Jullie doen wel een beetje erg serieus over het eurofreakshow songfestival.
Vergeet je nu bewust Frizzle Sizzle op de blote voetjes?zetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:24:
[...]
En rond die tijd stuurden we toch ook een indiaan(mevrouw)?
https://eurovisie.wordpre...-en-zijn-leest/#more-2578
En Treble dan? Drie zwetende trommelende eehhmm oerdansers:
https://www.rtlboulevard....tivalavontuur-voor-treble
Oeps, dat was alweer in de vorige eeuw.
[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 13-05-2018 14:19 ]
"When you grow up your heart dies"
Ja! Net als Gordon: bewust probeer ik dat te vergeten.sjaool schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:18:
[...]
Vergeet je nu bewust Frizzle Sizzle op de blote voetjes?
[video]
Oeps, dat was alweer in de vorige eeuw.
Wow, 1986... dat was een andere tijd, zeg.
(Toen kon ik zo genieten van de grafische kwaliteiten van de spellen van m'n Atari 800XL.
Totdat iemand me de commodore amiga liet zien. die was grafisch weer een klap mooier)
Edit:
Trouwens, die act van Frizzle Sizzle (die naam alleen al) en de tekst... die zou het in de huidige ESC veel beter doen dan destijds...
(denk ik dan... ...terwijl ik nog nooit iets goed voorspeld heb)
[ Voor 15% gewijzigd door zetje01 op 13-05-2018 14:38 ]
De tijd van kleine kokette Katinka is al lang voorbij. En ook dat is maar goed ook.zetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:24:
[...]
En rond die tijd stuurden we toch ook een indiaan(mevrouw)?
https://eurovisie.wordpre...-en-zijn-leest/#more-2578
En Treble dan? Drie zwetende trommelende eehhmm oerdansers:
https://www.rtlboulevard....tivalavontuur-voor-treble
ahhww... .. mijn eerste zoentje... ... en was daar compleet ondersteboven van.Veenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:35:
[...]
De tijd van kleine kokette Katinka is al lang voorbij. En ook dat is maar goed ook.
Aw, zo lief en dan dat handje.Veenix schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:35:
[...]
De tijd van kleine kokette Katinka is al lang voorbij. En ook dat is maar goed ook.
Ik denk dat voor volgend jaar de "act" meer op de voorgrond moet staan van het hele team. "Doe normaal" werkt niet zo goed. In de nieuwsclips werd er gratis reclame gemaakt voor de act van Israël, de boekentas van Tsjechië en de Vikings van Denemarken. Die twee laatste faalden bij de jury maar scoorden goed bij de televoting. Italië is zo'n buitenbeentje dat als groot land ergens een gevoelige snaar heeft geraakt, de commentatoren zullen daar wel bij helpen want denk nu niet dat de meesten vlot Italiaans spreken.
Waylon vond noch bij de jury noch bij de televoting veel punten, zo sterk als het werd voorgesteld was het dan niet of gewoonweg niet memorabel als je als jury 20+ liedjes ziet.
Waylon vond noch bij de jury noch bij de televoting veel punten, zo sterk als het werd voorgesteld was het dan niet of gewoonweg niet memorabel als je als jury 20+ liedjes ziet.
[ Voor 15% gewijzigd door algalid op 13-05-2018 15:03 ]
Toch fijn als je jezelf beter kan voelen door een act die de #metoo discussie misbruikt om eerste te wordenDeathchant schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:08:
Ik vind het echt heel vervelend om te lezen hoe erg dat hier ook de tendens lijkt te zijn dat men zich beledigd voelt omdat het maar allemaal politiek correct moet zijn. Stel je toch eens voor dat er geen witte blanke man wint...
Iedereen weet dat het Songfestival niet alleen draait op pure quality songs, maar ook om de identiteit en afspiegeling van Europa te laten zien hoeveel verschillende culturen er zijn. Er komt idd genoeg geks langs maar het hoort erbij.
De hatelijke onempathische opmerkingen die hier gemaakt worden, zijn op hetzelfde lage niveau als
Waylon die afgeeft op "de vrouw die een kip nadoet" of dat een winnaar "een vrouw met baard" is geweest.
Sore, privileged losers.
Dat is eigenlijk wel een guilty pleasure van mij
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Yep, hier ook.Room42 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:42:
[...]
Dat is eigenlijk wel een guilty pleasure van mij
Ze lijkt ook een heel klein tikje vals te zingen hier en daar.
Geil is dat!
[ Voor 17% gewijzigd door zetje01 op 13-05-2018 15:49 ]
Erg leuke finale gezien met helaas toch wel een te lage notering voor Nederland. Opvallend veel stemmen uit Oost-Europa zoals ik al had verwacht naar aanleiding van social media.
Het blijft wel een dingetje dat liedjes met een statement telkens scoren. Dat is wat Waylon en ook Salvador Sobral vorig jaar bedoelde > kermis. Ik verlang terug naar winnaars zoals Loreen met Euphoria of Mans Zalmerlow met Heroes etc. Dit hoeft voor mij ook niet allemaal. Het is vrij duidelijk dat Israel gewonnen heeft dankzij de LGBT-community in de wereld.
Ook opvallend: Noorwegen 1ste in de halve finale en 15de in de finale
Waylon heeft zijn nek uitgestoken, niets dan lof met een zeer goed nummer. Met een betere staging had hij 1-2-3 plaatsjes hoger gestaan, maar niet meer dan dat. Het was een erg gevarieerde finale in ieder geval.
Ik ben benieuwd wie ze volgend jaar gaan sturen. In ieder geval geen DJ. Daar is het budget gewoon veel te klein voor (250.000 euro en daar moet alles van betaald worden) + die hebben vaak een overvolle agenda en zullen dan enkele weken vrij moeten nemen om hieraan deel te nemen en dat zie ik gewoon niet gebeuren. Ook denk ik dat het niet aanslaat, zie Polen dit jaar. Ook Rock muziek scoort gewoon amper tot niet.
Het blijft wel een dingetje dat liedjes met een statement telkens scoren. Dat is wat Waylon en ook Salvador Sobral vorig jaar bedoelde > kermis. Ik verlang terug naar winnaars zoals Loreen met Euphoria of Mans Zalmerlow met Heroes etc. Dit hoeft voor mij ook niet allemaal. Het is vrij duidelijk dat Israel gewonnen heeft dankzij de LGBT-community in de wereld.
Waylon heeft zijn nek uitgestoken, niets dan lof met een zeer goed nummer. Met een betere staging had hij 1-2-3 plaatsjes hoger gestaan, maar niet meer dan dat. Het was een erg gevarieerde finale in ieder geval.
Ik ben benieuwd wie ze volgend jaar gaan sturen. In ieder geval geen DJ. Daar is het budget gewoon veel te klein voor (250.000 euro en daar moet alles van betaald worden) + die hebben vaak een overvolle agenda en zullen dan enkele weken vrij moeten nemen om hieraan deel te nemen en dat zie ik gewoon niet gebeuren. Ook denk ik dat het niet aanslaat, zie Polen dit jaar. Ook Rock muziek scoort gewoon amper tot niet.
Toen was de muziek best leuk hoor. Deze is uit mijn geboortejaar.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Vmyh9mUga-w]
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 13-05-2018 18:12 ]
Vanaf nu terug met Live orkest/ Geen DJ gezwabber of wat dan ook. Gewoon vet met violen, trommels en trompetten en alles....
iedereen gelijk...en eindelijk gedaan met dat eeuwig gezever met die fake gitaristen....zing dan gewoon zonder gitaar, want nu lijkt het nergens op...
ow ja, en terug naar de eigen landstaal. Vond het dit jaar best wel cool dat er zoveel landen waren die het in hun eigen taal deden
iedereen gelijk...en eindelijk gedaan met dat eeuwig gezever met die fake gitaristen....zing dan gewoon zonder gitaar, want nu lijkt het nergens op...
ow ja, en terug naar de eigen landstaal. Vond het dit jaar best wel cool dat er zoveel landen waren die het in hun eigen taal deden
[ Voor 20% gewijzigd door SadisticPanda op 13-05-2018 18:30 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Allemaal leuk, maar dat kan in verband met tijd niet. Alles aansluiten, loskoppelen etc etc.azz_kikr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:28:
Vanaf nu terug met Live orkest/ Geen DJ gezwabber of wat dan ook. Gewoon vet met violen, trommels en trompetten en alles....
Op de man, de rest van deze "discussie" heb ik verwijderd. Hou het voortaan gezellig en reageert niet of maak een TR aan.
[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 13-05-2018 23:18 ]
Niet eigen bandje, lokaal orkest. Evetnueel de dirigent swappen en klaar. Zoals vroeger in de jaren 60CryptoNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:14:
[...]
Allemaal leuk, maar dat kan in verband met tijd niet. Alles aansluiten, loskoppelen etc etc.
Dat kan ook niet, vanwege de beperkte repetitie-tijd. Er zijn 3 repetitie mogelijkheden en dat is het. Je moet niet vergeten dat al die mensen die ingehuurd moeten worden ook gewoon een bomvolle agenda hebben etc. Je repeteert niet even vlug 43 nummers etc.azz_kikr schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:22:
[...]
Niet eigen bandje, lokaal orkest. Evetnueel de dirigent swappen en klaar. Zoals vroeger in de jaren 60
De uitslag in de halve finale van de landen die door mogen naar de finale wordt in willekeurige volgorde bekend gemaakt. Dat Noorwegen dus als eerste bekend werd gemaakt zegt eigenlijk dus vrij weinig.CryptoNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:01:
Select * from fish
Ik heb het over de daadwerkelijke uitslagen die zijn namelijk al bekend. Noorwegen is echt 1ste geworden als we de juryvotes en televote optellen. Israel werd 4de bij de televote in de halve finale.Zeehond schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:33:
[...]
De uitslag in de halve finale van de landen die door mogen naar de finale wordt in willekeurige volgorde bekend gemaakt. Dat Noorwegen dus als eerste bekend werd gemaakt zegt eigenlijk dus vrij weinig.
Ah idd ik heb het even opgezocht. Ik wist helemaal niet dat de daadwerkelijke uitslagen ook gepubliceerd werden.CryptoNL schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:34:
[...]
Ik heb het over de daadwerkelijke uitslagen die zijn namelijk al bekend. Noorwegen is echt 1ste geworden als we de juryvotes en televote optellen. Israel werd 4de bij de televote in de halve finale.
Select * from fish
Gelukkig welZeehond schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:47:
[...]
Ah idd ik heb het even opgezocht. Ik wist helemaal niet dat de daadwerkelijke uitslagen ook gepubliceerd werden.
Kan je wel concluderen dat de eerste halve finale veeeeeel hogere "kwaliteit" was dan de 2e halve finale. Nuja moet je ook beetje geluk mee hebben.
Op de man, de rest van deze "discussie" heb ik verwijderd. Hou het voortaan gezellig en reageert niet of maak een TR aan.
[ Voor 94% gewijzigd door defiant op 13-05-2018 23:18 ]
Ik durf het haast niet te vragen, maar... ...gaat dit nog steeds over dat dikke wijf?
[ Voor 70% gewijzigd door defiant op 13-05-2018 23:19 ]
Nee dit gaat over welke mening gelijk heeft.zetje01 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:56:
[...]
Ik durf het haast niet te vragen, maar... ...gaat dit nog steeds over dat dikke wijf?
Waylon heeft wat mij betreft een leuk nummer neergezet dat helaas te laag is beoordeeld. Maar een country en western nummr op een Europees songfestival.. tja.. Het nummer dat gewonnen heeft kon ik niet aanhoren zo slecht. Leuk dat er zo'n verhaal aan vast zit maar ik beoordeel een lied op technische kwaliteiten zoals zangtalent. Wat mij betreft geen winnaar.
Sowieso vraag ik mij elk jaar af of ik naar een echt songfestival zit te kijken met het beste wat een land kan produceren of een jaarlijks bevredigingsritueel tussen landen.
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Verbaast me dat het podium ook niet belgisch isAW_Bos schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:33:
Voor de Tweakers onder ons
https://songfestival.be/l...-kijk-achter-de-schermen/
Als je meer over de techniek achter eurosong wil weten is het dagboek van de production manager heel leuk. Zit veel humor in.
Met de toepasselijke titel: "What could possibly go wrong"
https://www.m-m-pr.com/in...ary-2018/332-welcome-back
Met de toepasselijke titel: "What could possibly go wrong"
https://www.m-m-pr.com/in...ary-2018/332-welcome-back
Wat mij stoort, ook aan het commentaar in het AD bijvoorbeeld, is het idee dat we het als Nederland zijnde slecht schijnen te doen op het moment dat we de top vijf niet halen. Dan moet het weer allemaal anders. Nu zouden we de artiesten weer "teveel de vrije hand geven". Alsof die koekenbakkers van de AVRO/TROS er meer verstand van zouden hebben.
Waar halen we de arrogantie vandaan om te denken dat het normaal zou zijn dat we van 40 landen altijd bij de beste vijf zouden eindigen? Het is niet zo dat we naast de bekende DJ's nu zoveel succesvolle artiesten hebben die in het buitenland hit na hit scoren.
Laat ze in godsnaam gewoon doorgaan met het sturen van echte artiesten die gewoon hun eigen plan trekken. Je kunt wel één of andere gimmick in elkaar draaien zoals Israël dit jaar maar ook dat soort commerciële troep kan falen. Dan faal ik liever door gewoon nuchter goeie nummers proberen te sturen. Dat kan ook fout gaan maar garanties heb je toch niet. Er zijn tenslotte 40 landen die zouden willen winnen.
Waar halen we de arrogantie vandaan om te denken dat het normaal zou zijn dat we van 40 landen altijd bij de beste vijf zouden eindigen? Het is niet zo dat we naast de bekende DJ's nu zoveel succesvolle artiesten hebben die in het buitenland hit na hit scoren.
Laat ze in godsnaam gewoon doorgaan met het sturen van echte artiesten die gewoon hun eigen plan trekken. Je kunt wel één of andere gimmick in elkaar draaien zoals Israël dit jaar maar ook dat soort commerciële troep kan falen. Dan faal ik liever door gewoon nuchter goeie nummers proberen te sturen. Dat kan ook fout gaan maar garanties heb je toch niet. Er zijn tenslotte 40 landen die zouden willen winnen.
Ik vind dat zolang je de finale hebt gehaald en zangtechnisch een zuiver optreden hebt neergezet, je tevreden mag zijn.D-e-n schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:26:
Wat mij stoort, ook aan het commentaar in het AD bijvoorbeeld, is het idee dat we het als Nederland zijnde slecht schijnen te doen op het moment dat we de top vijf niet halen. Dan moet het weer allemaal anders. Nu zouden we de artiesten weer "teveel de vrije hand geven". Alsof die koekenbakkers van de AVRO/TROS er meer verstand van zouden hebben.
En die DJs zijn ook leuk en alles, maar ook die vallen in de smaak bij een bepaald soort publiek en zijn daarom geen garantie op succes.
Ik snap die kritiek toch wel. Je hebt een fan-tas-tische zanger, die een loepzuiver optreden neerzet van een gewoon goed nummer (smaak is iets anders, maar het zit degelijk in elkaar). En vervolgens wordt je dan 18e. Kijk je wat er aan complete prut boven je staat dan moet je inderdaad wel concluderen dat er iets enorm is mis gegaan.D-e-n schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:26:
Ik ben enorm voor het de artiest het nummer te laten bepalen, vraag je immers Waylon dan weet je echt wel dat er iemand met muzikaal verstand voor je staat. De uitvoering daarentegen mag wellicht iets minder dictatoriaal beslist worden. Waylon heeft het non stop verdedigd, maar die dans-act om hem heen was gewoon een slecht idee. Pak daarbij die verschrikkelijke Nel Veerkamp jas en het visuele drama is compleet.
Had hij dit niet gedaan, en gewoon alleen in normale outfit op dat podium gestaan dan was hij imho zeker hoger geëindigd. Winst zal het ook dan niet geweest zijn, maar dan had je wellicht een top-10 gehaald en gewoon tevreden moeten zijn. Dit was inderdaad verspilling van zo'n talent.
Dus, volgend jaar maar gewoon fijn iemand sturen die wellicht wel wat meer naar de pro's luistert als het op de act aankomt. Een echte no-brainer ligt bij mij overigens niet echt direct in het hoofd. Wellicht Dotan, had hij zijn trollenleger drama niet gehad, dan was dat zeker slim geweest. Anders Maan dan maar, kan goed genoeg zingen. Maak daar een lied bij zoals bijvoorbeeld Cyprus dit jaar deed met dito uitvoering en je kan stiekem best eens voor winst gaan. Het hoeft echt allemaal niet zo moeilijk, maar Nederland moet wel keuzes maken in wat ze nu willen. Ik vind de 'artistieke' weg van de laatste jaren prima. Wil je echter meer kans op winst, dan moet je meer mainstream gaan.
Uiteindelijk is er ook geen geen pijl op te trekken. Ierland had ook een heel mooi mainstream nummer, maar nauwelijks punten. Nu komt dit waarschijnlijk omdat het liedje een controversieel standpunt, plus act en videoclip had waardoor televoters in de traditionele landen er nauwelijks op zullen stemmen. Daarentegen had Noorwegen een heel goed geproduceerde act en scoorde ook heel laag terwijl alles aan die act klopte.Brammos85 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:16:
[...]
Dus, volgend jaar maar gewoon fijn iemand sturen die wellicht wel wat meer naar de pro's luistert als het op de act aankomt. Een echte no-brainer ligt bij mij overigens niet echt direct in het hoofd. Wellicht Dotan, had hij zijn trollenleger drama niet gehad, dan was dat zeker slim geweest. Anders Maan dan maar, kan goed genoeg zingen. Maak daar een lied bij zoals bijvoorbeeld Cyprus dit jaar deed met dito uitvoering en je kan stiekem best eens voor winst gaan. Het hoeft echt allemaal niet zo moeilijk, maar Nederland moet wel keuzes maken in wat ze nu willen. Ik vind de 'artistieke' weg van de laatste jaren prima. Wil je echter meer kans op winst, dan moet je meer mainstream gaan.
Ik heb het wel met je eens dat als je kijkt wat er nu in de top 10 staat dat het merendeel of een mainstream pop liedje is (Oostenrijk, Duitsland, Zweden) zonder noemenswaardige act, of dat de act zelf juist veel meer entertainment was dan het liedje (Moldavië, Tsjechie, Israel), de zang was niet perse heel goed maar de act zelf stond als een huis en dat is toch wat mensen herinneren.
Toen Nederland 2e werd met de Common Linnets hadden we ook een hele goede act met top visuals en goede staging én een goed liedje. We hadden alleen pech dat we geen controverse hadden. IMHO mogen we volgend jaar wel meer moeite gaan steken in een goede act of we sturen gewoon een steengoede zanger/zangeres met alleen een gitaar en een spotlight het podium op met een goed popliedje.
HD4Life @ Full-HD
Zoveel prut stond er ook niet boven hoor. Ik zag prachtig opera langskomen met bijzonder jurk, hippe jonge gasten die strakke moderne liedjes speelden, catchy balkan sounds etc etc.Brammos85 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:16:
Ik snap die kritiek toch wel. Je hebt een fan-tas-tische zanger, die een loepzuiver optreden neerzet van een gewoon goed nummer (smaak is iets anders, maar het zit degelijk in elkaar). En vervolgens wordt je dan 18e. Kijk je wat er aan complete prut boven je staat dan moet je inderdaad wel concluderen dat er iets enorm is mis gegaan.
Vergeet niet dat Waylon ook gewoon een 'freakshow' mee nam in zijn act en hij zelf in tijgerprint en ontzettend vet aangezet country-accent zijn liedje deed. Om hem heen nepmuzikanten die op een rare trommel stonden te hakken en vervolgens een exorcisme uitvoerden. (jaja, krump, ik weet het, ik heb tientallen uren aan youtube streetdance battles achter de rug en kijk er verder graag naar). Maar dit is wel wat het publiek zag: Net zo goed een freakshow onder het mom van 'ik zing goed en het is een authentiek lied in een opvallende stijl'.
Qua top 40/single notering spreekt dit ook wel boekdelen: Outlaw in 'm is zo'n beetje de slechts presterende song is sinds 2003 ofzo. Zelfs Sieneke had een grotere hit.
Maar goed, die act
Wat hij had moeten doen: pikdonker, echoende voetstappen, beetje licht op hem en zijn hoed, hou het donker en op het moment dat het aanzwelt flink met alles in warme kleuren gaan flikkeren na het refrein weer donker en Waylon in prachtig schaduw/licht zijn ding laten doen. Er omheen zo nu dan het lichtvolume omhoog en verschillende dansers in verschillende stijlen hun gang laten gaan een paar seconden en dan weer donker. Scheelt zo 5 plaatsen of meer

[ Voor 15% gewijzigd door FunkyTrip op 14-05-2018 14:43 ]
Dit dus.
Ik heb door een Tweakers-meet helaas de hele finale gemist. Is er nog iets dat ik perse moet terug zien?
[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2018 14:56 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit. Het kan zo simpel zijn.FunkyTrip schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:38:
[...]
Maar goed, die act
Wat hij had moeten doen: pikdonker, echoende voetstappen, beetje licht op hem en zijn hoed, hou het donker en op het moment dat het aanzwelt flink met alles in warme kleuren gaan flikkeren na het refrein weer donker en Waylon in prachtig schaduw/licht zijn ding laten doen. Er omheen zo nu dan het lichtvolume omhoog en verschillende dansers in verschillende stijlen hun gang laten gaan een paar seconden en dan weer donker. Scheelt zo 5 plaatsen of meer
Inderdaad.... ik was voor de finale al onder de indruk van Duitsland in het introotje aan het eind van de halve finales... goed liedje en zeer goede focus op de zanger door al het zwart om hem heen... vond de finale uitvoering qua geheel liedje toch wat tegenvallen omdat ik erg hoge verwachtingen had, maar toch, het stond. En dat had Waylon met zijn nummer ook prima kunnen doen...FunkyTrip schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:38:
[...]
Maar goed, die act
Mwa Duitsland was gewoon een kopie van Ed Sheeran oftewel popmeuk. Estland klonk fantastisch, maar ook dat hebben we al 25 x eerder gezien op het songfestival. De staging van Waylon kon anders en beter, maar dan had hij 12de geworden ofzo. Het belangrijkste blijft gewoon het liedje. Ik zeg altijd maar zo; Al had Loreen met Euphoria naakt opgetreden dan nog had ze gewonnen.P.O. Box schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:06:
[...]
Inderdaad.... ik was voor de finale al onder de indruk van Duitsland in het introotje aan het eind van de halve finales... goed liedje en zeer goede focus op de zanger door al het zwart om hem heen... vond de finale uitvoering qua geheel liedje toch wat tegenvallen omdat ik erg hoge verwachtingen had, maar toch, het stond. En dat had Waylon met zijn nummer ook prima kunnen doen...
Overigens ben ik wel van mening dat Israel vooral gewonnen heeft dankzij de votes van de LBGT community of hoe dat dan ook mag heten. Wel jammer dat het festival de laatste jaren om statements gaat in plaats van gewoon een goede act zoals Heroes had of Il Volo.
Ik zwerf zelf nogal veel in de LGBT wereld.CryptoNL schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:23:
[...]
Overigens ben ik wel van mening dat Israel vooral gewonnen heeft dankzij de votes van de LBGT community of hoe dat dan ook mag heten.
En ik heb juist gemerkt dat merendeel van mijn vrienden/kennissen juist een hekel hebben aan Israël, omdat ze weer super "fout" werden afgebeeld.
Heel erg veel waren juist voor Ierland, door die homo-relatie die op het bankje afspeelde.
Dus vraag mij af of de stemmen juist van de LGBT community komt. Ikzelf vond het een verschrikkelijk nummer, en compleet de Japanse cultuur belachelijk maken!
Naast dat ik politiek niet eens ben met Israël, en eigenlijk alles afkeur van hun.
Mijn favorieten waren trouwens: Oostenrijk en Litouwen (When we're old) en Italië!
Helaas was Litouwen in de finale niet zo goed als ze dinsdag in de semi-finale was!
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 14-05-2018 17:47 ]
Rant/generalisatie. Hou het s.v.p. gezellig, dit soort rants voegen niets toen.
[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 15-05-2018 00:30 ]
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Nu we het toch over freakshows hebben. Hier eentje uit de oude doos:

Leuk feitje over het songfestival is wel dat Nederland tot de top 3 best presterende landen hoort van de laatste 6 jaar
We doen het uitstekend
Hij had natuurlijk ook gewoon liedje 5 of 4 kunnen kiezen. Is deze eindklassering nou echt zo'n verrassing? Dat zagen we die paar maanden geleden al wel aankomen maar blijkbaar weer in de hype meegesleept
. Nummer twee was leuk maar 4 of 5 zouden het echt wel beter gedaan hebben ...
Zelfde voor de Linkin Park wannabe's uit Hongarije. Het was anders maar echt goed was het verder niet. Elk genre zou wel kunnen winnen, dat is onderhand wel bewezen mits ze de magische ingrediënten bevatten ... Een freakshow wint ook niet zonder een 'goed' liedje en die van Israël zit gewoon goed in elkaar.
Opera hebben we idd ook al vaak genoeg voorbij zien komen, Frankrijk was er x aantal jaar geleden vooraf een titelkandidaat mee maar viel iirc zwaar tegen bij de uitslag. Die van Estland had gewoon wel iets van die 'it factor'/total package ...
Zelfde voor de Linkin Park wannabe's uit Hongarije. Het was anders maar echt goed was het verder niet. Elk genre zou wel kunnen winnen, dat is onderhand wel bewezen mits ze de magische ingrediënten bevatten ... Een freakshow wint ook niet zonder een 'goed' liedje en die van Israël zit gewoon goed in elkaar.
Opera hebben we idd ook al vaak genoeg voorbij zien komen, Frankrijk was er x aantal jaar geleden vooraf een titelkandidaat mee maar viel iirc zwaar tegen bij de uitslag. Die van Estland had gewoon wel iets van die 'it factor'/total package ...
[ Voor 91% gewijzigd door apis29 op 14-05-2018 23:58 ]
Had gekund, maar ook geen garantie tot winst ofzo, zeker dit jaar niet. Overigens vond ik Outlaw In Em de beste keuze in plaats van WEER een standaard ballad.apis29 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 23:45:
Hij had natuurlijk ook gewoon liedje 5 of 4 kunnen kiezen. Is deze eindklassering nou echt zo'n verrassing? Dat zagen we die paar maanden geleden al wel aankomen maar blijkbaar weer in de hype meegesleept. Nummer twee was leuk maar 4 of 5 zouden het echt wel beter gedaan hebben ...
Het Songfestival is nu bijna een week geleden maar dit nummer zit nog steeds in mijn hoofd. De kip kan ik mij niet meer herinneren.