Toon posts:

[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-03 23:15

sourcecode

Prepare for the next ATH

Pushback schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:06:
Hi,

Zit er over te denken om de profittrailer te gaan gebruiken. Kan nog niet echt vinden of hij ook kan draaien op een NAS... Ik heb een synology, kan hij ook daar op draaien of is een RP de simpelste oplossing?

thanks
Ik draai het op een intel compute stick die in mij TV zit :)

Prepare for the next ATH

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

raq schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:08:
Wat doen jullie met de bags na zo’n dag als vandaag, alles staat op -10% tot -20%. Geen funds meer voor dca en ook geen zin om extra fiat in te pompen.
Rustig wachten totdat alles weer groen wordt? wat handmatig verkopen en via dca de overige funds verkopen? alles verkopen en met een schone lei beginnen?

Zelf heb ik een week geleden al alles verkocht met verlies en met een schone lei begonnen, voel er niet zoveel voor om dit weer te doen. Dit kost natuurlijk een hoop ETH en binnen een week is het weer mis...
Ik zit ook met 8 pairs dik in het rood, panic sell doe ik niet meer........... 2x keer wel gedaan.
maar nu laat ik het staan

Prepare for the next ATH

• kraftwerk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik heb gisteren wel een panic sell gedaan van BCN die inmiddels op -40% stond (kleine $450 verlies). Niet leuk maar ik zag dat nog lang niet goed komen. De bot stond stil omdat die pair m'n volledige balance had opgesnoept (6 DCA levels).

Om dat soort drama (proberen) te voorkomen heb ik vanochtend maar PTMagic geinstalleerd. Ik was al die tijd een beetje huiverig om MS/Dotnet packages op Linux te draaien. ;-)

Ik zie tot nu toe dat PTMagic actief is en switched op basis van trends. Ook worden bepaalde PumpNDumpProtection pairs geschreven in de config. Precies wat ik zocht.

Klopt het dat PTMagic geen buy/sell strategies of values aanpast?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:51
kraftwerk schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:50:
Klopt het dat PTMagic geen buy/sell strategies of values aanpast?
Dat is helemaal afhankelijk van je instellingen. In principe kan PTM iedere setting in elk van de properties files aanpassen.

https://www.socialcooling.com/

• kraftwerk
anboni schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 12:54:
[...]
Dat is helemaal afhankelijk van je instellingen. In principe kan PTM iedere setting in elk van de properties files aanpassen.
Helder. Ik zie in de Settings bijvoorbeeld "Ready For Lift Off'" met bepaalde default Pairs en DCA properties, die kun (moet) je dus zelf configureren.

• Pushback
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-07-2018
sourcecode schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:46:
[...]

Ik draai het op een intel compute stick die in mij TV zit :)
ok dat klinkt helemaal ideaal

Eens kijken waar we die op de kop kunnen tikken.

Moet je tv dan altijd aan staan om stroom te krijgen? of is dit niet nodig?

• sourcecode

sourcecode

Prepare for the next ATH

Pushback schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:06:
[...]

ok dat klinkt helemaal ideaal

Eens kijken waar we die op de kop kunnen tikken.

Moet je tv dan altijd aan staan om stroom te krijgen? of is dit niet nodig?
die intel compute stick heeft gewoon voeding, maar is zeer zuinig

Prepare for the next ATH

• Moshi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-03-2019
Hi,

Zit er over te denken om de profittrailer te gaan gebruiken. Kan nog niet echt vinden of hij ook kan draaien op een NAS... Ik heb een synology, kan hij ook daar op draaien of is een RP de simpelste oplossing?

thanks
Ik draai hem op een VPS, voor 4 euro per maand :)

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:47
raq schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:08:
Wat doen jullie met de bags na zo’n dag als vandaag, alles staat op -10% tot -20%. Geen funds meer voor dca en ook geen zin om extra fiat in te pompen.
Rustig wachten totdat alles weer groen wordt? wat handmatig verkopen en via dca de overige funds verkopen? alles verkopen en met een schone lei beginnen?

Zelf heb ik een week geleden al alles verkocht met verlies en met een schone lei begonnen, voel er niet zoveel voor om dit weer te doen. Dit kost natuurlijk een hoop ETH en binnen een week is het weer mis...
Ik wacht gewoon, er komt vanzelf weer een tijd dat alles weer uit het rood komt. :Y

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:13

Bartske

Valar Morghulis

Hi,

thanks
Ik heb hem ook op een synology in docker draaien, was voor mij de simpelste en goedkoopste oplossing (qua stroom, mn nas staat toch altijd al aan).

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tom_JK
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-12-2021
Is het trouwens geen idee om gewoon helemaal niet te handelen met PT als BTC down gaat? Tenslotte gaan Alts 95/100 keer sneller naar beneden dan BTC. Hoe zien jullie dit?

Daarnaast: is het mogelijk BTC/USDT te handelen als PT een bearish trend ziet?

> ik zoek mogelijkheden wat te doen als BTC down gaat in vergelijking met USD. Als daar geen opties voor zijn dan is de meerwaarde van PT nihil mijns inziens. In een bull markt is handelen namelijk niet moeilijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 11:39

Crusader

Arc Nature

Hi,

thanks
Of het ook op een Synology draait weet ik niet, maar mocht je kiezen voor de RP, wat ik ook deed, hou er dan rekening mee dat je al gauw naar een Linux of Windows machine moet gaan als je ook gebruik wilt gaan maken van add-ons als PT-Magic, PT-Tracker en/of PT-Notify, of meerdere bots tegelijk wilt draaien.
Neem dat mee in je overweging ;-)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• anboni
Meerdere bots tegelijk draaien vanaf hetzelfde public IP lijkt met de nieuwste versie (2.0.4) geen goed idee meer. Komen de nodige meldingen binnen van mensen die (temp) bans op Binance krijgen omdat de nieuwste versie teveel API calls doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moshi
Sommige stijgen zijn ook bizar hoor. 1.5% erbij in 3 minuten....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
Momenteel staat LUN/BTC bij mij met -15% in de bags (5 DCA levels diep). De eerste aankoop was 2018-05-14 om 01:00 (zie afbeelding).

Hieronder een gedeelte uit mijn DCA config:

code:
1
2
3
4
5
rebuy_timeout = 30
buy_strategy = EMAGAIN
buy_trigger = -1.5
buy_value = -0.35
trailing_buy = 0.15

Misschien een te korte rebuy_timeout ?

Tevens vraag me af of het niet wijzer is om met stoploss te gaan werken zodra je pairs na X DCA levels alsnog X% in het rood staan. Ik lees hier veelal dat jullie het gewoon laten staan maar dat kan betekenen dat het nog weken of maanden kan duren. Bij meerdere pairs in DCA zou mijn bot dan volledig stil staan tot ze weer allemaal in het groen komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stacks
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-05-2020
Na vijf keer de -1.5% van je DCA buy trigger met een 100% buy zit je, zonder trailing en timeout etc, nog maar op een daling van iets meer dan 7% met ondertussen 32 keer je initial buy cost. In je chart hierboven zit je al op een daling van zo'n 20% en een 40-50% daling is in crypto geen zeldzaamheid.

Je zou even moeten kijken hoeveel daling je op wilt kunnen vangen met DCA. Je wilt pas je max DCA level aanspreken als je op die bodem zit, daar heeft ie het meeste effect.

Ik denk niet dat je winst gaat maken als je bij elke langer durende daling een stop-loss van je maxed out DCA pairs doet.

Mijn rebuy timeout staat op 24 uur en dat bevalt me goed.

• anboni
kraftwerk schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:45:
Tevens vraag me af of het niet wijzer is om met stoploss te gaan werken zodra je pairs na X DCA levels alsnog X% in het rood staan.
Lijkt mij zeer onverstandig om DCA en stoploss te combineren, dat maakt de kans dat je voor een fors bedrag het schip in gaat alleen maar groter.

• Buffster
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-03-2022
Bij welke prijsdalingspercentages voeren jullie DCA uit?

• kraftwerk
Stacks schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 00:13:
Na vijf keer de -1.5% van je DCA buy trigger met een 100% buy zit je, zonder trailing en timeout etc, nog maar op een daling van iets meer dan 7% met ondertussen 32 keer je initial buy cost.
Volgens mij werkt dat met EMAGAIN anders? Die kijkt op basis van mijn indicators (fast en slow lines) of er -1.5% verschil zit tussen die twee lines. Niet zozeer of de prijs -1.5% is gezakt. Althans, zo had ik het begrepen.

• Stacks
Je hebt gelijk, ik dacht dat je met 'buy trigger' de 'DEFAULT_DCA_buy_trigger' bedoelde. Hoe heb je die DCA buy trigger(s) staan?

• kraftwerk
Stacks schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:17:
Je hebt gelijk, ik dacht dat je met 'buy trigger' de 'DEFAULT_DCA_buy_trigger' bedoelde. Hoe heb je die DCA buy trigger(s) staan?
Hieronder:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
PAIRS:
ALL_buy_strategy = EMAGAIN
ALL_buy_value = -0.75
ALL_trailing_buy = 0.15
ALL_DCA_enabled = true

DCA:
max_buy_times = 5
max_buy_spread = 1
rebuy_timeout = 30
buy_strategy = EMAGAIN
buy_trigger = -1.5
buy_value = -0.35
trailing_buy = 0.15

INDICATORS:
EMA_period = 300
EMA_1 = 34
EMA_2 = 7
EMA_cross_candles = 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stacks
Als je enige DCA strategie EMAgain is met een 30m timeout dan ben je inderdaad erg snel door je DCA levels heen. Overal waar in de chart hieronder een groene balk staat zit de EMAgain onder de -1.5%. Je bot zal dan bijna elk half uur het aantal LUN verdubbelen.

Ik zou je strategie uitbreiden met iets als dit, waar per DCA level de minimale daling ten opzichte van de gemiddelde aankoopprijs getriggerd moet worden.
DEFAULT_DCA_buy_trigger_1 = -5
DEFAULT_DCA_buy_trigger_2 = -10
DEFAULT_DCA_buy_trigger_3 = -15
DEFAULT_DCA_buy_trigger_4 = -20
DEFAULT_DCA_buy_trigger_5 = -30
Dat dan eventueel gecombineerd met een DEFAULT_DCA_buy_percentage waar je per DCA level instelt hoeveel je erbij wilt kopen.

Dan kun je nog steeds EMAgain (RSI, Bollinger, etc) gebruiken om een goed aankoopmoment te kiezen maar wel pas na een bepaalde daling.

• kraftwerk
Stacks schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:18:
Ik zou je strategie uitbreiden met iets als dit, waar per DCA level de minimale daling ten opzichte van de gemiddelde aankoopprijs getriggerd moet worden.
DEFAULT_DCA_buy_trigger_1 = -5
DEFAULT_DCA_buy_trigger_2 = -10
DEFAULT_DCA_buy_trigger_3 = -15
DEFAULT_DCA_buy_trigger_4 = -20
DEFAULT_DCA_buy_trigger_5 = -30
Dat dan eventueel gecombineerd met een DEFAULT_DCA_buy_percentage waar je per DCA level instelt hoeveel je erbij wilt kopen.
Dat is inderdaad wel een iets veiligere strategie. Ik ga eens proberen of ik op zo'n manier minder snel diep in het rood sta en er wellicht sneller weer uit kom.

Thanks voor je uitleg!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
Kan ik mijn ProfitTrailer (lifetime) license ook verkopen? Zo ja, heeft iemand hier interesse?

Ik heb te veel verlies gemaakt laatste weken en ben er eigenlijk wel klaar mee. :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is pas nog voorbijgekomen, dat mag volgens de voorwaarden niet ;)

Ik ben de verliezen via DCA inmiddels ook wel zat, maar om nou wéér te gaan panicsellen en nóg meer verlies te krijgen.... Heel af en toe weet de bot er wel een uit te krijgen (SOM staat aan), maar met het huidige tempo duurt het ruim een maand voordat de DCA leeg is :/

Nou wil ik wel eens met DCA uitgeschakeld proberen, maar er staat op de wiki niet wat er na het uitschakelen met het al in DCA aanwezige spul gebeurd.

[Voor 45% gewijzigd door Raven op 18-05-2018 09:47]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kraftwerk
Raven schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:38:
Is pas nog voorbijgekomen, dat mag volgens de voorwaarden niet ;)
Hmm, jammer. Ik doe er niks meer mee. Inruilen tegen leuke prijs zal ook wel niet kunnen. :)
Ik ben de verliezen via DCA inmiddels ook wel zat, maar om nou wéér te gaan panicsellen en nóg meer verlies te krijgen.... Heel af en toe weet de bot er wel een uit te krijgen (SOM staat aan), maar met het huidige tempo duurt het ruim een maand voordat de DCA leeg is :/
Klopt maar ik moet ook eerlijk tegen mezelf blijven. Ben er afgelopen weken dagelijks mee bezig geweest en dat is ook verloren tijd die ik anders had kunnen besteden.

Ik zit inmiddels in Tether en rebuy wel als BTC weer rond de 6K zit. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Raven schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:38:
Nou wil ik wel eens met DCA uitgeschakeld proberen, maar er staat op de wiki niet wat er na het uitschakelen met het al in DCA aanwezige spul gebeurd.
Dat komt bij je pairs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gezien hoe rood de boel staat, kan dat problemen opleveren?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Raven schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:46:
[...]

Ik zou niet kunnen verzinnen welke problemen?

(heb het zelf al een paar keer gedaan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09

bladebla

<Piéééép>

Raven schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:46:
[...]

Bij mij niet. (PT v1) Heb DCA op false gezet en alles verschuift naar de pairs.

Zit in SOM en soms raak ik een pair kwijt. Als ik even uit SOM wil, weet ik in ieder geval dat hij nu niet meer gaat DCA-en.

|This Signature Intentionally Left Blank|

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stacks
Na mijn eerste twee weken PT sta ik op 4% verlies. Het zijn niet de meest geweldige weken voor PT. De meesten die ik ken zitten nu vast in bags van soms wel -50%. Het is zeker niet meer het elke dag minstens een half procent winst feestje waar iedereen het over had in het begin van dit topic.

Bijna alle PT strategieën hebben een stijgende markt nodig om te kunnen verkopen. Nu is het de tijd om te investeren (DCA) in hopelijk ondergewaardeerde coins die straks als de markt stijgt met een leuke winst verkocht kunnen worden.

Geen winst nog maar toch denk ik dat dit voor mij wel een goed moment is geweest om ermee te beginnen. Het houdt je nuchter en maakt je meteen bewust van de risico's die je loopt.
Mijn doel is een geen omkijken naar bot die veilig een leuk rendement maakt. Daarbij hoort een goede DCA strategie met genoeg reserve om een stevige daling op te kunnen vangen en geduld tot de markt weer aantrekt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Idanue
Stacks schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:20:
Na mijn eerste twee weken PT sta ik op 4% verlies. Het zijn niet de meest geweldige weken voor PT. De meesten die ik ken zitten nu vast in bags van soms wel -50%. Het is zeker niet meer het elke dag minstens een half procent winst feestje waar iedereen het over had in het begin van dit topic.

Bijna alle PT strategieën hebben een stijgende markt nodig om te kunnen verkopen. Nu is het de tijd om te investeren (DCA) in hopelijk ondergewaardeerde coins die straks als de markt stijgt met een leuke winst verkocht kunnen worden.

Geen winst nog maar toch denk ik dat dit voor mij wel een goed moment is geweest om ermee te beginnen. Het houdt je nuchter en maakt je meteen bewust van de risico's die je loopt.
Mijn doel is een geen omkijken naar bot die veilig een leuk rendement maakt. Daarbij hoort een goede DCA strategie met genoeg reserve om een stevige daling op te kunnen vangen en geduld tot de markt weer aantrekt.
Ik doe het juist heel anders, veel pairs en geen DCA.
Als een coin een aantal weken in het rood staat dan verkoop ik hem wel met wat verlies maar dat is nooit heel veel want geen DCA.

Deze maand is ook wat minder maar het is altijd meer dan wat ik op mijn spaargeld bij de bank krijg. :P

Month...Sales ... % Gain
May ..... 279 ..... 11.55%
April ..... 523 ..... 22.31%

April is vanaf de 13e ongeveer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Idanue schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:11:
[...]

Als een coin een aantal weken in het rood staat dan verkoop ik hem wel met wat verlies maar dat is nooit heel veel want geen DCA.
Jammer dat ik die methode niet vanaf het begin heb gebruikt. Inmiddels DCA uit, pairs had ik al omhoog gegooid. Als die wat nog in het rood staan daar nou eens uit komen, kan het denk ik wel eens heel hard gaan. Op goede dagen had ik (wel met DCA aan) tientallen sales per dag :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Idanue
Raven schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:41:
[...]

Jammer dat ik die methode niet vanaf het begin heb gebruikt. Inmiddels DCA uit, pairs had ik al omhoog gegooid. Als die wat nog in het rood staan daar nou eens uit komen, kan het denk ik wel eens heel hard gaan. Op goede dagen had ik (wel met DCA aan) tientallen sales per dag :)
Ik heb ook best goeie dagen gehad met DCA maar na een tijdje altijd bags van -20% tot -50% en geen BTC meer over.
Zal vast beter zijn met goeie settings maar ik ga wel voor de makkelijke manier, zo lang als het me geen geld kost ben ik al snel tevreden. :Y

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stacks
Idanue schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 19:11:

Deze maand is ook wat minder maar het is altijd meer dan wat ik op mijn spaargeld bij de bank krijg. :P

Month...Sales ... % Gain
May ..... 279 ..... 11.55%
April ..... 523 ..... 22.31%

April is vanaf de 13e ongeveer.
Wow, die cijfers liegen er niet om! Is dat de winst op je TCV?
Met zoveel sales zul je geen hoge winsten pakken neem ik aan?

Ik zit al een tijd te puzzelen hoe ik mijn DCA strat kan verbeteren. Het valt niet mee om een goede balans te vinden tussen beperken van het verschil tussen bid en bought price en het beperken van de kosten. Wat me niet lekker zit als ik naar mijn DCA pairs kijk is dat het meeste geld zit in de coins die het slechtst presteren. Als zo'n coin faalt, wat de komende jaren absoluut gaat gebeuren, dan is er meteen een flinke hap uit je portfolio.

Jouw methode heeft dat probleem niet. Ik had niet verwacht dat je zonder DCA zo goed zou kunnen scoren. Of heb je een geniale koop strategie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Idanue
Stacks schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 20:36:
[...]

Wow, die cijfers liegen er niet om! Is dat de winst op je TCV?
Met zoveel sales zul je geen hoge winsten pakken neem ik aan?

Ik zit al een tijd te puzzelen hoe ik mijn DCA strat kan verbeteren. Het valt niet mee om een goede balans te vinden tussen beperken van het verschil tussen bid en bought price en het beperken van de kosten. Wat me niet lekker zit als ik naar mijn DCA pairs kijk is dat het meeste geld zit in de coins die het slechtst presteren. Als zo'n coin faalt, wat de komende jaren absoluut gaat gebeuren, dan is er meteen een flinke hap uit je portfolio.

Jouw methode heeft dat probleem niet. Ik had niet verwacht dat je zonder DCA zo goed zou kunnen scoren. Of heb je een geniale koop strategie?
Ik heb ook wel een aantal coins gehad die dik in het rood stonden en met verlies moeten verkopen maar tot nu toe wel wat aan over gehouden en dus geen verlies.
Ik wil mijn instellingen best delen hoor maar geen garanties dat het goed blijft gaan. :P

Eerst even eten en dan zal ik vanavond of morgenochtend mijn settings posten. :)

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-03 01:25
Pfff..

Heb sinds mid-april eigenlijk niet meer naar PT of crypto in het algemeen omgekeken wegens andere prioriteiten. Na een tijdje heb ik gemerkt dat hij zichzelf volledig aan het vast rijden was in DCA. Begin mei op sell only gezet en terug een tijd niet naar gekeken.

Sit-rep: still fucked. Balans naar 0.9 en al 2 weken lang niets van beweging in de bags.

Dus ja, zorgeloos de boel laten draaien, is het hem toch niet; zelfs niet met een white-list en PT Magic ;(

EDIT:
- als je manueel een DCA doet (in binance x-aantal bijkopen), wat gebeurt er dan in PT? (ik draai nog v1 trouwens)
- als je nu DCA disabled, wat gebeurt er dan met de huidige DCA log?

[Voor 15% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 19-05-2018 12:40]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Idanue
Bij deze nog wat info over mijn settings zonder DCA.

Profit trailer V1 + PTMagic.

Pairs:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Indicators:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn bot heeft 0.2 BTC om mee te spelen dus met 30 pairs is dat 0.007 BTC per coin.
Het voordeel van zoveel pairs is dat er bijna altijd wel een aantal in het groen staan en verkopen wat weer plaats maakt voor een nieuwe coin.
Het lijkt niet veel maar met 24 sales vandaag zit ik al weer op 0.79% profit. :Y

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-03 01:25
Is zonder DCA én zonder stoploss niet nogal risicovol? Als je ziet hoe diep het mét DCA soms al durft zakken...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• Idanue
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:42:
Is zonder DCA én zonder stoploss niet nogal risicovol? Als je ziet hoe diep het mét DCA soms al durft zakken...
Hij koopt maar voor 0.007 BTC dus zo'n $60, mocht er een coin tussen zitten die een keer ver zakt en na een aantal weken niet meer omhoog komt dan kost het nog maar een paar tientjes als je hem met verlies verkoopt.
9 van de 10 coins gaan toch wel een keer weer omhoog en met 30 pairs heb ik ruimte genoeg om ze een tijdje te laten staan.

Ik ben een maand geleden begonnen met 0.15 BTC met buys van 0.005 per coin en zit nu op 0.21 BTC met buys van 0.007 per keer.

Ik heb ook geen idee of het goed blijft gaan maar ik was helemaal klaar met de DCA waar ik steeds diep in zat dus het was dit als experiment of er helemaal mee stoppen. :P

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:48
Idanue schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:27:
Bij deze nog wat info over mijn settings zonder DCA.

Profit trailer V1 + PTMagic.

Pairs:

***members only***

Indicators:

***members only***

Mijn bot heeft 0.2 BTC om mee te spelen dus met 30 pairs is dat 0.007 BTC per coin.
Het voordeel van zoveel pairs is dat er bijna altijd wel een aantal in het groen staan en verkopen wat weer plaats maakt voor een nieuwe coin.
Het lijkt niet veel maar met 24 sales vandaag zit ik al weer op 0.79% profit. :Y
Heb je geen min buy volume ingesteld? Ik vind dat zelf wel nuttig om coins te mijden waar weinig leven in zit.

[Voor 5% gewijzigd door sig69 op 19-05-2018 13:00]

Roomba E5 te koop

• Idanue
sig69 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:59:
[...]

Heb je geen min buy volume ingesteld? Ik vind dat zelf wel nuttig om coins te mijden waar weinig leven in zit.
Nope ik ga er vanuit dat PTMagic me wel een beetje helpt met welke coins te kopen:

Blacklist New Coins
Pump NDump Protection
Freefall Block

En weinig leven is niet erg, 1% omhoog is genoeg om weer te verkopen.
Veel kleine winsten maar als je het optelt dan valt het niet tegen. :)

1

[Voor 29% gewijzigd door Idanue op 19-05-2018 13:13]

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:16:
- als je nu DCA disabled, wat gebeurt er dan met de huidige DCA log?
Sangroid in "[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten"

;)
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:16:
EDIT:
- als je manueel een DCA doet (in binance x-aantal bijkopen), wat gebeurt er dan in PT? (ik draai nog v1 trouwens)
Dan zie je dat na een tijdje (PT stoppen en starten wil ook wel helpen) terug in je DCA-log, het percentage verlies zal iets 'afnemen'. Met PT2 zie je het bijna onmiddelijk.

[Voor 41% gewijzigd door NaN op 19-05-2018 13:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moshi
Ik ben overgestapt naar PT2, maar ik ben zeer ontevreden. In de standaard settings is de SOM geactiveerd (terwijl ik die nooit gebruikte) en nu is het onmogelijk om het uit SOM te krijgen. Zelfs als ik consecutive_buy_trigger = 0 gebruik dan blijft hij op de SOM. Per saldo is het programma dus onbruikbaar geworden aangezien er geen enkel manier is de SOM helemaal uit te zetten.

[Voor 9% gewijzigd door Moshi op 21-05-2018 12:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Moshi schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:30:
Ik ben overgestapt naar PT2, maar ik ben zeer ontevreden. In de standaard settings is de SOM geactiveerd (terwijl ik die nooit gebruikte) en nu is het onmogelijk om het uit SOM te krijgen. Zelfs als ik consecutive_buy_trigger = 0 gebruik dan blijft hij op de SOM. Per saldo is het programma dus onbruikbaar geworden aangezien er geen enkel manier is de SOM helemaal uit te zetten.
Om hem uit de SOM te krijgen (is er om je te beschermen, btw):

https://wiki.profittraile..._automated_sell_only_mode

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moshi
Sangroid schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:32:
[...]

Om hem uit de SOM te krijgen (is er om je te beschermen, btw):

https://wiki.profittraile..._automated_sell_only_mode
Thanks.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alle pairs weg :S :|
code:
1
2018-05-24 15:02:26 ERROR BinanceWebSocketAdapter24Ticker - Error in websocket message com.google.gson.stream.MalformedJsonException: Use JsonReader.setLenient(true) to accept malformed JSON at line 2 column 2 path $, message [{"e":"24hrTicker","E":1527166872250,"s":"ETHBTC","p":"-0.00203100","P":"- *nogeenheleboeltekst*
Is dit weer eens een API-issue of gaat het aan mijn kant mis?

edit: Ik zie op Twitter meer berichten over problemen bij Binance...

[Voor 7% gewijzigd door Raven op 24-05-2018 15:09]

Oscar Wilde

• anboni
Geloof dat ik op Discord vanochtend iets aangekondigd zag worden over onderhoud op Binance.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat hadden ze dan wel even mogen mailen. Wel vaag, net een buy-telegrambericht, buy nergens terug te vinden omdat pairs-lijst leeg blijft en omdat de bijbehorende waarden van de pairs van TCV af zijn gehaald, lijkt alsof er +/- 0.8ETH in het niets is verdwenen :|

[Voor 4% gewijzigd door Raven op 24-05-2018 15:20]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Semmelz
  • Laatst online: 08-11-2021
Iemand interesse in het kopen van een lifetime license van PT Binance?
Gebruik de bot al een maand niet meer en merk dat het me teveel tijd kost om alles bij te houden.

Destijds een lifetime license gekocht voor 0.03 BTC ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Semmelz Dat staan de voorwaarden niet toe ;) , is al een paar keer voorbij gekomen.

Ik heb de bot nog wel steeds draaien, maar of het nut heeft... Heel af en toe weet ie van een aankoop af te komen (die er al weken in stond en op DCA 1 stond, toen DCA nog werd gebruikt), maar TCV gaat niet noemenswaardig omhoog, als ie al omhoog gaat.

[Voor 83% gewijzigd door Raven op 30-05-2018 08:49]

Oscar Wilde

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03 09:25

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik ben twee weken geleden begonnen met PT 2.0, ik zit op Binance met een start van ongeveer 4 ETH, het valt me op dat de sales die ik doe wel erg snel tijdens een rally verkocht worden, ik heb al het wat zitten aanpassen in mijn PAIRS bestand maar veel verandering krijg ik er niet uit. Zouden jullie eens willen kijken waar dat aan kan liggen? op pairs van 200 dollar verkoopt hij vaak al met maar een 1 dollar winst soms wat meer. Ik zou graag willen dat hij wat agressiever reageert. ter info mijn pair bestand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
PAIRS:

start_balance = 3.99

market = ETH
enabled_pairs = ALL
hidden_pairs = ALL
keep_balance = 0

#Options 
DEFAULT_buy_max_change_percentage = 20

DEFAULT_trading_enabled = true
max_trading_pairs = 10
pair_min_listed_days = 5
DEFAULT_DCA_enabled = false

DEFAULT_initial_cost = 0.39
DEFAULT_initial_cost_percentage = 0
DEFAULT_min_buy_volume = 900
DEFAULT_min_buy_price = 0
DEFAULT_max_buy_spread = 1
DEFAULT_min_orderbook_volume_percentage = 70

#Buy Strategies
DEFAULT_A_buy_strategy = LOWBB
DEFAULT_A_buy_value = 5
DEFAULT_A_buy_value_limit = -2.5

DEFAULT_B_buy_strategy = RSI
DEFAULT_B_buy_value = 33
DEFAULT_B_buy_value_limit = 0

DEFAULT_trailing_buy = 0

#SELL Strategies
DEFAULT_A_sell_strategy = GAIN
DEFAULT_A_sell_value = 1.1

DEFAULT_B_sell_strategy = RSI
DEFAULT_B_sell_value = 36

DEFAULT_trailing_profit = 0.24

#Hidden Pairs
BNB_trading_enabled = false

#Panic Buttons
DEFAULT_panic_sell_enabled = false
DEFAULT_sell_only_mode_enabled = false
DEFAULT_rebuy_timeout = 3

#Triggers
price_trigger_market = ETH
price_rise_trigger = 0
price_rise_trigger_recover = 0
price_drop_trigger = 0
price_drop_recover_trigger = 0

Bedankt alvast

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 12:22
Welleweerd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:43:
ik ben twee weken geleden begonnen met PT 2.0, ik zit op Binance met een start van ongeveer 4 ETH, het valt me op dat de sales die ik doe wel erg snel tijdens een rally verkocht worden, ik heb al het wat zitten aanpassen in mijn PAIRS bestand maar veel verandering krijg ik er niet uit. Zouden jullie eens willen kijken waar dat aan kan liggen? op pairs van 200 dollar verkoopt hij vaak al met maar een 1 dollar winst soms wat meer. Ik zou graag willen dat hij wat agressiever reageert. ter info mijn pair bestand:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
PAIRS:

start_balance = 3.99

market = ETH
enabled_pairs = ALL
hidden_pairs = ALL
keep_balance = 0

#Options 
DEFAULT_buy_max_change_percentage = 20

DEFAULT_trading_enabled = true
max_trading_pairs = 10
pair_min_listed_days = 5
DEFAULT_DCA_enabled = false

DEFAULT_initial_cost = 0.39
DEFAULT_initial_cost_percentage = 0
DEFAULT_min_buy_volume = 900
DEFAULT_min_buy_price = 0
DEFAULT_max_buy_spread = 1
DEFAULT_min_orderbook_volume_percentage = 70

#Buy Strategies
DEFAULT_A_buy_strategy = LOWBB
DEFAULT_A_buy_value = 5
DEFAULT_A_buy_value_limit = -2.5

DEFAULT_B_buy_strategy = RSI
DEFAULT_B_buy_value = 33
DEFAULT_B_buy_value_limit = 0

DEFAULT_trailing_buy = 0

#SELL Strategies
DEFAULT_A_sell_strategy = GAIN
DEFAULT_A_sell_value = 1.1

DEFAULT_B_sell_strategy = RSI
DEFAULT_B_sell_value = 36

DEFAULT_trailing_profit = 0.24

#Hidden Pairs
BNB_trading_enabled = false

#Panic Buttons
DEFAULT_panic_sell_enabled = false
DEFAULT_sell_only_mode_enabled = false
DEFAULT_rebuy_timeout = 3

#Triggers
price_trigger_market = ETH
price_rise_trigger = 0
price_rise_trigger_recover = 0
price_drop_trigger = 0
price_drop_recover_trigger = 0
Wat bedoel je precies met 'snel tijdens een rally verkocht worden' ?
En nog geen diepere negatieve pairs met jouw sell values? Mijn ervaring is dat met RSI verkopen logisch lijkt met de grafieken, maar dat daardoor ook soms verkoopkansen gemist worden, die dan later (met de markt van afgelopen weken) eindigen in diep rode bags. Kijk daar dus mee uit.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-03 09:25

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

CeeDeeS schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:09:
[...]

Wat bedoel je precies met 'snel tijdens een rally verkocht worden' ?
En nog geen diepere negatieve pairs met jouw sell values? Mijn ervaring is dat met RSI verkopen logisch lijkt met de grafieken, maar dat daardoor ook soms verkoopkansen gemist worden, die dan later (met de markt van afgelopen weken) eindigen in diep rode bags. Kijk daar dus mee uit.
Met snel verkopen bedoel ik dat de bot begint de verkopen bij een prijsstijging maar hier eigenlijk veel te vroeg mee begint. Hij wacht niet echt het verloop af, dus nu heb ik laatst wat verkopen gehad waarbij hij begint te verkopen bij 1.8% toename terwijl de koers veel verder opliep tot wel 3.6% ofzo.

Wat adviseer je om in plaats van RSI te gebruiken? waar heb je zelf goede ervaringen mee?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 12:22
Welleweerd schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:41:
[...]

Met snel verkopen bedoel ik dat de bot begint de verkopen bij een prijsstijging maar hier eigenlijk veel te vroeg mee begint. Hij wacht niet echt het verloop af, dus nu heb ik laatst wat verkopen gehad waarbij hij begint te verkopen bij 1.8% toename terwijl de koers veel verder opliep tot wel 3.6% ofzo.

Wat adviseer je om in plaats van RSI te gebruiken? waar heb je zelf goede ervaringen mee?
Tja het blijft lastig om die sweet spot te vinden. Het risico van te greedy worden is dat een goed verkoopmoment gemist wordt waarna hij ook langzaam steeds dieper weg kan zakken.

Bij mij staat alles daardoor al zeker een maand stil door diepe bags (-15 tot -30). Ik denk dat ik binnenkort maar eens een panic sell ga doen en daarna DCA uitschakel, met sales van +0,3 tot 0,5% genoegen ga nemen (alles hoger is meegenomen) en een niet al te diepe stop loss zet (bv bij -1%).
Eens kijken of ik dan in totaal in de plus ga eindigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CeeDeeS schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:27:
Bij mij staat alles daardoor al zeker een maand stil door diepe bags (-15 tot -30). Ik denk dat ik binnenkort maar eens een panic sell ga doen en daarna DCA uitschakel, met sales van +0,3 tot 0,5% genoegen ga nemen (alles hoger is meegenomen) en een niet al te diepe stop loss zet (bv bij -1%).
Sinds ik DCA heb uitgeschakeld zijn er wel een paar die al bijna een maand -15 tot -30% diep in de min stonden verkocht. Helaas blijven er genoeg over, maar ik zou nog niet meteen panicsellen, althans, niet alles in een keer.

Oscar Wilde

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:48
[...]

Tja het blijft lastig om die sweet spot te vinden. Het risico van te greedy worden is dat een goed verkoopmoment gemist wordt waarna hij ook langzaam steeds dieper weg kan zakken.

-1% is misschien wat scherp, door de transactiekosten sta je vaak na de aankoop al bijna -1% volgens mij

Roomba E5 te koop

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59

GG85

.......

[...]

Doe ik sinds twee dagen ook, stoploss op -4 en DCA uit. Goed proberen aan te kopen en coins selecteren (whitelisten) door te backtesten met:

https://www.tradingview.c...or-Profit-Trailer-2-TWOC/

So far so goed en vind het een prettig idee om te weten dat ik nooit meer dan 4% kwijt kan raken. Weg met de diepe bags van tientallen procenten en bijstorten.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@GG85 Waar heb je ALL_stop_loss_timeout op staan?

Ik vraag mij af of het zin heeft stop loss te gebruiken wanneer het meeste nog 15-30% (sommige nog verder) in de min staat :/

Oscar Wilde

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:59

GG85

.......

Raven schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:56:
@GG85 Waar heb je ALL_stop_loss_timeout op staan?

Ik vraag mij af of het zin heeft stop loss te gebruiken wanneer het meeste nog 15-30% (sommige nog verder) in de min staat :/
DEFAULT_stop_loss_timeout = 1440 bedoel je?

Staat op 24 uur, kan de betreffende coin rustig nadenken hoe hij het zo ver heeft laten komen.,....

Nee, timeout van een dag is zodat hij niet blijft herkopen zonder dat ik het in de gaten heb. Bijv CTR tijdje terug die gewoon naar 0 ging in een dag. Dan wil je niet 10x een stoploss trigger hebben. Is dus puur voor mezelf zodat ik tijd heb om af en toe even te checken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GG85 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:18:
[...]

DEFAULT_stop_loss_timeout = 1440 bedoel je?

Staat op 24 uur, kan de betreffende coin rustig nadenken hoe hij het zo ver heeft laten komen.,....

Nee, timeout van een dag is zodat hij niet blijft herkopen zonder dat ik het in de gaten heb. Bijv CTR tijdje terug die gewoon naar 0 ging in een dag. Dan wil je niet 10x een stoploss trigger hebben. Is dus puur voor mezelf zodat ik tijd heb om af en toe even te checken
Ik zit nog op v1, dan zal dat de v2 tegenhanger wel zijn denk ik? 24h klinkt wel als een goed idee :)
Zit nog steeds te twijfelen of ik dat wat al een maand diep in de min staat ga panicsellen. Maar stel ik zet stoploss aan, wordt alles dat al onder die grens zit gepanicselled? Of alleen dat wat vanaf dat moment onder die grens komt te zitten :? , dat zijn van die dingen die niet op de wiki staan :/ (of ik heb eroverheen gekeken)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anboni
Raven schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:57:
[...]

Maar stel ik zet stoploss aan, wordt alles dat al onder die grens zit gepanicselled?
Ja, als je een stoploss activeert, gaat alles wat eronder staat er meteen uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buffster
Ik lees dat steeds meer mensen hun twijfels hebben bij het gebruik van DCA. Persoonlijk denk ik dat het gebruik van DCA een prima strategie is, maar om dit alleen op basis van een prijsdaling te doen, is mij iets te riskant. Bij de bot die ik zelf gemaakt heb, ben ik iets kritischer wat betreft het doen van rebuys. De bot draait nu pas 1,5 maand, dus ik kan nog niet goed beoordelen hoe goed deze presteert over de lange termijn.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De ETH-bot is hier inmiddels met de stoploss methode aan de gang, tussendoor nog even de nodige dust getrade voor BNB (kan blijkbaar ineens bij Binance) en nu maar hopen dat dit onder de streep winst oplevert.

Helaas is de PBL wel flink uitgedund, voor de verandering waren er tegen de 60 munten, nu iets meer dan 20. Kan ik daar weer achteraan, kijken wat er aan de hand is.

En ik zag een munt (CTR) die zonder ge-emailde waarschuwing van Binance van de markt is gehaald, daar kan ik nu dus helemaal niets meer mee :/

edit: De PBL komt zo te zien door het minimale volume dat ik al een hele tijd op 1000 had staan, meeste zit er tegenwoordig onder.

edit2: Nog niks positiefs te melden over het DCA-loos draaien met stoploss, tot nu toe geen winst, alleen verlies (onder de streep).

edit3: Die stoploss trigger werkt niet helemaal goed, net eentje getriggered met -10.73%, terwijl de trigger op -4 staat.

[Voor 27% gewijzigd door Raven op 10-06-2018 11:00]

Oscar Wilde

• Pushback
komt die 3e edit niet doordat er gewoon niet werd gekocht op -4% en het eerste bod op -10% kwam?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen flauw idee, alle andere stoploss-sales waren wel allemaal +/- -4%, op een enkele -5% na.

Oscar Wilde

• Pushback
denk dat hij ook getriggerd kan worden doordag hij onder je triggervalue komt van -4 en dan aan de eerste koper onder die -4 verkoopt. Als die dan toevallig -10% biedt... tja

maar kan het ook mis hebben hoor :)

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
Let er even op dat indien je een PT2 abonnement neemt en deze betaalt met iDeal, je daarmee schijnbaar gelijk toestemming voor automatische incasso geeft voor verlengingen.
Begin mei licentie voor een maandje aangeschaft. Was ik even verrast toen er vandaag 'zomaar' 42,35 werd afgeschreven voor de verlenging. Weet niet goed wat ik er van moet denken, want gevoelsmatig heb ik daar geen toestemming voor gegeven en werd er tijdens/na bestellen niets over genoemd.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pushback schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:58:
denk dat hij ook getriggerd kan worden doordag hij onder je triggervalue komt van -4 en dan aan de eerste koper onder die -4 verkoopt. Als die dan toevallig -10% biedt... tja

maar kan het ook mis hebben hoor :)
Hmm.... nu maar hopen dat dat niet te vaak gebeurt.

Ben tot nu toe nog niet positief over de stoploss methode, inmiddels dag nr 3 met verlies (of er moet vanavond iets veranderen), al is het verlies wel minder dan gisteren en eergisteren.

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou zeg, hele dag in de plus, nu de ene na de andere stoploss-sell,. In amper 10 minuten de ~0.005 ETH winst van vandaag foetsie. Hopelijk komen er vanavond nog sales met winst.

edit: Inmiddels bijna net zoveel in de min als dat het toen straks in de plus stond...

[Voor 22% gewijzigd door Raven op 14-06-2018 19:26]

Oscar Wilde

• Moshi
Na twee maanden is mijn bot helemaal werkend. Ik werk met een VPS en de laatste stap was om ervoor te zorgen dat de bot ook herstart kan worden op de iPhone. Dat miste een beetje, want zo nu en dan gaat die in de war met name als de Binance server het even zwaar heeft gehad. Nu hoef ik niet meer tot thuis te wachten.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft iemand al een goed werkende config zonder DCA en met stoploss aan? Nog even en deze bot gaat naar /dev/null om te voorkomen dat er nóg meer in het niets verdwijnt. Vanaf het begin tot nu bijna een halve ETH foetsie en dan reken ik de licentiekosten nog niet eens mee :/

Oscar Wilde

• anboni
De hele markt is op dit moment ronduit klote. Ik heb twee ETH bots die al 'n maand niks hebben verkocht. M'n BTC bots (eentje met max 1 level DCA, ander met North Star settings) doen hooguit 'n paar tientjes per dag.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De bot verkoopt wel, maar er is meer verlies door stoploss dan sales met winst, ondanks een paar opvallende uitschieters met meer dan 10% winst :o

Oscar Wilde

• anboni
Raven schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:30:
De bot verkoopt wel, maar er is meer verlies door stoploss dan sales met winst, ondanks een paar opvallende uitschieters met meer dan 10% winst :o
Dan moet je je stoploss wat minder scherp afstellen zodat 'ie niet met verlies verkoopt ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anboni schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Dan moet je je stoploss wat minder scherp afstellen zodat 'ie niet met verlies verkoopt ;)
Hoe bedoel je dat precies? De trigger staat op -4 en de timeout op 1440, of bedoel je een andere instelling? Het is niet de bedoeling stoploss helemaal uit te zetten om dan ineens weer met munten te zitten die diep de min ingaan en er nooit uitkomen, dat wilde ik juist voorkomen.

Oscar Wilde

• anboni
Ik bedoel trigger op een lagere waarde zetten (-10 ofzo) zodat er niet meteen bij een mini dipje al verkocht wordt.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En wat als het niet door dipjes komt, maar het munten zijn die na de buy nog steeds druk bezig zijn met dalen in waarde? Dan los je het met die instelling niet op lijkt mij.

Oscar Wilde

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 17:01
Ik ben aan het proberen zelf een bot in elkaar te knexen. Ik probeer de aan- en verkoopmomenten te vinden door live het orderboek te analyseren. Dus niet op basis van kennis uit het verleden, maar puur door een analyse van de huidige situatie te maken.

Heb 'm nu in simulator modus draaien om te kijken of deze techniek winstgevend kan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anboni schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:46:
Ik bedoel trigger op een lagere waarde zetten (-10 ofzo) zodat er niet meteen bij een mini dipje al verkocht wordt.
Sinds gisteren draait ie met -10 ingesteld, gek genoeg sindsdien geen een munt onder de vorige ingestelde trigger van 4%, ze blijven er allemaal net boven :P

Sindsdien nog geen een stoploss-sale gehad, dus dat is positief, maar de bot is opvallend rustig sinds een dag of 2, er gebeurt nogal weinig. Zie minder munten in PBL.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buffster
Stephan11117 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:52:
Ik ben aan het proberen zelf een bot in elkaar te knexen. Ik probeer de aan- en verkoopmomenten te vinden door live het orderboek te analyseren. Dus niet op basis van kennis uit het verleden, maar puur door een analyse van de huidige situatie te maken.

Heb 'm nu in simulator modus draaien om te kijken of deze techniek winstgevend kan zijn.
Zou je wat meer details kunnen geven over hoe dit werkt? Ik vind het wel interessant namelijk.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anboni schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:46:
Het instellen van een lagere waarde heeft inmiddels alleen maar voor nóg meer verlies gezorgd :(

Heeft iemand inmiddels al een wérkende config weten te vinden? Of is deze bot gewoon niet in staat om winst te maken :/ , hoe weinig het ook is, zolang er maar geen verlies is.

Of is veranderen van de ETH naar BTC markt nog een optie? Misschien dat het dan beter gaat...
Dan heb ik tenminste de beschikking over ALL_btc_price_drop_trigger / ALL_btc_price_rise_trigger , voor ETH zijn die er volgens mij helemaal niet.

[Voor 25% gewijzigd door Raven op 18-06-2018 09:30]

Oscar Wilde

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-03 06:58
een bot doet wat de gebruiker zegt dat ie moet doen, en als de gebruiker geen idee heeft wat de bot moet doen en zegt "ga maar werken" gaat t mis bij de gebruiker (die gewoon n manager is), niet bij de bot:).

Ik gebruik zelf geen bot, maar het maken van bullish trades in een bearmarket is gewoon lastig- daar moet je als gebruiker zelf je bot op aanpassen.

[Voor 42% gewijzigd door rogier2012 op 18-06-2018 12:34]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het maakt niet uit wat voor config ik gebruik, het is onder de streep niets dan verlies :/

Oscar Wilde

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 10:28
Raven schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:32:
Het maakt niet uit wat voor config ik gebruik, het is onder de streep niets dan verlies :/
Net zoals bij ieder ander, er is bijna geen goed werkend model als een markt in een downtrend zit. Daarnaast; als iedereen grote winsten maakt is het weer een top product.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Maestro
Ik gebruik PT nu anderhalve maand en het is hier niet anders.
Begin mei en eerste dagen juni heeft ie echt wel z'n ding gedaan met >1% per dag.
Maar het overgrote deel van de periode voornl. bags (soms zwaar) in het rood en geen enkele sale meer.

Ik kan het de bot niet kwalijk nemen, waarschijnlijk had ik meer kwijt gespeeld met zelf handelen.
Hopen dat de markt binnenkort bijtrekt en anders subscription maar cancellen (v2.0 feature)

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• Pushback
hoe verwacht je in een neergaande markt winst te maken?

Is het over het algemeen niet zo dat je in een neergaande markt je verlies wilt beperken en in op opwaartse markt je winst wilt maximaliseren

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02 18:58
Raven schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:32:
Een bot is weggegooid geld, tenzij je extreem goed weet waar je mee bezig bent en er ook tijd wilt in investeren. In een bear markt blijft een standaardbot verlies draaien, in een bull markt pak je door te holden ook al lekkere winsten en heb je dus geen bot nodig.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 10:28
TomTorquay schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 00:15:
[...]

Een bot is weggegooid geld, tenzij je extreem goed weet waar je mee bezig bent en er ook tijd wilt in investeren. In een bear markt blijft een standaardbot verlies draaien, in een bull markt pak je door te holden ook al lekkere winsten en heb je dus geen bot nodig.
Is dit gebaseerd op persoonlijke ervaringen of praat je nu gewoon mensen na die dit ook roepen omdat ze er of het geld niet aan willen uitgeven of dat ze het geld er niet voor hebben?

Het is zo makkelijk schieten om te roepen dat een bot niet kan werken, maar dit heeft alles mee te maken hoe je deze afstelt. Het zal je misschien verbazen maar er zit een grote community achter die ook strategieën ontwikkeld, bijwerkt en die je vervolgens zelf kan aanpassen. Als je je goed inleest voordat je daadwerkelijk echt begint, kan je het leuk schoppen. Met holden ga je niet dezelfde winst maken.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pushback schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:17:
hoe verwacht je in een neergaande markt winst te maken?
Als dat niet kan, waarom stopt die bot dan niet met kopen van munten? Ik heb daar geen instelling voor kunnen vinden.

Oscar Wilde

• anboni
Raven schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:29:
[...]

Als dat niet kan, waarom stopt die bot dan niet met kopen van munten? Ik heb daar geen instelling voor kunnen vinden.
Dan heb je niet goed gekeken, er zijn ladingen veiligheidsinstellingen waarmee je sell-only mode automatisch kunt laten activeren.Dat is wel, zoals altijd, een kwestie van goed instellen.

• Pushback
Raven schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:29:
[...]

je verwacht dus gewoon slapend rijk te worden eigenlijk... zou wel vet zijn als je in een neergaande markt dikke profits kan draaien.

• TomTorquay
Frozenhands schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:50:
Is dit gebaseerd op persoonlijke ervaringen of praat je nu gewoon mensen na die dit ook roepen omdat ze er of het geld niet aan willen uitgeven of dat ze het geld er niet voor hebben?
Ik vertel dat al van toen dit topic nog geboren moest worden. Ik roep niemand na. Ik spreek uit eigen ervaring, niet met PT en niet met bots op zich, maar wel met het 'blind' inkopen op basis van indicatoren. Dat werkt gewoon niet altijd - hoezeer je ook mooie verhaaltjes over communties vertelt.

• TomTorquay
anboni schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:03:
[...]

Dan heb je niet goed gekeken, er zijn ladingen veiligheidsinstellingen waarmee je sell-only mode automatisch kunt laten activeren.Dat is wel, zoals altijd, een kwestie van goed instellen.
En hoe stel je in dat je niet koopt in een bear markt? Hoe ga je bepalen dat je nog in zo'n markt zit? Je riskeert dan heel hard om steeds te laat te zijn.

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20

edeboeck

mie noow noooothing ...

Pushback schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:59:
[...]

je verwacht dus gewoon slapend rijk te worden eigenlijk... zou wel vet zijn als je in een neergaande markt dikke profits kan draaien.
Is het niet net de bedoeling van een bot dat je winst maakt (hoeft daarom niet echt "rijk te worden" zijn) zonder er iets voor te moeten doen (behalve dan instellen)?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

anboni schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:03:
[...]

Zoals ALL_btc_price_drop_trigger e.d.? Die is er voor zover ik weet niet voor ETH...

Oscar Wilde

• Pushback
edeboeck schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:21:
[...]
Is het niet net de bedoeling van een bot dat je winst maakt (hoeft daarom niet echt "rijk te worden" zijn) zonder er iets voor te moeten doen (behalve dan instellen)?
ik zie het meer dat het de bedoeling is dat je verlies wordt beperkt in een neergaande markt en je winst wordt gemaximaliseerd in een opwaartse markt. Ook op momenten dat je niet op kan letten...

• Maestro
Raven schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:43:
[...]

Zoals ALL_btc_price_drop_trigger e.d.? Die is er voor zover ik weet niet voor ETH...
Is dat geen PT1.x dingetje? Geen ervaring met die versie, maar bij mij zijn de parameters als volgt:
code:
1
2
3
4
5
price_trigger_market = BTC (of dus ETH)
price_rise_trigger = 10
price_rise_recover_trigger = 8
price_drop_trigger = 10
price_drop_recover_trigger = 8

Verder ben ik het wel eens met de stelling dat de bot (bots in het algemeen waarschijnlijk) zeer matig werkt in een markt zoals de afgelopen periode. Ik heb drie aankoopstrategieen actief (LOWBB, EMAGAIN én RSI). Tijdens een BTC pricedrop wordt de bot alsnog helemaal wild en koopt vrolijk het ene na het andere aan. (Edit: afbeelding toegevoegd van de situatie die ik bedoel)

PT tijdens BTC pricedrop

Om vervolgens verder te dalen: Daar zijn weer een paar bags voor dagen of weken.
De pricedrop trigger reageert daar véél te sloom op en m.i. heb je daar weinig aan.*
consecutive_buys op een lage waarde (3 bijv.) kan iets helpen, maar da's meer beperken van schade.

In PTMagic heb ik nu een 10 minuten market trend aangemaakt om te proberen of dat een trigger kan zijn om bij plotselinge drops de bot te 'beschermen' tegen aankopen. Nog maar kort actief, dus vooralsnog niets te zeggen over de resultaten.

* /edit : Die pricedrop_trigger reageert op de 24 uurs trend he?
Zou het niet wat zijn om die intervaltijd aan te kunnen passen (bijv. 15m of 1h?)

[Voor 12% gewijzigd door Maestro op 20-06-2018 03:12]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maestro schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:59:
[...]

Is dat geen PT1.x dingetje?
Jep, zit nog op 1.2.6.25. Dus tenzij v2.* een ETH-variant voor die instelling heeft...

Overigens kan ik v2 later wel even checken met de BTC bot. Toen ik die een tijd terug stopte had die nog de nodige dust over, onlangs zag ik dat er bij Binance éindelijk iets is om van dust af te komen (omzetten naar BNB) en wat bleek: genoeg dust voor 2 BNB en genoeg over om in ieder geval met 1 BTC-pair te testen :o

Die zou ik dus kunnen bijwerken en dan kijken of v2 m.b.t. dit specifieke issue instellingen heeft die nuttig kunnen zijn.
Maestro schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:59:
* /edit : Die pricedrop_trigger reageert op de 24 uurs trend he?
Zou het niet wat zijn om die intervaltijd aan te kunnen passen (bijv. 15m of 1h?)
Hmm.... dat zou wel handig zijn als dat kan.

[Voor 18% gewijzigd door Raven op 20-06-2018 09:31]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Raven schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:30:
[...]

Jep, zit nog op 1.2.6.25. Dus tenzij v2.* een ETH-variant voor die instelling heeft...
Heeft ie:

https://wiki.profittraile...ties#price_trigger_market
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee