[F1 2018] Wintertests Barcelona Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste
Acties:
  • 121.009 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
DaniëlWW2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:35:
@powah33 Mijn antwoord op waarom de snelste tijd zinloos is kan je terugvinden in de afgelopen tientallen reacties. ;)

Het zegt gewoon echt helemaal niks, zeker niet op de eerste dag. De laatste dag gaat het misschien wat zeggen. Dan gaan een aantal auto's alsnog anders zijn dan tijdens de test en beter presteren. Het is echt zinloos om conclusies te verbinden aan de testen.
Yo echt zinloos die test resultaten.
Deze zijn van 2017...als je een beetje goed oplet zie je daar toch 2 stabiele en snelle teams tevoorschijn komen.
Juist die 2 teams die om de winst vochten in het seizoen.
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/3/pre-season-testing-2017---who-went-fastest-and-furthest-/_jcr_content/featureContent/image_1.img.jpg/1489185910995.jpg

Jah er kan nog van alles veranderen na de testen ... maar de testen doe je het liefst met snelle tijden ... en niet met 5 seconden achterstand per rondje...want dan weet je al meteen dat er iets goed fout zit.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Snelste tijd is zo moedeloos dat ik er moedeloos van wordt.
Tuurlijk zegt snelste tijd wel iets, namelijk dat het de snelste tijd tot dan is. Dus ben je de snelste van de grid. Dus krijg je automatisch de beste kansen toebedeeld.
Verder zegt het geen ruk over Melbourne, want dit is Catalunya. Heel veel poop emoticons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
powah33 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:38:
[...]

Deze zijn van 2017...als je een beetje goed oplet zie je daar toch 2 stabiele en snelle teams tevoorschijn komen.
[afbeelding]

Jah er kan nog van alles veranderen na de testen ... maar de testen doe je het liefst met snelle tijden ... en niet met 5 seconden achterstand per rondje...want dan weet je al meteen dat er iets goed fout zit.
Kimi voor Seb, Ferrari voor Mercedes, Willams op de 3e plaats :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
DeKaerften schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:41:
[...]

Kimi voor Seb, Ferrari voor Mercedes, Willams op de 3e plaats :+
Ja zo kan je er natuurlijk ook naar kijken..
Ik zie stabiele teams waar rijders duos bij elkaar staan ... veel kilometers en snelle tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
powah33 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:38:
[...]

[afbeelding]

De testresultaten zeggen ook zeker wel wat over de algemene rangorde, dat klopt zeker. Alleen niet zozeer na de eerste testochtend. Over anderhalve week lijkt me zinvoller om voorzichtige conclusies te trekken.
Ik probeerde hier vorig jaar met de testresultaten van de afgelopen jaren ook te beweren dat de resultaten dus wel een beetje correleren met de uiteindelijke snelheid van de auto's, maar daar wilde niemand echt aan. Focus zal op de betrouwbaarheid liggen, maar zoals eerder inderdaad beweerd: als iemand gewoon zo'n 30 ronden aaneen rondjes rijdt, valt er met een brandstofcorrectie wel iets te zeggen over de pace van een auto. Individuele tijden zijn wat minder veelzeggend, maar iedereen in dit topic kickt daar wel op, dus laten we ze vooral noemen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:30:
[...]

Aan de andere kant kan je ook kriegel worden van de mensen die beweren dat het niks zegt, als je alle data van vorig jaar bekijkt krijg je een behoorlijke indicatie van de verhoudingen als je die vergelijkt met de eindstand van het WK, ook van dag 1 in 2017.

Wel wat vreemde uitschieters zoals williams en haas vorig jaar, maar over het algemeen is het een heel aardige indicatie.
Inderdaad, de testdata geeft een hele aardige indicatie van waar de teams staan. Natuurlijk kun je niet 1-op1 snelste rondes vergelijken, of hoeveelheden, maar wanneer bijvoorbeeld Mercedes van het begin af aan zonder problemen rondjes draait in de top, durf ik de uitspraak wel aan dat ze weer mee doen om de overwinning.
Zie ook dit overzicht over 2017:
http://www.skysports.com/...-in-test-one-at-barcelona
Top 3, Mercedes Ferrari, Red Bull. Niet vreemd, niet verassend, wel een indicatie voor het seizoen.
ArnevdS schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:44:
[...]

De testresultaten zeggen ook zeker wel wat over de algemene rangorde, dat klopt zeker. Alleen niet zozeer na de eerste testochtend. Over anderhalve week lijkt me zinvoller om voorzichtige conclusies te trekken.
Ik probeerde hier vorig jaar met de testresultaten van de afgelopen jaren ook te beweren dat de resultaten dus wel een beetje correleren met de uiteindelijke snelheid van de auto's, maar daar wilde niemand echt aan. Focus zal op de betrouwbaarheid liggen, maar zoals eerder inderdaad beweerd: als iemand gewoon zo'n 30 ronden aaneen rondjes rijdt, valt er met een brandstofcorrectie wel iets te zeggen over de pace van een auto. Individuele tijden zijn wat minder veelzeggend, maar iedereen in dit topic kickt daar wel op, dus laten we ze vooral noemen :)
True, na één ochtend is het lastig om een betrouwbare analyse te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Tleilaxu op 26-02-2018 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
ArnevdS schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:44:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat je aan 1 testdag een theory kan koppelen.
Maar vind het echt onzin om te zeggen dat de testdagen en tijden niets voorstellen.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/3/pre-season-testing-2017---who-went-fastest-and-furthest-/_jcr_content/featureContent/image_1.img.jpg/1489185910995.jpg

Ham werd kampioen, 2de vettel .... Bottas 3de en daarna Kimmi.
Dit zijn precies de 4 rijders die boven aan te vinden waren in de test dagen.

De test dagen geven zeker een beeld of een team snelheid en betrouwbaarheid heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Pierre schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:26:
Denk dat ze dit jaar vaak tegen de kont van de Merc aankijken
Zou kunnen, maar ben daar nog niet zo zeker van.

Mercedes had vorig jaar niet voor niets plannen om het hele concept van de auto om te gooien en te gaan ontwikkelen richting een high-rake setup zoals Red Bull gebruikt. Dit wilden ze gaan doen omdat ze moeite hadden met de auto van afgelopen jaar.

Uiteindelijk hebben ze weer met redelijke overmacht de titel gewonnen, en dit heeft ze (mede) doen besluiten op huidige visie voort te borduren.

Echter als je naar de laatste 6 races van het seizoen kijkt, dan hebben Hamilton en Verstappen evenveel punten gescoord. Mercedes heeft afgelopen jaar maximaal profijt gehad van Ferrari dat een veel slechter ontwikkeltempo had dan Mercedes en Red Bull, terwijl Red Bull een valse start van het seizoen had.

Met andere woorden; Ferrari heeft het in de tweede helft van het seizoen laten liggen, Red Bull in de eerste helft van het seizoen en Mercedes presteerde gewoon zeer constant.

Wat dat betreft ben ik positief gestemd en hoop ik dat dit jaar een echte strijd om de titel los gaat barsten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Tleilaxu schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:48:
[...]

wel een indicatie voor het seizoen.
Kleine kanttekening: het is een indicatie voor de start van het seizoen. Nou zal er dit jaar minder verschil zitten tussen begin en eind, maar dat was in 2017 wel anders. Het gat werd daar echt groter naar de subtop toe

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
powah33 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat je aan 1 testdag een theory kan koppelen.
Maar vind het echt onzin om te zeggen dat de testdagen en tijden niets voorstellen.

[afbeelding]

Ham werd kampioen, 2de vettel .... Bottas 3de en daarna Kimmi.
Dit zijn precies de 4 rijders die boven aan te vinden waren in de test dagen.

De test dagen geven zeker een beeld of een team snelheid en betrouwbaarheid heeft.
Ik verwijt je ook niet dat je dat gezegd heb, ik reageerde op @DaniëlWW2 die beweerde dat de snelste tijd echt helemaal zinloos is, alhoewel hij dat een zin later nuanceert naar dat het de laatste dag 'misschien wat gaat zeggen'. Ik ben het wel met je eens, maar om er nu heel veel om te gaan verwedden... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:51:
[...]

Kleine kanttekening: het is een indicatie voor de start van het seizoen. Nou zal er dit jaar minder verschil zitten tussen begin en eind, maar dat was in 2017 wel anders. Het gat werd daar echt groter naar de subtop toe
Ohja zeker, gedurende het seizoen verschuiven de verhoudingen weer, omdat de teams blijven ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
Het enige wat ik hoop, is dat Verstappen met 3 vingers in zen neus kampioen wordt (omdat hij laat zien dat hij kwa talent van een ander niveau is) of dat alle WK's elke race vechten voor de overwinning (inc. niet WK Max :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:24
Crashhill schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:54:
Het enige wat ik hoop, is dat Verstappen met 3 vingers in zen neus kampioen wordt (omdat hij laat zien dat hij kwa talent van een ander niveau is) of dat alle WK's elke race vechten voor de overwinning (inc. niet WK Max :D)
Hopen mag, maar hoewel Max goed is zijn de andere rijders uit de top 10 ook geen pannenkoeken, en er zitten ook een paar hele goede regenrijders tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan hadden ze gewoon een Merc rebadge naar Austin Martin moeten gebruiken :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoe waren de testresulataten en de uiteindelijke uitslag van het WDC in 2016 dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 18:47
In 2016 was mercedes ook al het beste in de tests, enorm veel, en snelle rondjes tov de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
Lunch bij TR is zo slecht nog niet

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW9gqkWW4AAGQrY?format=jpg&name=medium

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie daar akelig veel groen en weinig vlees. Dus dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:03:
Ik zie daar akelig veel groen en weinig vlees. Dus dat
Sushi +1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ieder zo zijn smaak natuurlijk, maar ziet er iig wel uit alsof er moeite voor gedaan is. Ik zou er geen nee tegen zeggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Klinkt maar saai

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 12:03
En het is weer groen op de baan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gaan we daar weer over klagen, worden het allemaal saaie races _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Roybs schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:06:
En het is weer groen op de baan!
Tijd voor de grasmaaiers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Achja, gelukkig is er nog de WEC om wél te genieten van het geluid :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
TommyGun schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:08:
[...]

Achja, gelukkig is er nog de WEC om wél te genieten van het geluid :D
Je bedoelt het wereldkampioenschap diesel rijden? >:)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

SnowDude schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:12:
[...]
Doorgaans wel spannender, beter geluid, mooiere wagens, goedkoper en toegankelijker >:)

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 26-02-2018 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ga eens snel naar het WEC topic dan! >:)

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

SnowDude schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:12:
[...]
Sinds vorig jaar rijd er geen diesel meer in WEC hoor... De dagen van de R18 TDI en 908 HDI zijn lang voorbij

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hamilton, Sirotkin en Sainz stappen in voor de middag sessie

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 26-02-2018 14:15 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

roda_djavulen schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:13:
Ga eens snel naar het WEC topic dan! >:)

:+
Ik volg beide :>

Maar qua beleving is WEC wel gaver hoor. Ik bedoel, ik bezoek doorgaans één F1 race per jaar (hoofdtribune) maar voor dat geld kan je naar meerdere endurance races inclusief Le Mans en ben je (veelal) vrij om te gaan en staan waar je wilt ipv gebonden tot 1 plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
vectormatic schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:14:
[...]

Sinds vorig jaar rijd er geen diesel meer in WEC hoor... De dagen van de R18 TDI en 908 HDI zijn lang voorbij
Weet ik, maar het is gewoon zo makkelijk om de WEC fans op de kast te krijgen :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@TommyGun

Dat geloof ik graag :), ik neem mezelf al langer voor om naar die endurance races te gaan kijken maar komt er niet van. Wel jammer dat er minder teams meedoen in de LMP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Vraag me af wanneer we de eerste keer de Hypersoft gaan zien. En of we daarmee ook een nieuw baanrecord krijgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

SnowDude schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:15:
[...]

Weet ik, maar het is gewoon zo makkelijk om de WEC fans op de kast te krijgen :+
Ach, op de kast, wij hebben gewoon mooiere autos en spannendere races, en dat was nog voor de introductie van de teenslipper... :*)

Doe mij maar zo'n diesel R18-tje hoor
roda_djavulen schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:17:
@TommyGun

Dat geloof ik graag :), ik neem mezelf al langer voor om naar die endurance races te gaan kijken maar komt er niet van. Wel jammer dat er minder teams meedoen in de LMP1
LMP1-H is inderdaad een kleine klasse nu, maar het privateer veld is springlevend, en toyota wil ze ook goed dichtbij hebben, getuige het feit dat de privateers een stuk meer performance krijgen dan vorig jaar.

[ Voor 40% gewijzigd door vectormatic op 26-02-2018 14:20 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

roda_djavulen schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:17:
@TommyGun

Gewoon doen, vooral Spa is erg toegankelijk :)

FIA WEC 6 HOURS OF SPA-FRANCORCHAMPS
3rd –6th May 2018

De Blancpain GT Series is ook erg gaaf (misschien nog wel gaver), dit jaar 26 - 29 JULY op Spa (24 hrs race)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

ah crap, regen

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

TommyGun schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:19:
[...]

Gewoon doen, vooral Spa is erg toegankelijk :)

FIA WEC 6 HOURS OF SPA-FRANCORCHAMPS
3rd –6th May 2018
eens! ben de afgelopen twee jaar ook naar de 6 heur de spa geweest, dikke pret! En voor €35 (en €6 voor parkeren op een camping naast het circuit) ben je klaar, en mag je overal op het complex komen, das nog eens wat anders dan de F1 kaartjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@TommyGun @vectormatic
Jullie maken me wel enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Wat zou het effect zijn van die halo op de rondetijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik hoor het wel als je geweest bent in mei ;)
Bigfoot schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:27:
Minimaal tot niets lijkt me, is gestroomlijnder dan wind vol op de helm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik zou zeggen kijk eens een replay van Spa (of highlights van le-mans) van voorgaande jaren, en koop een kaartje voor Spa! Spa is prima te bereizen en zoals ik al zei, het kost (relatief aan F1) allemaal geen fuck.

En naast de LMPs heb je ook de GTEs op de baan, voor meer actie, en in het ochtend programma zijn er ondersteunende races, ik herinner me touring cars (als in zwaar opgefokte golfjes en civics) en porsche GT3 cup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
tbh, denk ik vrijwel niks. De Halo is behoorlijk aerodynamisch en vangt wat dat betreft niet heel veel wind. En gezien de rest van de aero-pack op de Halo is aangepast denk ik dat we of dezelfde tijden als vorig jaar gaan zien of iets sneller, maar dat komt dan vooral door de nieuwe tyre compounds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik denk verwaarloosbaar, omdat het frontale oppervlak van de halo in verhouding tot het totale frontale oppervlak waarschijnlijk onder de 1% ligt.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
TommyGun schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:29:
[...]
Minimaal tot niets lijkt me, is gestroomlijnder dan wind vol op de helm?
Ik denk dat het wel wat uitmaakt. Het minimum gewicht van een F1 auto is met een kilo of 5 verhoogd. De halo en de constructie eromheen (het chassis moet verstevigd worden) is een kilo of 14 is. Daarnaast zit de halo hoog op de auto, wat negatief is voor het zwaartepunt. Als laatste verstoort het de luchtstroom waar ontwerpers niet vrolijk van worden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
Volgens mij waren de auto's nu in totaal wel iets van 10 kg zwaarder met de halo. Het minimum gewicht was iig minder gestegen dan de halo weegt waardoor grotere (zwaardere) coureurs wat meer in het nadeel zijn dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:58

Amphiebietje

In de blubber

Fab1Man schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:06:
[...]

[...]

Dat het scherm achter stuur zit wist ik al ;). De reden voor een lichter stuur, kan, is natuurlijk hun keuze. Op mij als toeschouwer komt het bijna over alsof de auto van mindere kwaliteit is en dus ook het stuur. Daar waar het stuur een van het meest high-tech onderdeel is. Daarnaast vind ik het vreemd, want bij een crash of iets wordt altijd het stuur verwijderd en meegenomen. Het lijkt me qua kosten, met name ook de verdeling waar je welk component zet, niet eens zo heel economisch vriendelijk. Mja dat is detailneuken.
Uit ergonomisch oogpunt is een schermpje dat gewoon op een vaste plek blijft beter voor de coureur, want dan hoeft die tenminste niet ondersteboven te proberen te lezen in sommige bochten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
Amphiebietje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Uit ergonomisch oogpunt is een schermpje dat gewoon op een vaste plek blijft beter voor de coureur, want dan hoeft die tenminste niet ondersteboven te proberen te lezen in sommige bochten...
Alleen kan je een vast scherm in de bocht niet zien omdat je hand er voor zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 23:20
Amphiebietje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Dat zou je denken inderdaad....Ware het niet dat als je in een bocht zit, je dat vaste scherm niet kunt zien omdat je stuur ervoor zit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Ome Ernst schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:30:
[...]

Ik denk verwaarloosbaar, omdat het frontale oppervlak van de halo in verhouding tot het totale frontale oppervlak waarschijnlijk onder de 1% ligt.
Er schijnen nogal wat issues te zijn met de airflow richting de airbox voor de motor. Vandaar dat deze bij sommige teams aardig is gegroeid.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gebruiken de coureurs de schermpjes echt nog wel zo vaak? Denk dat de toerenmeter bovenop belangrijker is en misschien dat ze af en toe op het scherm kijken om te zien in welke modus hun wagen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Señor Sjon schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:41:
[...]

Er schijnen nogal wat issues te zijn met de airflow richting de airbox voor de motor. Vandaar dat deze bij sommige teams aardig is gegroeid.
Had RB hiervoor ook niet de rake vergroot, zodat de halo minder voor die airbox zit ?

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Jasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:41:
Gebruiken de coureurs de schermpjes echt nog wel zo vaak? Denk dat de toerenmeter bovenop belangrijker is en misschien dat ze af en toe op het scherm kijken om te zien in welke modus hun wagen staat.
Soms moeten ze een heel menu door om instellingen te wijzigen. Ook worden split tijden weer gegeven op het scherm. Maar dat soort zaken doen ze alleen op het rechte stuk, niet op de apex van een bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 08:53
Jasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:41:
Ze gebruiken de schermen om instellingen te veranderen. Dat kunnen ze wellicht wel 'blind', maar het is toch wel handig om te zien dat je de rembalans naar de juiste waarde hebt gezet, anders lig je ineens in de grindbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asing schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:32:
[...]
Ik denk dat het wel wat uitmaakt. Het minimum gewicht van een F1 auto is met een kilo of 5 verhoogd. De halo en de constructie eromheen (het chassis moet verstevigd worden) is een kilo of 14 is. Daarnaast zit de halo hoog op de auto, wat negatief is voor het zwaartepunt. Als laatste verstoort het de luchtstroom waar ontwerpers niet vrolijk van worden.
Precies. Je wilt het gewicht zo laag mogelijk hebben en dan is dat extra gewicht (los van de airflow beperkingen), zo hoog geplaatst, alleen maar negatief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Stroll gaat dat schermpje nooit zien joh, wel eens gezien hoe zenuwachtig dat stuurtje op en neer gaat als hij in die wagen rijd. Stuur zit heel de race voor het schermpje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:16
Crashhill schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:48:
Stroll gaat dat schermpje nooit zien joh, wel eens gezien hoe zenuwachtig dat stuurtje op en neer gaat als hij in die wagen rijd. Stuur zit heel de race voor het schermpje.
Daarom heeft hij het scherm ook op de cockpitrand zitten en niet op het stuur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:13
Lol die 2 nederlandse jongetjes net op de tribune. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Danielson schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:49:
[...]

Daarom heeft hij het scherm ook op de cockpitrand zitten en niet op het stuur. ;)
Dit is een doordenker. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 20:24
Ome Ernst schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Had RB hiervoor ook niet de rake vergroot, zodat de halo minder voor die airbox zit ?
Klopt! Stond een stukje over op motorsport.com geloof ik.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Tijd voor wat F1-2018 autoschoon

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW9qL9JWAAAaoQB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW9zI07W4AES2E4.jpg

(Ferrari ook een 'T-wingetje')
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW9yNStW4AA410L.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW9v5nPXkAIH4db.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW9y6K9WAAAxkaz.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/2/gallery--day-1-of-pre-season-f1-testing-in-spain/_jcr_content/featureContent/manual_gallery/image23.img.2048.medium.jpg/1519647974259.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/2/gallery--day-1-of-pre-season-f1-testing-in-spain/_jcr_content/featureContent/manual_gallery/image21.img.2048.medium.jpg/1519637023961.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/2/gallery--day-1-of-pre-season-f1-testing-in-spain/_jcr_content/featureContent/manual_gallery/image14.img.2048.medium.jpg/1519634699795.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/2/gallery--day-1-of-pre-season-f1-testing-in-spain/_jcr_content/featureContent/manual_gallery/image4.img.2048.medium.jpg/1519634713601.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mooie foto's!
Die achtervleugel van de Ferrari ziet er wel interessant uit. Zal alleen voor testdoeleinden zijn, maar toch.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:27
Laatste rondetijd van Alonso niet meerekenen, knalde gewoon voorbij de chicane.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Halo begint al te wennen... ahum.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
metallicattim schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:57:
Halo begint al te wennen... ahum.... :P
Tja je kan ook niet anders... die slappe-lullen neuzen wende ook niet, maar het was niet anders. heb dat jaar toch met plezier gekeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Sniffels schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:59:
[...]

Tja je kan ook niet anders... die slappe-lullen neuzen wende ook niet, maar het was niet anders. heb dat jaar toch met plezier gekeken.
Je zou zeggen met jouw nick dat je iets met neuzen hebt :+

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Altijd nuttige comments van deze man: "The Toro Rosso is looking front limited. The front end on turn in is washing out a little. The Mercedes has shown the same characteristic. (Gary Anderson)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:55
wat beeldmateriaal van de rb14 op het circuit in barcelona
YouTube: Testing, Testing, RB14! | Daniel Ricciardo takes to F1 testing in Ba...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Klopt, die zijn minstens zo lelijk, alleen vallen wat minder op gelukkig! Zolang ze maar snel(ler) gaan en het spectaculair(der) wordt, is het allemaal vergeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:42
roda_djavulen schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:00:
Altijd nuttige comments van deze man: "The Toro Rosso is looking front limited. The front end on turn in is washing out a little. The Mercedes has shown the same characteristic. (Gary Anderson)"
Vond deze quote het interessantst: Last year, the Red Bull struggled for traction at the rear but Ricciardo is able to put the power down on exit and the car behaves itself.

Zou wel heel fijn zijn als Max dit jaar al kan meedoen, ik weet dat het nog vroeg is maar als de wagen nu al lekker ligt zegt dat natuurlijk wel wat.

[ Voor 13% gewijzigd door Malt007 op 26-02-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:22

Oekol

waka waka hey hey

So far so good! De helm van Hulk vind ik toch wel een openbaring. Heerlijk simpel maar echt super mooi *O*

Had stiekem zo gehoopt dat Max met z'n helm van Spa zou gaan rijden. Dat zou helemaal super zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
onboard 360 beelden van de RB14 in Silverstone
YouTube: On Board in 360° with Daniel Ricciardo for the RB14's first laps

En lol bij Autosport blog:
15:05 Sainz improves to a 1m33.741s, just 13.5 seconds off the pace set by Ricciardo before lunch.
..just ..

[ Voor 34% gewijzigd door MuddyMagical op 26-02-2018 15:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timoth
Als ik de foto's van de nieuwe wagens weer zie en ze weer hoor via de periscope livestream dan begint het alweer te kriebelen! Nog maar een maandje!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW9wkHXW4AE0sPQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW8ucTQW0AEVaQv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgserv6.tcdn.nl/v1/4q34zw7cVmy3dhWbGfoKf89-OOs=/1074x716/smart/https%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2Fts_c342d176d1c287f3e5000bfc52f20281.JPG

Afbeeldingslocatie: https://imgserv3.tcdn.nl/v1/6gMM6-yKeLlAwg_QZaB27jA1F1Q=/1074x716/smart/https%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2Fts_e1015a1368b6c409da87cefa48dab69c.JPG

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW93U9rXcAAe4Zg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW93ADuXkAATkzA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:10
die honda zorgt voorlopig echt wel voor voldoende testkilometers! Ziet er goed uit.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt het aan mij of ziet de halo van Mercedes er 'te' standaard uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:12:
ligt het aan mij of ziet de halo van Mercedes er 'te' standaard uit?
Makkelijker om er de kettingzaag in te zetten?

En STR al meer dan 400km gereden *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RIC is binnen.. 80 rondjes gereden al.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SnowDude
TrekDr0p schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:15:
[...]

Makkelijker om er de kettingzaag in te zetten?

En STR al meer dan 400km gereden *O*
Als STR zo door gaat heeft die honda voor Australie al meer kilometers gereden dan het hele afgelopen seizoen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Weet niet of hij al geplaatst was, maar hierbij een persiscope linkje met beelden vanaf de hoofdtribune:
https://www.pscp.tv/timkaptein/1dRKZepbPnaxB

Te koop....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timoth
STR is toch ook dit jaar weer één van mijn favorieten. Wat een mooie bak! :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW9m0t8WkAATTeP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW94zQTUQAArpS-.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW96G_YX4AIHDh3.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW95siXXUAEa5qJ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW96IKoXkAEsDYj.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

De Halo van Ferrari is eigenlijk wel het mooist om te zien :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

De TR is ook echt heeeel slank hoor. Damn. Zonder halo had die hoge ogen gegooid in mijn 'all-time' favo ontwerpen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:57
Bensimpel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:21:
De Halo van Ferrari is eigenlijk wel het mooist om te zien :)
Ferrari maakt inderdaad gebruik van een vorm van gezichtsbedrog. Onderkant zwart, bovenkant rood waardoor het lijkt dat het zwarte deel schaduw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vind tot nu toe de vormgeving de auto's zelf, dus niet de liveries, behoorlijk oke eigenlijk. Er zitten mooie lijnen in en die banden! :9~

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WrOwyNFgAcMdcSr0Mk7FgBpQ/full.jpg

:)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Mooie set "kleurrijke" miereneters :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:22

Oekol

waka waka hey hey

Als je de RB vergelijkt met Ferarri bijvoorbeeld qua neusvleugel zie je dat ze bij Ferarri veel meer een rechte neusvleugel aanhouden tov de spitse neus van RB. Best groot verschilletje als je het zo bekijkt!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nu moet je eigenlijk de perspectief correctie nog toepassen, het vertekent nu best erg met die verschillende brandpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:28
Jammer dat Haas, Williams, Alfa (Sauber) en Renault die donkere achtergrond hebben bij de foto's.

Valt op 4 teams met ranke neus (Mercedes, Red Bull, Toro rosso en Williams), 6 met bredere. Althans dat lijkt zo door de foto's nu ik het zo beoordeel (fisheye/breedhoek bij sommigen).
Livery vind ik de Toro Rosso samen met de McLaren mooi persoonlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Suicyder op 26-02-2018 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hartley op 90 rondjes *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nr 2, redbull. Belooft veel goeds *O*

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Zou Honda het lek boven hebben?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crashhill
Hartley WK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 18:54
Bensimpel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Nr 2, redbull. Belooft veel goeds *O*
Renault heeft in totaal wel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Zal mij benieuwen of we FI nog in actie gaan zien vandaag

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Tja, laat ze dat eerst maar eens bewijzen tijdens een race weekend met de motoren op competatief vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Is het al 25 maart, kom maar op met het seizoen 2018

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
SnowDude schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:48:
[...]

Tja, laat ze dat eerst maar eens bewijzen tijdens een race weekend met de motoren op competatief vermogen
Vorig seizoen was het tijdens de testdagen al ruk, nu (nog) niet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timoth
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW952-sU0AAyVeh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW96WjdXcAEEdSU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW98oA0X4AAvjjk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW9-_wwX0AAz7x1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DW-AwvNX4AUX92M.jpg
Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.