Redondo1982 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:23:
[...]
Waar stuit je op met je E-Klasse dan? Dat vind ik namelijk de mooiste E ooit.
Wel eens dat MB voor de massa geworden is, maar dat is ook een erg goede keus gebleken achteraf voor MB. De CC-modellen doen het erg goed en via deze weg kunnen ze veel omzet draaien, nieuwe snufjes makkelijker integreren en kunnen ze makkelijker de nieuwe milieunormen omzeilen (als ik het zo mag noemen). Ze hebben tegenwoordig nu eenmaal te maken met targets voor milieuvriendelijke auto’s om grote boetes te voorkomen. Naast het feit dat hoe meer je het merk ziet des te beter het is en dat is goed gelukt met de A, B, CLA en GLA (al is die laatste niet heel goed verkocht).
Ik vind de W212 (of S212) een van de mooiste modellen die ze ooit hebben gemaakt als je het mij vraagt.
Waar ik zoal op stuit zijn kleine dingen maar die wel afdoen aan de kwaliteitsbeleving. bijvoorbeeld Led verlichting binnen wat af en toe gewoon half uitvalt, kleine trillingen in de auto, kleine geluidjes in de auto, de deurgrepen buitenzijde die heel erg plastic aanvoelen, de nieuwe navigatieschermen (Comand was gewoon 1000x beter) dat alles steeds meer digitaal moet (past gewoon niet bij dit merk) Auto is heel gevoelig als het op oliepeil aankomt, was bij de 212 niet het geval, rijcomfort vond ik bij het vorige model veel prettiger, sportstoelen passen niet bij een gewone E diesel, zitten ook niet prettig (stoelen die niet lekker zitten nog nooit gehad bij een benz, heb er al een flink aantal gehad) model voelt veel lichter aan op de weg, waarom er een sportstand op de automaat zit bij een reisauto als deze is mij werkelijk een raadsel en doet ook afbreuk aan het comfort (is gelukkig een instelling) 9 versnellingen is ook gewoon veel teveel, het lijkt wel een vrachtwagen qua schakelen, 7 versnellingen was meer dan genoeg, meer en meer nepleer in het interieur en plastic, hoort gewoon niet.
De S klasse is in mijn ogen nog de enige echte Mercedes. De A klasse in deze vorm hadden ze gewoon niet moeten maken en is leuk voor de lease, de elektrische modellen vind ik persoo
nlijk al helemaal niks niet qua techniek en al helemaal niet qua uiterlijk. Ik heb er sterk over na zitten denken om deze weer in te ruilen voor het vorige model. Maar met een V6 (die ook in de 212 niet heel denderend was helaas) met een fatsoe
nlijke km stand gewoon lastig te vinden.
Ik heb die van mij gekocht bij 80.000km en heeft nu 115.000 op de teller staan. Maar ik weet nu al wel dat deze niet nog een jaar op de oprit staat. Het is voor mij ook de laatste 'nieuwe' Mercedes. En laten we eerlijk zijn, een beetje Mercedes (kijk maar naar de S) heeft de ster op kap, niet er in.