Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Huawei MateBook X Pro
Ervaringen & Discussie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NhGCtNqToEb77vIbPE5CrzPt/full.jpg

Inleiding
De Huawei MateBook X Pro is de nieuwste laptop van een fabrikant die nog maar net in de laptopwereld komt kijken. Desondanks weet het bedrijf een apparaat met een van de hoogste scherm-to-body ratio's neer te zetten. 91% van de voorkant bestaat uit scherm, een 13,9-inch touchscreen met 3000x2000 pixels, 3:2 verhouding en 260 PPI om precies te zijn. Voor de rest maakt de laptop ook indruk: quad-core i5's en i7's, MX150 GPU, 57,4 Wattuur accu voor 12 uur video afspeeltijd en slechts 14,6 millimeter dik en 1,33 kg zwaar.

Specificaties
Size & weight
Width: 304 mm
Height: 217 mm
Depth:14,6 mm
Weight: 1,33 kg

Color
Mystic Silver | Space Grey

Display
Size: 13.9 inches
Type: LTPS
Screen-to-body ratio: 91%
Resolution: 3000 x 2000, 260 PPI
Aspect ratio: 3:2
Viewing angle: 178 degrees
Colour: sRGB 100% colour gamut
Contrast: 1500:1
Maximum Brightness: 450 nits
Touchscreen: 10-point, anti-fingerprint

CPU
8th Generation Intel Core i7-8550U
8th Generation Intel Core i5-8250U

GPU
Nvidia GeForce MX150 with 2 GB GDDR5 + Intel UHD Graphics 620

Memory
8 GB / 16 GB LPDDR3 2133 MHz
SSD
256 GB / 512 GB NVMe PCIe SSD

Camera
Front camera: 1 MP

Ports
One touch power button
3.5-mm stereo headset jack
2x USB-C (Both allow data transfer, charging and connection with MateDock 2 and one supports Thunderbolt 3)
1x USB-A (USB 3.0, max output 5 V / 2 A)

Batttery
Material: Lithium polymer
57,4 Wh

Power Adapter
Huawei MateBook Charger 65 W
USB PD protocol (20 V / 3.25 A)

In the Box
Huawei MateBook Charger 65 W

Optional
Huawei MateDock 2
Huawei Bluetooth Mouse
Huawei Leather Case
Huawei Backpack
Huawei USB 3.0 A to RJ45 Cable
AG (Anti-Glare) Film

Configuraties
De laptop komt in drie configuraties:
  • i5 / 8GB / 256GB: €1499
  • i5 / 8GB / 512GB / MX150: €1699
  • i7 / 16GB / 512GB / MX150: €1899

Gallerij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OutDvhDd5iKwq7ZZhzS4AcB7/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/clWk8uDbwEhpVgxtsdBqgSvw/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BuZxnYG4L9Q1I49PXlj6X9XL/full.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QiF1DS2O5nNjA6TugWfHq9qe/full.png

Links

Nieuws

Te koop
De Huawei MateBook X Pro zal in eerste instantie niet in Nederland te koop zijn. Om daar verandering in te brengen, stalk Huawei:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Balance
Gereserveerd voor de volgende mededeling:

Holy shit wat een scherm!!! :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 13:36
Lijkt op papier een perfecte laptop. De body, toetsenbord, trackpad, speakers van een Apple MacBook Pro.
Met een prachtige touchscreen display met kleine bezels. Qua ports, jammer dat er geen (micro)SD kaart reader bij zit. En een HDMI zou ook fijn zijn, nu moet je wel een adapter aanschaffen.

Het enige minpunt is de hoge startprijs, maar als het levert wat het beloofd, zou het het waard kunnen zijn. Gaat Tweakers het reviewen?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:05

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

dan moeten ze het wel uit italie importeren want dat is het dichtbijste land waar die laptop te koop zal zijn. geloof je me nog altijd niet? het bewijs https://consumer.huawei.com/it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Met al deze specs is het een interessant beest, er zijn er maar weinig met deze afmetingen en ook nog eens een mx150. Het enigste alternatief is de lenovo 720S.

Ikzelf ben erg benieuwd naar het toetsebord, Al dat platte gebeuren betekent weinig travel en daar doen mijn vingertoppen zeer van.

De 720S bij de media markt beviel me wel, hoewel daar weer geen touch op zat, waar ik om 1 of andere reden weer gewend aan ben geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 07:43

Yuco

Womanizer!

Via welke wegen is er aan deze laptop te komen? Heeft dat ook nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1058589

Ik zou ook wel willen weten hoe je dan toch aan die laptop zou kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Op dit moment helaas nog nergens verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Huawei kon nou juist leuk concurreren t.o.v de surface book/laptop op prijs. Met deze prijzen kan ik me niet voorstellen dat dit een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:12

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De basisversie is even duur als bijvoorbeeld een xps15. die laatste is weliswaar 15 inch, maar wel fhd.
Leuk apparaatje, jammer dat hij hier niet te koop is. Zou het scherm wel eens reallife willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 07:43

Yuco

Womanizer!

Aliexpress verkoopt momenteel de Matebook, neem aan dat ze ook de X gaan verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
Er zijn al aardig wat reviews op YouTube. De meesten zijn lovend.
Enige nadeel blijft het verwachte prijskaartje.
Ik ga het erop wagen. Dus zodra het ergens te bestellen is, ga ik ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomLinden
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-03-2021
Amazon zal hem zeker wel gaan verkopen, jammer van de import die je direct moet aftikken.. gokken dat hij er tussendoor flipt is er niet meer bij ;)

Vorige week heb ik de X besteld via Amazon, verwacht hem deze week.. ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
TomLinden schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:28:
Amazon zal hem zeker wel gaan verkopen, jammer van de import die je direct moet aftikken.. gokken dat hij er tussendoor flipt is er niet meer bij ;)

Vorige week heb ik de X besteld via Amazon, verwacht hem deze week.. ben erg benieuwd!
bij welke Amazon?! US, UK, Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomLinden
Amazon.com dus US, vandaag toevallig ontvangen. Prachtig apparaat, zeer stevig... wordt wel warm dus morgen even goed testen of dat constant het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@TomLinden Kan je een linkje geven? Ik kan hem niet vinden namelijk.

Wel op AliExpress. Kleine €1300 voor de i5 / 8GB / 256GB, zo'n 1550 voor i7 / 8GB / 256GB / MX150 en een ruime 2k voor i7 / 16GB / 512GB / MX150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomLinden
Hij staat er niet meer op.. toen ik hem kocht was er nog 1 over, zie ze nu enkel duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
TomLinden schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:17:
Amazon.com dus US, vandaag toevallig ontvangen. Prachtig apparaat, zeer stevig... wordt wel warm dus morgen even goed testen of dat constant het geval is...
Tom, welke versie heb je gehaald? i5 of i7?
En ben je blij qua prijs-kwaliteit verhouding?

Wat voor laptop had je hiervoor? Ben benieuwd hoe het is in vergelijking met Dell, HP, Apple etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomLinden
De i5 7200U 256SSD 8GB

Hij is zeer fraai, stevig en superlicht!
Scherm is prachtig, geluid geweldig!

Maar.... touchpad zit erg ver naar voren, moet je erg aan wennen.
Vind hem niet fijn typen, alles zit te ver naar voren.. het gevoel is anders, misschien gewoon wennen?

Als ik moest kiezen ging ik toch voor een HP Elitebook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
Kan eigenlijk nergens vinden of je, als je de 8gb versie neemt, het geheugen nog kan upgraden naderhand.

Over de reacties hierboven: volgens mij gaan er nu 2 modellen door elkaar: de gewone 13" X en de 13.9" X PRO

[ Voor 35% gewijzigd door poema op 02-05-2018 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HorizonPC
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-04 00:08
Ik zit rustig te wachten tot ik deze mooi machine kan bemachtigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-06 14:00
De 13.9 inch matebook x pro staat te koop op amazon.co.uk voor 1349 pond (~1550 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 13:43

tCC

Centelte schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:28:
De 13.9 inch matebook x pro staat te koop op amazon.co.uk voor 1349 pond (~1550 euro).
Volgens mij is dat de X en niet de X pro (check de poorten aan de linker zijkant maar eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
De Matebook X Pro is te koop op de Amerikaanse Amazon!
Nu hopen dat het ook in Europa te koop zal zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
De situatie rondom de verkoop is nog steeds verwarrend, voor mensen die overwegen vanuit de VS te bestellen: er is een kortingsactie t/m 10 juni waarbij tot maximaal $300 wordt teruggegeven bij aankoop van een Matebook X Pro, echter:
  1. Deze actie lijkt vooralsnog alleen door Amazon, Newegg en Microsoft gevoerd te worden, maar die laatste alleen in fysieke winkels in de VS.
  2. De modellen waarop dit van toepassing is zijn alleen de machines die door deze bedrijven zelf worden verkocht, en ze lijken constant out of stock te zijn.
  3. Extra verwarrend is dat beide shops ook als platform fungeren voor subsellers, machines van subsellers zijn wél mondjesmaat beschikbaar maar missen (grotendeels) de korting.
  4. Amazon geeft voor de kortingsactie $300 in store vouchers, maar verzendt deze vouchers alleen naar adressen in de VS. Je kunt machines met deze korting momenteel wel al bestellen, maar door de restrictie alleen voor adressen in de VS.
  5. Newegg geeft een store voucher van $150 plus een daadwerkelijke korting van $150 op de machine, maar hier kan in tegenstelling tot Amazon een machine die out of stock is niet besteld worden, je kunt je alleen laten notifyen wanneer hij weer beschikbaar is (datum vooralsnog onbekend).
  6. Van een subseller op Newegg is een machine beschikbaar die wel $150 korting heeft (maar zonder de $150 Newegg voucher), echter is deze machine weer circa $150 duurder wanneer je hem naar NL wil laten versturen. Dit komt waarschijnlijk door de verzending, aangezien deze subseller zelf de machine verscheept en alleen de platformen (Amazon en Newegg) zelf goede afspraken hebben met internationale transporteurs. De machine die Newegg zelf aanbiedt is niet duurder wanneer je naar NL wil laten versturen, maar is momenteel dus niet te bestellen vanwege out of stock.
  7. Het is niet duidelijk hoeveel machines er uiteindelijk met korting beschikbaar gaan komen, en wanneer dit het geval is, de actie is na 10 juni sowieso niet meer geldig.
Resumerend:
  • Als je op dit moment de i7 zou willen bestellen vanuit de VS dan is je beste optie hem via een Newegg subseller te kopen voor circa €1500. Je zult hierbij nog wel invoerrechten en BTW moeten afdragen bij de Nederlandse Douane.
  • De machine van Newegg zelf kost (met korting) circa €1279 maar kan niet / nog niet besteld worden, deze prijs zal na 10 juni in principe ook hoger worden.
  • De machine van Amazon zelf kost circa €1149 maar kan niet / nog niet besteld worden, en zal tevens na 10 juni duurder worden. Mogelijk kan deze versie vanwege de vouchers niet naar NL verzonden worden.
  • De machines van Amazon subsellers zijn vooralsnog nog te duur ($1800+).
Als anderen hier meer informatie hebben, voeg het vooral toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCW36
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Als je die voucher laat versturen naar een adres in de VS waar je iemand kent, kan diegene dan een foto van de voucher doorsturen waardoor je hem kan gebruiken in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
MarkCW36 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:28:
Als je die voucher laat versturen naar een adres in de VS waar je iemand kent, kan diegene dan een foto van de voucher doorsturen waardoor je hem kan gebruiken in Nederland?
Ja volgens mij wel, de voucher bevat gewoon een code denk ik. Maar dit betekent dat de laptop dus ook naar hetzelfde adres in de VS gestuurd zal worden, en dat er Amerikaanse sales tax over wordt geheven. Om vervolgens de laptop weer naar NL te sturen zit je met vrij hoge particuliere verzendkosten, dus netto zal je die $300 daardoor weer teniet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremyk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 23:08
Heeft iemand de i7 versie gezien in het zilver? Op aliexpress staat alleen de grijze variant als i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Een goed scherm is een van de dingen die ik zeer belangrijk vind, je zit er immers duizenden uren tegenaan te staren. Het scherm 13,9-inch van de Matebook X Pro meet 29,4×19,6 cm, oftewel 575 cm2. Een 15,6-inch 16:9 scherm meet 34,5×19,4 cm, wat 669 cm2 is. Op de hoogte van je scherm lever je dus niks in, enkel een stukje breedte.

De Dell XPS 15 meet 35,7 bij 23,5 cm (is 839 cm2) en is daarmee een van de kleinste 15,6-inch laptops. De Matebook houdt het op 30,4 bij 21,7 cm (is 660 cm2): een volle vijf centimeter minder breed en bijna twee centimeter minder hoog.

Wat ik dus ongelooflijk knap vindt is dat door een slim ontwerp (beeldverhouding, plaatsing webcam) je een laptop 21% kleiner krijgt terwijl je maar 14% van het beeldoppervlak inlevert. Als we gaan vergelijken met andere 14-inch laptops wordt het verschil helemaal extreem: De kleinste 14-inch laptop is 7% groter terwijl het scherm van deze laptops 6% kleiner is!

Wat mij betreft krijgt elke laptop een 3:2-scherm en webcam in de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
jeremyk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:13:
Heeft iemand de i7 versie gezien in het zilver? Op aliexpress staat alleen de grijze variant als i7.
Vorige week stond hij nog wel op aliexpress in zilver, misschien dat hij nu tijdelijk out of stock is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:57
Ben op zoek naar een nieuwe laptop. Macbook Pro is het eerste wat in mijn hoofd op komt, maar nu ik deze heb gezien bij The Verge neig ik toch meer naar deze. En qua prijs en specs helemaal top.

Enige nadeel is dat hij niet verkrijgbaar is in Nederland en support dus ook wat lastiger zal worden..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:13
SgtElPotato schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:59:
Ben op zoek naar een nieuwe laptop. Macbook Pro is het eerste wat in mijn hoofd op komt, maar nu ik deze heb gezien bij The Verge neig ik toch meer naar deze. En qua prijs en specs helemaal top.

Enige nadeel is dat hij niet verkrijgbaar is in Nederland en support dus ook wat lastiger zal worden..
+1 zelf wil ik ook een macbook pro, maar die past niet bij mijn studies, dus ik ben verplicht een windows te nemen, deze spreekt mij zeer aan maar de support is een probleem, ik kan eventueel iemand vragen om er eentje mee te nemen uit amerika(mijn zus gaat 2X per jaar ivm werk) maar wat als er dan iets kapot gaat, dan sta je daar met een laptop van €1500.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
izzet3838 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 00:54:
[...]

+1 zelf wil ik ook een macbook pro, maar die past niet bij mijn studies, dus ik ben verplicht een windows te nemen, deze spreekt mij zeer aan maar de support is een probleem, ik kan eventueel iemand vragen om er eentje mee te nemen uit amerika(mijn zus gaat 2X per jaar ivm werk) maar wat als er dan iets kapot gaat, dan sta je daar met een laptop van €1500.
Hij gaat in ieder geval ook op relatief korte termijn in DE en UK verkrijgbaar zijn, dus dat is misschien een veiligere optie wat support betreft. Een laptop met de post naar DE sturen mocht er wat mis mee zijn is nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
litemotiv schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:02:
[...]

Hij gaat in ieder geval ook op relatief korte termijn in DE en UK verkrijgbaar zijn, dus dat is misschien een veiligere optie wat support betreft. Een laptop met de post naar DE sturen mocht er wat mis mee zijn is nog wel te overzien.
woon op 50km van de mediamarkt in Aachen dus dan kan ik er gewoon met de auto naar toe gaan, maar gebruiken ze in Duitsland geen qwertz toetsenbord?
Want ik wil een azerty of qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCW36
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
litemotiv schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:02:
[...]

Weet je dat zeker? Heb je een bron? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 11:04
MarkCW36 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:53:
[...]

Hij staat in ieder geval al wel op de Duitse Huawei site. In BE/NL/UK/FR nog niet gevonden.
https://consumer.huawei.com/de/tablets/matebook-x-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
MarkCW36 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:53:

UK heb ik misschien verkeerd onthouden, in het oorspronkelijke persbericht voor MWC 2018, waar o.a. naar gerefereerd werd op Anandtech stond:
The first markets that will get the Matebook X Pro will be China, US, Saudi Arabia, Germany, Spain, Italy, and the Nordic countries.
https://www.anandtech.com...s-flagship-laptop-upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-11-2024
Dit lijkt me toch wel een van de beste laptops op het moment. Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe laptop en ben deze sterk aan het overwegen. Er zijn echter nog een paar dingen die mij tegenhouden, iemand die hier meer info over heeft?

1. Is importeren uit Amerika überhaupt wel een optie, gezien het feit dat ze daar een US toetsenbord gebruiken een geen US international? Die missende toetsen gebruik je volgens mij best vaak namelijk. Als ik de Amerikaanse reviews bekijk heeft de laptop standaard een US international toetsenbord

2. Tevens mis je ook de support, ik weet dat Dell daar erg moeilijk over doet (die doet support continentaal). Ik weet niet hoe dit werkt met Huawei, iemand?

3. Wordt de laptop door de btw heffing en de importkosten niet een flink stuk duurder dan wanneer je hem in Europa koopt (zelfs met die €300 verschil door wat die nu kost in Amerika en de prijs indicatie die Huawei heeft afgegeven)?

4. Iemand een idee wanneer die in Europa uit gaat komen? Hetzelfde probleem uit punt 1 krijg je volgens mij wanneer je hem in Duitsland koopt, dus dan kun je hem alleen nog in Engeland of Italië halen (daar kwam die volgens mij ook uit?)?

Het grote probleem is voor mij dus punt 2 (garantie). Is het het waard om hem alsnog te kopen met het risico dat je geen garantie hebt?

[ Voor 17% gewijzigd door Oneshot007 op 03-06-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Ik heb er zojuist 2 besteld vanuit de VS (via Newegg), en ik heb 2x eerder een laptop uit Amerika besteld dus misschien kan ik enkele van je vragen beantwoorden:
Oneshot007 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:38:
1. Is importeren uit Amerika überhaupt wel een optie, gezien het feit dat ze daar een US toetsenbord gebruiken een geen US international? Die missende toetsen gebruik je volgens mij best vaak namelijk. Als ik de Amerikaanse reviews bekijk heeft de laptop standaard een US international toetsenbord
De US toetsenbord indeling wordt eigenlijk zelden gebruikt in de VS, je kunt er vanuit gaan dat het gewoon een US International keyboard is.
2. Tevens mis je ook de support, ik weet dat Dell daar erg moeilijk over doet (die doet support continentaal). Ik weet niet hoe dit werkt met Huawei, iemand?
Dat is een beetje een gok die je neemt ja, ik bestel eigenlijk alleen 'premium' apparaten in de VS en ga er dan maar vanuit dat de kwaliteitscontrole goed genoeg is om niet snel tegen gekke dingen aan te lopen. Het is een risico, maar ik heb tot nu geen hardware problemen gehad met de apparaten die ik heb geïmporteerd.
3. Wordt de laptop door de btw heffing en de importkosten niet een flink stuk duurder dan wanneer je hem in Europa koopt (zelfs met die €300 verschil door wat die nu kost in Amerika en de prijs indicatie die Huawei heeft afgegeven)?
De i7 16GB 512GB Nvdia M150 komt momenteel via Newegg inclusief verzendkosten, BTW en invoerrechten op €1850,-. Dat betekent dat hij circa 50 euro goedkoper is dan de introductieprijs voor de Europese markt (€1899,-). In dat laatste geval krijg je nog wel de verzendkosten naar Nederland erbij.
4. Iemand een idee wanneer die in Europa uit gaat komen? Hetzelfde probleem uit punt 1 krijg je volgens mij wanneer je hem in Duitsland koopt, dus dan kun je hem alleen nog in Engeland of Italië halen (daar kwam die volgens mij ook uit?)?
Dit zou in ieder geval voor het eind van de zomer moeten zijn, waarschijnlijk eind juni of begin juli. Hou er zoals boven gezegd wel rekening mee dat zowel UK, DE als IT aparte toetsenbordindelingen hebben, dus dat het niet zeker is dat je hem daar met US Int keyboard kan kopen.
Het grote probleem is voor mij dus punt 2 (garantie). Is het het waard om hem alsnog te kopen met het risico dat je geen garantie hebt?
Garantie blijft een lastige kwestie, maar in principe heb je ook al een vervelende situatie als je hem naar DE of UK moet opsturen voor reparatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
Bedankt voor de reactie. Ik ga het er maar op gokken en hopen op geen hardware problemen (m'n huidige laptop van 7 jaar oud doet het ook nog altijd zonder enige problemen). Ik ga NewEgg dus maar eens goed in de gaten houden en hem bestellen als hij weer beschikbaar is (hij was al heel snel weer uitverkocht..)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremyk
litemotiv schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:53:
Ik heb er zojuist 2 besteld vanuit de VS (via Newegg), en ik heb 2x eerder een laptop uit Amerika besteld
Stond hij bij jou niet op Out of Stock?

https://www.newegg.com/gl...-9SIA0ZX7E84205-_-Product

zegt dat voor mij in iedergeval wel. Ik had auto notify gedaan maar geen mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
jeremyk schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:39:

Stond hij bij jou niet op Out of Stock?

https://www.newegg.com/gl...-9SIA0ZX7E84205-_-Product

zegt dat voor mij in iedergeval wel. Ik had auto notify gedaan maar geen mail gehad.
De versie met korting voor 1279,- van Newegg zelf was telkens out of stock, dus ik heb maar een standaard versie besteld van de subseller BeachAudio voor 1505,-, die had op dat moment 5 in stock (staat nu zo te zien ook op out of stock...)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
iemand die weet of je deze met 1 hand kunt openen(zoals de macbook pro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
izzet3838 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:15:
iemand die weet of je deze met 1 hand kunt openen(zoals de macbook pro)?
Yes: YouTube: Huawei Matebook X Pro - My Favorite Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@litemotiv, Ik zie nu net dat die van de subseller nu op 'Unavailable for the netherlands' staat. Enig idee of dit bij jou ook al zo was? (https://www.newegg.com/gl...205-_-Product&reviews=all =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremyk
Oneshot007 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:02:
@litemotiv, Ik zie nu net dat die van de subseller nu op 'Unavailable for the netherlands' staat. Enig idee of dit bij jou ook al zo was? (https://www.newegg.com/gl...205-_-Product&reviews=all =)
Dat is pas sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
Dat is wel flink balen dan. Deze subseller was volgens mij nog de enige optie om hem uit Amerika te halen. Nu maar wachten tot die van NewEggs of Amazon zelf eens een keer op voorraad is.

Het valt me sinds net ook pas op dat degene waarnaar ik verwees nu word verkocht en verzonden door NewEgg en niet meer door die subseller. Die is verdwenen.

[ Voor 29% gewijzigd door Oneshot007 op 06-06-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremyk
Het lijkt erop dat de zweedse en deense Huawei ook de Matebook X Pro gaan uitbrengen:

https://consumer.huawei.com/se/tablets/matebook-x-pro/
https://consumer.huawei.com/dk/tablets/matebook-x-pro/

Iemand een idee of deze wel een normaal toetsenbord hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
jeremyk schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:23:
Het lijkt erop dat de zweedse en deense Huawei ook de Matebook X Pro gaan uitbrengen:

https://consumer.huawei.com/se/tablets/matebook-x-pro/
https://consumer.huawei.com/dk/tablets/matebook-x-pro/

Iemand een idee of deze wel een normaal toetsenbord hebben ?
zweden heeft bij mijn weten speciale tekens zoals ä,ö.
en bij denemarken hebben ze o.a. æ.
maar als die daar gaat uitkomen mogen we denk ik ook wel hopen op een release in be/nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Heb zojuist een mail gestuurd naar Huawei global en daarna ook maar meteen gebeld met Huawei Belgium.

voor de mensen die geïnteresseerd zijn :
https://vocaroo.com/i/s1p9DJHZ4bc9
(Als ze mij opnemen doe ik dat ook :D )

kort samengevat zegt de medewerker dat hij niet in BE/NL uit gaat komen maar dat hij wel in DE komt(hij zegt dat deze daar beschikbaar is, dus neem ik aan dat hij bedoeld dat deze daar uit zal komen).
Het dubieuze is wel dat er in het optiemenu van het callcenter een optie was voor support voor de matebook.

Edit: heb eventjes op amazon.de gekeken naar de gewone matebook op de productafbeeldingen heeft deze een qwerty maar bij de foto's op de reviews heeft deze een qwertz, dus als/wanneer hij in DE uitkomt zal hij waarscheinlijk een qwertz hebben waardoor hij voor mij geen optie is.

edit: dit is het antwoord wat ik op de mail gekregen heb:

Dear Izzet,

Thank you for contacting Huawei Customer Care.

Thank you and all of your community of taking an interest in our devices.
In the United Kingdom, the date for the release of the device is going to be released in July.
For the countries you mentioned we do not have an exact date as of yet. You could try the support lines for your countries as they might have an better date.

We remain at your disposal for any other inquiries that you may have.

I wish you an amazing weekend!

Best regards,
Ben

Huawei Customer Care

Is bestellen via amazon uk geen optie?

[ Voor 78% gewijzigd door izzet3838 op 08-06-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
izzet3838 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:27:
Is bestellen via amazon uk geen optie?
UK heeft wel ook een eigen keyboard layout met £ ipv € enzo, dat is dus wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs
  • Laatst online: 24-02 10:30

fvs

Hij is op het moment op voorraad in de MS store in de US. Heb de i7 variant kunnen bestellen voor 1349 dollar d.m.v. student discount. Er kwam 5% tax op dus totaal 1424,24 dollar (1210 euro) betaald.

Toevallig een vriend uit Amerika die over een paar weken deze kant op komt, dus die kan hem mooi in zijn koffer meenemen.

[ Voor 33% gewijzigd door fvs op 09-06-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
fvs schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:52:
Hij is op het moment op voorraad in de MS store in de US. Heb de i7 variant kunnen bestellen voor 1349 dollar d.m.v. student discount. Er kwam 5% tax op dus totaal 1424,24 dollar (1210 euro) betaald.

Toevallig een vriend uit America die over een paar weken deze kant op komt, dus die kan hem mooi in zijn koffer meenemen.
een vraagje als ik hem vanuit hier bestel hoe lang duurt het dan voor hij in amerika geleverd wordt, mijn zus moet gaan voor werk en zal die wel willen meenemen maar ze blijft maar een week, dus dan moet ik zeker weten dat hij binnen 7 dagen geleverd wordt.
En kan ik als student in België ook een studentenkorting krijgen, of moet het dezelfde naam als de ontvanger zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvs

fvs

Als je naar de website van MS gaat zie je dat de pagina initieel laadt met de button tekst "Add to cart" en binnen een paar ms verandert in "out of stock". Als je maar snel genoeg bent (gewoon proberen met F5) ben je op tijd om hem aan je winkelmand toe te voegen en kun je naar de volgende stap. Daar kun je ook alle shipping options vinden. Je kunt de order uiteindelijk niet echt doorzetten omdat hij niet op voorraad is, maar wel handig om bijvoorbeeld te testen of je student discount hebt. Hoe je in aanmerking komt voor die korting heb ik geen idee, ik kwam blijkbaar in aanmerking.

Wat je in ieder geval wel nodig hebt is een credit card uitgegeven door een Amerikaanse bank. Ik had het eerder geprobeerd met mijn eigen creditcard en met paypal, maar die kreeg ik er niet doorheen.

Als hij op voorraad is en je betalingsoptie voldoet heb je de volgende shipping options:
Shipping method
Standard - Free
Estimated delivery 3-7 business days
Select - $4.99
Estimated delivery 3-4 business days
Expedited - $9.99
Estimated delivery 2-3 business days
Express - $16.99
Estimated delivery 1-2 business days
Of ze zich er ook echt aan houden weet ik niet. Ik heb gekozen voor de free shipping method dus moet nog een paar dagen wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door fvs op 09-06-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
fvs schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:30:
Als je naar de website van MS gaat zie je dat de pagina initieel laadt met de button tekst "Add to cart" en binnen een paar ms verandert in "out of stock". Als je maar snel genoeg bent (gewoon proberen met F5) ben je op tijd om hem aan je winkelmand toe te voegen en kun je naar de volgende stap. Daar kun je ook alle shipping options vinden. Je kunt de order uiteindelijk niet echt doorzetten omdat hij niet op voorraad is, maar wel handig om bijvoorbeeld te testen of je student discount hebt. Hoe je in aanmerking komt voor die korting heb ik geen idee, ik kwam blijkbaar in aanmerking.

Wat je in ieder geval wel nodig hebt is een credit card uitgegeven door een Amerikaanse bank. Ik had het eerder geprobeerd met mijn eigen creditcard en met paypal, maar die kreeg ik er niet doorheen.

Als hij op voorraad is en je betalingsoptie voldoet heb je de volgende shipping options:

[...]

Of ze zich er ook echt aan houden weet ik niet. Ik heb gekozen voor de free shipping method dus moet nog een paar dagen wachten.
Ok bedankt heb geen amerikaanse kredietkaart(gewoon een mastercard van een belgische bank) dus gaat bestellen via amazon worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
Is een site als "MyUS" (https://www.myus.com/) trouwens geen optie? Hierbij maak je een soort van postadres aan in Amerika waar je je spullen op kunt laten bezorgen. Zij sturen het daarna weer door naar het door jou opgegeven adres.

Als ik hierbij uit ga van een pakket van 5kg (de laptop is 1,3kg dus 5kg is al veel gok ik) dan kom ik met FedEx priority (1-4 dagen) uit op ongeveer €40,69 verzending (goedkoopste optie is €34,78). Hier komt dan nog invoerkosten bij (€~300?) dus dan zou je alsnog rond de €1900 uitkomen (als het bedrijf waarbij je hem koopt gratis verzending in de US aanbied).

Dan zou je namelijk gewoon kunnen bestellen bij de Microsoft store of bij NewEgg.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannnw
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoe kom je aan die €1900? Ik denk dat er iets niet klopt aan je berekening...
Oneshot007 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:30:
Is een site als "MyUS" (https://www.myus.com/) trouwens geen optie? Hierbij maak je een soort van postadres aan in Amerika waar je je spullen op kunt laten bezorgen. Zij sturen het daarna weer door naar het door jou opgegeven adres.

Als ik hierbij uit ga van een pakket van 5kg (de laptop is 1,3kg dus 5kg is al veel gok ik) dan kom ik met FedEx priority (1-4 dagen) uit op ongeveer €40,69 verzending (goedkoopste optie is €34,78). Hier komt dan nog invoerkosten bij (€~300?) dus dan zou je alsnog rond de €1900 uitkomen (als het bedrijf waarbij je hem koopt gratis verzending in de US aanbied).

Dan zou je namelijk gewoon kunnen bestellen bij de Microsoft store of bij NewEgg.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
ik was te snel, zal meer in de buurt zitten van €1700-€1800 (ik gok rond de €400 importkosten?). Maar de vraag was meer, is MyUS een optie?

[ Voor 16% gewijzigd door Oneshot007 op 11-06-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannnw
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-09-2024
Op Trustpilot geeft 74% 5 sterren.

https://www.trustpilot.com/review/myus2.myus.com

Dan maar hopen dat je niet bij die 16% die zegt dat het bedrog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:52
Jannnw schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:57:
Op Trustpilot geeft 74% 5 sterren.

https://www.trustpilot.com/review/myus2.myus.com

Dan maar hopen dat je niet bij die 16% die zegt dat het bedrog is...
nvm

[ Voor 4% gewijzigd door gabn88 op 11-06-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526397

Hij lijkt op Ali Express nog wel beschikbaar te zijn:

https://nl.aliexpress.com...ae803_2&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Oneshot007 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:47:
ik was te snel, zal meer in de buurt zitten van €1700-€1800 (ik gok rond de €400 importkosten?). Maar de vraag was meer, is MyUS een optie?
Ik heb een jaar of 5 geleden een paar van die "USA shoppers" (MyUS, FromUs2Eu etc) gecontact toen ik een Google Pixel naar NL wilde halen, maar het viel me toen erg tegen hoeveel geld ze uiteindelijk rekenden voor de afhandeling.

Het kwam in de regel neer op zo'n 10-15% van de aankoopprijs, en ze namen alleen verantwoordelijkheid voor het op de post doen van het pakket, in tegenstelling tot de webshops die de verantwoordelijkheid nemen voor het arriveren van het pakket.

Voor dit soort dure dingen zou ik het zelf daarom niet doen, ik zie het meer als handige services voor kleinere dingen die niet naar NL verstuurd kunnen worden zoals kleding enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@Anoniem: 526397, US $2,299.00 / stuk. Dat is een stuk meer dan in Amerika.

@litemotiv, ik lees ook niet erg veel goede reacties nu ik er beter naar heb gekeken en 10% is wel echt extreem veel, aangezien er ook nog importkosten bij komen. Dan zal ik denk ik moeten wachten tot die van Amazon uit komt, aangezien ik geen amerikaanse credit card heb en NewEgg hem niet meer naar Nederland verzend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oneshot007 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:52:
@Anoniem: 526397, US $2,299.00 / stuk. Dat is een stuk meer dan in Amerika.

@litemotiv, ik lees ook niet erg veel goede reacties nu ik er beter naar heb gekeken en 10% is wel echt extreem veel, aangezien er ook nog importkosten bij komen. Dan zal ik denk ik moeten wachten tot die van Amazon uit komt, aangezien ik geen amerikaanse credit card heb en NewEgg hem niet meer naar Nederland verzend..
Als ik een i5 8G 256G Silve 19B bestel, kom ik uit op € 1.303,00. Is dat dan meer als dat men in de VS betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@newEgg US is die $1,199.99:
https://www.newegg.com/Pr...aspx?Item=N82E16834324032
Deze wordt echter niet naar Nederland verzonden.

Op Amazon.com is die $1,229.00.
https://www.amazon.com/gp...mbc?ie=UTF8&condition=new

€ 1.303,00 is dus nog een stuk duurder dan de rest. Alleen de verzendkosten van $10.84 zijn weer minder dan die vanuit de andere bedrijven (€50-, gemiddeld volgens mij) :P

[ Voor 5% gewijzigd door Oneshot007 op 12-06-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
Terugkomend op het feit dat alle shops die hem op het moment naar Nederland verschepen de hoofdprijs vragen, ik heb net een tijdje met een medewerker van MyUS gechat en heb daaruit de volgende informatie gekregen:

Tl;Dr;
- Verzending via MyUS kost $111,22
- Importkosten moet ik nog nakijken/navragen

Lange versie:
MyUS verdiend zijn geld door grote partijen die veel dingen verschepen. Ze zorgen dus zeg maar voor werk voor de transportbedrijven. Hierdoor hebben ze deals kunnen sluiten voor de verscheping en kunnen ze lagere tarieven hanteren. Tevens gaat ongeveer 50% van de verzendkosten naar MyUS toe (dus van zeg 40 dollar verschepingskosten gaat 20 dollar naar MyUS).

Ook heb ik gevraagd wat het dan zou kosten om een laptop van 5kg (ik gok dat het pakket 5kg is) naar Nederland te verschepen. Hierbij kreeg ik de volgende informatie:
- $ 47,93 verzendkosten (FedEx priority --> 1-4 dagen)
- $ 18,50 extra doordat er een batterij in zit en die moet met extra zorg moet worden verpakt (staat niet op de site aangeven kwam ik achter)
- $ 44,80 voor verzekering, ze vergoeden schade en verlies van spullen. Ik kreeg geen duidelijk antwoord welke schade wel en welke niet wordt vergoed. Er werd steeds gerefereerd naar de schade afdeling. Misschien dat ik hier nog eens mee ga chatten.

Voor het verzekeren van een product rekenen ze $2,99 voor iedere $100 waarde van de goederen. Dus voor bijvoorbeeld een product van $300 betaal je $8,97 verzekering.

Totaal komt dit uit op $111,22 voor de verzending.
De importkosten zijn apart en krijg je een factuur voor vanuit FedEx. (ik ga nog even nakijken hoeveel deze inhouden)

Ik heb ook even nagevraagd bij een vriend in Frankrijk wat hij nou vind van MyUS (hij blijkt het vaker te gebruiken kwam ik achter) en hij was zelf positief over het bedrijf en had er nog nooit problemen mee gehad. Dus naar mijn mening is dit best wel een optie (zodra ik weet wat ze wel en niet dekken met de verzekering) zodra je hem bij bijvoorbeeld microsoft koopt.

@fvs, ik kon mijn paypal wel koppelen bij de Amerikaanse Microsoft store, maar misschien is dit omdat ik mijn bankrekening direct heb gekoppeld aan mijn Paypal? Of kon je hem wel koppelen, maar er niet mee betalen (dan heb ik nog steeds een probleem...)?

[ Voor 4% gewijzigd door Oneshot007 op 13-06-2018 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698946

Oneshot007 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:12:
Terugkomend op het feit dat alle shops die hem op het moment naar Nederland verschepen de hoofdprijs vragen, ik heb net een tijdje met een medewerker van MyUS gechat en heb daaruit de volgende informatie gekregen:

Tl;Dr;

Lange versie:
MyUS verdiend zijn geld door grote partijen die veel dingen verschepen. Ze zorgen dus zeg maar voor werk voor de transportbedrijven. Hierdoor hebben ze deals kunnen sluiten voor de verscheping en kunnen ze lagere tarieven hanteren. Tevens gaat ongeveer 50% van de verzendkosten naar MyUS toe (dus van zeg 40 dollar verschepingskosten gaat 20 dollar naar MyUS).

Ook heb ik gevraagd wat het dan zou kosten om een laptop van 5kg (ik gok dat het pakket 5kg is) naar Nederland te verschepen. Hierbij kreeg ik de volgende informatie:
- $ 18,50 extra doordat er een batterij in zit en die moet met extra zorg moet worden verpakt (staat niet op de site aangeven kwam ik achter)
- $ 44,80 voor verzekering, ze vergoeden schade en verlies van spullen. Ik kreeg geen duidelijk antwoord welke schade wel en welke niet wordt vergoed. Er werd steeds gerefereerd naar de schade afdeling. Misschien dat ik hier nog eens mee ga chatten.

Voor het verzekeren van een product rekenen ze $2,99 voor iedere $100 waarde van de goederen. Dus voor bijvoorbeeld een product van $300 betaal je $8,97 verzekering.

De importkosten zijn apart en krijg je een factuur voor vanuit FedEx. (ik ga nog even nakijken hoeveel deze inhouden)

Ik heb ook even nagevraagd bij een vriend in Frankrijk wat hij nou vind van MyUS (hij blijkt het vaker te gebruiken kwam ik achter) en hij was zelf positief over het bedrijf en had er nog nooit problemen mee gehad. Dus naar mijn mening is dit best wel een optie (zodra ik weet wat ze wel en niet dekken met de verzekering) zodra je hem bij bijvoorbeeld microsoft koopt.

@fvs, ik kon mijn paypal wel koppelen bij de Amerikaanse Microsoft store, maar misschien is dit omdat ik mijn bankrekening direct heb gekoppeld aan mijn Paypal? Of kon je hem wel koppelen, maar er niet mee betalen (dan heb ik nog steeds een probleem...)?
Betaald die vriend in Frankrijk ook importkosten? Of worden de pakketjes als particuliere pakketjes gezien? Als het namelijk maar 110 euro kost, en geen extra importkosten/tarieven dan is het nog een best goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
@Oneshot007:

Waar je denk ik nog rekening mee moet houden in dat scenario, is dat je dan ook 2x aankoopbelasting zal betalen. De prijzen die MS toont op de site zijn exclusief US sales tax, die wordt pas opgeteld in de allerlaatste stap van het bestelproces en kwam (meen ik) in mijn geval uit op zo'n $184...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@Anoniem: 698946, Je betaald sowieso importkosten. Maakt niet uit of je het als bedrijf besteld of als particulier. Dus die komen er nog bij, kom ik later op terug hoeveel het is.

@litemotiv, Ik was inderdaad even vergeten om er nog 5% tax bij op te tellen. maar $184 valt nog mee vind ik.

Helaas is het importeren op geen enkele manier meer zo goedkoop als hem 2 weken geleden bij NewEgg kopen, maar helaas is dat nu niet meer mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Om jullie alvast een beetje enthousiast te maken in jullie quest om er een thuis te krijgen, ik heb de mijne sinds gisteren hier staan en ik ben heel enthousiast! De bouwkwaliteit is premium, het scherm is prachtig en de performance lijkt prima. Het enige wat me opvalt is dat de fan vrij snel aanslaat en best hoorbaar is, misschien is daar nog wat aan te tweaken. Over het geheel genomen ben ik in ieder geval erg onder de indruk tot dusver!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/61h3wnOl.jpg?2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
litemotiv schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:44:
Het enige wat me opvalt is dat de fan vrij snel aanslaat en best hoorbaar is, misschien is daar nog wat aan te tweaken. Over het geheel genomen ben ik in ieder geval erg onder de indruk tot dusver!

[afbeelding]
de fan noise zou kunnen door een te kleine partitie voor windows op de ssd.
YouTube: Huawei MateBook X Pro Review: Practical beauty
het zou bij veel mensen hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
izzet3838 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:59:

de fan noise zou kunnen door een te kleine partitie voor windows op de ssd.
YouTube: Huawei MateBook X Pro Review: Practical beauty
het zou bij veel mensen hebben geholpen.
Ja die had ik gezien, maar dat lijkt niet te spelen bij de retail versie van de laptop (alles staat bij mij op 1 partitie). Misschien was dat iets specifieks bij die review unit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
Terugkomend op de invoerkosten, als ik de Website van de belastingdienst mag geloven (https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop)

Betaal je geen invoerrechten, maar wel belasting (21%). Als ik alle kosten op een rijtje zet:
- Laptop $1499,99 (student $1349.99)
- US Tax 5%
- Verzending + insurance MyUS $111,22
- Nederland 21% btw

Dan komt het totaalplaatje uit op:
$1499,99 * 5% = $1574,99
$1574,99 + $111,22 = $1686,21
$1686,21 * 0,846 (exchange rate) = €1426-,
$1426 * 21% = €1725,46

Er Is hierbij rekening gehouden met een pakket van 5kg. Mocht je student zijn, dan bedragen de kosten ongeveer €1564,88.

Dit lijkt mij een best redelijk bedrag gezien het feit dat de richtprijs in Nederland €1850 zou zijn.

Mocht je het als bedrijf zijnde kopen dan kun je ook nog die 5% tax van de btw aftrekken, maar hoe je dat doet weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoelB95
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Oneshot007 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:27:
Er Is hierbij rekening gehouden met een pakket van 5kg. Mocht je student zijn, dan bedragen de kosten ongeveer €1618,62.
Ziet er inderdaad uit als een goede deal! Een student betaalt echter $1349,99, dus dan komt het totaal voor een student zelfs nog iets voordeliger uit, namelijk op €1564,88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tl;Dr;

Lange versie:

Dit klinkt goed. Wat ik alleen nog niet goed begrijp is hoe ik MyUS de laptop laat verzenden naar Nederland. Op basis van welke webshop zou de laptop hiermee verzonden kunnen worden? En jullie noemen wat bedragen, maar op welk model laptop zijn deze exact gebaseerd?

Als iemand een kort stappenplan heeft ga ik er eens een avond voor zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@Anoniem: 526397, De laptop die ik heb gebruikt voor de berekening is de duurste variant, de I7 met 512GB SSD.

Wat betreft het verzenden, je kunt een account aanmaken bij MyUS (let op, je hebt een creditcard nodig!) en hier je thuisadres instellen. Ik zou trouwens het gratis account gebruiken en niet die van $8 p/m, aangezien je toch maar 1 pakketje verwacht. Vanuit MyUS krijg je dan een amerikaans adres en een uniek suite nummer. Aan de hand van dit suite nummer weten ze dat de pakketjes die ze krijgen voor jou zijn.

Wat zij dan doen is de pakketjes bekijken op schade en eventueel opnieuw verpakken (je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om schoenendozen te verwijderen voor minder ruimte of 'fragile' stickers erop te laten plaatsen). Daarna bekijken ze het door jou ingestelde 'shipping option' (standaard het goedkoopst, maar ik zou voor iets duurder gaan, ofwel betere service) en versturen ze het pakket naar het door jou opgegeven adres.

Eenmaal bezorgd krijg je een paar dagen later een factuur vanuit de bezorger (FedEx in mijn voorbeeld) voor de importkosten/belasting die ze hebben moeten afdragen voor je pakketje.

Thats it :)

@JoelB95, Je hebt gelijk! Ik heb gelijk m'n post even aangepast :P

[ Voor 11% gewijzigd door Oneshot007 op 14-06-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
litemotiv schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:44:
Om jullie alvast een beetje enthousiast te maken in jullie quest om er een thuis te krijgen, ik heb de mijne sinds gisteren hier staan en ik ben heel enthousiast! De bouwkwaliteit is premium, het scherm is prachtig en de performance lijkt prima. Het enige wat me opvalt is dat de fan vrij snel aanslaat en best hoorbaar is, misschien is daar nog wat aan te tweaken. Over het geheel genomen ben ik in ieder geval erg onder de indruk tot dusver!

[afbeelding]
hoe is de lader, is het eentje zoals die van apple waarbij je de kop kunt vervangen, of moet je een adapter of andere lader aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oneshot007 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:28:
@Anoniem: 526397, De laptop die ik heb gebruikt voor de berekening is de duurste variant, de I7 met 512GB SSD.

Wat betreft het verzenden, je kunt een account aanmaken bij MyUS (let op, je hebt een creditcard nodig!) en hier je thuisadres instellen. Ik zou trouwens het gratis account gebruiken en niet die van $8 p/m, aangezien je toch maar 1 pakketje verwacht. Vanuit MyUS krijg je dan een amerikaans adres en een uniek suite nummer. Aan de hand van dit suite nummer weten ze dat de pakketjes die ze krijgen voor jou zijn.

Wat zij dan doen is de pakketjes bekijken op schade en eventueel opnieuw verpakken (je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om schoenendozen te verwijderen voor minder ruimte of 'fragile' stickers erop te laten plaatsen). Daarna bekijken ze het door jou ingestelde 'shipping option' (standaard het goedkoopst, maar ik zou voor iets duurder gaan, ofwel betere service) en versturen ze het pakket naar het door jou opgegeven adres.

Eenmaal bezorgd krijg je een paar dagen later een factuur vanuit de bezorger (FedEx in mijn voorbeeld) voor de importkosten/belasting die ze hebben moeten afdragen voor je pakketje.

@JoelB95, Je hebt gelijk! Ik heb gelijk m'n post even aangepast :P
Ik ga een poging wagen ;-) Wat me nog onduidelijk is, is de adapater/lader. Aan een US-stekker heb ik natuurlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
izzet3838 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:35:
hoe is de lader, is het eentje zoals die van apple waarbij je de kop kunt vervangen, of moet je een adapter of andere lader aanschaffen?
De lader heeft een vaste USA connector:

Afbeeldingslocatie: https://betanews.com/wp-content/uploads/2016/06/Huawei02-600x377.jpg

Je zult er dus zo'n plugje op moeten zetten:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/i/131379477233-0-1/s-l1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks!

Bij Microsoft wordt de meest luxueuze versie pas vanaf september verzonden. Dat vind ik iets teveel van het goede. Bij Newegg staat die op uitverkocht. Nu vind ik het basismodel ook prima, maar ik liep nog even te rommelen met waar ik nu welke gegevens moest invullen bij NewEgg. Ook stond er expliciet vermeld dat er alleen met US Creditcards afgerekend kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@Anoniem: 526397, " luxueuze versie pas vanaf september verzonden" bron?
https://www.microsoft.com...ctivetab=pivot:reviewstab --> 'Ships by 7/9/18' in de beschrijving..

"Ook stond er expliciet vermeld dat er alleen met US Creditcards afgerekend kon worden" dit geld voor NewEgg of voor Microsoft?

[ Voor 29% gewijzigd door Oneshot007 op 15-06-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oneshot007 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:07:
@Anoniem: 526397, " luxueuze versie pas vanaf september verzonden" bron?
https://www.microsoft.com...ctivetab=pivot:reviewstab --> 'Ships by 7/9/18' in de beschrijving..

"Ook stond er expliciet vermeld dat er alleen met US Creditcards afgerekend kon worden" dit geld voor NewEgg of voor Microsoft?
De melding dat er alleen met US creditcards betaald kon worden kreeg ik bij NewEgg.

Het wordt een lastig verhaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Anoniem: 526397 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:30:
[...]

De melding dat er alleen met US creditcards betaald kon worden kreeg ik bij NewEgg.
Ik heb daar zelf met Paypal betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

litemotiv schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:47:
[...]

Ik heb daar zelf met Paypal betaald.
Geen gek idee inderdaad ;-)

Afijn, ik zit nu nog met het ding waar ik welke gegevens moet invullen. Kan iemand hier mee helpen? Dan zal ik plechtig beloven verslag te doen van de verzending en het gehele traject ;-)

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b23b7ed6b299/5b23b7ed6a4fe-Knipsel.PNG
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b23b7ff963ac/5b23b7ff37c29-Knipsel2.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Wat zou er gebeuren moest je de usb-c lader in de foute ingang steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@Anoniem: 526397,
- in de first en lastname vul je gewoon je eigen gegevens in
- Adres: 4283 Express Lane
- Adres2: Suite xxxx
- City: Sarasota
- Zip code: je suite postcode (3xx49)
- phone zou ik die van hun doen (aangezien die Amerikaans Is)
- Email: je eigen email adres, handig voor updates.

Zodra je pakket aankomt bij MyUS krijg je van hun een update (ik kan de App aanraden trouwens, kun je je pakket gemakkelijker tracken).

@izzet3838, ik hoop niets :p
Volgens mij kon je met beide porten je laptop opladen.

[ Voor 9% gewijzigd door Oneshot007 op 16-06-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
@izzet3838, ik hoop niets :p
Volgens mij kon je met beide porten je laptop opladen.
Dan begrijp ik niet waarom ze naast de bovenste poort een batterijsymbooltje zetten:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2937jpd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
@izzet3838, ik kan eigenlijk niets vinden over het feit of je met beide porten op kan laden. Zou wel heel raar zijn als dat je laptop zou mollen, aangezien de lader op beide porten past.

@litemotiv Kreeg je er trouwens vanaf de Microsoft store ook een Huawei matedock2 bij?
En waar heb je een adapter gekocht, nog aanbevelingen voor een type?

@Anoniem: 526397, ik bekijk net nog eens de release date bij Microsoft en ik denk dat je even in de war was met de Nederlandse datum notatie en de Amerikaanse (ze draaien de maand en dag om) :p. Hij wordt niet 7 september gereleased, maar 9 Juli :)

Ik wacht dus nog even 3 weekjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Update over de aanslaande fan: de afgelopen 2 dagen is de laptop nagenoeg stil geweest, ik vermoed dat hij in het begin gewoon veel op de achtergrond aan het checken en updaten was. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Oneshot007 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:24:
@litemotiv Kreeg je er trouwens vanaf de Microsoft store ook een Huawei matedock2 bij?
En waar heb je een adapter gekocht, nog aanbevelingen voor een type?
Ik heb de mijne bij Newegg gekocht en ik kreeg er daar een Matedock2 bij.

Voor de adapter heb ik alleen een los USA-EU verloopplugje gekocht, bij Aliexpress kan je er bijvoorbeeld 2 voor $0,90 krijgen inclusief shipping:

https://www.aliexpress.co...onverter/32846868998.html

De adapter zelf is switching 110/220v dus je hoeft alleen de plug te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Oneshot007 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:24:
@izzet3838, ik kan eigenlijk niets vinden over het feit of je met beide porten op kan laden. Zou wel heel raar zijn als dat je laptop zou mollen, aangezien de lader op beide porten past.
Btw heb het volgende gevonden in een spec sheet online:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2euspk5.jpg

Dus neem ik aan dat Huawei dat heeft gedaan om duidelijk te maken dat je de onderste voor thunderbolt moet gebruiken en als je simultaan ook wilt opladen je daarvoor de bovenste kunt gebruiken.

Voor de mensen die een adapter met eu plug willen: kwam dit tegen o Banggood:
https://www.banggood.com/...QAvD_BwE&cur_warehouse=CN

heb er zelf wel geen ervaring mee.

[ Voor 29% gewijzigd door izzet3838 op 18-06-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs

fvs

Ik kon hem wel koppelen, echter bij het plaatsen van de order kreeg ik foutmelding.

Zelf zat ik ook naar een nieuwe charger te kijken, ik twijfel nog tussen een volledige charger of alleen dat verloop plugje.
https://www.amazon.de/gp/...?smid=AIRJ0TZ7ZTZCG&psc=1

[ Voor 6% gewijzigd door fvs op 18-06-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
fvs schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:16:
[...]
Zelf zat ik ook naar een nieuwe charger te kijken, ik twijfel nog tussen een volledige charger of alleen dat verloop plugje.
https://www.amazon.de/gp/...?smid=AIRJ0TZ7ZTZCG&psc=1
Ik zou toch eentje nemen waar je de kabel er kunt afhalen, dan kun je deze desnoods later vervangen, en hoef je niet een hele lader te kopen als je kabel stuk is, of kun je indien je een lagnere/kortere oplader wil deze makkelijk aanpassen.

btw hoen gaan jullie dan betalen in de amerikaanse store?

[ Voor 5% gewijzigd door izzet3838 op 18-06-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oneshot007
btw hoen gaan jullie dan betalen in de amerikaanse store?
Ik wacht nog heel even af tot de i7 variant wordt gereleased (voor Microsoft is dit 9 juli, voor NewEgg gok ik ook zoiets).
Ik ga zelf proberen om te betalen met paypal. NewEgg kan het als het goed is, microsoft hoop ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1086767

In België betaal je ook geen invoerkosten. Dikke prima!

Nu alleen kijken of ik nog 3 weken kan wachten tot ie bestelbaar word. Op Amazon zag ik een reseller voor de i7/16GB/Gpu een prijs van 1999 usd vragen... Maakt het al heel wat moeilijker.

Zou Huawei de volgende lichting duurder maken vanwege het grote verschil tussen usa en eu. Of is dit een verkoper die een kans ziet?
Oneshot007 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:27:
Terugkomend op de invoerkosten, als ik de Website van de belastingdienst mag geloven (https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop)

Betaal je geen invoerrechten, maar wel belasting (21%). Als ik alle kosten op een rijtje zet:
- Laptop $1499,99 (student $1349.99)
- US Tax 5%
- Verzending + insurance MyUS $111,22
- Nederland 21% btw

Dan komt het totaalplaatje uit op:
$1499,99 * 5% = $1574,99
$1574,99 + $111,22 = $1686,21
$1686,21 * 0,846 (exchange rate) = €1426-,
$1426 * 21% = €1725,46

Er Is hierbij rekening gehouden met een pakket van 5kg. Mocht je student zijn, dan bedragen de kosten ongeveer €1564,88.

Dit lijkt mij een best redelijk bedrag gezien het feit dat de richtprijs in Nederland €1850 zou zijn.

Mocht je het als bedrijf zijnde kopen dan kun je ook nog die 5% tax van de btw aftrekken, maar hoe je dat doet weet ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe is de batterij? Ik zag hier en daar (buiten reviews om) wat commentaar over een minder dan geadverteerde werktijd.
litemotiv schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:33:
Update over de aanslaande fan: de afgelopen 2 dagen is de laptop nagenoeg stil geweest, ik vermoed dat hij in het begin gewoon veel op de achtergrond aan het checken en updaten was. 👍
BTW heeft Duitsland wel veel qwerty toetsenborden maar is de vraag of dat ook het geval is... Lastig.
UK en Ierland qwerty zijn ook nog mee te werken btw sinds dat NL standaard de us-internationaal versie van qwerty gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1086767 op 20-06-2018 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Anoniem: 1086767 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:54:
Hoe is de batterij? Ik zag hier en daar (buiten reviews om) wat commentaar over een minder dan geadverteerde werktijd.

[...]

BTW heeft Duitsland wel veel qwerty toetsenborden maar is de vraag of dat ook het geval is... Lastig.
de refuliere matebook x op amazon.de heeft op de productafbeeldingen een us int. qwerty maar als je naar de reviews gaat kijken zie je op de foto's dat alle foto's een qwertz hebben.

Aangezien dat bij de reguliere versie zo is kunnen we ervan uitgaan dat het een qwertz zal zijn.

Daarnaast denk ik dat er met een us keybiard perfect te werken zal ziin, maar de vrwag is wat die in de uk gaat kosten ze speculeren 1799£, en dat is wat veel icm de amerikaanse prijs.

Iemand enig idee over een release in Frankrijk(aangezien ik als Belg perfect met een azerty kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Anoniem: 1086767 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:54:
Het hangt denk ik vooral van je workload af. De Nvidia is een aardige stroomvreter maar wordt normaliter alleen gebruikt wanneer je graphics intensieve dingen doet, onder normale belasting wordt de Intel gpu gebruikt.

Op de eerste dag heb ik alleen op batterij gewerkt en alle windows updates en andere software geinstalleerd, configuratie gedaan en een beetje geinternet, en toen had ik na 6 uur werken nog zo'n 25% over. Als je rustig aan doet kom je denk ik wel op 8-10 uur uit. Maar als je bijvoorbeeld zou gaan gamen ofzo dan ben je na een uurtje of 2 denk ik wel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zijn goede prestaties. Zeker weten!

Dank je voor de update
litemotiv schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:13:
[...]

Het hangt denk ik vooral van je workload af. De Nvidia is een aardige stroomvreter maar wordt normaliter alleen gebruikt wanneer je graphics intensieve dingen doet, onder normale belasting wordt de Intel gpu gebruikt.

Op de eerste dag heb ik alleen op batterij gewerkt en alle windows updates en andere software geinstalleerd, configuratie gedaan en een beetje geinternet, en toen had ik na 6 uur werken nog zo'n 25% over. Als je rustig aan doet kom je denk ik wel op 8-10 uur uit. Maar als je bijvoorbeeld zou gaan gamen ofzo dan ben je na een uurtje of 2 denk ik wel leeg.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste