Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ook geen detail, nee

Gelukkig til ik het over de vakantie heen, wie weet is er ergens in september makkelijker te bestellen

Zolang m'n huidige laptop nog werkt is het alleen maar "hebbe hebbe" dat ik moet bevechten :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:33
Frenz64 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:05:
Thanx voor info, was zelf ook al aan het zoeken en zag dat je als consument BTW afdraagt in Polen, maar als bedrijf hier BTW moet afdragen (en dus verrekenen daarna).

Nu nog een webshop vinden die 'm a) heeft en b) ex BTW wil leveren, als dat lukt issie overigens ook nog eens onder de €1000.
Kleine update. Heb em nu ook daadwerkelijk thuis (geen problemen bij vliegveld oid) en er staat gewoon een Engelse Windows op, idd qwerty toetsenbord, een Europese Warranty card (2 jaar) en een Matedock 2 (weet niet of die er overal standaard bij zit)

En niks overdreven bij de reviews; voorbeeldig scherm, mooi geluid en man...wat boot dat ding snel op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:20

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

DragonFly schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:25:
[...]

Kleine update. Heb em nu ook daadwerkelijk thuis (geen problemen bij vliegveld oid) en er staat gewoon een Engelse Windows op, idd qwerty toetsenbord, een Europese Warranty card (2 jaar) en een Matedock 2 (weet niet of die er overal standaard bij zit)

En niks overdreven bij de reviews; voorbeeldig scherm, mooi geluid en man...wat boot dat ding snel op!
Veel plezier!

Ben je van plan om een review te schrijven hier op tweakers? Ben wel eens benieuwd naar een echte Tweakers review ipv die marketing praat op YouTube. Weet niet of je er bekend mee bent? Maar je zou mij enorm helpen om een keuze te maken om zoiets te gaan importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.salt
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-04 09:51
Een maat van me zou er een kunnen meenemen uit HongKong daar is ie maar 1300€. Te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:09
dr.salt schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 15:23:
Een maat van me zou er een kunnen meenemen uit HongKong daar is ie maar 1300€. Te vertrouwen?
Gaat het toetsenbord dan geen chinese tekens hebben?

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-11-2024
@DragonFly, Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee! :)
Fijne meevaller dat de MateDock2 erbij zit. Zo'n ding heb je zeker nodig met zo'n laptop en het kost toch al gouw 50-60 euro als je hem los wilt kopen.

Het lijkt erop alsof Beachaudio gestopt is met het verkopen van de i7 (https://www.newegg.com/gl....aspx?Item=9SIA0ZX7MS5926). Kan ook zijn dat het hetzelfde werkt als de vorige keer, ze krijgen stock en gooien de laptop dan online en zodra ze out of stock raakt halen ze hem er weer vanaf. Ze hebben dus waarschijnlijk geen continue levering helaas.

Hij is nu wel weer te koop via NewEgg, alleen dan weer alleen in de United States (gezeur met Amerikaans IP adres, enz, enz). Ofwel, hij is inmiddels een korte 3 maanden gereleased en nog steeds erg moeilijk verkrijgbaar helaas.

Want:
- Mircosoft doet moeilijk met shops als MyUS (willen ze niet naar versturen las ik hier)
- NewEgg is die maar zeldzaam en snel uitverkocht
- Amazon is die zeldzaam, maar als die er is is die veels te duur.
- AliExpress is die te koop, alleen erg overpriced.

Iemand nog andere betrouwbare shops waar je hem zou kunnen kopen met een QWERTY toetsenbord?

[ Voor 13% gewijzigd door Oneshot007 op 07-08-2018 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Oneshot007 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:20:
@DragonFly, Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee! :)
Fijne meevaller dat de MateDock2 erbij zit. Zo'n ding heb je zeker nodig met zo'n laptop en het kost toch al gouw 50-60 euro als je hem los wilt kopen.

Het lijkt erop alsof Beachaudio gestopt is met het verkopen van de i7 (https://www.newegg.com/gl....aspx?Item=9SIA0ZX7MS5926). Kan ook zijn dat het hetzelfde werkt als de vorige keer, ze krijgen stock en gooien de laptop dan online en zodra ze out of stock raakt halen ze hem er weer vanaf. Ze hebben dus waarschijnlijk geen continue levering helaas.

Hij is nu wel weer te koop via NewEgg, alleen dan weer alleen in de United States (gezeur met Amerikaans IP adres, enz, enz). Ofwel, hij is inmiddels een korte 3 maanden gereleased en nog steeds erg moeilijk verkrijgbaar helaas.

Want:
- Mircosoft doet moeilijk met shops als MyUS (willen ze niet naar versturen las ik hier)
- NewEgg is die maar zeldzaam en snel uitverkocht
- Amazon is die zeldzaam, maar als die er is is die veels te duur.
- AliExpress is die te koop, alleen erg overpriced.

Iemand nog andere betrouwbare shops waar je hem zou kunnen kopen met een QWERTY toetsenbord?
Ik las hier dat deze in polen te koop zou zijn maar tevens zeer beperkte stock, als de stock daar verbeterd eventueel een dagje naar polen vliegen en terug(€20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• missashley
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Hi,

Omdat ik ook de nodige info heb gehaald uit deze thread, is een verslagje vanuit mijn kant het minste wat ik terug kan doen.

Vandaag de "MateBook X Pro" (i7 variant) ontvangen.

Webshop Newegg, besteld op Dinsdag 07-31 (vorige week dus)
Laten versturen naar MyUS adres, en vanaf daar naar NL.
Heb bij MyUS wel wat extra dingen gekozen (dus niet het goedkoopste van het goedkoopste) En kwam uit op een nog steeds acceptabele prijs.

Heeft er een 7 dagen over gedaan. Wat ik persoonlijk heel netjes vind.

Prijs newegg: € 1.315,40 via MasterCard (ICS)
Verwerkingskosten MyUS: € 73,20 via MasterCard (ICS)
Import/BTW afdracht aan DHL Express: € 107,85 via iDeal

Total: € 1496,45

Ik heb er nog wel een extra EU_USB-C Lader en USB-C kabel bij gehaald, maar een US->EU adapter op de meegeleverde lader is ook een optie.

Hij is nu aan het opladen, maar heb hem even aangeslingerd en ben er super blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
missashley schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:35:
Hi,

Omdat ik ook de nodige info heb gehaald uit deze thread, is een verslagje vanuit mijn kant het minste wat ik terug kan doen.

Vandaag de "MateBook X Pro" (i7 variant) ontvangen.

Webshop Newegg, besteld op Dinsdag 07-31 (vorige week dus)
Laten versturen naar MyUS adres, en vanaf daar naar NL.
Heb bij MyUS wel wat extra dingen gekozen (dus niet het goedkoopste van het goedkoopste) En kwam uit op een nog steeds acceptabele prijs.

Heeft er een 7 dagen over gedaan. Wat ik persoonlijk heel netjes vind.

Prijs newegg: € 1.315,40 via MasterCard (ICS)
Verwerkingskosten MyUS: € 73,20 via MasterCard (ICS)
Import/BTW afdracht aan DHL Express: € 107,85 via iDeal

Total: € 1496,45

Ik heb er nog wel een extra EU_USB-C Lader en USB-C kabel bij gehaald, maar een US->EU adapter op de meegeleverde lader is ook een optie.

Hij is nu aan het opladen, maar heb hem even aangeslingerd en ben er super blij mee.
Een vraagje hoe betaal je eigenlijk de importkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
En hoezo maar €107,85 import/btw? Je zou toch 260+ verwachten, qua 21%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@missashley, hoe heb jij hem kunnen bestellen @newEgg? Zodra ik hem met m'n creditcard kocht werd mijn order geannuleerd, omdat mijn 'shipping address' niet overeen kwam met die van MyUS. Tevens kocht ik hem vanuit een ander land dan Amerika, waar die alleen naar Amerika verstuurd wordt (zijn een aantal security checks vanuit NewEgg blijkbaar).

Zou je tevens een link kunnen geven welke je hebt gekocht? Dan kan ik hem misschien ook bestellen :)

@Frenz64, Ik had idd ook ~260 verwacht. Als dit zou werken wordt die wel erg goedkoop zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXVH
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-03-2024
Ook ik heb met behulp van dit topic de I7 variant bij Newegg besteld en via MyUS naar NL laten versturen.

- 25-07, I7 variant besteld en betaald met Paypal voor $1499,99 = €1326,49 (komt door fee/slechte wisselkoers Paypal). Vlaggetje boven aan de website op US gezet. Shipping country moet gelijk zijn aan billing country dus Nederlandse creditcard is geen optie (maar dat lukt bij anderen blijkbaar wel?). Bij betaling via Paypal het shipping address van MyUS ingevuld in Paypal. Gekozen voor Shipping Method: Super Eggsaver (4-7 bus. days). Geen verdere checks of vragen tegengekomen m.b.t. bestelling vanuit NL. Gewoon vanuit NL zonder VPN besteld.
- 30-07 pakket ontvangen bij MyUS
- 31-07 pakket verzonden door MyUS, kosten: FedEx priority: $39,96 - Sticker batterij: $2,00 - Verzekering: $44,85 = $86,81 = €79,23
- 01-08 Laptop thuis ontvangen. Nog niks ontvangen wat betreft BTW. FedEx heeft van te voren wel gemaild i.v.m. invoerrechten/BTW. Gaat in mijn geval om een zakelijke aankoop dus wellicht is dat direct al door FedEx afgehandeld?

Mooie laptop wel! Ik heb overigens 1 dode pixel en 1 dode subpixel. Maar die zijn zo klein dat je ze amper ziet. Verder ook de ratel te pakken dus nog even Torx5-6 halen om dat te fixen. Terugsturen is niet echt een optie...

Succes met het bestellen van de Matebook X Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
[b]TXVH schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:16
......
- 01-08 Laptop thuis ontvangen. Nog niks ontvangen wat betreft BTW. FedEx heeft van te voren wel gemaild i.v.m. invoerrechten/BTW. Gaat in mijn geval om een zakelijke aankoop dus wellicht is dat direct al door FedEx afgehandeld?................
Lijkt me sterk, FedEx weet je btw nummer toch niet? En hoe ga je de verrekening doen dan (administratief), zelf berekenen?

Maar wel mooi dat het zo lukt. Zou je kunnen posten hoe het met die BTW afloopt, is voor mij ook relevant. Ik heb mogelijk een vriend die 'm mee kan nemen, maar dan wil ik gewoon netjes importeren (en hem geen risico laten lopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen release in België en Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Jawel, maar we doen graag moeilijk hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Frenz64 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:59:
Jawel, maar we doen graag moeilijk hier 8)7
Vertel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik voel me niet helemaal begrepen.....

Uiteraard is er geen release in NL/Bel. Als dat zo zou zijn, wie gaat er dan via moeilijke routes via Polen met fake adressen via Amerika bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Ik had gehoopt dat je toevallig meer wist over een eventuele release in NL. Maar kreeg net dit bericht via de Huawei FB chat:
Hartelijk dank voor uw bericht. Wat leuk dat u interesse heeft in de Huawei laptops! Helaas worden de Huawei laptops momenteel nog niet in Nederland verkocht. Ook hebben wij momenteel nog geen officiële berichten ontvangen over de eventuele beschikbaarheid van de Matebooks in omgeving Nederland. Ik raad u daarom aan om onze social media kanalen in de gaten te houden over eventuele beschikbaarheid in de toekomst.De Matebooks zijn wel reeds beschikbaar via de UK site, mocht u iemand kennen in de UK dan zou u het product ook met een UK adres kunnen bestellen.Mocht u nog vragen hebben twijfelt u dan niet om contact met ons op te nemen. Dit kan per email of op het telefoonnummer 08009188.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Dat is zo ongeveer het bericht dat ze afgeven vanaf introductie heb ik begrepen en gezien het wereldwijde succes van de X Pro zie het nog niet zo snel gebeuren dat hij wel leverbaar wordt hier. Maar goed, ik laat me graag verrassen.

Ik heb er ook een mailtje aan gewaagd naar dat Poolse adres, maar daar is hij ook out of stock nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Vrienden van mij zijn nu op vakantie in Oostenrijk, daar ligt ie schijnbaar in de schappen bij de Mediamarkt. Lijkt ook het geval in Denemarken.

Maar als ik zo'n laptop koop, wil ik wel fatsoenlijke garantieafwikkeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ook online blijkbaar, de versie met i5 en MX150 voor €1499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
Word er in 1 van deze landen(Oostenrijk, Denemarken) deze ook geleverd me qwerty toetsenboard of is het een duits keyboard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Jammer dat de i7 niet te koop is via de bekende verkoopkanalen in die landen. Ik ga er, gezien de fotos van de webshops, wel vanuit dat het qwerty is.

Dit is dan nog wel goed om te weten van de Huawei support:
Indien u de Matebook X Pro heeft aangeschaft in Europa, dan heeft u wel garantie. Mocht u nog vragen hebben twijfelt u dan niet om contact met ons op te nemen. Dit kan per email of op het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Aniki schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 17:32:
Ik ga er, gezien de fotos van de webshops, wel vanuit dat het qwerty is.
[...]
Zou ik niet doen 90% van de laptops op amazon.de heeft productafbeeldingen met qwerty maar op de foto's van de reviews een qwertz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouterJockey
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 23:21
Idd ook omdat oostenrijk een duits sprekend land is lijkt me dit toch echt een duits keyboard...

[ Voor 3% gewijzigd door RouterJockey op 10-08-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Wat is dit dan? Een gouden versie?
512gb i7 maar wel 8gb ram....

https://www.amazon.com/gp...13896615011_t1_B07CTHN94Z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Aniki schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:22:
Wat is dit dan? Een gouden versie?
512gb i7 maar wel 8gb ram....
Dat is een special edition van het oude model, de Matebook X, dus niet de X Pro. Heeft o.a. een 2K scherm ipv een 3K.

[ Voor 6% gewijzigd door litemotiv op 11-08-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand meer informatie over het kopen van deze laptop in Polen? Bijvoorbeeld bij welke webshop of fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@TXVH,
Bij betaling via Paypal het shipping address van MyUS ingevuld in Paypal. Gekozen voor Shipping Method: Super Eggsaver (4-7 bus. days). Geen verdere checks of vragen tegengekomen m.b.t. bestelling vanuit NL. Gewoon vanuit NL zonder VPN besteld.
Zodra ik het volgende doe:
1) Bestel de Matebook x pro via newEgg met als shipping address mijn MyUS adres.
2) Betaling via PayPal
--> In het PayPal betaal scherm 'adres toevoegen', zelfde adres als MyUS adres
3) bestellen

Krijg ik de volgende dag de melding (de laptop wordt volgens NewEgg dezelfde dag nog verzonden):
- 'Order has been cancelled, If Paypal was used, either Paypal declined the charge immediately, or we were unable to secure payment from your PayPal account after attempting for 3 - 5 business days.'.
Dit is me nu al 2x overkomen en NewEgg kan niet meer informatie leveren..

