Toch blijf ik het suf vinden dat ze direct de auto's weghalen, als je dan interviews op de grid wil doen laat dan de auto tenminste even staan.
Tondeuse d'r over toen ie z'n pet nog op had?JeroenTheStig schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:05:
Wat is precies het idee van Vettel zijn kapsel?
Weddenschap verloren? Zou niet weten wat anders.JeroenTheStig schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:05:
Zodat zijn pet goed aansluit!JeroenTheStig schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:05:
Tenzij RBR een eerste en tweede coureur zou hebben dan heb je gelijk.
"When you grow up your heart dies"
GewichtsbesparingJeroenTheStig schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:05:
-
Wat is dit van hyperactieve stuiterbal zeg.

Minimal weight not met: DQ!!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
undercutJeroenTheStig schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:05:
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Verwijderd
Heerlijk resultaat dit. Grappig om te zien dat mensen denken dat Kimi daadwerkelijk pole zou claimen.
Vettel is een draak die coureurs uit elkaar trekt in een goede auto. Vergeet de Red Bull era niet. Ik gun het de rode jongens van harte. Genoeg zilvere dominantie.
Vettel is een draak die coureurs uit elkaar trekt in een goede auto. Vergeet de Red Bull era niet. Ik gun het de rode jongens van harte. Genoeg zilvere dominantie.
Ach, je went eraan. Hij zit ook bij de F1 Esports dat is op zich wel grappig met dat Italiaans-Engels.
Druk van RBR op Renault zal verder worden opgevoerd. Met P5 en P6 op de startgrid ga je geen race winnen. En dat was toch wel de bedoeling van RBR voor dit seizoen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
AerodinamicaJeroenTheStig schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:05:

Was het tijdsverschil op softs net zo groot tussen Ferrari en Mercedes als op US? Zo niet, is het dan geen gemiste kans om niet op US te starten en vanaf rij 1 gewoon een halve seconde per rondje weg te rijden?
Nee, maar misschien kunnen ze op de US-banden wat doen bij de start? En de race pace lijkt altijd wel goed bij RBR.hansvk schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:09:
Druk van RBR op Renault zal verder worden opgevoerd. Met P5 en P6 op de startgrid ga je geen race winnen. En dat was toch wel de bedoeling van RBR voor dit seizoen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Op softs scheelt het dus eigenlijk niets. Mercedes presteert beter op hardere banden en zijn niet zo heel blij met US.Franco10 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:10:
Was het tijdsverschil op softs net zo groot tussen Ferrari en Mercedes als op US? Zo niet, is het dan geen gemiste kans om niet op US te starten en vanaf rij 1 gewoon een halve seconde per rondje weg te rijden?
Volgens mij hebben ze tegen RAI gezegd dat de pole binnen was, omdat de 2 Mercedessen er niet aan geraakten. Dan heeft ie in de 3e sector gas los gelaten
Ik denk dat RIC en RB in hun handjes mogen knijpen dat ze zo’n goed team van monteurs hebben, tijdens Q1 waren ze nog bezig om de nieuwe motor aan te sluiten en de boel weer dicht te schroevenhansvk schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:09:
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ferrari moet misschien toch serieus kijken naar een aggressievere strategie met Ultras morgen. Het zou zonde zijn om het verschil in pace op Ultras met Mercedes niet te kunnen gebruiken als ze beide voor Soft -> Medium gaan morgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 14-04-2018 09:18 ]
Ferrari heeft dus een 'Push Mode'.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Hamilton en Jack Plooij, het is geen gelukkig huwelijk..
[ Voor 6% gewijzigd door Grimmie187 op 14-04-2018 09:22 ]
Vergeet wel niet dat Ferrari in Q2, de eerste run ook een pak sneller was dan Mercedes op softs hé.
Mercedes moest in Q2 echt wel nog eens naar buiten komen want anders lagen ze eruit.
Mercedes moest in Q2 echt wel nog eens naar buiten komen want anders lagen ze eruit.
Steam: ShApeBE
Ondanks dat. Respect voor hun kunnen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:09:
De pitcrew van RBR heeft natuurlijk veel ervaring met het vervangen van PU's.
En dus toch een s-us of s-us-us strategie
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 14-04-2018 09:23 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Klopt. Maar dat verder weinig te maken met het slecht presteren van de motor.Chiron schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:15:
[...]
Ik denk dat RIC en RB in hun handjes mogen knijpen dat ze zo’n goed team van monteurs hebben, tijdens Q1 waren ze nog bezig om de nieuwe motor aan te sluiten en de boel weer dicht te schroeven
Ham. bij Jack voor de camera: " It'll be tough to beat the ferrari's."
THAT'S RIGHT. en dan de RBR nog in hun nek. Heerlijk, zin in!
THAT'S RIGHT. en dan de RBR nog in hun nek. Heerlijk, zin in!
[ Voor 10% gewijzigd door Ayazis op 14-04-2018 09:58 ]
Dat is wel waar maar Mercedes gaat heel goed op de mediums, dus dat wordt nog oppassen morgen..ShApeBE schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:22:
Vergeet wel niet dat Ferrari in Q2, de eerste run ook een pak sneller was dan Mercedes op softs hé.
Dat horen we dan al iedere GP, en ondanks ik dat als positief beschouw...koop je er kennelijk niets voor.Grrrrrene schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:12:
[...]
Nee, maar misschien kunnen ze op de US-banden wat doen bij de start? En de race pace lijkt altijd wel goed bij RBR.
Goede race pace vanaf P5 in inherent aan:
- ja, het is lastig inhalen hier
- de balans was toch niet zo goed
- de bandten slijten harder als je achter iemand rijdt
- de lucht werd verstoord
- op rechte stukken met DRS even snel als FER en MER zonder
- te koud, te warm, plastic zakjes op het circuit
- te veel pushen en fouten maken
- software die opeens anders werkt dan bedoeld
Zo kunnen we nog even doorgaan ... eind van de dag is het zo, je hebt een kwali stand nodig om voorin te staan, en vanuit die positie sta je er gewoon het beste voor. Al die tactieken en observaties over hoe goed de race pace wel niet is in vrije lucht zijn klaarblijkelijk onzin.
We kunnen inmiddels wel redelijk veilig het volgende vaststellen
Ferrari, zijn spullen op orde ... aero en motor werken uitstekend, maken kans op het WK
Mercedes, heeft veel last van concurrentie .. komen er wel bovenop denk ik, maar zijn niet dominant meer.
Red Bull .. loopt gewoon nog steeds te klootzakken, die auto zal ongetwijfeld goed zijn, net als hun coureur, maar met die Renault achterin maak je nu niet, volgend jaar niet, en nooit geen kans op het WK. Als je bouw je een auto die superieur is aan die van FER of MER, PK's zijn zo bepalend dat je echt voor spek en bonen mee doet.
Hopelijk volgend jaar met de Honda achterin een sprong vooruit, dit jaar kun je rustig als verloren beschouwen. het gaat wéér niet gebeuren.

Interview met Max bij Ziggo; https://www.ziggosport.nl...c2db360cb848655e-mp4.html
Mwah de eerste race kon je gewoon echt niet inhalen en als Ric en Max vorige race er niet al na 2 ronden uit hadden gelegen, dan hadden ze misschien best een kans gehad op de overwinning (nouja, vooral Ric bedoel ik dan, Max door zn startpositie niet echt). Nou zie ik dat morgen niet gebeuren, maar ik zou niet bij voorbaat zeggen dat ze compleet kansloos zijn voor een kampioenschap, zelfs met een Renault motor. Zeker als Ferrari en Mercedes elkaar ook wat punten afsnoepen en Red Bull een aantal tracks heeft waarop de auto het gewoon goed gaat doen (net als vorig jaar).Turbo-Puppy schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:34:
[...]
Dat horen we dan al iedere GP, en ondanks ik dat als positief beschouw...koop je er kennelijk niets voor.
Zo kunnen we nog even doorgaan ... eind van de dag is het zo, je hebt een kwali stand nodig om voorin te staan, en vanuit die positie sta je er gewoon het beste voor. Al die tactieken en observaties over hoe goed de race pace wel niet is in vrije lucht zijn klaarblijkelijk onzin.
Ferrari, zijn spullen op orde ... aero en motor werken uitstekend, maken kans op het WK
Mercedes, heeft veel last van concurrentie .. komen er wel bovenop denk ik, maar zijn niet dominant meer.
Red Bull .. loopt gewoon nog steeds te klootzakken, die auto zal ongetwijfeld goed zijn, net als hun coureur, maar met die Renault achterin maak je nu niet, volgend jaar niet, en nooit geen kans op het WK. Als je bouw je een auto die superieur is aan die van FER of MER, PK's zijn zo bepalend dat je echt voor spek en bonen mee doet.![]()
Hopelijk volgend jaar met de Honda achterin een sprong vooruit, dit jaar kun je rustig als verloren beschouwen. het gaat wéér niet gebeuren.
Morgen ook spektakel gegarandeerd met Max vs. Lewis in bocht 1!

@Turbo-Puppy Ik durf wel te beweren dat Red Bull het beste chassis in het veld heeft. Gevolgd door Ferrari en daarna pas Mercedes. Mercedes heeft gewoon een erg goede motor waar ze iedere keer op kunnen terugvallen. En Ferrari heeft afgelopen winter stappen gemaakt om dit te evenaren.
Wel mooi om te zien dat dit nog wel eens een spannend seizoen kan worden om het wereldkampioenschap. Nu maar hopen voor Ferrari dat ze het hoofd tijdens de race koel weten te houden om de derde overwinning op rij te kunnen pakken. Maar voor de spanning zou het goed zijn als iemand anders deze keer de overwinning weet te pakken.
Wel mooi om te zien dat dit nog wel eens een spannend seizoen kan worden om het wereldkampioenschap. Nu maar hopen voor Ferrari dat ze het hoofd tijdens de race koel weten te houden om de derde overwinning op rij te kunnen pakken. Maar voor de spanning zou het goed zijn als iemand anders deze keer de overwinning weet te pakken.
Ferrari was echt stuk sneller in S1 en S2 dan RB.sjaool schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:41:
@Turbo-Puppy Ik durf wel te beweren dat Red Bull het beste chassis in het veld heeft. Gevolgd door Ferrari en daarna pas Mercedes. Mercedes heeft gewoon een erg goede motor waar ze iedere keer op kunnen terugvallen. En Ferrari heeft afgelopen winter stappen gemaakt om dit te evenaren.
Wel mooi om te zien dat dit nog wel eens een spannen seizoen kan worden om het wereldkampioenschap. Nu maar hopen voor Ferrari dat ze het hoofd tijdens de race koel weten te houden om de derde overwinning op rij te kunnen pakken. Maar voor de spanning zou het goed zijn als iemand anders deze keer de overwinning weet te pakken.
Ferrari chassis is of beter, of ze gebruiken significant meer df.
en dan twee keer hetzelfde linkje plaatsenArnevdS schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:23:
[...]
Ik had het idee dat hij in de hairpin behoorlijk wijd ging, daar zaten ook wel een paar tienden in.
Edit: drift RIC uit garage vanuit 2 standpunten: https://streamable.com/5rg3h https://streamable.com/5rg3h
O, hahaEvilWhiteDragon schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:46:
[...]
en dan twee keer hetzelfde linkje plaatsen

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ze gebruiken meer downforce omdat hun PU niet crap is en ze dit kunnen doen.Requiem19 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:42:
[...]
Ferrari was echt stuk sneller in S1 en S2 dan RB.
Ferrari chassis is of beter, of ze gebruiken significant meer df.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Nu maar hopen dat het doorontwikkelen van alle onderdelen niet oppeens stagneert en Mercedes er vandoor gaat.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:50:
[...]
Ze gebruiken meer downforce omdat hun PU niet crap is en ze dit kunnen doen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Tja, dat gebeurde vorig seizoen. Verder begonnen die Ferrari PU's ook kapot te gaan. Het is dus nog zeker niet een gelopen race. Verder kan het morgen weer heel anders zijn en kan RBR opeens weer meedoen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:53:
[...]
Nu maar hopen dat het doorontwikkelen van alle onderdelen niet oppeens stagneert en Mercedes er vandoor gaat.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vergeef me als ik me hierin vergis, maar ik dacht dat Pirelli altijd 3 opeenvolgende compounds meenam naar een race.. Dit weekend zit daar een gaatje tussen, de supersoft is niet mee. Ik heb dit topic ff doorzocht, maar kan daar verder geen uitleg over vinden.
Heb ik het gemist en gebeurd dat vaker (dat er een compound 'overgeslagen' wordt) ?
Is dat omdat het verschil tussen soft en supersoft te klein is, en ze daarom de ultrasofts maar doen?
Heb ik het gemist en gebeurd dat vaker (dat er een compound 'overgeslagen' wordt) ?
Is dat omdat het verschil tussen soft en supersoft te klein is, en ze daarom de ultrasofts maar doen?
Ik durf wel te beweren dat Mercedes het beste chassis heeft en Ferrari de beste motor. Renault motor is denk ik helemaal niet zo slecht is, maar dat red bull gewoon veel drag genereert om de downforce te krijgen.sjaool schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:41:
Wel mooi om te zien dat dit nog wel eens een spannen seizoen kan worden om het wereldkampioenschap. Nu maar hopen voor Ferrari dat ze het hoofd tijdens de race koel weten te houden om de derde overwinning op rij te kunnen pakken. Maar voor de spanning zou het goed zijn als iemand anders deze keer de overwinning weet te pakken.
Dit is de eerste keer dat ze dat doen. De voornaamste reden lijkt mij dat er meer verschillende strategieën gebruikt gaan worden tijdens de race en dat moet voor meer spektakel gaan zorgen.Ayazis schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:55:
Vergeef me als ik me hierin vergis, maar ik dacht dat Pirelli altijd 3 opeenvolgende compounds meenam naar een race.. Dit weekend zit daar een gaatje tussen, de supersoft is niet mee. Ik heb dit topic ff doorzocht, maar kan daar verder geen uitleg over vinden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Na een jaar van gezeur hebben ze besloten om meer strategie toe te staan tijdens de races. Ze gaan dus ook vaker een grotere spreiding van banden leveren zodat er eens twee stop races ontstaan met verschillende strategieën.Ayazis schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:55:
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:00:
[...]
Na een jaar van gezeur hebben ze besloten om meer strategie toe te staan tijdens de races. Ze gaan dus ook vaker een grotere spreiding van banden leveren zodat er eens twee stop races ontstaan met verschillende strategieën.
Dat had ik dus echt ff gemist. Thanks! Ik juich dit alleen maar toe. As do we all, I guess. Nice!ArnevdS schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:58:
[...]
Dit is de eerste keer dat ze dat doen. De voornaamste reden lijkt mij dat er meer verschillende strategieën gebruikt gaan worden tijdens de race en dat moet voor meer spektakel gaan zorgen.
Ook in het achterhoofd houden dat het weer is omgeslagen, daardoor is de balans van de auto weer anders. Dat kan morgen weer heel anders zijn. Maar waar RB het af moet leggen is het rechte stuk, en daar komt de Renault motor helaas nog wat paardjes voor tekort.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Jep. En de onzekerheid die de Renault inherent heeft, waardoor er elke ronde wel iets fout kan gaan zorgt er bij mij voor dat de drang om te kijken steeds minder wordt. Call me een fan boyTurbo-Puppy schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:34:
[...]
Dat horen we dan al iedere GP, en ondanks ik dat als positief beschouw...koop je er kennelijk niets voor.
Red Bull .. loopt gewoon nog steeds te klootzakken, die auto zal ongetwijfeld goed zijn, net als hun coureur, maar met die Renault achterin maak je nu niet, volgend jaar niet, en nooit geen kans op het WK. Als je bouw je een auto die superieur is aan die van FER of MER, PK's zijn zo bepalend dat je echt voor spek en bonen mee doet.![]()
DUGG
Dat is dan eigenlijk precies wat ik bedoel ...Z___Z schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:55:
[...]
Ik durf wel te beweren dat Mercedes het beste chassis heeft en Ferrari de beste motor. Renault motor is denk ik helemaal niet zo slecht is, maar dat red bull gewoon veel drag genereert om de downforce te krijgen.
Mercedes, Ferrari, Red Bull of mijn part McLaren die het beste chassis heeft ... wat maakt het uit?
Mercedes of Ferrari de beste motor ... maakt ook niet uit.
Alles moet kloppen, en van 2 bovengenoemde van allebei het meest. Motor en auto moeten goed zijn, of je het beste hebt, maakt niet uit .. zonder een goede balans tussen die 2 kom je nog nergens. Mercedes staat er niet mee vooraan, en Red Bull evenmin .. Ferrari heeft kennelijk het beste van beide werelden.
Dan kun je nog zulke goede coureurs hebben, strategische wonderen en technisch directeuren om je vingers bij af te likken, Red Bull staat er voorlopig dik een halve seconde mee achter Ferrari en samen met Mercedes toe te kijken. Leuk dat je race pace zo goed was, neem van mij aan ... morgen zien we wederom Ferrari gewoon de race leiden, en als alles volgens plan gaat de race winnen. Niemand die zich druk maakt over de claims hoe goed een bepaald aspect wel niet is ... Op zaterdag stonden ze op pole, en op zondag winnen ze, of in ieder geval finishen op een positie dat ze mee blijven doen in de strijd om het WK ... en Red Bull kan nu al na 2, morgen 3 races rustig afscheid gaan nemen van dat WK ... zo simpel is het gewoon.
Hoe graag ik Max ook wil zien schitteren in de RB14 ... ik wil nog maar eens zien of Max uberhaupt dit jaar afsluit in de top 5, en RB wel daadwerkelijk het 3e team kan blijven. Ik voorzie zo maar een berg problemen waardoor zelfs dat in het geding komt. Wat betreft snelheid zijn ze dat wel, maar je zal ook nog even de punten moeten binnenhalen.
Ik vind het echt heel erg teleurstellend zoals RB er voor staat momenteel.

Kan zo even geen bron vinden, maar het kwam inderdaad omdat de verschillen op deze baan met supers te klein was, en daarom voor deze drie zijn gegaan, in plaats van drie opeenvolgende compounds.Ayazis schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:55:
Lekker voor GRO ook!
- DaniëlWW2
- Niet online
Interview van gisteren tussen Max en Olav met de gebruikelijke vragen, hoewel, misschien iets scherper dan normaal en zeker met meer informatie. Verder gaat Max vanaf 3:28 even heel erg cheeky doen. 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y1DG37uET1k]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Y1DG37uET1k]
Vettel deed 331 in speed trap. Max en Ricciardo 321.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:50:
[...]
Ze gebruiken meer downforce omdat hun PU niet crap is en ze dit kunnen doen.
Als Ferrari die cijfers haalt met nog meer df dan RB, is het verschil in Q mode wel echt mega. Als in 60 PK ofzo.
Zou kunnen, maar is niet in lijn met verschillen die in de bekende bronnen genoemd worden.
Kwalificatie gemist aangezien ik in de auto naar Disneyland Paris zat. Ben benieuwd naar de race morgenochtend. Die pakken we uiteraard in het hotel even mee via de laptop.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat is het verschil ongeveer ook. Was vorig seizoen ook al en daar is niks veranderd.Requiem19 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:04:
[...]
Vettel deed 331 in speed trap. Max en Ricciardo 321.
Als Ferrari die cijfers haalt met nog meer df dan RB, is het verschil in Q mode wel echt mega. Als in 60 PK ofzo.
Zou kunnen, maar is niet in lijn met verschillen die in de bekende bronnen genoemd worden.

Waar baseer je die cijfers op?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:05:
[...]
Dat is het verschil ongeveer ook. Was vorig seizoen ook al en daar is niks veranderd.
- DaniëlWW2
- Niet online
Vorig seizoen kwam met enige regelmaat wel eens voorbij dat schattingen Renault rond de 900pk plaatste, Ferrari rond 960 en Mercedes nog iets meer. Die verhoudingen lijken weinig veranderd te zijn als je naar de kwalificaties kijkt. Kan natuurlijk dat iedereen er weer een beetje bij heeft gekregen, maar de verhoudingen lijken hetzelfde. De kwalificaties nu lijken een beetje op de tweede helft van 2017, maar dan met een Ferrari die niet achterlicht in ontwikkeling op Mercedes.
Ericsson heeft een gridstraf van 5 plekken gekregen voor het negeren van dubbel geel. Scheelt dat hij 20ste is gekwalificeerd dus eigenlijk maakt het weinig uit
Downforce != drag. Als Ferrari meer downforce genereert met minder drag, halen ze met evenveel pk ook meer topsnelheid. Ik wordt een beetje moe van RB en Ziggo die steeds maar de schuld geven aan Renault. Je ziet dat alle Renault teams voor de klantenteams van Mercedes rijden. Lijkt me wel wat te zeggen.Requiem19 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:04:
[...]
Vettel deed 331 in speed trap. Max en Ricciardo 321.
Het is gewoon een feit dat de Renault slomer is, klaar. Natuurlijk kan je het accepteren en het er niet meer hebben.Z___Z schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:10:
[...]
Downforce != drag. Als Ferrari meer downforce genereert met minder drag, halen ze met evenveel pk ook meer topsnelheid. Ik wordt een beetje moe van RB en Ziggo die steeds maar de schuld geven aan Renault. Je ziet dat alle Renault teams voor de klantenteams van Mercedes rijden. Lijkt me wel wat te zeggen.
Jij en ik weten niet wat RBR en Renault afgesproken hebben. Die hebben wellicht prima recht van klagen.
- DaniëlWW2
- Niet online
McLaren en Renault zijn alleen teams met veel ruimere budgetten dan een FI of Williams. Dat is een oneerlijke vergelijking omdat McLaren en Renault veel winnen in de langzamere stukken van een circuit. FI, Williams etc zijn om het even heel oneerbiedig te zeggen, omhulsels voor de PU's. Ze kunnen gewoon veel minder snelheid een bocht in meenemen en moeten dus eerder en harder remmen voor elke bocht. Beetje extra topsnelheid ben je dan al kwijt, en dan lopen de McLaren en Renault auto's in de bocht al uit. Daarom zijn die beter. Ze zijn alleen niet beter dan Haas en dan is er nog de wildcard van STR-Honda die beide kanten op kan gaan.Z___Z schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:10:
[...]
Downforce != drag. Als Ferrari meer downforce genereert met minder drag, halen ze met evenveel pk ook meer topsnelheid. Ik wordt een beetje moe van RB en Ziggo die steeds maar de schuld geven aan Renault. Je ziet dat alle Renault teams voor de klantenteams van Mercedes rijden. Lijkt me wel wat te zeggen.
Vervolgens worden zowel Renault als McLaren aan gort gereden door Mercedes of Ferrari in kwalificatie omdat die veel meer vermogen hebben. Die offeren ook bewust een deel van hun absolute topsnelheid op voor wat extra downforce, wat vervolgens wat extra luchtweerstand zal opleveren. Niet een op een, dat is het nooit, maar wel extra.
Wat jij hier beschrijft is precies wat RBR al jaren doet. RBR rijdt met die extreme rakeangles omdat dit veel meer downforce creëert met de vloer en diffuser. Dat is bij elkaar al snel meer dan 50% van je totaal dat je hier verbeterd. Het is ook de beste manier om met minimale luchtweerstand, maximale downforce te bereiken.Als Ferrari meer downforce genereert met minder drag, halen ze met evenveel pk ook meer topsnelheid.
Nu Ferrari sinds het vorige seizoen ook high rake gebruikt kan RBR alleen maar aanhaken, maar nooit meedoen in kwalificatie omdat ze niet het vermogen hebben dat Ferrari en Mercedes wel hebben. Dat ze nog kunnen aanhaken ondanks het gebrek aan vermogen is al indrukwekkend.
Dat Armin tijd heeft voor een bezoekje aan een GP 
Het wordt nog gekker..Jasphur schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:34:
Dat Armin tijd heeft voor een bezoekje aan een GP
[afbeelding]
https://www.telegraaf.nl/...r-verstappen-en-ricciardo
-
- DaniëlWW2
- Niet online
5:24. Arrivabene wou ook dat Kimi pole pakte.
Je moet er maar van houden hahaEdd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:39:
[...]
Het wordt nog gekker..
Net FP3 en Quali gezien.
Veel vertrouwen geeft het niet. Het spul zal er wel weer mee ophouden morgen bij alleen RBR, van alle Renault-'powered' teams.
Twijfel nog of ik de wekker zet. Baggerzooi.
Veel vertrouwen geeft het niet. Het spul zal er wel weer mee ophouden morgen bij alleen RBR, van alle Renault-'powered' teams.
[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-04-2018 13:51 ]
Beschikbare banden voor de race. 1 stopper voor de auto's die op soft starten en een 2 stopper voor de auto's op ultrasoft?

Geinig toch?Edd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:39:
[...]
Het wordt nog gekker..
Blijkbaar houden ze er beiden wel van. En als die Van Buren nou niet zoals zo vaak z'n (eigen) hitjesparade draait maar het in ieder geval lekker uplifting houdt dan krijgen die 2 daar ongetwijfeld (een) extra boost van.
(En laten we hopen dat daar in de race wat van terug te zien zal zijn...).
Laat dit achterwege of maak een topicrapport aan.AzzKickah schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:09:
Net FP3 en Quali gezien.
Ontopic:
Zin in morgen. Denk dat het wel spannend gaat worden met de Bulls en Mercs.
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-04-2018 13:53 ]
Wordt strategisch niet erg spannend tussen Ferrari en Mercedes iig. Ferrari heeft geen verse ultras meer dus dat voordeel kunnen ze niet uitbuiten, Mercedes wel maar gaat juist niet zo lekker op ultras.Dijkstraat schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:18:
Beschikbare banden voor de race. 1 stopper voor de auto's die op soft starten en een 2 stopper voor de auto's op ultrasoft?
[afbeelding]
Dat wordt dus gewoon 1 stop: soft -> medium..

- DaniëlWW2
- Niet online
Daarentegen gaat het wel spannend worden wat de snelheden zullen zijn. Mercedes kreeg hun banden weer eens niet op temperatuur bij de kwalificatie en morgen zou het wat warmer moeten zijn. Dat zou Mercedes moeten helpen.Grimmie187 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:29:
[...]
Wordt strategisch niet erg spannend tussen Ferrari en Mercedes iig. Ferrari heeft geen verse ultras meer dus dat voordeel kunnen ze niet uitbuiten, Mercedes wel maar gaat juist niet zo lekker op ultras.
Dat wordt dus gewoon 1 stop: soft -> medium..
Verder heeft RBR wel opties om de aanval flink te openen. Twee flinke DRS zones, waarschijnlijk tweestop strategie, US --> S --? US en dan kan je actie krijgen.
Niet vaag: VET rijdt waarschijnlijk met een andere afstelling dan RAI. Sectoren 1 en 2 zijn meer "downforce" (bochten) terwijl in sector 3 dat bizarre lange rechte stuk zit. Dus VET rijdt met iets minder vleugel, maar heeeeel weinig langzamer dan RAI in S1 en S2. Op het rechte stuk is hij dan sneller en pakt meer terug dan hij in S1 en S2 verloren heeft.floriz87 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:03:
Vaag, VET had geen purple op sector 1 en 2, heeft hij het dan goed gemaakt in sector 3 op RAI?
Als VET en RAI beide een "perfecte" ronde reden (weet ik niet), dan was de afstelling van VET gewoon net iets beter.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
wordt wel spannend morgen tussen de ferraris. rijdt vettel gewoon bij kimi weg of blijft kimi in de buurt? vettel duidelijk minder DF maar heeft dat z'n effect op de banden strategie? meer DF is liever voor de banden (minder glijden in de lange doordraaiers)
Ik gun Kimi wel weer eens een overwinning. Ben blij dat hij het vuur weer heeft gevonden; nu nog een beetje geluk.
US > S > SDaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:47:
[...]
Daarentegen gaat het wel spannend worden wat de snelheden zullen zijn. Mercedes kreeg hun banden weer eens niet op temperatuur bij de kwalificatie en morgen zou het wat warmer moeten zijn. Dat zou Mercedes moeten helpen.
Verder heeft RBR wel opties om de aanval flink te openen. Twee flinke DRS zones, waarschijnlijk tweestop strategie, US --> S --? US en dan kan je actie krijgen.
En Mercedes S > M
Volgens mij ging RAI net als HAM de mist in bij de hairpin, dat scheelt je veel tijd.vliegnerd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:55:
[...]
Niet vaag: VET rijdt waarschijnlijk met een andere afstelling dan RAI. Sectoren 1 en 2 zijn meer "downforce" (bochten) terwijl in sector 3 dat bizarre lange rechte stuk zit. Dus VET rijdt met iets minder vleugel, maar heeeeel weinig langzamer dan RAI in S1 en S2. Op het rechte stuk is hij dan sneller en pakt meer terug dan hij in S1 en S2 verloren heeft.
Als VET en RAI beide een "perfecte" ronde reden (weet ik niet), dan was de afstelling van VET gewoon net iets beter.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heel even voor de zekerheid, race begint morgen om 8:10 NL tijd?
Voordat ik in Lissabon de wekker voor niets op 7:00 zet..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dan zat er dus nog een tiende of meer in!SinergyX schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:20:
[...]
Volgens mij ging RAI net als HAM de mist in bij de hairpin, dat scheelt je veel tijd.
Ik ben benieuwd of we ergens de rondes van RAI en VET onboard terugkunnen zien. Ik heb ziggo go, dus kan terugkijken, maar niet de onboard streams dacht ik.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Yes! 8:10u NL tijd.Malfunctions schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:40:
7:10u Lissabon
Dat is correct.Malfunctions schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:40:
Dat laatste, pas om 8:15 (7:15 in Lissabon) weet je of je je wekker voor niets gezet hebt.Malfunctions schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:40:
alles kan off-topic
- DaniëlWW2
- Niet online
Astu.vliegnerd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:55:
[...]
Dan zat er dus nog een tiende of meer in!
Ik ben benieuwd of we ergens de rondes van RAI en VET onboard terugkunnen zien. Ik heb ziggo go, dus kan terugkijken, maar niet de onboard streams dacht ik.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9nLo_ZoOGX8&feature=youtu.be]
De onboards zitten op een ander kanaal... als je Totaal Sport heb dan kan het wel.vliegnerd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:55:
[...]
Dan zat er dus nog een tiende of meer in!
- DaniëlWW2
- Niet online
Nog wat interviews.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=L9pP_-D3CRg]
Minder positief, Max had problemen met de motor tijdens Q3.
En voor wie het gemist had, de ploffer van Ricciardo. Kennelijk kon hij er na afloop zelf nog om lachen. Na afloop heeft hij kennelijk het volgende tegen Ted gezegd:
"What do you have to do to get a break?"
"Have a KitKat".
(helaas geen beelden gevonden)
https://streamable.com/kjr3n
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=L9pP_-D3CRg]
Minder positief, Max had problemen met de motor tijdens Q3.

En voor wie het gemist had, de ploffer van Ricciardo. Kennelijk kon hij er na afloop zelf nog om lachen. Na afloop heeft hij kennelijk het volgende tegen Ted gezegd:
"What do you have to do to get a break?"
"Have a KitKat".
https://streamable.com/kjr3n
SAI en HUL beide ook een nieuwe MGU-H.
Tot zover McLaren het meest betrouwbare Renault team.
- DaniëlWW2
- Niet online
Bron?iichel schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:42:
SAI en HUL beide ook een nieuwe MGU-H.
--> https://www.fia.com/event...eventtiming-information-1
Doc 15
--> https://www.fia.com/file/67297/download?token=KXdJ_BvO
Hij heeft het over "clipping"? Dat zal beslist niet ideaal zijn maar een "probleem" met de motor zelf lijkt dat toch niet te zijn (hoop ik)?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:41:
[knip]
Minder positief, Max had problemen met de motor tijdens Q3.![]()
[video]
[knip]
His Red Bull team mate suffered a turbocharger failure in FP3, and Verstappen himself complained about his own engine's performance in final practice.
"Every time I push to the limiter I lose speed," he told his race engineer over the team radio. "I’m not sure it’s healthy."
Later in the day during the final round of qualifying, he noted that the engine was "clipping" again when going through turn 7. Overall he was disappointed by how much high-end performance he was losing compared to his rivals.
"I don’t feel like we got the maximum out of the engine in Q3," he complained after qualifying. "I think there would have been some time to find if we had.
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik geef onderhand standaard Renault de schuld van alles wat er misgaat. Is beter voor mijn humeur.hardware-lover schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:53:
[...]
Hij heeft het over "clipping"? Dat zal beslist niet ideaal zijn maar een "probleem" met de motor zelf lijkt dat toch niet te zijn (hoop ik)?
Dit is beter voor iedereen zijn humeur. Fortune cookies met Ted, Ricciardo en Max.

https://streamable.com/10v8q
Is er nog een verklaring gekomen waarom Stroll outqualified is door z'n teamgenoot, anders dan dat het gewoon een pannekoek is?
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Net wat je zegt, niets meer niets minder. Hij heeft niets in de F1 te zoeken, net zoals Sirotkin. Ze kunnen beter Wehrlein op één van de stoeltjes zetten. Die heeft tenminste nog iets klaargespeeld in het verleden.Malfunctions schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:14:
Is er nog een verklaring gekomen waarom Stroll outqualified is door z'n teamgenoot, anders dan dat het gewoon een pannekoek is?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Sirotkin doet het volgens mij prima.Gekkenhuis schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:24:
[...]
Net wat je zegt, niets meer niets minder. Hij heeft niets in de F1 te zoeken, net zoals Sirotkin. Ze kunnen beter Wehrlein op één van de stoeltjes zetten. Die heeft tenminste nog iets klaargespeeld in het verleden.
China, Q1 niet doorgekomen
Bahrein, 15de van de 17 geworden.
Australie, DNF
Dan moet je mij toch echt even uitleggen wat hij prima doet tot nu toe?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Geld storten in het zwarte gat, samen met Stroll.Gekkenhuis schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:37:
[...]
Volgens mij ligt dat voornamelijk aan Williams en niet aan SirotkinGekkenhuis schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:37:
[...]
China, Q1 niet doorgekomen
Bahrein, 15de van de 17 geworden.
Australie, DNF
Vorige week ook hoorMAX3400 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:02:
Eerste front row sinds 2006 voor Ferrari...
We worden oud!
- DaniëlWW2
- Niet online
Mensen, dit gaat weer richting algemene F1. Ik zou dus willen voorstellen dat Stroll daar verder word besproken. Dank u. 
Meer ontopic dan. Dit zijn de sectortijden van de Q3.
Nou, ik begrijp waarom Max een beetje gefrustreerd was hoor. De afstelling van zijn auto, damn. Hij zat er gewoon vlakbij in S1 waar Ferrari zo bizar snel was, terwijl hij ongetwijfeld niet met zoveel downforce kan rijden. In S2 en S3 verliest hij eigenlijk door het gebrek aan vermogen, maar dat blijft eigenlijk ook maar beperkt. Plaats je dan wat problemen met waarschijnlijk de engine mapping erbj en dan zie je waarom Max dacht dat hij misschien P3 had kunnen hebben. Die auto is netjes afgesteld hoor, en gaat hopelijk morgen ook goed meedoen.

Weer wat geleerd. Kennelijk kan je nu Ted kijken op de website van SKY.
http://www.skysports.com/...teds-qualy-notebook-china
Meer ontopic dan. Dit zijn de sectortijden van de Q3.
Nou, ik begrijp waarom Max een beetje gefrustreerd was hoor. De afstelling van zijn auto, damn. Hij zat er gewoon vlakbij in S1 waar Ferrari zo bizar snel was, terwijl hij ongetwijfeld niet met zoveel downforce kan rijden. In S2 en S3 verliest hij eigenlijk door het gebrek aan vermogen, maar dat blijft eigenlijk ook maar beperkt. Plaats je dan wat problemen met waarschijnlijk de engine mapping erbj en dan zie je waarom Max dacht dat hij misschien P3 had kunnen hebben. Die auto is netjes afgesteld hoor, en gaat hopelijk morgen ook goed meedoen.

Weer wat geleerd. Kennelijk kan je nu Ted kijken op de website van SKY.

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-04-2018 19:52 ]
Dat kon altijd al wel, niet helemaal direct nadat deze al ergens op YouTube stond (net als de F1 Report), maar wel uurtje erna ofzo. Het was alleen dat je even moet zorgen dat je in de Engeland (UK) zit. VPN, obviously, dat mag ik wel zeggen toch? Die geo-block lijkt er nu af te zijn. Ik keek deze notebook een paar uur geleden, maar er was wel iets vreselijk mis met de edit/export, alleen links geluid, af en toe terugspoelende beelden en heb denk ik een hoop gemist.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:45:
Weer wat geleerd. Kennelijk kan je nu Ted kijken op de website van SKY.![]()
- DaniëlWW2
- Niet online
De geoblock is weg, dat is het punt. Verder is er inderdaad iets goed mis met het bestand ja.ArnevdS schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:04:
[...]
Dat kon altijd al wel, niet helemaal direct nadat deze al ergens op YouTube stond (net als de F1 Report), maar wel uurtje erna ofzo. Het was alleen dat je even moet zorgen dat je in de Engeland (UK) zit. VPN, obviously, dat mag ik wel zeggen toch? Die geo-block lijkt er nu af te zijn. Ik keek deze notebook een paar uur geleden, maar er was wel iets vreselijk mis met de edit/export, alleen links geluid, af en toe terugspoelende beelden en heb denk ik een hoop gemist.
Letterlijk of figuurlijk Max tegen Lewis?Grimmie187 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:40:
Morgen ook spektakel gegarandeerd met Max vs. Lewis in bocht 1!
Welke stagiair heeft dit zitten editten?! Holy crapDaniëlWW2 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:07:
[...]
De geoblock is weg, dat is het punt. Verder is er inderdaad iets goed mis met het bestand ja.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/NOS/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/NOS/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1