[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:04
Ik heb wat inspiratie uit deze Medium-post opgedaan en DCA echt flink diep gezet (niveau 1 op -14%). Dat zorgt voor meer ruimte in je budget en daarmee heb ik de initial-buy flink opgehoogd samen met het aantal pairs. Het aantal pairs verhogen spreid risico.

Bevalt mij momenteel erg goed; door het grote aantal pairs (17) heb ik ook in rot markten toch nog wel een leuk rendement (0,7%) omdat er altijd wel coins tussen zitten die stijgen.

Verder kan ik PT-magic echt van harte aanraden. Is echt zo ongelofelijk fijn als het om risico beheersing gaat. Sluit automatisch coins uit (bijv. nieuwe, grote pumps of coins die al langer een downtrend hebben) en dat heeft mij al flink wat ellende bespaard. PT-magic is geheel gratis.

[ Voor 8% gewijzigd door BounceCloud op 09-04-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17
anboni schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:57:
@nAffie kun jij hier wat meer vertellen over de aankomende wijzigingen in PT v2 mbt licenties en configuratie? Ik lees in de discord signalen dat de configuratie voor v2 voortaan "in de cloud" staat en niet meer lokaal gewijzigd kan worden?
Ik kan er nog niet veel over vertellen omdat het voor mij ook nog even nieuw is, en ik eigenlijk nog de laatste beta draai voor die nieuwe wijziging.
Maar het klopt dat de settings straks "in de cloud" staan. Ook heb ik begrepen dat je meerdere sets/versies van je instellingen kunt opslaan.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

nAffie schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:26:
[...]

Ik kan er nog niet veel over vertellen omdat het voor mij ook nog even nieuw is, en ik eigenlijk nog de laatste beta draai voor die nieuwe wijziging.
Maar het klopt dat de settings straks "in de cloud" staan. Ook heb ik begrepen dat je meerdere sets/versies van je instellingen kunt opslaan.
Ik ben vooral geintresseerd in een eventuele wijziging van het prijs model, want als het een subscription model zal worden is het nu misschien te laat om nog te kopen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nAffie
Tomsworld schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:36:
[...]

Ik ben vooral geintresseerd in een eventuele wijziging van het prijs model, want als het een subscription model zal worden is het nu misschien te laat om nog te kopen.
De huidige gebruikers blijven hun lifetime licentie houden, sowieso voor V1.x en krijgen een gratis lifetime upgrade naar V2 Basic en waarschijnlijk zelfs de Pro versie (tbd).

PT Basic zal de bot zijn zonder bepaalde nieuwe add-ons. De extra add-ons zullen alleen via een abonnement kunnen worden geactiveerd.

Nieuwe gebruikers (vanaf de releasedatum) kunnen geen lifetime licentie meer aanschaffen, dit zal ook via een abonnement (maand/kwartaal/half jaar/jaar) gaan, waarbij ze de keuze hebben tussen de Basic en Pro (incl. add-ons) uitvoering.

Zo is het voor nieuwe gebruikers makkelijker om de bot een maandje uit te proberen, en proberen we ook rekening te houden met onze bestaande userbase.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Kun je met 1 licensie zowel BTC als ETH als trading pair gebruiken of moet je echt 2 licensies kopen?

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:00
Je kunt met 1 licentie twee bots draaien. Tweede bot heeft bij voorkeur (of misschien wel noodzakelijk) z'n eigen exchange accout nodig, dus de default api key van dat tweede account moet je weer even bij pt assistant registreren (/addkey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:23
Eerder in dit topic stond een handige berekening om de settings te bepalen op basis van je balance:
code:
1
Required balance = (ALL_max_cost * 2 ^ max_buy_times) * ALL_max_trading_pairs

Met mijn huidige settings kom ik uit op:
code:
1
2
BTC: 0.0012 * (2 ^ 6) * 8 = 0.6144
ETH: 0.012 * (2 ^ 6) * 8 = 6.144

Dat was even schrikken want mijn balance is geen 6 ETH. Gelukkig is het tot nu toe nog goed gegaan met de bovenstaande settings, slechts een enkele coin die tot 5x DCA nodig had.

Is het wijs om max_trading_pairs of juist max_buy_times lager te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ligt er ook nog een beetje aan hoe aggressief je je DCA settings hebt staan. Als die pas bij hele diepe dips gaat bijkopen, kom je misschien voor de meeste pairs niet eens aan je max levels, dus dan kan het prima een beetje scheef staan. Zie ook de al eerder gelinkte uitleg hier: https://medium.com/@wisep...ency-trading-c4f618e048fc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
anboni schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:42:
Ligt er ook nog een beetje aan hoe aggressief je je DCA settings hebt staan.
Ik zal mijn settings hier ook eens delen:

BTC en ETH zijn op de ALL_max_cost en ALL_min_buy_volume na identiek.

PAIRS.properties:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
MARKET = ETH

ALL_trading_enabled = true
ALL_enabled_pairs = ALL

ALL_max_cost = 0.012
ALL_max_cost_percentage = 0
ALL_min_buy_balance = 0
ALL_min_buy_balance_percentage = 60
ALL_min_buy_volume = 2000
ALL_min_buy_price = 0
ALL_max_buy_spread = 1
ALL_buy_available_volume_trigger = 105
ALL_max_trading_pairs = 8

ALL_buy_strategy = EMAGAIN
ALL_buy_value = -0.75
ALL_trailing_buy = 0.15

ALL_sell_strategy = GAIN
ALL_sell_value = 1.15
ALL_min_profit = 0.85
ALL_trailing_profit = 0.15

ALL_DCA_enabled = true
ALL_rebuy_timeout = 60
All_stop_loss_trigger = 0
ALL_stop_loss_timeout = 5
ALL_panic_sell_enabled = false
ALL_sell_only_mode = false

ALL_hidden_pairs = BNBETH, CTRETH, XVGETH
BNBETH_trading_enabled = false
CTRETH_trading_enabled = false
XVGETH_trading_enabled = false

DCA.properties:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
enabled = true
max_cost = 0
max_buy_times = 5
max_buy_spread = 1
min_buy_balance = 0.06
rebuy_timeout = 30
buy_available_volume_trigger = 105

buy_strategy = EMAGAIN
buy_trigger = -1.75
buy_value = -0.35
trailing_buy = 0.15

sell_strategy = GAIN
sell_value = 1.0
sell_trigger = 1.0
trailing_profit = 0.15

pending_order_wait_time = 0
ignore_sell_only_mode = true

INDICATORS.properties:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
BB_period = 300
BB_sma = 40

SMA_period = 300
SMA_1 = 24
SMA_2 = 12

EMA_period = 300
EMA_1 = 34
EMA_2 = 7

EDIT: ALL_buy_value moest -0.75 zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:21
met een EMAGAIN van 0.75 koop je zowat alles toch?

Dit zijn wel echt behoorlijk aggresieve instellingen (voor mensen die dit over gaan nemen even als kanttekening erbij). In sommige markten zal dit goed werken, in andere tijden weer totaal niet en dan zit je snel met behoorlijk grote bags.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

nAffie schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:51:
[...]

De huidige gebruikers blijven hun lifetime licentie houden, sowieso voor V1.x en krijgen een gratis lifetime upgrade naar V2 Basic en waarschijnlijk zelfs de Pro versie (tbd).
Dan is het dus verstandig om nu nog even snel een lifetime licentie te kopen, of niet?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraftwerk
Bartske schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:28:
met een EMAGAIN van 0.75 koop je zowat alles toch?

Dit zijn wel echt behoorlijk aggresieve instellingen (voor mensen die dit over gaan nemen even als kanttekening erbij). In sommige markten zal dit goed werken, in andere tijden weer totaal niet en dan zit je snel met behoorlijk grote bags.
Crap. Ik zie nu pas dat ik die setting gisteren heb aangepast maar geen - (minus) ervoor had gezet. Heb ik nu weer aangepast en tevens m'n eerdere post aangepast.

Dank voor het opletten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik heb overigens wel twee botjes draaien met een + emagain setting, en die doen het eigenlijk nog best leuk. Op de BTC bot gisteren 2% winst geboekt. Inderdaad ook wel met een paar stevige bags (zeker omdat ik ook m'n DCA settings vrij aggressief had staan, die heb ik intussen wat afwachtender gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
anboni schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:29:
Ik heb overigens wel twee botjes draaien met een + emagain setting, en die doen het eigenlijk nog best leuk. Op de BTC bot gisteren 2% winst geboekt. Inderdaad ook wel met een paar stevige bags (zeker omdat ik ook m'n DCA settings vrij aggressief had staan, die heb ik intussen wat afwachtender gedaan)
DCA afwachtender door de rebuy_timeout langer te zetten?

De enige bag die bij mij al 3 dagen staat is VIAETH met -11.0% profit. Waarschijnlijk gekocht tijdens of kort na een pump. Het volume van die coin op Binance is namelijk ook ver onder de minimale instellingen die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hoe doet jullie bot het op dit moment op Binance? De API ligt enorm achter (zo'n half uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
H92! schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:11:
Hoe doet jullie bot het op dit moment op Binance? De API ligt enorm achter (zo'n half uur)
Ik zie de koersen in m'n bot hooguit enkele seconden achterlopen op de koersen op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Vandaag de bot aangeschaft en geinstalleerd op een Raspberry Pi. Ging allemaal prima en de bot draait.
Maar het valt mij op dat in de Pairs Log er velden geen waarde hebben, zoals een Date die alleen "--" laat zien of een Bought Price die alleen op 0.00000000 blijft staan.

Heeft iemand een idee waarom dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Kan die niet naar de ProfitTrailerData.json schrijven? Of eerder al handmatig aangekocht?

Je kan trouwens via de hotconfig de prijs resetten via XXX_XXX_reset_stored_average = true

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 12-04-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAFAN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-05 21:09
Hebben jullie PTMagic werkend gekregen op een Raspberry Pi? Hij blijft bij mij zeggen dat settings.general,json niet aanwezig is terwijl deze wel in de map staat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 915187 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:09:
Kan die niet naar de ProfitTrailerData.json schrijven? Of eerder al handmatig aangekocht?

Je kan trouwens via de hotconfig de prijs resetten via XXX_XXX_reset_stored_average = true
Zal die hotconfig eens proberen. Lijkt me niet dat er schrijfproblemen zijn want voor 80% van de coins wordt alles netjes bijgewerkt. Alleen enkele coins dus of geen datum of geen bought price.

Hotconfig lijkt niets uitgehaald te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 13-04-2018 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Draai je wel de laatste versie? In een recente eerdere versie zaten wat bugs waardoor PT vaak de bought price niet goed detecteerde. In de laatste versie komt het sporadisch nog steeds voor (bij mij misschien 3 keer in de afgelopen week). Als je in de log kijkt zie je vaak wel een aantal mogelijke prijzen, die kun je dan gewoon met <pair>_bought_price = x in de hotconfig schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

anboni schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:09:
Draai je wel de laatste versie? In een recente eerdere versie zaten wat bugs waardoor PT vaak de bought price niet goed detecteerde. In de laatste versie komt het sporadisch nog steeds voor (bij mij misschien 3 keer in de afgelopen week). Als je in de log kijkt zie je vaak wel een aantal mogelijke prijzen, die kun je dan gewoon met <pair>_bought_price = x in de hotconfig schieten.
WAN_bought_price = 0.0006757 inschieten in de hotconfig doet niets. Alleen melding dat het succesvol gesaved is. ProfitTrailer vandaag gekocht en geïnstalleerd, mag aannemen dat het de laatste versie is, 1.2.6.25.

Edit: heb de bot herstart en tijdens het herstarten gaf ie dit aan:
2018-04-12 22:23:45 INFO AverageCalculator - Please set WANBTC_bought_price
2018-04-12 22:23:45 INFO AverageCalculator - WANBTC - Possible avg 1 = 0.00067638
2018-04-12 22:23:45 INFO AverageCalculator - WANBTC - Possible avg 2 = 0.00057904
2018-04-12 22:23:45 INFO AverageCalculator - WANBTC - Possible avg 3 = 0.00057880
2018-04-12 22:23:46 INFO AverageCalculator - Please set BNBBTC_bought_price
2018-04-12 22:23:46 INFO AverageCalculator - BNBBTC - Possible avg 1 = 0.00161950

[ Voor 28% gewijzigd door Crusader op 13-04-2018 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Je moet wel de naam van het pair gebruiken, niet alleen de coin. Dus het moet zowieso WANETH zijn (voor ETH op Binance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Thanks. WANBTC_bought_price = 0.0006757 deed 't 'm.
Zit ik alleen nog met de Date die voor -in dit geval- BNBBTC niet herkend wordt ("--"). Kan je dat ook met een hotconfig commando herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Heb je op BNBBTC ueberhaupt trading aan staan? Als je daar niet mee trade, kun je 'm net zo goed verbergen.

BNBETH_trading_enabled = false
ALL_hidden_pairs = BNBBTC,BNBETH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Heb 'm wel aan staan op BNB.
ALL_enabled_pairs = ETHBTC, LTCBTC, VENBTC, ADABTC, XRPBTC, NEOBTC, ICXBTC, WANBTC, STEEMBTC, BNBBTC, IOTABTC, OMGBTC, SUBBTC, LRCBTC
Zodra ik de bought_price update van BNB, wordt ook de datum goed ingevuld. Hij loopt weer top nu.
Heb ook de ALL_max_cost aangepast, hij kocht wel erg weinig in default.

[ Voor 34% gewijzigd door Crusader op 13-04-2018 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:53
Bij mij stond de bot een tijd bijna stil met veel DCA dus maar eens met de instellingen bezig geweest en nu ipv. weinig coins met veel DCA levels heb ik nu veel coins en weinig DCA levels en moet zeggen dat het de afgelopen dagen wel goed gaat.
Nu al 19 sales. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds ik het kleine beetje BTC dat ik had (iets minder dan 0.06), waar de BTC-bot niet veel mee kon, heb gebruikt om ETH aan te schaffen en over heb gezet naar het account van de ETH-bot is die ineens heel wat actiever geworden :) Aantal pairs gelijk ook maar even wat hoger gezet.

Helaas heb ik inmiddels wel 8 munten die meer dan een week (sommige 2 weken) in DCA staan...

Gisteren 29 sales :) , al was dat echter over het geheel nog geen 0.5% winst aan ETH...

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 13-04-2018 09:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_JK
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-12-2021
*opgelost*

[ Voor 107% gewijzigd door Tom_JK op 13-04-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:55
Pff mijn botje staat al 2 weken stil door een aantal DCA bags met gemiddelde -13%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 22:36
CAFAN schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:06:
Hebben jullie PTMagic werkend gekregen op een Raspberry Pi? Hij blijft bij mij zeggen dat settings.general,json niet aanwezig is terwijl deze wel in de map staat.....
Is mij gelukt. Ik liep ook heel lang tegen hetzelfde probleem aan, maar weet niet meer precies wat dat was. Uiteindelijk via de Discord van PTmagic er toen achter gekomen dat je eerst naar de folder moet gaan voordat je het dotnet commando geeft om hem te starten. Daar bleef ik lang tegenaan lopen terwijl ik alle instellingen al 100 keer had gecontroleerd.

Ik heb zelf de bot trouwens al een aantal maanden, maar met de daling in BTC waarde een tijdje uit gezet. Ik ga het nu opnieuw proberen op de USDT markt van Binance. Dat is volgens mij de enige manier om te voorkomen dat een beetje winst in de bot volledig wordt verdampt door een koerscrash. Wel jammer dat ze er maar 6 USDT coins op Binance staan, hoop dat dat er nog meer gaan worden.

Ik heb hem gisteren zo ingesteld dat er per coin de buy values, sell values en DCA values worden insgesteld afhankelijk van de koerstrend waar die coin in zit (superbear, bear, default, bull, superbull).
Ben benieuwd naar de resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Crusader schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:33:
Heb 'm wel aan staan op BNB.
ALL_enabled_pairs = ETHBTC, LTCBTC, VENBTC, ADABTC, XRPBTC, NEOBTC, ICXBTC, WANBTC, STEEMBTC, BNBBTC, IOTABTC, OMGBTC, SUBBTC, LRCBTC
Zodra ik de bought_price update van BNB, wordt ook de datum goed ingevuld. Hij loopt weer top nu.
Heb ook de ALL_max_cost aangepast, hij kocht wel erg weinig in default.
Volgens mij kun je BNB beter niet traden? Als BNB namelijk niet meer in je balance zit dan stopt de bot met traden. Ervan uitgaande dat je BNB gebruikt om met discount te traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
kraftwerk schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:32:
[...]

Volgens mij kun je BNB beter niet traden? Als BNB namelijk niet meer in je balance zit dan stopt de bot met traden. Ervan uitgaande dat je BNB gebruikt om met discount te traden.
Exact wat er gisteren bij mij is gebeurd toen de BTC pump aanging. BNB raakte op, dus bot werkte niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Volgens mij blijft je bot gewoon doortraden (die weet namelijk niets van waar de fees mee betaald worden). Het enige is dat je fee dan in een van de trading pair coins wordt verrekend ipv in BNB, dus je blijft met extra dust zitten (nog even afgezien dat je dus het dubbele aan fee kwijt bent)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

kraftwerk schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:32:
[...]

Klopt, besefte ik me ook vandaag en is aangepast.

Ik heb trouwens DCA aangezet en het viel mij op dat direct na de herstart alle coins onder Pairs Log in één keer verplaatsten naar DCA Log. Is dat normaal?
Had de indruk dat DCA alleen werd gebruikt wanneer een coin blijft dalen in waarde.

[ Voor 25% gewijzigd door Crusader op 13-04-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Crusader schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:02:
[...]
Ik heb trouwens DCA aangezet en het viel mij op dat direct na de herstart alle coins onder Pairs Log in één keer verplaatsten naar DCA Log. Is dat normaal?
Ligt aan je instelling. Als je ALL_DCA_enabled = true zet, wordt alles dat gekocht wordt direct in DCA log geplaatst. Als je ipv true een percentage invult, wordt het pas in DCA log gezet als dat percentage gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ok. Ben nog niet zo bekend met alle instellingen, maar al doende leert men. Laat 'm lekker lopen zo, ga me er morgen wel verder in verdiepen. Ook benieuwd wat de retrace van BTC voor gevolgen gaat hebben en hoe PT daarmee omgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Gisteren kocht mijn bot GRS/BTC omdat het volume even kort boven de "ALL_min_buy_volume=1500" was gestegen. Als ik dan vandaag kijk op Binance zie ik dat het volume van GRS nog maar 250 is en behoorlijk verder zakt. Lijkt op een pump/dump die mijn bot heeft weten te triggeren.

Het zou mooi zijn als het volume ook voor een periode kan worden gewatched. Bijvoorbeeld dat je kunt instellen dat X volume al minimaal N dagen moet bestaan voor dat je ermee gaat handelen.

Behalve een whitelist is hier op dit moment waarschijnlijk weinig tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

kraftwerk schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 09:32:
Gisteren kocht mijn bot GRS/BTC omdat het volume even kort boven de "ALL_min_buy_volume=1500" was gestegen. Als ik dan vandaag kijk op Binance zie ik dat het volume van GRS nog maar 250 is en behoorlijk verder zakt. Lijkt op een pump/dump die mijn bot heeft weten te triggeren.

Het zou mooi zijn als het volume ook voor een periode kan worden gewatched. Bijvoorbeeld dat je kunt instellen dat X volume al minimaal N dagen moet bestaan voor dat je ermee gaat handelen.

Behalve een whitelist is hier op dit moment waarschijnlijk weinig tegen te doen?
Lijkt er ook op alsof de bot aan het FOMO'en was (kan niet, maar even ter illustratie). De bot zou eigenlijk ook rekening moeten houden met de snelheid waarmee een koers opeens omhoog gaat en een pump 'n dump moeten herkennen. Lijkt me dat deze bot dat ook wel kan, zo geavanceerd als ie op mij overkomt. Ik denk dat ie het met de standaard strategie LOWBB niet herkent, maar misschien met een andere strategie wel.

Overigens, ik heb een tijdje LeonArdo bot gebruikt, maar ProfitTrailer is wel even minstens tien keer beter zeg! Nog niet eens zozeer wat betreft profits, dat is ook marktafhankelijk, maar qua mogelijkheden en finetuning is dit een hele verademing. Vol verwachting kijk ik uit naar versie 2.0.

[ Voor 12% gewijzigd door Crusader op 14-04-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Crusader schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:23:
[...]
Ik denk dat ie het met de standaard strategie LOWBB niet herkent, maar misschien met een andere strategie wel.
Ik gebruik onderstaande EMAGAIN settings en vermoed dat het door die insane BTC pump van afgelopen donderdag komt dat alles daarna even goed profiteerde en vervolgens weer snel zakt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ALL_buy_strategy = EMAGAIN
ALL_buy_value = -0.75
ALL_trailing_buy = 0.15
--
EMA_period = 300
EMA_1 = 34
EMA_2 = 7
EMA_cross_candles = 2

EDIT: sinds gisteren hier aardig wat bags in DCA staan voor de BTC en ETH bots. Je kan niet altijd geluk hebben. :)

[ Voor 9% gewijzigd door kraftwerk op 14-04-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Haha, inderdaad, hier ook alles in het rood. Komt wel weer goed.
Voordat ik die EMAGAIN of welke andere strategie dan ook ga aanzetten, ga ik me eerst verdiepen in de theorie er achter. Ik wil alles snappen voordat ik aan de knoppen draai :)
Maar ben echt positief verrast door deze bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Is het mogelijk om bij een plotselinge marketdrop de bot USDT als safe haven te laten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Crusader schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:38:
Is het mogelijk om bij een plotselinge marketdrop de bot USDT als safe haven te laten gebruiken?
Volgens mij is dat niet mogelijk want je bot moet immers eerst nog je huidige pairs (DCA) verkopen zonder verlies. Ik ga ervan uit dat je geen verlies wilt maken. ;)

Wat wel kan is in Sell-Only-Mode gaan als de BTC prijs opeens N% stijgt of daalt:

code:
1
2
3
4
ALL_btc_price_drop_trigger = ?
ALL_btc_price_drop_recover_trigger = ?
ALL_btc_price_rise_trigger = ?
ALL_btc_price_rise_recover_trigger = ?

Meer info:
https://wiki.profittraile...pairs.properties#triggers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Thanks, dacht ook al dat het verkopen van de alts zonder verlies de bottleneck zou zijn.
Wat anders, ik zie net upgrade instructies naar versie 2 van PT, waren die al eerder online?
https://wiki.profittraile...?id=upgrade_instructions2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:27
V2 is volgens mij nog niet eens publiek beschikbaar. Maar wat ik er zo uit haal:
-Waarom in godsnaam moet die config ineens op de PT servers staan?
-Ik moet dus verplicht via de gui settings aanpassen. Hebben ze die editor ondertussen wel gefixt dan zodat die op android ook werkt?
-Als je zulke grote breaking changes doet in je config files doet, zorg dan in ieder geval voor een automatische migratie of iets dergelijks.
Ik vind het mooi spul hoor en ik verdien er leuk mee, maar dit is wel gewoon een beetje hobbyist niveau. Zou ik bij m'n klanten niet mee aan hoeven komen: "hier heb je een nieuwe versie, je moet alleen wel even een uur de tijd nemen om alles met de hand over te zetten" 8)7

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik hoorde vorige week over die settings op een PT server, maar een dag of twee daarna kwamen ze daar weer op terug. Nou weet ik dus niet op deze instructies nog gebaseerd zijn op die ene beta waar die server ellende er ineens in was gestopt of dat ze zo idioot zijn om een week voor de (uitgestelde) geplande release inderdaad toch nog zo'n grote change door te duwen. Het geeft in ieder geval niet heel veel vertrouwen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dat zou betekenen dat er met mijn settings gerommeld kan worden buiten mijn medeweten, erg kwalijk. Dat licentiegegevens centraal worden opgeslagen, okee. Maar ik neem het vooralsnog even aan als een gerucht, misschien dat @nAffie hier uitsluitsel over kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacks
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-05-2020
Hallo, dankzij dit topic draai ik sinds gisteren een PT bot. Het is voor mij vooral een leuk strategiespel :*)

Nu had ik een vraag:
Mijn ALL_max_cost heb ik ingesteld zodat ik 100% dekking heb van alle DCA levels voor alle Pairs met deze formule:

ALL_max_cost = TotalBTC / (Pairs * 2^ DCAlevels).

Maar de DCA levels worden bijna niet getriggerd en dat komt er op neer dat er met het maximum aantal Pairs maar met zo'n 3% van de inleg gehandeld wordt.

Hoe hoog is jullie dekkingsgraad en hoeveel procent van de inleg is er meestal nog beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Stacks schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:55:
Hallo, dankzij dit topic draai ik sinds gisteren een PT bot. Het is voor mij vooral een leuk strategiespel :*)

Nu had ik een vraag:
Mijn ALL_max_cost heb ik ingesteld zodat ik 100% dekking heb van alle DCA levels voor alle Pairs met deze formule:

ALL_max_cost = TotalBTC / (Pairs * 2^ DCAlevels).

Maar de DCA levels worden bijna niet getriggerd en dat komt er op neer dat er met het maximum aantal Pairs maar met zo'n 3% van de inleg gehandeld wordt.

Hoe hoog is jullie dekkingsgraad en hoeveel procent van de inleg is er meestal nog beschikbaar?
Tsja dat er maar net hoeveel risico je wilt nemen ;)

Imho kun je best af met een wat lagere dekkingsgraad, zeker als je diepe dca levels hebt ingesteld.

Ik denk dat het verstandigste is om te kiezen: of een hoge dekkingsgraad met relatief lage dca levels, of een wat lagere dekkingsgraad met diepe DCA levels (en dan ga je er vanuit dat niet al je pairs -30% gaan).

Ik zit momenteel op het tweede, maar het eerste kan zeker ook goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
sig69 schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:37:
V2 is volgens mij nog niet eens publiek beschikbaar. Maar wat ik er zo uit haal:
-Waarom in godsnaam moet die config ineens op de PT servers staan?
-Ik moet dus verplicht via de gui settings aanpassen. Hebben ze die editor ondertussen wel gefixt dan zodat die op android ook werkt?
-Als je zulke grote breaking changes doet in je config files doet, zorg dan in ieder geval voor een automatische migratie of iets dergelijks.
Ik vind het mooi spul hoor en ik verdien er leuk mee, maar dit is wel gewoon een beetje hobbyist niveau. Zou ik bij m'n klanten niet mee aan hoeven komen: "hier heb je een nieuwe versie, je moet alleen wel even een uur de tijd nemen om alles met de hand over te zetten" 8)7
Een van de grootste redenen is piracy. Eerdere versies van PT werden binnen 1 dag gekraakt en "licenties" daarvan werden goedkoper verkocht.

Er komt een automatische migratie, heb je ergens gehoord dat dit niet zal gebeuren dan?

Tevens ben je niet verplicht om over de stappen naar V2.x dit is een geheel nieuwe versie waar je gratis en voor niets een licentie voor krijgt omdat je een licentie voor V1.x gekocht hebt.

Als je dus geen zin hebt om je te verdiepen in de nieuwe versie, dan kun je V1.x gewoon blijven gebruiken. Als je denkt dat je een uur bezig bent om een config over te zetten, dan is deze bot misschien niet geschikt voor jou.

8 maanden geleden bestond dit product nog niet, dus ja, het kan misschien hobbyistisch overkomen, maar bij elke stap/release/update leren we weer. Als je hier moeite mee hebt, dan wil ik je best een volledige refund geven, misschien dacht je wel dat we een gevestigde naam waren in de softwarewereld, dus ik begrijp dat je dan andere verwachtingen hebt.,.
Crusader schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:35:
Dat zou betekenen dat er met mijn settings gerommeld kan worden buiten mijn medeweten, erg kwalijk. Dat licentiegegevens centraal worden opgeslagen, okee. Maar ik neem het vooralsnog even aan als een gerucht, misschien dat @nAffie hier uitsluitsel over kan geven?
Leg eens uit hoe er aan jouw settings gerommeld kan worden dan?

[ Voor 10% gewijzigd door nAffie op 15-04-2018 15:44 ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

nAffie schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:42:

[...]

Leg eens uit hoe er aan jouw settings gerommeld kan worden dan?
Als mijn settings op een niet door mij beheerde server staan, maar mijn bot die wel gebruikt, dan ben ik toch niet 100% in control over mijn settings? Ik beweer niet dát er gerommeld wordt, maar met versie 1 staan de settings op een door mij beheerde machine waar verder niemand bij kan.
Of ik moet het niet snappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
nAffie schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:42:
[...]

Een van de grootste redenen is piracy. Eerdere versies van PT werden binnen 1 dag gekraakt en "licenties" daarvan werden goedkoper verkocht.
Ik vind dit altijd maar een zeer twijfelachtig argument. Het komt er hiermee dus op neer dat je al je goedwillende betalende klanten "straft" door ze iets op te dringen waar ze helemaal niet op zitten te wachten en waar ze mogelijk last van gaan krijgen. Je voegt tenslotte een extra schakel aan het geheel toe waar problemen kunnen optreden (de huidige licentieserver valt bijvoorbeeld ook om als er veel mensen in korte tijd hun bots proberen te restarten - dat gebeurde vorige week nog toen de Binance API problemen had). Tegelijkertijd maak je het kraken misschien iets lastiger, maar je weet gewoon dat ook deze vorm van beveiliging gekraakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Is de nieuwe versie van PT ook afhankelijk van een externe server? Dus als die server onbereikbaar is of iemand trekt de stekker er uit, dan draait de bot niet meer?
Misschien handiger als er eerst volledige duidelijkheid is over de nieuwe situatie voordat we gaan speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Crusader schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:14:
Is de nieuwe versie van PT ook afhankelijk van een externe server? Dus als die server onbereikbaar is of iemand trekt de stekker er uit, dan draait de bot niet meer?
Dat lijkt me wel, als het primair bedoeld is als copyprotection. Weinig zinvolle copyprotection als de applicatie gewoon opstart als de server er niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Lifetime licentie is dus lifetime van de PT server. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ik blijf nog wel even PT1 draaien tot ik zeker weet dat de boel allemaal stabiel daar werkt. Gelukkig kan je wel zelf beslissen of je overgaat naar de nieuwe versie (al wil ik wel graag van de nieuwe buy functionaliteit gebruik maken, maar die zal wel niet naar PT1 komen).

Wordt PT1 nog geupdate na de release van PT2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Bartske schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:46:
Wordt PT1 nog geupdate na de release van PT2?
In ieder geval geen nieuwe features meer, lijkt me. Gezien de drang naar tegenaan van piracy, zou het me niks verbazen als ook bugs en eventuele API wijzigingen niet meer worden aangepast. Dan sterven die pirated versies tenslotte ook sneller af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@nAffie Ik ga uit van de informatie die ik op dit moment heb, die wiki pagina onder andere. Jij hebt waarschijnlijk meer informatie als insider. Ik ben verder een happy customer hoor.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:55
Goede vragen Crusader! Ik ben blij om te zien dat nAffie te tijd neemt om deze beantwoorden. Gelukkig zijn er nog een aantal mensen kritisch.
Ik ben zeer benieuwd naar versie 2.0. Ookal verwacht ik geen start balans te hebben door een aantal nare bags... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh crap, Windows ging op zijn bek, ProfitTrailerData.json + backup beschadigd, bot wilde niet meer starten. File gerenamed, bot draait weer, wel saleslog leeg en de DCA levels lijken niet onthouden te zijn, er staat nu overal "(0)". Nu maar hopen dat dat geen problemen gaat opleveren :/

edit: Zie ik net de backup map, inmiddels alles overschreven...

[ Voor 67% gewijzigd door Raven op 16-04-2018 16:03 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

vinpower schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:14:
Goede vragen Crusader! Ik ben blij om te zien dat nAffie te tijd neemt om deze beantwoorden. Gelukkig zijn er nog een aantal mensen kritisch.
Ik ben zeer benieuwd naar versie 2.0. Ookal verwacht ik geen start balans te hebben door een aantal nare bags... .
Het is niet mijn bedoeling om zeikerig of kritisch over te komen hoor, PT is gewoon een erg mooi product waar ik tot nu toe erg blij mee ben. Maar toen ik dat las over die configbestanden op een externe server, begon ik mij die dingen wel af te vragen (met een ICT achtergrond heb ik dat nou eenmaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Afgelopen weekend heb ik de btc_price_drop en btc_price_rise triggers ingesteld. Vandaag voor het eerst in werking gegaan. Een handige feature die voorkomt dat m'n bot opeens (soort van niet gewenst) een lading altcoins gaat kopen die vrolijk mee dalen (of stijgen).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J43IA8f.png

EDIT: toevallig recovered de prijs net weer boven de -3% en krijg ik ook weer netjes een bericht:
BINANCE BTC - BTC Price Drop Recovered! Global Sell Only Mode Disabled - -3.000000 -- -3.000000
BINANCE ETH - BTC Price Drop Recovered! Global Sell Only Mode Disabled - -2.950000 -- -3.000000

[ Voor 39% gewijzigd door kraftwerk op 16-04-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bij mij ook, had 'm vanmorgen ingesteld en vanmiddag schoot ie in SOM. Mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Raven schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:37:
Oh crap, Windows ging op zijn bek, ProfitTrailerData.json + backup beschadigd, bot wilde niet meer starten. File gerenamed, bot draait weer, wel saleslog leeg en de DCA levels lijken niet onthouden te zijn, er staat nu overal "(0)". Nu maar hopen dat dat geen problemen gaat opleveren :/

edit: Zie ik net de backup map, inmiddels alles overschreven...
Dat heb ik ook een keer gehad. Het gevaar is als een pair bijvoorbeeld DCA4 was hij het nu als DCA0 ziet, hij mag dus in principe dus weer opnieuw dca doen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sig69 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:08:
[...]

Dat heb ik ook een keer gehad. Het gevaar is als een pair bijvoorbeeld DCA4 was hij het nu als DCA0 ziet, hij mag dus in principe dus weer opnieuw dca doen.
Niet als de max aantal keren coronspondeert met de max aankoop in DCA. Dan loopt die ondanks DCA0 tegen dezelfde limiet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Hoe kan ik PT forceren om de sell only mode te verlaten met al m'n coins in DCA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sig69 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:08:
[...]

en laat de balance nou niet bepaald hoog zijn, meeste zat al in DCA, met name een aantal die er al een paar weken in zaten. Heb uiteindelijk maar een opschoonactie gedaan (panicsell), dan maar iets verlies en voortaan letten op de backupmap ( * Raven makes mental note), misschien DropBox maar eens op die pc zetten om die map te laten backuppen.

M.b.t. de btc_price_drop en btc_price_rise triggers, hebben die zin als je met ETH bezig bent? Er is volgens mij geen ETH tegenhanger, of wel?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb nu al een tijdje PTMagic draaien welke mij vooral helpt bij het blokkeren van Pump&Dump coins. Ik heb de configuratie van PTMagic grotendeels aangehouden (voornamelijk de buy en sell values aangepast van de verschillende presets), maar je kan hier natuurlijk een hoop meer mee doen.

Zijn er mensen hier die bereid zijn hun PTMagic configuratie te delen? Ik merk zelf dat ik onvoldoende kennis heb van de crypto markt om te beslissen wanneer ik welke koop en verkoop strategiën moet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 16-05 19:50

GG85

.......

Ik heb trouwens wat templates gemaakt met alle PT2 setting gegroepeerd:

https://github.com/GvY85/ProfitTrailer2Templates/releases

Misschien handig om side-by-side met je PT1.x settings te openen en zo het migreren een beetje te versnellen vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
GG85 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:45:
Ik heb trouwens wat templates gemaakt met alle PT2 setting gegroepeerd:

https://github.com/GvY85/ProfitTrailer2Templates/releases

Misschien handig om side-by-side met je PT1.x settings te openen en zo het migreren een beetje te versnellen vrijdag :)
Van wat ik begrepen heb kun je je 'oude' settings importeren in PT2 en ze zo migreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 16-05 19:50

GG85

.......

Bartske schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:57:
[...]

Van wat ik begrepen heb kun je je 'oude' settings importeren in PT2 en ze zo migreren :)
Als dat al goed werkt heb je ze daarna encrypted op je schijf/in de cloud staan. Vind het ook wel prettig om ze ergens in leesbaar formaat te hebben zonder in te hoeven loggen in PT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben trouwens gestopt met DCA, omdat mijn inziens DCA gebaseerd is op een denkfout. Als je DCA toepast dan is dat om ervoor te zorgen dat elke transactie winstgevend wordt, terwijl het er mijn inziens om gaat dat de gemiddelde transactie winstgevend is.

Door DCA ga je op vrij arbitraire momenten bijkopen van een coin die aanwijsbaar niet doet wat je gedacht had. Terwijl je de extra investering ook in een coin had kunnen steken die wel binnen de randvoorwaarden van de bot valt.

Daarbij speelt ook nog mee dat je door DCA ook nog een aanzienlijk deel van je portefeuille niet kunt investeren omdat je het vrij moet houden voor een mogelijk DCA-ronde. Per saldo geloof ik dat je beter zo nu en dan een coin met verlies kunt verkopen en dit weer investeren in een andere coin dan halsstarrig vast blijven houden aan een verliesgevende coin.

Zo'n zelfde denkfout zit trouwens ook in PT zelf. Deze geeft de Profit Today aan op basis van de sales, maar feitelijk zou op basis van de waarde van je portefeuille moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 19-04-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
Anoniem: 915187 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:29:
Ik ben trouwens gestopt met DCA, omdat mijn inziens DCA gebaseerd is op een denkfout. Als je DCA toepast dan is dat om ervoor te zorgen dat elke transactie winstgevend wordt, terwijl het er mijn inziens om gaat dat de gemiddelde transactie winstgevend is.

Door DCA ga je op vrij arbitraire momenten bijkopen van een coin die aanwijsbaar niet doet wat je gedacht had. Terwijl je de extra investering ook in een coin had kunnen steken die wel binnen de randvoorwaarden van de bot valt.

Daarbij speelt ook nog mee dat je door DCA ook nog een aanzienlijk deel van je portefeuille niet kunt investeren omdat je het vrij moet houden voor een mogelijk DCA-ronde. Per saldo geloof ik dat je beter zo nu en dan een coin met verlies kunt verkopen en dit weer investeren in een andere coin dan halsstarrig vast blijven houden aan een verliesgevende coin.

Zo'n zelfde denkfout zit trouwens ook in PT zelf. Deze geeft de Profit Today aan op basis van de sales, maar feitelijk zou op basis van de waarde van je portefeuille moeten zijn.
Je kan alle kanten op met PT, dus als jij een andere manier van traden prefereert, kun je dat gewoon instellen. Sommige users willen scalpen, sommigen gaan weer voor de grotere long term trades.

Met V2 kan je gelukkig nog betere inkoopmomenten bepalen waardoor je ook meer kunt inzetten per trade en DCA bijna niet meer nodig is. Ook kan je je sell targets omhoog gooien en langer laten trailen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DpNY7v6.png

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue

Ik had ook veel DCA levels ingesteld en liep steeds vast, nu nog maar 1x DCA bij -15% en veel meer pairs.
Dat gaat toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Welke settings heb je daar zoal voor aangepast? Dat lijkt me ook wel eens leuk om te proberen. Vooral omdat ik nu soms ook (voor mijn gevoel) te lang blijf zitten met DCA bags en uiteindelijk alsnog besluit met verlies te verkopen.

Mijn ideale situatie lijkt me dat de bot gewoon ieder X minuten blijft traden met 10+ pairs en dan zal er uiteraard af en toe iets achterblijven met verlies. Zo lang de rest maar meer profit maakt vind ik dat prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat zijn mooie sales hoor. Is dit van een uur/dag/week/of?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
sig69 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:03:
[...]

Dat zijn mooie sales hoor. Is dit van een uur/dag/week/of?
Laatste 2 dagen.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Idanue schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:46:
[...]

Ik had ook veel DCA levels ingesteld en liep steeds vast, nu nog maar 1x DCA bij -15% en veel meer pairs.
Dat gaat toch een stuk beter.
Als ik het goed begrijp, pas bij -15% gaat ie een DCA-level hoger? Hier doet ie dat al bij -1.5. Misschien maar eens een keer naar kijken.

Na de corrupte files en omdat DCA toch al vol zat met spul dat er al weken in stond, heb ik een paar dagen terug (16e) een panic sell gedaan met iets minder dan 0.1 ETH verlies :/. Daarna min_buy_volume verhoogt (500--> 2000) en sindsdien 145 sales gehad met dit als resultaat:
17-04-2018 +0.01090546 ETH
18-04-2018 +0.00893108 ETH
19-04-2018 +0.01005622 ETH
Voorheen was het gemiddeld +0.004 ETH per dag, dat loopt dus lekker :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacks
Een goede balans vinden tussen aantal Pairs, Max_cost, aantal DCA levels en het gedeelte van de balans dat je apart houdt voor DCA vind ik erg lastig. Ik zou niet weten hoe je kunt analyseren wat de beste verhouding is.

Ik heb nu 25 pairs en een max cost van 2%. Daarmee hou ik 50% van mijn balans apart voor DCA (2 levels op -10 en -20). Mocht een coin verder dalen dan kan ik handmatig nog een DCA doen of mijn verlies nemen.
Eerder had ik 3 DCA levels (-5,-10,-20) maar daarvoor moest ik meer van mijn balans apart houden en zou er makkelijker een hoop vast kunnen komen zitten in losercoins.

Tot zover (ik heb 3 dagen PT :) ) werkt het prima maar er belanden de laatste dagen sowieso erg weinig pairs in DCA. Hoe het werkt als meerdere aankopen wel flink dalen is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Raven schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:17:
[...]

Als ik het goed begrijp, pas bij -15% gaat ie een DCA-level hoger? Hier doet ie dat al bij -1.5. Misschien maar eens een keer naar kijken.
Klopt, bij -15 koopt hij 1x bij en daarna niet weer.
Op deze manier hou ik veel meer geld over en kan ik het aantal pairs flink opschroeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Idanue schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:31:
[...]

Klopt, bij -15 koopt hij 1x bij en daarna niet weer.
Op deze manier hou ik veel meer geld over en kan ik het aantal pairs flink opschroeven. :)
Hmm, ok :) , dan wordt het nu maar even wachten tot de DCA's verkocht worden, zie nu veel rood.

... en er wordt sinds vanmorgen niks meer via Telegram verstuurd (blijkbaar net opgelost door herstart van bot)
code:
1
ERROR TelegramService - Error sending your telegram message {}

Had vanmorgen wel een Java-update erop laten zetten, misschien niet handig om dat tijdens het draaien van de bot dat te doen, zie namelijk een hele boel Java errors in het logboek, meteen na die Telegram errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
javax.net.ssl.SSLException: java.lang.RuntimeException: Unexpected error: java.security.InvalidAlgorithmParameterException: the trustAnchors parameter must be non-empty
    at sun.security.ssl.Alerts.getSSLException(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.SSLSocketImpl.fatal(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.SSLSocketImpl.fatal(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.SSLSocketImpl.handleException(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.SSLSocketImpl.startHandshake(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.SSLSocketImpl.startHandshake(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at okhttp3.internal.connection.RealConnection.connectTls(RealConnection.java:281) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.connection.RealConnection.establishProtocol(RealConnection.java:251) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.connection.RealConnection.connect(RealConnection.java:151) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.connection.StreamAllocation.findConnection(StreamAllocation.java:195) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.connection.StreamAllocation.findHealthyConnection(StreamAllocation.java:121) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.connection.StreamAllocation.newStream(StreamAllocation.java:100) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.connection.ConnectInterceptor.intercept(ConnectInterceptor.java:42) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.http.RealInterceptorChain.proceed(RealInterceptorChain.java:92) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.http.RealInterceptorChain.proceed(RealInterceptorChain.java:67) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.cache.CacheInterceptor.intercept(CacheInterceptor.java:93) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.http.RealInterceptorChain.proceed(RealInterceptorChain.java:92) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.http.RealInterceptorChain.proceed(RealInterceptorChain.java:67) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.http.BridgeInterceptor.intercept(BridgeInterceptor.java:93) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.http.RetryAndFollowUpInterceptor.intercept(RetryAndFollowUpInterceptor.java:120) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.RealCall.getResponseWithInterceptorChain(RealCall.java:185) ~[okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.RealCall$AsyncCall.execute(RealCall.java:135) [okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at okhttp3.internal.NamedRunnable.run(NamedRunnable.java:32) [okhttp-3.8.1.jar!/:?]
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source) [?:1.8.0_161]
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) [?:1.8.0_161]
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source) [?:1.8.0_161]
Caused by: java.lang.RuntimeException: Unexpected error: java.security.InvalidAlgorithmParameterException: the trustAnchors parameter must be non-empty
    at sun.security.validator.PKIXValidator.<init>(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.validator.Validator.getInstance(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.X509TrustManagerImpl.getValidator(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.X509TrustManagerImpl.checkTrustedInit(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.X509TrustManagerImpl.checkTrusted(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.X509TrustManagerImpl.checkServerTrusted(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.ClientHandshaker.serverCertificate(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.ClientHandshaker.processMessage(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.Handshaker.processLoop(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.Handshaker.process_record(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.SSLSocketImpl.readRecord(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.SSLSocketImpl.performInitialHandshake(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    ... 25 more
Caused by: java.security.InvalidAlgorithmParameterException: the trustAnchors parameter must be non-empty
    at java.security.cert.PKIXParameters.setTrustAnchors(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at java.security.cert.PKIXParameters.<init>(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at java.security.cert.PKIXBuilderParameters.<init>(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.validator.PKIXValidator.<init>(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.validator.Validator.getInstance(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.X509TrustManagerImpl.getValidator(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.X509TrustManagerImpl.checkTrustedInit(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.X509TrustManagerImpl.checkTrusted(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.X509TrustManagerImpl.checkServerTrusted(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.ClientHandshaker.serverCertificate(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.ClientHandshaker.processMessage(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.Handshaker.processLoop(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.Handshaker.process_record(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.SSLSocketImpl.readRecord(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    at sun.security.ssl.SSLSocketImpl.performInitialHandshake(Unknown Source) ~[?:1.8.0_161]
    ... 25 more

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Komt V2 vandaag nog? De wiki is al helemaal om maar de download staat er nog niet. Nou ja heb toch geen tijd om er dit weekend mee aan de slag te gaan.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Stacks schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:55:
Een goede balans vinden tussen aantal Pairs, Max_cost, aantal DCA levels en het gedeelte van de balans dat je apart houdt voor DCA vind ik erg lastig. Ik zou niet weten hoe je kunt analyseren wat de beste verhouding is.
Misschien vind je dit een handige spreadsheet:

https://docs.google.com/s...uesaMFPc/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
sig69 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:14:
Komt V2 vandaag nog? De wiki is al helemaal om maar de download staat er nog niet. Nou ja heb toch geen tijd om er dit weekend mee aan de slag te gaan.
https://github.com/taniman/profit-trailer/releases/tag/2.0

Most Notable New Features
  • Multiple new trading strategies
  • Combine multipe buy and sell strategies
  • Coin specific DCA settings
  • Full paper trading when using test mode
  • Define pair overrides without specifying the market. (ADA_bought_price instead of ADABTC_bought_price)
  • No more changing .properties files. All your changes done from the GUI or using the settings API
  • And much much more..
Check the wiki for the full list of available features and settings
https://wiki.profittrailer.com

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@nAffie Nice. Hopelijk kan ik zondag nog een paar uurtjes vinden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
nAffie schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 18:55:
• No more changing .properties files. All your changes done from the GUI or using the settings API
Wat een bullshit zeg.. Je zit dus nog steeds .properties files te editen, alleen is de enige methode daarvoor nu om het via de editor binnen de web gui te doen. |:( Dit is echt zo'n verschrikkelijk idiote beslissing, laat ze dat alsjeblieft heel snel terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@anboni Ik vind het ook een wat vreemde beslissing (die wordt vermarkt als een belangrijke feature..). Maar als de editor op mobiel gewoon goed werkt heb ik er vrede mee. Die van V1 was op Android namelijk onbruikbaar. Beter nog zou een echte settings editor zijn, ipv een "text editor in een browser", maar goed dat vreet tijd om goed te bouwen. Ik kan me voorstellen dat andere features belangrijker zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door sig69 op 20-04-2018 19:12 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
sig69 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:09:
@anboni Ik vind het ook een wat vreemde beslissing (die wordt vermarkt als een belangrijke feature..). Maar als de editor op mobiel gewoon goed werkt heb ik er vrede mee. Die van V1 was op Android namelijk onbruikbaar.
Als ik naar de wiki kijk, ziet 'ie er nog precies hetzelfde uit, dus ik verwacht daar geen enkele verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Is hij voor deze prijzen hosted (hoop het wel) ?
Nog altijd 2 instances ?

Mmm dacht dit weekend te starten 1e vrij weekend in maanden.

Maar 200 ( 0,030 ) voor lifetime laat zeggen 1 jaar

Naar 300 of 450 is wel heavy.

Ff afwachten wat de resultaten en de verschillen zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Welke DCA buy_strategy zijn jullie content mee? Ik gebruik zelf momenteel onderstaande:

code:
1
2
3
4
buy_strategy = EMAGAIN
buy_trigger = -1.5
buy_value = -0.35
trailing_buy = 0.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacks
Dank je, is zeker handig. Ik was zelf ook al in excel bezig geweest om duidelijk te kunnen zien hoe DCA je inleg gebruikt. Vast komen te zitten met een grote bag diep in DCA lijkt me een grote valkuil.

Vandaag is in ieder geval een goede dag om te kijken hoe je DCA setting werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 21:35

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Wow prijzen zijn gigantisch gestegen. Wilde dit weekend halen. net te laat...Voor 300 lifetime had ik hem wel gehaald. Maar niet jaarlijks 350 euro. (zelfs als je bitcoin of ltc kies moet je belasting betalen) Is mij teveel voor als hobby. is alleen leuk als je er heel veel geld in stopt.

[ Voor 13% gewijzigd door TheDudez op 21-04-2018 11:27 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Stacks schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:55:

Tot zover (ik heb 3 dagen PT :) ) werkt het prima maar er belanden de laatste dagen sowieso erg weinig pairs in DCA. Hoe het werkt als meerdere aankopen wel flink dalen is nog maar de vraag.
Dit snap ik niet, bij mij gaan alle aankopen direct de DCA in, niets in Pairs log. Bij jou gaat dat schijnbaar anders, eerst in Pairs en indien nodig pas in DCA. Welke setting is hiervoor verantwoordelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
als je ALL_DCA_Enabled (pt1 naam, zal in pt2 anders heten) op true hebt staan, gaat alles meteen naar DCA log. Als je daar een percentage neerzet, gaat het pas naar DCA log als dat percentage bereikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

TheDudez schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:13:
Wow prijzen zijn gigantisch gestegen. Wilde dit weekend halen. net te laat...Voor 300 lifetime had ik hem wel gehaald. Maar niet jaarlijks 350 euro. (zelfs als je bitcoin of ltc kies moet je belasting betalen) Is mij teveel voor als hobby. is alleen leuk als je er heel veel geld in stopt.
Inderdaad ga beetje rondkijken op de markt opnieuw :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

anboni schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:42:
als je ALL_DCA_Enabled (pt1 naam, zal in pt2 anders heten) op true hebt staan, gaat alles meteen naar DCA log. Als je daar een percentage neerzet, gaat het pas naar DCA log als dat percentage bereikt wordt
Duidelijk, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 10:09
TheDudez schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:13:
Ik vind het ook een hoop geld nu. Ben benieuwd: hoe zit het met de mensen die al een ' lifetime' licentie hadden? Gaan daar ook dingen voor veranderen m.bt. abonnementsgelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Panini schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 11:58:
[...]

Ik vind het ook een hoop geld nu. Ben benieuwd: hoe zit het met de mensen die al een ' lifetime' licentie hadden? Gaan daar ook dingen voor veranderen m.bt. abonnementsgelden?
Nee, daarom heb ik 'm vorige week zaterdag gekocht zodra ik het hier las.
De bestaande lifetime members krijgen namelijk gratis de upgrade naar PT 2.0 Pro zonder abonnementskosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 10:09
Crusader schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 12:59:
[...]

Nee, daarom heb ik 'm vorige week zaterdag gekocht zodra ik het hier las.
De bestaande lifetime members krijgen namelijk gratis de upgrade naar PT 2.0 Pro zonder abonnementskosten te betalen.
Goede deal, jammer dat ik dat bericht gemist heb. Wilde deze maand PT aanschaffen, maar laat het voor de huidige prijs toch aan mij voorbij gaan denk ik.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste