Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-09 18:31

Shadow of the Tomb Raider is the upcoming sequel to Rise of the Tomb Raider, and third game in the Survivor Timeline.

Like its predecessor, the game is an action-adventure game played from a third-person perspective. There are numerous adjustments made to gameplay, which is otherwise identical to Rise. The controls for swimming have been completely revised, as Lara is now able to hold her breath underwater for a longer period of time due to the introduction of air pockets. She also gains the ability to rappel down a cliff using a rope. Stealth becomes an important part of the game, with Lara being able to disengage from combat when she escapes from enemies' line of sight. Like its predecessors, the game allows players to hunt wild animals, craft materials using the resources collected, solve puzzles and explore optional tombs.

It is believed that game will feature hub areas much larger than those featured in Rise of the Tomb Raider, or be more densely packed with challenges and Tombs. Some fans believe the game may feature an open world, or return to the series roots of being set in multiple geographic locations around the globe.

Ontwikkelaar: Crystal Dynamics
Uitgever: Square Enix
Genre(s): Third Person Action Adventure
Speelmodus: Singleplayer

Op donderdag 15 maart 2018 is met een korte teaser aangekondigd dat het derde deel in deze reeks op 14 september 2018 zal uitkomen voor PC, Xbox One en PlayStation 4. In tegenstelling tot het vorige deel heeft Microsoft dit keer geen timed exclusive en dat betekent dat de game tegelijk op alle platformen uit komt.
Op 27 april 2018 heeft de ontwikkelaar de officiėle release aangekondigd en wat meer informatie over de aankomende game naar buiten gebracht.

Shadow of the Tomb Raider verschijnt waarschijnlijk op 14 september
Square Enix meldt komst nieuwe Tomb Raider-game

http://cdn2-www.playstationlifestyle.net/assets/uploads/2018/05/Shadow-of-the-tomb-raider-lara-croft-cosplay-gear-guide.png

Tomb Raider Wiki
Officiele website

s0kkie wijzigde deze reactie 11-05-2018 12:27 (24%)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

quote:
The game may feature more traditional puzzle and exploration for key items
Dat zou wel tof zijn. Ik vond de vorige Tomb Raider games niet slecht, maar ze mistten wel daadwerkelijk iets ten opzichte van de oude. Ik vond juist het puzzelelement gewoon heel erg leuk. En dan meer dan wat er in de optionele tombes zit.

Sowieso een game die ik weer ga kopen uiteraard.

Mijn BGG-list

Acties:
  • +2Henk 'm!

• s0kkie
quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:08:
[...]

Dat zou wel tof zijn. Ik vond de vorige Tomb Raider games niet slecht, maar ze mistten wel daadwerkelijk iets ten opzichte van de oude. Ik vond juist het puzzelelement gewoon heel erg leuk. En dan meer dan wat er in de optionele tombes zit.

Ja inderdaad, ik weet nog dat ik uuuuuren lang vast zat in TR2 en TR3 om puzzels en dat ik als 10 jarig jochie een walkthrough in de boekenwinkel moest kijken om verder te kunnen 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

quote:
s0kkie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:31:
[...]

Ja inderdaad, ik weet nog dat ik uuuuuren lang vast zat in TR2 en TR3 om puzzels en dat ik als 10 jarig jochie een walkthrough in de boekenwinkel moest kijken om verder te kunnen 8)7
Inderdaad. En aan klasgenootjes vragen of zij wisten hoe je dat level door kon komen. Internet had je immers nog niet (of je mocht niet inbellen overdag, omdat dat schreeuwend duur was :D ).
Ik verwacht niet dat we weer op dat niveau gaan komen. Games worden volgens mij niet meer zo moeilijk gemaakt als toen. Maar we zullen zien.

Mijn BGG-list

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08:47
quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Inderdaad. En aan klasgenootjes vragen of zij wisten hoe je dat level door kon komen. Internet had je immers nog niet (of je mocht niet inbellen overdag, omdat dat schreeuwend duur was :D ).
Ik verwacht niet dat we weer op dat niveau gaan komen. Games worden volgens mij niet meer zo moeilijk gemaakt als toen. Maar we zullen zien.
Die worden nog wel gemaakt hoor, maar niet veel meer. Tegenwoordig haken mensen dan ook vrijwel meteen af.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:44

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

Zin in. Vorige week toevallig Rise maar weer eens geļnstalleerd voor een tweede playthrough. Mooi om er alvast weer een beetje in te komen.

I have the cape.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 00:15

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
[...]

1 toen was je 10
2 toen was er geen internet waar je als je na 5 minuten puzzelen het zat bent even youtube aan slingert.

De nostalgische tijden komen nooit meer terug. :'(

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Met de vorige twee heb ik mij wel vermaakt. De setting is nog steeds erg donker en grauw (voor zover je het uit zo'n cinematic kunt halen), maar gelukkig zie ik geen ijs. Dat vond ik bij de vorige Tomb Raider wel een minpuntje.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:45
quote:
[...]

Was zelf toen 16/17.
Klas genoot vroeg zowat elke dag hoe je in Tr 2 een level moest uit spelen.

Leg elk level toen der tijd gewoon uit de kop op zonder problemen. Maria schip heb ik meedere levels van exact in Twee en half uur uit gespeelt en dan bedoel ik ook exact. Floating Islands ben ik interesse kwijt geraakt en gestopt met spelen ( Wel nog level skips voor het einde e.d. )

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:15

-SaveMe-

-klik-

quote:
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:08:
[...]

Helemaal mee eens. Daarom vond ik Lost Legacy ook beter dan Uncharted 4. LL was meer puzzelen en exploren en wt minder combat. Ik zou zelfs kunnen leven met een Tombraider waar de enige combat zou bestaan uit het bevechten van wild life ...

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• s0kkie
Er is wat informatie geleakt op een Spaanse website over de inhoud van de game:
spoiler:
LEAKED (Spoiler)
The description for the upcoming TR-game just went online:

English (with Google Translate):
DESCRIPTION
Live the crucial moment in which Lara Croft will become the heroine of Tomb Raider.

In Tomb Raider, Lara begins as a young and inexperienced woman who is forged like a Survivor. In Rise of the Tomb Raider, Lara embarks on her first expedition and discovers an ancient prophecy while discovering her destiny. Now, Shadow of the Tomb Raider is the epic finale of Lara's origin story. Driven by her obsession to stop the Trinidad, she will face an election that will define her for life and turn her into the Tomb Raider that she must be.

Characteristics:

Lara mimics the jungle:
- New ways to fight.
- Behaving like a predator.
- Using the foliage and the environment to hide.
- Take advantage over your enemies attacking from the height.

Survival underwater:
- New roads to explore.
- Claustrophobic spaces.
- Natural enemies: piranhas & lack of oxygen.

Woman dominates nature:
- New ways to survive
- Use of the environment against enemies.
- Use the fear of your enemies to make them more vulnerable.

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19-09 22:26
Morgen is de release! Ik hoop op een game net zo goed als RotTR met een nog beter verhaal - en misschien iets langer. 14 september komt het spel uit, dus nog 5 maandjes wachten.

• bram1984
quote:
wouterg00 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:17:
Morgen is de release! Ik hoop op een game net zo goed als RotTR met een nog beter verhaal - en misschien iets langer. 14 september komt het spel uit, dus nog 5 maandjes wachten.
De release?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19-09 22:26
quote:
Correctie, aankondiging en release van de trailer

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

Hier zijn alvast de eerste screenshots:

https://www.polygon.com/2...ns-images-ps4-xbox-one-pc

XWB wijzigde deze reactie 27-04-2018 01:26 (92%)

Basic pitch and power, how many times does it have to save your life before you value it?

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-09 09:55

Geronimous

Moderator Spielerij

༼ つ ◕_◕ ༽つ

Artwork van de doosjes ook gelekt :P

FT-17 FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

Yep. Amazon had de PS4 box gisterenavond al online gezet, en nog geen tien minuten later was het alweer verwijderd. Gelukkig had ik het plaatje opgeslagen :9

XWB wijzigde deze reactie 27-04-2018 13:31 (5%)

Basic pitch and power, how many times does it have to save your life before you value it?

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online

Tortelli

mixing gas and haulin ass

i7 4790k @ 4,6Ghz | Asus VII HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 16G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

Hier is een directe link naar de trailer op YouTube:

YouTube: Shadow of the Tomb Raider Official Trailer (2018), No Turning Back

En iemand heeft ook het onthullingsevenement online gezet:

YouTube: Shadow Of The Tomb Raider - Reveal Event

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 06:57

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bah, enkel de standard edition voor PC (retail). Ziet er verder prima uit maar weinig reden voor mij om hem dan full price te kopen als ik er niet wat prullaria voor terug krijg :)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08:24
Het is inmiddels van Lara Croft naar Ninja Croft geworden? Met moves waar Sam Fisher jaloers op zou zijn :P

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij

༼ つ ◕_◕ ༽つ

https://www.artstation.com/artwork/mGXqe

Nog hogere res van de cover zonder text en logos: leuke phone-wallpaper ;)

FT-17 FTW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-09 15:57
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Die worden nog wel gemaakt hoor, maar niet veel meer. Tegenwoordig haken mensen dan ook vrijwel meteen af.
Het is vooral internet die deze moeilijkheidsgraad de das omdoet.
Alles staat te lezen en te bekijken op internet. Dan is het helemaal niet zo moeilijk meer.
Kan je ergens niet voorbij? Effe op youtube walkthrough-tje kijken en hopsa.
Jammer want 90% van de games boeien mij toch helemaal niet meer zo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-09 09:30
Voor de liefhebbers van wallpapers:

Ik kwam een hoop leuke wallpapers tegen van deze game op https://uhdpixel.com/wall/tag/shadow-of-the-tomb-raider/ en ik heb het logo in eentje ge-copy/pasted. Is een 4K versie, maar is ook te gebruiken op HD.

i5 4690K @4.5GHz/MSI Z97M GAMING/SLI MSI GTX980 GAMING 4G/16GB G.Skill TridentX F3 2.1GHz/Samsung 840 Pro 256GB/850 EVO 1TB/Crucial BX300 240GB/CM GM G650M/Corsair Crystal 460X RGB/Enermax Liqtech 240/3xTT Riing 12 LED RGB TT Prem.Ed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

De eerste gameplay trailer werd vandaag op de E3 beurs getoond:

YouTube: Shadow of the Tomb Raider - Louder than Words [EN] [ESRB]

XWB wijzigde deze reactie 11-06-2018 13:11 (35%)

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:46

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik vond het er wel weer mooi en gelikt uitzien. Kan hier wel naar uitkijken.

Steam || Diablo 3

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-09 01:25
Gewoon meer van de vorige 2 delen, weer wat gelikter en voor mij is t genoeg. Vond de vorige 2 delen echt vet!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:27

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik post net in het Assassin's Creed: Odyssey-topic dat het lijkt alsof de Limited / Ultimate Editions dit jaar duurder zijn geworden. De Shadow Of The Tomb Raider Ultimate Edition (uitverkocht) ging voor ¤199,99 dat is toch wel een fiks bedrag:

Voor de compleetheid hier het overzicht van de andere edities waarbij de Croft Edition net niet de honderd euro aantikt (adviesprijs). De andere twee versies zijn (wederom op adviesprijs) relatief gelijk geprijsd.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

De standaard editie is gewoon prima voor mij. Het gaat mij om het verhaal, de laatste puzzel van de trilogie. Soundtracks en additional outfits zijn :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• s0kkie
Ik zal binnenkort weer even de start post updaten, er zijn weer een hoop nieuwe screens uit!

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

GameSpot heeft zeven minuten gameplay online gezet:

YouTube: Shadow of the Tomb Raider Gameplay Reveal | Square Enix E3 2018

Acties:
  • +3Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20-09 18:20

westergas

rikkie_pc

YouTube: Shadow of the Tomb Raider - Welcome to Paititi: Walkthrough Video [E...

Kan niet wachten btw d:)b

westergas wijzigde deze reactie 24-07-2018 11:22 (12%)

rikkie de zwerver TweakersIII

• jori040
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 20-09 12:30
Kijk er erg naar uit.De game heeft nu de Gold status en is dus af.

Sowieso ben ik iemand die de Tomb Raider games leuker vind dan Uncharted[nog steed verre van een slechte serie]

Mijn Xbox One X kan wel weer een power game gebruiken. ;)

Samsung UE43KS7500 | Xbox One X | PS4 Pro | Switch

• Bbfreak
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-09 16:10
Ik wil de standaard versie pre-orderen voor de Xbox. Zie dat de game in de xbox store 69,99 is en bij bol.com 59... Vreemd toch? Zijn er nog andere prijzen?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• westergas

westergas

rikkie_pc

quote:
Bbfreak schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:44:
Ik wil de standaard versie pre-orderen voor de Xbox. Zie dat de game in de xbox store 69,99 is en bij bol.com 59... Vreemd toch? Zijn er nog andere prijzen?
Waarom pre orderen? Ik zou gewoon wachten tot ie her en der op voorraad ligt en dan de voordeligste optie pakken.

• Bbfreak
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-09 16:10
quote:
westergas schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:35:
[...]

Waarom pre orderen? Ik zou gewoon wachten tot ie her en der op voorraad ligt en dan de voordeligste optie pakken.
Ja goed punt. Kan ook. Het valt of staat sowieso niet op een dag. Ik zou dan ook nooit een premium betalen om eerder te mogen spelen.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• bram1984
quote:
Bbfreak schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:44:
Wat is daar vreemd aan, als ik vragen mag? Het zou eerder vreemd zijn als de digitale versie goedkoper zou zijn.

Dit is overigens typisch zo een game die binnen een maand wordt afgeprijsd, dus waarom niet gewoon even wachten. September zit al overvol.

• jori040
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Wat is daar vreemd aan, als ik vragen mag? Het zou eerder vreemd zijn als de digitale versie goedkoper zou zijn.

Dit is overigens typisch zo een game die binnen een maand wordt afgeprijsd, dus waarom niet gewoon even wachten. September zit al overvol.
Wat is hier er zo typisch aan ?
Buiten de exclusieve Nintendo games worden toch alle games in een vroeg stadium is prijs verlaagd.

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

• bram1984
quote:
jori040 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:13:
[...]

Wat is hier er zo typisch aan ?
Buiten de exclusieve Nintendo games worden toch alle games in een vroeg stadium is prijs verlaagd.
Het is een singleplayer titel met weinig replaywaarde die moet gaan concurreren met o.a. Spider-Man, Dragon Quest, Destiny 2 DLC, Spyro, Dragonball Fighter en Life is Strange 2 in een van de drukste gaming maanden ooit. En dan heb je direct daarna de maand oktober met de nieuwe CoD en Battlefield, Assassins Creed, Forza Horizon 4 en Red Dead Redemption 2.

Far Cry 5 bijvoorbeeld, is al in maart uitgekomen en nog steeds full priced. Ik voorspel Tomb Raider binnen 2 maanden wel voor 3/4 tientjes.

• jori040
quote:
bram1984 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:41:
[...]

Het is een singleplayer titel met weinig replaywaarde die moet gaan concurreren met o.a. Spider-Man, Dragon Quest, Destiny 2 DLC, Spyro, Dragonball Fighter en Life is Strange 2 in een van de drukste gaming maanden ooit. En dan heb je direct daarna de maand oktober met de nieuwe CoD en Battlefield, Assassins Creed, Forza Horizon 4 en Red Dead Redemption 2.

Far Cry 5 bijvoorbeeld, is al in maart uitgekomen en nog steeds full priced. Ik voorspel Tomb Raider binnen 2 maanden wel voor 3/4 tientjes.
Je hebt weinig vertrouwen in de nieuwe lara.

Rise of The Tomb Raider:Om elk gebied 100% te hebben ben je wel 25 a 30 uur bezig + daarna kan je natuurlijk nog voor de hogere difficulties.Ik hoop/verwacht dat we met Shadow of The Tomb Raider ook die tijden aan kunnen tikken.

Het zal er veel om hagen hoe de nieuwe game het de eerste twee weken gaat doen want met een slechte verkoop zal hij wel rap naar de 40 euro gaan.De laatste Deus Ex[Square game] is een goed voorbeeld van een game die snel on prijs zakte.[was in mijn ogen een goede game]

Dat de game het in verkoop zwaar gaat afleggen tegen Spider-Man daar ben ik me wel van bewust.Persoonlijk kijk ik wel iets meer naar de nieuwe Tomb Raider game uit.

Wel heb ik het idee dat de marketing bij deze game beter is dan bij Rise.[de pacing in die game is erg goed]

Ja je leest het geen verkeerd woord over Rise. ;)

jori040 wijzigde deze reactie 03-08-2018 15:19 (10%)

• bram1984
quote:
jori040 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

Je hebt weinig vertrouwen in de nieuwe lara.

Rise of The Tomb Raider:Om elk gebied 100% te hebben ben je wel 25 a 30 uur bezig + daarna kan je natuurlijk nog voor de hogere difficulties.Ik hoop/verwacht dat we met Shadow of The Tomb Raider ook die tijden aan kunnen tikken.

Het zal er veel om hagen hoe de nieuwe game het de eerste twee weken gaat doen want met een slechte verkoop zal hij wel rap naar de 40 euro gaan.De laatste Deus Ex[Square game] is een goed voorbeeld van een game die snel on prijs zakte.[was in mijn ogen een goede game]

Dat de game het in verkoop zwaar gaat afleggen tegen Spider-Man daar ben ik me wel van bewust.Persoonlijk kijk ik wel iets meer naar de nieuwe Tomb Raider game uit.

Wel heb ik het idee dat de marketing bij deze game beter is dan bij Rise.[de pacing in die game is erg goed]

Ja je leest het geen verkeerd woord over Rise. ;)
Op zich heb wel vertrouwen in de game zelf, al verwacht ik geen bijzonderheden. Ik heb echter wel weinig vertrouwen in de release window. In denk dat er relatief weinig PS4 eigenaren de nieuwe Tomb Raider gaan kiezen boven Spider-Man (kijk alleen al naar de YT views van beide game voor een goede indicatie).

Op de Xbox zal de game het ook matig doen, verwacht ik. Kleine install base en FH4 komt in oktober. Verder is er gewoon teveel wat er uitkomt in die periode.

• jori040
bram1984:

Als je kijkt naar wat er bv begin 2019 gaat uitkomen dan is er geen juiste release window meer.
Toch denk ik dat de game het op de XO & PC wel goed gaat doen.

Gaat de game het matig doen dan zullen we denk jaren geen Lara meer zien denk.AAA producties moeten scoren zo simpel is het.

Ben zelf wel benieuwd in hoeverre je het nu merkt dat de game door een andere studio word gedaan.

• s0kkie
Er wordt hier gedaan alsof iedere PS4 eigenaar verplicht is alle games te kopen in een 'zo drukke maand', iemand die niet van web slingeren houdt maar wel van schieten en sluipen maakt dan nog altijd zelf de keuze om TR boven onze grote spinnenvriend te kiezen ;)

• bram1984
@jori040 Je kan beter @ voor mijn naam zetten, anders zie ik de tag niet.

Xbox heeft een aanzienlijk kleinere install base, dus of je blij moet zijn als de game het daar goed doet, vraag ik me af. PS4 is momenteel waar de knaken verdiend worden.
quote:
s0kkie schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:10:
Er wordt hier gedaan alsof iedere PS4 eigenaar verplicht is alle games te kopen in een 'zo drukke maand', iemand die niet van web slingeren houdt maar wel van schieten en sluipen maakt dan nog altijd zelf de keuze om TR boven onze grote spinnenvriend te kiezen ;)
Klopt helemaal, maar als je de algemene consensus bekijikt en zaken als aantallen YT views in de gaten houdt, dan kun je op basis daarvan gerust stellen dat Spider-Man vele malen meer gaat verkopen dan TR.

• jori040
@bram1984

Je doet net of er wereldwijd 100 Xbox One consoles zijn verkocht.
Square doet met Microsoft anders maar al te graag bij iedere Tomb Raider een marketing deal.

Als het op variatie aan komt denk ik dat je met Tomb Raider beter zit dan Spider-Man.De angst dat Spider-Man erg repetitief gaat zijn is anders groot.

jori040 wijzigde deze reactie 03-08-2018 19:23 (66%)

• bram1984
quote:
jori040 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:16:
@bram1984

Je doet net of er wereldwijd 100 Xbox One consoles zijn verkocht.
Square doet met Microsoft anders maar al te graag bij iedere Tomb Raider een marketing deal.

Als het op variatie aan komt denk ik dat je met Tomb Raider beter zit dan Spider-Man.De angst dat Spider-Man erg repetitief gaat zijn is anders groot.
Als je uitgaat van 5% van de install base (ruwe schatting en nog ruim genomen) die die game koopt, stelt het niet veel voor.

En waarschijnlijk heeft Sony geen interesse aangezien ze de Uncharted franchise al hebben. Dus als MS dan een en ander financieert, waarom niet.

Variatie? Even kijken, je kunt al 5 Uncharted en 2 Tomb Raider games kopen die in hetzelfde genre vallen en daar komt nu een 3e Tomb Raider bij, waarbij Spider-Man meerdere en vooral meer spectaculaire traversal manieren heeft, met ook nog een compleet op zichzelf staand melee combat systeem en ook non-super helden gameplay met Peter Parker en MJ. Ik zet mijn geld derhalve niet op TR als het op dat aspect aankomt, maar goed. Maakt verder niet uit.

Nogmaals: pak de YT views er even bij en kijk hoe vaak en veel games besproken worden op fora e.d. Op basis daarvan verwacht ik weinig van TR en is pre-orderen voor de volle mep mijn inziens zeker niet nodig. Ik ga TR zeker ook halen, maar pas volgend jaar waarschijnlijk en dan tweedehands of nieuw voor 1 į 2 tientjes. Ik hoop dat de game het goed doet ook al verwacht ik er weinig van, ik ben een groot liefhebber van het genre.

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

Deze 3de Tomb Raider koop je natuurlijk voor het verhaal. Shadow of The Tomb Raider is het laatste puzzelstuk van de trilogie waarin we Lara zien opgroeien tot de stoere dame zoals we ze altijd gekend hebben. De game moet eigenlijk naadloos aansluiten op de eerste game uit 1996.

Ik heb me verder niet verdiept in Spider-Man, maar games gebaseerd op een film hebben niet altijd de beste reputatie :+

• jori040
@bram1984

We zullen het er op houden dat we gewoon van beide games gaan genieten. ;)

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

Het zijn natuurlijk twee verschillende genres, je kan ze inderdaad beide kopen en ze hoeven niet persé met elkaar te concurreren.

Ik heb in elk geval niks met Spider-Man, maar aan de vorige Tomb Raider games had ik iig tweemaal 30 uur gameplay plezier gehad :)

• jori040
Gezien dat de install base van Sony zo groot is zie ik het zomaar gebeuren dat de nieuwe Tomb Raider ook op dat platform goed verkoopt.

Weet hier trouwens iemand wanneer dat nieuwe preview embargo verloopt ?

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

• jori040
Men is hier toch niet vergeten dat de makers van Tomb Raider hier ook nog mee bezig zijn: YouTube: AVENGERS Game Trailer (2018) PS4/Xbox One ;)

jori040 wijzigde deze reactie 03-08-2018 20:58 (20%)

• westergas

westergas

rikkie_pc

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

• jori040
Krijgt NewGame+ mode: http://www.4gamers.be/nie...Shadow-of-the-Tomb-Raider
Gezien die vorige twee games ver van moeilijk zijn vraag ik me het nut hiervan af.Ik hoop dan ook dat ik hier later op terugkom bij deze game.

Is bij jullie ook opgevallen dat de PS4-pro versie[beelden op YouTube] er uitgewassen uitziet ?
Ben er namelijk nog niet over uit voor welke console versie ik ga.

jori040 wijzigde deze reactie 16-08-2018 15:18 (40%)

• Bart ®

Bart ®

quote:
jori040 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:11:
Ben er namelijk nog niet over uit voor welke console versie ik ga.
PC uiteraard, 144FPS op 2560*1440 O+.

I have the cape.

• jori040
Je wakkert zelf een console vs. console discussie aan met je vraag, dan mag je een grapje ook wel opvatten als een grapje...

Geronimous wijzigde deze reactie 22-08-2018 10:18 (83%)

• Bart ®

Bart ®

quote:
Ja stel je voor dat verschillende mensen verschillende voorkeuren hebben. 7(8)7

I have the cape.

• westergas

westergas

rikkie_pc

quote:
Bart ® schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:44:
[...]

Ja stel je voor dat verschillende mensen verschillende voorkeuren hebben. 7(8)7
*snip* soms is en grapje een grapje...

Ik ga ook zeker voor de PC versie, onze PS 4 pro is al tijden stof aan het happen helaas. Ik gok alleen dat ik de 144fps zeker niet aan ga tikken met een 1080Ti@3440x1440. Ik speelde het vorige deel met 2xSSAA wat er waanzinnig uit ziet maar erg zwaar is voor de GPU. 60FPS ging net aan. Ik hoop dat dit deel ook weer SSAA ondersteund.

Hoe dan ook...kan niet wachten!

Geronimous wijzigde deze reactie 22-08-2018 10:20 (9%)

• bram1984
quote:
Bart ® schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:54:
[...]

PC uiteraard, 144FPS op 2560*1440 O+.
En dan zonder HDR zeker? :+

@jori040 Afgezien van wat extra pixels denk ik niet dat er verder veel verschil zit tussen beide versies. Ik mag aannemen dat beide nu wel HDR krijgen. Bij de vorige game is HDR er via een patch in gekomen op de X. Soort dealtje met MS waarschijnlijk.

@Bart ® Mijn punt is dat je maar net moet afwachten of een PC titel HDR heeft een hoe goed het is geļmplementeerd. En dan moet je het nog fatsoenlijk werkend krijgen. Dan heb ik liever een lage resolutie. :)

bram1984 wijzigde deze reactie 17-08-2018 12:39 (55%)

• Bart ®

Bart ®

quote:
Ja, ik wacht nog op een G-sync monitor met HDR ;(.

I have the cape.

• Bart ®

Bart ®

quote:
jori040 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Koos bij Gamekings[ja die jongens zijn de laatse maanden goed bezig] laat in 2 items weten dat de PC versie verre van indrukwekkend is.Hij heeft de game gespeeld op de Nvidia booth tijdens E3 + laatst op een event in Rotterdam.

Ik denk dat Koos een nieuwe bril nodig heeft :D.

I have the cape.

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:57

Klippy

Still Game

Tijdje geleden een pre-order op Steam gedaan. Heb er wel zin in nu het bijna zo ver is.
Ben wel toe aan een nieuwe game.

Denk dat de instelbare moeilijkheidsgraad een leuke toevoeging is. Bij de vorige vond ik de vijanden vaak te simpel, maar het ontdekken was erg leuk. Nu je dat wat kan tweaken is dat een goeie toevoeging verwacht ik.

En de gameplay op PC ziet er erg goed uit, ook de laatste trailer. Zelf zal ik voorlopig nog even op full HD blijven gamen dus ik ben benieuwd hoe de performance dan is als ze focussen op 4K.

Steam

• jori040
quote:
Klippy schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:44:
Tijdje geleden een pre-order op Steam gedaan. Heb er wel zin in nu het bijna zo ver is.
Ben wel toe aan een nieuwe game.

Denk dat de instelbare moeilijkheidsgraad een leuke toevoeging is. Bij de vorige vond ik de vijanden vaak te simpel, maar het ontdekken was erg leuk. Nu je dat wat kan tweaken is dat een goeie toevoeging verwacht ik.

En de gameplay op PC ziet er erg goed uit, ook de laatste trailer. Zelf zal ik voorlopig nog even op full HD blijven gamen dus ik ben benieuwd hoe de performance dan is als ze focussen op 4K.
Ja met die moeilijkheidsgraad opties ben ik ook wel blij.

De game draait in dat filmpje op de beste/nieuwste PC hardware dus ik zou me daar ook niet blind op staren.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij

༼ つ ◕_◕ ༽つ

Heb er even flink de bezem doorgehaald, @jori040 @bram1984 - serieus, een hele pagina off-topic vullen met z'n tweetjes met een console vs. console discussie, TV's, HDR in het algemeen, HDR in een andere game? Dat mag best in een DM draadje :)

Het is geen probleem om de verschillen tussen de platformversies te benoemen, maar het gaat niet werken om elkaar te gaan proberen te overtuigen welke versie het beste is door daar een boel offtopic punten bij te halen.

FT-17 FTW!

• jori040
quote:
Geronimous schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:09:
[mbr] Heb er even flink de bezem doorgehaald, @jori040 @bram1984 - serieus, een hele pagina off-topic vullen met z'n tweetjes met een console vs. console discussie, TV's, HDR in het algemeen, HDR in een andere game? Dat mag best in een DM draadje :)

Het is geen probleem om de verschillen tussen de platformversies te benoemen, maar het gaat niet werken om elkaar te gaan proberen te overtuigen welke versie het beste is door daar een boel offtopic punten bij te halen.[/]
Mag ik straks wel zegen hoe mooi de Xbox One X versie is tov de Pro versie ?
Gezien de discussie al lang op zijn eind was kom je wel laat met een reactie.Daarbij is er van mij kant uit geen haat of foute bedoeling naar Bram toe.

jori040 wijzigde deze reactie 22-08-2018 12:03 (10%)

• s0kkie
Dat blijft altijd een persoonlijke smaak en dit topic is niet om te discussiėren welke versie mooier is lijkt me ;)
De game is op alle platformen gewoon hetzelfde, daar draait het uiteindelijk alleen om. Goed dat er nu eindelijk actie wordt ondernomen op dit betweterige, helaas doen sommige mensen dit vrijwel in elke topic waar ze dagelijks actief in zijn :)

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

IGN heeft nieuwe gameplay beelden van de Gamescom online gezet:

YouTube: Shadow of the Tomb Raider: Digging Into the Dark Side of Lara Croft ...

• westergas

westergas

rikkie_pc

Nieuwe reepjes RAM besteld (zat nog met 8GB te kutten), morgen ff schijf wissen en een verse Windows installatie fixen.

Ik ben er klaar voor :Y) Is het al 14 september???

• jori040
quote:
westergas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:55:
Nieuwe reepjes RAM besteld (zat nog met 8GB te kutten), morgen ff schijf wissen en een verse Windows installatie fixen.

Ik ben er klaar voor :Y) Is het al 14 september???
Als je voor de Croft Edition gaat dan kan je al op 12 september ?
Weet niet zeker of dat voor Steam ook het geval is.

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

quote:
Ik ook. Heb Sniper Elite 4 bijna uitgespeeld en Shadow of The Tomb Raider wordt de volgende game :9

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik heb er ook zin in :) Heb Rise of the Tomb Raider helemaal kapot gespeeld inclusief alle DLC. De reboot van Tomb Raider trekken mij ook een stukje meer dan de Uncharted serie.

360Gamertag.....PSN ID

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

Nieuwe trailer!

YouTube: Shadow of the Tomb Raider – Vibrant Locations [NR]

En in een aantal landen ligt de game inmiddels in de winkel.

https://gearnuke.com/shad...aider-street-date-broken/

• EdwinB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 23:36
Mijn pre-order gecanceled. Eigenlijk had ik nog nooit een spel nieuw bij release voor de volle 100% prijs gekocht en dacht daar nu maar een uitzondering op te maken.

Echter mijn backlog is ook nog best groot en ik bedacht me dat ik ook wel een halfjaar kan wachten op een mooiere prijs van deze game. Want ik ga hem zeker wel een keer spelen, maar de noodzaak om dit woensdag al te kunnen doen was er niet echt.

• Hulleman
quote:
EdwinB schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:39:
Mijn pre-order gecanceled. Eigenlijk had ik nog nooit een spel nieuw bij release voor de volle 100% prijs gekocht en dacht daar nu maar een uitzondering op te maken.

Echter mijn backlog is ook nog best groot en ik bedacht me dat ik ook wel een halfjaar kan wachten op een mooiere prijs van deze game. Want ik ga hem zeker wel een keer spelen, maar de noodzaak om dit woensdag al te kunnen doen was er niet echt.
Snap ik wel. Ik ben behoorlijk hyped over deze game, omdat ik het vorige deel echt heel tof vond. Ik heb nog wel iets aan backlog en daarna volle bak aan RDR2. Daarnaast vallen de reviews behoorlijk tegen van dit deel. Een metascore van 7,5 getuigd niet echt van een super goede game. Ik ga em sowieso spelen, maar pik em wel een keer in de kerstvakantie met korting op.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

quote:
Hulleman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 02:00:
[...]

Snap ik wel. Ik ben behoorlijk hyped over deze game, omdat ik het vorige deel echt heel tof vond. Ik heb nog wel iets aan backlog en daarna volle bak aan RDR2. Daarnaast vallen de reviews behoorlijk tegen van dit deel. Een metascore van 7,5 getuigd niet echt van een super goede game. Ik ga em sowieso spelen, maar pik em wel een keer in de kerstvakantie met korting op.
Een 78 op ps4
Een 81 op pc
Een 83 op X1

Veel reviewers zeggen voornamelijk dat er te weinig verandering zit ten opzichte van Rise waardoor ze volgens mij wat lagere cijfers geven. Laat ik dat nu eens geen minpunt vinden :)
Vind het zelf bijzonder trouwens aangezien bij niet alle vervolgen met dezelfde maten worden gemeten maar dat terzijde :p.

360Gamertag.....PSN ID

• jori040
quote:
Hulleman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 02:00:
[...]

Een 78[PS4] is nog altijd een prima cijfer hoor.

Persoonlijk kan ik met de min punten die men noemt prima leven.Een game die een 90 haalt op Metacritic heeft meestal ook nog wel wat min punten die men noemt in de review.

• s0kkie
Inderdaad helemaal niks tegenvallend aan als je sowieso van Tomb Raider houdt :)
Rise was ook veel van hetzelfde als het eerste deel, dus je weet wat je van dit soort games moet verwachten. Ik ben benieuwd of de game ook ergens in Nederland de street date gaat breken, deze komt er in ieder geval day 1 in 8)

• westergas

westergas

rikkie_pc

Hmmm IGN geeft een 9 en Gamespot een 6. Geen zin/tijd om die reviews uit te pluizen maar dat is wel een opvallend verschil.

Ik ga hem sowieso halen dan zien we het wel :Y)

• Bart ®

Bart ®

I have the cape.

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

quote:
s0kkie schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:25:
Rise was ook veel van hetzelfde als het eerste deel, dus je weet wat je van dit soort games moet verwachten.
^^ :)

De game maakt deel uit van een trilogie, met dezelfde engine en dezelfde besturing. Dat Shadow of the Tomb Raider daardoor hetzelfde speelt als de vorige twee delen was nogal voor de hand liggend. De levels en sfeer daarentegen zijn natuurlijk compleet anders, dus de speelervaring kan gewoon prima in orde zijn. Ik verwacht voldoende diversiteit. En belangrijker: deze game sluit het verhaal van de trilogie. Juist de rode draad is belangrijk want de trilogie vertelt hoe Lara getransformeerd is van een rebelse tiener naar een stoere ontdekkingsreiziger.

• bram1984
quote:
westergas schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:30:
Hmmm IGN geeft een 9 en Gamespot een 6. Geen zin/tijd om die reviews uit te pluizen maar dat is wel een opvallend verschil.

Ik ga hem sowieso halen dan zien we het wel :Y)
Reviews zijn sowieso all over the place. Ik heb zelfs een vier gezien. Ook veel zessen, maar ook negens en hoger. Bij een game als Detroit begrijp ik dat nog, maar bij een action adventure is dat wel opvallend. Alsof sommige reviewers een compleet andere game hebben gespeeld.

• westergas

westergas

rikkie_pc

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

Inderdaad, dit is het correcte GameSpot linkje:

https://www.gamespot.com/...erilla-girl/1900-6416982/

• Bart ®

Bart ®

quote:
westergas schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:54:
[...]

Jouw onderste linkje is voor Rise, niet Shadow :)
Ah, lekker wakker |:( :D

I have the cape.

• bram1984
Alle versies hebben trouwens HDR (PC ook), mochten er nog mensen zijn die zich afvragen of de Xbox weer exclusief HDR heeft zoals bij Rise. Nee dus.

• jori040
bram1984 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:28:
Alle versies hebben trouwens HDR (PC ook), mochten er nog mensen zijn die zich afvragen of de Xbox weer exclusief HDR heeft zoals bij Rise. Nee dus.
Gezien ik nog geld op m'n PSN heb staan ga ik nu toch voor de PS4 versie.Goed dat de PS4 versie nu ook HDR heeft.

• LGroot
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12-09 17:14
Ik heb de Deluxe edition in Steam staan, gepreload en al :). Weet iemand hoelaat we morgen los kunnen gaan? (early acces).

• XWB
  • Niet online

XWB

Excellent

Een overzicht van reviews is te vinden op: https://www.reddit.com/r/...omb_raider_review_thread/

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Op youtube zijn al volledige walkthroughs te vinden.

• Hulleman
uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:34:
[...]

Een 78 op ps4
Een 81 op pc
Een 83 op X1

Veel reviewers zeggen voornamelijk dat er te weinig verandering zit ten opzichte van Rise waardoor ze volgens mij wat lagere cijfers geven. Laat ik dat nu eens geen minpunt vinden :)
Vind het zelf bijzonder trouwens aangezien bij niet alle vervolgen met dezelfde maten worden gemeten maar dat terzijde :p.
Meer van hetzelfde vind ik ook prima. Rise vond ik echt een gave game!

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:17

v8power67

CORSA B GSI/MANTZEL/ST LOWERED

XB1 - 900p / PS4 1080p
XB1X: 1080p/58fps average (performance) or 2016p native/30fps with occasional dips/tearing (resolution)
PS4 Pro: 1080p/52fps average (performance) or 1872p checkerboard/30fps (resolution)

Xbox one x hogere resolutie in graphics mode maar dus dips en tearing( en geen native 4k dus, wat de devs wel zeiden)
Ps4 pro lagere checkerboarding resolutie maar stabielere fps.

Beide 60fps modussen zijn verre van locked 60fps.
Maar x wel hogere gemiddelde en minder lage dips.

1 bizar ding :

Blijkbaar hebben ze toch nog wat exclusiefs voor xbox kunnen vinden....

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||rx480 4gb saphire nitro@ 1400/1870mhz|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• westergas

westergas

rikkie_pc

Beetje jammer dat in alle platform vergelijkingen die ik heb kunnen vinden men de PC even vergeten is.

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:17

v8power67

CORSA B GSI/MANTZEL/ST LOWERED

westergas schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:59:
Beetje jammer dat in alle platform vergelijkingen die ik heb kunnen vinden men de PC even vergeten is.
Er komt van digital foundry altijd een losse pc video van grote games.
Dus daar zal de vergelijking ook komen.
Maar ja momenteel met huidige consoles va top pc hardware is vergelijken niet nodig. Pc wint zonder moeite.
Plus zal veel minder moeite hebben met 60fps.
Waar op pro en xox 1080p max is anders trekken ze het niet meer rond de 60fps..
( Al had de pro misschien beter een dynamische resolutie kunnen hebben in 60fps modus want nu dropt hij gewoon teveel ivm de xox).
Een beetje pc kan deze game 1080p ultra 60fps draaien. Wat zeker qua effecten mooier zal zijn dan de consoles.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||rx480 4gb saphire nitro@ 1400/1870mhz|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• Bart ®

Bart ®

westergas schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:59:
Welke pc? Dat is het lastige natuurlijk.

I have the cape.

• westergas

westergas

rikkie_pc

Bart ® schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:21:
[...]

Welke pc? Dat is het lastige natuurlijk.
Een dikke PC natuurlijk, om het potentiėle verschil goed weer te geven.
Al hoeft het niet eens soepel te lopen om het verschil in IQ aan te tonen.

• Bart ®

Bart ®

westergas schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:31:
[...]

Een dikke PC natuurlijk, om het potentiėle verschil goed weer te geven.
Al hoeft het niet eens soepel te lopen om het verschil in IQ aan te tonen.
Mooi 8k-scherm eraan hangen, ziet het er wel vet uit ja. Alleen niet heel realistisch :P. Ik vind het daarom altijd een beetje zinloze vergelijking, pc wint toch wel. Maar niet iedereen heeft een dikke pc...

Ik heb gelukkig wel een dikke pc :P :9~

I have the cape.

• jori040
Game ziet er hier op de PS4-Pro prachtig uit. :)

In een paar reviews hebben ze het over input lag maar daar merk ik echt niets van bij deze versie.Visueel vind ik de game zeker wel mooier dan Rise.

Had me voorbereid op misschien wat pijnlijke punten[op basis van reviews] maar misschien dat ze later in de game nog komen.

Ondanks dat Eidos Montreal nu de hoofdontwikkelaar is merk ik daar niets van.De game voelt zoals de vorige twee games qua gameplay & besturing van Lara.

Niet te vergen:Die dieren in de Jungle. :)

jori040 wijzigde deze reactie 12-09-2018 10:30 (4%)

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-09 19:07
Das mooi :) . Kan niet wachten om 'm vrijdag in mijn X te stoppen. Ga Wolfenstein 2 (die ik aan de straatstenen niet kwijt raak) en LA Noire er op inleveren en dan pik ik 'm op voor ¤25 op bij GM.

De analyse van DF is ook duidelijk. One X duidelijk de mooiste console versie met hoogste resolutie, echter de framerate op de Pro is iets stabieler.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True