"When you grow up your heart dies"
Zij is toch bang voor piemels? Dan kan ze dus niet. Anders komt een bebaarde mevrouw eraan en rent ze van het podium.MusicAddict schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:01:
[...]
Beetje zoiets wat Hardwell heeft gedaan dus?![]()
[video]
Ik denk dat dit soort "eurodance" best wel kans maakt:
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Was toen al afgehaakt, maar die gast van Oostenrijk krijgt toch ff een hand in zn gezicht gedouwt van Israel
Heb altijd al gezegd, wat als de NL top bands nu eens hun tophitje niet meteen op het album knallen of op spotify, maar het eerst als songfestival liedje laten beoordelen.sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:04:
[...]
Kom op ze ziet er zo frigide uit als wat.
Ik blijf bij mijn keuze voor Wulf.
Nu even het einde van Robocop 2 kijken.
Nicotine van Chef's special of All things under the sun enzo... zou op hun slofjes top 10 scoren daar.
Dit dus.
Even bij 3m40 kijken dan wel.Kecin schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:10:
[...]
Zij is toch bang voor piemels? Dan kan ze dus niet. Anders komt een bebaarde mevrouw eraan en rent ze van het podium.
Ik denk dat dit soort "eurodance" best wel kans maakt:
[video]
Ze kan best wel aardig zingen, ook destijds in Within Tempatation wel. Populaire Nederlandse DJ (die we voor het oprapen hebben), die aan elkaar koppelen en gaan.
En vervang Sharon door iemand anders, en de DJ door iemand anders. Maar genoeg koppelingen mogelijk.

Alles op die foto is grof.sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:15:
Dit is inderdaad best grof zeg.
www.google.nl
"How about no!!"Boef wil volgend jaar meedoen aan Eurovisie Songfestival
Doe dan iets met Tiësto.
[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 13-05-2018 01:21 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Boef rapt Nederlands toch? Dat werkt sowieso niet.AW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:19:
https://www.nu.nl/enterta...rovisie-songfestival.html
[...]
"How about no!!"
Doe dan iets met Tiësto.
Ik snap verder niet wat iedereen zo moeilijk doet. We halen nu vijf van de laatste zes jaar de finale door een artiest uit te kiezen en die zijn of haar ding te laten doen. De ene was beter dan de ander maar weinig landen halen die score.
Wat mij betreft gaan we daar mee door en inderdaad kun je dan ook eens aan een in het buitenland succesvolle dj denken. Maar die geef je dan net als Waylon of Anouk ook gewoon de vrije hand en kiest zijn eigen zanger of zangeres.
Frans en Nederlands.D-e-n schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:43:
[...]
Boef rapt Nederlands toch? Dat werkt sowieso niet.
Ik snap verder niet wat iedereen zo moeilijk doet. We halen nu vijf van de laatste zes jaar de finale door een artiest uit te kiezen en die zijn of haar ding te laten doen. De ene was beter dan de ander maar weinig landen halen die score.
Wat mij betreft gaan we daar mee door en inderdaad kun je dan ook eens aan een in het buitenland succesvolle dj denken. Maar die geef je dan net als Waylon of Anouk ook gewoon de vrije hand en kiest zijn eigen zanger of zangeres.
Boef heeft zich door zijn criminele verleden en achterlijke gedrag voor mij buitenspel geplaatst.
Die gozer kun je echt niet meer serieus nemen.
Country is dus blijkbaar nieuw op Songfestival. En debiele dansers ook?
Nee stuur nou eens een keer echt kwaliteit. En geen prut zoals dit.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Precies, en jij bent daar dus een voorbeeld van,corset schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:21:
Rofl.. Waylon werd niet begrepen. Hij deed zelf totaal iets nieuws vond hij.
Country is dus blijkbaar nieuw op Songfestival. En debiele dansers ook?
Nee stuur nou eens een keer echt kwaliteit. En geen prut zoals dit.
Dat niet begrijpen gaat absolute niet over het feit dat hij country rock zong.
Maar zoek zelf maar uit wat hij dan wel bedoelt.
Ik heb lang niet meer gekeken naar het songfestival, maar het viel me gisteren wel op dat de smaak van Oost Europa wat dichter bij die van ons is komen te liggen. Dat Israel ging winnen met dat liedje had ik ook niet verwacht.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat dan? De lyrics? Het niveau wat al jaren wordt gezongen? "iedereen is uniek en speciaal".sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:38:
[...]
Precies, en jij bent daar dus een voorbeeld van,
Dat niet begrijpen gaat absolute niet over het feit dat hij country rock zong.
Maar zoek zelf maar uit wat hij dan wel bedoelt.
Hij heeft 13 in een dozijn Songfestival muziek gemaakt en is daar op gescoord. Zo simpel is het.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Nee, dat was geen 13 in een dozijn songfestival muziek. Dan heb je het echt niet begrepen. Niet je smaak? Ok. Matige act? Ok. 13 in een dozijn? Pertinent niet. Ik daag je uit om 10 pure country songfestival liedjes op youtube te vinden uit de afgelopen 1000 songfestivalliedjes. Gaat je niet lukken.corset schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:57:
[...]
Wat dan? De lyrics? Het niveau wat al jaren wordt gezongen? "iedereen is uniek en speciaal".
Hij heeft 13 in een dozijn Songfestival muziek gemaakt en is daar op gescoord. Zo simpel is het.
Dit dus.
Kijkend naar de winnaar van dit jaar zal dat weinig uitmaken;D-e-n schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:43:
[...]
Boef rapt Nederlands toch? Dat werkt sowieso niet.
"Pam pam pa hoo, Turram pam pa hoo",
"A-A-A-Ani Lo buba!" en
"His baka-bakum, bak-bak bakumbai…"
vond ik ook niet zo pakkend eerlijk gezegd...werd toch gewaardeerd blijkbaar

Zangtechnisch zal het wel in orde geweest zijn maar dat lied vond ik nu dus het slechtste van de hele week (beide semi-finals inbegrepen). Dit jaar viel al bij al mee, redelijk veel songs die ik best nog wel eens op de radio terug wil horen maar dan wint net degene die me deed wensen dat ik naar het testbeeld aan het kijken was ipv. Eurovision. En dan staat er in de krant "een catchy lied met een betekenis". er was sowieso weer veel politieke correctheid maar dat kippendansje had dus betekenis? De zangeres zei zelf ook "thanks for voting differently", bedoelde ze dat op basis van de stijl van haar lied of op de zogezegd betekenis dan?
De relatief (het blijft Eurosong) goede kwaliteit van de liedjes is vast omdat vorig jaar Sobral gewonnen heeft, er waren nl. ook weer eens veel liedjes in vreemde talen wat ik ook wel eens tof vind. Volgend jaar moeten we misschien overslaan want als ze zich hier op gaan baseren...
Ik ben ook eens benieuwd naar wat eigenlijk de demografie is van de stemmers want Eurovision doet me ieder jaar denken dat ik wel héél erg afwijk van de gemiddelde smaak in Europa.
Vnze schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:31:
En dan staat er in de krant "een catchy lied met een betekenis". er was sowieso weer veel politieke correctheid maar dat kippendansje had dus betekenis? De zangeres zei zelf ook "thanks for voting differently", bedoelde ze dat op basis van de stijl van haar lied of op de zogezegd betekenis dan?
Dat zegt ze zelf eroverWhat does the song mean?
Netta herself says that the song is about: "The song has an important message — the awakening of female power and social justice, wrapped in a colorful, happy vibe."
She has also said that lyrics behind the songs reference the Me Too movement.
She said: "I think the song is #MeToo, but it’s an empowerment song for everybody, and everybody can find themselves in it."
[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 13-05-2018 09:37 ]
Dan was ik dus niet zo goed aan het opletteneric.1 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:36:
[...]
Dat zegt ze zelf eroverIk zag het er alleen niet in terug. ("i'm not your toy", wat eerder als "I'm a nacho" klonk..wellicht)
Het zal wel aan mij liggen

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
OH zoals hij al eerder heeft gedaan met de common linnets. Wat toen ook door zijn ego uiteindelijk gestopt is (na een goed resultaat, dat wel).FunkyTrip schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:57:
[...]
Nee, dat was geen 13 in een dozijn songfestival muziek. Dan heb je het echt niet begrepen. Niet je smaak? Ok. Matige act? Ok. 13 in een dozijn? Pertinent niet. Ik daag je uit om 10 pure country songfestival liedjes op youtube te vinden uit de afgelopen 1000 songfestivalliedjes. Gaat je niet lukken.
Op het Songfestival wordt naar iets unieks gezocht, iets wat eruit springt. En dat was het totaal niet. Toen de kritiek kwam op de dansers met een epileptische aanval had hij er op moeten inspelen.
En niet gelijk roepen dat de media kut is en allemaal slecht.
De tijd dat je met Abba niveau lyrics en een gigantisch Amerikaans liedje kan winnen is gelukkig voorbij.
@Renegade666 zelfde hier. Ze hadden het veel beter kunnen doen, maar het was wel leuk.
En ik vind het wel grappig dat groot deel van de Waylon fans Denemarken aan het afzeiken waren, maar Denemarken wel met bijna de dubbele punten eruit komt.
Zou iets unieks toch beter werken?
[ Voor 13% gewijzigd door corset op 13-05-2018 09:47 ]
U zei?corset schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:46:
De tijd dat je met Abba niveau lyrics en een gigantisch Amerikaans liedje kan winnen is gelukkig voorbij.
Geef mij dan toch maar ABBA lyrics.eric.1 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:26:
[...]
Kijkend naar de winnaar van dit jaar zal dat weinig uitmaken;
"Pam pam pa hoo, Turram pam pa hoo",
"A-A-A-Ani Lo buba!" en
"His baka-bakum, bak-bak bakumbai…"
vond ik ook niet zo pakkend eerlijk gezegd...werd toch gewaardeerd blijkbaar
Touche, ik had ook liever een ander land zien winnen. Maar ja, politiek blijft politiek.
Mhm weinig slechte inzendingen? De helft zong vals (tenminste...volgens mijVnze schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:53:
Je hebt zeker een punt hoor, het lijkt mij dat in het algemeen de kwaliteit ieder jaar net iets hoger ligt. We zijn op het punt dat er maar weinig écht slechte inzendingen zijn. Helaas winnen die vaak nog als ze net de juiste politieke achtergrond hebben.

En dan luister ik normaal gesproken als 'radio' meestal NPO 3 FM Alternative via Tunein als ik geen zin heb wat specifiekers op te zetten ...
Mijn 2 centen van gisteravond

Estland en Israël (tussen Cyprus en Israël verdiende de laatste op basis van gister het meer). Estland is uiteindelijk qua NL vote toch een verspilde stem geweest aangezien die van het NL publiek helemaal niks heeft gekregen. 8e geëindigd ...
Van m'n top 5 ging het verder tussen óf Spanje óf Italië (gegokt dat Spanje [gekozen] meer in de smaak zou vallen bij het publiek maar bleek gelukkig toch andersom). Verder om de top 5 vol te maken ging het tussen Oostenrijk (gekozen), Duitsland of toch maar Tsjechië ...
En bij Denemarken ook even het volume opgecranked
Ik zie dat Israël bij het NL publiek de nummer twee was en Denemarken de nummer drie (Duitsland weer 1 net als bij de jury). Ook gewoon nog een punt voor Noorwegen

edit: bookmaker lijstjes ook niet bijgehouden verder for the record, enige wat ik daarover wist is wat ze in de uitzending wisten mede te delen over wie er nu weer op 1 stond en waar NL.
[ Voor 140% gewijzigd door apis29 op 13-05-2018 10:31 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Vnze op 13-05-2018 09:58 ]
In dit geval dat walgelijke politiek correct geouwehoer.
De wereld is echt naar de klote, dat zie je nu wel weer...
Dik lelijk wijf? - check
Kut nummer? - check
Zogenaamde betekenis in een belachelijk dansje? - check
Nou als dit geen wereldhit wordt..... oh wacht.
We leven in een tijd waar mensen zielig zijn, zogenaamt zelf grote problemen hebben en iedereen er mee lastig vallen, terwijl het gewoon geen probleem is. (100+ geslachten, een wereld waar je dik bent ok is en zelfs aangespoord wordt om ongezond te leven, om maar een paar voorbeelden te noemen)
Ik wil terug naar het jaar 2000, waar iedereen nog enigszins normaal was. Je kon nog hoi zeggen zonder dat die ander "offended" is of zegt dat het entitled is dat het een geslacht heeft wat niet bestaat.
On topic, ik vond oostenrijk het beste, die had gewoon moeten winnen.
Sterker nog is dat als je sommige liedjes slechts een klein beetje aanpast ze een rel hadden veroorzaakt. Zing maar eens dat vrouwe kippen zijn (Israel) of monsters (Finland) om er een paar op te noemen. Maar zing dat over mannen en het is ok
/rant
[ Voor 17% gewijzigd door Vnze op 13-05-2018 10:09 ]
[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 13-05-2018 10:20 ]
Je kan ook te ver gaan.. ik doelde op het punt dat het altijd bij het songfestival zo is dat landen op elkaar stemmen. Als je echt denkt dat het gaat om "zielig" zijn, of hoe goed je bent, dan zit je verkeerd te kijken.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:58:
[...]
In dit geval dat walgelijke politiek correct geouwehoer.
De wereld is echt naar de klote, dat zie je nu wel weer...
Dik lelijk wijf? - check
Kut nummer? - check
Zogenaamde betekenis in een belachelijk dansje? - check
Nou als dit geen wereldhit wordt..... oh wacht.
We leven in een tijd waar mensen zielig zijn, zogenaamt zelf grote problemen hebben en iedereen er mee lastig vallen, terwijl het gewoon geen probleem is. (100+ geslachten, een wereld waar je dik bent ok is en zelfs aangespoord wordt om ongezond te leven, om maar een paar voorbeelden te noemen)
Ik wil terug naar het jaar 2000, waar iedereen nog enigszins normaal was. Je kon nog hoi zeggen zonder dat die ander "offended" is of zegt dat het entitled is dat het een geslacht heeft wat niet bestaat.
On topic, ik vond oostenrijk het beste, die had gewoon moeten winnen.
overigens is overdrijven ook een vak, een waar jij blijkbaar zeer goed in bent.
Ik zou je aanraden om naar het volgende nummer te luisteren:
Stray from the path - First World Problem Child
Misschien herken je er wat in
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verder ben ik het eens met bovenstaande: de mensen hier hebben vooral met hun ogen geluisterd. Wat kan mij het nou interesseren hoe ze eruit ziet? Ik zag dat ze er duidelijk plezier in had en ze weet het heel spontaan over te brengen. Dat is heel belangrijk wat mij betreft, want het moet ook interessant blijven om te stemmen.
Verder zie ik op Twitter ook weer typisch Nederlandse taferelen voorbij komen. Mensen die zonder onderbouwing eerst Waylon lopen af te zeiken vanwege het slecht gekozen nummer, maar vervolgens verontwaardigd zijn dat Nederland geen 1e wordt.

Edit: de vriendjespolitiek tussen verschillende landen is ook nog een probleem, maar dit speelt al veel langer. Het gaat zelfs zo ver dat Nederland verontwaardigd is als Duitsland ons maar 5 punten geeft. Kom op zeg, beoordeel eens op kwaliteit in plaats van je banden met andere landen. Maar goed, dit zal de komende jaren nog wel op deze manier doorgaan.
[ Voor 16% gewijzigd door jordiv30 op 13-05-2018 11:08 ]
Ik vond het een leuk element dat uiteindelijk (en misschien niet geheel verrassend) er dubbelgangers in de act zaten.
Maar als ik Nederland een goede tip mag geven. Kom dan met iets als dit:
Gewoon Armin van Buuren met Sharon den Adel.
Ik heb begrepen dat die al eerder door iemand genoemd zijn als goede kanshebbers, maar helaas hebben ze er nooit wat tijdens het ESF mee gedaan. Zelfs enkele anderen hadden al gezegd dat andere landen al konden inpakken als hun zouden gaan
Erg jammer dat het dat jaar Douwe Bob was.
Is dat ooit anders geweest dan?Hackus schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:05:
Heeft niemand hier de mening dat het gewoon een circus is tegenwoordig. Het heeft niets meer te maken met goed zingen en een goede performance neerzetten.
Het is al heel lang een circus. Het is alleen erger geworden vanaf het moment dat het Oostblok mee mocht doen.Hackus schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:05:
Heeft niemand hier de mening dat het gewoon een circus is tegenwoordig. Het heeft niets meer te maken met goed zingen en een goede performance neerzetten.
Overigens is het al lang zo gek niet meer als het geweest is. Een decennium terug stuurden we nog ene Sieneke met een draaiorgel...

I rest my case..

Moeten we er wel even een MeToo (o.i.d.) sausje overheen gooienAW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:01:
Maar als ik Nederland een goede tip mag geven. Kom dan met iets als dit:
[video]
Gewoon Armin van Buuren met Sharon den Adel.

Ja, als je alleen naar de winnaar kijkt dan zit er wel eens een serieuzer/mooier liedje tussen, maar elk songfestival bevat wel een berg aan vreemde liedjes en soms zit er een bij die zo catchy/raar is of een bepaalde boodschap heeft dat het publiek het omarmt.
Als Conchita Wurst geen baard had gehad hadden wij gewonnen
Het liedje was echt om te schamen voor je land. Als je het terugkijkt (of durft terug te kijkenVeenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:15:
[...]
Overigens is het al lang zo gek niet meer als het geweest is. Een decennium terug stuurden we nog ene Sieneke met een draaiorgel...
Die vrouw verklaarde tegen mij dat het ook een waardeloos nummer was

Ik vond het ook wel een geinige act. Muzikaal niet helemaal mijn ding. Maar wel vermakelijk. Van mij mochten ze wel winnen.AW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:01:
Ik heb gisteren op Moldavia gestemd met hun 'deurtjeskast'. Ik vind het lekker catchy.
En Waylon. Ach ja. Ik vond zijn muziek qua geluid 1 van de betere, maar de performance was gewoon niet op niveau.
En rond die tijd stuurden we toch ook een indiaan(mevrouw)?Veenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:15:
[...]
Het is al heel lang een circus. Het is alleen erger geworden vanaf het moment dat het Oostblok mee mocht doen.
I rest my case..
https://eurovisie.wordpre...-en-zijn-leest/#more-2578
En Treble dan? Drie zwetende trommelende eehhmm oerdansers:
https://www.rtlboulevard....tivalavontuur-voor-treble
Ja, die met die kasten was wel geinig en vrolijk. De muziek was net iets te .. eehhmm.. over the top.AW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:01:
Ik heb gisteren op Moldavia gestemd met hun 'deurtjeskast'. Ik vind het lekker catchy.
[video]
Ik vond het een leuk element dat uiteindelijk (en misschien niet geheel verrassend) er dubbelgangers in de act zaten.
Deed me denken aan een jaar of 15 geleden, een centraal/oost europees man en vrouw (in kostuum en jurk) in een glazen kast.
Waardoor een effect van spiegelbeeld gecreëerd werd. Eenvoudig maar toch erg goed.
En de 3js hadden nog minder punten dan die 2 volgens mijzetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:24:
[...]
En rond die tijd stuurden we toch ook een indiaan(mevrouw)?

Volledig mee eens hoor!sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 02:52:
[...]
Boef heeft zich door zijn criminele verleden en achterlijke gedrag voor mij buitenspel geplaatst.
Die gozer kun je echt niet meer serieus nemen.
Nogmaals zegt meer over die zieligheid van jouw, zo op de man (of vrouw) spelen.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:42:
[...]
ik zie dat jij dus een voorstander bent van de zielige zaak van deze wereld.
Ik heb medelijden met je, dat is een ding dat zeker is.
Achter je computertje op een afstandje.
Ik hoef jouw medelijden echt niet, liever kwijt dan rijk.
Ben helemaal geen voorstander van de " zaak".
Maar ik oordeel mensen niet op uiterlijk.
Wel op hun daden en woorden.
Maar blaas hier je stoom maar af.
Ik zit er niet mee.
Iedereen weet dat het Songfestival niet alleen draait op pure quality songs, maar ook om de identiteit en afspiegeling van Europa te laten zien hoeveel verschillende culturen er zijn. Er komt idd genoeg geks langs maar het hoort erbij.
De hatelijke onempathische opmerkingen die hier gemaakt worden, zijn op hetzelfde lage niveau als
Waylon die afgeeft op "de vrouw die een kip nadoet" of dat een winnaar "een vrouw met baard" is geweest.
Sore, privileged losers.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Vergeet je nu bewust Frizzle Sizzle op de blote voetjes?zetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:24:
[...]
Oeps, dat was alweer in de vorige eeuw.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 13-05-2018 14:19 ]
Ja! Net als Gordon: bewust probeer ik dat te vergeten.sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:18:
[...]
Vergeet je nu bewust Frizzle Sizzle op de blote voetjes?
[video]
Oeps, dat was alweer in de vorige eeuw.
Wow, 1986... dat was een andere tijd, zeg.
(Toen kon ik zo genieten van de grafische kwaliteiten van de spellen van m'n Atari 800XL.
Totdat iemand me de commodore amiga liet zien. die was grafisch weer een klap mooier)
Edit:
Trouwens, die act van Frizzle Sizzle (die naam alleen al) en de tekst... die zou het in de huidige ESC veel beter doen dan destijds...
(denk ik dan... ...terwijl ik nog nooit iets goed voorspeld heb)
[ Voor 15% gewijzigd door zetje01 op 13-05-2018 14:38 ]
De tijd van kleine kokette Katinka is al lang voorbij. En ook dat is maar goed ook.zetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:24:
[...]
ahhww... .. mijn eerste zoentje... ... en was daar compleet ondersteboven van.Veenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:35:
[...]
De tijd van kleine kokette Katinka is al lang voorbij. En ook dat is maar goed ook.
Aw, zo lief en dan dat handje.Veenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:35:
[...]
De tijd van kleine kokette Katinka is al lang voorbij. En ook dat is maar goed ook.
Waylon vond noch bij de jury noch bij de televoting veel punten, zo sterk als het werd voorgesteld was het dan niet of gewoonweg niet memorabel als je als jury 20+ liedjes ziet.
[ Voor 15% gewijzigd door algalid op 13-05-2018 15:03 ]
Toch fijn als je jezelf beter kan voelen door een act die de #metoo discussie misbruikt om eerste te wordenDeathchant schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:08:
Ik vind het echt heel vervelend om te lezen hoe erg dat hier ook de tendens lijkt te zijn dat men zich beledigd voelt omdat het maar allemaal politiek correct moet zijn. Stel je toch eens voor dat er geen witte blanke man wint...
Iedereen weet dat het Songfestival niet alleen draait op pure quality songs, maar ook om de identiteit en afspiegeling van Europa te laten zien hoeveel verschillende culturen er zijn. Er komt idd genoeg geks langs maar het hoort erbij.
De hatelijke onempathische opmerkingen die hier gemaakt worden, zijn op hetzelfde lage niveau als
Waylon die afgeeft op "de vrouw die een kip nadoet" of dat een winnaar "een vrouw met baard" is geweest.
Sore, privileged losers.
Dat is eigenlijk wel een guilty pleasure van mij
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Yep, hier ook.Room42 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:42:
[...]
Dat is eigenlijk wel een guilty pleasure van mij
Ze lijkt ook een heel klein tikje vals te zingen hier en daar.
Geil is dat!
[ Voor 17% gewijzigd door zetje01 op 13-05-2018 15:49 ]
Het blijft wel een dingetje dat liedjes met een statement telkens scoren. Dat is wat Waylon en ook Salvador Sobral vorig jaar bedoelde > kermis. Ik verlang terug naar winnaars zoals Loreen met Euphoria of Mans Zalmerlow met Heroes etc. Dit hoeft voor mij ook niet allemaal. Het is vrij duidelijk dat Israel gewonnen heeft dankzij de LGBT-community in de wereld.
Ook opvallend: Noorwegen 1ste in de halve finale en 15de in de finale
Waylon heeft zijn nek uitgestoken, niets dan lof met een zeer goed nummer. Met een betere staging had hij 1-2-3 plaatsjes hoger gestaan, maar niet meer dan dat. Het was een erg gevarieerde finale in ieder geval.
Ik ben benieuwd wie ze volgend jaar gaan sturen. In ieder geval geen DJ. Daar is het budget gewoon veel te klein voor (250.000 euro en daar moet alles van betaald worden) + die hebben vaak een overvolle agenda en zullen dan enkele weken vrij moeten nemen om hieraan deel te nemen en dat zie ik gewoon niet gebeuren. Ook denk ik dat het niet aanslaat, zie Polen dit jaar. Ook Rock muziek scoort gewoon amper tot niet.
Toen was de muziek best leuk hoor. Deze is uit mijn geboortejaar.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Vmyh9mUga-w]
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 13-05-2018 18:12 ]
iedereen gelijk...en eindelijk gedaan met dat eeuwig gezever met die fake gitaristen....zing dan gewoon zonder gitaar, want nu lijkt het nergens op...
ow ja, en terug naar de eigen landstaal. Vond het dit jaar best wel cool dat er zoveel landen waren die het in hun eigen taal deden
[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 13-05-2018 18:30 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Allemaal leuk, maar dat kan in verband met tijd niet. Alles aansluiten, loskoppelen etc etc.azz_kikr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:28:
Vanaf nu terug met Live orkest/ Geen DJ gezwabber of wat dan ook. Gewoon vet met violen, trommels en trompetten en alles....
iedereen gelijk...en eindelijk gedaan met dat eeuwig gezever met die fake gitaristen....zing dan gewoon zonder gitaar, want nu lijkt het nergens op...
ow ja, en terug naar de eigen landstaal. Vond het dit jaar best wel cool dat er zoveel landen waren die het in hun eigen taal deden
[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 13-05-2018 23:18 ]
Niet eigen bandje, lokaal orkest. Evetnueel de dirigent swappen en klaar. Zoals vroeger in de jaren 60CryptoNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:14:
[...]
Allemaal leuk, maar dat kan in verband met tijd niet. Alles aansluiten, loskoppelen etc etc.
Dat kan ook niet, vanwege de beperkte repetitie-tijd. Er zijn 3 repetitie mogelijkheden en dat is het. Je moet niet vergeten dat al die mensen die ingehuurd moeten worden ook gewoon een bomvolle agenda hebben etc. Je repeteert niet even vlug 43 nummers etc.azz_kikr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:22:
[...]
Niet eigen bandje, lokaal orkest. Evetnueel de dirigent swappen en klaar. Zoals vroeger in de jaren 60
De uitslag in de halve finale van de landen die door mogen naar de finale wordt in willekeurige volgorde bekend gemaakt. Dat Noorwegen dus als eerste bekend werd gemaakt zegt eigenlijk dus vrij weinig.CryptoNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:01:
Ook opvallend: Noorwegen 1ste in de halve finale en 15de in de finale
Select * from fish
Ik heb het over de daadwerkelijke uitslagen die zijn namelijk al bekend. Noorwegen is echt 1ste geworden als we de juryvotes en televote optellen. Israel werd 4de bij de televote in de halve finale.Zeehond schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:33:
[...]
De uitslag in de halve finale van de landen die door mogen naar de finale wordt in willekeurige volgorde bekend gemaakt. Dat Noorwegen dus als eerste bekend werd gemaakt zegt eigenlijk dus vrij weinig.
Ah idd ik heb het even opgezocht. Ik wist helemaal niet dat de daadwerkelijke uitslagen ook gepubliceerd werden.CryptoNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:34:
[...]
Ik heb het over de daadwerkelijke uitslagen die zijn namelijk al bekend. Noorwegen is echt 1ste geworden als we de juryvotes en televote optellen. Israel werd 4de bij de televote in de halve finale.
Select * from fish
Gelukkig welZeehond schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:47:
[...]
Ah idd ik heb het even opgezocht. Ik wist helemaal niet dat de daadwerkelijke uitslagen ook gepubliceerd werden.
[ Voor 94% gewijzigd door defiant op 13-05-2018 23:18 ]
Ik durf het haast niet te vragen, maar... ...gaat dit nog steeds over dat dikke wijf?
[ Voor 70% gewijzigd door defiant op 13-05-2018 23:19 ]
Nee dit gaat over welke mening gelijk heeft.zetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:56:
[...]
Ik durf het haast niet te vragen, maar... ...gaat dit nog steeds over dat dikke wijf?
Waylon heeft wat mij betreft een leuk nummer neergezet dat helaas te laag is beoordeeld. Maar een country en western nummr op een Europees songfestival.. tja.. Het nummer dat gewonnen heeft kon ik niet aanhoren zo slecht. Leuk dat er zo'n verhaal aan vast zit maar ik beoordeel een lied op technische kwaliteiten zoals zangtalent. Wat mij betreft geen winnaar.
Sowieso vraag ik mij elk jaar af of ik naar een echt songfestival zit te kijken met het beste wat een land kan produceren of een jaarlijks bevredigingsritueel tussen landen.
Verbaast me dat het podium ook niet belgisch isAW_Bos schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:33:
Voor de Tweakers onder ons
https://songfestival.be/l...-kijk-achter-de-schermen/
Met de toepasselijke titel: "What could possibly go wrong"
https://www.m-m-pr.com/in...ary-2018/332-welcome-back
Waar halen we de arrogantie vandaan om te denken dat het normaal zou zijn dat we van 40 landen altijd bij de beste vijf zouden eindigen? Het is niet zo dat we naast de bekende DJ's nu zoveel succesvolle artiesten hebben die in het buitenland hit na hit scoren.
Laat ze in godsnaam gewoon doorgaan met het sturen van echte artiesten die gewoon hun eigen plan trekken. Je kunt wel één of andere gimmick in elkaar draaien zoals Israël dit jaar maar ook dat soort commerciële troep kan falen. Dan faal ik liever door gewoon nuchter goeie nummers proberen te sturen. Dat kan ook fout gaan maar garanties heb je toch niet. Er zijn tenslotte 40 landen die zouden willen winnen.
Ik vind dat zolang je de finale hebt gehaald en zangtechnisch een zuiver optreden hebt neergezet, je tevreden mag zijn.D-e-n schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:26:
Wat mij stoort, ook aan het commentaar in het AD bijvoorbeeld, is het idee dat we het als Nederland zijnde slecht schijnen te doen op het moment dat we de top vijf niet halen. Dan moet het weer allemaal anders. Nu zouden we de artiesten weer "teveel de vrije hand geven". Alsof die koekenbakkers van de AVRO/TROS er meer verstand van zouden hebben.
Waar halen we de arrogantie vandaan om te denken dat het normaal zou zijn dat we van 40 landen altijd bij de beste vijf zouden eindigen? Het is niet zo dat we naast de bekende DJ's nu zoveel succesvolle artiesten hebben die in het buitenland hit na hit scoren.
Laat ze in godsnaam gewoon doorgaan met het sturen van echte artiesten die gewoon hun eigen plan trekken. Je kunt wel één of andere gimmick in elkaar draaien zoals Israël dit jaar maar ook dat soort commerciële troep kan falen. Dan faal ik liever door gewoon nuchter goeie nummers proberen te sturen. Dat kan ook fout gaan maar garanties heb je toch niet. Er zijn tenslotte 40 landen die zouden willen winnen.
En die DJs zijn ook leuk en alles, maar ook die vallen in de smaak bij een bepaald soort publiek en zijn daarom geen garantie op succes.
Ik snap die kritiek toch wel. Je hebt een fan-tas-tische zanger, die een loepzuiver optreden neerzet van een gewoon goed nummer (smaak is iets anders, maar het zit degelijk in elkaar). En vervolgens wordt je dan 18e. Kijk je wat er aan complete prut boven je staat dan moet je inderdaad wel concluderen dat er iets enorm is mis gegaan.D-e-n schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:26:
Wat mij stoort, ook aan het commentaar in het AD bijvoorbeeld, is het idee dat we het als Nederland zijnde slecht schijnen te doen op het moment dat we de top vijf niet halen. Dan moet het weer allemaal anders. Nu zouden we de artiesten weer "teveel de vrije hand geven". Alsof die koekenbakkers van de AVRO/TROS er meer verstand van zouden hebben.
Ik ben enorm voor het de artiest het nummer te laten bepalen, vraag je immers Waylon dan weet je echt wel dat er iemand met muzikaal verstand voor je staat. De uitvoering daarentegen mag wellicht iets minder dictatoriaal beslist worden. Waylon heeft het non stop verdedigd, maar die dans-act om hem heen was gewoon een slecht idee. Pak daarbij die verschrikkelijke Nel Veerkamp jas en het visuele drama is compleet.
Had hij dit niet gedaan, en gewoon alleen in normale outfit op dat podium gestaan dan was hij imho zeker hoger geëindigd. Winst zal het ook dan niet geweest zijn, maar dan had je wellicht een top-10 gehaald en gewoon tevreden moeten zijn. Dit was inderdaad verspilling van zo'n talent.
Dus, volgend jaar maar gewoon fijn iemand sturen die wellicht wel wat meer naar de pro's luistert als het op de act aankomt. Een echte no-brainer ligt bij mij overigens niet echt direct in het hoofd. Wellicht Dotan, had hij zijn trollenleger drama niet gehad, dan was dat zeker slim geweest. Anders Maan dan maar, kan goed genoeg zingen. Maak daar een lied bij zoals bijvoorbeeld Cyprus dit jaar deed met dito uitvoering en je kan stiekem best eens voor winst gaan. Het hoeft echt allemaal niet zo moeilijk, maar Nederland moet wel keuzes maken in wat ze nu willen. Ik vind de 'artistieke' weg van de laatste jaren prima. Wil je echter meer kans op winst, dan moet je meer mainstream gaan.
Uiteindelijk is er ook geen geen pijl op te trekken. Ierland had ook een heel mooi mainstream nummer, maar nauwelijks punten. Nu komt dit waarschijnlijk omdat het liedje een controversieel standpunt, plus act en videoclip had waardoor televoters in de traditionele landen er nauwelijks op zullen stemmen. Daarentegen had Noorwegen een heel goed geproduceerde act en scoorde ook heel laag terwijl alles aan die act klopte.Brammos85 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:16:
[...]
Dus, volgend jaar maar gewoon fijn iemand sturen die wellicht wel wat meer naar de pro's luistert als het op de act aankomt. Een echte no-brainer ligt bij mij overigens niet echt direct in het hoofd. Wellicht Dotan, had hij zijn trollenleger drama niet gehad, dan was dat zeker slim geweest. Anders Maan dan maar, kan goed genoeg zingen. Maak daar een lied bij zoals bijvoorbeeld Cyprus dit jaar deed met dito uitvoering en je kan stiekem best eens voor winst gaan. Het hoeft echt allemaal niet zo moeilijk, maar Nederland moet wel keuzes maken in wat ze nu willen. Ik vind de 'artistieke' weg van de laatste jaren prima. Wil je echter meer kans op winst, dan moet je meer mainstream gaan.
Ik heb het wel met je eens dat als je kijkt wat er nu in de top 10 staat dat het merendeel of een mainstream pop liedje is (Oostenrijk, Duitsland, Zweden) zonder noemenswaardige act, of dat de act zelf juist veel meer entertainment was dan het liedje (Moldavië, Tsjechie, Israel), de zang was niet perse heel goed maar de act zelf stond als een huis en dat is toch wat mensen herinneren.
Toen Nederland 2e werd met de Common Linnets hadden we ook een hele goede act met top visuals en goede staging én een goed liedje. We hadden alleen pech dat we geen controverse hadden. IMHO mogen we volgend jaar wel meer moeite gaan steken in een goede act of we sturen gewoon een steengoede zanger/zangeres met alleen een gitaar en een spotlight het podium op met een goed popliedje.
HD4Life @ Full-HD
Zoveel prut stond er ook niet boven hoor. Ik zag prachtig opera langskomen met bijzonder jurk, hippe jonge gasten die strakke moderne liedjes speelden, catchy balkan sounds etc etc.Brammos85 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:16:
Ik snap die kritiek toch wel. Je hebt een fan-tas-tische zanger, die een loepzuiver optreden neerzet van een gewoon goed nummer (smaak is iets anders, maar het zit degelijk in elkaar). En vervolgens wordt je dan 18e. Kijk je wat er aan complete prut boven je staat dan moet je inderdaad wel concluderen dat er iets enorm is mis gegaan.
Vergeet niet dat Waylon ook gewoon een 'freakshow' mee nam in zijn act en hij zelf in tijgerprint en ontzettend vet aangezet country-accent zijn liedje deed. Om hem heen nepmuzikanten die op een rare trommel stonden te hakken en vervolgens een exorcisme uitvoerden. (jaja, krump, ik weet het, ik heb tientallen uren aan youtube streetdance battles achter de rug en kijk er verder graag naar). Maar dit is wel wat het publiek zag: Net zo goed een freakshow onder het mom van 'ik zing goed en het is een authentiek lied in een opvallende stijl'.
Qua top 40/single notering spreekt dit ook wel boekdelen: Outlaw in 'm is zo'n beetje de slechts presterende song is sinds 2003 ofzo. Zelfs Sieneke had een grotere hit.
Maar goed, die act
Wat hij had moeten doen: pikdonker, echoende voetstappen, beetje licht op hem en zijn hoed, hou het donker en op het moment dat het aanzwelt flink met alles in warme kleuren gaan flikkeren na het refrein weer donker en Waylon in prachtig schaduw/licht zijn ding laten doen. Er omheen zo nu dan het lichtvolume omhoog en verschillende dansers in verschillende stijlen hun gang laten gaan een paar seconden en dan weer donker. Scheelt zo 5 plaatsen of meer

[ Voor 15% gewijzigd door FunkyTrip op 14-05-2018 14:43 ]
Dit dus.
[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2018 14:56 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit. Het kan zo simpel zijn.FunkyTrip schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:38:
[...]
Maar goed, die act
Wat hij had moeten doen: pikdonker, echoende voetstappen, beetje licht op hem en zijn hoed, hou het donker en op het moment dat het aanzwelt flink met alles in warme kleuren gaan flikkeren na het refrein weer donker en Waylon in prachtig schaduw/licht zijn ding laten doen. Er omheen zo nu dan het lichtvolume omhoog en verschillende dansers in verschillende stijlen hun gang laten gaan een paar seconden en dan weer donker. Scheelt zo 5 plaatsen of meer
Inderdaad.... ik was voor de finale al onder de indruk van Duitsland in het introotje aan het eind van de halve finales... goed liedje en zeer goede focus op de zanger door al het zwart om hem heen... vond de finale uitvoering qua geheel liedje toch wat tegenvallen omdat ik erg hoge verwachtingen had, maar toch, het stond. En dat had Waylon met zijn nummer ook prima kunnen doen...FunkyTrip schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:38:
[...]
Maar goed, die act
Mwa Duitsland was gewoon een kopie van Ed Sheeran oftewel popmeuk. Estland klonk fantastisch, maar ook dat hebben we al 25 x eerder gezien op het songfestival. De staging van Waylon kon anders en beter, maar dan had hij 12de geworden ofzo. Het belangrijkste blijft gewoon het liedje. Ik zeg altijd maar zo; Al had Loreen met Euphoria naakt opgetreden dan nog had ze gewonnen.P.O. Box schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:06:
[...]
Inderdaad.... ik was voor de finale al onder de indruk van Duitsland in het introotje aan het eind van de halve finales... goed liedje en zeer goede focus op de zanger door al het zwart om hem heen... vond de finale uitvoering qua geheel liedje toch wat tegenvallen omdat ik erg hoge verwachtingen had, maar toch, het stond. En dat had Waylon met zijn nummer ook prima kunnen doen...
Overigens ben ik wel van mening dat Israel vooral gewonnen heeft dankzij de votes van de LBGT community of hoe dat dan ook mag heten. Wel jammer dat het festival de laatste jaren om statements gaat in plaats van gewoon een goede act zoals Heroes had of Il Volo.
Ik zwerf zelf nogal veel in de LGBT wereld.CryptoNL schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:23:
[...]
Overigens ben ik wel van mening dat Israel vooral gewonnen heeft dankzij de votes van de LBGT community of hoe dat dan ook mag heten.
En ik heb juist gemerkt dat merendeel van mijn vrienden/kennissen juist een hekel hebben aan Israël, omdat ze weer super "fout" werden afgebeeld.
Heel erg veel waren juist voor Ierland, door die homo-relatie die op het bankje afspeelde.
Dus vraag mij af of de stemmen juist van de LGBT community komt. Ikzelf vond het een verschrikkelijk nummer, en compleet de Japanse cultuur belachelijk maken!
Naast dat ik politiek niet eens ben met Israël, en eigenlijk alles afkeur van hun.
Mijn favorieten waren trouwens: Oostenrijk en Litouwen (When we're old) en Italië!
Helaas was Litouwen in de finale niet zo goed als ze dinsdag in de semi-finale was!
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 14-05-2018 17:47 ]
[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 15-05-2018 00:30 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Zelfde voor de Linkin Park wannabe's uit Hongarije. Het was anders maar echt goed was het verder niet. Elk genre zou wel kunnen winnen, dat is onderhand wel bewezen mits ze de magische ingrediënten bevatten ... Een freakshow wint ook niet zonder een 'goed' liedje en die van Israël zit gewoon goed in elkaar.
Opera hebben we idd ook al vaak genoeg voorbij zien komen, Frankrijk was er x aantal jaar geleden vooraf een titelkandidaat mee maar viel iirc zwaar tegen bij de uitslag. Die van Estland had gewoon wel iets van die 'it factor'/total package ...
[ Voor 91% gewijzigd door apis29 op 14-05-2018 23:58 ]
Had gekund, maar ook geen garantie tot winst ofzo, zeker dit jaar niet. Overigens vond ik Outlaw In Em de beste keuze in plaats van WEER een standaard ballad.apis29 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:45:
Hij had natuurlijk ook gewoon liedje 5 of 4 kunnen kiezen. Is deze eindklassering nou echt zo'n verrassing? Dat zagen we die paar maanden geleden al wel aankomen maar blijkbaar weer in de hype meegesleept. Nummer twee was leuk maar 4 of 5 zouden het echt wel beter gedaan hebben ...
Zelfde voor de Linkin Park wannabe's uit Hongarije. Het was anders maar echt goed was het verder niet. Elk genre zou wel kunnen winnen, dat is onderhand wel bewezen mits ze de magische ingrediënten bevatten ... Een freakshow wint ook niet zonder een 'goed' liedje en die van Israël zit gewoon goed in elkaar.
Opera hebben we idd ook al vaak genoeg voorbij zien komen, Frankrijk was er x aantal jaar geleden vooraf een titelkandidaat mee maar viel iirc zwaar tegen bij de uitslag. Die van Estland had gewoon wel iets van die 'it factor'/total package ...