MeZZiN schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:32:
[...]
Trouwens een leuke feature van oplaadpalen.nl je krijgt een keurige SMS als je auto klaar is met laden top service. Had dat niet met charge point. Plus je kan geen LMS kaarten aanvragen bij verschillende LMS leveranciers. De database is 100% gedeeld merkte ik. Slordig. Dat had beter gekund LMS.
Ik heb welgeteld géén één keer een SMS gehad,. dus ik weet niet hoe dat zit,
*edit* oh wacht. Oplaadpalen.nl en Oplaadpunten.nl big difference.
Edit twee: Oplaadpunten zal je bedoelen toch @MeZZiN ? Die van op drie op de laadpastop10.nl ? Ik heb 't even gecheckt, ik gebruik 'm niet zo vaak, maar toch meerdere sessies waarvan ik zeker weet dat de auto uiteindelijk vol was aan de paal, maar waarbij ik geen SMS heb gehad.
Hoewel het weinig voorkomt dat ik publiek laad, is het wel een gemis, of beter: een killer feature als je die SMS wèl krijgt. Ik krijg sowieso weinig meldingen via de telefoon of app. Vriend van mij die een Ampera-e rijdt kan het level van meldingen zelf kiezen. Bij elke scheet die de auto geeft een email, of alleen als ie klaar is bijvoorbeeld. (Een scheet kan zijn dat het laden onderbroken is, of als de auto een bereik heeft kleiner dan x-kilometer of naja: weet 't niet precies).
De Car-net app werkt betrouwbaar: Je weet precies wat je er van kan verwachten. Het werkt, maar het is trraag en je moet wachten. Volkswagen heeft er blijkbaar voor gekozen de auto een super trage verbinding mee te geven. Dus op de app kijken betekend de last-know informatie zien. Een refresh forceer je door een pull-down van 3 seconden te doen. Dan kijk je een minuut naar een zandlopertje en dan pas komt de meest recente data door. Als ie aan het laden is, én aan het pre-conditioneren wordt 't nog trager voor mijn gevoel.
Een actieve notificatie vanaf de auto naar m'n telefoon zou erg prettig zijn. Nu zet ik, als ik de auto wil verplaatsen zodra deze vol is, gewoon een timer. Want aangeven hoelang het nog duurt alvorens de auto vol is kàn de auto wel accuraat.
Roadtrip Italië gaat waarschijnlijk door. Maar twijfel nog tussen ICE en EV. Ik krijg tot nu toe nog niet echt een positief gevoel. Vooral de achteruitgang van laadsnelheid door frequent snelladen is mij onbekend, maar ook de gevolgen van een defecte snellader zijn natuurlijk desastreus: Ik heb naast CCS
combo géén triple AC laad mogelijkheid. Eén keer aan een AC paal vol laden zou tot 6 uur extra reistijd kunnen betekenen.
[
Voor 0% gewijzigd door
JayPe op 18-07-2018 11:10
. Reden: edit laadpalen laadpunten, poteeto potaato ]
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker