Ja, ik ben al van andere auto's gewend dat ik erg lang door kan rijden voordat het nodig is de pits in te gaan omdat je te weinig grip meer hebt..
2:10.641 met BMW, tcs als enige assist, krijg dat bij de BMW niet voor elkaar zonder te rijden. Ik zie meer mensen met de G920, hebben jullie dat ‘rubber’ al verwijderd uit het rempedaal? Ik heb nu remgevoeligheid nu maximaal staan, anders moet ik de pedalen door mijn tv meubel heen trappen voordat hij afremt. Probleem is alleen dat die instellingen om de een of andere manier nogal eens resetten, waardoor ik er tijdens een race opeens achter kom dat ik weer 10x zo hard moet trappen (waardoor ik standaard de eerste bocht al mis).
Meer mensen die dit herkennen?
Meer mensen die dit herkennen?
Ik heb deze settings als basis gebruikt en daarna wat kleine veranderingen aangebracht dit voor mij wat beter aanvoelde. https://forums.forzamotor...or--XBOX.aspx#post_854060Pandanl schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:00:
[...]
Rij vooral met de BMW, heb wel even de chevy geprobeerd maar die stuurt toch een stuk minder.
Ik heb alles qua stuur settings nog op default staan, zal dat dus eens aanpassen.
Daar heb ik ook last van, maar dat komt naar mijn idee meer doordat de FF in FM7 zeer matig is, zelfs in FM4 was de FF een stuk beter.SinergyX schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:27: tot het moment dat ik wil remmen en ik voel totaal niet waar de wielen blokkeren.
Ik heb gisteren de brake mod gemonteerd die bij de T3PA pedalen zat en dat scheelt voor mij wel. Ik ben even bezig geweest met afstellen maar het blokkeren ben ik nu aardig kwijt.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Nope, heb 'm nog zoals ie uit de doos kwam. Heb er wel aan zitten denken maar inmiddels ben ik eraan gewend. Er is idd wel behoorlijk wat kracht nodig om te remmen, al vind ik het best prima nu.Chabio schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:45:
Ik zie meer mensen met de G920, hebben jullie dat ‘rubber’ al verwijderd uit het rempedaal?
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Het blijft imho 1 van de grootste kansen gemist van MS door de micro-rumble (die in de triggers van controllers zitten), niet door te zetten naar racestuurtjes. Juist de ABS rumble en wheelspin/lock rumble zouden vrij uniek zijn voor console-stuurtjes, zeker omdat de racegames dit gewoon ondersteunen.skreppiedoe schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:44:
Daar heb ik ook last van, maar dat komt naar mijn idee meer doordat de FF in FM7 zeer matig is, zelfs in FM4 was de FF een stuk beter.
Ik heb gisteren de brake mod gemonteerd die bij de T3PA pedalen zat en dat scheelt voor mij wel. Ik ben even bezig geweest met afstellen maar het blokkeren ben ik nu aardig kwijt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zojuist met alle auto's even naar Spanje geweest & de tijden in de sheet verwerkt.
Snelste rondje met de Volvo neergezet en even een opname gemaakt
:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hluN7VIUiuE]
Enjoy!
Snelste rondje met de Volvo neergezet en even een opname gemaakt
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hluN7VIUiuE]
Enjoy!
[ Voor 16% gewijzigd door Stoksbrood op 06-02-2018 21:30 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Dank, een wereld van verschil na dit ingesteld te hebben. Rijdt nu een stuk beter. FFB heb ik wel op 65 gezet, had iets te weinig gevoel met 55.skreppiedoe schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:44:
[...]
Ik heb deze settings als basis gebruikt en daarna wat kleine veranderingen aangebracht dit voor mij wat beter aanvoelde. https://forums.forzamotor...or--XBOX.aspx#post_854060
[...]
Edit: Nu met de BMW met alle assists uit 02:11.575 gereden, morgen nog even de Honda en chevy en audi een kans geven maar ik denk dat ik toch voor de BMW ga, sowieso een zwak voor de BMW omdat ik zelf ook een F21 118i heb gehad. Ook al is de BMW soms onvergefelijk ik krijg het momenteel vrij goed voor elkaar om te herstellen mocht die willen gaan spinnen, snel remmen en naar links sturen blijkt de truck wanneer hij naar rechts uitbreekt.
[ Voor 35% gewijzigd door Pandanl op 07-02-2018 00:10 ]
Ik zal dit weekend is wat rondes doen met mijn fanatec csw v2 en csp v3 pedalen. Ik zie dat er wat ffb tweaks zijn nu en dit was dag 1 echt om te janken. Helaas erg druk op het werk om door de weeks rustig voor de gaan zitten. Met de controller is het toch wat makkelijker rondjes te rijden als alles al ingesteld is en goed rijd.
Ik wil eigenlijk wel heel graag een foto zienCuqebaqer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 06:11: Ik zal dit weekend is wat rondes doen met mijn fanatec csw v2 en csp v3 pedalen.
Gisteravond wat rondjes gedaan over de nurburgring. Ik moet alleen de Audi en Mercedes nog even checken, maar tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de Honda. Daar leek ik gisteravond het meest consistent mee te rijden.
Ik zal vanavond/morgen de sheet bijwerken, maar ik haalde een(voor mij) zeer acceptabel 2.14.4xx. Terwijl ik op Spa ruim 10seconden achter de top zat, is dat nu dus maar 4-5 seconden..
Ik zal vanavond/morgen de sheet bijwerken, maar ik haalde een(voor mij) zeer acceptabel 2.14.4xx. Terwijl ik op Spa ruim 10seconden achter de top zat, is dat nu dus maar 4-5 seconden..
[ Voor 21% gewijzigd door darkkingll op 07-02-2018 09:00 ]
Zal vanavond even een foto maken.Stoksbrood schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 07:25:
[...]
Ik wil eigenlijk wel heel graag een foto zien
@Stoksbrood & @MAX3400 Zoals beloofd. Enige wat ik vergeten ben op de foto te zetten is het 2e stuur de BMW GT2.
https://ibb.co/hr2gAc
https://ibb.co/kqGrAc
https://ibb.co/gVa7ix
[ Voor 43% gewijzigd door Cuqebaqer op 07-02-2018 21:07 ]
@Cuqebaqer Lambo logo op je stuur!!! Ziet er strak uit; heb niet de intentie/funds om mijn huiskamer ook zo in te richten.
In ander nieuws: BMW @ COTA - 2:18:893 en ik kan je vertellen dat banden absoluuuuut het einde van de race niet halen. Grofweg 4% slijtage per ronde gemeten.
In ander nieuws: BMW @ COTA - 2:18:893 en ik kan je vertellen dat banden absoluuuuut het einde van de race niet halen. Grofweg 4% slijtage per ronde gemeten.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Vandaag nog even met de Chevy en de Audi op de Nurnburgring gereden, uiteindelijk met beide onder de 2:11 gekomen
.
Maar ik kwam niet aan de tijd die ik met de Honda heb gereden. Daarna kon ik het toch niet laten om een paar rondjes met de BMW te rijden ,maar ik kreeg hem niet onder de 2:11 mede dankziij diverse spins etc.
De belangrijkste conclusie voor mezelf is dat ik steeds meer vertrouwd raak met het rijden met een stuur, ik rij constanter en ook vloeiender dan met een controller. Misschien toch nog wat testen met de settings van het stuur, wie weet zit er nog wat meer in.
Maar ik kwam niet aan de tijd die ik met de Honda heb gereden. Daarna kon ik het toch niet laten om een paar rondjes met de BMW te rijden ,maar ik kreeg hem niet onder de 2:11 mede dankziij diverse spins etc.
De belangrijkste conclusie voor mezelf is dat ik steeds meer vertrouwd raak met het rijden met een stuur, ik rij constanter en ook vloeiender dan met een controller. Misschien toch nog wat testen met de settings van het stuur, wie weet zit er nog wat meer in.
[ Voor 1% gewijzigd door skreppiedoe op 07-02-2018 21:21 . Reden: Typo ]
PfoeCuqebaqer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:09:
[...]
Zal vanavond even een foto maken.
@Stoksbrood & @MAX3400 Zoals beloofd. Enige wat ik vergeten ben op de foto te zetten is het 2e stuur de BMW GT2.
Dit heeft een hele grote "Wanna have" factor voor mij
Veel plezier met je setup kerel!!!
Edit:
Zojuist op vakantie geweest in Japan met bijna het volledige arsenaal aan wagens (de Volvo paste niet meer in het digitale vliegtuig). Suzuka is in ieder geval stoeien met iedere auto behalve de Mercedes, al is deze dan ook een stuk trager!
Had het gevoel alsof de achterbanden van de BMW waren ingevet en de Honda was ook erg moeilijk in bedwang te houden. Naast de Mercedes is de Chevy denk ik de meeste "safe" auto om mee te rijden in Japan.
Tijden:
Audi 02:14,725
BMW 02:14,044
Chevy 02:14,422
Honda 02:13,862
Mercedes 02:16,275
@MAX3400, je berekening is bijna spot on qua rondes
[ Voor 42% gewijzigd door Stoksbrood op 07-02-2018 22:55 ]
@Cuqebaqer Nette setup hoor, heb je ook de shifter?
Zelf gebruik ik een wheelstand pro, met een racestoel op een eigen ontworpen frame, voordeel is dat je alles makkelijk opzij schuift.
Ik merk trouwens dat als ik de stock parts op de BMW zet en in de forza touring cars klasse wil racen ik de melding krijg we require that you homologate it? Hebben jullie dit ook?
Zelf gebruik ik een wheelstand pro, met een racestoel op een eigen ontworpen frame, voordeel is dat je alles makkelijk opzij schuift.
Ik merk trouwens dat als ik de stock parts op de BMW zet en in de forza touring cars klasse wil racen ik de melding krijg we require that you homologate it? Hebben jullie dit ook?
Ja, racen kan wel in Freeplay: ANY klasse.
Maar dus tegen willekeurige klasse tegenstanders. Tijden tellen wel gewoon voor FTC klasse dus zijn ook in Forza te vergelijken met iedereen die je volgt.
Maar dus tegen willekeurige klasse tegenstanders. Tijden tellen wel gewoon voor FTC klasse dus zijn ook in Forza te vergelijken met iedereen die je volgt.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Je links werken nietCuqebaqer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 14:09:
[...]
Zal vanavond even een foto maken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De shifter vond ik altijd vrij prijzig voor een shifter. Ik ben nu een hydraulische handrem van aliexpress aan het aanpassen door push buttons op een oude controller pcb te mappen. Hydraulisch potje er af 2 push pins erop en wat solderen. Kosten +- 45€ en je bent lekker aan het prutsen.Pandanl schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:40:
@Cuqebaqer Nette setup hoor, heb je ook de shifter?
Hier op mijn telefoon werken ze gewoon nog ?
[ Voor 11% gewijzigd door Cuqebaqer op 08-02-2018 06:47 ]
Ah nu wel. Cloudflare issue daar straks.Cuqebaqer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 06:45:
[...]
De shifter vond ik altijd vrij prijzig voor een shifter. Ik ben nu een hydraulische handrem van aliexpress aan het aanpassen door push buttons op een oude controller pcb te mappen. Hydraulisch potje er af 2 push pins erop en wat solderen. Kosten +- 45€ en je bent lekker aan het prutsen.
[...]
Hier op mijn telefoon werken ze gewoon nog ?
Ik moet het straks doen met het kleine broertje vanjouw setup. Heb mijn Fanatec GT2 en Clubsport Pedals v1 weg gedaan en half maart komt het nieuwe spul binnen (elite setje met loadcell brake wel). Oh ja en het nieuwe GT3 stuur.