Zou je mij kunnen vertellen wat jij anders hebt gedaan dan ik of welke stappen jij exact hebt gevolgd?

Edit:
Net even gechat met NewEgg en PayPal blijkt de transactie te blokkeren. @TXVH, heb jij iets veranderd aan de instellingen van je PayPal account toevallig of een ander adres opgegeven?

Mijn MyUS Adres (zo heb ik hem opgegeven in PayPal):
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/i75SVp/Pay_Pal_address.png

Het bovenstaande adres geeft sinds vandaag de onderstaande error bij NewEgg:
The shipping address information we received from PayPal contains non-recognizable
characters. This might cause by the address contains French or Spanish characters.
Unfortunately, Newegg is not able to process this purchase at this time. If you would like to
use PayPal for this purchase, you will need to update your PayPal shipping infomation.
Misschien dat ze hem hebben geblokkeerd (is exact hetzelfde adres als ik bij newEgg heb opgegeven) of doe ik iets verkeerd?

*update* (13-08-2018)
Vandaag gebeld met PayPal en het probleem blijkt bij NewEgg te liggen. Die zet de transactie niet door, waardoor de order faalt. Probleem nu uitgelegd bij NewEgg en die gaan er nu naar kijken. Ik heb binnen 1-2 werkdagen antwoord kreeg ik te horen. Update volgt..

[ Voor 42% gewijzigd door Oneshot007 op 13-08-2018 09:45 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de update, ik heb exact dezelfde stappen gevolgd alleen heb ik het enigszins opgegeven nadat ik te horen kreeg dat de 'Order has been cancelled' en het daarna nog geprobeerd heb met een (NL) creditcard en toen hetzelfde resultaat kreeg. De helpdesk van Newegg kon mij (vorige week donderdag) ook niet verder helpen omdat ze zeiden dat het aan PayPal / CreditCard ligt.....

M.a.w. ook ik heb nog geen oplossing gevonden dus lees je verdere berichten met belangstelling @Oneshot007, mocht ik iets horen van Newegg (heb nog een email gestuurd) zal ik dat ook delen op dit forum.

Erg vervelend dat het zo lastig is om deze machine in huis te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXVH
@Oneshot007 Vreemd, dat is precies hoe ik het proces doorlopen heb. Ik heb het toen ook een paar keer opnieuw geprobeerd dus wellicht had ik het adres eerst aan Paypal toegevoegd en dat in het bestelproces gebruikt. Het adres wat je bij Newegg invult lijkt in het geval van een Paypal betaling niet gebruikt te worden maar overschreven te worden door het Paypal adres.

Vrij snel na het plaatsen van de bestelling zag ik binnen Paypal al de reservering van het bedrag op mijn creditcard. Deze was ook gelijk zichtbaar op mijn creditcard. Niet veel later bevestigde Newegg dat ze succesvol m'n Paypal account hadden 'gecharged'.

Wellicht volgen ze hun eigen regel 'In stock. Limit 2 per customer.' a.d.v.h. adres willekeurig op... Lijkt me sterk dat ik bij de eerste 2 hoor die via MyUS bestelt. Je zou eens kunnen informeren bij Newegg naar dit adres en toelichten dat het om een andere suite gaat.

@Frenz64 Ze vroegen specifiek naar het BTW-nummer. Je kunt de BTW verleggen naar het moment van aangifte zodat Fedex niks voor hoeft te schieten en je ook hun fee niet betaalt. Dan verwacht je idd wel dat een instantie je het exacte bedrag noemt en hier een bewijs voor afgeeft. Aangezien ik hier niks voor geregeld heb verwacht ik ook gewoon een factuur. Die heb ik overigens, 2 weken later, nog steeds niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjanbuijs
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb er ook maar eentje besteld via Newegg, met MyUS en paypal als betaling. Best spannend dit, hoop dat het goed gaat komen. Newegg schrijft inderdaad je adres over met het paypal adres, wijzigde telkens het telefoonnummer in de mijne. Gelukkig toch correct gefixt.

edit: payment ook declined...

edit : contact gehad met de chat, die gaf me advies het opnieuw te proberen.. hmm

opnieuw order geplaatst. werkte niet.

weer in contact, deze medewerker vertelde me dat het probleem kan komen doordat mijn payment method niet uit de US is.

Wat een gedoe... toch moet hier iets op te vinden zijn.
Ik ga maar gewoon een creditcard aanvragen eerder in dit topic was het daarmee wel gelukt.

[ Voor 61% gewijzigd door Dirkjanbuijs op 14-08-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
Update (@Verwijderd),

Ik heb inmiddels bericht van NewEgg en zoals verwacht ben ik bang dat dit niets gaat worden..
1) De helpdesk zit volgens mij in india, ik heb nog nooit zulke slechte zinsbouw gezien
2) NewEgg wijst naar PayPal en dat ik maar met hun contact op moet nemen (zelfs nadat ik 3x heb aangegeven dat ik al heb gebeld...)
3) Na een aantal mails waren ze me geloof ik zat en kreeg ik te horen dat ik niet kon bestellen, omdat ik geen amerikaanse PayPal account zou hebben.. Volgens mij is dat juist het hele idee van PayPal, dat je vanuit elk land overal kan bestellen..

Update 15-02 10:43 (laatste mail van NewEgg)
Ze kunnen niets voor me doen en blijven aangeven dat je met een amerikaanse PayPal moet betalen.

Conclusie: de support is rot en willen dus niets nakijken / aanpassen. Het enige verschil wat ik me kan bedenken tussen mijn betaling en die van @TXVH is dat ik met mijn PayPal credit heb betaald, waar @TXVH met zijn geconnecte creditcard heeft betaald.

Ik heb inmiddels een creditcard besteld en zou deze volgende week ergens binnen moeten krijgen. Daarna maar eens proberen of ik wel kan betalen met een geconnecte creditcard. Wel veel gezeik op deze manier en de variant van BeachAudio is ook maar zelden op voorraad (heb hem nu 2x op voorraad gezien in 3 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjanbuijs
Ik heb een bestelling geplaatst via de personal shopper van MyUS.
Zij zullen het artikel kopen met hun bank/creditcard.
Net de bestelling afgerond, ik ben heel benieuwd, zag wel tussen de webstores waar ze mee handelen dat Newegg er tussen stond.
Mocht dit werken dan is dit een goede oplossing denk ik.

Update: Mailtje gekregen dat de laptop besteld is en binnen 7-10 dagen bij hun is.

[ Voor 18% gewijzigd door Dirkjanbuijs op 15-08-2018 23:09 ]

• Aniki
Wat betaal je daar dan extra voor? Ik zie dat ie ook te koop staat bij bhphoto. Is misschien makkelijker.

Maar ik twijfel omdat buiten Europa aangeschaft er geen garantie is en suffe dingen als een Amerikaanse adapter voor zo'n premium apparaat staan me tegen.

Wil hem graag kopen, maar de manier waarop dit moeilijk wordt gemaakt is belachelijk.

• Oneshot007
@Aniki, je moet dan MyUS premium nemen, a $7 per maand. kun je volgens mij wel weer maandelijks opzeggen.

@Dirkjanbuijs, Dat was inderdaad ook een optie waar ik aan dacht. Ik vond het alleen wat veel risico, aangezien wat gebeurd er zodra ze de i5 kopen i.p.v. de i7 bijvoorbeeld.
Zou je mij misschien uit kunnen leggen hoe dit 'personal shopper' proces precies werkt? Ik kan namelijk ook niets van voorbeelden online vinden.

• Dirkjanbuijs
@Oneshot007
@Aniki
Je kan het zonder speciaal account doen. Ik heb eerst een berichtje naar hun verstuurd via Facebook, voor info, Als je inlogt bij MyUS kan je op personal shopper drukken, dan order now en dan is het daar mogelijk de url van het item te plakken. En de naam, waarde, kleur , grootte , beschrijving toe te voegen. Uiteraard heb ik de nadruk gelegd Op dat ik het i7 model wil, en de prijs van 1499 opgegeven. Bij mij kwam er maar 10$ extra kosten bij. Alleen ik las wel dat ze bij deze orders normaal gesproken een percentage van 8% toeslag rekenen, met een cap van 100$.
Ik denk dat ik dat later nog hoor. Maar ik vind het prima. Ik kom dan uiteindelijk inclusief de 100$ uit op 1450€.
Ik heb ook rush order aangedrukt, dan behandelen ze het direct, en je krijgt een personal shopper voor eventuele vragen/opmerkingen.

• Aniki
1450 EUR? Waar kopen ze dat dan?

Ik kijk nu bij BHPhoto, daar sturen ze hem naar in NL adres.

i7: 1499
shipping: 38
duties and taxes (grootste deel VAT): 355

totaal: 1894 dat komt op 1670 EUR (maar zal duurder worden door exhange rate toeslag van PayPal of bank)

• Dirkjanbuijs
@Aniki Bij newegg, ik moest in totaal 1540 dollar afrekenen, en dan denk ik dat die 100$ er later bij komt. Misschien dat er nog taxes voor de import naar Nederland bij komen maar daarvan ben ik nog niet op de hoogte.
Die BHphoto zou ook nog wel een goede oplossing kunnen zijn , heb nu alleen deze besteld dus even afwachten dan maar.

[ Voor 39% gewijzigd door Dirkjanbuijs op 16-08-2018 23:04 ]

• litemotiv
Ter info: ik heb in het verleden wel eens een laptop online gekocht bij B&H en dat was allemaal prima in orde.

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-08 10:51
Overigens kan je de i5 versie wel via Amazon bestellen, komt na alles op:

Order Summary
Items: EUR 1.089,48
Shipping & handling: EUR 20,03
Total before tax: EUR 1.109,51
Estimated tax to be collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit: EUR 233,00
Order total: EUR 1.342,51

https://www.amazon.com/Hu...rds=huawei+matebook+x+pro

• Aniki
Dirkjanbuijs schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:43:
@Aniki Bij newegg, ik moest in totaal 1540 dollar afrekenen, en dan denk ik dat die 100$ er later bij komt. Misschien dat er nog taxes voor de import naar Nederland bij komen maar daarvan ben ik nog niet op de hoogte.
Die BHphoto zou ook nog wel een goede oplossing kunnen zijn , heb nu alleen deze besteld dus even afwachten dan maar.
Misschien toch maar niet in VS bestellen
Bedankt voor uw bericht. Indien u de laptop buiten Europa aanschaft, dan valt de laptop buiten garantie, maar mocht u deze in Europa aanschaffen dan heeft u wel garantie op de Matebook X Pro. MVG, Het service team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@Dirkjanbuijs, Thanks voor de info!

Eerst maar eens met creditcard proberen en als dat niet werkt dan ga ik hier maar eens over na denken. Al begint het hele 'je hebt geen garantie' stuk me toch steeds meer tegen te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TXVH
@Frenz64 Na ruim 2 weken via de post de factuur van FedEx ontvangen:

- Basis bedrag voor BTW: €1292, 21% = €271,32 BTW
- Voorschotprovisie: €12,50 (hun minimale bedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjanbuijs
@Oneshot007 mijne is nu bij MyUS en ik laat hem verzekerd verzenden voor +35€ ongeveer. Mocht hij dan met een defect aan komen dan is er altijd nog wat aan te doen denk ik. FedEx Prioriry mail en dus binnen 4 dagen hier. Ben benieuwd. Btw zal er nog bij komen bij het postkantoor, helaas niets aan te doen.

Edit:
Ontvangen, wat een Prachtig ding, wauw. De reviews logen er niet om. MyUS personal shopper is aan te raden. Succes nog iedereen!

[ Voor 18% gewijzigd door Dirkjanbuijs op 22-08-2018 19:35 ]

Verwijderd

Voor mensen die de laptop nog niet hebben kunnen bemachtigen (zoals ik). Wat denken jullie van het volgende.

Op de Microsoft US site is de laptop nu te bestellen:

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Om een of andere vage reden kom ik aanmerking voor studentenkorting waardoor het totaal van de laptop (i7 versie) op USD 1,349.99 komt.

Als ik die bestel via de Microsoft site zal ik een US adres moeten invoeren (ze shippen niet buiten de US) zodra dan de laptop op voorraad is zal die gestuurd worden naar een MyUS adres die ik aangemaakt heb. MyUS stuurt vervolgens de laptop door naar Nederland....

Ziet iemand van jullie problemen met bovenstaande idee? Zou toch gewoon moeten lukken met als gevolg een Huawei MXP voor ongeveer EUR 1.150,-......

Any thoughts?

• litemotiv
@Verwijderd je zal wellicht nog iets van bewijs moeten overleggen dat je gebruik kan maken van de studentenkorting, en hou er rekening mee dat in de laatste stap van de checkout nog de sales tax erbij komt.

• Frenz64
pushnoi schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:52:

Order Summary

Zo, terug van vakantie en dit gaat 'm worden, denk ik. Zo is hij zelfs goedkoper dan mijn eerste alternatief de HP Spectre 360

• izzet3838
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:49:
Voor mensen die de laptop nog niet hebben kunnen bemachtigen (zoals ik). Wat denken jullie van het volgende.

Op de Microsoft US site is de laptop nu te bestellen:

Om een of andere vage reden kom ik aanmerking voor studentenkorting waardoor het totaal van de laptop (i7 versie) op USD 1,349.99 komt.

Als ik die bestel via de Microsoft site zal ik een US adres moeten invoeren (ze shippen niet buiten de US) zodra dan de laptop op voorraad is zal die gestuurd worden naar een MyUS adres die ik aangemaakt heb. MyUS stuurt vervolgens de laptop door naar Nederland....

Ziet iemand van jullie problemen met bovenstaande idee? Zou toch gewoon moeten lukken met als gevolg een Huawei MXP voor ongeveer EUR 1.150,-......

Any thoughts?
bij mijn weten moet je op de microsoft site betalen met een us creditcard en verzenden ze niet naar myus adressen omdat ze onveilig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirkjanbuijs
@Verwijderd Absoluut een goed idee (indien microsoft hem naar het myus adres kan verzenden), alleen denk ik dat de betaling weer een probleem gaat worden, en er komt ook sws 21% btw bij. Je kunt voor de betaling de personal shopper van myus proberen mocht dit niet lukken.

Over de laptop, blijft een prachtig ding, het toetsenbord tikt ook verrassend lekker en het geluid.. wauw.
1 ding was wel minder, toen ik hem ontving waren de temperaturen onder load / benchmark erg hoog, tijdens Cinebench was de cpu wel 86 graden. Valt ook wel te verwachten van zo'n smalle behuizing, maargoed. Na een undervolt van -0.085V is de temperatuur onder een heavy load nu met 10 graden gedaald en ook een stukje sneller. Voor de mensen die er al eentje hebben bemachtigd, dit is aan te raden. Ik heb ook de Turbo short power max van 44 naar 30 watt gebracht, omdat hij daardoor in 1x soms wel de 89 graden aantikte, waarna hij door die temperatuur zichzelf omlaag throttled, kan nergens goed voor zijn leek me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Wat wel interessant is is dat voor de Turbo Short Power Max 29W ook de aangeraden threshold is voor de specs van de i7. De Huawei wordt stock geleverd op 44W maar dat is dus eigenlijk te hoog. Ik ben benieuwd of dat intentioneel is gedaan, bijvoorbeeld met oog op bepaalde benchmarks, of dat het gewoon een foutje is.
Dirkjanbuijs schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:10:
@Verwijderd Absoluut een goed idee (indien microsoft hem naar het myus adres kan verzenden), alleen denk ik dat de betaling weer een probleem gaat worden, en er komt ook sws 21% btw bij. Je kunt voor de betaling de personal shopper van myus proberen mocht dit niet lukken.

Over de laptop, blijft een prachtig ding, het toetsenbord tikt ook verrassend lekker en het geluid.. wauw.
1 ding was wel minder, toen ik hem ontving waren de temperaturen onder load / benchmark erg hoog, tijdens Cinebench was de cpu wel 86 graden. Valt ook wel te verwachten van zo'n smalle behuizing, maargoed. Na een undervolt van -0.085V is de temperatuur onder een heavy load nu met 10 graden gedaald en ook een stukje sneller. Voor de mensen die er al eentje hebben bemachtigd, dit is aan te raden. Ik heb ook de Turbo short power max van 44 naar 30 watt gebracht, omdat hij daardoor in 1x soms wel de 89 graden aantikte, waarna hij door die temperatuur zichzelf omlaag throttled, kan nergens goed voor zijn leek me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambouwer
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 20:58
nieuws: Huawei brengt MateBook-laptops in Nederland uit

Jammer van de adviesprijs van 1899 euro voor de i7 (lijkt er op dat de i5 hier niet aangeboden gaat worden). Volgens mij is het dan alsnog goedkoper om het uit de US te halen. Support zal hier natuurlijk wel beter geregeld zijn.

Volgens PortableGear.nl (https://www.portablegear.nl/nieuws/18155/huawei-matebook/) vanaf vandaag bij Bol.com en MediaMarkt te verkrijgen, maar ik zie het nog niet online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Reageerde op vrijwel dezelfde manier in het nieuwstopic, ik ga die uit US proberen te krijgen via de Amazon-link hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjanbuijs
@litemotiv inderdaad best apart, je zou bijna denken dat het gebeurt om de levensduur te verkorten zodat je sneller een nieuw product aanschaft :P

@sambouwer Wauw, Ik heb uitgerekend de laptop voor 204€ goedkoper.. maar het was wel veel gedoe. Als ik dit had geweten had ik wel eventjes gewacht.

edit: ik heb de turbo boost power max nu verhoogd naar 20 watt en de short 29.
M'n cinebench score was stock rond de 500. Na de undervolt (0,085-v) 568 me record en nu 2 maal achter elkaar 629.

[ Voor 36% gewijzigd door Dirkjanbuijs op 24-08-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
sambouwer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:58:
nieuws: Huawei brengt MateBook-laptops in Nederland uit

Jammer van de adviesprijs van 1899 euro voor de i7 (lijkt er op dat de i5 hier niet aangeboden gaat worden). Volgens mij is het dan alsnog goedkoper om het uit de US te halen. Support zal hier natuurlijk wel beter geregeld zijn.

Volgens PortableGear.nl (https://www.portablegear.nl/nieuws/18155/huawei-matebook/) vanaf vandaag bij Bol.com en MediaMarkt te verkrijgen, maar ik zie het nog niet online staan.
Op de de Duitse sites kun je hem reserveren, komt 30 augustus beschikbaar dus dat zal dan misschien hetzwlfde zijn voor Nederland.

Voor die paar honderd EUR koop ik hem liever in NL met betere gerantieafwikkeling (hopelijk) en een fatsoenlijke stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zkI2jA5m3lwWYuc9ew07C3Na/full.png

Bij de buren staat zowel een i5 of i7 model in de Prijsvergelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Balance schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:33:
[afbeelding]

Bij de buren staat zowel een i5 of i7 model in de Prijsvergelijker.
Zijn beide duiste modellen met een qwertz indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Op voorraad bij bol, prijs is toch wel beetje slikken...

https://www.bol.com/nl/p/...WiVHVg.1.5.ProductPageUrl

[ Voor 50% gewijzigd door Aniki op 25-08-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouch die prijs is inderdaad zuur.

@Dirkjanbuijs

Heb je last van het partitie probleem? Kijk ook even naar het volgende draadje:

https://www.reddit.com/r/...rtition_set_up_correctly/

Schijnt dat Huawei de partities vanuit de fabriek verkeerd instelt waardoor de laptop onnodig warm wordt, gaat throttlen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
@Verwijderd Volgens mij is dat een beetje FUD die in de wereld is geholpen door een reviewer die een early preview mocht doen van de machine. De (non-retail) demo versie die hij had gekregen had een gekke partitie indeling met een aantal kleine partities, waardoor Windows telkens bestanden tussen partities heen en weer moest kopieren omdat de root/temp vol zat.

De demo machines die reviewers krijgen gaan van persoon naar persoon door, dus ik vermoed dat iemand voor hem om eoa reden de schijf geformatteerd had en opnieuw had geinstalleerd, en de verkeerde keuzes heeft gemaakt bij het partitioneren. Het kan ook een foutje zijn geweest in het preproductie model.

Helaas is dat verhaal vrij massaal opgepakt op o.a. Reddit, en zijn allerlei lui vervolgens blindelings hun machines opnieuw gaan installeren of partitioneren, wat dus waarschijnlijk vrij weinig zin had in de meeste (of alle) gevallen.

De retail-versies die sindsdien zijn geleverd hebben volgens mij allemaal de juiste partitie indeling. Wat wel een ding is dat Win10 de eerste paar dagen onwijs veel activiteit uitvoert op de achtergrond om het systeem up to date te maken, zoals 2x een grote systeemupdate installeren, alle files indexeren, virus/malware scans etc. Dat heeft bij mij wel een merkbaar effect gehad op de belasting en temperatuur, maar het hield uiteindelijk vanzelf weer op.

Een optie is nog om een aantal van die background processen uit of op manual te zetten, maar dat is een afweging die ook nadelen heeft uiteraard, dus ik heb het zelf maar gewoon zo gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litemotiv
Nog een korte anecdote over de degelijkheid van de Matebook X Pro: mijn kat rende gisteravond door de kamer en bleef met een poot haken achter een USB-kabel die in de machine zat, waardoor de laptop (dichtgeklapt) van de bank werd getrokken en 40-50cm lager op de grond landde. Ik schrok me kapot natuurlijk, maar de machine was 100% intact en onbeschadigd, ik heb hem zojuist nog eens grondig in het daglicht bekeken en er is geen kras of deuk te bekennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjanbuijs
@Verwijderd Hmm, zal straks wel ff kijken maar volgens mij niet. Ik heb de laptop eigenlijk direct undervolt en nu is het opzich wel prima. Als ik de laptop opstart en een halfuurtje later rustig browse zijn te temperaturen rond de 40/50. Wat wel jammer is dat tijdens een game de g en cpu beide de 78 graden aantikken, prima. Maar de behuizing daar kan je dan wel een eitje op bakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simz
  • Laatst online: 05-11-2018
You can have the top of the line i7 512GB version for USD 1340 over at the Microsoft store (EUR 1160):

Select the 512 version then select the "check your eligibility" button next to the "$1,349.99 Special pricing" text. It seems like everyone is "eligible" even without any verification.

Payment method and shipping addresses requires a bit of creativity because they only want to sell to Americans. Best to ship to an Oregon forwarding address to avoid US sales tax. Here are the forwarding services I came across:

comgateway.com
opas.com (I suspect the same company as comgateway)
myus.com (little bit more expensive)
reship.com
shipito.com (my favourite)
stackry.com (looks a bit small)
usgobuy.com
viabox.com (I've used in the past)

A lot of these services have negative reviews online but I suspect the negative reviews might be fake (written by competitors)

Note that the Microsoft store seems to block most of these forwarding services (by address) and after you try 2 or 3 times they block your account from ordering. I think the best option is to use one of the "personal shopper" services provided by a forwarding company. With the shipitto personal shopper service, the packages are delivered to the employee's home address so you can get around the blocking that way and this also solves the problem of needing a US billing method. They charge something like 8% for the service.

BTW most of these shipping services allow you to declare the customs paperwork yourself. So you can write the "correct" value to pay VAT on.

Let me know if you use any of these methods. I'm curious to hear your progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
Dat is nog eens een leuke thuiskomer na een vakantie. Ik ga hem zeker in Nederland halen. Ben helemaal klaar met het feit dat het bestellen van de i7 in Amerika maar niet wil lukken (inmiddels 4 pogingen gedaan...).

Ik heb gisteren contact gehad met bol.com en zij geven aan dat ze niet weten wanneer die geleverd gaat worden vanaf 5 september is de MateBook (weer) leverbaar. Huawei had wel gezegd dat de laptop vanaf vorige week vrijdag in Nederland beschikbaar zou zijn, maar ze hebben nog geen voorraad geleverd. Nog even afwachten dus.
Ook kon bol.com mij niet vertellen of de laptop met een matedock 2 geleverd werd (zoals dit in China en Amerika wel het geval is). Hier gingen ze echter nog achteraan (als het goed is). Zie update

Er is echt no way dat ik hem bij de Mediamarkt ga bestellen. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met hun klantenservice.

1899 vind ik inderdaad wat aan de dure kant, maar als er dan ook nog een matedock 2 bij zit, en ik kan hem zonder btw krijgen (hoop ik), dan is het best te doen denk ik zo.

*Update*
(@Aniki) Ik heb antwoord gekregen van bol.com en ik kan bevestigen dat de MateDock 2 bij de laptop geleverd wordt:
Bedankt voor je e-mail. Goed dat je dit bij ons navraagt.
Wij hebben navraag gedaan bij onze verantwoordelijke afdeling en zij geven aan dat de matedock 2 bij de matebook x pro wordt meegeleverd.
Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geinformeerd en ik wens je nog een fijne dag toe.
Tevens kan ik hem zonder btw kopen, waarmee het bedrag uit komt op: €1569,42. Dat is €99,12 goedkoper dan wanneer ik hem uit Amerika zou halen:
Dan komt het totaalplaatje uit op:
$1499,99 + $2,50 (verzending) = $1501,50
$1501,50 + $111,32 (verzending + verzekering MyUS) = $1612,82
$1612,82 * 0,855 (exchange rate) = €1378,96
€1378,96 * 21% = €1668,54

*Update*

Voor degene die hem nog bij NewEgg willen halen, NewEgg heeft nu een actie waarbij je een intel software pakket ter waarde van $359,99 cadeau krijgt: https://www.newegg.com/Pr...2E16834324031&ignorebbr=1

[ Voor 36% gewijzigd door Oneshot007 op 30-08-2018 09:19 . Reden: MateDock + Kosten update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkjanbuijs
Ik heb nu de brief ontvangen van Fedex. Het lijkt er op dat ze voor hun tax berekening het totaal al inclusief 21% hebben gerekend. Dus ik hoef niets te betalen. Ik had verwacht dat het er nog bij kwam dus dit is wel even een meevaller. 500€ goedkoper dan de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Oneshot007 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:56:
Dat is nog eens een leuke thuiskomer na een vakantie. Ik ga hem zeker in Nederland halen. Ben helemaal klaar met het feit dat het bestellen van de i7 in Amerika maar niet wil lukken (inmiddels 4 pogingen gedaan...).

Ik heb gisteren contact gehad met bol.com en zij geven aan dat ze niet weten wanneer die geleverd gaat worden. Huawei had wel gezegd dat de laptop vanaf vorige week vrijdag in Nederland beschikbaar zou zijn, maar ze hebben nog geen voorraad geleverd. Nog even afwachten dus.
Ook kon bol.com mij niet vertellen of de laptop met een matedock 2 geleverd werd (zoals dit in China en Amerika wel het geval is). Hier gingen ze echter nog achteraan (als het goed is).

Er is echt no way dat ik hem bij de Mediamarkt ga bestellen. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met hun klantenservice.

1899 vind ik inderdaad wat aan de dure kant, maar als er dan ook nog een matedock 2 bij zit, en ik kan hem zonder btw krijgen (hoop ik), dan is het best te doen denk ik zo.
Volgens mij komt ie in Duitsland op 30 augustus dus verwacht wel eerste week september.
Hoop op z'n minst dat ze wel de Duitse prijzen snel gaan overnemen.

Voor dit bedrag zijn ook andere laptops weer interessant.

Benieuwd of de dock erbij zit idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@Aniki, Waar moet ik aan denken bij de Duitse prijzen?

i7 Amerika: ~€1285-,
i7 Nederland: €1899-,
i7 Duitsland: €1799-,? (https://geizhals.de/huawe...au-53010dma-a1846906.html)

Zo'n groot verschil lijkt er tussen Nederland en Duitsland niet in te zitten?

[ Voor 39% gewijzigd door Oneshot007 op 29-08-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Oneshot007 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 11:34:
@Aniki, Waar moet ik aan denken bij de Duitse prijzen?

i7 Amerika: ~€1285-,
i7 Nederland: €1899-,
i7 Duitsland: €1799-,? (https://geizhals.de/huawe...au-53010dma-a1846906.html)

Zo'n groot verschil lijkt er tussen Nederland en Duitsland niet in te zitten?
Idd, op z'n minst 1799, waarom moet dat bij ons dan weer 1899 zijn? Ik vind de prijsverschillen nauwelijks goed te praten. Omdat we een andere stekker hebben dan US of omdat we een ander keyboard hebben dan DE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
Btw tarief in Duitsland is 19% (http://www.cijfernieuws.nl/btw-in-eu/) en in Nederland 21%. Toch kom ik dan uit op een verschil van €57,66. Ofwel Huawei maakt in Nederland iets meer winst.

En laat zo'n matedock 2 nou net €45,99 (https://www.amazon.de/Hua...r=8-1&keywords=matedock+2) zijn. Dus als we die in Nederland wel krijgen en in Duitsland niet zou het nog logisch kunnen zijn. Maar anders lijkt het me gewoon flinke onzin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Nederland lijkt soms echt zonder enige reden een stuk duurder dan andere landen. Zo was ik laatst aan het kijken voor een paar Engelse luidsprekers:

Prijs in UK: 2450 euro
Prijs in DE: 2550 euro (okee er zijn wat transportkosten, beetje winst voor de importeur)
Prijs in NL: 2800 euro (bij alle dealers)

Dat slaat gewoon nergens op, je komt verdorie door Nederland heen rijden met je vrachtwagen op weg naar Duitsland...

• Aniki
Oneshot007 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:56:

Ik heb gisteren contact gehad met bol.com en zij geven aan dat ze niet weten wanneer die geleverd gaat worden vanaf 5 september is de MateBook (weer) leverbaar. Huawei had wel gezegd dat de laptop vanaf vorige week vrijdag in Nederland beschikbaar zou zijn, maar ze hebben nog geen voorraad geleverd. Nog even afwachten dus.
Ook kon bol.com mij niet vertellen of de laptop met een matedock 2 geleverd werd (zoals dit in China en Amerika wel het geval is). Hier gingen ze echter nog achteraan (als het goed is). Zie update

*Update*
(@Aniki) Ik heb antwoord gekregen van bol.com en ik kan bevestigen dat de MateDock 2 bij de laptop geleverd wordt:

[...]

Tevens kan ik hem zonder btw kopen, waarmee het bedrag uit komt op: €1569,42. Dat is €99,12 goedkoper dan wanneer ik hem uit Amerika zou halen:

[...]

*Update*

Voor degene die hem nog bij NewEgg willen halen, NewEgg heeft nu een actie waarbij je een intel software pakket ter waarde van $359,99 cadeau krijgt: https://www.newegg.com/Pr...2E16834324031&ignorebbr=1
Zag het net op de bol.com site idd, 5 september. Mooi dat die dock erbij zit. Neig dan toch ook naar deze optie. Thanks voor de update.

Heeft iemand er trouwens al eens een 4k monitor op aangesloten en geeft dat scaling issues gezien het feit dat de matebook niet 4k is?

[ Voor 3% gewijzigd door Aniki op 30-08-2018 09:58 ]

Verwijderd

Dirkjanbuijs schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:15:
Ik heb nu de brief ontvangen van Fedex. Het lijkt er op dat ze voor hun tax berekening het totaal al inclusief 21% hebben gerekend. Dus ik hoef niets te betalen. Ik had verwacht dat het er nog bij kwam dus dit is wel even een meevaller. 500€ goedkoper dan de Nederlandse.
Sorry @Dirkjanbuijs ik kan jouw oorspronkelijke post niet zo snel terugvinden. Mag ik vragen wat jij uiteindelijk aan de Matebook i7 hebt uitgegeven?

• Frenz64
Zojuist besteld via Amazon: i5 variant voor €1185 incl. invoer/Btw (hij is nog iets goedkoper geworden, $1149 ipv $1199

and now we wait (est. delivery 6 september)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirkjanbuijs
@Verwijderd
Uiteindelijk heb ik voor de i7 variant €1400,98 moeten betalen.
Ik heb het gedaan met de personal shopper van myus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oneshot007
Dus.. gisteren de matebook x pro besteld bij bol.com, waar een levertijd op stond van een week (5 september komt die weer beschikbaar). Hij is zojuist afgeleverd >.<

Eerste indruk: wow. Klein, licht en voelt al een stuk beter dan mijn oude laptop (Dell XPS 13 uit 2013). Zaterdag maar eens mee gaan spelen, ben benieuwd. Review volgt :)

@Mrk87, de matedock 2 zat er idd bij. Er is zelfs een speciaal stuk ingericht in de doos waar de matedock 2 in past. Dus ik denk eigenlijk dat ze hem ook niet zonder leveren. Dat zou namelijk een gat in de verpakking opleveren (verpakking hebben ze ook goed over na gedacht!).

Mijn oude koelkast :P
Afbeeldingslocatie: https://i.nextmedia.com.au/Utils/ImageResizer.ashx?n=http%3A%2F%2Fi.nextmedia.com.au%2FNews%2Fxps15.jpg&w=900&c=0&s=0

[ Voor 21% gewijzigd door Oneshot007 op 31-08-2018 14:57 ]

• Aniki
Oneshot007 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:45:
Dus.. gisteren de matebook x pro besteld bij bol.com, waar een levertijd op stond van een week (5 september komt die weer beschikbaar). Hij is zojuist afgeleverd >.<

Eerste indruk: wow. Klein, licht en voelt al een stuk beter dan mijn oude laptop (Dell XPS 13 uit 2013). Zaterdag maar eens mee gaan spelen, ben benieuwd. Review volgt :)

Mijn oude koelkast :P
[afbeelding]
Gefeliciteerd! Ik hoop dat ie binnenkort ook in een fysieke winkel ligt, MM ofzo. Ik ben toch wel een beetje benieuwd naar die camera. Ik doe veel video conferencing en denk dat dat nog wel eens een tegenvaller gaat zijn.

Foto van de dell... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:13
Zojuist ook de Matebook X Pro besteld bij bol.com. Wordt vanavond afgeleverd. Ben benieuwd :) @Oneshot007 De matedock 2 zat er ook daadwerkelijk bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Mrk87 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:13:
Zojuist ook de Matebook X Pro besteld bij bol.com. Wordt vanavond afgeleverd. Ben benieuwd :) @Oneshot007 De matedock 2 zat er ook daadwerkelijk bij?
En hoe bevalt ie? Ik wil hem eigenlijk wel in het echt bekijken maar is nog in geen enkele winkel te koop. Doe veel conference calls dus die camera is nog een punt.

Gister even gekeken naar de surface apparaten. Erg mooi allemaal maar haak toch af door de grote bezels. Ziet er toch weer verouderd uit.

De laptops die je kunt omklappen zijn het toch ook niet.

Wellicht bestel ik hem wel bij bol en kan hem altijd terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
Aniki schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:16:
[...]

En hoe bevalt ie? Ik wil hem eigenlijk wel in het echt bekijken maar is nog in geen enkele winkel te koop. Doe veel conference calls dus die camera is nog een punt.

Gister even gekeken naar de surface apparaten. Erg mooi allemaal maar haak toch af door de grote bezels. Ziet er toch weer verouderd uit.

De laptops die je kunt omklappen zijn het toch ook niet.

Wellicht bestel ik hem wel bij bol en kan hem altijd terugsturen.
Camera durf ik niet te zeggen, de kijkhoek is inderdaad wat anders dan gebruikelijk. Verder niet gebruikt.

Hier een paar punten zoals die uit mijn review bij bol.com komen:
  • Installatie van het apparaat gaat soepel. Kanttekening is dat er standaard geen Nederlandse taal te selecteren is. Voor het installatiemoment moment Engels gekozen, en deze kan op een later moment via het settings/instellingen menu eenvoudig gedownload worden.
  • De meegeleverde Windowsversie is build 1709 waar 1803 al sinds maart dit jaar beschikbaar is. Het installeren van deze update duurt even, maar daarna werkt het apparaat subliem.
  • Het toetsenbord reageert fijn en soepel en heeft een mooie travel van 1,1 mm.
  • Het trackpad is lekker groot en werkt soepel. Helaas heeft mijn laptop wel last van het (op internet) bekende probleem dat er wat verticale speling is. Huawei zou dit in het productieproces aan moeten passsen, want bij een premium product verwacht ik dat dit niet voor mag komen.
  • De accu is groot en dat resulteert in een gebruiksduur van zo'n 10 uur bij een normale schermhelderheid.
Samengevat: Systeem voldoet absoluut aan mijn verwachtingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mrk87 op 02-09-2018 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
Iemand die hem heeft besteld bij Banggood (i5)? Is dat ook met Matedock 2?

Daar is de internationale versie namelijk 1088 euro. Lijkt mij de moeite waard.

[ Voor 35% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-09-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Order eindelijk door (via Amazon) en verwachte levering is maandag, pfff, best wel lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Frenz64 Hoe is jou dat gelukt als ik vragen mag? Het maakt niet uit welke optie ik kies 'er doorheen komen' zit er voor mij niet in.

Heb je een linkje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Heel simpel, door de link uit dit topic te volgen en gewoon te bestellen. Levering naar Nederland stond gewoon bij de opties, ik quote het bericht van die link nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
pushnoi schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:52:

Order Summary

Deze dus, nu weer $50 duurder zie ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
Vind nu dees:

Order Summary
Items: EUR 940,56
Shipping & handling: EUR 19,54
Total before tax: EUR 960,10
Import Fees Deposit: EUR 201,62
Order total: EUR 1.161,72

CircuitCity seller, Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Da's nog weer goedkoper, is dat niet de "oude", met de dual core i5?

Oh nee, wacht, da's idd dezelfde prijs als ik had $1049 (de mijne komt maandag, oeoeoeoehh. Beetje sneu, maar is ff geleden dat ik een laptopje zo graag wilde)

[ Voor 54% gewijzigd door Frenz64 op 05-09-2018 21:34 ]

Verwijderd

Hoi,

weet soms iemand als je een qwerty koopt of je die toetsen eruit kan halen en in de azerty volgorde kunt steken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Dus niet maandag, maar vandaag al.

Ondanks dat de verwachting nogal hoog was (The Verge enzo) was het premium gevoel er niet minder om. Grootste pluspunt tot nu toe is nogal verrassend: zalig toetsenbord en dito trackpad (in iets mindere mate). Oké, het gare Aspire toetsenbord waarbij de 'i' amper en de shift het helemaal niet meer deed is geen best referentiekader, maar toch.

Tja de rest? Idd flink snel, NVME vs SATA SSD is merkbaar, hoewel weer appels en peren natuurlijk. Scherm is prachtig, de verhouding is ff wennen, maar de extra verticale ruimte bij Excel met name heel prettig.

Ik ga weer verder met overpompen en inrichten, oh ja, de matedock zit er ook bij, heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Inmiddels heb ik hem ook. Mooi ding hoor.
Jammer dat de lader die erbij zit geen standaard euro of mickey mouse stekker heeft.. maar voor de rest, heel leuk =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
pushnoi schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:26:
Inmiddels heb ik hem ook. Mooi ding hoor.
Jammer dat de lader die erbij zit geen standaard euro of mickey mouse stekker heeft.. maar voor de rest, heel leuk =)
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:26:
Hoi,

weet soms iemand als je een qwerty koopt of je die toetsen eruit kan halen en in de azerty volgorde kunt steken?
Ik ga het niet proberen :+ , maar met een eenvoudige zoekopdracht had je dit gevonden: https://www.replacementla...keyboard-key-replacement/

Dus het lijkt me wel, hè

[ Voor 3% gewijzigd door Frenz64 op 10-09-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Nou exact dat. De lader is US, en heeft geen aparte verwijderbare Mickey Mouse stekker. Dus zul je verplicht een opzetstukkie moeten plaatsen als je die wel wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Frenz64 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:08:
[...]

Ik ga het niet proberen :+ , maar met een eenvoudige zoekopdracht had je dit gevonden: https://www.replacementla...keyboard-key-replacement/

Dus het lijkt me wel, hè
Die zijn voor de oude Matebook X, niet de Matebook X Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
pushnoi schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:49:
[...]

Nou exact dat. De lader is US, en heeft geen aparte verwijderbare Mickey Mouse stekker. Dus zul je verplicht een opzetstukkie moeten plaatsen als je die wel wilt gebruiken.
Oh sorry, je hebt hem niet bij bol.com besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Aniki schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:47:
[...]

Oh sorry, je hebt hem niet bij bol.com besteld.
Nee, @ Amazon US voor 1162 incl fees =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
Zoals belooft hierbij een review na een week van gebruik:

Geweldige laptop! Hij is snel, dun, typt lekker en het trackpad is helemaal geweldig (hiervoor had ik een ruk trackpad met oude software.. ik heb trouwens geen last van een loszittend trackpad).

Enige nadelen:
- Duur in Nederland
- Glare. Het schem spiegelt nogal in de zon. Ik ben aan het nadenken over zo'n screenprotector voor je laptop. Iemand die weet of dit helpt?

Mocht je een sleeve willen kopen voor de laptop, zoek er 1 van 12,9" of 13". Het beeldscherm is dan wel 13,9", maar je hebt geen bezels en alle sleeves houding rekening met bezels. Ik had dus eerst een 14" sleeve gekocht en die paste voor geen meter :P

Ik kan hem dus zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Klopt, gister ook een 13" sleeve gekocht, zit zelfs eerder ruim (Macbook Air 13" sleeve).

Kon het niet nalaten hem in de MM ff naast een Macbook Pro te leggen: de outline scheelt niet eens een mm in de lengte zowel als in de breedte. De MXP is alleen eleganter >:)

Verder kan ik de bevindingen alleen maar onderschrijven, naar je werk gaan en de lader gewoon niet meenemen, errug relaxed. Hoewel, duur in NL klopt, maar niet via Amazon.us, onder de €1000 zakelijk.

Van glare heb ik tot nu toe geen last, werk wel 's buiten, maar zonder laptop 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Frenz64 op 11-09-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Oneshot007 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:00:
Zoals belooft hierbij een review na een week van gebruik:

Geweldige laptop! Hij is snel, dun, typt lekker en het trackpad is helemaal geweldig (hiervoor had ik een ruk trackpad met oude software.. ik heb trouwens geen last van een loszittend trackpad).

Enige nadelen:
- Duur in Nederland
- Glare. Het schem spiegelt nogal in de zon. Ik ben aan het nadenken over zo'n screenprotector voor je laptop. Iemand die weet of dit helpt?

Mocht je een sleeve willen kopen voor de laptop, zoek er 1 van 12,9" of 13". Het beeldscherm is dan wel 13,9", maar je hebt geen bezels en alle sleeves houding rekening met bezels. Ik had dus eerst een 14" sleeve gekocht en die paste voor geen meter :P

Ik kan hem dus zeker aanraden!
Meesterlijk stukje hardware, wel 2 aandachtspuntjes - beide software gerelateerd - de adaptieve helderheid is zo goed als onbruikbaar, deze staat veeeeeel te donker ingesteld (dus mocht iemand nog één of ander truukje weten om de offset hiervan aan te passen, ik hoor het graag). En de timer van het licht van het backlit keyboard staat echt superrap, welke ook niet aan te passen valt voor zover ik weet.

Overigens is het stukje software van Huawei wat meegeïnstalleerd staat om je drivers e.d. up to date te houden best aardig, alleen vond ik op de site van Huawei juist van dit stukje software een nieuwere versie dan hij zichzelf upgradede en stond er ook een BIOS update.

Ik kwam erachter dat middels de F12 toets je iig in je boot menu komt, maar weet iemand ook hoe je in het BIOS komt? Voor de vorige versie was het iets van volume up + power knop, schijnt, maar dat doet bij deze iig niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrk87
pushnoi schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:27:
[...]

Meesterlijk stukje hardware, wel 2 aandachtspuntjes - beide software gerelateerd - de adaptieve helderheid is zo goed als onbruikbaar, deze staat veeeeeel te donker ingesteld (dus mocht iemand nog één of ander truukje weten om de offset hiervan aan te passen, ik hoor het graag). En de timer van het licht van het backlit keyboard staat echt superrap, welke ook niet aan te passen valt voor zover ik weet.

Overigens is het stukje software van Huawei wat meegeïnstalleerd staat om je drivers e.d. up to date te houden best aardig, alleen vond ik op de site van Huawei juist van dit stukje software een nieuwere versie dan hij zichzelf upgradede en stond er ook een BIOS update.

Ik kwam erachter dat middels de F12 toets je iig in je boot menu komt, maar weet iemand ook hoe je in het BIOS komt? Voor de vorige versie was het iets van volume up + power knop, schijnt, maar dat doet bij deze iig niets.
Volgens mij ben ik met F1 of DEL in het bios gekomen. Heb hem nu niet bij de hand dus kan het even niet checken.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste