mensen zitten er vrij recht voor. Maar ik zie mensen in de raarste hoeken tv kijken, dus kijkhoeken bij tv's zijn veel relevanter dan bij monitoren.
Dat is ook waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious

Insidious

Professionele amateur

Funky22 schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:41:
De 85inch 85XF8596 heeft ook een Va paneel, scheelt dat dan zoveel?
Want hier is toch wel duidelijk de Q6f de betere.
Ik weet het niet precies. De zwartwaarden zijn nog alles behalve top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onur.b
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-02-2023
heb al paar weken last van "vertical banding" als ik voetbal kijk op mijn Samsung UE75MU7000. Gisteren Coolblue gesproken en ze zouden een z.s.m een monteur sturen om er na te kijken. Ik vind het best wel jammer omdat ik best wel tevreden was met mijn tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Dan kan je beter de X850E in de vergelijking gooien ja (en er zelf wat hogere cijfers voor max helderheid en uniformiteit bij gooien vanwege direct LED ipv edge): https://www.rtings.com/tv...?usage=4854&threshold=0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Met de X850 ben ik niks kleiner dan 82 inch is geen optie hier.

[ Voor 51% gewijzigd door Funky22 op 10-12-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat komt inderdaad omdat er een kleinere variant met een IPS paneel is getest. Het verschil tussen IPS en VA is gewoon echt GROOT. De 85XF8596 is een beest van een TV voor vooral SDR content. Met HDR content ga je de local dimming missen, maar daar gaat een 82" Samsung variant je ook niet helpen met 6 zones edge-lit backlight. Er zijn sowieso maar weinig LCD TV's die HDR overtuigend weer kunnen geven en geen één daarvan is in Nederland te krijgen boven 75" of onder € 10.000,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Zo jammer dat de Sony X900F niet in 85inch beschikbaar is voor de Eu

Uiteindelijk denk ik dat de 82 Q6f de beste keuze voor ons is of er moest voor eind maart 2019 nog iets leuks in 82/85 inch op de markt komen onder de €4k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagles
Major_ton schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:00:
[...]

Nee, dit is niet persé het geval. De Sony XE9305 is echter wel een uitzondering die van edge lit een succes heeft gemaakt. Hierop zou prima voortgeborduurd kunnen worden, maar kennenlijk is het voor fabrikanten niet interessant genoeg. Een VA paneel, genoeg zones en vooral de implementatie aan de software kant is de sleutel tot succes. En ook FALD zal op contrast nooit zo goed worden als een emissive display zoals bij plasma en nu OLED het geval is. Zelfs 1.000 zones staan in schril contrast met de ruim 8 miljoen 'zones' van een huidig OLED display.
Wat je zegt klopt niet helemaal, de ZD9 bijv is een 100 procent concurrent van de LG oleds van vorig jaar bijvoorbeeld, en waarschijnlijk dus ook nog wel een hele goede tegenstander voor de 2018 OLED modellen. En die Sony heeft full array, en is een LED TV. De 9305 is net wat minder, maar ook heel erg richting de OLED, en dat zie je ook wel aan de prijzen. De ZD9 was 2 maanden geleden nog steeds 4000 euro, nu inmiddels nergens meer te krijgen of het moet een verdwaald show model zijn. De 9305 kost nog steeds een kleine 3000 euro.
De 77 LG is momenteel heel snel aan het dalen in prijs, mocht die rond de 3500 gaan tikken dan is het absoluut de beste keuze momenteel, de ZF9, de LED met full array en opvolger van de ZD9 en concurrent van de OLEDs kost rond de 5000...
Ik heb via de ING winkel de 65 inch 803 besteld overigens, voor die prijs moest ik wel toeslaan, een OLED van 65 inch met ambilight voor 1800 euro inclusief cashback, ik vond de 77 inch te duur nog, en ik wil geen gebruikte ZD9 anders had ik die gekocht. Ik heb nog een ruimte geschikt voor een 75/77 TV dus mocht die 77 OLED nog een stap dalen dan koop ik die alsnog denk ik, eerst maar even genieten van de 65 inch nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eagles schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:07:
[...]

Wat je zegt klopt niet helemaal, de ZD9 bijv is een 100 procent concurrent van de LG oleds van vorig jaar bijvoorbeeld, en waarschijnlijk dus ook nog wel een hele goede tegenstander voor de 2018 OLED modellen. En die Sony heeft full array, en is een LED TV. De 9305 is net wat minder, maar ook heel erg richting de OLED, en dat zie je ook wel aan de prijzen. De ZD9 was 2 maanden geleden nog steeds 4000 euro, nu inmiddels nergens meer te krijgen of het moet een verdwaald show model zijn. De 9305 kost nog steeds een kleine 3000 euro.
De 77 LG is momenteel heel snel aan het dalen in prijs, mocht die rond de 3500 gaan tikken dan is het absoluut de beste keuze momenteel, de ZF9, de LED met full array en opvolger van de ZD9 en concurrent van de OLEDs kost rond de 5000...
Ik heb via de ING winkel de 65 inch 803 besteld overigens, voor die prijs moest ik wel toeslaan, een OLED van 65 inch met ambilight voor 1800 euro inclusief cashback, ik vond de 77 inch te duur nog, en ik wil geen gebruikte ZD9 anders had ik die gekocht. Ik heb nog een ruimte geschikt voor een 75/77 TV dus mocht die 77 OLED nog een stap dalen dan koop ik die alsnog denk ik, eerst maar even genieten van de 65 inch nu :)
Maar wat klopte er nou niet aan wat ik zei dan? ;) Dat iets een concurrent is, wil nog niet zeggen dat het gelijk in prestaties is. Ook een ZD9 kan niet tippen aan het contrast van een OLED TV, geen enkele LCD TV kan dat voor alsnog. Maar daar ging het eigenlijk helemaal niet over. De vraag en mijn reactie gingen over het contrast en de blooming bij LCD TV's met een IPS of VA paneel en met name het verschil tussen edge lit en FALD bij deze panelen, met een vleugje OLED om te relativeren. Dat een aantal Sony LCD TV's met FALD goed zijn weet ik. Ik heb niet voor niets een 75XF9005 gekocht :9

De ZD9 is overigens een 2016 model en ging de strijd aan met de OLED TV's van dat jaar. Deze heb ik ook overwogen samen met 9405. De ZF9 vind ik een grote teleurstelling en kan ik geen serieuze concurrent noemen voor een OLED TV. Begin 2020 zou zomaar eens het moment kunnen zijn dat ik ook aan de 77" OLED ga als € 3.999,- een haalbaar bedrag is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagles
Die 77 inch OLED van LG is net over de grens in Duitsland al 4300 euro inmiddels (nieuw in doos, geen show model oid). Zie ook het bekende prijzen topic op dit forum:)
Verder met je eens, qua helderheid zijn de toppers van Sony echter nog wel zelfs beter dan de OLED, als je dus een TV in een hele lichte kamer zet of hangt, zou je de OLED zelfs minder kunnen vinden terwijl ze qua prijs nog wel iets duurder zijn. In de donkere ruimten of als je alleen in de avond of nacht kijkt is OLED fantastisch, echt het “wow” effect. Qua grootte zou ik altijd voor zo groot mogelijk gaan als het budget er is, kan dat niet genoeg benadrukken, ik begon 8 jaar geleden met mijn eerste gekochte TV 42 inch, toen naar 55 inch en nu zit ik op 65 inch maar vanwege de kosten nog niet voor 75 inch gegaan, maar anders was het 75 inch geworden. Misschien over een jaartje, of twee.

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:30

D_V

Nu nog maar 3999 bij Mediamarkt Stuttgart. Begint er op te lijken!

Afbeeldingslocatie: https://static.mydealz.de/live/threads/full_screen/roJ50/1302416.jpg

• Marcievg
Major_ton schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:05:
[...]

Begin 2020 zou zomaar eens het moment kunnen zijn dat ik ook aan de 77" OLED ga als € 3.999,- een haalbaar bedrag is geworden.
Als het goed is gaan we volgend jaar de eerste modellen van micro led zien. Die lijken mij in 2020 interessanter dan oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:16
Marcievg schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:39:
[...]

Als het goed is gaan we volgend jaar de eerste modellen van micro led zien. Die lijken mij in 2020 interessanter dan oled.
Ik zat daar ook wel uit naar te kijken,maar na het zien op CES 2019, zag je duidelijk nog paneel uniformiteit problemen, en dat zal een moeilijk probleem worden om op te lossen, en de prijs zal wel meer dan dubbelle prijs hebben van een 75"Oled scherm, zo niet meer.

Ik ga toch voor om dit jaar maar de 75"LG Oled (proberen) aan te schaffen, dan over een paar jaar, dan zullen die panelen misschien meer uitontwikkeld (en betaalbaar ?) zijn, en dan wordt het ook leuk om zeer grote panelen op te bouwen :)
het voordeel opbouw van losse panelen, dat je steeds groter uit kan breiden, en niet ineen een bak met geld neer moet tellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
absrnd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:14:
[...]

Ik zat daar ook wel uit naar te kijken,maar na het zien op CES 2019, zag je duidelijk nog paneel uniformiteit problemen, en dat zal een moeilijk probleem worden om op te lossen, en de prijs zal wel meer dan dubbelle prijs hebben van een 75"Oled scherm, zo niet meer.

Ik ga toch voor om dit jaar maar de 75"LG Oled (proberen) aan te schaffen, dan over een paar jaar, dan zullen die panelen misschien meer uitontwikkeld (en betaalbaar ?) zijn, en dan wordt het ook leuk om zeer grote panelen op te bouwen :)
het voordeel opbouw van losse panelen, dat je steeds groter uit kan breiden, en niet ineen een bak met geld neer moet tellen O-)
Wat ik heb opgemaakt van de CES is dat micro led voorlopig nog niet op de markt gaat komen. Ik vind het jammer maar het is gewoon nog niet wat het moet zijn. Buiten dat je de randen van de panelen kunt zien zijn er ook nog steeds dode pixels. Het aantal was is al een stuk minder dan vorig jaar bij the wall maar het is nog niet verholpen. Ik ga nog niet over op oled maar als micro led nog wel even op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Tijdens de CES weinig online kunnen vinden over de 2019 QLED line-up van Samsung, maar onderstaande artikelen doen geloven dat Samsung in maart met wat moois komt:

https://www.whathifi.com/reviews/samsung-2019-4k-qled

"The result is a QLED TV that appears to go as black as an OLED and has OLED-like viewing angles, while still boasting the qualities we love about last year’s models, such as the exceptional brightness and colour vibrancy.

In short, the 2019 4K QLED looks like an OLED, but brighter and more exciting. From what we’ve seen so far, there really doesn’t appear to be a downside."

https://www.forbes.com/si...impressions/#745ca7a410aa

"The seemingly outstanding, maybe even game-changing picture improvements apparently on the cards for Samsung’s 2019 4K QLED flagships are joined by a few smart platform improvements, too"

Ben heel benieuwd. Afgelopen jaar getwijfeld om een LG C8/E8 of 65q9fn te kopen. Kon de knoop nog niet doorhakken. Als het waar is wat in het artikel gesteld wordt over de black levels en viewing angles, dan zou dit het voor mij wel eens kunnen worden. En dan misschien ook maar gelijk de 75inch. In de winkel toch altijd net even indrukwekkender... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:16
greenlizzard schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:21:
Tijdens de CES weinig online kunnen vinden over de 2019 QLED line-up van Samsung, maar onderstaande artikelen doen geloven dat Samsung in maart met wat moois komt:

https://www.whathifi.com/reviews/samsung-2019-4k-qled

"The result is a QLED TV that appears to go as black as an OLED and has OLED-like viewing angles, while still boasting the qualities we love about last year’s models, such as the exceptional brightness and colour vibrancy.

In short, the 2019 4K QLED looks like an OLED, but brighter and more exciting. From what we’ve seen so far, there really doesn’t appear to be a downside."

https://www.forbes.com/si...impressions/#745ca7a410aa

"The seemingly outstanding, maybe even game-changing picture improvements apparently on the cards for Samsung’s 2019 4K QLED flagships are joined by a few smart platform improvements, too"

Ben heel benieuwd. Afgelopen jaar getwijfeld om een LG C8/E8 of 65q9fn te kopen. Kon de knoop nog niet doorhakken. Als het waar is wat in het artikel gesteld wordt over de black levels en viewing angles, dan zou dit het voor mij wel eens kunnen worden. En dan misschien ook maar gelijk de 75inch. In de winkel toch altijd net even indrukwekkender... :p
Misschien dat ze eenzelfde techniek gebruiken als Hisense dubbel LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
greenlizzard schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:21:Als het waar is wat in het artikel gesteld wordt over de black levels en viewing angles, dan zou dit het voor mij wel eens kunnen worden. En dan misschien ook maar gelijk de 75inch. In de winkel toch altijd net even indrukwekkender... :p
Volgens mij hebben we dat elk jaar al gelezen over QLED maar in de praktijk lijkt het nergens op (de huidige Q9FN zag er vorig jaar op de beurzen ook uit als een hele goede kijkhoek met dat mooie demo materiaal). Daarnaast slaan die hands-on reviews van What HFi over het algemeen al nergens op ...

Hier is overigens een filmpje wat de kijkhoek probeert aan te tonen van het nieuwe (8K) model (in het filmpje zie ik wel wat verval waar er volgens de tekst over OLED kijkhoeken gesproken wordt. Maker van het filmpje schreef iirc ook dat het in de praktijk er nog beter uit zag). Wat mij het meeste opvalt is dat de helderheid vrij lang best goed blijft en daar heb je misschien nog wel het meest aan voor een goede kijkhoek ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 15-01-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
Dilemma dilemma, hebben er al mensen een Sony 75zf9 of een Samsung Q75fn?
Je leest zoveel wisselende reviews en gebruikerservaringen.
Ik ben een beetje bang voor de zwartwaardes van de Sony, maar de Samsung geeft in donkere scenes weer veel minder detail. Daarnaast heeft Samsung geen ondersteuning voor Dolby Vision.
Deze toestellen zijn nu een beetje betaalbaar, 65inch led is geen optie en 75 led veel te duur.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
"It's fairly shocking to me how much larger an 85" TV actually is. Right now, this one is still in the box, and it absolutely dominates my living room"

Viel me vandaag pas op: een topic van de AVS Forum reviewer over de 85" X900F https://www.avsforum.com/...f-85-4k-hdr-tv-hands.html
Gestart in December en hij krijgt hem een jaar in huis (voornamelijk om IMAX Enhanced te testen).
Misschien een voorproefje voor de mensen hier op de 85XG95.

Deze week zal een verslag gepost worden zie ik.

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 23-01-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apis29 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:35:
"It's fairly shocking to me how much larger an 85" TV actually is. Right now, this one is still in the box, and it absolutely dominates my living room"

Viel me vandaag pas op: een topic van de AVS Forum reviewer over de 85" X900F https://www.avsforum.com/...f-85-4k-hdr-tv-hands.html
Gestart in December en hij krijgt hem een jaar in huis (voornamelijk om IMAX Enhanced te testen).
Misschien een voorproefje voor de mensen hier op de 85XG95.

Deze week zal een verslag gepost worden zie ik.
85" is inderdaad van een hele andere orde. 75" is nog steeds 'gewoon' een TV, waarbij je bij 85" de wereld instapt van projectie formaten. Ik baal nog altijd dat ik 85" de trap niet op krijg, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Ga me toch eerst eens een 85inch goedkoop projector scherm kopen voor ik de stap naar een 82/85 inch tv maak en de projector eruit zwier, komende van 120 inch lijkt het me toch erg klein.

In de nieuwe woning (15/02 verhuis ik) kan ik niet groter dan 100inch gaan en wil de tv/projector ook in de living, 82/85 inch klinkt dan aanlokkelijk want projector in de living heeft ook zo zijn nadelen, maar toch maar eerst op een goed projector scherm testen als 85inch wel iets voor me is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nieuwe post/de review: "Sony X900F 85” HDR 4K IMAX Enhanced TV: Bigger is Definitely Better"

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 27-01-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Belangrijkste uit heel die text: With its price point of under $5000

https://tvcalculator.com/
http://tvsizecalculator.com/

Ook handig.
https://www.rtings.com/tv...-to-distance-relationship

[ Voor 79% gewijzigd door Funky22 op 27-01-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious

Insidious

Professionele amateur

Nu wachten tot ie onder € 3.500 komt en dan is ie van mij. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben ook in de markt voor vervanging van onze eigen tv, een 65" Panasonic plasma uit 2013.
Ding was altijd goed maar nu verhuisd zijn is hij wat klein in de woonkamer, mijn vrouw en ik zien gaan een filmpje dus het moet een 77 of 82" worden.

Ik zie alleen dor de bomen het bos niet echt meer. Voor 2999,- koop ik een 82" Samsung 2018 “instapper” maar dat voelt niet als een goeie keuze komende van plasma.

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen? Waar moet ik nou echt op letten bijvoorbeeld.
OLED geen must overigens, liever goed 80"+ dan OLED 77" voor nu.

Edit: hoewel die 77" OLED van hierboven is met 3999 wel interessant natuurlijk 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 05-02-2019 23:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.