Ik kwam bij toeval via een maatje van mij dit artikel tegen wat mijn onderbuikgevoel nu ook bevestigd. Ik vertrouw zowel motor als auto garages voor geen meter. Ik zit echt niet te wachten op dit soort sjoemel praktijken om te kunnen rijden op mijn motor. Het onderhoud zou ik alleen door een garage laten doen als ik er zelf bij zou mogen zijn, en dat is niet bij veel garages zo, vooral niet bij autogarages.HTT-Thalan schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:12:
[...]
Erkennen dat er mensen zijn die het systeem bedriegen is toch geen invalidatie van het systeem zelf? De uitvoering, soit, maar niet de regels zelf. Onder die noemer kun je APK voor auto's ook wel afschaffen.
Zou dit bij motoren ook gaan gebeuren? Zeker en vast, maar er zal nog steeds een grotere groep mensen zijn die het niet doen (als ik even afga op de hoeveelheid mensen die in diverse motorgroepen al om hulp vragen bij het op spanning zetten van hun banden).
Nogmaals, ik voel de behoefte niet om hier actief voor te gaan pleiten - voor mij verandert er niks (ik heb nog twee andere voertuigen die wel jaarlijks gekeuren moeten worden en mijn motor onderhou ik zelf) maar als mensen zeggen dat hiet sowieso geen zin zou hebben ben ik het daar mee oneens.
Tip: Vraag altijd naar de oude onderdelen indien een garage dingen vervangt.