Die €2400 is dan inclusief 9% extra voor het 5 jarig Apollo Service Plan neem ik aan. En ook inclusief €50 voor de 5 jaar pixel garantie?
Staar je trouwens niet blind op garantie. De 5 jaar garantie van FOKA bijvoorbeeld is eigenlijk 2 jaar garantie + 3 jaar beperkte garantie. De 3 extra jaren zijn onder voorwaarden. (Niet overdraagbaar, voorrijkosten voor eigen rekening, 1% afschrijving per maand vanaf dag aankoop bij vervanging, etc. En pixeldefecten zijn sowieso uitgesloten.)
Veel mensen denken dat we in Nederland recht hebben op 2 jaar garantie, maar dat is niet zo. Er is een Europese Richtlijn die minimaal 2 jaar garantie voorschrijft, maar bij het omzetten naar Nederlands Recht hebben wij die 2 jaar niet overgenomen. In Nederland heb je recht op een 'deugdelijk product'. Afhankelijk van het soort product geldt dit ook nog na 2 jaar. Voor televisies (van deze prijsklasse) mag je dus ook nog steeds reparatie verwachten, of in ieder geval een vergoeding van een (groot) deel van de reparatiekosten, na de eerste 2 jaar. Wat FOKA je dus aanbiedt is iets waar je grotendeels al recht op hebt. Maar het kan je wel wat discussie besparen.
Het is overigens opvallend dat Apollo het Service Plan en FOKA de 5 jaar garantie alleen maar aanbiedt bij merken als LG en Sony en niet bij Samsung en Philips. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de ondersteuning die zij na 2 jaar van deze merken krijgen/verwachten.
Ik zou kiezen voor een zaak waar mensen goede ervaringen mee hebben en waar goede service geboden wordt. Ik verwacht dat veel van de mogelijke problemen (pixeldefecten, burn-in) die onstaan na de eerste 2 jaar sowieso niet onder (extra) garantie gaan vallen. Mocht je je keus toch van deze extra garantie af willen laten hangen dan zou ik eens informeren wat er precies onder de garantie valt.