Ik had de Chevy even geprobeerd, maar vond het eerste gedeelte vrij lastig. Je moet die bochten echt goed nemen, anders verlies je veel tijd. Wel een leuke uitdaging dusStoksbrood schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:22:
Suzuka is in ieder geval stoeien met iedere auto behalve de Mercedes, al is deze dan ook een stuk trager!
Had het gevoel alsof de achterbanden van de BMW waren ingevet en de Honda was ook erg moeilijk in bedwang te houden. Naast de Mercedes is de Chevy denk ik de meeste "safe" auto om mee te rijden in Japan.
Gelukkig zat ik niet al te ver van jou tijd af.
•Friction Assist is "OFF" voor alle lobbies
Is dat nu Traction control of een andere optie btw?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is dat je buiten de baan dus grip verliest. Op ON houdt je buiten de baan ongeveer evenveel grip als erop.SinergyX schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:00:
Ik heb nooit geweten dat er een safety car in FM7 zit
https://forums.forzamotor...interesting-upgrades.aspxStoksbrood schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:07:
[...]
Ik heb nooit geweten dat er een safety car in FM7 zit
Zijn er nog wel meer, ook in politie vorm
@SinergyX, nooit geweten
Mochten we voor de simulatie met een safety car in lap willen rijden, meld ik mij bij deze aan!
Dat zijn 2 verschillende dingen, Friction assist staat onder de Rewind on/off optie bij assists(als ik het goed heb.)SinergyX schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 13:00:
Ik ga nu @USA testen, stream staat online:
https://www.twitch.tv/reflame_nl
Ps. voor de niet metal fans, geen luister plezier
[ Voor 28% gewijzigd door Stoksbrood op 08-02-2018 20:27 ]
Content not available!!!Stoksbrood schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:21:
Je bent gehaxxored met je death metal broodje.
Doet het nu wel inderdaad maar rap gaat het niet qua tijden... Audi lijkt best snel en die BMW waar je mee rijdt, is een stuk spek in een ingevette koekenpan, zo te zien...
Vreemd dat in het topic best wel veel mensen de BMW niet onder de knie krijgen terwijl ik het eigenlijk een best fijn bakkie vindt.
[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 08-02-2018 21:00 ]
Ik vind het wel knap dat je zo vloeiend nog kan rijden met controller. Bij mij gaat het er een stuk ruwer aan toe, wat ook verklaart waarom ik zo traag ben.
Youtube stream werkte ook al niet, wazig...MAX3400 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:42:
[...]
Content not available!!!
Je bent gehaxxored met je death metal broodje.
Doet het nu wel inderdaad maar rap gaat het niet qua tijden... Audi lijkt best snel en die BMW waar je mee rijdt, is een stuk spek in een ingevette koekenpan, zo te zien...
Vreemd dat in het topic best wel veel mensen de BMW niet onder de knie krijgen terwijl ik het eigenlijk een best fijn bakkie vindt.
Heb de kwaliteit wat lager gezet waarna de stream wel online bleef @ Twitch.
@MAX3400 Maar over die tijden, ik zie van jou nog niets in de sheet staan
@Phusebox, ik rijd met een Logitech G920
[ Voor 9% gewijzigd door Stoksbrood op 08-02-2018 21:08 ]
Ah kijk. Dan zie ik toch nog iets goed.
@Stoksbrood ik krijg mijn tijden niet in het sheet. Shoot me maar op geen enkele manier lukt het. Mijn tijden staan dus her & der in het topic helaas.
Bij deze heb ik de tijden voor je in de sheet verwerkt, laat het alleen de COTA tijd met de BMW zijn wat er nog niet in stondMAX3400 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:15:
@Stoksbrood ik krijg mijn tijden niet in het sheet. Shoot me maar op geen enkele manier lukt het. Mijn tijden staan dus her & der in het topic helaas.
Als je het wilt mag je mij je tijden ook wel doorsturen, dan zal ik ze voor je verwerken.
Zet even aan dat je video's opgeslagen worden. Kunnen we het later ook eens terugkijkenStoksbrood schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:21:
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
@NLRev0lution, Done
Zolang ik op mijn ideale lijn kan rijden gaat het allemaal heel redelijk, maar zodra ik van de lijn wordt geforceerd sta ik binnen de kortste keren omgekeerd met die BMW. Net even de Honda geprobeerd en die lijkt nauwelijks van de baan af te krijgen. Die kan je echt op de meest vreemde manieren de bocht ingooienMAX3400 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:42:
[...]

Da's inderdaad ook mijn ervaring. Ik zou denk ik in de perfecte ronde sneller zijn met de BMW, maar gedurende een race, met inhaal/verdedig acties, veel druk, gaat het vast 2x fout. En dan is de tijdswinst al snel weg. Voor mij wordt het de Honda, ook omdat ik geen zin heb om meerdere liveries te makentheAlchemist schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:30:
[...]
Zolang ik op mijn ideale lijn kan rijden gaat het allemaal heel redelijk, maar zodra ik van de lijn wordt geforceerd sta ik binnen de kortste keren omgekeerd met die BMW. Net even de Honda geprobeerd en die lijkt nauwelijks van de baan af te krijgen. Die kan je echt op de meest vreemde manieren de bocht ingooien
edit: en mijn livery
[ Voor 5% gewijzigd door Unigo op 09-02-2018 21:31 ]
3ds fc: 4270-0926-7440
Ik heb alle tijden erin staan, even de Volvo daar buiten gelaten.
De tijden van SPA moet ik nog even opnieuw rijden waar ik daar nog behoorlijk aan de auto's moest wennen, maar dat voor later
.
Succes!
De tijden van SPA moet ik nog even opnieuw rijden waar ik daar nog behoorlijk aan de auto's moest wennen, maar dat voor later
Succes!
Al een kleine blik op het weerbericht gedaan, zou wel eens een regenrace kunnen worden.... daarom maar even wat rondjes in de regen gedaan, had ik nog niet met deze auto geprobeerd
Ik zou eigenlijk graag een ronde op NB GP in de Volvo willen zien. Kijken of ik er iets van op kan steken. Het schiet weer eens voor geen meter op namelijk. (Maar dat is geen nieuws
)
Iemand die dat met/aan mij wil delen?
Iemand die dat met/aan mij wil delen?
Waar halen jullie de tijd vandaan. Ik heb volgens mij net 30 rondes gedaan een week of anderhalf geleden en daar zal het ook bij blijven. Autokeuze wordt puur op basis van wat ik er leuk uit vindt zien. Merk weinig verschil.
@Unigo doe maar een dansje want die 1.7mm regen kan de moeite niet zijn.
@exstence wil best ff rondje rijden vandaag; weet nog niet hoe laat.
@Phusebox 15 minuten per dag is ook dik anderhalf uur per week. Soms zit ik niet in de flow; dan is het na 1 ronde ff genoeg.
@exstence wil best ff rondje rijden vandaag; weet nog niet hoe laat.
@Phusebox 15 minuten per dag is ook dik anderhalf uur per week. Soms zit ik niet in de flow; dan is het na 1 ronde ff genoeg.
Liever gewoon een droge race, maar wilde voorkomen dat ik bij de race voor 't eerst met water geconfronteerd werdMAX3400 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:26:
@Unigo doe maar een dansje want die 1.7mm regen kan de moeite niet zijn
@job115 Zat jij op mijn Mixer mee te gluren? Volgens mij wel en die AI reed goed in de weg ondanks dat ze sneller zouden moeten zijn.
Geen idee wat er aan de hand is maar https://mixer.com/OctagonQontrol?vod=19418914 zou de Volvo op Nurburg moeten zijn maar ik krijg 'm niet afgespeeld op dit moment...
Ik ga nu een nieuwe maken; oude opname lijkt op 00:00:00 defect te zijn opgeslagen op Mixer.
Weet niet... Dat wordt volgende keer dus (ook) Twitch aanslingeren. Of er is een storing bij Mixer maar ik kan er niks over terugvinden op Twitter / Support.
Oh well @Pandanl kwam erachter dat zijn rem-pedaal niet goed gemonteerd zat dus dat verklaarde ook wel e.e.a. qua rijstijl
Geen idee wat er aan de hand is maar https://mixer.com/OctagonQontrol?vod=19418914 zou de Volvo op Nurburg moeten zijn maar ik krijg 'm niet afgespeeld op dit moment...
Ik ga nu een nieuwe maken; oude opname lijkt op 00:00:00 defect te zijn opgeslagen op Mixer.

Oh well @Pandanl kwam erachter dat zijn rem-pedaal niet goed gemonteerd zat dus dat verklaarde ook wel e.e.a. qua rijstijl
[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 10-02-2018 12:29 ]
Snapte er al niks van dat de rempunten die ik normaal gebruik totaal niet werkte. Miste elke bocht zowat.
@exstence Heeel wazig; de laatste Mixer is nu wel online: https://mixer.com/OctagonQontrol?vod=19423666 waarin de Volvo een 2:08:2 rijdt... En daarna nog een stukje online gereden met @Pandanl
Top, dankjewel!!MAX3400 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:30:
@exstence Heeel wazig; de laatste Mixer is nu wel online: https://mixer.com/OctagonQontrol?vod=19423666 waarin de Volvo een 2:08:2 rijdt... En daarna nog een stukje online gereden met @Pandanl
Twee vraagjes: je remt zo mega laat, zonder dat ik geslip hoor. Heb je abs aan staan?
Op 4:10 raak je de wagen kwijt, hij breekt weg. Je weet 'm daar op te vangen. Hoe doe je dat? Bij mij is dat namelijk 100% een fail.
Ik ga 'm verder bekijken...
Aanvullende vraag: straks tijdens de race, het pitstoppen: is dat gewoon zorgen dat ik een keer pit, of moet ik van te voren allerlei zaken ingesteld hebben?
[ Voor 12% gewijzigd door exstence op 10-02-2018 14:07 ]
Skillsexstence schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:05:
[...]
Top, dankjewel!!
Twee vraagjes: je remt zo mega laat, zonder dat ik geslip hoor. Heb je abs aan staan?
Op 4:10 raak je de wagen kwijt, hij breekt weg. Je weet 'm daar op te vangen. Hoe doe je dat? Bij mij is dat namelijk 100% een fail.
Nee, ik heb 0 assists aan staan. bij aanremmen per auto leren hoe ver je kan remmen zonder de blokkeren. En ik hou het gas er een beetje op om de drivetrain niet in 1x te "unloaden" waardoor je banden (in theorie) sneller zouden blijven/willen draaien dan via je differentieel wordt aangegeven. Kijk maar eens heeeel goed naar het blauwe balkje rechtsonderin (gas) als ik bij 4:00 aanrem en terugschakel; er is altijd ietsjes aan blauw zichtbaar.
En opvangen is snel tegensturen. Maar als je voelt & hoort dat de auto ervandoor wil, ben je er op voorbereid. Zodra 'ie gaat; gas ietsjes los laten, niet remmen, kort tegensturen en klaar.
Pits inrijden, onzichtbare dwergen zetten er nieuwe banden op en benzine erin en je wordt weer naar buiten gestuurdAanvullende vraag: straks tijdens de race, het pitstoppen: is dat gewoon zorgen dat ik een keer pit, of moet ik van te voren allerlei zaken ingesteld hebben?
/edit: assists voor het rijden staan vermeld op 0:04 van de stream
[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 10-02-2018 14:19 ]
Kunnen die ook niet gelijk mijn auto aanduwen.MAX3400 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:12:
Pits inrijden, onzichtbare dwergen zetten er nieuwe banden op en benzine erin en je wordt weer naar buiten gestuurd
Overigens, opvangen van die wegbrekende auto werkt
Het is geen lastig spelletje, puur even de handeling leren kennen.exstence schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:11:
[...]
Kunnen die ook niet gelijk mijn auto aanduwen.
Overigens, opvangen van die wegbrekende auto werkt
Zie net dat mijn sessie van vanmiddag weeeer niet verwerkt is op Mixer; BMW meerdere keren netjes de hele bocht doorgedrift omdat het kan.
/edit: support-ticket aangemaakt bij Mixer; beetje jammer dat 66% van de opnames vandaag dus de vuilnisbak in kan.
En antwoord!!
Niet dat ik er iets aan heb maar het is wel duidelijk... Ik ga dus ook/anders Twitch inzetten voor mijn streams.Thank you for contacting us and reporting this issue. Depending on the length of the stream and server load, it may take additional time to process. Usually this process is done within 48 hours, however we've been experiencing abnormal processing times and are working to resolve this. Thank you for your patience and understanding while we get this fixed. We're glad to have you as part of the Mixer community.
[ Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 11-02-2018 12:26 ]
@exstence Ik zag vanochtend pas je bericht op de Xbox omtrent het joinen van de lobby; zal later nog even de tweede post van het topic aanpassen maar ik denk dat iedereen even zal moeten realiseren hoe het joinen werkt (of gaat werken).
Het streven is dat de lobby-organisator(en) 15 minuten voor de geplande race-tijd online zijn en in FM7 gaan wachten in de Multiplayer-omgeving. In principe kan iedereen die zich heeft aangemeld voor de race zelfstandig joinen "op hun vriendje" dus allicht is het handig dat iedereen in ieder geval een aantal mensen uit de startpost in zijn vriendenlijst zet. Desondanks zal de organisator ook een invite versturen naar mensen om de lobby te joinen.
Om issues te voorkomen, zou het ook handig zijn om de Xbox App open te hebben (bijvoorbeeld op smartphone ofzo; mocht je gedisconnect worden of de machine is vastgelopen, kan je snel een berichtje sturen dat je even opnieuw moet opstarten.
En dan nog een hint: van sommige mensen leek het voorheen dat ze wel waren ingelogd op hun console/PC maar niet als "online" stonden weergegeven. Zorg er dus voor dat je vindbaar bent als "online vriendje" want aangezien ik persoonlijk op de Xbox zit (en het vaakste een lobby organiseer), en een lijst van 450 mensen moet doorworstelen, zie ik mijn online vriendjes allemaal gegroepeerd bovenaan staan.
Het streven is dat de lobby-organisator(en) 15 minuten voor de geplande race-tijd online zijn en in FM7 gaan wachten in de Multiplayer-omgeving. In principe kan iedereen die zich heeft aangemeld voor de race zelfstandig joinen "op hun vriendje" dus allicht is het handig dat iedereen in ieder geval een aantal mensen uit de startpost in zijn vriendenlijst zet. Desondanks zal de organisator ook een invite versturen naar mensen om de lobby te joinen.
Om issues te voorkomen, zou het ook handig zijn om de Xbox App open te hebben (bijvoorbeeld op smartphone ofzo; mocht je gedisconnect worden of de machine is vastgelopen, kan je snel een berichtje sturen dat je even opnieuw moet opstarten.
En dan nog een hint: van sommige mensen leek het voorheen dat ze wel waren ingelogd op hun console/PC maar niet als "online" stonden weergegeven. Zorg er dus voor dat je vindbaar bent als "online vriendje" want aangezien ik persoonlijk op de Xbox zit (en het vaakste een lobby organiseer), en een lijst van 450 mensen moet doorworstelen, zie ik mijn online vriendjes allemaal gegroepeerd bovenaan staan.
Gaat de Honda worden voor race 1,
Wordt weer close middenveld achter de toppers
Wordt weer close middenveld achter de toppers

[ Voor 35% gewijzigd door Chabio op 11-02-2018 14:56 ]
Zo net de halve zolder verbouwd. Oude Xbox One daar neer gezet en netwerk in orde gemaakt zodat ik in ieder geval wanneer ik tijd heb niet meer hoef af te vragen of de tv in de woonkamer beschikbaar is. Wordt alleen weer even wennen op een oude 1080p tv.
Ik twijfel nog tussen de Honda en de BMW.. Met de Honda kan je lekker trappen maar gaan je banden er zo snel aan. De BMW rijd wat "rustiger" maar als je niet oppast dan sta je achterstevoren.
Heb ze in ieder geval allebei een likje verf gegeven

Heb ze in ieder geval allebei een likje verf gegeven

Ik wilde mijn orginele sheet niet verkloten dus heb even een kopie gemaakt en wat zitten rommelen met de uitslagen e.d. Ik weet alleen nog even niet zo goed hoe de puntentelling gaat werken als er in 1 lobbies gereden wordt dus deze is even gerekend met 1 lobby. Als je op de pagina van de circuits de plaats invult waarop iemand geinidigd is zou er op de 1e 3 tabladen wat gerekend moeten worden. Om dit goed te laten werken moet het wel op alfabetische volgorde gesorteerd zijn
https://1drv.ms/x/s!ApC5GaqN4oLP4VbfzJl7HJr-TTvb
https://1drv.ms/x/s!ApC5GaqN4oLP4VbfzJl7HJr-TTvb
Ga morgen of overmorgen ook maar eens uit mijn racewinterslaap ontwaken om eens wat op te starten en te kijken welke auto mij ligt
Heb de xbox niet veel aangeraakt afgelopen 4 weken
Gamertag: timmie271
Pff ik krijg die bakken echt allemaal niet onder de knie. De ene heeft mega onderstuur de andere overstuur. Dan nog de concentratie van een goudvis erbij. Na 5 rondjes ga ik al secondes langzamer.
Ik heb in ieder geval besloten met de BMW te gaan rijden, wat rijdt die bak lekker zeg. Moet nog wel mijn tijd wat aanscherpen want als ik het zo vergelijk met jullie tijden hou ik het niet echt bij. snelste zit nu rond de 2:12:xx maar de meeste rondjes zitten rond de 2:13XX
www.mariovisser.com
Ik kom ook niet verder dan 2:13 en soms 2:12, maakt eigenlijk niet uit met welke auto.Mavi86 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:18:
Ik heb in ieder geval besloten met de BMW te gaan rijden, wat rijdt die bak lekker zeg. Moet nog wel mijn tijd wat aanscherpen want als ik het zo vergelijk met jullie tijden hou ik het niet echt bij. snelste zit nu rond de 2:12:xx maar de meeste rondjes zitten rond de 2:13XX
Als ik nou een auto selecteer, bijvoorbeeld de honda dan zie ik staan:
huidig - race - banden 250- vermogen 283kw S750
restricties - race - banden 280 - vermogen 313kw S750
zit ik dan gewoon met verkeerde spullen te rijden, ik heb al gekozen voor monteer standaard en homologeer auto
zit ik dan gewoon met verkeerde spullen te rijden, ik heb al gekozen voor monteer standaard en homologeer auto
Je moet niet homologeren.bifi_G60 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:09:
Check even de openingspost en dan "Auto's voor seizoen 2":bifi_G60 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:09:
https://tweakers.net/ext/f/QE8AxTPYnyx90tOY5Gn4RytJ/full.png
Oefenen oefenen oefenen @Phusebox!
Vraagje in het algemeen: Hoe ziet mijn stream er uit bij jullie? Voorbeeld: https://www.twitch.tv/videos/225316434
Skip even naar 18 minuten (de eerste 18 minuten is de merc en is niet om aan te gluren!) volgens mij zit je dan redelijk snel op het snelle stuk. Wat mij opvalt is dat ik een soort van grain of noise ofzo heb. Feedback (over de kwaliteit van de stream/vod) is welkom!
Nee, ingame is alles vloeiend
. Ik game en stream op dezelfde pc.
Vraagje in het algemeen: Hoe ziet mijn stream er uit bij jullie? Voorbeeld: https://www.twitch.tv/videos/225316434
Skip even naar 18 minuten (de eerste 18 minuten is de merc en is niet om aan te gluren!) volgens mij zit je dan redelijk snel op het snelle stuk. Wat mij opvalt is dat ik een soort van grain of noise ofzo heb. Feedback (over de kwaliteit van de stream/vod) is welkom!
Nee, ingame is alles vloeiend
[ Voor 7% gewijzigd door NLRev0lution op 12-02-2018 17:02 ]
@Phusebox Enige tijd geleden postte jij, dacht ik, iets over dat men zo vloeiend reed en dat je niet wist of het stuur of controller was. Ik heb van het weekend 2x gereden en dat is nog te zien op https://mixer.com/OctagonQontrol en zeker de eerste sessie op https://mixer.com/OctagonQontrol?vod=19423666 is gewoon met een controller, geen assists. Ik heb jou nog niet echt zien rijden maar als je tegen een muur oploopt qua tijden verbeteren, kan ik als enige tip geven "slow in, fast out" (dus een bocht nooit te snel aansturen en zeker vloeiend aansturen; en bij uitkomen gedoseerd gas bijgeven en rustig naar neutrale/volgende stuurstand sturen).
@NLRev0lution De noise op het rechte stuk? Komt bekend voor; alsof de textures niet zo snel worden opgebouwd als dat je rijdt? Hetzelfde krijg je op sommige ovals als je een bepaalde snelheid rijdt; de texture herhaalt zich precies per x frames en lijkt dus minder snel te gaan. Voor de rest heb ik geen klachten over de stream; hou wel in de gaten wat je upload is en dat je tijdens de race niet op het randje zit qua bandbreedte en daardoor gaat laggen (voor anderen).
Bevestigd: 17
Afgezegd / niet bevestigd: 21
Onbekend / last-minute: 1
@NLRev0lution De noise op het rechte stuk? Komt bekend voor; alsof de textures niet zo snel worden opgebouwd als dat je rijdt? Hetzelfde krijg je op sommige ovals als je een bepaalde snelheid rijdt; de texture herhaalt zich precies per x frames en lijkt dus minder snel te gaan. Voor de rest heb ik geen klachten over de stream; hou wel in de gaten wat je upload is en dat je tijdens de race niet op het randje zit qua bandbreedte en daardoor gaat laggen (voor anderen).
Bevestigd: 17
Afgezegd / niet bevestigd: 21
Onbekend / last-minute: 1
[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 12-02-2018 19:57 ]
Heb je daar nu last van? Ik probeerde juist een hogere bitrate om te kijken of het minder erg zou zijn.MAX3400 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:54:
@NLRev0lution hou wel in de gaten wat je upload is en dat je tijdens de race niet op het randje zit qua bandbreedte en daardoor gaat laggen (voor anderen).
Zojuist @MAX3400 al een berichtje gestuurd.
Komende donderdag de puntjes op de "i" zetten m.b.t. het kopen van mijn huis, ik zal er jammer genoeg voor mezelf, beter voor sommige andere
niet bij zijn.
Baal als een stekker en heb er helemaal niet bij nagedacht.
Komende donderdag de puntjes op de "i" zetten m.b.t. het kopen van mijn huis, ik zal er jammer genoeg voor mezelf, beter voor sommige andere
Baal als een stekker en heb er helemaal niet bij nagedacht.
[ Voor 8% gewijzigd door Stoksbrood op 13-02-2018 08:46 ]
Ik ben er gewoon bij zoals het nu lijkt
@NLRev0lution We hebben het er gister over gehad; maakt geen klap uit welke stream je gebruikt 
@Stoksbrood HOAX; niemand gaat om 20:00 een huis kopen... Maar het is niet anders
@darkkingll Oh, zijn je XBL-berichten kapot?
Op basis van de huidige bevestigingen/ontkenningen, rijden we in 2 lobbies vooralsnog. Hierdoor wil ik de puntentelling net zo doen als vorige keer op Long Beach: per lobby houden we de tijd bij waarin je over de finish komt, dan worden de twee lobbies over elkaar heen gelegd en krijg je dus je punten op basis van de totale rangschikking.
Omdat de trainingstijden relatief netjes bij elkaar liggen, wil ik de lobbies voor de eerste race verdelen door random-generator in te zetten. Elke volgende race in dit seizoen waarin meer dan 1 lobby is, wordt dan gesplitst op basis van de puntenaantallen in het huidige kampioenschap.
@Stoksbrood HOAX; niemand gaat om 20:00 een huis kopen... Maar het is niet anders
@darkkingll Oh, zijn je XBL-berichten kapot?
Op basis van de huidige bevestigingen/ontkenningen, rijden we in 2 lobbies vooralsnog. Hierdoor wil ik de puntentelling net zo doen als vorige keer op Long Beach: per lobby houden we de tijd bij waarin je over de finish komt, dan worden de twee lobbies over elkaar heen gelegd en krijg je dus je punten op basis van de totale rangschikking.
Omdat de trainingstijden relatief netjes bij elkaar liggen, wil ik de lobbies voor de eerste race verdelen door random-generator in te zetten. Elke volgende race in dit seizoen waarin meer dan 1 lobby is, wordt dan gesplitst op basis van de puntenaantallen in het huidige kampioenschap.
XBl is niet kapot, maar gisteren (en eergisteren) die computer niet aangehad..
@MAX3400 Wat is de max aan deelnemers om met één lobby te rijden?
www.mariovisser.com
Vanaf 19 man: MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League"Mavi86 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:11:
@MAX3400 Wat is de max aan deelnemers om met één lobby te rijden?
Argh mijn Fanatec komt pas eind april... Wacht al sinds november.
Verassing, ik ben er komende donderdag toch bij!
@Phusebox, balen man... vandaag bericht gehad daarover of?
Even een vraagje, als ik voor mezelf even freeplay wil racen met de bmw vraagt ie om te homologeren maar dat wil ik niet dus druk ik op cancel, maar mag dan niet de race starten. hoe passeer ik dit ?
Laat maar fixed it
Laat maar fixed it
[ Voor 7% gewijzigd door RickS29 op 13-02-2018 18:17 ]
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Ja... schiet niet echt op daar. Vorig jaar november mijn vorige Fanatec verkocht, dus begin langzaam wel ontwenningsverschijnselen te krijgen.Stoksbrood schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:43:
Verassing, ik ben er komende donderdag toch bij!
Hmm snap niet hoe jullie dat met die banden doen. Na acht rondjes is het bij mij wel ver op... Dat worden drie pitstops ofzo haha.
Ih ja en donderdag redelijke kans op regen... Hoop dat er niks valt haha.
Ih ja en donderdag redelijke kans op regen... Hoop dat er niks valt haha.
[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 13-02-2018 20:10 ]
@Stoksbrood Hahaha, ben je ongesteld donderdag en kan je daarom niet naar de notaris ofzo?
@Phusebox nogmaals: doseren... Of je dat nou met je controller doet of met je Fanatec; met de BMW zit ik in het algemeen pas na 7 a 8 ronden op gele banden (grofweg 30% damage) en pas bij ronde 20 ongeveer beginnen ze goed oranje te worden oftewel pit-tijd.
@NLRev0lution dank voor de test met je PC; je was in ieder geval goed te verstaan.
@Phusebox nogmaals: doseren... Of je dat nou met je controller doet of met je Fanatec; met de BMW zit ik in het algemeen pas na 7 a 8 ronden op gele banden (grofweg 30% damage) en pas bij ronde 20 ongeveer beginnen ze goed oranje te worden oftewel pit-tijd.
@NLRev0lution dank voor de test met je PC; je was in ieder geval goed te verstaan.
Dat wordt mijn enige vraagteken.... Zat in de Honda gereden, maar misschien had ik tirewear toch aan moeten zetten
Hmmm... Lekker dan, wat was de eerste verwachte leveringstijd.Phusebox schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:38:
[...]
Ja... schiet niet echt op daar. Vorig jaar november mijn vorige Fanatec verkocht, dus begin langzaam wel ontwenningsverschijnselen te krijgen.
Oranje wordt het niet bij mij. Meer bruin.
December.Stoksbrood schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:46:
[...]
Hmmm... Lekker dan, wat was de eerste verwachte leveringstijd.
[ Voor 70% gewijzigd door Phusebox op 13-02-2018 20:59 ]
Ik houd m'n vingers gekruist voor je dat je 'm voor seizoen 3 dan mag hebben
Zojuist mijn beste tijd so far neergezet op de Nürburgring. Jammer genoeg telde mijn ronde niet omdat ik de ronde ervoor in de chicane net te ver buiten de baan kwam.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KgGxXxHnYvA]
En volgens mij pak je het paaltje in bocht 1? 😉Stoksbrood schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:14:
[...]
Ik houd m'n vingers gekruist voor je dat je 'm voor seizoen 3 dan mag hebben![]()
Zojuist mijn beste tijd so far neergezet op de Nürburgring. Jammer genoeg telde mijn ronde niet omdat ik de ronde ervoor in de chicane net te ver buiten de baan kwam.
[video]
Toch eens even nieuwsgierig. Wat voor tijden worden hier nu eigenlijk gereden? Persoonlijk vind ik de toerwagens niks en rijd ik liever met auto's uit de GT Racing Reborn divisie, maar wellicht als ik een beetje mee kan komen
AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra
@bifi_G60 heeft een lijst gemaakt waarin een aantal mensen tijden hebben gezet.ECP0WERS schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 06:10:
Toch eens even nieuwsgierig. Wat voor tijden worden hier nu eigenlijk gereden? Persoonlijk vind ik de toerwagens niks en rijd ik liever met auto's uit de GT Racing Reborn divisie, maar wellicht als ik een beetje mee kan komen
Is te vinden via deze link https://1drv.ms/x/s!ApC5GaqN4oLP4TsiY-0PKbjRfQaR
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Dat paaltje lag er al af maar om een of andere reden lijkt het alsof het paaltje onder mijn auto spawned in het filmpjePhusebox schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 05:44:
[...]
En volgens mij pak je het paaltje in bocht 1? 😉

@ECP0WERS Grote kans dat je morgenavond ook een aantal streams kan volgen van mensen en de race live kan meekijken. Sommigen hebben een voorkeur voor Twitch, anderen voor Mixer; uiteindelijk krijg je bijna dezelfde feed mee, hoogstens met een minimale delay.
Vermelding waardig in de ts?MAX3400 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:51:
@ECP0WERS Grote kans dat je morgenavond ook een aantal streams kan volgen van mensen en de race live kan meekijken.
Dat zou kunnen, maar volgens mij snij je de bocht toch wat te scherp aan, als het paaltje er niet al af lag, dan had je hem wel eraf geredenStoksbrood schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:13:
[...]
Dat paaltje lag er al af maar om een of andere reden lijkt het alsof het paaltje onder mijn auto spawned in het filmpje
Heb er aan gedacht; als er dan voor beide platforms ook een "kleurballetje" automatisch kan worden gedetecteerd of iemand wel/niet online is, dan zou dat helemaal cool zijn. Bot gezegd; als je op Twitch online bent, zie je op jouw Twitch-pagina een rood lampje "online". Dat lampje zou dus dynamisch in startpost opgenomen moeten worden.
Iemand die hier interesse/ideeen voor heeft?
Test:
Kan nu alleen de status niet testen aangezien @ work
Edit: Even een tabel eromheen gegooid, kunnen we het nog redelijk overzichtelijk maken
Image komt via http://streambadge.com/ en zou de status automatisch moeten updaten.
Nadeel is wel dat het niet voor Youtube of Mixer beschikbaar is :[
Stoksbrood | ![]() |
Kan nu alleen de status niet testen aangezien @ work
Edit: Even een tabel eromheen gegooid, kunnen we het nog redelijk overzichtelijk maken
Image komt via http://streambadge.com/ en zou de status automatisch moeten updaten.
Nadeel is wel dat het niet voor Youtube of Mixer beschikbaar is :[
[ Voor 241% gewijzigd door Stoksbrood op 14-02-2018 08:48 ]
Ah ja ik snap m. Nee geen interesseMAX3400 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:30:
[...]
Heb er aan gedacht; als er dan voor beide platforms ook een "kleurballetje" automatisch kan worden gedetecteerd of iemand wel/niet online is, dan zou dat helemaal cool zijn. Bot gezegd; als je op Twitch online bent, zie je op jouw Twitch-pagina een rood lampje "online". Dat lampje zou dus dynamisch in startpost opgenomen moeten worden.
Ik geloof niet dat dit standaard mogelijk is. Of je moet al een JS schrijven dat de status checkt en dan een image aanpast op basis van de status. Die images zou je dan in de startpost kunnen opnemen.MAX3400 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:30:
[...]
Zoiets: https://github.com/Fugiman/Twitch-Channel-Status
Om heel eerlijk te zijn en om mijn eigen idee af te schieten, ik ga niet elke keer naar de TS, ik volg alleen de laatste posts. Misschien moeten we dit een keer in de ideeenbus van tweakers droppen. Dat je bijvoorbeeld je steam/nintendo/psn/twitch status kan koppelen en dat men dus ook kan zien WAT je eventueel speelt maar ook wanneer je aan het streamen bent.Phusebox schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:44:
[...]
Ik geloof niet dat dit standaard mogelijk is. Of je moet al een JS schrijven dat de status checkt en dan een image aanpast op basis van de status. Die images zou je dan in de startpost kunnen opnemen.
Zoiets: https://github.com/Fugiman/Twitch-Channel-Status
Oftewel, er zou een nieuwe webserver moeten komen (ergens), daar allerlei custom-code op draaien om 40 streams te monitoren en dan de online plaatjes in de TS opnemen...
Sowieso, maar gelukkig in dit topic minder; zodra een topic meer dan 200 replies lijkt te krijgen, wordt de TS vaak al niet meer gelezen
In ander nieuws; het lijkt morgen best goed weer te worden in Duitsland... Sneeuw voorspeld maar voor de rest amper regen... Helaas zit er geen sneeuw in FM7.
Sowieso, maar gelukkig in dit topic minder; zodra een topic meer dan 200 replies lijkt te krijgen, wordt de TS vaak al niet meer gelezen
In ander nieuws; het lijkt morgen best goed weer te worden in Duitsland... Sneeuw voorspeld maar voor de rest amper regen... Helaas zit er geen sneeuw in FM7.

Zijn sneeuwkettingen een optie?MAX3400 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:57:
Oftewel, er zou een nieuwe webserver moeten komen (ergens), daar allerlei custom-code op draaien om 40 streams te monitoren en dan de online plaatjes in de TS opnemen...
Gisteravond even gekeken. Lijkt er wel op, want ik had geen nieuwe berichten...
Bondage Motorsport 7....

Lastig... Volgens mij zijn berichten een maand geldig en daarna verdwijnen ze...darkkingll schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:03:
[...]
Gisteravond even gekeken. Lijkt er wel op, want ik had geen nieuwe berichten...

Maar ik zet je op de lijst in ieder geval.
Bevestigd: 28
Afgezegd / niet bevestigd: 8
Onbekend / last-minute: 3 (1 zieke, 2 mogelijk really last minute)
[ Voor 58% gewijzigd door MAX3400 op 14-02-2018 09:11 ]
Dit topic is gesloten.