Ik had hetzelfde idee. Vele variatie, en veel leuke puzzels. Het verzamelen van items neemt redelijk wat tijd in, maar mij niet gelatendoesd00 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:49:
Het is wel genieten hoor deze game. Het lijkt alsof hij veel langer duurt dan Rise of the Tomb Raider, die had ik in 17 uur spelen uit. Hier zit al 20-25 uur in en ik ben pas op 40% haha...
Heerlijke game! Ik hou echt van exploren en daar zit de game vol mee. En overal wel iets te vinden. Puzzles zijn tof en het is leuk alles zelf uit te vinden. Ziet er ook werkelijk prachtig uit ...
En deze setting vind ik persoonlijker een stuk leuker dan het hop around the world concept van Uncharted ...
En deze setting vind ik persoonlijker een stuk leuker dan het hop around the world concept van Uncharted ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik zal wel wat missen, maar waar zie je dat?Bart ® schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:09:
32 uur over gedaan.
In Steam?Sanction schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 00:04:
[...]
Ik zal wel wat missen, maar waar zie je dat?
In Steam inderdaad.Sanction schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 00:04:
[...]
Ik zal wel wat missen, maar waar zie je dat?
Cunning linguist.
Damn.... in een stuk na de hidden city
spoiler:
In die tomb waar je het zilveren kistje gaat halen, ik zit lekker in explorer mode, word je ineens door een stuk of 10 van die creatures aangevallen. Schrok me rot en ging de eerste keer ook dood omdat ik overspoeld werd. Zat ineens in Doom leek het wel
What a change of pace 
wat een saai spelletje was dit. ik was wel fan van de vorige delen, maar dit was wel erg slapjes, nergens werd het spel boeiend.
gelukkig had het spel een hele korte singleplayer, want ik trok het op een gegeven moment niet meer.
gelukkig had het spel een hele korte singleplayer, want ik trok het op een gegeven moment niet meer.
[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 15-10-2018 09:02 ]
Spel is gelijk al in de aanbieding op Steam, een week lang. 39,59 euro.
Enerzijds is het lekker dat de game weinig combat heeft, maar anderzijds voelt daardoor het vergaren van de wapens en upgrades (buiten de bow) ook een beetje onzinnig aan. Maar de combat is dan ook nog eens het slechtse deel van het spel imho. Vaak wordt je gedwongen tot bepaalde combat scenarios en heb je hierin geen keuze. Zo zijn er momenten dat je ineens ala doom met de shotgun aan het blazen bent en weer andere stukken wordt je overspoeld met enemies en heb je alleen maar je bow (hoezo dat dan?). Voelt erg geforceerd en vind ik jammer. Hopelijk brengt het laatste stuk nog wat verandering. Zit op 63% ongeveer ...
Inmiddels uitgespeeld.. althans de verhaallijn. Toch zit ik pas op 55% ofzo. Het is/was een leuke game maar ik zie het niet zitten om alle side-missions etc. te gaan doen. Tenzij iemand mij weet over te halen haha. Als ik naar het totale plaatje keek vond ik Rise toch een betere verhaallijn hebben.
Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850
Damn, damn, damn, wat een heerlijke game. Dit zou ik wel een jaar door kunnen spelen als de locaties wisselen en nieuwe tombs, puzzles, etc komen. En de game is ook adembenemend mooi!
Paar korte clips ...
Paar korte clips ...
hoelang gaat dit boeiend blijven bij een action/adventure game?
-rotsen die breken wanneer je net springt
-een stad dat vervalt waardoor je moet wegrennen
-klimmen klimmen en nog eens klimmen
-achterna gezeten worden wanneer alles afbreekt
-een gebouw dat in brand staat waardoor je een vluchtroute moet zoeken
-zwemmend vluchten
-vliegtuig crash
is dit nog allemaal spannend voor actie spellen? de zoveelste herhaling. je kan met het argument komen over sportspellen, maar tjah..
-zwemmend vluchten
-vliegtuig crash
is dit nog allemaal spannend voor actie spellen? de zoveelste herhaling. je kan met het argument komen over sportspellen, maar tjah..
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 17-10-2018 12:01 ]
Ik vond het allemaal erg vermakelijk. Het enige wat ik als herhaling storend begon te vinden is hoe Lara telkens door smalle kieren kruipt/zwemt/springt. Dan zie je weer zo'n smalle kier in een rots en weet je al: daar moet ik zijn. Vervolgens komt er een scriptje hoe Lara er doorheen gaat..
Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850
Ik vind dat soort dingen ook leuk, maar het moet wel verpakt zitten in een goed verhaal. Dat doet Uncharted veel beter dan Tomb Raider. Het is wel leuk, maar die verhaallijnen volg ik vaak maar half en zitten redelijk bagger in elkaar. Ik snap niet waarom gamestudio's niet vaker mensen uit Hollywood halen, echt goede verhaalmakers. Het lijkt nu vaak verzonnen te zijn door een stel ontwikkelaars. Qua verhalende games vind ik Uncharted erg goed, Rockstar is er goed in, daarna is het snel minder.
Om maar een ding uit je verhaal te halen, Ja dat klimmen blijft leuk. Is zo'n beetje de core van deze games en TR heeft het zowat uitgevonden. Als je dat niet leuk vindt moet je inderdaad wat anders gaan spelen.Hamazaki schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:54:
-zwemmend vluchten
-vliegtuig crash
Ik zou net zo'n post als die van jou kunnen maken over bijvoorbeeld voetbal games; Rennen, schieten, rennen schieten, hoe lang blijft dat leuk. Nou dat is nu net de essentie van dat spelletje en voor mensen die dat leuk vinden (ik niet) blijft dat leuk. Smaken verschillen. Maar om games op dat soort zaken af te schieten is onzinnig imho.
Wel kun je het hebben over de kwaliteit van uitvoering van dergelijke mechanics. En bij TR zitten die wat mij betreft prima in elkaar ...

Klopt, maar gelukkig zitten er ook genoeg momeneten in dat ik denk van 'Wow! Wat mooi/gaaf/vet/etc'/. Een er zijn toch ook wel kiertjes die ik in eerste instantie totaal miste ...doesd00 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:57:
Ik vond het allemaal erg vermakelijk. Het enige wat ik als herhaling storend begon te vinden is hoe Lara telkens door smalle kieren kruipt/zwemt/springt. Dan zie je weer zo'n smalle kier in een rots en weet je al: daar moet ik zijn. Vervolgens komt er een scriptje hoe Lara er doorheen gaat..
[ Voor 18% gewijzigd door -SaveMe- op 17-10-2018 13:41 ]
totaal eens met @-SaveMe-
enige wat ik minpuntjes vindt van deze (tov Rise)
- Zoeken naar Tombes
Ik heb er een zooi overgeslagen, dacht die ga ik later nog doen, sommige zijn niet meer te bereiken? ik kan iig niet vinden hoe ik daar terug kom
- Outfits, "please use the green heron tunic to talk to this NPC", ARGH
Ook wil ik niet met die meuk lopen (e.g. village jurk), tanktop for the win
verders grafisch vindt ik het echt een mooie game, geen ijs ook (vond ik het mindere van Rise, al die ijs shit)
enige wat ik minpuntjes vindt van deze (tov Rise)
- Zoeken naar Tombes
Ik heb er een zooi overgeslagen, dacht die ga ik later nog doen, sommige zijn niet meer te bereiken? ik kan iig niet vinden hoe ik daar terug kom
- Outfits, "please use the green heron tunic to talk to this NPC", ARGH
Ook wil ik niet met die meuk lopen (e.g. village jurk), tanktop for the win
verders grafisch vindt ik het echt een mooie game, geen ijs ook (vond ik het mindere van Rise, al die ijs shit)
@Lagune Is er een reden dat je de tombs niet hebt gedaan op het moment dat ze in beeld kwamen? Ik heb ze allemaal tot nu toe direct gedaan. Overigens weet ik zeker dat je altijd nog terug kunt om ze later te doen. Alleen kan het pad er naar toe wat anders zijn doordat er dingen zijn veranderd omdat je in dat gebied bent geweest, bijvoorbeeld dat een area nu onder water staat. Gewoon fast travellen naar een camp in de buurt en je weg proberen te vinden...
@-SaveMe- mja soms heb ik weinig tijd en geen zin om dan een hele tomb te doen
In rise zat er altijd een camp naast, nu zit dat camp veel dieper in de tomb, eerst nog puzzelen hoe je dan erin komt
In rise zat er altijd een camp naast, nu zit dat camp veel dieper in de tomb, eerst nog puzzelen hoe je dan erin komt
Heb je hier wat aan?
@-SaveMe- thanks! zal vanaaf ff kijken
had ik al aangegeven, hoeft niet nog een keer-SaveMe- schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:39:
[...]Ik zou net zo'n post als die van jou kunnen maken over bijvoorbeeld voetbal games; Rennen, schieten, rennen schieten, hoe lang blijft dat leuk.
bij actiespellen lijkt mij juist dat je er meer kan uithalen, juist omdat er geen regels aan verbonden zijn. Wat kan anders ? tjah, de inspiratie is aan de makers van de spellen, deze TR is qua actie gewoon bijna gelijk aan deel 1. moest beter kunnen.
Kijk eens wat HZD heeft gedaan met de actie/adventure genre.
bij sportspellen heb je spelregels, waar je sowieso niet van af kan wijken. eigenlijk is dat geen vergelijkingsmateriaal.
[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 17-10-2018 15:27 ]
En een goede. Bij mij klopt nu eindelijk het geluid op mijn Surround Headset!Sanction schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:14:
En weer een flinke update.

Uitgespeeld. 98% completion. Eens kijken of ik die laatste 2% ook nog kan vinden ...
Maar lekkere game, vond de end sequence wel iets minder, maar verder echt meer dan prima mee vermaakt!
Maar lekkere game, vond de end sequence wel iets minder, maar verder echt meer dan prima mee vermaakt!
Ik ben zeer teleurgesteld in deze game. Vond Tomb Raider en ROTTR allebei leuke spellen, maar deze game vond ik echt heel slecht. Ik vond het verhaal rondom Trinity in Rise al matig, maar met deze game was het nog erger. Rest van het verhaal trok me ook niet. En dan het einde... zo'n matige fight. Animatie daarna was wel leuk.
Puzzels waren ook leuk, dit was veruit het leukste naar mijn ervaring. Dan nog de verdere minpunten: game was totaal niet immersive imo, voice acting van zo'n beetje iedereen behalve Jonah / Lara was zeer matig en de scenes waarin je met een ander personage praatte voelde ook heel vreemd aan, ik denk door de combinatie van slechte voice acting en slechte lip sync. Kon de scenes met
De geheime stad was mooi gemaakt, maar de sidequests waren zeer eentonig. De collectibles waren leuk, hoewel ik wel het gevoel had dat Lara ze aan het voorlezen was vanaf haar woonkamer o.i.d en niet vanaf de jungle. Minder combat en meer sneaken was leuk, maar ik moet zeggen dat het steeds sneaken na een tijdje ook wel eentonig werd.
Al met al vond ik deze game vergeleken met de twee voorgaande games zeer matig. TR vond ik wel vet dat ze op dat eiland zat met mysterieuze verschijnselen, ROTTR was het verhaal met die steen imo ook redelijk, hoewel niet spectaculair. Dit verhaal trok me echt totaal niet en er waren ook zeer weinig momenten dat ik in de game zat.
Puzzels waren ook leuk, dit was veruit het leukste naar mijn ervaring. Dan nog de verdere minpunten: game was totaal niet immersive imo, voice acting van zo'n beetje iedereen behalve Jonah / Lara was zeer matig en de scenes waarin je met een ander personage praatte voelde ook heel vreemd aan, ik denk door de combinatie van slechte voice acting en slechte lip sync. Kon de scenes met
spoiler:
die jonge leider van de resistance in Paititi en 1 van de twee antoganisten, de niet militaristische, echt niet uitstaan
De geheime stad was mooi gemaakt, maar de sidequests waren zeer eentonig. De collectibles waren leuk, hoewel ik wel het gevoel had dat Lara ze aan het voorlezen was vanaf haar woonkamer o.i.d en niet vanaf de jungle. Minder combat en meer sneaken was leuk, maar ik moet zeggen dat het steeds sneaken na een tijdje ook wel eentonig werd.
Al met al vond ik deze game vergeleken met de twee voorgaande games zeer matig. TR vond ik wel vet dat ze op dat eiland zat met mysterieuze verschijnselen, ROTTR was het verhaal met die steen imo ook redelijk, hoewel niet spectaculair. Dit verhaal trok me echt totaal niet en er waren ook zeer weinig momenten dat ik in de game zat.
[ Voor 4% gewijzigd door Brogala op 23-10-2018 01:06 ]
Ik vind het op zich wel leuk maar speel ongeveer een half uurtje tot 1 uur. Daarna ben ik er wel weer klaar mee. Ik heb ook geen idee waar het allemaal over gaat, heb het geduld er niet voor om naar Lara te gaan zitten luisteren bij ieder dingetje wat ik vind.
Het word weer tijd voor een waardige opvolger voor spellen als The Witcher (hele serie) en Nier:Automata (imo beste spel van de afgelopen jaren) want er is niets wat daar bij in de buurt komt.
Het word weer tijd voor een waardige opvolger voor spellen als The Witcher (hele serie) en Nier:Automata (imo beste spel van de afgelopen jaren) want er is niets wat daar bij in de buurt komt.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Terechte klacht, wie had dat nou verwacht na de vorige twee delen.Sanction schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 01:06:
Ik ben wel klaar met dat gepraat, geren en gezoek.
Cunning linguist.
Ik vond het, net als de 2 vorige delen trouwens, een erg prettige game. Het is fijn om te merken dat er nog steeds heel erg goede single player games te krijgen zijn. Eerst Spiderman, dan Tomb Raider, nu Assassin's Creed en waarschijnlijk dan Red Dead Redemption. Ik ben nog wel even zoet 😀
Daar was het veel minder gelul.Bart ® schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:25:
[...]
Terechte klacht, wie had dat nou verwacht na de vorige twee delen.

Zo ik heb nu dus van alle drie de delen de Collectors Editie
Begon al lekker sterk weer, vermaak me er intussen al prima mee
Ziet er goed uit! Wel een beetje jaloersMrjraider schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:44:
[Afbeelding]
Zo ik heb nu dus van alle drie de delen de Collectors EditieDeze kwam vanmiddag binnen en na mijn werk direct begonnen
![]()
Begon al lekker sterk weer, vermaak me er intussen al prima mee
Hoe vind je de game tot nu toe trouwens? Verbaasde me een beetje over sommige negatieve reacties. Ik heb me namelijk wel vermaakt. Het enige minpuntje vond ik het gebrek aan afwisseling qua omgevingen, dat pakte men in RoTT toch beter aan.
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Ik verbaas me erg over de reacties hier. Ook de review vond ik vrij bijzonder, nu net gelezen nadat ik zelf ben begonnen. Ik ben net begonnen maar vind het al een goed verhaal, spel ziet er op een gewone PS4 meer dan prima uit en alles is zoals ik gewend benalexander1685 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:50:
[...]
Ziet er goed uit! Wel een beetje jaloers. Koop zelf altijd de figurines van de AC-serie, kost al genoeg ballen, dus figurines van andere series koop ik doorgaans niet. Dit ziet er echter super uit. Wellicht ook apart te kopen?
Hoe vind je de game tot nu toe trouwens? Verbaasde me een beetje over sommige negatieve reacties. Ik heb me namelijk wel vermaakt. Het enige minpuntje vond ik het gebrek aan afwisseling qua omgevingen, dat pakte men in RoTT toch beter aan.
Ik ben reuze benieuwd. Ik ben een rasechte tomb raider fan dus ik vermaak me sowieso wel met deze game.
Ik vond de Zero Punctuation 'review' vrij treffend over zowel Tomb Raider als nieuwe Assasin's Creed. Lara is een beetje een zeurdame die adem te kort komt.Sanction schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 01:06:
Ik ben wel klaar met dat gepraat, geren en gezoek.
Ooh I MUST get to the other side. Oh no, I MUST help the villagers.
Voor de rest eens met hieronder, nu kennen we het wel.
Ben om die reden ook beetje bang om de nieuwe Metro game. Of die ook zo'n formule troep dreigt te worden.
Hamazaki schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:54:
-zwemmend vluchten
-vliegtuig crash
[ Voor 7% gewijzigd door Jelloz op 02-11-2018 21:08 ]
Ik ben nu al een tijdje bezig en ik vind dat het hoofdverrhaal snel gaat.. of lijkt dat zo?
Net aangekomen in het dorp, daar enkele side missies gedaan, verkent, gezocht naar vanalles en dan weer eens verder. Intussen dus al op zoek naar een van de hoofd items van het verhaal? En dat terwijl pakweg 70% van de map nog “unknown location” is? Moet wel zeggen dat de puzzel tombes een stuk pittiger zijn dan TR en ROTR ik heb er enkele overgeslagen en met een aantal ben ik gewoon even zoet.. die hints helpen dan ook niet
Net aangekomen in het dorp, daar enkele side missies gedaan, verkent, gezocht naar vanalles en dan weer eens verder. Intussen dus al op zoek naar een van de hoofd items van het verhaal? En dat terwijl pakweg 70% van de map nog “unknown location” is? Moet wel zeggen dat de puzzel tombes een stuk pittiger zijn dan TR en ROTR ik heb er enkele overgeslagen en met een aantal ben ik gewoon even zoet.. die hints helpen dan ook niet

@Mrjraider
vrij korte main campaign idd, gelukkig zijn er nog wat side-missions en crypts
je kan puzzle difficulty op easy zetten? wordt het wel erg makkelijk van
vrij korte main campaign idd, gelukkig zijn er nog wat side-missions en crypts
je kan puzzle difficulty op easy zetten? wordt het wel erg makkelijk van
Nieuwe update(s) 1.07 en 1.08
Version 1.07
# New content added by purchasing “The Force” DLC: The Echoes of the Past Side Mission, the Forge of Destiny Challenge Tomb, new skill, new outfit and new weapons
# Matchmaking & friend invite for the new cooperative gameplay functionality added with Forge of Destiny Challenge Tomb
# New Trophies added with the new DLC content
# New game modes: Score Attack and Time Attack – Replay the challenge tombs you discovered in new challenging ways and get additional rewards
# Various bug fixes
Version 1.08
# Various bug fixes
Mag ook wel. Ik zit vast. Ik moet verder met de story missie maar dat lukt niet omdat het poppetje met de quest niet verschijnt op lokatie..
Zo. Vanavond het verhaal uitgespeeld. Zonder spoilers hier mijn korte review van het spel.
Kort. Het verhaal is in vergelijking met Rise Of The Tomb Raider en Tomb Raider 2013 ontzettend kort. Pluspunt wel is dat dit deel meer puzzel dan schieten is en dat vind ik erg fijn. ROTTR vond ik soms meer schieten dan puzzelen en dat nam het echte Tomb Raiden weg.
Waar Shadow Of The Tomb Raider wel erg sterk in is zijn dus de puzzels en voornamelijk de tombes en de monoliths. Heerlijk zoeken en uitvogelen.
Hier en daar een bugje meegemaakt maar verder dikke prima. Momenteel bezig met de DLC The Forge. Ga ik van de week mee verder.
Cijfer wat ik geef is 8/10. Punt aftrek vanwege de lengte en een punt aftrek vanwege het eind. Die is in mijn ogen nogal open.
Kort. Het verhaal is in vergelijking met Rise Of The Tomb Raider en Tomb Raider 2013 ontzettend kort. Pluspunt wel is dat dit deel meer puzzel dan schieten is en dat vind ik erg fijn. ROTTR vond ik soms meer schieten dan puzzelen en dat nam het echte Tomb Raiden weg.
Waar Shadow Of The Tomb Raider wel erg sterk in is zijn dus de puzzels en voornamelijk de tombes en de monoliths. Heerlijk zoeken en uitvogelen.
Hier en daar een bugje meegemaakt maar verder dikke prima. Momenteel bezig met de DLC The Forge. Ga ik van de week mee verder.
Cijfer wat ik geef is 8/10. Punt aftrek vanwege de lengte en een punt aftrek vanwege het eind. Die is in mijn ogen nogal open.
Hoe lang ben je ongeveer met de dlc The Forge bezig?
De gehele side missie, wat fetch meuk en dan de tomb, in rustig aan modus heeft me dat rond 45 minuten gekost. Ik kan me voorstellen dat sommige er minder dan 30 mee bezig zullen zijn.jaaoie17 schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:09:
Hoe lang ben je ongeveer met de dlc The Forge bezig?
Edit: dat was nog incl. de crashes als je naar side missie scherm ging wat met een hotfix gepatcht is.
[ Voor 13% gewijzigd door ReddishRat op 18-11-2018 14:18 ]
En de bijhorende patch notes:
Shadow of the Tomb Raider Update 1.09 Changelog
Added fixes for crashing issues with Shadow of the Tomb Raider update 1.09.
Fixed stuttering and lag issues.
Shadow of the Tomb Raider 1.09 has added stability and performance improvements.
Added various under the hood improvements.
Added various fixes glitches with the Shadow of the Tomb Raider patch 1.09.
Eindelijk de game via Autumn Steam Sale gekocht, iets langer dan anderhalf uur gespeelt.
Game is verschrikkelijk mooi. En word constant afgeleid door details.
Game is verschrikkelijk mooi. En word constant afgeleid door details.
Ja, dat gevoel heb ik ookMrjraider schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 20:18:
Kort. Het verhaal is in vergelijking met Rise Of The Tomb Raider en Tomb Raider 2013 ontzettend kort.
Heb ook nog maar 1 Tombe gevonden, die moet ik nog clearen. Maar blijkbaar net als in voorgaande delen maakt het clearen van Tombs geen onderdeel uit van de main story.
Beetje jammer dit. Deel 1 en 2 waren echt heel tof vond ik.
Gisteren een stukje combat gedaan waarbij het (volgens mij) niet mogelijk is om met stealth te clearen. Het geluid en (gebrek aan) impact die de wapens hebben is echt heel slecht uitgevoerd. Zeer hoog pieuw pieuw gehalte.
Hopelijk kan ik de rest met mijn boog en stealth af.
Hopelijk kan ik de rest met mijn boog en stealth af.
spoiler:
Uuuhhhgg....niet dus...nu een bak met vijanden die schreeuwend op je af komen rennen. Precies waar ik echt een grote hekel aan heb
Vinden mensen dit leuk?
[ Voor 24% gewijzigd door westergas op 03-12-2018 09:27 ]
Is de DLC van deze game het wel waard?
Zo ja dan wacht ik nog wel eens een goeie Steam Sale af.
Het voegt enkele (overbodige) verhaallijnen en tombes toe aan de game. Ik vond de tombes leuk om doorheen te lopen, het extra verhaal zei me niets.Psyonara schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:01:
Is de DLC van deze game het wel waard?
De 2 DLC's zijn wel vrij kort, elk een uur ongeveer. Dus een beetje afwachten is waarschijnlijk een goed idee.
Wat is kort? Zoals de 2 vorige? Daar was ik binnen het uur steeds mee klaar.Lagune schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:51:
gaaf die nieuwe DLC, beetje zoals de Rise DLC
wel weer erg kort maar heel gaaf gemaakt
[Afbeelding]
Kort ja, de DLC lijkt heel gaaf maar een zeer kort stukje speelt zich af binnen de mansion en de rest is weer een tombe. Intussen uit, vond hem wel erg gaaf.
Na een periodieke her installatie van Windows dit spel niet meer geinstalleerd. Gok dat ik ongeveer halverwege was. Kleine kans dat ik dit nog verder ga spelen. Jammer, had er erg naar uit gekeken.
Werd op een open stuk bij een tempel massaal aangevallen door Indianen. De combat werkt imo voor geen meter dus toen was ik er wel klaar mee.
Werd op een open stuk bij een tempel massaal aangevallen door Indianen. De combat werkt imo voor geen meter dus toen was ik er wel klaar mee.
[ Voor 26% gewijzigd door westergas op 23-01-2019 14:09 ]
jepAegir81 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:34:
[...]
Wat is kort? Zoals de 2 vorige? Daar was ik binnen het uur steeds mee klaar.
De Nightmare DLC was inderdaad erg kort. Het 'verhalende' deel had wel een creatieve insteek al deden de 'horrorbeelden' me toch aan eerdere verhaalsequenties terugdenken. De tombe is leuk maar je bent er erg snel doorheen. Na het spelen van het verhalend deel, speelde ik ook nog de score attack en de time attack. In totaal ongeveer 75-90 minuten speeltijd. Dat is eerder weinig voor de 5 EUR die de mini-uitbreiding kost.
klopt kort maar 7uur voor 30 euro (nog goedkoper als je hem later dan release hebt besteld) vindt ik wel meevallen
bij rise of the tomb raider zat maar 1 DLC, iets langer
bij rise of the tomb raider zat maar 1 DLC, iets langer
Een stukje gespeeld maar de besturing is nog net zo brak op PC als de twee vorige versies.
Ik vond Rise wel behoorlijk goed.
Maar deze versie voegt mi niets meer toe en dan is dat samen met die brakke besturing voor mij een dealbreaker en ik heb hem dan ook na de zoveelste kansloze klim,grap, rope poging gedeinstalleerd.
Ik vind dit te frustrerend
Maar deze versie voegt mi niets meer toe en dan is dat samen met die brakke besturing voor mij een dealbreaker en ik heb hem dan ook na de zoveelste kansloze klim,grap, rope poging gedeinstalleerd.
Oei, dat is inderdaad wel vervelend. Speel je dan met het toetsenbord of met een controller? Op de PS4 heb ik er geen last van gehad en reageert alles wel vlot.MatMich schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 02:10:
Een stukje gespeeld maar de besturing is nog net zo brak op PC als de twee vorige versies.
Dat er dingen mis zijn aan dit spel is een feit maar aan de besturing heb ik me geen moment geërgerd. Alleen met KB+M gespeeld ivm schieten/richten.MatMich schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 02:10:
besturing is ook precies hetzelfde als rise als ik me niet vergis ? op het tokkelen naar beneden na?MatMich schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 02:10:
Jumps en Swings in combinatie e.d. kunnen nog wel eens vervelend zijn met Muis en Keyboard, Tenzij je met controller net zo goed jumps kan missen.
Game net uitgespeeld. Prachtige graphics, alleen wat te weinig puzzelen... of ik mis wat.
De actie-scenes met trinity rush ik gewoon doorheen, daarna weer meditatief door de mooie omgevingen zwerven
Meer games zoals dit graag
De actie-scenes met trinity rush ik gewoon doorheen, daarna weer meditatief door de mooie omgevingen zwerven
[ Voor 7% gewijzigd door Roman_Craig op 11-03-2019 14:18 ]
niet veel te puzzelen? 9 main tombs, 8 crypts en 5 tombs in de DLC (tot nu toe)Roman_Craig schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:11:
Game net uitgespeeld. Prachtige graphics, alleen wat te weinig puzzelen... of ik mis wat.
Heb sinds de laaste update een lagere framerate meer met dit probleem?
Ook eindelijk uitgespeeld.
Mixed feelings. Qua gameplay vind ik dit erg leuk: beetje klauteren, wat puzzelen, wat schieten. Alle delen met plezier gespeeld. De omgevingen vond ik dit keer veel beter dan het vorige (ijzige) deel. Eindelijk weer veel groen en wat kleur, sowieso vond ik de levels er grafisch prachtig uit zien. Het verhaal gaat weer nergens over, jammer... daar was zoveel meer uit te halen. Bij elke cutscene denk ik: het zal wel. Verder jammer dat dit deel helemaal niks nieuws doet.
Vond het leuk, maar ook een beetje een inspiratieloos deel, alsof het een verplicht nummer was. Wat dat betreft goed dat dit het laatste deel is. Al hoop ik op meer games in dit genre, maar dan met wat frisse wind
Mixed feelings. Qua gameplay vind ik dit erg leuk: beetje klauteren, wat puzzelen, wat schieten. Alle delen met plezier gespeeld. De omgevingen vond ik dit keer veel beter dan het vorige (ijzige) deel. Eindelijk weer veel groen en wat kleur, sowieso vond ik de levels er grafisch prachtig uit zien. Het verhaal gaat weer nergens over, jammer... daar was zoveel meer uit te halen. Bij elke cutscene denk ik: het zal wel. Verder jammer dat dit deel helemaal niks nieuws doet.
spoiler:
Zelfs qua leveldesign zat er best wat gelijkenis in, op het laatst weer die helikopter, weer eenzelfde manier waarop je de eindbaas moet killen, etc.
Vond het leuk, maar ook een beetje een inspiratieloos deel, alsof het een verplicht nummer was. Wat dat betreft goed dat dit het laatste deel is. Al hoop ik op meer games in dit genre, maar dan met wat frisse wind
Gisteren uitgespeeld...
Beetje gemengde gevoelens.. Langs de ene kant was het goed.. langs de andere kant vond ik het zoveel farming... De upgrades voor de wapens waren te verwaarlozen.. als je slim speelde moest je amper vechten...
Het verhaal was ca va maar nu niet echt meeslepend.. Het nadeel aan deze games is dat ze te open world zijn.. dus als je de main quest met te veel pauze tussen speelt, verlies je de feeling met het verhaal.. (vind ik).
Voor de rest wel een erg mooie game en interessant van settings.. Al bij al wel geamuseerd.. Maar misschien heb ik hem iets te snel willen uitspelen.. (overaanbod van games en te weinig tijd..)
Beetje gemengde gevoelens.. Langs de ene kant was het goed.. langs de andere kant vond ik het zoveel farming... De upgrades voor de wapens waren te verwaarlozen.. als je slim speelde moest je amper vechten...
Het verhaal was ca va maar nu niet echt meeslepend.. Het nadeel aan deze games is dat ze te open world zijn.. dus als je de main quest met te veel pauze tussen speelt, verlies je de feeling met het verhaal.. (vind ik).
Voor de rest wel een erg mooie game en interessant van settings.. Al bij al wel geamuseerd.. Maar misschien heb ik hem iets te snel willen uitspelen.. (overaanbod van games en te weinig tijd..)
Bump.
Op 5 november komt de Definitive Edition van de game beschikbaar.
Wellicht niet zo interessant voor mensen die de DLC reeds via de Season Pass of Croft Edition hebben.Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition includes all available content to date. Experience Shadow of the Tomb Raider featuring the final chapter of Lara Croft’s origin story, the Season Pass containing multiple challenge tombs, missions, weapons, and outfits, Croft Edition bonuses, the all-new Definitive Edition “Croft Fitness” outfit, and additional gameplay adjustments.
Ik heb de drie Tomb Raider titels gekocht op de PS4 in korting, maar ook RDR2. Aangezien jullie hier de game wel goed vinden, welke moet ik eerst spelen: RDR2 of de drie Tomb Raiders?
Sowieso 4 top titels..jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:04:
Ik heb de drie Tomb Raider titels gekocht op de PS4 in korting, maar ook RDR2. Aangezien jullie hier de game wel goed vinden, welke moet ik eerst spelen: RDR2 of de drie Tomb Raiders?
Als je die Tomb Raider titels achter elkaar gaat doen dan heb je wel een leuke rit.
Ja, de drie titels horen achter elkaar, zo heb ik ook alle Uncharted games gespeeld. Dat is het mooie aan langer wachten op games die in een serie uitkomen.
The Last of Us ga'k bijv nog eens uitspelen voor ik aan het vervolg start.
Het lijkt er op dat ik eerst de Tomb Raiders ga spelen en dan RDR2 om de overgang van AC Odyssey niet te hard te maken.
The Last of Us ga'k bijv nog eens uitspelen voor ik aan het vervolg start.
Het lijkt er op dat ik eerst de Tomb Raiders ga spelen en dan RDR2 om de overgang van AC Odyssey niet te hard te maken.
eerst RDR2, daarna wordt de TR-reeks een verademing qua controls..jef schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:04:
Zo zou je het ook kunnen zien ja.Hamazaki schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:09:
[...]
eerst RDR2, daarna wordt de TR-reeks een verademing qua controls.
Nog een paar dagen, maar nog nergens zie ik de game voorbij komen om te bestellen. Google zegt dat de Definitive Edition zowel als download als fysiek uit wordt gebracht, ik ben toch wel voor het fysieke schijfje.XWB schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:43:
Bump.
[...]
Wellicht niet zo interessant voor mensen die de DLC reeds via de Season Pass of Croft Edition hebben.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ben hier vorige week aan begonnen. Ik weet het nog niet. Ik ben een action adventure liefhebber van het eerste uur, maar dit is eigenlijk vrij saai. Het ziet er bij vlagen mooi uit, maar anderzijds voelt het een beetje low budget als ik de vergelijking moet maken met Uncharted 4. Ik vind het verhaal ook totaal niet boeiend en heb eigenlijk geen idee wat de motivatie van Lara nu precies is.
Tot nu toe vind ik Rise denk ik leuker.
Tot nu toe vind ik Rise denk ik leuker.
Word wel wat beter later, maar het moet het vooral van de Gameplay hebben in plaats van het Narritive.
Aan de map te zien zit ik al bijna op 75% van het gebied. Het is alleen maar dezelfde setting/omgeving ook en ik doe ook voortdurend hetzelfde.Psyonara schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:09:
Word wel wat beter later, maar het moet het vooral van de Gameplay hebben in plaats van het Narritive.
En maar weer verwijderd. Kon het niet meer opbrengen.
Respect. Had je een weddenschap verloren?Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:40:
@bram1984
Even doorzetten bram. Ik heb de game al twee keer uitgespeeld en genoten.
Maar nee, ik heb 'm dus al verwijderd. Echt geen zak meer aan. Gelukkig heb ik hem geleend.
Het is RDR2 geworden. De Tomb Raiders zullen nog even geduld moeten hebben...Hamazaki schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:09:
[...]
eerst RDR2, daarna wordt de TR-reeks een verademing qua controls.
Dat begint mij op dit moment ook tegen te staan. Nieuw gebied en heel het riedeltje van alles zoeken en verzamelen begint opnieuw. Ook heel irritant dat ik soms helemaal naar een bepaald deel klim en navigeer om er dan achter te komen dat ik niet verder kan omdat ik een bepaalde skill of wapen nog niet heb. Of je plukt ergens een plantje en meteen een kleine side missie dat je totaal vijf van die plantjes moet plukken. Een beetje verzamelen oké maar speel ik Tomb Raider of Hoarding Simulator...bram1984 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:32:
[...]
... en ik doe ook voortdurend hetzelfde.
Mogelijk dat ik al het verzamelen laat voor wat het is en puur de Main Story ga doen, grafisch ziet het er goed uit en de omgevingen laten wel een indruk achter. Of we gaan gewoon voor Gears 5.
[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 06-12-2019 20:06 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
spoiler:
Wie komt hier even langs om die Serpent tempel zombie ambush voor mij af te slaan.......
Inmiddels bij poging 16......
Inmiddels bij poging 16......

[ Voor 39% gewijzigd door Animal_X op 14-12-2019 19:19 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Nou heb hem ook eens opgestart omdat deze bij PS+ zat.
Moet me wel aan Uncharted denken, ben benieuwd of hij blijft boeien. Ben net waar het plane is gecrashed, dus heb denk ik nog wel even te gaan. Zolang ik skill mag unlocken vindt ik een spel atlijd wel leuk om te doen. Verhaal zit ik alleen nog niet echt in.
En het is echt een donker spel, in sommige scenes zie ik echt niks hahaha.
Moet me wel aan Uncharted denken, ben benieuwd of hij blijft boeien. Ben net waar het plane is gecrashed, dus heb denk ik nog wel even te gaan. Zolang ik skill mag unlocken vindt ik een spel atlijd wel leuk om te doen. Verhaal zit ik alleen nog niet echt in.
En het is echt een donker spel, in sommige scenes zie ik echt niks hahaha.
Deze game start ik net voor op de PS5 op en ik weet dat deze geen next-gen upgrade heeft ontvangen maar de game ziet er nu in 2021 nog geweldig uit [ performance-mode]
De setting/sfeer van deze game is juist het sterkste punt.Ja verkennen en puzzelen is wat je in Tomb Raider doet.bram1984 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:32:
[...]
Aan de map te zien zit ik al bijna op 75% van het gebied. Het is alleen maar dezelfde setting/omgeving ook en ik doe ook voortdurend hetzelfde.
Waarom ik op dit 2019 bericht reageer:Nu ik een 2de run doe op een PS5 valt het me op dat de game langer houdbaar is dan verwacht.
Sowieso vind ik dat het puzzelen beter is gedaan dan in Rise[Crystal Dynamics]
Denk dat ik bij een officiele aankondeging van de nieuwe Tomb Raider hiet uit m'n dak ga.
Om even een oude quote uit de sloot te halenjori040 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 17:13:
Deze game start ik net voor op de PS5 op en ik weet dat deze geen next-gen upgrade heeft ontvangen maar de game ziet er nu in 2021 nog geweldig uit [ performance-mode]
Hoe zijn de laadtijden op de PS5? Op de PS4 Pro zijn de laadtijden wel behoorlijk lang.
Dat is mijn enige issue, verder draait en speelt de game echt wel lekker soepel.
Bijna klaar met de Deadly Obsession run gelukkig. Wat dachten die developers, dat het weghalen van checkpoints zou zorgen voor een hogere moeilijkheid? Het is gewoon luiheid, meer niet.
Ik speel met een hartslag die ik nog ken van toen ik From Software games speelde, omdat je bij Lara nooit weet wanneer ze besluit om een keer een randje mis te grijpen. En gezien er op Deadly Obsession alleen campfires aan het begin en eind van de levels zitten kun je zo 30-40 minuten speeltijd kwijt zijn.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
@Superkiwi
Weet het niet precies maar die zijn op de PS5 korter.
De volgende Tomb Raider mag wel wat meer uitdaging bieden.
1.Rise of the Tomb Raider
2.Shadow of the Tomb Raider
3.Tomb Raider
Al met al een geslaagde trilogy.
Weet het niet precies maar die zijn op de PS5 korter.
De volgende Tomb Raider mag wel wat meer uitdaging bieden.
1.Rise of the Tomb Raider
2.Shadow of the Tomb Raider
3.Tomb Raider
Al met al een geslaagde trilogy.
Ik vind het bij deze wel fijn dat je voor zowel de puzzels als de combat de moeilijkheid apart kunt instellen.
Combat op easy en puzzels op hard is hoe ik het graag zie
Rise nog niet gespeeld (staat al wel klaar), de andere twee uit jouw lijstje vond ik ook erg geslaagd.
Combat op easy en puzzels op hard is hoe ik het graag zie
Rise nog niet gespeeld (staat al wel klaar), de andere twee uit jouw lijstje vond ik ook erg geslaagd.
@Superkiwi
Dat staat je nog een mooie game te wachten.Waarom heb je die niet voor Shadow gespeeld ?
Dat staat je nog een mooie game te wachten.Waarom heb je die niet voor Shadow gespeeld ?
Goeie vraag...
Ik denk dat ik toendertijd bezig was met andere games waardoor Rise een beetje in de vergetelheid geraakt is. En toen Shadow eenmaal gratis bij de PS+ zat is Rise helemaal naar de achtergrond verschoven.
Na Shadow zal ik er eens aan beginnen.
Als trophy hunter ben ik alleen benieuwd of de online trophies nog te halen zijn...
Ik denk dat ik toendertijd bezig was met andere games waardoor Rise een beetje in de vergetelheid geraakt is. En toen Shadow eenmaal gratis bij de PS+ zat is Rise helemaal naar de achtergrond verschoven.
Na Shadow zal ik er eens aan beginnen.
Als trophy hunter ben ik alleen benieuwd of de online trophies nog te halen zijn...
[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 15-11-2021 14:22 ]
Dat zal nu denk lastig worden.Heel het online gebeuren laat ik in dit type game voor wat het is.
Ik heb de multiplayer gespeeld in Uncharted, Assassin's Creed, Far Cry 5 en Tomb Raider 2013 en het voegt inderdaad erg weinig toe. Om daar dan trophies aan te hangen (vaak ook nog behoorlijk grindy) vind ik niet fijn.
Laat single player games gewoon lekker zijn in waar ze goed in zijn: single player.
Laat single player games gewoon lekker zijn in waar ze goed in zijn: single player.
@Superkiwi
Had je nou ook alles DLC van Shadow gespeeld ?
Had je nou ook alles DLC van Shadow gespeeld ?
Nee dat niet.
Ik heb de game geclaimd toen ie gratis bij PS Plus zat dus het is gewoon de standaardversie zonder dlc's.
Gisteren de game op Deadly Obsession uitgespeeld. De combat viel echt reuze mee, het zijn vooral de platformsecties die af en toe roet in het eten gooiden.
Rise of the Tomb Raider gelijk gedownload, daar gaan we binnenkort maar eens aan beginnen.
Ik heb de game geclaimd toen ie gratis bij PS Plus zat dus het is gewoon de standaardversie zonder dlc's.
Gisteren de game op Deadly Obsession uitgespeeld. De combat viel echt reuze mee, het zijn vooral de platformsecties die af en toe roet in het eten gooiden.
Rise of the Tomb Raider gelijk gedownload, daar gaan we binnenkort maar eens aan beginnen.
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 18-11-2021 14:40 ]
Oke ja ik dacht dat je misschien die Definitive Edition had.
Van mij mogen ze een nieuwe Tomb Raider aankondigen.
Zal nog wel even duren gezien Crystal Dynamics[en Xbox studio] met Perfect Dark bezig is en Eidos Montreal net Guardians
uitgebracht heeft.
Van mij mogen ze een nieuwe Tomb Raider aankondigen.
Gisteren na Rise Of The Tomb Raider deze maar eens gedownload (zat ooit bij PlayStation Plus) en begonnen, het valt mij wel op dat deze toch weer een stukje mooier is en maar drie jaar nieuwer.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.