11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Anoniem: 698946
zit met hetzelfde probleem maar als je de i5 neemt heb je ook meteen een slechtere grafische kaart, minder ram en minder opslaggeheugen.dr.salt schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:59:
Kan ik dit toestel nu al ergens bestellen en laten leveren in België?
Als je zwaardere dingen wil gaan doen zoals af en toe gamen of veel intensieve programma's naast elkaar draaien, dan is de i7 wel een betere optie. En hij is wat toekomstbestendiger natuurlijk.
Heb het even onderzocht en de goedkoopste manier is via Newegg voor 1050 euro, inclusief verzenden.
Via Amazon kost het 1200 dollar dus komt op hetzelfde neer ongeveer..
Mijn vraag is nu, hoe groot is de kans dat ik importheffing moet betalen en is dit dan 21%? Zo ja, wat is dan de goedkoopste manier om het te leveren? (Leveren in Belgie? Las net dat je daar geen importheffing betaald of leveren in Duitsland?)
De kans dat die eruit gefilterd wordt is 99%. Dit veelal wegens het feit dat er een lithium batterij in zit en dus gecontroleerd wordt. Dus ik zou een land zoeken zonder invoerkosten en dus alleen maar btw. @Anoniem: 1086767 zegt dat je in Belgie ook geen invoerkosten betaald. Duitsland weet ik zelf niet.
@Anoniem: 1086767, dat zijn gegarandeerd verkopers die hun kans schoon zien, omdat er zoveel vraag naar is. Anders zouden Mircrosoft en NewEgg hem niet zo goedkoop kunnen verkopen.
@litemotiv, Ik kan bij NewEgg niet betalen met PayPal (optie is uitgegrijst). Al kan dit ook te maken hebben met het feit dat je de laptop (i7 variant) 'backed' bij NewEgg ofwel een soort van 'pre-ordered'.
@Anoniem: 698946, de release date van de i7 variant ligt ergens tussen eind juli (NewEgg United States) en begin augustus (Microsoft Store United States)
@Anoniem: 526397, is het nog gelukt met bestellen en zo ja, welke versie heb je bestel?
Doen ze wel maar je moet gelijk de importkosten betalen. Nou heb ik een bedrijf en kan ik het terug krijgen, maar ik snap dat het voor anderen kut is..Oneshot007 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:49:
@SultanYasin, NewEgg verzend volgens mij niet naar Nederland, dus dan moet je kijken naar partijen als MyUS. Die gooien er echter nog eens ~$111,22 bovenop wegens verzendkosten.
De kans dat die eruit gefilterd wordt is 99%. Dit veelal wegens het feit dat er een lithium batterij in zit en dus gecontroleerd wordt. Dus ik zou een land zoeken zonder invoerkosten en dus alleen maar btw. @Anoniem: 1086767 zegt dat je in Belgie ook geen invoerkosten betaald. Duitsland weet ik zelf niet.
Wat ik niet snap van newegg.com, is dat je gelijk bij bestelling 'Estimated Duty: €221,74' moet betalen. Hoor je dit niet aan de deur te betalen bij wijze van? In plaats van aande website waar je het koopt?
Ja klopt, bij Newegg hebben ze volgens mij geen echte pre-order, je kan iets pas afrekenen als het ook daadwerkelijk beschikbaar is.
@SultanYasin
Grote retailers zoals Amazon en Newegg verrekenen de Nederlandse BTW en invoerrechten vooraf met je, zodat je dit niet alsnog zelf hoeft te doen bij het ontvangen van het pakket. Zij verrekenen dat vervolgens weer met de Nederlandse douane.
SultanYasin schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:29:
Doen ze wel maar je moet gelijk de importkosten betalen. Nou heb ik een bedrijf en kan ik het terug krijgen, maar ik snap dat het voor anderen kut is..
Wat ik niet snap van newegg.com, is dat je gelijk bij bestelling 'Estimated Duty: €221,74' moet betalen. Hoor je dit niet aan de deur te betalen bij wijze van? In plaats van aande website waar je het koopt?
[ Voor 10% gewijzigd door litemotiv op 26-06-2018 15:09 ]
Bedankt voor je snelle reactie, duidelijk! Zojuist de i5 versie besteld mbh mijn credit card.@SultanYasin
Grote retailers zoals Amazon en Newegg verrekenen de Nederlandse BTW en invoerrechten vooraf met je, zodat je dit niet alsnog zelf hoeft te doen bij het ontvangen van het pakket. Zij verrekenen dat vervolgens weer met de Nederlandse douane.
[...]
Zodra die binnen is laat ik het hier weten.
EDIT
Even een vraagje.. Ik heb net de huawei matebook x pro besteld maar wat is het verschil tussen die en de signature versie? Ik heb net de signature edition via ebay gevonden voor dezelfde prijs...
https://www.ebay.com/itm/...4d5816:g:GVgAAOSwKpVbLw1v
Want op EBAY staat er dat de laptop naast de 256 SSD ook 1TB aan harddisk heeft.
@litemotiv @Oneshot007 @izzet3838 Weet iemand van jullie het antwoord?..
[ Voor 38% gewijzigd door SultanYasin op 26-06-2018 17:08 ]
Ben niet zeker maar ik denk dat ze bedoelen dat die windows 10 signature edition draait(dat is windows 10 zonder bloatware zoals mcaffee,...), bij mijn weten draaien al de versies van de matebook x pro Windows 10 signature edition.SultanYasin schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:33:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie, duidelijk! Zojuist de i5 versie besteld mbh mijn credit card.
Zodra die binnen is laat ik het hier weten.
EDIT
Even een vraagje.. Ik heb net de huawei matebook x pro besteld maar wat is het verschil tussen die en de signature versie? Ik heb net de signature edition via ebay gevonden voor dezelfde prijs...
https://www.ebay.com/itm/...4d5816:g:GVgAAOSwKpVbLw1v
Want op EBAY staat er dat de laptop naast de 256 SSD ook 1TB aan harddisk heeft.
@litemotiv @Oneshot007 @izzet3838 Weet iemand van jullie het antwoord?..
Moest het zijn dat dit een speciale versie is dan heb ik daar geen weet over.
Ja dat vermoedde ik ook al.. Maar wel raar dat er op ebay staat dat er ook een harddisk inzit van 1TB.. Zou wel een degelijk verschil zijn.izzet3838 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:50:
[...]
Ben niet zeker maar ik denk dat ze bedoelen dat die windows 10 signature edition draait(dat is windows 10 zonder bloatware zoals mcaffee,...), bij mijn weten draaien al de versies van de matebook x pro Windows 10 signature edition.
Moest het zijn dat dit een speciale versie is dan heb ik daar geen weet over.
Bedankt voor je antwoord iig.
op die adv. van ebay zie ik bij producteigeneschappen gewoon 256gb staan hoorSultanYasin schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:51:
[...]
Ja dat vermoedde ik ook al.. Maar wel raar dat er op ebay staat dat er ook een harddisk inzit van 1TB.. Zou wel een degelijk verschil zijn.
Bedankt voor je antwoord iig.
edit: zie dat er bij staat dat de hdd capaciteit 1tb is maar denk dat dat een foutje zal zijn, denk niet dat ze in dit chassis een hdd krijgen.Buy it now Auction for (1) Huawei MateBook X Pro Signature Edition Thin & Light Laptop, 13.9" 3K Touch, 8th Gen i5-8250U, 8 GB RAM, 256 GB SSD, 3:2 Aspect ratio, Office 365 Personal Included, Mystic Silver
[ Voor 10% gewijzigd door izzet3838 op 26-06-2018 17:56 ]
Er staat bij Hard Drive Capacity: 1 TB. Of bedoelen ze hiermee de externe hard drive wat je er maximaal aan kan pluggen?izzet3838 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:54:
[...]
op die adv. van ebay zie ik bij producteigeneschappen gewoon 256gb staan hoor
[...]
https://www.amazon.com/Hu...50U-GeForce/dp/B07CTHN94ZSultanYasin schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:55:
[...]
Er staat bij Hard Drive Capacity: 1 TB. Of bedoelen ze hiermee de externe hard drive wat je er maximaal aan kan pluggen?
kijk hier bij producteigenschappen zie ik er niks over staan.
Precies, ik ook niet.. Dan zal het wel verkeerd zijn of ze bedoelen wat anders. De bestelling bij newEgg gewoon door laten gaan dus.izzet3838 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:58:
[...]
https://www.amazon.com/Hu...50U-GeForce/dp/B07CTHN94Z
kijk hier bij producteigenschappen zie ik er niks over staan.
Het probleem is dat ik het koop voor m'n bedrijf en dus de factuur op naam van het bedrijf moet laten zetten om het uberhoubt terug te kunnen krijgen. Echter is de i7 alleen te koop in de US en moet ik het via MyUS kopen. NewEgg staat echter niet standaard toe om de factuur op een naam te zetten buiten de US (zodra ze niet buiten de US verkopen).
Nu probeer ik ze te contacteren, maar ik merk dat de live chat plat ligt (https://help.newegg.com/ContactUs) iemand die het email adres heeft van newEgg customer support (kan het nergens vinden) of waarbij het wel lukt (ik heb het getest in Firefox, Chrome, IE & Edge maar krijg het niet voor mekaar)?
Dat kan wel! Heb vandaag op naam van m'n bedrijf besteld via newegg. Je kan gewoon bij 'company' je bedrijfsnaam invullen.Oneshot007 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:50:
Hmm ook handig dit. Ik wil de i7 variant pre-orderen, maar ik heb hiermee wat problemen.
Het probleem is dat ik het koop voor m'n bedrijf en dus de factuur op naam van het bedrijf moet laten zetten om het uberhoubt terug te kunnen krijgen. Echter is de i7 alleen te koop in de US en moet ik het via MyUS kopen. NewEgg staat echter niet standaard toe om de factuur op een naam te zetten buiten de US (zodra ze niet buiten de US verkopen).
Nu probeer ik ze te contacteren, maar ik merk dat de live chat plat ligt (https://help.newegg.com/ContactUs) iemand die het email adres heeft van newEgg customer support (kan het nergens vinden) of waarbij het wel lukt (ik heb het getest in Firefox, Chrome, IE & Edge maar krijg het niet voor mekaar)?
Wat de signature edition betreft: de i7 die ik heb stond niet specifiek zo op Newegg beschreven, maar het stond wel op de doos die ik kreeg. Ik vermoed dus ook dat alle versies die momenteel verkocht worden dezelfde editie zijn.
Oneshot007 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:50:
Hmm ook handig dit. Ik wil de i7 variant pre-orderen, maar ik heb hiermee wat problemen.
Voor een bedrijf is het geen probleem als je hem op je eigen naam bestelt en vervolgens bij je bedrijf inbrengt als 'persoonlijke investering', dan kun je hem gewoon voor 100% opvoeren als kosten.
1) Geld dit ook als het bedrijf niet van jou is (ik ben in dienst van een bedrijf)?Je kan gewoon bij 'company' je bedrijfsnaam invullen.
--> Ik heb toestemming van het bedrijf om een laptop te kopen en deze bij hun onder te brengen. Deze laptop gebruik ik dus voor mijn dagelijkse werkzaamheden bij het bedrijf. Hierbij betaal ik de laptop over een x periode terug uit mijn bruto salaris (hij wordt dus na die periode van mij). Echter kreeg ik te horen dat de factuur dan wel op naam en adres van dit bedrijf moet staan. Hier enig ervaring mee of het hiervoor ook geld?
2) En is het dan erg als het adres niet overeenkomt met het adres van het bedrijf, dus zeg maar dat het adres in Amerika ligt (adres van MyUS), maar dat hij wel op naam van het bedrijf staat (via company of via de naam veranderen naar die van het adres)?
[ Voor 26% gewijzigd door Oneshot007 op 27-06-2018 08:04 ]
Pff, als je bij een bedrijf werkt zou ik het niet weten..Oneshot007 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 07:59:
@litemotiv & @SultanYasin
[...]
[...]
1) Geld dit ook als het bedrijf niet van jou is (ik ben in dienst van een bedrijf)?
--> Ik heb toestemming van het bedrijf om een laptop te kopen en deze bij hun onder te brengen. Deze laptop gebruik ik dus voor mijn dagelijkse werkzaamheden bij het bedrijf. Hierbij betaal ik de laptop over een x periode terug uit mijn bruto salaris (hij wordt dus na die periode van mij). Echter kreeg ik te horen dat de factuur dan wel op naam en adres van dit bedrijf moet staan. Hier enig ervaring mee of het hiervoor ook geld?
2) En is het dan erg als het adres niet overeenkomt met het adres van het bedrijf, dus zeg maar dat het adres in Amerika ligt (adres van MyUS), maar dat hij wel op naam van het bedrijf staat (via company of via de naam veranderen naar die van het adres)?
Ik denk dat je bij company je bedrijf moet invullen en bij adres wel je eigen adres. Heb ik ook gedaan i.p.v. bedrijfsadres.
Zoals @SultanYasin aangeeft denk ik dat het volstaat om de bedrijfsnaam los in te vullen (kan bijvoorbeeld ook als 2e adresregel). Als dat niet lukt en het alleen op je eigen naam kan, dan kan de administrateur of accountant van je werkgever altijd nog de factuur 'overnemen' namens het bedrijf (via een creditfactuur bijvoorbeeld). Dat is dan wat handwerk aan hun kant, maar links- of rechtsom is het altijd mogelijk om de factuur op het bedrijf te zetten.
Er is trouwens ook een aparte Newegg for Business site die je eens zou kunnen uitproberen:
https://www.neweggbusiness.com/
Gisteren nog wel, nu out of stock (de i5).izzet3838 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:22:
Verzend newegg hem nu wel of niet?
Edit: en er zijn er momenteel nog 2 in stock bij Amazon.
[ Voor 13% gewijzigd door litemotiv op 28-06-2018 15:30 ]
Amerika begint in de regel met de maand in datums, dus dat zou augustus zijn.laapsaap schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:41:
Ships by 8/7/18 bij microsoft site. Weet iemand of dat Augustus is of July?
AnandTech | The Huawei MateBook X Pro Review: Calling Out The Competition |
Zelden zo'n lovende review van AnandTech gelezen. Het is echt bizar wat Huawei hier geleverd heeft.
Ik zal morgen een foto sturen! (Y)
(Besteld bij newegg)
had je gewoon via newegg bestelt direct naar nl?SultanYasin schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:48:
De mijne is er! Super ding, zeker aan te raden!
Yep, binnen 2 dagen geleverd.izzet3838 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:05:
[...]
had je gewoon via newegg bestelt direct naar nl?
Ik heb er 2 besteld, een voor mezelf en een voor een collega, ik hoor zelf niks maar hij gaf wel aan dat hij het hoorde in een stille kamer.AvanCade schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:46:
Ik lees hier en daar ook verhalen over coil whine maar in dit topic lees ik er niks over. Ik ga er dus vanuit dat dit slechts enkele units zijn die dat probleem hebben?
Anoniem: 1086767
Jammer dat zo'n super mooi systeem zo lastig te bestellen is
Hoeveel heb je in totaal moeten betalen (laptop+shipping+btw+importkosten etc)? En ik neem aan dat je de I5 variant hebt besteld via newegg?
Alvast bedankt!
Rond de 1270 inclusief alles.. Ja de i5 versie via Newegg.Anoniem: 698946 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 00:32:
[...]
Hoeveel heb je in totaal moeten betalen (laptop+shipping+btw+importkosten etc)? En ik neem aan dat je de I5 variant hebt besteld via newegg?
Alvast bedankt!
@SultanYasin & @litemotiv, voor welk werk gebruiken jullie de i5 als ik vragen mag? Ik neig zelf een beetje naar de i7, aangezien ik programmeer voor mijn werk (meer processorkracht is handig voor compileren van
code, runnen van tests, enz).
[ Voor 28% gewijzigd door Oneshot007 op 02-07-2018 09:27 ]
Oneshot007 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:27:
@SultanYasin & @litemotiv, voor welk werk gebruiken jullie de i5 als ik vragen mag? Ik neig zelf een beetje naar de i7, aangezien ik programmeer voor mijn werk (meer processorkracht is handig voor compileren van
Studie en administratie werk. Dus geen zwaar werk voor de laptop. Af en toe wat games of editing maar zeer zelden. Ik denk dat een i7 handiger is voor jou. Maar je kan altijd een i5 proberen. Mocht je niet tevreden zijn denk ik dat je de laptop zonder verlies weg kan doenOneshot007 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:27:
@izzet3838, de i5 lijkt vaak de Mystic Silver kleur te hebben, waar de i7 vaak de space gray kleur heeft. Ik heb nog geen site gezien waar je een space gray i5 kon kopen of andersom.
Anoniem: 1086767
Ik had bijna een dell xps 15" 2-in-1 gekocht hahaha!
Nu hopen dat het met mijn vervoer goed gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1086767 op 02-07-2018 20:27 ]
Ik ga de laptop zeer waarschijnlijk via NewEgg halen en dan ook via MyUS, maar echt ervaring heb ik er nog niet mee.Betaal je geen invoerrechten, maar wel belasting (21%). Als ik alle kosten op een rijtje zet:
- Laptop $1499,99 (student $1349.99)
- US Tax 5%
- Verzending + insurance MyUS $111,22
- Nederland 21% btw
Dan komt het totaalplaatje uit op:
$1499,99 * 5% = $1574,99
$1574,99 + $111,22 = $1686,21
$1686,21 * 0,846 (exchange rate) = €1426-,
$1426 * 21% = €1725,46
Er Is hierbij rekening gehouden met een pakket van 5kg. Mocht je student zijn, dan bedragen de kosten ongeveer €1564,88.
Is dit nou de grey i5 met de mx150? Om en nabij de 1400 eu.
Aliexpress betrouwbaar genoeg, wat denken jullie?
Ik ga daar ook even kijken, als dat echt zo snel binnen is zou top zijn.SultanYasin schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:56:
Mijne zou vandaag geleverd worden maar omdat het te laat werd is het gewijzigd naar morgen. Gisteren besteld dus dat is erg snel..
Ik zal morgen een foto sturen! (Y)
(Besteld bij newegg)
Heb je het s'ochtends of s'avonds besteld?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ben benieuwd!
Anoniem: 1091977
De matebook x pro i7 is daar op voorraad voor 1499 dollar. Heb nu al een aantal Amerikaanse parel forwarding adressen geprobeerd maar de order wordt steeds geblokkeerd. Volgens de support is er sprake van een "risky location"....
dat zou ik ook graag willen weten aangezien ik daar recht heb op 10% studentenkortingAnoniem: 1091977 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:38:
Heeft iemand ervaring met verzending via de Amerikaanse Microsoft site?
De matebook x pro i7 is daar op voorraad voor 1499 dollar. Heb nu al een aantal Amerikaanse parel forwarding adressen geprobeerd maar de order wordt steeds geblokkeerd. Volgens de support is er sprake van een "risky location"....
dan kost hij 1350+ tax= ~ 1400$, waarna ik een kennis kan vragen hem mee te nemen.
Ik heb hem vorige week gekocht via NewEgg en laten verzenden via MyUS (wordt pas over 4-5 weken geleverd gok ik zo). NewEgg doet dus niet niet moeilijk over de forwarding sites.
Nu zit ik alleen met de adapter. Ik kan natuurlijk een US-EU reisstekker kopen, maar heeft iemand al een andere 65W USB-C PD oplader gevonden?
deze misschien heb er wel geen ervaring meefvs schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:28:
Zojuist mijn Matebook X Pro binnen gekregen! Een vriend in Amerika heeft de aankoop gedaan via de Microsoft store en in het vliegtuig meegenomen naar Nederland.
Nu zit ik alleen met de adapter. Ik kan natuurlijk een US-EU reisstekker kopen, maar heeft iemand al een andere 65W USB-C PD oplader gevonden?
Helper USB Type C Wandlader Snelle oplader Power Adapter voor MacBook MateBook Xiaomi Air 29W-65W
https://banggood.app.link/rXf3QMe6sO
Heb je hem besteld op de naam van je vriend of op jou naam(of was hij gewoon op stock), heb ook iemand die hem wil meenemen nu heb ik studentenkorting via de store maar dezd persoon niet zou dus fijn zijn als ik hem met studentenkorting kon bestellen, maar anders vind ik de reguliere prijs ook wel ok.
Maar, waarom geef je niet de inlog credentials aan je vriend en je laat hem daarop inloggen en de bestelling plaatsen? Dus pas eerst je wachtwoord aan, geef je het nieuwe wachtwoord aan hem, en daarna kies je weer een nieuw wachtwoord. Of via teamviewer o.i.d, dat je zelf inlogt. Of je vraagt zijn credit card gegevens, werkt dat niet? Wellicht ook een goed idee om, als iemand hem meeneemt vanuit de US, een sleeve voor hem/haar te bestellen zodat de laptop uit de verpakking gehaald kan worden. Heb zelf deze mee besteld.
Zojuist Huawei DE (omdat de laptop daar op de website staat) gemaild met de vraag waar je een replacement charger kunt krijgen, even wachten op reactie.
[ Voor 30% gewijzigd door fvs op 11-07-2018 22:09 ]
Voor mensen die iets minder vermogen geen probleem vinden is dit misschien ook nog een optie:
https://www.amazon.de/Ina.../dp/B0796M6949/ref=sr_1_8
Of deze nog iets goedkoper:
https://www.amazon.de/TUT...dp/B07BXLBYH7/ref=sr_1_17
[ Voor 16% gewijzigd door litemotiv op 12-07-2018 11:59 ]
De enige oplader die ik kan vinden waarvan je weet dat kwaliteit en laadvermogen goed zijn is de Apple 87w usb-c adapter, maar die is dan weer zo duur. Je hebt ook de 60W adapter maar weet niet wat je daarvan merkt, gezien de originele adapter 65w is. Verder kan ik eenzelfde adapter van een A-merk niet vinden.
Op Amazon.de staan er verder genoeg, maar ik heb dan zelf twijfels over de kwaliteit. Op het internet zijn veel berichten en reviews te vinden over dat zulke laders van onbekende merken niet voldoen aan enige specificatie.
[ Voor 42% gewijzigd door fvs op 12-07-2018 14:53 ]
https://www.micro-mail.nl...OpenFrameset&ARTNR=251692
Maar die is wel een stukje duurder (50 euro). De stekker op die foto klopt zo te zien niet, maar het zou wel degelijk een euro model moeten zijn. Navragen voor de zekerheid...
Bij de Macbook pro van mijn zus (2016, 13" zonder touch bar) zat er een 60w oplader bij.fvs schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:40:
Nog geen antwoord van Huawei.
De enige oplader die ik kan vinden waarvan je weet dat kwaliteit en laadvermogen goed zijn is de Apple 87w usb-c adapter, maar die is dan weer zo duur. Je hebt ook de 60W adapter maar weet niet wat je daarvan merkt, gezien de originele adapter 65w is. Verder kan ik eenzelfde adapter van een A-merk niet vinden.
Op Amazon.de staan er verder genoeg, maar ik heb dan zelf twijfels over de kwaliteit. Op het internet zijn veel berichten en reviews te vinden over dat zulke laders van onbekende merken niet voldoen aan enige specificatie.
Heb een reactie van zowel Huawei NL en DE. Van beide heb ik niet echt het idee dat ze me willen / kunnen helpen, want de reactie is dat ik op internet moet zoeken naar een replacement adapter. Inmiddels ook wat reacties verder met beide partijen maar daar komt verder niet veel zinnigs uit. Valt me erg tegen.
[ Voor 49% gewijzigd door fvs op 13-07-2018 18:10 ]
Of de instapper voor bijna €1300, ik dacht dat ik eruit was met de Spectre 13, maar dit scherm is wel serieus beter.jasonverhoog schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 00:00:
https://nl.aliexpress.com...B-LPDDR3/32863904153.html
Is dit nou de grey i5 met de mx150? Om en nabij de 1400 eu.
Aliexpress betrouwbaar genoeg, wat denken jullie?
Iemand besteld bij Aliexpress? En dan komt er toch nog btw bij en invoer?
Zeker na de zeer teleurstellende 2018 Macbook aankondiging van gisteren (ik kan echt niet zonder F-row en escape key) staat deze nu heel hoog op mijn lijst als vervanging van mijn 2014 15" MBP.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Als er iets mis is met je laptop dan moet ie naar de VS gestuurd worden. Kan helaas niet naar de Nederlandse Huawei gaan voor reparatie/garantie.Mr Ton schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:01:
Heeft iemand enige indicatie hoe de garantie van een uit de VS geïmporteerde Matebook Pro zou gaan? Heeft Huawei global support?
Zeker na de zeer teleurstellende 2018 Macbook aankondiging van gisteren (ik kan echt niet zonder F-row en escape key) staat deze nu heel hoog op mijn lijst als vervanging van mijn 2014 15" MBP.
Donderdag kreeg ik bericht dat de laptop op voorraad was bij NewEgg.
Vrijdag kreeg ik de bevestiging van mijn order en dat de laptop binnen 24 uur verzonden zou worden.
Zaterdag kreeg ik het bericht dat mijn order geannuleerd was.
Ik heb nog geen idee waardoor de order is geannuleerd. Ik ga hem maar proberen opnieuw te bestellen en mocht die weer worden geannuleerd eens navragen wat er mis is. (Misschien dat bedrijven als MyUS niet worden toegestaan?)Occasionally due to complications that arise during the verification process, not every order is able to be processed when our system detects an error.
Update
Na gechat te hebben met NewEgg blijken ze te controleren of het IP adres overeenkomt met het land waarnaar verscheept wordt en of de betalingsgegevens overeenkomen met het shipping adres.
Ofwel, dit maakt het vrijwel onmogelijk om toch de laptop de kopen. Al kan ik me nog een methode bedenken (zelfs de servicedesk gaf aan dat het de poging waard was):If you place an order on Newegg.com, your payment needs to be associated with a United States address, credit card and IP address. The reason for this is simply due to Newegg security.
- VPN met amerikaanse IP opzetten om de IP beveiliging te omzeilen
- Adres van MyUS toevoegen in PayPal en met dit adres bestellen (nu die officieel gereleased is kun je betalen met PayPal i.p.v. Credit card)
Of een andere methode waar de servicedesk zelf mee kwam:
- Betalen met Bitcoin. LET OP! Hiermee kan je laptop of goedkoop uitvallen of juist duur. Dus het risico hiervan is best groot.
Zodra hij op voorraad is (ze konden helaas niet aangeven wanneer) ga ik het denk ik nogmaals proberen. Dit aangezien hij toch nog steeds goedkoper is dan bij AliExpress ($2100)
[ Voor 45% gewijzigd door Oneshot007 op 16-07-2018 11:19 ]
hopen dat hij 15-20 augusus terug in stock is dan kan ik bestellen en hem door een kennis laten meenemen, en dan heb ik hem bopelijk begin september in mijn handen.
heb een kennis die volgende maand naar de us gaat als alles volgens plan verloopt gaat hij hem bestellen met zijn us creditkaart.Oneshot007 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:33:
@izzet3838, met welke betaalmethode bestel jij de i7 in de MS store? Volgens mij kon je alleen met een amerikaanse credit card betalen namelijk.
Het antwoord kun je hier vinden: https://www.anandtech.com...lling-out-the-competitionWat zou er gebeuren moest je de usb-c lader in de foute ingang steken?
of een tl;dr:
Huawei has also outfitted the MateBook X Pro with two USB-C ports which both support power and data, and one of them is also Thunderbolt 3 enabled.
Ik hoop dat die dan op tijd wordt geleverd bij z'n adres. Vergeet niet om de doos weg te gooien en een sleve of iets erbij te kopen. Dan lijkt die namelijk niet nieuw, ofwel de kans dat je gepakt wordt voor invoerrechten is een stuk kleinerheb een kennis die volgende maand naar de us gaat als alles volgens plan verloopt gaat hij hem bestellen met zijn us creditkaart.
@mijn eerdere mogelijkheid.
De optie van Paypal gaat niet op.. Je kunt blijkbaar geen 2e adres toevoegen aan je PayPal dat niet ligt in het land waarin je je account hebt aangemaakt (verhuis je naar het buitenland dan zegt PayPal dat je een nieuw account moet aanmaken...). Een nieuw account aanmaken is ook nog een mogelijkheid, maar hierbij let PayPal op je IP adres voor het postcode formaat, dus een VPN is required.
Gelukkig bedacht ik me gisteren nog iets, MyUS heeft een 'personal shopper' optie (https://www.myus.com/benefits/shopping/personal-shopper/) en de premium feature is 30 dagen gratis (ja, een maandelijks opzegbaar abonnement is mogelijk).
Misschien dat ik dit eens ga proberen.
Ik kreeg gisteren namelijk een mail van NewEgg dat de i7 op voorraad was. Erg zuur dus dat ik hem niet kon kopen (dit is nu al de 2e keer dat ik hem mis..)
[ Voor 13% gewijzigd door Oneshot007 op 18-07-2018 09:19 ]
Hij gaat voor 7 dagen dus het plan is om hem vanuit België te bestellen voor zijn vertrek en deze te laten leveren in de fysieke ms store in NY, en hij gaat hem daar dan afhalen.[b]
Ik hoop dat die dan op tijd wordt geleverd bij z'n adres.
Toen ik op de microsoft store mijn paypal wilde toevoegen lukte dit gewoon. Ik zag ook dat het adres dan niet klopte. Maar als je dan door gaat dan staat er dan paypal alleen wordt gebruikt voor het betalen. Het adres wordt dus gewoon genegeert.[b]Oneshot007 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:17:
@mijn eerdere mogelijkheid.
De optie van Paypal gaat niet op.. Je kunt blijkbaar geen 2e adres toevoegen aan je PayPal dat niet ligt in het land waarin je je account hebt aangemaakt (verhuis je naar het buitenland dan zegt PayPal dat je een nieuw account moet aanmaken...). Een nieuw account aanmaken is ook nog een mogelijkheid, maar hierbij let PayPal op je IP adres voor het postcode formaat, dus een VPN is required.
Gelukkig bedacht ik me gisteren nog iets, MyUS heeft een 'personal shopper' optie (https://www.myus.com/benefits/shopping/personal-shopper/) en de premium feature is 30 dagen gratis (ja, een maandelijks opzegbaar abonnement is mogelijk).
Misschien dat ik dit eens ga proberen.
Ik kreeg gisteren namelijk een mail van NewEgg dat de i7 op voorraad was. Erg zuur dus dat ik hem niet kon kopen (dit is nu al de 2e keer dat ik hem mis..)
Ah zo had ik er nog niet over na gedacht. Het is idd wel slim om hem dan te laten leveren bij de ms store. is ook het snelst denk ik zo.
@Anoniem: 698946,
Hmm dat maakt de MS store toch een stuk interessanter om hem te kopen. Alleen zou ik dan met het probleem zitten (mocht het kloppen) wat @Anoniem: 1091977 beschrijft,
Wordt wel een beetje lastig zo om hem te kopen.. Misschien dan toch maar een keer een tripje naar New York boekenHeb nu al een aantal Amerikaanse parel forwarding adressen geprobeerd maar de order wordt steeds geblokkeerd. Volgens de support is er sprake van een "risky location"....
Voor zover ik begrepen heb is het bluetooth 4.1 en is de module vastgesoldeerd op het moederbord .
Verder perfecte laptop en eentje die ik zeker zou willen overwegen .
Weet wel niet juist hoe het met garantie op deze dingen zit ?
Ik zie mensen klagen over het ontbreken van hdmi , maar je krijg er een usbc--->hdmi/vga/usbc adapter gewoon bij hoor .
Beetje laat maar avond dacht ik...weet het niet meer precies..Christiano007 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:06:
[...]
Ik ga daar ook even kijken, als dat echt zo snel binnen is zou top zijn.
Heb je het s'ochtends of s'avonds besteld?
wat heeft die je nu juist gekost met de bijkomende kosten?SultanYasin schreef op zondag 22 juli 2018 @ 00:00:
[...]
Beetje laat maar avond dacht ik...weet het niet meer precies..
Hij staat op amazon.de, maar ben bang dat het een qwertz zal zijn de 16gb/512gb kost ook 1800€
Als je de vraag en antwoorden leest betreft het een QWERTZ toetsenbord .izzet3838 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:23:
https://www.amazon.de/Hua...SVL&ref=plSrch&th=1&psc=1
Hij staat op amazon.de, maar ben bang dat het een qwertz zal zijn de 16gb/512gb kost ook 1800€
In Duitsland heb je de juiste europese oplaadstekker , maar een verkeerd keyboard .
In Engeland heb je een verkeerde oplaadstekker , maar een (in veel gevallen) juist keyboard . Alhoewel ik liever geen UK english heb maar een US of internationaal English (met de @ op nummer 2) .
Wanneer komt er een .nl amazon zodat we juiste keyboard en stekkers hebben ?
Het probleem licht niet bij Amazon maar bij Huawei die dit ding niet in de Benelux wilt verkopen.CrimInalA schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:36:
[...]
Wanneer komt er een .nl amazon zodat we juiste keyboard en stekkers hebben ?
1270 totaal.izzet3838 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:20:
[...]
wat heeft die je nu juist gekost met de bijkomende kosten?
Ik raad iedereen gewoon aan via newegg te bestellen. (mits je de i5 wilt natuurlijk) Aan de lader heb ik een adapter gelijmd en werkt super. Niet te moeilijk doen haha...
[ Voor 31% gewijzigd door SultanYasin op 24-07-2018 21:44 ]
Misschien toch eens gaan kijken voor een xps 13 dan maar.
@SultanYasin hoe heb je de importkosten betaald, ga anders newegg maar eens bekijken.
En momenteel wordt hij bij newegg verkocht door beachaudio was dat bij jou ook het geval?
https://www.newegg.com/gl...-9SIA0ZX7MS5926-_-Product
[ Voor 34% gewijzigd door izzet3838 op 27-07-2018 15:21 ]
Ik heb gewoon mijn matebook via newegg gekocht. Gestuurd naar een Amerikaans adres (vriend van me). Betaald met de Nederlandse abn credit card.izzet3838 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:13:
Zojuist gebeld met de ms store in New York en ze zijn allebei uit stock en ze verwachten niet dat ze terug beschikbaar gaan zijn voor september, probleem is dat die persoon die hem voor mij wou ophalen dan al terug in BE is😡.
Misschien toch eens gaan kijken voor een xps 13 dan maar.
@SultanYasin hoe heb je de importkosten betaald, ga anders newegg maar eens bekijken.
En momenteel wordt hij bij newegg verkocht door beachaudio was dat bij jou ook het geval?
https://www.newegg.com/gl...-9SIA0ZX7MS5926-_-Product
Hoe wil je deze in europa kopen, hij komt normaalgezien niet naar nl, in de is hij te koop maar die hebben een ander toetsenbord(qwertz).forcom schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:00:
Op Newegg heb ik juist de i7 in mijn winkelwagen kunnen toevoegen. Verkocht door beachaudio. Met shipping en duty zou het op € 1683 (1367 + 292 + 23) komen. Dan koop ik het toestel liever in Europa voor 120 euro meer maar 2 jaar garantie.
Het toestel staat op de site van Huawei in oa Italië, UK en Spanje dus ik zie via die landen nog wel mogelijkhedenizzet3838 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:23:
[...]
Hoe wil je deze in europa kopen, hij komt normaalgezien niet naar nl, in de is hij te koop maar die hebben een ander toetsenbord(qwertz).
Thanks voor de heads up! zojuist de laptop gekocht via NewEgg.
Nu hopen dat die snel binnen komt. € 1683 voor een laptop met een US International toetsenbord (mijn grootste ergernis dat dit niet standaard is) vind ik prima.
Anoniem: 1093167
Begrijp ik het goed dat jij je i7 MXP via NewEgg hebt besteld en vervolgens hebt laat verschepen naar naar Nederland? Zo ja? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Vervoerskosten? Douane???
Via een desktop op newegg gaan zoeken naar de laptop (zie wel dat je het juiste vlagje hebt vanboven) daarna zie je als hij op dat moment op stock is een prijs in euro, toevoeggen aan winkelkar, naar checkout gaan en daar komen douane en verzending er automatisch bij en krijg je een totaalprijs.Anoniem: 1093167 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:25:
@Oneshot007
Begrijp ik het goed dat jij je i7 MXP via NewEgg hebt besteld en vervolgens hebt laat verschepen naar naar Nederland? Zo ja? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Vervoerskosten? Douane???
Daar komen dan nog wel de transportkosten bij, en je moet het terugsturen naar het land van aankoop om garantie te claimen.forcom schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:23:
Het toestel staat op de site van Huawei in oa Italië, UK en Spanje dus ik zie via die landen nog wel mogelijkheden
Ik hoef niet zo nodig te gamen, dus een i5 zonder MX150 is voor mij genoeg. Dit is trouwens met QWERTY toetsenbord, Europese lader en een Matedock2 breakout box (en europese garantie, dacht ik)
Ik ben in ieders geval blij
Heb je toevallig ook een link van de betreffende webshop?
Handig voor als mensen hem in via Europa willen aanschaffen
@RPAV1815, wat @izzet3838 zei. De verscheping (23 euro) en invoer (262 euro) worden er automatisch bij gedaan zodra je naar 'checkout' gaat.
Helaas is m'n order trouwens door BeachAudio gecancelled. Hij stond nog op NewEggs als 'op voorraad', maar ze waren al door de voorraad heen (konden dus niet meer leveren). Ze konden me helaas ook niet vertellen wanneer de nieuwe voorraad binnen zou komen.
[ Voor 64% gewijzigd door Oneshot007 op 01-08-2018 10:08 ]
Deze link update zich naar mate er meer of minder aangeboden wordt: https://www.heise.de/prei...er-53010det-a1828927.html. Je kan ook zoeken op het type nummer in Google, dan kom je er wat meer tegen. Dat type wordt namelijk uitsluitend in Polen verkocht en er waren er gisteren nog maar 5 in heel Polen, aldus m'n zoonOneshot007 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:04:
@DragonFly ,
Heb je toevallig ook een link van de betreffende webshop?
Handig voor als mensen hem in via Europa willen aanschaffen
Andere landen (b.v Duitsland) hebben em ook wel, maar dan is ie b.v. met dezelfde specs alleen in het donkergrijs te krijgen (en met een QWERTZ keyboard). Zie https://www.heise.de/prei...Huawei+Matebook+X+Pro&in=
[ Voor 8% gewijzigd door DragonFly op 01-08-2018 11:31 ]
Anyway, ik denk dat ik deze toch liever heb dan Spectre 13 waarvan ik de btw terug kan krijgen
Bij mijn weten betaal je(in België) bij zakkelijke aankopen geen btw in het land van aankoop maar betaal je deze in je eigen land.Frenz64 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 00:22:
Damn, weer aan het twijfelen, hoe zit het met de btw als je een laptop uit Polen besteld, weet iemand dat? Volgens mij is die lager daar, maar is dat aftrekbaar bij zakelijke aanschaf?
Anyway, ik denk dat ik deze toch liever heb dan Spectre 13 waarvan ik de btw terug kan krijgen
De i7 is te vinden onder de onderstaande link:
https://www.heise.de/prei...gglecountry=set#offerlist.
Helaas is die hier nog steeds een stuk duurder (~200 euro) dan wanneer je hem importeert uit Amerika.
Let op als je gaat zoeken, er is blijkbaar ook een i7 te koop met 8gb ram (waar dit normaal 16gb zou moeten zijn).
De Poolse variant(?) is hier te koop:
https://www.heise.de/prei...au-53010crd-a1830666.html
Deze is iets goedkoper, (~80 euro) verschil.
Ik denk toch dat ik hem gewoon uit Amerika haal. Mijn huidige laptop (die ik nog steeds gebruik) is nu 8 jaar oud en werkt nog als een trein (beeldscherm van 1366*768 is wel een beetje irritant), dus als de MXP net zo goed is dan heb ik geen garantie nodig denk ik
@Frenz64, je betaald dan in Polen geen belasting over je aankoop, maar doet dit in het land waar je woont. In Nederland is dit 21%. Al vraag ik me af of hier nog belasting overeen hoeft. Anders zou de laptop wel ineens heel duur worden.
[ Voor 11% gewijzigd door Oneshot007 op 02-08-2018 08:54 ]
Nu nog een webshop vinden die 'm a) heeft en b) ex BTW wil leveren, als dat lukt issie overigens ook nog eens onder de €1000.
en c hem wilt verzenden naar NLFrenz64 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:05:
Thanx voor info, was zelf ook al aan het zoeken en zag dat je als consument BTW afdraagt in Polen, maar als bedrijf hier BTW moet afdragen (en dus verrekenen daarna).
Nu nog een webshop vinden die 'm a) heeft en b) ex BTW wil leveren, als dat lukt issie overigens ook nog eens onder de €1000.