Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zitten er gewoon lekker bij met 284,9 ... Ferrari hoogste speed tot nu..288,7
https://f1manager.info/ranking/4605
Still no return for Fernando Alonso and a four-wheeled McLaren, but team chief Zak Brown has been speaking to the media and played down the impact the delay will have on the team's overall programme.
Ik hoop toch nog wel 330 te zien aan het einde van de dag.powah33 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:19:
Honda valt tot nu toe, niet door de mand kwa topsnelheden.
Zitten er gewoon lekker bij met 284,9 ... Ferrari hoogste speed tot nu..288,7
https://www.f1today.net/n...-van-de-eerste-wintertestFormula one schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:23:
Waar kun je topsnelheid zien
Dat het chassis niet slecht is, wil ik best geloven. Ik heb het beste met ze voor maar roepen dat ze door het motorblok niet meer kunnen komen, is vanaf heden een smoes
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou, de post boven je vind van welDaniëlWW2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:29:
Vind iemand anders het ook ironisch dat McLaren nauwelijks rondjes heeft gereden en dat STR-Honda tot dusver de meeste ronden heeft gereden?
Dat bedoelde ik met mijn postDaniëlWW2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:29:
Vind iemand anders het ook ironisch dat McLaren nauwelijks rondjes heeft gereden en dat STR-Honda tot dusver de meeste ronden heeft gereden?
DaMarcus in "[F1 2018] Wintertests Barcelona"
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Maar ik vind het ook wel ironisch, wel heel jammer, want wil Alonso gewoon bij de top 8 zien dit jaar.
Ff beetje worstellen met Hamilton, Vettel en Verstappen.
vorig jaar was dit de snelste tijd op mediums gedurende alle testen:
Sebastian Vettel Ferrari Day Three Mediums 1:21.609
Maar volgens mij is de huidige medium min of meer gelijk aan de soft van vorig jaar? (correct me if I'm wrong).
In dat geval:
Kimi Raikkonen Ferrari Day Eight Softs 1:19.267
Dat betekent, stam + t .
Wel is er een nieuwe asfaltlaag op Barcelona, wat sneller is dan de oude.
Karma!DaniëlWW2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:29:
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Nou zo stapt STR dus in
https://twitter.com/williamsracing/status/968037567672258560
Volgens mij gaan we binnenkort gemotoriseerde liftjes zien om coureurs te kunnen laten instappenJasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:34:
Wie vroeg hier ook alweer hoe coureurs in en uit stappen zonder flapjes te breken?
Nou zo stapt STR dus in

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Refererend naar de opmerkingen eronder; het zou wel gaaf zijn als alle coureurs nu blessures oplopen door het instappen. Zijn we er zo vanaf johJasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:34:
Wie vroeg hier ook alweer hoe coureurs in en uit stappen zonder flapjes te breken?
Nou zo stapt STR dus in
Nieuw asfalt is juist langzamer omdat het niet ingerubbed is.Luckeh schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:32:
Nee, alle banden zijn zachter geworden. Hoeveel exact is niet duidelijk volgens mij.
Wel is er een nieuwe asfaltlaag op Barcelona, wat sneller is dan de oude.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Bensimpel
Positieve meneer
Wat een onhandig systeem is het ook, je zou verwachten dat de halo er wel soort van afgeklikt kan worden.Jasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:34:
Nou zo stapt STR dus in
😆 - Denk ook eens om ;)
<< menaitsoezn schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:34:
Voor McL zou dit toch het seizoen van de waarheid moeten zijn, maar daar schuilt ook een risico: Voor het eerst sinds tijden kunnen ze zichzelf vergelijken met teams met vergelijkbare motor. Als ze nu wederom achteraan gaan rijden (of in ieder geval achter Renault), vallen ze keihard door de mand.
Maar echt, hij moet bijna springen erin springen, dat gaat een keer fout, bijv als het regent op de starting grid.
:
Most of the early running has been done on the medium tyres. If, as we believe, Hulkenberg's early marker was also set on the mediums then it's an early indication of just how much quicker F1 will be in 2018.
A year ago, Renault and Hulkenberg's fastest time across the whole of testing was a lap of 1:19.885 which was set on the ultrasoft compound!
Ze doen geen Le Mans start, op een hoge uitzondering na is er nooit haast bij het instappenQuantor schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:37:
[...]
<< me
Maar echt, hij moet bijna springen erin springen, dat gaat een keer fout, bijv als het regent op de starting grid.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Op het moment rijden ze in ieder geval met een zeer provisorisch aeropakket. Ze liggen ook achter vanwege de late motorwissel. Komt nog eens bij dat die Renault er qua aerodynamica niet slecht uitziet. Natuurlijk is het wachten op Australië, maar voor McLaren ziet het er niet best uit. Renault kan nu twee lang weken bepaalde zaken testen en verbeteren, McLaren kan dit niet. Over RBR hoef je niet eens te beginnen. Die hebben hun RB13 een flinke upgrade gegeven en zullen ruim voor liggen op Renault.naitsoezn schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:34:
Voor McL zou dit toch het seizoen van de waarheid moeten zijn, maar daar schuilt ook een risico: Voor het eerst sinds tijden kunnen ze zichzelf vergelijken met teams met vergelijkbare motor. Als ze nu wederom achteraan gaan rijden (of in ieder geval achter Renault), vallen ze keihard door de mand.
Ik zou niet verbaast zijn als McLaren door de mand gaat vallen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
beany schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:36:
[...]
Volgens mij gaan we binnenkort gemotoriseerde liftjes zien om coureurs te kunnen laten instappen
Oplossing zijn er alCrashhill schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:38:
Zoals hierboven werdt aangehaald. Komt waarschijnlijk wel een liftje of iets dergelijks.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Paddock Uncut: Test 1 Day 1
Mon 26th Feb, 9:00pm (22:00 NL)
Ted's Notebook: Testing D1
Mon 26th Feb, 9:15pm (22:15 NL)
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 30% gewijzigd door Quantor op 26-02-2018 12:47 ]

+ hij begint in #rondes nu ook een beetje bij de rest te komen. Me likeQuantor schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:46:
Daniel dichtbij de top op mediums! (hmmm Hulk stond ook op meds)
En Hartley heeft al de meeste rondes van iedereen op z'n naam staan met een Honda achterin
Bensimpel
Positieve meneer
Ook logisch na die crash heZahariac schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:51:
Het is eigenlijk wel heel triest dit. McLaren overgestapt naar een andere motorleverancier vanwege vermogen en betrouwbaarheid. Wie staat er wederom dik onderaan in rondes op de eerste testdag.....
En Hartley heeft al de meeste rondes van iedereen op z'n naam staan met een Honda achterin
😆 - Denk ook eens om ;)
STR heeft nu al bijna meer rondjes gereden dan McLaren heel vorig seizoenZahariac schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:51:
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
NeeQuantor schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:53:
Vraagje, maakt de motor(-en) die deze tests gebruikt worden deel uit van de pool van 3 voor dit jaar?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nee in de testen ben je vrij met je motoren. Heeft niets met de pool te maken.Quantor schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:53:
Vraagje, maakt de motor(-en) die deze tests gebruikt worden deel uit van de pool van 3 voor dit jaar?
Ik zei ook niet dat het wat met de motor te maken had, vind t gewoon triest voor ze!
[ Voor 29% gewijzigd door Zahariac op 26-02-2018 13:07 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Zahariac op 26-02-2018 13:07 ]
- Nee, je kan het seizoen niet voorspellen aan de hand van deze testdag.
- Ja, RedBull is traag, maar die motor staat nog niet vol open. Betrouwbaarheid is belangrijker.
- Ja, McLaren is al gecrasht, maar de motor doet het nog.
- Ja, Hulkenberg staat echt zo hoog. Das geen foutje.
Nee want.MuddyMagical schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:54:
Mag wel een update in the topic warning:
- Ja, RedBull is traag, maar die motor staat nog niet vol open. Betrouwbaarheid is belangrijker.
1) Dit zijn testdagen waar de snelste ronde totaal irrelevant is.
2) Dat is een detail.
3) Zie punt een.
En toch wil je graag al je testen doen met de snelste tijd van de dag? niet?DaniëlWW2 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:56:
[...]
Nee want.
1) Dit zijn testdagen waar de snelste ronde totaal irrelevant is.
2) Dat is een detail.
3) Zie punt een.
Eerst die zijvleugel wegshoppen, en nu is hij gewoon helemaal weg?Jasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:52:
[afbeelding]
@HyperTrophy geen idee. Dat heeft Scarbs niet gefotografeerd
Edit:
ze zijn helemaal weg

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hij is weer onderwegJasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:22:
Was er al bewegend beeld van ALO’s crash gepost?
https://twitter.com/gpupdate_nl/status/968068476203077634
Zou nog ironischer worden als de motor zometeen ploftRemy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:59:
[...]
Hij is weer onderweghttps://twitter.com/parisianskies/status/968092745855307776
Waarom zou je? Ze draaien twee weken lang een testprogramma af. Ze willen weten of alles werkt, data verzamelen voor aero updates, afstellingen testen, banden testen op levensduur, koeling van de motor etc etc. Snelste ronde is irrelevant.powah33 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:58:
[...]
En toch wil je graag al je testen doen met de snelste tijd van de dag? niet?
Ik dacht ook al waar is die zijvleugel. Maar wat is RBR aan het doen dat ze die weg hebben gehaald, dat is de vraag...SinergyX schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:58:
[...]
Eerst die zijvleugel wegshoppen, en nu is hij gewoon helemaal weg?
Edit:
ze zijn helemaal weg
[afbeelding]
Nee, want de plekken waar deze dan vastgeklikt wordt zijn een zwakke plek in de constructie.Bensimpel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:36:
[...]
Wat een onhandig systeem is het ook, je zou verwachten dat de halo er wel soort van afgeklikt kan worden.
Wom schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:15:
[...]
Alle scherminformatie zit vast als een scherm op het 'dashboard'.
[afbeelding]
Wat de precieze reden is weet ik niet.
// @DeKaerften heeft de juiste reden gok ik zo.
Dat het scherm achter stuur zit wist ik alDeKaerften schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:15:
[...]
Williams zegt dat het minder vermoeiend voor de coureurs is, omdat ze het scherm e.d. op het 'dashboard' geplakt hebben, is het stuur zelf lichter.
Ik ben het niet met je eens dat je niks kunt voorspellen. Veel problemen houden meestal aan tot en met de eerste race. Verder een team wat buitengewoon goed presteert, is ook beter dan verwacht en een team wat traag is, valt vaak tegen. Echter je moet niet naar 1 dag kijken en ook niet naar een enkele run. Het draait vooral om gemiddelden. Gemiddeld reed X op band Y tijd Z.MuddyMagical schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:54:
Mag wel een update in the topic warning:
En ja ze zijn wat conservatief de eerste dag, maar omdat ze het allemaal doen is dat verder vrij gelijk. Ze zullen de kwalificatie-tijden niet gaan halen, maar je wilt toch wel iets van druk op het materieel zetten. Een auto kan ook niet zomaar 10 seconden per ronde langzamer rijden want dan krijg je problemen met de koeling en verwarming van componenten.
Meedoen? Die winnen ze toch gewoon als RIC zo bovenaan staat..? Appeltje eitje!bvbal79 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:07:
Yess!! RBR gaat meedoen voor de titel
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
even de snelste ronde van RIC verbeteren.bernardV schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:08:
Bottas is weer buiten...
Tja, het is maar Bottas he...SmithNL schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:08:
[...]
Meedoen? Die winnen ze toch gewoon als RIC zo bovenaan staat..? Appeltje eitje!
[...]
Waarom zou je? Ze draaien twee weken lang een testprogramma af. Ze willen weten of alles werkt, data verzamelen voor aero updates, afstellingen testen, banden testen op levensduur, koeling van de motor etc etc. Snelste ronde is irrelevant.
En in dat test programma wil je niet weten of je snelheid hebt?
Ze werken de hele winter hard om sterk voor de dag te komen..... tuurlijk zijn de test schemas uitvoeren belangrijk...maar dat wil je toch graag samen met snelheid doen.
Tevens kan dit een positieve boost in je team opleveren.... een kleine bevestiging aan je team dat je een goeie start heb gemaakt in het nieuwe seizoen.
Mijn dochtertje van 4 vindt hem schitterend (zit barbie onder de helm papa?)
Wanneer een auto stil komt te vallen, zijn de coureurs verplicht het stuur terug te plaatsen, als ze dat niet doen krijgen ze een (stevige) boete. De reden hiervoor is dat de marshalls de auto dan nog kunnen verrijden.Fab1Man schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:06:
[...]
[...]
Dat het scherm achter stuur zit wist ik al. De reden voor een lichter stuur, kan, is natuurlijk hun keuze. Op mij als toeschouwer komt het bijna over alsof de auto van mindere kwaliteit is en dus ook het stuur. Daar waar het stuur een van het meest high-tech onderdeel is. Daarnaast vind ik het vreemd, want bij een crash of iets wordt altijd het stuur verwijderd en meegenomen. Het lijkt me qua kosten, met name ook de verdeling waar je welk component zet, niet eens zo heel economisch vriendelijk. Mja dat is detailneuken.
In het geval van een crash maakt dat natuurlijk niet zoveel meer uit.
Had wel een leuke theme-song met een knipoog geweest voor de onthulling vanmorgen.bvbal79 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:10:
[...]
Mijn dochtertje van 4 vind hem schitterend (zitt barbie onder de helm papa?)
"Come on Barbie - Let's go party"
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ook prettig dat RBR nu al 60 rondes heeft afgelegd, dat is al 10 meer dan vorig jaar over een hele dag. Lijkt erop dat ze toch leren van hun fouten.
En de snelste tijd aan het einde van een lange run ipv in een los rondje, dat is ook best netjesSpotmatic schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:12:
Zo, RIC heeft meer rondjes gereden dan RAI en BOT, en is de snelste. Mercedes en Ferrari zijn fucked.
Volgens mij heeft ie in een ruk door 26-27 rondjes gereden waarbij de snelste tijd bij zat.Chakotay schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:15:
[...]
En de snelste tijd aan het einde van een lange run ipv in een los rondje, dat is ook best netjesOf is hij nog naar binnen geweest tussendoor?
Waar kan je top snelheid zienMalt007 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:14:
STR 70 rondes gereden en op een na hoogste topsnelheid, Alonso alweer op het verkeerde paard gewed?
Ook prettig dat RBR nu al 60 rondes heeft afgelegd, dat is al 10 meer dan vorig jaar over een hele dag. Lijkt erop dat ze toch leren van hun fouten.
https://www.rtlgp.nl/item..._f1_wintertest_in_cijfers
Daar kan je nog niets van zeggenSpotmatic schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:12:
Zo, RIC heeft meer rondjes gereden dan RAI en BOT, en is de snelste. Mercedes en Ferrari zijn fucked.

Waar je wel iets van kan zeggen is dat RIC en HUL veel rondjes op de Renault gezet hebben. Betrouwbaarheid is in orde deze morgen. Dat is heel iets anders ivm vorig jaar.

Aan de andere kant zal Alonso zijn pet nu wel opvreten. Hij kwam met de Renault niet verder dan 8 rondjes en Brandon Hartley trapt de Honda even naar 66 rondjes

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Waar denk je dat de
En Alonso is nu eenmaal een pechvogel. Daar doe je niks aan.
sarcasme-meter stuk?
Eens dat McL het nu moet laten zien, maar 'even' in de grindbak was wel inclusief flinke schadeAlonso heeft dan even in de grindbak gestaan maar hij moet toch meer dan 8 rondjes kunnen doen in 4 uur?
14:00Jackson6 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:21:
Hoelaat gaan ze weer verder?
over een uurtje, 14.10Jackson6 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:21:
Hoelaat gaan ze weer verder?
Volgens mij worden die 10 minuten dat ze telaat gestart zijn vanochtend van de lunchpauze afgesnoept, ipv dat deze ook 10 min later begint.
Staan ze er toch een keer dit jaarJasphur schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:23:
Ferrari is alvast aan het bekijken of de lichten zichtbaar zijn vanaf pole
[afbeelding]

Slecht geijkt denk ik. Ik wordt alleen een beetje kriegel van mensen die conclusies verbinden aan de eerste uren van een seizoen
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
YouTube: F1 2018 Testing Live - Formula 1 2018 Test Day 1
De vorm van de RB18 Halo lijkt wat afwijkend t.o.v. anderen (o.a. meer scherpe randen), dus mogelijk hebben ze het e.e.a. geïntegreerd aan stroomlijn optimalisaties?Spotmatic schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:44:
[...]
RBR doet vooralsnog dus niets met vleugeltjes op de Halo.
Testing, one, two ...
Aan de andere kant kan je ook kriegel worden van de mensen die beweren dat het niks zegt, als je alle data van vorig jaar bekijkt krijg je een behoorlijke indicatie van de verhoudingen als je die vergelijkt met de eindstand van het WK, ook van dag 1 in 2017.asing schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:26:
[...]
Slecht geijkt denk ik. Ik wordt alleen een beetje kriegel van mensen die conclusies verbinden aan de eerste uren van een seizoen. Het enige dat telt is dat de tijd die een coureur rijdt progressie maakt en de hoeveelheid rondjes die ze weten af te leggen.
Wel wat vreemde uitschieters zoals williams en haas vorig jaar, maar over het algemeen is het een heel aardige indicatie.
Hebben we over 4 jaar nog steeds de halo? En hoe kom je nu al aan die info?hardware-lover schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:28:
[...]
De vorm van de RB18 Halo lijkt wat afwijkend t.o.v. anderen (o.a. meer scherpe randen), dus mogelijk hebben ze het e.e.a. geïntegreerd aan stroomlijn optimalisaties?
Even zonder dollen. Ze zullen heus wel wat met de vorm gedaan hebben. De halo zelf is een buizenframe. Daaromheen zit carbon om er vorm aan te geven. Dat is (gedeeltelijk) vrij om zelf in te vullen.
Dat zou kunnen. Ik had de indruk dat de halo vanwege de veiligheidseisen een standaardproduct zou zijn (waar je wel je eigen prut tegenaan mag plakken, mits binnen bepaalde marges) maar blijkbaar is dat niet zo.hardware-lover schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:28:
[...]
De vorm van de RB18 Halo lijkt wat afwijkend t.o.v. anderen (o.a. meer scherpe randen), dus mogelijk hebben ze het e.e.a. geïntegreerd aan stroomlijn optimalisaties?
Ik meen me te herinneren dat het aangeleverd wordt aan de teams en er een 30 millimeter rond aangepast mag worden.Spotmatic schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:30:
[...]
Dat zou kunnen. Ik had de indruk dat de halo vanwege de veiligheidseisen een standaardproduct zou zijn (waar je wel je eigen prut tegenaan mag plakken, mits binnen bepaalde marges) maar blijkbaar is dat niet zo.
20mmMuddyMagical schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:34:
[...]
Ik meen me te herinneren dat het aangeleverd wordt aan de teams en er een 30 millimeter rond aangepast mag worden.
Het zegt gewoon echt helemaal niks, zeker niet op de eerste dag. De laatste dag gaat het misschien wat zeggen. Dan gaan een aantal auto's alsnog anders zijn dan tijdens de test en beter presteren. Het is echt zinloos om conclusies te verbinden aan de testen.
Dit topic is gesloten.
Live-blogs:
https://nl.motorsport.com.../barcelona-f1-test-dag-8/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2018
https://www.f1today.net/n...-van-de-tweede-wintertest