[Tradingbots] ProfitTrailer - ervaringen en resultaten

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 14:17
Vraagje: Zien jullie verschil in winst tussen verschillende sites waarop jullie handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:50
Ik zie die melding ook wel eens langskomen. Ik restart beide processen gewoon dagelijks preventief (het blijft wel Java ;))

Overigens is de zomertijd aanpassing alleen maar weergave, intern wordt alles in UTC gedaan. Er is dus nooit verschil geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:25

bladebla

<Piéééép>

Raven schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:31:
[..]
Het zal wel komen doordat de klok van de pc en de exchange mogelijk korte tijd niet gelijk stonden, maar waarom is er niets in de logs te zien?
Ik zag in het log:
2018-03-25 03:00:01 INFO ProfitTrailerService - There is something wrong, is the exchange api having problems?

[ Voor 46% gewijzigd door bladebla op 25-03-2018 15:53 . Reden: netjes quoten ]

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bladebla schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Ik zag in het log:

[...]
Nee, die melding had ik niet. Die wat ik noemde kwam overigens via Telegram binnen, vergeten te vermelden :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:52
Heb nu ook 5 dagen gespeeld met de bot met vrij conservatieve instellingen, nu in totaal 4,2% winst, gemiddeld 0,84% per dag. Er zit nu 1 ETH in, maar wil dit stapsgewijs gaan opvoeren als ik succes blijf behalen.

Het doel is eerst de initiele aanschafkosten er natuurlijk uit te halen, en hopelijk op een gemiddelde van 0.5% per dag uit te komen. Natuurlijk gaat de bot bij zware koerswisselingen wel op Sell only mode, ik heb er nog niet genoeg vertrouwen in dat hij daar ook nog winst kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Ik heb zo'n vermoeden dat mensen hier alleen posten als ze winst maken :>

Mijn bot staat op -7% in een week... Nou heb ik in het begin zelf zitten klooien dus helemaal eerlijk is het vergelijk niet, maar zomaar dagelijks eventjes 1% pakken is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Anoniem: 915187 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:42:
Neuh, ik ben gestopt met dagelijks posten omdat er eigenlijk niet op gereageerd werd, dus dan voegt het wellicht niet zoveel toe. Daarnaast heb ik m'n BTC bot dit weekend omgezet naar ETH, dus daar is nu even niet zoveel bijzonders op te rapporteren. Beide bots staan op dit moment op 98% van m'n nieuwe startmoment van afgelopen zaterdag, dus inderdaad is het nu geen hele beste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske

Mijn bot staat op -7% in een week... Nou heb ik in het begin zelf zitten klooien dus helemaal eerlijk is het vergelijk niet, maar zomaar dagelijks eventjes 1% pakken is het niet.
Updateje dan :>

Sta vandaag nog niet op winst, paar flinke bags te pakken, maar heb er wel vertrouwen in dat ik die op termijn weer met winst kan verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Bartske schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:53:
[...]
maar heb er wel vertrouwen in dat ik die op termijn weer met winst kan verkopen
Yup, sluit ik mij bij aan.

Verder, ik ben nog niet zo lang bezig maar ben wel al begonnen mijn settings te analyseren. Pas als ik daar een beter gevoel over heb wil ik kijken of ik meer kan doen om een situatie als vandaag met veel bags te voorkomen met bijvoorbeeld PT Magic. Niet teveel variabelen tegelijk wijzigen :)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-05 13:45
Neuh, ik ben gestopt met dagelijks posten omdat er eigenlijk niet op gereageerd werd, dus dan voegt het wellicht niet zoveel toe.
Ik ben nog aan t twijfelen om PT aan te schaffen, lees alle berichten hier maar dus nog niks zinnigs te reageren.
Heb half internet al afgelezen maar snap de instellingen nog niet echt.

Maar ik denk wel dat t voor t forum nuttig is om te posten hoe t gaat en of dat aan bepaalde settings kan liggen. Om anderen te helpen of te behoeden voor fouten.
Dus ook als de bot t wat minder doet.

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:31
Ik heb in 24 dagen ongeveer 15% winst in ETH, als ik naar fiat kijk sta ik gewoon zwaar in de min. Helemaal op een dag als vandaag. Tot een uur of 13:00 nog wel wat sales gedaan maar sindsdien is het alleen maar DCA, balance is onder het niveau gezakt om nog nieuwe aankopen te doen. Maar goed als ik iets heb geleerd is dat je er altijd wel weer vanaf komt. Zelfs mijn bag MCO waar al bijna twee weken bijna de helft van m'n totale waarde in zat is vanochtend verkocht, dus eigenlijk draaide ik al twee weken op halve kracht. Ik zie morgenochtend wel weer hoe het er voor staat. Dat is wat mij betreft het voordeel van een bot: ook als je slaapt gaat ie gewoon door.
Edit: bags worden op dit moment in hoog tempo geloosd, zou wel eens lekker wakker worden kunnen worden :)

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 27-03-2018 00:22 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstk
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-03-2024
8 mrt begonnen met PT. In t begin gestart met ca 1 ETH en dit na een week zelf aangevuld tot 5 ETH. Na een stroeve start waarbij er (mede door het inkakken v/d markt op 9 mrt) weinig sales gedaan werden (m'n DCA was immers volgelopen), loopt t nu wel lekker. De afgelopen week mn portfolio dagelijks met zo'n 1,75 tot 3% kunnen vergroten.

En wat sig69 zegt: uiteindelijk verkoop je de bags die wat langer in de DCA zitten ook wel, al moet je ook de afweging maken in hoeverre zo'n bag andere potentiële (niet uit te kunnen voeren) sales blokkeert..

Ik gebruik binance icm conservative settings van Cryptognome en dan met de coin-whitelist die eerder in dit topic genoemd is. Max 8 pairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:35
1,75% tot 3% per dag is echt gigantisch veel, zeker met settings van CryptoGnome waar hij zelf gemiddeld "maar" 0,4% mee haalt. Er zullen nu veel mensen jouw aangepaste settings willen weten vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sig69 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:42:
Edit: bags worden op dit moment in hoog tempo geloosd, zou wel eens lekker wakker worden kunnen worden :)
Als ik dat had geweten had ik de botjes nog even door laten draaien :P , heb gister een verzoek ingediend om de licentie aan te passen van Poloniex naar Binance en heb maar van de panic sell optie gebruik gemaakt. Wel een klein beetje verlies aan overgehouden, met name bij de BTC :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstk
Soeski schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:11:
1,75% tot 3% per dag is echt gigantisch veel, zeker met settings van CryptoGnome waar hij zelf gemiddeld "maar" 0,4% mee haalt. Er zullen nu veel mensen jouw aangepaste settings willen weten vermoed ik :)
Dan spreekt ie zichzelf tegen op z'n wiki (https://github.com/Crypto...Settings/wiki/Setup-Guide)

"Navigate to the CryptoGnome’s settings folder for your exchange and decide on conservative (1-2% Daily Gainz)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Groen!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kNxGm3S.jpg?1
:9

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 15:39
ernstk schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:02:
8 mrt begonnen met PT. In t begin gestart met ca 1 ETH en dit na een week zelf aangevuld tot 5 ETH. Na een stroeve start waarbij er (mede door het inkakken v/d markt op 9 mrt) weinig sales gedaan werden (m'n DCA was immers volgelopen), loopt t nu wel lekker. De afgelopen week mn portfolio dagelijks met zo'n 1,75 tot 3% kunnen vergroten.

Ik gebruik binance icm conservative settings van Cryptognome en dan met de coin-whitelist die eerder in dit topic genoemd is. Max 8 pairs.
En aantal DCA levels? En strategy ook zijn Anderson?

(Waarom gebruiken velen vaak zo'n rare waardes, bv Cryptognome zet bij trailing_buy 0.195. 0.2 Werkt even goed, toch?)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
Vandaag ook een licentie aangeschaft, bot (Binance) draait nu op mn amazon instance, heeft iets minder dan 1 eth te besteden. Configuratie grotendeels van cryptognome gebruikt.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstk
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:45:
[...]

En aantal DCA levels? En strategy ook zijn Anderson?

(Waarom gebruiken velen vaak zo'n rare waardes, bv Cryptognome zet bij trailing_buy 0.195. 0.2 Werkt even goed, toch?)
max_buy_times = 6
buy_strategy = EMAGAIN
buy_trigger_1 = -1.5
buy_trigger_2 = -3.5
buy_trigger_3 = -7.5
buy_trigger_4 = -9.5
buy_trigger_5 = -12.5
buy_trigger_6 = -17.5

moet wel toegeven dat ik afgelopen 1,5 week regelmatig geluk heb gehad met coins die vrijkwamen uit de DCA (niveautje 6).
ik heb sell_value gewoon op 1 (laten) staan maar het tikt aan als zo'n coin ff doorstijgt en hij met 5% winst verkocht wordt ipv (net boven) 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb besloten gewoon te wachten tot mijn bag leeg is. Lijkt erop dat er elke dag toch twee uit de lijst gaan dus waarschijnlijk aan het einde van de week heb ik er nog maar een paar vervelende over.

Ik moet geduld leren zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Bags zijn onvermijdelijk en moet je niet al te veel over nadenken, komt meestal wel weer goed. Op dit moment schiet NEO bijvoorbeeld weer omhoog, die had ik ondertussen al op 4 x DCA staan ondertussen en staat nu op +0,5% in de lijst. Lekker dagje overigens tot nu toe, ben benieuwd wat de eindscore wordt..

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 27-03-2018 18:12 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eigenlijk zou ik in de opwaartse trend willen kopen om daarna relatief snel op de piek te verkopen. Ipv laag te kopen en een vallend mes te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Anoniem: 915187 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:14:
Eigenlijk zou ik in de opwaartse trend willen kopen om daarna relatief snel op de piek te verkopen. Ipv laag te kopen en een vallend mes te pakken.
Volgensmij zou dat in versie 2 moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik heb nu al 'n goeie week een positieve EMAGAIN bot draaien. Bij vlagen doet 'ie het geniaal (paar dagen van 200+ sales gehad met 3-4% winst), vandaag doet 'ie het ongeveer hetzelfde als m'n wat normalere bot (allebei rond de 50 sales op dit moment, net geen 1% winst).
Bartske schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:35:
[...]

Kan nu dus al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
anboni schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:37:
Ik heb nu al 'n goeie week een positieve EMAGAIN bot draaien. Bij vlagen doet 'ie het geniaal (paar dagen van 200+ sales gehad met 3-4% winst), vandaag doet 'ie het ongeveer hetzelfde als m'n wat normalere bot (allebei rond de 50 sales op dit moment, net geen 1% winst).

[...]

Kan nu dus al.
Dan koopt hij ook bij downtrend, en niet alleen bij uptrend toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anboni schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:37:

[...]

Kan nu dus al.
En daarvoor gebruik je de positieve EMAGAIN? Zou je daarover wat uitleg kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Eigenlijk heel simpel:
code:
1
2
3
ALL_buy_strategy = EMAGAIN
ALL_buy_value = 2.25
ALL_trailing_buy = 0

Maar inderdaad, dan koopt 'ie in principe ook bij downtrend (waarbij 'ie dus het reguliere DCA proces ingaat).

Overigens heb je waarschijnlijk wel een vrij stevige balance nodig om dit te laten werken, mijn botje speelt met ~25ETH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus eigenlijk koopt die gewoon alles en wacht tot het meer waard geworden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Da's misschien wel de essentie ja, maar het werkt in ieder geval bij vlagen best aardig :P Zelfs vandaag 1.13% winst geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zo, mijn licentie is overgezet naar Binance, straks maar eens de API-keys aanpassen en kijken wat er nog meer aangepast moet worden in de .properties files.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Hebben er nog meer mensen last van dat orders van Binance de status expired terug geven? Zowel sell als buy orders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ja, maar denk dat dat niet aan Binance ligt. Da's PT die het order cancelled om een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De BTC-bot draait inmiddels :D en heeft 34 in PBL staan, veel meer dan bij Poloniex. Een paar seconden na aanzetten al z'n eerste buy :o Deze heb ik trouwens wel iets anders ingesteld, DCA op 2 ipv 3 en meer trading pairs. Eens kijken hoe dat gaat.

Er is wel iets vaags: "server.enableConfig = false" levert "Config: On" op in de webinterface, maar ik zie verder geen config-menu in de webinterface.

Zo maar eens naar de ETH-bot kijken.
Edit: 77 in PBL, bij Poloniex 12, de markt was daar nogal klein :P

Edit2: Blijkbaar moet je zelf DST opgeven?

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 28-03-2018 11:30 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Ik zie heel frequent
code:
1
2
3
2018-03-28 10:28:50 ERROR Util - Error saving state ProfitTrailerData.json (Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander
proces wordt gebruikt), now retrying...
2018-03-28 10:28:50 INFO Util - Retry succeeded :)

Alles lijkt te werken, maar toch vaag dat die altijd 2x moet proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, de ETH-bot geeft API-problems aan maar lijkt verder wel te doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2018-03-28 11:29:46 INFO ProfitTrailerService - Normal Heartbeat
2018-03-28 11:29:48 INFO ProfitTrailerService - DCA Heartbeat
2018-03-28 11:30:58 INFO NormalStrategyRunner - API Problems?
2018-03-28 11:39:46 INFO ProfitTrailerService - Cache Heartbeat
2018-03-28 11:39:49 INFO ProfitTrailerService - DCA Heartbeat
2018-03-28 11:39:49 INFO ProfitTrailerService - Normal Heartbeat
2018-03-28 11:41:01 INFO NormalStrategyRunner - API Problems?
2018-03-28 11:49:47 INFO ProfitTrailerService - Cache Heartbeat
2018-03-28 11:49:53 INFO ProfitTrailerService - DCA Heartbeat
2018-03-28 11:49:53 INFO ProfitTrailerService - Normal Heartbeat
2018-03-28 11:51:06 INFO NormalStrategyRunner - API Problems?
Dit doet ie sinds er iets in dust log is gezet.

edit: Inmiddels ook API Problems van DCAStrategyRunner :?
edit2: "have you tried turning it off and on again"....

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 28-03-2018 17:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Archer1982
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05-2020
Iets meer dan twee weken geleden PT + Feeder aangeschaft en gestart met 1 ETH. Na een week nog 1 ETH toegevoegd. Moet zeggen dat het super werkt. Ben zelf gestart met de config van Gnome, met uiteraard een berg tweaks. Voor degene die opzoek zijn naar mee inzicht kan ik Power BI van Microsoft aanraden. Je kan de Excel output of PT database inlezen (eventueel realtime). Vervolgens kan je heel eenvoudig grafieken e.d. maken en per dataset drill downs uitvoeren. Het mooie is dat het gratis is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aRVqO3XPGdb1ruTJOHzUKg7E/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:50

GG85

.......

Bartske schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 18:35:
[...]

@nAffie Is dat zo? Dat je in PT2.0 bij bijv een positieve EMAGAIN ook echt alleen coin koopt die gelijk of hoger staan ipv gelijk en alles eronder zoals het nu is?

Vind dat toch wel eens van de grootste gemissen nu. Wil veel liever opwaarts kopen iv steeds de dip trailen en dan kopen.

Zo ja, is het mogelijk om mee te doen aan de beta? Vanmiddag hele middag op Tradingview m'n opwaartse strategie zitten finetunen, kom ik er achter dat hij alles onder mn positieve EMAGAIN buy value van 0.75 koopt ipv erboven :'(

Update: zit even in te PT2.0 wiki te snuffelen en het lijkt er op dat je met buy_value= 0.25 en buy_value_limit = 10 alleen stijgende coins tussen de 0.25 en 10% kunt kopen? Dus echte opwaarts traden :9 ?

Update2: https://github.com/taniman/profit-trailer/issues/1250

@nAffie kan je dit bevestigen?

[ Voor 19% gewijzigd door GG85 op 28-03-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Idanue schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:11:
[...]

Mooi laten staan hij pikt het vanzelf een keer weer op, hier ook 39 verschillende soorten dust. :P
Ben je er ooit van af gekomen? Mijn BTC-bot heeft er in een paar uur tijd 7 in dust log gezet en lijkt erop dat ik er niets mee kan, ik las iets over BNB en dat dat veel dust voorkomt, maar ik kan mijn geduste munten niet omruilen voor BNB vanwege de (volgens Google bekende) "total must be at least 1" error.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:49
Raven schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:10:
[...]

Ben je er ooit van af gekomen? Mijn BTC-bot heeft er in een paar uur tijd 7 in dust log gezet en lijkt erop dat ik er niets mee kan, ik las iets over BNB en dat dat veel dust voorkomt, maar ik kan mijn geduste munten niet omruilen voor BNB vanwege de (volgens Google bekende) "total must be at least 1" error.
2 van de 4 zijn omhoog gegaan en verkocht, andere 2 met veel verlies verkocht.
Tot nu toe alleen maar verlies gehad de laatste paar weken, meerdere settings geprobeerd maar ik eindig meestal met veel DCA waar ik niet meer uit kom.

Het leek even mooi in het begin maar ik heb mijn geld alleen maar minder zien worden de laatste paar weken. :'(

Zie nu dat het over dust ging en niet de rest.
Dust is er nog steeds. :P

Dust Log: 65 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Idanue op 28-03-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Laatst online: 30-04 02:17
GG85 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:57:
[...]

@nAffie Is dat zo? Dat je in PT2.0 bij bijv een positieve EMAGAIN ook echt alleen coin koopt die gelijk of hoger staan ipv gelijk en alles eronder zoals het nu is?

Vind dat toch wel eens van de grootste gemissen nu. Wil veel liever opwaarts kopen iv steeds de dip trailen en dan kopen.

Zo ja, is het mogelijk om mee te doen aan de beta? Vanmiddag hele middag op Tradingview m'n opwaartse strategie zitten finetunen, kom ik er achter dat hij alles onder mn positieve EMAGAIN buy value van 0.75 koopt ipv erboven :'(

Update: zit even in te PT2.0 wiki te snuffelen en het lijkt er op dat je met buy_value= 0.25 en buy_value_limit = 10 alleen stijgende coins tussen de 0.25 en 10% kunt kopen? Dus echte opwaarts traden :9 ?

Update2: https://github.com/taniman/profit-trailer/issues/1250

@nAffie kan je dit bevestigen?
Ja dat klopt, de EMAGAIN werkt in v2.x anders dan in v1.2.x dus als je nu een positieve waarde opgeeft, dan wordt er getriggerd vanaf die waarde, in plaats van alles tot die waarde.

Dit zie je bijvoorbeeld hieronder in de possible buy log. De 3e kolom is de ingestelde trigger, de 2e kolom is de huidige waarde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DjfoGAQ.png

Er wordt nu in een besloten groep getest. Om hiervoor uitgenodigd te kunnen worden dien je zeer actief te zijn op de Discord server, minimaal enkele maanden ProfitTrailer hebben gebruikt of eerder voor ons hebben getest.

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 16-05 19:50

GG85

.......

nAffie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:48:
[...]

Ja dat klopt, de EMAGAIN werkt in v2.x anders dan in v1.2.x dus als je nu een positieve waarde opgeeft, dan wordt er getriggerd vanaf die waarde, in plaats van alles tot die waarde.

Dit zie je bijvoorbeeld hieronder in de possible buy log. De 3e kolom is de ingestelde trigger, de 2e kolom is de huidige waarde.

[afbeelding]

Er wordt nu in een besloten groep getest. Om hiervoor uitgenodigd te kunnen worden dien je zeer actief te zijn op de Discord server, minimaal enkele maanden ProfitTrailer hebben gebruikt of eerder voor ons hebben getest.
Ah dat is goed nieuws _/-\o_

Hmm moet bekennen dat ik best wel actiefben op de NL Telegram groep maar op Discord niet helaas. Bummer, had het graag voor jullie willen evalueren (op eigen risico)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkel
Idanue schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:21:
[...]

2 van de 4 zijn omhoog gegaan en verkocht, andere 2 met veel verlies verkocht.
Tot nu toe alleen maar verlies gehad de laatste paar weken, meerdere settings geprobeerd maar ik eindig meestal met veel DCA waar ik niet meer uit kom.

Het leek even mooi in het begin maar ik heb mijn geld alleen maar minder zien worden de laatste paar weken. :'(

Zie nu dat het over dust ging en niet de rest.
Dust is er nog steeds. :P

Dust Log: 65 8)
Het issue met dust op binance is volgens mij dat je alleen hele getallen kan verkopen van een coin. Wanneer jij dus 1 ABC koopt, gaat daar 0.15% fee vanaf, met als resultaat dat je minder dan 1 ABC hebt, welke dus niet meer te verkopen is.

De oplossing is volgens mij in je account aanvinken dat je de fee's met BNB wil betalen, en zorgen dat je genoeg BNB in je account hebt. (En BNB uitzetten als trading pair in je config)

(Ik probeer de bron te vinden waar ik dit had gelezen, maar kan het zo snel niet terug vinden)

[ Voor 4% gewijzigd door Erkel op 28-03-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Erkel schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Het issue met dust op binance is volgens mij dat je alleen hele getallen kan verkopen van een coin. Wanneer jij dus 1 ABC koopt, gaat daar 0.15% fee vanaf, met als resultaat dat je minder dan 1 ABC hebt, welke dus niet meer te verkopen is.

De oplossing is volgens mij in je account aanvinken dat je de fee's met BNB wil betalen, en zorgen dat je genoeg BNB in je account hebt. (En BNB uitzetten als trading pair in je config)

(Ik probeer de bron te vinden waar ik dit had gelezen, maar kan het zo snel niet terug vinden)
https://coinpixie.com/clean-up-your-dust-on-binance/ en http://nidkil.me/2018/01/...minimize-dust-in-binance/

Ik had die instelling wel aangevinkt, sterker nog, stond standaard al zo. Maar had bij mijn BTC-account geen BNB, inmiddels wel, de ETH-bot bleek al aan het traden te zijn gegaan met BNB, dus daar was een blokkade voldoende. Die had trouwens veel minder last van dust, maar dat komt dus waarschijnlijk doordat die al wat BNB bleek te hebben :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Laatst online: 30-04 02:17
Erkel schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:43:
[...]

https://wiki.profittraile...php?id=exchanges&s[]=dust

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstk
Raven schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:54:
[...]

https://coinpixie.com/clean-up-your-dust-on-binance/ en http://nidkil.me/2018/01/...minimize-dust-in-binance/

Ik had die instelling wel aangevinkt, sterker nog, stond standaard al zo. Maar had bij mijn BTC-account geen BNB, inmiddels wel, de ETH-bot bleek al aan het traden te zijn gegaan met BNB, dus daar was een blokkade voldoende. Die had trouwens veel minder last van dust, maar dat komt dus waarschijnlijk doordat die al wat BNB bleek te hebben :)
ondanks dat je nu BNB gebruikt én uitgeschakeld hebt dat er met BNB getrade mag worden, kan er nog steeds dust ontstaan: zodra een sell-order niet volledig gevuld wordt en je bijv nog met 2 muntjes van een goedkope coin blijft zitten die niet via een nieuwe limit-order te verkopen zijn, zal PT dat (afhankelijk van je settings denk ik) ook al dust beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Op zich is dust ook geen ramp volgens mij, wanneer een coin opnieuw wordt aangeschaft lijkt het me dat de dust daarbij gevoegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer1982
Op zich is dust ook geen ramp volgens mij, wanneer een coin opnieuw wordt aangeschaft lijkt het me dat de dust daarbij gevoegd wordt.
Volgens mij is dit niet het geval. Bij mij in ieder geval niet. Omdat de dust geen onderdeel uitmaakt van de buy order wordt deze ook niet onderdeel van de sell order. Zou misschien wel een goeie feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ernstk schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:20:
[...]

ondanks dat je nu BNB gebruikt én uitgeschakeld hebt dat er met BNB getrade mag worden, kan er nog steeds dust ontstaan: zodra een sell-order niet volledig gevuld wordt en je bijv nog met 2 muntjes van een goedkope coin blijft zitten die niet via een nieuwe limit-order te verkopen zijn, zal PT dat (afhankelijk van je settings denk ik) ook al dust beschouwen.
Ik merk het, de BTC-bot heeft vannacht iets dust erbij gekregen (staan er nu 9 :/ ), de ETH-bot is de dust inmiddels kwijt. Nou is dat bij de ETH-bot niet zo'n probleem, maar de BTC-bot heeft al weinig balance om mee te werken. Had al geprobeerd de dust te traden maar er is blijkbaar een minimale hoeveelheid nodig.

De bots zijn trouwens wel druk bezig geweest (58 berichten in Telegram afgelopen nacht), ze draaien nog geen 24u en heb bij de ETH-bot al 42 sales en 20 bij de BTC-bot. Dit gaat zo veel rapper dan bij Poloniex.
De BTC-bot heeft gisteren 0.00046026 BTC winst gemaakt, de ETH-bot 0.00374016 ETH. Eens kijken hoe dat na vandaag eruit ziet, aangezien ze nu voor het eerst (op Binance) een hele dag door draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 29-03-2018 09:14 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstk
Raven schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:12:
[...]

Ik merk het, de BTC-bot heeft vannacht iets dust erbij gekregen (staan er nu 9 :/ ), de ETH-bot is de dust inmiddels kwijt. Nou is dat bij de ETH-bot niet zo'n probleem, maar de BTC-bot heeft al weinig balance om mee te werken. Had al geprobeerd de dust te traden maar er is blijkbaar een minimale hoeveelheid nodig.
Dmv het handmatig plaatsen van een market order kan je er op binance alsnog vanaf komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Volgens mij wordt dust wel op een of andere manier automatisch opgeruimd want ik er heb er nu maar eentje in staan, en dat zijn er zeker weten meer geweest. Hoe precies weet ik verder ook niet, ik kijk er normaal gesproken niet eens naar eigenlijk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ernstk schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:13:
[...]

Dmv het handmatig plaatsen van een market order kan je er op binance alsnog vanaf komen
Afbeeldingslocatie: https://www.ravenslair.nl/GoT2/Binance-market-EOS.jpg
Ook bij andere munten.

Zo actief als de bots gister/vannacht waren, zo inactief zijn ze nu :/

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Tussenstand van mijn kant :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/6895e318948eb85f184167acb82b70ff.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sta op -10% door geklooi en ongeduld aan mijn kant. Echter lijkt het er nu op dat ik de werkende basis instellingen gevonden heb en dat de weg omhoog is ingezet.

Verder gebruik ik nu ook BNB voor de transacties en dat beperkt de dust enorm.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 30-03-2018 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:25:
Helaas hier niet, bij beide blijft er dust binnenkomen, meer bij de BTC-bot dan de ETH-bot en ik kan er maar niet van af komen. Bij een is het een beetje gelukt, ietsje extra van de betreffende munt gekocht zodat er 1 hele munt naar BTC kan (om uiteindelijk 0.0003 van die munt over te houden), maar de rest levert een foutmelding op :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Laatst online: 17-05 20:24

Als bots gegarandeerd winst maken, gaat iedereen het doen.
Het is ook geen zero-sum game, er is snij-verlies door o.a. transactiekosten en spread-prijzen (verkoop prijs is niet hetzelfde als de koop prijs).

Hieruit volgt dat je op termijn geen winst kan maken met bots. Iedereen verliest (beetje loterij principe, mogelijk worden er een paar rijk, alleen je weet niet van te voren wie).
Hetzelfde geldt overigens voor traden zonder bots, maar dat ligt hier nog gevoeliger :O

Eigenlijk zou je, net als met aandelen, een soort coin-fonds moeten hebben waarmee je een gemiddelde koers volgt (en die over een periode van jaren vrijwel niemand weet te verslaan). Maar daar zijn we nog lang niet klaar voor.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

poehee schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:01:
[...]
Als bots gegarandeerd winst maken, gaat iedereen het doen.
Het is ook geen zero-sum game, er is snij-verlies door o.a. transactiekosten en spread-prijzen (verkoop prijs is niet hetzelfde als de koop prijs).

Hieruit volgt dat je op termijn geen winst kan maken met bots. Iedereen verliest (beetje loterij principe, mogelijk worden er een paar rijk, alleen je weet niet van te voren wie).
Hetzelfde geldt overigens voor traden zonder bots, maar dat ligt hier nog gevoeliger :O
Als je eenmaal wat nette settings hebt gevonden, zal de bot je _geen_ verlies geven, alleen maar winst. Hij verkoopt alleen maar met verlies als je dat zelf wilt.

Het is alleen jammer dat momenteel de waarde van ETH en BTC flink aan het kelderen zijn, die de uiteindelijke waarden bepalen of je hebt verdient of verloren.

Ik zie het meer als een soort HODL-en, maar wel op een manier dat mijn portfolio steeds meer gevuld wordt.

Mag ik aannemen dat je je eigenlijk nog niet zo verdiept hebt in ProfitTrailer, zo komt je reactie wel een beetje over op mij.
Ik sta op -10% door geklooi en ongeduld aan mijn kant. Echter lijkt het er nu op dat ik de werkende basis instellingen gevonden heb en dat de weg omhoog is ingezet.

Ik ken dat, ook ongeduldig geweest, dan kan je wel verlies maken. Maar dat komt niet door de bot.

[ Voor 16% gewijzigd door NaN op 30-03-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Sangroid schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:12:
[...]

Als je eenmaal wat nette settings hebt gevonden, zal de bot je _geen_ verlies geven, alleen maar winst. Hij verkoopt alleen maar met verlies als je dat zelf wilt.

Het is alleen jammer dat momenteel de waarde van ETH en BTC flink aan het kelderen zijn, die uiteindelijke waarde bepaalt of je hebt verdient of verloren.

Ik zie het meer als een soort HODL-en, maar wel op een manier dat mijn portfolio steeds meer gevuld wordt.

Mag ik aannemen dat je je eigenlijk nog niet zo verdiept hebt in ProfitTrailer, zo komt je reactie wel een beetje over op mij.

[...]

Ik ken dat, ook ongeduldig geweest, dan kan je wel verlies maken. Maar dat komt niet door de bot.
De bot kan zeker verlies maken, als hij een paar koopt en die staat na 1 dag op -20% sta je zeker op verlies, ook op het moment dat je wacht tot hij weer gaat stijgen.

Daarnaast als je kijkt naar USD waarde zal bijna iedereen op verlies staan afgelopen week door de waardedaling van ETH en BTC.

Tweede deel ben ik het wel mee eens, voor zover ik er nu ervaring mee heb zijn de risico's beperkt als je de bot conservatief instelt (zeker met een goede SOM instelling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Bartske schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:22:
[...]
De bot kan zeker verlies maken, als hij een paar koopt en die staat na 1 dag op -20% sta je zeker op verlies, ook op het moment dat je wacht tot hij weer gaat stijgen.
Ja, ok, dat had ik wel even kunnen noemen, maar verkopen met verlies doet hij niet. Als je geduldig bent zal hij uiteindelijk ook die bag verkopen.

Oftewel, het aantal ETH of BTC wat je bezit, zal niet af-, alleen maar toe- nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door NaN op 30-03-2018 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poehee
  • Laatst online: 17-05 20:24
Sangroid schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:12:
[...]

Het is alleen jammer dat momenteel de waarde van ETH en BTC flink aan het kelderen zijn, die de uiteindelijke waarden bepalen of je hebt verdient of verloren.

[...]

Ah zo.
ProfitTrailer ken ik niet, maar het gaat om het idee.

Als je inderdaad koopt en niet verkoopt totdat de koers boven de aanschafwaarde komt, maak je inderdaad geen verlies. Maar er is natuurlijk geen garantie dat die koers ooit weer boven de aanschafwaarde komt (er is bijvoorbeeld geen garantie dat de bitcoin weer 20k gaat halen, als die garantie er was, dan zou de koers per definitie boven de 20k zijn).

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

poehee schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:44:
[...]
Maar er is natuurlijk geen garantie dat die koers ooit weer boven de aanschafwaarde komt (er is bijvoorbeeld geen garantie dat de bitcoin weer 20k gaat halen, als die garantie er was, dan zou de koers per definitie boven de 20k zijn).
Dat is inderdaad de mindere kant van het verhaal! ;) Die garantie krijg ik ook niet van de bot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik kwam er 'n paar dagen geleden achter dat ik op beide bots vrij regelmatig temp bans kreeg van Binance
code:
1
2018-03-30 15:42:58 INFO DCAStrategyRunner - We got temp banned. Waiting 5 minutes

Na wat onderzoek en hulp op Discord erachter gekomen dat twee bots vanaf hetzelfde IP adres draaien niet goed gaat als je wat meer pairs actief hebt (ik had er de afgelopen twee weken totaal 66 actief op de 2 bots). Gistermiddag de boel wat verbouwd, zodat elke bot z'n eigen IP heeft, en sindsdien geen bans meer gezien.

Wel iets om in de gaten te houden, want je krijg er dus geen telegram of UI meldingen van. Je moet het echt in ProfitTrailer.log terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je de bots wel elk een eigen account bij Binance gegeven?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Uiteraard, anders krijg je hele andere ellende. En met exact dezelfde configuratie maar met verschillende IPs, heb ik geen bans meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, dan ben ik wel benieuwd hoe je het hebt opgelost, aangezien PT geen proxy-instellingen lijkt te hebben en system-wide en Java proxy instellingen lijkt te negeren.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Ik heb bij xs4all 'n blokje publieke IPs ingeschakeld en twee aparte VMs op m'n al draaiende ESX host geinstalleerd met elk 'n eigen publiek IP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar dan blijft de vraag, wat is de limiet, weet je dat toevallig?

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Nee. Wat ik wel weet: 2 bots met 16 en 50 pairs was teveel. 1 bot met 50 pairs heeft de afgelopen ~24 uur geen problemen gegeven. Mogelijk gaat 1 bot met 66 of meer pairs wel goed, als je ervan uit gaat dat 1 bot een bepaald basisaantal api calls doet en daarnaast per actief pair nog wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de bots het nu doen vandaag en gisteren op zo'n volatiele markt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Tomsworld schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:37:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de bots het nu doen vandaag en gisteren op zo'n volatiele markt.
Die van mij ongeveer +0.6% per dag in eth value, maar in fiat value natuurlijk dik verlies (maar beter dan hodlen dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
BTC bot met veilige settings (pairs/dca/maxcost zodanig dat alles binnen m'n balance past):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2445dDc.png

ETH bot met positieve EMAGAIN settings (oftewel: hij koopt alles wat beweegt):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0ejPiGB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tomsworld schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:37:
BTC (begonnen met ~0.057):
28-03-2018 +0.00046026 BTC
29-03-2018 +0.00047170 BTC
30-03-2018 +0.00045469 BTC
31-03-2018 +0.00043918 BTC
01-04-2018 +0.00001674 BTC

ETH (begonnen met ~1.13):
28-03-2018 +0.00374016 ETH
29-03-2018 +0.00845317 ETH
30-03-2018 +0.00204493 ETH
31-03-2018 +0.00317418 ETH
01-04-2018 +0.00131204 ETH

Op het moment staat er bij ETH 14 in DCA met zo'n beetje alles op MAX BUY TIMES - (false), bij de 4 die bij BTC in DCA staan ook. Plus bij BTC nog steeds +/- 0.0015 aan BTC in Dust :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

ik heb 2 keer een panic sell gedaan, ik ben er nog niet uit hoe ik de bot zo kan instellen, dat ik bij een dump van de afgelopen week toch winst kan maken....

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Gewoon lekker in dca laten staan? Ik had 12 pairs op dca 4 en 5 staan. Dat is even zuur ja. Maar vanochtend werd ik wakker en waren er 8 opgeruimd en was het botje al weer lekker aan het kopen geslagen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En niet vergeten dat DCA5 wel gelijk staat aan 32 verkopen dus geduld is een schone zaak.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 02-04-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstk
sig69 schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:51:
Gewoon lekker in dca laten staan? Ik had 12 pairs op dca 4 en 5 staan. Dat is even zuur ja. Maar vanochtend werd ik wakker en waren er 8 opgeruimd en was het botje al weer lekker aan het kopen geslagen.
Op dit moment hier nog 1 actief trading pair aangezien
7 vd 8 pairs hier dik in DCA (6) staan (tussen -5% a -10%). Ze komen er vast wel weer uit maar t kan ff duren soms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
ernstk schreef op woensdag 4 april 2018 @ 07:43:
[...]
Op dit moment hier nog 1 actief trading pair aangezien
7 vd 8 pairs hier dik in DCA (6) staan (tussen -5% a -10%). Ze komen er vast wel weer uit maar t kan ff duren soms..
Vannacht is bij mij ook alles in DCA gezakt, varierend van level 1 tot en met 5. CTR staat met DCA5 zelfs op -20%, die gaat aardig door het putje.. :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Same here. Eerste keer dat ik vast zit door bags... Het is snel gegaan vannacht. Hopelijk komen er snel betere tijden aan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

-db-

Hoi

Eerste keer dat ik in het crypto subforum post (lees al wat langer mee)

Maar voor de mensen die met bags CTR zitten op Binance:

https://support.binance.com/hc/en-us/articles/360002428872

Verkoop zsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
-db- schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:13:
Eerste keer dat ik in het crypto subforum post (lees al wat langer mee)

Maar voor de mensen die met bags CTR zitten op Binance:

https://support.binance.com/hc/en-us/articles/360002428872

Verkoop zsm
Gelukkig is die ondertussen al weg :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Wat is eigenlijk de reden om DCA toe te passen op een bag?

Je stopt meer geld in een coin die eigenlijk net tegen je voorspelling is ingegaan en omlaag i.p.v. omhoog is gegaan in waarde.
Je maakt vervolgens winst op die 2e inzet en middelt dat tegen het verlies op de eerste en lijkt minder/geen verlies te hebben.

Maar ben je jezelf dan niet iets wijs aan het maken? Netto is het toch hetzelfde als je het verlies van de 1e inzet en winst op de 2e inzet als opzichzelfstaand iets ziet?

Is het dan niet verstandiger het verlies te pakken, of de bag in ieder geval niet verder te vullen. Kun je het geld van de 2e inzet niet beter inzetten op een andere coin die wellicht wel je voorspelling volgt?

Voor mijn gevoel is DCA feitelijk meer geld stoppen in een aandeel dat al onvoorspelbaar is gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Er wordt niks voorspeld. Er wordt gekocht op ingestelde marktbeweging en de verwachting dat de koers op een gegeven moment boven de aankoopkoers komt. DCA verlaagt de effectieve aankoopkoers, zodat er daarna minder stijging nodig is om weer met winst te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

anboni schreef op donderdag 5 april 2018 @ 13:15:
Er wordt niks voorspeld. Er wordt gekocht op ingestelde marktbeweging en de verwachting dat de koers op een gegeven moment boven de aankoopkoers komt.
Dat is dan toch een voorspelling? (wellicht geen hele betrouwbare, maar blijkbaar betrouwbaar genoeg om gemiddeld genomen winst op te maken)
Je koopt in ieder geval niet willekeurig, puur op hoop van volatiliteit.
DCA verlaagt de effectieve aankoopkoers, zodat er daarna minder stijging nodig is om weer met winst te kunnen verkopen.
Dat is nou juist mijn punt, je verlaagt volgens mij helemaal niks aan de aankoopkoers. Je doet 2 inzetten op 2 verschillende aankoopkoersen en verkoopt later beide inzetten tegelijkertijd op dezelfde verkoopkoers.

Je kiest er alleen voor om die te middelen en de originele getallen te vergeten.

Je zou dit principe net zo makkelijk op 2 verschillende coins toe kunnen passen, terug rekenen naar waarde in quoteasset (hebben we hier een nederlands woord voor? :+ ) en dat tegen elkaar middelen.

Het ziet er voor mij zo uit dat je de originele inzet doet met een reden, of je dat nou een voorspelling of een specifieke marktbeweging noemt.
En vervolgend doe je een tweede inzet op een later tijdstip met als enige reden dat je toevallig al eens eerder in diezelfde coin geïnvesteerd hebt, zonder succes.
En dat lijkt mij dan een veel minder goede reden dan een bepaalde voorafgaande marktbeweging.

Als je een coin koopt voor te holden en dan DCA gebruikt omdat je het exacte dal niet kan voorspellen.
Of juist toepast in verkoop omdat je de exacte piek niet kan vinden, dan snap ik de redenatie.
Maar dan heb je vooraf al definitief beslist hoeveel je wil investeren of uitbetalen.
Nu doe je het andersom en gooi je nog meer geld er in nadat het de eerste keer niet goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer1982
Update na 24 dagen. Doordat de bot was vastgelopen bij toeval met ruim 24% VEN verkocht :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KjKidy4Cs8wazYzlb6jlIYJs/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn bot doet het inmiddels lekker en conservatief, maar gestaag gaat het omhoog. Inmiddels sta ik een week later nog maar op 1,7% verlies dus ik mag niet klagen. Op naar de volgende week :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:23
Afgelopen week heb ik ProfitTrailer aangeschaft en run inmiddels een BTC en ETH instance. Het is een mooi product, ik ben er erg tevreden over en op de wiki kun je info over alle settings vinden.

In eerste instantie had ik een soort van "safe" whitelist gemaakt van de top 20 coins op coinmarketcap. Dat levert alleen niet veel beweging op. Een dag of twee later heb ik de pairs aangepast naar "ALL" met een ALL_min_buy_volume van 1000. Resultaat is dat je een dag later met coins als YOYOW in je bags zit. Ondanks dat die prima profit kunnen opleveren is het niet echt iets waar ik veel vertrouwen in heb. ;-)

In dit topic is een aantal keer een whitelist geplaatst waar ik meer vertrouwen in heb dan traden op basis van X volume. Is het een idee om die lijst up-to-date te houden en hier (of pastebin / github) te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Tsja die lijst is ook maar iets wat iemand er van vindt natuurlijk. Ik heb persoonlijk geen enkel vertrouwen in welke crypto coin dan ook, maar ik zie wel in dat er geld te verdienen valt. Ik doe alle pairs, maar dan met een min buy volume van 2000. Dat filtert de shitcoins die alleen voor pump en dumps gebruikt worden er aardig uit.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Klopt, dat is ook zo. Wellicht was m'n min_buy_volume van 1000 dan net te laag. Gebruik je die setting van 2000 voor BTC en ETH ? Op Binance zit bijvoorbeeld XLM/BTC en LTC/BTC onder de 2000, toch wel coins die ik wel zou willen traden.

Edit:

Zojuist onderstaande configs actief gezet. Komende dagen eens kijken wat dat gaat doen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
MARKET = ETH
ALL_enabled_pairs = ALL
ALL_min_buy_volume = 2000

MARKET = BTC
ALL_enabled_pairs = ALL
ALL_min_buy_volume = 1400

[ Voor 34% gewijzigd door kraftwerk op 07-04-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik doe alleen ETH nu. Dus wellicht dat je daar een aanpassing voor moet doen. Het is overigens geen vaste waarde hoor, als ik tijd heb en er bij kan blijven speel ik met de instellingen. Zolang er maar iets in het possible buy log staat is het goed wat mij betreft.

[ Voor 17% gewijzigd door sig69 op 07-04-2018 13:16 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Heb m'n voorgaande post ge-edit met de nieuwe configs. Als ik bepaalde coins met een hoog volume echt niet wil zet ik ze wel op trading_enabled = false.

Momenteel staat bij mij XVGETH en XVGBTC op false. Gezien de recente hacks voorzie ik niet veel goeds in die coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat moet je zelf weten natuurlijk. Ik heb het hele "gevoel" bij crypto losgelaten sinds ik PT heb draaien. Lees geen nieuws meer, heb geen stress meer en pak gewoon een beetje winst per dag. Ik zie soms coins langskomen waar ik nog nooit van gehoord heb..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraftwerk
Persoonlijk wil ik alleen dat m'n aantal BTC en ETH meer gaat worden. De rest vind ik zelf ook niet zo interessant op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
sig69 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:28:
Dat moet je zelf weten natuurlijk. Ik heb het hele "gevoel" bij crypto losgelaten sinds ik PT heb draaien. Lees geen nieuws meer, heb geen stress meer en pak gewoon een beetje winst per dag. Ik zie soms coins langskomen waar ik nog nooit van gehoord heb..
Hier hetzelfde, soms een dag met $0.10 profit en soms $20.00 maar geen stress meer met het constant in de gaten houden wat je coins doen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
kraftwerk schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:42:
Persoonlijk wil ik alleen dat m'n aantal BTC en ETH meer gaat worden. De rest vind ik zelf ook niet zo interessant op lange termijn.
Dat gaat vast lukken. Ik sta +30% in een maand (haal dat maar eens bij de bank). In euro's is het alleen -60% :X , maar dat komt hopelijk ook goed :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
sig69 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:57:
[...]
In euro's is het alleen -60% :X , maar dat komt hopelijk ook goed :)
Hier ook bijna -50% in BTC en ETH. Ik ben sinds januari wekelijks gaan kopen (DCA).

De gehele markt is nou eenmaal (nog steeds) aan het dalen. Daarom is het volgens mij ook goed om in deze downtrend meer BTC en/of ETH op te bouwen. Als het dan ooit weer gaat stijgen heb je wellicht meer profits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraftwerk
Idanue schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:44:
[...]

Hier hetzelfde, soms een dag met $0.10 profit en soms $20.00 maar geen stress meer met het constant in de gaten houden wat je coins doen. d:)b
Wat doe je als een bepaalde coin na X aantal dagen of weken helemaal niet meer boven de aanschafwaarde komt? Laat je die gewoon oneindig staan of sell je handmatig en neem je je verlies?

Overigens zou een "force sell knop" tegen limit of market price wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
kraftwerk schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:36:
[...]

Wat doe je als een bepaalde coin na X aantal dagen of weken helemaal niet meer boven de aanschafwaarde komt? Laat je die gewoon oneindig staan of sell je handmatig en neem je je verlies?
Laten staan. Is tot nu toe altijd goed gekomen.
Overigens zou een "force sell knop" tegen limit of market price wel handig zijn.
Dat zou handig zijn ja, is volgens mij ook een feature request die open staat. Al druist het een beetje tegen het principe van een bot in natuurlijk, je moet je er eigenlijk niet teveel mee bemoeien. Wat ik soms wel eens doe als een pair op DCA5 of DCA6 staat en net z'n sell limit niet haalt is gewoon de sell limits aanpassen. Maar panic_sell_enabled kan ook per pair volgens mij dus dat is ook een optie.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
kraftwerk schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:36:
[...]

Ik wacht gewoon af, volgens mij is het langste dat ik een coin in DCA heb gehad zo rond de 2 weken maar uiteindelijk toch verkocht.

Het zal vast nog een keer gaan gebeuren dat een coin echt niet meer omhoog komt maar ik laat hem iig wel een maand staan en kijk dan wel of ik hem verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
@nAffie kun jij hier wat meer vertellen over de aankomende wijzigingen in PT v2 mbt licenties en configuratie? Ik lees in de discord signalen dat de configuratie voor v2 voortaan "in de cloud" staat en niet meer lokaal gewijzigd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla

bladebla

<Piéééép>

Als je config niet meer lokaal staat, staan externe tools in de kou... Externe tools moeten wel aansluiting kunnen vinden maar ik denk dat PTM er nog geen rekening mee gehouden heeft voor V2.
En daarnaast gaat iedereen na v2 op een gegeven moment over naar een subscription model?

[ Voor 29% gewijzigd door bladebla op 08-04-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Idanue schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:55:
[...]

Ik wacht gewoon af, volgens mij is het langste dat ik een coin in DCA heb gehad zo rond de 2 weken maar uiteindelijk toch verkocht.

Het zal vast nog een keer gaan gebeuren dat een coin echt niet meer omhoog komt maar ik laat hem iig wel een maand staan en kijk dan wel of ik hem verkoop.
Ik had bij de ETH bot 6 coins die al ruim een week met verlies in de DCA stonden. Inmiddels is ie er 2 van kwijt (met winst), hier laat ik die dus maar staan, lijkt toch uiteindelijk een keer goed te komen.

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste