[MULTI] Shadow Of The Tomb Raider

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Ik weet niet of ik zo weg ben van deze derde in de reeks. Na een uurtje of anderhalf ben ik er wel weer klaar mee voor de avond. Geen idee waarom, de voorgaande delen vond ik erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53

westergas

rikkie_pc

Plainside schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:06:

Zelf heb ik alleen een paar kleine performance issues op PC ondanks de specs meer dan voldoende zijn.
Krijg hier en daar toch wat gestotter en frame lag, hopen dat er een patch komt die dit fixt.
Apart, bij mij loopt ie als een zonnetje. Wat zijn jouw specs en op welke setting probeer je te draaien?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:18:
Sales zijn helaas niet best zoals verwacht. Slechts 25% meer dan Rise en die begon als exclusive.

https://www.gamesindustry...spider-man-reigns-supreme
Boeie?

Allereerst gaat het om wat een analist verwacht. Het is niet alsof Square Enix er iets van vindt. En PC wordt niet eens mee gerekend (dat kan echt niet 0% zijn). Verder zeggen verkoopcijfers anno 2018 helemaal niks meer. Dat een game niet de fysieke winkels uit loopt is niet meer aan de orde, nu veel mensen hun games digitaal aanschaffen en daarbij Sony en Microsoft eigenlijk nooit de verkoopcijfers bekend maken.

Dat de game er zo snel kwam geeft gewoon aan dat het qua sales wel prima zit. Niet iedere game hoeft 5x zijn ontwikkelkosten op te brengen.

Ik denk wel dat ze er goed aan doen om even een pauze te nemen voor een vervolg komt. Volgens mij was het ook de bedoeling dat er nu 3 games kwamen die bij elkaar hoorden en wat ze daarna gingen doen, dat zien we dan wel. Een pauze om de originaliteit terug te vinden, lijkt me een prima idee.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 17-09-2018 11:55 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:24
bram1984 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:26:
[...]

Overkill aan marketing? Dat heb ik gemist, denk ik.

De franchise zelf heeft nergens last van, maar dit deel heeft vooral last van van Dragon Quest en Spider-Man. Ik ben een van die mensen die TR normaliter blind in de pre-order gooit, maar nu nog middenin een van voorgenoemde games zit en dus rustig wacht met TR. Ik denk verder ook niet dat die exclusiviteitsdeal op de lange termijn veel goed gedaan heeft.
De ene trailer naar de andere.De meeste gebaseerd op uitleg van de game.

In plaats dat Microsoft zijn nek uitsteekt voor exclusieve deals kunne ze beter zelf games maken.Ja ze hebben wat studios gekocht maar dat komt pas over een paar jaar tot uiting van games.

[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 17-09-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

bram1984 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:26:
[...]

Overkill aan marketing? Dat heb ik gemist, denk ik.

De franchise zelf heeft nergens last van, maar dit deel heeft vooral last van van Dragon Quest en Spider-Man. Ik ben een van die mensen die TR normaliter blind in de pre-order gooit, maar nu nog middenin een van voorgenoemde games zit en dus rustig wacht met TR. Ik denk verder ook niet dat die exclusiviteitsdeal op de lange termijn veel goed gedaan heeft.
Dit dus. Ik zou normaal gesproken nu ook Tomb Raider spelen, maar er zijn zoveel dikke games dat je keuzes moet maken welke eerst te spelen. En voor velen, inclusief mijzelf, is dat nu Spider-Man. Dit najaar zit gewoon vol met games, ze verdrukken elkaar ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Martinspire schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:53:
[...]

Boeie?

Allereerst gaat het om wat een analist verwacht. Het is niet alsof Square Enix er iets van vindt. En PC wordt niet eens mee gerekend (dat kan echt niet 0% zijn). Verder zeggen verkoopcijfers anno 2018 helemaal niks meer. Dat een game niet de fysieke winkels uit loopt is niet meer aan de orde, nu veel mensen hun games digitaal aanschaffen en daarbij Sony en Microsoft eigenlijk nooit de verkoopcijfers bekend maken.

Dat de game er zo snel kwam geeft gewoon aan dat het qua sales wel prima zit. Niet iedere game hoeft 5x zijn ontwikkelkosten op te brengen.

Ik denk wel dat ze er goed aan doen om even een pauze te nemen voor een vervolg komt. Volgens mij was het ook de bedoeling dat er nu 3 games kwamen die bij elkaar hoorden en wat ze daarna gingen doen, dat zien we dan wel. Een pauze om de originaliteit terug te vinden, lijkt me een prima idee.
Ik vind het wel boeien met het oog op de funding voor -en het vertrouwen op- een eventueel vervolg. Naast de Uncharted serie is Tomb Raider de enige "traditionele" echte action adventure en daar wil ik persoonlijk altijd meer van hebben omdat het mijn favoriete genre is.

Los van digitale sales of niet zijn dit gewoon zeer matige cijfers, dat valt moeilijk te ontkennen. Of denk je dat de digitale verkopen dit beeld ineens volledig de andere kant op doen kantelen? Ik niet namelijk. Een stijging van slechts 25% op 3 platformen ten opzichte van een exclusief vorig deel (op een platform met niet eens een supergrote install base) en een daling van liefst 70% ten opzichte van het eerste deel, toont simpelweg aan dat in ieder geval de releasedatum bijzonder onhandig is uitgekozen.

@jori040 Een paar video's om een eventuele hype een beetje op te wekken, dat zie je bij iedere game toch tegenwoordig? Dat vind ik geen overkill persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

westergas schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:52:
[...]

Apart, bij mij loopt ie als een zonnetje. Wat zijn jouw specs en op welke setting probeer je te draaien?
I7-4790k, 1070 (gigabyte g1 gaming 8gb), 16gb ram (corsair vengence), BenQ Zowie 4k scherm.
Alles boven recommended specs, en probeer hem maar op High te draaien.
Misschien nog ff een paar dingetjes proberen, exclusief full screen helpt een beetje.

Van wat ik zag in Cam (NZXT software voor cooler) zag ik dat cpu verbruik op moment soms na 100% liep.
Mogelijk gaat het niet helemaal lekker met een berekening ofzo in het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Ja goed ik vind al die uitleg video's te veel van het goede.En idd dat zie je bij veel games tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Plainside schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:40:
[...]

I7-4790k, 1070 (gigabyte g1 gaming 8gb), 16gb ram (corsair vengence), BenQ Zowie 4k scherm.
Alles boven recommended specs, en probeer hem maar op High te draaien.
Misschien nog ff een paar dingetjes proberen, exclusief full screen helpt een beetje.

Van wat ik zag in Cam (NZXT software voor cooler) zag ik dat cpu verbruik op moment soms na 100% liep.
Mogelijk gaat het niet helemaal lekker met een berekening ofzo in het spel zelf.
Ik gok dat je hier geen solid 60fps mee gaat halen. Mijn 1080Ti zit rond de ~80% usage op 3440x1440 met alles ultra. CPU rond de 50% als ik me niet vergis. Staat DX12 aan bij jou?
Ik heb zelf speciaal voor SotTR een clean windows install gedaan om gekkigheid uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

westergas schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:55:
[...]

Ik gok dat je hier geen solid 60fps mee gaat halen. Mijn 1080Ti zit rond de ~80% usage op 3440x1440 met alles ultra. CPU rond de 50% als ik me niet vergis. Staat DX12 aan bij jou?
Ik heb zelf speciaal voor SotTR een clean windows install gedaan om gekkigheid uit te sluiten.
Haal met gemak de 144fps stable hoor, stottert alleen voor een paar seconden.
Zie op die momenten dan alleen ook cpu naar 100 gaan anders blijft die rond de 50 hangen GPU geeft geen issues verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:11

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Volgens mij was Shadow bedoeld als het laatste deel in een trilogie. Een trilogie waar ik veel plezier aan heb beleefd en een van de beste voorbeelden van hoe je een reboot van een oude game moet doen.

Sales, tja, volgens mij altijd lastig om goed te meten in het tijdperk van fysieke en digitale verkopen. In het artikel wordt het zelf al genoemd dat het slechts gaat om fysieke verkopen. Zo heb ik Rise op disc gekocht en Shadow digitaal. Dat zou volgens deze cijfers betekenen dat er een consument is afgehaakt terwijl ik dus en niet ben afgehaakt, maar ook meer heb betaald voor deze digitale versie dan toendertijd op disc.

Dus vergelijkingen met eerdere releases zijn per definitie mank.

Edit:

Ik zie het dus nu ook voorbij komen op meerdere gamesites. Echt zo nutteloos. Zeg je zoiets van: de CD verkopen van het nieuwe album van U2 zijn lager dan in het jaar 2003.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-09-2018 14:13 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:30:
Volgens mij was Shadow bedoeld als het laatste deel in een trilogie. Een trilogie waar ik veel plezier aan heb beleefd en een van de beste voorbeelden van hoe je een reboot van een oude game moet doen.

Sales, tja, volgens mij altijd lastig om goed te meten in het tijdperk van fysieke en digitale verkopen. In het artikel wordt het zelf al genoemd dat het slechts gaat om fysieke verkopen. Zo heb ik Rise op disc gekocht en Shadow digitaal. Dat zou volgens deze cijfers betekenen dat er een consument is afgehaakt terwijl ik dus en niet ben afgehaakt, maar ook meer heb betaald voor deze digitale versie dan toendertijd op disc.

Dus vergelijkingen met eerdere releases zijn per definitie mank.

Edit:

Ik zie het dus nu ook voorbij komen op meerdere gamesites. Echt zo nutteloos. Zeg je zoiets van: de CD verkopen van het nieuwe album van U2 zijn lager dan in het jaar 2003.
En dat werkt dus 2 kanten op: ik pre-order TR normaal gesproken en nu wacht ik er rustig tot volgend jaar mee. Op basis van het ongekend grote succes van in ieder geval Spider-Man (ik ben niet bekend met de sales van DQ) kun je daarnaast in ieder geval indirect concluderen dat die game een significant deel van de verkopen weg heeft gehaald. Dat kan haast niet anders. Een klein deel daarvan (vooral de fanatiekere gamer) zal ongetwijfeld beide games aangeschaft hebben, maar het overgrote deel (de echte mainstream) dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Gezien het aanbod op de PS4 vind ik het niet raar dat hij het daar niet zo goed doet maar op de XO zou het toch een hit moeten/kunnen zijn.Ik bedoel er is op de XO op moment toch niets wat deze game in de weg zit. :?

Puur omdat ik nog geld op PSN had staan heb ik hem voor de PS4 gekocht want anders was ik 100% voor de Xbox One X versie gegaan.

Na Deus Ex[slecht verkocht] geen best nieuws voor Eidos Montréal.
Schijnbaar houd ik van games die slecht verkopen.[Prey,Dishonored2]

[ Voor 40% gewijzigd door jori040 op 17-09-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

jori040 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:58:
Gezien het aanbod op de PS4 vind ik het niet raar dat hij het daar niet zo goed doet maar op de XO zou het toch een hit moeten/kunnen zijn.Ik bedoel er is op de XO op moment toch niets wat deze game in de weg zit. :?

Puur omdat ik nog geld op PSN had staan heb ik hem voor de PS4 gekocht want anders was ik 100% voor de Xbox One X versie gegaan.

Na Deus Ex~~~[slecht verkocht] geen best nieuws voor Eidos Montréal.
Schijnbaar houd ik van games die slecht verkopen.[Prey,Dishonored2]
Ik denk dat je een fout maakt om ervan uit te gaan dat een game slecht verkoopt als die minder fysieke exemplaren verkoopt als de voorganger. Je kunt het simpelweg lastig vergelijken, omdat je uit gaat van een deel van de gamesverkopen en dat nog eens vergelijkt met een periode van een jaar of 2 terug.

In mijn beleving en wellicht zit ik er naast, maar dan hoor ik het graag, is digitaal onderhand een stuk groter dan fysiek. Zelf heb ik van de circa 200 games die ik op de X one heb er 5 ofzo fysiek gekocht, omdat ik of een bon had van de mediamarkt of eens in de aanbieding zag. De rest heb ik digitaal. En ik denk niet dat ik een uitzondering ben. Zeker niet op tweakers.

Maar dit gaat verder niet echt over de game zelf, dus vandaar dat ik mijn verhaal maar stop en eens kijken of ik Lara weer even veilig door wat leipe shizzle kan loodsen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:07

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Plainside schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:01:
[...]

Zie op die momenten dan alleen ook cpu naar 100 gaan anders blijft die rond de 50 hangen GPU geeft geen issues verder.
144 fps op 4k met een gtx1070? Best bijzonder...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Bart ® schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:39:
[...]

144 fps op 4k met een gtx1070? Best bijzonder...
Is normaal gesproken geen probleem, maar daar gaat t niet om.
Lijkt voor nu een performance issue'tje te zijn, mijn vermoeden is dat na de eerste patch het wel soepeler gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Op ERA heeft iemand trouwens een ruwe schatting van de verkopen gemaakt met digitaal erbij, uitgaande van dezelfde ratio verdubbeling die Rise liet zien en een dikke verdrievoudiging ten opzichte van het eerste deel. Zoals iemand al zei lijkt het inderdaad helaas tijd om een langere pauze in te lassen. Ik hoop op een totale re-reboot over een aantal jaar, bij voorkeur door een compleet nieuwe studio en hopelijk weer back to basic met de epische puzzels die de oude delen hadden en minder nadruk op actie, schieten en QTE's.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TL34E2w.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

bram1984 schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:02:
Ik hoop op een totale re-reboot over een aantal jaar, bij voorkeur door een compleet nieuwe studio en hopelijk weer back to basic met de epische puzzels die de oude delen hadden en minder nadruk op actie, schieten en QTE's.
Ik dacht dat jij de serie leuk vond? Ik houd het allemaal niet meer bij. Gelukkig houd ik Lara wel bij, :+ want ben volgens mij bijna bij het einde.

Een game met de epische puzzels van vroeger verkoopt echt niet meer. Haal voor zo'n game maar een 0-tje eraf bij je ERA aanname verkooptabel :P. Tomb Raider was ook episch omdat je amper tot geen mogelijkheid had om iets op te zoeken en zelf uren/dagen/weken vast kon zitten op een puzzel waarbij euforisch was als je de oplossing had gevonden (vaak per ongeluk).

Even een serieuze vraag. Als jij anno 2018 vast zit bij een puzzel voor langer dan een uur of 3. Zoek jij serieus niet even een oplossing / hint op het mooie wereldwijde web? Ik herinner me Tomb Raider 2 nog met name vanwege het feit dat ik dagenlang vast zat in een drietal kamertjes en ik bij god niet wist wat ik moest doen. Totdat ik erachter kwam dat ik een of ander lullig hendeltje over het hoofd had gezien op mijn SD-tvtje van pak en beet 20 inch :P Uiteraard herinner ik me ook nog andere epische gedeeltes van het spel, maar dit is me voornamelijk bijgebleven. Dat gaat me echt niet nog een keer gebeuren anno 2018 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:02:
Op ERA heeft iemand trouwens een ruwe schatting van de verkopen gemaakt met digitaal erbij, uitgaande van dezelfde ratio verdubbeling die Rise liet zien en een dikke verdrievoudiging ten opzichte van het eerste deel. Zoals iemand al zei lijkt het inderdaad helaas tijd om een langere pauze in te lassen. Ik hoop op een totale re-reboot over een aantal jaar, bij voorkeur door een compleet nieuwe studio en hopelijk weer back to basic met de epische puzzels die de oude delen hadden en minder nadruk op actie, schieten en QTE's.

[Afbeelding]
Ze moeten wel erg veel moeite doen om op schattingen een conclusie te trekken dat je het eigenlijk niet serieus meer kunt nemen en ze er gigantisch naast kunnen zitten.

Dat gezegd hebbende mis je nog steeds mijn punt: een game als deze hoeft helemaal geen miljard games te verkopen. Zolang de game goede reviews krijgt, komen die sales vanzelf wel binnen. Men weet ook dat de sales van september nog niet eens zo heel relevant zijn voor een game als deze. Dit is gewoon om te zorgen dat ze voor kerst e.d. in de winkel liggen waar je toch de meerderheid zult zien qua verkoop. Maar zolang de game winst binnenhaalt voor Square Enix en ze daarmee een nieuwe game of zelfs nog wat meer dan alleen 1 game kunnen financieren, zie ik het probleem niet echt. Bovendien is TR altijd een serie geweest die nooit veel verkocht in de eerste week, maar altijd leuk deed in de bundels of als het straks voor 30 euro in de winkels ligt.

Het is grappig om te zien dat sommigen zich zo focussen op de sales daar het voor de meeste games allemaal wel prima is hoeveel ze verkopen. Zolang ik er plezier in heb, maakt het mij echt niet uit of er nou 100 of 1 miljoen worden verkocht. En als er geen geld is voor een vervolg dan is dat maar zo. Genoeg games die wel genoeg verkopen maar ook geen vervolg krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 18:58
Plainside schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:01:
[...]

Wat bij mij helpt is om sottr.exe een hogere cpu prioriteit te geven (staat standard op normal). Dit kun je doen via de taskmanager. Klein probleem dat je dit voorlopig iedere keer moet doen als je het spel start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@uchiha tijntje Ik ben zeker fan van de serie, maar heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik de nieuwe opzet iets minder boeiend vindt dan de oude. Het zal inderdaad ook deels nostalgie zijn. Je hebt helaas gelijk als je zegt dat zoiets nog minder zal verkopen, maar dan kan ik het nog wel willen. :p

Maar goed, we gaan het zien. Eerst deze maar eens spelen binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@bram1984

Laat dit deel nou net meer de nadruk leggen op puzzelen dan op schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
Over digitaal vs fysiek... Games zijn vaak duurder digitaal. Zeker nieuwe releases. Ik koop geen nieuwe release digitaal. Het is belachelijk dat je soms € 69,99 voor een standaard editie moet neerleggen. Ik kam me niet voorstellen dat digitaal in de buurt komt bij fysiek qua sales.

Daarbij... fysiek = doorverkopen na uitspelen.

TR komt op een verkeerd moment. Spider-man nu en RDR 2 straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Cyrax0508

Voor de XO & PC lijkt me dit een prima moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
jori040 schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:04:
@Cyrax0508

Voor de XO & PC lijkt me dit een prima moment.
Dat zal de tijd uitwijzen. Ik heb zelf het idee van niet. Ik heb altijd het idee dat veel XO bezitters ook een PS4 bezitten. Tenminste, in mijn omgeving zeker.

Ik heb absoluut zin in SotTR hoor, don't get me wrong. Maar ik zit met een beetje een overkill tbh. Detroit, GoW, Spider-man en straks RDR2. Ik werk, gezin en geen uren de tijd. Dus is het kiezen en dan moet TR ff wachten. Ik zie het om me heen ook, veel van mijn maten hebben hem nog niet. Hij komt er zeker hoor. Maar nu ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Aargh, deadly obsession is echt een bitch af en toe. Ik denk dat ik een uur of 2 aan progress kwijt ben geraakt doordat ik gewoon te gretig was met het stealth proberen te killen van iemand die in een line of sight stond. :P
Maar gelukkig weet ik nu wel de puzzels, dus ik denk dat ik er weer in een klein half uurtje ben waar ik gebleven was. Vind de puzzels tot nu toe erg leuk gevonden. Zeker als je gewoon geen hints krijgt en het niet op zoekt op internet. Tot nu toe nog geen guide gebuikt. Denk dat ik enkel en alleen een guide nodig ga hebben voor de challenges, aangezien je op deadly obsession gewoon geen tomb raider vision of hoe het ook heet hebt. Dat maakt het echt wel super lastig om bepaalde objecten te vinden in de wereld die zo aangekleed is als in dit spel.

Ik denk wel dat de achievements niet al te goed tracken. Zo heb ik al ontzettend veel mensen aan een boom opgeknoopt... en friendly fire getriggerd, maar nog steeds geen achievement voor 5X die move. Heel bizar. Ook qua side missies trackt die niet goed, aangezien ik er al minimaal 8 heb gedaan en hij staat nu op 62% wat 5 missies betekent.

Beetje jammer en apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje, hebben mensen hier ook problemen met x360ce en Shadow of the Tomb Raider? Krijg mijn Logitech Rumblepad 2 niet werkend :-(, bij de vorige Tomb Raider wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

jori040 schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:17:

Laat dit deel nou net meer de nadruk leggen op puzzelen dan op schieten.
Ik kijk erg uit naar de puzzles! Meer puzzles en exploren is alleen maar goed in my book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua puzzels zit je wel goed met dit spel.

Qua realistisch telecommunicatie totaal niet. Je ziet Lara's radio aan haar broek hangen terwijl ze een lege hand aan haar oor houdt. Denk dat ze een bluetooth dongle heeft voor handsfree klauteren.

En qua verhaal ben ik allang afgehaakt. Maar goed dat was bij eerdere delen ook na een uur of twee. Het blijft top om rond te dolen op zoek naar alle collectibles met af en toe een side mission tussendoor. Deze gameplay met de nadruk op zoeken en puzzlen is stukken fijner dan de vele vuurgevechten in de vorige twee delen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2018 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:12

Wimmel

Hello

Chip. schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:30:
Vraagje, hebben mensen hier ook problemen met x360ce en Shadow of the Tomb Raider? Krijg mijn Logitech Rumblepad 2 niet werkend :-(, bij de vorige Tomb Raider wel.
Tip die ik las op het supportforum:
On recent versions of Windows 10, Shadow of the Tomb Raider will use the new Windows.Gaming.Input APIs to support game controllers. This is used for a variety of controllers, and allows new features like the rumble triggers on the XboxOne controller to be supported. Unfortunately, some software that emulates controller input, like SteamLink, is not set up to handle this. To resolve this problem you can disable the use of Windows.Gaming.Input. This is done by setting the registry key 'Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Eidos Montreal\Shadow of the Tomb Raider\Input\EnableWindowsGamingInput' to 0.
Wellicht dat jouw wat oudere controller hier ook mee geholpen is.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wimmel schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:15:

[...]

Wellicht dat jouw wat oudere controller hier ook mee geholpen is.
Super bedankt! Dat was de fix! Vraagje welk support forum is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 13:12

Wimmel

Hello

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren een klein stukje kunnen spelen tot aan het eerste basis kamp. Zeer positief tot nu toe! Grafisch echt heel mooi en zelfs de combat vind ik erg leuk. Beter dan in Rise iig, meer stealth.

Vanavond weer even tijd, nu al zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

Volrath_ schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:51:
[...]

Geef mij maar https://www.cdkeys.com/pc...mb-raider-pc-steam-cd-key
geen gedoe met een "veiligheidsschild", man o man wat is dat een onzin. Waarom moet je extra betalen om te zorgen dat je niet opgelicht wordt, dat klinkt gewoon verdacht.
Prima website, en na 2 minuten de Key binnen en installeren via Steam.
Scheelt indd een hoop geld.

1 ding begrijp ik niet dat steam €59.99 vraagt voor dit spel en cd key's €41.00 terwijl je de game via steam moet installeren nadat je de key gemaild heb gekregen. Scheelt bijna 33%

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 18:59
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:06:
Qua realistisch telecommunicatie totaal niet. Je ziet Lara's radio aan haar broek hangen terwijl ze een lege hand aan haar oor houdt. Denk dat ze een bluetooth dongle heeft voor handsfree klauteren.
Ja, wanneer ze haar koffer open doet, na het vliegtuigongeluk, zit daar haar handboog, en ook een in ear dongle in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-09 14:56
Audione0 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:43:
[...]

Prima website, en na 2 minuten de Key binnen en installeren via Steam.
Scheelt indd een hoop geld.

1 ding begrijp ik niet dat steam €59.99 vraagt voor dit spel en cd key's €41.00 terwijl je de game via steam moet installeren nadat je de key gemaild heb gekregen. Scheelt bijna 33%
Komt doordat je bij cdkeys.com geen VAT hoeft te betalen, daarnaast zien ze miss nog iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Is er een manier om Lara te stoppen met hints geven als je op Q drukt? Ik druk regelmatig op Q om lichtgevende obojecten te zien, maar daarbij blijft ze ook herhalen wat ze vervolgens moet doen. Na 15 keer "need to reach the bow" snap ik dat je daar naartoe moet, maar ik ben nog aan het verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:10:
Is er een manier om Lara te stoppen met hints geven als je op Q drukt? Ik druk regelmatig op Q om lichtgevende obojecten te zien, maar daarbij blijft ze ook herhalen wat ze vervolgens moet doen. Na 15 keer "need to reach the bow" snap ik dat je daar naartoe moet, maar ik ben nog aan het verkennen.
Stoppen kan niet denk ik, maar je kunt met de moeilijkheid van de puzzels wel aangeven wat ze als hints geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Martinspire schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:20:
[...]

Stoppen kan niet denk ik, maar je kunt met de moeilijkheid van de puzzels wel aangeven wat ze als hints geeft.
Gewoon geen hints vragen en ook niet zaken laten oplichten. Geeft een stuk meer voldoening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Audione0 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:43:
[...]
cdkeys doet aan grijze import las ik op reddit (so correct me if I'm worng). Helemaal netjes is het misschien niet maar ik vind wel dat men bij Steam te hoge prijzen hanteert. Ik heb hem uiteindelijk ook bij cdkeys vandaan, ik vind rond de €40 net mooi voor een spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

westergas schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:39:
[...]

cdkeys doet aan grijze import las ik op reddit (so correct me if I'm worng). Helemaal netjes is het misschien niet maar ik vind wel dat men bij Steam te hoge prijzen hanteert. Ik heb hem uiteindelijk ook bij cdkeys vandaan, ik vind rond de €40 net mooi voor een spel.
Tja wat zijn te hoge prijzen. Games zijn de afgelopen 15 jaar volgens mij niet veel in prijs gestegen. :)

Ben er nu al 34 uur mee bezig. Dat is dus 2 euro per uur. Schijntje in vergelijking met andere hobbies, zoals een bioscoop bezoek. Een kroeg bezoeken, etc. Gamen is voor mij nog nooit zo goedkoop geweest met de vele aanbiedingen, gamepass op de Xbox, de games die je elke maand krijgt via PSN en Xbox live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:51:
[...]

Tja wat zijn te hoge prijzen. Games zijn de afgelopen 15 jaar volgens mij niet veel in prijs gestegen. :)
132 gulden voor een spel betaalde ik vroeger niet hoor ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

westergas schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:05:
[...]

132 gulden voor een spel betaalde ik vroeger niet hoor ;)
Heb je nooit op een console gespeeld zeker? :+

Laatst mijn originele Tomb Raider 2 doosje voor de PSX gevonden met een mooi stickertje van de intertoys erop en het bedrag van 129,95 gulden :p

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-09-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Is jullie opgevallen dat sommige graphics niet best zijn? Mijn settings staan op Highest, textures op Ultra, maar de explosie als ik een tonnetje kapot schiet is echt erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ja is me ook opgevallen. Sommige textures lijken zo uit 1998 te komen. Gelukkig is het maar een klein deel.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisteren in een grot ergens dat hij echt super beroerd textures weergaf. Leek alsof de resolutie terugviel naar 480p. Een muur waar je op kan met haken was eenrode waas zonder textuur. Duurde totdat ik die grot uitliep. Toen ik er weer in ging was hij helemaal normaal. Best maf.

Xbox One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

westergas schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:39:
[...]

Het gaat mij niet eens om het geld, verder is het een prima spel waar ik best wel wat geld voor neer wil leggen, maar ik vind het verschil zo groot??

Ik neem aan dat Cdkeys er geen verlies op draait of wel? Zo niet, wat een winst wordt er per key/cd wel niet gemaakt bij Steam als je de volle pond van €59.00 moet betalen vraag ik mij af, terwijl het ook voor €41.00 kan maar dan via een omweg naar steam??

Mogen de winkeliers hun prijzen zelf bepalen of zit er een min/max aan. Of bepaald de uitgever dit (lees in dit geval square enix)

[ Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 18-09-2018 19:13 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
spoiler:
Dubbele hartverzakking door die qolf in de grot.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Doet Square nog een beetje aan updates/patches? Bijvoorbeeld bij de vorige delen? Die speelde ik pas wat verder na de release dus dat heb ik nooit zo mee gekregen.

Verwijderd

Ik ben tegen het einde en maak me best zorgen over de tweede playthrough. Niet omdat het per se zo moeilijk is maar omdat je heel geconcentreerd moet spelen. Zeker als je een lange cutscenes hebt (die ik normaal skip of even iets op de pc doe) ga ik daarna vaak dood omdat ik niet door heb dat er alweer actie nodig is. Blijft wel echt een heerlijk spel!

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:04:
Ik ben tegen het einde en maak me best zorgen over de tweede playthrough. Niet omdat het per se zo moeilijk is maar omdat je heel geconcentreerd moet spelen. Zeker als je een lange cutscenes hebt (die ik normaal skip of even iets op de pc doe) ga ik daarna vaak dood omdat ik niet door heb dat er alweer actie nodig is. Blijft wel echt een heerlijk spel!
Ik heb überhaupt geen tijd en zin in een tweede playthrough, dus dat scheelt weer. Veel te veel andere zooi om te spelen.

Net de Tweakers review gelezen. Het begint nu wel licht te jeuken om deze game meteen te halen als Spider-Man klaar is.

• jori040
Ik doe op de hoogste difficulty straks nog wel een tweede playthrough.Spider-Man vond ik leuk maar niet voor een tweede playthrough.

Voor dit jaar heb ik Forza Horizon 4[Je weet dat je kwalitatief een top product krijgt] & Red Ded 2[al moet ik het nog maar zien of hij tof gaat worden] nog op de planning staan.

De games die in de eerste helft van 2019 komen trekken mij sowieso meer dan deze najaars line-up.

[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 19-09-2018 10:11 ]

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:05:
[...]

Ik heb überhaupt geen tijd en zin in een tweede playthrough, dus dat scheelt weer. Veel te veel andere zooi om te spelen.

Net de Tweakers review gelezen. Het begint nu wel licht te jeuken om deze game meteen te halen als Spider-Man klaar is.
Als ik jou was zou ik hem gewoon in de eerste de beste sale halen (ergens met kerst). Ja het is een toffe game maar ik denk als je nog zo vers met Spider-Man zit (zeker gezien je reactie daarop) je wel wat afknapt op Tomb Raider terwijl het gewoon geen slechte game is. Ik denk dat je er met een pauze wat meer van gaat genieten en je bespaard dan ook meteen 2 tientjes of zo. Er komt de komende tijd nog genoeg aan om je mee te vermaken, dus volgens mij kun je het gat wel opvullen ;)

Gister de credits zien rollen. Op zich wel prima verhaal en gameplay. Valt me wel op dat je veel minder vijanden tegenkomt in deze game en het meer gaat om door de wereld heen te komen dan de Rambo uit te hangen. Wel ben je veel sneller dood dus het is niet alsof je er dan doorheen walst. Nieuwe toevoegingen zijn wel prima en ook de NPC's vond ik prima (met als enige nadeel die plek waar ze alleen tegen je praten als je bepaalde kleren aan hebt).

Ik vind het verder opvallend dat je geen andere kleren lijkt te krijgen die je onder je bonus-kleding kunt dragen. En die bonussen zijn ook niet zo heel heftig dat ik eigenlijk de hele game gewoon met andere outfits heb gespeeld. Dat je ook nog met oude Lara kunt spelen was wel een leuk detail (al heb ik dat niet gedaan).

Mocht er nog een volgende game komen, dan hoop ik wel dat ze weer eens wat grote wijzigingen gaan doorvoeren, want het begint zo langzamerhand de Assassins Creed kant op te gaan qua replayability. De combinatie van vaste paden afgewisseld met actiescenes met een aantal QTE's is toch wel veel herhaald in deze franchise. Qua ranking zou ik deze misschien ook wel op 3 zetten, met Rise op 2 en de Tomb raider op 1. Vooral dus vanwege deze herhaling en gebrek aan echt grote veranderingen.

Hoe dan ook zou ik deze game toch nog zeker een 8 geven, met name omdat het een vrij complete game is, ik geen bugs ben tegengekomen en ik me er prima mee heb vermaakt.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

westergas schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:52:
Het is bij mij ook sinds het in de jungle rondhupsen een framedrop/stotterfest geworden. Blijkt vaker voor te komen, als mogelijk hulpmiddel kun je via de taskmanager de cpu-prio voor de game op high zetten. Ik merkte dat het gestotter wegging, maar het geluid gaat wel een beetje over de zeik soms..Dat is dan weer een Windows 10 issue volgens mij/drivers. Heb een 7600K/GTX 1070/16 GB ram en het is de enige game die dit heeft dus dan weet je genoeg: patchin' time :P

Om inhoudelijk op de game in te gaan: toevallig paar maanden geleden het voorgaande deel gespeeld en die vond ik al supertof. Deze game is grafisch echt wow, en de gameplay is (op wat frustrerende momenten want het is toch wat console-y irritant met de controls soms) dikke prima, verhaal en voice acting ook. Snap de hoge scores wel. Ik duik snel de jungle weer in ;)

[ Voor 24% gewijzigd door 2Dutch op 19-09-2018 12:39 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Gisteravond ook de credits op het scherm zien rollen en had gehoopt de 100% completion te halen. Maar helaas. Alle gebieden staan op 100% echter geeft de world map 98% aan. Daarbij mis ik een aantal lore items die tijdens het verhaal gewoon zouden moeten verschijnen. Er zijn al wat draadjes op het steam forum hierover. Hopelijk wordt het snel gefixt want ik wil wel alles 100% voordat ik een 2e playtrough ga doen.

Wat me wel opviel in de Tweakers review is dat de game grofweg 20 uur duurt. Echter heb ik er nu 31 uur opzitten om alles 100% te halen. Dus je kan er wel iets meer uithalen. Laat de DLC tombs maar komen! Voor mij de beste game uit deze serie.

Verwijderd

ReddishRat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:26:
Gisteravond ook de credits op het scherm zien rollen en had gehoopt de 100% completion te halen. Maar helaas. Alle gebieden staan op 100% echter geeft de world map 98% aan. Daarbij mis ik een aantal lore items die tijdens het verhaal gewoon zouden moeten verschijnen. Er zijn al wat draadjes op het steam forum hierover. Hopelijk wordt het snel gefixt want ik wil wel alles 100% voordat ik een 2e playtrough ga doen.

Wat me wel opviel in de Tweakers review is dat de game grofweg 20 uur duurt. Echter heb ik er nu 31 uur opzitten om alles 100% te halen. Dus je kan er wel iets meer uithalen. Laat de DLC tombs maar komen! Voor mij de beste game uit deze serie.
spoiler:
Voornaamste lijkt het mes wat je bij het moordonderzoek moet opgraven. Die ligt er nog voor sommigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ben nu terecht gekomen bij het point of no return. Dus ga eerst even lekker collectibles zoeken. Helaas zonder Lara Vision :P. Dus dat is nog best lastig…

Ben wel benieuwd hoe lastig de eindbaas is op deadly obsession... Eerst dus maar eens zoveel mogelijk upgraden en materialen zoeken. :P

[ Voor 29% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-09-2018 16:02 ]

• ReddishRat
uchiha tijntje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:52:
Ik ben nu terecht gekomen bij het point of no return. Dus ga eerst even lekker collectibles zoeken. Helaas zonder Lara Vision :P. Dus dat is nog best lastig…

Ben wel benieuwd hoe lastig de eindbaas is op deadly obsession... Eerst dus maar eens zoveel mogelijk upgraden en materialen zoeken. :P
Ik ben niet heel enthousiast over die eindbaas. Had er voor mij wel uit gemogen of als het dan moet, een paar QTE momenten. Lijkt me nog meer drama op de aller moeilijkste difficulty. :+ Het stuk voor de eindbaas vond ik wel weer echt episch.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

2Dutch schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:38:
[...]

Het is bij mij ook sinds het in de jungle rondhupsen een framedrop/stotterfest geworden. Blijkt vaker voor te komen, als mogelijk hulpmiddel kun je via de taskmanager de cpu-prio voor de game op high zetten. Ik merkte dat het gestotter wegging, maar het geluid gaat wel een beetje over de zeik soms..Dat is dan weer een Windows 10 issue volgens mij/drivers. Heb een 7600K/GTX 1070/16 GB ram en het is de enige game die dit heeft dus dan weet je genoeg: patchin' time :P
Nieuwste drivers al gedownload van Nvidia? Zijn geoptimaliseerd voor Shadow.

[ Voor 21% gewijzigd door Bart ® op 19-09-2018 17:21 ]

Cunning linguist.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bart ® schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:21:
Nieuwste drivers al gedownload van Nvidia? Zijn geoptimaliseerd voor Shadow.
Yup, up to date. Ach, overleefbaar, heb weer wat uren weggetikt. Af en toe wat vloeken als ik weer net een richel mis of ff priegelen met een puzzel, maar het is lastig de game te laten liggen. Wel wat kleine rare dingetjes, zoals Lara die door items heen bukt als ze iets oppakt oid, maar ik screenshot me suf: prachtige uitzichten :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ReddishRat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:51:
[...]

Ik ben niet heel enthousiast over die eindbaas.
Is die moeilijk? Het vorige deel vond ik erg lastig, volgens mij zelfs net iets voor de eindbaas (groot rond gevechtsdeel met trappen rondom, met een heli of kanon wat op je schoot en veel mannetjes). Maanden laten liggen want kwam er niet doorheen, best frustrerend want niet leuk maar je wilt het spel eigenlijk aftikken/uitspelen.
Verder goed om te lezen dat het meer puzzelen dan schieten is. Ik vind af en toe wat mannetjes schieten prima, maar frustrerend als het hele legers zijn of mannetjes die amper dood gaan vanwege een dik schild.

• ReddishRat
Tom schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:13:
[...]

Is die moeilijk? Het vorige deel vond ik erg lastig, volgens mij zelfs net iets voor de eindbaas (groot rond gevechtsdeel met trappen rondom, met een heli of kanon wat op je schoot en veel mannetjes). Maanden laten liggen want kwam er niet doorheen, best frustrerend want niet leuk maar je wilt het spel eigenlijk aftikken/uitspelen.
Verder goed om te lezen dat het meer puzzelen dan schieten is. Ik vind af en toe wat mannetjes schieten prima, maar frustrerend als het hele legers zijn of mannetjes die amper dood gaan vanwege een dik schild.
Nee niet echt moeilijk maar meer vervelend omdat het overgrote deel van de game puzzelen en exploren is. Dan voelt zo'n eindbaas alsof dat moet volgens de formule om een game af te sluiten.

Over het algemeen zaten er wat mij betreft nog teveel geforceerde actiemomenten in.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Iemand die weet waarom ik op 1440p (niet eens 4k) 30-45 FPS haal met een 1080Ti? Is deze game zo CPU intensief? Ik draai nog op een i5 3570k namelijk.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ReddishRat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:20:
[...]

Dan voelt zo'n eindbaas alsof dat moet volgens de formule om een game af te sluiten.
Dat is bijna altijd ja, helaas. Speel je hele spel met plezier, moet er op het eind zo’n frustrerend stuk inzitten met een “eindbaas” die niet makkelijk dood gaat, maar jij wel. Schieten, dekking zoeken, wegspringen. Repeat.

• westergas

westergas

rikkie_pc

2Dutch schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:38:
[...]
Loopt als een zonnetje bij mij dus ik ben beng dat het echt aan jouw systeem ligt.
mprkooij schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:53:
Iemand die weet waarom ik op 1440p (niet eens 4k) 30-45 FPS haal met een 1080Ti? Is deze game zo CPU intensief? Ik draai nog op een i5 3570k namelijk.
Per ongeluk AA op max staan? Dat vind mijn 1080Ti ook niet leuk maar haal dan evengoed nog ~55 fps@3440x1440

Mijn 6700K blijft rond de 50% load hangen (uitschieters, meestal veel lager) dus kan me niet voorstellen dat jouw CPU de bottleneck is. Check het anders even met MSI afterburner.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

westergas schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:52:
Loopt als een zonnetje bij mij dus ik ben beng dat het echt aan jouw systeem ligt.

Per ongeluk AA op max staan? Dat vind mijn 1080Ti ook niet leuk maar haal dan evengoed nog ~55 fps@3440x1440

Mijn 6700K blijft rond de 50% load hangen (uitschieters, meestal veel lager) dus kan me niet voorstellen dat jouw CPU de bottleneck is. Check het anders even met MSI afterburner.
Het gestotter was er het eerste uur/deel van de game niet. Ben ook zeker niet de enige: https://steamcommunity.co...ons/0/1742220359703325560. Ik hou altijd de common sense methode aan: de enige game die stottert? Don't blame the system. Heb al vaker gezien dat games vooral niet lekker geoptimaliseerd zijn (We Happy Few levert bij veel mensen ergernis op bijvoorbeeld). Uiteindelijk was mijn Nvidia-meuk borked, herinstallatie en zo goed als geen gestotter meer :)

Wat ik wel wat jammer vindt, is het irritante werken met de kaart, voelt wat houterig. Ondanks dat ik mezelf vertel rustig aan te doen en te exploreren, komt het meestal toch neer op verhaal afronden en later nog eens een rondje doen voor de rest ;) En ik ben echt slecht met geslinger en klimmen, hoe vaak ik niet lekker nasty in spiezen beland of op andere nare en gruwelijke manieren doodga _O-

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 21-09-2018 17:23 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

mprkooij schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:53:
Ik draai met mijn 1080ti op 1440p in de benchmark uit mijn hoofd gemiddeld zo'n 80 fps, met alles op max settings behalve de AA (die staat op de een-na-hoogste stand). Mijn CPU heeft het dan wel vrij zwaar, 60-80%. En dat is een i7 8700K met 12 threads. Ik heb dus het donkerbruine vermoeden dat je 5 jaar oude CPU flink tekortschiet. Niet heel gek natuurlijk. Dat had ik al met AC:Origins, vandaar mijn upgrade van een 4670K naar een 8700K.

Cunning linguist.

• Piet_Piraat7
Ik ben net 20 minuten aan het klimmen geweest (lees: herhaaldelijk op spatie drukken) voor een stuk outfit wat ik toch nooit aan ga doen. Tot nu toe stelt de 3e Tomb Raider mij echt flink teleur. Ik ben nu bij
spoiler:
Unuratu helpen ontsnappen
kan iemand mij zeggen of het nog lang duurt? Op dit moment wil ik er liever gewoon klaar mee zijn. Het spel voelt als 80% nutteloze filler.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:41:
Ik ben net 20 minuten aan het klimmen geweest (lees: herhaaldelijk op spatie drukken) voor een stuk outfit wat ik toch nooit aan ga doen. Tot nu toe stelt de 3e Tomb Raider mij echt flink teleur. Ik ben nu bij
spoiler:
Unuratu helpen ontsnappen
kan iemand mij zeggen of het nog lang duurt? Op dit moment wil ik er liever gewoon klaar mee zijn. Het spel voelt als 80% nutteloze filler.
Dan zou ik stoppen, want je hebt nog wel wat te gaan. :)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gister het grootste deel van de game behaald. Na uitspelen van de game eerder, nu ook de zijmissies en tombes voltooid. Verder ook nog wat collectibles e.d. maar ook niet alles. Zit te twijfelen of ik er meer moeite voor wil doen om het te behalen of het hierbij laat. Zijn een aantal die echt pokkever liggen om even op te halen en het ziet er niet uit alsof er nog een mooie beloning of cutscene tegenover staat. Het verzamelen voor het verzamelen heb ik namelijk niet zoveel mee.

Zijn er nog items of collectibles de moeite waard?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

@Martinspire Ik denk dan wel dat je het belangrijkste / leukste hebt gehad :)

Zelf vind ik het wel jammer dat je niet gewoon zelf kunt bepalen wanneer je je zaklamp aan doet. Sommige stukken zijn gewoon best wel donker en Lara denkt dan van... Zaklampje aan? Naaah prima zo!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

uchiha tijntje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:16:
@Martinspire Ik denk dan wel dat je het belangrijkste / leukste hebt gehad :)

Zelf vind ik het wel jammer dat je niet gewoon zelf kunt bepalen wanneer je je zaklamp aan doet. Sommige stukken zijn gewoon best wel donker en Lara denkt dan van... Zaklampje aan? Naaah prima zo!
Volgens mij is dat een bug. Merkte het ook op een paar stukken en ze doet niks maar op andere plekken lijkt het gewoon alsof ze door een trigger loopt. Zal wel later gefixed worden, alleen al omdat de leveldesigners en asset designers hun werk willen tonen :P

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:59:
[...]

Volgens mij is dat een bug. Merkte het ook op een paar stukken en ze doet niks maar op andere plekken lijkt het gewoon alsof ze door een trigger loopt. Zal wel later gefixed worden, alleen al omdat de leveldesigners en asset designers hun werk willen tonen :P
De zaklamp geeft wel een mooi effect inderdaad. Sowieso vind ik de belichting in dit spel mooi gedaan. Verder wel vrij buggy als je hem niet netjes afsluit. Ik moonwalkde net van een richel af. :)

Ik heb precies het tegenovergestelde als jij. Ik ben met plezier alle collectibles aan het zoeken maar heb helemaal geen zin meer in cutscenes.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En uitgespeeld. 1000GS is binnen. Ietsjes teveel tijd aan gespendeerd deze week, maar vond het gewoon een erg toffe game. Op zich ook wel blij dat ik meteen op deadly obsession ben begonnen, want moest nog 2 achievements halen, namelijk 10 stealth kills met een endurance potion en 3 headshots. Die haalde ik dan maar even snel op easy, maar easy is wel heel easy :).

Nu maar eens wachten waar ze voor de DLC mee komen. Dacht elke DLC een challenge tomb, een side quest en wapens?

Zelfs mogelijk coop in de DLC...

“We had a multiplayer mode in 2013 (Tomb Raider) and the Endurance mode in Rise of the Tomb Raider and so on. There were fans – hardcore fans – of both of them. The feedback we heard the most in terms of extended gameplay experiences is that people seem to want more tombs to explore. It’s right there in the title of the game, it’s what fans love, it’s what people want. So we’ll be releasing a tomb a month after the main game is complete as part of the season pass. These tombs will have some minor narrative elements to them in that they’re situated within the realm of the main game, but they’re in no way tied to the larger story.”
“There is a co-op element in some of the DLC tombs. We haven’t gone much into detail yet, but we’ve confirmed there will be a co-op element to it. Not talking about that yet, but you’re going to be able to go tomb raiding with friends. It’s fun. No multiplayer or Endurance and so on, this is where we’re putting our focus."

https://www.psx-sense.nl/...ayer-krijgt-wel-coop-dlc/

[ Voor 55% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-09-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Mensen die de game op een Xbox one X / PS4 Pro spelen met OLED/HDR?

Heb sinds gisteren een LG OLED 55B7, direct even Rise of the tomb raider aangeslingerd om de HDR implementatie te zien, en de game te ervaren in 4K. Maar vond de HDR toepassing niet erg goed.

Is de implementatie beter in Shadow of the tomb raider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Met 16 uur ook uitgespeeld, wellicht dat ik nog de challenge tombs ga doen want die heb ik zeker niet allemaal. Bijzonder hoe al die geweren niet op konden tegen bogen en speren. Of mij uberhaupt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

swoutr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:26:
Mensen die de game op een Xbox one X / PS4 Pro spelen met OLED/HDR?
Ik speel op een Xbox one X icm een Sony KD-49XE9005 (HDR) in de resolution optie.
Game ziet er prachtig uit, maar soms lijken er wat frames weg te vallen, stottert een beetje.

Toch wel weer een leuke game, maar vloek nog al eens een keertje op de bediening -> Springen, op X drukken en toch te pletter vallen.
Zitten ook nog al wat grafische bugs in, ik liep op een gegeven moment met 2 Jonah's rond.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
DeWaanzin schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:38:
[...]

Ik speel op een Xbox one X icm een Sony KD-49XE9005 (HDR) in de resolution optie.
Game ziet er prachtig uit, maar soms lijken er wat frames weg te vallen, stottert een beetje.

Toch wel weer een leuke game, maar vloek nog al eens een keertje op de bediening -> Springen, op X drukken en toch te pletter vallen.
Zitten ook nog al wat grafische bugs in, ik liep op een gegeven moment met 2 Jonah's rond.
Het kan natuurlijk ook zijn dat jij niet op het goede moment drukt.

Maar je bent niet de enige want ik lees het soms ook in reviews terug.Ik zelf was er dus op voorbereid maar ik heb 0 problemen met de bediening.

Weet je zeker dat je ook de laatste update hebt ?
En sowieso is het normaal als de sprong soms even wat lastiger is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 16:18

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Blijf het grappig vinden met deze serie dat overal waar je komt al duizenden jaren niks meer was gebeurd, maar als Lara langs is geweest dan is alles dood of vernietigd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

jori040 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:06:
[...]Het kan natuurlijk ook zijn dat jij niet op het goede moment drukt.
Natuurlijk druk ik net fout, maar gebeurt me best wel vaak. Stoor me er niet echt aan, game laad best wel snel na te pletter gevallen te zijn.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]
Hier ook al paar mooie bugs tegengekomen. Als Lara in dat groene kostuum rondloopt met het masker. Als je in die outfit een Tomb doet en ze doet haar normaal kleren terug aan. Als je dan terug je groene plunje aantrekt, zet ze haar masker op maar op het scherm heeft ze lege handen en niets meer op haar hoofd.

Loop je al die guards en NPC and whatever voorbij die nergens Lara herkennen zonder masker (omdat je ingame normaal je masker op heeft).

Geweldig als ze zegt "its Lara" zonder masker.

Ook bij de scene op de olievelden, lara hangt aan een zendmast. Game freezed even en ineens sta ik op de grond met een AK ofso in mijn handen :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
s0kkie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:34:
Blijf het grappig vinden met deze serie dat overal waar je komt al duizenden jaren niks meer was gebeurd, maar als Lara langs is geweest dan is alles dood of vernietigd :+
Gamers hebben de post-apocalypse settings door de jaren heen wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jori040 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:06:
[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat jij niet op het goede moment drukt.

Maar je bent niet de enige want ik lees het soms ook in reviews terug.Ik zelf was er dus op voorbereid maar ik heb 0 problemen met de bediening.

Weet je zeker dat je ook de laatste update hebt ?
En sowieso is het normaal als de sprong soms even wat lastiger is. ;)
Ik heb toch best vaak dat de camera net even anders draait als ik verwacht en ik dus anders spring dan ik dacht. Ook springt de camera vaak 90 graden als ik ergens me zelf omhoog trek. Als ik gehaast probeer te spelen, levert dat problemen op. Als ik een beetje oplet en traag speel echt nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:19:
Met 16 uur ook uitgespeeld, wellicht dat ik nog de challenge tombs ga doen want die heb ik zeker niet allemaal. Bijzonder hoe al die geweren niet op konden tegen bogen en speren. Of mij uberhaupt raken.
Welke moeilijkheidsgraad speel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
uchiha tijntje schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:18:
[...]
Welke moeilijkheidsgraad speel je? :)
Normaal, ik geloof zo dat soldaten en stuk beter kunnen schieten op een hoger niveau. Maar stukken zoals de olie raffinaderij of het eind stuk waarbij je moet klimmen zonder geraakt te worden, dat ging mij wat ver. Het is een game I know, maar Lara is ook geen Marvel superheld. Twee helikopters en een tank weten Lara niet te doden.. Maar goed ik ben wat verzuurd geloof ik omdat het mij wat tegenvalt. Jullie genieten van de game dus ik stop met de negative nancy uit te hangen :)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Vandaag bij een vriend op de One X de game gezien in 4K en HDR op een 65" scherm. Prachtig, werkelijk schitterend ... _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 23-09-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

En achievements zijn bugged. Dr croft en completionist. Alle mappen 100 percent en en volgs achis ontbreken er nog 4. Knap werk ☺😥😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

azz_kikr schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:12:
En achievements zijn bugged. Dr croft en completionist. Alle mappen 100 percent en en volgs achis ontbreken er nog 4. Knap werk ☺😥😤
@exactor it heeft hier ook iets over gezegd. Volgens mij een of ander mes die je moet opgraven in een side missie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
uchiha tijntje schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:54:
[...]

@exactor it heeft hier ook iets over gezegd. Volgens mij een of ander mes die je moet opgraven in een side missie?
Nee dat is het echt niet, anders kun je die missie nooit halen. Er zijn wat theorieën gaande op het steam forum dat het te maken heeft met de "inventory space" van de items die je kan verzamelen. Items kunnen dan niet meer toegevoegd worden nadat je ze gevonden hebt waardoor je collecties niet geupdate worden en daardoor je niet 100% kan halen.

Zelf heb ik na de missie in San Juan wel een paar keer gezien dat ik een aantal items verzamelde maar die niet kon bekijken op het detail scherm. Dus ik denk dat deze analyse wel dichtbij zit. Ik wacht ook met smart op een fix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MIsschien heel dom: maar je krijgt verschillende artifacts tijdens de laatste story missie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:46:
MIsschien heel dom: maar je krijgt verschillende artifacts tijdens de laatste story missie...
Dat klopt! Twee of drie artifacts!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles verzameld op easy. Ben net weer begonnen in New game + op deadly obsession. Die is een stuk makkelijker met alle skills en dat je je alleen focused op de main story. Ben er mee gestopt toen ik voor het eerst speelde omdat het te traag ging. Wel een aanrader voor slechte tomb raiders. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Gisteren nog wat gespeeld .. ik speel blijkbaar traag maar I like it. (35% progression met 18 uur played)
Wat ziet de game er goed uit zeg. In the peruvian jungle was ik wat bezorgd omdat het er soms nogal gewoontjes uitzag, maar dat werd daarna ruimschoots goed gemaakt. De tombes en crypts zijn ook echt mooi. Dikke duim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei een stuk makkelijker. Het is zelfs makkelijker op deadly obsession met alle skills dan op easy zonder. Ik vlieg er doorheen. :) Vooral focus en perception maken het easy mode.

Als je (zoals ik) graag zonder frustratie er door heen gaat voor alle achievements speel dan eerst op easy met alle Collectibles. Als je er een echte survival game van wil maken doe dan lekker moeilijk en begin op deadly obsession. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

maar vloek nog al eens een keertje op de bediening -> Springen, op X drukken en toch te pletter vallen.
Same here, kan er niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sanction schreef op maandag 24 september 2018 @ 01:40:
[...]

Same here, kan er niet aan wennen.
Of lara die voor ene of andere reden scheef sprint en daarom volledig haar grab mist.

Probleem.met dr croft en completionist is opgelost. Ik heb de croft versie. Alle dlc uitgeschakeld en dzo aan new game plus begonnen op deadly obsession begonnen. Na 1 uurtje werden ineens beide achievements at random unlocked.

Trouwens uitgespeeld op deadly obsession. Is makkeleijker met alle skills dan normal zonder skills zoals boven al gezegd. Gewoon door main story line rushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:32:
Ik zei een stuk makkelijker. Het is zelfs makkelijker op deadly obsession met alle skills dan op easy zonder. Ik vlieg er doorheen. :) Vooral focus en perception maken het easy mode.

Als je (zoals ik) graag zonder frustratie er door heen gaat voor alle achievements speel dan eerst op easy met alle Collectibles. Als je er een echte survival game van wil maken doe dan lekker moeilijk en begin op deadly obsession. :)
Ik zou het wel heel sonde vinden om door de game te rushen op easy mode, met veel te veel visuele hulp.
Gister de game begonnen op Hard, maar heb er so far weinig moeite mee, ik heb volgens mij 18 healthpacks als backup haha.

Game ziet er verder schitterend uit. Sinds vorige week ook trotse eigenaar van een OLED 4k tv, en daaaaamn wat ziet dat er schitterend uit! Enige dat ik me afvraag is waarom ik er niet eerder een heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:35

JSchut

.....

[...]

Dit heb ik ook al een paar keer gehad. Dit soort dingen was voor mij de reden om niet op de allermoeilijkste stand te spelen. Speel nu 1tje lager. Volgens mij is het enige verschil dat er tussen de kampen gesaved wordt.

Leuke game! Maar niet al te moeilijk. Wel lekker aan het rondzoeken. Geen idee hoever ik ben. Hopelijk nog niet al te ver.

Ik ben nu:
spoiler:
Vlak na de puzzels met dat olie en vuur.
Daarna nog een side mission gedaan.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik speel op hard en vermaak me ontzettend met het spel. Speel super traag en wil zo veel mogelijk in 1 playthrough halen. Ik heb het nut nooit zo van meerdere playthroughs gezien en heb daar ook helemaal geen tijd voor.

Grafisch erg fraai op een incidentele texture uit 1996 na. Jammer dat het gezicht van in game Lara (Lara lijkt net wakker? Of net een dikke joint gerookt?) niet lijkt op de Lara in de cut scenes. Ik zie qua GPU load geen verschil dus waarom niet gewoon hetzelfde model gebruiken? Vooral de gezichts uitdrukkingen van Lara vind ik erg mooi gedaan. In de cut scenes dus. In game staat ze er soms soms een tikje houterig bij bij gesprekken met NPC's. En ik vind dat de borst partij iets groter had gekund. Ik hoor dat niemand over. Ben ik de enige? Wat nou politiek correct?

Gameplay erg leuk. Stealth! Houd ik van. Niet te veel schieten. Stukken beter dan Rise iig.
Ik speel met kb+m en herken me helemaal niet in lastige sprongen. Maar misschien moet dat nog komen. Alle delen met kb+m gespeeld en dat gaat gewoon prima.

Vanavond hopelijk weer even tijd om verder te spelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door westergas op 24-09-2018 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

westergas schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:59:
En ik vind dat de borst partij iets groter had gekund. Ik hoor dat niemand over. Ben ik de enige? Wat nou politiek correct?
Oh van mij had ze ook dikkere tetten mogen hebben hoor! 8)

Cunning linguist.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste