YoshiBignose schreef op maandag 12 maart 2018 @ 08:38:
[...]
Ja, maar is dat niet een beetje de slachtoffer rol spelen? Je weet niet de reden dat iemand je in elkaar slaat. Komt het omdat je te breed loopt, omdat je lelijk bent, omdat je zwart bent, omdat je homo bent of is het gewoon compleet willekeurig? Ik weet ook de psychologie er achter niet, maar ik kan begrijpen dat het vaak een groepje is dat een beetje stoer wil doen en dan pak je toch sneller mensen die "anders" zijn. Maar je hoort de reden van het geweld niet als iemand in elkaar geslagen is omdat iemand te stoer deed of flaporen heeft, terwijl je die wel hoort als iemand homo is.
Dat is omdat het verschil tussen "normaal" uitgaansgeweld en homohaat ontzettend duidelijk is. Ik leid aan jouw post af dat je nooit partij bent geweest in die laatste.
Er is nogal verschil of er gewoon een paar boeren met elkaar op de vuist gaan om een idiote reden of dat er een groep jong volk gezamenlijk een homostelletje in elkaar staat te trappen, al joelend en scheldend.
Ja, want ik reageer op persoonlijke titel. Dat is te merken aan taalgebruik en aan het feit dat er nergens "modbreak" of blauwe tekst in mijn post staat, en dat ik nergens naar de regels van Tweakers verwijs.
Iemand geeft aan het op sommige gebieden iets te ver te gaan (wat imo 100% thuis zou moeten horen in dit topic) en wat doe jij? Jij geeft deze beste man de volle lading omdat jij het niet met hem eens bent.
Niet alleen omdat ik het niet met hem eens ben. Vooral omdat er allerlei non-feiten door middel van foutieve logica en stromannen aan elkaar wordt geknoopt om maar op homo's neer te kunnen kijken.
Sterker nog, jij gooit er nog een flinke schep bovenop. Vervolgens ga je doen alsof het niet normaal is dat hij een ''normaal'' (ja wat is normaal, tegenwoordig niks meer lijkt wel) leven zou willen hebben met een kind, een vrouw in een leuk dorpje.. Wat is daar mis mee?
Dus omdat hij gewoon een ''normaal'' (om het zo maar te noemen) leven wilt hebben is dat fout?
Nee, dat is niet fout. Maar het roepen dat andere mensen ook maar "gewoon normaal" moeten doen, dát is fout. Degenen die vragen of anderen "gewoon normaal kunnen doen" zijn degenen die zichzelf erg prettig voelen dichtbij de norm, en zich ongemakkelijk voelen bij alles wat daar significant van afwijkt.
Daar is niks tolerants aan. Dat is verwachten dat iedereen zich maar voegt naar *jouw* wereldbeeld. Je mag absoluut voor jezelf volledige normaliteit nastreven en vooral je kop niet boven het maaiveld uitsteken, maar ik ga van niemand accepteren (wederom, op persoonlijke titel en niet als mod) dat ze proberen mij of anderen datzelfde op te leggen.
Hij zegt nergens dat homo's fout zijn, jouw reactie lijkt er sterk op alsof jij hetero's fout vind.
Bullshit. Ik heb zelf al meer dan een jaar een vriendin, ik vind hetero's niet fout; ik vind de welhaast middeleeuwse denkbeelden die hij tentoonspreidt fout. En ik ben juist
niet degene die dat doortrekt naar de gehele groep waar ijn discussiepartner deel van uitmaakt dus leg me die woorden ook niet in de mond, thank you very much.
En precies, precies hier gaat het dus fout met de acceptaties van de homoseksualiteit. Het opdragen ook homo te moeten worden omdat je anders een Henk en Ingrid bent.
Ook hier weer, bullshit. Dat heb ik nergens gesteld of ook maar geïmpliceerd. Het enige dat ik stel is dat ik, en anderen met mij, helemaal niet de behoefte hebben om "gewoon normaal" te doen. Niet iedereen wordt blij van een strikt monogame heteroseksuele relatie en huisje-boompje-beestje, en ik word er erg moe van dat een groot deel van de maatschappij zelfs hier in Nederland het keihard afkeurt als je een ander levensdoel hebt dan dat, of een variant er op met meer succes.
Ik heb persoonlijk helemaal niks tegen mensen die op hetzelfde geslacht vallen dat moeten ze helemaal zelf weten (de broer van mijn exvriendin was ook homo, top gozer!)
Maar, hij moet mij niet gaan vertellen dat mijn leven maar ''zwak'' of ''fout'' is en dat ik beter homo kan worden omdat ik dan stoerder/beter of wat dan ook ben, want dan had ook hij een probleem gehad.
Dat doet in dit otpic ook letterlijk niemand, dus dat scheelt.
Het deel over de gaypride, van de ene kant heb ik zoiets van laat ze lekker hun ding doen, het is toch ver weg (zoals jij ook aangeeft), van de andere kant; ook kinderen kijken naar de TV, ook kinderen kunnen die mannen in leren pakjes rond zien huppelen over straat, liefst helemaal naakt als het aan sommige ligt.
Zodra de op TV bijv de (vooral) oudere mannen gaan interviewen die gewoon ''normaal'' gekleed zijn, dan krijg je ook een stukje respect voor deze homoseksuele mannen want die hebben het vaker heel lang moeilijk gehad (vroeger werd het niet geaccepteerd). Dan vind ik het voor hun leuk dat er iets is als de gaypride.
Maar er lopen zoveel gore mensen rond (of ze nou hetero of homo zijn boeit mij niet) in hun leren pakjes/string, nee dan snap ik sommige wel (die alleen dit zien) dat ze zoiets hebben van; moet die gay pride nou? Als je dan sommige homoseksuele op de TV ziet die denken dat de gay pride 1 grote openbare en legale orgie is dan krijg je helemaal een negatief beeld over de gay pride.
Ja en als je specifieke beelden van Carnaval gaat zoeken krijg je ook de indruk dat Brabo's en Limburgers zuipend lallend volk is met weinig seksuele moraal. Of met het Leids Ontzet, makkelijk beelden te vinden die een erg negatief beeld zouden kunnen ondersteunen over Leidenaren als lui zuipvolk. Voorbeelden te over, maar de homo's zijn de énige die op deze manier voor "hun" dag het gehele jaar aangekeken worden.
Ik ben nog nooit naar de gay pride of naar roze maandag geweest. Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Maar ik vind het wèl belangrijk dat zulke evenementen gewoon kunnen voortbestaan. Hier in Nederland is homogeweld kennelijk nog steeds voor behoorlijke groepen volk "normaal", en er zijn niet of nauwelijks landen te vinden waar het op dat vlak beter gaat. Een vriend van me heeft zijn jeugd en vroege puberteit in Moldavië gewoond. Die vent gaat al over zijn nek als hij een foef *ruikt*, volle 6 op de Kinsey-schaal. Het enige wat hij destijds meekrijg van dat dat normaal zou zijn waren de gay pride-optochten elders in Europa.
Dit heeft niet alleen zijn keuze sterk beïnvloed om in Nederland te gaan studeren als het even kon (wat is gelukt), maar hij heeft ook meer dan eens gesteld dat het feit dat er plekken waren waar zulke optochten/feesten gewoon konden een van de hoofdredenen is dat hij zichzelf nooit voor een trein heeft gegooid.
Dus alsjeblieft, vertel me nog eens dat de gay pride alleen een excuus voor smerige flikkernichten is om hun ballen in de gezichten van heel Nederland te wrijven. Je weet duidelijk hoe het werkt. Helemaal niet alsof je een van de grotere bakens van homo-acceptatie op internationaal niveau nu aangrijpt om een bestaand negatief beeld van homo's te bevestigen.
Maar nogmaals, dat jij homo bent is leuk voor jou en daar is zeker niks mis mee.
Biseksueel, thank you.
Maar ga niet doen alsof iemand die geen homo is een fout iemand is. Want precies hier gaat het dus fout met de acceptatie van.
Ik zou heel graag weten waar jij vandaan haalt dat ik ergens de superioriteit van homo's probeer te propageren, want al wat ik hier zie is dat jij dingen voor mij aan het invullen bent.
Je had er beter serieus op kunnen reageren en op een normale manier. Je kan de mede tweaker ook proberen te begrijpen en daarop in te gaan. In plaats van dat je dat doet voel jij je aangevallen en ga je hem in ik weet niet hoeveel regels de grond in boren.
Mijn post is op elk niveau netter, respectvoller en inhoudelijker dan degene waar ik op reageer. Als jij denkt dat ik "een onschuldig iemand de grond in aan het boren ben" snap je niet hoe een discussie hoort te werken.
Nee, dit is in mijn ogen niet correct. Wat doe je indien iemand jou op straat aankijkt of nakijkt? Krijgt die gene dan gelijk de volle lading?
Als iemand me op straat nakijkt om zo iets, dan weet ik vooral dat diegene van mij eigenlijk geen blik waardig is.
Als iemand op straat gaat staan verkondigen dat de gay pride absurd is en verboden moet worden omdat die vieze homo's alleen maar de negatieve stereotypes bevestigt, dan kan die absoluut de volle laag krijgen.
[
Voor 77% gewijzigd door
McGryphon op 12-03-2018 09:16
]