Serieus water besparen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:15
SPT schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:00:
Die waterbesparende douchekoppen vormen trouwens ook een risico. Had ik in het verleden altijd, en naar tevredenheid. Laatste exemplaar dat ik heb geïnstalleerd ging nog een stapje verder, maar daar kwam zo weinig water uit dat de straal de andere kant van de douchecabine niet eens kon halen. Dat vond ik persoonlijk simpelweg niet meer fijn douchen. Uiteindelijk de regulator er maar uit gehaald, met als gevolg dat er nu een sloot water uit komt. Dus het voornemen om extra te besparen heeft uiteindelijk waarschijnlijk het omgekeerde effect gehad.
Misschien op zoek naar een iets minder rigoreuze limiter?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03
@Herkz: er wordt nagenoeg altijd een pressostaat gebruikt, dus op basis van wegvallende druk. Veel pompen hebben die ingebouwd tegenwoordig, soms zelfs met speciale aansturing zodat je geen drukvat meer nodig hebt.
Maar voor een testje is een simpele vuilwaterpomp in de sloot, en een drukvat dichtbij het toilet met een pressostaat die de pomp aanstuurt voldoende (vb. https://www.amazon.com.be...nguage=nl_BE&gad_source=1 ) Vergeet geen terugslagklep, en check of je dit wel zo mag doen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste