Nope, not that I know of, mss bedoel je de nieuwe versie van de Matebook Djorgen83 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 18:05:
Zou er in November geen nieuwe versie geintroduceerd worden?
https://www.techradar.com...r-debut-company-lets-slipFrenz64 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:34:
[...]
Nope, not that I know of, mss bedoel je de nieuwe versie van de Matebook D
Oh right, geen X Pro wsl idd.
Even polsen wie deze laptop zakelijk gebruikt? Ik sta voor de aankoop van een laptop, en heb nu een Yoga 460. Ik ben op zich wel tevreden over formaat en portability, en zoek dit soort zaken opnieuw in een laptop die niet TE duur wordt. Touchscreen is een must, 2-in-1 niet noodzakelijk.
De Matebook X Pro trekt wel mijn interesse. Hoe zijn de ervaringen hiermee?
De Matebook X Pro trekt wel mijn interesse. Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Ik was op zoek naar een powerbank voor de Matebook X Pro. Na heel wat uitzoekerij heb ik uiteindelijk een geschikt exemplaar gevonden, waarmee een bijna lege accu van de de laptop met 65W (20V / 3,25 A) in zo'n 1,5 uur volledig kan worden geladen, terwijl je tijdens het laden gewoon kunt doorwerken.
De powerbank ondersteunt via USB C het Power Delivery 3.0 protocol én is compatible met de Matebook X Pro.
Dus als je in de markt bent voor een powerbank voor de Matebook X Pro, doe er je voordeel mee.
De powerbank ondersteunt via USB C het Power Delivery 3.0 protocol én is compatible met de Matebook X Pro.
Dus als je in de markt bent voor een powerbank voor de Matebook X Pro, doe er je voordeel mee.
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Goede tip, ik had gisteren voor het eerst dat tegen het einde van de werkdag de accu het nog maar net redde. Normaal gesproken hou ik rond de 25% ofzo over. Hoewel een extra lader wss wel voordeliger is voor op m'n werk.
@MatthiasDS Wat voor soort ervaring bedoel je, in mijn productreview zie je het (zakelijke) gebruik. Formaat en portability blijf ik geweldig vinden. Ik had hem laatst naast een traditionele 15,6" en dan valt het helemaal op dat hij veel en veel kleiner is, terwijl je qua scherm erg weinig inlevert (en qua hoogte al helemaal niet).
@MatthiasDS Wat voor soort ervaring bedoel je, in mijn productreview zie je het (zakelijke) gebruik. Formaat en portability blijf ik geweldig vinden. Ik had hem laatst naast een traditionele 15,6" en dan valt het helemaal op dat hij veel en veel kleiner is, terwijl je qua scherm erg weinig inlevert (en qua hoogte al helemaal niet).
Ik ben erg geintereseerd in deze ultrabook.
Ik wil persé een 16GB variant en dus i7 uit EU ivm garantie maar kan deze nergens vinden voor een goede prijs.
iemand nog tips.
Ik wil persé een 16GB variant en dus i7 uit EU ivm garantie maar kan deze nergens vinden voor een goede prijs.
iemand nog tips.
Ik kijk nu ook al twee maanden rond. De beste deal die ik tot nu toe heb gezien is op marktplaats. 1500 euro voor 16GB i7 met garantie van coolblue omdat hij toch liever een Mac had. Belgie had er eentje voor 1400 euro, maar ik weet niet meer welke versie dat was. Andere opties zijn Amazon US of UK.Nordcore schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:42:
Ik ben erg geintereseerd in deze ultrabook.
iemand nog tips.
En precies hetzelfde hier, toch te Nederlands om hier 1900e neer te leggen voor iets wat in de States minder dan 1500e kost. Importeren vanuit de VS kan wel en ben je minder dan 1600e kwijt, maar ja, hoop gezeik en geen garantie voor zoiets duurs.
Duurt ondertussen zolang dat het ook interessant wordt om af te wachten of Huawei niet met een nieuwe versie aankomt.
Duurt ondertussen zolang dat het ook interessant wordt om af te wachten of Huawei niet met een nieuwe versie aankomt.
Hoop gezeik valt best wel mee, althans, ik vond het meevallen, simpele bestelling via Amazon
Nou, bij 'B&H' is deze te bestellen voor zo'n 1550 euro - inclusief douane enzo. Iemand ervaring mee? Geen idee ook hoe het met de garantie zit
https://www.bhphotovideo....aj_hwd_nb_matebook_x.html
Deze ultrabook werd vorig jaar februari aangekondigd. Een paar maanden later was deze tekoop in de VS en Canada. Ik heb heel lang getwijfeld om te importeren uit een van die landen, maar uiteindelijk toch niet gedaan ivm garanties etc. Hier in Nederland is die gewoon veel te duur. €1900 hier terwijl je deze kunt kopen voor $1350(met studentenkorting) in de VS. Als je de wisselkoers meerekent dan kom je uit op ongeveer $1150. Een te grote verschil met Nederland.
Heb Huawei gevraagd hoe zo'n grote verschil mogelijk was, maar geen zinnig antwoord vanuit Huawei.
Ik heb de laptop inmiddels thuis. Heb het gekocht bij Bol.com op bedrijf van een vriend. Kreeg een bose koptelefoon ter waarde van €329 er gratis bij. Deze heb ik gelijk verkocht voor €250. Met bwt aftrek en koptelefoon kom ik uit op ongeveer €1250. Dat vond ik wel een mooi bedrag om ervoor neer te leggen. Ben er heel blij mee. Het heeft in mijn ogen een minpunt en dat is dat er geen rubberen rand zit rond het scherm die het glas beschermt. Verder een prima laptoo.
Heb Huawei gevraagd hoe zo'n grote verschil mogelijk was, maar geen zinnig antwoord vanuit Huawei.
Ik heb de laptop inmiddels thuis. Heb het gekocht bij Bol.com op bedrijf van een vriend. Kreeg een bose koptelefoon ter waarde van €329 er gratis bij. Deze heb ik gelijk verkocht voor €250. Met bwt aftrek en koptelefoon kom ik uit op ongeveer €1250. Dat vond ik wel een mooi bedrag om ervoor neer te leggen. Ben er heel blij mee. Het heeft in mijn ogen een minpunt en dat is dat er geen rubberen rand zit rond het scherm die het glas beschermt. Verder een prima laptoo.
Ik heb deze powerbank, en ben er erg tevreden over.Claude schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:37:
Ik was op zoek naar een powerbank voor de Matebook X Pro. Na heel wat uitzoekerij heb ik uiteindelijk een geschikt exemplaar gevonden, waarmee een bijna lege accu van de de laptop met 65W (20V / 3,25 A) in zo'n 1,5 uur volledig kan worden geladen, terwijl je tijdens het laden gewoon kunt doorwerken.
@SultanYasin
Bedankt voor jouw reactie.
Die Xiaomi powerbank zal de Matebook X Pro zeker goed opladen.
Ik was echter zelf op zoek naar de ultieme oplossing, die de volle laadcapaciteit van de laptop (65 W) zou benutten en tevens voldoende capaciteit (min. 20.000 mAh) zou hebben om een lege laptop volledig op te kunnen laden.
Bijkomend voordeel was achteraf, dat de kleur (space-grey) ook nog eens prima matcht met de laptop.
Ik was echter zelf op zoek naar de ultieme oplossing, die de volle laadcapaciteit van de laptop (65 W) zou benutten en tevens voldoende capaciteit (min. 20.000 mAh) zou hebben om een lege laptop volledig op te kunnen laden.
Bijkomend voordeel was achteraf, dat de kleur (space-grey) ook nog eens prima matcht met de laptop.
Geen dank.Claude schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:42:
@SultanYasin
De i7, 16GB, 512GB variant is momenteel te koop voor 1299 in Frankrijk bij https://www.boulanger.com/ref/1119952
Het enige nadeel is het azerty toetsenbord...
Maar als je dit voor lief kunt nemen.....
Verder heeft de mediamarkt van 25 t/m 27 januari 20% korting op bijn alles, hopelijk val deze laptop eronder.
Het enige nadeel is het azerty toetsenbord...
Maar als je dit voor lief kunt nemen.....
Verder heeft de mediamarkt van 25 t/m 27 januari 20% korting op bijn alles, hopelijk val deze laptop eronder.
@Claude had het trouwens over deze https://www.gearbest.com/...p_662137.html?wid=1527929 van 20.000 mah.
@SultanYasin
Je vergist je
Mijn powerbank is van Helpers Lab met 65W laadvermogen via het Power Delivery 3.0 protocol. Mijn link verwees naar Amazon.de, die ook naar Nederlandse adressen verstuurt.
Powerbank Helpers Lab
Je vergist je
Mijn powerbank is van Helpers Lab met 65W laadvermogen via het Power Delivery 3.0 protocol. Mijn link verwees naar Amazon.de, die ook naar Nederlandse adressen verstuurt.
Powerbank Helpers Lab
Nee ik bedoel, ik had de verkeerde link gestuurd naar je over mijn powebank die de Matebook laadt. Ik heb één van 20.000mah van de 2e link en niet een van 15.000.Claude schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:21:
@SultanYasin
Je vergist je![]()
Powerbank Helpers Lab
De output van jouw powerbank is wel ruim 50% meer.
@SultanYasin Daarmee is het misverstand opgelost
Iemand enig idee hoe ik de processor stil kan krijgen met zelf 5 a 6% belasting..?

Ik heb zojuist de i7 binnen gekregen via B&H, ging perfect! Oplader zit voorlopig even in een reisstekkerAbuzer schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:15:
Nou, bij 'B&H' is deze te bestellen voor zo'n 1550 euro - inclusief douane enzo. Iemand ervaring mee? Geen idee ook hoe het met de garantie zit
bij media markt dit weekend na 20% korting nog 1519,- misschien leuke actie voor mensen die er nog over nadenken.
https://www.mediamarkt.nl...k-x-pro-w29c-1590152.html
https://www.mediamarkt.nl...k-x-pro-w29c-1590152.html
I7, 512gb gekocht voor 1519 bij mediamarkt. Nice deal!
Hetzelfde gedaan vanacht om 00.01! Is nu ook al onderweg. Overigens zie ik net dat deze bij Coolblue ook ineens 1519e is geworden.Nordcore schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:50:
I7, 512gb gekocht voor 1519 bij mediamarkt. Nice deal!
De voorpret van dit allemaal was weer groot, sinds een maandje of 3 al op obscure sites in het buitenland aan het loeren op deze laptop. Lang gekeken naar die B&H en Amazon opties, toch wel fijn nu dat deze voor de 'normale prijs' kan krijgen in NL
Same here...Abuzer schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:27:
[...]
Hetzelfde gedaan vanacht om 00.01! Is nu ook al onderweg. Overigens zie ik net dat deze bij Coolblue ook ineens 1519e is geworden.
De voorpret van dit allemaal was weer groot, sinds een maandje of 3 al op obscure sites in het buitenland aan het loeren op deze laptop. Lang gekeken naar die B&H en Amazon opties, toch wel fijn nu dat deze voor de 'normale prijs' kan krijgen in NL
Toen ik vanochtend om 10 uur in de mediamarkt Arena stond bleek dat ze hem niet op voorraad hadden.
Dus heb ik toen meteen even bij coolblue gecheckt maar dat was hij nog steeds 1899, dus heb ik hem maar bij mediamarkt online besteld.
Vervolgens verlagen ze de prijs alsnog...

Ik had hem liever bij coolblue gekocht ivm de betere service.
Ik heb mediamarkt order geannuleerd en bij coolblue bestelt.
[ Voor 3% gewijzigd door Nordcore op 25-01-2019 16:41 ]
X Pro gebruikers: Hoe zit het met screenglare ? Hoor graag jullie ervaringen
[ Voor 28% gewijzigd door LockeJohn op 26-01-2019 15:29 ]
Geen last van @LockeJohn, waarbij ik wel moet opmerken dat zowel thuis als op m'n werk ik op een plek zit waar ik sowieso geen vervelende licht inval heb, dus zo zwaar moet je aan mijn mening niet tillen. Natuurlijk wel eens met minder gunstig licht op de laptop gewerkt, maar daar is het me iig niet negatief opgevallen.
Ik zie dat niemand je vraag beantwoordt, ik heb ook geen idee, aangezien de fan hoogst zelden hoor. Een snelle goegel levert ook niets op, mss is er iets simpelweg stuk?SultanYasin schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:28:
Iemand enig idee hoe ik de processor stil kan krijgen met zelf 5 a 6% belasting..?
Komt veel vaker voor lees ik vaak.. Maar gebeurt niet altijd maar af en toe. Ik weet wel dat het probleem zich niet voordoet als ik via de accu-instellingen het op stand 'langste levensduur' zet..Frenz64 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:28:
[...]
Ik zie dat niemand je vraag beantwoordt, ik heb ook geen idee, aangezien de fan hoogst zelden hoor. Een snelle goegel levert ook niets op, mss is er iets simpelweg stuk?
Sinds zaterdag ben ik ook een trotse bezitter van de Huawei Matebook X Pro, i7, 16GB.
Wat een heerlijk apparaat.
Vooral de hoge resolutie (ik heb Windows scale op 150% staan) vind ik heerlijk werken.
Eindelijk kan ik op zo'n klein scherm veel vensters naast elkaar open hebben en ook nog fatsoenlijk werken.
Ook de beeldverhouding van 3:2 bevalt mij erg goed.
Het enige echt slechte vind ik dat er windows 10 Home bij geleverd word.
Ik ga dit snel veranderen naar Windows 10 Pro.
Wat een heerlijk apparaat.
Vooral de hoge resolutie (ik heb Windows scale op 150% staan) vind ik heerlijk werken.
Eindelijk kan ik op zo'n klein scherm veel vensters naast elkaar open hebben en ook nog fatsoenlijk werken.
Ook de beeldverhouding van 3:2 bevalt mij erg goed.
Het enige echt slechte vind ik dat er windows 10 Home bij geleverd word.
Ik ga dit snel veranderen naar Windows 10 Pro.
Had dat niet te maken met de hoeveelheid ruimte op C-schijf? Als ik me goed kan herinneren waren een aantal gasten op youtube, die door ruimte op de c-schijf te vergroten, dat probleem hadden opgelost.SultanYasin schreef op maandag 28 januari 2019 @ 00:15:
[...]
Komt veel vaker voor lees ik vaak.. Maar gebeurt niet altijd maar af en toe. Ik weet wel dat het probleem zich niet voordoet als ik via de accu-instellingen het op stand 'langste levensduur' zet..
Ik heb ook sinds kort de Matebook X Pro i7, 16 GB. Ik had hem met name gekocht voor het editen van mijn GoPro 4K filmpjes. Dat lukte niet op mijn andere computer. Nu valt het afspelen van deze 4K filmpjes tegen. Het beeld is dan minder scherp dan op een Asus laptop (UX480FD) met i7-8565u en GTX1050 en het loopt ook minder soepel, zelfs een beetje schokkerig. Hebben meer mensen hier last van? Is dit een kwestie van instellingen?
Misschien moet je even een andere player proberen :BB333 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:56:
Ik heb ook sinds kort de Matebook X Pro i7, 16 GB. Ik had hem met name gekocht voor het editen van mijn GoPro 4K filmpjes. Dat lukte niet op mijn andere computer. Nu valt het afspelen van deze 4K filmpjes tegen. Het beeld is dan minder scherp dan op een Asus laptop (UX480FD) met i7-8565u en GTX1050 en het loopt ook minder soepel, zelfs een beetje schokkerig. Hebben meer mensen hier last van? Is dit een kwestie van instellingen?
VLC of media player classic werken van het beste. De een maakt wel gebruik van de GPU en de andere niet dacht ik.
en media player classic? (zoals ik in mijn eerdere post ook aangaf als tweede optie)BB333 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:11:
Ik heb VLC al geprobeerd, maar ook dat maakte geen verschil met de standaard player.
Nou je het zegt, was dat idd niet te kleine partities op de C-schijfyimo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:53:
[...]
Had dat niet te maken met de hoeveelheid ruimte op C-schijf? Als ik me goed kan herinneren waren een aantal gasten op youtube, die door ruimte op de c-schijf te vergroten, dat probleem hadden opgelost.
Die ook niet. Ze zijn allen qua beeld en schokkerigheid vergelijkbaar.Nordcore schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:50:
[...]
en media player classic? (zoals ik in mijn eerdere post ook aangaf als tweede optie)
Ik heb het aangedurfd en heb de Matebook X Pro aangekocht voor het starten van mijn zelfstandige activiteit. Eergisteren besteld, gisteren ontvangen. Wat een mooi apparaat! Klein en fijn, maar eens je hem openklapt lijkt het scherm veel groter dan je zou vermoed hebben dat er in dergelijke kleine laptop zou passen. Verder tikt hij lekker weg, en is vlot in gebruik.
Mooie deal was ook de Bose Quietcomfort 35 II die ik erbij kreeg. Dacht hem eerst te verkopen (kost in de PW €315 - €380) maar nu ik hem horen spelen heb, misschien toch maar houden... De noise canceling is fantastisch.
Ik kijk er best naar uit om hier veel productieve uren mee te spenderen
Mooie deal was ook de Bose Quietcomfort 35 II die ik erbij kreeg. Dacht hem eerst te verkopen (kost in de PW €315 - €380) maar nu ik hem horen spelen heb, misschien toch maar houden... De noise canceling is fantastisch.
Ik kijk er best naar uit om hier veel productieve uren mee te spenderen
Ik heb de Matebook x pro al sinds die uit kwam in NL (via Bol.com). En speel af en toe een game. Dat gaat redelijk met sommige games (bijv. Call of Duty Modern warfare remastered). Maar moderne spelen zoals Battelfield V vergt wel wat terugschroeven in resolutie en kwaliteit.
Bovendien wordt de matebook op een gegeven moment wel erg warm (nb: ik gebruik de 1.25 bios. Voor mijn gevoel is de performance beter met deze bios. Maar ook de warnteproductie
).
Dus heb ik de gok maar gewaagd: een Mantiz Venus eGpu gekocht met een MSI RTX2060 OC en een extra 2TB SSD voor in de Mantiz behuizing. Ethernetkabel in de Mantiz en verbonden met een 3 meter TB3 kabel.
Had ik al veel eerder moeten doen zo'n eGpu !
Ik gebruik het scherm van de Matebook (geen externe monitor). Met deze setup werken alle games 3000x2000 in ultra high settings. En de laptop blijft koel.
Ik had verhalen gehoord dat e.e.a. niet optimaal werkt met de TB3 2lanes van de Matebook. Ik merk i.i.g. geen lag of wat voor vertraging dan ook.
Bovendien wordt de matebook op een gegeven moment wel erg warm (nb: ik gebruik de 1.25 bios. Voor mijn gevoel is de performance beter met deze bios. Maar ook de warnteproductie
Dus heb ik de gok maar gewaagd: een Mantiz Venus eGpu gekocht met een MSI RTX2060 OC en een extra 2TB SSD voor in de Mantiz behuizing. Ethernetkabel in de Mantiz en verbonden met een 3 meter TB3 kabel.
Ik gebruik het scherm van de Matebook (geen externe monitor). Met deze setup werken alle games 3000x2000 in ultra high settings. En de laptop blijft koel.
Ik had verhalen gehoord dat e.e.a. niet optimaal werkt met de TB3 2lanes van de Matebook. Ik merk i.i.g. geen lag of wat voor vertraging dan ook.
Vind je het niet irritant? Zo'n externe SSD.fazerrider schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:52:
Ik heb de Matebook x pro al sinds die uit kwam in NL (via Bol.com). En speel af en toe een game. Dat gaat redelijk met sommige games (bijv. Call of Duty Modern warfare remastered). Maar moderne spelen zoals Battelfield V vergt wel wat terugschroeven in resolutie en kwaliteit.
Bovendien wordt de matebook op een gegeven moment wel erg warm (nb: ik gebruik de 1.25 bios. Voor mijn gevoel is de performance beter met deze bios. Maar ook de warnteproductie).
Ik wilde eigenlijk net vragen of iemand al eens een interne SSD upgrade heeft gedaan? Mijn 256GB begint al aardig vol te raken.
Die van mij is 512GB. Maar ook dat is snel te weinig voor een paar serieuze games en flink was data/ Zonder games hou ik 238 GB over, dus een externe 2Tb is een uitkomst.SultanYasin schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:23:
[...]
Vind je het niet irritant? Zo'n externe SSD.
Ik wilde eigenlijk net vragen of iemand al eens een interne SSD upgrade heeft gedaan? Mijn 256GB begint al aardig vol te raken.
1Tb intern vind ik al snel te weinig, dat geldt ook voor de 1tb ssd in mijn andere/vorige Dell XPS 9550. Ook heel snel vol als ik daar games op wil spelen.
Over upgrade: Ik meen dat sinds kort 1TB op de m2 42mm (Toshiba) de max is. Dan heb ik liever 2Tb in een externe behuizing. Niet top qua snelheden (iets over de 300MB/s), maar is te doen. En nog uitbreidbaar met meerdere SSD's.
Ter info,
vandaag opeens voor € 1579,- bij bol. Ik heb hem snel gekocht voor die prijs...geen idee hoe lang hij blijft...
vandaag opeens voor € 1579,- bij bol. Ik heb hem snel gekocht voor die prijs...geen idee hoe lang hij blijft...
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Ahh oke! Niet moeilijk om de ssd te vervangen van de laptop?fazerrider schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:40:
[...]
Die van mij is 512GB. Maar ook dat is snel te weinig voor een paar serieuze games en flink was data/ Zonder games hou ik 238 GB over, dus een externe 2Tb is een uitkomst.
1Tb intern vind ik al snel te weinig, dat geldt ook voor de 1tb ssd in mijn andere/vorige Dell XPS 9550. Ook heel snel vol als ik daar games op wil spelen.
Over upgrade: Ik meen dat sinds kort 1TB op de m2 42mm (Toshiba) de max is. Dan heb ik liever 2Tb in een externe behuizing. Niet top qua snelheden (iets over de 300MB/s), maar is te doen. En nog uitbreidbaar met meerdere SSD's.
Zie: https://www.reddit.com/r/...de_ssd_on_matebook_x_pro/SultanYasin schreef op zondag 17 februari 2019 @ 22:19:
[...]
Ahh oke! Niet moeilijk om de ssd te vervangen van de laptop?
Iemand hier al ervaring met het vervangen van de accu? Na een zoektocht was mijn conclusie dat het potentieel wel te verwijderen was, maar dat je niet makkelijk aan een nieuwe accu komt.
Mijn matebook (maand oud) vertoont al sinds de tweede week kuren: hij valt zo nu en dan spontaan helemaal uit, zonder duidelijke oorzaak en ook niet onder zware belasting of bijzondere taken. Ik dacht eerst dat het in de oplader of accu o.i.d. zou zitten, omdat het alleen tijdens laden gebeurde. Maar vandaag gebeurde het voor het eerst ook zonder dat hij aan de lader hing.
Herkent iemand dit? Tips? Of terugbrengen?
Een maand oud, ik zou het mooi op laten lossen door de winkel waar je hem kocht.Opa TRP schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:10:
Mijn matebook (maand oud) vertoont al sinds de tweede week kuren: hij valt zo nu en dan spontaan helemaal uit, zonder duidelijke oorzaak en ook niet onder zware belasting of bijzondere taken. Ik dacht eerst dat het in de oplader of accu o.i.d. zou zitten, omdat het alleen tijdens laden gebeurde. Maar vandaag gebeurde het voor het eerst ook zonder dat hij aan de lader hing.
Herken ik zeker niet, toto nu toe één keer een BSOD gehad, verder 100% betrouwbaar gefunctioneerd.Opa TRP schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:10:
Heb je hem hier gekocht?
Yes, Mediamarkt toen hij in de aanbieding was.
Nadat de nieuwe Huawei matebook X PRO is aangekondigd, is de prijs van het 'oudere' flink gedaald!
1169$ bij newegg momenteel.. Koopje!
EDIT:
Je kan dus niet meer direct van newegg bestellen en het was een refurbished versie voor 1169$ helaas.
Wel heb ik nu voor 1350$ een 'open box' versie gevonden via Ebay. Dat zou een ongebruikte 'open box' moeten zijn. Iemand hier ervaring mee?
1169$ bij newegg momenteel.. Koopje!
EDIT:
Je kan dus niet meer direct van newegg bestellen en het was een refurbished versie voor 1169$ helaas.
Wel heb ik nu voor 1350$ een 'open box' versie gevonden via Ebay. Dat zou een ongebruikte 'open box' moeten zijn. Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 48% gewijzigd door SultanYasin op 23-03-2019 15:26 ]
Open box is vaak een demo model geweest, of heeft misschien in een vitrine gestaan. Afhankelijk van het gebruik kan hij als nieuw zijn of wat lichte gebruikssporen. Even navragen dus.
Ik heb ooit zelf wel eens een open box laptop gekocht op eBay en die was splinter nieuw.
Ik heb ooit zelf wel eens een open box laptop gekocht op eBay en die was splinter nieuw.
Dank, heb 'm binnen een paar dagen terug. Is inderdaad gewoon nieuw.Frietsaus schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 16:36:
Open box is vaak een demo model geweest, of heeft misschien in een vitrine gestaan. Afhankelijk van het gebruik kan hij als nieuw zijn of wat lichte gebruikssporen. Even navragen dus.
Wat heb je met je oude gedaan @SultanYasin ?
Goede pricedrop ineens op de "oude" X Pro.
Ik zag het ook. Nu wachten op de nieuwe variant. Ik ben benieuwd voor welke prijs die over de toonbank gaat.
Dave 2D heeft een video over Matebook 13 & nieuwe X Pro. Weer positief, de beste windows machines allebei, X Pro met het betere scherm (en unibody).
Alleen de X Pro i7 met MX250 gaat wel $1900 kosten, da's $400 meer dan de vorige i7 daar. Misschien dat ze eht prijsverschil met Europa iets willen dichten en komt er hier niet zo'n mark up.
Alleen de X Pro i7 met MX250 gaat wel $1900 kosten, da's $400 meer dan de vorige i7 daar. Misschien dat ze eht prijsverschil met Europa iets willen dichten en komt er hier niet zo'n mark up.
Helaas weet men nog niet wanneer de nieuwe x Pro wordt geleverd 
Thank you for contacting Huawei Support - Netherlands .
We are happy that you are interested in buying the MateBook X Pro 2019!
However, we currently have no information about the release date in the Netherlands.
Check our website every once in a while. Once it is released, we will announce it.
Should you have any further inquiries, please do not hesitate to contact us.
Interessant. Ik zie in een aantal reviews van de 2019 X Pro terug komen dat het geen reden is om te upgraden van de huidige versie. Er van uitgaand dat in NL de 2019 versie ook iets duurder gaat worden (2K +?) is dat voor mij een reden om snel een 2018 variant aan te schaffen.Frenz64 schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:35:
Dave 2D heeft een video over Matebook 13 & nieuwe X Pro. Weer positief, de beste windows machines allebei, X Pro met het betere scherm (en unibody).
Flickr PSN ID= cheironnl
Aan mij liet Huawei het volgende weten:Neyluzz schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:11:
Helaas weet men nog niet wanneer de nieuwe x Pro wordt geleverd![]()
[...]
Wat leuk dat u interesse heeft in de Matebook X Pro 2019!
De Matebook X Pro 2019 zal waarschijnlijk tegen april verkrijgbaar zijn in België. In de tussentijd kunt u onze social media kanalen in de gaten houden over eventuele beschikbaarheid in de toekomst.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Toch maar voor iets minder dan 1400 de oude X Pro gekocht. Verschil met 2019 model is me te klein om te wachten, en de prijs voor die nieuwe is dan al helemaal niet meer geoorloofd. En eigenlijk vind ik het oude logo mooier dan alleen tekst.
Het enige wat mij tegenhoudt om de 2018 versie te bestellen is dat die geen full speed TB3 heeft.jorgen83 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:38:
Toch maar voor iets minder dan 1400 de oude X Pro gekocht. Verschil met 2019 model is me te klein om te wachten, en de prijs voor die nieuwe is dan al helemaal niet meer geoorloofd. En eigenlijk vind ik het oude logo mooier dan alleen tekst.
Ben je van plan met externe gpu te gaan werken dan? Voor mij is 20 Gbps snel zat.Flying Hawkic schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:11:
[...]
Het enige wat mij tegenhoudt om de 2018 versie te bestellen is dat die geen full speed TB3 heeft.
Inderdaad. Ik zou hem in combinatie met egpu gebruiken als vervanger van huidige msi om toch te kunnen gamen en toch draagbaar te zijn
Ik ben nu 3 dagen in het bezit van de Matebook. Prachtig apparaat met een geweldig scherm. Vandaag eindelijk tijd gehad om hem eens lekker aan het werk te zetten met Photoshop, maar daar werd ik wel minder vrolijk van:
- De fan gaat erg snel aan en blijft dan, ook bij inactiviteit net op een vervelende snelheid draaien. Dit geeft een beetje hoge fluiterige toon.
- Er komt constant een soort gekraak van de body vandaan. Vooral wanneer de harde schijf aan het werk is. Het klinkt een beetje als een speaker die keihard aan staat zonder dat er input is. Of een zachtere variant van het geluid dat een ouderwetse harde schijf maakte
Voor mij toch wel een beetje dealbreakers. Voor deze prijs verwacht ik dit eigenlijk niet. Morgen maar eens contact opnemen met de winkel over wat te doen.
- De fan gaat erg snel aan en blijft dan, ook bij inactiviteit net op een vervelende snelheid draaien. Dit geeft een beetje hoge fluiterige toon.
- Er komt constant een soort gekraak van de body vandaan. Vooral wanneer de harde schijf aan het werk is. Het klinkt een beetje als een speaker die keihard aan staat zonder dat er input is. Of een zachtere variant van het geluid dat een ouderwetse harde schijf maakte
Voor mij toch wel een beetje dealbreakers. Voor deze prijs verwacht ik dit eigenlijk niet. Morgen maar eens contact opnemen met de winkel over wat te doen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Is Windows al volledig geüpdatet naar de nieuwste versie? Dat heeft bij mij ook een lange tijd geduurd (inclusief alle andere updates) waardoor de fan veel aanschoot. Nu Windows volledig bijgewerkt is merk ik de fan eigenlijk nooit meer (maar dat is onder weinig belasting).cheiron schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:04:
Ik ben nu 3 dagen in het bezit van de Matebook. Prachtig apparaat met een geweldig scherm. Vandaag eindelijk tijd gehad om hem eens lekker aan het werk te zetten met Photoshop, maar daar werd ik wel minder vrolijk van:
Het gekraak dat je hoort is waarschijnlijk coil whine. Mijn Matebook heeft daar ook last van. Ik zit nog in m'n bedenktermijn en twijfel of ik 'm wil houden. Voor €1500 mag je best wel wat verwachten.
Mijn trackpad heeft speling, vind ik jammer.
Maar verder: wat een scherm, wat formfactor, wat een keyboard en USB-A
Daar is wat aan te doen, zonder het apparaat aan te passen - stukje zilverpapier onder het bevestigingsclipje en je speling is weg. Was het eerste dat ik deed en werkt nog steeds subliem.Neyluzz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:16:
[...]
Mijn trackpad heeft speling, vind ik jammer.
YouTube: Matebook X Pro Non-Destructive, Reversible Touchpad Fix!
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
heel vervelend dat geluid, maar de harde schijf is het niet (of je moet er een externe aan hebben hangen)cheiron schreef op zondag 28 april 2019 @ 21:04:
....Vooral wanneer de harde schijf aan het werk is....
Ik had nog niet eerder van coil whine gehoord bij een X Pro, wel bij de XPS'en
Wel grappig, zoonlief gaat een opleiding beginnen volgend jaar en wil toch ook een X Pro (maar meneer moet de i7/MX150 hebben natuurlijk)
Ondertussen heb ik een afspraak gemaakt bij Coolblue om hem in de winkel om te ruilen voor een nieuwe. Daar ga ik dan eerst even naar luisteren in de winkel, anders laat ik de koop ongedaan maken.
Voor dit bedrag vind ik dat ik niet naar coil whine hoef te luisteren. Het is ook geen coil whine zoals ik het ken, omdat het niet constant is, maar constant een beetje kraakt. Als een haardvuur, of een speaker die heel hard staat zonder dat er iets afspeelt.
Daarnaast is de hoge pitch van de fan op lage snelheid best irritant en zou een optie om de toetsverlichting langer aan te houden fijn zijn. Nu grijp ik nog wel eens mis in een slecht verlichtte ruimte.
Voor dit bedrag vind ik dat ik niet naar coil whine hoef te luisteren. Het is ook geen coil whine zoals ik het ken, omdat het niet constant is, maar constant een beetje kraakt. Als een haardvuur, of een speaker die heel hard staat zonder dat er iets afspeelt.
Daarnaast is de hoge pitch van de fan op lage snelheid best irritant en zou een optie om de toetsverlichting langer aan te houden fijn zijn. Nu grijp ik nog wel eens mis in een slecht verlichtte ruimte.
Flickr PSN ID= cheironnl
Fijn dat het zo makkelijk te verhelpen is. Echter verwacht ik van een €1500 kostend apparaat dat ik dat niet zelf hoef te fixen.Aesculapius schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:52:
[...]
Daar is wat aan te doen, zonder het apparaat aan te passen - stukje zilverpapier onder het bevestigingsclipje en je speling is weg. Was het eerste dat ik deed en werkt nog steeds subliem.
YouTube: Matebook X Pro Non-Destructive, Reversible Touchpad Fix!
Ik heb zelf geen enkele coil whine en ook geen rare kraakjes in de body.
Bah, display laptop is gebarsten. Volledig van links naar rechts. Verzekeringswerk maar toch balen. Nu op zoek naar een goed reparatiepunt. Huawei Repair Center zit voor mij wat ver weg.
Super netjes geholpen bij Coolblue en een nieuwe MatebookX mee gekregen. Deze gaat direct terug. Loszitten touchpad en dezelfde irritante toon als de fan aan gaat. De cool whine leek minder, maar dat maakt dan ook niet meer uit.
Wat een sof op deze manier.
-edit- voor de zekerheid toch even de "cool whine" vergeleken met de Lenovo en MacBook pro hier in huis, maar dit is echt niet ok
Wat een sof op deze manier.
-edit- voor de zekerheid toch even de "cool whine" vergeleken met de Lenovo en MacBook pro hier in huis, maar dit is echt niet ok
[ Voor 20% gewijzigd door cheiron op 03-05-2019 20:24 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Mijne is besteld.
Komt hopelijk dinsdag binnen.
Wil toch graag meemaken hoe ik in dagelijks gebruik de laptop ga ervaren.
Heb van werk een 15" Macbook Pro 2017, en wil toch even het verschil ervaren, en concluderen of ik toch niet liever een (lagere specs) 13" Macbook Pro wil.
Komt hopelijk dinsdag binnen.
Wil toch graag meemaken hoe ik in dagelijks gebruik de laptop ga ervaren.
Heb van werk een 15" Macbook Pro 2017, en wil toch even het verschil ervaren, en concluderen of ik toch niet liever een (lagere specs) 13" Macbook Pro wil.
Ik heb zojuist ook de MateBook in bezit, prachtig apparaat werkelijk waar. Aantal puntjes waar ik mee zit:
- Het scherm is wel glossy, persoonlijk ben ik dat niet gewend dus dat is wel even wennen.
- Er is inderdaad wel coilwhine (geluid alsof laptop druk aan het rekenen is), ik heb begrepen dat heel veel ultrabooks dit probleem tegenwoordig hebben.
- Touchpad zit inderdaad wat speling in, bekend euvel maar gelukkig zeer eenvoudig op te lossen.
- TB3 met 2 PCIe lanes maakt me wel een beetje benauwd, aangezien ik ooit wel een eGPU wil.
Update: Een groter probleem zijn de anti slip "rubbertjes" aan de onderkant, die werken dus totaal niet...als ik ze voel zijn ze ook niet echt van rubber, maar hard kunstof. Nu glijdt hij makkelijk weg.
- Het scherm is wel glossy, persoonlijk ben ik dat niet gewend dus dat is wel even wennen.
- Er is inderdaad wel coilwhine (geluid alsof laptop druk aan het rekenen is), ik heb begrepen dat heel veel ultrabooks dit probleem tegenwoordig hebben.
- Touchpad zit inderdaad wat speling in, bekend euvel maar gelukkig zeer eenvoudig op te lossen.
- TB3 met 2 PCIe lanes maakt me wel een beetje benauwd, aangezien ik ooit wel een eGPU wil.
Update: Een groter probleem zijn de anti slip "rubbertjes" aan de onderkant, die werken dus totaal niet...als ik ze voel zijn ze ook niet echt van rubber, maar hard kunstof. Nu glijdt hij makkelijk weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Devaqto op 09-05-2019 22:23 ]
Ik heb zojuist besloten om mijn mbxp terug te sturen. Wellicht dat ik binnenkort nog een poging doe tot aanschaf met de hoop dat de trackpad en coilwhine problemen niet aanwezig zijn. Of wellicht wacht ik tot de nieuwe versie uit is.
Verder echt een top laptop, maar als ik net zoals nu in een stille kamer zit te werken is de coil whine super irritant.
Verder echt een top laptop, maar als ik net zoals nu in een stille kamer zit te werken is de coil whine super irritant.
Mijn eerste indruk:
- Het scherm is fenomenaal.
- Keyboard is zeer op prijs te stellen. Vele malen beter dan die van de MacBook Pro.
- Extreem compact en licht.
- Snel
Nadelen:
Het is en blijft een Windows laptop en dat brengt bepaalde nadelen met zich mee.
- Ik moest drivers installeren
- Ondanks dat ik drivers heb moeten installeren werkt mijn vingerafdruk scanner nog niet.
- Automatische scherm helderheid is lachwekkend. Ik dacht eerst dat het scherm defect was.
- Trackpad is voor een Windows laptop goed, maar komt zeker niet in de buurt van die van de MacBook.
- Weinig Ports tov de MacBook Pro (1x USB-C + 1x USB A vs 4x USB-C)
Ik ben er nog niet uit over welke ik nou wil.
- Het scherm is fenomenaal.
- Keyboard is zeer op prijs te stellen. Vele malen beter dan die van de MacBook Pro.
- Extreem compact en licht.
- Snel
Nadelen:
Het is en blijft een Windows laptop en dat brengt bepaalde nadelen met zich mee.
- Ik moest drivers installeren
- Ondanks dat ik drivers heb moeten installeren werkt mijn vingerafdruk scanner nog niet.
- Automatische scherm helderheid is lachwekkend. Ik dacht eerst dat het scherm defect was.
- Trackpad is voor een Windows laptop goed, maar komt zeker niet in de buurt van die van de MacBook.
Ik ben er nog niet uit over welke ik nou wil.
Ik vraag me af of de prijzen van de Matebook 13 en Matebook X Pro (2018) nog gaan dalen als de nieuwe (Matebook 14 en Matebook X Pro (2019)) modellen in Nederland beschikbaar zijn..
[ Voor 6% gewijzigd door TawabG op 17-05-2019 00:27 ]
Nog verder? Is onlangs van 1899 naar 1499 euro gezakt.TawabG schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 00:25:
Ik vraag me af of de prijzen van de Matebook 13 en Matebook X Pro (2018) nog gaan dalen als de nieuwe (Matebook 14 en Matebook X Pro (2019)) modellen in Nederland beschikbaar zijn..
[ Voor 3% gewijzigd door jorgen83 op 17-05-2019 09:57 ]
Als ik het me goed kan herinneren is dit in maart gebeurt (nadat Huawei de nieuwe modellen heeft aangekondigd) Echter, omdat de nieuwe modellen nog steeds niet in Nederland beschikbaar zijn, vroeg ik me af of dat wellicht nog (meer) invloed kan hebben op de prijs van de huidige modellen.jorgen83 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:56:
[...]
Nog verder? Is onlangs van 1899 naar 1499 euro gezakt.
Of.. hoop ik voor iets wat totaal onrealistisch is?
[ Voor 5% gewijzigd door TawabG op 17-05-2019 17:26 ]
Denk het wel dat dat onrealistisch is @TawabG , de nieuwe heeft een ietsje hogere clock en MX250 ipv MX150, verder vrijwel identiek.
Ik verwacht de nieuwe eigenlijk niet onder de €1900, gegeven de $1900 die hij in de US ex btw gaat kosten, eerder €2000. Het gat is nu al gapend en ik zie 'm niet nog groter worden.
Mijn zoon begint volgend jaar een opleiding en hij heeft iig toegeslagen bij 1 van de laatste 3 bij Coolblue Utrecht. Heeftie een betere machine dan pa, hij blij (ik heb een i5 uit Amerika)
Ik verwacht de nieuwe eigenlijk niet onder de €1900, gegeven de $1900 die hij in de US ex btw gaat kosten, eerder €2000. Het gat is nu al gapend en ik zie 'm niet nog groter worden.
Mijn zoon begint volgend jaar een opleiding en hij heeft iig toegeslagen bij 1 van de laatste 3 bij Coolblue Utrecht. Heeftie een betere machine dan pa, hij blij (ik heb een i5 uit Amerika)
2x USB-C + USB A (1 om te laden en de ander kun je de standaard [kuch] dongle aansluiten, heb je nog steeds een USB C + USB-A + HDMI)naturalcool schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:54:
[ Voor 22% gewijzigd door Frenz64 op 18-05-2019 21:26 ]
Hallo allen,
Ik heb sinds kort de Matebook x pro (16 RAM, 512 GB, i7) in huis, maar het enige probleem is de gele kleur op de achtergrond als je bijvoorbeeld Googlen bent. De Macbook pro 13 inch heeft dit niet, dat scherm is gewoon helder wit als je aan het Googlen bent.
Heeft iemand een idee wat het gelige/oranje schermkleur kan zijn? Het ligt niet aan de instellingen, dat heb ik al gecheckt. Ook ligt het niet aan de nacht modus of iets dergelijks.
Ik zou de Matebook x pro kunnen omruilen voor de Macbook pro 13 inch, maar dan krijg voor een meerprijs van 150 euro 8 RAM, 128 GB en i5. Daarnaast moet ik nog een apart dongle kopen etc.
Iemand tips of adviezen?
Groet,
boyf
Ik heb sinds kort de Matebook x pro (16 RAM, 512 GB, i7) in huis, maar het enige probleem is de gele kleur op de achtergrond als je bijvoorbeeld Googlen bent. De Macbook pro 13 inch heeft dit niet, dat scherm is gewoon helder wit als je aan het Googlen bent.
Heeft iemand een idee wat het gelige/oranje schermkleur kan zijn? Het ligt niet aan de instellingen, dat heb ik al gecheckt. Ook ligt het niet aan de nacht modus of iets dergelijks.
Ik zou de Matebook x pro kunnen omruilen voor de Macbook pro 13 inch, maar dan krijg voor een meerprijs van 150 euro 8 RAM, 128 GB en i5. Daarnaast moet ik nog een apart dongle kopen etc.
Iemand tips of adviezen?
Groet,
boyf
Dat lijkt niet goed, is het gehele paneel geel? Dan is er echt een grote kans dat het software is. Mijn paneel wat perfect wit namelijk.boy4forums schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:40:
Hallo allen,
Iemand tips of adviezen?
Groet,
boyf
Nou ja, het is zeg maar, behoorlijk "gebroken" wit.
Niet zoals bij een Macbook in ieder geval, veel donkerder.
Bij jou is dat dus niet het geval?
Niet zoals bij een Macbook in ieder geval, veel donkerder.
Bij jou is dat dus niet het geval?
Tamerciaga schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:26:
[...]
Dat lijkt niet goed, is het gehele paneel geel? Dan is er echt een grote kans dat het software is. Mijn paneel wat perfect wit namelijk.
Heb ik ook gehad, is een hardwarematig probleem, moet je zsm ruilen.boy4forums schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:40:
Hallo allen,
Iemand tips of adviezen?
Groet,
boyf
Ik had ook een 'gelerig' scherm. Als je dit zelfs hebt tijdens een windows update of reset, is het een hardwarematig probleem.
Oef! Dat is niet best. Advies is dus eerst: windows update en resetten?SultanYasin schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:28:
[...]
Heb ik ook gehad, is een hardwarematig probleem, moet je zsm ruilen.
Ik had ook een 'gelerig' scherm. Als je dit zelfs hebt tijdens een windows update of reset, is het een hardwarematig probleem.
Windows update doe je via de website van Windows neem ik aan. Resetten doe je...?
Zie mijn post op Reddit.boy4forums schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:30:
[...]
Oef! Dat is niet best. Advies is dus eerst: windows update en resetten?
Windows update doe je via de website van Windows neem ik aan. Resetten doe je...?
Bij mij flikkerde het scherm en was het gelig, als dit tijdens een Windows start of update het geval is moet je een nieuwe krijgen.
Zijn er hier die zich zorgen maken over het (windows) updaten van hun Matebook?
Mijn zoon heeft er net een gekocht en overweegt hem om die reden terug te sturen naar Coolblue
Ik vermoed dat het wel over waait, maar dat kan een foute inschatting zijn
Mijn zoon heeft er net een gekocht en overweegt hem om die reden terug te sturen naar Coolblue
Ik zou me daar niet zo druk om maken, even wachten op wat China gaat doen komende week. Vermoed dat juist de USA flink in de problemen gaat komen.Frenz64 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:36:
Verwijderd
Indien er geen updates op de Huawei toestellen gaat komen zou ik me in zijn plaats ook zorgen maken hoor. Schitterende laptop maar zonder updates lijkt het me een stuk minder interessant..Tamerciaga schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:53:
[...]
Ik zou me daar niet zo druk om maken, even wachten op wat China gaat doen komende week. Vermoed dat juist de USA flink in de problemen gaat komen.
Ik was van plan een Matebook X Pro 2019 te bestellen, maar deze is nog niet beschikbaar en als die wel beschikbaar is twijfel ik inderdaad om hem wel aan te schaffen. Het toestel is vrij duur dus je wilt wel zeker zijn dat het de komende jaren naar behoren werkt en van updates wordt voorzien.Frenz64 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:36:
Verwijderd
Iemand enig idee waar de MateBook X Pro i7 16G RAM met AZERTY nog te koop is? Ik lees op verschillende locaties 1750€ maar lees ook aan 1500€ gevonden maar helaas QWERTY
Inmiddels hier ook een Matebook Pro X (i7, 16gb, 512, mx150). Aangeschaft om tijdens vakanties in noodgevallen toch nog te kunnen werken (3D animatie / VFX) dan al niet fatsoenlijk mijn render PC's aan te kunnen sturen via teamviewer. Bewust gekozen voor thin&light om ook gemakkelijk op klantafspraken presentaties te geven o.i.d.
Heb hem nu 2 dagen en echt een prachtig apparaat. In eerste instantie even geschrokken van de fans die direct aansloegen, maar na alle windows updates en driver updates ( best handig PC manager van Huawei ), geen fan meer gehoord.
Van de week de batterij maar een testen. De resterende tijd is momenteel erg wisselvallig, variereend afhankelijk wat ik doe tussen de 5 en de 10 uur. Maar dus nog niet daadwerkelijk kunnen meten na een dag normaal gebruik.
Hoe is jullie ervaring daarmee?
Pluspunten:
- Scherm is echt geweldig, helderheid, kleuren, nauwelijks bezel.
- Bouwkwaliteit, gewicht en uiterlijk.
- Flinke specs in dit design.
- Trackpad (ondanks anderen er soms over klagen, tot nu toe de enige laptop die in de buurt komt van de Mac's, die heb ik ook, en het voelt vrijwel hetzelfde, misschien dat ik later nog nadelen tegen kom)
- Geluid ( is redelijk te noemen voor dit formaat )
Minpunten:
- Had softwarematig een flink aantal instellingen die ik moest doen om weer het gevoel van een fresh install te krijgen.
- 2 partities van de SSD? Why?
Edit: Kleine update. Ik noemde al dat geluid redelijk was, maar het is duidelijk dat het bij anderen beter klinkt. Ik hoor vanaf een windows volume van 30% een resonantie in de linker speaker. Ik stuur hem terug en laat hem vervangen voor een nieuwe. Hopelijk dan geen problemen meer.
Heb hem nu 2 dagen en echt een prachtig apparaat. In eerste instantie even geschrokken van de fans die direct aansloegen, maar na alle windows updates en driver updates ( best handig PC manager van Huawei ), geen fan meer gehoord.
Van de week de batterij maar een testen. De resterende tijd is momenteel erg wisselvallig, variereend afhankelijk wat ik doe tussen de 5 en de 10 uur. Maar dus nog niet daadwerkelijk kunnen meten na een dag normaal gebruik.
Hoe is jullie ervaring daarmee?
Pluspunten:
- Scherm is echt geweldig, helderheid, kleuren, nauwelijks bezel.
- Bouwkwaliteit, gewicht en uiterlijk.
- Flinke specs in dit design.
- Trackpad (ondanks anderen er soms over klagen, tot nu toe de enige laptop die in de buurt komt van de Mac's, die heb ik ook, en het voelt vrijwel hetzelfde, misschien dat ik later nog nadelen tegen kom)
- Geluid ( is redelijk te noemen voor dit formaat )
Minpunten:
- Had softwarematig een flink aantal instellingen die ik moest doen om weer het gevoel van een fresh install te krijgen.
- 2 partities van de SSD? Why?
Edit: Kleine update. Ik noemde al dat geluid redelijk was, maar het is duidelijk dat het bij anderen beter klinkt. Ik hoor vanaf een windows volume van 30% een resonantie in de linker speaker. Ik stuur hem terug en laat hem vervangen voor een nieuwe. Hopelijk dan geen problemen meer.
[ Voor 9% gewijzigd door Inverted_World op 24-06-2019 19:25 ]
ik heb de matebook x pro nu 1,5 maand ofzo en ik vind het een TOP apparaat.
de twee nadelen als coil-wine en ratelend touchpad zijn ook bij mij aanwezig.
ik erger me niet aan de coil-wine. hebben veel ultrabooks last van.
het touchpad was irritant en ik vond de paper fix niet goed genoeg. daar werd de gehele touchpad anders van.
zwaarde klikken enzo.
er is echter 1 permanente fix die ook aannemelijk is en ratel weg!
YouTube: MateBook X Pro PERMANENT Touchpad Fix
owja ik draai native ubuntu 19.04 en alles werkt gewoon. zelfs het schakelen tussen intel en nvidia graphics.
wel moet je de speakers even fixen.
https://www.reddit.com/r/..._speakers_issue_on_linux/
kortom heel tevreden mee!
de twee nadelen als coil-wine en ratelend touchpad zijn ook bij mij aanwezig.
ik erger me niet aan de coil-wine. hebben veel ultrabooks last van.
het touchpad was irritant en ik vond de paper fix niet goed genoeg. daar werd de gehele touchpad anders van.
zwaarde klikken enzo.
er is echter 1 permanente fix die ook aannemelijk is en ratel weg!
YouTube: MateBook X Pro PERMANENT Touchpad Fix
owja ik draai native ubuntu 19.04 en alles werkt gewoon. zelfs het schakelen tussen intel en nvidia graphics.
wel moet je de speakers even fixen.
https://www.reddit.com/r/..._speakers_issue_on_linux/
kortom heel tevreden mee!
Is het al bekend wanneer de Matebook X Pro 2019 te koop is in NL en wat de prijzen zullen zijn?
Welke minpunt van de 2018 versie wil je dan het liefst dat ze hebben verbeterd?
Hoe vinden jullie de batterijduur en de batterijduur bij videos kijken vanaf de locale harde schijf? Kan hij dat hardware-matig?
Welke minpunt van de 2018 versie wil je dan het liefst dat ze hebben verbeterd?
Hoe vinden jullie de batterijduur en de batterijduur bij videos kijken vanaf de locale harde schijf? Kan hij dat hardware-matig?
€999 bij Cyberport.de.
Zelfde prijs als bij Prime van Amazon deze week, maar daar helaas snel uitverkocht
Zelfde prijs als bij Prime van Amazon deze week, maar daar helaas snel uitverkocht
Waar precies? Kan het niet vinden voor 999.doggy1 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 00:10:
€999 bij Cyberport.de.
BTW: dan krijg je wel een QWERTZ toetsenbord toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Devaqto op 19-07-2019 09:53 ]
Aktie is helaas net voorbij. Ik was ook net te laat.
Qwertz vind ik niet zo'n probleem en is trouwens eenvoudig op te losse schijnt het.
Nu wachten op nieuw mooi aanbod.
Qwertz vind ik niet zo'n probleem en is trouwens eenvoudig op te losse schijnt het.
Nu wachten op nieuw mooi aanbod.
[ Voor 54% gewijzigd door doggy1 op 19-07-2019 13:17 ]