Toon posts:

[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:08
Ik heb 2 vraagjes. Ik heb een tijdje terug een crash gehad met de ProfitTrailerdata.json file. Backup werd niet gelezen. Vervolgens doorgegaan met een nieuwe file waardoor ik een deel van de historie mis. Ik heb de backup nog wel. Kan ik deze handmatig verwerken in de huidige ProfitTrailerdata.json bestand? Bij het openen van het bestand leek het niet echt op een kwestie van kopieeren en plakken..

Tweede vraag is met betrekking tot PT2. Ik heb de wiki gevolgd, maar mijn huidige DCA bags worden niet weergegeven in de monitor. Wat doe ik nu fout? Ik heb de logs en de profittrailerdata.json van PT1 overgezet naar de PT2 folder.

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sinds de upgrade naar 2.0 krijg ik niets meer in m'n possible buy log. Heb de wiki gevolgd voor het overzetten van de settings naar v2.0. Iemand een idee wat er mis is met mijn settings?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
market = BTC
enabled_pairs = ADA, ADX, AMB, APPC, ARK, AST, BAT, BCC, BCPT,BRD, BTS, CDT, DASH, DLT, DNT, FUEL, EDO, ELF, ENG, ENJ, EOS, ETC, ETH, EVX, FUN, GTO, GVT, ICN, ICX, IOTA, INS, KMD, LINK, LRC, LTC, MANA, MCO, MDA, MOD, MTH, MTL,NANO, NAV, NEBL, NULS, OAX, OMG, OST, PIVX, POWR, QSP, QTUM, RCN, RDN, REQ, SALT, SNM, STEEM, STORJ, STRAT, TRX, VIB, VIBE, WABI, WAVES, WINGS, WTC, XLM, XMR, XRP, XZC, ZEC, ZRX
BNB_trading_enabled = false
NEO_trading_enabled = false
RLC_trading_enabled = false
VEN_trading_enabled = false
hidden_pairs = BNB

keep_balance = 0
keep_balance_percentage = 0
max_trading_pairs = 9
orderbook_profit_calculation = true
pair_min_listed_days = 0
price_drop_recover_trigger = 0
price_drop_trigger = 0
price_rise_recover_trigger = 0
price_rise_trigger = 0
price_trigger_market = BTC
start_balance = 0.5

DEFAULT_A_buy_strategy = LOWBB
DEFAULT_A_buy_value = 0
DEFAULT_A_sell_strategy = GAIN
DEFAULT_A_sell_value = 1
DEFAULT_DCA_enabled = true
DEFAULT_buy_max_change_percentage = 0
DEFAULT_buy_min_change_percentage = 0
DEFAULT_combined_cancel_pending_trigger = 0
DEFAULT_consecutive_buy_trigger = 0
DEFAULT_initial_cost = 0.0015
DEFAULT_max_buy_spread = 2
DEFAULT_max_profit = 15
DEFAULT_min_buy_price = 0
DEFAULT_min_buy_volume = 0
DEFAULT_panic_sell_enabled = false
DEFAULT_pending_order_wait_time = 0
DEFAULT_sell_only_mode_enabled = false
DEFAULT_stop_loss_timeout = 0
DEFAULT_stop_loss_trigger = 0
DEFAULT_take_profit_percentage = 0
DEFAULT_take_profit_reset_percentage_move = 0
DEFAULT_take_profit_wait_time = 0
DEFAULT_trading_enabled = true
DEFAULT_trailing_buy = 0.1
DEFAULT_trailing_profit = 0.5

• Moshi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-03-2019
Je moet BTC achter alle paren zetten.

• vinpower
Moshi schreef op zondag 22 april 2018 @ 18:16:
Je moet BTC achter alle paren zetten.
Dat hoeft niet meer bij PT2.0

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
vinpower schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:47:
[...]

Dat hoeft niet meer bij PT2.0
Klopt idd, wat spelen met de settings heeft het inmiddels opgelost. Toch dank voor het meedenken.

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-03 23:15

sourcecode

Prepare for the next ATH

is het de moeite om te upgraden ?

Prepare for the next ATH

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:04
sourcecode schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:28:
Ik heb het nog niet gedaan, bot loopt goed en ik zit op 8.94% winst voor de laatste 7 dagen.

Ben er wel tevreden mee zo, als de boel een keer in de soep loopt dan ga ik wel over. :Y

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:31
Het is uiteindelijk wel de moeite om te upgraden, de extra's die je erbij krijgt zijn het waard. Voordat je overgaat adviseer ik je wel zoveel mogelijk de Wiki door te nemen, de upgrade guide en de video's die beschikbaar zijn op YouTube.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Moshi
Idanue schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 06:27:
[...]

Ik heb het nog niet gedaan, bot loopt goed en ik zit op 8.94% winst voor de laatste 7 dagen.

Ben er wel tevreden mee zo, als de boel een keer in de soep loopt dan ga ik wel over. :Y
Hier gaat het ook als een trein. In een paar weken van -10% naar 15% en daarmee heb ik dus ook de aanschafprijs inmiddels terug verdiend.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

@nAffie klopt dit ? Ik dacht maandje proberen licentie kan per maand, 50 euro is veel maar tja, maar bij checkout maakt hij daar plots 60,50 euro van ?

Foutje ? Adverteren naar particulieren zonder btw mag toch niet ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:17
Ik zie op github wel aardig wat issues staan. Ben er zelf even mee bezig geweest maar liep ook tegen wat dingen aan dus ben voorlopig weer terug naar V1.
Oef ik schrok me dood zojuist, balance was ineens 0 :X Api problemen gelukkig, na een herstart stond alles er nog.

Edit: poging 2 om V2 aan de praat te krijgen. Map weggegooid, opnieuw uitgepakt. En settings aangepast. Hier blijkt dus meteen maar weer waarom ik settings in de cloud niks vind: m'n lokale settings in m'n verse map pakt ie dus niet :( . (Dit betekent volgens mij dus ook dat je trading enabled niet uit kan zetten als PT niet draait?) Opnieuw dus via de "online editor". Daarna diverse jquery datatable foutmeldingen. Even snel zoeken op de PT github vertelt mij dat ik de cache van Chrome leeg moet gooien. Prima. Daarna: niets. Alles leeg, geen pairs, geen dca log (de foutmelding bleef verder weg, dat wel).
Wederom geen succes dus, V1 maar weer gestart voor nu.
Edit2: online settings kan ook uit zie ik nu, verder nog niet naar gekeken.

[Voor 63% gewijzigd door sig69 op 24-04-2018 22:18]

Roomba E5 te koop

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12-2022
Tomsworld schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:52:
@nAffie klopt dit ? Ik dacht maandje proberen licentie kan per maand, 50 euro is veel maar tja, maar bij checkout maakt hij daar plots 60,50 euro van ?

Foutje ? Adverteren naar particulieren zonder btw mag toch niet ?
Het is nu aangepast op de productpagina's zie ik.

meh.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds eergisteren krijg ik regelmatig meldingen a la
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2018-04-25 08:07:08 ERROR ProfitTrailerService - Something is really wrong
2018-04-25 08:07:08 ERROR ProfitTrailerService - Error occured in buy, message null, result: 
2018-04-25 08:07:16 INFO ProfitTrailerService - Looks like order #9129240 for IOSTETH could not be validated. Let's revalidate it.
2018-04-25 08:07:16 ERROR ProfitTrailerService - Something is really wrong
2018-04-25 08:07:16 ERROR ProfitTrailerService - Error occured in buy, message null, result: 
2018-04-25 08:07:32 INFO ProfitTrailerService - Cache Heartbeat
2018-04-25 08:07:35 INFO ProfitTrailerService - Looks like order #9129240 for IOSTETH could not be validated. Let's revalidate it.
2018-04-25 08:07:35 ERROR ProfitTrailerService - Something is really wrong
2018-04-25 08:07:35 ERROR ProfitTrailerService - Error occured in buy, message null, result:

Is dit een Binance issue of PT issue? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-03 19:42

Irrival

"Dispel the Darkness"

Kan je manueel de average price herstellen van een pair? Ik heb 3 pairs in mijn log staan met DCA(5) waar de average price niet van wordt opgehaald, dus mijn values kloppen niet meer.

Iemand een ideetje?

EDIT: Blijkbaar verwijdert Bittrex je order history na enkele maanden, waardoor die informatie niet meer kan worden opgehaald door de API. Jammer.

[Voor 26% gewijzigd door Irrival op 25-04-2018 17:14]

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

• Stacks
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-05-2020
Bij de rode pijl zijn al mijn strategieën (lowBB, EMAspread, RSI & MACD) al true en word er gekocht. Liever zou ik pas ergens bij de groene pijl kopen, in ieder geval niet meteen aan het begin van de daling zoals nu.

Trailing vind ik niet zo goed werken in combinatie met agressief koopjesjagende buy-strategieën en in dit voorbeeld zitten genoeg hiccups om trailing te tricken.

Weet iemand hoe je dat voor elkaar kunt krijgen? Alleen al het uit kunnen stellen van de buy order tot het begin van de eerste piek van de twee halverwege zou al een stuk schelen.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

sig69 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:33:
[...]
Edit: poging 2 om V2 aan de praat te krijgen. Map weggegooid, opnieuw uitgepakt. En settings aangepast. Hier blijkt dus meteen maar weer waarom ik settings in de cloud niks vind: m'n lokale settings in m'n verse map pakt ie dus niet :( . (Dit betekent volgens mij dus ook dat je trading enabled niet uit kan zetten als PT niet draait?) Opnieuw dus via de "online editor". Daarna diverse jquery datatable foutmeldingen. Even snel zoeken op de PT github vertelt mij dat ik de cache van Chrome leeg moet gooien.
Toevallig had Binance gisteravond API-issues, net rond die tijd dat jij dit bericht schreef.

Misschien had je daarmee pech? Als je bij Binance zit, dan.

• jelephi
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik heb nog een lifetime (PRO) license voor binance maar ga geen gebruik meer maken van PT. Tegen een goede prijs wil ik hem wel overdoen aan iemand die hier interesse in heeft.

DM me maar.

• sig69
Sangroid schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:52:
[...]

Toevallig had Binance gisteravond API-issues, net rond die tijd dat jij dit bericht schreef.

Misschien had je daarmee pech? Als je bij Binance zit, dan.
Ik zit bij binance inderdaad, maar V1 deed het wel gewoon.

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe met mijn ALL_max_cost_percentage?
Valid Values: Decimal value greater or equal to 0.

Indicate % of total current value (TCV) of account we will use to buy.

This property only works if ALL_max_cost = 0. This is useful when your balance changes frequently and you want to keep a minimum balance.
Mijn TCV is ongeveer 2,2 en ik heb ALL_max_cost_percentage op 0,9 staan dus dat komt neer op 0,0198. Toch staat mijn log vol met "Cannot buy XXX. Please increase max_cost to approximately 0.01!"

Roomba E5 te koop

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:24
sig69 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 17:57:
[...]
Mijn TCV is ongeveer 2,2 en ik heb ALL_max_cost_percentage op 0,9 staan dus dat komt neer op 0,0198. Toch staat mijn log vol met "Cannot buy XXX. Please increase max_cost to approximately 0.01!"
Je hebt het hier ingetikt met komma's, heb je dat uit gewoonte misschien ook in de config gedaan?

https://www.socialcooling.com/

• sig69
anboni schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:02:
[...]
Je hebt het hier ingetikt met komma's, heb je dat uit gewoonte misschien ook in de config gedaan?
Nee, in de config staat het met een punt.
Letterlijke copy paste:
code:
1
2
ALL_max_cost = 0
ALL_max_cost_percentage = 0.9

Er is overigens een 2.0.1 versie inmiddels: https://github.com/tanima...ailer/releases/tag/v2.0.1
Fixes
Binance api banning
STOCH strategy not buying correctly
INSUFFICIENT BALANCE message not displaying
Reset_stored_average and set_bought_price failing sometimes in hotconfig
Some other small fixes
Hier nog steeds een nogo blijkbaar.

[Voor 49% gewijzigd door sig69 op 26-04-2018 18:17]

Roomba E5 te koop

• vinpower
Met de upgrade naar de hotfix staat BNB in mijn pairslog terwijl ik deze toch echt uitsluit. Of mis ik een setting?

hidden_pairs = true
BNB_trading_enabled = true
DEFAULT_hidden_pairs = BNB,POWR

Tevens zijn de online settings eruit gesloopt? Ik krijg bij het opstarten niet meer een keuze menu om settings te laden plus in de online GUI kan ik nergens bij mijn settings komen, terwijl ik dit toch echt heb aanstaan:
server.disable_config = false
server.disable_online_config = false

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anboni
Die wil je op false hebben als je er niet in wilt traden.

• vinpower
ah, ik dacht dat die juist was om fees met BNB te betalen.

• anboni
Nee, dat regel je op Binance zelf. PT heeft daar verder geen weet van.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, volgens mij ligt er iets uit:
code:
1
2
3
2018-04-28 18:48:23 ERROR BinanceWebSocketAdapterKline - onWebSocketError: Timeout on Read
2018-04-28 18:51:15 ERROR BinanceWebSocketAdapterKline - onWebSocketError: Connection timed out: no further information
2018-04-28 18:51:15 ERROR BinanceWebSocketAdapterKline - onWebSocketError: 0 null

Dacht eerst dat de bot was vastgelopen omdat de webinterface niet meer reageerde...

edit: En afgelopen nacht regende het weer Telegram errors....
edit2: Heeft blijkbaar met de grote stroomuitval in Amsterdam te maken: https://twitter.com/telegram/status/990474364108894209

[Voor 18% gewijzigd door Raven op 29-04-2018 10:32]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 18:21
jelephi schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:49:
Ik heb nog een lifetime (PRO) license voor binance maar ga geen gebruik meer maken van PT. Tegen een goede prijs wil ik hem wel overdoen aan iemand die hier interesse in heeft.

DM me maar.
Hoe zie je dit voor je? Uiteindelijk kan jij dan alsnog met de licentie jezelf toegang verschaffen tot iemand anders zijn trading account? Als dit vermeden kan worden heb ik wel interesse.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
Panini schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:23:
[...]

Hoe zie je dit voor je? Uiteindelijk kan jij dan alsnog met de licentie jezelf toegang verschaffen tot iemand anders zijn trading account? Als dit vermeden kan worden heb ik wel interesse.
Licentie staat los van api keys. Je moet je api key wel bij de licentie bot opgeven en iemand die de licentie key heeft kan die api key ook weer uitlezen of verwijderen, maar om er daadwerkelijk wat mee te doen, heb je ook de api secret nodig en die blijft lokaal. Een verkoper die kwaad in de zin heeft, zou je api keys dus weg kunnen gooien, maar hij kan niet je exchange account overnemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Je mag de licentie niet doorverkopen, overigens.

https://profittrailer.com/tos/
ProfitTrailer grants its Users a non-transferrable, non-exclusive, non-sublicensable and revocable license intended for fair use of the Website and Software on the subscription basis as offered by us at https://www.profittrailer.com/. You are not allowed to access the content of the Website and Software for any other purpose, such as selling or distributing the content of the Website and Software. Also see clause 6.

[Voor 83% gewijzigd door NaN op 01-05-2018 19:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:21

Bartske

Valar Morghulis

Sangroid schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:02:

[...]
Ze kunnen veel zeggen natuurlijk, maar de vraag is of dat rechtsgeldig is:

https://www.security.nl/p...elicentie+doorverkopen%3F
Een licentie die wél die economische waarde als prijs heeft en effectief eeuwigdurend is, is dus een koop. En expliciet is daarbij gezegd dat kleine lettertjes van leveranciers daar géén verandering in kunnen brengen. Net zoals je bij de koop van een huis niet in kleine lettertjes kunt zeggen dat het eigenlijk stiekem een eeuwigdurend gebruiksrecht is zonder eigendomsoverdracht.

[Voor 33% gewijzigd door Bartske op 01-05-2018 19:06]

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Die discussie ga ik niet aan, maar support krijg je van hun waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02 18:58
Sangroid schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:02:

Ben benieuwd hoe ze dat gaan controleren...

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Liiva
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-02 16:08
Iemand anders hier die 2 (of meer) bots draait onder versie 2?

Ik heb sinds versie 2 een 2de bot (BTC) naast mijn initiële ETH bot gezet (deze ook ge-upgrade naar v2) maar dit voelt op momenten nog wel wat buggy. Zo heb ik al een aantal keer gehad dat ik niet meer kon inloggen in mijn BTC bot en na een restart was de hele configuratie weer teruggezet naar de initiële ETH settings van mijn eerste bot; dit kon ik gelukkig nog snel herstellen voordat de bot daadwerkelijk weer begon te handelen maar ik ben wel de hele trade-history kwijt. Ook krijg ik PT-tracker alleen werkend voor de eerste bot, voor de 2de blijft hij "unable to fetch data from profit trailer" gooien.

Verder ben ik overigens erg tevreden met Profit Trailer, de (lifetime) licentiekosten had ik er met 1 bot al in zo'n 10 dagen uit en ik heb nu met redelijk voorzichtige settings (van Crypto Gnome) toch nog zo'n 0.5 tot 1% gain per dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Hoe ziet deze string eruit in je application.properties?

server.disable_online_config = true/false?

Zou op true moeten staan, ik heb gelezen dat dat problemen zou kunnen geven met 2 bots.

Ik draai er ook 2, geen problemen verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
Als je twee bots hebt met online config, moeten de config namen uniek zijn (heb ik tenminste ergens gelezen).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 11:39

Crusader

Arc Nature

TomTorquay schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 02:13:
[...]

Ben benieuwd hoe ze dat gaan controleren...
Het email adres waarmee de koop is gedaan is ook gekoppeld aan de licentie.
In de toekomst zou dit misschien lastig kunnen worden als er support nodig is.
Kan je misschien wel het email adres weer wijzigen etc., etc., maar ik zou hier niet aan beginnen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

anboni schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:19:
Als je twee bots hebt met online config, moeten de config namen uniek zijn (heb ik tenminste ergens gelezen).
_Dat_ had ik ook gelezen, nu ik jouw reactie lees.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
Over het resellen van licenties, uit de discord:
Diesel [...]: @everyone
There has been a series of people attempting to sell a number of "Lifetime" licenses recently. This is a reminder that selling licenses is not permitted by the ToS - and there is no way for anyone to actually transfer a license from one person to another. Most of these people are scammers, selling and reselling the same license over and over, leaving users with non-working bots in the long run - and confusion as other people start to use the same license to authorize API keys.

Friends don't let friends buy or sell licenses, let's be careful out there!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

anboni schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:31:
Over het resellen van licenties, uit de discord:

[...]
Ik snap het wel, zeker met de enorme prijsverhoging. Alhoewel het illegaal dacht ik, dat werd al geoordeeld door een rechtbank.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom_JK
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-12-2021
Nu al een tijdje mijn PT draaien, maar hij koopt niks. Ook geen possible buys. Ik ben begonnen met een zeer laag bedrag om te testen. 90 dollar waarvan 30 BNB voor de fees. Zit er iets fout in mijn settings? Of heb ik te weinig BTC erin? Andere tips zijn ook welkom :)

#GENERAL SETTINGS#
market = BTC
ALL_enabled_pairs = ADA, ADX, AMB, APPC, ARK, AST, BAT, BCC, BCPT, BRD, BTS, CDT, DASH, DLT, DNT, FUEL, EDO, ELF, ENG, ENJ, EOS, ETC, ETH, EVX, FUN, GTO, GVT, ICN, ICX, IOTA, INS, KMD, LINK, LRC, LTC, MANA, MCO, MDA, MOD, MTH, MTL, NAV, NEBL, NEO, NULS, OAX, OMG, OST, PIVX, POWR, QSP, QTUM, RCN, RDN, REQ, SALT, SNM, STEEM, STORJ, STRAT, TRX, VEN, VIB, VIBE, WABI, WAVES, WINGS, WTC, XLM, XMR, XRP, XZC, ZEC, ZRX
hidden_pairs =
DEFAULT_DCA_enabled = -1.2

start_balance = 0.00900
keep_balance = 0

#---------------------------------------------------------------
#INITIAL BUY SETTINGS#

max_trading_pairs = 3
DEFAULT_initial_cost = 0.0012
DEFAULT_initial_cost_percentage = 0
DEFAULT_min_buy_volume = 300
DEFAULT_max_buy_spread = 0.85
DEFAULT_min_orderbook_volume_percentage = 110

DEFAULT_rebuy_timeout = 15
DEFAULT_buy_min_change_percentage = -20
DEFAULT_buy_max_change_percentage = 10
pair_min_listed_days = 20

#BUY STRATEGY#

DEFAULT_A_buy_value = -5
DEFAULT_A_buy_value_limit = -35

DEFAULT_B_buy_strategy = EMAGAIN
DEFAULT_B_buy_value = -0.55
DEFAULT_B_buy_value_limit = -2.5

DEFAULT_C_buy_strategy = RSI
DEFAULT_C_buy_value = 38
DEFAULT_C_buy_value_limit = 0

DEFAULT_trailing_buy = 0.3

[Voor 192% gewijzigd door Tom_JK op 04-05-2018 15:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-11-2021
Gisteren en vandaag een aardig beroerde dag achter de rug. Alle ETH pairs stonden tussen de -10% a -20% omdat ETH zelf hard aan het stijgen is maar de Altcoins niet mee stijgen.

Zojuist maar een Panicsell gedaan en m'n verlies genomen. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sig69
kraftwerk schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:01:
Gisteren en vandaag een aardig beroerde dag achter de rug. Alle ETH pairs stonden tussen de -10% a -20% omdat ETH zelf hard aan het stijgen maar de Altcoins niet mee stijgen.

Hier ook. Ik kijk het nog wel even aan, misschien dat het nog bij trekt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
sig69 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:04:
[...]

Hier ook. Ik kijk het nog wel even aan, misschien dat het nog bij trekt.
Ik wacht weer even tot na het weekend voor ik de bot weer verder laat gaan. :-)

Tot nu toe heeft de BTC bot mij de afgelopen weken nog het meest opgeleverd. De ETH bot blijft toch vaker zitten met bags. Instellingen zijn vrijwel identiek.

[Voor 10% gewijzigd door kraftwerk op 04-05-2018 16:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Idanue
BTC bot gaat hier wel goed de laatste tijd, soms wat meer en soms wat minder maar ik ben er wel tevreden mee. :Y

https://i.imgur.com/Umz1nW1.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gisteren en vandaag een aardig beroerde dag achter de rug. Alle ETH pairs stonden tussen de -10% a -20% omdat ETH zelf hard aan het stijgen is maar de Altcoins niet mee stijgen.
Vandaar dat mijn bot ineens geen activiteit meer vertoond, alles in 't rood :/ Heeft 't zin om alles in DCA te laten staan in de hoop dat het nog verandert?

Wel raar zo, van tientallen sales per dag naar geen :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Idanue
Tom_JK schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:31:
Nu al een tijdje mijn PT draaien, maar hij koopt niks. Ook geen possible buys. Ik ben begonnen met een zeer laag bedrag om te testen. 90 dollar waarvan 30 BNB voor de fees. Zit er iets fout in mijn settings? Of heb ik te weinig BTC erin? Andere tips zijn ook welkom :)

#GENERAL SETTINGS#
market = BTC
ALL_enabled_pairs = ADA, ADX, AMB, APPC, ARK, AST, BAT, BCC, BCPT, BRD, BTS, CDT, DASH, DLT, DNT, FUEL, EDO, ELF, ENG, ENJ, EOS, ETC, ETH, EVX, FUN, GTO, GVT, ICN, ICX, IOTA, INS, KMD, LINK, LRC, LTC, MANA, MCO, MDA, MOD, MTH, MTL, NAV, NEBL, NEO, NULS, OAX, OMG, OST, PIVX, POWR, QSP, QTUM, RCN, RDN, REQ, SALT, SNM, STEEM, STORJ, STRAT, TRX, VEN, VIB, VIBE, WABI, WAVES, WINGS, WTC, XLM, XMR, XRP, XZC, ZEC, ZRX
hidden_pairs =
DEFAULT_DCA_enabled = -1.2

start_balance = 0.00900
keep_balance = 0

#INITIAL BUY SETTINGS#

max_trading_pairs = 3
DEFAULT_initial_cost = 0.0012
DEFAULT_initial_cost_percentage = 0
DEFAULT_min_buy_volume = 300
DEFAULT_max_buy_spread = 0.85
DEFAULT_min_orderbook_volume_percentage = 110

DEFAULT_rebuy_timeout = 15
DEFAULT_buy_min_change_percentage = -20
DEFAULT_buy_max_change_percentage = 10
pair_min_listed_days = 20

#BUY STRATEGY#

DEFAULT_A_buy_value = -5
DEFAULT_A_buy_value_limit = -35

DEFAULT_B_buy_strategy = EMAGAIN
DEFAULT_B_buy_value = -0.55
DEFAULT_B_buy_value_limit = -2.5

DEFAULT_C_buy_strategy = RSI
DEFAULT_C_buy_value = 38
DEFAULT_C_buy_value_limit = 0

DEFAULT_trailing_buy = 0.3
Hier kan @nAffie je vast mee helpen als hij even tijd heeft. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moshi
kraftwerk schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:06:
[...]

Ik wacht weer even tot na het weekend voor ik de bot weer verder laat gaan. :-)

Tot nu toe heeft de BTC bot mij de afgelopen weken nog het meest opgeleverd. De ETH bot blijft toch vaker zitten met bags. Instellingen zijn vrijwel identiek
Mijn ervaring met BTC is dat dit binnen twee dagen wel bijtrekt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sig69
Raven schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:01:
[...]

Vandaar dat mijn bot ineens geen activiteit meer vertoond, alles in 't rood :/ Heeft 't zin om alles in DCA te laten staan in de hoop dat het nog verandert?

Wel raar zo, van tientallen sales per dag naar geen :/
Ik laat het doorgaans gewoon staan. Nu zit echt alles best zwaar in min, als iets dan in de buurt van de 0% komt wil ik wel eens een sell forceren. Dat kan dan gebruikt worden om weer iets te DCA'en, en zo kom ik er wel weer uit.
Deze alleen niet denk ik:

Maar die hou ik gewoon om te kijken wat er gebeurt. :)

[Voor 10% gewijzigd door sig69 op 05-05-2018 00:33]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-03 18:37
Sinds gisteren begonnen met ProfitTrailer, 0.054 BTC op account gezet en getest.

Niet slecht, maar nu wel 3 coins aan het DCA-en (-2 tot -5%). Ben vooral nog aan het uitzoeken de hoeveelheid PAIRS en hoogte van de buys (nu MAX 5 PAIRS, INITIAL_COST op 0.005 en 2x DCA staan)

[Voor 6% gewijzigd door boe.i op 05-05-2018 09:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
boe.i schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 09:11:
Sinds gisteren begonnen met ProfitTrailer, 0.054 BTC op account gezet en getest.

[afbeelding]

Niet slecht, maar nu wel 3 coins aan het DCA-en (-2 tot -5%). Ben vooral nog aan het uitzoeken de hoeveelheid PAIRS en hoogte van de buys (nu MAX 5 PAIRS, INITIAL_COST op 0.005 en 2x DCA staan)
Dat ziet er goed uit, zou je misschien wat instellingen kunnen delen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe.i
Ja hoor, hier mijn PAIRS.properties

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben het constant aan het tweaken, zojuist bijv de RSI BUY strategy toegevoegd, kijken of het werkt. Op- of aanmerkingen zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

Waarschijnlijk gebruiken wij de bots anders, maar dat is juist de reden dat DCA bestaat toch? Ik koop wat voorzichtiger en heb diepe DCA settings, juist om dit soort dingen op te vangen. Ja, ik zat gister met 9v/d10 pairs in de DCA met vrij diepe bags, maar ben er vandaag al weer 2 kwijt (die je dan juist een leuke winst geven). Qua ETH ben ik er wel wat op achteruit gegaan maar qua USD alleen maar op voorruit (logisch natuurlijk met die eth stijging). Ik verwacht dat het met de rest van mn bags ook wel weer goed komt, en als ze over 2 weken nog staan, dan ga ik misschien aan een panic sell denken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stacks
Een Panic sell van een pair wat diep in het rood staat lijkt me niet zo'n goed idee. Het idee van winst maken is buy low and sell high. Hoe dieper een pair in het rood staat hoe groter de kans is dat hij omhoog zal gaan.

Het is wel jammer dat mijn EMAspread, BB en RSI strategieën vinden dat een daling van 5% na een stijging in de periode ervoor van soms wel 100% een goed moment is om aan te kopen. Terwijl het pair daarna nog prima 40% verder kan dalen/corrigeren.

Mijn DCA levels zitten op -5, -10 en -20 met 1% trailing en een 24 uur rebuy timeout. Nu zit 25% in level 2 en de rest in level 1 maar het lijkt erop dat vandaag zeker 50% in level 2 terecht komt. Als deze alts daling doorzet dan zal morgen de eerste level 3 zich aandienen. Daarmee zal de balans ver op zijn en wordt het een kwestie van geduld tot de boel weer stijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe.i
Stacks schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:54:
Een Panic sell van een pair wat diep in het rood staat lijkt me niet zo'n goed idee. Het idee van winst maken is buy low and sell high. Hoe dieper een pair in het rood staat hoe groter de kans is dat hij omhoog zal gaan.

Het is wel jammer dat mijn EMAspread, BB en RSI strategieën vinden dat een daling van 5% na een stijging in de periode ervoor van soms wel 100% een goed moment is om aan te kopen. Terwijl het pair daarna nog prima 40% verder kan dalen/corrigeren.

Mijn DCA levels zitten op -5, -10 en -20 met 1% trailing en een 24 uur rebuy timeout. Nu zit 25% in level 2 en de rest in level 1 maar het lijkt erop dat vandaag zeker 50% in level 2 terecht komt. Als deze alts daling doorzet dan zal morgen de eerste level 3 zich aandienen. Daarmee zal de balans ver op zijn en wordt het een kwestie van geduld tot de boel weer stijgt.
Is je DEFAULT_max_buy_spread te hoog? Je kan ook je DEFAULT_buy_max_change_percentage aanpassen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stacks
boe.i schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:07:
Is je DEFAULT_max_buy_spread te hoog? Je kan ook je DEFAULT_buy_max_change_percentage aanpassen ;)
Mijn DEFAULT_buy_max_change_percentage = 8, maar deze kijkt maar 24 uur terug en heeft de tragedie van nu niet voorkomen :) Heb jij hem lager?

DEFAULT_max_buy_spread heb ik op 2. Maar het effect van het verschil tussen de prijzen van vraag en aanbod op het bepalen van het koopmoment begrijp ik niet zo goed. Wordt als de prijs relatief hoog is, de spread groter omdat er dan minder vraag is?

Volgende week ga ik eens kijken naar PTMagic. Het automatisch kunnen aanpassen van settings aan de hand van wat de markt doet lijkt me erg handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe.i
Het nut van de buy spread is geloof ik om te voorkomen dat je een pump en dump coin koopt. Normaliter wordt deze laag gekocht en hoog verkocht, vandaar de hoge max_buy_spread (mijne staat op 0.5 trouwens, erg safe)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ernstk
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-08-2021
sig69 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:26:
[...]

Ik laat het doorgaans gewoon staan. Nu zit echt alles best zwaar in min, als iets dan in de buurt van de 0% komt wil ik wel eens een sell forceren. Dat kan dan gebruikt worden om weer iets te DCA'en, en zo kom ik er wel weer uit.
Deze alleen niet denk ik:
[afbeelding]
Maar die hou ik gewoon om te kijken wat er gebeurt. :)
die staat bij mij ook op -43% o.a. door die pump van 19 april |:(
kwestie van wachten hier.. ooit zal hij wel weer richting zn aankoop-prijs gaan

[Voor 6% gewijzigd door ernstk op 06-05-2018 00:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe.i
Ben de settings weer wat aan het tweaken en heb het budget iets omhoog geschroefd.
Hierbij mijn trades van de laatste 24u:

EMAGAIN werkt goed voor een sideways/down market. Wat vinden jullie de beste strategie voor een bullish market?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vandaag eindelijk weer een beetje groen gezien :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
Stacks schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:54:
Dat is inderdaad wel het idee. Echter als door de 'diep in het rood staande' pairs de bot vervolgens een week stil staat dan mis je mogelijk weer profits op andere trades?

Het liefst zie ik m'n bot dagelijks traden: hoe meer hoe beter. Als ik dagen moet wachten tot er iets gaat bewegen had ik misschien ook wel met het handje kunnen traden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

kraftwerk schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:01:
[...]

Dat is inderdaad wel het idee. Echter als door de 'diep in het rood staande' pairs de bot vervolgens een week stil staat dan mis je mogelijk weer profits op andere trades?

Het liefst zie ik m'n bot dagelijks traden: hoe meer hoe beter. Als ik dagen moet wachten tot er iets gaat bewegen had ik misschien ook wel met het handje kunnen traden. :)
Maar dan gebruik je geen DCA zeker? of heel weinig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stacks
Er valt wel wat te zeggen voor DCA-loos werken en af en toe een verlies nemen. Het grootste gedeelte van mijn balans staat te niksen als ik geen DCA nodig heb en dat is maar net genoeg om een daling zoals nu op te vangen. Mocht er ooit een coin doodgaan dan zal die 16% (2%buy x DCA3) van mijn balans meenemen.
Zonder DCA zou ik ipv pairs van 2% met pairs van 5% kunnen handelen. Dat is 2.5x zoveel winst.

Bij de laatste daling had ik dan gemiddeld over alle pairs een 10% verlies moeten nemen om de boel weer vlot te trekken. Verder zorgt DCA er voor dat een pair sneller weer verkocht wordt, je halveert na elke DCA de stijging die daarvoor nodig is.

Keuzes, keuzes... }:O

Voor 'geen omkijken naar' PT settings denk ik dat DCA the way to go is.

Er zou een PT analyser moeten zijn waar je jouw setting instelt en die dan daarmee het afgelopen jaar doorrekent om te zien hoeveel winst je ermee gemaakt zou hebben. Dat zou een hoop giswerk schelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 11:39

Crusader

Arc Nature

Stacks schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:10:

Er zou een PT analyser moeten zijn waar je jouw setting instelt en die dan daarmee het afgelopen jaar doorrekent om te zien hoeveel winst je ermee gemaakt zou hebben. Dat zou een hoop giswerk schelen.
Wolfs of Crypto heeft een aantal TradingView scripts waarmee je op z'n minst je settings kunt visualiseren en zelf kunt bepalen wat voor jou het beste werkt. Niet geheel wat je zoekt maar wel een handige aanvulling. Script is niet gratis overigens:

https://www.tradingview.c...or-Profit-Trailer-2-TWOC/

Er staan er meerdere tussen, sommige ook gratis of trial:

https://www.tradingview.c...Crypto/#published-scripts

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"ERROR ProfitTrailerService - completeBalances - nl.komtek.pt.utils.b: ERROR: -2014, API-key format invalid."

Oh geweldig, weer eens API-issues :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
Raven schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:40:
"ERROR ProfitTrailerService - completeBalances - nl.komtek.pt.utils.b: ERROR: -2014, API-key format invalid."

Oh geweldig, weer eens API-issues :/
Lijkt een issue/lagging op Binance te zijn inderdaad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kraftwerk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Lijkt een issue/lagging op Binance te zijn inderdaad.
Na een herstart geeft ie een andere error: error occured in ticker, message we got incorrect data, retrying, result: Gevolgd door niets.

edit: Lijkt weer te werken, wel 0.1ETH balance kwijt :/

[Voor 9% gewijzigd door Raven op 09-05-2018 09:59]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom_JK
Fijn nachtje gehad... veel DCA's met flinke minnen. Hoe voorkomen jullie dat tijdens een bearish markt? De kunst zou juist moeten zijn dat een bot zelfs bij een dalende markt winst maakt. Als de markt omhoog gaat kan iedereen het...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stacks
Crusader schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:34:
[...]

Wolfs of Crypto heeft een aantal TradingView scripts waarmee je op z'n minst je settings kunt visualiseren en zelf kunt bepalen wat voor jou het beste werkt. Niet geheel wat je zoekt maar wel een handige aanvulling. Script is niet gratis overigens
Thanx, die ziet er heel compleet uit, ik ga zeker de trail even proberen.

Nu gebruik ik deze:
https://www.tradingview.c...chotte/#published-scripts
https://www.tradingview.com/u/Helmi/#published-scripts
Tom_JK schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 10:15:
Fijn nachtje gehad... veel DCA's met flinke minnen. Hoe voorkomen jullie dat tijdens een bearish markt? De kunst zou juist moeten zijn dat een bot zelfs bij een dalende markt winst maakt. Als de markt omhoog gaat kan iedereen het...
Dat voorkom je helaas niet. Je bot winst maken doe je door genoeg balans te hebben om hem tot op de bodem te kunnen laten aankopen en dan is het wachten op een stijging die je Sell values triggert. Wel ff geduld hebben :O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik zag dat de universele wallet van ethos als eerst naar nederland komt.

Als nederland als eerste overal crypto gaat accepteren kunnen we als land wel erg rijk worden in de toekomst xD. Iedereen die crypto heeft komt dan hier naartoe om te spenden. Dan kan onze overheid nou ook alvast een mooie spaarpotje maken met crypto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
DeeSung schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:02:
Ik zag dat de universele wallet van ethos als eerst naar nederland komt.
Je weet dat dit topic over ProfitTrailer gaat? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
kraftwerk schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Je weet dat dit topic over ProfitTrailer gaat? :)
Nu wel xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
Bartske schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:12:
[...]
Maar dan gebruik je geen DCA zeker? of heel weinig?
Soms helemaal niet of te weinig. Ik speel nog wel eens met de settings. Vind het vooral jammer dat bij het gebruik van DCA de helft van je balance vaak stil staat (uiteraard met een goede reden).

Momenteel weer terug naar DCA met onderstaande settings:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
BTC:
ALL_max_cost = 0.0012
ALL_min_buy_balance_percentage = 60
ALL_max_trading_pairs = 4
max_buy_times = 8

ETH:
ALL_max_cost = 0.012
ALL_min_buy_balance_percentage = 60
ALL_max_trading_pairs = 4
max_buy_times = 6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 15:57
Ik ben aan het overwegen om deze bot of een andere bot aan te schaffen. MAar ik lees hier dat het volgens mij best veel werk is, wbt fine tunen enzo. Dat lijkt me niet ideaal gezien ik de bot het werk wil laten doen. Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stacks
Het is in het begin even studeren om te begrijpen hoe het traden en alle indicatoren werken en het kost tijd om een goede strategie te maken. Maar als dat gedaan is dan is het af en toe even kijken of alles loopt zoals je verwacht had en zo nodig wat omgooien of finetunen.

Na de aanloopfase hoeft het zeker niet veel werk te zijn. Je moet het traden dan wel los kunnen laten en alleen bijsturen op strategie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

TweakerVincent schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:48:
Ik ben aan het overwegen om deze bot of een andere bot aan te schaffen. MAar ik lees hier dat het volgens mij best veel werk is, wbt fine tunen enzo. Dat lijkt me niet ideaal gezien ik de bot het werk wil laten doen. Hoe ervaren jullie dit?
Als je zoekt naar een middel om slapend rijk te worden moet je nog even verder zoeken ;)

Er zijn settings van anderen die je kunt gebruiken, maar markten veranderen en dus de optimale settings van nu zijn niet de optimale settings over 2 maanden. Daarom zul je nooit klaar zijn met sleutelen. Maar als je probeert je bot met een laag risico te laten traden hoeft het niet heel veel werk te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sig69
TweakerVincent schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:48:
Ik ben aan het overwegen om deze bot of een andere bot aan te schaffen. Maar ik lees hier dat het volgens mij best veel werk is, wbt fine tunen enzo. Dat lijkt me niet ideaal gezien ik de bot het werk wil laten doen. Hoe ervaren jullie dit?
Veel werk is relatief. Als je'm heel conservatief instelt zal je er niet veel aan hoeven doen. Persoonlijk speel ik nog wel eens met settings afhankelijk van de markt. Maar dat is al veel minder werk dan handmatig traden. Voorheen was ik dagelijks van heel veel coins nieuws aan het lezen, overwegingen maken wel/niet kopen verkopen. Uiteindelijk heb ik daar niet zoveel aan verdiend. Nu pak ik gemiddeld 0.5% per dag, kost me totaal ongeveer een half uur per dag. Even checken hoe het er voor staat en misschien een setting aanpassen indien nodig. Ik heb in ieder geval geen crypto stress meer en het wordt langzaam meer , maar sneller dan op een bankrekening ;)

Roomba E5 te koop

• kraftwerk
De BTC bot heeft sinds gisteren BCN (Bytecoin) zitten DCA'en tot 5 levels diep. Die staat vandaag vrolijk -22% en lijkt nog verder te zakken. Er waren schijnbaar technische issues op Binance met die coin maar het lijkt meer op een belachelijk grote pump and dump.

De vraag is nu: wachten tot die misschien ooit weer uit z'n DCA komt of verlies nemen. :/

• Idanue
Ik draai nu sinds 13 april zonder iets aangepast te hebben en zit op +31.84%, het zal misschien beter kunnen als je er meer tijd in gaat steken maar ik vind het wel goed zo. :)

• boe.i
kraftwerk schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:10:
De BTC bot heeft sinds gisteren BCN (Bytecoin) zitten DCA'en tot 5 levels diep. Die staat vandaag vrolijk -22% en lijkt nog verder te zakken. Er waren schijnbaar technische issues op Binance met die coin maar het lijkt meer op een belachelijk grote pump and dump.

De vraag is nu: wachten tot die misschien ooit weer uit z'n DCA komt of verlies nemen. :/
Ik denk dat je dit had kunnen voorkomen met je instellingen ;)

• sig69

BCN staat vijf keer in m'n sales log gisteren :) Maar goed ik handel tegen ETH, wellicht dat die markt zich iets anders gedragen heeft.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anboni

Voor de volgende keer : kijk even naar de pair min listed days setting. Ik heb die vrij hoog staan, dus mijn botjes hebben bcn nog niet aangeraakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Idanue schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 09:12:
Ik draai nu sinds 13 april zonder iets aangepast te hebben en zit op +31.84%, het zal misschien beter kunnen als je er meer tijd in gaat steken maar ik vind het wel goed zo. :)
In februari was je toch zal al bezig? Tenminste zo schrijf je het wel.. Of ben je in april weer opnieuw begonnen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Idanue
D-Ed schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:11:
[...]

In februari was je toch zal al bezig? Tenminste zo schrijf je het wel.. Of ben je in april weer opnieuw begonnen?
Verse install in april met andere settings en PT Magic :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Idanue schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Verse install in april met andere settings en PT Magic :)
Goed bezig :) PT 2.0? Of de 1.0 versie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Idanue
D-Ed schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:46:
[...]

Goed bezig :) PT 2.0? Of de 1.0 versie?
Nog steeds V1, hij loopt lekker dus nog niet echt de behoefte gehad om te switchen.

Misschien komend weekend maar eens voorzichtig een kijkje nemen wat V2 te bieden heeft. :)

• Buffster
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-03-2022
Voor de mensen die hun bot al wat langer hebben draaien: wat is jullie YTD winst/verlies percentage? En van welke trading pairs maken jullie gebruik? BTC, ETH of USD(T)/EUR?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anboni
Buffster schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:04:
Voor de mensen die hun bot al wat langer hebben draaien: wat is jullie YTD winst/verlies percentage? En van welke trading pairs maken jullie gebruik? BTC, ETH of USD(T)/EUR?
M'n huidige TCV percentages (hier zitten dus alle vastgehouden bags bij in):
BTC 1: +16% tov 1 april
ETH 1: -10% tov 1 april
BTC 2: +19% tov 17 april
ETH 2: -16% tov 17 april

M'n gerealiseerde profit percentages, allemaal vanaf 1 april bijgehouden:
BTC1: 25%
ETH1: 12% (hier zit ook een flinke verliespost in van CTR begin april)
BTC2: 23%
ETH2: 17%

In principe verkoop ik niets met verlies, alleen CTR heb ik een panicsell op gedaan toen het bericht over de fraude bekend werd (uiteindelijk had ik die beter nog een paar dagen kunnen vasthouden, had ik verlies wat kunnen beperken of zelfs winst kunnen maken, maarja, da's achteraf)

*edit* en net als bartske is dit de winst uitgedrukt in de base currency. In EUR uitgedrukt is het dankzij de stijging van BTC en ETH de laatste weken zowieso gegroeid.

[Voor 8% gewijzigd door anboni op 10-05-2018 14:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bartske

Bartske

Valar Morghulis

Mijn binance ETH bot sinds eind maart: +13%. Dit is inclusief groot verlies van de ETH stijging vorige week (voor dat verlies stond ik op +21%). Heb de eerste 3 weken steeds iets meer kapitaal geïnvesteerd eigenlijk ligt de relatieve winst nog iets hoger.

Dit is nog inclusief 6 bags die ik nu heb die ik nog hoop met winst te kunnen verkopen.

edit: ohja en dit is allemaal ETH winst, dus geen USD. Ik trade om m'n ETH positie te vergroten, niet om mn USD positie te vergroten in eerste instantie.

[Voor 33% gewijzigd door Bartske op 10-05-2018 14:01]

• Tom_JK
Oei... hij is weer veel te actief geweest tijdens een daling. Iemand suggesties hoe te voorkomen? Inmiddels zit 75% van mijn budget in DCA's :/

Pairs:
DEFAULT_A_sell_strategy = GAIN
DEFAULT_A_sell_value = 0.99

DEFAULT_B_sell_strategy = RSI
DEFAULT_B_sell_value = 40

DEFAULT_min_profit = 0.99
DEFAULT_trailing_profit = 0.30

Indicator:
EMA_cross_candles = 2
EMA_candle_period = 3600
EMA_fast_length = 18
EMA_slow_length = 64

• Stacks
Een DCA rebuy timeout van 24uur heeft de schade wat beperkt maar ook hier zit bijna alles in DCA.

Wat is je DCA buy strategie?

• Tom_JK
Stacks schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:31:
Een DCA rebuy timeout van 24uur heeft de schade wat beperkt maar ook hier zit bijna alles in DCA.

Wat is je DCA buy strategie?
hmmm, goede, ik ben vooral bezig geweest met mijn pairs settings. Mijn huidige DCA settings:

#BUY
DEFAULT_DCA_A_buy_strategy = EMASPREAD
DEFAULT_DCA_A_buy_value = -0.62
DEFAULT_DCA_A_buy_value_limit = -10

DEFAULT_DCA_trailing_buy = 0.30

DEFAULT_DCA_buy_percentage = 50

DEFAULT_DCA_buy_trigger_1 = -2
DEFAULT_DCA_buy_trigger_2 = -3.5
DEFAULT_DCA_buy_trigger_3 = -5
DEFAULT_DCA_buy_trigger_4 = -7
DEFAULT_DCA_buy_trigger_5 = -8

#Sell
DEFAULT_DCA_A_sell_strategy = GAIN
DEFAULT_DCA_A_sell_value = 0.95
DEFAULT_DCA_A_sell_value_1 = 1.0
DEFAULT_DCA_A_sell_value_2 = 0.96
DEFAULT_DCA_A_sell_value_3 = 0.93
DEFAULT_DCA_A_sell_value_4 = 0.9

DEFAULT_DCA_trailing_profit = 0.30

[Voor 16% gewijzigd door Tom_JK op 10-05-2018 22:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinpower
Ik gebruik geen DCA meer sinds 75% van mijn balans vast zit in DCA bags in een coin genaamd Gvt. Natuurlijk eigen schuld. Maar meerdere pairs en groter aankoopbedrag doet het ook prima!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moshi
Ik gebruik ook geen DCA meer. Waarom extra investeren in een munt die aantoonbaar de verkeerde kant op gaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom_JK
Maar dan blijft hij toch gewoon heel lang in je pairs staan? Enige voordeel is geen herinvesteren, maar hij komt ook pas weer later boven water.

Vraag blijft natuurlijk hoe je hem zo instelt dat hij alleen koopt als hij bijna zeker is dat hij op de bodem koopt. Kan de bot langer terugkijken en een trend meenemen in de beoordeling?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Moshi schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 07:23:
Ik gebruik ook geen DCA meer. Waarom extra investeren in een munt die aantoonbaar de verkeerde kant op gaat?
vinpower schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 07:13:
Ik gebruik geen DCA meer sinds 75% van mijn balans vast zit in DCA bags in een coin genaamd Gvt. Natuurlijk eigen schuld. Maar meerdere pairs en groter aankoopbedrag doet het ook prima!
Hebben jullie ALL_DCA_enabled op false staan of een bepaald percentage? Hier inmiddels ook weer het nodige diep in DCA, terwijl ik pas nog de probleemgevallen had gepanicselled :/

SEM maar aangezet en daarna maar eens kijken of het zonder DCA beter gaat, tot nu toe over het geheel alleen maar verlies door DCA-probleemgevallen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stacks
Ik heb 100% buy DCA levels op -5, -10 en -20. Met lowBB onder 10, RSI onder 40, trailing op 0.75 en een 24 uur rebuy timeout om het aankopen wat lastiger te maken.

Door deze DCA heb ik theoretisch na een daling van dik 30% maar een stijging van 17% nodig om break-even te raken, zonder DCA zou dat 47% zijn. In de praktijk komen daar nog de effecten van het dieper aankopen door lowBB, RSI en trailing boven op.
Daar staat een ± 6 x hogere investering tegenover maar dat betekent een net zoveel hogere winst als de coin zijn gain profit haalt.

Na zo'n daling als die we nu hebben zit ik er aan te denken om voortaan de eerste levels wat hoger in te stellen. Misschien iets als -10, -15, -20.

Bij grotere DCA aankopen loop ik regelmatig tegen een 'orderbook low' aan en wordt er dus niets gekocht. Misschien dat zes levels met 50% buy ipv 3 van 100% daarvoor een oplossing is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
anboni schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:27:
[...]
Voor de volgende keer : kijk even naar de pair min listed days setting. Ik heb die vrij hoog staan, dus mijn botjes hebben bcn nog niet aangeraakt.
Is de pair_min_listed_days een 2.x setting? Ik zit namelijk nog op versie 1.x.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
kraftwerk schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:45:
[...]

Is de pair_min_listed_days een 2.x setting? Ik zit namelijk nog op versie 1.x.
Erm, ja, dat is inderdaad een PT2 setting. Volgens mij zit er in PTMagic trouwens ook al zo'n soort functie die wel samen met PT1 kan werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:50
Wat doen jullie met de bags na zo’n dag als vandaag, alles staat op -10% tot -20%. Geen funds meer voor dca en ook geen zin om extra fiat in te pompen.
Rustig wachten totdat alles weer groen wordt? wat handmatig verkopen en via dca de overige funds verkopen? alles verkopen en met een schone lei beginnen?

Zelf heb ik een week geleden al alles verkocht met verlies en met een schone lei begonnen, voel er niet zoveel voor om dit weer te doen. Dit kost natuurlijk een hoop ETH en binnen een week is het weer mis...

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pushback
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-07-2018
Hi,

Zit er over te denken om de profittrailer te gaan gebruiken. Kan nog niet echt vinden of hij ook kan draaien op een NAS... Ik heb een synology, kan hij ook daar op draaien of is een RP de simpelste oplossing?

thanks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
raq schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:08:
Wat doen jullie met de bags na zo’n dag als vandaag, alles staat op -10% tot -20%. Geen funds meer voor dca en ook geen zin om extra fiat in te pompen.
Rustig wachten totdat alles weer groen wordt? wat handmatig verkopen en via dca de overige funds verkopen? alles verkopen en met een schone lei beginnen?

Zelf heb ik een week geleden al alles verkocht met verlies en met een schone lei begonnen, voel er niet zoveel voor om dit weer te doen. Dit kost natuurlijk een hoop ETH en binnen een week is het weer mis...
Gewoon laten staan, het gaat vanzelf wel weer omhoog. Als je nu alles met verlies verkoopt, heb je weer een paar dagen wat beweging, maar als de markt niet verandert, zit je na die paar dagen weer met bags.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee