[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste
Acties:
  • 31.408 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 15:03
Ik gok hem gewoon op de bug dat ik geen slijtage heb op de honda.

Al zou een verplichte 2 stopper wel wat extra dimensie geven in het rijden denk ik.
(de snelle rijders komen dan vaker achter de langzamere waardoor het veld langer klein blijft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo verplicht 2-stopper? Het staat je vrij 20x te stoppen zolang je maar voldoet aan het minimum van 1 verplicht.

En gezien de bestaande trainingstijden, ligt men ergens tussen de 1 en 5 seconden van elkaar per ronde. Dat is omgerekend 1 tot 3 pitstops "gratis".

/edit: doe ik iets fout of trappen anderen echt te hard het gas in?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p7vIQ1kmPgfDmsy4RlVBZ47F/medium.png
Omgerekend 162% schade op een volledige race in mijn Honda; geen idee hoe dat ding reageert als je voorbij de 70% komt maar dan zou een 1-stopper ook nog te doen zijn? Beste tijd was trouwens een 32.044 met de Honda tegenover een 31.4 met de BMW vandaag (en dat terwijl ik nooooit met de Honda rijdt).

[ Voor 49% gewijzigd door MAX3400 op 25-04-2018 14:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:13:
Omgerekend 162% schade op een volledige race in mijn Honda.
Als je zegt hoe jij je sommetje maakt van je schadeberekening zal ik dit ook nog wel een keer willen testen :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:13:
[...]

Als je zegt hoe jij je sommetje maakt van je schadeberekening zal ik dit ook nog wel een keer willen testen :)
Screenshotje van boven is over 12 ronden. Race is 36 ronden. Dus schade van banden x 3. 54.1 schade in 12 ronden -> 3x 54.1 schade voor 36 ronden = 162% schade. Dat is dus 81% tot je eerste pitstop.

Dat gezegd hebbende; het lijkt erop dat sommigen nog harder stampen en "dus" meer schade rijden. Dat kan, dat mag, dat is niet erg maar ik vraag me af of je dit dan niet tactischer moet aanpakken? Net 0.2s per ronde minder hard hoeven, wel je positie houden/verdedigen en dan maar 1x stoppen ipv 2x ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
MAX3400 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:18:
[...]

Screenshotje van boven is over 12 ronden. Race is 36 ronden. Dus schade van banden x 3. 54.1 schade in 12 ronden -> 3x 54.1 schade voor 36 ronden = 162% schade. Dat is dus 81% tot je eerste pitstop.

Dat gezegd hebbende; het lijkt erop dat sommigen nog harder stampen en "dus" meer schade rijden. Dat kan, dat mag, dat is niet erg maar ik vraag me af of je dit dan niet tactischer moet aanpakken? Net 0.2s per ronde minder hard hoeven, wel je positie houden/verdedigen en dan maar 1x stoppen ipv 2x ?
Ik heb de hele race op Laguna seca moeten sparen, was ik niet echt een fan van. Heb trouwens even naar je Gameclip zitten kijken, en jij gaat een stuk voorzichtiger met het gas om dan ik. Bochten die in een 3e versnelling of lager gaan, ga ik met rokende bandjes uit.

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:08:
[...]

Ik heb de hele race op Laguna seca moeten sparen, was ik niet echt een fan van. Heb trouwens even naar je Gameclip zitten kijken, en jij gaat een stuk voorzichtiger met het gas om dan ik. Bochten die in een 3e versnelling of lager gaan, ga ik met rokende bandjes uit.
Die controller trilt niet voor niets _O- maar dat is dan meteen de mogelijke "reden" dat ik jou en @Stoksbrood niet bij houdt normaliter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:17

Omgerekend 162% schade op een volledige race in mijn Honda; geen idee hoe dat ding reageert als je voorbij de 70% komt maar dan zou een 1-stopper ook nog te doen zijn? Beste tijd was trouwens een 32.044 met de Honda tegenover een 31.4 met de BMW vandaag (en dat terwijl ik nooooit met de Honda rijdt).
Ik had gisteren op Hockenheim halverwege de laatste ronde ongeveer 68% slijtage met de Honda. Maar toen begon ik akelig veel onderstuur te krijgen waardoor ik in de rechterknik het stadiongedeelte in,eraf schoot.
Het onderstuur was er ineens aangezien ik de ronde ervoor mijn snelste ronde reed.
Dus ik ga denk ik voor 2 stops op Spa....eerdaags maar een keertje oefenen en kijken hoever ik kom op 1 set banden. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door skreppiedoe op 25-04-2018 17:49 ]

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
Hoezo verplicht 2-stopper? Het staat je vrij 20x te stoppen zolang je maar voldoet aan het minimum van 1 verplicht.

En gezien de bestaande trainingstijden, ligt men ergens tussen de 1 en 5 seconden van elkaar per ronde. Dat is omgerekend 1 tot 3 pitstops "gratis".

/edit: doe ik iets fout of trappen anderen echt te hard het gas in?
[afbeelding]
30.3 met de Honda. Na 5 rondjes 29% slijtage, dus kom op totaal 186% 208.8 uit.

29.5 in de BMW, denk dat een 28er moet kunnen. Na 5 ronden 23% slijtage, dus totaal 147% 166%.

36 rondjes, geen 32

[ Voor 8% gewijzigd door job115 op 25-04-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:58
MAX3400 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:18:
[...]

Ik had met de Chevy een soortgelijke slijtage van de banden met een beetje soepel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:47:
[...]

30.3 met de Honda. Na 5 rondjes 29% slijtage, dus kom op totaal 186% 208.8 uit.

29.5 in de BMW, denk dat een 28er moet kunnen. Na 5 ronden 23% slijtage, dus totaal 147% 166%.

36 rondjes, geen 32
Dus je rijdt, met jouw manier van trappen, glijden en slijten dus bijna 2 seconden sneller met 2 verschillende auto's dan ik (voorlopig)???

_/-\o_ Petje af, dat zijn echt bizar snelle tijden!!!! _/-\o_

Even rap gerekend; als je dus niet in directe gevechten verwikkeld bent, pak je dus een seconde of 70 in de race op mij (als referentie) dus dat valideert dan een beetje dat je je eigen tweede pitstop heb vrijgereden en/of dat als je iets langzamer/netter zou rijden, dat je met 1 pitstop vooruit kan?

Maaruh, dafuq... 29.x in de BMW?? Heb je ergens een flying lap online staan ter referentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Helaas is het nadeel van een langere baan dat de snelle jongens meer tijd per ronde kunnen winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

Net een 30.2 gereden in de BMW. Die 28'er zit er bij mij sowieso niet in. Heel misschien lukt het nog om er een 29'hoog uit te persen.

Na 12 rondjes zat er 50% slijtage op de voorbanden.

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turbo Timmeh schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:21:
Net een 30.2 gereden in de BMW. Die 28'er zit er bij mij sowieso niet in. Heel misschien lukt het nog om er een 29'hoog uit te persen.

Na 12 rondjes zat er 50% slijtage op de voorbanden.
Zojuist een 2:31,488 met de BMW, na 16 rondjes 75% slijtage (na nog een sessie: na 18 rondjes 81%).. Ten opzichte van jou is dat 25% slijtage in 4 rondjes.. En niet eens gedrift of iets dergelijks.

@job115 Interesse om ons eens een virtueel rondje mee te nemen over het circuit via een replay of iets dergelijks?

[ Voor 3% gewijzigd door NLRev0lution op 25-04-2018 23:24 ]

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• job115
Ik zal kijken of ik vanmiddag een rondje kan uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh

Turbo Timmeh

NLRev0lution schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:25:
[...]

Zojuist een 2:31,488 met de BMW, na 16 rondjes 75% slijtage (na nog een sessie: na 18 rondjes 81%).. Ten opzichte van jou is dat 25% slijtage in 4 rondjes.. En niet eens gedrift of iets dergelijks.
De replay heb ik opgeslagen. Het forwarden in replays is een drama, maar kan later wel checken of ik het goed heb gezien. Ik heb sowieso niet ingehouden of bewust banden gespaard. Volgens mij stond linksvoor op 49.9 en rechts op 49.7 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig; vanochtend de Honda uitgelaten op Spa. Alsnog rij ik netter dan sommige andere rijders maar na 18 ronden zat ik over de 95% slijtage. Pas bij 90% begon ik te merken dat de wagen aanzienlijk slechter begon te reageren; tot die tijd lagen al mijn ronde-tijden binnen 1 seconde van elkaar. Weet mijn beste tijd niet meer meer laten we het op een 31-laag houden.

En ik begrijp nu ook iets meer waarom de wagen zo ranzig met zijn banden omgaat; je kan er heeeeerlijk mee trappen en de bocht in "glijden" en als je goed de bocht uitkomt, heb je op Kemmel ook 3km/h hogere topsnelheid dan ik met de BMW voor elkaar krijg.

Het wordt inderdaad kiele kiele om een Honda vol gas de hele race over het circuit te raggen en het rond te krijgen met 1 pitstop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ja, wat dat betreft is de Honda erg leuk, je kan hem makkelijk de bocht inkrijgen.. Zonder onderstuur eruit is daarentegen(zeker met een x360 controller) een behoorlijke uitdaging..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• job115
YouTube: Upload Studio 4

2 rondjes achter elkaar geplakt.

Eerste ronde is een 29.5, clean. Mijn inziens echter een pokke ronde op Eau rouge/Radillion na
Tweede ronde is een 29.0 dirty. Vele malen betere ronde, echter Radillion te veel afgestoken (nog wel "Forza clean") en vervolgens was vergat ik in te sturen waardoor ik naast de baan eindigde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wjbeZtHrPY62CLL2vpmezLAn/full.gif

Petje af voor je stuurkunsten; dat noem ik, waarschijnlijk, muscle memory. Maar het is wel duidelijk waar het verschil zit in jouw en mijn en @NLRev0lution qua rijden; eigenlijk alles na Kemmel Straight tot aan de chicane: je zit een versnelling hoger. En bij Stavelot (de 2 rechterbochten voordat je het laatste snelle stuk opdraait), ga je al voor de apex naar 5 terwijl ik pas ver na de apex (eerste lantaarnpaal rechts) opschakel.

Bedankt voor dit stukje inzicht!!!

En je hebt 50% meer subscribers op YT; van 2 naar 3... *O*

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 26-04-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:50:
YouTube: Upload Studio 4

Eerste ronde is een 29.5, clean. Mijn inziens echter een pokke ronde op Eau rouge/Radillion na
Tweede ronde is een 29.0 dirty. Vele malen betere ronde, echter Radillion te veel afgestoken (nog wel "Forza clean") en vervolgens was vergat ik in te sturen waardoor ik naast de baan eindigde.
Gelukkig nog even de tijd om te oefenen.. damn gast. Wat @MAX3400 al zei, vrijwel alle bochten neem je een versnelling hoger. Thanks voor de inzichten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
job115 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 19:50:
Lekkere rondjes, heb ik ook weer wat van kunnen leren. Thanks!!!

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even getest en het rijdt dubbelop; minder glijden in de bochten maar ontzettend wennen want nu net een tikje minder "overstuur instuur".

Grootste winst voor mij; de bochtensectie na Kemmel. Grootste zwakte/verlies: chicane aan het eind van het circuit.

Morgen even met rewind 5x of 500x de chicane aansnijden om een stabiele exit te zoeken. Zelfs de Pro AI rijdt daar bij me weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Inventarisatie van seizoen 2 naar seizoen 3

Google Forms document
Gaarne invullen voordat we op Spa gaan rijden (8 mei 2018)

Voor sommigen is het misschien noodzaak om FM7 open te hebben om sommige vragen te beantwoorden; niet iedereen rijdt elke dag in lobbies / met random assists / alle tracks

Zal de komende dagen nog wat extra "headers" hier in het topic gooien; ben van plan de deelnemerslijst op te ruimen en bepaalde mensen aan / uit te schrijven.

@bifi_G60 binnenkort even DM'en ivm Excel? Heb nu ook de mogelijkheid om alles in mijn OneDrive te trappen want volledige Office365 aangeschaft.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 27-04-2018 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

Eerste vraag over exact dezelfde auto’s was de huidige FTC’s toch?

-
Zo eens kijken hoe mn GTX970 4K trekt, nieuwe monitor :)

[ Voor 34% gewijzigd door mr.paaJ op 27-04-2018 15:04 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.paaJ schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:03:
Eerste vraag over exact dezelfde auto’s was de huidige FTC’s toch?
Yup, het zijn de Forza Touring Cars waar we nu mee rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 17:50
Ingevuld! Mis de laatste race van 't seizoen helaas ook... Heb tijdens dit seizoen een avondtraining van werk gevolgd, en druk geweest (en komende 2 maanden nog druk mee) met trainen voor zwarte band judo...

Hoop in seizoen 3 vaker mee te doen! (Als jullie me nog willen ;). )

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickS29
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:24
Ingevuld, staan een paar leuke dingen in :)

Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Tussenstand rijders

Vooralsnog 2 officiele afhakers vanwege (hoe kan het ook anders): tijd. Natuurlijk is dat allemaal relatief zoals werk, gezin, andere bezigheden. Helemaal begrijpelijk en niet erg dus die 2 personen haal ik in ieder geval binnenkort uit de Excel-lijstjes op mijn machine.

Er is nog 1 onbevestigde twijfelaar; wil wel graag maar weet nog niet precies hoe de starttijden / race-lengtes gaan uitpakken En we hebben 1 bevestigde twijfelaar; wil graag blijven op de lijst en probeert zoveel mogelijk mee te rijden.

Middels deze weg wil ik wel @Turbo Timmeh officieel uitnodigen voor het volgende race-seizoen; geloof dat de gast-optredens goed zijn bevallen bij hem en de overige deelnemers. Dus, als je wil: je bent welkom om het rijdersveld te komen versterken!

Ondanks Koningsdag en de mei-vakantie (voor bepaalde mensen), is de oproep uit MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 2" al goed aangekomen en zit men driftig formulieren in te vullen; dank daarvoor! Mis nog wat formuliertjes maar dat komt vast wel goed binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag mee willen doen, ik krijg deze week mijn racing rig binnen
ik heb nog weinig ervaring met sim racen, maar wel met karten en ik kan veel trainen
is dat erg ???

tevens heb ik vorige week bij racinghub geraced en dat ging best wel aardig volgens de eigenaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 00:23:
Ik zou ook graag mee willen doen
Graag! Mocht je tijd hebben, volgens de kalender, ben welkom om op Spa in ieder geval te laten zien wat je kan.

Mocht je komende week tijd hebben, laat allicht even weten wat je trainingstijd is (met de correcte auto uit de startpost), zodat we een beter idee hebben in welke lobby je kan worden ingedeeld.

Gooi je ook even je gamertag in het topic?

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 30-04-2018 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:12:
[...]

Graag! Mocht je tijd hebben, volgens de kalender, ben welkom om op Spa in ieder geval te laten zien wat je kan.

Mocht je komende week tijd hebben, laat allicht even weten wat je trainingstijd is (met de correcte auto uit de startpost), zodat we een beter idee hebben in welke lobby je kan worden ingedeeld.

Gooi je ook even je gamertag in het topic?
8 mei......dat moet lukken, ik ga mijn best doen
even kijken hoe snel fanatec is, heb net mijn set besteld

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turbo Timmeh

Turbo Timmeh

@MAX3400 In de startpost staat maandag 8 mei. De 8ste is op een dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Turbo Timmeh schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:01:
@MAX3400 In de startpost staat maandag 8 mei. De 8ste is op een dinsdag.
Cheers, ga ik aanpassen. Dacht dat ik dat al gedaan had maar blijkbaar niet. Moet toch nog wat code bijplaatsen dus wordt zometeen aangepast.

Dinsdag 8 mei dus - Spa Endurance - 90 minuten lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:02:
[...]

Cheers, ga ik aanpassen. Dacht dat ik dat al gedaan had maar blijkbaar niet. Moet toch nog wat code bijplaatsen dus wordt zometeen aangepast.

Dinsdag 8 mei dus - Spa Endurance - 90 minuten lang!
90 minuten.....dat is een aardige binnenkomer als nieuweling :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:25:
[...]

90 minuten.....dat is een aardige binnenkomer als nieuweling :D
Zeker als het ook nog zou regenen en/of donker is O-) O-)

Let wel goed op in de startpost; we rijden met "Stock" wagens dus als je morgen aankomt met een trainingstijd van 2:23 op Spa, dan doe je iets niet goed (of juist wel) :)

/edit: had je al een gamertag of lees ik eroverheen?

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 30-04-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:26:
[...]

Let wel goed op in de startpost; we rijden met "Stock" wagens dus als je morgen aankomt met een trainingstijd van 2:23 op Spa, dan doe je iets niet goed (of juist wel) :)

snap ik
ik denk/hoop dat ik donderdag/vrijdag kan beginnen met trainen.

De CSL Elite met loadcell en de GT Omega wheelstand zijn onderweg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:26:
[...]

Toch geen 2e @job115 he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
wie is dat?
en wat heeft hij gedaan? 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rotaderp2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:19:
[...]

wie is dat?
Korreltje zout erbij:
Als hij om wat voor reden dan ook niet vooraan rijd en je rijd hem in de weg dan verschalkt hij je met huid en haar ipv rustig om je heen te gaan (de vraag is dan ook niet of hij je voorbij gaat maar wanneer en hoe), verder rijd hij gemiddeld 2 seconden sneller dan iedereen en kan zelfs om die rondetijden ontevreden zijn. Onder sommige van ons is hij ook wel beter bekend als "Wonderkind".

Feit dat ie vrijwillig wat langzamere auto's rijd om vervolgens alsnog te winnen zegt genoeg denk ik?

Verder is ie wel lief O+

[ Voor 5% gewijzigd door NLRev0lution op 30-04-2018 17:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Mijn stuur voor seizoen 3 is ook eindelijk binnen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w73CC2AOUHExf2lNhZ8Dxn7F/thumb.jpg

Het is een 1:1 replica van het echte stuur inclusief dubbele koppeling. Dus nog meer dingen die ik fout kan doen 😉
En ja al die knopjes werken echt in tegenstelling tot een ander merk.

Nu nog de juiste divisie 😉

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 30-04-2018 17:58 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rotaderp2 schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:19:
[...]

wie is dat?
Heb je Jaws gezien? @job115 is nog 3x sneller om je om zeep te helpen als het gaat om je positie of rondetijden!

@NLRev0lution GEFELICITEERD!!!!

@Phusebox Mooi spul; zorg je dat je alles onder de knie hebt de komende 7 dagen? Of mis je nu nog spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Phusebox schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:38:

[afbeelding]

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@MAX3400 zoals gezegd is het meer iets voor seizoen 3. Dan heb ik hopelijk tijd gehad om alles ook goed in te stellen en testen. Durf het nu nog niet aan om te switchen. Maar ja ik heb nu alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:57:
@MAX3400 zoals gezegd is het meer iets voor seizoen 3. Dan heb ik hopelijk tijd gehad om alles ook goed in te stellen en testen. Durf het nu nog niet aan om te switchen. Maar ja ik heb nu alles binnen.
Tip, zet je TCS uit... Met een stuur heb je (hopelijk) meer feeling om een "locked racing line" te rijden zonder dat je gaat glijden. Dat scheelt dus een stuk met uitkomen van bochten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:47:
[...]

Heb je Jaws gezien? @job115 is nog 3x sneller om je om zeep te helpen als het gaat om je positie of rondetijden!

@NLRev0lution GEFELICITEERD!!!!

@Phusebox Mooi spul; zorg je dat je alles onder de knie hebt de komende 7 dagen? Of mis je nu nog spullen?
dan heeft hij aan mij een verkeerde......genoeg ervaring met karten >:)

dat ik in mijn allereerste kwalificatie ever met een stuurtje 2 seconden van de eigenaar van 8 racingsims af zat zegt ook wel genoeg, ( GT3, Red bull ring ) hij was best verbaasd.

maar eerst maar eens flink trainen voordat het zover is

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:38:

[afbeelding]

Het is een 1:1 replica van het echte stuur inclusief dubbele koppeling. Dus nog meer dingen die ik fout kan doen 😉

ik kon hem helaas niet bestellen bij mijn CSL set, niet (meer) leverbaar
zou me maar 70 euro extra hebben gekost ipv een P1 Elite stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:05:
[...]

ik kon hem helaas niet bestellen bij mijn CSL set, niet (meer) leverbaar
zou me maar 70 euro extra hebben gekost ipv een P1 Elite stuur
Klopt ik was er vrij snel bij. Maar hij komt toch wel weer? Daarom heb ik geen P1 elite genomen en maar geduldig gewacht tot dit binnen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:28:
[...]

Klopt ik was er vrij snel bij. Maar hij komt toch wel weer? Daarom heb ik geen P1 elite genomen en maar geduldig gewacht tot dit binnen kwam.
tuurlijk komt die wel weer....ik schaf hem later wel aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:17
Zojuist ook de eerste 20 rondjes op Spa gereden met de Honda en mijn snelste tijd was een 2:32:641, waarbij ik moet toegeven dat ik maar 2 rondjes onder de 2:33 heb gereden. Gemiddeld zaten mijn rondetijden rond de 2:34.
Gezien de slijtage met mijn(gebrek aan)snelheid zou een 1-stopper geen probleem moeten zijn, maar het word wel een hele opgave om 90 minuten lang gefocused te blijven.....we gaan t beleven volgende week. 8)

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

iemand nog behoefte aan credits? Ik heb er ondertussen 23 miljoen die ik niet echt meer kan gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mr.paaJ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:24:
iemand nog behoefte aan credits? Ik heb er ondertussen 23 miljoen die ik niet echt meer kan gebruiken :+
Zal ik een lijstje van auto's doorsturen? :+

Ik heb heel singleplayer amper gespeeld :P Het is meer om mijn volledige GT3 collectie compleet te krijgen (en hier en daar wat LMP's :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die zijn 400K per stuk toch? Bied maar een auto aan tot 4M ofzo (met wat stickers erop moet dat kunnen denk ik) en dan blijft er nog wat over voor anderen.

--
hmmm lijkt wat lastiger dan gewoon de hoofdprijs vragen want ik had dat vorige keer bij een FE auto geprobeerd... meerdere normale overkopen kan ik ook :)

[ Voor 34% gewijzigd door mr.paaJ op 01-05-2018 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
skreppiedoe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:19:
...maar het word wel een hele opgave om 90 minuten lang gefocused te blijven.....
Niet zeuren, je hebt sowieso 45 seconden pauze. Precies genoeg tijd om even in de emmer te pissen die op je game-plekje staat of een slok te nemen van je koude koffie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:50:
[...]

of een slok te nemen van je koude koffie!
Daar heb je het lange rechte stuk toch voor? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:09:
[...]

Daar heb je het lange rechte stuk toch voor? :+
Denk dat ik zeker een bak koffie met een rietje voor mijn neus zet... Beginnen aan het begin van de race, dan in 45 seconden een dubbele pitstop maken (rennen naar de pot) en daarna weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mr.paaJ schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:24:
Wat. Hoe dan? Ik heb continu tekort. Heb inmiddels rond de vijftien rewards geparkeerd staan omdat ik meestal van de vijf rewards die ik krijg er maar 1 kan betalen. En dan koop ik verder eigenlijk nooit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:13:
[...]

Wat. Hoe dan? Ik heb continu tekort. Heb inmiddels rond de vijftien rewards geparkeerd staan omdat ik meestal van de vijf rewards die ik krijg er maar 1 kan betalen. En dan koop ik verder eigenlijk nooit wat.
Je speelt te weinig... Als je de career op Pro uitspeelt, denk ik dat je rustig 18M aan credits hebt binnengesleept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even wat mensen taggen zodat ze hopelijk hun DM lezen: @michielmestrom @tomolino @possimpible @Verwijderd zodat de lijst compleet kan worden

@Verwijderd mogelijk dat ik er echt overheen lees maar als je volgende week mee wil doen, wil je dan in ieder geval mij even toevoegen als vriendje op Xbox Live en/of je gamertag hier in het topic posten?

De survey is 25x ingevuld en met enige nuance; ik verwacht maximaal 30 surveys. Het gaat dus de goede kant op dus hopelijk kan er een klap worden gegeven op seizoen 3 direct na de race op Spa-Francorchamps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:46:
Even wat mensen taggen zodat ze hopelijk hun DM lezen: @michielmestrom @tomolino @possimpible @Verwijderd zodat de lijst compleet kan worden

@Verwijderd mogelijk dat ik er echt overheen lees maar als je volgende week mee wil doen, wil je dan in ieder geval mij even toevoegen als vriendje op Xbox Live en/of je gamertag hier in het topic posten?

De survey is 25x ingevuld en met enige nuance; ik verwacht maximaal 30 surveys. Het gaat dus de goede kant op dus hopelijk kan er een klap worden gegeven op seizoen 3 direct na de race op Spa-Francorchamps
komt helemaal goed !!!
ik maak deze week alles in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:10:
[...]

komt helemaal goed !!!
ik maak deze week alles in orde
Voor het delen van je gamertag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:45:
[...]

Voor het delen van je gamertag? :P
Moet allemaal door het CAB thuis enzo. Drievoud aanvragen, je weet toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Aan Job's filmpje te zien mag ik nog wel even oefenen..Het is mij nog niet gelukt om met 180+ fatsoenlijk door Radillon te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
darkkingll schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:02:
Aan Job's filmpje te zien mag ik nog wel even oefenen..Het is mij nog niet gelukt om met 180+ fatsoenlijk door Radillon te komen.
Probeer bij begin van eau rouge links veel kerb mee te pakken. Het instuurpunt naar rechts ligt redelijk laat. Ik vind het overigens een stuk makkelijker om goed te krijgen met de fwd autos. Met de BMW kan ik die lijnen ook niet ronde na ronde herhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ik had sowieso al door dat jij daar veel meer curbs meepakt inderdaad.. Vanavond eens mee oefenen.
RWD is er sowieso wat tricky, vanwege het licht worden bovenop de heuvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd Nog steeds geen gamertag gezien? Regel je dat nog even binnenkort / snel; de invites voor de race van Spa zijn al verstuurd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sinds de vorige race geen Forza meer aan (kunnen) raken, zojuist wat rondjes met de Honda en met de BMW gereden. Zo ook mij eerste sub 2:31 kunnen rijden:
YouTube: FM7 - Tweakers.net - SPA BMW Practice

Tot zover tevreden, al had er voor mezelf misschien nog een kleine halve seconde vanaf gekund :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afhankelijk van mijn dag-indeling, ga ik morgen ook nog wat trainen, hoop ik.

Lig alleen overhoop met de starttijden van WEC & MotoGP dus moet/heb van 13:30 tot 20:00 sowieso een livestream openstaan; grote kans dat mijn prestaties in FM7 dus ruk zijn als je mee wil/kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:19:
Afhankelijk van mijn dag-indeling, ga ik morgen ook nog wat trainen, hoop ik.

Lig alleen overhoop met de starttijden van WEC & MotoGP dus moet/heb van 13:30 tot 20:00 sowieso een livestream openstaan; grote kans dat mijn prestaties in FM7 dus ruk zijn als je mee wil/kan rijden.
Ik houd me aanbevolen! Zolang het maar niet ubervroeg is ;) . Heb weer eens standby dienst 8)7

Heb straks 15 ronden gereden, volgens mij zat ik rondom ronde 13/14 iets boven de 50% bandenslijtage.
Vraag me af of het mogelijk gaat zijn om ook met de BMW een 1-stopper te maken i.v.m. het brandstofverbruik!
Had nog 35% brandstof over in ronde 13/14.

Edit: Straks met @NLRev0lution 18 ronden gereden, op een gegeven moment gevraagd wat zijn slijtage was en dat lag aanzienlijk hoger (weet de exacte aantallen even niet meer).

Verder wel lekker spannend qua race pace _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Stoksbrood op 05-05-2018 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:22:
[...]

Ik houd me aanbevolen! Zolang het maar niet ubervroeg is ;) . Heb weer eens standby dienst 8)7

Heb straks 15 ronden gereden, volgens mij zat ik rondom ronde 13/14 iets boven de 50% bandenslijtage.
Vraag me af of het mogelijk gaat zijn om ook met de BMW een 1-stopper te maken i.v.m. het brandstofverbruik!
Had nog 35% brandstof over in ronde 13/14.

Edit: Straks met @NLRev0lution 18 ronden gereden, op een gegeven moment gevraagd wat zijn slijtage was en dat lag aanzienlijk hoger (weet de exacte aantallen even niet meer).

Verder wel lekker spannend qua race pace _/-\o_
Volgens mij tussen de 80 en 85%. Race gaat leuk worden hopelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Al 16 man bevestigd; en dat op 5 mei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exstence
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11-2020
Zit zo nu en dan te gluren op dit forum. Ben heel benieuwd naar de resultaten van de survey van @MAX3400

Acties:
  • +1 Henk 'm!
exstence schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 19:00:
Zit zo nu en dan te gluren op dit forum. Ben heel benieuwd naar de resultaten van de survey van @MAX3400
Na Spa... En niet dezelfde avond maar waarschijnlijk woensdag of donderdag. Oh wacht, doe maar donderdag want vrije dag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
MAX3400 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 18:03:

Al 16 man bevestigd; en dat op 5 mei :)

Laat me raden. Berichtje gestuurd via Xbox Live?

Dan bevestig ik bij deze dat ik er ben want de Xbox/pc gaat misschien dinsdag pas aan wegens tijdsgebrek :+

Beide staan al ruim een week uit door werk :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik ben er ook bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Pff... Met moeite, heel veel moeite en een dosis geluk, een 2:34.1 gereden. Gemiddeld zit ik op 2:37 en bandenslijtage na 10 rondjes 50% met de BMW.

Hoe de piep moet ik daar nog 3 sec vanaf rijden? Dit wordt een hele lange lijdensweg. Drive of shame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens rustig naar job115 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 2" en dat heeft mij al geholpen om nog bijna een seconde sneller te gaan (terwijl ik al laag zat met mijn tijden).

Dan vanaf Les Combes tot na Bruxelles: wijd insturen (tijdig) en de auto ietsjes op de kerbs zetten. Zeker de eerste 2 bochten van deze series; laat de auto lopen (weinig gas erbij). Hetzelfde bij Fagnes & Stavelot; auto laten lopen en aanvoelen wanneer je weer grip hebt om gas te geven.

20 aanmeldingen en ik verwacht eigenlijk nog een paar regulars!

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 06-05-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:11:
[...]

Kijk eens rustig naar job115 in "[Multi] FM7 GoT Racing League - seizoen 2" en dat heeft mij al geholpen om nog bijna een seconde sneller te gaan (terwijl ik al laag zat met mijn tijden).

Dan vanaf Les Combes tot na Bruxelles: wijd insturen (tijdig) en de auto ietsjes op de kerbs zetten. Zeker de eerste 2 bochten van deze series; laat de auto lopen (weinig gas erbij). Hetzelfde bij Fagnes & Stavelot; auto laten lopen en aanvoelen wanneer je weer grip hebt om gas te geven.
Ik heb die filmpjes van iedereen bekeken maar iets zien en doen is nog wat anders. Laat staan dat ik überhaupt zie waar het anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:15:
[...]

Ik heb die filmpjes van iedereen bekeken maar iets zien en doen is nog wat anders. Laat staan dat ik überhaupt zie waar het anders is.
Heb het al vaker aangeboden maar dan moet men/je wel meewerken.

Maak en post een replay van je eigen beste rondje. En dan het liefste in de camera-view waar de meesten mee rijden (camera kan je aanpassen in Replay). Ik zet zo 2 filmpjes naast / over elkaar. 3 seconden is best een flink verschil en daar moet zeker wat aan te doen zijn, alhoewel de tijd om dat voor elkaar te krijgen rap wegloopt (over 60 uur zijn we al klaar met de endurance race op Spa).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theAlchemist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:42
Phusebox schreef op zondag 6 mei 2018 @ 09:40:
Pff... Met moeite, heel veel moeite en een dosis geluk, een 2:34.1 gereden. Gemiddeld zit ik op 2:37 en bandenslijtage na 10 rondjes 50% met de BMW.

Hoe de piep moet ik daar nog 3 sec vanaf rijden? Dit wordt een hele lange lijdensweg. Drive of shame.
Probeer een van de fwd auto's eens. Ik rij 2 seconden sneller in de Honda omdat ik die BMW niet controleerbaar met ~210 door de Raidillon krijg. Verder zie ik bij mezelf alleen verschil in de linkerbocht na Bruxelles (Honda sneller) en Double Gauche en Stavelot (BMW sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theAlchemist schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:37:
[...]

Probeer een van de fwd auto's eens.
Ook een optie inderdaad; Honda vs. BMW voor mij scheelde onderling iets van 0.7s in het nadeel van de Honda. Maar dat is meer omdat ik niet kan "wennen" aan het blokkerige insturen van die wagen. Hij wil graag naar buiten lopen of stuurt ineens in. Ik krijg er zelf geen vloeiende lijn mee gereden maar dat kan ook omdat de deadzones erg gevoelig staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Filmpjes uploaden is echt zo'n mega ellende op de Xbox. Ik heb er net een gemaakt van mijn snelste ronde, helaas niet clean vanwege 5 cm te ver naar buiten in een bocht. 2:30.7
Geen idee hoe ik dat deed.

Maar goed dan uploaden. Naar onedrive is de enige optie volgens mij wil ik het kunnen delen. Maar dat werkt voor geen meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:39:Ik krijg er zelf geen vloeiende lijn mee gereden maar dat kan ook omdat de deadzones erg gevoelig staan.
Of iets met koffietekort en oud worden :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Of iets met koffietekort en oud worden :>
Ga jij nou maar handje vasthouden van die gast die vlakbij je woont... #FM7_online O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theAlchemist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:42
MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:39:
[...]

Ook een optie inderdaad; Honda vs. BMW voor mij scheelde onderling iets van 0.7s in het nadeel van de Honda. Maar dat is meer omdat ik niet kan "wennen" aan het blokkerige insturen van die wagen. Hij wil graag naar buiten lopen of stuurt ineens in. Ik krijg er zelf geen vloeiende lijn mee gereden maar dat kan ook omdat de deadzones erg gevoelig staan.
Hij onderstuurt echt enorm, maar op deze baan lijkt het voor mij alleen een probleem te worden als ik ongeduldig ben bij het uitkomen van Les Fagnes en Campus. Alle vorige banen behalve Nurburgring kon ik er ook niet vloeiend mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
is het toevallig al mogelijk om een oefen lobby op te zetten oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Video naar onedrive is nu al drie kwartier aan het uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rotaderp2 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:21:
is het toevallig al mogelijk om een oefen lobby op te zetten oid ?
Ja... Free Play kiezen, auto-klasse ANY en dan de auto kiezen die in de startpost staan vermeld; het handigste is om de auto eerst in je hoofdmenu op Stock setup te zetten.
Phusebox schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:22:
Video naar onedrive is nu al drie kwartier aan het uploaden?
Komt me bekend voor; het is wel zo'n **** mechanisme. Ook Mixer kan er lang over doen om een stream te verwerken (als het al werkt) en online te laten zien.

Vorige week heb ik geprobeerd 8 filmpes van 30 seconden naar OneDrive te trappen; ben maar boodschappen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Forza met stuur heb ik wel definitief opgegeven nu. Ik hoef maar naar de rem te kijken of alles blokkeert. En aangezien er zowel op het stuur als in Forza niks in te stellen valt qua brakeforce is dit totaal onspeelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe schrijf je een auto af, deel 1: MAX3400 in "Algemeen race topic Deel 2" -O-

Dussss, Brands Hatch dan maar in ons volgende seizoen???

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 06-05-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
ik ben nu aan het oefenen, op dit moment 2:32:7 clean. moet filmpje van job nog bekijken waar het te winnen valt. van mezelf weet ik wel dat trainingstijden niet representatief zijn met mijn race tijden, dan rij ik namelijk zo 2 seconden sneller (tot nu toe op alle banen ervaren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Phusebox
- bocht 1: veeeel te wijd; zet je banden op de kerb rechts zonder de muur te raken.
- Bruxelles: te wijd en te laat geremd voor aansnijden
- na Bruxelles linksaf: te krap aangesneden; verder naar buiten om aan te snijden en eerder insturen
- Double Gauche: te vroeg opgeschakeld (wat mij betreft)
- Campus: teruggeschakeld naar 3 / stabieler in 4
- uitkomen Stavelot eerder opschakelen (vaak bij apex raken aan rechterkant)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2axNESDZOhV6oNyBOsL7Sw25/full.png
Op zich was dat rondje van de video niet slecht; dirty maar wel een 2:30. Schakel eens eerder op van 1 -> 2 -> 3 -> 4. Ik moet er ook aan wennen maar de rode toeren is te laat. Probeer op te schakelen tussen de 6000 en 6500 toeren (ervanuitgaande dat je zelf schakelt).

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 06-05-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickS29
Goed voor de gene die mij nog willen zien rijden en tips willen doorgeven: https://mixer.com/KillerR_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:17:
@Phusebox
- bocht 1: veeeel te wijd; zet je banden op de kerb rechts zonder de muur te raken.
- Bruxelles: te wijd en te laat geremd voor aansnijden
- na Bruxelles linksaf: te krap aangesneden; verder naar buiten om aan te snijden en eerder insturen
- Double Gauche: te vroeg opgeschakeld (wat mij betreft)
- Campus: teruggeschakeld naar 3 / stabieler in 4
- uitkomen Stavelot eerder opschakelen (vaak bij apex raken aan rechterkant)
[afbeelding]
Op zich was dat rondje van de video niet slecht; dirty maar wel een 2:30. Schakel eens eerder op van 1 -> 2 -> 3 -> 4. Ik moet er ook aan wennen maar de rode toeren is te laat. Probeer op te schakelen tussen de 6000 en 6500 toeren (ervanuitgaande dat je zelf schakelt).
La Source moet inderdaad krapper maar lukt me nooit om alles goed te doen in een rondje. Soms zit ik er bij het een na laatste meetpunt bijna een seconde onder en dan gaat het weer mis ergens. Of ik begin met +0.6 en eindig nog met -.

Beste sectors gecombineerd denk ik dat er een lage 1:30 of hoge 1:29 in zou zitten. Maar voor de race verwacht ik niet sneller dan 1:34 te rijden het gros van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RickS29 Heb ongeveer 2 ronden van je gezien; einde Kemmel vind ik dat je erg laat remt en bij de eerste linkerknik, blijf je teveel in het midden? Verder ook Bruxelles wisselende lijn naar de volgende linkerbocht en als je daarna naar Gauche rijdt, ga je al snel naar de 6e versnelling maar dat lijkt me niet nodig?

Voor de rest weinig aan te merken maar dat is puur omdat ik mijn eigen lijnen ken en dat vergelijk met jouw manier van rijden :)

@Phusebox ach, ik denk dat als je gemiddeld een 1:33 laag of 32 hoog rijdt, dat je zeker wel in de top 6 zal rondrijden. Merk zelf ook dat sommige laps inderdaad ineens +1 of - 0.5 zijn maar dat zijn de uitschieters waar je niks aan hebt. De grootste problemen voor iedereen verwacht ik in de eerste sector waardoor inhalen op Kemmel leuk / spannend gaat worden. En na Stavelot telt elke snelheid; gisteren ook gezien op Spa 6H waar mensen uiteindelijk buitenom werden ingehaald door een slechte exit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik zie wel een hoop problemen met inhalen hier. Het zijn allemaal moves met vrij veel risico. Bij de bus stop is het vrij gemakkelijk om net iets te laat te remmen en een of twee mensen mee te nemen.

La Source is wat meer ruimte om te ontwijken maar goed daar is inhalen minder vanzelfsprekend. De rest van het circuit misschien nog na het lange rechte stuk na Raidillon maar de snelle bochten daarna maken dat niet een uitgelezen punt.

Alles daartussen tot aan busstop is vragen om problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickS29
even pauze, daarna @MAX3400 zijn kritiek verwerken :) en dan nog paar rondjes knallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RickS29 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:42:
even pauze, daarna @MAX3400 zijn kritiek verwerken :) en dan nog paar rondjes knallen :D
Ik ga komende 2 uur races kijken; Blancpain vanaf Brands Hatch en daarna MotoGP vanaf Jerez...

/me MAX3400 kijkt naar buiten... Doei, het is races op TV / YT / IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RickS29 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 12:42:
Wil wel even mee rijden als je wilt?

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.