Wanneer ik niet thuis ben wil ik graag kunnen zien of er aangebeld wordt. Als oplossing had ik bedacht om een GPIO pin van m'n RPi zero aan de NC te hangen, zodat ik een scriptje kan draaien wanneer er aangebeld wordt.
Nu heb ik m'n bel uit elkaar gehaald en ontdekte dat het lijkt dat er al een relais ingebouwd zit.
Echter kan ik niet goed zien waar de NC of NO zit.
Natuurkunde is al weer een tijdje geleden, maar ik heb even geprobeerd uit te tekenen wat de situatie lijkt te zijn door mijn ogen:

Zit ik wellicht te kijken naar iets anders dan een relais?
Heeft iemand tips hoe ik de RPi het beste kan koppelen aan de bel? Ik heb nog een Fluke multimeter liggen, ga vanmiddag even kijken met wat voor amperage en voltage ik te maken heb, just to be safe
[Meer (grotere) afbeeldingen]
Nu heb ik m'n bel uit elkaar gehaald en ontdekte dat het lijkt dat er al een relais ingebouwd zit.
Echter kan ik niet goed zien waar de NC of NO zit.
![]() | ![]() |
Natuurkunde is al weer een tijdje geleden, maar ik heb even geprobeerd uit te tekenen wat de situatie lijkt te zijn door mijn ogen:

Zit ik wellicht te kijken naar iets anders dan een relais?
Heeft iemand tips hoe ik de RPi het beste kan koppelen aan de bel? Ik heb nog een Fluke multimeter liggen, ga vanmiddag even kijken met wat voor amperage en voltage ik te maken heb, just to be safe
[Meer (grotere) afbeeldingen]