Geen slecht idee, Maan maakt er wel iets leuks vansambalbaj schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:43:
18e, zal nog wel leuk geanalyseerd worden in de pers.
Waren het de dansers of toch countrymuziek?
Volgend jaar maar Maan en Ronnie Flex?
Leuk, kunnen we dit nog een keer beluisteren vanavond, dit trek ik nuchter niet
Famke Louise kunnen we toch ook sturen?
Vroom... Vroom...
Vroom... Vroom...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Lol @ presentatrice die zich versprak vlak voor Cyprus punten kreeg.
Bagger nummer wint. Jamerrrrr. Vooral de score bij vakjury is bizar.
Bagger nummer wint. Jamerrrrr. Vooral de score bij vakjury is bizar.
Vuurwerk gegarandeerd.Kecin schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:44:
Zei ze nu "The next time it's Jerusalem?". Dat zal wat beveiliging nodig hebben dan.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
En saluutschoten ... Oh wacht...
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Rijmelarij van lik me vessie...
"When you grow up your heart dies"
Ma-da-ba-ka beatFrieda schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:46:
Zong ze nou "on the motherfucking beat"??
Aldus 888
Yep, dat heb je goed gehoord.Frieda schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:46:
Tenminste dat versta ik ook.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 13-05-2018 00:48 ]
Volgens de ondertiteling mada-baka beat... maar ja erg netjes is het niet...Frieda schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:46:
Ik ben wel benieuwd wat Waylon zijn reactie is....na verloren te hebben van dit gedrocht.
[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 13-05-2018 00:48 ]
Jeruzalem loopt 2 uur voor op ons - dat wordt een vroegertje daar of hun inschikkelijkheid kennende een latertje hier.
Maar het was al bekend en nu bevestigd, ze hebben de beste computermanupulators. Wat een hack.
Maar het was al bekend en nu bevestigd, ze hebben de beste computermanupulators. Wat een hack.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik vind het ook een verschrikkelijk nummer, maar ze kan echt wel zingen hoor. Bespeur erg veel zout hier
Steam/XBL: Avioto
het zal allicht de pijn verzachten...eric.1 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:48:
Ik ben wel benieuwd wat Waylon zijn reactie is....na verloren te hebben van dit gedrocht.
Het is gewoon een modda-focka dialect, ik zeg het je!Veenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:48:
[...]
Volgens de ondertiteling mada-baka beat... maar ja erg netjes is het niet...
Ja toch? In de finaleronde zong ze wel ma da ba kasjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:47:
[...]
Yep, dat heb je goed gehoord.
Tenminste dat versta ik ook.
*kuch* Ze zitten twee uur de andere kant uitfranssie schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:48:
Jeruzalem loopt 2 uur voor op ons - dat wordt een vroegertje daar of hun inschikkelijkheid kennende een latertje hier.
[ Voor 3% gewijzigd door dcm360 op 13-05-2018 00:50 ]
Ook zo lekker aan de televoting, die tijdzones.franssie schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:48:

Ik hoorde het wel ja.Frieda schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:46:
Volgens de lyrics is het Mada Baka Beat. Maar we weten allemaal wat ze echt bedoelt.Frieda schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:49:
[...]
Ja toch? In de finaleronde zong ze wel ma da ba ka
Net nog even tweede keer gekeken en in de zomer een uur voor (eerder zon) en in de winter gelijk.dcm360 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:49:
[...]
*kuch* Ze zitten twee uur de andere kant uit(Laat daar of vroeg hier)
https://time.is/nl/Jerusalem
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 13-05-2018 00:52 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Anyway, het hoogtepunt was al aan het begin van de show:

Goede nacht allemaal!

Goede nacht allemaal!
Steam/XBL: Avioto
En morgen komt mijn dochter vroeg en mag ik er uit voor het ontbijt voor moederdag en mama mag uit slapen. #benverrot
Zet je toch leuk het winnende nummer opArunia schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:51:
En morgen komt mijn dochter vroeg en mag ik er uit voor het ontbijt voor moederdag en mama mag uit slapen. #benverrot
Als ze het daar dus lokale tijd vanaf 21:00 doen is het bij ons dus vanaf 20:00. Om het bij ons om 21:00 te laten beginnen zouden ze daar om 22:00 moeten beginnen.franssie schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:51:
[...]
Net nog even tweede keer gekeken en in de zomer een uur voor (eerder zon) en in de winter gelijk.
Het was weer leuke muzikale poppenkast.
Benieuwd wie we volgend jaar sturen.
Benieuwd wie we volgend jaar sturen.
Hoe vind je dit???Avioto schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:51:
[afbeelding]
Goede nacht allemaal!

Maan is volstrekt nietszeggend als songfestival deelneemster. Misschien als DJ Tiesto ofzo het liedje verzorgt...MusicAddict schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:45:
[...]
Geen slecht idee, Maan maakt er wel iets leuks van
Dit dus.
Wow, dat was goed gespotAvioto schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:51:
[afbeelding]
Goede nacht allemaal!
Dit dus.
Toeval of bewust?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Pinobigbird schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:56:
Heerlijke kop weer van het AD:
Waylon eindigt op achttiende plaats en verliest van kippenact

Maan vind ik echt totaal niet opvallen ofzo. Qua zang vind ik haar ook helemaal niks.FunkyTrip schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:54:
[...]
Maan is volstrekt nietszeggend als songfestival deelneemster. Misschien als DJ Tiesto ofzo het liedje verzorgt...
Stuur dan Wulf met Sam Feldt en Lucas & Steve maar heen met een nummer als Summer on You.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 13-05-2018 01:04 ]
Ginyu force heeft het dus niet gered, net zoals in de serie....Avioto schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:51:
[afbeelding]
Goede nacht allemaal!
Je kijkt zo'n vorige clip op youtube en je komt vanzelf bij anderen terechtVeenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:39:
[...]
Hoe ziek ben je dat je dergelijke pareltjes weet te vinden?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DTx4bR8eqoI]
Hier doet hij even zijn zangtalenten uitleggen

[ Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 13-05-2018 01:02 ]
Dit dus.
Beetje zoiets wat Hardwell heeft gedaan dus?FunkyTrip schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:54:
[...]
Maan is volstrekt nietszeggend als songfestival deelneemster. Misschien als DJ Tiesto ofzo het liedje verzorgt...
Correct en Juist!dcm360 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 00:53:
[...]
Als ze het daar dus lokale tijd vanaf 21:00 doen is het bij ons dus vanaf 20:00. Om het bij ons om 21:00 te laten beginnen zouden ze daar om 22:00 moeten beginnen.
Doen ze dat ook- dat was mijn vraag met een politieke knipoog
Alsjeblieft niet zeg wat een bagger nummer. Maan is echt overrated als zangeres.MusicAddict schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:01:
[...]
Beetje zoiets wat Hardwell heeft gedaan dus?![]()
[video]
Het oog wil ook wat...sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:03:
[...]
Alsjeblieft niet zeg wat een bagger nummer. Maan is echt overrated als zangeres.
Kom op ze ziet er zo frigide uit als wat.
Ik blijf bij mijn keuze voor Wulf.
Nu even het einde van Robocop 2 kijken.
[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 13-05-2018 01:07 ]
Is hij alweer boven water dan?Frieda schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:07:
Anders sturen we Dotan, die weet wel hoe hij stemmen moet ritselen!
Zij is toch bang voor piemels? Dan kan ze dus niet. Anders komt een bebaarde mevrouw eraan en rent ze van het podium.MusicAddict schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:01:
[...]
Beetje zoiets wat Hardwell heeft gedaan dus?![]()
[video]
Ik denk dat dit soort "eurodance" best wel kans maakt:
https://www.reddit.com/r/...ognizing_their_opponents/
Was toen al afgehaakt, maar die gast van Oostenrijk krijgt toch ff een hand in zn gezicht gedouwt van Israel
Was toen al afgehaakt, maar die gast van Oostenrijk krijgt toch ff een hand in zn gezicht gedouwt van Israel
Heb altijd al gezegd, wat als de NL top bands nu eens hun tophitje niet meteen op het album knallen of op spotify, maar het eerst als songfestival liedje laten beoordelen.sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:04:
[...]
Kom op ze ziet er zo frigide uit als wat.
Ik blijf bij mijn keuze voor Wulf.
Nu even het einde van Robocop 2 kijken.
Nicotine van Chef's special of All things under the sun enzo... zou op hun slofjes top 10 scoren daar.
Dit dus.
Even bij 3m40 kijken dan wel.Kecin schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:10:
[...]
Zij is toch bang voor piemels? Dan kan ze dus niet. Anders komt een bebaarde mevrouw eraan en rent ze van het podium.
Ik denk dat dit soort "eurodance" best wel kans maakt:
[video]
Ze kan best wel aardig zingen, ook destijds in Within Tempatation wel. Populaire Nederlandse DJ (die we voor het oprapen hebben), die aan elkaar koppelen en gaan.
En vervang Sharon door iemand anders, en de DJ door iemand anders. Maar genoeg koppelingen mogelijk.
Helaas is Sugar Lee Hooper niet meer, die had de professionele markt voor carnavalesque in d'r pocket. Misschien een talenten show op SBS6 om de nieuwe Sugar Lee te vinden, ik bel Talpa effe....
Dit is inderdaad best grof zeg.

Alles op die foto is grof.sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:15:
Dit is inderdaad best grof zeg.
www.google.nl
https://www.nu.nl/enterta...rovisie-songfestival.html
Doe dan iets met Tiësto.
"How about no!!"Boef wil volgend jaar meedoen aan Eurovisie Songfestival
Doe dan iets met Tiësto.
[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 13-05-2018 01:21 ]
Volgend jaar maar vader abraham met het smurfenlied sturen, waar gaat het over

Boef rapt Nederlands toch? Dat werkt sowieso niet.AW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:19:
https://www.nu.nl/enterta...rovisie-songfestival.html
[...]
"How about no!!"
Doe dan iets met Tiësto.
Ik snap verder niet wat iedereen zo moeilijk doet. We halen nu vijf van de laatste zes jaar de finale door een artiest uit te kiezen en die zijn of haar ding te laten doen. De ene was beter dan de ander maar weinig landen halen die score.
Wat mij betreft gaan we daar mee door en inderdaad kun je dan ook eens aan een in het buitenland succesvolle dj denken. Maar die geef je dan net als Waylon of Anouk ook gewoon de vrije hand en kiest zijn eigen zanger of zangeres.
Frans en Nederlands.D-e-n schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:43:
[...]
Boef rapt Nederlands toch? Dat werkt sowieso niet.
Ik snap verder niet wat iedereen zo moeilijk doet. We halen nu vijf van de laatste zes jaar de finale door een artiest uit te kiezen en die zijn of haar ding te laten doen. De ene was beter dan de ander maar weinig landen halen die score.
Wat mij betreft gaan we daar mee door en inderdaad kun je dan ook eens aan een in het buitenland succesvolle dj denken. Maar die geef je dan net als Waylon of Anouk ook gewoon de vrije hand en kiest zijn eigen zanger of zangeres.
Boef heeft zich door zijn criminele verleden en achterlijke gedrag voor mij buitenspel geplaatst.
Die gozer kun je echt niet meer serieus nemen.
Rofl.. Waylon werd niet begrepen. Hij deed zelf totaal iets nieuws vond hij.
Country is dus blijkbaar nieuw op Songfestival. En debiele dansers ook?
Nee stuur nou eens een keer echt kwaliteit. En geen prut zoals dit.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Precies, en jij bent daar dus een voorbeeld van,corset schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:21:
Rofl.. Waylon werd niet begrepen. Hij deed zelf totaal iets nieuws vond hij.
Dat niet begrijpen gaat absolute niet over het feit dat hij country rock zong.
Maar zoek zelf maar uit wat hij dan wel bedoelt.
Waylon was niet slecht, maar echt nieuw was het niet nee. Bon Jovi maakte dit soort nummers in de jaren '80.
Ik heb lang niet meer gekeken naar het songfestival, maar het viel me gisteren wel op dat de smaak van Oost Europa wat dichter bij die van ons is komen te liggen. Dat Israel ging winnen met dat liedje had ik ook niet verwacht.
Ik heb lang niet meer gekeken naar het songfestival, maar het viel me gisteren wel op dat de smaak van Oost Europa wat dichter bij die van ons is komen te liggen. Dat Israel ging winnen met dat liedje had ik ook niet verwacht.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat dan? De lyrics? Het niveau wat al jaren wordt gezongen? "iedereen is uniek en speciaal".sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:38:
[...]
Precies, en jij bent daar dus een voorbeeld van,
Dat niet begrijpen gaat absolute niet over het feit dat hij country rock zong.
Maar zoek zelf maar uit wat hij dan wel bedoelt.
Hij heeft 13 in een dozijn Songfestival muziek gemaakt en is daar op gescoord. Zo simpel is het.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Nee, dat was geen 13 in een dozijn songfestival muziek. Dan heb je het echt niet begrepen. Niet je smaak? Ok. Matige act? Ok. 13 in een dozijn? Pertinent niet. Ik daag je uit om 10 pure country songfestival liedjes op youtube te vinden uit de afgelopen 1000 songfestivalliedjes. Gaat je niet lukken.corset schreef op zondag 13 mei 2018 @ 07:57:
[...]
Wat dan? De lyrics? Het niveau wat al jaren wordt gezongen? "iedereen is uniek en speciaal".
Hij heeft 13 in een dozijn Songfestival muziek gemaakt en is daar op gescoord. Zo simpel is het.
Dit dus.
Ben geen fan van Waylon, maar vond het leuk liedje en had het ook een hogere positie gegund, het liedje van Israël is totaal mijn smaak niet, verschrikkelijk zelfs alhoewel ze vast wel goed kan zingen 😊
Kijkend naar de winnaar van dit jaar zal dat weinig uitmaken;D-e-n schreef op zondag 13 mei 2018 @ 01:43:
[...]
Boef rapt Nederlands toch? Dat werkt sowieso niet.
"Pam pam pa hoo, Turram pam pa hoo",
"A-A-A-Ani Lo buba!" en
"His baka-bakum, bak-bak bakumbai…"
vond ik ook niet zo pakkend eerlijk gezegd...werd toch gewaardeerd blijkbaar

Mijn vriendin is van Brazilië dus ze kende het hele songfestival gebeuren niet echt maar na een paar keer te kijken heeft ze het al helemaal door. Na de eerste drie noten van Israel zei ze al "ik durf wedden dat die bagger gaat winnen". En wat blijkt
Zangtechnisch zal het wel in orde geweest zijn maar dat lied vond ik nu dus het slechtste van de hele week (beide semi-finals inbegrepen). Dit jaar viel al bij al mee, redelijk veel songs die ik best nog wel eens op de radio terug wil horen maar dan wint net degene die me deed wensen dat ik naar het testbeeld aan het kijken was ipv. Eurovision. En dan staat er in de krant "een catchy lied met een betekenis". er was sowieso weer veel politieke correctheid maar dat kippendansje had dus betekenis? De zangeres zei zelf ook "thanks for voting differently", bedoelde ze dat op basis van de stijl van haar lied of op de zogezegd betekenis dan?
De relatief (het blijft Eurosong) goede kwaliteit van de liedjes is vast omdat vorig jaar Sobral gewonnen heeft, er waren nl. ook weer eens veel liedjes in vreemde talen wat ik ook wel eens tof vind. Volgend jaar moeten we misschien overslaan want als ze zich hier op gaan baseren...
Ik ben ook eens benieuwd naar wat eigenlijk de demografie is van de stemmers want Eurovision doet me ieder jaar denken dat ik wel héél erg afwijk van de gemiddelde smaak in Europa.

Zangtechnisch zal het wel in orde geweest zijn maar dat lied vond ik nu dus het slechtste van de hele week (beide semi-finals inbegrepen). Dit jaar viel al bij al mee, redelijk veel songs die ik best nog wel eens op de radio terug wil horen maar dan wint net degene die me deed wensen dat ik naar het testbeeld aan het kijken was ipv. Eurovision. En dan staat er in de krant "een catchy lied met een betekenis". er was sowieso weer veel politieke correctheid maar dat kippendansje had dus betekenis? De zangeres zei zelf ook "thanks for voting differently", bedoelde ze dat op basis van de stijl van haar lied of op de zogezegd betekenis dan?
De relatief (het blijft Eurosong) goede kwaliteit van de liedjes is vast omdat vorig jaar Sobral gewonnen heeft, er waren nl. ook weer eens veel liedjes in vreemde talen wat ik ook wel eens tof vind. Volgend jaar moeten we misschien overslaan want als ze zich hier op gaan baseren...
Ik ben ook eens benieuwd naar wat eigenlijk de demografie is van de stemmers want Eurovision doet me ieder jaar denken dat ik wel héél erg afwijk van de gemiddelde smaak in Europa.
Vnze schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:31:
En dan staat er in de krant "een catchy lied met een betekenis". er was sowieso weer veel politieke correctheid maar dat kippendansje had dus betekenis? De zangeres zei zelf ook "thanks for voting differently", bedoelde ze dat op basis van de stijl van haar lied of op de zogezegd betekenis dan?
Dat zegt ze zelf eroverWhat does the song mean?
Netta herself says that the song is about: "The song has an important message — the awakening of female power and social justice, wrapped in a colorful, happy vibe."
She has also said that lyrics behind the songs reference the Me Too movement.
She said: "I think the song is #MeToo, but it’s an empowerment song for everybody, and everybody can find themselves in it."
[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 13-05-2018 09:37 ]
Dan was ik dus niet zo goed aan het opletteneric.1 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:36:
[...]
Dat zegt ze zelf eroverIk zag het er alleen niet in terug. ("i'm not your toy", wat eerder als "I'm a nacho" klonk..wellicht)
Het zal wel aan mij liggen

Ik heb alleen stukjes gezien, maar wat een bagger in kwadraat. Alleen hongerije was leuk. Maar dat komt omdat het meer mijn straatje is
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
OH zoals hij al eerder heeft gedaan met de common linnets. Wat toen ook door zijn ego uiteindelijk gestopt is (na een goed resultaat, dat wel).FunkyTrip schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:57:
[...]
Nee, dat was geen 13 in een dozijn songfestival muziek. Dan heb je het echt niet begrepen. Niet je smaak? Ok. Matige act? Ok. 13 in een dozijn? Pertinent niet. Ik daag je uit om 10 pure country songfestival liedjes op youtube te vinden uit de afgelopen 1000 songfestivalliedjes. Gaat je niet lukken.
Op het Songfestival wordt naar iets unieks gezocht, iets wat eruit springt. En dat was het totaal niet. Toen de kritiek kwam op de dansers met een epileptische aanval had hij er op moeten inspelen.
En niet gelijk roepen dat de media kut is en allemaal slecht.
De tijd dat je met Abba niveau lyrics en een gigantisch Amerikaans liedje kan winnen is gelukkig voorbij.
@Renegade666 zelfde hier. Ze hadden het veel beter kunnen doen, maar het was wel leuk.
En ik vind het wel grappig dat groot deel van de Waylon fans Denemarken aan het afzeiken waren, maar Denemarken wel met bijna de dubbele punten eruit komt.
Zou iets unieks toch beter werken?
[ Voor 13% gewijzigd door corset op 13-05-2018 09:47 ]
U zei?corset schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:46:
De tijd dat je met Abba niveau lyrics en een gigantisch Amerikaans liedje kan winnen is gelukkig voorbij.
Geef mij dan toch maar ABBA lyrics.eric.1 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:26:
[...]
Kijkend naar de winnaar van dit jaar zal dat weinig uitmaken;
"Pam pam pa hoo, Turram pam pa hoo",
"A-A-A-Ani Lo buba!" en
"His baka-bakum, bak-bak bakumbai…"
vond ik ook niet zo pakkend eerlijk gezegd...werd toch gewaardeerd blijkbaar
Touche, ik had ook liever een ander land zien winnen. Maar ja, politiek blijft politiek.
Je hebt zeker een punt hoor, het lijkt mij dat in het algemeen de kwaliteit ieder jaar net iets hoger ligt. We zijn op het punt dat er maar weinig écht slechte inzendingen zijn. Helaas winnen die vaak nog als ze net de juiste politieke achtergrond hebben.
Mhm weinig slechte inzendingen? De helft zong vals (tenminste...volgens mijVnze schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:53:
Je hebt zeker een punt hoor, het lijkt mij dat in het algemeen de kwaliteit ieder jaar net iets hoger ligt. We zijn op het punt dat er maar weinig écht slechte inzendingen zijn. Helaas winnen die vaak nog als ze net de juiste politieke achtergrond hebben.

En dan luister ik normaal gesproken als 'radio' meestal NPO 3 FM Alternative via Tunein als ik geen zin heb wat specifiekers op te zetten ...
Mijn 2 centen van gisteravond

Estland en Israël (tussen Cyprus en Israël verdiende de laatste op basis van gister het meer). Estland is uiteindelijk qua NL vote toch een verspilde stem geweest aangezien die van het NL publiek helemaal niks heeft gekregen. 8e geëindigd ...
Van m'n top 5 ging het verder tussen óf Spanje óf Italië (gegokt dat Spanje [gekozen] meer in de smaak zou vallen bij het publiek maar bleek gelukkig toch andersom). Verder om de top 5 vol te maken ging het tussen Oostenrijk (gekozen), Duitsland of toch maar Tsjechië ...
En bij Denemarken ook even het volume opgecranked
Ik zie dat Israël bij het NL publiek de nummer twee was en Denemarken de nummer drie (Duitsland weer 1 net als bij de jury). Ook gewoon nog een punt voor Noorwegen

edit: bookmaker lijstjes ook niet bijgehouden verder for the record, enige wat ik daarover wist is wat ze in de uitzending wisten mede te delen over wie er nu weer op 1 stond en waar NL.
[ Voor 140% gewijzigd door apis29 op 13-05-2018 10:31 ]
Ok ik heb de "relatief" vergeten in die zin
het blijft Eurovision maar als je het vergelijkt met een aantal jaren terug heb ik het volume maar een paar keer naar beneden moeten zetten. Zeker het aantal marginale kippensongs is drastisch gedaald. Naar exact één als ik niets mis? Helaas won die wel natuurlijk...
[ Voor 24% gewijzigd door Vnze op 13-05-2018 09:58 ]
In dit geval dat walgelijke politiek correct geouwehoer.
De wereld is echt naar de klote, dat zie je nu wel weer...
Dik lelijk wijf? - check
Kut nummer? - check
Zogenaamde betekenis in een belachelijk dansje? - check
Nou als dit geen wereldhit wordt..... oh wacht.
We leven in een tijd waar mensen zielig zijn, zogenaamt zelf grote problemen hebben en iedereen er mee lastig vallen, terwijl het gewoon geen probleem is. (100+ geslachten, een wereld waar je dik bent ok is en zelfs aangespoord wordt om ongezond te leven, om maar een paar voorbeelden te noemen)
Ik wil terug naar het jaar 2000, waar iedereen nog enigszins normaal was. Je kon nog hoi zeggen zonder dat die ander "offended" is of zegt dat het entitled is dat het een geslacht heeft wat niet bestaat.
On topic, ik vond oostenrijk het beste, die had gewoon moeten winnen.
De helft van de liedjes had inderdaad een achterliggend verhaal over "problemen" en hoe ze het niet meer pikken en voor zichzelf opkomen en blablabla, als je het niet merkte aan de lyrics dan wel aan wat de presentator zei voor ze begonnen te zingen (gelukkig is de Belgische presentator hilarisch, compenseert meteen wat).
Sterker nog is dat als je sommige liedjes slechts een klein beetje aanpast ze een rel hadden veroorzaakt. Zing maar eens dat vrouwe kippen zijn (Israel) of monsters (Finland) om er een paar op te noemen. Maar zing dat over mannen en het is ok
/rant
Sterker nog is dat als je sommige liedjes slechts een klein beetje aanpast ze een rel hadden veroorzaakt. Zing maar eens dat vrouwe kippen zijn (Israel) of monsters (Finland) om er een paar op te noemen. Maar zing dat over mannen en het is ok
/rant
[ Voor 17% gewijzigd door Vnze op 13-05-2018 10:09 ]
'Plofkip' is de veelgebruikte term hier, niet slechts een standaard 'kip'
(verder niet veel aandacht aan de 'diepere betekenissen' besteed net als waarschijnlijk >90% van het publiek, dus hoezo politiek correct gestemd
, denk je nou echt dat er op gestemd is omdat ze op een plofkip lijkt en vroeger gepest werd? Maar de kip referentie in het lied was misschien wel = angsthaas?)
[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 13-05-2018 10:20 ]
Je kan ook te ver gaan.. ik doelde op het punt dat het altijd bij het songfestival zo is dat landen op elkaar stemmen. Als je echt denkt dat het gaat om "zielig" zijn, of hoe goed je bent, dan zit je verkeerd te kijken.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 13 mei 2018 @ 09:58:
[...]
In dit geval dat walgelijke politiek correct geouwehoer.
De wereld is echt naar de klote, dat zie je nu wel weer...
Dik lelijk wijf? - check
Kut nummer? - check
Zogenaamde betekenis in een belachelijk dansje? - check
Nou als dit geen wereldhit wordt..... oh wacht.
We leven in een tijd waar mensen zielig zijn, zogenaamt zelf grote problemen hebben en iedereen er mee lastig vallen, terwijl het gewoon geen probleem is. (100+ geslachten, een wereld waar je dik bent ok is en zelfs aangespoord wordt om ongezond te leven, om maar een paar voorbeelden te noemen)
Ik wil terug naar het jaar 2000, waar iedereen nog enigszins normaal was. Je kon nog hoi zeggen zonder dat die ander "offended" is of zegt dat het entitled is dat het een geslacht heeft wat niet bestaat.
On topic, ik vond oostenrijk het beste, die had gewoon moeten winnen.
overigens is overdrijven ook een vak, een waar jij blijkbaar zeer goed in bent.
Ik zou je aanraden om naar het volgende nummer te luisteren:
Stray from the path - First World Problem Child
Misschien herken je er wat in
Heeft niemand hier de mening dat het gewoon een circus is tegenwoordig. Het heeft niets meer te maken met goed zingen en een goede performance neerzetten.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik heb ook op Israël gestemd. Ik moet toegeven dat ik er tijdens de liveshows nog aan moest wennen, maar toen de samenvatting kwam met alle nummers op een rijtje kwam ik tot de conclusie dat Israël toch het beste is. Ik heb niet veel met langzame liedjes: ik vind ze mooi of ik vind ze helemaal niets. Veel lamden vallen dus al af bij mij.
Verder ben ik het eens met bovenstaande: de mensen hier hebben vooral met hun ogen geluisterd. Wat kan mij het nou interesseren hoe ze eruit ziet? Ik zag dat ze er duidelijk plezier in had en ze weet het heel spontaan over te brengen. Dat is heel belangrijk wat mij betreft, want het moet ook interessant blijven om te stemmen.
Verder zie ik op Twitter ook weer typisch Nederlandse taferelen voorbij komen. Mensen die zonder onderbouwing eerst Waylon lopen af te zeiken vanwege het slecht gekozen nummer, maar vervolgens verontwaardigd zijn dat Nederland geen 1e wordt.
Edit: de vriendjespolitiek tussen verschillende landen is ook nog een probleem, maar dit speelt al veel langer. Het gaat zelfs zo ver dat Nederland verontwaardigd is als Duitsland ons maar 5 punten geeft. Kom op zeg, beoordeel eens op kwaliteit in plaats van je banden met andere landen. Maar goed, dit zal de komende jaren nog wel op deze manier doorgaan.
Verder ben ik het eens met bovenstaande: de mensen hier hebben vooral met hun ogen geluisterd. Wat kan mij het nou interesseren hoe ze eruit ziet? Ik zag dat ze er duidelijk plezier in had en ze weet het heel spontaan over te brengen. Dat is heel belangrijk wat mij betreft, want het moet ook interessant blijven om te stemmen.
Verder zie ik op Twitter ook weer typisch Nederlandse taferelen voorbij komen. Mensen die zonder onderbouwing eerst Waylon lopen af te zeiken vanwege het slecht gekozen nummer, maar vervolgens verontwaardigd zijn dat Nederland geen 1e wordt.

Edit: de vriendjespolitiek tussen verschillende landen is ook nog een probleem, maar dit speelt al veel langer. Het gaat zelfs zo ver dat Nederland verontwaardigd is als Duitsland ons maar 5 punten geeft. Kom op zeg, beoordeel eens op kwaliteit in plaats van je banden met andere landen. Maar goed, dit zal de komende jaren nog wel op deze manier doorgaan.
[ Voor 16% gewijzigd door jordiv30 op 13-05-2018 11:08 ]
Gelukkig bestaat er tegenwoordig twitter (of andere sociale media) om het emodrama-songfestival draaglijk, of zelfs amusant te maken. Zonder social media zou ik die freakshow nooit bekeken hebben.
Waylon stond 6 bij de bookmakers na de presentatie van het nummer. Dat je dan zo laag eindigt heb je echt aan je act te dansen. Te veel de nadruk leggen op het Amerikaanse, met die verschrikkelijke jas. Over de dansers hoeven we het helemaal niet te hebben, dat snapten mensen gewoon niet. Jammer. Het nummer was ijzersterk maar je moet ook gewoon aan je presentatie denken. Goede les voor volgend jaar.
Ik heb gisteren op Moldavia gestemd met hun 'deurtjeskast'. Ik vind het lekker catchy.
Ik vond het een leuk element dat uiteindelijk (en misschien niet geheel verrassend) er dubbelgangers in de act zaten.
Maar als ik Nederland een goede tip mag geven. Kom dan met iets als dit:
Gewoon Armin van Buuren met Sharon den Adel.
Ik heb begrepen dat die al eerder door iemand genoemd zijn als goede kanshebbers, maar helaas hebben ze er nooit wat tijdens het ESF mee gedaan. Zelfs enkele anderen hadden al gezegd dat andere landen al konden inpakken als hun zouden gaan
Erg jammer dat het dat jaar Douwe Bob was.
Ik vond het een leuk element dat uiteindelijk (en misschien niet geheel verrassend) er dubbelgangers in de act zaten.
Ik heb begrepen dat die al eerder door iemand genoemd zijn als goede kanshebbers, maar helaas hebben ze er nooit wat tijdens het ESF mee gedaan. Zelfs enkele anderen hadden al gezegd dat andere landen al konden inpakken als hun zouden gaan
Erg jammer dat het dat jaar Douwe Bob was.
Is dat ooit anders geweest dan?Hackus schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:05:
Heeft niemand hier de mening dat het gewoon een circus is tegenwoordig. Het heeft niets meer te maken met goed zingen en een goede performance neerzetten.
Het is al heel lang een circus. Het is alleen erger geworden vanaf het moment dat het Oostblok mee mocht doen.Hackus schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:05:
Overigens is het al lang zo gek niet meer als het geweest is. Een decennium terug stuurden we nog ene Sieneke met een draaiorgel...

I rest my case..

Moeten we er wel even een MeToo (o.i.d.) sausje overheen gooienAW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:01:
[video]

Ja, als je alleen naar de winnaar kijkt dan zit er wel eens een serieuzer/mooier liedje tussen, maar elk songfestival bevat wel een berg aan vreemde liedjes en soms zit er een bij die zo catchy/raar is of een bepaalde boodschap heeft dat het publiek het omarmt.
Als Conchita Wurst geen baard had gehad hadden wij gewonnen
Het liedje was echt om te schamen voor je land. Als je het terugkijkt (of durft terug te kijkenVeenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:15:
[...]
Overigens is het al lang zo gek niet meer als het geweest is. Een decennium terug stuurden we nog ene Sieneke met een draaiorgel...
Die vrouw verklaarde tegen mij dat het ook een waardeloos nummer was

Ik vond het ook wel een geinige act. Muzikaal niet helemaal mijn ding. Maar wel vermakelijk. Van mij mochten ze wel winnen.AW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:01:
Ik heb gisteren op Moldavia gestemd met hun 'deurtjeskast'. Ik vind het lekker catchy.
En Waylon. Ach ja. Ik vond zijn muziek qua geluid 1 van de betere, maar de performance was gewoon niet op niveau.
En rond die tijd stuurden we toch ook een indiaan(mevrouw)?Veenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:15:
[...]
Het is al heel lang een circus. Het is alleen erger geworden vanaf het moment dat het Oostblok mee mocht doen.
I rest my case..
https://eurovisie.wordpre...-en-zijn-leest/#more-2578
En Treble dan? Drie zwetende trommelende eehhmm oerdansers:
https://www.rtlboulevard....tivalavontuur-voor-treble
Ja, die met die kasten was wel geinig en vrolijk. De muziek was net iets te .. eehhmm.. over the top.AW_Bos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:01:
[video]
Deed me denken aan een jaar of 15 geleden, een centraal/oost europees man en vrouw (in kostuum en jurk) in een glazen kast.
Waardoor een effect van spiegelbeeld gecreëerd werd. Eenvoudig maar toch erg goed.
En de 3js hadden nog minder punten dan die 2 volgens mijzetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:24:
[...]
En rond die tijd stuurden we toch ook een indiaan(mevrouw)?
https://eurovisie.wordpre...-en-zijn-leest/#more-2578
En Treble dan? Drie zwetende trommelende eehhmm oerdansers:
https://www.rtlboulevard....tivalavontuur-voor-treble

Volledig mee eens hoor!sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 02:52:
[...]
Boef heeft zich door zijn criminele verleden en achterlijke gedrag voor mij buitenspel geplaatst.
Die gozer kun je echt niet meer serieus nemen.
Nogmaals zegt meer over die zieligheid van jouw, zo op de man (of vrouw) spelen.Joeri.Bijlsma schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:42:
[...]
ik zie dat jij dus een voorstander bent van de zielige zaak van deze wereld.
Ik heb medelijden met je, dat is een ding dat zeker is.
Achter je computertje op een afstandje.
Ik hoef jouw medelijden echt niet, liever kwijt dan rijk.
Ben helemaal geen voorstander van de " zaak".
Maar ik oordeel mensen niet op uiterlijk.
Wel op hun daden en woorden.
Maar blaas hier je stoom maar af.
Ik zit er niet mee.
Ik vind het echt heel vervelend om te lezen hoe erg dat hier ook de tendens lijkt te zijn dat men zich beledigd voelt omdat het maar allemaal politiek correct moet zijn. Stel je toch eens voor dat er geen witte blanke man wint...
Iedereen weet dat het Songfestival niet alleen draait op pure quality songs, maar ook om de identiteit en afspiegeling van Europa te laten zien hoeveel verschillende culturen er zijn. Er komt idd genoeg geks langs maar het hoort erbij.
De hatelijke onempathische opmerkingen die hier gemaakt worden, zijn op hetzelfde lage niveau als
Waylon die afgeeft op "de vrouw die een kip nadoet" of dat een winnaar "een vrouw met baard" is geweest.
Sore, privileged losers.
Iedereen weet dat het Songfestival niet alleen draait op pure quality songs, maar ook om de identiteit en afspiegeling van Europa te laten zien hoeveel verschillende culturen er zijn. Er komt idd genoeg geks langs maar het hoort erbij.
De hatelijke onempathische opmerkingen die hier gemaakt worden, zijn op hetzelfde lage niveau als
Waylon die afgeeft op "de vrouw die een kip nadoet" of dat een winnaar "een vrouw met baard" is geweest.
Sore, privileged losers.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar