Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Mrk87 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:31:
[...]

Volgens mij ben ik met F1 of DEL in het bios gekomen. Heb hem nu niet bij de hand dus kan het even niet checken.
F2 kwam ik achter, doch dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Pff, ff een review schrijven, maar goed, de MXP verdient er een: productreview: Huawei MateBook X Pro 53010BVV review door Frenz64

• Bizar895
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2024
Na weken nadenken of ik deze laptop zou willen hebben, heb ik gisteren eindelijk het besluit genomen om hem gewoon te bestellen bij bol.com. Hogere prijs dan wanneer ik hem uit de states haal maarja dan ben je verzekerd van garantie etc. Dus vandaag wil ik hem bestellen kom ik erachter dat hij op bol.com niet meer leverbaar is.... Heeft iemand toevallig enig idee hoe dit komt? En of hij nog terug komt? Anders moet ik toch naar de US gaan kijken om hem te halen of weer heel lang twijfelen over een andere laptop...

• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-01 21:51

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:13
Bizar895 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:49:
Na weken nadenken of ik deze laptop zou willen hebben, heb ik gisteren eindelijk het besluit genomen om hem gewoon te bestellen bij bol.com. Hogere prijs dan wanneer ik hem uit de states haal maarja dan ben je verzekerd van garantie etc. Dus vandaag wil ik hem bestellen kom ik erachter dat hij op bol.com niet meer leverbaar is.... Heeft iemand toevallig enig idee hoe dit komt? En of hij nog terug komt? Anders moet ik toch naar de US gaan kijken om hem te halen of weer heel lang twijfelen over een andere laptop...
Voorraad op misschien? Je zou het via de chat op bol.com even kunnen navragen, over het algemeen geven ze wel concrete informatie.
Hoe krijg je dat voor elkaar? :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Mrk87 op 15-09-2018 19:11 ]

• SultanYasin
Mrk87 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:11:
[...]

Voorraad op misschien? Je zou het via de chat op bol.com even kunnen navragen, over het algemeen geven ze wel concrete informatie.

[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? :'(
Zou het niet weten... Wordt wakker en zit een barst in :'( :'(
Ik vermoed dat die tijdens het slapen gevallen is... domdomdom

Verwijderd

Bizar895 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:49:
Heb bol.com gebeld, krijg van de week reactie terug van de inkoop afdeling. Zat met hetzelfde probleem. Had em eerst via Amazon.de gehaald. Maar daar hanteren ze dus een 'qwertz' toetsenbord... Rare jongens die Duitsers

• Frenz64
SultanYasin schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:20:
[...]

Zou het niet weten... Wordt wakker en zit een barst in :'( :'(
Ik vermoed dat die tijdens het slapen gevallen is... domdomdom
Ouch, that hurts. Zonde man, vooral omdat je niet eens weet hoe het gebeurd is.

• Bizar895
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:54:
[...]

Heb bol.com gebeld, krijg van de week reactie terug van de inkoop afdeling. Zat met hetzelfde probleem. Had em eerst via Amazon.de gehaald. Maar daar hanteren ze dus een 'qwertz' toetsenbord... Rare jongens die Duitsers
Hmm ben benieuwd hoop dat ze hem weer op voorraad krijgen. Moet echt een nieuwe laptop hebben en deze was eindelijk goed genoeg om het geld ervoor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Wel 1 puntje wat me opviel de laatste paar dagen - stotterende videobeelden... Leek wel op jitter wanneer ik video keek op bv YouTube. Gelukkig kwam iemand @ reddit met een oplossing: Zet 'Panel Self-Refresh' uit in de Intel instellingen onder 'Power'. Dat lijkt het wel aardig opgelost te hebben. Ook Windows animaties zien er een stuk vloeiender uit.

Geen idee hoeveel batterij tijd je daarmee verliest, aangezien die optie toch een power saving optie is.

[ Voor 14% gewijzigd door pushnoi op 16-09-2018 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar895 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 22:44:
[...]

Hmm ben benieuwd hoop dat ze hem weer op voorraad krijgen. Moet echt een nieuwe laptop hebben en deze was eindelijk goed genoeg om het geld ervoor neer te leggen.
Heb bericht van bol.com gehad; er zijn weer 100 stuks besteld, exacte levertijd is nog niet bekend, maar ze komen er dus weer aan binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizar895
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:23:
[...]

Heb bericht van bol.com gehad; er zijn weer 100 stuks besteld, exacte levertijd is nog niet bekend, maar ze komen er dus weer aan binnenkort :)
Nice! Helemaal top eerste dag dat ze in voorraad zijn gelijk maar eentje bestellen haha. In ieder geval bedankt voor dit bericht haha. Nu zie ik het alweer minder somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Frenz64 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:29:
[...]

Ouch, that hurts. Zonde man, vooral omdat je niet eens weet hoe het gebeurd is.
Ja echt zo.. Ik vermoed tijdens het netflixen in slaap gevallen en gevolgen van dien haha..

Iemand tips om dit zo subtiel mogelijk te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yimo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-02-2023
Kan een van de gelukkige eigenaren van deze laptop mij vertellen of er rubber zit tussen de glasplaat en het aluminium schermframe. Macbook's en sommige andere merken hebben rondom de glasplaat rubber zitten, die uitsteekt zodat wanneer scherm dichtgeklapt is, het glas beschermd blijft. Ook om geen schade te krijgen op het chassis.

Zo niet, dan kan dit wel eens de oorzaak zijn dat het scherm van Sultan Yasin in de hoek een barst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik denk het niet, @yimo , ik weet niet of je het kan zien of voelen, maar ik voel niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Nu te reserveren bij bol, wordt 10-10 verwacht. Ik twijfel of ik hem niet toch via Amazon koop.

[ Voor 33% gewijzigd door Aniki op 18-09-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yimo
@Frenz64
Hieronder een link van de rubber waar ik het over had. Apple heeft het heel mooi opgelost door rond de glasplaat te zetten. Meeste fabrikanten kiezen voor de lelijke oplossing onder de tweede link. Deze rubber steek dus ongeveer een millimeter uit zodat het glas tijdens het dichtslaan van het scherm heel blijft.

Oplossing Apple:
https://apple.stackexchan...book-screen-is-coming-off

Oplossing meeste andere fabrikanten:
https://cdn.ultrabookrevi...2018/08/screen-angles.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
yimo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:59:
@Frenz64
Hieronder een link van de rubber waar ik het over had. Apple heeft het heel mooi opgelost door rond de glasplaat te zetten. Meeste fabrikanten kiezen voor de lelijke oplossing onder de tweede link. Deze rubber steek dus ongeveer een millimeter uit zodat het glas tijdens het dichtslaan van het scherm heel blijft.

Oplossing Apple:
https://apple.stackexchan...book-screen-is-coming-off

Oplossing meeste andere fabrikanten:
https://cdn.ultrabookrevi...2018/08/screen-angles.jpg
Huawei heeft een klein kiertje die zeg maar van boven naar beneden steeds wijder wordt. Of het handig is weet ik niet, maar iig kun je wel stellen dat het dichtslaan bij de eerdere tweaker niet het probleem was - daar is namelijk die kier juist op z'n breedst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
en in aanvulling daarop @yimo de alu rand om het scherm is mss een halve mm hoger dan het scherm en daardoor komt het scherm niet tegen het tobo of de rand.

Strakke oplossing (mits het scherm onbeschadigd blijft na verloop van tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yimo
Ben wel beetje gerustgesteld nu. Als dat het geval is, dan ga ik het bestellen in de VS. Toevallig is een vriendin van mij daar nu. Scheelt toch ruim 600 euro met Nederland. En aangezien ik toch niet zo geloof in de berekening van Rutte dat ik 1.5% op vooruit ga, ga ik het daar kopen.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kunnen bij deze Matebook X's het scherm 180 graden worden gedraaid of niet?

• yimo
@Jackson6
Niet bij de Matebook X Pro.

Verwijderd

Heeft een van jullie ervaring met het kopen van producten op de Amerikaanse Amazon? Hoe zit het dan met garantie e.d.?

Zit te twijfelen om toch de i5 versie te kopen ivm de hoge kosten van de i7 bij bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannnw
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-09-2024
Welke laptopcase gebruiken jullie voor de Matebook X Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:19:
Heeft een van jullie ervaring met het kopen van producten op de Amerikaanse Amazon? Hoe zit het dan met garantie e.d.?

Zit te twijfelen om toch de i5 versie te kopen ivm de hoge kosten van de i7 bij bol.com.
Mijn ervaring was prima, met iets meer dan een week had ik 'm binnen. De garantie loopt helaas via Amerika (fingers crossed dat hij heel blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Jannnw schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:06:
Ik heb een 13" sleeve gekocht bij MM, met memory foam, oorspronkelijk voor een MacBook Air 13", past perfect: deze

• Blackgeni
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-10-2021
Als ik via Amazon wil bestellen kom ik voor i7 toch duurder uit en niet zoeens ver weg van nlse prijzen?

https://www.amazon.com/Hu...ref=mp_s_a_1_1&th=1&psc=1

Of is de tax al bij de prijs opgeteld?

• Jannnw
@Frenz64 Voor de Macbook Air 13" of voor de Macbook Pro 13"? Even voor de zekerheid ;)

• pushnoi
Blackgeni schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:24:
Als ik via Amazon wil bestellen kom ik voor i7 toch duurder uit en niet zoeens ver weg van nlse prijzen?

https://www.amazon.com/Hu...ref=mp_s_a_1_1&th=1&psc=1

Of is de tax al bij de prijs opgeteld?
Da's inclusief alles idd. Als ik zo ff check:

Order Summary
Items: EUR 1.325,95
Shipping & handling: EUR 19,50
Total before tax: EUR 1.345,45
Estimated tax to be collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit: EUR 282,54
Order total: EUR 1.627,99

Ik heb de i5 voor 1162 gekregen, vind ik nogal een verschil. Is nog steeds wel 271 euro goedkoper dan bol.com, dat dan weer wel... maar goed. Ik wilde juist de i5 versie, en die was hier niet te krijgen.

• Frenz64
Jannnw schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:01:
@Frenz64 Voor de Macbook Air 13" of voor de Macbook Pro 13"? Even voor de zekerheid ;)
Voor de Air, de MXP lijkt als 2 druppels water op een MBP, maar hij is wel tapered zoals de Air (ipv recht zoals de MBP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuzer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 13:09
1630 euro toch wel een stuk minder dan die 1900 in Nederland ja. Enige verschil is dus het stekkertje? (easy fix) en natuurlijk de garantie, maar met die kleine kans dat het misgaat in 2 jaar kan je hem (weliswaar met de nodige rompslomp) toch ook terugsturen?

Verder vroeg ik mij af hoe het zat met zakelijke aankopen bij Amazon US? Kan je dan uiteindelijk die import fees ervan af trekken bij je btw-aangifte? :)

Oh, en wat zouden de kansen zijn dat deze nog eens ergens goedkoper op te pikken is met Black Friday?
pushnoi schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:50:
[...]

Da's inclusief alles idd. Als ik zo ff check:

Order Summary
Items: EUR 1.325,95
Shipping & handling: EUR 19,50
Total before tax: EUR 1.345,45
Estimated tax to be collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit: EUR 282,54
Order total: EUR 1.627,99

Ik heb de i5 voor 1162 gekregen, vind ik nogal een verschil. Is nog steeds wel 271 euro goedkoper dan bol.com, dat dan weer wel... maar goed. Ik wilde juist de i5 versie, en die was hier niet te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Abuzer op 23-09-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Yup dat kan @Abuzer, tenminste, ik heb een factuur van Amazon waarop de importheffing (=gelijk aan 21% bij mij) op staat. Maar volgens mij hoor i nog een factuur van DHL te krijgen waarop de definitieve btw op staat en die kan je gebruiken voor de BTW aftrek. Maar ik denk dat die Amazon factuur ook wel geaccepteerd wordt, weet ik echter niet zeker (dat hoor ik tzt wel van degene die de administratie doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuzer
Ah mooi, belastingdienst vraagt niet direct naar het bonnetje bij de kwartaal aangifte - dus prima te doen zo. Garantie en stekkertje heb ik ook juist? :)
Frenz64 schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:16:
Yup dat kan @Abuzer, tenminste, ik heb een factuur van Amazon waarop de importheffing (=gelijk aan 21% bij mij) op staat. Maar volgens mij hoor i nog een factuur van DHL te krijgen waarop de definitieve btw op staat en die kan je gebruiken voor de BTW aftrek. Maar ik denk dat die Amazon factuur ook wel geaccepteerd wordt, weet ik echter niet zeker (dat hoor ik tzt wel van degene die de administratie doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Garantie gaat iid (helaas) via de USA, de stekker is een easy tweakje, ik had eerst een zwarte reisstekker van de handyman (ff snel gekocht, je wil niet zonder stroom komen te zitten met je nieuwe laptop). Daarna via marktplaats een witte vlakke US to europa stekker gescoord en die met secondenlijm op de lader geplakt, ziet eruit alsof het een NL stekker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-08 15:21
ik kan nergens vinden hoe ver het scherm open geklapt kan worden , hopelijk helemaal plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Nope @spridgets , het is een klassieke laptop die, wat is het, tot graad of 120 openklapt, niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Frenz64 schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:31:
Garantie gaat iid (helaas) via de USA, de stekker is een easy tweakje, ik had eerst een zwarte reisstekker van de handyman (ff snel gekocht, je wil niet zonder stroom komen te zitten met je nieuwe laptop). Daarna via marktplaats een witte vlakke US to europa stekker gescoord en die met secondenlijm op de lader geplakt, ziet eruit alsof het een NL stekker is
Iemand al geprobeerd een Europese lader te scoren? Via amazon.com betaal ik ruim 300 EUR minder (mits ik hem in dollars afreken). Vind dat toch wel een bak geld voor een stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Een paar pagina's terug staan wat tips voor alternatieve laders die vergelijkbare Wattages hebben. Uit m'n hoofd een HP variant en.....die van de MacBook, hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Frenz64 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:24:
Een paar pagina's terug staan wat tips voor alternatieve laders die vergelijkbare Wattages hebben. Uit m'n hoofd een HP variant en.....die van de MacBook, hihi.
Ja, die heb ik gezien. Was benieuwd of iemand hem via support had kunnen bestellen.

• Aniki
Frenz64 schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:16:
Kun je dit misschien veriferen? Ik begrijp niet helemaal of die importheffingen gelijk zijn aan de BTW. Ik lees van niet, maar ergens anders dat het wel hetzelfde is. In ieder geval als bedrag dat je als BTW aangeeft. Dan weet ik niet of er nog andere kosten bijkomen gezien de import.. afhandeling, adminstratie etc.

Ik kan hem bij amazon in dollars afrekenen, wat het nog aantrekkelijker maakt (dure currency conversion). Komt nog bij dat hij later in NL weer op voorraad is...

Items: USD 1,499.99
Shipping & handling: USD 22.06
Total before tax: USD 1,522.05
Estimated tax to be collected: USD 0.00
Import Fees Deposit: USD 319.63
Order total: USD 1,841.68

Komt neer op: 1565 EUR

als die import fees op te geven zijn als BTW: 272 EUR

Totaal: 1293 EUR

Bij Bol:

1899 EUR (379.8 EUR BTW)

Totaal: 1519.20 EUR

Verschil: 226.2 EUR

Wanneer je de laptop bij Amazon in EUR afrekent, ben je uiteindelijk 50 EUR duurder uit dan wanneer je in USD betaalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Aniki op 26-09-2018 12:50 ]

• Abuzer
Ja dat zag ik ook, even via paypal en dan in dollars afrekenen?

• Gateway999
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2021
Abuzer schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:17:
Ja dat zag ik ook, even via paypal en dan in dollars afrekenen?
Amazon doet niet aan PayPal.

Ik heb liever Amazon, maar ik heb saldo op Paypal wat ik wil gebruiken, dus daarom zit ik ook aan Newegg te denken icm een reshipper zoals MyUS.

Wat als iemand het vanuit de VS verzendt. Is er dan nog de kans om de importkosten te omzeilen? Of moet je dan een boete erbij betalen als de douane het onderschept?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Aniki schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:49:
[...]

Kun je dit misschien veriferen? Ik begrijp niet helemaal of die importheffingen gelijk zijn aan de BTW. Ik lees van niet, maar ergens anders dat het wel hetzelfde is. In ieder geval als bedrag dat je als BTW aangeeft. Dan weet ik niet of er nog andere kosten bijkomen gezien de import.. afhandeling, adminstratie etc.

Ik kan hem bij amazon in dollars afrekenen, wat het nog aantrekkelijker maakt (dure currency conversion). Komt nog bij dat hij later in NL weer op voorraad is...

Items: USD 1,499.99
Shipping & handling: USD 22.06
Total before tax: USD 1,522.05
Estimated tax to be collected: USD 0.00
Import Fees Deposit: USD 319.63
Order total: USD 1,841.68

Komt neer op: 1565 EUR

als die import fees op te geven zijn als BTW: 272 EUR

Totaal: 1293 EUR

Bij Bol:

1899 EUR (379.8 EUR BTW)

Totaal: 1519.20 EUR

Verschil: 226.2 EUR

Wanneer je de laptop bij Amazon in EUR afrekent, ben je uiteindelijk 50 EUR duurder uit dan wanneer je in USD betaalt.
Geen garantie, maar op de factuur van Amazon was de importheffing exact 21% van het factuurbedrag en ik heb verder geen extra kosten gezien. Het lijkt me dus de BTW te zijn.

• jagroep
  • Laatst online: 00:29
Jannnw schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:06:
https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dVmTRed

Erg mooi, goed en goedkoop.

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-08 15:21
ik heb de Dicota Ultra Skin PRO 12.5 inch besteld en daar past de matebook mooi strak in , de thule 13 inch is veel te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Beste mensen, ik heb een klein barstje in het scherm. Weet iemand waar ik dit kan repareren? Moet dit bij Huawei of via NewEgg? Of kan ik een kansje wagen bij de plaatselijke laptop maker...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de plaatselijke laptopmaker er aan dan doen, anders dan je scherm vervangen. Dit soort zaken valt niet echt onder garantie lijkt me, dus opsturen naar de US is ook geen zinvolle optie.

Ik zou Huawei NL proberen, wellicht hebben zij een reparatie adres, ze leveren hetzelfde scherm nu ook zelf uit, dus moeten ze het ook kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Frenz64 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:53:
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de plaatselijke laptopmaker er aan dan doen, anders dan je scherm vervangen. Dit soort zaken valt niet echt onder garantie lijkt me, dus opsturen naar de US is ook geen zinvolle optie.

Ik zou Huawei NL proberen, wellicht hebben zij een reparatie adres, ze leveren hetzelfde scherm nu ook zelf uit, dus moeten ze het ook kunnen repareren.
Leek mij ook het verstandigst, alleen wist ik niet dat Huawei NL ook is begonnen met het leveren van deze laptops/scherm. Ik zal het proberen... Al heb ik er gelukkig niet erg veel last van.. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveGold
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 20:23
https://www.amazon.it/Hua...-8&keywords=matebook&th=1

Import Italie:
I5, 8GB en 256GB = 1500 euro
I7, 8GB en 512GB = 1700 euro

Italiaans toetsenbord en tegenstrijdige informatie over wel of geen dock

[ Voor 74% gewijzigd door DaveGold op 03-10-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuzer
Italiaans toetsenbord zo te zien gewoon QWERTY? (https://www.terena.org/ac...test/kbd-all.html#Italian) Verder volgens mij nog nergens gezien zonder dock, overigens wordt er wel gesproken over 8gb ipv 16 GB - weird

700 euro is wel prima prijs, op Newegg had de i7 staan voor 1317 dollar - out of stock helaas :(
DaveGold schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:31:
https://www.amazon.it/Hua...-8&keywords=matebook&th=1

Import Italie:
I5, 8GB en 256GB = 1500 euro
I7, 8GB en 512GB = 1700 euro

Italiaans toetsenbord en tegenstrijdige informatie over wel of geen dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickaaai
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 13:30
SultanYasin schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 00:56:
Beste mensen, ik heb een klein barstje in het scherm. Weet iemand waar ik dit kan repareren? Moet dit bij Huawei of via NewEgg? Of kan ik een kansje wagen bij de plaatselijke laptop maker...?
Heb je al iets gevonden? Mijn scherm is ook kapot en zelfs zo dat de touchscreen ook niet goed functioneert.
Muis gaat alle kanten op :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Shit man, hoe is het gebeurd? Moet geen trend worden, qua kwetsbaarheid van het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuzer
Bij Newegg is deze weer beschikbaar, iemand weleens gelukt om deze naar Nederland te krijgen? Of heb je daar echt MyUs voor nodig? (nu wordt deze elke keer uit m'n mandje gegooid net voor het afrekenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
nickaaai schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:16:
[...]

Heb je al iets gevonden? Mijn scherm is ook kapot en zelfs zo dat de touchscreen ook niet goed functioneert.
Muis gaat alle kanten op :( :( :(
Nee helaas... Linksboven doet mijn touch het ook niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
SultanYasin schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:23:
[...]

Nee helaas... Linksboven doet mijn touch het ook niet helaas...
Heb je al contact gehad met Huawei NL?

Ik kwam na wat goegelen wel een vervangend scherm tegen voor iets minder dan €600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Frenz64 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:33:
[...]

Heb je al contact gehad met Huawei NL?

Ik kwam na wat goegelen wel een vervangend scherm tegen voor iets minder dan €600
Nee, helaas geen tijd voor gehad. Oei 600euro heb ik er niet voor over. Mijne doet het nog vrij goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hmm, beetje vaag allemaal, hier vind ik $394, maar of dat het scherm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickaaai
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 13:30
Had hem vrijdag weggebracht naar Huawei service Centre Amsterdam, vandaag bericht dat die gereed is.
Kosten 450 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyhQuartz
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-06 11:17
Hi,

Ik lees verschillende dingen over dat dit (mooie) apparaat flink warm wordt bij wat zwaardere taken, zelfs al bij een windows update op de achtergrond?

In hoeverre is warm, warm? En hoeveel geluid maakt de laptop bij 100% fan speed?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Huawei to announce new Matebook in November
by Ian Cutress on October 16, 2018 10:50 AM EST

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/976iy95ZcweLreENvcrLEyao/full.png

In the process of describing new features for the Mate 20 and Mate 20 Pro, the comments on one of the slides let slip that Huawei is set to announce a new Matebook this November. One of the features, according to the slides for the Mate 20 Series, is a single button sharing with the Mate 20 series phones in order to share 1000 photos in two seconds. The side showed what looked like a regular Matebook, not the Matebook X, so it could be that thee new laptop is set to be a standard Matebook replacement, but information about the new laptop is set going to be upcoming. We'll keep our ears to the ground for more information.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2t49hEp9GEuAMz6CmqjDCxHP/full.jpg

Huawei's previous Matebook launch, the Matebook X Pro, was announced earlier this year with an Intel CPU and an NVIDIA GTX GPU. You can read our review here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
GreyhQuartz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:34:
Hi,

Ik lees verschillende dingen over dat dit (mooie) apparaat flink warm wordt bij wat zwaardere taken, zelfs al bij een windows update op de achtergrond?

In hoeverre is warm, warm? En hoeveel geluid maakt de laptop bij 100% fan speed?

:)
De mijne hoeft niet zoveel zware taken uit te voeren, maar wat ik ook doe, de fan hoor ik zelden, heel zelden zelfs. Logischerwijs valt de warmte ook wel mee dus. Zoals nu heb ik hem op schoot op de bank, 2 browsers open met tabje of 10 en 4 open, Ziggo Go, excel, word, outlook op de achtergrond en nog wat klein grut en de onderkant is ietsje warm, niet meer.

Als de fan aanstaat is het geen geblaas, maar je hoort 'm wel uiteraard. Mijn Acer V7 maakte veel meer geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik had windows update 1809 bewust nog niet ingedraaid (kreeg wel regelmatig een verzoekje), dacht ik. Was het verder een beetje vergeten toch ik weer een reminder kreeg. Ff gecheckt of die problemen opgelost zijn, prima, dus ik draai 'm en verbaas me dat het zo snel gaat. De MXP is snel, maar zo snel is overdreven ;-).

Blijkt hij dus op 1803 te staan en na nog een restart en check update vindt hij geen 1809. Nou is het geen majeure update, maar toch raar dat hij niet geupdate wordt. Zou het mogelijk kunnen liggen aan het feit dat het een Amerikaanse versie is?

Iemand anders ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Frenz64 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:31:
Ik had windows update 1809 bewust nog niet ingedraaid (kreeg wel regelmatig een verzoekje), dacht ik. Was het verder een beetje vergeten toch ik weer een reminder kreeg. Ff gecheckt of die problemen opgelost zijn, prima, dus ik draai 'm en verbaas me dat het zo snel gaat. De MXP is snel, maar zo snel is overdreven ;-).

Blijkt hij dus op 1803 te staan en na nog een restart en check update vindt hij geen 1809. Nou is het geen majeure update, maar toch raar dat hij niet geupdate wordt. Zou het mogelijk kunnen liggen aan het feit dat het een Amerikaanse versie is?

Iemand anders ervaring mee?
MS heeft de update teruggedraaid, teveel gedoe.
Inmiddels moet is ie volgens mij wel weer vrijgegeven, maar geen idee of je 'm automagisch krijgt al. Zou iig nog ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Denken jullie dat het verstandig is om hem nu aan te schaffen of te wachten op een volgende versie?

Apparaat is nu ook weer een jaar oud en heeft nog steeds een hoge prijs...

edit: heb hem maar gewoon besteld. Vandaag binnengekregen. Erg mooi, maar de camera is idd vervelend en nog slechter dan ik dacht. Ik heb veel video calls dus dat is misschien wel een onoverkomelijk probleem. Ook de trackpad vind ik niet zo fijn.

Voor de rest zeker een premium apparaat en zo klein. Ongelooflijk dat alles erin past. Een stuk kleiner dan mijn Macbook Air.

[ Voor 51% gewijzigd door Aniki op 25-10-2018 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bizar895
Heb mijn laptop nu een aantal weken. Maar heb de laatste tijd soms dat het touchpad niet meer reageerd op kliks die ik maak. Na heel even wachten doet hij het weer maar toch is het best vervelend dat dit gebeurt op zo'n dure laptop. Heeft iemand hier ook last van en misschien een oplossing?

Update:

Ben er achter gekomen wat het was. Had een bluetooth muis in mijn tas zitten die nog aan stond en dus bij de minste beweging mijn cursor bewoog haha. Probleem opgelost muis altijd uit zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Bizar895 op 30-10-2018 12:09 . Reden: Erachter gekomen wat er fout was. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Word toch wel weer een beetje vrolijk als ik de specs van de nieuwe MacBook Air zie (met name op mijn scherm ;-) )

@Aniki Je besteld deze laptop om erachter te komen dat de plaatsing van de webcam niet ideaal is? Seriously?

Aangezien je de laptop toch al hebt, losse webcam kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Ik zie dat Amazon DE nu ook de Matebooks verkoopt:

i7: https://www.amazon.de/dp/..._B07FGD4WCR1540987200000/ €1618

i5: https://www.amazon.de/dp/..._B07DVGST721540987200000/? €1409

Weet iemand hoeveel de i7 kost uit Amerika na btw, import- en verzendkosten?

[ Voor 19% gewijzigd door tweegroenethee op 31-10-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Frenz64 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:43:
Word toch wel weer een beetje vrolijk als ik de specs van de nieuwe MacBook Air zie (met name op mijn scherm ;-) )

@Aniki Je besteld deze laptop om erachter te komen dat de plaatsing van de webcam niet ideaal is? Seriously?

Aangezien je de laptop toch al hebt, losse webcam kopen?
Umm nee dat schreef ik niet...
Ik wist van de plaatsing en heb zo'n beetje alle video die met die cam gemaakt is bekeken online dus ik wist dat het een onhandige plek was. Maar dat het zo slecht was had ik seriously? niet verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:52
Daan87423 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:50:
Ik zie dat Amazon DE nu ook de Matebooks verkoopt:

i7: https://www.amazon.de/dp/..._B07FGD4WCR1540987200000/ €1618

i5: https://www.amazon.de/dp/..._B07DVGST721540987200000/? €1409

Weet iemand hoeveel de i7 kost uit Amerika na btw, import- en verzendkosten?
Op 31 oktober heb ik bij Amazon Global de i7 besteld en laten verzenden naar Nederland (deze komt woensdag aan).
https://www.amazon.com/Hu...50U-GeForce/dp/B07CTHN94Z
Met importkosten en verzending kostte dit 1845.31 USD (1654.60 EUR is van mijn creditcard afgeschreven).

Let wel op dat de Duitse i7 in jouw link maar 8GB geheugen heeft.
Ook hebben ze vaker een QWERTZ toetsenbord.

[ Voor 5% gewijzigd door NLCJ op 03-11-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannnw
Ik heb een vraagje bij het gebruik van XTU.

Zonder aanpassingen gedaan te hebben is zijn er toch al 2 opties aangepast vanzelf.
Het betreft de "Turbo Boost Power Max" en de "Turbo Boost Short Power Max". Is dit normaal?

zie:
https://imgur.com/a/rZbezJ3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 17:12
Heb net een aanbieding voor de Matebook X pro i7/16GB/512GB geplaatst in het Black Friday topic. Zal hem hier ook even plaatsen:

pricewatch: Huawei MateBook X Pro (Mach-W29C) (US versie 53010CAJ)
Waar:https://www.bhphotovideo....aj_hwd_nb_matebook_x.html
Categorie:Notebooks
Normale prijs:€ 1653 (inclusief BTW/invoerkosten/verzendkosten naar NL)
Black Friday prijs:€ 1495 (inclusief BTW/invoerkosten/verzendkosten naar NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuzer
williamvdh schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:46:
Heb net een aanbieding voor de Matebook X pro i7/16GB/512GB geplaatst in het Black Friday topic. Zal hem hier ook even plaatsen:

Thanks, maar alweer even out-of-stock, ook bij de microsoft store voor 1350 dollar. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Die schijnt voor niet-USA ingezetenen nogal lastig te bestellen te zijn @Abuzer

• Abuzer
Ja zo vervelend, maar 1900e betalen terwijl die 600 goedkoper is zit er gewoon niet in

Even morgen enzo maar kijken of die ergens voorbij komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 17:12
Abuzer schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:01:
Ja zo vervelend, maar 1900e betalen terwijl die 600 goedkoper is zit er gewoon niet in

Even morgen enzo maar kijken of die ergens voorbij komt
Bol.com verkoopt hem nu voor € 1799.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda Diamond
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-11-2023
hoe is de btw berekent bij die aanbieding? als ik die 1350 deel door 121 en maal 100 doe, kom ik op 235 verschil, maar bij de duties en tax staat 291 VAT. is dat de btw die ik aan nederland betaal? kan ik deze betaalde btw ook (zakelijk) terugvragen?

ik heb net de i5 versie besteld bij amazon.de, kwam daar via price watch terecht, was donderdag 1473, vrijdag was hij afgeprijsd naar 1202. was zeer blij met deze vondst, totdat ik me realiseerde dat deze natuurlijk hoogst waarschijnlijk met een QWERTZ toetsenbord zal worden geleverd (bij price watch staat QWERTY).
heeft iemand ervaring met QWERTZ toetsenborden? is dat heel vervelend, of wen je er snel aan?

[ Voor 45% gewijzigd door Yoda Diamond op 25-11-2018 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Mijn MXP komt uit de US en daar was Duties & tax precies 21%. De transportkosten waren apart, mss dat die hier in het bedrag zitten, @Yoda Diamond. De btw buiten de EU is terugvorderbaar overigens, bij zakelijke aanschaf binnen EU werkt het anders. Daar hoor je ex btw aan te schaffen en de BTW hier af te dragen (en terug te vorderen via het bedrijf). Daar kwam ik achter toen ik een Poolse variant wilde kopen. Als consument koop je binnen de EU incl. BTW in het betreffende land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yimo
Ik ben zelf al heel lang aan het kijken naar deze laptop. Ik heb hem nog niet gekocht, omdat die in Nederland overdreven duur is en importeren vanuit de VS lastig is. Kan wel via een aantal kanalen, maar dan zit je weer met de garantie en ik weet niet of dat zo slim is.

In Polen is deze op dit moment te krijgen voor net iets boven de 1600 euro met de juiste lay out toetsenbord. Die sturen het alleen niet naar Nederland. Heel vervelend. Ik hoor het wel als het een van jullie gelukt is om deze te importeren uit Polen.

In Duitsland gebruiken ze andere lay out en om die reden koop ik het daar niet.

Een ding waar ik me echt zorgen om maak is het scherm. Ik heb hierover al eerder een opmerking gemaakt. Ik heb deze laptop afgelopen weekend bekeken in Mediamarkt en ben niet gerustgesteld moet ik zeggen. Het scherm was bij twee van de mensen die ook hierop zitten gebarsten en ik denk dat het komt door het feit dan Huawei geen rubber gebruikt tussen het glasplaatje en aluminium frame waar deze inzit. Met het dichtklappen van de laptop krijgt glasplaat elke keer een tik en ik denk dat deze op een gegeven moment wel gaat barsten. Elk ander laptopfabrikant heeft die rubber wel zitten. Ik ben zelf een ingenieur en ik maak me hier zorgen om. Denk dat ik om deze reden deze laptop laat liggen.

Ik denk dat degenen die deze laptop hebben en met een gebarsten scherm zitten, goed kans maken door dit als klacht bij Huawei neer te leggen. Constructie is niet degelijk. Hier is niet goed over na gedacht of om de laptop zo dun mogelijk te houden geen rubber gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

yimo schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:34:
In Polen is deze op dit moment te krijgen voor net iets boven de 1600 euro met de juiste lay out toetsenbord. Die sturen het alleen niet naar Nederland. Heel vervelend. Ik hoor het wel als het een van jullie gelukt is om deze te importeren uit Polen.
Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yimo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
@yimo en @Yuco (lijkt wel een duo ;-) ) als je in het topic zoekt dan vind je de link naar Poolse aanbieders. Daar staat ook het verhaal van iemand die 'm, via z'n zoon dacht ik, uit Polen gehaald heeft, met qwerty toetsenbord idd.

Vwb de kwetsbaarheid van het scherm, op internet zijn er geen veelvuldige klachten bekend, van 1 van de 2 gevallen hier heeft @SultanYasin 'm zelf (in z'n slaap weliswaar) laten vallen en gereclameerd bij Huawei (zonder succes volgens mij). Ik heb ook al eerder gemeld dat er idd geen rubber rand is, maar dat het aluminium een millimeter meer uitsteekt dan het scherm en dat die dus niet rust op het alu van de body. Ongetwijfeld biedt een extra rubberrand meer bescherming, maar zorgvuldig met je laptop omgaan nog meer.

[edit] nog ff gevoeld, maar het is duidelijk minder dan een millimeter, maar wel net genoeg om niet die 'tik' te krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door Frenz64 op 26-11-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yimo
@Frenz64

Ik heb deze dus afgelopen weekend bij Mediamarkt zelf nagekeken en wat ik heb gezien/gevoeld is dat die nagenoeg gelijk loopt met het aluminium frame. Toleranties zijn zo klein en de passing van het scherm in het frame is gewoon te scherp. Ik heb deze ook naast de Macbooks gelegd. bij Macbook zit een rubber rondom en deze steekt ook nog eens ruim 1mm uit. SultanYasin wist trouwens niet wat er was gebeurd met zijn laptop in zijn slaap. Maar je hebt gelijk met dat er niets te vinden is op internet hierover. Ik heb het zelf ook naar gezocht. Ik vind het alleen vreemd dat hier wel al twee zijn die dat probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Als je er zo over twijfelt, laat 'm staan en koop een MacBook zou ik zeggen.

Maar dit vond ik met 1 simpele zoekopdracht: https://discussions.apple.com/thread/7995345

MacScreengate! ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Frenz64 op 26-11-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Hauwei Matebook D W50F afgehaald: een Duits model wat vergelijkbaar is met de
Huawei MateBook D 14" (VLT-W50B) en het enige verschil is, dat hij niet de GeForce MX150 bevat maar de Intel HD Graphics 620. Voor de rest precies indentiek hetzelfde en het duitse toetsenbord neem ik dan maar voor lief :+

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/kciag3.jpg

Hoe dan ook eerste indruk is erg goed, voelt erg premium aan de notebook en lekker snel allemaal. Wel herken ik mij in de opmerking van de redactie van Tweakers over de touchpad. Dat had inderdaad beter gekund. Scherm ziet erg erg mooi en lekker scherp uit en de notebook is makkelijk op de schoot te nemen, dus wat mij betreft een prima alternatief voor een tablet: aangezien tablets het net niet zijn vind ik :(

Dus liever een compacte notebook en ik moet zeggen: Huawei heeft het best goed gedaan met deze Macbook clone >:) Wel snap ik niet waarom die foto's wel in Windows en op de telefoon netjes in portret te bekijken zijn: maar zodra ik ze upload is het plotseling landschap. Wen dus maar aan die scheve nek, want ik snap hier dus echt de ballen van: in windows roteren heeft geen zin.

Die Microsoft winkel is trouwens wel echt teleurstellend slecht, daarvan had ik van verwacht dat het aanbod aan apps wel groter zou zijn. Maar de meeste apps heb ik maar via Ninite geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:09
De Huawei MateBook X Pro 8GB 256GB i5 is nu 1250 euro / 1100 pond bij Amazon.co.uk. Goede deal volgens mij wel?

[ Voor 8% gewijzigd door banaliteit op 27-11-2018 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Frenz64 schreef op maandag 26 november 2018 @ 13:56:
@yimo en @Yuco (lijkt wel een duo ;-) ) als je in het topic zoekt dan vind je de link naar Poolse aanbieders. Daar staat ook het verhaal van iemand die 'm, via z'n zoon dacht ik, uit Polen gehaald heeft, met qwerty toetsenbord idd.

Vwb de kwetsbaarheid van het scherm, op internet zijn er geen veelvuldige klachten bekend, van 1 van de 2 gevallen hier heeft @SultanYasin 'm zelf (in z'n slaap weliswaar) laten vallen en gereclameerd bij Huawei (zonder succes volgens mij). Ik heb ook al eerder gemeld dat er idd geen rubber rand is, maar dat het aluminium een millimeter meer uitsteekt dan het scherm en dat die dus niet rust op het alu van de body. Ongetwijfeld biedt een extra rubberrand meer bescherming, maar zorgvuldig met je laptop omgaan nog meer.

[edit] nog ff gevoeld, maar het is duidelijk minder dan een millimeter, maar wel net genoeg om niet die 'tik' te krijgen
Inderdaad maar nu @yimo er over heeft zet het me wel aan het denken.. Want omdat ik me niet meer kan herinneren wat er is gebeurt, gooide ik het daarop, omdat ik inslaap viel. Maar het kan net zo zijn dat ik net voor het slapen, de laptop iets te hard dicht klapte en ging slapen...Het valt me wel op dat het barstje precies linksonder is begonnen, dus dat dit een oorzaak is van een iets te harde klap, is niet geheel ondenkbaar... Ik heb helaas nog niet de tijd en moed gehad om Huawei te bellen. Ook onder andere omdat ze simpelweg een shit-service hebben. - Ik ben al 2 maanden bezig om nieuwe huawei freebuds te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
banaliteit schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 07:07:
De Huawei MateBook X Pro 8GB 256GB i5 is nu 1250 euro / 1100 pond bij Amazon.co.uk. Goede deal volgens mij wel?
Als het inclusief verzenden is zeker wel, wel bestellen vóór de brexit ;)

@SultanYasin Mwah, eitherway vermoed ik dat ze moeilijk zullen doen over de oorzaak van de barst, of het nou te hard dichtklappen of de val is. Overigens lijkt het me aannemelijker dat bij te hard dichtklappen er juist een barstje linksboven zou ontstaan, niet linksonder qua moment.

[ Voor 13% gewijzigd door Frenz64 op 27-11-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Frenz64 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:27:
[...]

Als het inclusief verzenden is zeker wel, wel bestellen vóór de brexit ;)

@SultanYasin Mwah, eitherway vermoed ik dat ze moeilijk zullen doen over de oorzaak van de barst, of het nou te hard dichtklappen of de val is. Overigens lijkt het me aannemelijker dat bij te hard dichtklappen er juist een barstje linksboven zou ontstaan, niet linksonder qua moment.
Inderdaad, dat is ook de reden waarom ik er (nog) niets mee heb gedaan. Je kan het nooit bewijzen en als je de laptop opstuurt ben je 'm een maand kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:21:

Hoe dan ook eerste indruk is erg goed, voelt erg premium aan de notebook en lekker snel allemaal. Wel herken ik mij in de opmerking van de redactie van Tweakers over de touchpad. Dat had inderdaad beter gekund. Scherm ziet erg erg mooi en lekker scherp uit en de notebook is makkelijk op de schoot te nemen, dus wat mij betreft een prima alternatief voor een tablet: aangezien tablets het net niet zijn vind ik :(

Dus liever een compacte notebook en ik moet zeggen: Huawei heeft het best goed gedaan met deze Macbook clone >:) Wel snap ik niet waarom die foto's wel in Windows en op de telefoon netjes in portret te bekijken zijn: maar zodra ik ze upload is het plotseling landschap. Wen dus maar aan die scheve nek, want ik snap hier dus echt de ballen van: in windows roteren heeft geen zin.

Die Microsoft winkel is trouwens wel echt teleurstellend slecht, daarvan had ik van verwacht dat het aanbod aan apps wel groter zou zijn. Maar de meeste apps heb ik maar via Ninite geïnstalleerd.
Wat mankeert er aan het touchpad? "had beter gekund" is redelijk vaag. Oriënteer me momenteel een beetje naar zijn Chinese markt broertje, de Ryzen Magicbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poema schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:39:
[...]

Wat mankeert er aan het touchpad? "had beter gekund" is redelijk vaag. Oriënteer me momenteel een beetje naar zijn Chinese markt broertje, de Ryzen Magicbook.
We mankeert niks aan hoor: maar ik vind dat het navigeren met het touchpad een beetje omslachtig is. Vooral bij het selecteren van tekst... en het voelt een beetje stroef aan.

Ik zeg echter had beter gekund, omdat het gewoon werkt. En ja ik heb al jaren niet actief een notebook gebruikt, dus was vergeten hoe ongemakkelijk zo'n touchpad kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Tja, ik gebruik al jaren het touchpad niet op m'n laptops, omdat ze te klein zijn, te slechte respons hebben, niet lekker klikken, niet lekker glijden en heb een veelvoud aan muizen versleten, de laatste is een Logitech MX.

Die ligt nu ongebruikt in een hoekje sinds ik de MXP heb, need I say more?

Is de Ryzen Magicbook een broertje van de MXP of van de Matebook D @poema ?

[edit] ik zie het al, Matebook D

[ Voor 9% gewijzigd door Frenz64 op 28-11-2018 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:29:
[...]

... en het voelt een beetje stroef aan.
Dat geeft een beter idee wat te verwachten. Het liefst had ik ook een Matebook X Pro gehaald maar ja, dat scherm he. Ik wil gewoon een mat scherm. Hopelijk komt er nog een uitvoering zonder touch (en met een Ryzen zonder dedicated gpu). Volgens mij zijn er zat MBP gebruikers die ook liever een mat scherm zouden willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
poema schreef op woensdag 28 november 2018 @ 02:58:
[...]

Volgens mij zijn er zat MBP gebruikers die ook liever een mat scherm zouden willen hebben.
Hier is een oplossing voor :)

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulcl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-11-2023
Voor wie met azerty tevreden is:
Huawei Matebook Pro X I5 8/256 Silver aan 1098,70€ https://www.boulanger.com/ref/1119960
Huawei Matebook Pro X I7 8/512 Silver aan 1398,80€ https://www.boulanger.com/ref/1119952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb via Ebay een Matebook X Pro op de kop kunnen tikken (8GB, 512GB SSD, i7, MX150) voor 1350 euro. Nieuw, gesealed en verzonden vanuit de UK (van een naar het aanziet goede verkoper). Wat zouden jullie doen, houden of toch niet voor gaan (ik heb nog de mogelijkheid om te annuleren)? En waar moet ik aan denken?

• Frenz64
In EU aangeschaft (nog wel) dus hier garantie, prijs is zéér goed (is in principe de i5 zonder MX150 prijs) hij mist alleen de 16GB van de meest luxe versie. Dat maakt het ook gelijk een beetje fishy, want die uitvoering is mij niet bekend, normaal heeft die nl. 16GB intern. Other than that: doen.

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Dank! Het enige waar ik nog over twijfel is welke toetsenbord layout hij heeft. Ik heb de verkoper gevraagd, maar zonder succes. Ik vrees Azerty, gezien de typecode (MACH-W29A).

Verwijderd

Garantie is wel een hekelpunt als je online aanschaft, al helemaal als het in Groot Brittannie is en je in Nederland woont en leeft. Zelf zou ik het dus niet doen: ondanks dat de regelgeving Europa wijd goed geregeld is, bij dit soort bedragen is het toch beter om het niet te importeren. Azerty lijkt mij trouwens geen pretje: maar mijn Duits toetsenbord op de Matebook heb ik gewoon met een US English toetsenbord ingesteld en dat werkt prima.

Alleen soms moet ik even naar het Duitse toetsenbord wisselen omdat ik de speciale tekens niet allemaal uit mijn hoofd weet.

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 12:15
Zou er in November geen nieuwe versie geintroduceerd worden?

• poema
BB333 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:05:
Dank! Het enige waar ik nog over twijfel is welke toetsenbord layout hij heeft. Ik heb de verkoper gevraagd, maar zonder succes. Ik vrees Azerty, gezien de typecode (MACH-W29A).
Volgens mij zegt de typecode niks over de layout van het toetsenbord maar meer over de configuratie
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste