Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:07
doggy1 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:54:
Aktie is helaas net voorbij. Ik was ook net te laat.

Qwertz vind ik niet zo'n probleem en is trouwens eenvoudig op te losse schijnt het.

Nu wachten op nieuw mooi aanbod.
Ik was gelukkig net op tijd. Heb eerder een computer met QWERTZ gehad en deze gewoon op QWERTY ingesteld.

Maar bedoel jij misschien toetsen omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Wanneer is de planning dat hij binnen moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Is toch nog gelukt om te bestellen!

Geannuleerd en nu besteld bij Amazon voor €949!!
https://www.amazon.de/Hua...+x+pro%2Caps%2C139&sr=8-3

[ Voor 81% gewijzigd door doggy1 op 21-07-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:35
Super tevreden na exact een maand. Wel echt opvallend het probleem met de speakers en resonantie wat ik had.

Uiteindelijk naar coolblue zelf gegaan, omdat ik bang was dat het een structureel probleem zou zijn. De eerste volgende Matebook nieuw uit doos had exact hetzelfde probleem, de 3e uiteindelijk had dit helemaal niet en verder geen problemen.

Ben benieuwd hoeveel mensen het hebben maar het voor lief nemen of zich er niet aan storen. Simpelweg je volume op 80% zetten en kijken of je linker speaker kraakt / resoneert bij het windows geluidje. Dat hoor je meteen.

Gelukkig heeft de mijne dat probleem nu niet, en ook geen last van ratelend touchpad o.i.d. Verder een super apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 14:38
doggy1 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:23:
Is toch nog gelukt om te bestellen!

Geannuleerd en nu besteld bij Amazon voor €949!!
https://www.amazon.de/Hua...+x+pro%2Caps%2C139&sr=8-3
Goede prijs, maar jammer dat er een Duits toetsenbord op zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Tamerciaga schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:28:
[...]

Goede prijs, maar jammer dat er een Duits toetsenbord op zit....
Waarom, dit is eenvoudig aan te passen naar qwerty(google)
Morgen krijg ik hem al binnen>

[ Voor 5% gewijzigd door doggy1 op 22-07-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Nu 3 dagen in bezit en tot nu toe zeer tevreden.
Fantastisch beeld. Lekker snel.
Downloaden via wifi gaat langzamer dan downloaden met mijn Macbook 12" van 2015, dat had ik niet verwacht.
Vandaag sleeve bij Amazon besteld. https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Via instellingen van QWERTZ naar Qwerty en daarom ook keyboardstickers besteld bij BG voor €1,83!
Nu kijken of ik Windows 10 Home kan omzetten naar Nederlandse(maar is geen ramp als dat niet lukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:37
er schijnt een 16 inch versie van de matebook x aan te komen las ik op reddit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
doggy1 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:57:
Nu 3 dagen in bezit en tot nu toe zeer tevreden.
Fantastisch beeld. Lekker snel.
Downloaden via wifi gaat langzamer dan downloaden met mijn Macbook 12" van 2015, dat had ik niet verwacht.
Vandaag sleeve bij Amazon besteld. https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Via instellingen van QWERTZ naar Qwerty en daarom ook keyboardstickers besteld bij BG voor €1,83!
Nu kijken of ik Windows 10 Home kan omzetten naar Nederlandse(maar is geen ramp als dat niet lukt)
Beetje jammer dat je gelijk stickers op je nieuwe laptop moet plakken omdat je een fatsoenlijk QWERTY layout wilt hebben. :P Zou mooi zijn als alle fabrikanten altijd gewoon US-layout met ANSI toetsen gaan leveren. Ik betaal liever paar honderd meer voor de i7 variant met meer RAM en SSD en normale layout dan dat ik voor zon koopje zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Just my thoughts, zo'n mooi machientje en dan stickers erop?

Maar ja, rationeel gezien blijft het natuurlijk hetzelfde prachtige scherm en hij wordt er ook niet trager van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Frenz64 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:01:
Just my thoughts, zo'n mooi machientje en dan stickers erop?

Maar ja, rationeel gezien blijft het natuurlijk hetzelfde prachtige scherm en hij wordt er ook niet trager van.
Idd, het is maar wat je belangrijk vindt en dat is voor iedereen anders. Ik vind het geen probleem en stickers zijn zwart, dus nauwelijks zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:07
Wat vinden jullie van de DDR3 RAM in de Matebook?

Heb elke keer het gevoel dat het toch echt DDR4 RAM moet zijn, maar Huawei om een één of ander reden niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syfron1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik zag hem de laatste week een paar keer voor 720 euro voorbij komen op Amazon.de. Dan maakt het Duitse toetsenbord me echt geen reet uit. :)
doggy1 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:57:
... en daarom ook keyboardstickers besteld bij BG voor €1,83!
Nu ik waarschijnlijk ook een Duits toetsenbord zal krijgen, welke stickers heb je precies gekocht?

Ik heb er een Macbook Air 13'' sleeve bij en hij past redelijk, maar heeft toch nog wat bewegingsruimte... Weet iemand hier in welke sleeve de Matebook x Pro echt goed past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
syfron1 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:26:
Ik zag hem de laatste week een paar keer voor 720 euro voorbij komen op Amazon.de. Dan maakt het Duitse toetsenbord me echt geen reet uit. :)

[...]

Nu ik waarschijnlijk ook een Duits toetsenbord zal krijgen, welke stickers heb je precies gekocht?

Ik heb er een Macbook Air 13'' sleeve bij en hij past redelijk, maar heeft toch nog wat bewegingsruimte... Weet iemand hier in welke sleeve de Matebook x Pro echt goed past?
Denk niet dat dat dan de X Pro was, knap voor 720 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syfron1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-11-2023
Tamerciaga schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:57:
[...]
Denk niet dat dat dan de X Pro was, knap voor 720 euro :P
Ik denk ook dat het niet helemaal pluis is: Ik krijg opeens vage mailtjes van Amazon.de omtrent de bestelling. Volgens mij is de verificatie van nieuwe verkopers niet helemaal goed daar. Ik zie meermaals verschillende verkopers met lage prijzen opduiken, en net zo snel weer gaan. Dat is iets dat ik niet verwacht van Amazon. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:52
syfron1 schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:31:
[...]

Ik denk ook dat het niet helemaal pluis is: Ik krijg opeens vage mailtjes van Amazon.de omtrent de bestelling. Volgens mij is de verificatie van nieuwe verkopers niet helemaal goed daar. Ik zie meermaals verschillende verkopers met lage prijzen opduiken, en net zo snel weer gaan. Dat is iets dat ik niet verwacht van Amazon. :F
Amazon Marketplace is soms net Marktplaats Nederland. Er zit helemaal geen check op verkopers. Ben daar ooit opgelicht voor 300 euro en Amazon doet echt geen moer als dat je overkomt. Je hebt geen garanties, helemaal niks. :(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• doggy1
syfron1 schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:26:

https://www.banggood.com/...P&ID=233&cur_warehouse=CN

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Bij mij begint de letter N te slijten, het zwart gaat er gedeeltelijk af. Doet wel wat af aan het kwaliteitsgevoel, wat verder tot op de dag van vandaag zeer goed voelde. Beetje bijstiften will do the trick, maar toch jammer, gelukkig geen Apple ellende qua toetsaanslagen, alleen cosmetisch dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:37
Iemand nog wat gehoord, wanneer de 2019 versie nou eindelijk eens beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-01 21:51
Ik heb 2 toetsen nodig, de caps en Fn toets, bijna nergens te koop. Enkel in de VS voor 20$ per toets, overdreven duur... Mocht iemand een defecte laptop hebben waarbij je 2 toetsjes kwijt kunt hoor ik het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Dan wil wel de "N" 8)

$20 per toets, phoe. Zijn de jouwe ook aan het verslijten @SultanYasin ?

[ Voor 62% gewijzigd door Frenz64 op 27-12-2019 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Frenz64 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:02:
Dan wil wel de "N" 8)

$20 per toets, phoe. Zijn de jouwe ook aan het verslijten @SultanYasin ?
Klopt, erg duur. Ik heb vandaag met Huawei gebeld en daar hoor ik maandag waarschijnlijk van, ik laat het je nog wel weten. (Y)

EDIT:
@Frenz64 Ik ben gebeld door Huawei en helaas kan je geen enkel toets aanschaffen maar zou je de hele toetsenbord moeten vervangen voor rond de 160 euro. Helaas (naar mijn inzien) slechte service. Helaas dan maar via eBay oid bestellen.

[ Voor 40% gewijzigd door SultanYasin op 04-01-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ergens verrast het me niet, duurzaamheid of service had ik ook niet meteen in gedachten bij Huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Dag iedereen. Heeft iemand reeds deze laptop eens geformatteerd?
Ik heb wat last gehad van een paar driver issues (uiteindelijk Nvidia GPU disabled) en ik zou er een clean Windows willen opzetten. En met clean bedoel ik dan ook niet gewoon fabrieksinstellingen herstellen, maar echt een volledige eigen nieuwe install zonder de Huawei zaken.

Aan te raden / niet aan te raden? Ik heb een beetje de vrees dat ik bepaalde drivers niet zal vinden of, nog erger, dat de Windows installatie ergens faalt wegens specifieke zaken aan deze laptop. Maar mogelijk is dat wat doemdenken.

edit: ik heb overigens al eerder beide partities samengegooid wegens idioot kleine C-partitie, dus weet ik niet of een factory reset dan zelfs nog zou werken.

[ Voor 12% gewijzigd door MatthiasDS op 14-02-2020 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
MatthiasDS schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:43:
Dag iedereen. Heeft iemand reeds deze laptop eens geformatteerd?
Ik heb wat last gehad van een paar driver issues (uiteindelijk Nvidia GPU disabled) en ik zou er een clean Windows willen opzetten. En met clean bedoel ik dan ook niet gewoon fabrieksinstellingen herstellen, maar echt een volledige eigen nieuwe install zonder de Huawei zaken.

Aan te raden / niet aan te raden? Ik heb een beetje de vrees dat ik bepaalde drivers niet zal vinden of, nog erger, dat de Windows installatie ergens faalt wegens specifieke zaken aan deze laptop. Maar mogelijk is dat wat doemdenken.

edit: ik heb overigens al eerder beide partities samengegooid wegens idioot kleine C-partitie, dus weet ik niet of een factory reset dan zelfs nog zou werken.
Kan prima, gewoon hele disk wipen en Windows installeren. Drivers kun je altijd bij de vendor eventueel krijgen, mocht Windows ze niet kunnen vinden: https://consumer.huawei.c...t/laptops/matebook-x-pro/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 22:39
Gaat prima, het enige waar ik tegenaan liep is dat de vinger afdruk sensor niet meer werkt (ofzo) in mijn geval. Windows registreert niets wanneer ik probeer een afdruk te registreren. Overigens niet erg, want ik start Windows bijna niet. Fedora is mijn dagelijks OS waarin de sensor sowieso niet gebruikt kan worden.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Thx beiden. Fingerprint sensor kan ik nog mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
De gene die nog individuele toetsen zoeken, stuur me een berichtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devaqto
@Methew @MatthiasDS fingerprint werkte bij mij ook niet meer na herinstallatie van Windows, na deze volgorde te volgen wel:
https://bradshacks.com/matebook-x-pro-fingerprint/

Meerdere Matebooks mee gefixt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:50
Meld me ook maar even aangezien ik gisteren een (tweedehands) matebook x pro over heb genomen :)

Was vooral op zoek naar een nette, compacte laptop met touch, liefst 3:2 (minstens 16:10) scherm, 16GB ram en beetje aardige batterijduur.

Eigenlijk was ik meer naar een acer swift/spin aan het kijken, maar toen zag ik de advertentie voor de matebook x pro voorbij komen. i7, mx150, 512gb disk, 16gb ram.

Performance toenames van de nieuwe 10th gen intels leken niet dermate extreem dat het heel erg de moeite waard was, accuduur zou zelfs wat minder zijn her en der, dus al met al leek me een prima optie.

So far, prachtig apparaat! WIndows opnieuw geinstalleerd (thanks at instructies voor fingerprint sensor, die doet het in ieder geval), partities iets angepast.

Nu eens het topic doorbladeren en zien er of nog must-do's en must-don'ts zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hele goede keus @m0ridin , al bijna 2 jaar zeer tevreden gebruiker (heb 'm uit Amerika gehaald), scherm is nog steeds een dagelijks genot: bezels, verhouding, kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Frenz64

Tnx, nog geen moment spijt :)

Ondertussen wat cooling pads toegevoegd en de nieuwe pasta op de cpu/gpu... Verder undervolted en alles draait soepel, redelijk koel en vlot. Ik snap de issues met de webcam (dat is het enige puntje van kritiek nog, hoewel ook weer niet zo'n ramp.). Normaal zou het al helemaal geen probleem zijn, alleen in deze tijd met veel zoom calls vanuit huis net wat minder ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 22:39
Het lijkt erop dat de nieuwe lichting matebook x pro nu ook naar Nederland komt. Coolblue heeft ze inmiddels op de website staan, maar nog niet aankoopbaar overigens.
1999 voor een i7 en 1499 voor een i5 model

[ Voor 12% gewijzigd door Methew op 23-06-2020 08:09 ]

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Oef, wat een prijzen toch... Blijf het een heerlijk apparaat vinden maar zoveel beter zijn de 2020 versies nou ook weer niet (gelukkig?). De cpu is natuurlijk wat sneller en batterijduur zal wat beter zijn, maar ook niet het verschil waard. Ben nog steeds blij dat ik de i7-8550u versie even geleden over heb genomen... Scheelt gewoon 1100 euro zeg!

Overigens ook zeer blij met mijn (simpele) cooling mods! Gisteren eens gekeken wat er zou gebeuren als ik de power limit op 25W ipv 15W zou zetten met ThrottleStop.

Ondertussen een prim95 test aan het doen en hij staat nu ruim 15 minuten op vol vermogen (25W trekkend dus, nu 2.8-2.9ghz op 100%) te draaien en de temp ligt op 80 graden ongeveer dus dat begint wel op te lopen maar daar lijkt hij nu redelijk stabiel op te blijven zitten.

Cinebench R15-multi ligt hiermee ook op 750+ (Default 15W settings leveren 634 op, voor undervolting en cooling zat ik volgens mij rond de 550 oid).

Strak eens kijken waar de temps met de standaard 15W op stabiliseren, volgens mij was dat lage 50-ers oid.

Leuk om hier weer wat mee te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Heeft hier iemand reeds een clean Windows 11 install (dus geen upgrade) uitgevoerd op deze laptop?
Ik heb een vervanger aangeschaft, en heb deze nu even een clean install gegeven om te verkopen. Allen werkt de fingerprint scanner nu niet (geeft geen kik).
Ik heb vorig jaar een upgrade van Windows 10 naar Windows 11 gedaan en na deze upgrade bleef de fingerprint scanner werken, maar via clean install dus blijkbaar niet.

De methode van @Devaqto werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb onlangs een cleane install van Win11 gedaan, na een defecte ssd :-(, maar eigenlijk niets speciaals moeten doen voor de fingerprint reader eigenlijk… ook geen volgorde ofzo.

Ik heb wel, ff de Huawei PC driver ding erop gezet, alles laten installeren en updaten en dan er gelijk terug afgehaald.

Laptop is nu 3,5j oud … maar blijft de beste Windows laptop die ik ooit al heb gehad. Binnenkort als de matebook x pro 2022 met Intel alder lake beschikbaar komt (september) dan zal de huidige vervangen worden.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste